DALITO!

21. 10. 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v hokeji, ktoré boli na Slovensku, sa chcel jeden novinár pokúsiť na štadión umiestniť notebook s odpočítavacou aplikáciou. Tá mala po dobehnutí času na nulu signalizovať, že vybuchne bomba. Zámery novinára odhalili policajti ešte pred tým, ako ich stihol naplniť. Ani si neuvedomil, čo by sa bolo stalo, akú by spôsobil paniku, konštatoval policajný prezident Jaroslav Spišiak, keď dnes o prípade hovoril na tlačovej besede.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reakcia RTVS na zrušenie koncesionárskych poplatkov

Reakcia RTVS na zrušenie
koncesionárskych poplatkov

Rozhlas a televízia Slovenska po dnešnom schválení novely zákona o RTVS Národnou radou SR, ktorou sa od 1. januára 2013 zrušia koncesionárske poplatky, podnikne všetky potrebné kroky na to, aby v budúcom roku nedošlo k dramatickému výpadku v príjmoch z platenia úhrad za rozhlas a televíziu. RTVS bola pripravená na oba varianty, keďže parlament schválil zrušenie koncesií od roku 2013, inštitúcia bude verejnosti v rámci kampane vysvetľovať, že platenie úhrad za rozhlas a televíziu v budúcom roku pokračuje. Rozhlas a televízia Slovenska tak chce zabrániť tomu, aby nedošlo k situácii, že ľudia prestanú platiť koncesionárske poplatky, čo by spôsobilo výpadok na strane príjmov .

Ekotopfilm

Ekotopfilm
Organizátori Medzinárodného festivalu filmov o udržateľnom rozvoji - Ekotopfilm (17. - 21. 10.) sa rozhodli udeliť ocenenie Honour of Ekotopfilm americkej producentke a režisérke Allison Argo. Cenu si prevzala počas galavečera, ktorý sa uskutočnil v utorok (18. 10.) v bratislavskom Divadle P. O. Hviezdoslava. "Je to pre mňa veľká česť, že môžem byť na Slovensku. Filmovala som po celom svete, v tejto prekrásnej krajine som po prvý raz, ale plánujem sa sem vrátiť," uviedla pre TASR Argo, ktorá má na konte šesť národných ocenení EMMY. Ekotopfilm označila za veľmi dôležitý. "Environmentálne problémy, ktorým čelíme, sa týkajú celého sveta. To, čo robíme v USA, ovplyvňuje ovzdušie, ktoré dýchate na Slovensku," priblížila autorka filmu Frog - The Thin Green Line, ktorý rozpráva o tom, ako sa po celom svete strácajú žaby v dôsledku environmentálnych problémov. "Jeden skvelý výskumník v Austrálii povedal, že v Austrálii sa strácajú žaby, pretože v USA niekto zabudol zhasnúť svetlo. Znie to jednoducho, ale je veľmi dôležité, aby sme si denne pripomínali, čo môžeme urobiť, aby sme veci zmenili," poznamenala filmárka s tým, že životné prostredie nemá hranice. Argo je už dve desaťročia hlasom tých, ktorí nedokážu hovoriť sami za seba. "Cítim, že je mojou povinnosťou za nich hovoriť a prinášať o nich informácie verejnosti a zvyšovať povedomie o ich živote," vysvetlila autorka filmov s hlbokým pochopením pre problémy, ktorým musia čeliť malé i veľké tvory v ríši zvierat. "Je vynikajúcim príkladom nového typu profesionálky, ktorá má svoju základňu na Cope Code v USA, kde vyrastala a zostala pracovať dodnes, ale snaží sa pomáhať aj globálne," predstavil laureátku generálny riaditeľ Ekotopfilmu Pavol Lím. Allison Argo niekoľko rokov spolupracovala s televíznou stanicou National Geographic, v súčasnosti pracuje pre televíziu PBS Nature. Miluje prírodu, zvieratá a ľudí, čo prenáša aj do svojich dokumentárnych filmov. K hrdinom jej snímok nepatria len slony v Keni, či šimpanzy a najnovšie žaby, ale aj pôvodné kraby z Cape Codu. Organizátori Ekotopfilmu udeľujú poctu Honour of Ekotopfilm od roku 1998 osobnostiam za mimoriadne výkony dosiahnuté v záujme trvalo udržateľného rozvoja, za významné vedecké objavy, humánne, či kultúrne aktivity alebo celoživotné dielo v záujme rozvoja ľudskej spoločnosti. V minulosti si poctu odniesli legendárny objaviteľ podmorského sveta Jacques Yves Cousteau, exviceprezident USA Al Gore, exprezident Československej republiky Václav Havel či monacké knieža Albert II., organizátor a účastník výpravy na Severný pól.

Slávnostným vyhlásením výsledkov medzinárodnej súťaže v Zrkadlovej sále Primaciálneho paláca v Bratislave vyvrcholil 38. Medzinárodný festival filmov o trvalo udržateľnom rozvoji Ekotopfilm 2011. Cenu prezidenta Slovenskej republiky získal francúzsky film Architekti zmien: Nič nie je stratené (r. Jean Bourbonnais). Grand Prix, ktorá je zároveň Cenou vlády SR, udelili nemeckej snímke o globálnom plytvaní potravinami -Ochutnajte odpad (r. Valentin Thurn). Hlavnú cenu v kategórii A - Populárno-vedecké - veda a technika, ktorá je zároveň Cenou Ministerstva životného prostredia SR, udelila porota nemeckému filmu Arpád Pusztai - Donášač (r. Bertram Verhaag). V kategórii B - Prírodopisné, prírodovedné si hlavnú cenu a Cenu Ministerstva hospodárstva SR odniesla snímka Maďarská divočina - Rozprávková vodná krajina (r. Zoltán Török). Ocenenie v kategórii C - Človek a zem, ktoré je zároveň Cenou KIA Motors Slovakia, s. r. o., vyhral srbský film Mbambu a mesačné hory (r. Lucian a Natasa Muntean). V kategórii D - Investigatívna publicistika, ktorá je zároveň Cenou Ekofondu, n. f., a jeho zriaďovateľa SPP, a. s., si prvenstvom odniesol film z Ghany - Afrika: Digitálny cintorín (r. Mary Ferreira). Slávnostné udeľovanie cien pokračovalo kategóriou E - Nové médiá, ktorá je zároveň Cenou Bratislavského samosprávneho kraja a Cenou Ministerstva zahraničných vecí SR. Ocenenie získal ukrajinský film 2086 (r. Olena Maksymenko). Kategóriu F - Deti a mládež a Cenu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR vyhral slovenský film Krab plastovník (T. Fekete). Cenu primátora hlavného mesta SR Bratislavy udelila porota americkej snímke Kam tečie rieka (r. Peter McBride). Cenu primátora mesta Košice získal britský film Bonningtonské námestie (r. Alistair Oldham). Cenu Medzinárodnej poroty udelili filmu z Nemecka Čili papričky proti chobotom (r. Herbert Ostwald). Ďalšou z cien tohtoročného Ekotopfilmu bola Cena Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktorú získal francúzsky film Na krídlach slnka. Cenu Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR dostal film z Bosny a Hercegoviny Dedina bez žien (r. Srdjan Sarenac). Cena Ministerstva zdravotníctva SR patrí nemeckému filmu Obete módy (r. Inge Altemeier). Cenu Recyklačného fondu získal bulharský film 99 % hrdze (r. Nenko Genov). Cenu Bratislavskej regionálnej komory Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory udelili českému filmu Paradajka na ceste (r. Zuzana Dubová). Cenu Fair Play Bayer dostal izraelský film Ľudská turbína (r. Danny Verete). Filmy posudzovala medzinárodná porota, ktorej predsedal Bruce Bucklin (USA). O výsledkoch ďalej rozhodovali Vladimír Haviar (ČR), Joanna Jedrusik (Poľsko), Katalin Juhász (Maďarsko), Ludvík Klega (ČR), Mária Laur (Francúzsko), Obadi Saleh Mothana (Jemen), Ding Shude (Čína) a Ján Stano (SR). Porota vyhodnotila 122 súťažných programov z 24 krajín, ktoré vybrala Výberová komisia Ekotopfilmu v súlade s podmienkami štatútu 38. ročníka festivalu z 285 filmov prihlásených do súťaže. "Ak by si niekto myslel, že trvalo udržateľný rozvoj je len otázka životného prostredia, ochrany prírody, mýli sa. Áno, je to dôležitá súčasť programovej kolekcie festivalu, ale predovšetkým sa to týka všetkých aktivít, ktoré toto ovplyvňujú - priemyslu, stavebníctva, dopravy, zdravotníctva, vzdelávania, sociálnych vecí, poľnohospodárstva, lesného a vodného hospodárstva, atď. A toto je to, čomu aj tvorcovia filmov aj organizátori festivalu pripisujú absolútnu dôležitosť," uviedol pre TASR generálny riaditeľ Ekotopfilmu Pavol Lím.

Copyright © TASR 2011

Košický zlatý poklad

Košický zlatý poklad
Finále pesničkovej súťaže Košický zlatý poklad 2011 sa uskutoční v sobotu 22. októbra o 19-tej hodine vo Veľkom hudobnom štúdiu Rozhlasu a televízie Slovenska v Košiciach. Vyhlasovateľ a organizátor podujatia Štúdio RTVS Košice v ňom ponúkne 12 nových slovenských súťažných skladieb v podaní spevákov a skupín z celého Slovenska. Súčasťou finálového večera bude aj vystúpenie víťaza predchádzajúceho ročníka – speváka Tomáša Buranovského a skupiny No Name. Na pôde organizátora súťaže si budú môcť súťažiaci a hostia vychutnať atmosféru rozhlasového vysielania, keďže podujatie bude v priamom prenose odvysielané na dvoch programových službách Slovenského rozhlasu – na Rádiu Slovensko a Rádiu Regina. „Prípravy na finálový koncert sú v plnom prúde a ja sa už teším na jeho skvelú atmosféru, ktorá je pre Košický zlatý poklad príznačná. Držím palce finalistom a ešte raz ďakujem autorom a interpretom 302 prihlásených súťažných piesní za to, že sa do súťaže prihlásili. Verím, že mnohé z finálových piesní budú často znieť na vlnách programových služieb Slovenského rozhlasu a nájdu si svojich fanúšikov“ povedal riaditeľ súťaže Juraj Hidvéghy. O víťazoch aktuálneho ročníka rozhodne odborná porota, v ktorej zasadnú aj Marcel Palonder, Igor Timko, Zoltán Sallai, Ľuboš Zeman, Juraj Vančík a ďalší. Víťazi si odnesú finančné ceny a pre absolútneho víťaza je pripravená mimoriadna cena – videoklip a možnosť nahrávania v hudobnom štúdiu Rozhlasu a televízie Slovenska v Košiciach. Pesničková súťaž Košický zlatý poklad vznikla v roku 1980. Od svojich začiatkov poskytuje priestor na prezentáciu a propagáciu mladým talentovaným autorom a interpretom pôvodnej slovenskej populárnej hudby. Počas predchádzajúcich 26. ročníkov ponúkla do rozhlasového éteru 277 nových slovenských piesní a medzi finalistov súťaže patrili aj Beáta Dubasová, Peter Nagy, skupina No Name, Marián Čekovský, Peter Cmorík a ďalší, dnes už známi profesionálni umelci.

LIKVIDÁCIA ZAVŔŠENÁ

LIKVIDÁCIA ZAVŔŠENÁ
Úhrada za služby verejnosti, v minulosti známa ako koncesionárske poplatky, sa od roku 2013 zruší. Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) sa tak už nebude financovať z dvoch zdrojov, ale len zo štátneho rozpočtu. Vyplýva to z novely zákona o RTVS, ktorú dnes 79 hlasmi schválili poslanci Národnej rady SR. Ministerstvo kultúry (MK) presadilo, aby RTVS išlo zo štátneho rozpočtu 0,142 percenta z hrubého domáceho produktu (HDP) za predchádzajúci kalendárny rok. Teda v roku 2012 by dostali sumu vypočítanú z HDP z roku 2010. Išlo by o 93,78 milióna eur, garantovaných zákonom však je najmenej 90 miliónov eur. To je podľa MK minimálna výška potrebná na realizáciu hlavnej činnosti tohto verejnoprávneho média. Minulý rok totiž STV získala na koncesiách približne 53 miliónov eur a SRo 23 miliónov eur. Minimálna suma, ktorú štát musí poskytnúť televízii na základe zmluvy so štátom, je stanovená na 10 miliónov eur a pre rozhlas štyri milióny eur, čo spolu predstavuje približne 90 miliónov eur. Poslanci napokon odmietli návrh MK zvýšiť plat generálnej riaditeľke RTVS Miloslave Zemkovej zo súčasného štvornásobku priemernej mesačnej mzdy na sedemnásobok. Za minulý rok bola priemerná mesačná mzda v hospodárstve SR 769 eur. Sedemnásobok by tak predstavoval 5383 eur. Rezort kultúry označil štvornásobok vzhľadom na rozsah úloh, za plnenie ktorých je generálny riaditeľ zodpovedný, za primeraný. "Jeho hlavnou úlohou je predísť ďalšiemu zadlžovaniu verejnoprávneho vysielateľa, zabezpečiť jeho postupnú konsolidáciu a zvýšiť kvalitu jeho vysielania. Uvedené však nie je možné očakávať bez toho, aby bol generálny riaditeľ za výkon všetkých činností s tým súvisiacich adekvátne ohodnotený," argumentovalo ministerstvo. Poslanec KDH Alojz Přidal však v rozprave upozornil, že generálny riaditeľ je adekvátne ohodnotený. "Tie úlohy, ktoré má plniť, očakávam, že plniť bude. Nedráždite občanov a poslancov. Zabudnite," apeloval na ministra Krajcera. Most-Híd pozmeňujúcim návrhom presadil, aby nová povinnosť Zemkovej, teda podávať každoročne návrh podielu vysielacieho času vyhradeného programom pre menšiny v televíznom vysielaní, sa rozšírila aj na rozhlasové vysielanie.
Copyright © TASR 2011

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Ja som rád, že táto vláda padla, pretože ma pani premiérka odvolala z funkcie na jednom štátnom úrade. Už sa mi chladí šampanské, pretože vláda padla. Som rád, veľmi rád.“ Milan Burda (Smer-SD)

„ Ak nebude mať strana Sloboda a solidarita vo vláde svojich ministrov, odvolám z funkcie viceprimátorky Renátu Kaščákovú, ktorá je v mestskom zastupiteľstve jedinou predstaviteľkou strany SaS. Rybníček. V podstate sa stratí kľúčový argument, ktorým som pred poslancami operoval, že jej úlohou ako členky vládnej strany malo byť pomáhať mestu pri komunikácii s ministerstvami. Funkcia viceprimátora nie je manažérska, ale politická a má umožniť kontakt nielen s poslancami, ale aj s politickými stranami. Ak k tomu dôjde, začne rokovať s poslaneckým klubom strany Smer, ktorý je najsilnejším poslaneckým klubom v mestskom zastupiteľstve a ktorý by mal ponúknuť človeka na post prvého viceprimátora. Budem rokovať so stranou Smer-SD o viceprimátorovi a o mieste, ktoré jej patrí. „ Richard Rybníček

„ Volila som SaS a mnoho ľudí ma odhováralo, že je to len ďalšia rýchlokvasená strana. Ja som argumentovala, že sú mi najbližší mentálne a tým, aké reformy chcú robiť. Dnes, po tom všetkom, som ešte viac presvedčená, že som volila správne. Sulík je jediný politik, ktorý sa zachoval principiálne.“ Lucia Piussi

„ Za výkon, aký koaličné strany SDKÚ-DS, KDH a Most-Híd predviedli za ostatné dni by sa nemusel hanbiť ani Vladimír Mečiar v najlepšej kondícii. Celé mi to pripadalo ako Noc dlhých nožov. Situáciu som pozorne sledoval, pričom som neveril vlastným ušiam a očiam. Nestíhali sme sa diviť, čo tu rozohrali a čo tu zinscenovali títo inkvizítori. Čistý stredovek. Toto, čo si tam hentí medzi sebou podiskutovali a porozdeľovali, nie je v ich kompetencii, je to kompetencia pána prezidenta. Beriem to ako túžbu alebo snahu zo strany ostatných koaličných partnerov ovládnuť úplne všetko, ale to sme vedeli od začiatku. Ideme do predčasných volieb s plnou silou a s názorom, ktorý sme nezmenili ani po tom, čo nás takto verejne popravili. Výzvu premiérky na odstúpenie všetkých ministrov za SaS považujem za šaškáreň". Juraj Miškov

„ Slovensku budú nasledujúcich 5 mesiacov vládnuť zradcovia a bábky, ktoré majú plné gate z Bruselu. Buďte si istí, že z eurovalu urobíme zásadnú tému volieb. Na pôde parlamentu minister financií uviedol, že slovenská pomoc Grécku nebude 600 miliónov eur, ale 300, a za pár dní v Bruseli súhlasil s tým, že to bude 800 miliónov... Jednoducho, v Bruseli stiahol chvost a nevyjednal vôbec nič. Keď vidím, čo je to za spolok, tak by som už bol opatrnejší. To, čo sa deje, je zlé. Dlhová bublina bude stále bublať, dlhy sa riešia len ďalšími dlhmi. „ Richard Sulík

„Tým, že nová veľká štvorka rozhodla o 10. marci, tak hlavnou témou, ktorá bude ľudí zaujímať, bude, že kedy sa skončí vykurovacie obdobie .Neviem, o čom chcú dotyční komunikovať s občanmi, keď je veľký predpoklad, že vonku budú mínusové teploty.“ Rafael Rafaj

„Odchádzame, pretože máme určité zásady, ktoré nie sme ochotní za žiadnych okolností porušovať. Strana SaS, ktorej sme členmi, bola tŕňom v oku ostatných koaličných partnerov, starých politických bardov zvyknutých na rôzne – žiaľ, aj korupčné praktiky.“ Jozef Mihál a Lucia Nicholsonová

„Iveta Radičová už nevyrokuje nič. Pretože opakovane zavádzala verejnosť. Pamätáte sa ako mávala písomnými poznámkami od Barrosa, že vyjednala realokáciu zdrojov na diaľnice? Klamstvo. Ako informovala všetkých, že má s Merkelovou rozhovory, kde ponúkla vejár možností? Ona mala jediný vejár, ktorý si kúpila na blšom trhu.“ Robert Fico

„ Strana SaS v súvislosti s rokovaniami o budúcnosti vlády podporuje riešenie, ktoré bude v súlade s Ústavou SR a neuvrhne krajinu do chaosu. V tejto veci plne dôverujeme rozhodnutiu prezidenta republiky." Tatiana Tóthová ,hovorkyňa strany.

„Pápežovi som poslala kópiu knihu, podľa ktorej bol tento film nakrútený. Tomu minulému, nie tomuto nacistovi, ktorého máme teraz". Susan Sarandon

" Vstup do tohto ťažiskového projektu nám umožnila ekonomická resuscitácia STV, ktorá prebiehala od januára až do týchto dní. My ten piatkový slot považujeme za náš a dosť nás uráža, že sa tam snažia napchať iné televízie. Legendy popu sú vlastne vrcholom toho, na čo sme sa zmohli, Sme vo fáze, keď sa z pohľadu dát podarilo zastabilizovať prepad a za posledné týždne vykazujú aj jemnučký nárast tých formátov, ktoré považujeme za dôležité, ale aj priemerných čísel. A do tohto východiskového stavu vstupujeme s ťažiskovým jesenným formátom. Čiže to je presne tá situácia, ako sme ju chceli mať." Andrej Miklánek

"Mrzí ma to a ubezpečujem partnerov, že to nebol zámer a nič za tým nie je. O spôsobených výpadkov v štátnom rozpočte budeme rokovať s ministrom financií Ivanom Miklošom. Napriek tomu, že naša strana má ťažké srdce na bývalých koaličných partnerov, je SaS konštruktívna a plní dohody. Napriek tomu 'sometimes shit happens'." Richard Sulík

"Stolička neostane prázdna, do Bruselu niekto pôjde." Ivan Gašparovič

"Žiadame schváliť náš návrh na zmrazenie platov poslancov, ministrov, premiéra a prezidenta, podľa ktorého majú byť platy zmrazené na tohtoročnej úrovni až do roku, kedy Slovensko nedosiahne vyrovnaný štátny rozpočet. A tiež žiadame, aby si politické strany zaplatili priame náklady spojené s organizáciou predčasných volieb, teda tých 10 miliónov eur. A navrhujeme, aby to zaplatili z príspevku, ktorý dostanú za hlasy." Igor Matovič

Hurá

Hurá
MZemkova Miloslava Zemková
Dnesny futbal na STV super. Ziadny zvaleny panel ani skopnute svetlo. Este aj Weiss je fesak :-) Mame bod.

20. 10. 2011

Zomrel Barry Feinstein

Zomrel Barry Feinstein

Americký fotograf Barry Feinstein, ktorý urobil povestné snímky zo zákulisia zlatého veku rocku a obaly kultových albumov Boba Dylana a Georgea Harrisona, zomrel vo veku 80 rokov v meste Woodstock na severe štátu New York. Agent Dave Brolan oznámil, že obyvateľ legendárneho Woodstocku zomrel vo štvrtok v skorých ranných hodinách. Trpel rôznymi chorobami a bol hospitalizovaný s infekciou. Podľa Woodstocku je pomenovaný známy hudobný festival, ktorý sa konal v auguste 1969 iba niekoľko kilometrov od mesta, na farme v mestečku Bethel. K najslávnejším fotografiám Feinsteina patrí vychudnutý, bokom sa pozerajúci Dylan na obale albumu The Times They Are A-Changin' (1964) a Harrison, sediaci medzi záhradnými trpaslíkmi na obale sólového albumu All Things Must Pass (1970). Feinstein mal však pestrú kariéru, ktorá zahŕňala fotografovanie hollywoodskych hviezd ako Steve McQueen a Judy Garlandová, ale aj najväčších rockových legiend 60-tych a 70-tych rokov. Po Feinsteinovi zostala manželka Judith Jamiesonová a dve deti z predchádzajúcich manželstiev.

Copyright © TASR 2011

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia prináša na Jednotke nový program s názvom Legendy popu. Nová hudobno-zábavná šou v réžii Tomáša Eibnera je poctou pre veľké osobnosti slovenskej hudobnej scény. V deviatich častiach prídu postupne na scénu skupina Tublatanka, Peter Nagy, Miro Žbirka, Elán, Robo Grigorov, Modus a Janko Lehotský, Beáta Dubasová, Richard Müller a Pavol Hammel. Premiérovú časť programu uvedie Jednotka už v piatok 21. októbra, keď sa predstaví prvá legenda - Tublatanka. V stominútovom live programe budú použité dávno zabudnuté archívne záznamy, rozhovory, klipy a koncerty legendárnych interpretov, ktoré zanechali v našej populárnej hudbe nezmazateľné stopy. Moderátormi programu sú Kristína Farkašová a Milan Zimnýkoval. Relácia sa bude vysielať naživo každý piatok o 20.05 h na Jednotke zo štúdia IV v Mlynskej doline. „Nie je to retro šou ani pokračovanie Hitu storočia,“ povedal na dnešnom stretnutí s médiami režisér programu Tomáš Eibner. Nesmrteľné hity veľkých legiend slovenského popu bude spievať mladšia generácia spevákov a hudobníkov, sú medzi nimi Zuzana Smatanová, Ivan Tásler, Peter Cmorik, Mária Čírová, Tomáš Bezdeda, Miro Šmajda, Lucia Lancošová, Robo Papp, Dominika Mirgová, Michal Chrenko, Jakub Petraník a mnohí ďalší. Piesne od legendárnych kapiel v podaní mladších spevákov budú súťažiť o titul „naj“ a o víťazovi rozhodnú diváci prostredníctvom SMS hlasovania. Ďalšími zaujímavými hosťami budú vždy traja glosátori, ktorí sa nejakým spôsobom spájajú s danou legendou, či už ako svedkovia doby alebo blízki priatelia a kolegovia. Glosátori budú prinášať cenné spomienky, príhody či zaujímavé zážitky. Medzi nimi uvidíte okrem iných aj Milana Lasicu, Marcela Forgáča, Milana Kňažka či Martina Sarvaša. „Som rád, že ma oslovil režisér, pretože je to program o slovenskej hudbe, ktorú ja mám rád. Pre mňa sú tie mená legendami, ktoré v 80. rokoch predávali státisíce albumov, vypredávali športové haly. To je niečo, čo poznajú všetci, mladé slečny, ich mamky, tety a možno aj staré mamy. Hlavné je to, že tieto hity si dnes spieva celá rodina. Znovu budem zazažívať časy, keď som v televízii pozeral programy 5xP a Triangel,“ uviedol pre TASR jeden z dvojice moderátorov Milan Zimnýkoval, z rozhlasového éteru známy ako Junior. Peter Nagy sa nepovažuje za legendu, ako sám hovorí, „druhí to tak vidia“. „Ja som z generácie, ktorá je zvyknutá stále pracovať, takže ja som stále v aute, cestujem za vystúpeniami, okrem toho fotím, mám kapelu, s ktorou hráme, takže to tak nevnímam. Pripomenie mi to, že to už robím 28 rokov,“ uviedol pre TASR spevák. Peter má na svojom konte skoro tri milióny predaných platní. „Dôležité pre speváka je, keď si ľudia tie jeho pesničky spievajú,“ dodal na záver.
Copyright © TASR 2011

Vymenovanie člena AVF bolo v súlade so zákonom

Vymenovanie člena AVF
bolo v súlade so zákonom
Slovenská filmová a televízna akadémia (SFTA) poslala otvorený list ministrovi kultúry Danielovi Krajcerovi. Žiada v ňom ministra o anulovanie jeho rozhodnutia, ktorým "v rozpore so zákonom vymenoval do Rady Audiovizuálneho fondu na miesto určené nezávislým producentom zamestnanca RTVS". Podľa ministerstva kultúry však bolo toto rozhodnutie v súlade s pravidlami a zákonmi. "Uvoľnené miesto v rade bolo určené zástupcovi nezávislých producentov. Napriek skutočnosti, že akadémia i obidve slovenské producentské združenia využili svoje právo a navrhli svojich legitímnych zástupcov, rozhodli ste sa do rady vymenovať inú osobu," uvádza v liste prezidentka SFTA Emília Vášáryová. Takýto krok bol podľa členov akadémie nelegitímny a znamená porušenie zákonom stanovených pomerov v rade. "Zamestnanec RTVS z povahy svojho postavenia bude v rade reprezentovat záujmy vysielateľa verejnej služby, ktorý už svojho zástupcu v tomto orgáne má," dodala Vášáryová v liste. Podľa ministerstva kultúry je však toto vymenovanie v poriadku. "Minister kultúry Daniel Krajcer pri menovaní nového člena Rady Audiovizuálneho fondu rešpektoval pravidlá a zákony. Keďže producent Ľubomír Čechovič spĺňal všetky kritériá, bol menovaný za člena Rady AVF," reagovala hovorkyňa ministerstva kultúry Eva Chudinová s tým, že minister na otvorený list SFTA ešte oficiálne písomne odpovie.

Copyright © TASR 2011

Otvorený list Slovenskej filmovej a televíznej akadémie ministrovi kultúry SR

Otvorený list Slovenskej filmovej a televíznej akadémie ministrovi kultúry SR

Vážený pán minister,
včera večer zasadalo Valné zhromaždenie Slovenskej filmovej a televíznej akadémie, ktoré je najvyšším orgánom tohto združenia a ktoré sa stretáva raz ročne. Valné zhromaždenie dalo Prezídiu akadémie mandát obrátiť sa na Vás otvoreným listom so žiadosťou o anulovanie Vášho rozhodnutia, ktorým ste v ...rozpore so zákonom vymenovali do Rady Audiovizuálneho fondu na miesto určené nezávislým producentom zamestnanca RTVS. Vážený pán minister, zákon o Audiovizuálnom fonde ustanovuje Radu AVF ako jeho štatutárny orgán, v ktorom je zákonom stanovený pomer zastúpenia jednotlivých častí audiovizuálneho priemyslu. Uvoľnené miesto v rade bolo určené zástupcovi nezávislých producentov. Napriek skutočnosti, že akadémia i obidve slovenské producentské združenia využili svoje právo a navrhli Vám svojich legitímnych zástupcov, rozhodli ste sa do rady vymenovať inú osobu. Táto skutočnosť je sama o sebe v rozpore so štandardnou politickou kultúrou (rovnakú vec spravil aj Váš predchodca), legitímna však asi je. Vy ste sa ale rozhodli na toto miesto vymenovať osobu, ktorá je v zamestnaneckom pomere v RTVS a nikdy v oblasti nezávislej produkcie (ktorá je audiovizuálnym zákonom definovaná ako „nezávislá od vysielateľa“) nepracovala. Tento krok bol podľa názoru členov akadémie nelegitímnym a znamená porušenie zákonom ustanovených pomerov v rade. Znamená tiež, že minister kultúry dáva v tomto smere veľmi zlý signál, pretože relativizuje potrebu dodržiavania zákonom stanovených pravidiel. Vážený pán minister, zamestnanec RTVS z povahy svojho postavenia bude v rade reprezentovať záujmy vysielateľa verejnej služby, ktorý už svojho zástupcu v tomto orgáne má. Pomer zastúpenia jednotlivých oblastí v rade je v rozpore s paragrafom 5 odsek 1 zákona o Audiovizuálnom fonde. Z uvedených dôvodov Vás týmto žiadame, aby ste anulovaním svojho nelegitímneho rozhodnutia napravili vzniknutý stav a následne vymenovali z predložených kandidátov do rady zástupcu nezávislých producentov.
V Bratislave, 20. októbra 2011
Emília Vášáryová, v.r. ,prezidentka SFTA

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Telo Muammara Kaddáfího dnes previezli do mesta Misuráta. Oznámila to televízia al-Arabíja s tým, že dostala povolenie nakrútiť zábery mŕtveho bývalého líbyjského lídra. Arabíja, al-Džazíra a iné televízie predtým zverejnili fotografiu zakrvaveného mŕtveho muža, ktorý sa podobal na Kaddáfího. Člen bezpečnostného výboru NTC v Tripolise Mustafá Noah televízii al-Džazíra potvrdil, že na fotografii je Kaddáfí.
Copyright © TASR 2011

RADA RTVS updated aj o ryži

RADA RTVS updated aj o ryži

Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) bude mať svoj nový vlastný úradnícky web. Ten má nahradiť súčasný portál RTVS.sk, ktorý v minulosti kritizovali viacerí členovia Rady verejnoprávneho médiá. Provizórna internetová stránka bola vytvorená na základe zákonných povinností RTVS a obsahovala len základné informácie a vymyslené logo. Web je už teraz funkčný, oficiálne však má byť spustený v priebehu nasledujúcich dní. Technickí pracovníci teraz už len dopĺňajú texty. Pripravovaný internetový portál je v nových korporatívnych farbách. Prevažne ide o bordovú farbu na šedom pozadí. Provizórne logo nahradilo nové "RTV:", v ktorom dvojbodka predstavuje S. Obsah tvoria novinky programu RTVS, informácie o ponúkaných reláciách, spôsoby naladenia rozhlasových staníc, informácie o úhrade poplatkov za služby (tzv. koncesionárskych poplatkov), Rade RTVS a organizačnej štruktúre verejnoprávneho médiá. Verejnoprávna inštitúcia sa chce výraznejšie prezentovať aj na sociálnych sieťach. Nový web RTVS bude návštevníkom ponúkať odkazy na stránku každej rozhlasovej stanice v sociálnych sieťach. Novinkou je aj personálny mikroblog generálnej riaditeľky RTVS Miloslavy Zemkovej v sociálnej sieti Twitter spustený tento mesiac. "Dvojka STV dosiahla v utorok (11.10.) večer počas prenosu z parlamentu 25 percent. V tom čase bola jednotkou na trhu. Viac na Facebooku RTVS," napísala naposledy Zemková.

Ak Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) nedostane 14 miliónov eur, ktoré by chcel v budúcom roku dostať na základe zmluvy so štátom, hrozí mu, že bude musieť prejsť na superkrízový variant riadenia inštitúcie, povedala generálna riaditeľka verejnoprávneho média Miloslava Zemková. "To znamená prestať financovať všetko, čo nemáme explicitne v zákone. Aj na takomto riešení pracujeme," informovala dnes členov Rady RTVS. Verí, že k takejto situácii nedôjde. Rada RTVS zmluvu so štátom prerokovala na svojom septembrovom rokovaní. Z návrhu, ktorý predložila ministerstvu kultúry, vyplýva, že by chcela v budúcom roku dostať 11 miliónov na projekty Slovenskej televízie a ďalšie tri na projekty Slovenského rozhlasu. Ministerstvo kultúry sa však zatiaľ k tomuto návrhu zmluvy so štátom oficiálne nevyjadrilo. "Nech sa situácia vyvinie akýmkoľvek spôsobom, nech bude ministrom (kultúry, pozn. TASR) ktorýkoľvek predstaviteľ ktorejkoľvek strany, tak stále ešte platí zákon, ktorý túto funkciu ukotvenú má," podčiarkla Zemková. Dohodu na zmluve so štátom považuje generálna riaditeľka RTVS za dôležitejšiu ako prísľub na oddlžovanie verejnoprávneho média. Dlh by podľa nej inštitúcia mohla v šetrnom režime postupne okresať v priebehu 10 až 15 rokov. Súčasne podotkla, že oddlženie bolo jedným z prísľubov, ktorý vedenie dostalo pri spojení verejnoprávnej televízie a rozhlasu. Dodnes však prisľúbené financie nedostalo. "Len sankcie za to, čo sme dlžní najväčšiemu veriteľovi, predstavujú 1,8 milióna eur ročne... Veľmi by sme potrebovali, keby k tomu oddlženiu prišlo, pretože toto bola podmienka akejkoľvek úvahy o fúzii," podčiarkla. Pri tvorbe budúcoročného rozpočtu RTVS bude podľa Zemkovej spoločnosť vychádzať z čísel, ktoré bude mať garantované. V súčasnej situácii, pred podpisom zmluvy so štátom, sú podľa nej dva varianty rozpočtu. Popri vysokokrízovom je to štandardný, "veľmi šetriaci".
Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) dosiahol za prvých deväť tohtoročných mesiacov prebytok takmer 7,9 milióna eur. "Tento prebytok vznikol hlavne z toho, že sú to účelové prostriedky viazané na zmluvu so štátom, ktoré čerpáme na vyrábané relácie," uviedol dnes ekonomický riaditeľ Peter Ondro, ktorý Radu RTVS informoval o hospodárskej situácii verejnoprávnej inštitúcie. Slovenská televízia (STV) dosiahla po deviatich mesiacoch prebytok takmer 7 miliónov eur. Podiel Slovenského rozhlasu (SRo) na celkovej čiastke prebytku RTVS bol po deviatich mesiacoch na úrovni približne 900.000 eur. Ondro tiež informoval aj o vážnejšom výpadku pri vyberaní koncesionárskych poplatkov. Za deväť mesiacov RTVS oproti plánu chýba asi 700.000 eur. Manažment verejnoprávneho média prevzal inštitúciu po spojení STV a SRo s celkovým dlhom približne 45 miliónov eur. Riaditeľka RTVS Miloslava Zemková už v minulosti konštatovala, že inštitúcia sa nedokáže zbaviť týchto dlhov vlastnými silami a bude potrebovať aj štátnu pomoc. RTVS ukončil v septembri po šiestich mesiacoch hromadné prepúšťanie zamestnancov, ktorých počet sa od začiatku roka znížil o približne 200. Pomohla mu k tomu aj novela Zákonníka práce. Tá umožňuje prepúšťanie do 30 zamestnancov mesačne bez toho, aby išlo o hromadné prepúšťanie. Verejnoprávna inštitúcia však plánuje znižovať stavy zamestnancov aj naďalej.

Copyright © TASR 2011

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

SLOVAK MEDIA LAW NEWS

Úhrada za služby verejnosti, v minulosti známa ako koncesionárske poplatky, by sa mala v roku 2013 zrušiť. Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) tak už nemá byť financovaný z dvoch zdrojov, ale len zo štátneho rozpočtu. Vyplýva to z novely zákona o RTVS, o ktorom na úvod piateho rokovacieho dňa 24. schôdze NR SR diskutujú poslanci. Ministerstvo kultúry (MK) navrhuje, aby RTVS išlo zo štátneho rozpočtu 0,142 percenta z hrubého domáceho produktu (HDP) za predchádzajúci kalendárny rok. Teda v roku 2012 by dostal sumu vypočítanú z HDP z roku 2010. Išlo by o 93,78 milióna eur, garantovaných zákonom však je najmenej 90 miliónov eur. To je podľa MK minimálna výška potrebná na realizáciu hlavnej činnosti tohto verejnoprávneho média. Minulý rok totiž STV získala na koncesiách približne 53 miliónov eur a SRo 23 miliónov eur. Minimálna suma, ktorú štát musí poskytnúť televízii na základe zmluvy so štátom, je stanovená na 10 miliónov eur a pre rozhlas štyri milióny eur, čo spolu predstavuje približne 90 miliónov eur. Novela má zvýšiť aj mesačnú mzdu generálneho riaditeľa RTVS zo štvornásobku priemernej mesačnej mzdy na sedemnásobok. Za minulý rok bola priemerná mesačná mzda v hospodárstve SR 769 eur. Sedemnásobok predstavuje 5383 eur. Štvornásobok nepovažuje ministerstvo kultúry vzhľadom na rozsah úloh, za plnenie ktorých je generálny riaditeľ zodpovedný, za primeraný. "Jeho hlavnou úlohou je predísť ďalšiemu zadlžovaniu verejnoprávneho vysielateľa, zabezpečiť jeho postupnú konsolidáciu a zvýšiť kvalitu jeho vysielania. Uvedené však nie je možné očakávať bez toho, aby bol generálny riaditeľ za výkon všetkých činností s tým súvisiacich adekvátne ohodnotený," konštatuje ministerstvo. Problém so zvyšovaním platu však majú poslanci SDKÚ-DS, bez ktorých nemá zvyšok stredopravých strán dostatok hlasov. Tomáš Galbavý (SDKÚ-DS) pred časom novinárom povedal, že hlavným dôvodom tohto zamietavého postoja je nedostatok financií a šetrenie. Zároveň poukázal na to, že aj keď RTVS pod vedením Miloslavy Zemkovej dosahuje úspechy v ekonomickej sfére, s programom ešte spokojnosť nie je. Či bude SDKÚ-DS súhlasiť aspoň s miernejším zvýšením mzdy, zatiaľ Galbavý povedať nechcel.

Zrušenie koncesionárskych poplatkov v čase nástupu novej krízy je ekonomický nezmysel, avšak rozmýšľanie ľudí v strane SaS je odlišné od svetových ekonómov. Počas dnešnej parlamentnej rozpravy k novele zákona o RTVS to vyhlásil poslanec KDH Alojz Přidal s tým, že na druhej strane je nemorálne a nemravné vyberať od občanov peniaze za to, čo STV vysiela posledných päť rokov. Přidal právnu normu z dielne ministra kultúry Daniela Krajcera (SaS) podporí, ale bez návrhu na zvýšenie platu generálnej riaditeľky RTVS Miloslavy Zemkovej zo súčasného štvornásobku priemernej mesačnej mzdy na sedemnásobok. "Myslím, že generálny riaditeľ je adekvátne ohodnotený a tie úlohy, ktoré má plniť, očakávam, že plniť bude. Nedráždite občanov a poslancov. Zabudnite," apeloval na ministra Krajcera. Zároveň predniesol pozmeňujúci návrh, ktorý zvýšenie platu z novely vypúšťa. O neochote podporiť zvýšenie Zemkovej mzdy hovorili pred časom aj poslanci SDKÚ-DS. Szilárd Somogyi (SaS) Přidala upozornil, že rozdielnosť v názoroch medzi poslancami je samozrejmá a prirodzená. "Považujem to za normálne a nič zlé v tom nevidím, ale vy ste to spojili s negatívnymi invektívami. Navrhujem vám dohodu, že keď vy nebudete pokračovať v týchto nezmysloch, my nebudeme hovoriť realitu o vás," odkázal. Jozef Viskupič (SaS) priznáva, že nemá osobne problém, aby sa plat generálnej riaditeľky v súčasnom stave nenavyšoval. "Akurát ma zaráža, že ste hlasovali za to, aby bol odsunutý návrh na zmrazenie platov poslancov na ďalšiu schôdzu. Ak ide o cudzie peniaze, podávate pozmeňujúce návrhy, ak ide o vaše, tak vám to vadí," vyhlásil Viskupič. Přidal sa ohradil, že on na rozdiel od Obyčajných ľudí žije len z poslaneckého platu a na manželku neprepísal žiadne majetky.

Navrhovať zrušenie koncesionárskych poplatkov v čase pádu vlády a snahy o konsolidáciu verejných financií je neférové a populistické. Myslí si to exminister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD). "Je unikát, keď minister, ktorý ak by bol chlap, už by nebol ministrom, predkladá zásadný návrh pre vládu, ktorá tu ešte nie je. To je nielen unikát, je to neférové a drzé," vyhlásil Maďarič počas parlamentnej rozpravy na adresu novely zákona o Rozhlase a televízii Slovenska (RTVS) z dielne ministra kultúry Daniela Krajcera (SaS). Zmena financovania tohto verejnoprávneho médiá je podľa opozičného poslanca vo vzťahu k napätým verejným financiám vyslovene škodlivé a nie je náhoda, že minister financií Ivan Mikloš (SDKÚ-DS) odsúval schvaľovanie tohto zákona, kým sa dalo. "Kto zaplatí týchto viac ako 90 miliónov eur? SaS, Európska únia, nejaký kúzelník? Budú pochádzať zo štátneho rozpočtu a budú niekde chýbať, možno najviac v rezorte kultúry," upozornil Maďarič. Celkovo to podľa neho prinesie pre verejné financie bremeno, ktoré sa môže blížiť 200 miliónom eur, keďže okrem vyšších výdavkov rozpočtu treba počítať aj s chýbajúcimi príjmami z koncesionárskych poplatkov. Krajcerovi odkázal, že na takúto zásadnú zmenu už nemá mandát a mal by v sebe nájsť silu návrh stiahnuť. "Vláda so silným novým mandátom môže rozmýšľať o tom, ako financovať verejnoprávne médiá, ale takéto rozhodnutie nemôže robiť niekto, kto už dnes nemá na to právo a kto nebude niesť zodpovednosť za tento štát od roku 2012," uzavrel opozičný poslanec. "Oceňujem dramatický pátos, ktorým ste predniesli svoj prejav, no uprednostnili ste formu pred obsahom. Tento návrh bol predložený v čase, keď nik netušil, čo sa stane, táto vláda si to teda chcela vyskúšať na sebe, nie pripraviť pre ďalšiu vládu," pripomenul v reakcii poslanec SDKÚ-DS Miroslav Beblavý. Podľa neho nie je koncesionárky poplatok dobrá daň a bude spravodlivejšie financovať verejnoprávne médium zo všeobecných daní. Magdaléna Vášáryová (SDKÚ-DS) odkázala Maďaričovi, že on sedel v kresle ministra kultúry štyri roky a mal tak šancu zmeniť financovanie verejnoprávnych médií. "Zaviedli ste zástrčkovú daň, bohužiaľ, bola zle vypočítaná a nevyriešila skutočne aspoň normálne prežitie napríklad STV. To, že ste dávali do televízie ad hoc peniaze z rozpočtu, to kto platil? To tiež nie je riešenie," upozornila.

Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Mitchel Musso, 20-ročný herec známy najmä pre stvárnenie jedného z kamarátov hlavnej postavy seriálu Hannah Montana (2006), sa ocitol v nedeľu ráno v rukách polície. Hliadka v meste Burbank ho totiž zatkla za šoférovanie pod vplyvom alkoholu. Ako informoval tamojší denník Burbank Leader, Musso, ktorý v spomínanom seriáli s Miley Cyrus v hlavnej úlohe stvárňuje Olivera Okena, nevenoval pozornosť inštrukciám policajta, keď prechádzal cez miesto, kde sa krátko predtým stala dopravná nehoda. Herec musel následne na krajnici odstaviť svoj mercedes, v ktorom sa viezol sám, a podstúpiť test triezvosti. V krvi mal údajne viac ako povolený limit 0,8 promile alkoholu, nehovoriac o tom, že v USA je zakázané piť alkohol ľuďom, ktorí nedosiahli vek 21 rokov. Polícia ho napokon prepustila po tom, ako vyplatil kauciu vo výške päťtisíc amerických dolárov (v prepočte približne 3 660 eur). Informácie pochádzajú z webovej stránky http://www.hollywoodreporter.com/

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Približne na hodinu a pol paralyzoval včera činnosť ruskej tlačovej agentúry Interfax požiar v jej centrále v Moskve. Počas tejto doby agentúra nevydávala žiadne správy. Pri požiari nebol nikto zranený, oznámila konkurenčná agentúra ITAR-TASS. Hasičom sa plamene podarilo rýchlo uhasiť. Predtým evakuovali 30 zamestnancov. Požiar vznikol počas rekonštrukcie reklamných tabúľ na streche štvorposchodovej budovy, v ktorej agentúra sídli. Agentúra Interfax bola založená v roku 1989 a informuje predovšetkým o dianí v Rusku a krajinách bývalého Sovietskeho zväzu.

Copyright © TASR 2011

19. 10. 2011

Rádioamatéri

Rádioamatéri
Dobry den, p. Zemkova, po precitani zapisu z posledneho zasadania rady RTVS, obzvlast nasledovnej pasaze: "M. Zemková uviedla, že STV sa drobí pod rukami a toto bol jeden zo symptómov. Na odstránení poruchy, ktorá bola spôsobená mimo územia STV pracovali všetci administrátori celý víkend a spustili to. Pokial RTVS nemá vlastné zariadenia, na ktorých tie stránky bude držat, tak nemôže rucit za nic. Ide podla nej o 10 serverov, ktoré sú rôznymi spôsobmi poprepájané s rôznymi externými firmami. Informovala, že sa stavia nový systém a RTVS si zapožicia nový server." a vypocuti zvukoveho zaznamu, mi neda nereagovat. Mrzi ma, ze takto otvorene a verejne zavadzate radu RTVS aj verejnost. Neviem aky je dovod Vasho konania a ani si to radsej nechcem domyslat. Je naozaj velmi nefer, ak hovorite, ze sa STV "drobi pod rukami", obzvlast co sa tyka IT technologii. V marci 2011, ked som po vyse 5 rokoch posobenia ako systemovy administrator z STV odchadzal, bola na tom vyrazne lepsie, nez Slovensky rozhlas. Dokonca na tom bola porovnatelne so sukromnymi mediami, ak nie lepsie. Mimo par kratkych vypadkov, ktore boli sposobene manipulacnymi chybami nedochadzalo k ziadnym zasadnym vypadkom, dokonca sa zmeny v infrastrukture realizovali za plnej prevadzky bez zasadeho ovplyvnenia chodu jednotlivych systemov. Takyto stav bol v STV niekolko poslednych rokov, pocas ktorych bola infrastruktura systematicky rozvijana a bolo do nej kontinualne investovane. Investicie boli v celkovom objeme cca 2. mil EUR od roku 2004. Cela infrastruktura v STV bola redundantna. Klucove zariadenia su vzdy dve, nakonfigurovane ako redundantny par. Vsade su dostatocne kapacitne rezervy, rozpravali sme sa o tom aj na nasom osobnom stretnuti vo Februari 2011. Takisto technologicke riesenie bolo v tom case a domnievam sa ze aj stale je, generacne dalej, nez infrastruktura rozhlasu. Tiez zavadzate, ked tvrdite, ze porucha bola sposobena mimo uzemia STV. Pocas vypadku bolo mozne vidiet ciernu stranku. Tato cierna stranka sa nachadza fyzicky na tzv. "loadbalanceroch" a tie ju zacnu zobrazovat v momente, ked sa nevedia pripojit k webovym serverom. Tieto "loadbalancery" ako aj vsetky ostatne zariadenia sa fyzicky nachadzaju v budove UTD v Mlynskej doline, miestnost cislo 349, ktora je v dokumentacii vedena ako uzol s oznacenim "RD1". Je to miestnost, kde sa nachadza vsetka ostatna IT infrastruktura (systemy Provys, Helios, konci tu vsetka optika a su tu aj core switche). Nic z toho sa mimo "uzemia STV" nenachadza. Taktiez zavadzate, ked tvrdite, ze su servery rozne poprepajane s roznymi externymi firmami. Uvedte prosim s akymi konkretne Tento system som staval, viem o nom vsetko a ak ste taketo prepojenia nevytvorili vy, tak naozaj netusim o com hovorite. Zariadenia o ktorych hovorite su v sprave RTVS a su rovnako aj jej majetkom. Tieto zariadenia absolutne postacuju na pokrytie prevadzky stranky www.stv.sk v podobe v ktorej sa aktualne nachadza. Trochu casu a energie treba venovat konfiguracii systemov, ktore na tychto zariadeniach bezia, nic viac. Rad by som este upozornil na fakt, ze stranka www.rozhlas.sk, ktoru ste realizovali Vy a Vasi kolegovia, sa Vam tiez uz niekolko mesiacov vyslovene drobi pod rukami, ako napriklad na adrese http://www.rozhlas.sk/aktualne na ktorej bolo vyse 6 tyzdnov chybove hlasenie namiesto obsahu, casto sa tam nachadzaju casy z buducnosti a kopa podobnych detskych chyb. O profesionalnej kvalite tejto webovej prezentacie ani nehovoriac. Ak beriem ako vzor Vasej predstavy o funkcnych rieseniach to co mam moznost vidiet na www.rozhlas.sk, pri sume, ktoru to stalo, tak naozaj ako danovy poplatnik a clovek, ktory plati koncesionarske poplatky si radsej ani nechcem skusit predstavit, co bude vysledkom po Vasom investovani do spolocneho weboveho riesenia a kolko to bude stat. Rovnake obavy mam z dodatku k zmluve o telekomunikacnych sluzbach, do ktorych ste zahrnuli aj spravu siete, v celkovom objeme vyse 5 mil. EUR po dobu 4 rokov. Mozno si este spomeniete co som Vam povedal na nasom osobnom stretnuti o mojej motivacii a ako sa k celej problematike STV staviam. Problem je podla mna vo Vasej motivacii, neviem ako Vy, ale mam podozrenie, ze ludia s ktorymi spolupracujete, nie su v RTVS s motivaciou nieco vybudovat, ale ich motivaciou je robit biznis. Mam obavu, ze opat odtecie obrovske mnozstvo penazi danovych poplatnikov a vysledna hodnota ktoru RTVS a nakoniec aj obcan dostane za tieto peniaze bude minimalna. Preto mam pre Vas obchodnu ponuku. Zdarma zabezpecim instalaciu a konsolidaciu serverov, na ktorych bezi web, tak aby ste do jeho prevadzky v sucasnej podobe nemuseli vobec investovat. Ako protisluzbu ziadam vecnu, verejnu diskusiu o vyhodnosti zmluv a investicnych zamerov, ktore ste hlavne v oblasti techniky v RTVS realizovali pocas Vasho posobenia vo funkcii riaditelky tejto institucie. Kludne si mozete do tejto diskusie prizvat aj Vasich kolegov.

S Pozdravom Peter Mihalik

Výročná cena za žurnalistiku EP

Výročná cena za žurnalistiku EP

Európsky parlament udelil dnes už po štvrtý raz výročnú cenu za žurnalistiku. Cena, ktorú víťazom osobne odovzdal predseda EP Jerzy Buzek, vyzdvihuje úsilie a snahu novinárov, zaoberajúcich sa dôležitými európskymi témami, zlepšiť informovanosť verejnosti o fungovaní európskych inštitúcií. Medzi tohtoročnými víťazmi nie je ani jeden žurnalista z krajín strednej a východnej Európy. "Uvedomujem si, aká je to ťažká úloha, vysvetľovať Európsku úniu, jej politiku a jej rozhodnutia. Šírenie myšlienok o lepšom pochopení EÚ je neraz zložité a komplikované, ale je to životne dôležité," uviedol Buzek v pléne EP. Pred ocenenými novinármi, porotou a hosťami dodal, že v EÚ je okolo 500 miliónov obyvateľov a tí si zaslúžia byť dobre informovaní. Víťazmi tohoročného udeľovanie cien za žurnalistiku sa v štyroch oceňovaných kategóriách - tlač, internet, televízia a rozhlas - stali novinári z Francúzska, Talianska, Fínska a Nemecka. Každý z víťazov dostal odmenu vo výške 5000 eur. Francúzsky novinár Romain Gubert z týždenníka Le Point sa stal víťazom súťaže vďaka svojmu investigatívnemu a zároveň poučnému článku "Neuveriteľný príbeh eura." Blogger Massimiliano Nespola z Talianska vyhral internetovú časť súťaže vďaka článku v elektronických novinách rímskej univerzity Sapienza s názvom "Nevieme kedy, ale európska ústava raz bude," v ktorom sa mu podarilo zobraziť EÚ ako vyvíjajúcu sa inštitúciu, ktorá chráni nielen ekonomické záujmy rôznych skupín, ale i záujmy všetkých Európanov. Fínsky novinár Tero Koskinen z televíznej stanice YLE bol ocenený za svoju reportáž "Návrat Rómov," ktorá hovorí o živote rómskych prisťahovalcov, dospelých a detí, žijúcich v karavanoch v centre mesta Helsinki. Nemecký rozhlasový redaktor Steffen Wurzel zo stanice SWR bol uznaný za víťaza kategórie rozhlas vďaka reportáži s názvom "Utečenci, ich pomocníci a ploty," ktorá investigatívnym spôsobom poukázala na spôsob, akým EÚ nakladá s utečencami na svojich hraniciach, najmä v turecko-gréckom pohraničí. Národné poroty, zložené z novinárov pochádzajúcich z jednotlivých členských krajín, vybrali do súťaže 64 národných víťazov, ktorých príspevky postúpili do celoeurópskeho kola - 21 v kategórii tlač, 16 v kategórii rozhlasových príspevkov, 15 v kategórii televízia a 12 v kategórii internet. Z tohto počtu napokon bruselská porota, zložená z troch europoslancov a šiestich novinárov, vybrala 1 celoeurópskeho víťaza v každej uvedenej kategórii.

Copyright © TASR 2011

Templeton Freedom Awards 2011 aj pre Postoy.sk

Templeton Freedom Awards 2011
aj pre Postoy.sk
Slovenský internetový časopis Postoy.sk získal minulý týždeň prestížne medzinárodné ocenenie Templeton Freedom Awards 2011 v kategórii "etika a hodnoty". "Portál od založenia vyhral niekoľko novinárskych ocenení a stal sa jedným z najvplyvnejších miest šírenia hodnôt slobody, demokracie, osobných slobôd, dialógu, morálnych hodnôt a tolerancie medzi mladými lídrami na Slovensku," uvádza v zdôvodnení organizátor ocenenia americká nezisková organizácia Atlas Economic Research Foundation. Americký program bol založený v roku 2003, odkedy bola medzi víťazmi rozdelená čiastka viac ako 1,5 milióna dolárov (cca 1,1 milióna eur). Víťazi každoročne dostávajú grant 10.000 dolárov (7312 eur). Slovenský projekt v tomto roku uspel v konkurencii viac ako 183 uchádzačov z 48 krajín. Postoy.sk je projekt Stredoeurópskej podnikateľskej a sociálnej iniciatívy CEBSI, ktorý založila skupina študentov. Svojím obsahom sa zameriava na domáce, zahraničné, ekonomické, kultúrne i náboženské témy. Autormi sú dnes aj študenti či absolventi Katolíckej univerzity v Ružomberku. Zo slovenských projektov medzi víťazmi v minulosti figurovali aj Konzervatívny inštitút M. R. Štefánika (2007), Inštitút ekonomických a spoločenských analýz (2010) či mediálne známa Nadácia F. A. Hayeka (2004).

Copyright © TASR 2011

RADA RTVS

RADA RTVS

.

HA HA HA HA HA

HA HA HA HA HA
Po včerajšom zasadnutí rady Audiovizuálneho fondu sa novým predsedom rady Audiovizuálneho fondu (AVF) stala Petronela Kolevská.
Rada je v zložení Robert Ťavoda - podpredseda rady, vymenovaný za oblasť poskytovania retransmisie ; Ľubomír Čechovič - vymenovaný za oblasť nezávislých producentov v audiovízii ; Ľuba Féglová - vymenovaná za oblasť distribúcie audiovizuálnych diel ; Marta Gajdošíková - vymenovaná za oblasť televízneho vysielania vysielateľom zriadeným zákonom ;Tomáš Kamenec - vymenovaný za oblasť televízneho vysielania vysielateľmi oprávnenými vysielať na základe licencie ;Petronela Kolevská - vymenovaná za oblasť nezávislých producentov v audiovízii ;Miloslav Luther - vymenovaný za oblasť tvorby slovenských audiovizuálnych diel ;Jelena Paštéková - vymenovaná za oblasť tvorby slovenských audiovizuálnych diel ;Nataša Slavíková - vymenovaná vymenovaná podľa § 5 ods. 1 písm. g) zákona č. 516/2008 Z.z. o Audiovizuálnom fonde .

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT 2- TV JOJ ; 2. TELEVÍZNE NOVINY – TV Markíza ; 3. Modré z neba – TV Markíza ; 4. Tisíc a jedna noc – TV Markíza ; 5. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 6. LET´S DANCE – TV Markíza ; 7. Športové noviny – TV Markíza ; 8. Nočné Televízne noviny – TV Markíza ; 9. Počasie – TV Markíza ; 10. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 11. ŠPORT- TV JOJ ; 12 . Ordinácia v ružovej záhrade V. – TV Markíza ; 13 .Diabolská svokra – TV Markíza ; 14. KRIMI- TV JOJ ; 15. LET´S DANCE – Rozhodnutie – TV Markíza ; 16. Zita na krku – TV Markíza ; 17. Na telo – TV Markíza ; 18. Hľadá sa MILIONÁR- TV JOJ ; 19. Panelák- TV JOJ ; 20. Pošta pre teba - Jednotka .

18. 10. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Grécki železničiari a novinári sa dnes pridali k vlne štrajkov proti úsporným opatreniam. Druhý deň po sebe v Grécku nejazdili trajekty, zatiaľ čo kopy odpadkov v mestách neodvážali už 17. deň po sebe. Novinári začali dnes ráno 24-hodinový štrajk na protest proti plánovanému znižovaniu platov a prepúšťaniu. V rádiu, televízii a na webových portáloch nezverejňovali nijaké správy, v stredu v krajine nevyjdú noviny. Odborári naďalej paralyzovali ďalšie služby a štátni zamestnanci pokračovali v okupačných štrajkoch na deviatich ministerstvách a vo viacerých štátnych organizáciách. Štrajk colníkov má pokračovať do štvrtka, čo môže ovplyvniť dodávky potravín a pohonných hmôt. Situáciu v stredu ešte skomplikuje zatvorenie čerpacích staníc. Letoví dispečeri medzitým oznámili, že majú v úmysle pridať sa k protestom na celé dva dni - v stredu a vo štvrtok počas 48-hodinového generálneho štrajku, počas ktorého chcú povoliť len tranzitné lety. Počas generálneho štrajku, zvolaného hlavnými odborovými zväzmi pred hlasovaním parlamentu o nových úsporných opatreniach, ostanú zatvorené obchody, banky, úrady a školy. Vodiči autobusov a metra chcú štrajkovať len niekoľko hodín, kým taxikári celé dva dni. Na štrajk vyzvali aj právnici na protest proti plánom vlády otvoriť ich sektor väčšej konkurencii. V nemocniciach bude pracovať len pohotovostný personál.
Milánsky súd oslobodil dnes talianskeho premiéra Silvia Berlusconiho od obvinení z daňového podvodu a sprenevery vo výške desiatok miliónov eur v súvislosti s jeho súkromnou televíznou spoločnosťou Mediaset. V prípade nazvanom Mediatrade existovalo podozrenie, že došlo k podvodu pri predaji filmových práv spoločnosťou Mediaset. Berlusconi obvinenia neustále popieral. Súd však vzniesol obvinenie voči Berlusconiho najstaršiemu synovi Pierovi Silviovi, riaditeľovi spoločnosti Mediaset Fedelemu Confalonierimu a deviatim ďalším obžalovaným. Proces by sa mal začať 22. februára. Prokuratúra sa podľa zdrojov zo súdu odvolá proti rozhodnutiu zbaviť Berlusconiho obvinení. "Vždy sme hovorili, že nedošlo k žiadnemu previneniu a že Berlusconi s tým nemá nič do činenia," vyhlásil premiérov právnik Niccolo Ghedini. "Je to dosť zriedkavé rozhodnutie... avšak napriek tomu si naďalej myslíme, že milánski sudcovia Berlusconiho prenasledujú," dodal. Taliansky premiér naďalej čelí obvineniam v troch aktívnych procesoch na milánskom súde. V dvoch prípadoch je obvinený z korupcie a daňových podvodov súvisiacich s jeho mediálnym impériom, v treťom z toho, že platil za sex s neplnoletou prostitútkou a zneužil svoju moc, aby to zatajil. Berlusconi všetky obvinenia popiera. Zdroj: Reuters, AP
Venezuelský telekomunikačný úrad udelil spravodajskej televíznej stanici Globovisión pokutu 9,3 milióna bolívarov (1,54 milióna eur) za to, že informovala o nedávnej krvavej väzenskej vzbure, ktorá sa stala politickým problémom pre prezidenta Huga Cháveza. Viceprezidentka Globovisión María Fernanda Floresová povedala, že pokuta sa "nedá zaplatiť". Právny poradca televízie tvrdí, že vláda chce televíziu zruinovať. Globovisión je jedinou súkromnou televíziou, ktorá kritizuje vládu. Vzbura vo väzení Rodeo II vypukla v júni po tom, čo armáda v rámci pátrania po zbraniach uskutočnila raziu v susednom väzení. Nepokoje trvali 27 dní a vyžiadali si sedem mŕtvych. Väzni sa nakoniec vzdali. Šéf Národnej komisie pre telekomunikácie Pedro Maldonado rozhodnutie na tlačovej konferencii zdôvodnil okrem iného tým, že televízia "ospravedlňovala zločin" a podnecovala "strach občanov". Maďarský Fond na podporu poskytovateľov mediálnych služieb a správy majetku (MTVA), ktorý zastrešuje verejnoprávne médiá, nahlásil príslušnému úradu práce zámer prepustiť 414 pracovníkov týchto médií. Informoval o tom dnes komunikačný riaditeľ MTVA László Szabó. Podľa tlačovej agentúry MTI Szabó poznamenal, že rovnako ako pri predchádzajúcom masovom prepúšťaní aj teraz sa dodržia všetky ustanovenia zákonníka práce a bude sa hľadať dohoda s podnikovými radami a odborárskymi zväzmi o podmienkach prepúšťania. V lete z 3200 pracovníkov verejnoprávnych médií prepustili 420 ľudí v aktívnom veku a 80 odišlo do dôchodku. Šesťdesiat percent prepustených boli novinári a ľudia z prípravy programov, 40 percent boli administratívni pracovníci. Podľa plánov MTVA bude pri nasledujúcom prepúšťaní opačný pomer. Obchodný plán fondu, pod ktorý verejnoprávne médiá patria od 1. januára 2011, ráta pre tento rok s prepustením 1000 zamestnancov. Pracovnoprávny súd prvého stupňa označil predchádzajúce prepúšťanie na základe podnetu Nezávislých odborov pracovníkov televízie a filmárov za protiprávne, MTVA sa však proti rozhodnutiu odvolal. Šéfredaktori fondu už pripravujú zoznamy zamestnancov, ktorí dostanú výpovede.

Copyright © TASR 2011