15. 7. 2012

Harabinove prestrelky
 




Predseda Najvyššieho súdu Slovenskej republiky Štefan Harabin vzhľadom na skresľovanie a zamlčovanie informácií zo strany novinára Ľuboša Kostelanského mu bude odpovedať cestou verejných odpovedí.
Ešte v pondelok 9. júla 2012 som Vám pán Kostelanský uviedol, ku kúpe pozemku a rozostavanej stavbe nasledujúce:
Ide o kúpu rozostavanej, nedokončenej tvz. hrubej stavby, avšak nie v žiadnej vychýrenej lokalite v centre Bratislavy, ani v inej atraktívnej lokalite. Ide o cenu primeranú v tejto lokalite – v čase, kedy ceny nehnuteľnosti klesli v dôsledku krízy na najnižšie hodnoty. Väčšina prác cca. 80% nebola dokončených. Stavbu si pán Harabin s manželkou dokončujú samy za pomoci príbuzných, ktorých je zhruba 200. Pre porovnanie v tom čase napr. v susednej Rajke za takúto cenu boli v ponuke domy so záhradou.
Napriek týmto odpovediam pán Kostelanský si urobil prieskum trhu s dnešnými údajmi, teda tri roky od kúpy a už vopred ako fakt konštatuje: "Z aktuálneho prieskumu cien stavebných pozemkov v tejto lokalite na internete vyplýva, že daná suma 65 388 eur stačí iba na kúpu stavebného pozemku."
"Pán Kostelanský, pozrite si kalendár a uvedomte si, že je rok 2012 a porovnávajte prosím ceny z roku 2009. Rovnako by ste mohli vedieť, že na zverejnenie mena druhej strany musím mať súhlas predávajúceho, čo nezávisí od mojej vôle. Nie je to žiadna verejne činná osoba. Dostavbu domu v Dunajskej Lužnej si financujem z príjmov mojej rodiny. Rovnako jedna vec je dokončenie vonkajšej časti a druhá jej vnútornej časti."
Napriek tomu "Všetkovediaci a Objektívny" pán Kostelanský už teraz vie, že stavba je dokončená.
Záverom pán Kostelanský "Vám verejne priznávam, že som sa pri zlepšovaní bývania mojej rodiny inšpiroval politikom Danielom Lipšicom, ktorý má v najlukratívnejšej časti a najdrahšej časti Bratislavy - Staré mesto dvojposchodový mezonetový prerobený byt, získaný vo veku, kedy ja som nemal ani vlastnú garsónku. K cene sa radšej ani nebudem vyjadrovať. Budem rád, ak ma budete porovnávať s luxusnou vilou a majetkom pána poslanca Beblavého a jeho oficiálnymi príjmami, alebo veľkopozemkára poslanca Simona, ktorý má stovky listov vlastníctva."
Opakujem, na rozdiel od iných nemám problém vysvetliť financovanie a ani okolnosti kúpy nehnuteľností. Len čo je horšie, Vy máte už vopred informácie a napriek poskytnutým faktom nedokážete napísať pravdu.