DALITO!

27. 8. 2011

UFF

UFF
M. Zemková uviedla, že digitálny terestriál RTVS nepomohol, vzhľadom na to, že ľudia majú zrazu k dispozícii 40 programov.

26. 8. 2011

MARKÍZA NEWS

MARKÍZA NEWS
Nový videoportál VOYO.sk pripravila pre užívateľov slovenského internetu televízia Markíza. Ponúkne im rôzny profesionálny videoobsah - živé vysielanie, športové prenosy, vybrané seriálové hity v predstihu, ale aj širokú ponuku filmov svetovej i domácej produkcie, ktorá už teraz zahŕňa stovky vybraných titulov. "Priaznivci futbalu sa už 2. septembra bezplatne dočkajú priameho prenosu na VOYO.sk z dôležitého kvalifikačného zápasu Írsko - Slovensko," uviedla pre TASR PR manažérka TV Markíza Miroslava Labašová.
Copyright © TASR 2011

Zomrel Michael Showers

Zomrel Michael Showers

Amerického herca Michaela Showersa, ktorý účinkoval napríklad v seriáloch Treme (2010) a Breaking Bad (2008), našli v stredu predpoludním mŕtveho v rieke Mississippi. Telo 45-ročného herca objavil kapitán parníka v New Orleans. Privolal políciu, ktorá telo z rieky vytiahla. Podľa slov koronera hercovo telo muselo byť v rieke minimálne dva dni. Príčinu úmrtia určí až pitva. Michael Showers žil v Chalmette neďaleko New Orleans a okrem spomínaných seriálov sa objavil tiež v snímkach Traffic - Nadvláda gangov (2000), The Courier (2007) alebo I Love You Phillip Morris (2009). Zahral si tiež v seriáli Upírske denníky (2009). Informácie zverejnila webová stránka hollywoodreporter.com.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Na postupe riaditeľky ma vyrušuje viacero vecí.“ Miroslav Kollár

"VšZP si plní všetky povinnosti vyplývajúce zo zmluvných vzťahov a svoje záväzky uhrádza v súlade so zmluvne dohodnutými podmienkami." Petra Balážová ,hovorkyňa poisťovne

"A pokiaľ som informovaný, v priebehu niekoľkých mesiacov dokázal manažment RTVS znížiť stratu o vyše 20 miliónov eur. Len úspornými opatreniami a zefektívnením fungovania tej inštitúcie. “ Daniel Krajcer

"Pri rozumnom hospodárení, vyriešení napríklad Towercomu a dlhov z minulosti by tých minimálne 90 miliónov mohlo stačiť na relatívne súvislý chod.“ Andrej Miklánek

" Stratu po Nižňanskom - 45 miliónov Eur už teraz vlastnými opatreniami nový manažment RTVS znížil o polovicu, do konca roka je predpoklad, že bude hospodáriť s vyrovnaným rozpočtom. Súčasný manažment teda nielen, že zastavil zadlžovanie RTVS, ale dnes hospodári so ziskom 7 miliónov eur. " Daniel Krajcer

Výňatok z právneho stanoviska k nevyplácaniu dodatkovej zložky mzdy

Výňatok z právneho stanoviska k
nevyplácaniu dodatkovej zložky mzdy - KZ v prechodnych ustanoveniach dala kompetenciu GR rozhodnut o nepriznani alebo krateni dodatkovej zlozky mzdy zamestnancov, ktorym bola v pracovnej zmluve priznana aj tato zlozka mzdy. Toto sa udialo Rozhodnutim GR odo dňa 27.1.2011. Predmetne rozhodnutie, hoci je sucastou KZ, nema silu menit mzdove podmienky dohodnute v pracovnej zmluve, resp. Dohode medzi zamestnavatelom a zamestnancom. - pracovna zmluva, t.j. Dohoda o zmene pracovnych podmienok je stale platna v casti tykajucej sa odmenovania zamestnanca. V tejto casti sa strany riadne dohodli na mzdovych podmienkach - forma mzdy, zakladna mzda ako aj dalsia zlozka mzdy, vratane podmienok jej vyplacania. Dodatkova zlozka mzdy bola dohodnuta v pozitivnom zmysle, teda, ze zamestnancovi tato zlozka mzdy patri vzdy, a nevyplati sa len, ak budu splnene podmienky uvedene v SKZ, - kedze SKZ stratila platnost, t.j. nie je platna na rok 2011 (je nova KZ na roku 2011 - 2013), podmienky, za akych by sa dodatkova zlozka mzdy nevyplatila, nie su v sucasnosti platne definovane. Znamena to, ze v zmysle pracovnej zmluvy má zamestnanec pozitivny narok na mesacnu vyplatu dodatkovej zlozky mzdy. V tejto suvislosti je potrebne uviest, ze ak by platna KZ obsahovala podmienky kratenia a nevyplatenia dodatkovej zlozky mzdy (obdobne ako to bolo uvedene v SKZ), rovnako by bolo mozne argumentovat, ze nejde o podmienky kratenia v zmysle Dohody o zmene pracovnych podmienok (ktora vyslovne odkazuje na SKZ).

25. 8. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Štvorica talianskych novinárov, ktorých uniesli v stredu v Líbyi, sa dostala na slobodu. Potvrdilo to talianske ministerstvo zahraničných vecí. Troch talianskych mužov a jednu ženu zajali ozbrojení muži, ktorí zabili ich šoféra a následne ich väznili v byte v Tripolise. Dvaja novinári pracujú pre denník Corriere della Sera, jeden je z novín La Stampa a ďalší z denníka Avvenire. Na slobodu sa dostali po tom, ako do bytu, kde ich držali, prenikli dvaja Líbyjčania, uviedol denník Corriere na svojej webovej stránke. "Som v poriadku, myslím na rodinu a ľudí blízkych šoférovi, ktorí prišiel o život, keď nám novinárom pomáhal robiť našu prácu," uviedol Claudio Monici z novín Avvenire v rozhovore odvysielanom televíziou Sky Italia. Únoscovia podľa neho najprv líbyjského vodiča zbili a následne ho pred očami žurnalistov zastrelili. "Videl som, ako prosil o život," povedal so slzami Monici. Muži, ktorí obkľúčili auto s novinármi, pôsobili nahnevane a nervózne. Talianov podľa Moniciho obvinili, že sú súčasťou ťaženia NATO s cieľom bombardovať a zabíjať Líbyjčanov. Talianske úrady predtým uviedli, že novinárov uniesli na ceste blízko mesta Záwija, zhruba 50 kilometrov západne od Tripolisu. Ďalší z unesených novinárov však povedal, že k prepadu došlo v líbyjskom hlavnom meste. Informovala agentúra Reuters.
Copyright © TASR 2011

RTVS NEWS

RTVS NEWS

Televízne seriály Zlomok sekundy, Gympel.tv, zábavné programy Legendy popu, Kto hovorí pravdu?, dokumentárny cyklus Slovenské kino, viac rozhlasových spravodajských informácií a analytickej publicistiky ponúknu v jesennej programovej štruktúre televízne a rozhlasové programy verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS), ktoré dnes predstavili na tlačovej konferencii. „Nová štruktúra programových služieb funguje štyri mesiace a môžeme povedať, že sa darí práve cez túto štruktúru hľadať synergické efekty medzi rozhlasom a televíziou, aby sme využili to, načo vlastne RTVS vznikla, to znamená nájsť ten priestor prepájania rozhlasových a televíznych verejnoprávnych služieb,“ uviedol riaditeľ sekcie programu Ľuboš Machaj. Jednotka ponúkne nový 14-dielny pôvodný televízny seriál Zlomok sekundy, prvú časť uvedie v premiére už v nedeľu 4. septembra, týždeň po ňom uvedie Jednotka ďalší, 13-dielny pôvodný televízny seriál Gympel.tv s príbehmi tretiakov gymnázia od konca prázdnin do Vianoc. Legendy popu, vždy s jednou slovenskou legendou a jej najlepšími skladbami a Kto hovorí pravdu? so štyrmi hercami a jedným povolaním sú nové zábavné programy, ktoré prídu do vysielania v októbri. Novinkami budú aj vedomostné súťaže Duel a Fenomén junior či rodinná talkshow Tandemy, ktorú moderuje Jarmila Hargašová-Lajčáková. Pre televízne diváčky je určený Dámsky klub a pre všetkých informačný týždenník o novinkách vo vysielaní RTVS s názvom On Air. V sobotu a nedeľu predpoludním pribudnú detské programy Deti o deťoch, Maškrtníček, Hádaj, kto nás pozval a Superchyty, v športovom vysielaní dostanú priestor kvalifikačné futbalové zápasy aj preteky Formuly 1. V premiére budú uvedené filmy Legenda o lietajúcom Cypriánovi, Tobruk či komédia Mŕtvola musí zomrieť. Dvojka STV ponúkne v hlavnom večernom vysielacom čase líniu veľkých dokumentov, na obrazovky sa dostane dokumentárny cyklus Slovenské kino, cyklus Čarovný svet animovaného filmu, seriál Hľadanie stratených svetov aj celovečerné dokumenty Alexander Dubček, Malý zúrivý Robinson alebo Cesty Slovenskom. Do vysielania sa dostanú aj zahraničné dokumenty ako sú Rieky sveta, Cena prírody či České milování o láske a vášni v partnerských a medziľudských vzťahoch známej režisérky Viery Chytilovej. Ponuku doplnia aj aktuálne športové prenosy. Rádio Slovensko od jesene zásadne nemení vysielaciu štruktúru, úpravy sa dotknú denného prúdového vysielania, kde letné dovolenkové témy nahradí viac spravodajských informácií a analytická publicistika. Rádio Slovensko sa od 5. septembra vo vysielacej štruktúre vracia k diskusným a politickým reláciám typu Z prvej ruky, Sobotné dialógy a Kontakty. Pravidelne v sobotu po 7.15 h sa poslucháči zoznámia s protagonistami, účinkujúcimi v nových seriáloch a programoch STV. Podobne nemení rámcovú programovú štruktúru ani Rádio Regina. Rádio Slovakia International (RSI) spúšťa od septembra nový súťažný cyklus o Slovensku, prostredníctvom ktorého chce byť v živom kontakte s poslucháčmi v zahraničí.
Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Spoločnosť Google súhlasila s vyplatením 500 miliónov dolárov (346 miliónov eur) americkej vláde za to, že umožnila reklamu kanadským lekárňam, ktoré do USA ilegálne predávali lieky. Svetový líder v internetovom vyhľadávaní sa tak vyhne trestnému stíhaniu pre obvinenia, že nezákonne profitoval z týchto reklám. Uviedlo to dnes americké ministerstvo spravodlivosti. Pol miliardy dolárov predstavuje podľa vlády hrubý príjem, ktorý Google získal predajom reklám na lieky cez službu AdWords, plus výnosy z predaja liekov americkým spotrebiteľom. Americké zákony zakazujú dovoz liekov na predpis zo zahraničia. Ministerstvo spravodlivosti USA uviedlo, že internetový gigant síce urobil kroky na zablokovanie reklám z iných krajín, v rokoch 2003-2009 však stále umožňoval kanadským lekárňam onlineovú inzerciu. Podľa podmienok dohody Google priznal, že nezákonne pomáhal kanadským lekárňam pri reklame, a súčasne sa zaviazal k opatreniam, ktoré zabezpečia, že sa takáto prax už nebude opakovať. Vláda označila platbu 500 miliónov dolárov v rámci urovnania kauzy za jednu z najvyšších v americkej histórii. Líbyjskí ozbrojenci včera uniesli štyroch talianskych novinárov, ktorí smerovali autom do Tripolisu, a ich šoféra zabili. Páchateľmi boli zrejme prívrženci režimu Muammara Kaddáfího. Oznámilo to dnes talianske ministerstvo zahraničných vecí. Medzi novinármi boli dvaja reportéri milánskeho denníka Corriere della Sera, jeden z turínskych novín La Stampa a jeden z katolíckeho denníka Avvenire. K únosu došlo na ceste medzi Záwijou ležiacou 50 kilometrov západne od Tripolisu, a líbyjským hlavným mestom. Podľa správ talianskych médií Claudio Monici, reportér denníka Avvenire, zavolal do Milána s tým, že všetci štyria sú "v poriadku".

Copyright © TASR 2011

Lady Gaga bude hosťovať v seriáli Simpsonovci. Objaví sa v epizóde s názvom Lisa Goes Gaga a svoju animovanú verziu sama narozpráva. "Tieto postavy sú tak úžasne presvedčivé, úprimné, divoké a vtipné. Neustále musím myslieť na tú úprimnosť humoru," uviedla speváčka pre Entertainment Weekly. "Na to som sa snažila sústrediť, postavu veľmi nezveličovať, a byť tak skutočná, aká som vo svojich veršoch. Môj otec asi urobí 80 sált dozadu, keď tú epizódu uvidí," dodala.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

IT naše každodenné

IT naše každodenné
RTVS 19.8.2011 do vestníka verejného obstarávanie zaslala Oznámenie o dobrovoľnej transparentnosti na zákazku Rozšírenie a úprava Informačného systému PROVYS na základe integrácie SRo a STV do Rozhlasu a televízie Slovenska v celkovej sume 321.412 .- EUR. Problémom je však nerešpektovanie interných výhrad voči spôsobu uzavretia zmluvy i voči samotnej zmluve na IS PROVYS , ktorý je je implementovaný v STV od roku 2004 netransaprentou zmluvou Marcela Paru, ktorý v RTVS možno ešte stále šarapatí. V roku 2009 STV podpísala zmluvu skoro za pol milióna EUR a bola uzavretá za nevýhodnych podmienok. Aj teraz uzavretá zmluva nie je v sulade s investičnymi prioritami rozvoja . Navyše - projekt nie je súčasťou rozpočtu RTVS a jednotlivé naviazané časti nie sú všetky závislé na Provyse a preto majú byť subjektom samostatnej verejnej súťaže. Projekt nebol nikde odsúhlasený, odprezentovaný a nijako plánovite pripravený vo vedení RTVS. Spolupráca s DCIT je dlhodobo nevýhodna , kedže jej hodinove služby sú približne o 100% predražene, navyše meranie čerpania odpracovaných hodín nie je zavedene.

24. 8. 2011

Zomrela Blanka Vikusová

Zomrela Blanka Vikusová
Česká herečka Blanka Vikusová, ktorej tvár si môžu televízni diváci pamätať z obľúbeného seriálu Chalupári, zomrela v utorok večer vo veku 86 rokov. Informáciu priniesli dnes bez ďalších podrobností české elektronické médiá s odvolaním sa na hovorkyňu Divadla pod Palmovkou Barbaru Tůmovú. Rodáčka z okolia Prahy nestála obvykle v popredí divadelných inscenácií alebo filmových projektov, vytvorila však množstvo významných postáv predovšetkým na divadelných scénach, ktorých vystriedala celý rad. Objavovala sa nielen v televíznych produkciách, ale bola aj častým aktérom rozhlasových hier. Popri Chalupároch (1975) účinkovala aj v ďalších seriáloch Dnes v jednom dome (1979), Prisahám a sľubujem (1990) alebo Saturnin (1994). Posledný raz sa pred kamerami objavila pri nakrúcaní televízneho filmu Čas jarabín režiséra Pavla Hášu v roku 1997.
Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Venezuelský sudca pozastavil vydávanie týždenníka Sexto Poder, ktorý ostro kritizuje prezidenta Huga Cháveza a jeho spojencov. Zákaz platí až do uzavretia prípadu obvinení z ohovárania vznesených proti vydavateľke Dinorah Girónovej. V utorok to oznámila kancelária generálneho prokurátora. Girónovú obvinili v súvislosti s fotomontážou v čísle z 20. augusta, ktorá si robila žarty zo šiestich štátnych úradníčok vyobrazených ako kabaretné tanečnice. Girónovej zakázali o prípade verejne hovoriť a opustiť krajinu. Každých 15 dní až do uzavretia prípadu musí predstúpiť pred sudcu. Satirická koláž, ktorá zobrazuje okrem iných prezidentku najvyššieho súdu, riaditeľku volebnej komisie a šéfku protikorupčného úradu, vyšla pod titulkom "Mocné ženy revolúcie."

Ruskí vyšetrovatelia zadržali bývalého podplukovníka Dmitrija P., podozrivého organizátora zavraždenia novinárky Anny Politkovskej, ktorá bola kritičkou Kremľa. Informovala dnes o tom tlačová agentúra DPA. Okrem toho existujú nové poznatky o objednávateľovi vraždy, bolo by však priskoro možného objednávateľa menovať, uviedol Vladimir Markin, hovorca Vyšetrovacieho výboru Ruskej federácie. Dmitrij P. údajne prijal úlohu, zohnal pištoľ, najal vraha a zaplatil, vraždu aj naplánoval. Ochrancovia ľudských práv uviedli, že vo vyšetrovaní nastali pokroky, ale nie prelom. "Čo sa týka objednávateľa, ide nepochybne o vplyvného a mocného človeka," uviedol Valerij Borščov z moskovskej Helsinskej skupiny. Podľa jeho slov je však otázne, či niekedy bude známe meno toho človeka, ktorý bol v skutočnosti v pozadí prípadu. Ochrancovia ľudských práv v prípade vraždy reportérky novín Novaja gazeta opakovane hovorili o možnom prepojení vládnych kruhov v Moskve. Medzi doteraz zadržanými podozrivými je aj údajný vrah Rustam Machmudov, informoval vyšetrovací výbor. Medzinárodnými cenami vyznamenanú Politkovskú mal chladnokrvne zastreliť 7. októbra 2006 piatimi ranami pred dverami jej bytu. Investigatívna novinárka písala o vraždách na objednávku, mučení a únosoch na konfliktnom Severnom Kaukaze. Pri prvom procese oslobodili dvoch bratov Machmudovovcov, ako aj bývalého policajta kvôli nedostatku dôkazov.

Všetci zahraniční novinári dnes opustili hotel v Tripolise, v ktorom ich päť dní zadržiavali vojaci verní líbyjskému lídrovi Muammarovi Kaddáfímu. Novinárom sa podarilo z hotela odísť za pomoci predstaviteľov Červeného kríža. V hoteli Rixos sa nachádzalo viac než 30 väčšinou britských a amerických novinárov. Strážili ich dvaja strážcovia ozbrojení samopalmi AK-47, ktorí odmietali odísť zo svojho stanovišťa aj napriek víťaznému postupu rebelov v iných častiach mesta. Podľa vyjadrenia novinárov bola ich situácia dosť znepokojujúca, keďže im dochádzali zásoby jedla a pitnej vody. Personál hotela utiekol, takže si museli variť sami. Spred budovy bolo počuť streľbu z ťažkých zbraní a miestami dochádzalo k výpadkom elektriny. Väčšina z novinárov spala na podlahe v jednej z častí hotela z obavy, že ich vojaci napadnú v ich izbách. Osobné veci mali zbalené, aby boli pripravení pre prípad náhleho odchodu z hotela.

Copyright © TASR 2011

Šmíra

Šmíra

Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) si na Úrade priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky dal zaregistrovať logotypy ako súčasť procesu komplexného riešenia značky a identity RTVS. Nejde o žiadne finálne podoby loga, ani názvov televíznych či rozhlasových programových služieb. V súčasnosti ešte nie je známy finálny tvar, ani farebnosť loga, ani to, či sa s nimi bude ďalej pracovať, alebo sa vyberú iné návrhy. V hre je ešte niekoľko návrhov, ktoré RTVS nebude zatiaľ zverejňovať. Všetky sú vytvárané v internom prostredí, nie v reklamných agentúrach, ani externých grafických štúdiách. Na vytváraní stratégie a korporátnej identity novej značky pracuje Centrum kreatívy a Sekcia komunikácie RTVS. Vytvára sa celý koncept, pracuje sa na logu a dizajn manuále. Vytvárajú sa hodnoty značky, jej filozofia a príbeh. Finálne logo, celý koncept a stratégiu predstaví RTVS pri oficiálnom uvedení značky. Dovtedy je RTVS len subjektom, verejnoprávnou inštitúciou, nie značkou. K novému logu či názvom sa RTVS dovtedy nebude vyjadrovať. TASR o tom dnes informoval hovorca RTVS Richard Šümeghy.

Copyright © TASR 2011

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Tisíc a jedna noc – Markíza ; 2. FARMA – Markíza ; 3. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 4. Športové noviny – Markíza ; 5. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 6. Počasie – Markíza ; 7. WIPEOUT - SÚBOJ NÁRODOV – Markíza ; 8. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 9. Nočné Televízne noviny – Markíza ; 10. Hľadá sa MILIONÁR- TV JOJ ; 11. ŠPORT- TV JOJ ; 12. Svadobné trapasy – Markíza ; 13 . Ako ukradnúť nevestu – Markíza ; 14. Panelák- TV JOJ ; 15. Flynn Carsen: Honba za kopijou osudu – Markíza ; 16. KRIMI NOVINY – TV JOJ .

23. 8. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Andy Coulson, bývalý šéfredaktor bulvárnych novín News of the World, bol na ich výplatnom zozname a dostával od nich peniaze aj po tom, ako sa stal poradcom premiéra Davida Camerona. Informovala o tom dnes agentúra AP s odvolaním sa na správu stanice BBC. Coulson rezignoval z postu šéfredaktora začiatkom roka 2007, keď boli reportér novín a súkromný vyšetrovateľ odsúdení nepodmienečne za to, že odpočúvali hlasové schránky mobilných telefónov zamestnancov kráľovského paláca. O pol roka nato sa stal šéfom tlačového odboru Camerona, vtedy vodcu britskej opozície. Cameron sa stal premiérom v máji 2010. BBC dnes bez uvedenia zdroja svojej informácie oznámila, že Coulson pokračoval v poberaní odstupného od News of the World až do konca roka 2007. To je v rozpore s jeho výpoveďou pred parlamentnou komisiou v júli 2009, ktorej povedal, že po nástupe ku Cameronovi už nemal iný príjem. Labouristický poslanec Tom Watson pre BBC povedal, že požiada volebnú komisiu o prešetrenie, či príjmy od novín nie sú skrytým politickým darom, čo by predstavovalo porušenie volebného zákona. Coulson poprel, že by vedel o odpočúvaní telefonátov, keď sa prípadom začala znova zaoberať polícia. V januári však z funkcie šéfa tlačového úradu premiéra odstúpil.
Copyright © TASR 2011

Zomrel Loriot

Zomrel Loriot

Jeden z najznámejších nemeckých humoristov a satirikov uplynulých desaťročí Loriot, vlastným menom Vicco von Bülov, zomrel v noci nadnes v hornobavorskom Ammerlande pri Starnberskom jazere vo veku 87 rokov. Informovalo o tom umelcovo vydavateľstvo Diogenes. Rodák z Brandenburgu an der Havel sa od 50. rokov etabloval ako jeden z najvšestrannejších nemeckých humoristov. Pôsobil ako karikaturista, režisér, herec, scénograf i návrhár kostýmov v jednej osobe. V roku 2003 si vyslúžil na berlínskej univerzite umení titul profesora divadelného umenia. Na otázku, čo najviac ovplyvnilo jeho tvorbu, odpovedal umelec pred štyrmi rokmi slovami: Viem, že keď som začal so štúdiom, býval som medzi blázincom, väznicou a cintorínom. Domnievam sa, že to bola iba táto poloha. Loriot zanechal rozsiahle dielo, množstvo karikatúr, televíznych relácií, ako aj dva filmy Ödipussi (1988) a Pappa ante Portas (1991). V spomínanom vydavateľstve mu v uplynulých takmer 60 rokoch vyšlo 114 rôznych publikácií v celkovom náklade rádovo miliónov výtlačkov. Pseudonym umelca, posledná rozlúčka s ktorým sa uskutoční v úzkom rodinnom kruhu, je francúzskym termínom pre vlhu hájovú, vtáka z erbu jeho rodiny. Na správu o Loriotovom úmrtí reagovali dnes so smútkom zhodne významní predstavitelia nemeckého politického i kultúrneho života, vrátane spolkového prezidenta Christiana Wulffa. Podľa jeho slov Loriot naučil Nemcov smiať sa. Nemecko stráca v jeho osobe jedného z najvýznamnejších humoristov a múdreho pozorovateľa ľudských slabostí, dodal najvyšší predstaviteľ krajiny.

Copyright © TASR 2011

Neseriózne periodikum

Neseriózne periodikum
Denník Hospodárske noviny sme v Slovenskej agentúre pre cestovný ruch považovali za seriózne periodikum. V tomto duchu sme začiatkom leta diskutovali s ich šéfredaktorom o potrebe intenzívnejšej a najmä odbornej debaty o problémoch cestovného ruchu na Slovensku ako o dôležitom a perspektívnom ekonomickom odvetví. Žiaľ nestalo sa. S veľkým rozhorčením sme si dnes prečítali a vyhodnotili článok s titulkom "Imidž Slovenska má zachrániť Jožo Ráž", ako aj komentár "Šťastie, že Čech je cudzinec". V SACR si ctíme slobodu tlače, no odmietame akýkoľvek manipulatívny zásah, ktorý deformuje realitu a nezakladá sa na pravdivých skutočnostiach. Autor sa opakovane dopúšťa faktografických nepresností, účelovo narába s poskytnutými informáciami, a tým vytvára neobjektívny obraz o slovenskom turizme i aktivitách SACR. Za ukážkovú manipuláciu s faktami považujeme už tvrdenie v titulku, podľa ktorého má Jožo Ráž zachraňovať imidž Slovenska. Autor týmto priamo navodzuje dojem, že kľúčovým marketingovým nástrojom na prezentáciu krajiny je líder hudobnej skupiny. Tvorca článku sa neunúval preveriť, aký je komplexný obsah, forma marketingových aktivít SACR. Pieseň spomínaného interpreta bola len jednou z hudobných ukážok v rámci dlhodobého cyklu rozhlasových relácií o Slovensku v jednom z najpočúvanejších rádií na maďarskom trhu. Mimochodom tento cyklus vzbudil veľmi pozitívny záujem a hodnotenie poslucháčov. Ďalší faktografický lapsus je v komentári toho istého autora, ktorý niekde vypátral, že do poľského Zakopaného prichádza ročne 12 miliónov návštevníkov! Podotýkame, že oficiálne zdroje v Poľsku evidujú číslo 1,5 milióna, čo je takmer desaťnásobne menšie číslo! Na záver treba spomenúť, že nie je to prvýkrát, čo HN vo svojich článkoch nekompetentne alebo zámerne (?) uviedli nesprávne fakty a porovnávali neporovnateľné parametre. Už v článku zo 7. júna uviedli HN v titulku zavádzajúcu informáciu o počte nemeckých turistov, ktorí stratili o Slovensko záujem. Vraj ich v roku 2010 prišlo len 11 tisíc. Z verejne dostupných informácií nie je problém zistiť, že ich v skutočnosti prišlo 131 tisíc! 9. augusta pre zmenu autor porovnával namerané dáta Štatistického úradu za 1. štvrťrok 2011 s prognózou WTTC. Už mu však uniklo, že v spomínanom období malo Slovensko 7% nárast turistov, čo je porovnateľné so Španielskom, ktorého svetové médiá považujú za svetového tigra tohtoročnej sezóny. Po opakovaných manipuláciách s číslami sa len ťažko domnievať, že takáto "chyba" je náhodná a nie je účelovým zavádzaním. Už v júni sme denník HN na tieto skutočnosti upozornili a 16. júna dokonca žiadali o uverejnenie opravy. Vedenie denníka to dodnes ignoruje. Prečo? Prekáža niekomu, že rozhodovanie o použití marketingového rozpočtu SACR už neriadia veľké agentúry alebo lobisti, ale že kampane na domácom a zahraničných trhoch sa prvýkrát pripravujú v úzkej spolupráci s poskytovateľmi služieb a jednotlivými destináciami? TASR informovala Zuzana Nemcová, manažér pre komunikáciu a PR aktivity, Slovenská agentúra pre cestovný ruch

я ничего не понимаю

я ничего не понимаю

Rozhlas a televízia Slovenska vytvorila v priebehu prvého polroka nové Centrum kreatívy, ktoré je súčasťou Sekcie programu RTVS. Centrum kreatívy slúži ako servis pre podporu rozhlasových a televíznych programových služieb RTVS v oblasti kreatívnych riešení zvukového a grafického obalu, špecializovaných činností zvukovej a grafickej výroby, vysielania a umeleckej tvorby. Kreatíva RTVS pripravuje programové a komerčné upútavky na koncerty, podujatia a aktivity Rozhlasu a televízie Slovenska, ako aj upútavky na vysielanie jednotlivých programových služieb, inzercie, reklamy a reklamné rozhovory. Za 1. polrok 2011 Centrum kreatívy realizovalo aj viac ako 500 reklamných spotov pre všetky programové služby Slovenského rozhlasu, ďalej viac ako 150 reklamných spotov na programy Slovenského rozhlasu. Nová kreatíva RTVS tiež spracovala viac ako 650 reklamných spotov z externého prostredia. V mesiaci jún sa začala práca na komplexnom riešení značky a identity Rozhlasu a televízie Slovenska ako vysielateľa a jeho jednotlivých programových služieb.

Odpoveď generálnej RTVS

Odpoveď generálnej RTVS " Prečo prepúšťate pracovníkov s odborným vzdelaním a praxou ? "

"Už nie je socialismus aby ludia pracovali v oblasti, ktorú vyštudovali. "

22. 8. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Situácia v hoteli Rixos v Tripolise, kde bývajú zahraniční novinári, sa dnes večer vyostrila. Reportéri televízii BBC a CNN informovali o výpadkoch prúdu a bojoch v jeho bezprostrednej blízkosti. "Počujem streľbu - nie oslavnú, ale boje," informoval spravodajca BBC Matthew Price, ktorý je v hoteli s 30 ďalšími novinármi. Podľa jeho slov ulice v blízkom okolí hotela stále kontrolujú sily lojálne vodcovi Muammarovi Kaddáfímu. Novinári predpokladajú, že je to jedna z mála oblastí Tripolisu pod Kaddáfího kontrolou. Boje sprevádzané paľbou ťažkých zbraní a výbuchmi prebiehali okolo hotela celý deň. "Pred chvíľou kolega videl veľké množstvo nákladných áut, ktoré vyzerali byť dobre vybavené na odvoz vojakov na sever, možno smerom k Zelenému námestiu. Vyzerá to, že veľké množstvo Kaddáfího vojakov sa v súčasnej dobe presúva po meste," uviedol Price. "Pri Kaddáfího sídle prebieha neľútostná bitka. Mohutné explózie, paľba z ťažkých guľometov. Rixos dostáva zásahy zblúdilými guľkami," napísal na svojom twitterovom konte reportér CNN Matthew Chance. Ostatní novinári sa zabarikádovali v izbách, pretože po hoteli sa potulujú ozbrojenci. Prokaddáfiovskí vojaci reportérov nepúšťajú von, informoval Chance. Ďalšia reportérka CNN Sara Sidnerová uviedla, že ostreľovači strieľajú zo striech v okolí Zeleného námestia na "každého, kto sa pohne". "Presťahovali sme sa, pretože ... presne nevieme, kde tí ostreľovači sú," povedala. Situácia v niektorých oblastiach Tripolisu je podľa nej stále nestabilná. Televízia líbyjských povstalcov medzitým oznámila, že Kaddáfího sily "bezhlavo" ostreľujú oblasti susediace s Kaddáfího sídlom Báb al-Azízíja.
Povstalci v Líbyi dnes oznámili, že líbyjská štátna televízia je už pod ich kontrolou. Revolucionári zaútočili na budovu televízie a po zabití Kaddáfího vojakov sa jej zmocnili, uviedla agentúra Reuters s odvolaním sa na hovorcu povstalcov. Stanica následne prestala vysielať.
Copyright © TASR 2011

ČESKÁ TELEVIZE NEWS

ČESKÁ TELEVIZE NEWS
Medzi 36 * uchádzačmi o funkciu generálneho riaditeľa verejnoprávnej Českej televízie (ČT), ktorí včas podali prihlášku do výberového konania, je aj dokumentarista Fero Fenič, bývalý šéf komerčnej TV Nova Petr Dvořák a riaditeľ spravodajstva ČT Roman Bradáč. V zozname uchádzačov, o ktorých dnes informuje webový portál www.idnes.cz, však figurujú aj ďalšie známe mená, tak napríklad novinár Milan Šíma, hovorca českého predsedníctva v EÚ Jiří F. Potužník, hovorca bývalého českého premiéra Jana Fischera Roman Prorok alebo riaditeľ TV Óčko Hynek Chudárek. Podľa rovnakého zdroja sú favoritmi Petr Dvořák a Roman Bradáč. Členovia Rady Českej televízie pod vedením bývalého ministra kultúry Milana Uhdeho budú nového generálneho riaditeľa - nástupcu zo zdravotných dôvodov odchádzajúceho Jiřího Janečka - voliť 21. septembra. Na zvolenie nového šéfa ČT je potrebné získať podporu najmenej desiatich z 15 členov tohto grémia. Ak sa to nepodarí, voľbu odložia.

Copyright © TASR 2011 * Radoslav Štědroň, Hynek Chudárek, Alena Müllerová, Vratislav Rakouš, Petr Bakus, Milan Šíma, Radomír Šimek, Jiří Uher, Roman Bradáč, Jan Svoboda, Jan Vávra, Stanislav Vaněk, Ondřej Zamazal, Tomáš Kouřim, František Fenič, Jana Škopková, Michal Korol, Nataša Slavíková, Luděk Pištěk, Michal Klíma, Martin Vadas, Petr Dvořák, Jiří Franc, Jiří Pechanz, Radomír Pekárek, Rostislav Senjuk, Tomáš Kopečný, Jiří F. Potužník, Roman Prorok, Jan Vít, David Holý, Petr Soukup, Jan Vyčítal, Lukáš Glaser, Michal Vostřez a Petr Čunderlík.

Na svätého Rocha zemiakov trocha

Na svätého Rocha zemiakov trocha

Jednotka a Dvojka pod 10 precent - spolu ešte príšernejších 9,54 %.

Jednotka opäť horšie.

Dvojka o chlp lepšie.

Markíza lepšie, cez 30. TV Doma horšie.

JOJ o niečo horšie, JOJ PLUS tiež o niečo horšie.

TA 3 o čosi horšie ako minulý týždeň.

Jednotka - 7.37 %

Dvojka - 2.17 %

Markíza - 30.74 %

TV DOMA - 4.71 %

TV JOJ – 19.16 %

JOJ PLUS- 4.45 %

TA 3 - 2.00 %

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Vedenie Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) pracuje na projektoch, ktoré zlúčia regionálne štúdiá Slovenskej televízie (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo) pod jednu strechu. Ako pre agentúru SITA povedala generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková, štúdiá sa zlúčili “zatiaľ organizačne a riadením. “ V súčasnosti sa podľa Zemkovej pracuje na projektoch, “ktoré ich zlúčia aj fyzicky do jedného priestoru. V Banskej Bystrici by malo ísť o presťahovanie televízneho štúdia do budovy, ktorú doteraz využíval rozhlas a v Košiciach to vychádza naopak, že rozhlas by sa mal presťahovať do priestorov alebo do areálu, v ktorom je televízne štúdio.“ Ako pre SITA dodala Zemková, „rozhodne tá priestorová fúzia bude uskutočnená v Banskej Bystrici a v Košiciach omnoho skôr ako tu v Bratislave – tuto to nie je možné.“ Úspory a aj zlepšenie činnosti má priniesť spájanie jednotlivých zložiek, centier STV a SRo súvisiace so spájaním rozhlasu a televízie. Počas prvého polroku sa administratívne zlúčila väčšina bývalých administratívnych, či umelecko-výrobných centier STV a SRo. Úplne sa administratívne spájanie má ukončiť do konca roka. Rozhlasové a televízne štúdiá v Banskej Bystrici a Košiciach sa spájať začali hneď po schválení vôbec prvého rozpočtu RTVS v apríli. RTVS zo zákona vznikla 1. januára tohto roka. RTVS za prvý polrok hospodáril s prebytkom vyše päť miliónov eur, vyplýva to zo Správy o činnosti a hospodárení RTVS. Podľa správy, ktorú v stredu 17. augusta prerokovala Rada RTVS, hospodárenie RTVS za prvý polrok 2011 bolo z hľadiska čerpania rozpočtu v prebytku vo výške 5 441 035 eur. Rozpočet RTVS má byť na konci tohto roka vyrovnaný. Doteraz RTVS nedostala od štátu žiadne prostriedky na oddlženie. Preto podľa generálnej riaditeľky RTVS Miloslavy Zemkovej nemohli investovať ani do programu ani do obnovy technológií a techniky, ako by bolo treba. Pôvodne RTVS žiadala štát o vykrytie celej kumulovanej straty za Slovenskú televíziu (STV) za roky 2007 až 2010 vo výške približne 45 miliónov eur. Podľa predbežných informácií by mala dostať len časť, približne 24 miliónov eur. V podobnej výške - 24,5 mil. eur bola vyčíslená strata RTVS za minulý rok. Tieto straty RTVS nie je schopná pokryť z vlastných zdrojov. Zemková upozornila, že RTVS je verejnoprávne médium, nie ziskový projekt. Zároveň verí, že sľúbených 24 mil. eur na oddlženie dostanú od štátu "čím skôr, tým lepšie, pretože situácia už začína byť napätá." Vyrovnané hospodárenie očakáva Zemková najskôr v roku 2012, no iba ak médiu na vykrytie jeho straty prispeje štát. Z vlastných príjmov to totiž nedokáže. Pre úspory RTVS ukončila k 30. júnu vysielanie Trojky a tiež naštartovala hromadné prepúšťanie. Počas prvého polroka sa počet zamestnancov RTVS znížil o 144, z toho v hromadnom prepúšťaní o 39 zamestnancov. Hromadné prepúšťanie vyplýva zo schváleného Organizačného poriadku RTVS a ďalších úsporných krokov. Začalo sa v apríli, má trvať do apríla budúceho roka, no možno len do septembra - októbra tohto roka, prepustiť sa má spolu približne 400 zamestnancov
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

The end of laughter and soft lies.This is the end

The end of laughter and soft lies

This is the end

Správy STV, Jednotka, 20.08.2011: 96 tisíc divákov
2,0 % sledovanosť 8,3 % share

21. 8. 2011

RTVS absolútny škandál

RTVS absolútny škandál
Skrátenie hlavnej spravodajskej relácie Slovenskej televízie (STV) na 15 minút považuje bývalý minister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD) za absolútny škandál. Ako vysvetlil pre TASR, v okolitých štátoch, ale aj napríklad vo Veľkej Británii, je takéto spravodajstvo výkladnou skriňou verejnoprávnych médií. Podľa neho práve široký priestor im na rozdiel od komerčných médií umožňuje rozoberať niektorú problematiku podrobnejšie, a nie len povrchne. "Pätnásť minútová spravodajská relácia verejnoprávnej televízie, to je úplná katastrofa," dodal. Programový riaditeľ Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Ľuboš Machaj nedávno avizoval niektoré zmeny, ktoré televízia pripravuje. K nim patrí napríklad skrátenie Správ STV o sedem minút, ku ktorému má prísť už na jeseň. Machaj si od toho sľubuje ich vyššiu dynamiku, lepšie a kvalitnejšie spracovanie. Exminister reagoval aj na klesajúcu sledovanosť televízie. Potvrdili to oficiálne výstupy z peoplemetrov, ku ktorým sa televízia vrátila po niekoľkých mesiacoch. Sledovanosť Jednotky nepresiahla v júli ani jeden týždeň 6-percentnú hranicu. Súhrnný podiel verejnoprávnej televízie na trhu bol v minulom týždni 11,2 percenta. "Pamätám si posmešné slová mnohých na spravodajstvo STV a ten výsledok dnes je ešte oveľa horší. Vôbec sa mi nezdá, že prišlo k nejakému zlepšeniu," poznamenal s tým, že si nevšimol žiadnu inováciu programu. Za pozitívum označil fungovanie zmluvy so štátom, na základe ktorej vznikajú pôvodné programy. "Tie by bez toho neboli. Ale inak tam, kde zmena mohla byť viditeľná najskôr, teda v spravodajstve, tak vidíme naozaj úpadok," konštatoval Maďarič. RTVS však za týmto klesajúcim trendom sledovanosti vidí nielen vysielaný obsah, ale aj prechod vysielania z analógového na digitálne. Negatívny dopad má tiež rozšírenie satelitného príjmu.

Copyright © TASR 2011