DALITO!

6. 8. 2011

SUPEROBČERSTVOVACÍ KÚTIK

SUPEROBČERSTVOVACÍ KÚTIK

Odpredaj 51 % akcií spoločnosti VTV Cable TV, s. r. o., slovenskej firme TV Plus, a. s.,* oznámil 8. júla 1998 Rade SR pre rozhlasové a televízne vysielanie vtedajší výkonný riaditeľ VTV Vladislav Kríž. Podľa výpisu z obchodného registra bol predsedom predstavenstva spoločnosti známy trnavský podnikateľ V. Poór a predsedom dozornej rady riaditeľ reklamnej agentúry Donar Fedor Flašík (ten pán, čo vie z vody urobiť Coca-Colu, a naopak, pozn. M. L.). Minoritných 49 percent malo patriť ďalšiemu trnavskému podnikateľovi Karolovi Kabátovi. Od 1. septembra 1998 začala VTV vysielať podľa novej programovej štruktúry. To všetko napriek tomu, že v tom čase nebolo známe rozhodnutie Rady SR pre rozhlasové a televízne vysielanie o zmene držiteľa licencie, lebo zástupcovia VTV neboli schopní poskytnúť informácie o tom, kto je vlastne skutočným majiteľom tejto televízie. V januári a februári 1999 sa na verejnosti hovorilo o možnosti, že VTV odkúpia spoločnými silami P. Rusko a J. Majský. Obaja vo verejných rozhovoroch pripúšťali aj túto možnosť. J. Majský hovoril, že má pripravený pre televíziu ozdravovací program. V marci 1999 boli publikované informácie, že VTV kúpil od V. Poóra za 338 tisíc korún L. Milko - neúspešný kandidát na starostu jednej z bratislavských častí (kandidoval za SDĽ). Najväčšie dlhy má VTV vo VÚB, a. s. Po parlamentných voľbách v banke získala najväčší vplyv práve SDĽ. Je pravdepodobné, že zmena majiteľov sa udiala práve z vôle hlavného veriteľa - VÚB, a. s. Tým sa ale zmeny neskončili. V apríli 1999 získala spoločnosť Satel Media exekúciou dvadsaťmiliónovej pohľadávky Sociálnej poisťovne logo VTV a vysielaciu licenciu. V mene spoločnosti Satel Media koná T. Heldová, bývalá programová riaditeľka TV Markíza. Keďže L. Milko exekúciu nenapadol, existoval predpoklad, že sa spolu s T. Heldovou pokúsia previesť licenciu na iný subjekt a tým sa zbaviť dlhu, ktorý sa v prípade VTV odhaduje na 1 miliardu 200 miliónov slovenských korún. Keďže exekúciu realizoval L. Ágh, brat vlastníka Gamatexu, s. r. o., Bratislava, vzniklo podozrenie, že novým majiteľom bude spoločnosť, ktorá sa ešte stále usiluje o získanie vplyvu v TV Markíza. Rada SR pre rozhlasové a televízne vysielanie 25. mája 1999 na svojom zasadnutí schválila prechod licencie na vysielanie VTV zo spoločnosti VTV Cable TV na spoločnosť Satel Media. Predstavitelia Rady konštatovali, že ani jeden zo šiestich dôvodov na odňatie licencie nebol splnený. Podľa riaditeľky RRTV Jarmily Grujbárovej členovia Rady mali k dispozícii právnické expretízy z Ústavu štátu a práva Slovenskej akadémie vied a Právnickej fakulty Univerzity Komenského. Dlh vo výške viac ako 1,3 miliardy korún však zostal spoločnosti VTV Cable TV.” Citované z medialne.sk VTV: kontroverzný život a zlý koniec AUTOR: Matej Lauko ZVEREJNENÉ: 24.júna 2004

* TV PLUS, a.s. Dozorná rada: JUDr. Fedor Flašík - predseda dozornej rady Príkopová 2 Bratislava (od: 12.05.1998) Ing. Martin Minarovjech - člen dozornej rady Jesenná 6 Bratislava (od: 12.05.1998) Mgr. Ladislav Straka - člen dozornej rady Zochova 16 Bratislava

5. 8. 2011

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Negatívny vplyv na sledovanosť STV má aj rozšírenie satelitného príjmu. To znamená, že v porovnaní s minulosťou má oveľa viac domácností prístup k veľkému množstvu rôznych televíznych staníc." Richard Šümeghy, hovorca RTVS

"Rozhlas a televízia Slovenska má nastavené mechanizmy oprávňujúce manažment a Radu RTVS konať tak, aby vysielanie televízie podľa možností čo najskôr splnilo očakávania verejnosti." Eva Chudinová hovorkyňa ministerstva kultúry

"Všetci žijeme vo vražednom svete, ako nám s 97 zabitými ukázali udalosti v Nórsku. Je to však nič v porovnaní s tým, čo sa každý deň deje v McDonald's a KFC." Morrissey

" Největší současné ohrožení svobody vidím v environmentalismu a v odnárodňování států a v přechodu ke globálnímu a evropskému vládnutí. Těchto dvou věcí se já bojím více než al-Káidy." Václav Klaus

„ Medzinárodné spoločenstvo v otázke severného Kosova zneužilo trpezlivosť Prištiny. „ Hashim Thaci

4. 8. 2011

BY THE WAY

BY THE WAY
Pred dvomi týždňami sme spomínali , že kontrola Ministerstva kultúry SR , ktorá sa týkala celého účtovníctva Zmluvy STV so štátom z roku 2010 mala aj svoju kontrolnú skupinku.
Jej prizvanou členkou bola nielen Ing. Elena Šramková, ale aj pani Ing. Dana Fučíková. Tá bola iba zhodou okolností spoločníčkou v spoločnosti 4FILM, s.r.o. spolu s Helenou Hupkovou. O blízkosti Hupkovej ministrovi kultúry je asi škoda sa rozpisovať . Dana Fučíková je stále aj spoločníčkou FILMMAR, s.r.o. a má projektovo blízko aj ku Robovi Beňovi, ktorý sa už niekoľko rokov mimoriadne neúspešne snaží presadiť sa do vrcholovej funkcie v STV.

Haywire

Haywire

3. 8. 2011

GOOSE NEWS

GOOSE NEWS
Dezinformované zdroje z okolia Slávičieho údolia hovoria, že by Ľuboša na mieste šéfa sekcie komunikácie mohla nahradiť Jitka.
O Jitke nabudúce, priatelia.

Zomrel Robert Bakalář

Zomrel Robert Bakalář

Robert Bakalář, česká cyklistická legenda a známy televízny komentátor, zomrel podľa informácií televízie Nova v noci na stredu po ťažkej chorobe. Sedemdesiatjedenročný "Baky" pôsobil v posledných rokoch svojej kariéry na televíznej stanici Eurosport, kde sa preslávil fundovaným komentovaním cyklistickej Tour de France.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

V ZDF nakrúca RTL !

V ZDF nakrúca RTL !

2. 8. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Sinchua, oficiálna tlačová agentúra čínskej vlády, obsadila prominentné miesto v chráme amerického kapitalizmu: od pondelka jej logo totiž svieti na obrovskom bilborde na newyorskom Times Square. Niekoľko týždňov pred spustením kampane agentúra presťahovala svoje americké sídlo na vrchné podlažie 44-poschodového mrakodrapu v mediálnom centre Manhattanu, oznámila agentúra DPA. Svetelná reklamná tabuľa s rozmermi 20x13 metrov je umiestnená na jednej z najznámejších budov námestia, kde po desiatich rokoch vystriedala bilbord banky HSBC. V susedstve Sinchuy svietia logá značiek ako Coca-Cola, Prudential, Samsung a Hyundai. Iniciatíva podľa mediálnych expertov signalizuje túžbu Sinchuy zvýšiť svoj vplyv na svetovej scéne. O tom svedčí aj presťahovanie sídla a spustenie televízie CNC World, ktorá vysiela 24-hodín denne v angličtine. "Presťahovanie Sinchuy na Times Square signalizuje novú éru, v ktorej sa chce stať globálnym hráčom," povedal novinám Wall Street Journal profesor azijsko-amerických štúdií na Kalifornskej univerzite Russell Leong. "Čína si uvedomuje, že v globálnej aréne je jemná sila rovnako dôležitá ako sila tvrdá," dodal. Spustenie prevádzky bilbordu sprevádzala demonštrácia proti čínskej politike v Tibete a cenzúre médií v krajine. Times Square je cieľom mnohých turistov. Múry budov sú pokryté obrovskými reklamnými obrazovkami. Reklamné priestory stoja milióny dolárov. Koľko zaplatila Sinchua, nie je známe. Britského aktivistu Jonathana May-Bowlesa, ktorý v júli zasiahol mediálneho magnáta Ruperta Murdocha nastriekanou penou na holenie, odsúdil dnes súd na šesťtýždňové väzenie. K nezvyčajnému útoku došlo počas verejného vypočúvania Murdocha v Londýne pred parlamentným výborom. Vypočúvanie sa konalo v rámci vyšetrovania škandálu okolo prenikania Murdochovho bulvárneho týždenníka News of the World do mobilných telefónov množstva ľudí. Aktivista a komik Jonathan May-Bowles (26) sa minulý týždeň priznal k útoku na 80-ročného americko-austrálskeho mediálneho magnáta a spôsobenia obťažovania, úzkosti alebo ohrozenia. Jeho obhajca tvrdil, že išlo o čo najmenej škodlivú formu protestu, známu aj z minulosti. Sudca však vymeral prísny trest s tým, že obvinený narušil parlamentný proces, "ktorý sa riadi dôstojnosťou a civilizovanými spôsobmi". Murdoch vypovedal 20. júla pred poslancami, keď sa May-Bowles predral z verejnej galérie a na protest naň hodil tácku s "tortou" z bielej peny na holenie. Murdoch nebol nijako zranený, pena mu len poznačila jeho sako. May-Bowlesa, ktorý ako komik vystupuje pod menom Jonnie Marbles, vzápätí zadržali. Rupert Murdoch zostal počas incidentu aj po ňom pokojný, jeho syn sa však nahneval, keďže ochranka Dolnej snemovne parlamentu nedokázala jeho otca ochrániť.
Copyright © TASR 2011
Seriálová postava doktor House bude v ôsmej sérii rovnomenného seriálu vo väzení. Potvrdil to predstaviteľ cynického diagnostika Hugh Laurie. "Som väzeň," uviedol a dodal, že nemá tušenie, ako dlho v cele ostane. "Držia to predo mnou v tajnosti. A možno je to tak aj lepšie," dodal. Poslednú časť siedmej série odvysielali v USA 23. mája, prvá časť ôsmej série sa na obrazovky televízie Fox dostane 3. októbra. Podľa webovej stránky imdb.com sa táto epizóda bude volať Twenty Vicodin. Zároveň to bude štart prvej série od začiatku nakrúcania seriálu bez jednej z hlavných postáv - doktorky Lisy Cuddyovej. Jej predstaviteľka, herečka Lisa Edelstein, totiž opustila projekt po tom, ako jej spolu s Omarom Eppsom (doktor Eric Foreman) a Robertom Seanom Leonardom (doktor James Wilson) produkcia znížila platy. "Lisa nám všetkým veľmi chýba," priznal Laurie, ktorý v máji vydal svoj debutový bluesový album Let Them Talk. "Táto skúsenosť mi bola bližšia ako mnoho iných vecí, ktoré som robil. Bola to skutočná cesta objavovania," dodal 52-ročný herec a bluesman, ktorý má na konte dva Zlaté glóbusy, pričom od roku 2006 ho na toto ocenenie každoročne nominovali. Informácie zverejnila webová stránka Aceshowbiz.com. © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 2. Farma – Markíza ; 3. Nočné Televízne noviny – Markíza ; 4. NAJLEPŠIE POČASIE – TV JOJ ; 5. WIPEOUT - SÚBOJ NÁRODOV – Markíza ; 6. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 7. Počasie – Markíza ; 8. Športové noviny – Markíza ; 9. Hľadá sa MILIONÁR – TV JOJ ; 10. ŠPORT - TV JOJ ; 11. Kameňák – TV JOJ ; 12. NCIS - Námorný vyšetrovací úrad VIII. – Markíza ; 13. KRIMI NOVINY – TV JOJ ; 14. S.W.A.T. - Jednotka rýchleho nasadenia – Markíza ; 15. Do hlbiny – Markíza ; 16. Kráska a tá druhá – Markíza .

1. 8. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Macedónska prvá a najobľúbenejšia televízia A1 dnes po 18 rokoch ukončila vysielanie. Štátny telekomunikačný úrad oznámil, že televízii odobral licenciu po tom, čo súd vyhlásil jej bankrot. Televízia A1 bola ostrým kritikom konzervatívnej vlády. Súd jej pred časom zmrazil účty, pretože finančná polícia televíziu vyšetrovala pre podozrenie z daňového podvodu. Majiteľ televízie skončil vo väzení. Opozičné strany obvinili vládu z pokusu o umlčanie médií a bojkotovali činnosť parlamentu, čo viedlo k júnovým predčasným voľbám. Tie však potvrdili vo funkcii kabinet Nikolu Gruevského. Dlhy televízie A1 dosiahli výšku 30 miliónov eur. Televízia zamestnávala 234 ľudí. V Macedónsku vysiela päť ďalších celoštátnych súkromných televízií a desiatky miestnych. Čínske médiá obmedzili razantnosť svojich správ o nedávnom vlakovom nešťastí. Stalo sa tak pre praktiky vládnucej Komunistickej strany, ktoré pozorovatelia označili za cezúru, píše agentúra Reuters. Nariadenia čínskej komunistickej propagandy mali zastaviť mediálnu kritiku, ktorá vzbudila pobúrenie aj v spoločnosti. Niektoré médiá v krajine týždeň vzdorovali požiadavkám cenzorov a informovali o zrážke dvoch rýchlovlakov veľmi kritickým spôsobom. Nehoda z 23. júla si vyžiadala najmenej 40 obetí a 190 zranených. Rýchlovlaky vláda prezentuje ako žiarivý symbol čínskeho technologického majstrovstva. Podľa mediálneho projektu vypracovaného Univerzitou v Hongkongu vystupňovali vládni cenzori požiadavky na médiá, aby zmiernili kritiku v spojitosti s nešťastím. Copyright © TASR 2011

V pondelok 1. augusta oslávi hudobná televízia MTV (skratka od Music TeleVision) presne 30 rokov od začiatku vysielania. Vstupom na mediálny trh pred troma desaťročiami zmenila hudobnú históriu a ovplyvnila ľudí na celom svete. Po 30 rokoch je však jej status úplne iný ako v začiatkoch, čo spôsobil najmä internet a odlišné vnímanie hudby ako takej súčasnými generáciami. Televízia MTV začala vysielať 1. augusta 1981 napoludnie, keď sa z éteru ozval John Lack so slovami: "Dámy a páni, rock'n'roll." Prvým videoklipom, ktorý televízia odvysielala, bol Video Killed the Radio Star (v preklade Video zabilo rozhlasovú hviezdu) od formácie Buggles. Už o pár mesiacov neskôr začali obchody s hudbou predávať nahrávky od interpretov, ktorých rádiá nepúšťali, ako napríklad Men at Work, Bow Wow Wow či Human League. Vysielanie MTV zo začiatku nebolo bezchybné, často sa stalo, že obrazovka zrazu sčernela čo bolo dôsledkom vymieňania videokaziet v štúdiu. Každopádne, MTV sa stala veľmi obľúbenou najmä u mladých a tento záujem si samozrejme všimli aj vydavateľstvá a samotní interpreti. S pribúdajúcim časom tak koncertné záznamy v televízii vystriedali videoklipy, ktoré umelci často nakrúcali práve pre účely MTV. Táto televízia priniesla do hudby nový pojem VJ, teda videodídžej, ktorý nepúšťal platne či MC kazety, ale hudobné videá. Prvými piatimi VJmi v MTV boli v roku 1981 Nina Blackwood, Mark Goodman, Alan Hunter, J.J. Jackson a Martha Quinn. Počas prvých rokov vysielania hudobná televízia spopularizovala takých interpretov ako Culture Club, Duran Duran, Genesis, Billy Joel, Rod Stewart, ZZ Top, Van Halen, Journey, Kiss, Bon Jovi, Def Leppard, The Police, Eurythmics, Davida Bowieho, ale i známeho recesistu Weird "Ala" Yankovica, ktorý si kariéru postavil na parodovaní muzikantských hviezd. V rámci vysielania MTV však stále dominovali belošskí interpreti a černosi sa do vysielania dostávali iba sporadicky. O prelom sa v tomto smere postaral Michael Jackson, ktorý v roku 1983 predstavil videoklip k hitu Billie Jean. Kráľ popu svojím vplyvom vydláždil cestu pre ďalších černošských umelcov ako Prince, Janet Jackson či Whitney Houston a farba pleti prestala byť definitívne tabu. MTV však bola terčom kritiky aj z iných dôvodov. Napríklad skupina Dead Kennedys v roku 1985 zverejnila pieseň MTV, Get Off The Air, v ktorej kritizuje vplyv MTV na hudbu pre účelové uprednostňovanie istých interpretov. V MTV dlhodobo dominovali popoví speváci, speváčky a skupiny, čo zmenila až začiatkom 90. rokoch skupina Nirvana. Následne sa v televízii začali objavovať dovtedy príliš alternatívne kapely Radiohead, Smashing Pumpkins, Green Day, Pearl Jam alebo The Offspring. Rockoví interpreti sa však v druhej polovici 90. rokov v MTV takmer prestali objavovať, čo trvá dodnes. V programe stanice dominuje skôr hip-hop, pop a komerčné r'n'b. V roku 1984 hudobná televízia po prvý raz rozdala svoje výročné ceny s príznačným názvom MTV Video Music Awards. Na odovzdávaní cien vystúpila okrem iných aj vtedy začínajúca speváčka Madonna so skladbou Like a Virgin. V ďalších rokoch ceny sprevádzali rôzne škandály, ktorých hlavnými aktérmi boli napríklad členovia skupiny Nirvana či líder Guns N' Roses Axl Rose. O zatiaľ posledný veľký škandál sa v roku 2009 postaral rapper Kanye West, ktorý v priamom prenose ponížil speváčku Taylor Swift. Tento rok odovzdajú MTV Video Music Awards už po dvadsiaty ôsmy raz. MTV od roku 1992 udeľuje aj MTV Movie Awards, od roku 1994 MTV Europe Music Awards a od roku 2002 aj Los Premios MTV Latinoamérica. MTV začínala ako televízia vysielajúca koncerty a videoklipy, no postupne začala uvádzať aj rôzne vlastné programy. Príkladom je formát MTV Unplugged, v rámci ktorého sa interpreti predstavujú na akustickom koncerte so špeciálnymi aranžmánmi skladieb. Koncerty MTV Unplugged absolvovali Nirvana, Bob Dylan, Paul McCartney, Lauryn Hill, Kiss, Bruce Springsteen, Bryan Adams, Shakira alebo Alicia Keys. Niektorí interpreti sa rozhodli svoj záznam vydať aj ako živú nahrávku. Populárna bola kedysi aj séria Total Request, ktorá v hlavnom vysielacom čase prinášala živé vystúpenia a bola výborným promom najmä pre popových interpretov. V 90. rokoch pútal pozornosť animovaný komediálny seriál Beavis and Butt-head o dvoch spolubývajúcich, ktorí žijú vo fiktívnom meste Highland a milujú rock. Vysielali ho v rokoch 1993 - 1997, pričom nedávno jeho tvorcovia ohlásili nové časti. V portfóliu MTV boli aj ďalšie animované programy ako Daria (1997 - 2001) alebo Celebrity Deathmatch (1998 - 2002, 2006), dramatické seriály, napríklad Undressed (1999 - 2002), reality programy ako The Osbournes (2002 - 2005), zábavné programy ako Jackass (2000 - 2002) a desiatky ďalších relácií. Po vzniku MTV začali vysielať aj jej rôzne sesterské televízie ako VH1 (určená pre starších ľudí), CMT (pre fanúšikov country) či MTV2 (ktorá po transformovaní sa MTV na primárne zábavnú televíziu naďalej ponúka videoklipy počas celého dňa). MTV vznikla v USA, no postupne sa rozšírila do celého sveta. V súčasnosti táto televízia vysiela vo viac ako 160 krajinách vo vyše 30 jazykových mutáciách. V roku 2009 začala vysielať MTV Czech, ktorá je určená aj pre slovenský trh. Aj keď bola MTV pôvodne hudobnou televíziou s veľkým vplyvom, dnes už jej vysielanie nie je postavené výlučne na hudbe a je skôr zábavnou televíznou stanicou pre mladých. S rozmachom internetu a portálov ako MySpace alebo YouTube prestali byť videoklipy exkluzívnou záležitosťou hudobných televízií a tie prestali určovať trendy v rozsahu, v akom to robili v minulosti. Spracované podľa: en.wikipedia.org, archív agentúry SITA

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

IPI Slovensko protestuje proti obvineniu redaktorky SME

IPI Slovensko protestuje
proti obvineniu redaktorky SME

IPI Slovensko považuje za neprípusné v demokratickom štáte obvinenie novinárky SME za zverejnenie údajov o manželke Predsedu najvyššieho súdu Štefana Harabína. Podľa judikátov Európskeho súdu pre ľudské práva v Štrasburgu, ak novinár koná vo verejnom záujme, má právo použiť aj osobné údaje osôb o ktorých píše. Témou článku " Manželka Harabina mala sólo miestnosť" bolo poukázať na možné zneužívanie právomoci verejného funkcionára poskytovaním neprimeraných výhod vlastnej manželke. Autorka článku obhajovala verejný záujem poukazovaním na zneužívanie právomoci verejného činiteľa. Ak si výkonná ale i súdna moc, ktorá je dnes pri moci na Slovensku predstavuje reformu a očistu polície, prokuratúry a súdnictva tak, že opäť bude trestať novinárov za ich odhalenia a snahu o obhajobu záujmov verejnosti, tak ide podľa IPI Slovensko nesprávnym smerom. IPI Slovensko vyzýva ministra vnútra i ministerku spravodlivosti Vlády Slovenskej republiky o okamžité preverenie postupu policajnej vyšetrovateľky a informoval verejnosť o výsledkoch preverovania. K Protestu IPI Slovensko sa pripája aj Združenie vydavateľov periodickej tlače. IPI A ZVPT vyzýva Prokuratúru SR na okamžité zrušenie predmetného rozhodnutia vyšetrovateľky, ktorá opäť ohrozuje slobodu slova a vytvára precedens na prenasledovanie a šikanu novinárov.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Redaktorku denníka Sme Zuzanu Petkovú pre článok o manželke bývalého ministra spravodlivosti a dnešného šéfa Najvyššieho súdu SR Štefana Harabina obvinila policajná vyšetrovateľka z neoprávneného nakladania s osobnými údajmi. Dôvodom obvinenia je podľa vyšetrovateľky uverejnenie osobného údaja poškodenej - výška jej platu. Článok Manželka Harabina mala sólo miestnosť vyšiel v denníku 17. októbra 2010. Podľa bratislavskej policajnej hovorkyne Petry Hráškovej v tomto prípade poverený príslušník PZ obvinil jednu osobu, 36-ročnú ženu z Bratislavy z prečinu neoprávneného nakladania s osobnými údajmi. Agentúre SITA informáciu o obvinení novinárky potvrdili aj v denníku Sme. Šéfredaktor Sme Matúš Kostolný považuje za nezmysel, že polícia obvinila za zverejnenie osobných údajov redaktorku. "Ak mal byť niekto obvinený, tak vydavateľ alebo šéfredaktor, ktorý rozhoduje o tom, čo bude publikované. Je smutné, že sa to dostalo až takto ďaleko a verí, že ďalšie kroky budú smerovať k tomu, aby redaktorke nehrozil trest za to, že si robí svoju robotu," uviedol Kostolný. Štefan Harabin, ktorý ako súkromná osoba podal trestné oznámenie v prípade podľa neho "nezákonného prepustenia jeho manželky a následnej škandalizácie", teraz označil stíhanie novinárky za absurdné. „Trestnoprávnu, politickú i morálnu zodpovednosť nesie politický nominant a predstaviteľ ministerstva spravodlivosti. To je neuveriteľné, že niekto má správnu stranícku knižku a známosti vo vláde, tak je nad zákonom,“ vyhlásil Harabin. Podľa jeho názoru nesie však zodpovednosť nie novinárka, ale predstaviteľ rezortu spravodlivosti bez právnického vzdelania, ktorý túto akciu zrealizoval. Šéfredaktor Sme nevníma stanovisko Harabina ako zastanie sa redaktorky. Podľa Kostolného si Harabin rieši osobný záujem v spore s Ministerstvom spravodlivosti SR, pričom denník nechce byť jeho súčasťou. "Na vyjadrenie Štefana Harabina nebudeme reagovať, keďže už momentom podania trestného oznámenia ide o absurdnú situáciu," uviedla riaditeľka Tlačového a informačného odboru Ministerstva spravodlivosti SR Lenka Škorpilová.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

OPRAVA !Vysielanie bolo v rozpore zo zákonom . Zmluva je účinná až od 30.7. !

OPRAVA !
Vysielanie bolo v rozpore zo zákonom .
Zmluva je účinná až od 30.7. !

Anna už nepečie

Anna už nepečie

Jednotka a Dvojka spolu príšerných 10,09%.

Pod desať % sa blíži , príde zúčtovanie.

Jednotka ešte horšie, hrozivý pád je nezastaviteľný.

Dvojka horšie a veľmi zle.

Markíza lepšie, ale stále zle. TV Doma lepšie.

JOJ o niečo horšie, JOJ PLUS tiež o niečo horšie.

TA 3 horšie.

Jednotka - 7.84 %

Dvojka - 2.25 %

Markíza - 27.64 %

TV DOMA - 5.34 %

TV JOJ – 19.18 %

JOJ PLUS- 4.71 %

TA 3 - 2.05 %

31. 7. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Spoločnosť UPC čelí v Rakúsku problémom s bezpečnosťou. Podľa viedenského výskumného centra pre IT bezpečnosť Secure Business Austria (SBA) majú wi-fi routre Thomson TWG870U, ktoré podľa spoločnosti v Rakúsku využíva 10 tis. zákazníkov, vážnu bezpečnostnú chybu. Ako informoval portál derstandard.at, tento typ routra vytvára okrem používateľom nakonfigurovanej siete aj druhú, zvonku neviditeľnú sieť. Tá má navyše pri všetkých routroch tohto typu okrem rovnakého identifikátora (SSID) aj rovnaké prístupové heslo. Táto bezpečnostná chyba sa dá následne zneužiť, keď je možné využiť sieť na surfovanie bez vedomia zákazníka, prípadne meniť celú konfiguráciu routra. "Pre používateľa, ktorý o danej chybe nevie, z toho môžu vyplynúť nepríjemné dôsledky, keď môže byť trestne stíhaný za nelegálne aktivity na internete, o ktorých však vôbec nevedel," uviedlo SBA vo vyhlásení. Hovorca slovenskej spoločnosti UPC Broadband Slovakia Jaroslav Kolár pre agentúru SITA potvrdil, že firma na Slovensku neposkytuje užívateľom internetového pripojenia tento typ routrov. "Užívateľom poskytujeme iba modemy, aj to iných značiek, ktoré zákazníci získavajú na zápožičku počas celého obdobia, počas ktorého využívajú služby internetu UPC Fiber Power," informoval Kolár. Firma UPC v Rakúsku v reakcii na zistenia SBA uviedla, že zistenú chybu odstránila už po medializácii rovnakého prípadu v Holandsku, kde router Thomson ponúkala tamojšia pobočka UPC. Výskumné centrum SBA naopak tvrdí, že chyba na týchto routroch aj napriek krokom spoločnosti naďalej pretrváva. UPC v Rakúsku je dcérskou firmou spoločnosti Liberty Global, Inc, ktorá je vedúcim medzinárodným poskytovateľom káblových služieb ponúkajúci televízne služby, hlasové služby a vysokorýchlostný prístup k internetu. Spoločnosť Liberty Global prevádzkuje širokopásmové komunikačné siete, ktorými obsluhuje približne 16 mil. zákazníkov v 17 krajinách najmä v Európe, a tiež v Japonsku, Čile a Austrálii.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Lietadlá NATO zničili tri televízne satelitné vysielače v líbyjskej metropole Tripolis, využívané vodcom Muammarom Kaddáfím. Oznámil to dnes hovorca aliancie. "Pri nálete bojových lietadiel NATO bola použitá supermoderná munícia s presným navádzaním s cieľom eliminovať využívanie satelitnej televízie Kaddáfím na zastrašovanie (civilného) obyvateľstva Líbye a na podnecovanie násilia," uviedol hovorca NATO, plukovník Roland Lavoie. Pri nočnom útoku boli vyradené z činnosti tri pozemné televízne satelitné vysielače. Podľa agentúry Reuters však líbyjská štátna televízia stále vysiela. Hovorca zdôraznil, že ciele útoku boli dôkladne vytipované tak, aby sa minimalizovalo riziko ľudských obetí, a aby nedošlo k poškodeniu kľúčovej televíznej infraštruktúry, ktorá bude potrebná po skončení konfliktu. Líbyjskou metropolou Tripolis otriaslo niekoľko výbuchov. Podľa líbyjskej televízie išlo o nálety NATO zamerané voči civilným cieľom, čo však nebolo možné overiť.

Televízna stanica National Geographic Channel odvysiela koncom augusta rozsiahly rozhovor s bývalým americkým prezidentom Georgeom W. Bushom, v ktorom si 43. prezident USA zaspomína na udalosti z obdobia teroristických útokov z 11. septembra. Podľa Busha bude mať 11. september rovnaké miesto v kalendári, aké ma deň, kedy si USA pripomínajú bombardovanie americkej námornej základne Pearl Harbor. "Pre nás, ktorí sme v tom období žili, to bude deň, na ktorý nezabudneme," uviedol Bush v interview. Bush sa rozhovoril aj o pocitoch, ktoré prežíval, keď sa o útokoch dozvedel. Okrem pocitov zodpovednosti za krajinu, Bush uviedol, že sa začal obávať o svoju rodinu. "Jednou z mojich obáv, rovnako ako aj ostatných ľudí žijúcich v manželstve bolo, či je moja žena v poriadku, či sú naše dcéry v poriadku," dodal Bush v približne hodinovom rozhovore. Návšteva miesta útokov bola "prechádzkou peklom", pričom z leteckého pohľadu sa ruiny zdali ako "obrovská jazva", uviedol Bush. Rozhovor sa nakrúcal počas dvoch dní, a to len deň po tom, čo bolo oznámené zabitie organizátora útokov z 11. septembra Usámu bin Ládina. "Nepocítil som žiadne veľké šťastie alebo radosť. Mal som pocit, že niečo sa uzavrelo, bol to pocit zadosťučinenia," dodal Bush.

Copyright © TASR 2011

Môže za to ovulácia!

Môže za to ovulácia!
Za klesajúcim trendom sledovanosti Slovenskej televízie (STV) nie je len vysielaný obsah, ale aj prechod vysielania z analógového na digitálne. Pre TASR to uviedol hovorca Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Richard Šümeghy. "Prieskumy ukazujú, že v dôsledku procesu digitalizácie zaznamenali pokles až do 1,5 percenta práve stanice s najvyšším pokrytím, to znamená aj Jednotka a Dvojka. Ukazuje sa, že výrazne získali v pokrytí menšie televízne programové služby," poukázal. Negatívny dopad na sledovanosť STV má podľa neho napríklad aj rozšírenie satelitného príjmu. "Kým v roku 2004 mali na Slovensku satelitný príjem len necelé dve percentá obyvateľov, v prvom štvrťroku 2011 ich už bolo takmer 40 percent," povedal Šümeghy. Diváci tak majú na výber z väčšieho počtu televíznych staníc než bolo v predchádzajúcich rokoch. Vedenie televízie však priznáva aj nedostatky v programovej štruktúre. Tie však podľa neho spôsobuje úsporný rozpočet a vysoký dlh, ktorý RTVS zdedila po Slovenskej televízii. "V súčasnosti nemáme peniaze na nákup nových programov. Výraznejšie zmeny sa preto prejavia až na budúci rok," uviedol Šümeghy. Slovenská televízia sa od 1. júla vrátila po viac ako štyroch mesiacoch k výsledkom sledovanosti. Takzvané peoplemetre odhalili, že sledovanosť Jednotky nepresiahla ani v jednom týždni júla 6-percentnú hranicu. Súhrnný podiel verejnoprávnej televízie na trhu bol v minulom týždni 11,2 percenta, teda výrazne nižší ako v prípade súkromných staníc TV JOJ (19,8 %) a TV Markíza (26,3 %). "Pri porovnávaní sledovanosti STV s komerčnými televíznymi stanicami je zavádzajúce vychádzať z cieľovej skupiny 12 až 54 rokov, ktorá je dôležitá pre zadávateľov reklamy. Verejnoprávna televízia je určená pre všetky vekové kategórie a pri zisťovaní podielu sledovanosti sa vychádza z cieľovej skupiny 12+," poukázal hovorca verejnoprávneho média. Údaje sledovanosti od tohto týždňa začal uverejňovať web STV i dodávateľská spoločnosť PMT. Verejnoprávna televízia sa jej za tieto údaje zaviazala platiť do 31. januára 2016 mesačne čiastku 36.100 eur (bez DPH). Podľa hovorcu RTVS by už v najbližšom období mali na portáli televízie pribudnúť aj výsledky sledovanosti za obdobie február až jún.

Copyright © TASR 2011

Sarajevo Film Festival

Sarajevo Film Festival
Včera sa odovzdávali ceny 17. ročníka Sarajevského filmového festivalu. Porota pre hraný film v zložení - Predseda poroty: Ari Folman, režisér, Izrael , Členovia poroty: Alberto Barbera, riaditeľ Národného múzea filmu, Taliansko Zana Marjanovic, herečka, Bosna a Hercegovina MICHELE Ohayon, režisér, producent, spisovateľ, USA RIZVAN Radulescu, scenárista a režisér, Rumunsko, rozhodla takto : Zlaté srdce Sarajeva za najlepší film si odniesol Breathe / Átmeneti Réžia: Karl Markovics Rakúsko . Zvláštna cena poroty: AVE Réžia: Konstantin Bojan Bulharsko : Sarajevskej srdce pre najlepšiu herečku: Ada Condeescu (Loverboy) Rumunsko . Srdce Sarajeva za najlepší mužský herecký výkon: Thomas Schubert (Breathe / Átmeneti) Rakúsko .

Art is life

Art is life