DALITO!

4. 2. 2012

Zomrel Zalman King

Zomrel Zalman King

Americký herec a filmár Zalman King, známy produkciou filmu 9 a pol týždňa, zomrel v piatok vo veku 70 rokov v Kalifornii. Informovala o tom agentúra Associated Press. Film 9 a pol týždňa, ktorého eroticky ladený scenár King vytvoril so svojou manželkou Patriciou Kopp, sa po svojom vydaní v roku 1986 stal kultovým a preslávil hlavných predstaviteľov Mickeyho Rourka a Kim Basingerovú. Medzi ďalšie filmy, ktoré King napísal a režíroval, patrí snímka Zmyselná orchidea (Wild Orchid) z roku 1990 a Two Moon Junction z roku 1988.

Copyright © TASR 2011

SUPERREKORD LEGIEND

SUPERREKORD LEGIEND Legendy popu Jednotka - 03.02.2012 : 522 tisíc divákov,
11,7 % sledovanosť, 25,0 % podiel

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

3. 2. 2012

Pravdoklamári 38 ?

Pravdoklamári 38 ?
"Pred časom sme sa dozvedeli, že novinárka denníka Pravda Vanda Vavrová, Kaliňákom nazývaná bejby, pri svojej novinárskej práci prijímala inštrukcie od vtedajšieho ministra vnútra, čo je v príkrom rozpore s novinárskou etikou i cťou. Pri čítaní článku z 2. februára 2012, ktorého je spoluautorkou, sa aj nechtiac natíska otázka: Na koho želanie a podľa akých inštrukcií písala tentoraz?" - reagoval šéf zboru poradcov predsedníčky vlády SR Marián Balázs na článok Vandy Vavrovej a Petra Kováča v denníku Pravda "Zmluvu na právne služby uzavrel parlament s poradcom premiérky". "To sme sa dostali až tak ďaleko, že už treba v tomto štáte každého a za každú cenu pošpiniť?" - kladie otázku M. Balázs. Hoci JUDr. Vozár nebol v konflikte záujmov a kancelária NR SR v ničom neporušila zákon a navyše pri zákazke nízkej hodnoty nebola povinná uverejniť výzvu vo vestníku, uvedený článok stavia kanceláriu NR SR i advokátsku kanceláriu JUDr. Vozára do zlého svetla. Dňa 1. februára 2012 sa novinárka denníka Pravda Vanda Vavrová obrátila na Tlačový a informačný odbor Úradu vlády s požiadavkou na reakciu v súvislosti so zákazkou na zastupovanie NR SR pred súdom, ktorú dala kancelária NR SR poradcovi premiérky JUDr. Vozárovi. Hoci sama novinárka uviedla, že ide len o 10-tisíc eur, v otázke použila termín "prinajmenšom neetické". Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR novinárke denníka Pravda odpovedal nasledovne: "Prinajmenšom za neetické pokladáme to, ak novinárka, o ktorej sa zverejnilo, že vo svojej práci prijíma inštrukcie od ministra vnútra, kladie otázku o etike." V uvedenom článku zástupca zahraničnej advokátskej kancelárie vyjadruje počudovanie nad nízkou sumou za zákazku (10.000 eur) a hovorí, že táto advokátska kancelária by si vypýtala 2,3 milióna eur. JUDr. Vozár bol súčasťou právnického tímu, ktorý vyhral spor štátu voči jednej zdravotnej poisťovni. Autori článku miesto toho, aby ocenili, že štát ušetril obrovské finančné prostriedky a pokračuje v kontinuite úspešného právneho zastupovania v obdobných sporoch, kritizujú zákonný postup kancelárie Národnej rady SR a JUDr. Vozára stavajú do negatívneho svetla. Mimochodom, Vanda Vavrová sa pýtala Úradu vlády aj to, či JUDr. Vozár dostával za svoju prácu externého poradcu premiérky honorár. Odpoveď, že za túto prácu nedostával nijaký honorár, pani novinárka v článku neuviedla. Zrejme preto, že jej to nesedelo do obrazu, ktorý potrebovala vytvoriť.

Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR.

TO JE TV !

TO JE TV !

RADE RTVS chýba stále člen

RADE RTVS chýba stále člen

Poslancom Národnej rady SR sa dnes nepodarilo zvoliť chýbajúceho člena Rady RTVS. Ani jeden z deviatich kandidátov nezískal nadpolovičnú väčšinu hlasov prítomných poslancov. Do druhého kola postúpili Ľubomír Lintner (nominant AG Štúdio Gerič), ktorý odstal 30 hlasov a Ivana Zelizňáková (nominantka Akadémie médií, vysokej školy mediálnej a marketingovej komunikácie) s desiatimi hlasmi. Zvolený člen Rady RTVS nahradí v tomto orgáne Andreja Miklánka. Členom rady bude do 10. februára 2017.

Copyright © TASR 2012

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„ Rozhlas a televízia Slovenska nebude komentovať predvolebné vyhlásenia žiadnej politickej strany vo vzťahu k nezávislej dramaturgii svojich programov. „ Richard Šümeghy , hovorca RTVS

" Ak politici nie sú spokojní s moderátormi, tak televízia má byť na takých moderátorov pyšná. Ak aj televízia nie je so spôsobom akým vediem diskusiu s politikmi spokojná, tak nemám ani ja osobne žiaden dôvod v Klube 3 zostávať. Akceptujem to. Nikdy som nebola a nebudem moderátorkou, ktorá iba kladie otázky. Vždy som bola presvedčená, že novinár nie je len zrkadlom spoločnosti, ale aj jej spolutvorcom. Že má verejnosť nielen informovať - v spravodajstve, ale aj povedať svoj názor a podieľať sa na šírení osvety - v publicistike. Ak to nemám robiť takto, tak to nebudem robiť vôbec." Anna Ghannamová

„Samozrejme, ďakujem divákom za každý hlas. Keďže tento rok sa televízia Markíza nezúčastňuje diváckej ankety, tak ma to vôbec nemrzí.“ Patrik Švajda

"Mám veľký problém. Neviem písať, preto si nič nezapisujem. Som najväčší bordelár na svete a za to sa hanbím. Preto platím celý majland účtovníkovi, aby sa o mňa postaral. Vybavuje všetky moje aj manželkine šeky. V podstate riadi môj život. Nedokážem používať počítač, neviem, čo to je e-mail alebo fax. V živote som neposlal ani SMS-ku. Spýtajte sa v klube, koho chcete. Nikdy som nepísal. Dokonca som ani nedokázal vyplniť súpisku," vyhlásil. Prečo by som naviac tajil na daniach 20 - 30-tisíc libier, keď som po pol roku dostal podlžných 200-tisíc." Harry Redknapp ,tréner futbalistov Tottenhamu

"Za také principiálne považujeme to, že od začiatku existencie ankety OTO nebolo možné jednoducho nejakým spôsobom sa dostať k nahliadnutiu - k tomu, kde a ako a kedy sa zratúvajú výsledky. Aký je mechanizmus zratúvania výsledkov.Poďakovala by som sa za divácku priazeň, ktorú Markíze venujú a chcela by som ich požiadať a vyzvať k tomu, aby za našich ľudí, naše formáty v tejto ankete nehlasovali." Zuzana Ťapáková

„ Nepopieram, že by som si s pánom Kočnerom esemeskoval, ale neviem povedať presne, ktorá áno a ktorá nie. Neriešili sme korupciu, žiadne špinavé obchody ani provízie. Avizovali sme, že pred voľbami sa bude stupňovať špinavá kampaň proti SaS, je to pamflet Stretávam sa s veľkým počtom ľudí, poznám pána Kočnera už niekoľko rokov... Niekoľkokrát som sa s pánom Kočnerom stretol, vyše roka sme sa však už nevideli .SaS vždy stála za predsedníčkou vlády, aj v situáciách, keď sa za ňu nepostavila ani vlastná strana." Richard Sulík

„Pán Sulík píše nezmysly. Respektíve, asi si zabudol dať svoj blog autorizovať pánom Kočnerom.“ Ján Figeľ

„ Sila verejnej mienky určite existuje. Naposledy sa prejavila na našom ministerstve kultúry. Keď bolo zle pochopené vyhlásenie ministra a ľudia si mysleli, že sa bude rušiť rádio FM. V priebehu niekoľkých hodín vznikol enormný tlak verejnosti, hoci vyjadrenia ministra neboli správne pochopené. „ Martin Poliačik

"Ak by sme takto ďaleko mali zájsť, znamenalo by to prakticky zastavenie počúvania hudby a sledovania filmov, lebo málokto si môže dovoliť kúpiť DVD v takej hodnote, v akej sa predáva. Ja nechcem podporovať čierny trh, ja len hovorím o tom, že aj zo sociálneho hľadiska sa na tieto veci pozerajme a budem to takto hovoriť stále.Umelcovi s príjmom desať miliónov eur jedno, či má niekto jeho pesničku v mobile, alebo nie. Je iné, ak má niekto príjem 3000 či 4000 eur a môže si kúpiť všetko, čo potrebuje k zábave či kultúre. Ale v tejto dobe, ktorá je komplikovaná, stačí, keď si uvedomíme, koľko stoja kolieskové korčule. Mladí ľudia tieto veci potrebujú." Robert Fico

„Pani Ťapáková si zjavne pletie neformálne diskusie s novinármi s oficiálnym stanoviskom TV JOJ, ktorá nikdy nespochybňovala anketu OTO a ani jej dôveryhodnosť. Niekedy je možno lepšie, ak sa človek naučí prehrávať so cťou a nehľadá vinníkov za svoj neúspech okolo seba. Ak totiž ja začnem vyťahovať neformálne diskusie ohľadom peoplemetrových dát, celá záležitosť vrátane kauzy OTO sa pravdepodobne dostane do nového svetla.“ František Borovský

„Domnievam sa, že v konaní prichádza k porušovaniu procesných práv TV Markíza, ktoré garantujú zákony. Na televíziu sú kladené neprimerané lehoty a konané rozdiely oproti iným správnym konaniam. Toto zasadnutie považuje TV Markíza za vysoko formálne a cítimi sa byť iba v úlohe štatistu, rozhodnutie malo padnúť v skutočnosti už dávno predtým na zasadnutí 24. januára 2012. Ďalej sa už nechcem vyjadrovať, lebo boli porušené práva TV Markíza. „ Zuzana Zlámalová ,právna zástupkyňa TV Markíza

“ Joj 30. januára 2012 v rámci zákonnej 5-dňovej lehoty odoslala písomné vyjadrenie, malo sa stratiť na pošte, alebo sa oneskoriť. Pozvanie na ústne pojednávanie si Joj neprevzala včas, čím však nemala porušiť žiaden právny predpis. Akým rozhodnutím došlo k nahrávaniu vysielania TV JOJ ? Akýkoľvek iný záznam vysielania, okrem riadne vyžiadaného a zaslaného priamo z televízie, považujeme za nezákonný dôkaz. Neviem vyjadriť či išlo o v prípade sponzorských odkazov 99 percent o politickú reklamu alebo nie, lebo neviem na základe čoho rada rozhodla, že má ísť o propagáciu politickej strany. Nepoznám spôsob, akým rada na to prišla. Išlo o sponzorské odkazy občianskeho združenia Občan v akcii, ktoré boli príslušne označené. Ja by som teoreticky ani nemusel vedieť, že v tejto súvislosti existuje nejaká politická strana , V spotoch nevidím žiadnu informáciu o politickej strane a že nie je mojou povinnosťou dohľadávať si podklady tvrdení licenčnej rady. Licenčná rada najprv vysporiadať s tým, či vôbec ide o zákonný sponzorský odkaz, alebo nie. Rada už vopred rozhodla o vinníkoch bez riadneho procesného prešetrenia." Peter Ďurček ,právny zástupca televízie JOJ

„ Vadí m, že televízia Joj bola do prípadu zavlečená ako niekto, kto si nepreberá zásielky. Možno v takomto prípade stačí zdvihnúť telefón." . František Borovský generálny riaditeľ TV Joj

„Matovič patrí do opatery iných inštitúcií.“ Milan Hort

"Rozhodnutie rady je súčasťou hry, pravidlá ktorej si určili skorupovaní politici tak, aby vyhovovali len im a temným záujmom ich nenásytných sponzorov. Vždy, keď občania zodvihnú hlavy a slobodne vyjadria svoj názor na tento skorumpovaný partokratický systém, jedno percento vyvolencov urobí všetko preto, aby ich umlčalo . Od začiatku vzniku iniciatívy 99% vytvárame priestor pre to, aby mohol zaznieť hlas 99% bežných ľudí. Aj vďaka tomu sa k nám pridáva čoraz viac ľudí z celého Slovenska a tých nemôže nikto umlčať. Tvrdenia, že sme závažne zasiahli do demokratického systému, považujeme nehorázne. Demokraciu v tejto krajine ohrozujú partokratické a skorumpované politické gorily, ktoré neslúžia bežným ľuďom, ale niekoľkým veľkopodnikateľom, sprivatizovali si tento štát a jeho fungovanie a riadenie prispôsobili potrebám iba jedného percenta vyvolencov." Tlačové oddelenie politickej strany 99 % - občiansky hlas

„Poznám osobne jedine volebného manažéra Mareka Massaya. Pýtal som sa ho na nových chalanov z SNS a povedal mi, že im môžem veriť, a že to myslia naozaj s touto krajinou dobre. Že sú to inteligentní ľudia s vysokými školami a že sú na úrovni. Verím mu. Určitým spôsobom ma presvedčil o nových kvalitách SNS a aj o revolúcii v tejto strane." Maťo Ďurinda

2. 2. 2012

Denník SME klame a zavádza

Denník SME klame a zavádza

V denníku SME bol dňa 2. februára 2012 na strane 6 uverejnený článok s názvom „Podzemná garáž cloní výhľad“. Autorka Martina Hilbertová v ňom opisuje výstavbu podzemných garáží na Námestí Alexandra Dubčeka v Starom Meste. Denník SME sa opätovne dopustil v článku nielen faktických chýb, ktoré diskvalifikujú prácu novinárskej obce na Slovensku, ale nepravdivými a emocionálne vybičovanými informáciami vedome zavádza a klame verejnosť o výstavbe garáží. Samospráva Starého Mesta dohliada na zákonnosť realizovania stavby opakovaným štátnym stavebným dohľadom. Pri poslednom vykonaní dohľadu, ktorý na podnet obyvateľky Marty Popluhárovej vykonal stavebný úrad, bolo zistené, že stavba je realizovaná v súlade s vydanými a právoplatnými rozhodnutiami. Je teda zavádzajúce, klamlivé a tendenčné vyjadrenie denníka SME, že „Staré Mesto, ktoré stavbu povolilo, tvrdí, že je to v poriadku“. Staré Mesto nikdy nemohlo tvrdiť, že „je to v poriadku“ nakoľko vždy tvrdilo, že stavba je realizovaná v súlade s právoplatným stavebným povolením. Denník SME spájal už v minulosti, a urobil tak v závere aj dnešného článku, že starostka mestskej časti Táňa Rosová povolila stavbu garáží a aj zmenu stavby, ktorou sa počet garáží zvýšil takmer dvojnásobne. Tieto tvrdenia sú opätovne klamlivé, zavádzajúce a poškodzujúce dobré meno mestskej časti a starostky. Ak by denník SME poctivo dodržiaval etické a morálne zásady novinárskej práce, autorka by si všetky relevantné informácie našla priamo v rozhodnutí č. 2761/54646/2010/URS/Kul-G/117 zo dňa 7. decembra 2010, ktoré vydal stavebný úrad pod vedením predchádzajúceho starostu Ing. arch. Andreja Petreka. Stavebník má platné, účinné a vykonateľné stavebné povolenie vydané na základe stavebného konania, ktoré bolo vykonané v súlade so zákonom. Stavebný úrad mestskej časti Bratislava-Staré Mesto by vo viacerých prípadoch uvítal možnosť ovplyvniť vzhľad stavby a realizovať želania obyvateľov, je však obmedzený zákonom a môže konať len na základe zákona a v jeho medziach. Stavebný úrad je pripravený v súlade so zákonom a je aj povinný zasiahnuť vždy, keď stavba niekoho protiprávne obmedzuje na jeho zákonných právach. Stavebný úrad Starého Mesta reagoval na všetky podnety, či už telefonické alebo zaslané elektronicky, od pani Marty Popluhárovej, a vždy dospel k rovnakému záveru. Podnety Marty Popluhárovej ako obyvateľky priľahlej nehnuteľnosti boli vždy vyhodnotené ako neopodstatnené, s klamlivými informáciami a stavebný úrad dospel k názoru, že stavba sa realizuje v súlade s právoplatným stavebným povolením. Staré Mesto nemá vedomosť, že by krajský súd, na ktorý sa obrátili občania, vydal predbežné opatrenia na zastavenie prác pre to, že stavba nie je v súlade so stavebným povolením, územným plánom hlavného mesta alebo územným plánom príslušnej zóny. Za celý čas, čo je spochybňované konanie stavebného úradu, zatiaľ nikto, teda ani prokurátor, ani účastníci, ani novinári, ani Krajský stavebný úrad, neuviedol jediný konkrétny paragraf, s ktorým je, alebo by mala byť stavba v rozpore. Stavba má všetky svetlotechnické, hygienické a iné posudky, ktoré sú komukoľvek k dispozícii. Opakované tvrdenia o údajnom pochybení alebo pochybnosti o správnosti konania úradu sú opierané o domnienky, názory, alebo predstavy účastníkov alebo ďalších osôb, nie však o fakty ani o zákon, ktorým sa ako jediným stavebný úrad môže riadiť a na základe ktorého môže konať. Ak ktokoľvek tvrdí, že stavba je v rozpore so stavebným povolením alebo platnou legislatívou, nemá jedinú prekážku, aby využil príslušné opravné prostriedky proti rozhodnutiam stavebného úradu. Stavebný úrad však nemôže prihliadať na pocity jednej obyvateľky domu, ale musí konať v medziach zákona. Na otvorení stavby sa zúčastnil primátor hlavného mesta SR Bratislavy Milan Ftáčnik a rovnako aj starostka mestskej časti Bratislava-Staré Mesto Táňa Rosová. Staré Mesto považuje účasť predstaviteľov mesta a mestskej časti pri takýchto významných stavbách, ktoré sú vo verejnom záujme, za samozrejmú. Staré Mesto nevlastní žiadne pozemky, na ktorých by mohla samospráva realizovať podobné projekty, a ani nemá na ne investičné prostriedky. Môže však poskytovať súčinnosť a deklarovať podporu takým projektom, ktoré napĺňajú víziu, pre ktorú starostka Starého Mesta získala hlasy voličov: "dopravu v centre pod zem, na zem zeleň a život". Pred začatím stavby bol tento pozemok tŕňom v oku pre mnohých obyvateľov z okolia, návštevníkov parlamentu i turistov. Neupravený terén so zvyškami zbúranej pôvodnej zástavby, nadivoko zaparkované autá na pozemku, ktorý bol navyše v územnom pláne vyhradený na zeleň. Starostka Táňa Rosová osobne vyrokovala s investormi parkovanie v podzemných garážach za zlomok ceny pre návštevníkov. O tejto skutočnosti dňa 5. januára 2012 informovala Martu Popluhárovú ako (podľa jej vyjadrenia) zvolenú zástupkyňu obyvateľov. Pani Popluhárová však deň pred tým zrušila stretnutie s tvrdením, že nemá záujem rokovať s mestskou časťou ani so starostkou. Obyvatelia priľahlej nehnuteľnosti, ktorí donedávna načierno parkovali aj na ploche vyhradenej pre zeleň, tak prišli o jedinečnú možnosť získať chránené a kryté parkovanie v centre mesta. Úpravou tejto časti Starého Mesta získajú Staromešťania, Bratislavčania, ako aj návštevníci nové parkovacie miesta, ale získajú aj novú oddychovú zónu. Mesto získa priestory pre poskytovanie turistických informácií a verejné toalety na mieste, kde sú tieto služby mimoriadne náležité. Staré Mesto má za to, že táto stavba nielen pomôže čiastočne vyriešiť problém parkovania v tejto frekventovanej lokalite, ale prispeje k zlepšeniu kvality života obyvateľov tejto časti mesta. Denník SME zašiel dokonca tak ďaleko, že v nadväzujúcom článku o investorovi navodzuje dojem, že starostka Táňa Rosová uprednostňuje týchto investorov aj v iných projektoch. Denník SME klamlivo píše, že „starostka Starého Mesta Táňa Rosová mestským poslancom napísala, že proti projektu (Messerschmidtovho múzea) nemá výhrady“. Tieto informácie sú lživé, klamlivé a sú dôkazom toho, že novinárka denníka SME dostatočne neovláda základné pravidlá stanovené pre primátora a starostov mestských častí dané Štatútom hlavného mesta SR Bratislavy. Štatút v článku 8, odseku 3 hovorí, že „k zmluvným prevodom vlastníctva nehnuteľného majetku postačuje predchádzajúce písomné stanovisko starostu. O zaujatie stanoviska požiada primátor starostu dotknutej mestskej časti. Ak starosta neoznámi primátorovi do jedného mesiaca odo dňa požiadania svoje stanovisko, má sa za to, že nemá pripomienky“. Starostka Táňa Rosová sa tak nevyjadrila k projektu Messerschmidtovho múzea, ale splnila len zákonnú povinnosť, ktorá jej vyplýva zo štatútu hlavného mesta, kedy hlavné mesto prenajíma svoje priestory na území Starého Mesta. Keďže táto najdôležitejšia informácia v článku „Chceli aj múzeum grimás“ chýba, článok vyvodzuje dojem a u čitateľa skutočnosť, že starostka Rosová podporuje všetky projekty investora podzemných garáží, ktoré realizuje v Starom Meste. V koncoročnom rozhovore uverejnenom 10. decembra 2011 položila pani Martina Hilbertová takúto otázku: „Hovorí sa však, že projekt podporujete aj preto, že vás dotyčná stavebná firma (IPP Services) podporila v predvolebnej kampani...“ K tomuto tvrdeniu neuviedla žiaden dôkaz ani žiadneho autora. Táto informácia je samozrejme nepravdivá a je iba výmyslom autorky. Domnievame sa, že na základe tohto vykonštruovaného tvrdenia pripravuje p. Hilbertová svoje články o tejto téme a MČ Staré Mesto bude žiadať od redaktorky ospravedlnenie a opravu týchto článkov, v opačnom prípade pristúpi k právnym krokom na očistenie mena starostky, stavebného úradu a miestneho úradu MČ Bratislava-Staré Mesto. Doterajšie chybné, klamlivé a tendenčné informácie vydané denníkom SME (v chronologickom poradí) Článok „Školu predanú cirkvou chcú zrušiť“ zo dňa 8. decembra 2011 Autorka Martina Hilbertová v článku píše, že škola mala „prijať 42 prvákov na tento školský rok“. Údaj, ktorým disponuje denník SME, je nepravdivý. Zápis do prvých ročníkov škôl sa v Starom Meste vykonáva v januári, pričom informácia z 9. februára hovorí o 18 prihlásených deťoch. Rozhodnutie o prijatí žiakov do ZŠ je na samotnej ZŠ. Tento údaj nahlásila zriaďovateľovi, MČ Bratislava-Staré Mesto samotná škola dňa 1. apríla 2011 (teda v čase, kedy ešte neboli známe nové majetkovoprávne skutočnosti ohľadom nového majiteľa budovy). Nastúpiť do školy chcelo napokon iba 13 žiakov (z toho iba 8 staromestských, pričom žiaci si podávajú prihlášky na viacero škôl). Miestnemu úradu Bratislava-Staré Mesto nie je známa skutočnosť, že by denník SME žiadal Referát komunikácie s verejnosťou o informáciu, koľko žiakov - prvákov sa na školu do školského roka 2011/ 2012 prihlásilo alebo zapísalo a denník SME neuvádza zdroj, odkiaľ túto informáciu získal. Konštatovanie, že Staré Mesto znížilo počet žiakov na škole a preto dnes škola nespĺňa normatív, je teda nepravdivé, manipulatívne a poškodzuje dobré meno mestskej časti Bratislava – Staré Mesto. Autorka v rovnakom článku píše, že „úradníci zrátali, že po skončení školského roka a odchode deviatakov, prípadne aj piatakov a ôsmakov na gymnáziá, bude na Jesenského len 120 detí. Dnes ich tam je 154. „A viete, koľkí sa nám hlásia?“ vraví riaditeľka.“ Miestny úrad Bratislava–Staré Mesto nemá známosť a ani písomný doklad o tom, že by sa na ZŠ Jesenského hlásili nejaké deti navyše. Ak takouto informáciou disponuje pani riaditeľka PaeDr. Viera Zavřelová, mala o skutočnosti neodkladne informovať mestskú časť. Ak tak neurobila, mestská časť má právo voči nej vyvodiť z tejto skutočnosti dôsledky. Z tohto dôvodu pokladáme informáciu o tom, koľko detí sa hlási na školu, za jednoznačnú. Uvedený citát je preto špekulatívny a nezodpovedá realite. Článok „Bratislavská Vydrica zarastie výškovými stavbami“ zo dňa 3. január 2012 Autorka Martina Hilbertová v článku tvrdí, že pod bratislavským hradom vyrastie nová štvrť s osemposchodovými budovami. Autorka denníka SME neuvádza jediný dôkaz, kde by toto svoje tvrdenie aj zdokumentovala. Mestská časť Bratislava-Staré Mesto zaslal denníku SME dňa 4. január 2012 stanovisko, že „Rozhodnutie stavebného úradu mestskej časti Bratislava-Staré Mesto je v súlade s platným Územným plánom hl. mesta ako aj Územným plánom zóny Podhradie. Územný plán zóny Podhradie definuje limitné výšky budov nadmorskou výškou. Aj v územnom rozhodnutí sú teda definované maximálne možné limitné výšky nadmorskou výškou“. Autorke denníka SME bolo umožnené a odborne pracovníčkou stavebného úradu aj vysvetlená kompletne celá projektová dokumentácia, ktorú stavebný úrad použil pri vydaní územného rozhodnutia. Doteraz však denník SME nezverejnil informáciu, ktorou sa svojim čitateľom ospravedlňuje za nepravdivé a klamlivé informácie aj napriek tomu, že autorka dostala odborné a komplexné stanovisko mestskej časti aj osobnou návštevou. Článok „Trhovisko na Žilinskej čaká posledný rok“ zo dňa 4. januára 2012 Autorka Martina Hilbertová v článku tvrdí, že trhovisko na Žilinskej „začalo svoj posledný rok“. Na začiatku decembra 2011 sa v blízkosti trhoviska uskutočnila verejná diskusia, na ktorej sa zúčastnila aj samotná autorka denníka SME. Na tomto stretnutí odzneli informácie, že trhovisko čaká ešte minimálne dvojročná prevádzka. Informácie v denníku SME, že trhovisko tento rok končí, vyvolalo vlnu podnetov od občanov dotknutej oblasti. Miestny úrad Bratislava-Staré Mesto musel nespokojným občanom vysvetľovať, že denník SME uverejnil nepravdivú informáciu. V rovnakom článku autorka uviedla, že je „nájomné 1500 eur za pol roka“. Majiteľ trhoviska sa okamžite ohradil proti spomínanej informácii a v ústnom rozhovore dokonca uviedol, že za tieto nepravdivé informácie bude denník SME žalovať. Článok „Aké sú vaše noviny?“ zo dňa 27. januára 2012 Autorka Viera Juhászová píše, že vydanie 10 čísel Staromestských novín stojí 161 200 eur bez DPH. Noviny vychádzajú 10-x ročne v náklade 25-tisíc kusov, výroba a tlač jedného čísla stojí 1612 eur bez DPH. Túto informáciu síce denník SME zmenil na svojej webovej stránke, no v tlačenej forme vyšiel ako bezplatná verzia bratislavského vydania denníka SME, ktorá je distribuovaná do všetkých domácností v hlavnom meste a to už po tom, ako na túto skutočnosť Staré Mesto upozornilo. Staré Mesto má za to, že táto nepravdivá informácia o nehospodárnom vynakladaní finančných prostriedkov môže poškodiť dobré meno mestskej časti. Článok „PKO má chrániť uzávera“ zo dňa 1. februára 2012 Autorka Martina Hilbertová v článku píše, že „mesto chce na území PKO vyhlásiť stavebnú uzáveru. Primátor Milan Ftáčnik (blízky Smeru) to poslancom navrhol po tom, čo v novom územnom pláne odobrili hustejšiu zástavbu. Uzáveru žiadali aj aktivisti za zachovanie PKO na nábreží Dunaja. O jej vyhlásení rozhodnú vo štvrtok mestskí poslanci“. Neznalosť základných právnych noriem týkajúci stavebníctva a stavebného konania zapríčinilo ďalšiu nepravdivú informáciu, ktorú denník SME uverejnil. O stavebnej uzávere nerozhoduje ani primátor, ani mestskí poslanci, ale príslušný stavebný úrad. V tomto prípade to bude stavebný úrad mestskej časti Bratislava-Staré Mesto. Staré Mesto má za to, že takouto informáciou sa nepravdivo informuje verejnosť a vyvíja sa nepriamy tlak na stavebný úrad, aby konal tak, ako si želá niektorá skupina obyvateľov a nie aby stavebný úrad konal na základe faktov a v súlade so stavebným zákonom. Na základe všetkých uvedených informácií pripraví právne oddelenie mestskej časti Bratislava-Staré Mesto právne kroky na očistenie svojho mena, ktoré viacerými lživými, nepravdivými a klamlivými informáciami denník SME poškodil.

S pozdravom, Tomáš HALÁN , hovorca ,Miestny úrad MČ Bratislava - Staré Mesto

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Najmenej 17 zranených ľudí si vyžiadali zrážky medzi kuvajtskou políciou a demonštrantami, ktorí pred voľbami zaútočili na sídlo súkromnej televízie. Oznámila to agentúra DPA s odvolaním sa na kuvajtskú tlač. Rozhnevaní protestujúci sa v noci na stredu pokúsili preniknúť do budovy súkromnej televíznej stanice al-Watan, ktorú obviňovali zo šírenia buričských nálad v konzervatívnom emiráte. Bezpečnostné sily ich rozohnali až po nasadení slzotvorného plynu. Kuvajtská vláda bude o incidente rokovať na krízovom zasadnutí. Vo štvrtok sa v Kuvajte budú konať predčasné parlamentné voľby. O 50 poslaneckých kresiel sa bude uchádzať 276 kandidátov, vrátane 22 žien. Kuvajtský emir Sabáh Ahmad Džábir Sabáh rozpustil parlament následkom politickej krízy, ktorú vyvolali obvinenia, že poslanci dostávali úplatky od ministrov, aby podporovali ich politiku. V dôsledku situácie vlani v decembra rezignoval kuvajtský premiér. Kuvajt, ktorý je šiestym najväčším vývozcom ropy na svete, sa najmä vďaka svojmu štedrému sociálnemu systému vlani vyhol masovým protestom tzv. arabskej jari, ktoré zasiahli Tunisko, Egypt, Jemen a Sýriu. Americká mediálna firma Walt Disney získa kontrolu nad UTV, jednou z najväčších indických mediálnych spoločností. Disney informáciu zverejnila po tom, ako indická vláda schválila jej požiadavku o dokúpení podielu v UTV, ktorý Američania ešte nevlastnili. Pôvodne kontrolovali v UTV 50-% podiel. Hodnotu kontraktu Disney ani UTV nezverejnili. Nadnárodné spoločnosti sa v poslednom čase usilujú zlepšiť svoju pozíciu na lukratívnom mediálnom trhu Indie. Vzhľadom na prognózy, na základe ktorých by sa počet ľudí patriacich k strednej vrstve mal v Indii do roku 2025 zvýšiť na 500 miliónov, tamojší mediálny trh ponúka zahraničným spoločnostiam obrovské možnosti. Disney už na indickom trhu pôsobí nejaký čas. V súčasnosti prevádzkuje tri televízne kanály a ovládnutie UTV jej umožní túto pozíciu ešte vylepšiť. Indická firma je známa filmovou a televíznou produkciou, ako aj výrobou kreslených filmov. Spoločnosť kontroluje šesť televíznych kanálov a produkovala niekoľko veľkých kasových trhákov Hollywoodu. Informovali o tom agentúra DPA a server BBC. O dolnú končatinu kameramana poľskej televíznej stanice Polsat bojovali včera popoludní počas operácie lekári v Lubline po tom, čo ho tam s ťažkými zraneniami prepravila helikoptéra záchrannej služby z lyžiarskeho terénu v Rablowe. Kameraman, ktorý nakrúcal na svahu príspevok pre spravodajstvo Polsat News, sa za predbežne nejasných okolností dostal pod ratrak. U vodiča ratraku sa prítomnosť alkoholu v organizme nepreukázala, informovala stránka www.gazeta.pl. Prípad sa vyšetruje. Hovorkyňa nemocnice pred operáciou potvrdila, že pacient v bezvedomí je vo vážnom stave. Predovšetkým zranenia jeho dolnej končatiny, okrem iného zlomeniny v bedrovej oblasti, spôsobujú lekárom starosti. Lyžiarske svahy v Rablowe patria medzi najobľúbenejšie v okolí Lublina. Copyright © TASR 2012

Prečo je Práca pre teba v RTVS ?

Prečo je Práca pre teba v RTVS ? Lebo GG SERVIS s. r. o.

RTVS – chaos na pokračovanie

RTVS – chaos na pokračovanie
Presne pred rokom končiaci minister kultúry doviedol do „víťazného konca“ svoju víziu fungovania verejnoprávnych medií, a tak je na mieste mala rekapitulácia toho, čo táto horúcou ihlou šitá a totálne chaotická fúzia naozaj priniesla. V rámci čo najväčšej objektivity si občas pomôžem citátmi nezávislých mediálnych expertov, ktoré odzneli tesne po ohlásení fúzie (12.10.2010). Eduard Chmelár v Pravde 14. októbra napísal: „ Predstava SaS o reforme verejnoprávnych médií je z odborného hľadiska diletantská a z politického nebezpečná“ a článok končí slovami...“pretože tlaky na privatizáciu STV zo strany niektorých skupín sa zvyšujú a jedným z nástrojov, ako to urýchliť, je ochromenie základných funkcií verejnoprávnych médií“. Myslím, že tie slová sú nielen výstižné, ale dokonca prorocké. Daniel Krajcer odkojený bujnými prsníkmi komerčných televízií nemal ani na chvíľu záujem na silnej verejnoprávnej televízii, skôr poškuľoval zrejme z poverenia svojich nedávnych chlebodárcov po pozemkoch a výškovej budove STV. Ako inak si vysvetliť jeho šialené tempo plné chaotických krokov. Veď ešte 1. októbra 2010 na konferencii „Quo vadis slovenská verejnoprávnosť“ vyzýval na odbornú diskusiu, ktorú o 12 dní zaškrtil v zárodku, keď ohlásil „zásadnú reformu verejnoprávnych médií“. Okrem iného na tlačovke napoludnie ohlásil aj zrušenie Rádia FM, ktoré platilo len 6 hodín. Krajcer zabudol, že medzi poslucháčov patrí aj jeho stranícky šéf, ktorý večer rušenie rádia škrtol. Treba lepší dôkaz dezorientácie vo vlastných radoch? V SaS pravá ruka nikdy nevedela, čo robí ľavá a fúzia bola predvojom toho, čo sa stalo pre túto internetovú stranu pracovnou metódou – chaos, živelnosť, nespoľahlivosť a nepripravenosť na skutočne veľké úlohy. Veď od prvej zmienky po druhé čítanie zákona v skrátenom konaní (ktoré je vyhradené pre mimoriadne okolnosti a katastrofické scenáre) uplynulo len 22 dní, takže o odbornej diskusii nemôže byť ani reči. K tejto téme sa veľmi trefne vyjadril aj Robert Kotian, keď napísal, že „Spoločná inštitúcia rozhlasu a televízie nie je ničím výnimočným a sú krajiny, kde tento projekt funguje. Nie je vylúčené, že by to tak mohlo byť aj na Slovensku – určite však nie ako výsledok pištolníckého riešenia bez dôkladnej a racionálnej diskusie s odbornou verejnosťou predovšetkým...Pretože z tohto zámeru trčí politický úmysel – alebo výsledok internej vnútrostraníckej diskusie v SaS.“ Aj jeho slová sa potvrdili naplno. Slovenskú televíziu nenápadným spôsobom ovládla SaS a Krajcer osobne cez nastrčené osoby. Jeho veľmi dobrá priateľka Michaela Matisová dostala do vienka nielen výrobu, ale najnovšie aj techniku, čo sa v tejto konštalácii v celej histórii STV ešte nestalo. Jeden jediný človek rozhoduje o všetkých zmluvách, objednávkach, koprodukciách, skrátka o všetkých najdôležitejších výdavkoch a nákladoch súvisiacich s programom. Výsledkom sú zmluvy, projekty a programy, ktoré média pomenovali ako „podivuhodné“. Za 26 minútové „Nebíčko v papuľke „ s majstrom Žídekom, televízia napríklad platí neuveriteľných 15 000 Euro, hoci veľmi podobnú reláciu ten istý kuchár v Jojke robil za 3000 Euro. Pravda, skutočným šampiónom v presadzovaní nevýhodných zmlúv je samotná najvyššia šéfka. Najmä po oznámení predčasných volieb sa začali množiť kontrakty, na ktorých by si mohol zgustnúť Najvyšší kontrolný úrad. Dosť často ide o dohody v miliónových sumách bez výberového konania! Viac ako podozrivé ceny za rozhlasovú webovú stránku prekonali divoké nákupy výpočtovej techniky, či doplnkové zmluvy k existujúcemu televíznemu softvéru Provys. Korunu všetkému nasadila Zemková v posledných dňoch podpísaním avizovaného megakontraktu s operátorom Towercom. Darmo vedenie RTVS argumentuje virtuálnymi úsporami nákladov, ktoré tak či tak vznikli najmä ako dôsledok nevýhodnej zmluvy. Towercom sa presadil vo svojich kľúčových požiadavkách, lebo získal absolútny monopol na šírenie a prevádzku frekvencií tak rozhlasu ako aj televízie za rozprávkovú cenu 11 miliónov euro bez DPH ročne! Napokon výsledok rokovania spochybnil aj samotný šéf Rady RTVS Miroslav Kollár, ktorý vyjadril obavy, že dodatkami k spornej zmluve si Towercom ošetrí aj posledné hluché miesta kontraktu, cez ktoré sa podľa neho ešte zrejme dala znížiť vysoká cena. Ak takýto výsledok považuje vedenie RTVS za svoj úspech, tak by Zemková mala vážne uvažovať, či nechce radšej pokračovať vo svojej pôvodnej profesii ako kunsthistorička. V tejto oblasti sa totiž obchoduje lepšie s ilúziami a fatamorgánami. Do tejto kategórie sa dajú totiž zaradiť jej úprimné snahy o šetrenie, najmä na úkor druhých. Len čo si pred rokom ešte ako končiaca šéfka rozhlasu nadelila „zaslúženú“ odmenu 30 000 euro ušetrila na platoch pre zamestnancov STV tým, že im škrtla tak 20 percentnú pohyblivú zložku ako aj predplácanie nadčasov. V takej redakcií športu, kde majú ľudia bežne za rok 400 hodín nadčasov to spôsobilo hotovú katastrofu na výplatných páskach. Všetko by bolo v poriadku, keby sa nové vedenie prezentovalo aj tým, čo robí každú dobrú televíziu príťažlivou - a síce kvalitným programom. Katastrofický scenár s celoročným fiaskom začala Zemková napĺňať už dva a pol mesiaca po nástupe, keď pretlačila novú - pre televíziu absolútne likvidačnú - organizačnú štruktúru. Pointa bola v spoločných Centrách pre rozhlas a televíziu, ktoré mali viesť supermanažéri ( výlučne z rozhlasu). Tak napr. nepochopiteľne vzniklo Centrum hudby nevzniklo však Centrum športu, hoci je to jeden z ťažiskových programov STV. Najmä najvernejší spojenec Zemkovej a programový šéf Ľuboš Machaj už po pol roku dokázal, že na Programového riaditeľa obidvoch inštitúcií nedorástol ani ľudsky ani odborne, a tak bola Zemková donútená svoju pravú ruku demontovať a vedením televízneho programu poveriť člena Rady RTVS Miklánka, pričom Machaj riadi už len rozhlasový program. Tým vlastne vedenie negovalo vlastnú organizačnú štruktúru a podalo jasný dôkaz o tom, že tzv. rádioamatéri sa v televízií pohybujú ako slon v porceláne – všetko dobré zničia a za nimi zostane len hromada nepoužiteľných fragmentov. Výsledky nenechali na seba dlho čakať. Sledovanosť STV sa prepadla na historické minimum a sám predseda Rady Miroslav Kollár na jej zasadnutí konštatoval, že pri takomto záujme o vysielanie STV sa natíska otázka o jej zmysluplnosti a oprávnenosti! Programový chaos v STV možno dokumentovať na niektorých nosných formátoch z dielne nového vedenia, ktoré vykazujú priam amatérske nedostatky. Machaj považoval ihneď po svojom nástupe za programovú prioritu číslo jeden zaradenie Hríbovej diskusnej Lampy, ktorej rozsah a dramaturgia je neriadenou strelou v rukách kontroverzného moderátora. Faktom je, že neexistuje žiadna iná televízia na svete, ktorá by dala k dispozícii svoj prime time jednej osobe, ktorá si robí bez konzultácií s programom a dramaturgiou doslova čo uzná za vhodné. A ešte k tomu dosahuje najmä v prvej časti podpriemernú sledovanosť. Štefan Hríb je zrejme dobrý píšuci novinár, ale z profesionálnej televíznej stránky je to jeden z najhorších moderátorov akého kedy pustili do štúdia. Svojím inkvizičným výrazom tváre, amatérskou dikciou, artikuláciou, intonáciou a inými monotónnymi výrazovými prostriedkami by neurobil kamerové a mikrofonické skúšky ani do regionálnej televízie. Zrejme však dostal odmenu za organizovanie masívnej mediálnej a politickej podpory kandidatúry Zemkovej na generálnu riaditeľku. Pre mňa zostáva nepochopiteľné ako môže pracovať pre STV človek, ktorý sa ako moderátor počas živého vysielania zdvihol zo stoličky a odišiel vzdorovite na protest zo štúdia. To by bol v každej normálnej televízii doživotný dištanc za nespoľahlivosť a neprofesionálnosť. Hríb však dostal druhú šancu a svojou povestnou jednostrannosťou „vykoledoval“ pre RTVS pokutu 50 000 (!) euro od Rady pre vysielanie a retransmisiu. Minimálne v tomto okamihu mala RTVS začať uvažovať o pozastavení relácie alebo výmene moderátora. Ale na druhej strane, Hríb ako známy moralista, má z čoho pokutu televízii vrátiť, keďže za jeden diskusný večer zoberie jeho firma 10 000 Eur. Ani ďalší nosný program – Legendy popu – nesplnil očakávania, veď v sledovanosti sa po spustení potácal okolo 3-4 percent. Na vine mohla byť okrem iného nešťastná stratégia v nasadení programu oproti piatkovej Let s dance. Pritom hodina tejto šou stála vrátane interných nákladov takmer 50 000 Euro. Zrejme dobrý kšeft pre produkčnú spoločnosť Maya, ak si uvedomíme, že šéfom Jednotky je Vladimír Burianek, ktorý práve z tejto stajne pochádza. Na výraznom neúspechu sa opäť podieľajú najmä tvorcovia sporným výberom účinkujúcich. Celkom určite sa nevydarilo nasadenie moderátorov, tá slečna upútala „ najmä infantilnými hláškami, ktoré cieľovú skupinu tohto formátu privádzajú v najlepšom prípade do rozpakov. Jej partner neprekročil tieň markízackého Telerána, ktoré ešte stále popri vystúpeniach v STV (!) moderuje. Pritom je viac ako zrejmé, že program s názvom Legendy by mali moderovať profesionáli alebo legendy, ktorý sa k tomuto označeniu minimálne približujú. Pre porovnanie len uvádzam, že najsledovanejším programom STV v uplynulom roku boli práve Zemkovou toľko kritizované športové projekty. Vrcholom bol vynikajúco zvládnutý projekt Majstrovstvá sveta v hokeji, na úspechu ktorého má terajšie vedenie nulové zásluhy, lebo sme ho pripravovali so širokým kolektívom osem mesiacov pred začatím šampionátu. Takmer 300 hodín programu zaznamenalo špičkovú sledovanosť takmer 30% ( čo predstavuje viac ako 50% podiel na trhu, alebo v absolútnom vyjadrení takmer 1 ,5 milióna divákov.) a najmä jedna hodina vrátane licencií a výrobných nákladov stála menej ako 2000 euro. Komerčný úspech je neporovnateľný s akýmkoľvek iným formátom, pretože MS doniesli do pokladne RTVS 2 milióny Euro. Záhadnou kapitolou programovej štruktúry zostáva aj pôvodná tvorba. Za normálnych okolností by verejnoprávne médium malo totiž zo Zmluvy so Štátom podporovať práve slovenských tvorivých umelcov. Namiesto toho sa prostriedky rozkotúľali na relácie typu Dámsky klub, Focus a iné formáty tohto typu. Pôvodná tvorba zrejme pani generálnu riaditeľku, súdiac podľa širokej kritiky umeleckej obce, zaujíma zo všetkého najmenej. Svoju historickú misiu – likvidáciu STV - napĺňa spolu s Krajcerom totiž zázračne rýchlym tempom. Vzhľadom na katastrofálny prepad sledovanosti, mizerný legislatívny rámec a nevyjasnené financovanie sa čoraz viac budú diskutovať otázky opodstatnenosti verejnoprávnej televízie. Presne na to čakajú tak komerčné televízie ako aj notoricky známe záujmové skupiny. Pevne však verím, že toto dielo úpadku a skazy rozumná časť verejnosti a politického spektra včas zastaví. Slováci majú pevné miesto na mape kultúrnej Európy a tá vo svojich ustálených demokraciách ani na chvíľu nezapochybovala o nutnosti kultúrneho dedičstva a poslania verejnoprávnych médií. V opačnom prípade by sa totiž mohlo stať, že pospolitý ľud budú na obrazovkách degenerovať výsostne Farmárky a Šeherezády...

Jozef Foltýn – finančný konzultant a ekonóm , autor pôsobil v STV ako šéfredaktor športovej redakcie

Jeden musí z kola von

Jeden musí z kola von

1. 2. 2012

Pokuty naše nekaždodenné

Pokuty naše nekaždodenné

Za vysielanie spotov propagujúcich kandidátov politickej strany 99 % - občiansky hlas uložila v stredu na mimoriadnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Televízii Markíza pokutu 100-tisíc eur. Televízia JOJ dostala od členov rady nefinančnú pokutu v podobe upozornenia na porušenie zákona, ktoré musí televízia odvysielať. Rozhodla o tom po vypočutí všetkých zúčastnených strán. Televízie porušili zákon o vysielaní a retransmisii, konkrétne zákaz vysielať politickú reklamu. "Na Slovensku nie je zákon, ktorý by umožnil zastavenie vysielania týchto spotov," zdôraznil na dnešnej tlačovej besede riaditeľ RVR Miloš Mistrík. Licenčná rada môže podľa zákona o vysielaní a retransmisii uložiť nefinančnú sankciu - upozornenie na porušenie zákona a až po tom, ako sa použije táto sankcia, respektíve bola už niekedy v minulosti za rovnaké porušenie zákona uložená, môže licenčná rada dať sankciu finančnú v rozmedzí 3319 eur až 165 969 eur. Keďže RVR už v minulosti vysielateľovi TV Markíza oba typy sankcií uložila, dala rada Markíze za rovnaké porušenie, aké mala aj televízia JOJ, spomínanú pokutu 100-tisíc eur. Licenčná rada konala v prípade spotov propagujúcich kandidátov politickej strany 99 % - občiansky hlas tak rýchlo, ako sa len dalo. Musela však dodržať všetky procesné postupy, lehoty, zdôraznil riaditeľ RVR Miloš Mistrík. Televízie Markíza a JOJ využili všetky možné spôsoby spomalenia procesu rozhodovania rady, vyberali si s oneskorením poštu, preto neprišli na prvé rokovanie rady venované tejto téme, prišli až na dnešné mimoriadne rokovanie rady k tejto téme, dodal Mistrík. Šéf RVR predpokladá, že Markíza napadne pokutu na Najvyššom súde SR, bude sa snažiť nájsť medzeru, kde nebol dodržaný postup. Ak sa budú tieto spoty vysielať naďalej, pričom rada na ne stále dostáva podnety, môže ich rada až do začiatku volebnej kampane posudzovať a opäť televízie pokutovať. Ako dodal, na diskusiu je, či by sa v budúcnosti nemal zmeniť zákon, keďže napríklad tlač podobné obmedzenia ako elektronickí vysielatelia nemá. RVR sa začala zaoberať prvými podnetmi súvisiacimi s kampaňou k predčasným parlamentným voľbám 10. januára. Prvý podnet, ktorý rada dostala a spĺňal všetky náležitosti, bol práve v súvislosti s vysielaním sponzorských odkazov 99 % - občiansky hlas. Licenčná rada zároveň 24. januára začala správne konanie voči vysielateľovi RADIO, a.s. (programová služba FUN RADIO) vo veci možného porušenia zákona v súvislosti s odvysielaním komunikátov prezentujúcich kandidátov politickej strany 99 % - občiansky hlas, ktorý mohol naplniť definíciu politickej reklamy. Miloš Mistrík predpokladá, že ak sa k téme vyjadrí aj vysielateľ, mohla by sa uzavrieť už na budúci utorok.

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zoči - voči Klubu 3

Zoči - voči Klubu 3

Zoči voči- 3,1 % sledovanosť , 6,6 % podiel ,145 tisíc divákov

Klub3 - 2,4 % %sledovanosť, 6 % % podiel, 112 tisíc divákov

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Európska komisia (EK) pripravuje reformu ochrany osobných údajov, aby zabránila ich úniku vo virtuálnom priestore. V súčasnosti platná ucelená úprava totiž pochádza z roku 1995, kedy, ako poukázali predstavitelia inštitúcie, ešte ani nevznikol Google a pripojenie do celkovej siete malo jedno percento všetkých Európanov. "Európska komisia touto reformou sa snaží dať občanom EÚ ich osobné dáta plne pod ich kontrolu, do ich vlastných rúk a s tým prichádza aj zodpovednosť spoločností," povedal na dnešnej tlačovej konferencií Pavol Kukučka z Generálneho riaditeľstva Európskej komisie (EK) pre spravodlivosť. Návrh reformy ochrany osobných údajov predstavila minulý týždeň eurokomisárka pre spravodlivosť, základné práva a občianstvo Viviane Redingová. Jej súčasťou bude zlepšenie správy týchto informácií, menšia byrokracia v tejto oblasti či smernica, ktorá by regulovala policajnú a súdnu spoluprácu. Nová úprava by teda mala nielen uľahčiť prácu niektorých spoločností, ale tiež dať Európanom väčšiu kontrolu nad ich osobnými údajmi. Komisia tak chce napríklad zaviesť takzvané právo byť zabudnutým. "V súčasnosti hlavne mladí ľudia zdieľajú veľké množstvo údajov na internete a niektoré z nich by si možno v budúcnosti nepriali, aby tam boli. Nejde len o fotografie a správy na Facebooku, ale napríklad aj o to, aby bolo jasné, že tie dáta patria im. To, že môžete byť zabudnutí, znamená, že môžete požiadať, aby tieto dáta boli zmazané a prestali existovať," vysvetlil Kukučka. Osobne predpokladá, že by táto úprava mohla mať aj retrospektívny charakter. Zavedenie jediného súboru pravidiel, ktorý bude platiť v celej EÚ, má navyše prispieť k odstráneniu zbytočných administratívnych požiadaviek. EK si od tejto zmeny sľubuje aj značné úspory, ktoré odhaduje až na 2,3 miliardy eur. Miroslav Drobný z portálu zodpovedne.sk upozornil, že z prieskumu vyplýva, že sa ochrana osobných údajov výrazne dotýka detí a mládeže. Prieskum, ktorý realizoval web, odhalil, že mladí bežne zverejňujú takmer všetky osobné údaje, a to nielen také, ako sú meno či fotografie, ale aj kontaktné údaje ako emailová adresa a telefónne číslo. Dievčatá sa v dôsledku toho najčastejšie stretávajú so sexuálnymi narážkami, kým u chlapcov to často vedie k výsmechu a kritike. Pripravená reforma predpokladá aj zavedenie sankcií. V prípade, že porušovatelia nebudú akceptovať ustanovenia, bude nasledovať upozornenie, ktoré by mohlo skončiť sankciou do jedného milióna eur, respektíve dvoch percent z globálneho obratu spoločnosti. V prípade, že by reformu schválil Európsky parlament a Rada Európy, aplikovateľná by mohla po dvoch rokoch od jej podpisu.
Dánsky denník Jyllands-Posten, ktorý v minulosti zverejnil karikatúry proroka Mohameda, bude "dlho" možným terčom islamských militantov. Oznámila to dnes dánska bezpečnostná a spravodajská služba PET. Hodnotenie bolo zverejnené deň po tom, čo súd v susednom Nórsku odsúdil dvoch mužov z prípravy útokov na Jyllands-Posten a na dánskeho karikaturistu Kurta Westergaarda, ktorý zobrazil proroka Mohameda s bombou v turbane. Noviny zverejnili karikatúry v roku 2005, čo vyvolalo násilné protizápadné protesty v niektorých moslimských krajinách. Jednotlivci a miesta, spojené s prípadom karikatúr sú pokladaní za "odôvodnené ciele", uvádza sa v štúdii, ktorú na objednávku PET vypracovalo Centrum pre analýzu terorizmu (CTA). Dánske záujmy v zahraničí sú podľa nej ďalšími možnými terčmi, hoci celkové riziko, že sa Dáni stanú obeťou teroristického útoku, je nízke, okrem určitých zón konfliktov. Copyright © TASR 2012

Americká speváčka Madonna prvýkrát zaspieva svoju novú skladbu Give Me All Your Luvin' vo štvrtok počas speváckej šou American Idol - americkej Superstar. Oficiálny dátum vydania nového singla je piatok 3. februára. Skladba sa objaví na pripravovanom albume slávnej speváčky s názvom MDNA. Speváčka nedávno hovorila i o spolupráci s producentom Williamom Orbitom, s ktorým pracovala na albume Ray Of Light (1998). "Pracovali sme spolu toľko rokov, že už vlastne dokončujeme vety toho druhého," povedala 53-ročná hudobná hviezda. "Pozná môj vkus a vie, čo sa mi páči. Keď sa spolu dostaneme do štúdia, dejú sa zázraky," dodala. Kráľovná popu sa predstaví i počas polčasovej prestávky tohtoročného Super Bowlu spolu s extravagantnou dvojicou LMFAO. Madonna nedávno získala svoj druhý Zlatý Glóbus, keď v kategórii Najlepšia pôvodná pieseň zvíťazila jej Masterpiece, ktorú napísala pre svoj film W.E. spolu s Julie Frost a Jimmym Harrym. MDNA bude už jej 12. štúdiovkou po albumoch ako Madonna (1983), Like a Virgin (1984), Like a Prayer (1989), Music (2000) či Hard Candy (2008). Waleský moderátor Steve Jones a americká speváčka Nicole Scherzinger oficiálne končia v americkej verzii talentovej šou The X Factor. "Je to smola, ale nemôžem sa sťažovať, pretože sme zažili skvelé obdobie. Želám každému v šou veľa šťastia," napísal Jones na svojom Twitteri. Kým jeho vyhodenie z funkcie moderátora médiá skloňovali už pred pár týždňami, koniec Scherzinger v úlohe porotkyne je prekvapením. Niektoré zdroje uvádzajú, že sa k tomuto kroku odhodlala sama, pretože nemala čas na vlastnú spevácku kariéru, ďalšie tvrdia, že išlo o rozhodnutie tvorcu projektu a porotcu Simona Cowella. Ten chce dať údajne X Factoru nové smerovanie. Cowel vraj odstavil aj druhú ženskú porotkyňu - Paulu Abdul. Hoci túto informáciu oficiálne ešte nikto nepotvrdil, výkonný producent šou ako American Idol či So You Think You Can Dance Nigel Lythgoe na Twitteri napísal, "Šokovalo ma, keď som videl, ako Simon vyhodil Paulu Abdul, Nicole a Stevea z X Factoru." Informácie pochádzajú z webstránok People.com a Aceshowbiz.com. Zakladateľ portálu WikiLeaks Julian Assange sa objaví v slávnostnej 500. epizóde seriálu Simpsonovci (1989). Animovanej postavičke kontroverzný Austrálčan prepožičal vlastný hlas. Podľa Entertainment Weekly žltá rodinka v jubilejnej časti zistí, že obyvatelia Springfieldu sa tajne stretli a rozhodli sa ich za všetko, čo v minulosti vyviedli, vyhodiť z mesta. Simpsonovci sa tak pokúšajú hľadať nový domov. "Tam stretnú Assangea, ktorý sa stane ich novým Flandersom (postava suseda, pozn. red.)," uviedol výkonný producent populárneho seriálu Al Jean. Tvorcovia Simpsonovcov sa z rôznych zdrojov dozvedeli, že Assange by rád v ich seriáli hosťoval. Vedúca kastingov dostala za úlohu ho vypátrať a skontaktovať sa s ním. To sa Zakladateľ WikiLeaks Julian AssangeFoto: SITA/AP jej napokon podarilo a on narozprával svoje texty v domácom väzení vo Veľkej Británii. Režisér ho inštruoval na diaľku z Los Angeles. V Spojených štátoch amerických epizódu odvysielajú v premiére 19. februára. Julian Assange je zakladateľom kontroverzného portálu WikiLeaks, ktorý zverejnil tajné americké dokumenty o vojne v Afganistane a ponúkol verejnosti tajné dokumenty americkej diplomacie. Krátko nato vydalo Švédsko na jeho osobu medzinárodný zatykač pre obvinenia zo sexuálnych trestných činov. Assange sa rozhodol sám odovzdať do rúk britskej polície a na Britských ostrovoch bojovať proti vydaniu do Švédska, odkiaľ mu podľa jeho slov hrozí vydanie do USA. Američania s veľkou nevôľou reagovali na zverejnenie chúlostivých depeší svojich diplomatov. WikiLeaks totiž odhalil hodnotiace správy veľvyslancov USA, ktorí sa bez rozpakov vyjadrovali o mnohých svetových a predovšetkým európskych lídroch

© 2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 2. TELEVÍZNE NOVINY – TV Markíza ; 3. Šport – TV JOJ ; 4. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 5. KRIMI – TV JOJ ; 6. Športové noviny – TV Markíza ; 7. Panelák- TV JOJ ; 8. Pomsta v mene syna – TV Markíza ; 9. Mačacie zlato – TV Markíza ;10. Na telo – TV Markíza ; 11. Únos vlaku 1 2 3 – TV Markíza ; 12. Lampáreň – TV Markíza ; 13. Počasie – TV Markíza ; 14. KENO 10, Loto, Joker, Loto 5 z 35 n– TV Markíza ; 15. Druhý dych- DOMA ; 16. Pošta pre teba – Jednotka; 17. Prvé Televízne noviny

31. 1. 2012

Mimoriadne zasadnutie RVR - vysielanie spotov "99 %"

Mimoriadne zasadnutie RVR -
vysielanie spotov "99 %"

Dňa 1. 2. 2012 (streda) o 9:00 hod. sa v sídle Rady pre vysielanie a retransmisiu bude konať mimoriadne zasadnutie Rady.

Program mimoriadneho zasadnutia: 1. správne konanie číslo 17-PLO/O-183/2012 voči vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV Markíza) vo veci možného porušenia § 32 ods. 9 ZVR (zákaz vysielania politickej reklamy) v súvislosti s odvysielaním komunikátov prezentujúcich kandidátov politickej strany 99 % - občiansky hlas, pri ktorom mohlo dôjsť k naplneniu definície politickej reklamy;
2. správne konanie číslo 18-PLO/O-184/2012 voči spoločnosti MAC TV s.r.o (programová služba TV JOJ) vo veci možného porušenia § 32 ods. 9 ZVR (zákaz vysielania politickej reklamy) v súvislosti s odvysielaním komunikátov prezentujúcich kandidátov politickej strany 99 % - občiansky hlas, pri ktorom mohlo dôjsť k naplneniu definície politickej reklamy. Po skončení mimoriadneho zasadnutia bude Rada o jeho výsledkoch informovať médiá na krátkej tlačovej besede.