DALITO!

12. 11. 2011

Ku kostlivcom v RTVS

Ku kostlivcom v RTVS
Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) zaplatí za právnu pomoc v súdnom spore so Štúdiom Beta právnikovi Ladislavovi Scholczovi takmer 900.000 eur. Vyplýva to z dohody o urovnaní medzi verejnoprávnym médiom a jej právnym zástupcom, ktorý si za svoje služby pôvodne vyfakturoval takmer 935.000 eur. Zmluvu s právnikom Slovenská televízia (STV) uzatvorila ešte v roku 2004. Dôvodom bol prebiehajúci spor so Štúdiom Beta. Spoločnosť pre vypovedanie zmluvy podala na STV žalobu o náhradu škody, ktorá sa nakoniec vyšplhala až na sumu viac ako 28 miliónov eur. V roku 2009 nakoniec Okresný súd sťažnosť zamietol, a toto rozhodnutie o rok neskôr potvrdil aj Krajský súd. Scholcz v roku 2009 STV vystavil faktúru na 934.825 eur, pričom neskôr sa obe strany dohodli na mesačných splátkach po 30.000 eur. STV z celkovej čiastky vyplatila 780.000 eur. "Kým právny zástupca pokladá celú neuhradenú časť vyfakturovanej odmeny za sumu, na ktorú má podľa Zmluvy o právnej pomoci nárok, klient určitú časť vyfakturovanej odmeny ako nárokovateľnú neuznáva," konštatuje sa v dohode. Spor obe strany urovnali až uzavretím dohody, ktorú RTVS zverejnil 8. novembra v Centrálnom registri zmlúv. V nej sa RTVS zaviazala zaplatiť právnikovi zo zvyšnej čiastky sumu takmer 105.000 eur, a to najneskôr do 15. novembra.
Copyright © TASR 2011

Chytia sa ?

Chytia sa ?
Legendy popu Jednotka- 11.11.2011 : 162 tisíc divákov, 3,4 % sledovanosť, 8,1 % podiel

Tandemy 11.11.2011: 56 tisíc divákov, 1,2 % sledovanosť, 3,2 % podiel

TO JE TV !

TO JE TV !

11. 11. 2011

Borosh Pishta

Borosh Pishta
Rozhlas a televízia Slovenska dnes uzatvorila dohodu o spolupráci s Rumunskou rozhlasovou vysielacou organizáciou, ktorá má rozšíriť a zintenzívniť vzájomnú spoluprácu medzi oboma verejnoprávnymi inštitúciami. Dohodu o spolupráci dnes v sídle RTVS podpísala generálna riaditeľka Miloslava Zemková a prezident – generálny riaditeľ Rumunskej rozhlasovej vysielacej organizácie András István Demeter. Rozhlas a televízia Slovenska si bude na základe tejto dohody s rumunským partnerom bezplatne vymieňať rozhlasové programy z vlastnej produkcie. Obe strany budú spolupracovať na výrobe spoločných programov, ktorých cieľom je zlepšenie vzájomnej informovanosti poslucháčov svojich krajín. Rovnako si podľa svojich potrieb budú poskytovať zvukové archívne materiály z rumunskej, resp. slovenskej histórie, kultúry a bilaterálnych vzťahov. RTVS poskytne rumunskému partnerovi hudobné a slovné programy, konkrétne slovenskej redakcii Rádia Temešvár a zorganizuje jej redaktorom študijné pobyty na zdokonalenie sa v slovenskom jazyku. V súvislosti s realizáciou bilaterálnych podujatí prijme rumunská strana zamestnancov RTVS.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Mojím cieľom bolo si najmä rýpnuť do toho čierneho debila." Steve Williams ,bývalý nosič palíc Tigera Woodsa

" Ty a Mikuláš Dzurinda ste zapredali Slovensko len preto, aby vás v Bruseli chválili. Nad týmto sa zamysli. Tebe chýba česť v politike .Na mieste Dzurindu by som sa oveľa viac ako nad programom SaS zamýšľal nad korupčným zázemím v SDKÚ a nad tým, či už presluhujúci politik by nemal ísť konečne do dôchodku.„My trvalý euroval v každom prípade odmietame, pretože ožobráči Slovensko ešte viac ako dočasný.“ Podľa neho sa však dá trvalý euroval vyriešiť ľahšie, lebo na jeho schválenie stačí 95 percent kapitálu, nie 100 percent.Čiže ten, keď Slovensko odmietne, nikoho nebude blokovať.“ Richard Sulík

“ Pavla Tomicová tančí jako nikdy předtím v klipu kapely Vagyny Dy Praga.” Tlačová správa

"Čo tak sa usmiať pri tejto teórii. Snáď si nikto nemyslí, že tieto tri strany budú zostavovať vládu. To je absolútna chiméra. Bez SaS nemôže vzniknúť stredopravá vláda, o tom nepochybuje nikto . Nemáme ambíciu na niekoho útočiť. Ak budú na nás útočiť ďalej, budeme patrične reagovať ." Daniel Krajcer

"Nemôžem vystáť Netanjahua, je to klamár." Nicolas Sarkozy

"Na tlačovej konferencii SaS dnes jej podpredseda Daniel Krajcer vyhlásil, že ich strana nechce útočiť na politických súperov. Je to zaujímavý posun po tom, čo svojich bývalých partnerov označovali ešte pred 2 dňami za zradcov, ktorí zapredali Slovensko.Vítame tento nový posun SaS a budeme pozorne sledovať, dokedy im vydrží."

Tlačová služba SDKÚ-DS

„ Mesto Bratislava musí veľmi dbať na svoju finančnú disciplínu, aby nebola na naň uvalená nútená správa. Zadlženosť hlavného mesta nemôže byť viac ako 60 percent z jeho rozpočtu, to je jeden z parametrov. My sme na 59,9 percenta alebo 60,1 percenta, na úplnej hrane. V prípade, že sa dostaneme za hranicu 60 percent, tak musí byť na nás uvalená nútená správa." Martin Borguľa, bratislavský mestský a staromestský poslanec

"Teraz sa nezvyšuje plat poslanca, ale znižuje sa pokuta za deficit. Výzvy na zastavenie rasu platov poslancov sú len snaha politika v predvolebnom boji dať zelenú vetrom verejnej mienky". Stanislav Fořt, SaS

Nebíčko v peňaženke

Nebíčko v peňaženke
Relácia Nebíčko v papuľke splnila na desatinné miesto nizúčko stanovenú normu. Sledovalo ju 104 tisíc divákov , sledovanosť mala 2,2 % a jej podiel na trhu bol 6 %.

Jaskyňa zabudnutých snov

Jaskyňa zabudnutých snov

10. 11. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Republikánsky uchádzač o prezidentskú kandidatúru v USA Rick Perry sa tak blamoval pri televíznej debate, že jeho šance uspieť sú teraz považované "za minimálne", uviedla dnes tlačová agentúra DPA. Perry sa v Spojených štátoch stal témou dňa po tom, ako mu v stredu v noci pri prudkej diskusii v Michigane zrejme "zdriemla" pamäť a nevedel si spomenúť, ako sa volá tretie ministerstvo, ktoré chce zrušiť. S pravdepodobne najzahanbujúcejšími 53 sekundami svojej politickej kariéry sa Perry podľa jednohlasného názoru americkej tlače sám vyrazil zo zápasu o Biely dom. V strede diskusie so svojimi republikánskymi rivalmi texaský guvernér hrdo vyhlásil, že chce po zvolení za prezidenta zrušiť tri ministerstvá - školstva, obchodu a na tretie si nedokázal spomenúť nenapadlo mu to. Neskôr povedal, že malo ísť o ministerstvo energetiky. Diváci pri televíznych obrazovkách tak mohli vidieť divadlo, ktoré by lepšie nezvládol ani komik na javisku. Správne slovo 61-ročný Perry nenachádzal celú večnosť. Očami hľadal pomoc u súperov, pokúšal sa smiať, pozeral do poznámok, mädlil si ruky, snažil sa o odklon od témy. Moderátor sa neúprosne pýtal, či môže dokončiť svoj výpočet a Perry nakoniec pripustil, že to tretie ministerstvo nevie povedať a zakončil slovíčkom "ups", čo zrejme nikto nikdy nechce počuť od najmocnejšieho muža sveta. "Bola to najhoršia chvíľa v dejinách moderných televíznych debát," komentovala moderátorka CNN Perryho vystúpenie. "Bol to ľudský variant raketoplánu Challenger, ktorý pred 25 rokmi explodoval pred zrakmi všetkých," charakterizoval pre New York Times situáciu Mark McKinnon, poradca bývalého prezidenta Georgea W. Busha. McKinnon to musí vedieť, pretože jeho bývalý šéf bol považovaný za majstra prerieknutí sa. Porovnanie s Bushom nie je od veci, Perry je ako guvernér Texasu jeho priamym nasledovníkom. Používa dialekt v štýle Johna Wayna, má záľubu v zbraniach a pestuje si imidž kovboja. Bol to neuveriteľný pád niekdajšej rýchlo stúpajúcej hviezdy republikánov, komentuje DPA. Stranícki kolegovia Perryho dlho presviedčali, aby sa zapojil do boja o Biely dom. Keď sa koncom leta konečne nechal prehovoriť, v prieskumoch sa rýchlo dostal na špičku. Potom však prišli televízne diskusie s celým radom zakoktaní sa a s nesprávnymi vyjadreniami. Samotný Perry už koncom októbra povedal, že ak urobil chybu, tak zrejmú tú, že sa vôbec zapojil do "týchto debát". "Je nám to všetkým veľmi ľúto," povedala na margo situácie ďalšia republikánska uchádzačka Michelle Bachmannová. Ľúto však môže byť skôr celej Republikánskej strane. Ich kandidáti vybuchujú jeden za druhým, uviedol internetový magazín Politico. Herman Cain má na krku škandál so sexuálnym obťažovaním, Bachmannová svojím správaním odradila členov vlastného volebného tímu. Ron Paul sa dostal do ústrania radikálnym názormi, Newt Gingrich pre zmenu nie je dosť radikálny. Ricka Santoruma a Jona Huntsmanna americká verejnosť neberie vážne. Republikánom tak zostáva len Mitt Romney, ktorý od začiatku vedie v prieskumoch - nadšenie z neho má však svoje hranice. Kvôli tomuto všetkému sa americký prezident Barack Obama môže tajne "smiať do hrsti". Otvára sa mu totiž priestor, aby Američanom vysvetľoval svoju politiku - podporený váhou Bieleho domu - kým sa jeho oponenti sami demontujú. Perry aj po zničujúcej debate sľúbil, že bude v kampani pokračovať. Konštatoval, že jedna chyba nie je dôvodom na ukončenie kampane. "Budeme teda pokračovať v hovorení o tom, čo je dôležité pre ľud tejto krajiny," citovala Perryho agentúra Reuters. Riadiaci pracovník spoločnosti News Corporation James Murdoch dnes vyhlásil, že pracovníci v jeho firme nariadili súkromným detektívom, aby sledovali a preverovali členov britského parlamentného výboru, ktorý vyšetruje škandál s odpočúvaním telefónov. Murdoch dnes už druhýkrát svedčil pred parlamentným výborom v prípade prenikania medzitým zaniknutého britského bulvárneho týždenníka News of The World do mobilných telefónov. Magazín patril spoločnosti News Corporation. James Murdoch počas viac ako dvaapolhodinového svedectva tvrdil britským zákonodarcom z výboru, že nebol informovaný o zločineckej kultúre v nedeľnom magazíne a že jeho podriadení mu to zatajovali. Uviedol dvoch podriadených - bývalých zástupcov spoločnosti, ktorí jemu a zákonodarcom klamali o rozsahu škandálu s odpočúvaním. Ten otriasol mediálnou ríšou jeho otca Ruperta Murdocha. "Netušil som o rozsiahlom páchaní trestných činov, o žiadnej z týchto vecí mi nepovedali," povedal Murdoch mladší. Počas druhého svedectva pred parlamentným výborom tak zaujal rovnaký postoj, ako pri prvom svedectve v júli. Murdochovo opakované popretie, že mal k dispozícii dôležité dôkazy o rozsiahlej kriminalite vo svojej spoločnosti, vyvolali štipľavé poznámky zákonodarcov, ktorí škandál vyšetrujú. "Vy musíte byť prvým bosom mafie v dejinách, ktorý nevedel, že riadi zločineckú organizáciu," vyhlásil labouristický zákonodarca Tom Watson, tvrdý Murdochov kritik. Murdoch s kamennou tvárou označil poznámku za nepatričnú. Vinu pripísal priamo bývalému editorovi týždenníka News of the World Colinovi Mylerovi a firemnému právnemu poradcovi Tomovi Croneovi. Obaja však už predtým trvali na tom, že Murdocha informovali začiatkom roka 2008 o existencii neochvejných dôkazov, že odpočúvanie mobilných telefónov novinármi zašlo oveľa ďalej, než sa dovtedy vedelo. Spoločnosť News Corporation predtým iba priznala, že vykonávala sledovanie predstaviteľov verejného života a právnikov zastupujúcich obete v prípadoch odpočúvania. "Dozvedel som sa o prípade, keď bol sledovaný pán Tom Watson, a vo svetle týchto okolností sa za to úprimne ospravedlňujem," uviedol James Murdoch pred vyšetrovacím výborom. "Nad niečím takým neprižmurujem oči, o niečom takom som predtým nevedel a niečo také nemá miesto v štýle našej práce," dodal. Sledovanie označil sa "nechutné". Murdoch uviedol, že sledovanie verejných predstaviteľov nariadil bývalý šéf právneho oddelenia firmy Tom Crone. Watson bol jedným z najostrejších kritikov spoločnosti News Corporation, keď prepukol škandál okolo prenikania do odkazových schránok mobilných telefónov ľudí. Škandál vyšetruje približne 120 policajtov a ďalších príslušníkov. Tí uviedli, že sa skontaktovali s necelou tretinou zo 6000 prípadných obetí časopisu News of the World.

Copyright © TASR 2011 Producentmi televízneho prenosu 84. ročníka udeľovania cien americkej Akadémie filmových umení a vied budú Brian Grazer a Don Mischer. V stredu o tom informoval prezident Akadémie Tom Sherak. Pre 60-ročného Grazera, ktorý je držiteľom Oscara za film Čistá duša (2001), to bude prvá produkcia prenosu z hollywoodskeho Kodak Theatre. "Brian Grazer je renomovaný filmár, ktorý za ostatných 25 rokov produkoval rozmanité a pozoruhodné diela," uviedol Sherak. "Na Oscaroch určite využije svoj obrovský talent a kreativitu," dodal prezident Akadémie. Spoluprácu s Grazerom už privítal aj jeho kolega Don Mischer. "Je veľmi potešujúce byť súčasťou šou, ktorá vyzdvihuje médium, ktorému som zasvätil väčšinu svojej kariéry. Don je legenda a som poctený, že s ním budem môcť pracovať," povedal Grazer. Ten je okrem spomenutej víťaznej snímky Čistá duša ako producent podpísaný pod ďalšie dve diela nominované na Oscara v kategórii Najlepší film - Duel Frost/Nixon (2008) a Apollo 13 (1995). Oscarovú nomináciu si vyslúžil aj za spoluprácu na scenári k romantickej komédii Žblnk (1984). Jeho najnovšími dielami, v ktorých figuruje ako producent, sú snímky Majstrovský plán (2011) a J. Edgar (2011). Brianovi Grazerovi zverili post producenta televízneho prenosu 84. ročníka Oscarov po tom, čo sa v utorok tejto funkcie vzdal americký filmár Brett Ratner. Rozhodol sa tak po tom, ako sa v hollywoodskom multiplexe ArcLight nelichotivo vyjadril o gejoch, keď povedal, že "nácviky sú pre buzerantov" a neskôr diskutoval v rozhlasovej šou Howarda Sterna o svojom sexuálnom živote. Takéto správanie vyvolalo nevôľu v Akadémii. "Urobil správnu vec pre Akadémiu i pre seba," komentoval prezident Akadémie Tom Sherak rozhodnutie 42-ročného tvorcu. "Slová majú význam a majú aj svoje dôsledky. Brett je dobrý človek, ale jeho vyjadrenia boli neprijateľné. Dúfame, že toto bude príležitosť upozorniť na škody, ktoré spôsobujú bezohľadné a necitlivé poznámky, bez ohľadu na úmysel," doplnil. Po Ratnerovom odchode sa v stredu postu moderátora na slávnostnom odovzdávaní cien vzdal 50-ročný komik Eddie Murphy. "Oceňujem, ako sa Eddie postavil k tomu, že stratil svojho kreatívneho partnera, Bretta Ratnera, a prajem mu všetko dobré," komentoval Murphyho rozhodnutie Sherak. Nominácie v rámci 84. ročníka udeľovania cien Akadémie vyhlásia 24. januára 2012. Slávnostný ceremoniál udeľovania Oscarov sa bude konať 26. februára 2012 v hollywoodskom Kodak Theatre. Copyright © SITA 2011

STV NEWS

STV NEWS
Rozhlas a televízia Slovenska už tento štvrtok prinesie na obrazovky Jednotky STV nový program s názvom Nebíčko v papuľke. Ide o televízny kulinársky „bedeker“ pod vedením známeho šéfkuchára Jaroslava Žídeka. Prvú časť Nebíčka v papuľke budeme môcť vidieť 10. novembra o 21:50 na Jednotke. S týždennou periodicitou budeme navštevovať rôzne regióny Slovenska a cez osobnosť šarmantného šéfkuchára spoznáme výnimočné miesta, suroviny a recepty vo vybranej lokalite. Divák bude mať “po vareche” vysvetlené, prečo existujú názvy jedál ako je Liptovská bryndza, Moravské koláče, Segedínsky guláš, či Maďarská saláma. Pátranie po pôvode kuchynského žargónu nás často zavedie aj do zahraničia, kde jednotlivé pojmy vznikli. Ďalším motívom relácie Nebíčko v papuľke budú suroviny. Pre každý región sú typické produkty, ktoré sa v ňom vyrábajú, alebo ktoré sa používajú na prípravu tradičných receptov. Ukážeme vám, kde sa dá zohnať kvalitná ryba, zemiaky, pečivo, syr, múka, masť, bryndza, mlieko, slanina. Navštívime pritom salaš, pozrieme sa na miesta, kde sa vyrábajú syry, chovajú ryby, či dokonca pštrosy. Spolumoderátorom, resp. sprievodcom po danom regióne bude vždy zaujímavá osoba, domáci obyvateľ, prostredníctvom ktorého divák spozná miestne špeciality a kulinárske obyčaje. Náš šéfkuchár sa zapojí aj do ľudového kuchárskeho umenia a zmeria si sily s ostatnými počas “majstrovstiev” vo varení gulášu, slivkových knedlí, či bryndzových halušiek. Základnou líniou relácie bude vždy recept na rýchly obed, ďalší recept bude s využitím suroviny z daného regiónu a na záver jeden zložitejší recept pre náročných kuchárov. Cestovanie šéfkuchára po Slovensku ponúkne nový pohľad na varenie a predstaví špecifiká tradičnej kuchyne regiónov. Cez “kuchynské okno“ nazrieme do okolia vybranej lokality, čím máme ambíciu vzbudiť záujem divákov nielen o kulinárske špeciality, ale aj o návštevu jednotlivých regiónov. Vieme, že nájdeme toľko zaujímavých lokalít, že dvakrát na tom istom sporáku variť nebudeme!

Pred zdanením, alebo až po ňom ?

Pred zdanením, alebo až po ňom ?

Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) v organizačnej zložke Slovenská televízia (STV) dosiahne do konca kalendárneho roka zisk približne 500.000 eur. Oproti predchádzajúcemu roku, kedy šéfom televízie bol Štefan Nižňanský, sa tak má hospodársky výsledok televízie zlepšiť takmer o 26 miliónov. TASR dnes o tom informoval hovorca verejnoprávneho média Richard Šümeghy. Za pozitívnymi výsledkami sú podľa neho reštrikčné opatrenia nového manažmentu inštitúcie. V priebehu roka sa mu podarilo znížiť počet zamestnancov o približne 200 ľudí, ako aj zoškrtať niektoré náklady za služby a materiál. Znížený počet zamestnancov by sa mal prejaviť predovšetkým v budúcom roku, keďže odchod ľudí súvisel s vyplatením odstupného. Cieľom manažmentu je zredukovať počet zamestnancov z pôvodných približne 1600 na 1200. STV však v tom istom období počíta aj s poklesom zisku. V tejto oblasti by malo dôjsť k výpadku 3,62 milióna eur oproti roku 2010. "Pokles vznikol predovšetkým z dôvodu zníženia percentuálneho podielu vysielania reklamy z 1,5 % na 1 % a znížením odhadovaných výnosov z úhrad za službu verejnosti," vysvetlil Šümeghy. Podiel reklamy vo vysielaní verejnoprávnej televízie sa mal pôvodne od roku 2012 zmenšiť na 0,5 percenta, nakoniec však táto zmena bola presunutá až na rok 2013. V tom istom období prestanú existovať aj takzvané koncesionárske poplatky. Inštitúcia má byť financovaná zo štátneho rozpočtu, a to sumou zodpovedajúcou 0,142 percenta z HDP. Televízia od nástupu nového vedenia prijala rozhodnutie o ukončení vysielania športovej Trojky. Klesal aj trhový podiel verejnoprávneho média. Podľa údajov portálu medialne.sk Jednotka dosiahla koncom októbra 2010 podiel 11,5 percenta, pričom o rok neskôr to bolo už len 7,1 percenta.

Copyright © TASR 2011

RVR NEWS

RVR NEWS
Najvyšší súd (NS) SR v utorok (8.10.) potvrdil rozhodnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR), ktorými uložila dvom súkromným televíziám pokuty v celkovej hodnote 30.000 eur. Pokutu 20.000 zaplatí súkromná TV Markíza za reláciu Modré z neba odvysielanú 7. októbra 2009. Rada konštatovala, že médium "nenáležitou formou zobrazilo maloletého Dáriusa, ktorý bol vystavovaný psychickému utrpeniu". Podľa anotácie k relácii na webe televízie sa mal Dárius pokúsiť skoncovať so životom, "pretože je chudobný". NS SR potvrdil aj rozhodnutie Rady o uložení sankcie 10.000 eur spoločnosti MAC TV. Jej televízia Joj 13. februára 2010 vo svojom športovom spravodajstve odvysielala zábery sánkara, ktorý zomrel po náraze počas jazdy na olympijskej trase. "Spôsobom svojho spracovania a svojím obsahom zasiahol do ľudskej dôstojnosti zosnulého gruzínskeho sánkara Nodara Kumaritashviliho," vysvetlila svoje výhrady voči vysielateľovi RVR.
Copyright © TASR 2011

LAPSUS MEMORIAE ?

LAPSUS MEMORIAE ?
Jediná tradičná charitatívna akcia Slovenskej televízie Konto nádeje pre zdravotne postihnuté deti Slovenskej televízie Konto nádeje sa tieto Vianoce neuskutoční. Nepochopiteľne o tom rozhodlo vedenie RTVS. Konto nádeje je jeden z mála projektov, ktorý tlmočí ľuďom aj poslanie verejnoprávnej inštitúcie a pocit spolupatričnosti a dobroty medzi ľuďmi nielen počas vianočných sviatkov . Konto nádeje bolo obnovené v roku 2007, po tom , ako ho Richard Rybníček zrušil a nikdy ničím nenahradil. Možno sa však na Vianoce bude vysielať Nebíčko v peňaženke.

MFF Bratislava 2011

MFF Bratislava 2011
Filmový maratón na Medzinárodnom filmovom festivale Bratislava ukončil v stredu večer (9.11.) záverečný ceremoniál v Mestskom divadle P. O. Hviezdoslava, na ktorom porotcovia udelili Grand Prix za najlepší film a ďalšie ceny. Víťazným filmom 13. MFF Bratislava a držiteľom Grand Prix za najlepší film sa stala argentínsko-španielska snímka Agáty (Las Acacias) režiséra Pabla Giorgelliho. Porota označila režisérsku prvotinu za "neobyčajný zážitok, kde sa herectvo s kamerou snúbi do jedinečného filmu". Ocenenie najlepší režisér získal Vincent Garenq za francúzsky film Obvinený (Présumé coupable). Porotcovia ocenili jeho "režijnú virtuozitu zručnej kombinácie nekompromisne intenzívnych pohybov kamery a strohého strihu". Titul najlepšia herečka udelili Švédke Iben Hjejle za výkon v snímke Stockholm East (Stockholm Östra). Porotcov zaujalo "živé zobrazenie trýznenej duše smútiacej matky zmietanej uprostred odopierania prostredníctvom majstrovského hereckého stvárnenia hĺbky a nuáns". Český herec Ivan Trojan zaujal porotu svojím výkonom v slovenskom filme Viditeľný svet režiséra Petra Krištúfka. Titul najlepší herec mu udelila za "nezabudnuteľný herecký výkon postavy, ktorú milujeme, aby sme ju nenávideli a opovrhovali ňou. Zároveň sme však zvádzaní čistou silou jeho imaginárneho a zvrhlého univerza". Ani tento rok nechýbala na MFF Bratislava Študentská porota, ktorá sa rozhodla udeliť svoje ocenenie francúzskej snímke 17 dievčat (17 Filles) režisérskeho tandemu Delphine Coulin a Muriel Coulin. Porota FIPRESCI (Medzinárodná federácia filmových kritikov) si za svojho víťaza vybrala argentínsko-španielsku snímku Agáty. Titul najlepší krátky film si z festivalu odnáša belgická snímka Nedele (Dimanches) režiséra Valéryho Rosiera. Súťaž dokumentárnych filmov vyhrala mexicko-americká snímka Nočný strážnik (El Velador) a filmárka Natalie Almada. Hlasy porotcov si získala za to, že "nám ukazuje ako dlho trvá, kým sa pokropí zaprášená cesta do neba". V rámci 13. ročníka MFF Bratislava odovzdali aj Film Europe Award. Ocenenie za úspešnú prezentáciu slovenského filmového umenia v zahraničí získal hudobný skladateľ Michal Novinski. Divákov festivalu najviac zaujal britský film Dokonalý súlad (Perfect Sense) režiséra Davida Mackenzieho. Dve slovenské režisérky odmenili Cenou UniCredit Bank za divácky najúspešnejší slovenský film. Titul získala snímka Michaely Čopíkovej Prach a ligot a Dom Zuzany Liovej. Festival síce uzatvorila športová dráma Moneyball s Bradom Pittom v hlavnej úlohe, výber filmov však putuje aj mimo hlavného mesta. V rámci Festivalových dní od 10. do 12. novembra zavíta do Banskej Bystrice a do Kúpeľov Brusno.

Copyright © TASR 2011

GOOSE NEWS

GOOSE NEWS
Podľa vydesených informácií z dezorientovanej Záhorskej Bystrice by sa Adela show mala presunúť na TV JOJ.

9. 11. 2011

Generálna píše prezidentovi, prezident generálnej

Generálna píše prezidentovi,
prezident generálnej
Vážený pán Kerekes, prezident ANP, oslovili ste ma listom ohľadne zmluvy so štátom a zverejnili ste ho. Preto som aj ja zvolila verejnú odpoveď, ktorú Vám preposielam. Teším sa na ďalšiu verejnú (možno konštruktívnu) komunikáciu s Vami. Tiež Vám želám pekný deň PhDr. Miloslava Zemková generálna riaditeľka Rozhlas a televízia Slovenska Asociácia sa rozhodla, že chce komunikovať cez medialne.sk ? Tak tu je moja verejná odpoveď: Minulotýždňové rozhodnutie vlády sa nijakým spôsobom netýka výberu návrhov na spoluprácu z externého prostredia. Pravidlá pre ponukové konania sme zverejnili v júli a pracujeme podľa nich. Určite v nich nie je len to, že návrhy treba posielať poštou na jednu adresu. Nijako neobmedzujeme možnosť prihlásiť akúkoľvek ponuku (ani z interného prostredia) a akúkoľvek formu spolupráce. Dôležitý je výber a kritériá - ich rámec je priamo viazaný na programovú štruktúru televízie, na finančné možnosti a následne na detailne špecifikované zmluvné podmienky - každú jednu zmluvu zverejňujeme. Výber je realizovaný prostredníctvom komisie zloženej z riaditeľov sekcie programu RTVS, riaditeľov Jednotky a Dvojky, riaditeľov centier publicistiky, dramatickej tvorby, špecializovaných programov, riaditeľky sekcie výroby, riaditeľa sekcie ekonomiky a tiež riaditeľa Medie RTVS s poradným hlasom. Táto komisia prerokovala 280 prihlásených ponúk, 58 odporučila zazmluvniť (sú medzi nimi aj ponuky od členov ANP), k piatim odporučila vyžiadať doplňujúce informácie, dve odporučila pre rozhlasové spracovanie, k šiestim sa ešte nevyjadrila (prišli v týchto dňoch). Napriek množstvu prihlásených ponúk, ktoré reprezentujú najmä predstavy externého prostredia, bude RTVS vypisovať súbehy na tie časti programovej štruktúry, ktoré ešte nemá vyplnené - s presnými požiadavkami na typ, druh programu, minutáž, s finančnými limitmi pre rôzne druhy spolupráce s externým prostredím. Je škoda, že ANP doteraz nepredložila žiadnu vlastnú predstavu, ani nenavrhla iné pravidlá, ale po štyroch mesiacoch nás žiada o prepracovanie našich pravidiel. Atribúty, ktoré ANP považuje za prvoradé pri výbere námetov z externého prostredia, nijako nespochybňujeme a nie je s nimi v rozpore ani stavba programu ani práca výberovej komisie. Dodatky k zmluvám so štátom riadne prerokovala Rada RTVS, momentálne ich upravujeme podľa pripomienok Ministerstva kultúry a nevidím dôvod prehodnocovať ich, kým ANP nepovie, čo konkrétne si pod prehodnocovaním predstavuje. Upozorňujem, že ide o dvojstranný zmluvný vzťah inštitucionalizovaný v zákone o RTVS, pričom RTVS nie je prostredníkom medzi MK SR a ANP. Znovu si dovolím tvrdiť, že v otázke DPH má RTVS jasno a rovnako má jasno aj v spôsoboch spolufinancovania koprodukčných projektov - tieto spôsoby sú iné, než aké boli nastavené v roku 2010. Ale rozumiem aj tomu, prečo sú pre ANP nepríjemné. ANP ma dôrazne žiada o niečo, čo sme už urobili - prijali sme jasné pravidlá a zverejnili sme ich. Ak pre ANP nie sú dosť dobré, zdvorilo pána prezidenta vyzývam, aby navrhol iné a zverejnil ich. Ak budú lepšie, nemám problém si ich osvojiť a záväzne ich vydať. Lebo vágne požiadavky na prehodnocovanie dokumentov, zmenu procesov a pravidiel majú len jednu výpovednú hodnotu: všetko, čo RTVS urobí, je pre ANP zlé alebo nedostatočné alebo nevyhovujúce. To je vratká báza na akúkoľvek spoluprácu. Spolupráca sa navrhuje, nie vynucuje a už vôbec nie diktuje. PhDr. Miloslava Zemková generálna riaditeľka Rozhlas a televízia Slovenska
Vazena pani generalna riaditelka, dakujem velmi pekne za odpoved. V prvom rade sa chcem ospravedlnit za to medialne.sk. List nebol mysleny ako otvoreny a my sme ho mediam neposkytli. Nic to nemeni na jeho obsahu, nebolo vsak nasim umyslom ist na to cez media. Vazena pani generalna riaditelka,mrzi nas, ze sa domnievate, ze nasa aktivita vyplyva z toho, ze supodmienky koprodukcnych projektov "pre ANP neprijemne".My sme sa nechceli vyhybat realnym a standardnym podmienkam spojenym spouzivanim verejnych prostriedkov, ani sme nechceli "sutazit" s RTVS, ktourobi lepsie podmienky. Stale sa domnievame, ze je standardnym nastrojomverejnych institucii taketo dokumenty konzultovat s cielom najst najlepsieriesenie. Preto sme navrhovali dialog (a netvrdili sme, ze ma byt vedenylen s nami).V pripade, ze povazujete za lepsie riesenie predlozenie nasej vlastnejpredstavy pravidiel spoluprace RTVS s externym prostredim, radi takurobime. Rovnako ako opatovne radi pomenujeme ustanovenia v zmluvach,ktore sposobuju problemy OBOM zmluvnym stranam, nie len clenom ANP. Rad bysom zdoraznil, ze nehovorim o tom, ze by zmluvy mali byt vagne, cinedosledne. Pokusime sa predlozit prvu verziu nasich navrhov do konca novembra.
S pozdravom Peter Kerekes, prezident ANP

Malá chybička, veľký článok

Malá chybička, veľký článok
Denník SME v dnešnom vydaní v článku pod názvom
„Fico požičal ochranke dodávku“ zavádzal svojich čitateľov. Dôvodom bola nepresná informácia poskytnutá Ministerstvom vnútra SR, ale aj neprofesionálne konanie autorky Márie Mihálikovej, ktorá nepoužila oficiálne stanovisko strany Smer – SD k tejto téme (viď príloha č.1). Výsledkom bol článok, z ktorého sa čitatelia dozvedeli, že predseda strany Smer – SD R. Fico údajne vymenil služobnú limuzínu Audi A8 za stranícke auto Volkswagen Multivan, čo má byť len marketingovým ťahom pre voličov. Podporovať túto konštrukciu má aj informácia, že ochrankára sa vzdať odmietol. Toto vyprodukoval denník SME a teraz realita. Strana Smer–SD, pripomínam nie prvýkrát, zapožičala Úradu na ochranu ústavných činiteľov MV SR vlastné vozidlo Volkswagen Multivan, pričom nešlo o žiadnu marketingovú výmenu za služobné vozidlo Audi A8, ktorú R. Fico ako podpredseda parlamentu naďalej pri oficiálnych príležitostiach využíva. Dôvod bol absolútne pragmatický - skĺbiť praktické a zákonné požiadavky. R. Fico a jeho tím počas volebnej kampane už štandardne využíva viackapacitné vozidlo na porady počas presunov, ale zároveň podľa zákona musí toto vozidlo šoférovať policajt z Úradu na ochranu ústavných činiteľov MV SR. Keďže strana Smer–SD nechcela o auto žiadať spomínaný štátny úrad, ponúkla svoje s tým, že uhradí všetky náklady spojené s jeho prevádzkou. Ministerstvo vnútra SR logicky túto ponuku akceptovalo. Išlo o riešenie, ktoré spĺňa požiadavky zákona a zároveň štátu šetrí prostriedky. Denníku SME sa aj tento prístup, ktorý by mal byť pozitívnym príkladom pre iné politické strany, podarilo kriticky otočiť proti strane Sme–SD. Ministerstvo vnútra SR sa za nepresnú informáciu ospravedlnilo (viď príloha č.2). Dokáže to aj denník SME?

Erik Tomáš , riaditeľ Komunikačného odboru Smer-SD

Príloha č.1
Oficiálne stanovisko strany Smer-SD k výpôžicke auta Úradu na ochranu ústavných činiteľov: Nestalo sa tak prvýkrát, čo strana Smer - SD uzavrela s Úradom na ochranu ústavných činiteľov MV SR túto pre štát výhodnú dohodu o výpôžičke auta. Ide o skĺbenie praktických dôvodov a zákonných požiadaviek. Predseda Smeru – SD a podpredseda parlamentu R. Fico môže využívať toto viackapacitné vozidlo na pracovné porady počas presunov a zároveň je toto vozidlo vedené šoférom Úradu na ochranu ústavných činiteľov, tak ako to vyžaduje zákon. Auto najprv prešlo bezpečnostnou kontrolou tohto úradu a všetky náklady súvisiace s jeho prevádzkou hradí strana Smer –SD, čiže štát to nestojí ani korunu. Naopak, výrazne sa v tomto období obmedzí využívanie štátneho služobného vozidla, ktoré ma R. Fico ako podpredseda NR SR pridelené. E.Tomáš
Príloha č.2 Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky Pre: Mediálny okruh Od: Gábor Grendel Komunikačný odbor kancelárie ministra vnútra Kontakt: Mobil: +421 917 860 767 Tel: +421 2 5094 4476 Fax: +421 2 5094 4397 E-mail: gabor.grendel@minv.sk Dátum: 9.11.2011 Počet strán: 1 Vec: vyhlásenie
Komunikačný odbor Kancelárie ministra vnútra včera na otázku denníka SME uviedol nepresnú informáciu, podľa ktorej podpredseda NR SR Robert Fico požiadal o výmenu vozidla Audi A8 na Volkswagen Multivan. V skutočnosti nešlo o výmenu ale o zaradenie tohto auta do vozového parku Úradu na ochranu ústavných činiteľov. Keďže išlo o bezplatné zapožičanie, ktoré pre štát neznamená žiadne náklady, ministerstvo s takýmto zapožičaním súhlasilo. Za nepresnosť sa ospravedlňujeme.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Prezident Ivan Gašparovič dal zelenú zrušeniu koncesionárskych poplatkov. Podpísal totiž novelu zákona o Rozhlase a televízii Slovenska (RTVS), ktorou sa úhrada za služby verejnosti, v minulosti známa ako koncesionárske poplatky, od roku 2013 zruší. Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) sa tak už nebude financovať z dvoch zdrojov, ale len zo štátneho rozpočtu. Ministerstvo kultúry (MK) presadilo, aby RTVS išlo zo štátneho rozpočtu 0,142 percenta z hrubého domáceho produktu (HDP) za predchádzajúci kalendárny rok. Teda v roku 2012 by dostali sumu vypočítanú z HDP z roku 2010. Išlo by o 93,78 milióna eur, garantovaných zákonom však je najmenej 90 miliónov eur. To je podľa MK minimálna výška potrebná na realizáciu hlavnej činnosti tohto verejnoprávneho média. Minulý rok totiž STV získala na koncesiách približne 53 miliónov eur a SRo 23 miliónov eur. Minimálna suma, ktorú štát musí poskytnúť televízii na základe zmluvy so štátom, je stanovená na 10 miliónov eur a pre rozhlas štyri milióny eur, čo spolu predstavuje približne 90 miliónov eur.

Copyright © TASR 2011

Zomrela Dagmar Malinovská

Zomrela Dagmar Malinovská
Dostihla nás smutná správa, že nás navždy opustila Dagmar Malinovská, producentka STV.
Dagmar Malinovská zodpovedala za projekty ako Nesvadbovo, Zmenil tvár Šanghaja, Hľadači utajených svetov, Anjeli strážni ai.

Takto nevyzerá prime time . Alebo ?

Takto nevyzerá prime time .
Alebo ?
Klinika- Jednotka, 07.11.2011 : 79 tisíc divákov,
1,7% sledovanosť, 3,7% podiel

Zomrel Heavy D

Zomrel Heavy D

Vo veku 44 rokov zomrel v utorok americký raper Heavy D. Hudobníka, ktorý najväčšie úspechy zaznamenal v 90. rokoch, vyhlásili za mŕtveho na pohotovosti losangeleskej nemocnice, oznámil portál People.com. Príčinu smrti rodeného Jamajčana zisťujú. Podľa portálu tmz.com našli speváka v bezvedomí v jeho dome na Beverly Hills. Hudobník, občianskym menom Dwight Arrington Myers, ešte začiatkom októbra spolu s La Toyou Jacksonovou vo Waleste vystúpil na koncerte na počesť Michaela Jacksona. Legenda rapu mala so skupinou Heavy D and the Boyz viaceré hity, napríklad Now That We Found Love alebo Big Daddy. Heavy D rapoval aj Jacksonovom hite Jam a zahral si vo viacerých filmoch a seriáloch ako Boston Public, Kosti, Law and Order, Pravidlá muštárne, Big Troble ai.
Copyright © TASR 2011

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 2. Modré z neba – Markíza ; 3. Tisíc a jedna noc– Markíza ; 4. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT 2 – TV JOJ ; 5.LET´S DANCE – Markíza ; 6. Športové noviny – Markíza ; 7. Počasie – Markíza ; 8. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 9. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 10. Ordinácia v ružovej záhrade V. – Markíza ; 11. Ostreľovač – Markíza ; 12. Návrh- TV JOJ ; 13. LET´S DANCE – Rozhodnutie – Markíza ; 14. Farmár hľadá ženu 2- TV JOJ ; 15. KRIMI – TV JOJ ; 16. Smotánka – Markíza ; 17. Panelák- TV JOJ ; 18. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT – ROZHODNUTIE- TV JOJ ; 19. Duch – Markíza .

8. 11. 2011

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné
Sankciu vo výške 3320 eur udelila na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) televízii TA3 za vysielanie skrytej reklamy. Televízia sa mala previniť odvysielaním príspevku Nová pôrodnica z 27. júna 2011 v programe Nočný žurnál +. Sankciu v podobe upozornenia na porušenie zákona udelila RVR televízii Markíza za porušenie ustanovenia zákona, ktoré hovorí o počte povolených prerušení programu reklamou. Televízia podľa RVR 15. júna 2011 v rozpätí od 9.48 do 10.18 h dvakrát prerušila program Zóna smrti: Sopka v New Yorku zaradením reklamných blokov. RTVS zase bude musieť odvysielať oznam o porušení zákona z dôvodu porušenia povinnosti objektívnosti a nestrannosti spravodajských a politicko-publicistických programov. Telerozhlas sa mal previniť v diskusii s prezidentom Policajného zboru SR Jaroslavom Spišiakom dňa 16. júna 2011 v programe Večer pod lampou. Rada zároveň začala voči televízii Markíza dve správne konania. V prvom ide o podozrenie z porušenia povolenej zvukovej intenzity reklamy, ku ktorému malo dôjsť pri odvysielaní reklamného bloku počas filmu Po čom ženy túžia. V druhom prípade ide o možné porušenie paragrafu, ktorý hovorí o vysielacom čase vyhradenom reklamným a telenákupným šotom. Správnemu konaniu čelí aj televízia Joj, a to vo veci možného porušenia ochrany maloletých odvysielaním programu Trhni si! dňa 5. septembra 2011, ktorý vysielateľ označil ako nevhodný pre maloletých do 15 rokov.

Copyright © TASR 2011

Skeletons

Skeletons

Koncesionárske poplatky a Krajcerove nezmysly okolo nich

Koncesionárske poplatky a Krajcerove nezmysly okolo nich
Tak sa nám dočasný minister kultúry Daniel Krajcer zase rozblogoval. Tentoraz o koncesionárskych poplatkoch, hoci nič také na Slovensku neexistuje už dávnejšie, Nevadí. Ani koncesionárske poplatky ani úhrady za služby STV a SRo nikdy nesúviseli s tým, či niekto sleduje , alebo môže sledovať verejnoprávne médiá. Je to spôsob nezávislého financovania. To, že je zle nastavené pokrytie digitálnym signálom, je vinou štátu a aj súčasného ministerstva. Veď , čo bránilo súčasnému MK SR v zmene ? Vôľa ? Nemenovaný vlastník Towercomu ? Spôsob financovania cez úhrady alebo koncesionárske poplatky je európskym štandardom na nezávislosť médií. To, že sú nedostatočne financované je zase len chybou štátu a MK SR. A ani nový spôsob finacovania cvez štátny rozpočet to nevysrieši. Kritická masa finančných prostriedkov bola už niekoľkokrát prekonaná a 90 miliónov pre RTVS nebude postačovať. Poďme na holandský systém a zabezpečme pre verejnoprávny sektor 738 miliónov € a umožnime trvalú reklamu. Alebo si zoberme model zo Španielska. Zaťažme 3 % daňou z príjmu súkromných vysielateľov, káblové TV, 0,9 % daňou operátorov a uvaľme aj daň na užívania frekvenčného spektra. Belgicko je tiež pekný príklad – stačí 279 miliónov € a ani model zo španielska nie je potrebný. Samozrejme, reklama k tomu. Ale, ruku na srdce, čo by ste chceli od predstaviteľa strany, ktorý má politicky dosadnú riaditeľku v RTVS , organizácii, ktorá sa hemží straníckymi nominantmi SaS. Autor netvrdí, že predtým to bolo inak a autor tiež nie je stotožnený s doterajším financovaním a kontrolou. Portuglasko ako príklad je naozaj príkladom, že na MK SR tomu veľmi nerozumejú. Portugalsko má dve verejnoprávne , navzájom súperiace televízie . RTP1 má zmiešaný model financovania založený na reklame a verejných dotácií zo štátneho rozpočtu., Hlavným zdrojom financovania verejnoprávneho rozhlasu a RTP2 je príspevok na audiovizuálnu daň- idek účtu za elektrinu. Je pekné, že minister číta noviny, sleduje televíziu a počúva občanov. Škoda, že mu to nepomáha.

Prezident píše generálnej

Prezident píše generálnej
Miloslava Zemková , generálna riaditeľka RTVS
Vec: žiadosť o prípravu transparentného procesu výberu projektov, financovaných zo zmluvy so štátom v roku 2012
Vážená pani generálna riaditeľka,
Asociácia nezávislých producentov (ANP) sa už vo februári tohto roka obrátila na Vás s ponukou na spoluprácu pri vytváraní štandardov (obvyklých v európskych krajinách) pre spoluprácu média verejnej služby s externým prostredím. Dôvodom bolo naše presvedčenie, že transparentné a moderné médium verejnej služby dokáže svojim postojom zásadne prispieť ku kultivovaniu producentského prostredia. Napriek tejto skutočnosti a následnému stretnutiu s vtedajším programovým riaditeľom RTVS Ľubošom Machajom k takejto spolupráci nedošlo. ANP určite nie je jediným združením, ktoré pôsobí v audiovizuálnom prostredí, patríme však k tým nemnohým, ktorí sa reálne snažia o zavedenie skutočne transparentných procesov – bez ohľadu na dopad takýchto pravidiel na konkrétne projekty jednotlivých našich členov. Uvedomujeme si, v akom (predovšetkým finančnom) stave sa RTVS od začiatku svojho vzniku nachádza. Minulotýždňové rozhodnutie vlády však umožnilo, aby ste sa začali pracovať „s čistým stolom“. Boli sme sklamaní, keď RTVS zverejnila na svojej stránke dokumenty: Súbeh námetov, Ponukové konanie pre námety a Ponukové konanie pre koprodukčné a objednávkové projekty. Nie preto, že ste ich nekonzultovali s externým prostredím. Je samozrejme Vašim právom vytvárať si podmienky spolupráce. Dôvodom nášho sklamania bolo, že tieto dokumenty vykazujú veľkú mieru pojmových nejasností a hoci sa snažia vzbudiť dojem transparentnosti, opak je pravdou. To, že projekty možno poslať len poštou a na jednu adresu ešte transparentnosť a spravodlivosť nezabezpečuje. Zverejnené dokumenty žiadne reálne pravidlá pre spoluprácu s externým prostredím nezavádzajú. „Súbeh námetov“ je v skutočnosti výberom koprodukčných partnerov, resp. partnerov, ktorí vyrobia RTVS „na kľúč“, to, čo potrebuje. Presnejším názvom by bol „verejná súťaž na výber dodávateľa“. V podmienkach Ponukového konania pre námety sa opäť zmiešava autorský námet s „producentským námetom“. A Ponukové konanie pre koprodukčné a objednávkové projekty nešťastne spája „námety“ nezávislých producentov s „objednávkovými projektmi“. Pritom RTVS by výrazne profitovala, ak by mala vytvorené (oddelené) mechanizmy s jasnými pravidlami a kritériami na výber (akvizíciu) vyrobených slovenských (a českých) filmov, výber námetov (autorských ideí) priamo od autorov, výber filmových koprodukcií, televíznych koprodukčných projektov a partnerov pre externú výrobu (na zakázku). Zároveň si dovoľujeme pripomenúť, že RTVS (STV) je televíziou verejnej služby, čo znamená česť a prestíž. Jej prioritou nemá byť konkurenčný boj s komerčnými televíziami, ale cielené vytváranie kultúrneho a kritického myslenia, ktorého úlohou je kultivovať diváka. Život verejnoprávnej televízie je životom vo výkladnej skrini. Edukatívno-informačná funkcia musí byť rámcom dlhodobej a konkrétnej dramaturgickej štruktúry, ktorá má tvár. Preto by mala televízia verejnej služby smerovať k témam, ktoré sú objavné a môžu byť inšpiratívne nielen pre diváka, ale aj iných vysielateľov na území SR. Tieto atribúty považujeme za prvoradé aj pri výbere námetov z externého prostredia. Vážená pani generálna riaditeľka, blíži sa schvaľovanie štátneho rozpočtu a ak k jeho schváleniu dôjde a následne získa RTVS prostriedky na uzavretie dodatku pre rok 2012 k zmluve so štátom, dôrazne Vás žiadame, aby ste pre výber koprodukčných projektov, ktoré budú financované z tohto zdroja, prijali skutočne jasné pravidlá a zverejnili ich obratom po potvrdení financovania dodatku od Ministerstva kultúry SR. Rovnako ako v liste z 27. mája deklarujeme, že budeme radi nápomocní pri vytváraní týchto pravidiel. Radi by sme Vám tiež pripomenuli, že je potrebné doriešiť postavenie DPH a ďalšie otázky, ktoré v tomto roku spôsobili množstvo problémov pri realizácii projektov financovaných z týchto štátnych prostriedkov. Tiež je potrebné prehodnotiť z hľadiska realizácie projektov podobu dodatku s ministerstvom, pretože dodatok vytvára rámec pre používanie týchto prostriedkov. Sme presvedčení, že prehodnotenie týchto dokumentov a procesov bude mať za následok transparentnejšie a efektívnejšie využitie štátnych financií a v konečnom dôsledku vznik kvalitnejších audiovizuálnych diel, ktoré bude môcť RTVS priniesť na obrazovku Slovenskej televízie.
S pozdravom Peter Kerekes , prezident, Asociácia nezávislých producentov

Keď je na Všechsvätých mokro, môžeme čakať mnoho snehu

Keď je na Všechsvätých mokro, môžeme čakať mnoho snehu

Jednotka a Dvojka nad 10 percent - spolu 10,31 % .

Jednotka lepšie. Dvojka lepšie.

Markíza hoešie a pod 30 %. TV Doma o chlp lepšie.

JOJ lepšie a JOJ PLUS horšie.

TA 3 horšie.

Jednotka - 7.66 % ;

Dvojka - 2.65 % ;

Markíza - 29.06 % ;

TV DOMA - 4.87 % ;

TV JOJ – 22.16 % ;

JOJ PLUS- 5.40 % ;

TA 3 - 1.93 %

7. 11. 2011

Cena Tibora Vichtu

Cena Tibora Vichtu

Cenu Tibora Vichtu si dnes večer zo slávnostného finále 9. ročníka scenáristickej súťaže pre mladých scenáristov do 35 rokov odniesla Anežka Guziarová. V kategórii celovečerný hraný film suverénne zvíťazila jej práca s názvom Rubikon. "Je o prekročení Rubikonu hlavnej hrdinky Hany, ktorá mala doma všetko a napriek tomu nebola spokojná. Chýbalo jej to, že si nevyskúšala život na vlastnú päsť, odchádza, aby si to vyskúšala v Berlíne," priblížila víťazný scenár pre TASR Guziarová. "Písala som o tom, čo poznám, čo viem, videla som, počula som, sú tam dva svety, Slovensko, Berlín, kĺbi sa to tam, umelci, kuchári, z každého rožku je tam trošku," vysvetlila autorka, ktorá nie je úplným nováčikom v písaní, redaktorsky prispievala pre internetový časopis, publikovala v rôznych literárnych časopisoch. Po štúdiu scenáristiky a dramaturgie na Akadémii umení v Banskej Bystrici pokračuje v štúdiu v Berlíne na HFF "Konrad Wolf" Potsdam-Babelsberg. Hlavnú cenu, ktorá zahŕňa finančnú prémiu 2000 eur a preklad scenára do angličtiny, Guziarovej udelili v rámci Medzinárodného filmového festivalu Bratislava. Ako víťazka bude mať možnosť zúčastniť sa na finále poľskej scenáristickej súťaže ScriptEast vo Varšave a na dvoch prestížnych festivaloch v Berlíne a v Cannes. Odborná porota súťaže v zložení Dagmar Ditrichová, Ondrej Šulaj, Marián Puobiš, Jan Fleischer a Ján Púček udelila aj špeciálnu cenu. Tú si odniesol za pôvodný scenár k celovečernému hranému filmu Vrabce v popolníku Pavel Knapko, študent filmovej scenáristiky na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. V kategórii internetový seriál do päť minút sa porota rozhodla cenu neudeliť. V kategórii hraný komediálny seriál zvíťazil Miro Šifra so scenárom Moji drahí pozostalí. Hlavným poslaním Ceny Tibora Vichtu, ktorú vyhlasuje spoločnosť Arina, je poskytnúť talentovaným autorom priestor prezentovať svoje práce a konfrontovať ich s názormi filmových a televíznych odborníkov. Novinkou 9. ročníka súťaže bola spolupráca so scenáristickým programom MIDPOINT, ktorý vznikol ako spoločná iniciatíva filmových škôl v Prahe, Bratislave, Lodži, Bukurešti a Budapešti. Vďaka tomu sa tento rok do súťaže zapojili aj české talenty.

Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Turecký hacker ochromil z pobúrenia nad osobitným vydaním francúzskeho satirického týždenníka Charlie Hebdo venovaného víťazstvu islamistickej strany v tuniských voľbách webový portál periodika. Študent informatiky z Istanbulu pre parížsky nedeľník Journal du Dimanche vyhlásil, že aktuálne monitoruje aj obsah ľavicových novín Libération, ktorého redakcia sa stala dočasným útočiskom pre tvorcov týždenníka Charlie Hebdo po udalostiach z noci na 2. novembra a zverejnením niektorých karikatúr dala najavo svoju solidaritu s nimi. Ak bude Libération v tom pokračovať, potom sa oň postaráme, vyhlásil Ekber (20) pochádzajúci z tureckého pobrežia Čierneho mora a známy pod pseudonymom Black Apple ako člen skupiny Akincilar, ktorá má podľa vlastných informácií na svedomí už útoky na asi 6000 internetových stránok. Po hackerskom útoku na webovú stránku týždenníka sa na nej objavila mešita a nápis "Niet boha okrem Alaha". V noci na 2. novembra došlo k podpáleniu hlavnej redakcie Charlie Hebdo zápalnými bombami. Kriminálnej akcii predchádzali mailové hrozby. Šéfredaktor týždenníka vo vysielaní francúzskej televízie BFM povedal, že neznámy útočník či útočníci nemohli za žiadnych okolností čítať osobitné vydanie predtým, ako zaútočili, keďže na internete sa objavila iba jeho titulná stránka. Zobrazuje karikatúru muža v turbane a bielom odeve s bradou, ktorý sa zoširoka usmieva a hovorí: "100 šľahnutí bičom ak neumriete smiechom". Osobitné vydanie nieslo názov Šaría Hebdo v narážke na islamské právo šaría, pričom ho mal ako hosťujúci redaktor editovať (prorok) Mohamed. Mladý hacker sa teraz od útoku zápalnými bombami dištancoval s tým, že on a jeho priatelia prirodzene žiadne použitie násilia nepodporujú. Pozadie útoku, ktorý francúzska verejnosť vníma ako atak na slobodu prejavu, tak zostáva zatiaľ neobjasnené. Európska komisia dnes oznámila, že sa rozhodla zriadiť vo Florencii v Európskom univerzitnom inštitúte Centrum pre pluralitu a slobodu médií s grantom 600.000 eur. Centrum na podporu médií, ktoré sa otvorí v decembri, bude fungovať v rámci Centra Roberta Schumana pre vyššie štúdium. Centrum pre pluralitu a slobodu médií bude viesť profesor Pier Luigi Parcu. Jeho cieľom je rozvíjať nové myšlienky týkajúce sa spôsobu zabezpečenia rozmanitých a slobodných médií v Európe a pracovať na zvyšovaní kvality pri pluralistických európskych médií. "Sloboda prejavu závisí okrem iného aj od rozmanitých a slobodných médií. Nové centrum má mimoriadne dôležitú úlohu – rozvíjať a skúmať myšlienky o pluralizme a slobode médií, ktoré môžu obohatiť verejnú diskusiu a politiku," uviedla dnes o tomto projekte podpredsedníčka Európskej komisie zodpovedná za digitálnu agendu Neelie Kroesová. Komisárka zdôraznila, že centrum sa bude zaoberať štyrmi špecifickými aktivitami: teoretickým a aplikovaným výskumom (cyklus pracovných dokumentov, politické štúdie, pozorovania v oblasti pluralizmu médií), diskusiami, vzdelávacími a školiacimi aktivitami (akademické semináre, letná škola) a šírením výsledkov a záverov. Financovanie centra sa poskytuje z fondov pôvodne určených pre program Erasmus pre novinárov, ktorý navrhol poslanec Európskeho parlamentu Paul Rübig. Táto iniciatíva je ďalším krokom pokračujúceho záväzku Komisie zlepšiť ochranu pluralizmu a slobody médií v Európe a stanoviť, či treba prijať ďalšie opatrenia na európskej alebo vnútroštátnej a regionálnej úrovni. Právo na slobodu prejavu a právo na informácie je zakotvené v čl. 11 Charty základných práv EÚ, v ktorom sa uvádza, že sloboda a pluralizmus médií sa musí rešpektovať, pretože je základným kameňom každej slobodnej a demokratickej spoločnosti a východiskom demokratických a spoločenských hodnôt EÚ. Na efektívne uplatňovanie týchto práv môžu škodlivo pôsobiť činitelia z verejnej i súkromnej sféry, a preto zostáva zdrojom obáv. Copyright © TASR 2011

FilmFestival Cottbus

FilmFestival Cottbus
Mimoriadny záujem divákov charakterizoval v uplynulých dňoch už 21. ročník Festivalu východoeurópskeho filmu, ktorý dnes vyvrcholil v nemeckom Cottbuse. Hlavnú trofej prehliadky, cenu Lubina pre najlepšiu snímku, dotovanú sumou 20.000 eur, získala tentoraz filmová štúdia ruskej spoločnosti, príbeh mladej ženy zo strednej vrstvy Portret v sumerkach, ktorý nakrútila režiséra Angelina Nikonovová. Ďalší ruský film Gromozeka Vladimira Kotta, ktorý je príbehom troch spolužiakov, si odnáša z Cottbusu špeciálnu cenu poroty. Ceny za najlepšie herecké výkony získali podľa dnešných informácií organizátorov Gagi Svanidze za kreáciu utečenca-policajta z Abcházska v gruzínskom filme Marilivit tetri a Romana Gasiorowská sa stvárnenie titulnej postavy poľského filmu Ki režiséra Leszeka Dawida. V súťažnej sekcii premietli aj česko-slovenskú koprodukciu Občanský průkaz režiséra Ondřeja Trojana. Najúspešnejšou snímkou krátkometrážnej sekcie sa stal príspevok rumunského filmára Mihaia Sofroneu o čakaní na východ slnka, ktorý tu uviedli v svetovej premiére. Súčasťou festivalového programu boli v tomto roku projekcie takmer 150 diel z 33 krajín.

Copyright © TASR 2011

Štúdio RTVS Košice - LA PRIMA s.r.o. ?

Štúdio RTVS Košice
- LA PRIMA s.r.o.?

LA PRIMA s.r.o. (od: 15.12.2010) Sídlo: Dúhová 46 Košice 040 01 IČO: 45 928 169 Deň zápisu: 15.12.2010 Právna forma: Spoločnosť s ručením obmedzeným Predmet činnosti: vydavateľská činnosť , vykonávanie mimoškolskej vzdelávacej činnosti , reklamné a marketingové služby , služby súvisiace s produkciou filmov alebo videozáznamov , organizovanie kultúrnych a iných spoločenských podujatí , činnosť podnikateľských, organizačných a ekonomických poradcov , kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi (maloobchod) alebo iným prevádzkovateľom živnosti (veľkoobchod) ,administratívne služby ,prenájom hnuteľných vecí , prenájom nehnuteľností spojený s poskytovaním iných než základných služieb spojených s prenájmom , prieskum trhu a verejnej mienky ,sprostredkovateľská činnosť v oblasti obchodu , sprostredkovateľská činnosť v oblasti služieb ,služby súvisiace s počítačovým spracovaním údajov ,prevádzkovanie kultúrnych, spoločenských a zábavných zariadení .

Spoločníci: Mgr. Martina Hidvéghyová Dúhová 46 Košice 040 01 Výška vkladu každého spoločníka: Mgr. Martina Hidvéghyová Vklad: 5 000 EUR Splatené: 5 000 EUR Štatutárny orgán: konateľ (od: 15.12.2010) : Ing. Juraj Hidvéghy Dúhová 46 , Košice 040 01 Vznik funkcie: 15.12.2010

Koncepcia riadenia a rozvoja RTVS

Koncepcia riadenia a rozvoja RTVS

Cassoviensis Miracle pre kreténov

Cassoviensis Miracle pre kreténov
Podľa informácií z rady RTVS managment chce , aby košické regionálne štúdiá Rozhlasu a televízie Slovenska mali v priebehu budúceho roka fungovať v jednej budove a s lepším technologickým vybavením. Potiaľ je to chvályhodné, veď znižujeme náklady. Keď sa však začítame hlbšie , spozornieme. Nevie sa, koľko prostriedkov to bude stáť . Teoreticky môže síce platiť, že menej nákladné je sťahovanie do televízie a nie naopak . RTVS totiž chce rozhlasovú časť RTVS presťahovať z Moyzesovej ulice do televíznej časti na Rastislavovu a budovu rozhlasu predať. Kto však pozná Košice, tak krúti hlavou . Budova rozhlasu je totiž zrenovovaná, plne fukčná a pekná. Budova na Rastislavovej je odporná diera, kde nič nie je a všetko treba vybudovať odznova. Asi preto bolo vidno v Košiciach na Rastislavovej zaujímavé postavy , ktoré si obzerali budovu. V sprievode. Ako inak.
Košice sú všal len testovací balónik. priritou je predaj areálu v Mlynskej doline. Napriek tomu, že budova Slovenského rozhlasu na Mýtnej je to najhoršie zo všetkých riešení. Zmanipulované audity z minulosti vyvrátili trdé fakty- čísla a poloha. Priatelia z podnikateľského pološera na to majú iný názor. Prirodzene. Pozemky sú biznis. A tomu pani generálne rozumie na výbornú. My , Staromešťania, my máme pamäť. Ako hovoria kamaráti , vedenie RTVS považuje všetkých a aj členov Rady RTVS za kreténov.

MTV Europe Music Awards

MTV Europe Music Awards
Lady Gaga a Justin Bieber boli hlavnými hviezdami nedeľného odovzdávania ocenení MTV Europe Music Awards v severoírskom Belfaste. Ležérne oblečený Bieber pri preberaní ocenenia pre najlepšieho speváka skromne poznamenal, že hlasoval za svojho konkurenta, rappera Kanye Westa. Niekoľko minút pred ním sa na pódiu zjavila najlepšia speváčka - Lady Gaga. Ako inak, oblečená mimoriadne extravagantne. "Ďakujem vám veľmi pekne, tak veľmi vás milujem. Som taká vďačná. Teraz sa naozaj usmievam, aj keď viem, že vy to nemôžete vidieť," povedala Lady Gaga oblečená v bizarnom striebristom odeve s veľkým klobúkovým kotúčom pokrývajúcim celú jej tvár a s otvormi iba pre oči. Na margo pokrývky tváre vtipkovala, že podstúpila botoxovú kúru. Dvadsaťpäťročná Newyorčanka zažila mimoriadne úspešný rok a triumfovala pred vskutku zdatnými súperkami - Jennifer Lopez, Adele, Katy Perry and Beyoncé. Ani Katy Perry však neobišla naprázdno. Odetá v ružovom kabátiku a minisukni si prevzala cenu za najlepšie živé vystúpenie. Cena za alternatívnu hudbu sa ušla americkej skupine Thirty Seconds to Mars. Legendárnu skupinu Queen ocenili za celoživotné dielo. Gitarista a textár Brian May, ktorého lokne za ostatné roky zošediveli, pochválil Belfast za to, že "našiel pravý mier" po rokoch násilia. Najviac nominácií mala Lady Gaga - šesť. Nasledovali Katy Perry a Bruno Mars so štyrmi nomináciami.
Prehľad ocenení:
LADY GAGA: najlepšia speváčka, najlepšia pieseň ("Born This Way"), najlepší videoklip ("Born This Way"), najväčšia podpora fanúšikov ;
JUSTIN BIEBER: najlepší pop spevák, najlepší spevák ;
THIRTY SECONDS TO MARS: najlepšia alternatívna skupina, najlepšie vystúpenie na MTV Show World Stage ;
BRUNO MARS: najlepší nováčik, najlepší Push Act (kategória spevákov, ktorých MTV výrazne prezentovala);
EMINEM: najlepší hip-hopper ;
KATY PERRY: najlepšie živé vystúpenie ;
LINKIN PARK: najlepšia rocková skupina ;
BIG BANG: najlepšie celosvetové vystúpenie ;
QUEEN: svetová ikona

Copyright © TASR 2011