DALITO!

14. 10. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Britský orgán dohliadajúci na médiá vymenoval nového predsedu po tom, čo predchádzajúca šéfka Peta Jane Buscombová odstúpila v čase tvrdej kritiky za nezvládnutie škandálu okolo odpočúvania telefónov médiami. Komisia pre sťažnosti na médiá dnes oznámila, že právnik a bývalý zákonodarca David Hunt nahradí vo funkcii bývalú predsedníčku Buscombovú. Buscombová odstúpila v júli, keď sa dostala pod paľbu kritiky za to, že nezamedzila extrémom v práci bulváru. Súdne vyšetrovanie škandálu okolo prenikania médií do odkazových schránok mobilných telefónov rieši problém, či Británia potrebuje prísnejší systém na dohľad nad médiami. Kauza otriasla britskou tlačou aj verejnosťou a spôsobila zánik legendárneho bulvárneho týždenníka News of the World, ktorý patril mediálnemu magnátovi Rupertovi Murdochovi. Hunt, ktorý začne pracovať v novej funkcii na budúci týždeň, vyhlásil, že je potešený príležitosťou riadiť "veľmi dôležitý" proces dohľadu nad médiami.
Americký internetový vyhľadávač Google zaznamenal za 3. štvrťrok 2011 čistý zisk 2,73 miliardy USD (1,99 miliardy eur) alebo 8,33 USD na akciu. To je o 26 % viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka, keď spoločnosť vykázala čistý zisk 2,17 miliardy USD alebo 6,72 USD na akciu. Analytici, ktorých oslovila agentúra Thompson Reuters, však odhadovali, že Google v sledovanom období dosiahne zisk 8,74 USD na akciu. Do odhadu analytikov však zvyčajne nie sú zahrnuté mimoriadne položky, napríklad v prípade Google sú to poplatky za zdieľanie internetových stránok s partnerskými firmami. Po ich vylúčení sa totiž čistý zisk Google vyšplhal na 3,18 miliardy USD alebo 9,72 USD na akciu. Tržby spoločnosti z reklamy za tri mesiace do konca septembra 2011 vzrástli medziročne o 33 % na 9,34 miliardy USD, z toho príjmy Google z vlastných internetových stránok stúpli o 39 % na 6,74 miliardy USD. Z partnerských stránok Google prostredníctvom programov AdSence dosiahol zisk 2,60 miliardy USD, čo je o 18 % viac ako v 3. kvartáli 2010. Google sa v ostatnom čase sústredil aj na rýchlo sa rozvíjajúci trh s mobilnými telefónmi, kde je jeho najväčším súperom firma Apple a jej iPhone. Príjmy Google z mobilného softvéru Android, ktorý sa stal najpoužívanejším softvérom na svete, v 3. kvartáli 2011 prudko stúpli na 2,5 miliardy USD z 1 miliardy USD v rovnakom období vlaňajšieho roka. Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.

Bomba zničila v noci nadnes auto známeho bulharského novinára Sašu Dikova, ostrého kritika vlády premiéra Bojka Borisova. K útoku došlo pred žurnalistovým domov v obytnej zóne v metropole Sofia. Podomácky vyrobenú nálož umiestnili neznámi páchatelia pod novinárovo auto, zaparkované na ulici. Explózia nespôsobila žiadne zranenia. Dikov v súčasnosti zastáva post programového riaditeľa súkromnej televízie 3 TV. Tvrdí, že sa mu pred útokom nikto nevyhrážal. V Bulharsku momentálne prebieha ostrá kampaň pred prezidentskými a komunálnymi voľbami, ktoré sa uskutočnia 23. októbra. Predseda Európskej komisie José Manuel Barroso dnes počas návštevy Bulharska zdôraznil, že Sofia musí pokračovať v boji proti zločinu a v reformách súdnictva.

Copyright © TASR 2011

Európska federácia novinárov (EFJ) a európska skupina Medzinárodnej federácie novinárov (IFJ) vyjadrila svoj nesúhlas s plánmi gréckej vlády na integráciu novinárov verejnoprávnych médií do kategórie štátnych zamestnancov. Tým vláda chce rapídne znížiť ich mzdy. "Práca vo verejných médiách, neznamená, že ide o štátneho úradníka, ba práve naopak: novinári sú zodpovední verejnosti a je nutné udržať ich politickú a ekonomickú nezávislosť na vláde," povedal Arne König, prezident EFJ. "Bol by to veľmi zlý signál pre dôveryhodnosť novinárov a ich nezávislosť, ak členské krajiny Európskej únie by verejnoprávne médiá zahrnuli do zvyšku verejného sektora," dodal König. Grécka vláda, pod tlakom medzinárodných a európskych menových inštitúcií znížiť verejné výdavky, chce integrovať všetkých zamestnancov verejnoprávnych médií do verejného sektora s jednotným systémom odmeňovania. To znamená, že novinári zamestnaní v ERT (grécka verejnoprávna televízia) a v ANA-MPA (Atény - Macedónska tlačová agentúra), by boli považovaní za štátnych úradníkov, ale tiež, že by stratila platnosť ich súčasná kolektívna zmluva. "Naše reklasifikácie na stav štátneho úradníka odporujú zmyslu a poslaniu nezávislých novinárov," vyhlásili novinári gréckej pobočky EFJ v Aténach. "Novinári pracujúci vo verejnoprávnych médiách musia mať záruku svojej slobody informovať nezávisle práve v tejto dobe, kedy grécka verejnosť očakáva korektné a nezaujaté informácie. Táto sloboda je zaistená prostredníctvom existujúcej národnej kolektívnej zmluvy novinárov, "vyhlásili odboroví reprezentanti novinárov Union of Athens Daily Newspaper Journalists 'Union of Macedonia a Thrace Daily Newspaper.

Zomrel Bedřich Zelenka

Zomrel Bedřich Zelenka
Vo veku 89 rokov dnes zomrel český herec, humorista, dramaturg a scenárista Bedřich Zelenka, ktorý sa preslávil predovšetkým ako autor postavy pána Hlustvisiháka. Agentúre Mediafax to potvrdil hovorca Českej televízie Ladislav Šticha. Zelenka skonal po krátkej chorobe v jednej z pražských nemocníc. Bedřich Zelenka sa narodil 3. decembra 1921 v Kralupoch nad Vltavou a vyštudoval obchodnú akadémiu. Následne sa stal úradníkom a začal písať do satirického týždenníku Dikobraz. Neskôr spolupracoval s televíziou, začiatkom 60. rokov však prešiel do rozhlasu, kde pôsobil ako redaktor a dramaturg. Jeho bratom je scenárista a spisovateľ Otto Zelenka.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Ľudia sa nás vôbec nemusia báť, my sme dobrá vláda." Ľubomír Galko

"iSad ." Neil Diamond, spevák a skladateľ

"Prehra s Andorrou nie je reálna. Za koho nás považujete? Mysleli ste si, že neporazíme tento kolchoz ,Slovensko ? A to k nám prídu ešte horší." Roman Širokov, ruský stredopoliar

“ Ešte sa so mnou potrápiš Ty kokot ! " Vladimír Weiss na tlačovke SFZ

"Jej diplomatické úsilie bolo na dobrej ceste. Medzitým však na rokovaní európskej skupiny zaznela informácia, že Slovensko euroval podporí, čo znamenalo, že nám nebude poskytnutá žiadna výnimka. To zmarilo Radičovej šancu uspieť vo vyjednávaní lepších podmienok pre Slovensko." Richard Sulík

" Ďakujeme Vám za prejavenú dôveru sledovať náš kanál, budeme sa snažiť aby ste neboli sklamaný. Vysielanie bude spustené dúfam že čoskoro keď aj z menej reláciami ale určite Vás neskôr hlavne k vianociam naše vysielanie zaujme... 1.11.2011 je taký orientačný štart možno skôr nie však neskôr ako magický dátum 11.11.2011. Prajeme pekný víkend. Vaša TV Empatia. " Anonymný mail z TV Empatia

„ Tvojim slovám o solidarite budem veriť vtedy, keď v prospech eurovalu založíš svoj byt." Richard Sulík

"Bohužiaľ tak ako je to nastavené to vyzerá, že vláda padne. Potom sa musíme zamyslieť nad tým aký je najlepší scenár, aby naštartované reformy dobehli." Martin Poliačik

„ Strana Sloboda a solidarita svojou neúčasťou na hlasovaní o eurovale zachránila európskym daňovníkom vyše 300 miliárd eur. Tvrdí to predseda liberálov. Mrzí nás, že za našu principiálnu pozíciu sme boli vydieraní spojením hlasovaní o eurovale a o dôvere vláde. Dostali sme mandát na to, aby sme chránili peniaze slovenských daňovníkov. " Richard Sulík

"Nedokážem jednoslovne odpovedať na otázku, či mám rád bryndzové halušky a sex so zvieratami. Dôverujem vláde Ivety Radičovej, ale odmietam euroval." Ondrej Dostál

„Nevidím najmenší dôvod na odstúpenie z pozície predsedu parlamentu len preto, že si to Iveta Radičová želá.“ Richard Sulík

"Ak by sme dostali dôveru od národa, vládli by sme aj sami. Verte mi, že by sme peniaze získali, že by dividendy veľkých korporácií, ktoré vykrádajú túto krajinu, z tejto krajiny neodchádzali a boli by použité tu, na Slovensku." Ján Slota

„O Slovensku by nemal rozhodovať kokaín. Shit happens. „ Rado Baťo

"Odvolávať niekoho odvolávaného, to je vlastne negácia, čiže by nás vlastne vymenovali naspäť." Ľubomír Galko

"Za mňa môžem povedať, že ja nikam odstupovať nebudem. Pádla vláda, nie parlament... My nezvykneme odchádzať z bojového poľa len tak." Richard Sulík

„ Slovensko sa premenilo na "myš, ktorá revala", keď hlasovalo proti snahám Európskej únie posilniť jej záchranný fond. „ Sydney Morning Herald

„To na koho skúšate?!“ Vladimír Weiss, na otázku : Čo si myslíte o neschválení eurovalu a páde vlády?

13. 10. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Najlepšie plateným televíznym hercom je podľa magazínu Forbes aj naďalej Charlie Sheen. Herec, ktorého v marci po ôsmich rokoch vyhodili z úspešného sitcomu Dva a pol chlapa (2003) si totiž od mája 2010 do mája 2011 na svoje konto pripísal 40 miliónov dolárov (v prepočte približne 29,4 milióna eur). Celá desiatka najlepšie platených televíznych hercov v tomto období zarobila dokopy 147 miliónov dolárov (v prepočte zhruba 108 miliónov eur), no ako upozorňuje Forbes, budúcoročný rebríček môže vyzerať úplne inak. Päť z desiatich televíznych hviezd totiž tento rok zo svojich úspešných seriálov odišlo. Steve Carell v máji po siedmich sezónach odišiel zo seriálu The Office (2005), aby sa mohol venovať filmovej kariére a tráviť viac času so svojou ženou a dvoma deťmi. Chris Meloni sa zase nedohodol s tvorcami krimi Zákon a poriadok: Špeciálna jednotka (1999) na novej zmluve a po dvanástich sezónach v úlohe detektíva Elliota Stablera seriál opustil. Na druhej priečke rebríčka je Ray Romano s dvadsiatimi miliónmi dolárov (14,7 milióna eur). Rovnako, ako Sheen však už ani on nepôsobí v televízii. Jeho seriál Men of a Certain Age (2009 - 2011) napriek úspechu u kritiky nedokázal pritiahnuť divákov, takže ho po dvoch sezónach zrušili. Podľa Forbes však tento seriál nepredstavoval hlavný zdroj jeho príjmov, keďže ešte stále zarába na komediálnom seriáli Raymonda má každý rád (1996 - 2005) a tiež ako hlas mamuta Mannyho v animovanej filmovej sérii Doba ľadová (2002, 2006 a 2009). Tretí skončil spomínaný Steve Carell, ktorý v sledovanom období zarobil 15 miliónov dolárov (11,03 milióna eur). © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Čína dnes ako politicky motivované kritizovala rozhodnutie britského umeleckého magazínu ArtReview, ktorý označil čínskeho umelca Aj Wej-weja za najvplyvnejšieho svetového umelca vo svojom zozname 100 takýchto umeleckých osobností z celého sveta. Zadržanie Aj Wej-weja čínskymi úradmi na 81 dní začiatkom tohto roka vyvolalo medzinárodné odsúdenie. Redaktor ArtReview Mark Rappolt povedal, že rozhodnutie redakcie nebolo v žiadnom prípade politické. Aj Wej-wej sa preslávil návrhom olympijského štadióna v Pekingu, známeho Vtáčieho hniezda, či nedávnou umeleckou inštaláciou v londýnskej galérii Tate Modern, kde rozmiestnil milióny napodobenín slnečnicových semienok z porcelánu, ktoré vytvorili dokonalú ilúziu veľkého množstva krehkých semiačok. "Čína má množstvo umelcov s podobnými schopnosťami. Domnievame sa, že výber je založený na čisto politickom základe a je v rozpore s úlohami takéhoto magazínu," uviedol hovorca čínskeho ministerstva zahraničných vecí Liou Wej-min. Aja prepustili na slobodu v júni, keď ho predtým zatkli na letisku v Pekingu a zadržiavali na dvoch utajených miestach v Číne. Na základe podmienok jeho prepustenia umelec nemôže poskytovať rozhovory novinárom a nemá prístup k internetu. Čínska vláda tvrdí, že Aj Wej-wej je stále podozrivý z hospodárskych trestných činov vrátane daňových únikov. Avšak aj pre agentúru Reuters už v minulosti uviedol, že od čínskych úradov nedostal oficiálne obvinenie za údajné hospodárske trestné činy. Umelec tvrdí, že úrady ho prenasledujú za jeho otvorenú kritiku vlády a Komunistickej strany Číny.

strong>

Rybníčkove kostry

Rybníčkove kostry
Slovenská televízia prehrala ďalší dlhodobý pracovnoprávny spor s bývalým zamestnancom. Režisér Ľubomír Mlynárik rozsudkom odvolacieho súdu po ôsmich rokoch vysúdil 93.817 eur ako odškodné za neplatnú výpoveď. Režisér Mlynárik bol jedným z 1070 zamestnancov STV, ktorých televízia pod vtedajším vedením Richarda Rybníčka uvoľnila zo zamestnania pre nadbytočnosť. Pri hromadnom prepúšťaní boli porušené ustanovenia Zákonníka práce. Devätnásť bývalých zamestnancov podalo žalobu na Okresný súd Bratislava IV pre neplatnosť výpovede a žiadali náhradu ušlej mzdy. V kauze režiséra Ľubomíra Mlynárika 11. októbra 2011 Krajský súd v Bratislave potvrdil rozsudok okresného súdu v časti náhrady mzdy. Proti rozsudku Krajského súdu v Bratislave odvolanie nie je prípustné. Dosiaľ ešte stále nie ukončených sedem žalôb.
Copyright © TASR 2010

Keby tak padala vláda každý týždeň

Keby tak padala vláda každý týždeň
Vysielanie o hlasovaní Národnej rady (NR) SR o rozšírení dočasného eurovalu a vyslovení dôvery vláde SR 11. októbra prinieslo spravodajskej televízii TA3 historicky najlepší podiel na trhu. TASR o tom informovala Antónia Račková Paričiová z agentúry PR Clinic. "Hlasovanie NR SR o eurovale a vyslovení dôvery vláde SR bolo mimoriadnou udalosťou nielen pre Slovensko, ale aj celú Európu. Naša spravodajská televízia TA3 sa preto venovala tejto téme kontinuálne počas celého dňa až do neskorých večerných hodín, či už zo štúdia TA3, alebo živými vstupmi a prenosmi z NR SR. Naše vysielanie bolo mimoriadne aj z pohľadu čísel – TA3 dosiahla svoj historicky najlepší podiel na trhu, čo je takmer 10,9 percenta," povedal Michal Gučík, generálny riaditeľ TA3. Od TA3 preberali informácie, video materiály a živé vysielanie najväčšie svetové spravodajské agentúry ako APTN, Reuters a AFP. Okrem historicky najlepšieho podielu na trhu v kategórii 12+ (takmer 10,9 percenta) dosiahla TA3 v kategórii 12-54 sledovanosť 7,6 percenta. V oboch kategóriách pritom ide v poradí o 3. miesto na trhu po TV Markíza a TV JOJ. V kategórii BA 18+ dosiahla podiel takmer 19 percenta. Dĺžka sledovania TA3 dosiahla číslo 85,3 minút, čím niekoľkonásobne presiahla svoj bežný priemer. TV TA3 si pritom aspoň na jednu minútu zaplo 1.214.543 unikátnych divákov. Najvyššiu sledovanosť, a teda 1. miesto na trhu, zaznamenala TV TA3 v týchto vysielacích časoch: 13.00-14.00 a v čase od 22.30 do 23.30.
Copyright © TASR 2010

Peňeži furt buli aj budú ,ľem teraz dajak nemam

Peňeži furt buli aj budú ,
ľem teraz dajak nemam
Zviditeľňovanie Slovenska v zahraničí, ako aj aktivít Slovákov v rôznych krajinách, úlohy zboru poradcov Úradu pre Slovákov žijúcich v zahraničí (ÚSŽZ), nový dotačný systém, ktorý úrad pripravuje, otázka zriadenia slovenského televízneho vysielania pre krajanov - patria medzi aktuálne témy ÚSŽZ a jeho zboru poradcov. Novinárov dnes o tom informoval predseda úradu Milan Vetrák. Súčasne vyslovil názor, že zbor poradcov by mal byť partnerom nielen predsedu ÚSŽZ, ale aj pre vládu SR či poslanecké kluby NR SR. Zdôraznil takisto, že podpora národného povedomia a kultúrnej identity Slovákov žijúcich v zahraničí je prioritou úradu. Ako informoval podpredseda zboru poradcov Dušan Klimo, žijúci v Nemecku, tento poradný zbor funguje od marca tohto roku a má 13 členov. Sú v ňom zastúpení krajania nielen z európskych krajín, ale prakticky z celého sveta - z Austrálie, Libanonu, USA či Kanady. "Pôsobenie v zbore poradcov ÚSŽZ je čestná funkcia, za svoju prácu nedostávame žiadnu finančnú odmenu," zdôraznil Klimo. Reagoval tak na dezinformácie, ktoré sa objavili na Slovensku, že údajne títo poradcovia poberajú veľké odmeny. Ako ďalej povedal, na terajšom zasadaní v SR chcú vytvoriť pracovné skupiny a sústrediť sa na to, aby sa krajania stali aktívnou súčasťou podpory Slovenska v zahraničí spolu s ÚSŽZ. Prítomní zástupcovia poradcov, medzi ktorými boli krajania z Austrálie, Libanonu, Nemecka a iných krajín, vyslovili ľútosť, že Slováci v zahraničí na rozdiel od ľudí pochádzajúcich z iných štátov, napríklad Slovincov, Maďarov či Poliakov a ďalších, nemajú možnosť sledovať televízne vysielanie zo svojej krajiny. SR je jediná z postkomunistických krajín, ktorá nemá TV vysielanie pre krajanov, z čoho sú veľmi sklamaní. V tejto súvislosti sa na tlačovej besede spomenulo aj stredajšie rokovanie predstaviteľov ÚSŽZ a poradcov s generálnou riaditeľkou RTVS Miloslavou Zemkovou. Vetrák uviedol, že podľa neho ochota zo strany RTVS vysielať pre krajanov je, treba však na to vytvoriť legislatívne a finančné podmienky. Napriek všetkým problémom verí, že sa nájde riešenie tejto otázky. Na stretnutí s novinármi sa hovorilo aj o úsilí Slovákov v zahraničí zaviesť vysielanie cez internet, o spolupráci ÚSŽZ s inými médiami na Slovensku, chystanej koncepcii úradu o vysielaní do vzdialených krajín, ako je Argentína či Austrália a iných otázkach.
Copyright © TASR 2010

Zomrel Heinz Bennet

Zomrel Heinz Bennent
Nemecký herec Heinz Bennent, známy u mnohých divadelných scén, ale aj z filmov Ingmara Bergmana, Rainera Wernera Fassbindera, Volkera Schlöndorfa či Francoisa Truffauta, zomrel dnes vo veku 90 rokov v kruhu najbližších doma vo švajčiarskom Lausanne. S odvolaním sa na pozostalých o tom informovali berlínske divadelné zdroje. Rodák zo Severného Porýnia-Vestfálska začal s osvojovaním si hereckého kumštu po druhej svetovej vojne a skúsenosti získal v angažmánoch na scénach v Karlsruhe, Bochume, ale aj Bazileji, Bonne, Hannoveri a Hamburgu. Zahral si však aj v Berlíne, Sttutgarte alebo Mníchove. Otec filmového Oskara Matzeratha, hlavnej postavy oscarovej adaptácie románu Güntera Grassa Plechový bubienok (1979), si popri synovi Davidovi Bennentovi sám zahral menšiu postavu v tomto filme. Na striebornom plátne však debutoval Heinz Bennet už v roku 1966, aby sa následne spolupodieľal aj na vzniku takých snímok ako Stratená česť Katariny Blumovej, Hadie vajce, Posledné metro, Zo života bábik a mnohých ďalších. Zosnulý si za výkon vo filme Posledné metro vyslúžil v roku 1981 nomináciu na francúzskeho Oscara - Césara. Za kreáciu hlavnej mužskej postavy filmu V roku korytnačky mu udelili nemeckú Spolkovú filmovú cenu (1989). Nemecký herec žil vo Švajčiarsku, kde ho dnes zastihla smrť, už od 70. rokov minulého storočia.

Copyright © TASR 2011

Dnes Večer pod lampou

Dnes Večer pod lampou

LÓVE

LÓVE

12. 10. 2011

Zomrel Dezsö Mészöly

Zomrel Dezsö Mészöly

Významný maďarský literát Dezsö Mészöly zomrel v utorok po krátkej chorobe vo veku 94 rokov. Dnes o tom informovala maďarská tlačová agentúra MTI s odvolaním sa na tamojšiu zväzovú organizáciu spisovateľov. Rodák z Budapešti bol predovšetkým básnikom a špičkovým umeleckým prekladateľom. V období rokov 1963-1978 pracoval aj ako dramaturg verejnoprávnej Maďarskej televízie, kde stál pri zrode viacerých filmových produkcií a neskôr ako dôchodca aj literárnych programov. Do maďarského jazyka prebásnil nielen celé dielo Francoisa Villona, ale aj práce Agathy Christie, Heinricha Heineho a Moliéra. V jeho preklade uvádzajú divadlá v Maďarsku aj značnú časť Shakespearovych hier. Vyšli mu aj viaceré zväzky poézie. Dezsö Mészöly zanechal po sebe rozsiahle literárne dielo, súčasťou ktorého sú aj štúdie, eseje, drámy a publicistika. Zosnulý bol laureátom Ceny Józsefa Attilu (1953), Ceny Gyulu Illésa (1993), alternatívnej Kossuthovej ceny (1998) i Kossuthovej ceny (1999).
Copyright © TASR 2011

Hanebné

Hanebné 11.10.2011 :
Jednotka- 7,4 %
Dvojka - 8, 8 %
TA 3- 10,1 %
To, čo predviedla, respektíve nepredviedla RTVS po 22.30 hodine je svetový unikát. Žiadne informácie, dve neodvysielané tlačovky, žiadná grafická informácia. V každej krajine by sa riaditeľ takto vedenej inštitúcie ráno zastrelil na námestí.
Verejne.
V priamom prenose.
HD.
P. S. A ani ešte vydajú tlačovú oslavnú správu. Velebnosti , du...

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Obyvatelia Záhoria sa môžu tešiť na novú regionálnu spravodajsko-publicistickú televíziu s názvom TV Region. Skúšobné vysielanie televízie prebieha od júna tohto roka a oficiálny štart bol naplánovaný na 10. októbra, avšak z technických príčin spustenie sa odkladá o pár dní. Informoval TASR riaditeľ televízie Martin Lidaj. "Dolaďujeme posledné technické problémy a vysielanie čoskoro spustíme," uviedol s tým, že TV Region okrem tradičných formátov prinesie aj diskusné relácie, investigatívne reportáže a dokumentárnu tvorbu. Podľa slov riaditeľa televízia bude vysielaná prostredníctvom internetu na adrese: www.tvregion.tv. "Zvolili sme formu V-O-D (video on demand - video na vyžiadanie). Divák si tak môže vybrať, čo a kedy bude sledovať," vysvetlil Lidaj. Je presvedčený, že internet je budúcnosť a táto forma vysielania časom nahradí tradičné šírenie programu. Projekt TV Region spolufinancuje Európska únia z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja, v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Slovensko - Česká republika. "Konkrétne ide o spoluprácu mesta Senica a mesta Veľké Pavlovice," zdôraznil riaditeľ. V prvých mesiacoch bude televízia zameraná predovšetkým na tieto mestá a ich okolité regióny. "Postupne však chceme cieľovú oblasť zväčšovať na celé Záhorie a Južnú Moravu." Ako uviedol Lidaj, pripravujú aj spoluprácu s regiónom Weinviertel v Dolnom Rakúsku. "TV Region má byť najmä o ľuďoch a pre ľudí. Chceme divákom ponúknuť obsahovo plnšie spravodajstvo. Dáme ľuďom priestor pre ich otázky a budeme hľadať na ne odpovede," podčiarkol. O priamy televízny prenos z Národnej rady SR, ktorá v utorok rozhodovala o podpore eurovalu, prejavili záujem viaceré spoločnosti. Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky (TÚ SR) vydal záujemcom: Česká televízia, ORF a Speedy Funk Film und Fernsehproduktions GmbH krátkodobé povolenie na prevádzku pozemnej stanice satelitnej služby SNG, prostredníctvom ktorej zabezpečovali priamy prenos z rokovania Národnej rady SR. Okrem týchto krátkodobých povolení majú dlhodobé povolenia aj: TA3, TV JOJ, TV Markíza, STV a KIT digital Czech, a. s., ktorí môžu robiť priame televízne prenosy prostredníctvom satelitu z územia Slovenskej republiky počas celého roka.
Copyright © TASR 2011

TÚ SR NEWS

TÚ SR NEWS
Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky (TÚ SR) vydal povolenie Rozhlasu a televízii Slovenska na pilotné vysielanie DRM+ (Digital Radio Mondiale+) v Bratislave. Vysielač bude umiestnený na budove rozhlasu a bude využívať frekvenciu 98,9 MHz. Podľa podmienok licencie vydanej Radou pre vysielanie a retransmisiu pilotné vysielanie DRM+ bude prebiehať v čase od 18.00 do 06.00 h. Maximálny povolený výkon ERP vysielača je 200 W. Povolenie nadobudlo právoplatnosť 10.10.2011. Povolenie je platné do 30.11.2011. TÚ SR povolil systém zdrojového kódovania MPEG-4, HE-AA C v.2. Základné parametre: mód robustnosti E, modulácia 4-QAM, 16-QAM, kódové rýchlosti 37,3 - 186,4 kHz, kódový pomer 1/2, výška antény nad terénom 80 m, vertikálna polarizácia. Informáciu TASR poskytol tlačový hovorca TÚ SR Roman Vavro. Workshop Telekomunikačného úradu (TÚ) SR o príprave výberového konania na udelenie terestriálnych prevádzkových povolení, ktorými sa budú prideľovať frekvencie vo frekvenčných vyhradeniach na vytvorenie štvrtého terestriálneho multiplexu na území Slovenskej republiky sa uskutoční v utorok 18. októbra o 10.00 h v zasadačke TÚ SR, továrenská 7 v Bratislave.

ČO BUDE ROBIŤ JANČKÁROVÁ ?

ČO BUDE ROBIŤ JANČKÁROVÁ ?

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 2. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT 2 – TV JOJ ; 3. Modré z neba – Markíza ; 4. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 5. Tisíc a jedna noc – Markíza ; 6. NAJLEPŠIE POČASIE TV JOJ ; 7. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 8. Športové noviny – Markíza ; 9. Pomsta v mene syna – Markíza ;10. LET´S DANCE – Markíza ; 11. Počasie – Markíza ; 12. Ordinácia v ružovej záhrade V- Markíza ; 13. KRIMI – TV JOJ ; 14. Hľadá sa MILIONÁR- TV JOJ ; 15. Futbal –Jednotka ; 16. Lampáreň – Markíza; 17. Útek na Horu čarodejníc HD - TV JOJ ; 18. Pestúnka v akcii – Markíza .

11. 10. 2011

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu udelila licenciu na lokálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby TV ESO spoločnosti JASLAM, s.r.o.. Rada začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s nedodaním súvislého záznamu vysielania programu Dva a pol chlapa z dňa 11.6.2011. Rada ďalej začala správne konanie voči spoločnosti MAC TV s.r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť spravodajstva) v súvislosti s odvysielaním príspevku Rok po masakre v Devínskej Novej Vsi v rámci programu Krimi noviny z dňa 30.8.2011. Rada uložila sankciu – odvysielanie oznamu o porušení zákona spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. z dôvodu porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť spravodajstva) v súvislosti s odvysielaním príspevku Profil Jána Pavla II. v rámci programu Televízne noviny z dňa 1.5.2011. Rada takisto uložila sankciu – pokutu vo výške 1000 eur spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. z dôvodu porušenia § 38 ods. 4 ZVR (propagácia sponzora alebo tretej osoby) v súvislosti s odvysielaním sponzorovaného programu Teleráno dňa 12.4.2011. Rada uložila sankciu – pokutu vo výške 1000 eur spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. z dôvodu porušenia § 38 ods. 4 ZVR (propagácia sponzora alebo tretej osoby) v súvislosti s odvysielaním sponzorovaného programu Teleráno dňa 13.4.2011. Rada uložila sankciu – pokutu vo výške 1000 eur spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. z dôvodu porušenia § 38 ods. 4 ZVR (propagácia sponzora alebo tretej osoby) v súvislosti s odvysielaním sponzorovaného programu Teleráno dňa 3.5.2011. Rada udelila licenciu na lokálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby Naša spoločnosti CREATV spol. s r.o.. Rada dnes vyhlásila výberové konanie na udelenie licencie/zmenu licencie na rozhlasové terestriálne vysielanie na 21.11. a 22.11.2011
.

Miklánek odkazuje

Miklánek odkazuje

„ F1 prinášajú aj iné televízne stanice, diváci si ju určite nájdu. „
Sledujte ORF, Sky Sport, Nova Sport , Nova, RTL, RTL Klub, Polsat a Digi Sport.

Na svätého Placida zima teplo vystrieda.

Na svätého Placida
zima teplo vystrieda.

Jednotka a Dvojka pod 10 percent - spolu hanebných 9,51 % !

Jednotka o chlp lepšie.
Dvojka horšie.
Markíza horšie a pod 30. TV Doma tiež horšie.
JOJ lepšie a aj JOJ PLUS o niečo horšie.
TA 3 lepšie.

Jednotka - 7.60 % ;
Dvojka - 1.91 % ;
Markíza - 29.42 % ;
TV DOMA - 4.49 % ;
TV JOJ – 22.00 % ;
JOJ PLUS- 5.87 % ;
TA 3 - 2.00 %

10. 10. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Aktivity pápeža Benedikta XVI., celej Rímskej kúrie a život katolíckej cirkvi vo svete - to sú hlavné body, na ktoré sa chce vo vysielaní zamerať nový vedúci Slovenskej redakcie Vatikánskeho rozhlasu (VR) Jozef Šofranko, člen Spoločnosti Ježišovej. Dnes o tom informovala Tlačová kancelária Konferencie biskupov Slovenska (TK KBS) v Bratislave. Šofranko začiatkom októbra tohto roku vystriedal vo funkcii Petra Dufku, ktorý po dvojročnom pôsobení v rozhlase má nové poslanie - bude vyučovať spirituálnu teológiu na Pápežskom orientálnom inštitúte v Ríme. Nový vedúci Slovenskej redakcie J. Šofranko pripomenul, že Vatikánsky rozhlas má svoj osobitý charakter, je jediným oficiálnym spravodajským médiom Svätej stolice. Od svojho začiatku bolo zverené jezuitom a túto misiu nanovo potvrdil Benedikt XVI. na začiatku svojho pontifikátu. Aj preto považuje za prvoradé poslanie VR informovať o všetkých aktivitách pápeža a cirkvi. Okrem spomenutých bodov chce nový vedúci rovnako upriamiť pozornosť aj na témy súčasnej doby, na ktorých veľmi záleží Svätému Otcovi, ako sú viera súčasného človeka, rodina, miesto a zodpovednosť kresťanov vo svete, nová evanjelizácia, medzináboženský dialóg a ekumenizmus, nespravodlivosť vo svete, ekológia a ďalšie. Jozef Šofranko má 34 rokov a pochádza z Prešova. Do Spoločnosti Ježišovej vstúpil v roku 1996. Základné filozofické a teologické štúdiá absolvoval na Teologickej fakulte Trnavskej univerzity v Bratislave. Po skončení štúdia a vysviacke v roku 2006 pôsobil do roku 2008 na fare v Banskej Bystrici - Radvani, ktorú spravovali jezuiti. Od septembra 2008 sa venuje štúdiu kánonického práva na Pápežskej univerzite Gregoriana v Ríme. Od 1. októbra tohto roku prevzal vedenie Slovenskej redakcie VR, kde už od roku 2002 pravidelne prichádzal na niekoľkomesačné stáže. Novinárskej činnosti sa venoval aj pri redigovaní bulletinu Jezuiti dnes, uviedla TK KBS.
Copyright © TASR 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Členovia Rady pre spoločenské komunikačné prostriedky Konferencie biskupov Slovenska (KBS) sa dnes zišli v Bratislave. Nosným bodom rokovania bola diskusia o mediálnych projektoch, ktoré sa uchádzajú o finančnú podporu zo zbierky na katolícke médiá. Na Slovensku sa táto zbierka koná na siedmu nedeľu po Veľkej noci. O projektoch, ktoré odporučili, rozhodnú biskupi na plenárnom zasadaní KBS, ktoré sa uskutoční koncom októbra na Donovaloch. Rada rozhodla o vypísaní nominácií novinárov a mediálnych pracovníkov na Cenu Andreja Radlinského pre rok 2012. Zámerom ocenenia, ktoré udelí už po tretí raz, je vyjadriť vďaku Katolíckej cirkvi na Slovensku ľuďom, ktorí sa význačným spôsobom zaslúžili o rozvoj kresťanských masmédií, alebo svojimi dielami či svojou činnosťou pravdivo a v duchu kresťanskej viery pôsobili v oblasti masmédií. Cieľom ocenenia je povzbudiť pracovníkov do ďalšej tvorivej mediálnej práce a prehĺbiť vzťahy medzi cirkvou a tvorivými pracovníkmi masmédií. Členovia rady sa dnes venovali aj zmenám štatútov rád a komisií KBS. Najpodstatnejšou zmenou, ktorú zobrali na vedomie, je obmedzenie doby platnosti členov rady na tri roky, po ktorých môže byť členstvo obnovené. Doteraz bolo toto členstvo stanovené až do odvolania. Medzi bodmi rokovania Rady pre spoločenské komunikačné prostriedky KBS bola aj príprava na vytvorenie partikulárnych noriem Konferencie biskupov Slovenska na základe Kódexu kánonického práva ako napríklad vystupovanie klerikov v médiách, informovala Tlačová kancelária KBS v Bratislave.
Copyright © TASR 2011

Vie Miklánek, čo hovorí ?

Vie Miklánek, čo hovorí ?
Rozhlas a televízia Slovenska zatiaľ definitívne nerozhodla o účasti Slovenska na medzinárodnej súťaži Eurovision Song Contest 2012. O definitívnom rozhodnutí bude Rozhlas a televízia Slovenska včas informovať verejnosť. Vedenie RTVS má záujem o našu prezentáciu na významných medzinárodných súťažiach, slovenský verejnoprávny vysielateľ však musí byť pripravený tak, aby vynaložené finančné prostriedky priniesli očakávaný efekt.

BLOCKBUSTER NA DVOJKE !

BLOCKBUSTER NA DVOJKE !
Slovenská televízia, v utorok 11. októbra na Dvojke odvysiela priamy prenos z rokovania 24. schôdze Národnej rady SR o navýšení eurovalu. Téma, ktorá dlhý čas spôsobuje v koalícii problémy, bude prvým bodom rokovania pléna, ktoré začína o 13:00. Hoci väčšina poslancov parlamentu deklaruje eurovalu podporu, výsledok hlasovania zostáva neistý. SaS podmieňuje hlasovanie za rozšírený euroval zriadením komisie, v ktorej budú zastúpené všetky parlamentné politické strany, každá s právom veta a kým komisia neodsúhlasí pomoc pre ktorúkoľvek krajinu, tak z eurovalu peniaze neodídu. Návrh SaS prerokujú koaliční partneri v pondelok. Kým sa koalícia nedohodne, opozičný Smer-SD odmieta pripojiť svojich 62 hlasov. Urobí tak výmenou za politické ústupky. Výsledok sporu o euroval, ktorý ohrozuje spoločné fungovanie koalície, poznačí ďalšie rokovanie schôdze. Politici KDH aj strany Most-Híd otvorene hovoria, že ak euroval koalícia neschváli spoločne, ďalšie fungovanie koalície bude problematické. Pre neistotu budúcnosti koalície pritom poslanec za SaS Kamil Krnáč od septembra čaká na zvolenie za šéfa Národného bezpečnostného úradu. Táto voľba je aj na programe najbližšej schôdze.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Czech Press Photo 2011

Czech Press Photo 2011
Laureátom Krištáľového oka, hlavnej trofeje fotografickej súťaže Czech Press Photo dotovanej sumou 120.000 Kč, sa v jej 17. ročníku stal Stanislav Krupař z týždenníka Reflex vďaka fotografii, ktorá sa zrodila pri nedávnych nepokojoch na severe Českej republiky. Informoval o to spravodajský portál iDNES.cz Desaťčlenná odborná medzinárodná porota, v ktorej spolurozhodoval aj pedagóg, publicista, kurátor Marian Pauer zo Slovenska, v zdôvodnení výberu víťaznej snímky uviedla, že ide o silnú novinársku fotografiu, ktorá upozorňuje na vážny súčasný sociálny problém nielen v ČR. Do súťaže sa zapojil v tomto roku rekordný počet 288 fotografov s trvalým bydliskom v ČR a SR, a to s celkove viac ako 3740 fotografiami. Krupařova fotografia triumfovala súčasne v kategórii Aktualita pred snímkami dvojice fotoreportérov denníka MF Dnes Jana Zátorského, ktorý sa venoval v sérii záberov egyptskej revolúcii a Davida Neffa, ktorý zachytil takisto v sérii fotografii atmosféru v Nórsku po vyčíňaní atentátnika z Osla Andersa Behringa Breivika. V kategórii Reportáž si prvenstvo odniesol Jan Cága, ktorý externe spolupracuje napríklad s fotoagentúrou Isifa Image Service, ale aj denníkom Lidové noviny. Porota ocenila jeho sériu fotografií Toxické bahno o ekologickej katastrofe v Maďarsku po uvoľnení sa toxického kalu. Víťaznou fotografiou v kategórii Ľudia, o ktorých sa hovorí sa stala momentka Václava Havla, ktorá niekdajšieho československého a neskôr českého prezidenta zachytila pri premiére jeho debutového filmu Odcházení. Prvenstvo v kategórii Príroda a životné prostredie patrí prvému českému držiteľovi titulu Master Qualified European Photographer Ladislavovi Kamarádovi a jeho šumavskej Mliečnej dráhe. Výstavu najúspešnejších fotografií súťaže sprístupnia v troch pražských lokalitách 15. novembra. Návštevníci ju budú môcť navštíviť až do 31. januára 2012. V deň sprístupnenia ocenených fotografií sa uskutoční na Staromestskej radnici aj slávnostné odovzdanie cien všetkým laureátom súťaže.
Copyright © TASR 2011

Čo ešte pribudne ?

Čo ešte pribudne ?

Aká RTV: , taká Rada

Aká RTV: , taká Rada
Bol som vždy presvedčený, že štátne orgány a orgány vo verejnoprávnych inštitúciách, ktoré boli volené parlamentom ,môžu konať iba na základe ústavy, v jej medziach a v rozsahu a spôsobom, ktorý ustanoví zákon. Nie.
Dá sa to evidentne aj inak.
Zákon o Rozhlase a televízii Slovenska nehovorí nič o vytvorení stáleho kontrolného orgánu Rady RTVS . Zákon síce hovorí, že „Rada RTVS v zmysle par. 8 ods. 1 písm. b) zákona č. 532/2010 Z. z. o Rozhlase a televízii Slovenska dohliada na hospodárnosť, efektívnosť a účelnosť nakladania s verejnými prostriedkami Rozhlasu a televízie Slovenska“, ale to je všetko a dá sa to aplikovať aj bez vytvorenia orgánu, ktorý nemá oporu v zákone. Rada RTVS si však uznesením zriadila stály kontrolný orgán Rady RTVS pod názvom Dozorná komisia Rady RTVS, ktorý je zložený z členov rady zvolených za oblasti práva a ekonómie. Trochu absurdné a , hlavne, v rozpore so zákonom.
Ale, čo už.
Aká RTVS, taká Rada.

9. 10. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Fanúšikovia obľúbeného animovaného televízneho seriálu Simpsonovci si môžu vydýchnuť. Produkcia bude pokračovať najmenej dvoma ďalšími sériami. To je výsledok kompromisu, ktorý sa v noci nadnes podarilo dosiahnuť pri rokovaniach predstaviteľov televíznej spoločnosti Fox s hercami, prepožičiavajúcim hlasy Homerovi a Marge Simpsonovcom, ako aj ich potomkom. Detaily kompromisnej dohody, o ktorej informoval internetový portál The Hollywood Reporter, nie sú známe. Herci však, ako už skôr avizovali, súhlasili s 30-percentným znížením honorárov. Televízia pôvodne od nich požadovala dobrovoľné odstúpenie od 45 percent odmien za účinkovanie. Podľa jej pôvodných predstáv mal každý z hercov namiesto doterajších 440.000 dolárov (asi 330.000 eur) za každoročných 22 epizód jednej série zarobiť takmer o polovicu menej. Výrobcovia seriálu to zdôvodnili rastúcimi nákladmi a neudržateľnosťou projektu za súčasných podmienok. Fox už skôr odmietol požiadavky hercov po participácii na zisku seriálu. Dosiahnutú dohodu televízia ešte oficiálne nepotvrdila. Simpsonovci spestrujú program americkej materskej televízie Fox už 23 rokov.
Copyright © TASR 2011

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

Hosťami diskusnej relácie V politike, ktorú televízia TA3 odvysiela v premiére v nedeľu 9. októbra 2011 o 11:00 a v repríze v rovnaký deň o 20:00 a v pondelok 10. októbra 2011 o 13:00, budú štátny tajomník MF SR (SDKÚ-DS) Vladimír Tvaroška a podpredseda Smeru-SD Peter Kažimír. Témami diskusie budú euroval, situácia v koalícii, kompromisný návrh SaS, návrh štátneho rozpočtu a dlhová brzda.

Slovensko sa zrejme nestane čiernou ovcou eurozóny. SaS ustupuje zo svojho jednoznačného NIE pre Euroval. Smer obvinil ministerku spravodlivosti, že ako žoldnier plní úlohu politicky ovládnuť súdnictvo a prokuratúru. Horúce témy relácie O 5 minút dvanásť. Polemizovať budú predseda poslaneckého klubu SaS Jozef Kollár, podpredseda Smeru-SD Marek Maďarič a predseda Ústavnoprávneho výboru NR SR Radoslav Procházka (KDH) - v nedeľu 9. októbra 2011 o 11:55 na Jednotke a v nočnej repríze o 02:40. Hosťami Zlatice Puškárovej v relácií Na telo tentokrát budú : minister zdravotníctva Ivan Uhliarik (KDH) a predseda lekárskeho odborového združenia Marián Kollár. V živom vstupe sa do diskusie z nemocnice na Kramároch zapojí aj primár Oddelenia anesteziológie a zástupca prednostu Detskej kliniky anesteziológie a intenzívnej medicíny MUDr. Marián Hargaš. Témou sú protesty lekárov .