DALITO!

3. 9. 2011

Zomrel Slavomír Rosenberg

Zomrel Slavomír Rosenberg
Slovenský scenárista, dramaturg, publicista a novinár Slavomír Rosenberg zomrel vo štvrtok v Bratislave vo veku 64 rokov. Agentúru SITA o tom informoval predseda Slovenského filmového zväzu Štefan Vraštiak. Rosenbergovu prácu dokumentujú filmy ako Kosenie Jastrabej lúky, Pásla kone na betóne či Sladké starosti. Rodák zo stredoslovenskej obce Prochoť absolvoval štúdium na VŠMU v Bratislave, na katedre filmovej a televíznej dramaturgie u Tibora Vichtu. Bol redaktorom Filmu a divadla, od roku 1979 vedúcim tlačového a propagačného oddelenia Slovenskej filmovej tvorby Bratislava a od roku 1981 dramaturgom hraného filmu. Po päťročnom prerušení práce na Kolibe (1991-1995) sa tu vrátil v roku 1996 ako dramaturg. Bol tiež pedagógom na Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity Cyrila a Metoda v Trnave. Rosenberg napísal scenár k viacerým známym filmom, medzi inými aj Kosenie Jastrabej lúky (1982), Zbohom sladké driemoty (1983), Skleníková Venuša (1985) či celovečernému dokumentu Nekonečná pieseň domoviny (1986). Ako dramaturg sa podpísal pod snímky Pomocník (1981), Smrť pána Golužu (1982), Pásla kone na betóne (1982), Štvrtý rozmer (1983), Uhol pohľadu (1984), Sladké starosti (1984), Návrat Jána Petru (1984), Šiesta veta (1986), Úsmev diabla (1987), V rannej hmle (1990), Suzanne (1996) a Tábor padlých žien (1997).
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Štyri popredné svetové denníky, ktoré spolupracovali s webovou stránkou WikiLeaks na zverejňovaní dôverných dokumentov, kritizovali dnes stránku za publikovanie celého archívu neupravených amerických diplomatických depeší. WikiLeaks oznámili, že zverejnili najnovší súbor 251.287 depeší, ktorých odhalenie už spôsobilo americkej vláde diplomatické problémy a nepríjemnosti. Na rozdiel od predošlých súborov sú však mnohé, ak nie všetky, dokumenty v novom súbore necenzurované - nie sú v nich začiernené mená ani ďalšie detaily o často dôverných zdrojoch. Britské noviny Guardian, americký denník New York Times, španielsky El País a nemecký Der Spiegel "odsudzujú rozhodnutie WikiLeaks zverejniť nezredigované depeše ministerstva zahraničných vecí USA, ktoré môže ohroziť zdroje" týchto správ, uviedli médiá v spoločnom vyhlásení zverejnenom na webovej stránke Guardianu. Výzvu by mali podpísať aj francúzske noviny Le Monde. Pracovníci WikiLeaks v posledných dňoch nereagovali na žiadosti o vyjadrenie. V odkazoch na sociálnych sieťach však členovia skupiny naznačili, že nemali na výber - kópie archívu už totiž voľne obiehali internetom po využití bezpečnostnej trhliny. WikiLeaks obvinili zo zodpovednosti denník Guardian s tým, že heslo na dekódovanie zašifrovaných dokumentov sa objavilo v knihe Davida Leigha, investigatívneho reportéra týchto novín, ako aj spolupracovníka a neskôr kritika zakladateľa WikiLeaks Juliana Assangea. Guardian, Leigh i ďalší však toto tvrdenie odmietli. Skutočným problémom je podľa nich to, že WikiLeaks uverejnili omylom na internete zakódovaný súbor s dokumentmi, pričom Assange urobil elementárnu chybu, keď znova použil staré heslo.
Zakladateľku mexického politického časopisu a ďalšiu novinárku na voľnej nohe našli vo štvrtok mŕtve v jednom z parkov v hlavnom meste Mexiko. Telá dvoch novinárok Marcely Yarceovej (45) a Rocie Gonzalezovej (48), našli dvaja bežci v parku v blízkosti cintorína v chudobnej štvrti Iztapalapa, jednej z najľudnatejších častí hlavného mesta Mexika. Obe ženy mali na krku stopy po škrtení a ruky spútané za chrbtom, uviedol hovorca mestskej polície. Yarceová založila časopis Contralínea a Gonzalezová bola novinárkou na voľnej nohe, v minulosti pracovala pre televíznu sieť Televisa ako reportérka. "Bolo to veľmi chladnokrvné zabitie, sme z toho zdrvení", povedal hovorca časopisu pre agentúru AP. Mexická národná komisia pre ľudské práva uvádza, že od roku 2000 bolo v krajine zabitých už 72 novinárov. Copyright © TASR 2011

2. 9. 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS Riaditeľka TV Bratislava Mária Urlandová
Riaditelia médií VOYAGE magazín a TV Bratislava sa dohodli na spolupráci, vzájomnej podpore a výmene informácií zo sektora cestovného ruchu. Riaditeľka TV Bratislava Mária Urlandová uviedla: ”formou krátkeho vstupu raz za týždeň dokážeme odprezentovať zaujímavosti z oblasti cestovného ruchu. Tento sektor dlhodobo nedostáva priestor, zvolili sme preto formu spolupráce s odborným periodikom.” Priestor tak dostane cestovný ruch z pohľadu turistu, klienta kupujúceho dovolenku a služby, rovnako ako pohľad na odbornú problematiku, tvorbu produktu, trendov a marketingu. Šéfredaktor magazínu Marek Horečný uviedol: “ špecializujeme sa na trendy v cestovaní na Slovensku a vo svete a v spolupráci s TV Bratislava vidíme možnosť vyzdvihnúť často nedocenené atraktivity v tomto sektore, ako aj potenciál vlastnej krajiny a hlavného mesta”.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Tie dve bodky v slove znamenajú S.“ Ľuboš Machaj

" Páči sa mi, že to chcú previazať na úspešnosť. Kto si viac verí, vie ponúknuť vyššiu sankciu, ak ľuďom nenájde prácu.“ Gabriel Šípoš , Transparency International

" Každá významná historická udalosť má svoj základný význam. V prípade SNP je ním boj za slobodnú budúcnosť. Každá významná historická udalosť však má aj aktuálny dobový odkaz. Historický význam SNP sa dlho chápal ako voľba medzi utopickou komunistickou predstavou raja, v ktorom každý dostáva podľa potrieb a pragmatickou demokratickou predstavou raja hmotného nadbytku. Pri príležitosti 67. výročia Slovenského národného povstania si uvedomujeme vedno s Thomasom Jeffersonom, že v skutočnosti bude rozhodovať o našej budúcnosti voľba medzi šetrnosťou a slobodou, alebo nadbytkom a otroctvom. V tom vidí OKS význam dnešného odkazu SNP. " Peter Zajac

„Spojil som sa s generálnou riaditeľkou, s tým, že očakávam odpovede, rada RTVS ma uistila, že začne konať. Ak by sa preukázala nehospodárnosť, tak budem dôrazne požadovať, aj keď to nie je moja kompetencia, ja RTVS neriadim, vypovedanie takýchto zmlúv „ Daniel Krajcer

"Situácia je komplikovaná, či sa to týka eurovalu, daňovo-odvodovej reformy. A jednotlivé postoje aj postoje OKS sú rovnoprávne s ostatnými postojmi." Peter Zajac

"Neviem o tom, že sa prerušuje Večer pod lampou . Dohodli sme sa, že vo štvrtok Komentáre buď nebudú, alebo ak sa Lampa preruší, tak len do januára, ale to by sme museli podpísať dodatok k zmluve." Štefan Hríb

"Dohodli sme sa, že Komentáre prerušujúce Lampu budú do konca roka. Zatiaľ s týmto programom rátame.“ Ľuboš Machaj

1. 9. 2011

CZECH MEDIA NEWS

CZECH MEDIA NEWS

Pod mottom Vaše dieťa, vaša televízia, vaša zodpovednosť vysielajú od dnešného dňa české televízne stanice ČT, Nova, Prima a Barrandov tri sugestívne klipy, ktoré majú upozorniť dospelých na to, že je dôležité regulovať, čo sledujú v televízii deti. Informoval o tom spravodajský server Novinky.cz. Klipy nazvané Oslava, Metro a Polnoc boli vyrobené v Rumunsku v roku 2007 a česká Rada pre rozhlasové a televízne vysielanie (RRTV) ich za 60.000 Kč zakúpila a upravila pre českých divákov. Médiám ich dnes na tlačovej konferencii predstavila predsedníčka RRTV Kateřina Kalistová. RRTV sa rozhodla odvysielať kontroverzné klipy, keď prieskumy ukázali, že takmer polovica detí vo veku 4-14 rokov má vo svojej izbe televízor a každý druhý rodič priznal, že nesleduje, na čo sa jeho dieťa pozerá. Prvý klip zobrazuje oslavu narodenín malého chlapca, ktorý najskôr ako šialený bodá nožom do torty a potom napichne na nôž plyšového medvedíka. V druhom klipe sa vo vozni metra stretnú malý chlapec a dievčatko, ktoré v snahe zapáčiť sa mu, "sa predvádza" pri tyči. Tretí - mimoriadne sugestívny - clip ukazuje rodičov spiacich pred televíznou obrazovkou. Je noc a hore je iba dieťa. Hlas v pozadí sa pýta: "Pustili by ste dieťa o polnoci do lesa? A pri televízii ho necháte? Vaše dieťa, vaša televízia, vaša zodpovednosť!"

Copyright © TASR 2011

Konečne mi svitlo

Konečne mi svitlo
Doteraz som nevedel, čo údajne robieva pani generálna v reštaurácii Fellini. Myslel som si, že jej tam tak chutí. Sú dve možnosti. Buď ju tak dlho presviedčali o účasti v spote pre TA 3, alebo išlo o Oreo .
Ach.
Obávam sa, že ani jedno nie je správne :-)

31. 8. 2011

Aj o krížovom vlastníctve ? :-)

Aj o krížovom vlastníctve ? :-)
Pri príležitosti 10. výročia vysielania TA3 televízia spúšťa seriál rozhovorov o slovenských médiách s ich najvýznamnejšími predstaviteľmi, ako aj autoritami, ktoré mediálny trh významne ovplyvňujú. Pre TASR to uviedol Juraj Danielis z agentúry PR Clinic. "Jubileum našej televízie je príležitosťou bilancovať vývoj v slovenských médiách a ich perspektívy. Cieľom seriálu je vytvoriť verejnú diskusiu o tom, čo sa médiám za posledných desať rokov podarilo, no i o tom, čo sa nepodarilo. Médiá na celom svete prispievajú k tvorbe verejnej mienky, avšak málokto má šancu nahliadnuť do zákulisia ich fungovania. Túto spoločenskú zodpovednosť po desiatich rokoch na trhu tentoraz berieme na seba," hovorí zástupca generálneho riaditeľa televízie pre program Martin Halanda. Seriál prinesie 14 rozhovorov, ktoré sa budú vysielať každý pracovný deň, a to od 5. septembra. Každý diel bude reprízovaný na ďalší pracovný deň v doobedňajších hodinách. Účasť v štúdiu potvrdili viacerí lídri, napríklad minister kultúry Daniel Krajcer, generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník, generálny riaditeľ agentúry SITA Ivan Sámel, predseda Správnej rady IPI SR Pavol Múdry, riaditeľ Audiovizuálneho fondu SR Martin Šmatlák, riaditeľ kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš, šéfredaktor medialne.sk Tomáš Cwitkovits, Silvia Kušnírová z Asociácie PR agentúr SR či riaditeľ online marketingovej spoločnosti Visibility Juraj Sasko a ďalší. Televízia TA3 je spravodajská televízia, ktorá na slovenskom trhu pôsobí od septembra 2001. Denne prináša aktuálne spravodajstvo, pričom základom jej vysielania sú hodinové spravodajské bloky. Programovú štruktúru dopĺňajú publicistické relácie a špeciálne projekty. Prevádzkovateľom televízie je spoločnosť C.E.N., s.r.o.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Tisíc a jedna noc – Markíza ; 2. FARMA – Markíza ; 3. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 4. Športové noviny – Markíza ; 5. WIPEOUT - SÚBOJ NÁRODOV – Markíza ; 6. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 7. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 8. Počasie – Markíza ; 9. Nočné Televízne noviny – Markíza ; 10. ŠPORT – TV JOJ ; 11. Panelák – TV JOJ ; 12. ŠK Slovan - AS Rím- Jednotka ; 13. Ona je on! – Markíza ; 14. KRIMI NOVINY- TV JOJ ; 15. Taxi 4 – Markíza ,

30. 8. 2011

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Rozhlas a televízia Slovenska oznamuje, že analógová prevádzka všetkých terestriálnych vysielačov verejnoprávnej televízie bude podľa zmluvnej dohody RTVS so spoločnosťou Towercom ukončená 31. augusta 2011. Výhody DVB-T v porovnaní s analógovým vysielaním sú predovšetkým lepšia kvalita obrazu a zvuku, ako aj možnosť využívať prenosný príjem vo vybraných lokalitách. DVB-T umožňuje šírenie aj iných služieb, napríklad teletext, superteletext, EPG (elektronický programový sprievodca) alebo rozhlasové programové služby. Diváci môžu po definitívnom ukončení analógového vysielania verejnoprávnej televízie využívať okrem DVB-T alternatívny typ príjmu podľa lokálnych možností, napríklad satelitný príjem, káblové rozvody, IPTV. Prechod z analógového terestriálneho vysielania na digitálne je jednou z priorít Európskej únie. Slovenská republika prijala v roku 2005 výzvu Rady EÚ a stanovila si za cieľ ukončiť proces digitalizácie televízneho vysielania v roku 2012.

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu odňala frekvenciu 94,8 MHz Košice spoločnosti Poprad Reality Invest, a.s. (RTI) z dôvodu jej neprevádzkovania. Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti SWAN, a.s. vo veci možného porušenia § 17 ods. 1 písm. c) ZVR (uzatvorenie typovej zmluvy s každým uživateľom služby retransmisie). Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti Orange Slovensko, a.s., Bratislava vo veci možného porušenia ustanovenia § 17 ods. 1 písm. c) ZVR (poskytovanie retransmisie so súhlasom pôvodných vysielateľov). Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči vysielateľovi na základe zákona (STV) vo veci možného porušenia § 16 písm. b) (objektívnosť pri vysielaní politickej publicistiky) v súvislosti s odvysielaním programu Večer pod lampou dňa 16.6.2011. Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. vo veci možného porušenia § 19 ods. 1 ZVR (ochrana ľudskej dôstojnosti) v súvislosti s odvysielaním príspevku Pochybnosti o útulku v rámci programu Televízne noviny zo dňa 28.5.2011. Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila sankciu - upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi na základe zákona (STV) z dôvodu porušenia § 16 písm. b) (objektívnosť pri vysielaní politickej publicistiky) v súvislosti s odvysielaním programu O 5 minút 12 dňa 13.3.2011. Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila sankciu – pokutu vo výške 3320 eur spoločnosti MAC TV s.r.o. z dôvodu porušenia § 19 ods. 2 ZVR (zákaz vysielania scén pohlavného styku v upútavkách) v upútavke na program CRANK: Zastaň a zomrieš v dňoch 8.3.2011 a 11.3.2011´. Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila sankciu – pokutu vo výške 5000 eur spoločnosti MAC TV s.r.o. z dôvodu porušenia § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých - uplatnenie JSO) v súvislosti s odvysielaním programu Šéfka dňa 19.3.2011. Rada pre vysielanie a retransmisiu spoločnosti MAC TV s.r.o. uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona za porušenie § 35 ods. 3 ZVR (povolený počet reklamných prerušení) a § 34 ods. 2 ZVR (zákaz vysielania samostatných reklamných spotov v iných ako výnimočných prípadoch) a zároveň sankciu - pokutu vo výške 3319 eur za porušenie § 36 ods. 2 ZVR (12-minútový limit vysielania reklamy v hodine) v súvislosti s odvysielaním programu Hitman dňa 5.3.2011. Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. z dôvodu porušenia § 34 ods. 1 ZVR (oddelenie reklamy od vysielania) v súvislosti s odvysielaním sponzorského odkazu Orange Slovensko, a.s. – FunFón, ktorý naplnil definíciu reklamy. Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. z dôvodu porušenia § 35 ods. 3 ZVR (povolený počet reklamných prerušení) v súvislosti s odvysielaním programu Česko Slovenská Superstar dňa 7.3.2011. Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila 2 pokuty v súhrnnej výške 370 eur spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s nedodaním súvislého záznamu vysielania programu Česko Slovenská Superstar z dní 7.3., 19.3 a 20.3.2011.

Úžasné základné údaje audiovizuálneho diela

Úžasné základné údaje audiovizuálneho diela
Námet a scenár: určí konateľ Filmarium, s.r.o.
Réžia: určí konateľ Filmarium, s.r.o.
Hlavný kameraman: určí konateľ Filmarium, s.r.o.
Dramaturg za RTVS: určí riaditeľ Centra publicistiky RTVS

Aký Bartolomej, taká celá jeseň

Aký Bartolomej,
taká celá jeseň
Jednotka a Dvojka konečne nad 10 precent -
spolu 10,47 %
Jednotka lepšie.
Dvojka lepšie.
Markíza horšie, pod 30. TV Doma o chlp lepšie.
JOJ o niečo horšie, JOJ PLUS o niečo lepšie.
TA 3 o čosi lepšie ako minulý týždeň.

Jednotka - 8.05 % ;

Dvojka - 2.42 % ;

Markíza - 29.45 % ; TV DOMA - 4.76 % ; TV JOJ – 19.01 % ; JOJPLUS- 4.79 % ; TA 3 - 2.03 %

29. 8. 2011

SHAME

SHAME
Priamy prenos z kvalifikácie o postup na ME vo futbale. 2012 ÍRSKO – SLOVENSKO bude vysielať TV Markíza, napriek tomu, že ešte v piatok bol tento zápas na STV 1. Možno SFZ došlo, že zmluvy, ktoré podpisovala z RTVS boli vždy mimoriadne nevýhodná pre SFZ a čísla mimoriadne nízke.

MTV Video Music Awards

MTV Video Music Awards
Katy Perry prevzala v noci nadnes SELČ na slávnostnom odovzdávaní výročných MTV Video Music Awards cenu za video roka. Prekvapením večera v divadle Nokia Theatre v Los Angeles však bola speváčka Beyoncé, ktorá vystúpila so svojím hitom Love On Top a potom si pohladila zväčšené bruško a zverejnila, že po vyše trojročnom manželstve so svojím manželom raperom Jay-Z čakajú prvé dieťa. Za klip Run the World (Girls) si odniesla cenu za najlepšiu choreografiu. Katy Perry premenila z 10 nominácií tri, vrátane najcennejšieho videa roka za klip Firework. Lady Gaga získala s klipom Born This Way cenu za najlepšie ženské video a najlepšie video s posolstvom. Britská soulová speváčka Adele si zo siedmich nominácií odniesla domov tri ocenenia za najlepšiu kinematografiu, réžia a strih v klipe Rolling in the Deep. Justin Bieber si odniesol cenu za najlepšie mužské video za U Smile, zatiaľ čo cenu za spoluprácu a špeciálne efekty získali Katy Perry a Kaney West za klip E.T. Britney Spears zvíťazila s klipom Till the World Ends v kategórii najlepšie popové video a dostala tiež cenu v kategórii avantgardné video za vizuálne dedičstvo. Najlepším nováčikom roka sa stal Tyler, the Creator s klipom Yonkers. Dojímavý okamih priniesol Russell Brand, keď pripomenul zosnulú priateľku, speváčku Amy Winehouse, ktorá zomrela pred mesiacom po rokoch problémov s drogami a alkoholom. Brand vyzval ľudí, aby si 28-ročnú Amy pamätali pre jej hudbu a naliehal na tých, ktorí majú problémy so zneužívaním, aby vyhľadali pomoc. "Pamätajte, že existuje riešenie. A je dostupné," vyhlásil Brand, ktorý úspešne prekonal závislosť na drogách. Tony Bennett, ktorý spieva s Amy Winehouse v jej zrejme celkom poslednej piesni (vo svojom pripravovanom albumu Duets II), premietol klip páru spievajúceho skladbu Body and Soul. Program oficiálne nemal moderátora. Otvárací príhovor predniesol herec Kevin Hart, ktorý sa objavil aj v sérii informačných vstupov počas večera.
Copyright © TASR 2011

'Repetitio est mater studiorum

Repetitio est mater studiorum
Správy STV, Jednotka, 27.08.2011: 99 tisíc divákov,
2,1 % sledovanosť 7,7 % share