DALITO!

16. 7. 2011

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

SLOBODA ZVIERAT odmieta bulvárnu formu klamstiev prezentovaných TV Markíza

SLOBODA ZVIERAT odmieta bulvárnu formu klamstiev prezentovaných TV Markíza
Nezisková organizácia Sloboda zvierat odmieta informácie medializované moderátorkou TV Markíza Janou Hospodárovou o kupčení s čistokrvnými zvieratami či o nedostatočnej starostlivosti v útulku Slobody zvierat, ktoré odzneli (13.7.) v relácii Reflex. Predsedníčka organizácie Pavla Dugovičová dnes TASR informovala, že zo strany moderátorky ide o cielenú mediálnu diskreditáciu Slobody zvierat. "Zásadne odmietame takúto bulvárnu formu prezentovaných klamstiev a lží vyprodukovaných s jediným cieľom, poškodiť dobré meno charitatívnej organizácie, ktorá denne zachraňuje zvieratá pred utrpením a smrťou," uviedla v reakcii na bývalých zamestnancov organizácie svedčiacich o zlom zaobchádzaní so zvieratami. "Súčasne týmto vyzývame autora relácie, aby sa spolu s kamerou kedykoľvek zastavil v našom útulku a presvedčil sa o objektívnej pravde, podmienkach života zvierat v našom útulku, dennodennej náročnej a obetavej práci pre zvieratá," povedala s tým, že široká verejnosť sa môže o práci Slobody zvierat presvedčiť na základe vlastných skúseností. Hovorca primátora Bratislavy Ľubomír Andrássy pre TV Markíza uviedol, že kontroly zamestnancami hlavného mesta SR potvrdili, že Sloboda zvierat nedodržiavala zmluvné podmienky definované hlavným mestom. "Neviedla presnú evidenciu zvierat, ktoré sa práve nachádzali v útulku, neboli vytvorené žiadne databázy zvierat, ktoré boli do útulku privezené a ktoré boli odtiaľ odvezené. A často sme zisťovali niekoľkociferné rozdiely medzi reálnym stavom a tým, čo sa nachádzalo v práve vedenej databáze." Dugovičová reagovala, že tieto informácie sa nezakladajú na pravde. "Magistrát hlavného mesta robil v našom útulku kontrolu za prítomnosti štátnej a regionálnej veterinárnej správy v júni tohto roku, ktorá nepreukázala žiadne nedôslednosti a pochybenie v evidencii zvierat," namietla s tým, že zvieratá, ktorých počet sedel s údajmi o ich evidencii, boli fyzicky spočítané. Zároveň dodala, že organizácia nestojí za prepustením bývalých zamestnancov. "Platí u nich jedna spoločná zásada, a tou je ich dobrovoľný odchod z organizácie a nezáujem ďalej pracovať a pomáhať zvieratám. Prečo sa nechali takýmto spôsobom cielene zneužiť do tejto relácie, necháme na ich svedomí," uzatvorila.

Copyright © TASR 2011

15. 7. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Jordánska polícia dnes obuškami rozohnala stovky demonštrantov, ktorí sa zhromaždili v centre Amánu a požadovali reformy. Jordánske združenie novinárov (JPA) pred dnešnými plánovanými demonštráciami varovalo úrady, aby ozbrojené zložky počas protestov znovu neútočili na novinárov. Množstvo novinárov už v Jordánsku utrpelo zranenia pri zásahoch, z ktorých sú obviňované bezpečnostné zložky. JPA oznámilo, že v prípade útokov na novinárov a pracovníkov médií bude "rázne konať". Koalícia prodemokratických hnutí mladých ľudí ohlásila na dnes veľké protesty v Amáne a ďalších veľkých mestách krajiny, aby tak zdôraznila svoje požiadavky na rýchlejšie politické reformy.
Ostro kritizovaná výkonná riaditeľka britskej časti spoločnosti News Corporation tlačového magnáta Ruperta Murdocha, Rebekah Brooksová, dnes odstúpila z funkcie. Padla za obeť obrovskému škandálu, ktorý vypukol okolo odpočúvania mobilných telefónov a podplácania policajtov dnes už zaniknutým týždenníkom News of the World. O Brooksovej rezignácii informovali redaktori britskej spoločnosti News International, ktorá zastrešuje denník Times of London, bulvárny denník The Sun a televíziu Sky News. Rupert Murdoch obhajoval Brooksovú pred požiadavkami politikov, aby prevzala zodpovednosť a odstúpila, a doteraz odmietal prijať jej demisiu. Murdochov syn James Murdoch, ktorý z New Yorku šéfuje medzinárodným operáciám News Corporation, dnes následne oznámil, že News International zverejní vo veľkých britských novinách inzeráty s ospravedlnením sa ich spoločnosti národu. Britský premiér David Cameron označil rezignáciu Brooksovej za správne rozhodnutie, uviedol jeho hovorca. Rebekah Brooksová bola šéfredaktorkou News of the World v rokoch 2000-2003, teda v čase, keď dochádzalo k najkritizovanejším odpočúvaniam. Od roku 2007 stála na čele štyroch britských novín vydávaných spoločnosťou News International. Za nástupcu Brooksovej na čele televízie Sky bol vymenovaný Tom Mockridge, súčasný výkonný riaditeľ Sky Italia, talianskeho útvaru spoločnosti. "Verila som, že správne a zodpovedné je previesť nás cez vrchol krízy. Avšak moja túžba zostať na mostíku zo mňa urobila stredobod diskusie," napísala Brooksová v emaile kolegom, ktorý zverejnila spoločnosť News International. "To teraz odpútava pozornosť od všetkej našej poctivej snahy odstrániť problémy minulosti." V USA začala FBI prešetrovať správy o tom, že sa Murdochove médiá v honbe za senzáciami pokúšali odpočúvať aj telefóny obetí teroristických útokov v USA z 11. septembra. Potvrdil to dnes americký minister spravodlivosti Eric Holder. "Požiadali nás o to členovia Kongresu," povedal v Austrálii, kde sa zúčastňuje na stretnutí s rezortnými partnermi z Británie, Nového Zélandu a Austrálie. Osemdesiatročný Murdoch obhajoval spôsob, akým News Corporation rieši škandál. V rozhovore pre americké noviny The Wall Street Journal, ktoré patria jeho spoločnosti News Corporation, povedal, že spoločnosť prekoná akékoľvek škody spôsobené týmto škandálom. Pripustil však, že "začína byť naštvaný" všetkou negatívnou publicitou. Zdroj: AP, Reuters

Copyright © TASR 2011
Spoločnosť J&T chystá predaj satelitnej televízie Skylink, informuje český denník E15. Českú a slovenskú časť televízie predáva oddelene. Hodnota transakcie by mohla presiahnuť miliardu českých korún (viac ako 40 miliónov eur), uviedol denník.V Česku Skylink prevádzkuje firma TradeTec, na Slovensku spoločnosť Skylink. Obchod, ktorý organizuje banka Rothschild, je v prvom kole."Ponuky boli podané, záujem prejavili predovšetkým telekomunikačné firmy - ako české, tak aj spoločnosti, ktoré sa k nám (do ČR) ešte len chystajú vstúpiť," uviedol zdroj, ktorý si neželal byť menovaný. Jedným zo záujemcov je podľa informácií E15 i T-Mobile. Hovorkyňa firmy Martina Kemrová sa však k tomu nechcela vyjadriť.Nový majiteľ televízie, ktorá mala na konci roku 2010 viac ako 700 000 aktívnych zákazníkov, by mal byť známy v horizonte týždňov. Cena akvizície sa pohybuje v intervale štyroch-až päťnásobku zisku pred zdanením, úrokmi a odpismi (EBITDA). Na konci januára zastavila J&T v Česku prevádzku stratovej spravodajskej televízie Z1, uviedol denník.

Copyright © 2011 ČTK

Zomrel Roberts Blossom

Zomrel Roberts Blossom

Vo veku 87 rokov zomrel americký herec Roberts Blossom, ktorého najpamätnejšou úlohou bola postava suseda Kevina McCallistera v rodinnej komédii Sám doma (1990). Blossom skonal prirodzene v kalifornskej Santa Monice. "Svet filmu stratil herca, ktorý mal skutočne charakter," povedal na margo úmrtia režisér spomenutého filmu Christopher Columbus. V snímke Sám doma herec stvárnil postavu Marleyho, ktorého sa malý Kevin najprv obáva, pretože mu o ňom brat Buzz rozpráva strašidelné historky. V boji s dvojicou lupičov mu ale Marley pomôže, a tak Kevin pochopí, že príbehy jeho brata boli vymyslené a mali ho len vystrašiť. Roberts Blossom si zahral aj vo filmoch Veľký Gatsby (1974), Deranged (1974), Blízke stretnutie tretieho druhu (1977), Útek z Alcatrazu (1979), Okamžik záblesku (1984), Posledné pokušenie Krista (1988), Doktor Hollywood (1991) či Rýchlejší ako smrť (1995). Herec bol veteránom druhej svetovej vojny a známy bol aj ako poet.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Máte na mysli nahradiť jeden archívny film iným archívnym filmom?" Miloslava Zemková

"Televízia Ta3 popri strategických personálnych akvizíciách prijala aj množstvo mladých redaktorov, ktorým poskytuje školu novinárskej práce, aby sa z nich časom stávali výrazné novinárske osobnosti" Juraj Danielis, PR Clinic

„ Dle mých informací provozovatel STV3 dále platí za distribuci na satelitu i na DVB-T. Je na něm, jaký program bude vysílat. Nejedná se tedy o volnou kapacitu." Jaromír Glisník , Skylink

„ Matovičovi sa zrejme niečo prisnilo alebo sa viac nadýchal prchavej látky, keď umýval okná.“ Rafael Rafaj

„ Pán minister Miškov pri slovách regulačný úrad začína vidieť červene a vzdáva sa okamžite akejkoľvek racionálnej úvahy. Podľa neho by bolo zrejme na čase, aby sa úrad bral na zodpovednosť aj za globálne otepľovanie alebo za nárast svetových cien ropy. Skôr takýto spôsob myslenia a exhibicionizmu sú choré. Je viac ako isté, že ak by minister mal hoci čo len mizivé indície, nehovoriac dôkazy, o korupčnom konaní úradu, neváhal by ani minútu a okamžite by proti úradu konal." Miroslav Lupták , hovorca ÚRSO

"Samozrejme, neviem čom je obyčajný život. Ja žijem na Marse. Každý večer tam lietam raketou.Hlad je najväčšia istota, ktorá na tomto svete je, možno po tom, že každé ráno vyjde slnko. Keby sme mali prijať vašu optiku, tak potom dajme ľuďom lístky na toaletný papier, lebo tí, ktorí by ich nemali, by ten toaletný papier nepoužívali." Igor Matovič

"Iniciátorom úsilí kriminalizovať slovenské dejiny a ich protagonistov nejde o objektívne poznanie našich národných dejín, ale o zakonzervovanie pohľadu na slovenské dejiny a ich osobnosti v duchu predchádzajúceho komunistického režimu, jeho ideológie, ako aj v duchu ideológie čechoslovakizmu. Ferdinand Ďurčanský patrí medzi tie významné osobnosti slovenských dejín 20. storočia, ktoré sa vo významnej miere zaslúžili o našu štátnu slobodu. Preto považujeme za prirodzené, že občania si dôstojne pripomínajú jeho nezanedbateľný vklad do nášho národno-emancipačného hnutia, ktoré bolo zavŕšené 1. januára 1993 obnovením Slovenskej republiky." Ján Bobák ,Slovenský historický ústav Matice slovenskej

"Milá, tichá, super pichá infúzie, injekcie, keď je pri mne znova dýcham, keď ju cítim, tak rád žijem. Od jej čaju zrazu majú starčekovia erekcie, hojí lieči, dáva klystír, modlia sa k nej ateisti. Vždy, keď na ňu rukou myslím, nestačia mi dávať kyslík." Marián Kvasnička, poslanec za KDH

" Definitívne hlasovanie parlamentu o Zákonníku práce bude väčšou drámou, ako sledovanie populárnych seriálov Uvidíme, nebudem predbiehať. Teším sa na podobnú drámu, ako bola dnes, takže všetci, čo radi pozerajú Šeherezádu, pozývam ich zajtra na balkón." Jozef Mihál

"Gastrofirmy sú veľmi bohaté a biznis s gastrolístkami je veľmi výnosný a myslím si, že niektorí poslanci veľmi zbohatnú. Obrat majú približne 1,5 miliardy korún. Z toho sa dá kúpiť pár poslancov . SDKÚ-DS sa ukázala ako veľmi neseriózny partner a KDH ako extrémne neseriózny partner. Sú to strany, ktoré vám do očí sú schopné povedať niečo a urobia niečo iné. My sme neboli svine ako oni. Koalícia používa Obyčajných ľudí ako handru, ktorou si vytierajú zem, ako cvičené opičky, ktoré poslušne stláčajú gombíčky". Igor Matovič

"Vyprosujem si, aby boli v pripomienkovom konaní vyjadrenia typu cap záhradníkom, to presahuje všetky medze.“ Iveta Radičová

„ Nikto nepochybuje o tom, čo urobili Obyčajní ľudia s obyčajnými ľuďmi. Vytreli si s nimi zadok, s prepáčením. Zákonník práce dnes nemusel prejsť, keby niektorí ľudia splnili to, čo hovorili. To tu ešte nebolo, aby pri takom dôležitom zákone sa znížilo kvórum a prijal sa menšou ako nadpolovičnou väčšinou. Hanbil by som sa ako pes . Vládna koalícia je v strašnom stave. Nadávajú si navzájom do svíň, obviňujú sa z toho, že niekto za niečo dostane províziu, vydierajú sa navzájom. A tomu sa prizerá jedna neschopná premiérka, ktorá ani netuší, čo sa deje.Keby súčasná schôdza pokračovala ešte dva týždne, nevylučujem, že sa predstavitelia vládnej koalície pobijú, také je tam napätie. Je to hanba." Robert Fico

„Ak by sa Jobbik spojil so socialistami, bolo by to, ako keby niekto uzavrel spojenectvo s vlkmi v záujme šírenia vegetariánstva.“ Gábor Vona ,predseda strany Hnutie za lepšie Maďarsko-Jobbik

"To, že v Zákonníku práce bude možná vyššia flexibilita, rozširujú sa možnosti flexikonta či možnosti zastupovať zamestnancov vo forme zamestnaneckých rád, vo výslednom efekte to bude znamenať niekoľko desaťtisíc nových pracovných miest, či už v tomto alebo v budúcom roku." Jozef Mihál

„ Dvojka aj bola moje rozhodnutie, lebo je v prospech Správ a komentárov, akurát keďže ja nie som vysielateľ, ale dodávateľ, nemusím riešiť a teda ani neriešim osud Lampy.” Anna Sámelová

“V zmluve máme, že začíname okolo 20. hodiny a končíme okolo polnoci, takže presun začiatku Lampy za Správy a komentáre je už len preto nemožný.So Slovenskou televíziou debatujujeme o možnosti originálneho včlenenia Správ a komentárov do Lampy. Ale ešte sme sa nedohodli.” Štefan Hríb

14. 7. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Londýnska polícia Scotland Yard dnes oznámila, že zatkla deviatu osobu v súvislosti s vyšetrovaním prenikania už zaniknutého britského týždenníka News of the World do odkazových schránok mobilných telefónov rôznych ľudí. Polícia však zverejnila o zadržaní málo podrobností. Scotland Yard uviedol, že dnes skoro ráno zatkol 60-ročného muža na súkromnej adrese v Londýne a v súčasnosti ho zadržiava na policajnej stanici. Muž je podozrivý z prípravy odpočúvania telefónov v škandále, ktorý sa týka zaniknutých bulvárnych nedeľných novín News of the World patriacich spoločnosti News Corporation mediálneho magnáta Ruperta Murdocha. Mužovo meno neuviedli. Polícia v Británii zriedkakedy zverejní totožnosť podozrivých ešte pred tým, ako ich obviní. Mediálny magnát Rupert Murdoch má povinnosť postaviť sa pred zákonodarcov a odpovedať na ich otázky o škandále s preniknutím jeho britského týždenníka News of the World do odkazových schránok mobilných telefónov rôznych ľudí. Vyhlásil to dnes britský vicepremiér Nick Clegg. Murdoch musí podľa Clegga odpovedať na vážne otázky, keďže pribúdajú obvinenia z odpočúvania a podplácania polície, ktoré dokonca donútili Murdochovu spoločnosť News Corporation vzdať sa snahy kúpiť podiely v satelitnej televíznej stanicu BSkyB a úplne ju tak ovládnuť. Výbor Dolnej snemovne britského parlamentu pre kultúru, médiá a šport požiadal Murdocha, aby prišiel na budúci týždeň spolu so svojím synom Jamesom a Rebekah Brooksovou. Tá je výkonnou riaditeľkou firmy News International, ktorá je súčasťou spoločnosti News Corporation a ovláda britské noviny. "Ak majú aspoň trocha citu pre zodpovednosť vyplývajúcu z ich moci, tak by mali prísť a jasne sa vyjadriť pred osobitným výborom," povedal Clegg v rozhovore pre britskú spravodajskú rozhlasovú stanicu BBC. Clegg však dodal, že nie je jasné, či výbor môže donútiť Murdocha prísť na vypočúvanie výboru, lebo mediálny magnát je občanom USA. Murdochove nádeje, že jeho spoločnosť News Corporation úplne prevezme televíziu BSkyB do vlastníctva, sa rozsypali v stredu pod nátlakom politikov. Vysokopostavení britskí predstavitelia ho totiž vyzvali, aby si rozmyslel kúpu zvyšných podielov v BSkyB. Premiér David Cameron nazval túto situáciu "požiarom", ktorý pohltil médiá, políciu a politikov. Spoločnosť News Corporation už zatvorila nedeľný bulvárny magazín News of the World, ktorý teraz prešetruje polícia kvôli škandálu okolo nabúrania sa do odkazových schránok mobilných telefónov rôznych ľudí a kvôli podplácaniu policajtov. Terčom najatých hackerov sa mali stať celebrity, politici, ale aj príbuzní obetí teroristických útokov či vojakov zabitých vo vojnách. Londýnska polícia Scotland Yard dnes oznámila, že v rámci vyšetrovania News of the World zatkla už deviatu osobu, ale o zadržaní zverejnila málo podrobností. Scotland Yard uviedol, že dnes skoro ráno zatkol 60-ročného muža na súkromnej adrese v Londýne a v súčasnosti ho zadržiava na policajnej stanici. Muž je podozrivý z plánovania odpočúvania telefónov v škandále, ktorý sa týka zaniknutých bulvárnych nedeľných novín. Mužovo meno neuviedli. Polícia v Británii zriedkakedy zverejní totožnosť podozrivých ešte pred tým, ako ich obviní. Podľa informácií médií ide o Neila Wallisa, bývalého zástupcu šéfredaktora týždenníka News of the World. Pracoval za vedenia bývalého šéfredaktora Andyho Coulsona. Cameron tiež vymenoval sudcu pre rozsiahle vyšetrovanie týkajúce sa škandálu News of the World a dohľadu nad médiami, vzťahov medzi politikmi a médiami, ako aj možností, že protizákonné praktiky sú v mediálnom prostredí rozšírenejšie. "Je jasné, že to zachádza aj ďalej, za hranice firmy News International," povedal Clegg v interview pre BBC. "Nemali by sme si myslieť, že je to len záležitosť Murdochovcov či Rebekah Brooksovej," dodal.

Britskí zákonodarcovia dnes oznámili, že výkonná riaditeľka spoločnosti News International Rebekah Brooksová súhlasila, že bude vypovedať pred parlamentným výborom, vyšetrujúcim prenikanie britského týždenníka News of the World do odkazových schránok mobilných telefónov rôznych ľudí. Zákonodarcovia vydali pre Ruperta a Jamesa Murdochovcov oficiálne predvolanie, keďže otec so synom odmietli prísť. Stanovený termín vypočúvanie pred výborom je v utorok 19. júla. Odmietnutie sa pokladá sa veľmi neobvyklé, pretože pred výbory britského parlamentu predstupuje každý, od popredných podnikateľov až po premiérov, a odpovedá na celú škálu otázok. Výbor Dolnej snemovne parlamentu pre kultúru, médiá a šport uskutoční vypočúvanie 19. júla. Bude sa týkať škandálu, ktorý zničil jedny Murdochove noviny a zmaril aj snahy 80-ročného mediálneho magnáta kúpiť v Británii satelitnú televíznu stanicu BSkyB. Britský vicepremiér Nick Clegg dnes už skôr vyhlásil, že ak majú Murdochovci "aspoň trocha citu pre zodpovednosť", prídu vypovedať pred výbor. O niekoľko hodín premiér David Cameron prostredníctvom hovorcu odkázal, že Murdochovci by mali prísť na vypočúvanie parlamentného výboru. Nie je známe, kedy a ako otca so synom prinútia predstúpiť pred výbor. Rupert Murdoch je totiž občanom USA, ktorý nemusí byť príkazom právne viazaný. Magnát navrhol, že bude radšej vypovedať pred samostatnou vyšetrovacou komisiou, ktorú inicioval premiér David Cameron a vedie ju sudca. James Murdoch oznámil, že pred výbor nemôže prísť 19. júla, ale navrhol termín 10. alebo 11. augusta. Brooksová oznámila, že pred výbor predstúpi na utorkovom vypočúvaní. Brooksová je výkonnou riaditeľkou firmy News International, ktorá je súčasťou Murdochovej spoločnosti News Corporation a má pod kontrolou britské noviny. Spoločnosť News Corporation už ukončila vydávanie bulvárneho magazínu News of the World, ktorý teraz prešetruje polícia kvôli škandálu okolo nabúrania sa do odkazových schránok mobilných telefónov rôznych ľudí a za podplácanie policajtov. Terčom najatých hackerov sa mali stať celebrity, politici, ale aj príbuzní obetí teroristických útokov či vojakov zabitých vo vojnách.

Copyright © TASR 2011

Reklama vo vysielaní prvého programu Českej televízie, spravodajskej ČT 24 a na všetkých weboch verejnoprávnej televízie definitívne skončí k 11. novembra tohto roku. Včera o tom v treťom a záverečnom čítaní senátnej novely zákona o ČT rozhodli poslanci. ČT zároveň príde o možnosť vysielať telenákup a sponzorské odkazy. Podľa obchodného riaditeľa ČT Roberta Kvapila tak ČT príde až o 180 miliónov korún ročne, ktoré si zarobila vlastnou obchodnou činnosťou. Poslanci podľa očakávania zachovali reklamu na programoch ČT 2 a ČT 4. Výnosy z predaja reklamných časov na Dvojke pôjdu do štátneho fondu kultúry, spravovaného ministerstvom kultúry, a zo Štvorky na výrobu športových programov a nákup vysielacích práv na športové prenosy na Českej televízii. Snemovňa zároveň zákonom zaviazala komerčnej televízie Nova, Prima a Barrandov na odvádzanie 2 % podielu z ročných reklamných výnosov do Štátneho fondu na podporu kinematografie. Novela zákona prešla hlasovaním hladko, pokus komunistickej poslankyne Ivany Ľavej vrátiť návrh späť do druhého čítania neprešiel. Novelu teraz ešte musí prerokovať Senát a podpísať prezident republiky Václav Klaus.

Zdroj : Digizone

Zomrel Leo Kirch

Zomrel Leo Kirch
Nemecký mediálny magnát Leo Kirch zomrel dnes po dlhej chorobe v nemocnici v Mníchove vo veku 84 rokov. Po desaťročia bol jednou z najvplyvnejších osobností mediálnej scény v nemecky hovoriacich krajinách. Rodák z Fahru v bavorskom okrese Kitzingen pochádzal z vinárskej rodiny a po štúdiu ekonomiky podniku a matematiky sa jeho pozornosť sústredila na mediálnu sféru. Postupne získal televízne práva podstatne viac ako 10.000 filmov a celkove okolo 40.000 vysielacích hodín seriálových produkcií predovšetkým americkej proveniencie. Práva na prvý z filmov Felliniho La Stradu pritom získal za požičané peniaze. Leo Kirch, ktorého v poslednej fáze života sužovala cukrovka a jej nemalé dôsledky, vrátane takmer úplnej straty zraku a amputácie dolnej končatiny, vybudoval prakticky na zelenej lúke impérium s takmer 10.000 zamestnancami. Svojho času patrili do neho aj televízne stanice Pro7, SAT1, N24 a DSF. Napriek schopnosti získať stále nové a nové kapitálové injekcie vďaka rozsiahlym kontaktom na špičkovej úrovni Kirch napokon doplatil na investície do platenej nemeckej televízie Premiere, ktoré mu v roku 2002 spôsobili veľké problémy v podobe vynúteného ohlásenia platobnej neschopnosti. Celá kauza mala mať i súdnu dohru, proces sa však naplno ešte nerozbehol, jeho ďalší osud nie je predbežne zrejmý. Takzvaná Kirchova skupina stála spoločne s vydavateľstvom Bertelsmann a francúzskou platenou televíziou Canal Plus v roku 1990 pri zrode Premiere.
Copyright © TASR 2011

TÚ SR NEWS

TÚ SR NEWS
Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky (TÚ SR) oznamuje, že na základe žiadosti spoločnosti Towercom, a.s., povolil zmenu výkonu vysielača Čadca K32 pre verejnoprávny multiplex zo 162 W ERP na 3 982 W ERP, zmenu výkonu vysielača Stará Ľubovňa – Kolník K24 pre verejnoprávny multiplex z 1 000 W ERP na 3 163 W ERP a zmenu výkonu vysielača Žilina – Krížava K52 pre 2. multiplex z 19 923 W ERP na 18 447 W ERP. Zmeny nadobudli právoplatnosť 13.7.2011. Roman Vavro, tlačový hovorca TÚ SR

Hlavne transparentne !

Hlavne transparentne !

Cigán

Cigán

13. 7. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Grécki novinári zažalujú ministerstvo vnútra za násilné potlačenie demonštrácie proti úsporným opatreniam vlády, pri ktorej bolo koncom júna zranených vyše 100 ľudí vrátane viacerých žurnalistov. Informovala o tom profesijná organizácia Únia gréckych novinárov. Pri potlačení demonštrácie 29. a 30. júna, keď poslanci gréckeho parlamentu hlasovali o prijatí úsporných opatrení, zranili policajti pri tvrdom zásahu vyše 100 ľudí. "Mnohým ľuďom dávame odkaz, že grécki novinári takéto správanie nemienia tolerovať. Chceme, aby úrady vyšetrili konanie ministra i polície," uviedol pre agentúru Reuters predseda únie novinárov Jorgos Savvidis s tým, že žalobu podajú v stredu 13. júla. Ministerstvo na ohlásenú žalobu nereagovalo. Odborové združenie policajtov predtým informovalo, že pri stretoch s demonštrantami utrpelo zranenia najmenej 40 policajtov.
Britský parlament dnes v hlasovaní podporil návrh, vyzývajúci mediálneho magnáta Ruperta Murdocha, aby sa vzdal plánov na kúpu celej satelitnej televíznej stanice BSkyB. Dôvodom návrhu je rozrastajúci sa škandál okolo prenikania Murdochových novín News of the World do odkazových schránok mobilných telefónov rôznych ľudí. Opozičný návrh nie je právne záväzný, ale dve strany britskej vládnej koalície ho podporili. Budú tak reagovať na silné znechutenie verejnosti zo škandálu a narušia roky trvajúce blízke vzťahy medzi Murdochom a britskými vládami. Konzervatívny premiér David Cameron sa rozhodol obrátiť proti Murdochovi aj preto, aby zmiernil škody, ktoré škandál spôsobil na jeho vlastnej dôveryhodnosti. Tento jeho postoj však zvyšuje pochybnosti, či 80-ročný magnát získa 61 percent televízie BSkyB. Murdochova spoločnosť News Corporation vlastní zatiaľ iba 39 percent podielov televízie. Ak by mala možnosť kúpiť aj zvyšok, získala by úplnú kontrolu nad elektronickým médiom a obrovský vplyv na britskom mediálnom trhu. Denník Independent citoval v utorok ministrov, ktorí súkromne vyjadrili názor, že prevzatie televízie Murdochom bude po hlasovaní parlamentu "politicky mŕtve", teda nemožné. Jeden vládny predstaviteľ povedal denníku Independent, že News Corporation môže dosiahnuť úplnú kontrolu nad BSkyB iba tak, že spoločnosť predá tri svoje zostávajúce noviny - Sun, Times a Sunday Times. Murdoch už zatvoril svoj bulvárny týždenník News of the World v snahe zachrániť obchod týkajúci sa BSkyB. Mediálny magnát Rupert Murdoch sa vzdal plánov na získanie väčšinového podielu v britskej televíznej spoločnosti BSkyB. Informovala o tom dnes televízia BBC. Informáciu zverejnili len niekoľko hodín pred tým, ako ho k odstúpeniu od kúpy plánovali vyzvať poslanci britského parlamentu. Na výzve sa dohodli všetky tri hlavné politické strany. Murdochova News Corporation sa vzdala plánov na prevzatie kontroly BSkyB uprostred rozsiahleho mediálneho škandálu okolo prenikania jej novinárov do odkazových schránok súkromných mobilných telefónov. Kauza vyvolala silné rozhorčenie britskej verejnosti. Prezident News Corporation Chase Carey odstúpenie od lukratívneho kontraktu v objeme osem miliárd libier (9 miliárd eur) komentoval vyhlásením, že pre takýto krok momentálne nie je vhodná atmosféra. Rozhodnutie okamžite privítal britský premiér David Cameron. News Corporation v súčasnosti vlastní iba 39 percent podielov televízie, čo plánovala zvýšiť na 61 percent. Spoločnosť by tak získala by úplnú kontrolu nad týmto elektronickým médiom a obrovský vplyv na celom britskom mediálnom trhu. Škandál v Británii naplno prepukol minulý týždeň po odhalení, že detektívi a novinári najpredávanejšieho britského bulvárneho týždenníka News of the World, súčasti Murdochovho mediálneho impéria, ilegálne prenikli do mobilných telefónov možno až 4000 ľudí.

Copyright © TASR 2011

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Tisíc a jedna noc – Markíza ; 2. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 3. Počasie – Markíza ; 4. Hrbáč Lagardére – Markíza ; 5. Športové noviny – Markíza ; 6. WIPEOUT - SÚBOJ NÁRODOV – Markíza ; 7. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 8. NOVINY TV JOJ – TV JOJ ; 9. Agent v sukni 2 – Markíza ; 10. NCIS - Námorný vyšetrovací úrad VII – Markíza ; 11. ŠPORT – TV JOJ ; 12. Hľadá sa MILIONÁR- TV JOJ ; 13. Dedičstvo alebo Kurvahošigutntag – Markíza ; 14. KRIMI NOVINY – TV JOJ; 15. Mentalista II. – Markíza ; 16. Smrtonosný dopad – Markíza ; 17. Partička – Markíza ; 18. Toto je Sparta! – Markíza .

12. 7. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Britský bulvárny týždenník News of the World údajne kúpil osobné údaje členov kráľovskej rodiny od skorumpovaných policajtov. Detektívi v tejto súvislosti varovali princa Charlesa, že osoby pracujúce pre News of the World možno prenikli aj do odkazovej schránky jeho mobilného telefónu. Informovala o tom dnes televízia BBC a noviny London Evening Standard. Ide o ďalšie zo série odhalení v rámci rozsiahleho škandálu okolo mediálneho impéria Ruperta Murdocha. Podľa polície môže každodenný únik nových odhalení podkopať prebiehajúce vyšetrovanie. Podľa správ BBC a London Evening Standard noviny News of the World kúpili osobné údaje kráľovnej Alžbety II. a jej spolupracovníkov od členov panovníčkinej ochranky za 1000 libier (1135 eur). Údajne to vyplýva z e-mailov spoločnosti News International, ktoré od júna skúma polícia. Podľa Roberta Pestona z BBC News možno únik informácií v istom zmysle považovať za ohrozenie bezpečnosti hlavy štátu. Aféra v Británii naplno prepukla minulý týždeň po odhalení, že detektívi a novinári najpredávanejšieho týždenníka News of the World ilegálne prenikli do mobilných telefónov možno až 4000 ľudí, ktorých odpočúvali a následne to využívali v novinových článkoch. Mimoriadne pobúrenie vyvolal prípad z roku 2002, keď novinári nabúrali odkazovú schránku telefónu 13-ročnej obete vraždy, dokonca ešte v čase, keď po nej rodina zúfalo pátrala. Novinári nadnárodnej mediálnej spoločnosti News International údajne útočili aj na odkazovú schránku mobilného telefónu bývalého britského premiéra Gordona Browna. Informovali o tom dnes popredné britské médiá. Podľa novín Guardian sa reportéri mediálneho impéria Ruperta Murdocha opakovane pokúšali preniknúť do odkazovej schránky Brownovho telefónu. Usilovali sa tiež získať informácie o jeho bankovom účte, jeho právnych záležitostiach a zdravotných záznamoch jeho rodiny. Nelegálne aktivity novinárov, namierené voči Brownovmu súkromiu, údajne prebiehali viac ako desať rokov, v čase, keď tento popredný labouristický politik pôsobil ako minister financií (1997-2007) a neskôr ako premiér Spojeného kráľovstva (2007-2010). Na útokoch voči Brownovi sa údajne podieľali aj osoby pracujúce pre noviny Sun a Sunday Times. Dôkazy podľa Guardianu naznačujú, že jeden z podvodníkov, pracujúci pre Sunday Times, sa šesťkrát falošne vydával za Browna, pričom sa mu podarilo získať informácie týkajúce sa jeho bankového účtu. Gordon Brown by sa mal k celej kauze čoskoro vyjadriť. V prípade potvrdenia informácií britských médií by išlo o ďalšiu eskaláciu už aj tak rozsiahleho škandálu. Aféra v Británii naplno prepukla minulý týždeň po odhalení, že detektívi a novinári najpredávanejšieho britského bulvárneho týždenníka News of the World ilegálne prenikli do mobilných telefónov možno až 4000 ľudí, ktorých odpočúvali a následne to využívali v novinových článkoch. Mimoriadne pobúrenie vyvolal prípad z roku 2002, keď novinári nabúrali odkazovú schránku telefónu 13-ročnej obete vraždy, dokonca ešte v čase, keď po nej rodina zúfalo pátrala.
Egyptský súd nariadil včera štátnemu satelitnému operátorovi Nilesat, aby ukončil šírenie vysielania 14 líbyjských televízií. Oznámila to agentúra AP. Rozhodnutiu súdu predchádzala žaloba líbyjských občanov a egyptských právnikov, podľa ktorých televízne stanice vlastnené režimom Muammara Kaddáfího podnecujú proti povstalcom, ktorí sa Kaddáfího snažia zvrhnúť. Líbyjskí povstalci v máji spustili vysielanie vlastnej televíznej stanice, aby čelili mocnej mediálnej mašinérii vládneho režimu. Líbyjské štátne médiá predstavujú opozíciu ako teroristov a zábermi budov zbombardovaných alianciou NATO podporujú vlastenecké nálady. Bývalý britský premiér Gordon Brown obvinil noviny mediálneho magnáta Ruperta Murdocha z toho, že využívali zločincov, aby získali dôverné informácie o jeho rodine a iných ľuďoch. "Ľudia, s ktorými spolupracujú, sú zločinci. Známi zločinci," povedal Brown televízii BBC. Uviedol tiež, že už v začiatku jeho pôsobenia vo funkcii premiéra vysvitlo, že noviny The Sunday Times, ktoré vlastní Murdochova spoločnosť News International Group, získali dôverné informácie o jeho bankovom účte, právne dokumenty a ďalší materiál. "Som šokovaný, skutočne šokovaný, zistením, že k tomu došlo pre ich spojenie so zločincami, známymi zločincami, ktorí vykonávali tieto aktivity, najatí investigatívcami The Sunday Times," povedal Brown. Výbor britského parlamentu bude dnes vypočúvať popredných predstaviteľov londýnskej polície v súvislosti s tým, prečo pred dvoma rokmi nepokračovali vo vyšetrovaní prípadu týkajúcom sa bulvárnych novín News of the World a ich preniknutia do telefónov politikov, prominentov a ďalších osôb. Týždenník News of the World, najpredávanejší v Británii, minulý týždeň ukončil svoju činnosť po rozsiahlom rozhorčení, ktoré vyvolali obvinenia, že ich pracovníci a súkromní detektívi prenikli do mobilných telefónov množstva ľudí a následne ich odpočúvali a využívali v článkoch. Mimoriadne pobúrenie vyvolal prípad z roku 2002, keď novinári nabúrali odkazovú schránku telefónu 13-ročnej obete vraždy - ešte v čase, keď po nej rodina zúfalo pátrala. Škandál otriasajúci mediálnym impériom Murdocha neutíchol ani tento týždeň. V pondelok sa objavili obvinenia, že narušení súkromia sa dopustili ďalšie dve jeho periodiká. Okrem iného údajne získali prístup k informáciám o bankovom účte Browna a ukradli zdravotné záznamy jeho vážne chorého syna. Za prejav "protiruskej hystérie" označilo dnes ruské ministerstvo zahraničných vecí v Moskve obvinenie troch prominentných gruzínskych fotografov zo špionáže v prospech Ruskej federácie. Zadržaní sú "najnovšími obeťami svojvôle gruzínskych úradov", vyhlásil podľa ruských médií hovorca moskovského rezortu diplomacie Alexander Lukaševič, ktorí predmetné obvinenia odmietol. Súčasne vyjadril svoju spoluúčasť všetkým zadržaným. Ide o osobného fotografa gruzínskeho prezidenta Irakliho Gedenidzeho, fotoreportéra európskej agentúry EPA Zuraba Kurcikidzeho a Giorgiho Abdaladzeho, ktorý pracuje pre gruzínske ministerstvo zahraničných vecí. Na záberoch, ktoré v uplynulom týždni odvysielala gruzínska televízia, sa Gedenidze priznal k poskytovaniu tajných informácií Kurcikidzemu. Tie boli následne zaslané ruskej tajnej službe. Informácie za nešpecifikovanú odmenu sa mali týkať plánov ciest prezidenta Michaila Saakašviliho či trás pohybu prezidentskej kolóny. Gruzínska polícia zatkla pôvodne aj Gedenidzeho manželku Natiu, neskôr ju však bez vznesenia obvinenia prepustila. Proti zadržaniu trojice opakovane protestovali aj gruzínske médiá. Na stránkach niektorých periodík sa objavili dnes čierne štvorčeky s vysvetlením: Tu mal byť pôvodne záber, ale fotografov zatkli. Gruzínsky splnomocnenec pre ľudské práva sa vyjadril za transparentné vyšetrenie prípadu. Za postup v duchu právneho štátu sa podľa informácií agentúry DPA zasadzujú aj západní diplomati akreditovaní v Tbilisi. Gruzínska opozícia obviňuje prezidenta Michaila Saakašviliho, že obvinenia zo špionáže sú vykonštruované a mali byť pomstou za zverejnenie záberov krvavo potlačených májových protestov v krajine. Americký mediálny koncern News Corp., ktorý sa dostal do problémov aférou odpočúvania telefónov v Británii, sa rozhodol zlepšiť si pozíciu u akcionárov. Šéf koncernu Rupert Murdoch dnes oznámil, že spoločnosť skúpi svoje akcie 5 miliárd USD (3,58 miliardy eur). Správa ihneď viedla k rastu akcií News Corp. preto, lebo na ostatných akcionárov pripadne väčšia hodnota z jej majetku. Už pred otvorením obchodovania na burze v New Yorku sa kurz akcií zvýšil takmer o 5 %. V minulých dňoch išli akcie mediálneho koncernu len jedným smerom - dolu. Pád akcií súvisel s novými odhaleniami, ktoré prichádzali z Británie o nekalých praktikách periodík vydávaných Murdochovým impériom. Jeho šéf bol fakticky prinútený, aby zastavil vydávanie najväčšieho nedeľníka v Británii News of the World. Škandál môže mať aj ďalšiu dohru. Zámer News Corp. úplne prevziať televíznu spoločnosť BSKyB je teraz spochybnený. Za týždeň akcie Murdochovho koncernu klesli o 15 % a zo svojej hodnoty stratili do pondelka (11.7.) 7 miliárd USD. Koncern už istý čas skupuje svoje akcie. Z vyčlenených prostriedkov však zostalo ešte 1,8 miliardy USD. Správna rada spoločnosti k nim teraz pridala ešte 3,2 miliardy USD. Informovala o tom agentúra DPA.
Copyright © TASR 2011

Americká televízna stanica TNT si objednala pokračovanie seriálu Dallas (1978 - 1991) o bohatej naftárskej rodine žijúcej na ranči Southfork. Diváci sa tak po dvadsiatich rokoch dočkajú 10 nových epizód, ktoré budú sledovať životné osudy potomkov rodiny Ewingovcov. Na televízne obrazovky v USA by sa mal seriál dostať budúci rok v lete. Už dnes však televízia svojim divákom ponúka ukážku. V pokračovaní sa objavia aj pôvodné hviezdy - herec Larry Hagman ako intrigánsky J.R. a Patrick Duffy ako jeho mladší sympatický a zásadový brat Bobby. Ďalej Linda Gray, ktorá si opäť zahrá Sue Ellen, manželku J.R. Ewinga a matku jeho syna Johna Rossa III. Televízia TNT premýšľala o vysielaní nového Dallasu už dlhší čas. Ako povedal výkonný viceprezident TNT Michael Wright, pre jeho natočenie sa rozhodli až po tom, ako si prečítali "vynikajúci scenár pilotného dielu od scenáristky Cynthie Cidre", ktorá podľa jeho slov vytvorila dobrý základ pre novú sériu. Cidre napísala aj scenár k filmom Mambo Kings (1992) a Osudová výmena (2005). V pokračovaní seriálu Dallas sa objaví mladá generácia rodiny Ewingovcov. Johna Rossa III. si zahrá Josh Henderson. Ten sa objavil napríklad v televíznom filme Newton (2003) a vo filmoch Fingerprints (2006), Jerk Theory (2009). Bobbyho adoptívneho syna Christophera stvárni Jesse Metcalfe, ktorý účinkoval napríklad vo filmoch John Tucker musí zomrieť (2006), Láska na druhom konci (2008), Nebezpečné známosti (2008) a taktiež v seriáli Zúfalé manželky (2004). Dallas, ktorý v USA vysielali v rokoch 1978 až 1991, skončil po 357 epizódach pre klesajúci počet divákov a zhoršenie kvality scenárov. Po skončení natočili s pôvodnými hercami ešte dva filmy, a to Dallas: J. R. Returns z roku 1996 a Dallas: War of the Ewings z roku 1998. Maďarský parlament v pondelok večer schválil viaceré dodatky k spornému mediálnemu zákonu, ktorý vyvoláva obavy z obmedzovania slobody tlače. Poslanci počas poslednej schôdze pred parlamentnými prázdninami podporili úpravu, podľa ktorej budú novinári povinní prezradiť svoje zdroje informácií iba na príkaz vyšetrovacích orgánov alebo súdu. Tie by mali takúto možnosť využívať vo "výnimočných prípadoch" odhaľovania a predchádzania zločinom ako aj pri zabezpečovaní národnej bezpečnosti či verejného poriadku, uvádza tlačová agentúra MTI. Podľa ďalšieho schváleného dodatku bude môcť Národný úrad pre médiá a telekomunikácie (NMHH) ako ústredný dozorný orgán posudzovať kvalitu služieb a hospodárenie verejnoprávnych médií a vykonať príslušné zmeny v ich fungovaní.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Prieskum MEDIAN SK

Prieskum MEDIAN SK

Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou posledných troch mesiacov bolo Rádio Expres. Aspoň raz týždenne si ho naladilo 31 percent poslucháčov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, ktorý bol realizovaný v termíne od 28. marca do 19. júna na vzorke 3621 respondentov. Za súkromnou rozhlasovou stanicou nasleduje verejnoprávny Slovenský rozhlas s takmer 27-percentným podielom poslucháčov a Fun rádio s 24,1 percenta. Prvú päticu uzatvárajú Jemné melódie (16,5 %) a Rádio Regina (13,4%). Nad desaťpercentnou hranicou sa umiestnilo Rádio Európa 2 s 13,2 percenta a sieť osemnástich regionálnych rádií RadioNet s dovedna 17,9 percenta poslucháčov. Aspoň raz týždenne si nejakú rozhlasovú stanicu naladilo v uvedenom období 91,2 percenta opýtaných.
Copyright © TASR 2011

KING IVAN

KING IVAN
Dvojka Slovenskej televízie dnes večer od 20:05 vysiela priamy prenos z prvého zápasu 2. predkola Ligy majstrov medzi Slovanom Bratislava a kazašským FC Tobol Kostanaj. Moderátorom priameho prenosu z bratislavských Pasienkov je Ľuboš Hlavena. Výkop zápasu je o 20:15 a komentuje ho Marcel Merčiak.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Personálna zmena na poste konateľky spoločnosti, navýšenie vlastného imania a pravidelná dvojmesačná kontrola hospodárenia čakajú Levickú televíznu spoločnosť, s.r.o. (LTS), ktorá sa už vlani dostala do finančných problémov. Doterajšiu konateľku Adrianu Slažanskú nahradí Jana Bátovská. Vlastné imanie spoločnosti sa zmenou mestského rozpočtu navýši o 9041 eur. Pravidelné dvojmesačné kontroly hospodárenia budú vykonávať členovia dozornej rady. Opatrenia súvisiace s potrebou ekonomickej konsolidácie spoločnosti schválili poslanci Mestského zastupiteľstva v Leviciach. Levická televízna spoločnosť dosiahla za minulý rok stratu 27.445 eur. V mínuse skončila spoločnosť aj prvý polrok tohto roka. Ekonomické problémy levickej televízie sa začali v minulom roku, keď Nitriansky samosprávny kraj prestal za rok 2010 financovať služby za propagáciu kraja. Spoločnosť však fungovala ďalej s pôvodným objemom programov a deviatimi zamestnancami rovnako ako v predchádzajúcom roku, v ktorom ešte kraj služby financoval. Levická televízna spoločnosť dosiahla za rok 2010 celkové príjmy vo výške 90.145 eur, z toho Mesto Levice poskytlo 59.664 eur a 30.481 eur bol komerčný príjem. V máji tohto roka bola za prítomnosti zástupkyne účtovnej spoločnosti, primátora mesta, hlavného kontrolóra mesta a konateľky spoločnosti vykonaná kontrola hospodárenia s finančnými prostriedkami a majetkom mesta v spoločnosti LTS za rok 2010. „Vykonanou kontrolou nebolo zistené pri realizovaní výdavkov porušenie všeobecne záväzných právnych noriem,“ konštatoval primátor Levíc Štefan Mišák. Kontrola však upozornila na neúnosný stav nákladov na zabezpečenie výroby a vysielanie programovej služby, personálneho obsadenia a objednaných služieb.

Copyright © TASR 2011

Position: absolute bottom 2

Position: absolute bottom 2

Správy STV Jednotka 09.07.2011 :

110 tisíc divákov 2,3 % sledovanosť, 10,1 share

Správy STV Jednotka 10.07.2011 :

125 tisíc divákov 2,6 % sledovanosť 8,8 % share

11. 7. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Séria demonštrácií, ktoré z dôvodu hromadného prepúšťania 550 zamestnancov verejnoprávnych médií vyhlásilo na neurčitú dobu 13 odborárskych zväzov týchto médií, sa v stredu začne v Maďarsku. Informovalo o tom dnes internetové vydanie maďarského týždenníka Heti Világgazdaság. Prvú demonštráciu, ktorá sa bude konať v stredu o 16.00 h v Budapešti pri budove Maďarského rozhlasu na Námestí Mihálya Pollacka, organizuje Rada odborov verejnoprávnych médií. Účastníci plánujú vyjadriť solidaritu s prepustenými. K protestnej akcii sa chcú pripojiť policajní, hasičskí aj banícki odborári. Minulý týždeň sa začalo prepúšťanie 550 zamestnancov maďarskej televízie a maďarského rozhlasu. Dnes prepúšťania pokračujú v regionálnych redakciách rozhlasu. Generálny riaditeľ Fondu na podporu poskytovateľov mediálnych služieb a správy majetku (MTVA) István Böröcz v apríli priznal, že verejnoprávne médiá prepustia stovky ľudí. Takmer 3000 zamestnancov verejnoprávnych médií v Maďarsku preradili od 1. januára organizačne pod MTVA. V maďarskej televízii MTV, v Duna TV a v maďarskom rozhlase Magyar Rádió zostalo spolu s generálnymi riaditeľmi menej ako 50 zamestnancov. Tieto inštitúcie odvtedy nevyrábajú programy, vytvárajú iba profil médií, ku ktorému rôzne programy objednávajú z fondu. Spoločné spravodajské centrum pre verejnoprávne médiá zriadili v rámci maďarskej tlačovej agentúry MTI. Britský vicepremiér Nick Clegg dnes vyzval šéfa mediálnej spoločnosti News Corporation Ruperta Murdocha, aby znovu zvážil svoje snahy získať satelitnú televíznu stanicu BSkyB. Clegg uviedol, že vlna znechutenia v Británii po odhalení škandálu s prenikaním Murdochovho bulvárneho týždenníka News of the World do odkazových schránok mobilných telefónov dosiahla kritický bod, preto by mal Murdoch "urobiť morálny a citlivý krok" a rozmyslieť si kúpu zvyšného podielu v BSkyB (British Sky Broadcasting Group). Spoločnosť News Corporation mediálneho magnáta Murdocha by totiž kúpou získala úplnú kontrolu nad televíziou, čo by ohrozilo pluralitu médií v Británii a išlo by to proti verejnému záujmu. Podľa britských médií by ovládnutie BSkyB zvýšilo už aj tak nemalý vplyv Murdocha na britský mediálny trh. Clegg poskytol vyjadrenia po stretnutí s rodinou zavraždenej britskej školáčky Milly Dowlerovej, ktorej sa takisto týka škandál s nabúravaním do telefónov. Britský minister kultúry Jeremy Hunt dnes povedal, že nechce urobiť unáhlené rozhodnutie ohľadne BSkyB. Rodina zavraždenej školáčky Milly Dowlerovej vyhlásila, že výkonná riaditeľka spoločnosti News International Rebekah Brooksová by mala odstúpiť, lebo viedla týždenník News of the World v čase jeho najhorších prehreškov, súvisiacich so škandálom okolo preniknutia do odkazových schránok mobilov rôznych ľudí. Právnik rodičov Dowlerovej Mark Lewis uviedol, že Brooksová by mala niesť zodpovednosť za vtedajšiu redakčnú prácu nedeľných novín. Právnik zverejnil postoj rodiny po tom, čo sa dnes stretla s vicepremiérom Cleggom. Škandál explodoval minulý týždeň, keď vyšli najavo informácie, že magazín News of the World sa v roku 2002 nabúral do odkazovej schránky mobilného telefónu 13-ročnej vrahovej obete - dokonca ešte v čase, keď po nej rodina zúfalo pátrala. Najatí súkromní detektívi týždenníka údajne vymazali niektoré odkazy v hlasovej schránke jej mobilu, čo dávalo rodičom uneseného dievčatka falošné nádeje, že stále žije. Brooksová trvá na tom, že o nabúravaní do mobilného telefónu nevedela.
Copyright © TASR 2011

Nájdi rozdiely – nová hra denníka SME

Nájdi rozdiely –
nová hra denníka SME
Denník SME vo svojom vydaní v sobotu 9.7.2011 pripravil pri príležitosti prvého výročia pôsobenia novej vládnej garnitúry rozhovory s premiérkou Ivetou Radičovou a predsedom Smeru-SD Robertom Ficom. Čitateľ logicky očakával, že zo strany redakcie pôjde o prirodzenú a svojím spôsobom exkluzívnu snahu ponúknuť pohľady lídrov oboch politických táborov na prvý rok vlády Ivety Radičovej. Nedočkal sa a ani sa dočkať nemohol, lebo denník SME zjavne takýto cieľ nemal. Usvedčuje ho jeho postup. Dvojaký meter sa akoby stával už pracovnou metódou tohto mienkotvorného média. Tak sa na to pozrime a spolu „nájdime rozdiely“ v prístupe redaktorov pri oboch rozhovoroch. V rozhovore s opozičným lídrom R. Ficom, ešte raz pripomínam na tému „Rok vlády I. Radičovej“ sa redaktori väčšinu času venujú vládnutiu R. Fica, pričom sa pýtajú na kauzy z minulého volebného obdobia, ba dokonca aj na témy, ktoré sú pomaly staršie ako nová Slovenská republika. Robia to neuveriteľne konfrontačným tónom a navyše po tom, čo R. Fico už v minulosti poskytol tomuto denníku na tému svojho vládnutia dvojhodinový rozhovor. K hodnoteniu súčasnej vlády sa redaktori dostanú len okrajovo, aj to až po viacnásobnom naliehaní zo strany respondenta. Ešte tragikomickejšie však vyznieva prístup redaktorov k rozhovoru s premiérkou I. Radičovou. Nespýtajú sa na jedinú kauzu jej vlády, vôbec ju nekonfrontujú s predvolebnými sľubmi o tom, ako nebudú privatizovať, nebudú zvyšovať dane, či napríklad aj s takou „drobnosťou“, že nebude sama chodiť do diskusných relácií. Asi najťažšia otázka sa týkala politických nominácií na Úrade vlády SR, pričom redaktori s uspokojením vzali premiérkinu odpoveď, že ona jediná ich zverejnila. Ale už jej akosi zabudli pripomenúť, že tak urobila až po tom, čo bola usvedčená z klamstva, keď tvrdila, že „na Úrade vlády žiadne politické nominácie nie sú a neboli“. Ešte aj pri top téme týchto dní – pôžička Grécku a euroval - redaktori doslova ako politickí súperi tlačia R. Fica k zodpovednosti, ale I. Radičovej, ktorá ako premiérka prirodzene nesie hlavnú zodpovednosť, sa na ňu ani nespýtali. A to už nehovoriac o populistickom zneužití tejto témy pred voľbami zo strany súčasných vládnych predstaviteľov. Vyvrcholením servilného prístupu redakcie bola otázka, či I. Radičovej nie je ľúto, že sa nestala prezidentkou SR. Denník SME bol v minulom volebnom období tvrdým kritikom postoja R. Fica k niektorým médiám. Zo strany R. Fica i strany Smer-SD došlo k viditeľnej zmene, ale ten, kto si nepozametal pred vlastným prahom, je denník SME. Ak tak neurobí, už aj tak krehké profesionálne vzťahy sa rýchlo rozplynú. Legitímnou otázkou po poslednom víkende však je, či to vôbec denník SME chce. Erik Tomáš, riaditeľ Komunikačného odboru Smeru-SD

Keď na Sedem spáčov prší, potom sedem týždňov prší

Keď na Sedem spáčov prší,
potom sedem týždňov prší
Jednotka a Dvojka spolu hanebných 11,32 % .
Jednotka ešte horšie, ako minulý týždeň, pád je takmer nezastaviteľný.
Dvojka o niečo lepšie.
Markíza horšie, TV Doma vynikajúco.
JOJ lepšie, JOJ PLUS lepšie.
TA 3 horšie.

Jednotka - 8.40 %

Dvojka - 2.92 %

Markíza - 27.46 %

TV DOMA - 5.45 %

TV JOJ – 18.63 %

JOJ PLUS- 4.80 %

TA 3 - 1.86 %