DALITO!

23. 12. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Maďarská opozičná rozhlasová stanica Klubrádió, ktorá podľa utorňajšieho rozhodnutia Mediálnej rady prišla o budapeštiansku frekvenciu, sa obráti na súd, avizoval generálny riaditeľ Klubrádia András Arató. "V prípade, že v tendri o frekvenciu nerozhodli financie, ale subjektívne posúdenie programového plánu, to znamená, že vo veci Klubrádia rozhodol vkus jednej strany sprostredkovaný Annamáriou Szalaiovou (pozn. TASR: predsedníčka Národného úradu pre médiá a šírenie správ, ktorú nominoval vládny Maďarský občiansky zväz-Fidesz)," povedal riaditeľ stanice. Arató pre maďarský denník Népszabadság vyjadril názor, že rozhodnutie rady znamená prakticky administratívne zrušenie Klubrádia, dokonca "zákaz" jeho činnosti. Rádio podľa neho počká na doručenie oficiálneho rozhodnutia a určite sa obráti na súd. "Je to naša morálna povinnosť voči pol miliónu poslucháčov a desaťtisícovému táboru finančných podporovateľov," dodal. Voči rozhodnutiu rady sa zdvihla mohutná vlna protestov v kruhoch opozičných strán, ale aj verejnosti. Predseda opozičnej Maďarskej socialistickej strany (MSZP) Attila Mesterházy dnes otvoreným listom premiéra Viktora Orbána vyzval, aby zverejnil svoj osobný postoj k prípadu Klubrádia. "Nech zverejní, či súhlasí s rozhodnutím mediálnej rady, ktoré protirečí demokratickým normám únie," napísal opozičný líder. Maďarská Mediálna rada rozhodla v utorok o osude troch budapeštianskych rozhlasových frekvencií. Najväčšiu pozornosť vyvolala strata frekvencie opozičnej stanice Klubrádió, na ktorej bude od budúceho roka už vysielať stanica Autórádió. Klubrádió, ktoré vysielalo desať rokov, pripomína, že frekvenciu získal podnik, ktorý založili iba začiatkom tohto roka so základným imaním milión forintov (3327 eur). Jeho majiteľom bol pôvodne Poliak, neskôr sa vlastníkmi stali dve maďarské súkromné osoby, ktoré sú v rozhlasových kruhoch takmer neznáme.
Copyright © TASR 2011
Šéfredaktorka holandského módneho magazínu Jackie rezignovala po tom, čo speváčka Rihanna kritizovala ich článok o nej, v ktorom použili rasistický výraz. Vedenie magazínu sa za spomínaný článok ospravedlnilo prostredníctvom vyhlásenia na Facebooku, v ktorom šéfredaktorka Eva Hoeke napísala: "Uvedomujem si, že moja prvá reakcia na Twitteri, v ktorej som naznačila, že šlo iba o vtip, bola neúplným prekrútením toho, čo som ja, rovnako ako autor článku, myslela. Mala som radšej napočítať do desať pred tým, než som niečo napísala. Tým som uškodila vlastnej dôveryhodnosti, čo sa nehodí na šéfredaktorku ani na magazín Jackie." Hoeke pred týmto vyhlásením obhajovala kritizovaný článok ako "zlý vtip", ktorý nemal žiaden rasistický motív. Rihanna článok kritizovala na Twitteri, kde napísala: "Dúfam, že hovoríte po anglicky, pretože váš časopis je veľmi zlým príkladom evolúcie ľudských práv. Považujem vás za neúctivých a zúfalých. Vyčerpali ste normálne, civilizované informácie. Existujú tisícky holandských dievčat, ktoré by boli šťastné, ak by ste spomenuli ich prínos vašej krajine. Namiesto toho ste napísali článok, ktorý uráža celú rasu. To je váš prínos svetu". Informácie pochádzajú z webstránok www.bbc.co.uk a http://www.nme.com/.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Bude v HD ?

Bude v HD ?
Nebíčko v papuľke , 22.12.2011: 84 tisíc divákov, 1,8 % sledovanosť, 4,9 % podiel

Večer pod lampou , 22.12.2011: 35 tisíc divákov, 0,7 % sledovanosť, 2,1 % podiel

The X Factor USA

The X Factor USA
Víťazkou prvého ročníka americkej verzie súťaže The X Factor sa stala Melanie Amaro. Porazila finalistov Chrisa Reneho a Josha Krajcika a získala nahrávací kontrakt v hodnote päť miliónov amerických dolárov. "Vidím na tebe obrovský pokrok, po osobnostnej i speváckej stránke," povedal 19-ročnej speváčke porotca a jej mentor Simon Cowell po tom, ako zaspievala skladbu All I Want for Christmas Is You. Amaro sa pôvodne nemala dostať ani do prvej šestnástky. Jednotlivým členom poroty v časti súťaže nazvanej Domy porotcov produkcia pridelila istú skupinu súťažiacich. Simon Cowel dostal dievčatá, L.A. Reid chlapcov, Paula Abdul skupiny a Nicole Scherzinger spevákov a speváčky nad 30 rokov. Každý z nich si mal svoju skupinu súťažiacich vypočuť a vybrať z nich štyroch, ktorí sa dostanú pred publikum. Cowel si Amaro do štvorky nevybral, no neskôr to oľutoval a priznal, že urobil chybu a vrátil ju do hry. V nasledujúcom vyraďovaní musel na rozdiel od ostatných porotcov vyškrtnúť dve dievčatá. Amaro sa dostala do finálovej dvanástky a nikdy sa neocitla v ohrození pre nedostatok hlasov od televíznych divákov. Pohodlne prešla celou súťažou až do konca. Vo finálový večer očarila skladbou Listen, ktorú v originálnej verzii naspievala Beyoncé. Neskôr vysvetlila, prečo práve tento hit uzavrel jej cestu v šou. "Keby ste dobre počúvali slová, pochopíte, prečo tá skladba tak veľa znamená. Sú to moje sny v mojom srdci, ktoré chcú byť vypočuté. A vždy, keď túto skladbu spievam, cítim, že sú," uviedla Amaro. Počas štvrtkového rozhodnutia predviedli svoje vystúpenia rapper 50 Cent spolu s finalistom X Factoru Astrom, Pitbull a Ne-Yo so súťažiacim Marcusom Cantym, Justin Bieber si zaspieval so Steviem Wonderom a jednou z finalistiek - Drew. Okrem toho na americký X Factor pricestovala aj víťazka britského - Leona Lewis, ktorá vystúpila so skladbou Run. Slovenskí diváci a diváčky si budú môcť finále spolu s rozhodnutím pozrieť dnes večer na Joj Plus. Informácie zverejnila webová stránka www.hollywoodreporter.com.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Môžete si hovoriť čo chcete, ale sú to naše voľby. Pozrite sa, koľko máte problémov vy sami v Európe.“ Dmitrij Medvedev

“ V marcových predčasných parlamentných voľbách bude mať STV exkluzívny exit pool. “ Andrej Miklánek

"Keď som uvidel na obrazovke u niektorých na hrudi niečo čudné, úprimne poviem, aj keď sa to nepatrí, pomyslel som si, že to je propagácia boja proti AIDS, že si tam - s prepáčením - zavesili kondómy. Len som nechápal, prečo ich rozvinuli." Vladimir Putin

"Ja a moja manželka sme sa obávali o svoju bezpečnosť, no minister mi to odmietol predĺžiť. Povedal, že nemajú konkrétne zistenia, ktoré by zadávali príčinu na predĺženie ochranky. Musím to akceptovať.Závisí to od ministra vnútra. On mi ju dal na dva týždne, že je to zaužívané pravidlo. Ja som nechcel drahé auto, aby ma neobviňovali z plytvania peňazí daňových poplatníkov a papalášizmu, a tak som dostal Kiu Ceed. Mne išlo hlavne o toho ochrankára." Ľubomír Galko

„ Gratulujem obycajnym k pororeniu 5% .Verim, ze do parlamentu prejdu.A spolu so SaS my na liberalnej strane a OL na konzervativnej budeme dostatocnou protivahou politickym dinosaurom a Ficovym nevestam. „ Stanislav Fořt

„ Zverejnené výsledky prieskumu agentúry Focus nás potešili o to viac, že prieskum bol robený ešte pred zverejnením našej kandidátky. Výsledky dokazujú, že existuje dosť výrazná skupina ľudí, ktorá sa rozhodla podporiť vo voľbách ľudí, ktorí nebudú ochotní vymeniť svoje svedomie za svedomie predsedu, či súdruha predsedu svojej politickej strany a za banánik stlačiť akékoľvek tlačidlo. Sme presvedčení, že len nezávislé osobnosti so svojim vlastným svedomím dokážu efektívne ustrážiť parlamentné strany pred rozkrádaním a ďalším zadlžovaním Slovenska. Svojim úspechom vo voľbách chceme napomôcť k vytvoreniu stredopravej vlády, avšak na druhej strane sme presvedčení, že strany KDH, MOST-HÍD a SDKÚ-DS sa už nevedia dočkať pytačiek u Róberta Fica. Preto, aby ospravedlnili tento svoj budúci zvrátený krok, predstavitelia týchto strán budú opakovane spochybňovať pôsobenie štyroch poslancov hnutia Obyčajní ľudia v parlamente, presne tak, ako to na dnešnej tlačovej konferencii urobil pán Béla Bugár. Tvrdiť, že napríklad našim hlasovaním proti rozdávaniu maďarského občianstva slovenským Maďarom, ktoré chcel pán Bugár spolu s celou koalíciou silou-mocou spáchať, sme ohrozovali záujem Slovenskej republiky, je bohapustá lož hodná Bélu Bugára. Hnutie OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti prispeje nemalou mierou k definitívnemu odstaveniu škodnej v podobe SNS z parlamentnej scény a dosiahne vo voľbách taký výsledok, ktorý vytvorí predpoklad vzniku stredopravej vlády. Na jej skutočný vznik však treba, aby strany KDH, MOST-HÍD, SDKÚ-DS a SAS navzájom rešpektovali svoje právo na vlastný názor. Práve nedostatok vzájomného rešpektu týchto strán spôsobil rozpad predošlej vládnej koalície a hrozbu návratu vlády Róberta Fica. Pravicové strany majú na výber, buď sa budú navzájom rešpektovať a nebudú sa násilím nútiť na zmenu svojich postojov, alebo dobrovoľne vytvoria vládu s najväčšími slovenskými aktívnymi zlodejmi na politickej scéne.“ Igor Matovič, poslanec Národnej rady SR

„ Naša krajina postaví najlepšiu vesmírnu loď, akú svet, kedy videl. S poprednými našimi vedcami som sa rozprával o konštrukcii našej vlastnej vesmírnej lode. Zhodli sme sa: tá loď bude najlepšia na svete.Kto by si v 90. rokoch pomyslel, že budeme stavať vesmírnu loď." Alexander Lukašenko

"Môj plán je neodísť , ani keby som sa stal poslancom. Ak to bude čo len trochu možné a budem to zvládať, nechcem odísť z .týždňa. Zvýhodňovanie pred kým? Nie. Nijako som sa neuchádzal, aby som tam mal rozhovor." Martin Mojžiš

"Ak treba zlikvidovať euro, hlásim sa ako dobrovoľník, pretože mám skúsenosti s rozmontovaním československej menovej únie. Môže to mať tragické následky, ak sa by sa to stalo chaotickým spôsobom. No ak by sa od eura odišlo plánovane a organizovaným spôsobom, prebehlo by to pokojne." Václav Klaus

"Môžem len vyjadriť uspokojenie, že Drahý vodca sa v horúcom kúte pekla pridá k osobám ako Kaddáfí, bin Ládin, Hitler a Stalin." John McCain , Americký senátor

„ Milí priatelia, existuje taký mediálny portál, na ktorom svojimi článkami prispieva človek, ktorý neviem ako sa volá, ale v rámci zamrznutej puberty sa podpisuje ako Bohumil Stejskal. Vo svojom poslednom článku nepriamo prirovnal štedrovečerné vysielanie Modrého z neba k minuloročnému vysielaniu Martinky z Turca na Jojke. Chcem sa s vami poradiť: myslíte si, že toto prirovnanie môže urobiť niekto, kto vo chvíli písania nebol pod vplyvom omamných látok? Vďaka za postrehy. „ Vilo Rozboril

"Zajtra sa možno dozviem, že som na VOS údajne jedol malé deti." Ľubomír Galko

"Chystám sa na poslednú rozlúčku s Václavom Havlom, toto rozhodnutie rady je len menší dôvod môjho smútku. Je to šialená pokuta, ktorá plynie z úplného nepochopenia slobody a dôstojnosti človeka. My sme sa dôstojnosti ľudí, ktorých šíkanovala komunistická moc, zastali, Rada ju znovu odkopla. Keď budem v piatok v katedrále sv. Víta, pomodlím sa za túto krajinu. Neverím vlastným očiam. Dali sme priestor ľuďom, ktorých dôstojnosť a práva pošliapali komunistické súdy, a dostaneme pokutu za porušenie ochrany ľudskej dôstojnosti? To žijeme v KĽDR? Dali sme možnosť vystúpiť obom stranám, odsúdeným aj sudcom, svedkom a prokurátorom, a my sme neobjektívni? Tu vôbec prebehol November 1989?Nepoznám tých ľudí, ani sa nepokúsili vypočuť si názor tvorcov relácie. Kto sú členovia rady? Akú majú morálnu autoritu? Čím osobne ručia za svoje kompetencie? Majú svedomie a elementárnu schopnosť posudzovať priebeh a obsah slobodnej diskusie? Astronomickú pokutu považujem za demonštráciu sily veľmi slabých úradníkov.Pokutu by sme platili iba vtedy, keď by sme zámerne a svojvoľne porušili zákon či zmluvu. Nič také sa nestalo. Odvolanie sa voči tomuto hanebnému verdiktu je podľa mňa povinnosťou RTVS." Štefan Hríb

„Keď to hovorí pán minister... Prečo ste teraz v strese, ako keby tu vybuchovalo? Toto je kultúrno-spoločenské podujatie, záverečné finále roka z peňazí daňových poplatníkov. Keď to tak zoberieme, odhalili sme kriminalitu za miliardu, občanom sme ušetrili miliardy našou činnosťou. Za to máme svoj plat, ale urobili sme to. Myslím si, že sme si to odrobili, keď už o to ide. Keď tu ideme trhať vlasy, nechty a až na dno ubíjať niekoho, kto sa snaží udržať tradíciu.“ Jaroslav Spišiak o koncerte Lucie Bílej

Upscale a pre desať divákov ?

Upscale a pre desať divákov ?
Diváci verejnoprávneho multiplexu DVB-T si budú môcť naladiť od 22.12.2011 vysielanie Jednotky aj vo vysokom rozlíšení. Môžu si tak vychutnať svoje obľúbené vianočné programy v excelentnej kvalite, s obrazom plných detailov, ktoré ponúka iba vysielanie vo vysokom rozlíšení. Vianočné prekvapenie v DVB-T dopĺňa aj ďalší darček v podobe rozšírenia programovej ponuky verejnoprávneho multiplexu o vysielanie programov Slovenského rozhlasu. Od 22.12.2011 bude verejnoprávny multiplex ponúkať televízne okruhy Jednotka a Dvojka v SD rozlíšení (MPEG-2) a Jednotka v HD rozlíšení (MPEG-4) a kompletné rozhlasové okruhy Slovenského rozhlasu: Slovensko, Regina (BA, BB, KE), Devín, Radio_FM, Patria (FM,RD), Klasika, Litera, Junior a Slovakia. Odporúčame divákom, ktorí už prijímajú programy verejnoprávneho multiplexu, aby si na svojich DVB-T prijímačoch alebo televízoroch, schopných spracovať kompresný formát MPEG-4, spustili automatické vyhľadanie nových TV staníc. Následne sa v ponuke DVB-T prijímača objaví aj nová TV stanica. K príjmu STV1 HD nie je vyžadovaná žiadna zmena prijímacej antény. Divákom digitálneho terestriálneho vysielania sa ihneď môže stať každý, vybavený vhodným DVB-T prijímačom a v pokrytí signálu. Veľkou prednosťou DVB-T, okrem prinášanej kvality a nových služieb je bez mesačných poplatkov, bez viazanosti a bez aktivačného poplatku.

MERRY X MAS

MERRY X MAS
MERRY X MAS

22. 12. 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Bývalý prezident Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) a podnikateľ Juraj Široký už nebude viesť súdne spory na ochranu osobnosti s Rozhlasom a televíziou Slovenska, vydavateľom denníka Hospodárske noviny ECOPRESS-om, vydavateľom týždenníka .týždeň W PRESS-om a.s. a vydavateľom denníka SME Petit Press-om. Stiahnuť žaloby sa rozhodol po dvoch úspešných súdnych konaniach s vydavateľmi denníka Šport, Plus 1 deň a Plus 7 dní. TASR o tom informovala PR manažérka Michaela Grendelová. "Od podania návrhov uplynulo v niektorých konaniach vyše päť rokov a pojednávania sa ani nezačali. Vzhľadom na odstup času už nemám záujem sa opakovane vracať k nepravdivým a zavádzajúcim informáciám uvedeným v tlači a televízii," povedal Široký. Široký podľa Grendelovej vníma pri súčasnom stave slovenského súdnictva a neprimeranej dĺžke sporov ako zadosťučinenie uzavreté dohody o urovnaní a s nimi spojené ospravedlnenia. Jedno už bolo publikované vydavateľom denníka Šport, spoločnosťou Šport Press a druhé bude podľa nej v najbližších dňoch publikovať SPOLOČNOSŤ 7 PLUS vo svojich periodikách Plus 1 deň a Plus 7 dní. Široký však bude aj naďalej pokračovať v spore o ochranu osobnosti proti bývalému generálnemu manažérovi slovenskej hokejovej reprezentácie a europoslancovi za SDKÚ-DS Petrovi Šťastnému. Široký od neho na súde žiada náhradu nemajetkovej ujmy vo výške 16.597 eur. Žaluje ho za výroky o jeho údajnej spolupráci s komunistickou Štátnou bezpečnosťou, ale aj o jeho práci v SZĽH, ktoré v roku 2006 publikovali denníky Hospodárske noviny, Šport a týždenník Plus 7 dní. Všetky štyri celoslovenské televízie upravia počas piatkového (23.12.) štátneho smútku svoj program. Slovensko si v tento deň uctí zosnulého prezidenta Václava Havla. Verejnoprávna RTVS odvysiela dopoludnia dokumentárny film Občan Václav Havel cestuje na dovolenku, následne priamy prenos z poslednej rozlúčky s Václavom Havlom z pražskej Katedrály svätého Víta. Slovenská televízia odvysiela v piatok popoludní aj reláciu Anjeli strážni Václava Havla, ktorú reprízuje na Dvojke o 23. hodine. Dvojka venuje spomienke na Václava Havla celý dnešný tematický Večer pod lampou. Slovenský rozhlas pripravuje podľa hovorcu RTVS Richarda Šümeghyho na piatok aktuálne spravodajské vstupy z Prahy, v prúdovom vysielaní Rádia Slovensko publicistické príspevky o Václavovi Havlovi a jeho dramatickej tvorbe, spomienky z rozhlasového archívu a rozhovory s osobnosťami spoločenského života. Moderátor Michal Tvarožek pripravuje spomienku na Václava Havla s jeho bývalým hovorcom Ladislavom Špačkom. Rozhlasové hry Václava Havla odvysielajú Rádio Slovensko (Vernisáž o 18.50 h.) a Rádio Devín (Protest o 15.00 h.). Upravenú hudobnú dramaturgiu bude mať nielen Rádio Slovensko, ale aj Rádio Regina, ktoré o 21.00 h. odvysiela reprízu relácie Milana Markoviča Pod pyramídou extra z roku 1990, keď bol hosťom programu Václav Havel už ako prezident ČSFR. Televízia Markíza si Václava Havla pripomenie dnes večer filmom Občan Havel. Rozlúčke s posledným československým prezidentom sa bude v piatok podrobne venovať vo všetkých vydaniach Televíznych novín. V deň štátneho smútku zrušila TV Markíza plánované komédie Stuart Little 2 a Vianoce na nože. Televízia DOMA presunula v deň štátneho smútku sitkom Mike a Molly. "Ďalšie zmeny neboli nutné, pretože pôvodne plánovaný program neobsahoval tituly, ktoré by v deň štátneho smútku boli nevhodné," uviedla Miroslava Labašová z TV Markíza. Spravodajská televízia TA3 v deň štátneho smútku prispôsobí tejto udalosti charakter svojho vysielania počas celého dňa. Občanom sprostredkuje rozlúčku s Václavom Havlom z Prahy naživo prostredníctvom priameho prenosu. Po skončení rozlúčky namiesto Dobrých správ o 19.50 bude vysielať dokument o Václavovi Havlovi. Spomienke na Václava Havla sa v správach bude venovať aj priebežne. Televízia JOJ podľa hovorcu Jozefa Gogolu neplánuje žiadne zásadné zmeny a úpravy v programe z dôvodu vyhlásenia štátneho smútku. Jedinou výraznou zmenou v programe bude zaradenie mimoriadneho spravodajstva Noviny špeciál o 12.00 h., ktoré bude aj priamo prinášať pohreb Václava Havla. Mimoriadne spravodajstvo tak nahradí pravidelnú poludňajšiu reláciu Noviny o 12.00. Smútočnému aktu sa bude televízia venovať aj v ďalších spravodajských reláciách.

Copyright © TASR 2011

Sláva Strikes back

Sláva Strikes back
Manažment RTVS chce rokovania so spoločnosťou Towercom ukončiť tak, aby boli pre telerozhlas preukázateľne výhodné. Vyhlásila to dnes generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková ako reakciu na výroky šéfa Rady RTVS Miroslava Kollára a člena Rady Martina Kabáta, že nová zmluva o šírení rozhlasového a televízneho vysielania je pripravovaná narýchlo a sú pochybnosti o jej výhodnosti. "RTVS so spoločnosťou Towercom rokuje o uzatvorení dodatkov k existujúcej zmluve na televízne vysielanie a podpísaní dodatku na šírenie rozhlasového vysielania už jedenásť mesiacov. Spoločnosť predložila RTVS niekoľko ponúk a riešení, nie je teda pravdou to, čo tvrdí pán Kollár a pán Kabát," uviedla Zemková. Zdôraznila, že ešte vo februári 2011 určila termín na uzavretie rokovaní 31. december 2011. "Pokiaľ tieto rokovania nie sú ukončené, sú akékoľvek hodnotenia a špekulácie zo strany týchto dvoch členov Rady RTVS okolo výhodnosti dokumentov pre RTVS predčasné a najmä zavádzajúce. Rokovania chceme ukončiť tak, aby boli pre RTVS preukázateľne výhodné," uistila. Manažment RTVS podľa jej slov v súvislosti s existujúcou zmluvou so spoločnosťou Towercom, podpísanou v roku 2009 zo strany Slovenskej televízie, podnikol všetky kroky na to, aby boli do konca roka podpísané dodatky na zmiernenie možných sankcií a právnych dôsledkov v prípade nedodržiavania zmluvy, tiež preto, aby eliminoval nedostatky zmluvy zistené kontrolou NKÚ v roku 2010. "Pripravované dokumenty umožnia rozšíriť pokrytie obyvateľstva v rámci DVB-T a využiť celú kapacitu verejnoprávneho multiplexu," povedala Zemková. Zároveň konštatovala, že v prípade podpísania dodatku na šírenie rozhlasového vysielania pôjde o výhodný kontrakt, ktorý umožní RTVS počas piatich rokov ušetriť milión eur a zároveň urýchlene rozvysielať 17 pridelených rozhlasových frekvencií, o ktoré by inak prišiel. "Nezanedbateľné je aj odpustenie sankčných úrokov zo strany Towercom, a.s., za rok 2011 vo výške viac ako 1,6 milióna eur," argumentuje šéfka RTVS. Zverejnenie "ničím nepodložených pochybností" zo strany dvoch členov Rady RTVS považuje za negatívny zásah do priebehu obchodných, technických a právnych rokovaní, ktoré medzi RTVS a Towercom, a.s., prebiehajú a "tiež za porušenie zákona o RTVS". Kollár dnes pre TASR zdôraznil, že je plné právo generálnej riaditeľky podpisovať zmluvy, ale zároveň nesie zodpovednosť za ich výhodnosť pre RTVS. "Oznámenie o zámere dostala Rada RTVS 20. decembra večer s tým, že zmluvu chcú podpísať 27. decembra," uviedol Kollár. "Na zasadnutí Rady RTVS generálna riaditeľka povedala, že to je zámer, zmluvy sa pripravujú. Teda na posúdenie ostáva šesť dní, z toho tri dni Vianoce. Relevantne posúdiť zmluvu pre rozhlas na päť rokov, spolu 26,5 milióna eur, a dodatky k televíznej zmluve, ktorá je na 15 rokov, a 200 miliónov eur za tri dni, technické, ekonomické, právne aspekty, je podľa mňa nemožné," dodal.

Copyright © TASR 2011

STV NEWS

STV NEWS

Rozhlas a televízia Slovenska pri príležitosti poslednej rozlúčky s Václavom Havlom v deň štátneho smútku 23. decembra pripravila mimoriadne vysielanie. Jednotka STV odvysiela v piatok o 10:20 dokumentárny film Občan Václav Havel cestuje na dovolenku, potom (v závislosti od začiatku pohrebu) priamy prenos z poslednej rozlúčky s Václavom Havlom z pražskej Katedrály svätého Víta. Slovenská televízia odvysiela v piatok popoludní aj reláciu Anjeli strážni Václava Havla, ktorú reprízuje na Dvojke o 23-tej hodine. Dvojka venuje spomienke Václava Havla celý štvrtkový tematický Večer pod lampou vrátane dokumentárnych spomienok v prvej časti od 20-tej hodiny a diskusnej druhej časti od 22-hej hodiny.

Rošády

Rošády

Minulý týždeň sme Vás informovali o možných personálnych pohyboch v RTVS. Pravdou je že svoj post opustí Ing. Peter Ondro, riaditeľ sekcie ekonomiky k marcu budúceho roka, aby to nevyzeralo tak blbo.Mgr. Matisová Michaela, riaditeľka sekcie výroby, dostane k sebe kontrolórku, aby nerobila veci, ktoré nemá robiť a posunie sa o stupeň nižšie v riadení.Ing. Ľubor Košút, executive director MEDIA RTVS končí ku 31.12. 2012.

Zaživa v Bystrici

Zaživa v Bystrici
Spomínali sme Vám, že RTVS urýchľuje predaj budovy STV v Banskej Bystrici, V budove STV je nielen výborná stavebná predpríprava pre moderné televízne štúdio , ale aj všetky potrebné stavebné povolenia. Naši kolegovia z VOS zase zistili, že eminentný záujem o kúpu majú údajne ľudia okolo MUDr. Milana Urbániho CSc ,bývalého poslanca NR SR za ĽS - HZDS . A čuduj sa svete, má tam vraj sídliť moderná lokálne televízia.

BRATM, SULTÁN

BRATM, SULTÁN

Sláva Towercomu

Sláva Towercomu
Generálna riaditeľka Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miloslava Zemková narýchlo pripravuje novú zmluvu so spoločnosťou Towercom o šírení rozhlasového a televízneho vysielania a minimálne dvaja členovia Rady RTVS, jej predseda Miroslav Kollár a Martin Kabát, majú pochybnosti o jej výhodnosti. "Je plné právo pani generálnej riaditeľky podpisovať zmluvy, ale zároveň nesie zodpovednosť za ich výhodnosť pre RTVS," zdôraznil pre TASR Kollár. "Oznámenie o zámere dostala Rada RTVS 20. decembra večer s tým, že zmluvu chcú podpísať 27. decembra," uviedol Kollár. "Na zasadnutí Rady RTVS generálna riaditeľka povedala, že to je zámer, zmluvy sa pripravujú. Teda na posúdenie ostáva šesť dní, z toho tri dni Vianoce. Relevantne posúdiť zmluvu pre rozhlas na päť rokov, spolu 26,5 milióna eur, a dodatky k televíznej zmluve, ktorá je na 15 rokov, a 200 miliónov eur za tri dni, technické, ekonomické, právne aspekty, je podľa mňa nemožné," dodal. "Niekoľko mesiacov sa rieši komunikácia s Towercomom o nových podmienkach šírenia rozhlasového vysielania a otvorenia sporných otázok v televíznej zmluve na DVB-T, ktorú podpísal (bývalý generálny riaditeľ STV Štefan, pozn. TASR) Nižňanský, prečo sa to uzatvára pred koncom roka tak rýchlo?" doplnil Kollára Kabát. "Dávame Towercomu monopolné postavenie aj pri šírení rozhlasového vysielania a rušíme menších dodávateľov, šetríme tým 200.000 eur ročne a rozvysielajú 17 frekvencii, ktoré sme zatiaľ nerozvysielali," uznáva Kollár. Na druhej strane upozorňuje, že RTVS môže vyjednať výhodnejšie znenie zmluvy. "Vzhľadom na celkový objem kontraktov s Towercomom, čo je okolo 20 miliónov ročne, a niekoľko otvorených miest v televíznej zmluve, ako vyplynulo z právnej analýzy, ktorú si RTVS dala urobiť, nám podľa mňa dávali takú vyjednávaciu pozíciu, že sme sa mohli snažiť vyjednať zľavu aj z televíznej zmluvy aspoň na prechodný čas dvoch - troch rokov, kým budeme schopní zmysluplne zaplniť celú kapacitu verejnoprávneho multiplexu," uviedol Kollár s tým, že momentálne z multiplexu RTVS využíva ani nie 40 percent. Kabát ho doplnil úvahou, že snaha zaplniť celú kapacitu tohto multiplexu za každú cenu už teraz - napríklad HD kanálom Jednotky, je vzhľadom na kvalitu momentálnej programovej ponuky zbytočná. Dnešné Hospodárske noviny (HN) konštatujú, že Zemková plánuje pred koncom roka podpísať novú rozhlasovú zmluvu, ktorou sa má stať Towercom jediným prevádzkovateľom vysielačov Slovenského rozhlasu, za čo má RTVS v priebehu piatich rokov zaplatiť vyše 20 miliónov eur. "To, že sme ohlásili zámer, ešte neznamená, že naozaj k podpisu dôjde. Robíme úkony k tomu, aby k podpisu došlo," citujú HN vyjadrenie Zemkovej zo stredajšieho (21.12.) rokovania Rady RTVS. V sume, ktorú má RTVS zaplatiť, je rozvysielanie 17 nových frekvencií a Zemková podľa HN očakáva aj úsporu okolo 200.000 eur ročne na tom, že viacerých menších dodávateľov nahradí Towercom. Ako uviedla pre tento denník, Towercom odmietol počas rokovaní pristúpiť na novú televíznu zmluvu, ale ponúkol RTVS úpravu pôvodnej. "Viazali to na prijatie ponuky na uzavretie exkluzívnej zmluvy na vysielanie rozhlasových služieb," podotkla. Tým môže získať Towercom významnejšie postavenie v mediálnom biznise. "Veríme, že sa dohodneme. Komunikovať detaily v tejto fáze považujeme za nekorektné, keďže sme stále vo fáze rokovaní," povedal pre HN zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti Peter Valentovič. Podľa Zemkovej budú úpravy televíznej zmluvy pre RTVS výhodné. Majú sa napríklad vyvážiť sankcie, ktoré obom inštitúciám hrozia po porušení sporného kontraktu. Nevyvážené nastavenie sankcií – tie majú byť oveľa tvrdšie pre STV ako pre Towercom – konštatoval vlani vo svojej správe aj Najvyšší kontrolný úrad. "Súhlasili s dodatkom, v ktorom navrhujú rovnaké sankčné ustanovenie voči sebe, aké majú so súkromnými vysielateľmi," povedala pre HN Zemková.

Copyright © TASR 2011

Váááááááánoce, váááááánoce

Váááááááánoce, váááááánoce
Tradične rozprávkové a veselé Vianoce aj Silvester avizuje Markíza. Na Štedrý večer pripravila vianočné vydanie šou Modré z neba s Vilom Rozborilom. Vo sviatočnej ponuke sú popri už spomínaných tituloch aj rozprávky Princezná so zlatou hviezdou na čele, Pyšná princezná, Byl jednou jeden král..., Císařův pekař - Pekařův císař. "O veselú náladu sa postará televízna klasika vo filmoch Pacho, hybský zbojník a Sebechlebskí hudci. Tradičná extra dávka zábavy čaká Slovákov aj s komédiami S tebou mě baví svět, Dívka na koštěti a Marečku, podejte mi pero!," informovalo ďalej agentúru SITA PR oddelenie Markízy. Televízia zaradí aj viaceré animované vianočné špeciály Merry Madagascar, The Madagascar Penguins in a Christmas Caper, Shrek the Halls a Kung Fu Panda Holiday Special a množstvo ďalších známych rodinných filmov. TV Markíza sa s rokom 2011 rozlúči premiérou českej rozprávky Dažďová víla a po nej komédiou Moje, tvoje a naše. Silvestrovský večer otvorí kuchársky duel hlavných protagonistov situačného komediálneho seriálu Zita na krku s názvom Zita na tanieri a po ňom mimoriadne vydanie zábavnej šou Partička. Koniec roka na Markíze vyvrcholí šou Let´s Silvester 2011 a Nový rok privíta hudobný program Michal David 50 - Mejdan roku. Vianočná nálada opantala vysielanie televízie DOMA už začiatkom decembra. Štedrá dávka romantiky nebude chýbať na obrazovkách ani počas najkrajších sviatkov roka. Radostné chvíle si môžu diváci vychutnať pri skvelých filmoch Úsmev Mony Lízy a Strieborné zvončeky. Tradičné hodnoty umocnia biblické príbehy Mária, matka Ježišova a Svätá rodina. Počas Vianoc divákov vtiahnu do víru romantiky osvedčené filmy s hviezdnym hereckým obsadením ako Legenda o vášni, Bezsenné noci v Seattli, či Odviate vetrom. O veselú náladu sa postarajú výborné komédie Láska nebeská, Kate a Leopold a v období medzi sviatkami Nestanem sa tvojou ženou, I.Q., Spoveď mladej nevesty, ale aj Všetko pre tvoj úsmev. Chýbať nebude ani obľúbený film Vejár lady Windermerovej. Jednotka STV ponúkne napríklad české rozprávky Z pekla štěstí či Mach, Šebestová a čarovné slúchadlo. Vianoce v programe súkromnej televízie JOJ potešia priaznivcov animovaných filmov ako sú Leví kráľ, Garfield alebo Shrek. Program s náboženskou tematikou nájdu diváci najmä vo vysielaní verejnoprávnej STV a v programe súkromnej spravodajskej televízie TA3. Vianoce na Jednotke STV prinesú 24. decembra rodinné programy s vianočnou tematikou, ako vianočný koncert Úsmev ako dar, film Čaro Vianoc, slovenské televízne filmy Vianočné oblátky a Kubo. Na Štedrý večer Jednotka uvedie premiéru českej filmovej rozprávky Kúzla kráľov, nová slovenská rozprávka totiž neexistuje. Vysielanie uzavrie verejnoprávna televízia o 24:00 polnočnou svätou omšou, informoval agentúru SITA Hovorca Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Richard Šümeghy. Prvý sviatok vianočný odvysiela Jednotka predpoludním vianočné požehnanie z Vatikánu - Urbi et Orbi a večer premiéru 2-dielneho romantického životopisného filmu o najznámejších talianskych módnych návrhárkach Salón sestier Fontánových. Na Druhý sviatok vianočný, 26. decembra, sa diváci môžu tešiť napríklad na Vianočný koncert Hany Zagorovej. Silvestrovské vysielanie Jednotky otvorí podvečer silvestrovský špeciál relácie o varení Tajomstvo mojej kuchyne s Kamilou Magálovou a jej hosťami. Následne STV na prvom kanáli uvedie Kaviareň Slávia s Karlom Gottom. Večerný program bude v dvoch častiach - o 20:00 a po polnoci koncert k 20. výročiu kapely Cigánski diabli. Svojich divákov chce Jednotka zabávať až do posledných minút roka 2011 v špeciálnom silvestrovskom vysielaní Legiend popu. Od 22:00 v ňom najznámejšie slovenské hity zaspievajú napríklad Kuly, Zdenka Predná či Janko Kuric so skupinou Vidiek. Sviatočná vysielacia štruktúra Jednotky trvá spolu 17 dní, od 23. decembra až do 8. januára. Popri slovenských a českých rozprávkach, filmoch pre pamätníkov, televíznych premiérach slovenských filmov vyhradí STV tradične veľa vysielania náboženskej tematike. Každé ráno pripravila pre deti animované biblické príbehy a na Štedrý deň dvojdielny film Ježiš. Naživo sprostredkuje Polnočnú svätú omšu aj Novoročnú svätú omšu, v priamom prenose bude taktiež Požehnanie mestu a svetu (Urbi et Orbi) z Vatikánu a Svätá omša z Vatikánu - krstenie novorodeniatok. Bilancovať rok 2011 na Slovensku a vo svete bude spravodajsky 1. januára, kedy tiež odvysiela novoročný príhovor prezidenta. Šport v roku 2011, tak ako ho zachytilo spravodajstvo STV, ukáže Jednotka 7. januára. Dvojka STV pripravila na Štedrý deň na obed pod názvom Vianoce s Mariánom Vargom záznam z vianočného koncertu Collegium musicum z roku 1978 a večer premiéru Koncertu Edity Grúberovej z Dómu sv. Martina. Vo sviatočnom vysielaní Dvojky figuruje napríklad viacero titulov z repertoáru Radošinského naivného divadla, filmová klasika či dokumentárny cyklus Slovenské kino. Silvestrovský Filmový klub je vyhradený známej komédii Bosé nohy v parku (1967) s Robertom Redfordom a Jane Fonda. Animované filmy, rodinné komédie a alternatívu v podobe dobrodružstva a akcie pripravila na sviatky televízia JOJ. "Na Štedrý deň i večer bude prevažovať ponuka pre deti, pričom chýbať nebudú premiéry," informoval agentúru SITA vedúci PR TV JOJ Jozef Gogola. JOJ uvedie Levieho kráľa, film Princezná, animovanú snímku Divočina a premiéru animovaného špeciálu Doba ľadová: Mamutie Vianoce. Večer tiež vyhradila seriálu Panelák so špeciálnou vianočnou epizódou a po ňom komédiám. V programe JOJ je počas vianočných sviatkov aj slovenská televízna premiéra animovaného filmu Walta Disneyho Princezná a žaba a premiéra komédie Chodiaca katastrofa. Stanica Plus "odvysiela 23. a 24. decembra veľké finále speváckej šou X Factor, ktoré sa ponesie vo vianočnej atmosfére", uviedol ďalej Gogola. Plus pripravila na sviatky okrem iného aj filmy s biblickou tematikou a charitatívny projekt Srdce pre deti. Koniec roka na JOJ-ke patrí Silvestrovskému Paneláku, zábavnému kompilátu "Mama hľadá ženu" zostavenému z najlepších a neodvysielaných záberov zo šou Farmár hľadá ženu a Mama, ožeň ma. Pred polnocou pozýva televízia vypočuť si najväčšie hity Karla Gotta. Podobne ako iné médiá aj spravodajská televízia prispôsobuje vysielanie Vianociam. "TA3 upravuje svoju programovú štruktúru počas vianočných sviatkov prirodzene, aby si diváci oddýchli a vychutnali atmosféru sviatkov pokoja aj s nami," potvrdil Martin Halanda, zástupca generálneho riaditeľa pre program. Ako ďalej uviedol, väčšiu časť vysielania budú tvoriť správy s vianočnou tematikou a niektoré publicistické relácie bude televízia reprízovať. Politické relácie počas sviatkov vysielať nebude. Na Štedrý deň TA3 naživo odvysiela o 22.00 hodine vatikánsku Vianočnú omšu, na 1. sviatok vianočný (25. 12.) prinesie v priamom prenose vianočné požehnanie Urbi et Orbi.

21. 12. 2011

Zábava graduje

Zábava graduje

Haščák oznamuje Malchárkovi, že s partnermi z Pentyprejednal vznik novej politickej strany a ako najvhodnejší predseda novej strany im vyšiel generálny riaditeľ STV Richard Rybníček. Pôvodne uvažovali aj nad Danielom Krajcerom z Markízy. Rybníček je z mediálneho hľadiska najvhodnejší (manažér roka), aj keď Peter Kuba mal s ním nejakú negatívnu skúsenosť. Teraz zháňajú o Rybníčkovi informácie. Rybníček pravdepodobne o svojej novej funkcii ešte nevie, zatiaľ ho ešte nekontaktovali. Rybníček má kontakty aj na KDH. Generálnym tajomníkom alebo generálnym manažérom novej strany bude bývalý riaditeľ SRo Jaroslav Rezník. Angažovanie PentaGroup v novej strane bude navonok prezentované maximálne cez osoby Peter Kuba, minister kultúry Tóth a Malchárek, ktorí budú súčasťou užšieho vedenia novej strany. Nik sa nesmie dozvedieť, že Penta vlastní celú stranu. Politické veci má v PentaGroup na starosti Jozef Špirko (Haščák je cez ekonomické), ktorý to bude celé koordinovať. Špirko sa s novým predsedom a manažérom strany bude stretávať maximálne raz mesačne aby sa neprevalilo prepojenie na Pentu. Otázne je pôsobenie Ľubomíra Lintnera v novej strane. Lintner uvažuje aj nad odchodom z politiky. Haščák si s Malchárkom dohaduje ďalšie stretnutie k novej politickej strane za účasti aj svojho spoločníka Jozefa Špirka, ktorý to preberie a za účasti Lintnera a ministra kultúry Tótha.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Etiópsky súd dnes uznal dvoch švédskych novinárov za vinných z pomoci a propagácie zakázanej povstaleckej skupine Národný front pre oslobodenie Ogadenu (ONLF), ako aj z ilegálneho vstupu do krajiny. Reportéra Martina Schibbya a fotografa Johana Perssona zatkli v júli po tom, ako vstúpili so skupinou bojovníkov ONLF do etiópskej provincie Ogaden zo somálskeho poloautonómneho regiónu Puntland. Rozsudok má súd vyriecť na budúci týždeň. Prokuratúra žiada pre každého z obvinených 18,5 roka za mrežami. Obhajoba uviedla, že zváži možnosť odvolania. Somálsko považuje ONLF za teroristickú skupinu a nedávno prijaté protiteroristické zákony zakazujú propagovania povstaleckých aktivít. Obaja Švédi boli obvinení aj z terorizmu, v novembri však obvinenia v tomto bode stiahli, keďže súd odmietol, že by sa podieľali na realizácii akýchkoľvek útokov. Schibbye a Persson priznali, že hranice krajiny prešli bez povolenia. Nezávislí novinári sa bránili, že o ONLF robili profesionálnu reportáž a boj povstalcov nepodporovali. Ogaden je región v etiópskom zväzovom štáte Somálsko pri hraniciach s Džibutskom, Keňou a Somálskom.
Maďarská Mediálna rada rozhodla dnes o osude troch budapeštianskych rozhlasových frekvencií. Najväčšiu pozornosť vyvolala strata frekvencie opozičnej stanice Klubrádió, na ktorej bude od budúceho roka vysielať stanica Autórádió. Do licenčného konania, ktorého mottom bolo "menej viazanosti a viac maďarskej hudby", sa prihlásilo 20 uchádzačov. Rada napokon rozhodovala medzi 16 subjektmi. Šéf Klubrádia András Arató v reakcii na rozhodnutie rady dnes vyhlásil, že to považuje prakticky za jeho zákaz. "Niečo takéto sa nestalo ani v neskoršom období kádárizmu," povedal Arató, podľa ktorého tender bol verejným podvodom a porazený v ňom bol vopred určený. Klubrádió, ktoré vysielalo desať rokov, pripomína, že frekvenciu získal podnik, ktorý založili iba začiatkom tohto roka so základným imaním milión forintov (3327 eur). Jeho majiteľom bol pôvodne Poliak, neskôr sa vlastníkmi stali dve maďarské súkromné osoby, ktoré sú v rozhlasových kruhoch takmer neznáme. Predseda opozičnej Maďarskej socialistickej strany (MSZP) Attila Mesterházy pred novinármi vyhlásil, že Klubrádió dal zakázať premiér Viktor Orbán, pretože Mediálna rada patriaca pod Národný úrad pre médiá a šírenie správ (NMHH) by bez politického súhlasu predsedu vlády nemohla prijať takéto rozhodnutie. Mesterházy vyzval mediálny orgán, aby zrušil svoje rozhodnutie. Kancelária hovorcu NMHH v reakcii na kritiku MSZP sa ohradila tvrdením, že Mediálna rada, ktorá je autonómnou organizáciou štátnej správy, pri prideľovaní frekvencií patriacich výhradne štátu postupovala v zmysle platných zákonov. Voči rozhodnutiu rady je podľa kancelárie hovorcu možné odvolať sa. Podľa ďalšej opozičnej strany Politika môže byť iná (LMP) sa Mediálna rada nepostavila na stranu slobody tlače, ale na stranu vládnuceho Maďarského občianskeho zväzu-Fidesz. Na sociálnej sieti Facebook medzitým vznikla nová skupina Zachráňme Klubrádió, ktorá má už vyše 2500 priaznivcov. Expremiér Ferenc Gyurcsány prostredníctvom Facebooku vláde odkázal, že padne, pretože je "tupá a násilná". "Zakázali ste Klubrádió, ktorý bol posledným demokratickým hlasom demokratického Maďarska, pretože neznesiete vami nekontrolovateľnú verejnosť, pretože máte radi tých, ktorých možno kúpiť, prípadne zastrašiť," napísal Gyurcsány ako predseda Demokratickej koalície.
Copyright © TASR 2011

TÚ SR NEWS

TÚ SR NEWS
Podľa právoplatných povolení na prenos televíznej programovej služby v štandarde DVB-T a jeho možných novších verzií, napr. DVB-T2 a doplnkových obsahových služieb, ktoré Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) vydal spoločnosti Towercom, a.s., je držiteľ povolení povinný uviesť sieť 4. multiplexu do komerčnej prevádzky 31.8.2012 a signál v tom čase pokryje 46,5 % obyvateľstva. K 31.12.2012 bude pokrytie 61 % obyvateľstva Slovenskej republiky. Sú to záväzky, ktoré na seba prevzal držiteľ povolení v priebehu výberového konania. Povolenia sú platné do 9.9.2029. K 31.12.2012 Towercom, a.s., poskytne minimálne tieto služby: EPG (elektronický programový sprievodca), MHP (e-government, on-line nakupovanie), OTA SW aktualizácia. Towercom, a.s., je povinný zaplatiť jednorazovú úhradu za vymedzenie frekvencií pre 4. multiplex 500 100 eur do 14 dní odo dňa nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutí (povolení). Rozhodnutia budú v plnom znení zverejnené na stránke TÚ SR. Konkrétne technické parametre jednotlivých vysielačov budú obsahovať povolenia na prevádzku vysielačov. Technické parametre vysielačov TÚ SR zverejňuje na svojej stránke. Držiteľ povolení je víťazom výberového konania. Viac informácií o podmienkach, výsledku výberového konania a o potrebe novelizovať zákon je dostupných na http://www.teleoff.gov.sk/index.php?ID=5101 Informácie o stave súťaže na veľkoobchodnom trhu so službami prenosu rozhlasového a televízneho vysielania poskytujúcimi vysielací obsah koncovým užívateľom a ďalšie spresnenia informácií sú dostupné na http://www.teleoff.gov.sk/index.php?ID=5111

Krajcerovi je dobrý

Krajcerovi je dobrý
Malchárek sa pýta Haščáka ako sa mu pozdáva nedávno zverejnené prepúšťanie na MH SR. Haščákovi sa to páči a nabáda Malchárka aby smerom na verejnosť komunikoval takéto veci. Haščák sa pýta Malchárka na Roba Beňa (Malchárkov hovorca). Malchárek sa sťažuje, že sa síce snaží ale nie je schopný. Beňovi dáva za vinu aj negatívne články o ňom v SME (Monika Žemlová). Potrebujú asi niekoho iného.

Zomrel Jozef Bobby Novan

Zomrel Jozef Bobby Novan

Vo veku 75 rokov zomrel Jozef Bobby Novan, hudobný režisér, jazzový entuziasista. Okrem prenosov z vážnej hudby a Bratislavských jazzových dní nakrútil aj televízny fim Maličká som, relácie Kaviareň "u Filipa" ,Pódium pre Braňa Hronca ,Náladová láska ,Nesmúť za mnou, či Hudobný večer - Televízne návraty . Takisto pripravil divadelnú hru Teória zábavy pre pokročilých .

Zomrel Jošimicu Morita

Zomrel Jošimicu Morita

Renomovaný japonský filmový režisér Jošimicu Morita zomrel v utorok v jednej z tokijských nemocníc na následky akútneho zlyhania pečene vo veku 61 rokov. Informovala o tom agentúra AP s odvolaním sa na hovorkyňu produkčnej spoločnosti Toei Co. Umelec, ktorého filmy sa premietali aj na významných festivalových prehliadkach v kanadskom Montreale alebo nemeckom Berlíne, zažiaril v roku 1983 filmom Kazoku Gemu s anglickým distribučným názvom The Family Game. Táto čierna komédia mu vyniesla ocenenie organizácie japonských režisérov. Morita, ktorý bol považovaný za tvorcu typických japonských filmov znázorňujúcich absurdnosť a zraniteľnosť všedného života v krajine, si vyslúžil celkove osem nominácií na japonských Oscarov a cenu tamojšej filmovej akadémie získal v roku 2004 za film Ašura no Gotoku s anglickým názvom Like Asura. Pred štyrmi rokmi nakrútil umelec, ktorý bol aj tvorcom filmových adaptácií románových predlôh, remake slávnej snímky krajana Akiru Kurosawu známej aj u nás pod názvom Sanjuro (1962). Moritovo posledné dielo, originálnu ľúbostnú komédiu podľa vlastného scenára s anglickým distribučným názvom Take the ‘A’ Train, uvedú v premiére na jar budúceho roka.

Copyright © TASR 2011

RADA RTVS

RADA RTVS

Rada Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) schválila na dnešnom mimoriadnom zasadnutí Návrh úpravy rozpočtu RTVS na rok 2011. Zmena súvisí s poskytnutím finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu vo výške 24.142.715 eur, účelovo určených pre RTVS na kompenzáciu časti výpadku úhrad za službu verejnosti. Záväzný ukazovateľ bežné výdavky na rok 2011 po zmene rozpočtu predstavuje sumu 121.086.231 eur (pôvodná suma 96.943.516 eur), kapitálové výdavky vo výške 6.759.931 eur ostávajú nezmenené. Upravený rozpočet je navýšený len v organizačnej zložke STV, pre SRo ostáva nezmenený. "V príjmovej časti rozpočtu RTVS teda dochádza k zvýšeniu rozpočtovej položky 310 tuzemské bežné granty a transfery. Slovenská televízia vytvorila za posledné štyri roky kumulatívnu stratu vo výške 45,8 milióna eur a v roku 2010 hospodárila so stratou 25,3 milióna eur. Poskytnuté finančné prostriedky zabezpečia, že RTVS bude mať k 31.12.2011 uhradené všetky záväzky po lehote splatnosti s výnimkou tých záväzkov, ktoré sú riešené súdnou, resp. mimosúdnou cestou," uvádza v dôvodovej správe manažment RTVS. "Chceli by sme uhradiť dlhy, ktoré stále tlačíme pred sebou. Situácia je totiž taká, že v našom rozpočte, ktorý sme mali schválený na rok 2011, ak by prišla dotácia do konca roka, nemôžem prekročiť schválené výdavky, lebo by som porušila záväzný ukazovateľ. Predpokladáme, že financie do konca roka prídu, tak sme navrhli rade, aby schválila dodatok rozpočtu," uviedla pre TASR generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková. Zároveň dodala, že upravený rozpočet zverejnia aj na webovej stránke RTVS.

Copyright © TASR 2011

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY - Markíza ; 2. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 3. Športové noviny - Markíza ;4. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 5. Počasie - Markíza ; 6. Ordinácia v ružovej záhrade V. - Markíza ; 7. Panelák- TV JOJ ; 8. Farmár hľadá ženu 2- TV JOJ ; 9. KRIMI- TV JOJ ; 10. Ip Man: Zrodenie majstra - Markíza ; 11. Korenie lásky - Markíza ; 12. ŠPORT - TV JOJ ; 13. Súdna sieň- TV JOJ ; 14. Hľadá sa MILIONÁR- TV JOJ ; 15. Pošta pre teba- Jednotka ; 16. Bez servítky- Markíza .

20. 12. 2011

Zomrela Hana Andronikova

Zomrela Hana Andronikova
Prozaička Hana Andronikova dnes vo veku 44 rokov prehrala svoj boj s rakovinou, ktorý opísala vo svojej poslednej knihe Nebe nemá dno (2010). Potvrdilo to pražské Divadlo Archa, s ktorým autorsky spolupracovala, informovala televízna stanica ČT24. Česká televízia pripomenula, že v literárnej súťaži Magnesia litera 2011 získala spisovateľka za autobiografickú knihu Nebe nemá dno opisujúcu jej osobné zážitky a pocity Cenu čitateľov a bola nominovaná medzi štyri najlepšie knihy roku. V knihe sa žena postihnutá smrteľnou chorobou vydáva do juhoamerického pralesa, aby znova našla vôľu k životu a pochopila tajomstvá, ukryté hlboko v mysli človeka. Liečbu hľadá u šamana v džungli aj v nevadskej púšti, aby sa napokon vrátila nevyliečená, ale vyrovnanejšia s myšlienkou nadchádzajúcej smrti. Rodáčka zo Zlína debutovala románovou prvotinou Zvuk slunečních hodin (2001), za ktorú získala Literárnu cenu Knižného klubu. O rok nato za ňu získala cenu Magnesia Litera v kategórii Objav roku. Literárnej tvorbe sa naplno venovala od roku 1999. Jej druhou knihou bola poviedková zbierka Srdce na udici (2002). Je autorkou dvoch divadelných hier - improvizačného predstavenia Tanec přes plot (2008, spoločne s Janou Svobodovou) a Pakosti a drabanti (2010), vychádzajúcej zo spolupráce so žiadateľmi o azyl v Česku. Obe hry uviedlo pražské Divadlo Archa.

Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Polícia zatkla v utorok na úsvite najmenej 38 osôb, väčšinou novinárov a viac ako 10 z prokurdskej tlačovej agentúry Dicle. Právnička Dicle uviedla, že v jej istanbulskom úrade je len polícia, ktorá kopíruje všetky dokumenty a kontroluje obsah počítačov. Zatýkanie je súčasťou vyšetrovania údajného napojenia zatknutých osôb na kurdských aktivistov a ozbrojených militantných separatistov, uviedli turecké médiá. V tureckých väzniciach sedí najmenej 70 novinárov. Tureckí predstavitelia tvrdia, že uväznení nie sú za ich prácu, ale za kriminálne činy. Uväznenie čoraz viac novinárov vzbudzuje dojem, že vláda premiéra Tayyipa Recepa Erdogana je netolerantná ku skupinám s iným názorom a snaží sa médiá umlčať. Stovky osôb vrátane starostov čelia súdnym procesom pre obvinenie so spojenia s Kurdskou stranou práce (PKK). Polícia prehľadala aj kancelárie ďalších tlačových agentúr v Turecku, ktorým zhabala počítače a dokumenty. V novembri zatkla turecká polícia viac ako 100 osôb pre podobné obvinenia. Pre zvyšujúce sa útoky proti novinárom sa Turecko ocitlo na zozname organizácie Reportéri bez hraníc monitorujúcej slobodu tlače vo svete na 138. mieste zo 178 krajín. V roku 2007 bolo Turecko na 101. mieste.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. Mediálny koncern News International zaplatil siedmim prominentom finančné vyrovnanie v súvislosti so škandálom prenikania do mobilných telefónov. Informovala o tom dnes tlačová agentúra AP. Firma Ruperta Murdocha zaplatila odškodnenie bývalému milencovi princeznej Diany Jamesovi Hewittovi, poslancovi Markovi Oatenovi, televíznej moderátorke Ulrike Jonssonovej, modelke a herečke Abi Titmussovej a ďalším. Hackerský škandál ohľadom mobilných telefónov prepukol po tom, ako vyšlo najavo, že novinári v súčasnosti už zaniknutého bulvárneho nedeľníka News of the World opakovane prenikali do mobilných telefónov celebrít, politikov, športovcov a dokonca obetí trestných činov. Zrušený nedeľník sa už vyrovnal s niekoľkými prominentami, vrátane herečky Sienna Millerovej, ako aj s rodinou školáčky Milly Dowlerovej. Do odkazovej schránky telefónu dievčaťa novinári prenikli po jej zmiznutí v roku 2002. Osobitne prípad Dowlerovej vyvolal v Británii pobúrenie verejnosti a pričinil sa o to, že britský premiér David Cameron nástojil na vyšetrovaní etiky britských médií, v ktorom stále vypočúvajú svedkov.
Copyright © TASR 2011

A každý má skoro rovnakú stratu

A každý má skoro rovnakú stratu

Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) dnes definitívne vyhrala spor o 28 miliónov eur, ktoré si nárokovalo Štúdio Beta. Bodku za niekoľko rokov trvajúcim sporom dal dnes Najvyšší súd (NS) SR, ktorý zamietol dovolanie štúdia voči rozsudku nižšieho súdu. "RTVS túto pozitívnu informáciu víta. Bližšie sa vyjadrí po doručení rozsudku Najvyššieho súdu SR," reagoval hovorca RTVS Richard Šümeghy. Spor sa týkal zmlúv, ktoré v rokoch 1997 a 1998 podpísal bývalý riaditeľ Slovenskej televízie (STV) Igor Kubiš. Na ich základe malo Štúdio Beta pre STV vyrábať reláciu Dobré ráno a aj ďalšie relácie. Krátko na to nový manažment televízie pod vedením Milana Materáka zmluvy vypovedal, pretože ich považoval za nevýhodné. Štúdio Beta STV zažalovalo pre náhradu škody, no súdy v Bratislave jeho nároky zamietli. S tým sa dnes stotožnil aj NS SR. RTVS zaplatila za právnu pomoc od roku 2004 v tomto súdnom spore približne 900.000 eur. Vyplýva to z dohody o urovnaní medzi verejnoprávnym médiom a jej právnym zástupcom, ktorá bola zverejnená v Centrálnom registri zmlúv.
Copyright © TASR 2011

Pokuty naše každodenné. Pišta, ďakujeme

Pokuty naše každodenné

Pišta, ďakujeme

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) na svojom dnešnom zasadnutí uložila Rozhlasu a televízii Slovenska pokutu vo výške 50.000 eur. Dôvodom má byť porušenie ochrany ľudskej dôstojnosti v súvislosti s odvysielaním diskusie o kauze Cervanová 23. júna v rámci programu Večer pod lampou. TASR informoval riaditeľ kancelárie RVR Ľuboš Kukliš. Rada okrem toho uložila sankciu vo forme pokuty, a to vo výške 3000 eur, Rozhlasu a televízii Slovenska (programová služba Jednotka). Dôvodom je porušenie zákazu priamej podpory predaja, nákupu a prenájmu tovarov a služieb sponzora v súvislosti s odvysielaním sponzorovaného programu OTO 2008 v marci 2009." Copyright © TASR 2011

Satellite Awards

Satellite Awards

Medzinárodná akadémia novinárov (IPA) vyhlásila za najlepší film uplynulého roka dramédiu The Descendants. Snímka s Georgeom Clooneym v hlavnej úlohe si v 16. ročníku udeľovania Satellite Awards vyslúžila aj ďalšiu cenu za najlepší adaptovaný scenár pre Alexandra Paynea, Jima Rasha a Nata Faxona. Najviac cien však získala akčná dráma Drive, ktorú ocenili v kategóriách Réžia (Nicolas Winding Refn), Herec vo filme (Ryan Gosling), Herec vo vedľajšej úlohe (Albert Brooks) a Zvuk (Dave Patterson, Lon Bender, Robert Fernandez, Victor Ray Ennis). Za najlepšiu herečku vďaka hlavnej úlohe v dráme Farba citov vyhlásili Violu Davis. Herecký výkon vo vedľajšej úlohe podobenstva Strom života vyniesol ocenenie Jessice Chastain. Za pôvodný scenár tejto snímky pritom ocenili aj jej režiséra Terrencea Malicka. Za najlepší cudzojazyčný film vyhlásili portugalskú snímku Mistérios de Lisboa v réžii Raoula Ruiza, v kategórii animovaných filmov zvíťazili Tintinove dobrodružstvá a za najlepší dokumentárny film vyhlásili snímku Senna o živote legendárneho brazílskeho jazdca formuly 1 Ayrtona Sennu. Počas nedeľnej slávnosti v Beverly Hilton Hoteli vyhlásili víťazov aj v televíznych kategóriách. Najlepším dramatickým seriálom je podľa IPA Strážca poriadku (2010) a najlepším komediálnym seriálom sa stal It's Always Sunny in Philadelphia (2005). Okrem cien v súťažných kategóriách IPA odovzdala aj Mary Pickford Award herečke Mitzi Gaynor, Douglas Trumbull si prevzal Nikola Tesla Award, Peter Bogdanovich dostal Auteur Award a zosnulého Tima Hetheringtona ocenili Humanitárnou cenou.
Prehľad víťazov a víťaziek 16. ročníka Satellite Awards vo filmových kategóriách

Film: The Descendants ; Cudzojazyčný film: Mistérios de Lisboa - Portugalsko ; Animovaný alebo zmiešaný film: Tintinove dobrodružstvá ; Dokumentárny film: Senna Réžia: Nicolas Winding Refn (Drive) ; Scenár - pôvodný: Terrence Malick (Strom života) ; Scenár - adaptovaný: Alexander Payne, Jim Rash a Nat Faxon podľa románu Kaui Hart Hemmings (The Descendants) ; Herečka vo filme: Viola Davis (Farba citov) ; Herec vo filme: Ryan Gosling (Drive) ; Herečka vo vedľajšej úlohe: Jessica Chastain (Strom života) ; Herec vo vedľajšej úlohe: Albert Brooks (Drive) ; Pôvodná filmová hudba: Marco Beltrami (Soul Surfer) Pôvodná filmová pieseň: Lay Your Head Down (Albert Nobbs) ; Kamera: Janusz Kaminski (War Horse) ; Vizuálne efekty: Robert Legato (Hugo a jeho veľký objav) ; Strih: Chris Gill (Pomáhať a chrániť) ; Zvuk (strih a mix): Dave Patterson, Lon Bender, Robert Fernandez, Victor Ray Ennis (Drive) ; Výprava: Gregory S. Hooper, Laurence Bennett (The Artist) ; Kostýmy: Jacqueline West (Voda pre slony)
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.