DALITO!

23. 9. 2011

HOVORCA ROKA 2011

HOVORCA ROKA 2011

Hovorcom roka 2011 v kategórii štátna správa a štátny sektor sa stal Martin Jaroš z Ministerstva financií SR. Odborná šesťčlenná porota ocenila jeho schopnosť zrozumiteľným spôsobom a so znalosťou problematiky odkomunikovať zložitú agendu rezortu financií. "Jeho zapájanie sa do sociálnych sietí, blogov a nových druhov komunikácie tak rozširuje okruh ľudí, ktorí by sa inak k informáciám nedostali, čím výrazne napomáha propagácii agendy svojho úradu," uviedla pre TASR tajomníčka Asociácie hovorcov Slovenska Lenka Bosá. V kategórii samospráva a neziskový sektor ocenenie už po druhý raz po sebe získal hovorca primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy. Porota ocenila jeho promptný, presný, autonómny a iniciatívny prístup k novinárom i verejnosti. Ochota zisťovať a šíriť informácie, ktoré iné spoločnosti neposkytujú, priniesla ocenenie Lucii Muthovej z poisťovne Allianz. Tá sa aj vďaka svojej schopnosti pohotovo reagovať na podnety novinárov stala hovorkyňou roka pre súkromný a komerčný sektor. Novinkou tohtoročnej ankety bola možnosť hlasovania verejnosti. Tá spomedzi všetkých kandidátov najviac ocenila prácu hovorkyne Bratislavského samosprávneho kraja Ivety Tyšlerovej. Porota si spomedzi všetkých kandidátov vybrala už po druhý raz aj "antihovorcu". Takzvaná malina bola v tomto roku udelená hovorcovi prezidenta SR Marekovi Trubačovi. Hovorca roka 2007 si ju zaslúžil za "svoj výkon pri nedodržiavaní základných princípov práce hovorcu ako je etika, komunikatívnosť a kultivované správanie voči novinárskemu stavu". Do odbornej poroty v tomto roku zasadli predstavitelia PR spoločností a novinári. Printové médiá zastupovali Gabriel Beer (TREND) a Miroslav Kern (SME), televízie Lukáš Diko (TV Markíza), rozhlas Igor Guttler (Rádio Express), PR agentúry Katarína Stupková (1st Class Agency) a šesticu dopĺňal publicista, novinár a spisovateľ Roland Kyška. Anketu vyhlasuje každoročne Asociácia hovorcov Slovenska.

Copyright © TASR 2011

TASR NEWS

TASR NEWS
Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) pripravuje v najbližšom období ďalšie racionalizačné opatrenia. Jedným z nich je sťahovanie do menších priestorov. Stať sa tak má do konca tohto roka. O tomto kroku dnes informoval generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník ministra kultúry Daniela Krajcera, ktorý bol dnes na návšteve agentúry. "Momentálne užívame priestory, ktoré sú dimenzované na rozvojový typ fungovania. TASR rovnako ako množstvo ďalších inštitúcií nie je vo fáze dynamického rozvoja, skôr stabilizujeme stav, ktorý sme vybudovali za posledné tri roky. Znížili sme zásadným spôsobom v priebehu tohto roku počet zamestnancov, takže súčasné priestory sú pre nás zbytočne veľké," priblížil Rezník. Agentúra oproti minulému roku znížila svoje prevádzkové náklady o 1,5 milióna eur. "Z 5,5 miliónov sme sa dostali zhruba na úroveň 3,9 milióna eur," dodal ďalej. Manažment dnes s ministrom hovoril aj o možných spôsoboch transformácie agentúry. Na tento účel MK menuje pracovnú komisiu, ktorá vyhodnotí všetky alternatívy a prijme tú, ktorá bude najvyhovujúcejšia pre potreby mediálneho trhu aj pre právo občanov na informovanosť. Vzniknúť my mala do konca roka. "Minister kultúry prisľúbil, že jej súčasťou bude aj manažment TASR," avizoval Rezník s tým, že realizácia transformácie bude v tomto roku pravdepodobne prebiehať len v konzultačnej rovine.
Copyright © TASR 2011

Tiskové prohlášení generálního ředitele České televize Petra Dvořáka

Tiskové prohlášení generálního ředitele
České televize Petra Dvořáka
Prohlašuji, že jsem nebyl nikdy formálně přijat za člena KSČ. Informace o členské kartě a údajném datu vstupu do KSČ dne 20. 9. 1989 jsem se dozvěděl poprvé včera 22. 9. 2011 od novinářů Lidových novin a novináře časopisu Týden. Svou kandidaturu na člena KSČ jsem nikdy nezastíral. Otevřeně jsem ji na dotaz médii již v roce 2007 potvrdil a jasně jsem tento svůj krok označil jako chybu. Tento krok jsem udělal proto, abych mohl v roce 1987 absolvovat šestiměsíční odbornou vysokoškolskou stáž v Brazílii na univerzitě v Porto Alegre. V době údajného vstupu do KSČ, tj. v září 1989, jsem byl v přijímači základní vojenské služby, a o ukončení kandidatury jsem požádal několik dní po 17. listopadu 1989. Ani večer po zvolení generálním ředitelem ČT v pořadu Události komentáře, ani nikdy jindy, jsem neměl a nemám žádný důvod veřejně lhát o svém vztahu ke KSČ.
Petr Dvořák , generální ředitel ČT

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„ Mrzí ma tento nezáujem. Na Šeherezádu príde 30 000 ľudí, na klub i hráčov z krajiny majstrov sveta i Európy vo futbale šesťtisíc. Občas sa pýtam, pre koho to vlastne robíme. " Vladimír Weiss st.

"Priaznivci súpera ma nemajú radi, lebo som bohatý, príťažlivý a perfektný futbalista." Cristiano Ronaldo

" Boli dve hodiny ráno. Býval som vtedy v Orange County a s manželkou sme spali v našej posteli. Otvoril som oči a uvidel som nahého muža, ktorý si obliekol moju koženú bundu a priamo oproti mne jedol nanuk. Viem, že to znie smiešne, ale v skutočnosti to bolo desivé." Nicolas Cage

"Já jsem měl individuální vyjádření od několika radních, se kterými jsem hovořil mezi čtyřma očima. Říkali, že pana Feniče podpoří, že je nesporné, že musí projít do druhého kola. Že není jisté, zda zvítězí v konečné volbě generálního ředitele, ale že postup do prvního kola je nesporný. A pak dostal tři hlasy. Je to ostudné a vyvolalo to ve mně otázku, jak budu spolupracovat s lidmi, kteří mi lžou do očí." Milan Uhde, predseda Rady Českej televízie

„ Pan Fenič si na České televizi vydělal asi 150 milionů, jeho projekty byly předražené. Já jsem na to radní před volbou upozornila, jasně jsem řekla, že jeho zvolení by bylo totéž jako udělat kozla zahradníkem." Dana Eklová , podpredsedníčka Rady Českej televízie

„ Koaliční partneri nie sú schopní rozmýšľať v intenciách, že Slovensko ako prvá krajina vysloví odvážnejší názor“. Juraj Droba

„ Áno, zobrala som si do manažmentu ľudí z rozhlasu, ktorým dôverujem. Ale ak niekto tvrdí, že Machaj nie je televízak, tak je na omyle. Machaj staval Dvojku za Rybníčka. Kto hovorí o skrátení Správ? My ich predlžujeme. To, že ich delíme na domáce a ostatné, je iná vec. My ich neskracujeme, my im dávame väčší priestor. Je to zlá interpretácia. Večerníčku vieme dať fixný čas na Dvojke. Celé roky bijú do televízie, že Večerníček má plávajúci čas. Toto bol najväčší kameň úrazu. Ten, kto má dnes Jednotku, má aj Dvojku. Kto chce Večerníček, tak si ho zapne presne v ten istý čas, vo fixnom čase. Myslíte si, že to bolo zlé, dať mu fixný čas? Robí niekomu problém prepnúť z Jednotky na Dvojku?“ Miloslava Zemková

„ Vzhľadom na obsah som mu povedal, že rozpočet nevidím vyššie ako 3- až 5-tisíc eur za epizódu. Chápem, že ponuka STV bola naozaj nebíčko. Miklánek zavádza pretože porovnáva 50-minútovú reláciu, ktorá sa nakrúca päť dní na celom Slovensku, s niečím, čo má zatiaľ iba kráľovskú zmluvu a 26 minút“ . František Borovský

„Manažment RTVS dokázal oproti minulému systému ušetriť 23 miliónov eur a len za prvých šesť mesiacov je RTVS v zisku približne 5 miliónov eur. Práve vďaka tomu môžeme teraz investovať do programu, ktorý potrebujeme posilniť." Richard Šümeghy ,hovorca RTVS

"Slovenský trh je malý a je prirodzené, že ľudia prechádzajú zo spoločnosti do spoločnosti. To však s konfliktom záujmov nemá nič spoločné. Keď je v Čechách bývalý generálny riaditeľ Novy Petr Dvořák považovaný za topfavorita voľby na generálneho riaditeľa Českej televízie, tak to predsa neznamená, že je v konflikte záujmov." Andrej Miklánek

„ Všetko pôjde psej matere. Aj ekonomika Ameriky, aj ekonomika Japonska, aj ekonomika Európy. To hovorím vopred. A môžu robiť eurovaly vysoké ako Eiffelova veža. Ani to im nepomôže. Podstata je v tom, že niekto postavil ekonomiku celého sveta na vzduchu. Na ničom. Tu to pláva vo vzduchu ako bublina. Ale obsahom tej bubliny je zase len vzduch. A raz tá bublina praskne a zistíme, že máme veľké ... No, zas by som mohol byť vulgárny. Ale každý si to domyslí, čo máme veľké." Ján Slota

“ Každý môže mať aj šťastie aj smolu aj výhodu aj nevýhodu aj prší aj je zlé počasie, jednoducho každý priemerne robí v rovnakých podmienkach, čiže sa môže priemerne prirovnávať k tomu priemeru.” Jaroslav Spišiak

„ Ministerstvo nemá kapacitu ani čas, aby preverovalo podozrivé projekty, pomoc očakávam od médií.“ Lucia Nicholsonová

"Nestalo sa nič mimoriadneho. Išiel som po chodníku a mladík vo veku môjho syna na mňa začal pokrikovať: Kalousek, ty kurva jedna zlodejská! Tak som ho prefackal. Jeden drzý fagan dostal pár faciek, presnejšie štyri facky." Miroslav Kalousek

"Poznám veľa Čechov potomkov v Amerike, Nikdy som nebol v Československu, alebo v tejto časti sveta na Balkáne." Larry King

22. 9. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Premiérová epizóda ôsmej série amerického sitcomu Dva a pol chlapa (2003), v ktorej sa namiesto Charlieho Sheena predstavil Ashton Kutcher, mala rekordnú sledovanosť. Podľa údajov štatistickej spoločnosti Nielsen si pondelkový Kutcherov debut pozrelo 27,8 milióna ľudí, čo je viac ako v prípade akejkoľvek inej epizódy tohto sitcomu so Sheenom. Najsledovanejšiu epizódu seriálu Dva a pol chlapa dovtedy odvysielali v máji 2005. Pondelňajší večer nebol úspešným iba pre Kutchera. Sheen sa totiž vtedy objavil v ďalšej časti hviezdnej šou Comedy Central Roast. Tú si nenechalo ujsť 6,4 milióna divákov, čo jej prinieslo druhú priečku v sledovanosti v histórii televízie Comedy Central po vianočnom mimoriadnom programe Jeffa Dunhama z roku 2008. Kirgizská centrálna volebná komisia oznámila, že budúci týždeň bude odstavené vysielanie zahraničných televíznych staníc. Cieľom je zabezpečiť, aby neovplyvnili výsledok októbrových prezidentských volieb. Dve káblové spoločnosti pôsobiace v krajine už avizovali, že odstavenie vysielania medzinárodných staníc ich bude stáť vyše 73 000 eur. Mnohí v bývalej sovietskej republike využívajú ruské televízne stanice kvôli spravodajstvu i zábave. Podľa lídra kirgizskej opozičnej strany Ata-Meken Omurbeka Tekebajeva však ruské stanice niektorých prezidentských kandidátov očierňujú, zatiaľ čo iných chvália.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

AVF NEWS

AVF NEWS
Minister kultúry Daniel Krajcer 19. septembra 2011 vymenoval za nového člena rady Audiovizuálneho fondu Mgr. Ľubomíra Čechoviča ArtD., ktorý bude v rade zastupovať oblasť nezávislých producentov v audiovízii. Ľubomír Čechovič je absolventom Divadelnej fakulty Vysokej školy múzických umení v Bratislave, na ktorej vyštudoval odbor filmovej a televíznej produkcie a riadenia. Od roku 1973 až do roku 2003 kontinuálne pôsobil v Slovenskej televízii v Bratislave v rôznych profesiách v oblasti výroby audiovizuálnych diel a televíznych programov. V rokoch 2004 a 2005 bol generálnym riaditeľom televízie TA3 a od roku 2007 opäť pôsobí v Slovenskej televízii, v aktuálnej pracovnej pozícii ako producent spravodajstva a športu.

LARRY LIVE

LARRY LIVE
Cieľom novinárov by malo byť odovzdať ľuďom takú informáciu, aby si večer mohli povedať, že vedia viac ako deň predtým. Tak charakterizoval poslanie žurnalistov legendárny americký moderátor Larry King, ktorý v stredu (21.9.) večer pricestoval na Slovensko na pozvanie spravodajskej televízie TA3. "Z ľudí, ktorých som vyspovedal za tie roky, za 'kingov' (kráľov, pozn. TASR) považujem takých, ako sú Nelson Mandela, siedmi americkí prezidenti, svetoví lídri a ľudia, ktorí pomáhajú iným ľuďom, napríklad doktori... Ale ja som King len menom," povedal dnes na tlačovej konferencii. King taktiež vyjadril presvedčenie, že v súčasnom svete je priestor pre existenciu verejnoprávnych médií. "Potrebujeme verejnoprávne médiá, ak si plnia svoje povinnosti slúžiť verejnosti. Nikdy však nesmú mať iný postoj než prezentovať postoje," podčiarkol. Nedostatkom komerčných staníc je podľa neho neschopnosť zaručiť kvalitu vysielaných obsahov, ktorú prinášajú verejnoprávne médiá. "Komerčné televízie nie sú zlé, ale sú komerčné, a to znamená, že musia predávať reklamu, musia zarábať," dodal. Americký moderátor aj dnes pripustil, že sám vo svojom živote nevyužíva pokročilé technológie. Podľa vlastných slov má obyčajný mobil a nikdy z neho neposlal SMS správu. Zároveň však poukázal, že s novými technológiami sa nedá bojovať, preto sa im postupne vzdáva, a to iste zrejme budú musieť urobiť i spravodajské médiá. "Neviem, ako budú televízie vyzerať o päť rokov, ale vždy budeme potrebovať niekoho, kto nám bude prinášať informácie. To, ako to bude prinášané, však nedokážem predpovedať," uviedol. Sám podľa vlastných slov nevie uveriť, akým spôsobom sa technológie vyvinuli za viac ako 50 rokov, počas ktorých pôsobil v žurnalistike. King, ktorého rodičia pochádzali z Európy, sa priznal, že síce cestuje veľmi málo, Slovensko ho príjemne prekvapilo. "Dokonca som dnes povedal, že by som sa sem rád vrátil a doviezol moju manželku a deti," prezradil. Na otázku, či si spomína na nejakého Slováka, ktorý by bol v jeho talkshow, dokázal moderátor uviesť len bývalého prezidenta Československa Václava Havla a českého hokejistu Jaromíra Jágra. Zároveň však upozornil, že z tisícov ľudí, s ktorými robil rozhovory, si všetkých nepamätá. Svetoznámy novinár navštívil Slovensko na pozvanie spravodajskej televízie TA3, ktorá tento mesiac oslavuje desať rokov od svojho vzniku. Americká celebrita si neodpustila ani niekoľko vtipných poznámok. "Nikto sa ma nikdy neopýtal na to, aký výborný som bol v romantickom živote. A ja som bol v tejto oblasti naozaj dobrý," poznamenal 77-ročný novinár. Larry King sa najviac preslávil svojou prácou pre globálnu spravodajskú televíziu CNN. Talkshow so svojím vlastným menom začal moderovať v roku 1985 a na tomto poste zotrval až do roku 2010. Popularitu americký novinár získal vďaka neštandardnému prístupu pri rozhovoroch s hosťami, množstvom svetoznámych osobností, ktoré v priebehu štvrťstoročia vyspovedal a nemenným imidžom, ku ktorému neodmysliteľne patrili traky. "Dnes mám stovky párov trakov, ľudia ich vyrábajú a posielajú mi ich," povedal. V priebehu viac ako 6120 dielov Larry King Live sa oproti moderátorovi objavil napríklad iránsky prezident Mahmúd Ahmadínežád, ruský premiér Vladimir Putin, speváčka Beyoncé Knowles, bývalý slovenský premiér Mikuláš Dzurinda a stovky ďalších osobností z oblasti politiky, kultúry a vedy. Podľa výpočtov CNN za celú svoju 53-ročnú kariéru King pripravil približne 50.000 interview.

Copyright © TASR 2011

Zlá a ešte horšia správa

Zlá a ešte horšia správa

Európska komisia začala skúmať dve sťažnosti a RTVS to môže stáť milióny eur. To je tá zlá správa. Horšou však môže byť skutočnosť, že pri procese skúmania EK zistí aj iné veci. Predovšetkým to, že Zmluva so štátom je duplicitná s úlohami, podmienkami a so spôsobom úhrady so Zákonom o úhrade za služby verejnosti poskytované Slovenskou televíziou a Slovenským rozhlasom. V prípade Slovenského rozhlasu je to ešte horšie. Posledné dva roky totiž dostával peniaze zo Zmluvy so štátom väčšinou na programy vo verejnom záujme, ktoré však mali byť financované jednoznačne z úhrad. Nuž a od roku 2011 má tieto nezmyselné podmienky aj RTVS. V oboch prípadoch to jednoznačne skresľuje aj hospodárske výsledky inštitúcií. A to Brusel vždy zaujíma.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Talianska katolícka tlačová agentúra SIR Europa otvorila svoju pobočku v hlavnom meste SR - Bratislave. Od septembra začala v Bratislave pokrývať udalosti týkajúce sa diania v katolíckej cirkvi a náboženského života v oblasti strednej a východnej Európy, informuje Tlačová kancelária Konferencie biskupov Slovenska (TK KBS) v Bratislave. Redakciu vedie bývalá redaktorka Vatikánskeho rozhlasu v Ríme a Rádia Lumen v Banskej Bystrici Danka Jacečková, ktorá posledné tri roky pracovala ako redaktorka domáceho spravodajstva v Tlačovej kancelárii KBS. V tejto pozícii ju od polovice septembra vystriedal redaktor Michal Lipiak. Tlačová agentúra SIR Europa vznikla v roku 1998, sídli v Ríme a Bratislava je po Bruseli jej druhou pobočkou. "Chceme rozšíriť európske povedomie, týkajúce sa náboženského diania vo východnej časti kontinentu a ponúkať kvalitný spravodajský servis," uviedol riaditeľ SIR Europa Paolo Bustaffa. Ako dodal, v súčasnosti bratislavská pobočka rozbieha mapovanie cirkevných udalostí na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Ukrajine a Bielorusku. O zámere otvoriť pobočku v Bratislave rokovali v hlavnom meste SR ešte začiatkom februára tohto roku na pracovnom stretnutí zástupcovia talianskej tlačovej agentúry a predstavitelia Konferencie európskych biskupských konferencií (CCEE) a TK KBS. Pobočka agentúry SIR Europa sídli na Kapitulskej ulici 16 v Bratislave.

Copyright © TASR 2011

NOMEN EST OMEN

NOMEN EST OMEN
http://www.halabala.sk/ SLOV-0063 Obchodné meno / meno a priezvisko Slovenský rozhlas Právna forma Ina právna forma IČO / rodné číslo 167355 Štatutárni zástupcovia PhDr. Miloslava Zemková Kontaktná osoba 1 Ing. Róbert Oravec Kontaktná osoba 2 Ing. Bystrík Široký Telefón 1 0257273660 Telefón 2 0257273668 Mobil 0903576800

Dobrá správa

Dobrá správa
Európska komisia vydala 11. augusta 2011 konečné rozhodnutie , ktorým oznámila, že posúdila predmetné opatrenie na podporu audiovizuálnej produkcie v Slovenskej republike (Audiovizuálny fond) a rozhodla, že pomoc poskytovanú prostredníctvom fondu možno považovať za zlučiteľnú na základe článku 107 ods. 3 písm. d) Zmluvy o fungovaní Európskej únie. Audiovizuálny fond prostredníctvom Ministerstva financií Slovenskej republiky a Stáleho zastúpenia Slovenskej republiky pri Európskej únii oznámil Európskej komisii opatrenie - schému štátnej pomoci poskytovanej prostredníctvom Audiovizuálneho fondu (ďalej len „schéma“). Slovenské orgány oznámili túto schému listom zo 4. apríla 2011. Komisia zaslala 12. mája 2011 žiadosť o dodatočné informácie, na ktorú slovenské orgány odpovedali 13. júna 2011. Následne fond uskutočnil s Európskou komisiou niekoľko operatívnych neformálnych konzultácií k niektorým čiastkovým otázkam súvisiacim s obsahom schémy a poskytol viacero informácií a údajov. Európska komisia vydala 11. augusta 2011 konečné rozhodnutie , ktorým oznámila, že posúdila predmetné opatrenie na podporu audiovizuálnej produkcie v Slovenskej republike (Audiovizuálny fond) a rozhodla, že pomoc poskytovanú prostredníctvom fondu možno považovať za zlučiteľnú na základe článku 107 ods. 3 písm. d) Zmluvy o fungovaní Európskej únie. Vzhľadom na to Európska komisia nevzniesla žiadne námietky voči oznámenému opatreniu. Schéma je schválená pod číslom SA.32836 (2011/N) s trvaním do 31. decembra 2016. V prípade zmien príslušných pravidiel EÚ týkajúcich sa štátnej pomoci počas uvedeného obdobia bude potrebné tieto zmeny zapracovať aj do znenia schémy. V súlade s rozhodnutím Komisie fond zverejňuje úplné znenie schémy na svojom webovom sídle a v Obchodnom vestníku. Schválená schéma sa viaže na poskytovanie finančných prostriedkov na projekty v programoch 1 a 2 podpornej činnosti fondu – t.j. na vývoj, tvorbu a produkciu audiovizuálnych diel, na distribúciu audiovizuálnych diel a na verejné kultúrne podujatia s účasťou audiovizuálnych diel. V týchto programoch bude fond poskytovať štátnu pomoc podľa schválenej schémy. Na pomoc poskytnutú podľa schémy sa tak nebude vzťahovať limit pre minimálnu pomoc podľa tzv. pravidla de minimis. V programe 3 bude fond naďalej poskytovať dotácie ako minimálnu pomoc podľa Nariadenia Komisie (ES) č. 1998/2006 z 15. decembra 2006 o uplatňovaní článkov 87 a 88 zmluvy na pomoc de minimis (ďalej len „nariadenie de minimis) alebo ako pomoc určenú na výskum, vývoj alebo vzdelávanie podľa Nariadenia Komisie (ES) č. 800/2008 zo 6. augusta 2008 o vyhlásení určitých kategórií pomoci za zlučiteľné so spoločným trhom podľa článkov 87 a 88 zmluvy (Všeobecné nariadenie o skupinových výnimkách). V programe 4 bude fond poskytovať dotácie ako minimálnu pomoc podľa nariadenia de minimis, pričom po 31. decembri 2012 môže byť poskytovanie pomoci v tomto programe upravené v nadväznosti na pripravovanú novú právnu úpravu EÚ pre štátnu pomoc poskytovanú na podporu audiovizuálnej kultúry. Schválenie schémy štátnej pomoci pre Audiovizuálny fond je dôležitým krokom v ďalšom rozvoji fondu a jeho podpornej činnosti.

Tlačová rada News

Tlačová rada News
Zuzana Wienk oznámila Tlačovej rade (TR) SR svoj úmysel rezignovať na svoje členstvo. Rada sa v stredu 21. septembra stretla na zasadnutí. V súčasnosti je však neúplná, pretože doterajšej predsedníčke Zuzane Ďurišovej skončil šesťročný mandát. Kvôli tomu sa TR SR rozhodla v stredu odložiť voľbu predsedu na čas, keď bude mať plný počet - sedem členov. Za podpredsedu jednohlasne zvolila Júliusa Lörincza. Okrem toho prijala rozhodnutie v prípade sťažnosti redaktorky Markízy Radoslavy Rusňákovej na porušenie zásad novinárskej etiky článkom "Zahanbujúca reportáž, alebo primitívny útok na city", ktorý 25. februára tohto roku uverejnil Ružomberský hlas. Rada konštatovala, že jeho uverejnením prišlo k porušeniu Etického kódexu novinára. Ďalej rokovala aj o podnete profesora Jána Košťálika, podľa ktorého denník Korzár porušil zásady novinárskej etiky uverejnením článku "Zosuvy na lokalite Kapušany pri Prešove v Košickej kotline očami geomorfológa". Ten vyšiel 18. novembra minulého roka. Rada sa rozhodla prípad odložiť a obidve strany vyzvať na doplnenie podkladov, aby mohla rozhodnúť objektívne. Najbližšie sa TR SR stretne v novembri tohto roka.
Copyright © TASR 2011

VŠETKO NAJLEPŠIE

VŠETKO NAJLEPŠIE

Pina

Pina

21. 9. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Panarabská televízna stanica al-Džazíra oznámila, že jej riaditeľ rezignoval na svoju funkciu. Wadáh Chanfar sa vzdal funkcie riaditeľa po ôsmich rokoch po tom, ako nedávno zverejnené dokumenty na internetovej stránke WikiLeaks odhalili jeho úzke väzby na vládu USA, keď súhlasil s niektorými zmenami v obsahu spravodajstva al-Džazíry v prospech záujmov Spojených štátov. Zverejnená diplomatická depeša naznačuje, že Chanfar udržiaval kontakty s americkou tajnou službou DIA a sľúbil jej, že zmierni negatívne príspevky o USA na internetovej stránke televízie. Chanfar bezprostredne nekomentoval dôvody svojej rezignácie. Katarská televízia, vysielajúca v arabčine i v angličtine, uviedla, že jej novým riaditeľom bude katarský podnikateľ a člen kráľovskej rodiny šejk Ahmad bin Jásim bin Muhammad at-Tání.
Televízneho reportéra dobodal neznámy páchateľ na smrť v stredočínskej provincii Che-nan. Informovali o tom v utorok čínske štátne médiá, ktoré citovali miestnych predstaviteľov. Na 30-ročného reportéra Li Sianga z televízie Luo-jang TV zaútočili v nedeľu nadránom približne o 01.00 h miestneho času v meste Luo-jang, uviedol mestský policajný šéf. Svedkovia vyhlásili, že videli novinára kráčať domov po tom, ako zaparkoval svoje auto, a vtedy ho dobodal neznámy útočník. Podľa večerných novín Zhengzhou Evening News páchateľ bodol novinára viac ako desaťkrát. Po útoku bola nahlásená strata reportérovho laptopu. "Dúfame, že úrady vykonajú dôkladné vyšetrovanie a budú seriózne zvažovať možnosť, že Lia zabili v súvislosti s jeho novinárskou prácou," vyhlásilo združenie Reportéri bez hraníc. Li v minulosti prinášal správy o škandále okolo stolového oleja, ktorý sa získaval z kuchynského odpadu a potom ho predávali reštauráciám. Polícia v Luo-jangu na svojej webovej stránke uviedla, že Lia dobodali pri lúpeži a policajti zatkli dvoch podozrivých.
Copyright © TASR 2011

Možno to aj zmení dejiny žurnalistiky v celej Európe

Možno to aj zmení dejiny
žurnalistiky v celej Európe
Štvrtkovú (22.9.) návštevu legendy americkej žurnalistiky Larryho Kinga v Bratislave bude sprevádzať hostenie ďalšej významnej tváre televíznych obrazoviek. Podujatie, ktoré organizuje slovenská spravodajská televízia TA3, bude spojené s natáčaním talkshow českého herca a moderátora Jana Krausa. "Talkshow Larryho Kinga a Jana Krausa, ktorý je považovaný za jeho český ekvivalent, bude absolútnou bombou, ktorá sa zapíše do dejín žurnalistiky v celej Európe," uviedol pre TASR generálny riaditeľ TA3 Michal Gučík. Larry King sa najviac preslávil svojou prácou pre globálnu spravodajskú televíziu CNN. Talkshow, ktorá niesla jeho meno, moderoval 25 rokov. Podľa výpočtov CNN za celú svoju 53-ročnú kariéru pripravil približne 50.000 interview. Reláciu s vlastným menom v názve má aj Jan Kraus, ktorý si svoju popularitu získal i vďaka desiatkam filmových rolí. Televízia TA3 tento mesiac oslavuje desať rokov od svojho vzniku. Pri tejto príležitosti vo svojom vysielaní vytvorila priestor pre diskusiu o médiách a žurnalistike. V štúdiu na Gagarinovej ulici v Bratislave svoj pohľad na túto tému už prezentoval napríklad bývalý moderátor a súčasný minister kultúry Daniel Krajcer, predseda Rady pre vysielanie a retransmisiu Miloš Mistrík, bývalý generálny riaditeľ televízie Markíza Václav Mika či generálny riaditeľ Tlačovej agentúry Slovenskej republiky (TASR) Jaroslav Rezník. Copyright © TASR 2011

Českej televízii bude šéfovať Petr Dvořák

Českú televíziu povedie Petr Dvořák
Niekdajšieho šéfa komerčnej televízie Nova Petra Dvořáka zvolili dnes členovia Rady ČT v Prahe za nového generálneho riaditeľa verejnoprávnej Českej televízie. Pri rozhodujúcom hlasovaní uprednostnili pomerom hlasov 12:3 favorizovaného kandidáta pred bývalým šéfom hudobnej televízie TV Óčko Hynkom Chudárkom. Z pätice finalistov, vybraných 7. septembra, sa do rozhodujúceho kola nedostali šéf spravodajstva ČT Roman Bradáč, bývalý riaditeľ marketingu TV Prima Jan Svoboda, ani prezident Česko-nemeckej priemyselnej komory Radomír Šimek. V prvom kole, v ktorom členovia rady mohli dať hlasy ešte dvom kandidátom, získal Dvořák 13, Chudárek sedem, Bradáč a Svoboda po tri a Šimek jeden hlas. Petr Dvořák, ktorý nahradí na čele ČT zo zdravotných dôvodov odstupujúceho Jiřího Janečka, sa funkcie ujme v 1. októbra. Vášnivý vyznávač snoubordingu, cestovateľ a príležitostný gitarista riadil TV Nova sedem rokov. Predseda Rady ČT Milan Uhde pri gratulácii novozvolenému riaditeľovi ČT poznamenal, že dostal veľa hlasov a veľké sú preto aj očakávania v súvislosti s jeho osobou. Petr Dvořák sa podľa informácií portálu idnes.cz poďakoval členom Rady ČT za dôveru. "Myslím si, že výziev, problémov a možností, ktoré bude potrebné riešiť, je omnoho viac, ako sa mi mohlo podariť dať do môjho projektu. Mám však na to šesť rokov a chcel by som, aby fungovalo to, čo som si predsavzal, keď som sa prihlásil do voľby riaditeľa," povedal Dvořák podľa idnes.cz.
Copyright © TASR 2011

FATAL ERROR

FATAL ERROR

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Modré z neba – Markíza ; 2. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 3. Tisíc a jedna noc – Markíza ; 4. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT 2 – TV JOJ ; 5. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 6. Rozlúčka s Pavlom Demitrom – Markíza ; 7. LET´S DANCE – Markíza ; 8. Športové noviny – Markíza ; 9. Počasie – Markíza ; 10. NOVINY TV JOJ - TV JOJ ; 11. NOVINY ŠPECIÁL – TV JOJ ; 12. EXKLUZÍVNE: Všetko o Šeherezáde a Onurovi – Markíza ; 13. Ordinácia v ružovej záhrade V. – Markíza ; 14. Hľadá sa MILIONÁR- TV JOJ ; 15. ŠPORT- TV JOJ ; 16. Panelák- TV JOJ ; 17. KRIMI- TV JOJ ; 18. Nočné Televízne noviny – Markíza ; 19. LET´S DANCE – Rozhodnutie – Markíza ; 20. Reflex – Markíza .

20. 9. 2011

Ó, svätá prostota!

Ó, svätá prostota!
Po trištvrteroku fungovania Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) sa ukazuje, že nie sú potrebné významnejšie legislatívne zmeny. Ministerstvo kultúry predložilo podľa svojho šéfa Daniela Krajcera (SaS) kvalitný zákon. V podstate jedinou novelizáciou je financovanie inštitúcie. Po jej definitívnom schválení v parlamente už bude na jej chod prispievať iba štát. Krajcer dnes pred členmi mediálneho výboru Národnej rady (NR) SR zopakoval, že tento rok bol v celej reforme tohto verejnoprávneho média vnímaný ako konsolidačný. "Môžem povedať, že sa inštitúciu podarilo zachrániť a od budúceho roka očakávam výrazné progresívne kroky v programovej oblasti," avizoval. Ako pripomenul, RTVS vstupovala do tohto roku so stratou, ktorá sa pohybovala medzi 45 až 50 miliónmi eur. "Je to suma, ktorá by zákonite vyvrcholila do kolapsu Slovenskej televízie," upozornil s tým, že ekonomická konsolidácia bola ako projekt úspešná. Manažmentu sa podľa neho nielen podaril znížiť deficit, ale dokonca dokáže medzimesačne hospodáriť so ziskom. Už menej spokojný je s programom televízie, avšak aj na ňom vidno prvé pozitívne zmeny. "Program je otázkou dlhodobého vývoja," konštatoval s tým, že ten, ktorý sa vysielal v prvom polroku, je do značnej miery ešte výsledkom starého vedenia televízie. "Očakávam, ale istým spôsobom aj požadujem od manažmentu, aby prišlo k výraznejšiemu zlepšeniu od začiatku budúceho roka," uzavrel Krajcer. Mediálny výbor sa dnes oboznámil so správou o činnosti ministerstva za prvý polrok 2011.

Copyright © TASR 2011

TASR NEWS

TASR NEWS

Ministerstvo kultúry SR sa ešte nevyjadrilo, akým spôsobom bude transformovať Tlačovú agentúru Slovenskej republiky (TASR). Jej generálny riaditeľ Jaroslav Rezník predpokladá, že by sa do niekoľko týždňov malo rokovať o finálnej forme. "Existuje niekoľko spôsobov. Treba v pokoji vybrať ten, ktorý je najoptimálnejší," uviedol na zasadnutí mediálneho výboru Národnej rady (NR) SR. Ten dnes prerokoval správu o činnosti TASR za prvý polrok 2011. Ako uviedol, zatiaľ nebola prijatá ani jedna alternatíva. "Momentálne je ich okolo päť. A to pričlenenie k RTVS, úplný zánik agentúry, akciová spoločnosť, alebo jej pričlenenie k parlamentu a úradu vlády. Ale to by už, samozrejme, nebola tlačová agentúra v štandardnej forme," priblížil. Prvý polrok 2011 patril k najnáročnejším obdobiam v existencii agentúry. Už v závere uplynulého obdobia TASR prijala celý rad reštriktívnych opatrení. Znížil sa počet pracovníkov o 22 percent, zredukovali sa náklady, obmedzil sa počet externých spolupracovníkov a škrtli sa odmeny. Za služby vo verejnom záujme dostala TASR v prvom polroku príspevok od štátu 499.999 eur, čo je oproti rovnakému obdobiu minulého roku menej o 458.145 eur. "Prežívame, fungujeme, plníme si svoje povinnosti, ale v tomto štádiu nemôžeme hovoriť o nejakom rozvoji agentúry. V každom prípade sme stabilizovali stav tak, že za prvý polrok tohto roku máme prebytok okolo 100.000 eur," upozornil generálny riaditeľ. Podľa neho je v tejto chvíli ťažké povedať, čo by pre fungovanie tohto verejnoprávneho média znamenalo ďalšie zníženie štátnych zdrojov. "Máme v princípe dve možnosti - buď si štát povie, že nechce tlačovú agentúru v tejto podobe, alebo že ju nechce vôbec a v tom prípade prijme príslušné legislatívne úpravy tak, aby tlačová agentúra zanikla. Prípadne nanovo nadefinuje vzťah medzi štátom a tlačovou agentúrou a budeme pokračovať ďalej," konštatoval s tým, že je neobvyklé, aby tlačová agentúra fungovala v tomto režime. V Európe totiž v ich rozpočte tvorí zhruba 80 percent zmluva so štátom a 20-25 percent manažment zháňa peniaze sám. "U nás je to naopak. Zmluva so štátom je v tejto chvíli zhruba na úrovni 30 percent nášho rozpočtu a 70 percent si zarábame sami," priblížil Rezník. V máji 2011 sa v Berlíne uskutočnilo Valné zhromaždenie Európskej asociácie tlačových agentúr (EANA). Členom tohto zoskupenia môže byť z každej krajiny len jedna agentúra, ktorá je v danej krajine agentúrnym lídrom. Na tomto stretnutí boli prezentované výsledky pravidelného Country reportu. Z neho vyplýva, že z 31 európskych agentúr, ktoré sú členmi EANA, je 19 rôznymi spôsobmi vlastníctva naviazaných na štát. Formy tohto usporiadania sa pritom líšia. Štátne tlačové agentúry sú v Rusku, Ukrajine, Rumunsku, Bulharsku, Albánsku, Srbsku. Akciová spoločnosť s účasťou štátu je napríklad STA (Slovinsko), EFE (Španielsko), PAP (Poľsko), AFP (Francúzsko), ANA-MPA (Grécko). V tureckej ANADOLU vlastní štát prostredníctvom ministerstva financií 47 percent a v portugalskom LUSA vlastní štát 51 percent a 49 percent vlastnia médiá. Špecifický model má maďarská MTI, ktorá je podľa nového zákona zlúčená do komplexu s televíziou a rozhlasom. V súvislosti s týmto modelom vyslovila EANA prostredníctvom svojho spoločného stanoviska obavy o nezávislosť obsahu spravodajstva. Verejnoprávne inštitúcie sú v Česku, Chorvátsku a Slovensku.
Copyright © TASR 2011

Smrteľné nebezpečenstvo pre RTVS

Smrteľné nebezpečenstvo pre RTVS
Súdne konanie pred Najvyšším súdom Slovenskej republiky vedenom pod sp. zn. 4 MObdo 3/2011 v právnej veci navrhovateľa Štúdio Beta, spol. s r.o. proti odporcovi RTVS, o zaplatenie čiastky 28.400.694,95 Eur s príslušenstvom.

Exekučné konanie vedené Okresným súdom Bratislava IV pod sp. zn. 16 Er 3476/2010 a súdnym exekútorom Mgr. Drahomírom Kriváňom so sídlom Záhradnícka 60, 821 08 Bratislava pod sp. zn. Ex 1133/10 vo veci oprávneného Štúdio Omega, spol. s r.o. proti povinnému, ktorým je RTVS, o vymoženie čiastky 2.826.584,88 Eur s príslušenstvom.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Vydavateľský dom News International mediálneho magnáta Ruperta Murdocha je pripravený zaplatiť odškodné dva milióny libier rodine zavraždenej školáčky, ktorá sa stala ústrednou postavou škandálu s odpočúvaním redaktormi medzičasom zaniknutých novín News of the World. Spoločnosť News International informovala o blížiacej sa dohode s rodinou Milly Dowlerovej. Okrem odškodného firma daruje milión libier na charitatívne účely. Odhalenie, že sa redaktori News of the World nabúrali do odkazovej schránky 13-ročnej Milly po tom, ako sa v roku 2002 stratila, vyvolal škandál, kvôli ktorému na svoje funkcie rezignovali poprední členovia britskej polície a predstavitelia mediálneho impéria Ruperta Murdocha.
Bývalá víťazka speváckej súťaže Eurovízia Dana Rosemary Scallonová dnes oznámila, že bude kandidovať v októbrových prezidentských voľbách v Írsku. Scallonová sa pridala k početnému poľu kandidátov, ktorí chcú vo voľbách 27. októbra získať reprezentatívnu prezidentskú funkciu. Ďalšími uchádzačmi sú napríklad bývalý minister kultúry Michael D. Higgins či bývalý veliteľ Írskej republikánskej armády Martin McGuinness. Šesťdesiatročná Scallonová je v Írsku vo všeobecnosti známa pod umeleckým menom Dana a preslávila sa tam po víťazstve v súťaži Eurovízia v roku 1970 v holandskom Amsterdame, kde zaspievala baladu All Kinds of Everything. Scallonová je katolíčka, orientovaná konzervatívne, a je takisto kritičkou integrácie do Európskej únie. Na prezidentský úrad neúspešne kandidovala už v roku 1997, keď skončila ako tretia. V Európskom parlamente zastupovala v rokoch 1999-2004 západné Írsko. Rozhlasová stanica islamistických povstalcov v Somálsku uviedla, že v súťaži recitácie Koránu odmenila tri deti puškami a bombami. Rozhlasovú stanicu Andulus riadi al-Káida spojená s milíciami aš-Šabáb. Rádio v pondelok oznámilo, že víťaz súťaže dostal pušku a 700 dolárov (513 eur), druhý v poradí pušku a 500 dolárov (367 eur), a tretí detský víťaz dostal dve bomby. Všetky tri deti tiež dostali náboženské knihy. Informovala o tom agentúra AP. Aš-Šabáb bojuje proti slabej somálskej vláde podporovanej OSN. Militantov nedávno oslabil hladomor na území, ktoré kontrolujú.

Copyright © TASR 2011 Fínsky kontrolný úrad pre zdravie a blahobyt (Valvira), ktorý dohliada na vplyv produktov na ľudské zdravie a pod ktorý spadá aj sledovanie alkoholických nápojov, zakázal predaj piva značky Duff, ktorá je slovenským spotrebiteľom známa hlavne vďaka kreslenému seriálu Simpsonovci. Úrady sa obávajú, že práve popularita tohto seriálu by mohla viesť k zvýšenej spotrebe alkoholického nápoja u mladistvých. "Obzvlášť typ písma použitý na fľaši piva Duff silne odkazuje na kreslený seriál Simpsonovci, ktorý sledujú aj deti," uviedol kontrolný úrad pre miestnu tlačovú agentúru STT. Zákaz predaja piva značky Duff, ktorý vstupuje do platnosti v pondelok, podporili hrozbou pokuty v hodnote do 50- tisíc eur. Reklamu na toto pivo teda Fíni v televízii už neuvidia. Do januára budúceho roka musí značka Duff zmiznúť aj z pultov predajní.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS intenzívne pracuje

RTVS intenzívne pracuje

Kde sú interné kapacity ?

Kde sú interné kapacity ?

Gotthardt film s.r.o. vznikla 22.03.2011 a isto má za sebou obrovské portfólio, že presvedčila zodpovedných, aby reláciu Umenie 2011 robila práve táto spoločnosť. Možno sa niekomu zapáčilo celoročné ubytovanie v tichom prostredí rázovitej podtatranskej obci Štrba.

Po svätom Kríži, jeseň sa blíži

Po svätom Kríži, jeseň sa blíži
Jednotka a Dvojka nad 10 precent - spolu 10,9 %.
Jednotka horšie.
Dvojka lepšie.
Markíza zle a pod 30. TV Doma lepšie.
JOJ o chlp horšie, JOJ PLUS výborne.
TA 3 horšie.
Jednotka - 7.83 % ;
Dvojka - 3.07 % ;
Markíza - 29.29 % ;
TV DOMA - 4.51 % ;
TV JOJ – 20.46 % ;
JOJPLUS- 5.27 % ;
TA 3 - 2.28 %