DALITO!

7. 10. 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Najnavštevovanejším slovenským portálom bol v septembri zoznam.sk. Za minulý mesiac ho navštívilo odhadom viac ako 1,75 milióna reálnych užívateľov. Vyplýva to z údajov Asociácie internetových médií (AIM). Len tesne za ním skončil júlový líder návštevnosti azet.sk, ktorému na prvú priečku chýbalo približne 21.000 užívateľov. Tento web najviac ľudí lákal svojou podstránkou pokec.sk, ktorú v septembri navštívilo viac ako 1,1 milióna užívateľov. Trojicu najnavštevovanejších stránok uzatvára spravodajský portál sme.sk. Minulý mesiac ho navštívilo viac ako 1,5 milióna užívateľov. Stránka bola zobrazená viac ako 90 miliónov ráz, pričom každý užívateľ na nej strávil v priemere viac ako 7 minút. Viac ako milión odhadovaných užívateľov zaznamenal ešte atlas.sk (1,37 milióna ľudí), aktuality.sk (1,22 milióna ľudí) a topky.sk (1,18 milióna ľudí). Za touto trojicou nasledovali spravodajské portály čas.sk (967.629) a pravda.sk (876.637). Prvú desiatku uzatvárajú centrum.sk (takmer 800.000) a markíza.sk (758.522). Výrazný medzimesačný posun zaznamenalo webové sídlo súkromnej televízie joj.sk. Ten síce podľa odhadov navštívilo len 475.401 reálnych užívateľov, portál sa však posunul o dve priečky na 14. miesto a medzimesačne pritiahol viac ako 100.000 užívateľov. Prieskum tiež odhalil, že ľudia nadpriemerné množstvo času trávili na weboch, ktoré ponúkali internetové hry alebo sa zameriavali na deti, svadobné služby, nehnuteľnosti, autá či ponuky práce.
Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Turkménsky súd odsúdil redaktora rozhlasovej stanice Rádio Slobodná Európa (RFE/RL) na päť rokov väzenia za informovanie o výbuchoch neďaleko hlavného mesta Ašchabat, uviedli vo štvrtok mediálne organizácie. Dovletmyrata Jazkuľjeva, novinára pracujúceho pre turkménsku sekciu RFE/RL, zatkli 27. septembra. Odsúdili ho v stredu po dvoch dňoch vypočúvania, čo médiá označili za podvod. "Proces sa začal o 16.00 a o pár hodín už bol odsúdený na 5 rokov," povedal Johann Bihr z organizácie Reportéri bez hraníc so sídlom v Paríži pre AFP. Jazkuľjev bol jeden z prvých novinárov informujúcich o smrteľných výbuchoch v armádnom sklade 7. júla v Ašchabate. Úrady celú oblasť uzavreli a neskôr oznámili 7 obetí. Exilová opozícia však predpokladala, že výbuch si vyžiadal stovky ľudských životov. Po prvých reportážach Jazkuľjeva zavolali na vyšetrovanie a pohrozili mu "vážnymi následkami", ak neprestane "šíriť klamlivé informácie", uviedla webová stránka Ferghana News so sídlom v Rusku. Takmer päť a pol miliónové Turkménsko sa nachádza na úplnom chvoste zoznamu 178 krajín, ktorý zostavila organizácia Reportéri bez hraníc na základe slobody médií.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Britská mediálna spoločnosť BBC kvôli zmrazeniu koncesionárskych poplatkov do roku 2017 zruší 2000 pracovných miest a obmedzí niektoré programy. Zamestnancom to dnes oznámil šéf stanice Mark Thompson. Firma teraz zamestnáva skoro 23.000 ľudí. Odbory ohlásené zmeny kritizovali. Televízny kanál BBC2 bude podľa Thompsona opakovať staršie relácie, pôvodné programy tak budú cez deň len na BBC1. O 15 percent sa znížia výdavky na športové prenosy. Nedotknutý zostane rozpočet vlajkovej lodi rozhlasového vysielania BBC, stanice Radio 4, ale ďalšie rozhlasové stanice majú byť citeľne obmedzené. Bez zmeny bude rozpočet pre detské programy. "Je to plán na menšie BBC, ktorá ale využíva svoje zdroje efektívnejšie," povedal Thompson, ktorý zdôraznil, že žiadna zo staníc sa neruší. Hlavným zmyslom plánu je podľa neho "fungovať tak, ako si môžeme dovoliť, ale samozrejme to bude znamenať, že časť toho bude pomerne nestráviteľná". Dodal, že niektorí zamestnanci budú musieť byť prepustení. Spravodajstvo BBC sa má mierne obmedziť, povedal tiež Thompson. Znížený má byť nákup zábavných programov a zahraničných filmov. Obmedzenie nákladov na športové programy predznamenala v septembri dohoda o zdieľaní prenosov pretekov Formule 1 s konkurenčnou BSkyB. Formulu jedna doteraz výhradne prenášala BBC. Tisíc zamestnancov sa presunie z Londýna do nového areálu v Salfordu na severe Anglicka. Podľa Thompsona sa BBC v budúcnosti postupne úplne stiahne zo svojho terajšieho sídla v západnom Londýne. Plánované zmeny sa nepáči odborom. "Ničí pracovné miesta a ničí BBC," povedal šéf odborov BECTA Gerry Morrissey. Vedenie BBC vlani na jeseň pristúpilo pri rokovaniach s vládou na to, že na šesť rokov budú zmrazené koncesionárske poplatky a že prevezme od roku 2014 financovanie vysielania do zahraničia BBC World Service. Toto vysielanie doteraz platí ministerstvo zahraničia. Znižovanie rozpočtu BBC v tomto bode súvisí s rozsiahlymi rozpočtovými škrtmi. BBC kritizovali v posledných rokoch aj jej komerčné rivali, ktorí, ako napríklad televízia ITV, utrpeli poklesom reklamy počas recesie. Pred dvoma rokmi šéf BSkyB James Murdoch vyzval k radikálnej zmene britských televíznych regulácií, ktoré podľa neho nahrávajú BBC. Voľnejšej regulácii dávajú prednosť aj teraz vládne konzervatívci, ktorí tradične pristupujú k verejnoprávnej BBC skepticky. Vedenie BBC sa snaží znížiť rozpočet o 20 percent, teda asi o 700 miliónov libier. Ročne BBC hospodári s rozpočtom 3,5 miliardy libier (vyše 100 miliárd Sk). Koncesionárske poplatky je 145,50 libier (asi 4200 Sk) za rok. BBC tak už v januári oznámila, že zníži počas dvoch rokov o štvrtinu rozpočet pre svoje webové služby a prepustí v tejto sekcii štvrtinu zamestnancov, teda 360 ľudí. Podľa The Times sa zmrazenie koncesionárskych poplatkov rovná do roku 2017 16% zníženiu rozpočtu BBC. Thompson dnes varoval, že BBC si už v budúcnosti nebude môcť takéto zníženie dovoliť. "Ďalšie reálne zníženie poplatkov by viedlo buď k podstatnému obmedzeniu služieb, alebo k zníženiu kvality, alebo obidvom," uviedol.
Copyright ČTK 2011 Fond na podporu poskytovateľov mediálnych služieb a správy majetku (MTVA) po letnom prepustení takmer 600 zamestnancov verejnoprávnych médií chystá prepustiť ďalších 500 ľudí, informoval dnes maďarský denník Népszabadság. V lete z 3200 pracovníkov verejnoprávnych médií prepustili 420 ľudí v aktívnom veku a 80 poslali do dôchodku. Obchodný plán fondu, ku ktorému tieto médiá patria organizačne od 1. januára 2011, ráta pre rok 2011 s prepustením 1000 zamestnancov. Pracovnoprávny súd na prvom stupni označil toto prepúšťanie na základe podania Nezávislých odborov pracovníkov televízie a filmárov za protiprávne, MTVA sa však proti rozhodnutiu odvolal. Šéfredaktori fondu už pripravujú zoznamy zamestnancov, ktorí dostanú výpovede. V lete 60 percent prepustených boli novinári a ľudia z prípravy programov, 40 percent boli administratívni pracovníci. Podľa plánov MTVA bude pri nasledujúcom prepúšťaní opačný pomer. Ruskí vyšetrovatelia vzniesli v deň piateho výročia zavraždenia novinárky Anny Politkovskej nové obvinenia proti podozrivým, vrátane obvinenia zo zabitia. Stále však mlčia o tom, kto mohol vraždu nariadiť. Ostrú kritičku Kremľa a jeho politiky v Čečensku Politkovskú (48) zastrelili neznámi páchatelia 7. októbra 2006 vo výťahu v moskovskom dome, kde bývala. Brutálny útok pritiahol pozornosť sveta k násiliu páchanému v Rusku a vyvolal všeobecné podozrenia, že na zločine sa zúčastňovali aj úrady. Ruský najvyšší vyšetrovací orgán oznámil, že dnes vzniesol oficiálne obvinenia proti rodákovi z Čečenska Lomovi-Alimu Gajtukajevovi - je obvinený z organizovania vraždy. Takisto vzniesol nové obvinenia proti podozrivému vykonávateľovi zločinu Rustamovi Machmudovovi a proti viacerým ďalším podozrivým osobám, zadržaným už skôr. Copyright © TASR 2011

Zomrela Diane Cilentová

Zomrela Diane Cilentová
Vo veku 78 rokov zomrela austrálska herečka Diane Cilentová, ktorá bola za úlohu vo filme Tom Jones z roku 1963 nominovaná na Oscara. Herečka, ktorá bola bývalou manželkou herca Seana Conneryho, podľahla dlho trvajúcej chorobe v nemocnici Cairns Base v austrálskom štáte Queensland, informovala dnes vysielacia spoločnosť ABC. Cilentová študovala v 50. rokoch na londýnskej Kráľovskej akadémii dramatických umení. Herečka sa zosobášila s Connerym v roku 1962, rozviedli sa v roku 1973. Narodil sa im syn Jason. Jej tretím manželom bol britský scenárista Anthony Shaffer, autor predlohy k filmom Sleuth a The Wicker Man, v ktorom si Cilentová tiež zahrala. Cilentová, ktorá po smrti svojho posledného manžela ovdovela v roku 2001, napísala v roku 2006 autobiografickú knihu My Nine Lives (Mojich deväť životov), uviedla agentúra Reuters.
Copyright © TASR 2011

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

" Cieľom Maďarska je, aby sa stalo výrobným centrom strednej Európy." Viktor Orbán

"To znamená, ak by sme boli schopní nezablokovať Európsku úniu v prijímaní eurovalu, ale zároveň by to slovenských daňovníkov nestálo ani cent, tak si myslím, že tam existuje cesta, aby tie rokovania pokračovali ďalej." Martin Poliačik

"Pritom ale fungujú samostatné logá pre samostatné organizačné zložky Slovenský rozhlas a Slovenskú televíziu. Príde ale deň, keď bude treba priznať, že aj obrazovo, aj logom, aj grafickým spracovaním nie Slovenská televízia je vysielateľ, ale RTVS je vysielateľ. Upravia sa aj názvy programových služieb. Z televíznych okruhov bude oficiálne RTVS Jednotka a RTVS Dvojka. Neprinesie to nejaký vážny odpor, pretože aj to logo RTV s dvojbodkou je veľmi podobné STV, nečakáme tam odpor. Už teraz používame takú postupnosť, že Rádio Slovensko SRo1. Po novom tak bude Rádio Slovensko RTVS1. Došlo k istým úpravám a stále máme spätnú väzbu, s ktorou robíme. „ Miloslava Zemková

"Našou úlohou je chrániť peniaze daňových poplatníkov. To máte, ako keď za vami príde gambler, aby ste mu požičali peniaze, no tak vy mu ich nepožičiate. Ale váš sused a celá ulica mu tie peniaze dať chcú, tak vy predsa nebudete blokovať tých susedov." Ľubomír Galko

"Konečne to prichádza! Našim občanom sa zvyšuje životná úroveň." Iveta Radičová

"Neustále si vymýšľa obscénne výhovorky pre prehry. Tento José Mourinho je veľmi nebezpečný človek. Futbal by mali hrať ľudia, nie monštrá. Ale to je presne to, čo tento portugalský nacista chce.“ Carlos Boyero, novinár

„Aj ja by som mal niekedy v pláne ísť si zajazdiť na motorke na route 66 tak ako Kaliňák a Fico. Ale takto som skončil. Keď si to prečíta niekto na americkej ambasáde, vrátia ma z letiska. Títo ľudia, čo dali dokopy tieto zoznamy, spravili to, že nie sme slobodní, aj keď nám to zaručuje ústava.“ . Juraj Ondrejčák

„Viem o tých zoznamoch. Predtým som bol na takom zozname zaradený medzi sýkorovcami a teraz medzi piťovcami. Bojím sa o život, pretože jedna skupina môže odo mňa chcieť „výučné“ a druhá „prískočné“. Preto chodím na opancierovanom aute a s ochrankou. Ak by však niekto robil zoznam bielych golierov a zlodejov počas všetkých doterajších vlád na Slovensku, môžem zopár mien dodať.“ Marián Kočner

"Fico postil do gatí, keď povedal, že hlasovať bude. Brusel v tom momente stratil motiváciu nejako vážne vyjednávať." Richard Sulík

"Neviete mi povedať, kto by mi vedel povedať, kde sú tu špáradla?" Richard Sulík

"Dňa 8.9. 2011 vaša spoločnosť odvysielala reláciu Adela Show v čase od 22. hodiny. V relácii približne o 34 minúte moderátorka Adela Banášová uviedla: Na záver si povieme, ako zistíme, že máme fakt zlého plastického chirurga. Po prvé – voláte sa Silvia Kucherenko a po druhé, ešte ste si dali prišiť uši, ale úplne na riť. Z použitých výrazov, formulácií a spojení ako bol výrok moderátorkou v relácii prednesený, je nepochybné, že išlo o cielenú repliku, ktorá bola pripravená v scenári relácie. Tak isto uvádzame, že vzhľadom na skutočnosť, že nie je preukázané, že naša klientka má fakt zlého plastického chirurga, tak je jasné a nepochybné, že uvedený výrok je nepravdivý." Právnik Silvie Horváthovej-Kucherenko

"Chceme povedať, že vyzerá naozaj hrozne... hrozne dobre. A že to je fakt v pohode. Pozrite sa, máme dosť žalôb na krku, takže poprosím bez týchto reakcií." Adela Banášová

" P.S. Prečo Eva Mihočková všade vyhlasuje, že bude písať proti mne. Musí? Snáď sa nedrží príslovia „100x opakovaná lož sa stane pravdou“ Ing. Karol Martinka v tlačovej platenej správe

"Áno, pani štátna tajomníčka si začala dopĺňať vzdelanie, vlani nastúpila do prvého semestra štúdia medzinárodných vzťahov a diplomacie na pražskej vysokej škole. Nakoľko jej však pracovné povinnosti zaberú 99 percent času, považuje za neférové voči daňovým poplatníkom, ktorými je platená, sedieť za ich peniaze v školskej lavici. Preto štúdium prerušila a naplno sa venuje práci. Vysokoškolské vzdelanie si určite chce dokončiť, no až vtedy, keď naň bude mať dostatok času, pretože svoje úlohy chce vykonávať poriadne." Slavomíra Sélešová , hovorkyňa rezortu práce

6. 10. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Líder poľskej opozície Jaroslaw Kaczynski chce zažalovať nemecké médiá za to, že údajne nesprávne interpretovali jeho slová. Kaczynski nešpecifikoval, ktoré noviny plánuje súdiť, vyhlásil však, že jeho slová boli "absolútne neakceptovateľným spôsobom" skreslené. "Už sme si najali nemeckú právnickú firmu," potvrdil Kaczynski. Brat zosnulého prezidenta Lecha Kaczynského údajne vo svojej knihe Poľsko našich snov napísal, že jeho krajina je prekážkou užších vzťahov medzi Ruskom a Nemeckom a preto sa musí podriadiť, informovali nemecké médiá. Líder opozičnej strany Právo a Spravodlivosť podľa nich tvrdí, že nemecká kancelárka Angela Merkelová "patrí do generácie politikov, ktorí chcú obnoviť veľkú nemeckú ríšu" a jeho krajina tomuto plánu bráni. Podobnú rétoriku vytiahol Jaroslaw Kaczynski aj pred voľbami v roku 2005 a vynieslo mu to kreslo poľského premiéra, ktoré však po predčasných voľbách v roku 2007 musel prepustiť lídrovi Občianskej platformy Donaldovi Tuskovi. Práve jeho strana je favoritom nedeľných volieb. SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Vlnu protestov vyvolala v Poľsku televízna reality-šou, v ktorej sa hľadá dievča, ktoré sa najlepšie hodí pre kariéru modelky. Potom, čo porotca jednej zo súťažiacich s jej dovolením pred kamerami obchytkával prsia, poľskú radu pre rozhlasové a televízne vysielanie zavalili sťažnosti pobúrených divákov. Tvrdia, že dievčatá, ktoré bojujú o vstupenku do sveta módy, sú v relácii Top Model súkromnej televízie TVN ponižované. "Šovinizmus a sexizmus sú v médiách neprípustné," pridala sa ku kritikom reality šou aj splnomocnenkyňa poľskej vlády pre rovnaké príležitosti Elžbieta Radziszewská. Mnohých ľudí v Poľsku pobúril diel, v ktorom boli vyberané dievčatá, ktoré sa vôbec do reality show dostanú. Pri jednej zo súťažiacich mala porota pochybnosti, či si nenechala chirurgicky vylepšiť prsia. Dvadsaťšesťročná študentka to poprela a nedôverčivému porotcovia, módnemu návrhárovi Dawidovi Wolińskému povedala: "Poď a presvedč sa sám." On jej vzápätí prsia prehmatal a dospel k záveru, že umelé nie sú. Iné súťažiaci snívajúce o kariére modelky si zasa vypočuli, že vyzerajú ako prasiatka, alebo že by im viac pristalo, keby si navliekli na hlavu vrece. "S takým výrazom by si nezviedla ani moriaka," povedal ďalší porotca, fotograf Marcin Tyszka, dievčaťu, ktorá sa podľa neho málo snažilo pri pózovaní pre sériu fotografií z vidieka. "Ukáž prsia," zakričal na inú. Šéf nadácie na ochranu detí Kidprotect.pl Jakub Śpiewak sa bojí, že správanie porotcov môže ovplyvniť mladých ľudí, ktoré sa na program pozerajú. "Potom chlapec na druhom stupni základnej školy dôjde k záveru, že je normálne hovoriť spolužiačke, ukáž prsia, a dotýkať sa ich," citovala Śpiewaka poľská agentúra PAP. Televízia TVN sa ešte nevyjadrila k sťažnostiam, ktoré sa kvôli programu Top Model zišli u rady pre rozhlasové a televízne vysielanie. Rada jej môže vymerať pokutu, alebo dokonca zakázať reláciu vysielať. Podľa porotcu v Top Model Dawida Wolińského je cieľom programu dievčatám ukázať, čo ich môže stretnúť vo svete šoubiznisu. "Nejde o to, aby boli schopné urobiť všetko, ale aby ukázali, ako si poradia v situácii, keď ich niekto provokuje," povedal Woliński týždenníku Wprost. Tvrdí, že bol pripravený na to, že od dievčaťa, ktorej obchytkával prsia, môže pokojne dostať facku. Reality show Top Model, Staň sa modelkou relácie konkurenčných televízií poráža, má najvyššiu sledovanosť. Ide o poľskú verziu America´s Next Top Model. Na Slovensku sa vysielala v podobe Hľadá sa supermodelka na obrazovke TV JOJ. Copyright © ČTK 2011

Dolina hrôzy

Dolina hrôzy

Dvojka , 05.10.2011, sledovanosť 0,1 % , share 1,1 %

Zomrel Charles Napier

Zomrel Charles Napier
Americký herec Charles Napier, ktorý si zahral okrem iného vo filmoch Rambo II, Blues Brothers, Philadelphia alebo Mlčanie jahniat, zomrel v stredu v nemocnici v Bakkersfielde vo veku 75 rokov. Príčina Napierovho úmrtia nie je známa. Herca našli v utorok ráno doma v Bakkersfielde v bezvedomí a previezli ho do nemocnice, kde v stredu napriek intenzívnej starostlivosti skonal. Ešte v máji 2010 ho hospitalizovali s trombózou v dolných končatinách. Rodák z amerického štátu Kentucky kedysi začínal v televíznom seriáli Star Trek, aby sa neskôr objavil okrem iného aj v populárnom kriminálnom seriáli Kojak. Hlas však prepožičal postavičkám vo viacerých televíznych produkciách, vrátane Supermana, Mužov v čiernom alebo Simpsonovcov. Bol rozvedeným otcom dvoch synov a jednej dcéry. Informácie o umelcovom úmrtí priniesli najskôr regionálne noviny The Bakkersfield, po ktorých sa rozsiahly materiál objavil aj na webovom portáli The Hollywood Reporter.
Copyright © TASR 2011

Počíta sa aj rodina a domáce zvieratá ?

Počíta sa aj rodina a
domáce zvieratá ?

Komentáre ,Dvojka ,04.10.2011 :25 tisíc divákov,
0,5 % sledovanosť, 1,4 % share

OMG WTF RTV:

OMG WTF RTV:
Kto hovorí pravdu , 04.10.2011 : 143 tisíc divákov ,
3,0 % sledovanosť, 7 % share

5. 10. 2011

Zomrel Göksin Sipahioglu

Zomrel Göksin Sipahioglu
Slávny fotoreportér tureckého pôvodu Göksin Sipahioglu, ktorý stál pri zrode francúzskej fotoagentúry SIPA, zomrel dnes po prevoze do Americkej nemocnice v Paríži vo veku 84 rokov. Rodák z Izmiru bol dlhý čas spravodajcom tureckého denníka Hürriyet. V roku 1973 sa v Paríži stal jedným zo spoluzakladateľov fotoagentúry SIPA, ktorá sa spoločne s fotokanceláriami Gamma a Sygma zaslúžila v 70. rokoch minulého storočia o to, že sa francúzska metropola stala hlavným mestom fotožurnalistiky. Zosnulý stál pri tom po tri desaťročia na čele spomínanej agentúry, ktorá má i v súčasnosti okolo stovky zamestnancov, vrátane 25 fotoreportérov a viac ako 600 spolupracovníkov v rôznych končinách planéty. Göksin Sipahioglu nechýbal pri viacerých významných udalostiach 20. storočia, od kubánskej krízy, počas ktorej sa svet ocitol na prahu tretej svetovej vojny cez obrodný proces v bývalom Československu známy pod názvom Pražská jar až po teroristický útok na izraelskú výpravu na OH v Mníchove. Medzi jeho ďalšie známe fotografie patria však napríklad aj patrolujúca kubánska milicionárka v októbri 1962, v období kubánskej krízy alebo francúzska študentka, ktorá ozdobuje kvetinou čiapku prekvapeného francúzskeho policajta v čase študentských nepokojov v Paríži 1968. To isté však platí aj o ozbrojenom vojakovi-dieťati z kambodžského mesta Phnom Pénh, krátko po vstupe Červených kmérov do mesta v máji 1970, či unavenej, skôr narodenej Číňanke po cvičení taiči.
Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Populárny animovaný seriál Simpsonovci (1989) môže na jar po 23 sezónach skončiť. Dôvodom je spor medzi spoločnosťou 20th Century Fox Television a šiestimi kľúčovými dabérmi, ktorí prepožičali svoje hlasy jeho hlavným hrdinom. V utorok o tom informoval portál The Daily Beast s tým, že vedenie televízie údajne hercom navrhuje 45-percentné zníženie platov. Spor týkajúci sa platov dabérov nie je pre tento seriál ničím novým. Vedenie televízie už v minulosti naznačilo, že dabérov vymení, ak sa otázku ich platov nepodarí vyriešiť. Hovorca Fox Television Studios sa k najnovšej situácii zatiaľ nevyjadril. Hlavní dabéri seriálu Simpsonovci dostávajú podľa súčasnej dohody 400-tisíc amerických dolárov (v prepočte zhruba 304-tisíc eur) za každú epizódu. Prezident Fox Broadcasting Company Kevin Reilly nedávno pre magazín The Hollywood Reporter uviedol, že jeho spoločnosť zvažuje pre Simpsonovcov rôzne možnosti. Objavila sa aj myšlienka, že by televízna spoločnosť vytvorila kanál, na ktorom by nevysielala nič iné, iba tento seriál.
SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Prvé personálne zmeny vo vedení verejnoprávnej Českej televízie uskutočnil jej nový generálny riaditeľ Petr Dvořák, pre ktorého bol pondelok 3. októbra prvým pracovným dňom v tejto funkcii. Informoval o tom dnes spravodajský server iDNES.cz. Výkonným riaditeľom spravodajstva bude od pondelka 10. októbra Zdeněk Šámal, finančným riaditeľom Milan Cimirota a riaditeľom programových okruhov Milan Fridrich, ktorý je v súčasnosti výkonným riaditeľom nových médií. Štvrtú uvoľnenú funkciu v topmanažmente inštitúcie - pozíciu obchodného riaditeľa - necháva nový šéf ČT zatiaľ neobsadenú. So Šámalom a Cimirotom sa Dvořák pozná z obdobia, keď bol generálnym riaditeľom komerčnej TV Nova. Prvý z nich prišiel do nej z ČT na Dvořákov podnet a mal na starosti projekt spravodajského internetového portálu, druhý bol výkonným riaditeľom Novy a konateľom držiteľa vysielacej licencie TV Nova, spoločnosti CET 21. Českú televíziu opustil doterajší šéf spravodajstva Roman Bradáč, ktorý bol Dvořákovým protikandidátom pri voľbe generálneho riaditeľa. Odchod avizovali však aj obchodný riaditeľ Robert Kvapil, šéf programových okruhov Radek Žádník a finančná riaditeľka Lujza Oravcová. Petr Dvořák, ktorého zmluvu schválili dnes členovia Rady ČT, podobne ako desať kritérií, na základe ktorých bude môcť získavať popri mesačnom plate 200.000 Kč raz ročne bonus vo výške milióna až dvoch miliónov Kč, chce zmeny v manažmente ukončiť do konca roka 2011.

Copyright © TASR 2011

Preto robia všetko externé firmy

Preto robia všetko externé firmy
Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) ukončila k 30. septembru hromadné prepúšťanie zamestnancov. TASR o tom informoval hovorca RTVS Richard Šümeghy. V súčasnosti tak majú televízia aj rozhlas spolu 1397 zamestnancov. RTVS spustila hromadné prepúšťanie v apríli tohto roku. "Prvé výpovede z pracovného pomeru sa začali zamestnancom doručovať začiatkom júna," priblížil Šümeghy. Nadbytočnosť časti pracovných miest je podľa neho dôsledkom organizačných zmien, vyplývajúcich zo schváleného Organizačného poriadku RTVS a ďalších súvisiacich krokov. "RTVS bude znižovať stavy zamestnancov aj naďalej, ale už nie v režime hromadného prepúšťania," dodal Šümeghy
Copyright © TASR 2011

GOOSE NEWS ?

GOOSE NEWS ?
Ivan Kočner, riaditeľ Centra publicistiky RTVS sa stretol s Renátou Drdulovou , ktorú TA 3 prepustila. Z STV tak do TA 3 púšťajú žabku a do STV príde možno lekárka s očnou špecializáciou , ktorá už v STV robila aj zdravotnícke okienko . Nezávislé. Aj s Askin & Co.
So Showbizom ?
RTVS to určite potrebuje.
Ako nové logo.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Frontman americkej pop-punkovej kapely Green Day Billie Joe Armstrong si zahrá v seriáli Sestrička Jackie (2009) televízie Showtime. Prostredníctvom sociálnej a mikroblogovacej siete Twitter to potvrdil výkonný producent seriálu Richie Jackson, ktorý zverejnil fotografiu Armstronga spolu s predstaviteľkou titulnej postavy Edie Falco. "Edie a náš nový člen hereckého obsadenia @BJAofficial. Počkajte si na premiéru novej série," napísal Jackson k fotografii, pričom použil Armstrongovo meno na Twitteri @BJAofficial. O účinkovaní 39-ročného muzikanta v seriáli informovala aj losangeleská rozhlasová stanica 98.7 FM, ktorá na Twitteri stručne napísala: "Toto sa nám páči. @BJAofficial (Billie Joe Armstrong) bude v novej sérii Sestričky Jackie!" Nakrúcanie štvrtej sezóny spomínaného seriálu sa začalo iba nedávno, pričom premiérová časť by sa mala na televízne obrazovky v USA dostať na jar 2012. Fanúšikovia si preto budú musieť na Armstrongovo účinkovanie v televízii ešte pár mesiacov počkať.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Rozhlasová a televízna skupina odborníkov Európskej federácie novinárov (EFJ) vyjadrila včera v Budapešti obavy z uplatňovania plurality médií v Maďarsku. Podľa maďarskej tlačovej agentúry MTI sa experti počas dvojdňovej návštevy Maďarska informovali o procesoch prebiehajúcich v maďarských médiách. Taliansky predstaviteľ asociácie Roberto Natalie povedal, že takmer v žiadnej európskej krajine sa v médiách demokratické hodnoty neuplatňujú bezo zvyšku. S ostatnými kolegami sa ale zhodli v tom, že Maďarsko ukazuje zlý príklad, ktorý ostatné krajiny nemôžu nasledovať. Členovia skupiny kritizovali skutočnosť, že orgán na dohľad nad médiami v Maďarsku má členov delegovaných iba z vládnej strany, že kompetencie mediálnej rady sú dosť rozsiahle a rada má okrem iného možnosť rozhodovať o frekvenciách či udeľovať vysoké pokuty. Kritiku expertov si ďalej vyslúžila prax vymenúvania šéfov verejnoprávnych médií v Maďarsku, ktorá síce podľa ich vyjadrenia nie je ojedinelá, napriek tomu by však bolo potrebné pritom brať do úvahy i názory odbornej verejnosti a spoločnosti. Nespokojnosť vyjadrili predstavitelia EFJ aj s masovým prepúšťaním v maďarských verejnoprávnych médiách. S delegáciou EFJ rokovali v Budapešti i predstavitelia Fondu na podporu poskytovateľov mediálnych služieb a správy majetku (MTVA), ktorí prezentovali ciele obnovy verejnoprávnych médií, ich doterajšie výsledky a plánované kroky do budúcnosti. Podľa vyhlásenia MTVA k integrácii a posilňovaniu verejnoprávnych médií, ako sa to udialo v Maďarsku, dochádza pod vplyvom prehodnocovania úlohy médií v týchto mesiacoch vo viacerých krajinách sveta. Premeny maďarských verejnoprávnych médií zapadajú do tohto kontextu, konštatovala hovorkyňa MTVA Ágnes Cserháti. "MTVA bude rád, ak európske i domáce organizácie budú pozorne sledovať premenu maďarských verejnoprávnych médií," píše sa vo vyhlásení fondu, ktorý zdôrazňuje, že do obnovy týchto médií zapájal a je odhodlaný zapájať aj v budúcnosti odborárske organizácie verejnoprávnych médií. "Vo viacerých prípadoch došlo k dohode s nimi," zdôraznila hovorkyňa. Fond vyzval EFJ, aby aj v budúcnosti pomáhala vecnými a odbornými radami v práci jej maďarským členským organizáciám, pretože to pomôže aj v obnove maďarských verejnoprávnych médií. Predstavitelia MTVA a EFJ sa dohodli, že v budúcnosti budú v prípade potreby udržiavať kontakty i osobne, uvádza sa v závere vyhlásenia fondu.

Copyright © TASR 2011

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Modré z neba – Markíza ; 2. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 3. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT 2- TV JOJ ; 4. Tisíc a jedna noc – Markíza ; 5. Športové noviny – Markíza ; 6. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 7. LET´S DANCE – Markíza ; 8. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 9. Počasie – Markíza ; 10. Ordinácia v ružovej záhrade V. – Markíza ; 11. KRIMI – TV JOJ ; 12. Strážca spravodlivosti – Markíza ; 13. ŠPORT –TV JOJ ; 14. LET´S DANCE – Rozhodnutie – Markíza ; 15. Pošta pre teba- Jednotka ; 16. Zita na krku – Markíza ; 17. Panelák- TV JOJ ; 18. Hľadá sa MILIONÁR – TV JOJ.

4. 10. 2011

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu v súvislosti s prechodom na digitálne vysielanie odňala podľa § 69 ods. 1 zákona č. 220/2007 Z. z. spoločnosti MAC TV s.r.o. kanál 44, Námestovo, vysielač Liptovský Mikuláš, spoločnosti CREATV s.r.o. kanál 50, Košice, vysielač Košice a spoločnosti MARKÍZA –SLOVAKIA spol. s r.o. kanál 44, Bratislava, vysielač Bratislava, kanál 44, Námestovo, vysielač Dlhá nad Oravou, kanál 44, Námestovo, vysielač Liptovské Revúce, kanál 49, Banská Bystrica, vysielač Banská Bystrica, kanál 55, Trenčín, vysielač Ráztočno, kanál 57, Rimavská Sobota, vysielač Rožňava a kanál 57, Michalovce, vysielač Snina. Rada začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých –JSO) v súvislosti s odvysielaním programu Pritiahni si šťastie z dňa 2.7.2011. Rada začala správne konanie voči spoločnosti MAC TV s.r.o. vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR a § 16 ods. 3 písm. e) ZVR (ochrana maloletých – JSO, používanie štátneho jazyka v detskom programe) v súvislosti s odvysielaním programu Dumbo z dňa 23.7.2011. Rada takisto začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých –JSO) v súvislosti s odvysielaním programu Farma z dňa 27.7.2011. Začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s nedodaním súvislého záznamu vysielania programu Farma z dňa 1.8.2011. Začala správne konanie voči spoločnosti MAC TV s.r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť spravodajstva) v súvislosti s odvysielaním príspevku Ostro v parlamente v rámci programu Noviny z dňa 28.6.2011. Rada začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA - SLOVAKIA spol. s r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. m) a §18a ZVR v súvislosti s možným nezabezpečením multimodálneho prístupu k programovej službe Markíza a DOMA v mesiacoch január, február, marec a apríl 2011. Rada uložila sankciu – pokutu vo výške 2000 eur spoločnosti MAC TV s.r.o. z dôvodu porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s nedodaním záznamov televíznej programovej služby JOJ z dní 23.02, 25.02. 2011 a 6. 3. 2011. Rada takisto začala správne konanie voči vysielateľovi na základe zákona RTVS vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. m) a §18 ods. 3 ZVR v súvislosti s možným nezabezpečením multimodálneho prístupu k programovej službe Jednotka a Dvojka v období 1. a 2. štvrťrok 2011.

Cena SSN Mercurius Veridicus ex Slovakia

Cena SSN
Mercurius Veridicus ex Slovakia

Slovenský syndikát novinárov vyhlasuje súbeh o Cenu SSN Mercurius Veridicus ex Slovakia za novinársky čin roka, Cenu Mercurius Veridicus ex Slovakia za celoživotné dielo v oblasti žurnalistiky. Názov tejto ceny je viac ako symbolický. Nielen, že Merkur bol v rímskej mytológii poslom bohov, ale Mercurius Veridicus ex Hungaria (Pravdomluvný posol z Uhorska) boli prvé známe noviny vydávané na Slovensku i v celom Uhorsku. Prvý raz vyšli v levočskej brewerovskej tlačiarni v júli 1705. Cena SSN Mercurius Veridicus ex Slovakia za novinársky čin roka je najvyšším profesijným a stavovským uznaním za výsledky dobrovoľnej činnosti v prospech novinárskej organizácie na Slovensku. Udeľuje sa: a) za celoročnú alebo jednorazovú aktivitu, ktorá výrazne zhodnotila prácu SSN alebo zvýšila jeho prestíž vo verejnosti alebo b) za osobitný tvorivý novinársky počin. Cena SSN Mercurius Veridicus ex Slovakia za celoživotné dielo sa udeľuje novinárovi členovi SSN, ktorý svojou novinárskou činnosťou získal významné miesto v slovenskej žurnalistike a všeobecné uznanie. Cenu za celoživotné dielo možno udeliť aj in memoriam. Obe ceny nemožno udeliť v jednom roku tej istej osobe ani členovi nominačnej komisie, ktorá o nomináciách a návrhoch na ceny rozhoduje. Návrh na udelenie ceny s odôvodnením môže podať každý člen SSN najneskôr do l. novembra 2011. Návrhy sa doručujú do sídla SSN v písomnej podobe osobne alebo poštou/e-mailom. Z doručených návrhov vyberie nominačná komisia tri, ktoré vyhlási za nominácie. Nominačná komisia zorganizuje bezodkladné zverejnenie nominácií (najneskôr do 30. novembra 2011) a riadi všeobecné hlasovanie členov SSN o nich tak, aby Predstavenstvo SSN mohlo o udelení cien rozhodnúť k výročiu založenia SSN, najneskôr do konca januára 2012. Každý člen SSN má vo všeobecnom hlasovaní členov jeden hlas.

Misia pokračuje úspešne, o čom svedčia aj výsledky

Misia pokračuje úspešne,
o čom svedčia aj výsledky
Generálnej riaditeľke RTVS Miloslave Zemkovej sa od nového roku zrejme nezvýši plat na sedemnásobok priemernej mzdy v národnom hospodárstve, ako to v novele zákona o RTVS navrhuje ministerstvo kultúry. Problém s týmto ustanovením má SDKÚ-DS, ktorá to v pléne nepodporí. Novinárom to dnes potvrdil člen mediálneho výboru a poslanec SDKÚ-DS Tomáš Galbavý s tým, že hlavným dôvodom ich postoja je nedostatok financií a šetrenie. Zároveň poukázal na to, že aj keď RTVS pod vedením Zemkovej dosahuje úspechy v ekonomickej sfére, s programom ešte spokojnosť nie je. Či bude SDKÚ-DS súhlasiť aspoň s miernejším zvýšením mzdy, zatiaľ Galbavý povedať nechcel. Minister kultúry Daniel Krajcer (SaS) upozornil, že zákon je kľúčový v niečom inom, a to je zrušenie koncesionárskych poplatkov. "Je to ale vec poslancov, ja nejdem preberať ich zodpovednosť a kompetencie. Ja navrhujem niečo, čo upravuje podľa mňa absurdnú realitu, teda aby v súčasnosti mal generálny riaditeľ RTVS o tretinu nižší plat ako jeho predchodca len v televíznej časti," povedal. Práve zmenu platu šéfky RTVS zo súčasného štvornásobku na sedemnásobok priemerného platu vníma opozičný Smer-SD ako skutočný dôvod predloženia tejto novely, keďže jej nosná časť, teda zrušenie koncesionárskych poplatkov, má nastať až od roku 2013. Poslanec Smeru-SD a exminister kultúry Marek Maďarič považuje platový návrh za neslušný. Upozornil, že Zemkovej mzda aj s odmenami vyzerá inak. "Oznámte teraz verejnosti, že nechcete šetriť," vyzval Maďarič Krajcera. Odmeny však boli aj v minulosti a súčasný návrh novely v tomto systéme nič nemení. Krajcer reagoval, že bývalý šéf STV Štefan Nižňanský mal plat na úrovni šesťnásobku priemernej mzdy a priviedol televíziu takmer k exekučnému konaniu. Navyše viedol len jedno médium, kým Zemková riadi okrem televízie aj rozhlas. "Prestaňme túto tému zneužívať na politické ciele," vyzval poslancov. Návrh novely zákona dnes mediálny výbor vďaka hlasom koaličných poslancov odporučil plénu schváliť. Proti právnej norme je najmä opozičný Smer-SD, ktorý nový spôsob financovania RTVS považuje za zoštátnenie. "Bude to znamenať rýchle utlmenie ako-tak sa rozbiehajúcej pôvodnej tvorby," upozornil na rokovaní výboru Maďarič. Jeho stranícky kolega Ján Senko si myslí, že ministerstvo sa s novelou zbytočne poponáhľalo, keďže má byť až na zmenu platu šéfa RTVS účinná až od januára 2013. S koncepciou zmien nesúhlasí ani šéf mediálneho výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD), ktorý dnes neúspešne navrhol vrátiť novelu ministerstvu na prepracovanie. Podpredseda SNS Rafael Rafaj zopakoval výhradu voči návrhu, ktorý spočíva v povinnosti určiť percentuálne zastúpenie televízneho vysielania pre národnostné menšiny. Rafaj to vníma ako podľahnutie tlaku strany Most-Híd. "Už naozaj neviem, kam by sme chceli ísť. Ja nemám za to, aby bola povinnosť nejakého podielu," konštatoval. Minister na výhrady opozície odvetil, že to podstatné, čo jeho rezort zamýšľal naštartovaním tejto reformy verejnoprávnych médií, bolo ich záchrana a oživenie. "Misia pokračuje úspešne, o čom svedčia aj výsledky," deklaroval. To, že zrušenie koncesionárskych poplatkov bude znamenať zoštátnenie RTVS, Krajcer odmieta. "Je to naozaj nezmysel, lebo ja za zoštátnenie považujem, ak sú k dispozícii také nástroje, ako je ad hoc oddlžovanie. To závisí aj od lojality manažmentu," poznamenal. Minister pozitívne zhodnotil ekonomickú konsolidáciu RTVS pod vedením Zemkovej, na druhej strane priznal, že programová sféra potrebuje na zmenu dlhší čas. "Minimálne rok a pol, no na jeseň sú už možno niektoré jemné záblesky viditeľné," povedal. Maďarič si však myslí, že ak aj bude RTVS nejakým spôsobom šeriť, nie je to žiaden dôsledok spojenia STV a SRo. "Vaša misia a reforma teda žiadnou misiou ani reformou nie je," reagoval. Podľa návrhu novely zákona sa majú koncesionárske poplatky zrušiť od roku 2013. Nový spôsob financovania má byť založený na tom, že RTVS pôjde zo štátneho rozpočtu 0,142 percenta z hrubého domáceho produktu za predchádzajúci kalendárny rok. Teda napr. v roku 2012 by telerozhlas dostal 93,78 milióna eur. Garantovaných zákonom má byť najmenej 90 miliónov eur.
Copyright © TASR 2011

Konferencia biskupov Slovenska reaguje

Konferencia biskupov Slovenska
reaguje
Konferencia biskupov Slovenska (KBS) je podľa jej hovorcu Jozefa Kováčika prekvapená úvahami o presune vysielania nedeľných omší z Rádia Slovensko na Reginu. „Takéto veci sa riešia vzájomnou komunikáciou a teraz sa dozvedáme o pripravovaných krokoch z médií,“ povedal dnes Kováčik pre agentúru SITA. Podľa neho takýto krok už bol pripravovaný aj v minulosti a KBS s ním vyjadrila zásadný nesúhlas. „Na tomto postoji budeme trvať aj do budúcnosti, pretože sme presvedčení, že ide o program verejnoprávneho charakteru a dôležitosti,“ vyhlásil Kováčik. Podľa neho neobstojí prípadný argument, že niekedy môže vzniknúť potreba vstúpiť do vysielania s mimoriadnou informáciou. „Predseda KBS už v minulosti deklaroval, že ak by prišlo k mimoriadnej situácii, kde je potrebné vstúpiť do živého vysielania, teda aj počas omše, cirkev s tým nemá žiadny problém,“ dodal. O zámere RTVS presunúť vysielanie nedeľných omší a služieb Božích z programového okruhu Rádia Slovensko na programový okruh Rádia Regina hovoril v posledných dňoch programový riaditeľ RTVS Ľuboš Machaj. Podľa neho RTVS už nechce, aby sa niektoré programy vysielali paralelne. Upozornil, že omše sú posledný priestor, kde sa na staniciach Regina a Rádio Slovensko spájajú. Avizoval, že k presunu vysielaní omší a bohoslužieb na Reginu by malo dôjsť od januára.
© 2011, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

Začiatok októbra hoci pekný býva , predsa v druhej polovici severák podúva.

Začiatok októbra hoci pekný býva,
predsa v druhej polovici severák podúva.
Jednotka a Dvojka tesne nad 10 percent - spolu 10,04!
Jednotka veľmi zle.
Dvojka lepšie.
Markíza horšie a pod 30. TV Doma o chlp lepšie.
JOJ o chlp horšie a aj JOJ PLUS famózne.
TA 3 o chĺpok horšie.
Jednotka - 7.43 % ;
Dvojka - 2.61 % ;
Markíza - 29.76 % ;
TV DOMA - 4.90 % ;
TV JOJ – 21.59 % ;
JOJ PLUS- 6.04 % ;
TA 3 - 1.83 %

3. 10. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Šesť Holanďanov vytvorilo nový neoficiálny svetový "rekord výdrže" pred televíznou obrazovkou. Dokázali len s niekoľkými dovolenými prestávkami pozerať televízor 87 hodín a 43 sekúnd. Informovala o tom dnes tlačová agentúra DPA. Program pripravila holandská televízia BNN. Boj o rekord sa začal v naživo vysielanej televíznej šou Last Man Watching o siedmej ráno vo štvrtok. Šesť z pôvodných 55 kandidátov vydržalo pred obrazovkami až do desiatej večer v nedeľu. Jeden z vyčerpaných finalistov získal pri záverečnom kvíze hlavnú cenu a na náklady BNN poletí do "televíznej mekky" - do Los Angeles. Roy Soet dostal cenu, lebo si najlepšie vedel spomenúť, na čo sa za 87 hodín díval. Súťaž sa uskutočnila pri príležitosti 60. výročia začatia televízneho vysielania v Holandsku. Účastníci šou videli programy zo všetkých šiestich desaťročí.
Copyright © TASR 2011

Nórske úrady povolili novinárom navštíviť ostrov Utöja, kde masový vrah Anders Behring Breivik zavraždil 22. júla 69 mladých ľudí. Po hroznej udalosti polícia ostrov nachádzajúci sa 40 km severozápadne od hlavného mesta Nórska uzavrela. Pred streľbou na ostrove Breivik nastražil bombu v aute neďaleko úradu premiéra v centre Osla, pri výbuchu zomrelo osem ľudí. Adrian Pracon, 21-ročný mladý účastník streľby na ostrove, uviedol, že "otvorenie ostrova je dôležité, aby ľudia pochopili, čo sa tam udialo". Ostrov navštívilo v pondelok viac ako 100 novinárov a fotografov. Pred streľbou to bolo populárne rekreačné centrum, ktoré využívala nórska vládna Robotnícka strana.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Úchvatná komisia

Úchvatná komisia
Ministerstvo kultúry (MK) SR ustanovilo v piatok (30.9.) pracovnú skupinu, ktorá sa bude zaoberať transformáciou TASR. Informovala o tom hovorkyňa MK Eva Chudinová. Skupina má 16 členov, pričom zastúpenie v nej majú okrem pracovníkov MK aj predstavitelia spravodajských agentúr, akademickej obce a ďalších oblastí. Medzi členmi sa nachádza napríklad predseda Slovenského syndikátu novinárov Peter Kubínyi, predseda Správnej rady Medzinárodného tlačového inštitútu (IPI) Pavol Múdry, predseda predstavenstva SITA Ivan Sámel, generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník, Andrej Miklánek z RTVS či hovorkyňa MK Eva Chudinová a generálna riaditeľka sekcie médií, audiovízie a autorského práva MK Nataša Slavíková. Pracovná skupina sa bude zaoberať variantnými riešeniami transformácie TASR. "Minister Daniel Krajcer plní programové vyhlásenie vlády, v ktorom sa hovorí, že vláda transformuje Tlačovú agentúru SR," uviedla Chudinová. Zámerom transformácie je efektívnejšie nakladanie s verejnými finančnými prostriedkami. Z plánu legislatívnych úloh vlády na rok 2011 vyplýva pre MK SR úloha predložiť v decembri na rokovanie vlády návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon o Tlačovej agentúre Slovenskej republiky a o zmene niektorých zákonov.

Copyright © TASR 2011

RTV: :právna alternatíva RTV:

:právna alternatíva RTV:

2. 10. 2011

Zomrel Jaroslav Dufek

Zomrel Jaroslav Dufek
Zomrel brniansky divadelný, televízny a dabingový herec Jaroslav Dufek. Ako pre agentúru Mediafax potvrdila hovorkyňa brnianskeho Národného divadla Šárka Motalová, umelec podľahol krátkej a ťažkej chorobe v piatok vo veku 77 rokov. "Ľudia sa môžu prísť s Jaroslavom Dufkom rozlúčiť do Mahenovho divadla už od soboty, do foyer sme umiestnili kondolenčnú knihu. Dátum a čas pohrebu oznámime v nasledujúcich dňoch," uviedla Motalová. Dufek patril k členom súboru niekoľko desaťročí. V roku 1996 si prevzal za úlohu starého Karamazova v Dostojevského hre Bratia Karamazovci prestížnu cenu Thálie. Všestranný umelec bol častým spolupracovníkom Českého rozhlasu a na svojom konte má aj množstvo televíznych úloh, naposledy v Četníckych humoreskách (1997), kde si zahral veliteľa. Predviedol sa aj v televíznom filme Jdi za zeleným světlem (1968). Za svoje dabingové umenie v roku 2002 dostal Cenu Františka Filipovského.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

Hosťami relácie V politike v nedeľu 2. októbra budú prezident Ivan Gašparovič, predseda strany Smer-SD Robert Fico a predseda strany Most - Híd Béla Bugár. Téma: Vláda stojí pre euroval na osudovej križovatke. Potopíme eurozónu? Reláciu moderuje Alžbeta Vlková.

Slovenská televízia uvedie v nedeľu na Jednotke reláciu O 5 minút 12 s Martou Jančkárovou. Stále viac krajín hovorí "áno" eurovalu. Slovenskí liberáli svoj odmietavý postoj zatiaľ nemenia. S kompromisom prichádza premiérka Iveta Radičová. Dohodne sa koalícia? Hrozby lekárov sa naplnili. Spôsobia ich výpovede kolaps zdravotníctva? Tri koaličné strany chcú, aby slovenské občianstvo opäť získali tí, ktorí oň prišli. Uspeje tento návrh? Hosťami budú podpredsedovia parlamentu Pavol Hrušovský (KDH) a Robert Fico (Smer-SD) a poslanec NR SR Gábora Gál (Most-Híd). Hosťami Zlatice Puškárovej v relácií Na telo tentokrát budú: minister kultúry Daniel Krajcer (SaS) a podpredseda SNS Rafael Rafaj. Témami budú : Euroval , Rozpočet a Aktuálne politické otázky .