DALITO!

11. 2. 2012

Svetový deň rozhlasu

Svetový deň rozhlasu

Rozhlas, ktorý má schopnosť pokryť 95 percent svetovej populácie, zostáva naďalej najuniverzálnejším masovokomunikačným prostriedkom na svete. Organizácia spojených národov pre vzdelanie, vedu a kultúru (UNESCO) na svojej internetovej stránke vyzvala všetky rozhlasové stanice na svete, aby sa pripojili k oslavám prvého Svetového dňa rozhlasu. Pripadne na 13. februára a vyhlásili ho delegáti na 36. zasadnutí Generálnej konferencii UNESCO 3. novembra 2011. Dátum 13. február zvolili v spojitosti so založením Rozhlasu OSN v roku 1946. Návrh na vyhlásenie Svetového dňa rozhlasu predložila delegácia Španielskeho kráľovstva. Cieľom Svetového dňa rozhlasu je upozorniť verejnosť i ďalšie médiá na hodnotu rozhlasu. K ďalším cieľom tohto dňa patrí zlepšenie medzinárodnej spolupráce medzi rozhlasmi a povzbudenie všetkých, čo môžu prispieť k ľahšiemu prístupu k rozhlasu i vytváraniu staníc, aby tak postupovali. Podľa informácií Medzinárodnej telekomunikačnej únie vyše 75 percent domácnosti v rozvojových krajinách vlastní najmenej jeden rozhlasový prijímač. K tomu počtu treba prirátať zvyšujúci sa počet osôb, ktoré počúvajú rozhlasové vysielanie pomocou iných prostriedkov. Generálna riaditeľka UNESCO Irina Bokova v posolstve, zaznamenanom pri príležitosti prvého Svetového dňa rozhlasu, uviedla, že "rozhlas je médium, ktoré zachytáva najširšie spektrum spoločnosti, najmä však jej marginalizovanú časť". Ďalej konštatovala, že "pluralistický, nezávislý a slobodný rozhlas je nevyhnutný pre silné spoločnosti, je ich životne dôležitým prostriedkom umožňujúcim napredovať v oblasti ľudských práv a základných slobôd". S cieľom podnietiť verejnoprávne, súkromné i komunitné stanice, aby oslávili prvý Svetový deň rozhlasu, UNESCO vytvorilo webovú stránku s audio posolstvami vo viacerých jazykoch i manuály pre komunitné stanice. Majú tak možnosť vypočuť si a bezplatne reprodukovať zvukové nahrávky UNESCO s hlasmi takých osobností, akými boli Pablo Neruda, Jean-Paul Sartre, Jorge Luis Borges, André Malraux, Pablo Picasso, Charles de Gaulle, Jurij Gagarin, Nelson Mandela, Federik De Klerk a ďalší.

Copyright © TASR 2011

TO JE TV !

TO JE TV !

10. 2. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Európska komisia vo štvrtok opäť kritizovala maďarský mediálny zákon, pričom varovala, že hrozba vysokých pokút môže viesť k autocenzúre médií. Tieto obavy vyslovila eurokomisárka pre médiá a digitálnu agendu Neelie Kroesová pred poslancami výboru Európskeho parlamentu pre občianske slobody. "Mám naďalej obavy zo súčasnej situácie v Maďarsku," vyhlásila. Mediálny zákon je podľa nej príliš reštriktívny, čím ohrozuje slobodu tlače. "Hrozba vysokých pokút za porušenie nejasných pravidiel môže viesť k autocenzúre, aj keď nebudú udelené žiadne pokuty," zdôraznil komisárka. Mediálny zákon z dielne vládnej koalície pod vedením premiéra Viktora Orbána začal platiť 1. januára 2011. Maďari ho pod tlakom čiastočne upravili, podľa kritikov však nie dostatočne, keďže zmeny sa netýkali najproblematickejších častí zákona , ktoré sa snažia o reguláciu obsahu médií. Predovšetkým ide o astronomické pokuty, ktoré môžu médiá dostať, a problémom je aj príliš úzka prepojenosť regulačných úradov s vládou. Problémové sú aj ustanovenia týkajúce sa povinnosti novinára prezradiť svoj zdroj a povinnosti médií "poskytovať vyvážené spravodajstvo".

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

World Press Photo 2011

World Press Photo 2011
Fotografiou roka 2011 v prestížnej súťaži World Press Photo sa stala snímka španielskeho fotoreportéra Samuela Arandu z arabskej jari. Oznámila to dnes medzinárodná porota. Víťazná snímka zobrazuje zahalenú moslimku, ktorá drží v náručí zraneného príbuzného po demonštrácii v Jemene. Muž, z ktorého vidieť iba hornú časť tela, je vyzlečený, žena má rukavice. Vlani zvíťazila snímka Afganky, ktorej manžel za trest odrezal nos a uši. Tohtoročná "víťazná snímka ukazuje vyhrotený, súcitný okamih, ľudský dopad obrovskej udalosti, ktorá stále pokračuje," uviedol predseda poroty Aidan Sullivan. "Možno nikdy nebudeme vedieť, kto je tá žena, ktorá drží v náručí zraneného príbuzného. Ale spoločne sú živým zobrazením odvahy obyčajných ľudí, ktorá pomohla vytvoriť významnú kapitolu v dejinách Blízkeho východu." "Zastupuje Jemen, Egypt, Tunisko, Líbyu, Sýriu, všetko, k čomu došlo počas arabskej jari," doplnila ho kamerunská členka poroty Koyo Kouoh. "Ukazuje však súkromnú, intímnu stránku toho, čo sa dialo, ukazuje úlohu, ktorú zohrali ženy, nielen ako poskytovateľky starostlivosti, ale ako aktívne účastníčky hnutia". Samuel Aranda víťaznú snímku urobil v poľnej nemocnici zriadenej v mešite v jemenskej metropole Saná 15. októbra, po zrážke demonštrantov s vládnymi silami, pre noviny The New York Times. Ocenenie, dotované finančnou odmenou 10.000 eur, prevezme na slávnosti neskôr v tomto roku. Z vyše 100.000 prihlásených snímok od 5000 autorov ocenila porota práce 57 fotoreportérov z 24 krajín. Nezávislá nadácia World Press Photo Foundation so sídlom v Amsterdame vypisuje od roku 1955 súťaž o najlepšie novinárske fotografie z celého sveta. Trinásťčlenná porota, ktorá sa každý rok mení, posudzuje snímky profesionálnych fotografov z agentúr, denníkov a magazínov z celého sveta.

Copyright © TASR 2012

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Nestrachujem sa o veľmi chudobných. Máme tam záchrannú sieť. Pokiaľ bude potrebovať opraviť, opravím ju. Nebojím sa ani o veľmi bohatých, tí sa majú proste fajn." Mitt Romney

"Robert Fico ukázal pravú tvár celému slovenskému národu, že Smeru-SD nejde o hospodársku záchranu Slovenska, ani o záchranu suverenity Slovenska, ale správa sa opačne - prezentuje vlastizradnú politiku." Ján Slota

"Je to podobné, ako keď chcete liečiť nádor. Musíte zbaviť organizmus imunity chemoterapiou." Igor Matovič

"Neviem, čo to bolo, ale niečo už pána Matoviča vyviedlo zo sály. Takže váš návrh je irelevantný" Milan Hort

„Chcem ním vyzvať poslancov, ktorí vyznávajú kresťanské hodnoty, aby rešpektovali 1. prikázanie z Desatora. Nevyslovíš meno Božie nadarmo Matovič." Rafael Rafaj

„Nemáme čo skrývať. Pán Mikloš môže trvať na svojej politickej kontrole, ale ja modré korupčné gorily na súd nepustím. Možno mu raz Lipšicova polícia a prokuratúra umožnia navštíviť súd, ale v inej pozícii.“. Štefan Harabin

„ Bez ohľadu na to, či kniha naozaj vyjde, jej samotná existencia je zásahom do práv navrhovateľa. Hrozí, že v pripravovanej knihe budú zvolené také slová a formulácie, ktoré si čitateľ môže vysvetliť tak, že vina navrhovateľa bola preukázaná súdom. Pokiaľ ide o politikov, už samotné objavenie sa podozrení z trestnej činnosti by malo zakladať minimálne morálnu zodpovednosť v tom, že by mali dobrovoľne odísť z funkcií. Pokiaľ ide o samotný materiál s označením Gorila, aj keby bol autentický, v súčasnej podobe nikto, a súd predpokladá, že ani autor knihy, ani vydavateľ, nevie potvrdiť, či odpočúvania v ňom obsiahnuté mali legálny podklad. V súčasnosti je možné verejne o istých skutočnostiach hovoriť, resp. publikovať informácie o nich, ale len v rozsahu toho, čo je, resp. čo sa stalo verejne prístupnou informáciou do obdobia, kým nebudú informácie zo spisu odtajnené a tak prístupné širokej verejnosti. Úlohou novinára (ak sa mu do rúk dostal materiál o korupčnom správaní) bolo poukázať verejnosti na existenciu týchto skutočností a odovzdať ho príslušným štátnym orgánom (tam sa úloha novinára končí). Ak má publikovanie knihy motivovať tú časť obyvateľstva, ktoré má volebné právo, aby si osvojili postoje autora, môže publikovanie viesť k nenapraviteľnému skresleniu reality a deformovaniu korektného zápasu o voliča. Pokiaľ nie je jasné, ktoré z týchto informácií sú pravdivé, nie je možné o konkrétnych skutkoch publikovať. Treba počkať napríklad na výsledky vyšetrovania, prípadne iné rozhodnutia príslušných orgánov. V tomto čase súd považuje záujem na ochrane osobnostných práv navrhovateľa za vyšší ako záujem informovať verejnosť o skutkoch v materiáli. Verejnosť je v súčasnosti prostredníctvom médií dostatočne informovaná o existencii kauzy Gorila. Preto si treba položiť otázku, či v danom momente je skutočne potrebné a nevyhnutné informovať verejnosť aj formou vydania knižnej publikácie. Tá by vraj mohla mnohonásobne zväčšiť ujmu, ktorá vznikla spolumajiteľovi Penty. „ Sudca Branislav Král, Okresný súd Bratislava I

„Vyzbierali sa postupne ľudia, niektorí viac, niektorí menej Ani koruna z peňazí, ktorá sa používa v kampani občianskeho združenia, nepochádza zo štátu, nepochádza od peňazí daňových poplatníkov na rozdiel od vašich kamarátov v KDH, SDKÚ, Smere. Všetko povieme v čase, ktorý je na to určený . Ľudia, ktorí kampaň financujú, sú známi a svoje k tomu povedali .Je to komunikačná kampaň občanov, ktorí sú znechutení z toho, že väčšina Slovenska zarába 300 – 400 eur, politici si z nás robia srandu, vysmievajú sa nám a podľa gorily neuveriteľne kradnú. To sa musíte spýtať tých, ktorí sa prihlásili k tomu, že radi financujú takúto občiansku kampaň, pretože väčšina obyvateľov tejto krajiny trie biedu a politici si tu z nás 20 rokov robia srandu. Kampane je toľko, koľko uznali za vhodné.“ Pavol Pavlík

"Trošku síce došlo k nejakým konfliktom, ale myslím si, že nás to neodradí do budúcnosti a bolo to vyložene o nejakých extrémistických skupinách, takže takto to aj beriem." Lucia Gallová

„Detektor lži nie je spoľahlivá metóda, ktorá odhalí páchateľa. Keby to tak bolo, nepotrebujeme vyšetrovateľov.“ Martin Mojžiš

„Zistil som, že si skôr chováme hadov na hrudi, čo sú schopní vymyslieť čokoľvek, len aby sa vymotali z toho, že nechcú ísť na detektor lži.“ Igor Matovič

"Igor Matovič sa už dva mesiace takmer panicky bojí možného volebného úspechu kandidátov KDS a OKS." Martin Mojžiš

"AKPD sa nepodieľa na informačnej kampani občianskej iniciatívy 99%. Hnutie 99% - občiansky hlas začne s kampaňou v zákonom stanovenom termíne a AKPD sa nebude podieľať ani na nej. Ide o drzý útok a snahu umlčať občiansky hlas podsúvaním falošných informácií médiám. Snažíme sa čo najviac občanov SR informovať o našej občianskej iniciatíve. A mocným sa to zjavne nepáči." Michaela Salajová ,hovorkyňa strany

" Mne sú Palko a Zajac v podstate ukradnutí a odchádzam preto, že ten samotný Matovičov nápad je pre mňa osobne neprijateľný.“ Eugen Korda

"Ide mi o Slovensko. Keď sa Ján Figeľ cíti lídrom pravice, budem nesmierne rád, keď nás začne organizovať. Bol som v oválnej pracovni Bieleho domu už päťkrát. Ide mi o to, aby sa všetko, čo sme vystavali, nezrútilo." Mikuláš Dzurinda

"Dzurinda, Mikloš a Žitňanská útočia na nezávislosť justície len preto, že sa obávajú svojej prípadnej zodpovednosti pred súdmi za úplatkársku modrú Gorilu. Aby nenasledovali osudy politikov - chorvátskeho Sanadera, rumunského Nastaseho či ukrajinskú Tymošenkovú, chcú presadiť svojich politicky poslušných policajtov, prokurátorov a sudcov." Štefan Harabin

"Nestojí za to zaoberať sa obavami európskych mudrlantov, pretože ten, kto Maďarsku predpovedá pád v boji o svoju obnovu, nevie, čo hovorí a nepozná Maďarov. Svojej národnej nezávislosti sa nemôžeme vzdať." Viktor Orbán

"Ak dnes niekto protestuje proti Gorile, spätne dáva za pravdu Mečiarovi, nech sa medzi organizátormi opäť objavujú čudesné prepojenia cez persony. Okrem tieňov po finančníkovi Sorosovi, ktorý sa priamo chválil vlastnou investíciou do volieb v roku 1998 proti Vladimírovi Mečiarovi, sa medzi organizátormi nájdu prepojenia na časť KDH .Celý prípad Gorily je dôsledkom úplatkov investičných spoločností aj zo zahraničia preto, aby na Slovensku nevládli slovenskí politici združení okolo Mečiara. Lebo Mečiar im bránil v privatizácii strategického majetku. A o tom je Gorila." Stanislav Háber ,riaditeľ odboru verejnej mienky ĽS-HZDS.

"Tento obchodný vzťah sa dávno skončil a spájať ho s kandidatúrou Pavlíka, považujeme za rovnakú hlúposť ako sa pýtať pekára, ktorý vstúpil do politiky, či predal chlieb nejakej gorile." Michaela Salajová ,hovorkyňa 99 percent

Branding príde až potom...

Branding príde až potom...
Kampaň má dve časti – teasingovú, v ktorej odhaľujeme práve claim a samotnú kampaň, kde najskôr spájame logo RTVS s claimom a potom predstavujeme všetky programové služby. Kompletnú vizuálnu identitu RTVS bude možné uvidieť po 1. marci, keď k logám rozhlasových programových služieb pribudnú aj logá televíznej Jednotky a Dvojky. Claim vznikol tak, že sme oslovili 6 reklamných textárov, ktorým sme dali zadanie na jeho vytvorenie. Na základe briefu vzniklo asi 40 návrhov, ktoré sme bez uvedenia mien autorov dali na posúdenie internej komisii. Nakoniec sa komisia rozhodla pre tento variant, ktorý spolu s dvoma ďalšími postúpila do užšieho výberu. „Chceli sme, aby bol výber transparentný, preto sme nezadávali claim reklamnej agentúre, ale vybrali sme 6 úplne rôznych osobností z reklamnej branže a nechali ich medzi sebou súťažiť. Claim sa nám páčil preto, lebo bol veľmi jednoduchý a presne vyjadroval spojenie dvoch inštitúcií a to, že RTVS ako verejnoprávne spojené médium je tu predovšetkým pre diváka a poslucháča. Taktiež spoločne môžu obe inštitúcie priniesť ľuďom viac – viac výhod a viac zaujímavých programov, ktoré môžu vznikať interakciou medzi rozhlasom a televíziou, otvoria sa širšiemu spektru ľudí. A to sme chceli, aby z claimu bolo cítiť, rovnako ako to, aby ľuďom poskytoval pozitívnu emóciu. Ak sa niekto náhodou spýta, koľko nás nový claim stál, tak to nie je tajomstvom. RTVS ho dostala od autora ako darček. Zvyšní reklamní textári dostali symbolické skicovné," hovorí riaditeľka Sekcie komunikácie RTVS Lucia Čarná.

9. 2. 2012

Zomrel Lukáš Přibyl

Zomrel Lukáš Přibyl
Mŕtve telo druhého muža futbalovej Sparty Praha, podpredsedu predstavenstva Lukáša Přibyla, našli v sídle klubu na Letnej. Na mieste zasahovala záchranka i pražská polícia. Jej hovorca Tomáš Hulan pre internetový server iDnes.cz potvrdil, že boli privolaní k nálezu mŕtveho muža vo veku 33 rokov a momentálne preverujú, čo sa stalo. Bližšie informácie zatiaľ nie sú k dispozícii. Lukáš Přibyl sa do Sparty vrátil vlani v novembri po štyroch rokoch. Niekdajší redaktor Českej televízie a bývalý riaditeľ futbalového klubu Bohemians 1905 pôsobil v Sparte už v rokoch 2005-2007, keď bol nielen členom predstavenstva klubu, ale aj tlačovým hovorcom Sparty. Počas následného pôsobenia v Bohemians 1905 ho odsúdili na podmienečný trest za údajné poškodenie veriteľa v insolventnom konaní pri prevode práv troch hráčov zapísaných v konkurznej podstate klubu FC Bohemians Praha. Tento rozsudok však nenadobudol platnosť a Přibyl opakovane vyjadril nádej, že bude v odvolacom konaní zrušený.

Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Americký televízny seriál z lekárskeho prostredia Dr. House sa po ôsmich ročníkoch v apríli skončí, oznámili jeho producenti. Jeden z nich, britský herec Hugh Laurie, ktorý v seriáli stvárnil hlavnú postavu nekonvenčného lekára Gregoryho Housa, povedal, že to bolo "bolestivé" rozhodnutie. Dr. House, ktorý je známy aj slovenským divákom, získal od svojho začiatku takmer 40 ocenení vrátane dvoch cien Emmy (najprestížnejších ocenení udeľovaných v USA televíznej tvorbe) a dvoch Zlatých glóbusov. Počas uplynulých štyroch rokov si tiež odniesol ceny amerických divákov People's Choice Awards (PCA). Päťdesiatdvaročný Laurie a jeho spoluproducenti David Shore a Katie Jacobsová v spoločnom vyhlásení, z ktorého dnes citovala stanica BBC, uviedli: "Housa sme si vždy predstavovali ako tajomného tvora. Pri odchode z večierka by nikdy nemal byť posledný... Je oveľa lepšie, keď sa stratí, skôr než prestane hrať hudba, pokým je vo vzduchu ešte stále určitá mystika." Nemecká justícia zbavila obvinení z nezákonného postupu dvoch holandských novinárov, ktorí sa mali previniť tajným filmovaním vojnového zločinca, niekdajšieho príslušníka SS Heinricha Boereho. Súd v Eschweileri neďaleko Aachenu v dnešnom rozhodnutí konštatoval, že v tomto prípade mal verejný záujem prednosť pred ochranou súkromia. Reportéri Jelle Visser a Jan Ponsen opakovane zdôrazňovali, že sú presvedčení, že neporušili platné nemecké zákony. Aj prokuratúra napokon navrhla oslobodenie oboch žurnalistov, ktorí čelili obvineniu z porušenia súkromia. Medzičasom 90-ročný Heinrich Boere si v súčasnosti odpykáva doživotný trest vo väzenskej nemocnici v Severnom Porýní-Vestfálsku. Potomok nemeckej matky a holandského otca zastrelil v okupovanom Holandsku v roku 1944 ako príslušník komanda SS Feldmeijer troch civilistov. K likvidácii majiteľa predajne bicyklov, lekárnika a ďalšej osoby prišlo pre ich údajné napojenie na holandský odboj. Osobitný tribunál v Amsterdame odsúdil Boereho ešte v roku 1949 v neprítomnosti na trest smrti, ktorý neskôr pozmenili na doživotné väzenie. Muž, ktorému sa v roku 1947 podaril útek z vojnového zajatia, sa usadil v Eschweileri. Copyright © TASR 2012

The Artist

The Artist

8. 2. 2012

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Poslancom Národnej rady SR sa ani v dnešnej opakovanej voľbe nepodarilo zvoliť chýbajúceho člena Rady RTVS. Ani jeden z kandidátov nezískal nadpolovičnú väčšinu hlasov prítomných poslancov. Za Henricha Krejču, ktorého nominovalo OZ Človek v ohrození, hlasovalo sedem zo 137 poslancov prítomných na voľbe. Ľubomíra Lintnera (nominant AG Štúdio Gerič) podporilo 49 poslancov. Zvolený člen Rady RTVS nahradí v tomto orgáne Andreja Miklánka. Členom rady bude do 10. februára 2017.

Copyright © TASR 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Spoločnosť Šport Press, vydavateľ denníka Šport, sa stala spolumajiteľom najväčšieho slovenského športového portálu www.sport.sk. Jedným z prvých výsledkov celej transakcie je chystané spojenie súčasnej internetovej stránky denníka Šport www.denniksport.sk s portálom www.sport.sk. "Tešíme sa na spoluprácu so spoločnosťami Azet a Ringier, naším spoločným cieľom je vybudovanie dlhodobo najkvalitnejšieho a najpopulárnejšieho športového portálu na Slovensku, ktorý bude atraktívny pre jeho návštevníkov i pre zadávateľov reklamy," uviedol pre TASR riaditeľ vydavateľstva Šport Press Marian Zima. Ďalšou novinkou pre najväčší slovenský športový portál je tiež uzavretie exkluzívnej zmluvy s lídrom v oblasti športových stávok, Prvou slovenskou stávkovou spoločnosťou Niké.

Copyright © TASR 2011

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 2. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 3. Šport- TV JOJ ; 4. Anjeli a démoni – Markíza ; 5. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 6. KRIMI- TV JOJ ; 7. Panelák- TV JOJ ; 8. Lampáreň – Markíza ; 9. Na telo – Markíza ; 10. Tajný agent – Markíza ; 11. Prvé Televízne noviny – Markíza ; 12 . Počasie – Markíza ; 13. Legendy popu –Jednotka ; 14. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 – Markíza ; 15. Denník princeznej 2: Kráľovstvo v ohrození- TV JOJ ; 16 . Druhý dych – DOMA

7. 2. 2012

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na dnešnom zasadnutí odňala licenciu na rozhlasové vysielanie Rádiu Zet a niekoľkokrát poukázala na neobjektívnosť spravodajstva televízie JOJ. TASR o tom informoval Ľuboš Kukliš, riaditeľ kancelárie RVR. Spoločnosť RM PROGRES, s.r.o., ktorá prevádzkuje Rádio Zet, prišla o licenciu na rozhlasové vysielanie, lebo previedla obchodný podiel prevyšujúci 55 percent bez predchádzajúceho súhlasu RVR. Rada tiež upozornila na porušenie zákona televíziu JOJ za porušenie objektívnosti a nestrannosti spravodajských programov v súvislosti s odvysielaním príspevku Ostro v parlamente – Slota vynadal Dostálovi v júni 2011. Zároveň voči vysielateľovi začala dve správne konania za neobjektívnosť príspevku Zabil ho prúd – Chcel vziať káble do zberu? a tiež príspevku Českí lekári nekomentujú. Tie boli odvysielané v programe Noviny začiatkom decembra minulého roka. Voči televízii Markíza začala RVR správne konanie vo veci možného porušenia zákona za vysielací čas vyhradený reklamným šotom. V októbri minulého roka v čase od 23.00 h do 24.00 h podľa RVR mohlo dôjsť k odvysielaniu reklamných šotov v časovom rozsahu vyššom ako 12 minút. Rozhlasová stanica Jemné melódie podľa RVR nedostatočne zreteľne oddelila reklamu a porušila zákon o zákaze skrytej reklamy. Rovnako porušila zákaz odvysielať reklamu na lieky dostupné iba na lekársky predpis. Rada voči stanici začala správne konanie. RVR tiež uložila pokutu vo výške 600 eur Kysuckému televíznemu vysielaniu a vo výške 200 eur prevádzkovateľovi retransmisie SWAN, a.s., v súvislosti s poskytovaním retransmisie programových služieb ČT1, ČT2, ČT24, M2, ORF1, ORF2, Spektrum Home, France 2, France 3, KIKA, RAI UNO, TVE bez súhlasu ich pôvodných vysielateľov. Všetky uznesenia budú uverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke RVR.

Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Európsky súd pre ľudské práva (ESĽP) vydal dnes potenciálne prelomový rozsudok, ktorým potvrdil právo médií informovať o živote celebrít a odmietol sťažnosť monackej princeznej Caroline na porušenie jej práva na súkromie. Rozhodnutie štrasburského súdu sa vzťahuje na často ťažko identifikovateľnú hranicu medzi právom médií informovať a právom jednotlivca na súkromie. Dnešné rozhodnutie potvrdilo právo médií v dvoch nemeckých prípadoch, ktoré ESĽP spojil do jedného. Zároveň stanovilo meter pre všetky členské krajiny 47-člennej Rady Európy. Prvý prípad sa týkal mediálnych správ o nemeckej televíznej hviezde, obvinenej z požívania kokaínu. Druhý sa vzťahoval na zverejnenie fotografie v roku 2002, na ktorej je princezná Caroline s manželom počas lyžovačky.

Copyright © TASR 2012

Americká televízia NBC sa divákom verejne ospravedlnila za to, že odvysielala neslušné gesto speváčky M.I.A. Tridsaťšesťročná Britka so srílanským pôvodom v nedeľu počas polčasovej prestávky Super Bowlu ako hostka na vystúpení Madonny ukázala vztýčený prostredník a použila slovo začínajúce sa na f. Aj keď mala byť televízia na akékoľvek kontroverzné okamihy pripravená, toto gesto nezachytila, a tak si ho mohli pozrieť desiatky miliónov divákov v USA i v iných krajinách. "NFL (Národná futbalová liga, pozn. SITA) si ju najala a produkovala polčasovú šou. Náš systém jej gesto nezachytil a tak sa ospravedlňujeme našim divákom. Išlo o zlyhanie systému NBC," napísali v oficiálnom stanovisku. NBC síce šou vysielala v priamom prenose, ale s niekoľkosekundovým oneskorením, aby prípadné kontroverzné okamihy mohla narýchlo zmazať. V prípade gesta M.I.A. to však televízia nestihla. "Obscénne gesto počas vystúpenia bolo skutočne nevhodné a odsúdeniahodné a my sa ospravedlňujeme našim fanúšikom," pokračovali v stanovisku. M.I.A. sa predstavila počas polčasovej prestávky Super Bowlu spolu s rapperkou Nicki Minaj ako hostka speváčky Madonny. Popová kráľovná na štadióne v Indianapolise predstavila svoje hity Vogue, Open Your Heart, Like A Prayer, Express Yourself, Music, no i čerstvú novinku Gimme All Your Luvin', v ktorej hosťuje práve dvojica M.I.A a Nicki Minaj. Okrem nich sa v nedeľu po boku Madonny ukázali aj Cee Lo Green, dvojica LMFAO a množstvo tanečníkov.
Nedeľňajší 46. Super Bowl v americkom futbale medzi New England Patriots a New York Giants si v USA nenechalo ujsť 111,3 milióna televíznych divákov, čo je nový rekord tradične najsledovanejšieho športového podujatia v krajine. Doteraz rekordné vlaňajšie finále play-off NFL Green Bay Packers - Pittsburgh Steelers pritiahlo o 300-tisíc divákov menej. Porovnanie priniesla agentúra Nielsen. Záujem televíznych divákov o Super Bowl rastie už siedmy rok. Tento ročník priniesol premiéru priameho internetového prenosu na NBCSports.com, objem počítačového publika bude známy v utorok. Súboj oboch tímov vedených rozohrávačmi Eliom Manningom a Tomom Bradym však zatienila polčasová šou v podaní Madonny a jej hostí. Tá prilákala k obrazovkám až 114 miliónov divákov. Popová kráľovná na štadióne v Indianapolise predstavila svoje hity Vogue, Open Your Heart, Like A Prayer, Express Yourself, Music, no i čerstvú novinku Gimme All Your Luvin', v ktorej hosťuje práve dvojica M.I.A a Nicki Minaj. Okrem nich sa v nedeľu po boku Madonny ukázali aj Cee Lo Green, dvojica LMFAO a množstvo tanečníkov. Polčasové vystúpenia na Super Bowle patria k mimoriadne prestížnym udalostiam. V posledných rokoch sa tejto pocty dostalo takým legendám ako Paul McCartney, Rolling Stones, U2, Prince alebo Bruce Springsteen.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SAN protestuje

SAN protestuje

Rozhodnutie súdu zakázať vydanie knihy Toma Nicholsona o údajnom spise Gorila nemá podľa Slovenskej asociácie novinárov (SAN) obdobu v novodobej histórii Slovenska. TASR o tom informoval predseda SAN Štefan Dlugolinský. "SAN dôrazne protestuje proti takémuto hrubému zneužívaniu súdnej moci, ktorá sa stala figúrkou v rukách najskorumpovanejších finančných skupín," uviedol Dlugolinský. Toto rozhodnutie súdu podľa neho znamená koniec slobody slova na Slovensku. "Niet pochýb, že rozhodnutie zakázať vydanie knihy o kauze Gorila je politickým rozhodnutím a svedectvom politického ovládnutia súdnictva, ktoré pripomína prax totalitných štátov," dodal Dlugolinský. Voči tomu sa musí podľa neho slovenská verejnosť rázne postaviť.
Copyright © TASR 2012

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Slovenský rozhlas (SRo) má od pondelka (6.1.) novú programovú štruktúru. Najvýraznejšie túto zmenu pocítia poslucháči Rádia Slovensko, ktoré má po novom 24-hodinové živé vysielanie, teda program bude moderovaný aj v noci. Hlavný okruh SRo navyše obnovil svoju pôvodnú zvukovú grafiku. "Reagujeme na potreby poslucháčov, vychádzame aj z prieskumov a individuálnych spätných väzieb. Posilnili sme informačnú hodnotu Rádia Slovensko a dočisťujeme formáty. Pred piatimi rokmi vysielali Rádio Regina a Rádio Slovensko skoro 60 percent programu spoločne a teraz má prísť takmer k úplne separátnemu vysielaniu obidvoch programových služieb," priblížil programový riaditeľ SRo Ľuboš Machaj. Podľa neho ide zrejme o prvú výraznejšiu programovú zmenu za posledné tri roky. Meniť sa má aj spravodajstvo, ktoré by malo Rádio Slovensko vysielať najmenej raz za hodinu. Podľa Machaja túto zmenu nebude sprevádzať výraznejšie posilnenie redaktorského personálu. Štáby rozhlasu by sa mohli rozšíriť len v regiónoch a v prípade moderátorov. V čase medzi 5.00 h a 22.00 h sa budú správy vysielať každých 30 minút. "Chceme poskytnúť ľuďom vždy aktuálne informácie," zdôvodnil Machaj, podľa ktorého by sa mal obsah jednotlivých vydaní správ líšiť. Zrejme najvýraznejšou novinkou v programe Rádia Slovensko je zavedenie moderovaného prúdového vysielania "Dobrý večer, Slovensko" medzi 20.00 h a 22.00 h. Na rozdiel od tohto programu, ktorý bude vysielaný iba počas pracovných dní, "Dobre ráno, Slovensko" si môžu poslucháči naladiť každý deň od 6.00 h. Svoje postavenie chce verejnoprávny rozhlas posilniť aj vo virtuálnom priestore. V blízkej budúcnosti plánuje vytvoriť samostatný web Rádia FM. Zväčšovať by sa mal aj okruh publicistických relácií. Napríklad FM by sa malo venovať aktuálnym témam z oblasti politiky či kultúry.
Copyright © TASR 2012

Pravdoklamári 39 ?

Pravdoklamári 39 ?

Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR (MPSVR SR) protestuje proti nepravdivým informáciám, ktoré šíri denník Pravda z titulnej strany jeho včerajšieho vydania. V článku rozmazáva projekt "školenia úradníkov za 800-tisíc eur", ktorý vraj minister práce Jozef Mihál podpíše v najbližších dňoch. Toto tvrdenie je klamstvom. Skutočnosť je taká, že ešte v priebehu minulého týždňa sa na základe vnútorného pripomienkového konania na MPSVR SR rozhodlo, že projekt bude zrušený. Projekt, ktorý vypracovalo Centrum vzdelávania, nespĺňal ani minimálne štandardy kvality, ktoré požaduje ministerstvo práce. Navyše jednotlivé položky projektu neboli v súlade s maximálnymi limitmi, ktoré uplatňuje sekcia riadenia Európskeho sociálneho fondu. Dokazuje to presne stovka pripomienok od odborných sekcií ministerstva, ktoré boli vznesené k danému projektu. Z tohto dôvodu bol celý projekt ešte v priebehu minulého týždňa zrušený. Redaktorka Pravdy bola o prebiehajúcom pripomienkovom konaní a prehodnocovaní projektu informovaná zo strany MPSVR SR v stredu 1. februára 2012. Do spracovania článku a jeho dnešného uverejnenia si ďalšie fakty neoverila, nepožiadala o doplňujúcu informáciu, ako dopadlo prehodnocovanie projektu a výsledkom je tendenčný, nepravdivý článok. Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny sa voči nemu ohradzuje a žiada denník o uverejnenie opravy v zmysle tlačového zákona.

Daniela Šulcová, mediálny odbor MPSVR SR

Keď sú na Hromnice veľké chumelice, veselo si puká sedliak zo svetlice

Keď sú na Hromnice veľké chumelice,
veselo si puká sedliak zo svetlice

Jednotka a Dvojka opäť nad 10 percent - spolu znovu 11,96 % .

Jednotka lepšie, Dvojka takisto.
Markíza o chlp lepšie,ale pod 25 %. TV Doma lepšie.
JOJ lepšie a JOJ PLUS horšie.
TA 3 lepšie a lepšie ako Dvojka.
Jednotka - 9.24 % ;
Dvojka - 2.72 % ;
Markíza - 24.55 % ;
TV DOMA - 7.93 % ;
TV JOJ – 21.15 % ;
JOJ PLUS- 4.40 % ;
TA 3 - 2.80 %

6. 2. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Chorvátskej televíznej stanici RTL, ktorú si denne naladí asi štvrtina tamojších divákov, v týchto dňoch hrozí, že jej tamojšia Rada pre elektronické médiá dočasne zakáže vysielať. Dôvod je pritom podľa portálu jutarnji.hr trochu kuriózne - málo informácií a príliš zábavy v programe stanice, ktorá vysiela od apríla 2004 a ktorej väčšinovým vlastníkom je veľký európsky prevádzkovateľ televízií a rádií RTL Group so sídlom v Luxembursku. Podľa programových podmienok má televízia vysielať aspoň 18 percent informatívnych programov, čo podľa tvrdení jej predstaviteľov po započítaní zákonné desaťpercentný tolerancie plní. Mediálna rada je ale iného názoru, pretože mnoho relácií, ktoré televízia vykazuje ako informácie, je podľa radných čistá zábava a limit je tak naplnený len z polovice. Spor sa dnes vedie napríklad o to, kam patrí správa o rozchode chorvátskej popovej hviezdičky alebo reportáž o novej bunde balkánskeho módneho guru. O ďalšom osude televízie, ktorá sa prípadnej sankcii, teda dočasnému zákazu vysielania, chce brániť, sa rozhodne v tomto týždni. Hlavným konkurentom RTL na chorvátskom trhu sú popri verejnoprávnej televízie dva programy tamojšia televízia Nova, ktorá rovnako ako tá česká patrí pod mediálnu skupinu Central European Media Enterprises (CME).

Copyright © ČTK 2012

V Iráne zatkli niekoľkých reportérov, ktorí voľne spolupracovali z perzským vysielaním britskej spoločnosti BBC. Dnes to oznámila iránska agentúra Mehr. Nemenovaný oficiálny zdroj agentúre povedal, že zatknutí zbierali informácie pre vysielanie BBC a lákali iránskych novinárov, aby opustili krajinu a pracovali pre BBC v Británii. Zatknutých obžalovali "zo spáchania viacerých bezpečnostných zločinov" a čoskoro ich postavia pred súd, dodal zdroj. Iránska vláda obviňuje BBC, že vysielaním "protirevolučných programov" chce vyvolať v krajine nepokoje. Vysielanie BBC v perzskom jazyku je v Iráne zakázané a BBC v krajine nemá žiadne oficiálne sídlo ani zamestnancov. Vysielanie BBC však možno zachytiť pomocou zakázaných satelitných prijímačov. Pre spoluprácu s BBC vlani zatkli viacerých iránskych dokumentaristov, ktorí umožnili, aby sa ich dokumenty odvysielali bez toho, že vopred informovali príslušné iránske úrady. Väčšinu neskôr prepustili na kauciu. Oddelenie pre zahraničnú tlač pri iránskom ministerstve kultúry vyzvalo zástupcov zahraničných médií pôsobiacich v Teheráne, aby žiadnym spôsobom nespolupracovali s perzským vysielaním BBC a aby oznámili svojim redakciám, že nemajú používať správy, fotografie ani videá BBC. BBC pred pár dňami obvinila Irán zo zastrašovania a zatýkania príbuzných zamestnancov perzského vysielania.
Poskytovatelia internetových služieb by mali robiť viac pre to, aby zabránili využívaniu internetu na podporu násilného extrémizmu, upozornili v dnešnej správe britskí parlamentní poslanci. Internet sa stal významným zdrojom extrémistických hrozieb, väčším ako univerzity a väzenia, stal sa miestom vývoja a výmeny nebezpečných myšlienok, varovali poslanci. "Máme obavy z nárastu podpory nenásilného extrémizmu i extrémnych a násilných foriem ultrapravicovej ideológie," uviedol výbor Dolnej snemovne pre vnútorné záležitosti v správe, ktorá zhŕňa ich deväťmesačné štúdium záležitosti. Informovala o tom agentúra AP. Británia bola už dejiskom celého radu teroristických sprisahaní: V roku 2007, 7. júla, štyria samovražední atentátnici zabili pri synchronizovaných útokoch na londýnsky dopravný systém 52 ľudí. O rok nato americkí a britskí agenti prekazili jeden z najväčších plánovaných útokov, pri ktorom mali bomby vybuchnúť v takmer tucte transatlantických letov. Minulý týždeň sa štyria Briti počas súdneho procesu priznali k účasti na sprisahaní inšpirovanom al-Káidou, cieľom ktorého bol v decembri 2010 bombový útok na londýnsku burzu. Parlamentný výbor pre vnútorné záležitosti vo svojej dnešnej správe konštatuje, že internet "sa stal jedným z mála neregulovaných priestorov, v ktorých sa môže prezentovať radikalizácia" a zohráva oveľa väčšiu úlohu pri propagácii násilností ako väzenia, univerzity či kostoly. Predseda výboru Keith Vaz upozornil, že "toto sú úrodné semeniská terorizmu". Poslanci vyzvali internetových providerov, aby aktívnejšie monitorovali svoje webové stránky a v spolupráci s vládou vypracovali postup, podľa ktorého budú odstraňovať akýkoľvek materiál propagujúci násilný extrémizmus. Obhajcovia občianskych slobôd návrh odsúdili s tým, že o blokovaní obsahu na internete by mali rozhodovať súdy, a nie "úradníci". "Úroveň monitorovania, ktorú by si vyžiadala táto schéma, by predstavovala významný zásah do súkromia každého užívateľa internetu," reagoval riaditeľ občianskeho hnutia Big Brother Watch Nick Pickles. "Existuje vážne riziko, že takáto cenzúra by nielen urobila internet menej bezpečným pre ľudí rešpektujúcich zákon, ale súčasne prinútila skutočné hrozby prejsť do podzemia a sťažila ochranu verejnosti". Britské ministerstvo vnútra uviedlo, že závery parlamentného výboru posúdi. "Úzko spolupracujeme s políciou a poskytovateľmi internetových služieb, aby sme odstránili nenávisť z internetu," reagovalo vo vyhlásení. Dokumentárny portrét Róberta Bezáka pripravuje Česká televízia. Tím tvorcov prišiel na Slovensko a sprevádza trnavského arcibiskupa v týchto týždňoch na väčšine podujatí, ktoré má vo svojom pracovnom kalendári. Cieľom filmárov je predstaviť ho ako osobnosť, ktorá oslovuje svojím prístupom a otvorenosťou. Do vysielania by sa film mal dostať v októbri alebo novembri tohto roku. "Našim zámerom nie je klasický portrét, nás zaujal Róbert Bezák, ako otvorene formuluje témy a ako hovorí k ľuďom. To presahuje hranice Trnavy, Slovenska a aj stredoeurópskeho regiónu," zdôvodnil v rozhovore pre TASR rozhodnutie prekročiť s natáčaním česko-slovenské hranice režisér filmu Petr Minařík. Podľa jeho vyjadrenia trnavský arcibiskup "dokáže vyjadriť veci odvážne a hlavne otvorene, to nie každý na Slovensku či v Čechách vie, to je dobré". Minařík povedal, že napríklad v Čechách ubudla podľa štatistiky polovica katolíkov, ktorých bolo aj tak málo. "Dôvody nie sú v tom, že by ľudia strácali vieru, ale azda aj v tom, že otázka stojí na cirkvi, v jej schopnosti byť slobodnejšou a modernou," dodal režisér. Českí filmári už strávili chvíle s arcibiskupom Bezákom počas omše v kostole, na arcibiskupskom úrade. "V Trnave na káve tiež," povedal Minařík. Čerstvým úlovkom je akcia požehnanie mladých vín trnavských vinárov. "Aj tam sme videli, že prítomní si s arcibiskupom pripíjali nie vo vzťahu k autorite, ale že ich ako človek zaujíma a majú si s ním čo povedať. Aj my cítime, že vyžaruje pozitívnu energiu," konštatoval režisér dokumentu. V marci by mali s arcibiskupom cestovať vlakom z Popradu do Osvienčimu, čo bude pripomienkou prvého židovského transportu. "Presný scenár pre film nemáme, ten scenár je arcibiskup Bezák. My zachytávame, čo život prináša. Videli sme, že veľa ľudí za ním chodí, mnoho ľudí ho potrebuje o veciach informovať, takže jeho čas je naplánovaný na minúty a nemá ho naozaj veľa," povedal Minařík. Dodal, že hoci mu občas išli skutočne v pätách, mal veľkorysý prístup k situácii. Dokument by mal ísť do strižne pravdepodobne v máji, v Českej televízii bude k videniu v cykle Cesty viery. Copyright © TASR 2012

SSN NEWS

SSN NEWS

Rozhodnutie súdu, ktorý predbežne zakázal vydanie knihy novinára Toma Nicholsona o kauze Gorila, je bezprecedentným zasahovaním do slobody slova a jednoznačne protiústavný pokus ovplyvňovať verejnú mienku formou novodobej cenzúry. Tvrdí to Slovenský syndikát novinárov (SSN), ktorý protestuje proti tomuto súdnemu rozhodnutiu. "Je to nebezpečný precedens. SSN plne rešpektuje nezávislosť slovenského súdnictva a verí, že aj napriek rozhodnutiu Okresného súdu Bratislava I k ešte nevydanej knihe Toma Nicholsona budú slovenské súdy rešpektovať právo na vyslovenie názoru. Súd sa svojím rozhodnutím vrátil pred rok 1968, keď bolo možné vydávať len to, čo schválili štátne orgány tlačového dozoru," upozorňuje SSN. Rozhodnutie súdu v intenciách takéhoto chápania slobody prejavu podľa syndikátu zahanbuje slovenské súdnictvo nielen v očiach novinárov, ale aj všetkých tých, ktorí doma aj v zahraničí veria v slobodu prejavu i v slobodu po prejave. "Odvolávať sa na budúce možné porušenie osobnostných práv navrhovateľa a poukazovať na blížiace sa voľby, pri ktorých by publikácia 'mohla viesť k nenapraviteľnému skresleniu reality a deformovaniu politicky korektného zápasu o voliča', pokladáme za účelovú argumentáciu. Prejudikovať, že kniha, ktorá zatiaľ nie je ani len dokončená, bude skresľovať realitu a neprispeje k objasneniu kauzy, je špekulácia nehodná súdneho rozhodnutia," dodal SSN. Copyright © TASR 2011

Vyhlásenie súťaže Mediatalent 2012

Vyhlásenie súťaže Mediatalent 2012

Slovenský syndikát novinárov a Akadémia médií – odborná vysoká škola mediálnej a marketingovej komunikácie vyhlasujú súťaž pre študentov 4. ročníkov stredných škôl o najlepší novinársky príspevok a reklamný návrh obrazovo - textového inzerátu Mediatalent 2012. Prvou cenou v kategórii novinárskych príspevkov je štipendium vo výške ročného školného v študijnom programe Mediálna komunikácia a víťaz súťaže reklamných návrhov získa štipendium vo výške ročného štipendia v študijnom programe Marketingová komunikácia. Poslaním súťaže je vyhľadávať a podporovať talentovaných študentov stredných škôl, ktorí majú záujem vzdelávať sa a pracovať v oblasti mediálnej a marketingovej komunikácie. Nárok na udelenie ceny vzniká len tým súťažiacim, ktorí do 31. 3. 2012 podajú prihlášku na Akadémiu médií, vysokú školu mediálnej a marketingovej komunikácie a úspešne absolvujú prijímací pohovor. Uzávierka príspevkov je v ten istý deň.

Annie Awards

Annie Awards
Animovaný rodinný western Rango triumfoval na udeľovaní Annie Awards, keď získal cenu pre najlepší animovaný film a ocenenia v ďalších troch kategóriách - scenár, strih a spracovanie postáv. Na 39. ročníku udeľovania cien Annie Medzinárodnej spoločnosti animovaného filmu ASIFA-Hollywood sa presadili aj tvorcovia akčnej rodinnej komédie Kung Fu Panda 2. Snímka, ktorá s dvanástimi nomináciami vládla zoznamu kandidátov, si odniesla dve ocenenia vrátane Annie Award za najlepšiu réžiu (Jennifer Yuh). Obe spomenuté snímky sú medzi animákmi nominované aj na Oscara, pričom ich konkurentmi sú filmy Kocúr v čižmách A Cat in Paris, a Chico & Rita. Dvakrát na odovzdávaní cien Annie v Los Angeles zvíťazili Tintinove dobrodružstvá, ktoré ASIFA-Holywood ocenila za hudbu a animované efekty. V kategórii Hlasový herecký výkon vo filme sa presadil Bill Nighy (Arthur zachráni Vianoce). Po jednu cenu v sobotu získali okrem snímky Arthur zachráni Vianoce aj filmy Rio, Zrodenie planéty opíc, Transformers - Temná strana Mesiaca a Macko Pu. V televíznych kategóriách sa presadil televízny film Prep & Landing: Naughty vs. Nice so štyrmi cenami, seriál Simpsonovci získal len o jednu sošku menej. Špeciálnu Winsor McCay Award (celoživotný prínos umeniu animácie) si prevzala trojica Walt Peregoy, Borge Ring a Ronald Searle a Cenu June Foray získal Art Leonardi. Sobotňajší ceremoniál moderoval Patton Oswalt. Informácie zverejnila webová stránka annieawards.org.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

5. 2. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Britská rozhlasová a televízna spoločnosť BBC dnes obvinila Irán, že ohováraním, zasahovaním do súkromia a zatýkaním ich príbuzných zastrašuje pracovníkov jej perzského vysielania. Generálny riaditeľ BBC Mark Thompson na blogu uviedol, že sestru zamestnanca perzského vysielania BBC zatkli v Teheráne a držali na samotke. Išlo o jeden z viacerých prípadov zadržania príbuzných zamestnancov BBC. Dodal tiež, že hackeri sa dostali na emailové a facebookovské účty zamestnancov, ktorých iránske úrady falošne obviňujú zo sexuálnych útokov, obchodovania s drogami a finančných zločinov. Diplomatické vzťahy medzi Britániou a Iránom sa zhoršili v súvislosti s napätím okolo sporného jadrového programu Iránu.

Copyright © TASR 2011