DALITO!

22. 7. 2011

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Trafili sme do čierneho, keď som hovoril v parlamente, lebo je z nich zjavne nervózny. Jeho vyjadrenia sú arogantné, podráždené a dúfame, že neboli pod vplyvom nejakej návykovej látky.“ Martin Glváč

" To, že sa o ňom hovorí, že je tlstý, ma mrzí. On za to nemôže. On sa vôbec neprejedá, jedáva tak polovicu toho, čo normálne deti .Uňho je to psychosomatický problém. Psychika Artura sa obaľuje tukom. Nie je to tak, že by sa prejedal. On len nechce, aby ho otec do niečoho nútil.“ Iveta Bartošová

„Rómovia sa správali zle, ale v poslednom čase robí problémy len Oskar Dobrovodský. Neobhajujem ich, ale dlhšie vyvíja iniciatívu práve Dobrovodský, griluje s hajlujúcimi ľuďmi a podobne. Chápem, že je bezradný a mesto mu nepomohlo, ale v momentálnom stave sú Rómovia tí, ktorí sú na tom horšie ako on.“ Štefan Šarkőzy , Úrad splnomocnenca vlády pre rómske komunity

„ Leto na Jednotke je v znamení toho najlepšieho, čo sa nachádza v jej archívoch - zo „zlatého fondu“ Slovenskej televízie napríklad vynikajúce filmy režiséra Martina Hollého. " Richard Šümeghy, hovorca Rozhlasu a televízie Slovenska

"Súčasný škandál so slnečnými elektrárňami je škandálom Ficovej vlády, ktorá bezhlavo rozdávala povolenia na výstavbu slnečných elektrární a bezostyšne ponúkala prehnane výhodné dotované ceny elektriny zo slnka. Výsledkom je, že dnes sa skladáme všetci na zisky niekoľkým vybraným špekulantom a naviac aj niektorým podvodníkom. Mojou snahou je zastaviť tento fotovoltický klondajk na Slovensku a zabrániť špekuláciám a podvodom. Preto uvítam akékoľvek informácie, ktoré pomôžu odhaliť ďalšie podobné prípady." Juraj Miškov

21. 7. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Najvyšší súd v Londýne nariadil polícii, aby odovzdala hercovi Hughovi Grantovi alebo jeho bývalej partnerke Jemine Khan informácie, ktoré by mohli dokázať, že ich telefonickú komunikáciu sledoval súkromný vyšetrovateľ Glenn Mulcaire. Ten pracoval pre viaceré britské bulvárne médiá vrátane nedávno zrušeného týždenníka News of the World, ktorým tieto informácie odovzdával. Rozhodol o tom sudca Geoffrey Vos po 20-minútovom pojednávaní, na ktorom sa však Grant ani Khan nezúčastnili. Tí sa rozšili v roku 2007 po trojročnom vzťahu. Predstavitelia londýnskej polície oznámili, že proti rozsudku sa neodvolajú. Podľa slov právnych zástupcov herca a jeho bývalej priateľky policajní predstavitelia naznačili, že telefonická komunikácia ich klientov mohla byť sledovaná.
Tvorca populárnej televíznej šou American Idol Simon Fuller zažaloval spoločnosti Fox a FremantleMedia za nedodržanie kontraktu z roku 2005 o pripravovanej americkej verzii súťaže The X Factor. Fuller, ktorý podal žalobu dnes na vyššom súde v Los Angeles, tvrdí, že spoločnosti nesplnili svoj písomný sľub, podľa ktorého sa mal stať výkonným producentom súťaže The X Factor a dostať za to dohodnutý honorár. Tento sľub bol súčasťou dohody, ktorú spoločnosti Fox a FremantleMedia uzavreli s Fullerom po tom, čo producent zažaloval tvorcu súťaže The X Factor Simona Cowella vo Veľkej Británii za porušenie autorských práv a nedodržanie kontraktu. Podľa Fullera bol formát súťaže The X Factor príliš podobný jeho šou Pop Idol. Aby sa celý spor urovnal, obe spoločnosti vtedy Fullerovi sľúbili pozíciu výkonného producenta v americkej verzii The X Factor, ktorá bude mať premiéru tento rok v septembri. Podľa Fullera však predstavitelia Fox a FremantleMedia svoj sľub nesplnili a preto sa ich rozhodol zažalovať. Od súdu žiada, aby uznal, že je právoplatným výkonným producentom súťaže a taktiež finančné odškodné. Informácie pochádzajú z webstránky deadline.com. Svadbu americkej herečky Shannen Doherty si budú môcť jej fanúšikovia pozrieť v televíznej reality šou. Štyridsaťročná hviezda, známa najmä ako Brenda Walsh zo seriálu Beverly Hills 90210 (1990 - 2000), sa predstaví v projekte, ktorý odvysiela televízia WEtv. Ako informoval magazín Entertainment Weekly, šou bude zachytávať život herečky s jej snúbencom, fotografom celebrít Kurtom Iswarienkom. "Ľudia uvidia tú stránku Shannen, ktorú nikdy neočakávali, že by ju mohli vidieť," uviedol manažér WEtv John Miller. Reality šou im totiž ponúkne pohľad do zákulisia jej svadby, vďaka čomu budú môcť sledovať prípravy herečky na jej veľký deň, plánovanie svadby či vyberanie svadobných šiat, ale aj prestavbu domu v Malibu. Doherty sa podľa magazínu People možno nechala inšpirovať svojou kolegyňou z Beverly Hills 90210 Tori Spelling. Tá plánovanie svadby s Deanom McDermottom zachytila v reality šou televízie Oxygen s názvom Tori & Dean: sTORIbook Weddings. Zatiaľ nepomenovaný projekt s Doherty a Iswarienkom v hlavných úlohách by mal mať premiéru v januári, pričom svadba spomínaného páru sa odohrá v poslednej časti prvej série. Informácie zverejnila webová stránka People.com

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

God's Word for Today

God's Word for Today
Miloslava Zemková uviedla, že málokoho už v roku 2012 bude zaujímať film Cigáň , ktorý už rok bežal v kinách. Myslí si, že RTVS by sa preto mala viac sústreďovat na televízne projekty.

Malý zúrivý Robinson

Malý zúrivý Robinson

20. 7. 2011

Zomrela Hana Sarvašová

Zomrela Hana Sarvašová
Vo veku 84 rokov zomrela v stredu v Kanade divadelná a filmová herečka, bývalá členka Činohry Slovenského národného divadla Hana Sarvašová. Informoval o tom jej príbuzný Andrej Sarvaš. Herečka sa narodila 9. marca 1927. Milovníci československej kinematografie si ju pamätajú aj vďaka jej rolám vo filmoch Prípad Barnabáš Kos, Ivanov, Trasorítka, Posledný návrat, Pole neorané a Katka.

Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Britský premiér David Cameron obhajoval dnes pred parlamentom svojho bývalého spolupracovníka, zatknutého v súvislosti s mediálnym škandálom okolo prenikania novinárov do odkazových schránok mobilných telefónov. Cameron zdôraznil, že aj v prípade Andyho Coulsona treba dodržať princíp prezumpcie neviny. Súčasne ale priznal, že s ohľadom na dnes známe skutočnosti nemal zamestnať bývalého šéfredaktora bulvárnych novín News of the World ako svojho poradcu komunikáciu s verejnosťou. "V priebehu života sa človek učí a verte mi, že som sa poučil. Mojou najväčšou úlohou je teraz upratanie tohto neporiadku," povedal poslancom Cameron, ktorý v noci nadnes predčasne priletel domov z návštevy Afriky, aby mohol vystúpiť na krízovom zasadnutí britskej dolnej snemovne. Voči premiér ostro vystúpil opozičný líder Ed Miliband, podľa ktorého Cameron urobil "katastrofickú chybu", keď bývalého šéfredaktora zamestnal. Coulson je jedným z desiatich ľudí zatknutých v rámci vyšetrovania škandálu okolo nabúravania mobilov a podplácania policajtov. Cameron poslancom prisľúbil vyšetrovanie, ktoré preverí, či sa podobného nezákonného konania ako týždenník News of the World nedopúšťali aj ďalšie noviny a médiá. Dôrazne tiež poprel podozrenia, podľa ktorých sa jeho spolupracovníci snažili zastaviť policajné vyšetrovanie škandálu. Internetový koncern Yahoo naďalej bojuje s poklesom. V 2. kvartáli sa jeho tržby znížili o 23 % na 1,2 miliardy USD (847,46 milióna eur). Šéfka spoločnosti Carol Bartzová uviedla, že jednou z príčin sú horšie výsledky v oblasti bannerovej reklamy. Problémom je tvrdá konkurencia. Bannerová reklama bola kedysi doménou Yahaoo, ale stále viac v tejto oblasti posilňuje Google, ktorý v júni prevzal firmu Admeld, špecializujúcu sa na optimalizáciu výnosov z internetovej reklamy. Ďalším tvrdým konkurentom je sociálna sieť Facebook. Yahoo sa však podarilo znížiť náklady, takže čistý zisk sa medziročne zvýšil o 11 % na 237 miliónov USD. Bartzová zrušila stovky miest a začala spolupracovať s Microsoftom. Yahoo využíva vyhľadávač Microsoftu Bing, za čo softvérovému koncernu odvádza časť príjmov z reklamy. Informovala o tom agentúra DPA. Počet Britov, ktorí čítajú bulvárny nedeľný týždenník Sunday Mirror, stúpol minulý týždeň o 50 percent. Čitatelia, ktorí si kedysi kupovali nedeľný magazín News of the World spoločnosti News Corporation, zatvorený pred desiatimi dňami kvôli škandálu s odpočúvaním telefónov, si totiž našli náhradu za tieto noviny. Prieskum medzi 1000 britskými respondentmi, ktorý uskutočnila spoločnosť Kantar Media, ukázal, že v predchádzajúcom týždni stúpol aj počet čitateľov nedeľných novín Mail on Sunday, o 38 percent. Úspech prinieslo obdobie agresívneho marketingu konkurenčných mediálnych skupín. Týždenník News of the World - v minulosti najobľúbenejšie nedeľné bulvárne noviny vďaka sexu a celebritám na titulnej stránke - vyšli naposledy 10. júla. Spoločnosť News Corporation mediálneho magnáta Ruperta Murdocha sa ich rozhodla zatvoriť, lebo sa začali množiť obvinenia, že noviny protizákonne prenikali do odkazových stránok mobilných telefónov množstva ľudí, vrátane členov kráľovského dvora, politikov, celebrít, obetí vrážd, rodín vojakov zabitých vo vojnách a rodín obetí teroristických útokov. Objavili sa tiež obvinenia, že týždenník podplácal policajtov a získaval od nich informácie. Šíria sa špekulácie, že spoločnosť News Corporation nakoniec rozšíri svoj denník Sun a začne vychádzať sedem dní do týždňa, teda aj v nedeľu. Prieskum verejnej mienky ukázal, že takmer 50 percent opýtaných má v úmysle kupovať nedeľník Sun on Sunday, ak bude vychádzať. Približne 71 percent respondentov uviedlo, že majú v úmysle kupovať podobný bulvár od vydavateľov denníka Daily Mail, ak sa rozhodnú podobný priniesť do stánkov. Zdroj oboznámený so situáciou na mediálnom trhu uviedol pre tlačovú agentúru Reuters, že britský mediálny konglomerát Daily Mail & General Trust plánuje nový masovo-predávaný nedeľný bulvár. "Čítanie nedeľných novín je u britskej verejnosti hlboko zakorenený zvyk a nič veľmi nenaznačuje, že by zoslabol zatvorením týždenníka News of the World," uviedla Liz McMahonová z Kantar Media. "Vidíme pre vydavateľov príležitosti zaviesť úspešné nové nedeľné tituly, ale budú im musieť starostlivo nájsť miesto na trhu a jasne ich odlíšiť, aby nerozbili už existujúcu základňu čitateľov nedeľných novín," dodala predstaviteľka spoločnosti Kantar Media. Americko-austrálsky mediálny magnát Rupert Murdoch odletel z Londýna po tom, ako vypovedal pred výborom britského parlamentu, ktorý vyšetruje škandál okolo prenikania Murdochovho týždenníka News of the World do mobilných telefónov množstva ľudí. Murdochov odchod dnes oznámila jeho spoločnosť News International, ktorá riadi všetky jeho médiá v Británii. Podľa britskej spravodajskej stanice BBC smeruje 80-ročný Murdoch do Spojených štátov. Magnát pricestoval do Londýna 10. júla, aby riadil reakciu svojej spoločnosti na celý škandál. Ten totiž silne otriasol politickou a mediálnou elitou krajiny. Murdoch v utorok vypovedal pre parlamentným výborom pre kultúru, médiá a šport spolu so svojím synom Jamesom, ktorý riadi časť otcovej spoločnosti News Corporation pre Európu a Áziu. Vypočúvanie mužov trvalo takmer tri hodiny. Magnát uviedol, že je to najponižujúcejší deň v jeho živote, a poprel osobnú zodpovednosť za škandál okolo hackerských útokov týždenníka na mobilné telefóny ľudí. Murdoch starší vyhlásil, že News of the World - ktorý medzitým zatvoril - tvorí iba jedno percento z jeho spoločnosti News Corporation. Magnát dodal, že z tohto dôvodu nebol v kontakte s News of the World a "nevedel, čo sa tam deje". Vypočúvanie Murdochovcov bolo v utorok na 15 minút prerušené, keď na 80-ročného magnáta zaútočil v miestnosti protestujúci muž "tortou" z bielej peny na holenie. Médiá identifikovali narušiteľa ako britského aktivistu a komika Jonnieho Marblesa. Muž nespôsobil Murdochovi žiadne zranenia, iba mu sako pofŕkal penou. Útočníka polícia na mieste zadržala a nasadila mu putá. Muž je obvinený z narušovania verejného poriadku. Podľa obvinenia svojím správaním obťažoval a spôsobil poplach a ťažkosti. Ide o 26-ročného Jonathana Maya-Bowlesa z anglického Windsoru. Prepustili ho na kauciu a pred sudcu sa má postaviť 29. júla. May-Bowles sa označuje sa aktivistu a komika a vystupuje pod menom Jonnie Marbles. V utorok neskoro večer mu pozastavili členstvo v Labouristickej strane. Rupert Murdoch zostal počas incidentu aj po ňom pokojný, jeho syna však nahneval, pretože ochranka Dolnej snemovne britského parlamentu nedokázala ochrániť jeho otca. Copyright © TASR 2011

Hlavní predstavitelia amerického sitcomu Dva a pol chlapa (2003) sa vyzliekli donaha. Herci Ashton Kutcher, Jon Cryer a Angus Jones tak spravili pre reklamu na novú sériu, ktorú začnú vysielať v septembri. Na fotografii propagujúcej očakávaný Kutcherov debut v tomto seriáli však pred sebou držia veľký transparent s nápisom "Všetko sa odhalí 19. septembra 2011". Tým, ktorí rozmýšľajú, ako sa Kutcherovi podarí nahradiť vyhodeného Charlieho Sheena, producenti odkazujú, že rozhodne nebude hrať sukničkára v bowlingovej košeli Charlieho Harpera. Samotný Kutcher ešte v máji, keď tvorcovia seriálu oznámili výmenu, uviedol, že Charlieho Sheena nahradiť nedokáže, ale spraví všetko, čo je v jeho silách, aby ľudí čo najlepšie zabavil. Tridsaťtriročný Kutcher sa preslávil účinkovaním v sitcome Tie roky sedemdesiate (1998 - 2006). Odvtedy si zahral napríklad v snímkach Kámo, kde mám fáro? (2000), Šialené rande (2003), Osudový dotyk (2004), Mejdan v Las Vegas (2008) či Hlavne nezáväzne (2011). Sheena vyhodili zo seriálu Dva a pol chlapa v marci po slovných útokoch na spolutvorcu Chucka Lorra. Nakrúcať prestali 28. januára. Informáciu zverejnila webová stránka People.com.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Spravodajský portál Aktuality.sk prešiel po dvoch rokoch redizajnom. Jeho cieľom bolo sprehľadniť obsah a vybudovať dizajn, ktorý by jasne odlišoval spravodajský web od ostatých magazínov a služieb Azet.sk. TASR dnes o tom informovala Mária Cacáková z Azet.sk. "Pokračujeme v trende, aby boli Aktuality.sk pre čitateľov čo najjednoduchšie na orientáciu," komentovala Renáta Dubcová, produktová manažérka portálu. Vedenie redakcie pritom sľubuje, že okrem dizajnu zmenou by mal prejsť aj obsah. Pribudnúť má viac občianskych tém, rozhovorov s osobnosťami či analytické materiály. Súčasťou redizajnu jedného z najnavštevovanejších spravodajských webov bola aj zmena loga. "Je modernejšie a viac reaguje na smer, ktorým sa Aktuality.sk vydali – teda moderné internetové periodikum, ktoré reaguje na aktuálne témy, ale venuje sa aj magazínovému obsahu," priblížila Dubcová. Nový vzhľad by mal redaktorom umožniť lepšiu prácu s fotografiou, videom a grafickými prvkami.

Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Európsky súd pre ľudské práva v Štrasburgu sa včera zastal maďarského novinára, ktorý bol vo svojej krajine odsúdený k symbolickému trestu za to, že označil jedno známe maďarské víno za sračky. Súd dospel k záveru, že maďarské súdy bez presvedčivého dôvodu porušili jeho slobodu slova. Novinár Péter Uj v roku 2008 napísal, že "stovky tisíc Maďarov pijú túto sračku s hrdosťou". O aké víno presne išlo, sa v rozsudku štrasburského tribunálu nehovor. Štátny podnik, ktorý túto značku vyrába, dosiahol predvlani u maďarského súdu novinárovo odsúdenie pre ohováranie. Trest bol odsúdenému odpustený, ale on sa odvolal a prehral. Potom sa obrátil na európsky súd. Jeho sudcovia majú podľa rozsudku za to, že novinár chcel skôr upozorniť na slabé stránky štátnych podnikov ako očierniť kvalitu vín vyrábaných týmto konkrétnym podnikom. "Bolo jeho novinárskou povinnosťou tlmočiť informácie a idey a otázkach všeobecného záujmu, aj keď to urobil trochu prehnaným a provokatívnym spôsobom," uviedol európsky súd. Maďarsko teraz podľa jeho rozsudku musí novinári preplatiť súdne trovy vo výške 3580 eur (asi 90.000 korún). Za hmotnú a morálnu ujmu žurnalista nežiadal žiadne odškodnenie.

Copyright © ČTK 2011

Bývalá šéfka spoločnosti News International Rebekah Brooksová dnes na vypočúvaní pred výborom britského parlamentu uviedla, že nikdy vedome neschválila úplatok pre nejakého policajta. Toto obvinenie sa týka škandálu okolo britského bulvárneho týždenníka News of the World, ktorý sa nabúraval do odkazových schránok mobilných telefónov rôznych ľudí za pomoci policajtov. Už zaniknutý nedeľný magazín News of the World patril do spoločnosti News International, ktorá je súčasťou gigantickej firmy News Corporation americko-austrálskeho mediálneho magnáta Ruperta Murdocha a riadi jeho britské tlačené médiá. Brooksová sa na vypočúvaní ospravedlnila zákonodarcom z výboru pre kultúru, médiá a šport za škandál okolo týždenníka News of the World, ktorý podnikal hackerské útoky na telefóny v čase, keď bola jeho šéfkou. Jeden z útokov sa týkal mobilu unesenej a zavraždenej tínedžerky Milly Dowlerovej. Novinári sa nabúraním do jej odkazovej schránky snažili získať exkluzívne informácie o prípade a pritiahnuť tak čo najviac čitateľov. Brooksová minulý týždeň odstúpila z postu šéfky News International a pred výborom dnes vypovedala krátko po svojich šéfoch - po Rupertovi Murdochovi a jeho synovi Jamesovi. Na otázku, či cíti nejakú ľútosť, Brooksová odpovedala: "Samozrejme, že cítim ľútosť. Myšlienka, že do telefónu Milly Dowlerovej prenikol človek zaplatený týždenníkom News of the World - či dokonca ešte horšie, poverený niekým z News of the World - je pre mňa odpudzujúca, ako pre každého v tejto miestnosti. Ľutujem tiež, že rýchlosť, s akou sme na to prišli, alebo snažili sa to vyšetriť, bola príliš pomalá." Brooksová priznala, že News of the World zamestnával pod jej vedením súkromných detektívov, tak ako väčšina denníkov a novín na Fleet Street (ulici, kde sídlia britské noviny a stala sa symbolom britskej tlače). "Musím povedať, že ja osobne som nikdy policajtovi nezaplatila. Nikdy som vedome neschválila úplatok pre nejakého policajta," povedala Brooksová. Bývalá šéfka ďalej uviedla, že zatvorenie týždenníka News of the World pokladá za správnu vec. "Keď raz narušíte dôveru čitateľov, veľa sa toho už nedá napraviť," vysvetlila.

Vypočúvanie mediálneho magnáta Ruperta Murdocha a jeho syna Jamesa pred výborom britského parlamentu trvalo takmer tri hodiny, ale priebeh bol približne na desať minút prerušený. Dôvodom bol protestujúci muž, ktorý zaútočil v miestnosti na Ruperta Murdocha a postriekal ho "tortou" z bielej peny na holenie, ktorú priniesol na alobalovej mise. Médiá identifikovali narušiteľa ako britského aktivistu a komika Jonnieho Marblesa. Muža, ktorý mal kockovanú košeľu a tvár postriekanú penou, odviedla v putách polícia. Murdochovi (80), sediacemu za lavicou pred zákonodarcami, nespôsobil žiadne zranenia. Vrhol sa naňho odzadu, ale magnátova manželka Wendi Deng vyskočila na obranu Murdocha a zasadila útočníkovi pár úderov. Otec a syn Murdochovci dnes vypovedali pred výborom v súvislosti so škandálom okolo ich bulvárneho nedeľného týždenníka News of the World, ktorý sa nabúraval do odkazových schránok mobilných telefónov rôznych ľudí, vrátane politikov, celebrít, obetí vrážd, rodín vojakov zabitých vo vojnách v Iraku a Afganistane či rodín obetí teroristických útokov. Murdoch zatvoril týždenník po prepuknutí škandálu. Mediálny magnát Rupert Murdoch včera na vypočúvaní pred výborom britského parlamentu vyhlásil: "Je to najponižujúcejší deň môjho života." Kajúcne vyjadrenie sa týkalo škandálu okolo prenikania Murdochovho britského bulvárneho týždenníka News of the World do odkazových schránok mobilných telefónov rôznych ľudí. Škandál otriasol celou jeho mediálnou ríšou, ale Murdoch poprel, že je za to osobne zodpovedný. Na vypočúvaní bol 80-ročný Murdoch ostreľovaný otázkami zákonodarcov, ktorí sa snažia zistiť viac podrobností o trestných činoch nedeľného týždenníka, medzitým už zaniknutého. Murdoch uviedol, že je "šokovaný, znechutený a zahanbený" skutočnosťou, že jeho magazín sa nabúral do odkazovej schránky mobilu zavraždenej školáčky. Dodal, že nemá žiadne dôkazy, že obeťami hackerských útokov niektorých jeho novín sa stali aj obete teroristických útokov z 11. septembra 2001 alebo ich rodiny. Murdoch takisto výboru povedal, že je presvedčený, že FBI (americký Federálny úrad pre vyšetrovanie) nezískal žiadne dôkazy o preniknutí jeho novinárov do telefónov obetí z 11. septembra. FBI nedávno začala vyšetrovať toto podozrenie. Spolu s otcom sa pred výbor postavil aj syn James Murdoch. Ten sa ospravedlnil za škandál a britským zákonodarcom povedal, že "také konanie nie je v súlade so zásadami, o ktoré sa snaží naša spoločnosť". James Murdoch vyhlásil, že spoločnosť konala tak rýchlo a transparentne, ako sa len dalo. Murdoch starší však pripustil, že nepreveroval situáciu po tom, čo šéfka jeho britských tlačených médií Rebekah Brooksová povedala v roku 2003 parlamentu, že nedeľník News of the World platil policajtom za informácie. Na otázku zákonodarcov, prečo sa neuskutočnilo žiadne preverovanie, Rupert Murdoch odpovedal: "Nevedel som o tom." Magnát uviedol, že magazín News of the World "tvorí len necelé percento" jeho spoločnosti News Corporation, ktorá zamestnáva celkovo 53.000 ľudí. Murdoch, ktorý pri vypočúvaní pôsobil občas neisto a odpovedal úsečne, podľa svojich slov nebol informovaný o tom, že jeho spoločnosť vyplatila v jednom prípade veľké sumy peňazí - celkovo 700.000 libier (796.450 eur). Peniaze urovnali žaloby ľudí, ktorí sa stali obeťami hackerských útokov na ich telefóny. James Murdoch sa viackrát zapojil do vypočúvania svojho otca a snažil sa mu pomôcť s odpoveďami o konkrétnych záležitostiach fungovania ich spoločnosti. Politici takisto žiadali podrobnosti o Murdochových vzťahoch s premiérom Davidom Cameronom a ďalšími predstaviteľmi britského politického života. Zákonodarcovia zároveň uskutočnili samostatné vypočúvanie londýnskej polície kvôli správam, že policajti brali úplatky od novinárov týždenníka News of the World a poskytovali im informácie. Polícia musela odpovedať aj na otázku, prečo sa rozhodla ukončiť skoršie vyšetrovanie nabúravania sa týždenníka do mobilov a obviniť iba dvoch ľudí. Vypočúvanie mediálneho magnáta Ruperta Murdocha pred výborom britského parlamentu včera večer nakrátko prerušili po tom, ako v miestnosti vypukla šarvátka. Na 80-ročného Murdocha totiž zaútočil protestujúci muž práve vtedy, keď magnát vypovedal, a vyvolal potýčku. Muž sa na Murdocha vrhol odzadu, ale niekoľko úderov mu zasadila magnátova manželka Wendi Deng sediaca v miestnosti na lavici, ktorá ihneď vyskočila na manželovu obranu. Polícia narušiteľa zatkla a nasadila mu putá. Muž mal tvár a kockovanú košeľu pokrytú bielou penou. Tou bol postriekaný aj oblek samotného Murdocha. Magnát neutrpel žiadne zranenia. Rupert Murdoch vypovedal v súvislosti so škandálom okolo nabúrania sa jeho týždenníka News of the World do odkazových schránok mobilov rôznych ľudí.

Copyright © TASR 2011
Americký herec Charlie Sheen sa vráti na televízne obrazovky v seriáli o kurze sebaovládania. Sheen to novinárom povedal v pondelok, teda štyri mesiace po prepustení z populárneho sitcomu Dva a pol chlapa (2003) po jeho slovných útokoch na tvorcov seriálu. Sheen uviedol, že seriál Anger Management inšpirovaný snímkou Kurz sebaovládania z roku 2003 s Adamom Sandlerom a Jackom Nicholsonom v hlavných úlohách bude presne vyhovovať jeho talentu a jeho ambíciám. "Vybral som si Anger Management, pretože aj keď to pre mňa môže byť veľké sústo hrať chlapíka s vážnymi problémami so sebaovládaním, myslím si, že je to skvelý koncept," povedal Sheen s očividnou iróniou. "Poskytuje mi to tiež skutočné vlastnícke práva v tomto seriáli, určitý rozsah kreatívnej kontroly a šancu byť späť v biznise s jedným z mojich najobľúbenejších filmových producentov všetkých čias, Joeom Rothom," vysvetlil herec. Sheen v novom sitcome stvárni postavu, ktorú vo filme Kurz sebaovládania predstavoval Adam Sandler - muža núteného navštevovať kurz sebaovládania. "Kto by sa chopil kurzu sebaovládania lepšie ako Charlie Sheen?" spýtal sa Roth, šéf spoločnosti Revolution Studios, ktorá stála za výrobou spomínaného filmu a teraz sa pripravuje na nakrúcanie seriálu so Sheenom v hlavnej úlohe. "Charlie so svojím neuveriteľným talentom a darom komediantstva zostáva vedúcou postavou televíznych sitcomov. Som nadšený z opätovnej spolupráce s ním," dodal. Sheena stiahli z Dva a pol chlapa v marci tohto roka po niekoľkotýždňovom mediálnom spore, v ktorom verbálne napadol všetkých tvorcov seriálu. Hviezda sa v súčasnosti súdi so svojím bývalým šéfom Chuckom Lorrom, spolutvorcom tohto seriálu, o 100 miliónov amerických dolárov (v prepočte 70,62 milióna eur) v súvislosti s jeho prepustením. Roth so Sheenom už spolupracoval na výrobe piatich filmov vrátane jeho najúspešnejších - Mladé pušky (1988) a Prvá liga (1989). Informácie zverejnila webová stránka hollywoodreporter.com.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Desať večerov za sebou môžu diváci na Českej televízii počuť slovenčinu. Prázdninové utorky sú totiž venované slovenskému projektu Nesmrteľní. Dva diely už ČT1 odvysielala, ďalších osem je ešte len pred nami. Ten aktuálny, Kvety a Lucia aneb Dáma s kaméliami zasadená do moderného prostredia, vznikla pôvodne ako pilotný film celého projektu. Čoskoro nasledovali ďalšie epizódy. Projekt sa zrodil v rekordne krátkom čase, natáčanie jednej epizódy trvalo iba šesť dní. "Trošku sa kvôli tomu hnevám na producenta ... Myslím, že si cyklus Nesmrtelní zaslúžil viac peňazí, času i pozornosti, pretože išlo po dlhej dobe o skutočne zaujímavý projekt," komentoval podmienky vzniku Kramár. Producent Anton Ondrejko považuje Nesmrteľné za "prvú lastovičku novej televíznej tvorby" na slovenský. "Snažili sme sa dať veľký priestor začínajúcim hercom a režisérom, ktorí so sebou prinášajú nové nápady, nový tvorivý prístup. Slovenská televízia v posledných rokoch rezignovala na vlastnú filmovú tvorbu a uvidíme, či sa s novým vedením niečo zmení," podotkol. Režisér Stanislav Parnicki je skeptickejší. "Odvážnych projektov u nás už bolo viac, treba Marhuľový ostrov so Szidi Tobias. Krásny film s výbornými hereckými výkonmi, ktorý ale slovenská diváka príliš nezaujal. Český divák je vyzretejší a viac si váži vlastnú kultúru," konštatoval Párnický. Pilotný diel nesmrteľných natočila v roku 2008 súkromná spoločnosť. Následne ho ponúkla slovenskému televíziu, ktorá projekt vďaka finančnej podpore štátu rozšírila. Česká televízia vysiela Nesmrteľné každý utorok po 21. hodine.

Zdroj: iDNES.cz

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Tisíc a jedna noc - Markíza ; 2. TELEVÍZNE NOVINY - Markíza ; 3. WIPEOUT - SÚBOJ NÁRODOV - Markíza ; 4. Počasie - Markíza ; 5. Športové noviny - Markíza ; 6. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 7. NOVINY TV JOJ – TV JOJ; 8. ŠPORT- TV JOJ ; 9. Bodygard proti svojej vôli - Markíza ; 10. Žraloky útočia - Markíza ; 11. Hľadá sa MILIONÁR – TV JOJ ; 12. NCIS - Námorný vyšetrovací úrad VII - Markíza ; 13. KRIMI NOVINY – TV JOJ ; 14 .Účastníci zájazdu - Markíza ;15. Mentalista II - Markíza ; 16. Slečna na stráženie – TV JOJ ; 17. Snehulienka to má v paži - Markíza ; 18. Partička - Markíza.

19. 7. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Bývalého reportéra britského týždenníka News of the World Seana Hoara, ktorý ako prvý menovaný novinár informoval o rozsiahlom prenikaní nedeľného magazínu do telefónov rôznych ľudí, našli včera mŕtveho. Britská polícia informovala, že Hoarova smrť v jeho dome v Anglicku je považovaná za nevysvetlenú, ale nie za podozrivú. Telo muža našli dopoludnia v meste Watford, približne 30 kilometrov severovýchodne od Londýna. Hovorca polície uviedol: "O 10.40 h (miestneho času) privolali políciu na ulicu Langley kvôli obavám o zdravie muža, ktorý žije v dome na spomínanej ulici. Pri príchode polície a sanitky bolo nájdené telo muža. Krátko nato ho na mieste vyhlásili za mŕtveho. Vyšetrovanie smrti pokračuje." Americký denník New York Times citoval už skôr reportéra šoubiznisu Hoara, podľa ktorého prenikanie nedeľného týždenníka News of the World do mobilov sa za vedenia vtedajšieho šéfredaktora Andyho Coulsona používalo bežne a dokonca k tomu novinárov nabádali. Hackerské útoky boli podľa Hoara oveľa rozšírenejšou praktikou, než noviny priznali, keď polícia prvýkrát začala vyšetrovať obvinenia z nabúravania sa do odkazových schránok. Hoare minulý týždeň pre New York Times takisto povedal, že novinári nedeľných novín News of the World používali policajné technológie na lokalizovanie telefonujúcich ľudí, vďaka signálom mobilov. Hoare tiež uviedol, že polícia za to dostávala peniaze. Hoare povedal aj pre britskú spravodajskú stanicu BBC, že prenikanie do odkazových schránok mobilov bolo v News of the World zažitou metódou a jeho samotného Coulson osobne žiadal, aby sa nabúraval do telefónov. To však Coulson popiera. Sean Hoare pre BBC vyhlásil, že Coulsonove vyjadrenie, že nevedel o tejto metóde, je "klamstvo, je to jednoducho klamstvo". Coulsona - ktorý donedávna pracoval ako šéf tlačového oddelenia premiéra Davida Camerona - zatkli v rámci rozsiahleho vyšetrovania škandálu okolo prenikania týždenníka do odkazových schránok rôznych ľudí a podplácania polície. Hoare pracoval spolu s Coulsonom pre denník Sun a News of the World, potom ho prepustili pre problémy s alkoholom a drogami, uviedla dnes webová stránka britského denníka Guardian. Kontrolný orgán britskej polície včera oznámil, že prijal obvinenia zo spáchania prípadných trestných činov proti štyrom bývalým vysokopostaveným predstaviteľom londýnskej polície. Obvinenia sa týkajú protizákonného odpočúvania telefónov, úplatkárstva a tajných dohôd. K obviňovaným predstaviteľom londýnskej Metropolitnej polície, nazývanej aj Scotland Yard, patrí policajný šéf Paul Stephenson, ktorý odstúpil z funkcie v nedeľu, a zástupca komisára John Yates, ktorý rezignoval dnes. Yates bol špičkovým policajným predstaviteľom pre boj proti terorizmu v Londýne a v celej Británii. Obaja boli údajne prepojení s manažmentom bulvárneho týždenníka News of the World mediálneho magnáta Ruperta Murdocha. Yates napríklad údajne nepatričným spôsobom pomohol získať zamestnanie pre dcéru bývalého editora týždenníka Neila Wallisa. Kontrolný policajný orgán informoval, že obvinenia prišli aj proti dvom nemenovaným bývalým vysokopostaveným policajtom za úlohu, ktorú zohrali pri vyšetrovaní škandálu okolo preniknutia britského týždenníka News of the World do odkazových schránok mobilných telefónov rôznych ľudí. Nezávislá komisia pre vyšetrovanie sťažností na políciu uviedla, že obvinenia skúma. Zástupca šéfa londýnskej polície John Yates včera odstúpil. Urobil tak v čase, keď je verejnosť pobúrená škandálom okolo britského nedeľného týždenníka News of the World, ktorý podľa obvinení prenikol do odkazových schránok mobilných telefónov rôznych ľudí v snahe získať exkluzívne informácie. Yates (52) pred dvoma rokmi rozhodol, že sa znovu nezačne vyšetrovanie škandálu okolo nabúrania sa týždenníka Ruperta Murdocha do telefónov ľudí a podplácania policajtov novinármi z magazínu. Yates vtedy vyhlásil, že podľa jeho presvedčenia neexistujú žiadne nové dôkazy, odôvodňujúce obnovenie vyšetrovania. Yates pred niekoľkými týždňami oznámil, že toto rozhodnutie ľutuje. Yates bol dlho v britských policajných silách vnímaný ako "pár čistých rúk", úplne spoľahlivý vyšetrovateľ, ktorý riešil tie najcitlivejšie prípady v krajine. Ako zástupca komisára londýnskej Metropolitnej polície nazývanej aj Scotland Yard mal na starosti boj proti terorizmu v Londýne a v celej Británii a pokladali ho za silného kandidáta na post šéfa tejto polície. Yates je druhým vysokopostavených policajným predstaviteľom, ktorí kvôli škandálu odstúpili za posledné dva dni. V nedeľu večer rezignoval samotný šéf Scotland Yardu Paul Stephenson. Nahé ukrajinské aktivistky z hnutia FEMEN dnes iba v spodných nohavičkách protestovali pred gruzínskou ambasádou v Kyjeve proti zadržaniu troch fotoreportérov, obvinených zo špionáže. Ženy a fotoreportérov, ktorí ich fotografovali, napadol jeden zo zamestnancov veľvyslanectva. Tri ukrajinské aktivistky stáli na schodoch gruzínskej ambasády v Kyjeve a vykrikovali heslá, keď z budovy vyšiel muž a dievčatá s odhalenými prsiami vyfackal. Potom sa pustil do fotoreportérov, do ktorých strkal a kopal. Aktivistky z hnutia FEMEN zvyčajne upozorňujú na svoj protest tým, že sa vyzlečú. Ukrajinská polícia na mieste incidentu vyzvala muža, aby s tým prestal, inak však nezasiahla. Medzičasom v Gruzínsku dnes išla skupina nezávislých novín a časopisov do tlače bez obrázkov, na mieste ktorých je veľkými písmenami nápis "protest". Akciu zorganizovalo gruzínske združenie tlačených médií. Obviňuje vládu prezidenta Michaila Saakašviliho z utláčania nezávislých žurnalistov na základe vymyslených obvinení. Agenti gruzínskej národnej bezpečnostnej agentúry zatkli vo štvrtok osobného fotografa Saakašviliho a fotoreportérov gruzínskeho ministerstva zahraničných vecí a Európskej fotoagentúry EPA, ktorých obvinili zo špionáže. Podľa prokuratúry odovzdávali dôverné informácie o prezidentovom programe Rusku. Všetci traja prominentní gruzínski fotoreportéri sa k špionáži pre Rusko priznali. Podľa známej gruzínskej opozičnej političky Nino Burdžanadzeovej mohli byť tieto priznania vynútené. Rovnaký názor vyjadrila aj predsedníčka charitatívnej organizácie Solidarita s ilegálnymi väzňami Eka Beselijová. Proti zadržaniu trojice opakovane protestovali aj gruzínske médiá. Zadržaným hrozí do 12 rokov väzenia. Hackeri nakrátko prenikli na webovú stránku britského bulvárneho denníka The Sun a umiestnili tam falošnú správu o smrti mediálneho magnáta Ruperta Murdocha. Informovala o tom v noci nadnes tlačová agentúra DPA. Prostredníctvom sociálnej siete Twitter sa k útoku prihlásila hackerská skupina Lulz Security a oznámila aj ďalšie hackerské útoky v nadchádzajúcich dňoch, uviedla americká televízia CNN. Lulz Security už prenikla na webové stránky firmy Sony, ale aj amerického Senátu. Murdoch má počas dnešného dňa vypovedať pred britským parlamentom spolu s ďalšími kľúčovými osobami v súvislosti so škandálom o prenikaní do mobilných telefónov. Poslanci chcú vedieť, či 80-ročný magnát vedel o odpočúvacích praktikách. Aféra sa prevalila pred dvoma týždňami. Vysvitlo, že reportéri medzitým zrušeného denníka News of the World prenikli do mobilných telefónov nielen prominentov, ale aj obetí kriminálnych činov.

Pieseň Choču peremen (Chcem zmeny) z repertoáru známeho sovietskeho rockera Viktora Coja (1962-1990) sa v Bielorusku ocitla na "čiernom zozname" skladieb, ktoré nesmú vysielať tamojšie rozhlasové stanice. Song niekdajšieho lídra rockovej skupiny Kino z roku 1986 sa svojho času stal hymnou sovietskej perestrojky a podľa názoru hudobných kritikov by podobnú úlohu mohol prevziať aj v Bielorusku. V tejto postsovietskej republike pokračujú protesty odporcov autoritárskeho režimu prezidenta Alexandra Lukašenka. Iba od júna pri nich dočasne zadržali 1800 ľudí. Viktor Coj patril medzi priekopníkov sovietskeho rocku. V súčasnosti je z umelca, ktorý 15. augusta 1990 vo veku iba 28 rokov zahynul pri dopravnej nehode v Lotyšsku, kultová postava hudobnej scény v Rusku i viacerých ďalších republík bývalého ZSSR.

Odstupujúci šéf londýnskej polície Paul Stephenson dnes pred výborom britského parlamentu povedal, že desiati zo 45 tlačových hovorcov polície sú bývalými zamestnancami spoločnosti News International mediálneho magnáta Ruperta Murdocha. Šéf londýnskej Metropolitnej polície, nazývanej aj Scotland Yard, vypovedal pre výborom zákonodarcov, ktorý vyšetruje trestné činy už zaniknutého britského bulvárneho týždenníka News of the World a tiež prepojenie medzi políciou a Murdochovou mediálnou ríšou. Stephenson poprel akékoľvek nezákonné vzájomné vzťahy a poprel aj to, že vedel o prenikaní nedeľného týždenníka do odkazových schránok mobilných telefónov rôznych ľudí. Stephenson začal svoju výpoveď pred parlamentným výborom obranou svojej práce a uviedol, že z funkcie šéfa Scotland Yardu odstúpil v nedeľu preto, lebo množiace sa informácie a obvinenia narušovali výkon jeho práce. Odstupujúci šéf dostal tiež otázku o jeho vzťahu s Neilom Wallisom, bývalým vedúcim redaktorom News of the World, ktorého zatkli minulý týždeň. Stephenson odpovedal, že v čase, keď Wallisa zamestnal na čiastočný úväzok v roku 2009, nemal "žiaden dôvod spájať Wallisa so škandálom okolo nabúravania sa do telefónov". Stephenson pri vypočúvaní vyhlásil, že teraz, keď sa vynorili správy o rozsiahlych hackerských útokoch týždenníka na odkazové schránky, pokladá fakt, že Wallis pracoval pre políciu, za nepríjemný. Pred parlamentným výborom majú dnes vypovedať aj otec a syn Murdochovci a bývalá šéfka spoločnosti News International Rebekah Brooksová, čo vyvoláva obrovský záujem verejnosti. Bežní ľudia a novinári čakali niekoľko hodín vopred na miesto v malej zasadacej miestnosti výboru, kde sa zmestí približne 40 ľudí. Britské televízne stanice, ktoré sa prípadu venujú, očakávajú dnes zvýšenie sledovanosti. Bývalého reportéra News of the World Seana Hoara, ktorý pomohol zverejniť škandál, našli v pondelok mŕtveho v jeho dome. Polícia uviedla, že jeho úmrtie pokladá za "nevysvetlené", ale nevyšetruje ho ako podozrivé. Pitvu vykonávajú úrady dnes.

Copyright © TASR 2011

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) s účinnosťou od 1. júla určila záväzné podmienky pre ponukové konanie pre námety, koprodukčné a objednávkové projekty, ako aj podmienky pre súbeh námetov. Všetky podrobnosti o ponukovom konaní sú zverejnené na internetových stránkach RTVS, Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu. Námety môžu podávať autorizované osoby z externého aj interného prostredia Rozhlasu a televízie Slovenska. Ponukové konanie pre koprodukčné a objednávkové projekty je určené pre väčšie projekty. Do tohto ponukového konania môžu vstúpiť záujemcovia (producenti) z externého prostredia. Rozhlas a televízia Slovenska v prípade potreby verejne vyhlási súbeh námetov na konkrétny programový typ s presnou špecifikáciou žánru a témy, ideového zámeru, počtu častí, so spôsobom realizácie, s rozpočtom diela, technológiou nakrúcania a spracovania. Pri výbere námetov a koprodukčných a objednávkových projektov bude RTVS posudzovať programové, výrobné a ekonomické hľadisko. Informácie poskytol Richard Šümeghy, hovorca Rozhlasu a televízie Slovenska.
Copyright © TASR 2011

Dear Mr Murdoch

Dear Mr Murdoch

Necromancer

Necromancer
Kontrola Ministerstva kultúry SR , ktorá sa týkala celého účtovníctva Zmluvy STV so štátom z roku 2010 mala aj svoju kontrolnú skupinku. Jej členkou bola, podľa našich informácií aj istá pani Ing. Elena Šramková . Pani Ing. Elena Šrámková bol v podstate nechcené dieťa Radima Hrehu, ktorý sa nechal nahovoriť jej exmanželom, aby si ju zobral, bez akýchkoľvek referencií, z Českej televízie. Odvďačila sa mu tak, že namiesto podkladov pre neho pripravovala podklady pre vtedajšieho predsedu rady Bohumíra Bobockého . A aby to nestačilo, tak spoločnými silami odstránili nepohodlného Nikolaja Savického z funkcie štatutára. A tak sa Ing. Elena Šrámková stala štatutárkou za Jozefa Mračnu. Zároveň zaujala aj funkciu Riaditeľa strategického rozvoja, kde chcela presadiť , aby sa s účinnosťou k zriadila samostatná Dramaturgická skupina pre využitie archívnych AV fondov v jej priamej pôsobnosť. Malo sa zrušiť aj Oddelenie strategických analýz. Ako vedúca Útvaru kontrolingu (od 18.12.2007 do 17.4.2008 bola zástupkyňou štatutárneho zástupcu) mala na starosti kontrolu toku finančných prostriedkov a nastavenie hospodárskych parametrov. Vo svojich verejných vyjadreniach poukazovala na nehospodárne a neefektívne vynakladanie verejných financií, pričom za túto činnosť bola v zmysle platného organizačného poriadku STV priamo zodpovedná V druhom januárovom týždni roku 2008 sa uskutočnilo stretnutie skupiny ľudí v reštaurácii s veľmi príznačným názvom Alibaba. Stretli sa tam totiž ľudia z PLUS PRODUCTION, spol. s r.o -Viliam Zelmanovič, Kamil Šrámek / vtedy ešte Plus production /, Ján Demko a režisér Peter Opálený so štatutárnou zástupkyňou štatutárneho zástupcu STV Emílou Šrámkovou a členom rady STV Ladislavom Strakom. Pôsobila vo firmách, kde pôsobil aj Ivo Ružič , Jozef Surovčík, a Patrik Pachinger. Len ako sa dostala do Krajcerovej skupinky ? Vieme. Smutné pre ministra vlády.

18. 7. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Šéf londýnskej polície, Scotland Yardu, Paul Stephenson v nedeľu odstúpil pre obvinenia, ako nekompetentne polícia viedla vyšetrovanie odpočúvania telefonátov. Vo vyhlásení, ktoré prečítal pred kamerami spravodajských televízií, Stephenson povedal, že nič nevedel o rozsahu odpočúvania telefónov týždenníkom News of the World. Stephenson bol kritizovaný za to, že najal Neila Wallisa, bývalého vedúceho vydania News of the World, ktorý bol minulý týždeň pre škandál s odpočúvaním zatknutý, na jeden rok ako komunikačného konzultanta. Na britskú políciu sa zniesla kritika po obvineniach, že výmenou za informácie prijímala peniaze od nedelníka News of the World a ďalších bulvárnych novín a nerobila dosť pre to, aby vyšetrila obvinenia z odpočúvania telefonátov. Stephenson povedal, že nechce, aby kritika jeho konania viedla k oslabeniu zaručenia bezpečnosti na olympijských hrách, ktoré sa uskutočnia v Londýne na budúci rok. Najpredávanejší týždenník v Británii News of the World, patriaci Murdochovej spoločnosti, minulý týždeň ukončil svoju činnosť v dôsledku škandálu, ktorý vyvolali obvinenia, že jeho novinári a súkromní detektívi prenikli do mobilných telefónov možno až 4000 ľudí a následne ich odpočúvali. Nelegálne získané informácie potom využívali v novinových článkoch. Mimoriadne pobúrenie verejnosti vyvolal prípad z roku 2002, keď novinári prenikli do odkazovej schránky telefónu 13-ročnej obete únosu a vraždy Milly Dowlerovej - ešte v čase, keď po nej rodina zúfalo pátrala. Rodina po vypuknutí škandálu vyhlásila, že bude požadovať odškodné. Na kauciu prepustili v noci nadnes v Londýne po 12-hodinovom výsluchu Rebeku Brooksovú, bývalú výkonnú riaditeľku spoločnosti News International. Oznámila to agentúra Reuters. Londýnska polícia zatkla 43-ročnú Brooksovú v rámci vyšetrovania obvinení z nelegálneho odpočúvania odkazových schránok mobilov a policajnej korupcie. Brooksová tvrdí, že nevedela o prípadoch nelegálneho odpočúvania redaktormi bulvárneho týždenníka News of the World v čase, keď v ňom bola šéfredaktorkou. Blízka spolupracovníčka mediálneho magnáta Ruperta Murdocha v piatok 15. júla oznámila svoju rezignáciu z čela News International, britskej pobočky jeho spoločnosti News Corporation. Pred prepuknutím škandálu bola známa svojimi vynikajúcimi kontaktmi na politikov. Pre spájanie svojho mena s už zaniknutými bulvárnym týždenníkom Ruperta Murdocha odstúpil v nedeľu aj šéf londýnskej metropolitnej polície (Scotland Yard) Paul Stephenson. Vo vyhlásení, ktoré prečítal pred televíznymi kamerami, Stephenson povedal, že o rozsahu odpočúvania telefónov týždenníkom News of the World nič nevedel. Stephensona kritizovali za to, že najal na čiastočný úväzok ako policajného poradcu pre vzťahy s verejnosťou Neila Wallisa, bývalého hlavného editora News of the World. Toho v rámci vyšetrovania aféry tiež zatkli. Bývalá výkonná riaditeľka spoločnosti News International Rebekah Brooksová bude vypovedať pred výborom britského parlamentu, ktorý vyšetruje veľký mediálny škandál okolo odpočúvania mobilných telefónov. Informovala o tom dnes televízia BBC. Brooksovú (43) zatkla v nedeľu londýnska polícia a po 12-hodinovom výsluchu ju prepustila na kauciu. Bývalá šéfredaktorka týždenníka News of the World tvrdí, že o nelegálnom odpočúvaní odkazových schránok mobilov, ktorého sa dopúšťali jej redaktori, nič nevedela. Pred parlamentným vyšetrovacím výborom budú vypovedať aj majiteľ mediálneho impéria Rupert Murdoch a jeho syn James. Britský protikorupčný úrad SFO dnes oznámil, že preskúma, či existujú dôvody na začatie vyšetrovania kauzy. Požiadal ho o to formou listu opozičný poslanec britských labouristov Tom Watson. SFO tiež vyjadril ochotu spolupracovať s americkými úradmi, ak sa rozhodnú začať vyšetrovanie voči Murdochovej spoločnosti News Corporation.

Copyright © TASR 2011

Margita, čo si muchy splodila!

Margita, čo si muchy splodila!
Jednotka a Dvojka spolu hanebných 11,49 % .

Jednotka ešte horšie, ako minulý týždeň, pád je asi nezastaviteľný.
Dvojka lepšie.
Markíza príšerne, TV Doma takmer rovnako , ako minulý týždeň.
JOJ lepšie, JOJ PLUS horšie.
TA 3 veľmi dobre.
Jednotka - 8.28 %
Dvojka - 3.21 %
Markíza - 25.94 %
TV DOMA - 5.43 %
TV JOJ – 19.42 %
JOJ PLUS- 4.30 %
TA 3 - 2.23 %

17. 7. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Mediálny magnát Rupert Murdoch sa ospravedlnil rodine 13-ročnej obete vraždy, do ktorej telefónu prenikli novinári jeho týždenníka. Oznámil to právny zástupca rodiny Mark Lewis. Murdoch sa stretol s príbuznými zavraždenej školáčky Milly Dowlerovej a opakovane im tlmočil svoje hlboké ospravedlnenie. Súkromné stretnutie sa uskutočnilo v londýnskom hoteli. V priebehu rozhovoru s Dowlerovcami 80-ročný magnát zdôraznil, že konanie žurnalistov bolo v rozpore so zásadami, ktoré stáli pri zrode Murdochovského rodinného impéria. Podľa Lewisa bol Murdoch "hlboko zahanbený, otrasený a veľmi úprimný". Najpredávanejší týždenník v Británii News of the World, patriaci Murdochovej spoločnosti, minulý týždeň ukončil svoju činnosť v dôsledku škandálu, ktorý vyvolali obvinenia, že jeho novinári a súkromní detektívi prenikli do mobilných telefónov možno až 4000 ľudí a následne ich odpočúvali. Nelegálne získané informácie potom využívali v novinových článkoch. Mimoriadne pobúrenie verejnosti vyvolal prípad z roku 2002, keď novinári prenikli do odkazovej schránky telefónu 13-ročnej obete únosu a vraždy Milly Dowlerovej - ešte v čase, keď po nej rodina zúfalo pátrala. Rodina po vypuknutí škandálu vyhlásila, že bude požadovať odškodné. Les Hinton, riaditeľ vydavateľstva Dow Jones & Co, odstúpil v piatok zo svoje funkcie. Spoločnosť, ktorú vlastní mediálny magnát Rupert Murdoch, vydáva denník Wall Street Journal. Hinton sa stal v USA prvou "obeťou" škandálu okolo prenikania Murdochových novinárov do mobilných telefónov. Hinton bol v čase nekalých praktík týždenníka News of the World šéfom britskej divízie News International Murdochovho mediálneho koncernu News Corp. V piatok rezignovala aj ostro kritizovaná výkonná riaditeľka News International Rebekah Brooksová. Bola šéfredaktorkou News of the World v rokoch 2000-2003, teda v čase, keď dochádzalo k najkritizovanejším odpočúvaniam. Hinton (67) úzko spolupracoval s Murdochom viac ako 50 rokov. Vo vyhlásení sa ospravedlnil za bolesť, ktorú spôsobili novinári pracujúci pre News of the World. Najpredávanejší týždenník v Británii News of the World, patriaci Murdochovej spoločnosti, minulý týždeň ukončil svoju činnosť v dôsledku škandálu, ktorý vyvolali obvinenia, že jeho novinári a súkromní detektívi prenikli do mobilných telefónov možno až 4000 ľudí a následne ich odpočúvali. Nelegálne získané informácie potom využívali v novinových článkoch.

Aj tretí z prominentných gruzínskych fotografov obvinených zo špionáže v prospech Ruska sa v sobotu priznal. Prekvapenie nad priznaním Georgiho Abdaladzeho vyjadril jeho právnik, podľa ktorého jeho klient ešte desať minút pred stretnutím s prokurátorom a vyšetrovateľom trval na svojej nevine. Troch fotografov zatkli v Gruzínsku minulý týždeň. Ide o osobného fotografa gruzínskeho prezidenta Irakliho Gedenidzeho, fotoreportéra európskej agentúry EPA Zuraba Kurcikidzeho a Giorgiho Abdaladzeho, ktorý pracuje pre gruzínske ministerstvo zahraničných vecí. Na záberoch, ktoré v uplynulom týždni odvysielala gruzínska televízia, sa Gedenidze priznal k poskytovaniu tajných informácií Kurcikidzemu. Tie boli následne zaslané ruskej tajnej službe. Informácie za nešpecifikovanú odmenu sa mali týkať plánov ciest prezidenta Michaila Saakašviliho či trás pohybu prezidentskej kolóny. Kurcikidze sa priznal špionáži pre Rusko v piatok, uviedli jeho právnici. Podľa známej gruzínskej opozičnej političky Nino Burdžanadzeovej mohli byť tieto priznania vynútené. Rovnaký názor vyjadrila aj predsedníčka charitatívnej organizácie Solidarita s ilegálnymi väzňami Eka Beselijová. Proti zadržaniu trojice opakovane protestovali aj gruzínske médiá. Gruzínska opozícia obviňuje prezidenta Saakašviliho, že obvinenia zo špionáže sú vykonštruované a mali byť pomstou za zverejnenie záberov krvavo potlačených májových protestov v krajine. Trojici mužov hrozí do 12 rokov väzenia. Súdny proces sa začína 1 septembra.

Nemecký študent Samuel Koch (23), ktorý si 4. decembra 2010 pri hrozivom páde v televíznej súťažnej šou nemeckej stanice ZDF Wetten, dass...? (Stavme sa, že...) privodil ťažké zranenia a odvtedy je ochrnutý, by sa v čo najkratšom čase rád vrátil k štúdiu. Ako vyplýva z jeho slov pre nedeľník Bild am Sonntag, už na budúci rok by sa štúdiu na Vysokej škole hudby, médií a divadla v Hannoveri chcel opäť naplno venovať, je to jeho najväčšie želanie. Po tragickej nehode chce však presunúť ťažisko štúdia z doterajšieho herectva na réžiu. Pacient špeciálneho švajčiarskeho zdravotníckeho centra využíva aj teraz voľné chvíle na štúdium angličtiny. Športový gymnasta a príležitostný kaskadér spadol v 192. vydaní mimoriadne úspešnej televíznej súťažnej šou, ktorá patrí v programoch ZDF i koprodukčnej rakúskej a švajčiarskej televízie medzi najsledovanejšie relácie vôbec. Už krátko po nehode - na ktorú vysielateľ reagoval historicky prvým prerušením priameho prenosu tohto programu, avizovalo vedenie ZDF prešetrenie všetkých aspektov a vyvodenie dôsledkov. Programový riaditeľ ZDF Thomas Bellut už po dvoch dňoch oznámil, že relácia bude s určitosťou pokračovať, avšak s ďalším zvýšením bezpečnostných štandardov, hoci tie súčasné je len sotva možné prekonať. "Je deprimujúce, že stopercentnú bezpečnosť nedosiahneme nikdy. Tá neexistuje ani v iných šouprogramoch," dodal. Až 77 percent oslovených občanov sa v prieskume verejnej mienky inštitútu YouGov Deutschland vyslovilo v decembri za to, aby relácia Stavme sa, že... zostala vo vysielaní aj v budúcnosti. Opačný názor vyjadrilo len 16 percent respondentov. V prvom vydaní relácie po nehode však moderátor Thomas Gottschalk prekvapenému publiku oznámil, že vzhľadom na Samuelovu nehodu nedokáže robiť svoju prácu ako doteraz a letným, medzičasom odvysielaným. špeciálnym vydaním programu zo Španielska sa s touto reláciou rozlúči. Jeho krok vedenie televízie akceptovalo, na jeseň sa však vo vysielaní objavia ešte tri vydania s výberom toho najlepšieho. O prípadnom nástupcovi moderátora, ktorý medzičasom informoval o prijatí ponuky z konkurenčnej televízie ARD, sa ešte stále nerozhodlo. Podľa kuloárnych informácií by sa ním mal stať jeden z dvojice Hape Kerkeling a Jörg Pilawa. Britská polícia vyšetrujúca odpočúvanie telefonátov a podplácanie polície bulvárnym týždenníkom News of the World zatkla dnes 43-ročnú Rebeku Brooksovú, bývalú výkonnú riaditeľku spoločnosti News International. Oznámila to spravodajská televízna stanica Sky News. Polícia, ktorá mená zadržaných ľudí neuvádza, informovala, že 43-ročnú ženu zatkli na poludnie na policajnej stanici v Londýne, kam sa po dohode dostavila. Vypočúvajú ju pre podozrenie zo sprisahania za účelom zachytenia telefonickej komunikácie a pre obvinenia z korupcie, uplácania policajtov za informácie. Zatknutie potvrdila samotná Rebekah Brooksová, ktorá vyhlásila, že 'asistuje polícii pri vyšetrovaní'. Blízka spolupracovníčka mediálneho magnáta Ruperta Murdocha v piatok oznámila svoju rezignáciu z čela News International, čo je britská časť jeho spoločnosti News Corporation. Brooksová je považovaná za jednu z kľúčových postáv v odpočúvacom škandále, ktorý minulý týždeň viedol Murdocha k zastaveniu vydávania týždenníka News of the World. Brooksová bola jeho šéfredaktorkou v rokoch 2000-2003, kedy noviny vo veľkom využívali informácie z odpočúvania telefónov. Tvrdí, že o ňom nevedela, hoci zaň noviny platili veľké sumy. Jej zatknutie je nepríjemné pre premiéra Davida Camerona, priateľa a suseda Brooksovej, s ktorou sa veľakrát stretol a pozýval ju aj do svojho vidieckeho domu. Došlo k nemu dva dni pred vypočúvaním Brooksovej parlamentných výborom vyšetrujúcim odpočúvania. Vypovedať majú aj Rupert Murdoch a jeho syn James. Polícia spolu s Brooksovou zatkla už 10 ľudí spojených s Murdochovou mediálnou ríšou v Británii pre obvinenia, že News of the World odpočúvali hlasové schránky stoviek známych osobností, politikov, konkurenčných žurnalistov a dokonca obetí vraždy. Polícia zatiaľ nikoho zo zatknutých neobžalovala.

Copyright © TASR 2011

ODKAZ RTVS

ODKAZ RTVS
"Ostro sa ohradzujem voči zvrátenej, bezcitnej až morbídnej kampani, ktorú pri príležitosti 35. výročia brutálnej vraždy mojej dcéry rozpútali politici OKS." Margaréta Cervanová

Zomrela Googie Withers

Zomrela Googie Withers

V spánku vo veku 94 rokov zomrela britská herečka a tanečníčka Googie Withers, ktorej najznámejšou úlohou bolo stvárnenie Blanche vo filme Zmiznutie starej dámy (1938) slávneho režiséra Alfreda Hitchcocka. Herečka skonala podľa divadelného producenta Johna Frosta v piatok 15. júla v austrálskom Sydney. Withers, ktorá bola od roku 1948 do roku 2010 vydatá za austrálskeho herca a producenta Johna McCalluma, bola vo Veľkej Británii filmovou a divadelnou hviezdou, no v roku 1958 emigrovala do Austrálie. Veľkým prínosom herečky s občianskym menom Georgette Lizette Withers bolo, že do Austrálie priniesla britské divadelné a filmové umenie a umožnila tak tisíckam ďalších hercov a herečiek rozvíjať svoj talent. Držiteľka Radu britského impéria okrem iného stala za zrodom seriálu Skippy, stepná kengura (1966 - 1970). Podľa Johna Frosta je úmrtie Withers zavŕšením jednej éry.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Priority Zero

Priority Zero
Nový manažment Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) uvažuje o zriadení internetového média. "Ide skôr o hybridné médium. Nebude sa to týkať len televízie, bude sa to týkať aj písaného spravodajstva," povedala pre TASR generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková. Na internetovom portáli by sa podľa jej predstavy mala objaviť aj fotodokumentácia z rôznych akcií, natáčania televíznych a dokumentárnych filmov, ako aj z rozhlasových štúdií. "Bude to mať aj vlastnú programovú štruktúru," uviedla. O bližších detailoch však podľa nej zatiaľ nemožno hovoriť. "Naozaj je o tom veľmi predčasné hovoriť. Ja to musím najskôr predstaviť Rade (RTVS, pozn. TASR) a až potom médiám," konštatovala. O spustení internetového médiá hovoril v minulom roku aj odstupujúci šéf spravodajstva verejnoprávnej Českej televízie Milan Fridrich. Pre denník Mladá Fronta E15 povedal, že v priebehu dvoch rokov by mohla vzniknúť televízia ČT5, ktorá by vysielala len cez internet.
Copyright © TASR 2011

Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything

Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life,
The Universe, and Everything