DALITO!

23. 4. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Maďarská internetová extrémistická televízia, ktorú podporuje parlamentná strana Jobbik, si v stredu pripomenula narodenie zosnulého nemeckého nacistického vodcu Adolfa Hitlera. Vo štvrtok o tom informovali tamojšie médiá. V polminútovej reportáži jej autor oslavuje Hitlerove nedožité 122. narodeniny, pričom o diktátorovi sa vyjadruje ako o "nemeckom politikovi". Hitler podľa televíznej stanice "bleskurýchlo obnovil zničené a podvyživené Nemecko". Stanica N1 podľa slov jej zakladateľov informuje o správach "ktoré nie sú k dispozícii alebo ich skresleným spôsobom podávajú masové médiá". O jej stredajšej reportáži však maďarské celoštátne médiá vôbec neinformovali.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Šéf kancelárie panarabskej spravodajskej televízie al-Džazíra v libanonskom Bejrúte Ghasán bin Džaddu odstúpil z funkcie. Tento krok zdôvodnil - podľa svojho názoru - "jednostranným spravodajstvom" televízie so sídlom v Katare o nepokojoch v arabskom svete. Informáciu priniesla na svojom na webovom portáli iránska televízna stanica Press TV. Televízny žurnalista a moderátor, rodák z Tuniska, obvinil al-Džazíru z kampane proti sýrskej vláde a vyhlásil, že sa stala propagandistickým nástrojom. Navyše tvrdil, že panarabská televízia síce podrobne informovala o dianí v Líbyi, Sýrii a Jemene, za to sa však sotva zmienila o krviprelievaní v Bahrajne. Vedenie al-Džazíry bezprostredne odchod svojho zamestnanca oficiálne nepotvrdilo.

Copyright © TASR 2011

Nabudúce to dajte na Štedrý večer

Nabudúce to dajte na Štedrý večer
Šéfka -TV JOJ 22.04.2011 : 196 tisíc divákov, 4,1% sledovanosť ,9,9 % share

22. 4. 2011

Zomrel Kevin Jarre

Zomrel Kevin Jarre
Hollywoodsky scenárista Kevin Jarre, autor predlôh filmov ako Rambo 2, Sláva (Glory) alebo Tombstone, už nie je medzi živými. Ako s oneskorením informoval denník Los Angeles Times s odvolaním sa na tetu zosnulého Patty Briley Bean, adoptívny syn svetoznámeho skladateľa filmovej hudby Mauricea Jarreho zomrel nečakane na následky infarktu doma v meste Santa Monica ešte 3. apríla vo veku 56 rokov. Rodák z Detroitu, syn herečky Laury Devon, ktorá sa v polovici 60. rokov vydala za Mauricea Jarreho, bol od detstva nadšencom histórie. Osobitne ho zaujímala problematika americkej občianskej vojny. To sa naplno prejavilo pri príprave vojnového historického veľkofilmu Glory režiséra Edwarda Zwicka z roku 1989, ktorý ocenili tromi Oscarmi vrátane prestížnej sošky pre predstaviteľa hlavnej postavy Denzela Washingtona. Samotnému Jarremu vyniesol tento projekt nominácie na Zlatý glóbus a cenu profesijného združenia scenáristov WGA za najlepší scenár podľa literárnej predlohy. Tou bol román Lincolna Kirsteina o 54. massachusettskom pechotnom pluku dobrovoľníkov, prvom regulárnom vojenskom útvare vytvorenom z Afroameričanov. Úspešný bol aj film Tombstone, ktorý podľa jeho predlohy nakrútil o krvavej prestrelke v OK Coral v roku 1993 režisér George P. Cosmatos s Kurtom Russellom a Valom Kilmerom v hlavných úlohách. Kevin Jarre sa spolupodieľal i na predlohách filmov Tichý nepriateľ (1997) s Harrisonom Fordom a Bradom Pittom v hlavných úlohách či Múmia (1999) s Brendanom Fraserom. Bol jedným z producentov nie veľmi vydareného remaku filmu Šakal, ktorý v roku 1997 nakrútil s Bruceom Willisom a Richardom Gereom režisér Michael Caton-Jones.

© TASR 2011

TA3 NEWS

TA3 NEWS

Televízia TA3 aj v tomto roku prispôsobila svoje vysielanie veľkonočným sviatkom. Divákom prinesie tematické reportáže, priame prenosy bohoslužieb a šesťdielny dokument Siedmy deň. Na Veľký piatok 22. apríla odvysiela TA3 o 21.15 h priamy prenos Krížovej cesty z Ríma. V nedeľu 24. apríla si budú mať možnosť diváci naživo pozrieť o 09.30 h Evanjelickú službu božiu a o 12.00 h naživo z Vatikánu požehnanie mestu a svetu Urbi et Orbi. Okrem priamych prenosov pripravila spravodajská televízia pre divákov jedinečný šesťdielny dokument Siedmy deň. Dokument vysvetľuje jedno z desatora Božích prikázaní – deň odpočinku. Počas šiestich dielov prevedie dokument divákov horou sv. Patrika v Írsku, juhoamerickou džungľou, palestínskou púšťou a masakrom Židov, ako aj krvavou občianskou vojnou počas revolúcie Taiping. Siedmy deň je venovaný aj prvým storočiam kresťanskej epochy a príčinám upálenia heretikov na Červenom námestí v Moskve v roku 1504. TA3 vysiela dokument počas celých sviatkov (piatok až pondelok) vždy o 15.30 h, ako aj nedeľu o 21.00 h a v pondelok o 20.00 h posledný diel.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Ernest bol môj priateľ. Išiel som za Lipšicom, lebo bol tiež jeho priateľ. Vyšiel z jeho kancelárie a myslím si, že by mal mať záujem na vyšetrení prípadu jeho vraždy.“ Juraj „ Piťo „ Ondrejčák

„ Vít Bárta odstoupil, své jméno musí očistit sám a hodlá tak učinit.“

Karolína Peake

„ U Kristýny Kočí to podle jejího způsobu vyjařování vypadá, že se, stejně jako mnohý kočí, narodila ve chlévě a měla by se tam také urychleně vrátit."

Radek John

„ V Markíze mám zrejmý zákaz po tom, čo šéf spoločnosti CME, ktorá vlastní väčšinový podiel v televízií Sarbu, vydal príkaz, aby ma vyhodili, keďže som urazil jedného z jeho neschopných rumunských nohsledov.“

Jaro Slávik

"Tak moja vláda zodpovedá za to, že osobný priateľ Ivana Mikloša, s ktorým chodia pravidelne lyžovať na Aljašku vrtuľníkom, podpíše zmluvu s okresným predsedom SDKÚ v Nitre, ktorý je osobným priateľom Palacku a Dzurindu, za 200 miliónov korún, pričom spoločníkom tohto okresného predsedu v Nitre je neznáma cyperská spoločnosť s prepojením na Panenské ostrovy a bohvie ešte akých pirátov z Karibiku?"

Robert Fico

"Z dvojice Radek John a Jan Kubice je určitě šťastnějším Radek John, protože utekl od politické zodpovědnosti, zanechal za sebou trosky a teď si bude moci za peníze daňových poplatníků žvanit, žvanit a žvanit, nenést za nic zodpovědnost a vést permanentní předvolební kampaň Věcem veřejným." Ivan Langer

„ Radičová je najväčšia podvodníčka v histórii slovenskej politiky.Celý týždeň sme svedkami klamstiev a zametania kauzy pod koberec. Dnes prišlo rozhodnutie, po ktorom Radičová nemá ani minútu právo byť premiérkou. Po dnešnej tajnej dohode musíme konštatovať, že Radičová sa definitívne zaradila do štruktúr SDKÚ, ktoré perú peniaze z privatizácie Čo má skúmať NKÚ? Že Mikulčík chodí na lyžovačku s Miklošom ? “ Robert Fico

"Je to pokus o zasahovanie do vnútorných záležitostí, ktorý je v rozpore so spojeneckými vzťahmi medzi Nemeckom a Maďarskom a tiež s bežnými spôsobmi komunikácie medzi štátmi. Maďarsko muselo celé desaťročia znášať, že z iných metropol mu prikazovali, čo máme či môžeme spraviť, alebo, že čo má byť v maďarskej ústave. Tie časy sa skončili." Péter Szijjártó , Orbánov hovorca

„ Zničíme akúkoľvek piatu či 25. kolónu a preto ešte nie sme diktatúra. Demokracie už bolo toľko, že nám z nej takmer prišlo zle.“ Alexander Lukašenko

The 2011 TIME 100

The 2011 TIME 100

Až donedávna neznáme mená sa objavili v najnovšom zozname najvplyvnejších osobností sveta, ktorý zostavuje americký časopis Time. Do menoslovu bol zaradený okrem iných aj egyptský aktivista Wáil Ghoním, ktorý sa podieľal na zosadení egyptského prezidenta Husního Mubaraka. Podľa časopisu je jedným zo 100 najvplyvnejších ľudí na svete aj japonský lekár Takeši Kanno, ktorý zachránil desiatky ľudí počas nedávnej prírodnej katastrofy v krajine. V zozname nechýbajú očakávané mená z oblasti politiky, ako napr. americký prezidentský pár Barack a Michelle Obamovci, britský premiér David Cameron, francúzsky prezident Nicolas Sarkozy či nemecká kancelárka Angela Merkelová. Členka amerického Kongresu Gabrielle Giffordsová, ktorú 8. januára postrelili do hlavy na stretnutí s voličmi, sa takisto ocitla na zozname najvplyvnejších ľudí na svete. Zo sféry šoubiznisu bola do zoznamu už tradične zaradená aj televízna hlásateľka Oprah Winfrey. Herec Mark Wahlberg a spevák Sting patria tiež medzi stovku najvplyvnejších ľudí na svete. Spomedzi športovcov si miesto v zozname našli futbalový fenomén Lionel Messi či kapitán indickej kriketovej reprezentácie Mahendra Singh Dhoni, ktorý si zaslúžil uznanie za stmelenie etnicky zmiešaného národného tímu, ktorý tento rok vyhral majstrovstvá sveta. Juhokórejský spevák a herec Rain bol do menoslovu zaradený tretí raz v rade na základe internetového hlasovania čitateľov.
Copyright © TASR 2011

21. 4. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Dvaja západní novinári zahynuli a dvaja utrpeli zranenia pri stredajšom granátovom útoku v obliehanom líbyjskom meste Misuráta. Prvou obeťou útoku sa stal známy britský fotoreportér a filmár Tim Hetherington, jeden z tvorcov vojnového dokumentárneho filmu Restrepo nominovaného na Oscara. Smrť prominentného novinára potvrdili ľudskoprávna organizácia Human Rights Watch (HRW) a Hetheringtonova agentka Johanna Ramosová Boyerová. Podľa televíznej stanice BBC bol 41-ročný Hetherington v skupine fotografov, ktorá sa pohybovala po meste s povstalcami a stala sa terčom mínometného útoku na Tripoliskej ulici, hlavnej dopravnej tepne vedúcej do centra Misuráty, kadiaľ vedie frontová línia. Televízia CNN informovala o útoku granátom na raketový pohon. "S veľkým smútkom sme sa dozvedeli, že náš syn a brat, fotograf a filmár Tim Hetherington, bol zabitý v Misuráte granátom na raketový pohon," uviedla jeho rodina vo vyhlásení, podľa ktorého Hetherington v Líbyi pokračoval v práci na multimediálnom projekte upozorňujúcom na humanitárne otázky v čase vojen a konfliktov. Krátko po Hetheringtonovi podľahol zraneniu mozgu aj takisto 41-ročný americký fotograf s nemecko-gréckymi koreňmi Chris Hondros, ktorý pracoval pre agentúru Getty Images a mal sa ženiť. Len niekoľko hodín pred jeho smrťou vydala Getty Images sériu najnovších Hondrosových fotografií, zachytávajúcich povstaleckých bojovníkov v horiacom dome počas bojov v centre Misuráty. Len začiatkom tohto roka bol Hetherington za kritikou pozitívne prijatý film Restrepo, ktorý nakrútil s nemeckým novinárom Sebastianom Jungerom, nominovaný na Oscara. Témou dokumentárnej snímky je smrť amerického vojenského lekára Juana Restrepa v Afganistane. Hetherington, držiteľ ceny World Press Photo z roku 2007, ju nakrúcal v údolí Korengal na východe Afganistanu, ktoré americká armáda prezýva "údolím smrti". Snímka získala vlani aj Veľkú cenu poroty za najlepší dokumentárny film na festivale Sundance. Chris Hondros získal početné ocenenia vrátane zlatej medaily Roberta Capu (2005) a bol nominovaný na Pulitzerovu cenu. Prinášal fotografie z konfliktov v Kosove, Angole, Sierre Leone, Libanone, Afganistane, Kašmíre, Iraku, Libérii a na západnom brehu Jordánu. Podľa HRW pri útoku v Misuráte bol zranený 28-ročný britský nezávislý fotograf Guy Martin a jeho stav je kritický. Zranenia od šrapnelu utrpel aj ďalší nezávislý fotograf Michael Christopher Brown. Tlačový hovorca Bieleho domu Jay Carney vo Washingtone povedal, že americkú vládu zarmútili správy o zabitých novinároch. Vyzval líbyjskú vládu a všetky vlády po celom svete, aby podnikli kroky na ochranu novinárov, ktorí robia dôležitú prácu. Telá Hetheringtona a Hondrosa previezla z Misuráty do povstaleckej metropoly Benghází na východe Líbye loď Medzinárodnej organizácie pre migráciu (IOM), ktorá z mesta evakuuje civilistov. Martin a Brown zatiaľ zostávajú hospitalizovaní v nemocnici v Misuráte, informovala HRW. Pri stredajších útokoch jednotiek lojálnych líbyjskému vodcovi Muammarovi Kaddáfímu zahynulo v sedem týždňov obliehanej Misuráte sedem civilistov a ukrajinský lekár, ktorý žil v Líbyi, 120 ľudí bolo zranených. Tretie najväčšie líbyjské mesto je poslednou veľkou baštou povstalcov na západe krajiny. Zdroj: BNO News, AP, Reuters

Copyright © TASR 2011

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK
Register ochranných známok OZ 209383 (111) Číslo zápisu 209383 (151) Dátum zápisu 9.5.2005 (210) Číslo prihlášky 17-2004 (220) Dátum podania prihlášky 1.1.2004 (310) Číslo prioritnej prihlášky (320) Dátum podania prioritnej prihlášky (330) Krajina alebo organizácia priority (440) Dátum zverejnenia prihlášky po prieskume 4.2.2005 Číslo Vestníka 02/2005 (450) Dátum oznámenia o zápise ochrannej známky 4.8.2005 Číslo Vestníka 08/2005 (511) Medzinárodné triedenie tovarov a služieb 9, 16, 35, 38, 39, 41, 42 (511) Zoznam zatriedených tovarov a služieb 9 - Magnetické nosiče údajov, nosiče zvukových záznamov, nosiče zvukovo-obrazových záznamov, audiovizuálne záznamové disky; programové vybavenie počítačov, programy na počítačové hry. 16 - Firemné listiny, papierové propagačné materiály, letáky, prospekty, tlačivá a kancelárske potreby s výnimkou nábytku; kancelárska technika uvedená v tejto triede, náhradné diely a príslušenstvo kancelárskej techniky uvedené v tejto triede. 35 - Maloobchodná činnosť s magnetickými nosičmi údajov, s nosičmi zvukových záznamov, s nosičmi zvukovo-obrazových záznamov, s audiovizuálnymi záznamovými diskami, s programovým vybavením počítačov, so softvérom, s počítačovými hrami; reklama, reklamné agentúry, rozširovanie reklamných materiálov zákazníkom, vydávanie a aktualizovanie reklamných materiálov, rozširovanie reklamných materiálov, prenájom reklamných plôch, zásielkové reklamné služby, spracovanie textov, uverejňovanie reklamných textov. 38 - Televízne vysielanie, satelitné vysielanie, káblové vysielanie, informačné kancelárie, tlačové kancelárie, spravodajské služby. 39 - Balenie tovarov, uskladňovanie tovarov, sprostredkovanie prepravy. 41 - Vzdelávanie, zábava, zábavné parky, informácie o možnosti zábavy, služby športovísk, prevádzkovanie športových zariadení, tvorba a výroba televíznych programov, výroba audiovizuálnych programov, výroba videofilmov, televízna zábava, organizovanie kultúrnych, športových, vzdelávacích a zábavných podujatí; prenájom a požičiavanie nahrávacích a premietacích zariadení, osvetľovacích zariadení, dekorácií, filmov, videopások; filmová tvorba, činnosť filmových štúdií; zhromažďovanie a poskytovanie informácií v oblasti kultúry, športu, zábavy a vzdelávania, poskytovanie klubových služieb (výchovno-zábavných), organizovanie a vedenie koncertov, plesov, súťaží krásy, športových súťaží, vedomostných súťaží, zábavných súťaží, výstav na vzdelávacie a kultúrne účely, konferencií, školení, živých vystúpení, večierkov; služby nahrávacích štúdií, reportérske služby; vydavateľská a nakladateľská činnosť s výnimkou vydávania reklamných a náborových textov, elektronická edičná činnosť (DPT služby). 42 - Zhromažďovanie a poskytovanie informácií o móde, meteorologické informácie a predpovede počasia. (531) Medzinárodné triedenie obrazových prvkov 26.4.10, 26.4.22, 26.4.24, 27.5.24 (540) Znenie OZ / Reprodukcia známky POD LAMPOU (550) Druh známky kombinovaná (554) Trojrozmerná známka (551) Údaje o kolektívnej známke individuálna (551) Členovia združenia podnikateľov (591) Údaje o uplatňovaných farbách čiernobiela (732) Meno a adresa majiteľa (-ov) Slovenská televízia; Mlynská dolina; 845 45 Bratislava; SK (740) Meno a adresa zástupcu (-ov) Gruber Dalibor, Ing.; Gele, Patentová, známková, oceňovacia a súdno-znalecká kancelária; Humenská 29; 040 11 Košice; SK (800) Číslo medzinárodného zápisu (800) Dátum medzinárodného zápisu (800) Názov štátu medzinárodného zápisu OZ (511) Zoznam tovarov a služieb, ktoré majú byť chránené OZ-ENG (580) Predpokladaný dátum platnosti ochrannej známky 1.1.2014 Stav zapísaná Právny stav OZ platná A ešte : OZ 208544 (111) Číslo zápisu 208544 (151) Dátum zápisu 8.2.2005 (210) Číslo prihlášky 3072-2003 (220) Dátum podania prihlášky 22.10.2003 (310) Číslo prioritnej prihlášky (320) Dátum podania prioritnej prihlášky (330) Krajina alebo organizácia priority (440) Dátum zverejnenia prihlášky po prieskume 3.11.2004 Číslo Vestníka 11/2004 (450) Dátum oznámenia o zápise ochrannej známky 5.5.2005 Číslo Vestníka 05/2005 (511) Medzinárodné triedenie tovarov a služieb 9, 16, 35, 38, 39, 41, 42 (511) Zoznam zatriedených tovarov a služieb 9 - Magnetické nosiče údajov, nosiče zvukových záznamov, nosiče zvukovo-obrazových záznamov, audiovizuálne záznamové disky, programové vybavenie pre počítače, programy na počítačové hry. 16 - Firemné listiny, papierové propagačné materiály, letáky, prospekty, tlačivá a kancelárske potreby s výnimkou nábytku; kancelárska technika uvedená v triede 16, náhradné diely a príslušenstvo kancelárskej techniky uvedené v triede 16. 35 - Maloobchodná činnosť s magnetickými nosičmi údajov, s nosičmi zvukových záznamov, s nosičmi zvukovo-obrazových záznamov, s audiovizuálnymi záznamovými diskami, s programovým vybavením pre počítače, so softvérom, s počítačovými hrami; reklama, reklamné agentúry, rozširovanie reklamných materiálov zákazníkom, vydávanie a aktualizovanie reklamných materiálov, rozširovanie reklamných materiálov, prenájom reklamných plôch, zásielkové reklamné služby, spracovanie textov, uverejňovanie reklamných textov. 38 - Televízne vysielanie, satelitné vysielanie, káblové vysielanie, informačné kancelárie, tlačové kancelárie, spravodajské služby. 39 - Balenie tovarov, uskladňovanie tovarov, sprostredkovanie prepravy. 41 - Vzdelávanie, zábava, zábavné parky, informácie o možnosti zábavy, služby športovísk, prevádzkovanie športových zariadení, tvorba a výroba televíznych programov, výroba audiovizuálnych programov, výroba videofilmov, televízna zábava, organizovanie kultúrnych, športových, vzdelávacích a zábavných podujatí; prenájom a požičiavanie nahrávacích a premietacích zariadení, osvetľovacích zariadení, dekorácií, filmov, videopások; filmová tvorba, činnosť filmových štúdií; zhromažďovanie a poskytovanie informácií v oblasti kultúry, športu, zábavy a vzdelávania, poskytovanie klubových služieb (výchovno-zábavných), organizovanie a vedenie koncertov, plesov, súťaží krásy, športových súťaží, vedomostných súťaží, zábavných súťaží, výstav na vzdelávacie a kultúrne účely, konferencií, školení, živých vystúpení, večierkov; služby nahrávacích štúdií, reportérske služby; vydavateľská a nakladateľská činnosť s výnimkou vydávania reklamných a náborových textov, elektronická edičná činnosť (DTP služby). 42 - Zhromažďovanie a poskytovanie informácií o móde, meteorologické informácie a predpovede počasia. (531) Medzinárodné triedenie obrazových prvkov (540) Znenie OZ / Reprodukcia známky Pod lampou (550) Druh známky slovná (554) Trojrozmerná známka (551) Údaje o kolektívnej známke individuálna (551) Členovia združenia podnikateľov (591) Údaje o uplatňovaných farbách čiernobiela (732) Meno a adresa majiteľa (-ov) Slovenská televízia; Mlynská dolina; 845 45 Bratislava; SK (740) Meno a adresa zástupcu (-ov) Gruber Dalibor, Ing.; Gele, Patentová, známková, oceňovacia a súdno-znalecká kancelária; Humenská 29; 040 11 Košice; SK (800) Číslo medzinárodného zápisu (800) Dátum medzinárodného zápisu (800) Názov štátu medzinárodného zápisu OZ (511) Zoznam tovarov a služieb, ktoré majú byť chránené OZ-ENG (580) Predpokladaný dátum platnosti ochrannej známky 22.10.2013 Stav zapísaná Právny stav OZ platná

20. 4. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Prezident Medzinárodnej futbalovej federácie (FIFA) Sepp Blatter si najal do kampane pred júnovými voľbami o šéfa tejto organizácie jedného z najlepších švajčiarskych športových novinárov Waltera de Gregoria. Bývalý športový redaktor najpredávanejšieho švajčiarskeho bulvárneho denníka Blick pracuje momentálne ako športový komentátor týždenníka Die Weltwoche. Sedemdesiatpäťročný Blatter bude mať v hlasovaní proti sebe jediného kandidáta, ktorým je súčasný prezident Ázijskej futbalovej konfederácie Mohamed bin Hammam. Vedenie zámorskej hokejovej NHL v utorok oznámilo podpis novej desaťročnej zmluvy s televíznymi stanicami NBC a Versus. Nový kontrakt zabezpečí profilige ročný príjem približne 200 miliónov USD. Podľa komisára NHL Garyho Bettmana je to najvýznamnejšia zmluva pre NHL v histórii.
Tínedžerská hviezdička Demi Lovato končí s účinkovaním v komediálnom seriáli Sonny vo veľkom svete (2009). "Chcem ísť dopredu, zanechať šou a sústrediť sa na moju hudbu," povedala 18-ročná herečka a speváčka pre magazín People. "Je smutné, že zatváram jednu kapitolu svojho života, ale teraz nemôžem pre seba urobiť nič lepšie, ako ísť ďalej," povedala. "Rešpektujeme Demino rozhodnutie sústrediť celý svoj život na hudbu a zatiaľ sa nevrátiť k hereckej kariére. Je to talentovaná mladá žena, stojíme pri jej rozhodnutí starať sa o svoje zdravie," uviedli zástupcovia Disney Channel. Lovato sa v novembri náhle rozhodla prerušiť koncertné turné a dobrovoľne nastúpila na liečenie. Jej hovorca vtedy poprel, že by jej pobyt v liečebni súvisel s problémami s drogami či alkoholom. "Demi Lovato sa nelieči zo závislosti od drog ani alkoholu. Ako sme informovali, potrebuje odbornú liečbu pre jej emocionálne a fyzické problémy, s ktorými už nejaký čas zápasí. Urobila tento krok, aby si dala do poriadku život," uviedol vtedy vo vyhlásení Jesse Derris. Lovato v minulosti trpela poruchami stravovania, sebapoškodzovaním a v škole mala problémy so šikanovaním. Demi Lovato sa preslávila účinkovaním v televíznom filme Camp Rock (2008). Ako speváčka vydala dva štúdiové albumy Don't Forget (2008) a Here We Go Again (2009), pričom prvý z nich sa dostal na dvojku a druhý na vrchol amerického albumového rebríčka Billboard 200. Sobáš princa Williama a Kate Middleton bude na webovej stránke. Bude to po prvý raz v histórii, čo bude možné sledovať britskú kráľovskú svadbu takouto cestou. Ľudia po celom svete môžu kliknúť na www.youtube.com/theroyalchannel a okrem živého prenosu svadby budú môcť sledovať multimediálny blog zostavovaný zamestnancami kráľovskej rodiny. Bude obsahovať fotografie, videá, rôzne linky a historické informácie. Fanúšikovia páru dokonca môžu v sekcii Wedding Book prispievať vlastnými gratulačnými videami. Na oficiálnom Twitter konte rezidencie Clarence House budú tiež po celý deň pribúdať aktuálne komentáre. Kráľovská rodina sa aj takýmto spôsobom snaží na svojich poddaných pôsobiť modernejšie.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

WIENKOSPANIE

WIENKOSPANIE Od apríla prestal štátny spravodajský servis napríklad odoberať Rozhlas a televízia Slovenska Miloslavy Zemkovej.
hnonline.sk

Anna Sámelová- Riaditeľka Centra spravodajstva RTVS ; Miroslav Kollár- predseda Rady RTVS a bývalý predseda predstavenstva SITA Slovenská tlačová agentúra a.s ; Mgr. Ivan Sámel - terajší predseda predstavenstva SITA Slovenská tlačová agentúra a.s a manžel Anny Sámelovej P.S.

Jaroslav Rezník je mimoriadne komunikačne zdatný človek a dôkazom toho je zrejme aj tento neskutočne povrchný článok, ktorý ma v ekonomickom periodiku ako sú HN naozaj prekvapil. Lebo problém TASR je predovšetkým o číslach a peniazoch. Ani jeden rok zo svojej tuším 18 ročnej histórie (ani keď mala na trhu monopol) nezabsolvovala TASR bez priamej štátnej dotácie, ktorej výška sa síce menila, ale vždy tvorila významnú časť jej príjmov - v percentuálnom vyjadrení cca 40 - 60% všetkých príjmov. Za to TASR neposkytovala a neposkytuje verejnosti a štátu žiadne služby. Aj tie, ktoré sú obsiahnuté v dnešnom zákone, ktorým je TASR zriadená, nie sú reálnymi službami, len vytvárajú zámienku, aby bolo možné poskytovať dotáciu. Takže v minulom roku by bez tejto priamej dotácie nemala TASR zisk 328 tisíc eur ale stratu vyše 1,5 milióna €, pretože dotácia dosiahla výšku takmer 1,9 milióna €. Sumár tých priamych štátnych dotácií počas existencie TASR presiahol 40 miliónov €, pričom zdôrazňujem, že TASR dodáva svoje spravodajstvo štátnym či verejným organizáciám na základe bežných obchodných zmlúv za ďalšie poplatky. TASR nerobí ani žiadnu špecifickú činnosť pre verejnosť. Ešte aj projekt,ktorým sa TASR chválila ako úžasnou službou v tejto oblasti - TASR do každej školy - bol bohato zaplatený ministerstvom školstva na základe osobitnej zmluvy, ktorá TASR v roku 2010 priniesla na účet okolo 230 tisíc €. Takéto skryté dotácie vždy tvorili ďalšiu časť príjmov štátnej agentúry. To je problém, ktorý majú s TASR daňoví poplatníci. Ďalší problém, ktorý má s TASR napríklad SITA, ale aj štát, je narúšanie hospodárskej súťaže. Štát sa k jej ochrane zaväzuje v ústave, vytvoril na jej ochranu Protimonopolný úrad, ktorý dokonca v minulosti, keď mala TASR ešte formu príspevkovej organizácie, trikrát za sebou rozhodol, že takéto dotovanie činnosti TASR je nelegálne. Následnou zmenou právnej formy TASR na verejnoprávnu inštitúciu sa podľa mienky SITA z hľadiska narúšania hospodárskej súťaže nič nezmenilo a preto podala podnet na PMÚ aj v decembri 2010 a predpokladám, že úrad sa ním aj zaoberá. TASR využíva priame a nepriame dotácie viac alebo menej obratne, v závislosti na tom, kto ju momentálne vedie, na deformáciu komerčného trhu. Inak povedané, ak máte len preto, že nastal 1. január zarobených 40-60% svojich celoročných príjmov, plus ak sa Vám na základe dobrých politických vzťahov podarí urobiť skvelé kontrakty v štátnej a verejnej sfére, tak v komerčnej sfére môžete ponúkať také nízke ceny, že nedotovaná konkurencia, akokoľvek je efektívna, má prinajmenšom vážny problém. Z tejto situácie mimochodom profitujú aj Hospodárske noviny. Toľko k ekonomike. Teraz k náznakom vzťahov a väzieb, ktoré sú v článku obsiahnuté: Sociálna poisťovňa vypovedala služby všetkých agentúr - aj SITA, ministerstvo kultúry nemá obchodné vzťahy so SITA od čias ministrovania pán Maďariča. Čo sa týka ministerstva hospodárstva, aj štátny orgán má právo rozhodnúť sa, či niektorú službu chce alebo nechce. Predpokladám že ministerstvo hospodárstva si predpláca Hospodárske noviny aj napriek tomu že si pravdepodobne predpláca aj Sme. Posledná veta článku ma fakt dojala, pretože tak nejako nenápadne sa snaží naznačiť súvis medzi tým, že TASR v súčasnosti nie je dodávateľom služieb pre RTVS, mojim rodinným vzťahom s riaditeľkou spravodajstva RTVS a mojim pôsobením v orgánoch SITA. SITA dodávala služby Slovenskému rozhlasu kontinuálne od roku 1998 až do včlenenia rozhlasu do RTVS (Mimochodom väčšinu tohto času bol šéfom rozhlasu súčasný riaditeľ TASR). SITA dodávala spravodajstvo STV kontinuálne od roku 1998 do konca roku 2008. Špekulácie o dôvodoch ukončenia tohto zmluvného vzťahu na tomto mieste vynechám. Čo sa týka môjho prekvapujúceho, akoby účelového objavenia sa v orgánoch SITA - členom manažmentu agentúry som bol na pozícii šéfredaktora a neskôr výkonného riaditeľa od roku 1998, od roku 2004 som členom jej predstavenstva (stačilo trochu zalistovať v obchodnom registri.) Dôvody prečo TASR nie je momentálne dodávateľom RTVS, rozhodne nespočívajú v tomto vzťahu. Je fakt, že ponuka služieb SITA, ktorú sme predložili RTVS bola výrazne nižšia ako tých približne 23 000€ mesačne, ktoré, ako vyplýva z Centrálneho registra zmlúv, inkasovala TASR od STV a SRo v minulom roku. A len tak mimochodom - otvorím si šampanské, keď mi niekto pôjde po krku tak, ako minister Krajcer TASR, čiže poskytnutím dotácie vo výške 1 000 000 €. Ivan Sámel

Vyjadrenie v diskusii /! / na hnonline.sk

Dôvody podania mimoriadneho dovolania

Dôvody podania mimoriadneho
dovolania
Generálna prokuratúra zverejnila dôvody podania mimoriadneho dovolania v spore bývalej STV, dnes Rozhlasu a televízie Slovenska so spoločnosťou Omega Plus. "Dôvodom na podanie mimoriadneho dovolania bola procesná chyba Krajského súdu v Bratislave a odňatie možnosti konania žalovaného pred súdom," uviedla hovorkyňa generálneho prokurátora Jana Tökölyová. Prokuratúra dovolanie podala 31. marca, šéfka RTVS Miloslava Zemková už na rokovaní Rady RTVS informovala, že exekúcia v šesťmiliónovom spore je aktuálne zažehnaná. Okrem dovolania podala prokuratúra aj návrh na odklad vykonateľnosti napadnutých súdnych rozhodnutí, teda zaplatenie 85 153 696 Sk (2 826 585 €) s 12 percentným ročným úrokom z omeškania. Dôvod mimoriadneho dovolania vysvetľuje prokuratúra tým, že po rozhodnutí Najvyššieho súdu SR a vrátení veci na krajský súd na opätovné konanie rozhodla o odvolaní žalovaného (bývalá STV-pozn. SITA) sudkyňa, ktorá bola vylúčená z prejednávania a rozhodovania o veci. To je podľa prokuratúry závažnou procesnou chybou, pretože dôvod vylúčenia je daný vždy pre celé konanie. "Postupom súdu prvého stupňa ako aj postupom odvolacieho súdu bola žalovanému odňatá možnosť konať pred súdom a to tým, že súdy odmietli vykonať žalovaným navrhované dôkazy na preukázanie skutočnej výšky ujdeného zisku žalobcu," uvádza sa v stanovisku prokuratúry. Súd nevykonal dôkaz, teda znalecký posudok, ktorý je podľa generálnej prokuratúry schopný preveriť spôsob priradenia jednotlivých nákladových položiek k jednotlivým ekonomickým aktivitám žalobcu a ktorý je schopný porovnať ich správnosť s údajmi uvedenými v účtovných uzávierkach. Prokuratúra konštatuje, že rozsudkami bol žalovaný zaviazaný na zaplatenie vysokého peňažného plnenia. Ak by došlo k plneniu alebo k výkonu predmetných rozhodnutí a následne by boli rozhodnutia Najvyššieho súdu zrušené, vznikla by žalovanému pohľadávka na vydanie značne vysokého bezdôvodného obohatenia. Táto pohľadávka by bola nezabezpečená, pričom predpoklady jej vymožiteľnosti sú neisté a rizikové. Z tohto dôvodu podali súčasne s mimoriadnym dovolaním návrh na odloženie vykonateľnosti. Spoločnosť Omega Plus žalovala bývalú STV pre vypovedanie zmluvy na výrobu predpovede počasia - firma ju mala vyrábať do roku 2005. Zmluvu podpísali v roku 1997 za riaditeľovania Igora Kubiša, vypovedaná bola za riaditeľa Milana Materáka. Podľa verdiktu má televízia zaplatiť firme priznanú istinu 2 826 584,88 eura a priznané trovy konania 157 397,96 eura. Tento verdikt odvolacieho Krajského súdu v Bratislave je z 22. júna 2010. Rozsudok nadobudol právoplatnosť 31. augusta, suma však narastá.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrela Elisabeth Sladen

Zomrela Elisabeth Sladen
Anglická herečka Elisabeth Sladen v utorok vo veku 63 rokov podľahla rakovine. Rodáčka z Liverpoolu bola známa najmä ako Sarah Jane Smith z legendárneho seriálu Pán času (1963 - 1989), v ktorom si zahrala najprv v rokoch 1973 až 1976 a rolu si v novom tisícročí zopakovala aj v jeho novom pokračovaní. V úlohe asistentky Pána času sa po prvý raz objavila po boku tretieho Doctora v podaní Jona Pertweeho, v seriáli zotrvala tri a pol sezóny a zahrala si tak aj so štvrtým Doctorom Tomom Bakerom. Po čase, ktorý strávila "cestovaním v Tardis", sa vrátila do rodného Liverpoolu, kde pracovala v divadle. Neskôr, v rokoch 2006 až 2010, si rolu Sarah Jane zopakovala aj po boku desiateho Doctora Davida Tennanta v novom pokračovaní akčnej sci-fi série, ktorú začalo BBC vysielať v roku 2005. Okrem toho stvárnila titulnú rolu v spin-offe Pána času s názvom The Sarah Jane Adventures (2007 - 2010) na CBBC. Informácie zverejnila webová stránka http://www.bbc.co.uk/.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Tisíc a jedna noc – Markíza ; 2. Česko Slovenská SuperStar – Markíza ; 3. Modré z neba – Markíza ; 4. TELEVÍZNE NOVINY – Markíza ; 5. Športové noviny – Markíza ; 6. Ordinácia v ružovej záhrade V. – Markíza ; 7. Počasie – Markíza ; 8. Nočné Televízne noviny – Markíza ; 9. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 10. Sila úderu – Markíza ; 11. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 12. KRIMI NOVINY- TV JOJ ; 13. Hľadá sa MILIONÁR- TV JOJ ; 14. Svadobná noc v Las Vegas – Markíza ;15. Nočné Televízne noviny – Markíza ; 16. Lampáreň – Markíza ;17. ŠPORT- TV JOJ ; 18.

19. 4. 2011

Štátny teror ?

Štátny teror ?

Štát ,v zastúpení Daniela Krajcera, sa rozhodol za každú cenu zničiť TASR, ktorá je verejnoprávna, národná, nezávislá, informačná inštitúcia, ktorá poskytuje službu verejnosti v oblasti spravodajstva . Väčšina ministerstiev vypovedáva zmluvy ako na bežiacom páse. Príkazu sa, samozrejme, podvolila od apríla aj už vlastne štátna inštitúcia Rozhlas a televízia Slovenska . Je neuveriteľným hazardom, že nástupom každej vlády sa úplne mení prístup ku TASR. Toto, čo sa však deje teraz nie je nič iné, ako štátny ekonomický teror, ktorý naposledy používal Vladimír Mečiar. Preto je to také prekvapujúce. Drísty o vyššej hospodárnosti by dnes neoklamali ani moju mŕtvu babku. Možno však niekoho napadlo, že by mohol spojiť TASR s Rozhlasom a televíziou Slovenska , vyplatiť pani Zemkovej odstupné, dať jej ďalšie odmeny a potom ju opäť dosadiť na pôvodné miesto. Len aby to niekomu naozaj nenapadlo... A čo tak trochu hrubozrnnej demagógie ?

Nebol náhodou súčasný predseda Rady RTVS aj predsedom predstavenstva SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. ?

Prieskum MEDIAN SK

Prieskum MEDIAN SK
Rádio Expres je najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou na Slovensku. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, ktorý sa uskutočnil od 3. januára do 27. marca na vzorke 3 586 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Prieskum RÁDIÁ sledoval 44 rozhlasových staníc. Niektoré z rádií "počúvalo včera" 72,5 percenta opýtaných. Poradie v tomto rebríčku otvára Rádio Expres s počúvanosťou 19,1 percenta, nasledujú Rádio Slovensko (16,4 %) a Fun rádio (13,4 %). S 8,4 % sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie, piatu priečku obsadila rozhlasová sieť RADIONET total so 7,3 %. V parametri „počúval minulý týždeň“ bola počúvanosť v sledovanom období 91,1 percenta. Aj v tomto rebríčku je lídrom Rádio Expres (32,8%), nasledujú Rádio Slovensko (27,7 %) a Fun rádio (23,6 %). So 16,8 % sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie a piatu priečku obsadila rozhlasová sieť RADIONET total so 16,2 %. Na šiestom mieste je Rádio Regina s 13,4 % a siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 s 12,6% V januári až marci malo najväčší podiel na trhu Rádio Expres (21,6 percenta), nasledujú Rádio Slovensko (19,0 percenta) a Fun rádio (15,2 percenta). Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie s 8,9 % a na piatom rádio Regina s 8,1% podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Europa 2 s podielom 7,6% a siedme rozhlasová sieť RADIONET total so 7,2%. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 12,4% na trhu. Agentúru SITA informovala Linda Kleinertová z MEDIAN SK. © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Okresný súd Trnava dnešné pojednávanie v civilnej veci medzi emeritným arcibiskupom Jánom Sokolom a časopisom Týždeň odročil na 7. júna. Povedala TASR hovorkyňa Krajského súdu v Trnave Jana Kondákorová s tým, že na dnešnom pojednávaní bol vypočutý jeden svedok, ostatní predvolaní svedkovia sa na pojednávanie nedostavili a budú predvolaní na ďalší termín. Bývalý trnavský arcibiskup podal žalobu na vydavateľa týždenníka spoločnosti W PRESS, a.s. za to, že časopis uverejnil sériu nepravdivých článkov. Podľa ich autora Štefana Hríba mal Ján Sokol previesť 500 miliónov Sk na účet bývalého agenta Štátnej bezpečnosti Štefana Náhlika. Peniaze mali pochádzať z predaja cirkevných pozemkov v Bratislave na Zlatých pieskoch, na ktorých v súčasnosti stojí budova obchodného reťazca.

Copyright © TASR 2011

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Generálna prokuratúra SR podala mimoriadne dovolanie v spore spoločnosti Omega plus a Rozhlasu a televízie Slovenska. Firma mala podľa zmluvy z roku 1997 vyrábať pre STV Predpoveď počasia. Televízia zmluvu vypovedala v roku 1999, za čo ju Omega plus zažalovala za takmer 3 milióny eur. V spore ide aj o úroky z omeškania vo výške 12 percent ročne. O podaní mimoriadneho dovolania TASR informovala hovorkyňa prokuratúry Jana Tökölyová. "Dôvodom na podanie mimoriadneho dovolania bola procesná vada Krajského súdu v Bratislave a odňatie možnosti konania žalovaného pred súdom," povedala Tökölyová. Ako ďalej informovala, po rozhodnutí Najvyššieho súdu SR a vrátení veci bratislavskému Krajskému súdu na opätovné konanie, o odvolaní žalovaného rozhodla sudkyňa vylúčená z prejednávania a rozhodovania v tejto kauze. "Čo je závažnou procesnou vadou, pretože dôvod vylúčenia je daný vždy pre celé konanie," upozornila hovorkyňa. Postupom súdu prvého stupňa, ale aj odvolacieho súdu, bola podľa generálnej prokuratúry STV odňatá možnosť konať pred súdom a to tým, že súdy odmietli vykonať navrhované dôkazy na preukázanie skutočnej výšky ušlého zisku Omega plus. "Súd nevykonal dôkaz - znalecký posudok, ktorý je schopný preveriť spôsob priradenia jednotlivých nákladových položiek k jednotlivým ekonomickým aktivitám žalobcu a ktorý je schopný porovnať ich správnosť s údajmi uvedenými v účtovných závierkach," informovala Tökölyová. Spolu s mimoriadnym dovolaním prokuratúra podala aj návrh na odloženie vykonateľnosti rozhodnutia súdu. "Predmetnými rozsudkami bol žalovaný zaviazaný na zaplatenie vysokého peňažného plnenia. V prípade, ak by došlo k plneniu alebo k výkonu predmetných rozhodnutí a ak by následne boli rozhodnutia Najvyššieho súdu SR zrušené, vznikla by žalovanému pohľadávka na vydanie značne vysokého bezdôvodného obohatenia," povedala hovorkyňa. O tom, že STV musí zaplatiť 3 milióny eur spoločnosti Omega Plus, rozhodol minulý rok v lete Krajský súd v Bratislave, ktorý potvrdil rozsudok Okresného súdu Bratislava IV z 27. júna 2007. Krajský súd v kauze rozhodoval aj v lete 2008, žalobu vtedy zamietol. Spoločnosť potom podala dovolanie na Najvyšší súd, ktorý v novembri 2009 zrušil rozsudok krajského súdu a kauzu mu vrátil na ďalšie konanie. Predmetnú zmluvu s firmou Omega Plus na výrobu relácie o počasí uzavrel ešte v roku 1997 vtedajší riaditeľ STV Igor Kubiš, jeho nástupca Milan Materák ju vypovedal. Zmluva mala platiť do roku 2005.

Copyright © TASR 2011

Odstupné

Odstupné

Zdroj TU * Rosova si znížila plat o 1000- EUR a navyše sa poslaneckého platu vzdala.

Upozornenie - MS v hokeji

Upozornenie - MS v hokeji
Desať dní ostáva do otvorenia Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji na Slovensku. Fanúšikovia, ktorí sa nedostanú do hľadiska štadiónov, budú sledovať priame prenosy v reštauráciách, baroch či na veľkoplošných projekciách na námestiach miest. Aj tieto formy však majú svoje pravidlá. Majitelia týchto zariadení sú povinní zaobstarať si licenciu na šírenie programu a hudby na verejnosti, tak ako to ukladá Autorský zákon. Informáciu pre TASR poskytla marketingová manažérka Slovenského ochranného zväzu autorského (SOZA) Katarína Tomandlová. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na každého majiteľa prevádzky, ktorý v nej používa zvukovo-obrazový prijímač alebo prehrávač (televízny prijímač, videoprehrávač, PC, veľkoplošnú obrazovku a pod.), či už ide o pohostinské zariadenia, alebo občerstvenie, akými sú reštaurácia, hostinec, kaviareň, bistro, espresso, cukráreň či bar. Autorské honoráre sa platia za verejné šírenie programu a hudby bez ohľadu na to, či technické zariadenie má majiteľ (resp. firma) zavedené v účtovníctve ako svoj majetok, alebo ide o zariadenie, ktoré má v osobnom vlastníctve iná osoba, napr. zamestnanec firmy. Povinnosť získať licenciu a vysporiadať autorské honoráre má aj ten, kto umiestni veľkoplošnú obrazovku na námestie a z nej bude sprostredkovávať verejnosti priame prenosy z hokejových majstrovstiev sveta. Výška autorskej odmeny je presne stanovená v Sadzobníku SOZA. V prípade prevádzok, v ktorých sa používa zvukovo–obrazový prijímač alebo prehrávač, závisí suma, ktorú je majiteľ povinný zaplatiť, od rozlohy priestoru a od počtu prijímačov alebo prehrávačov, ktoré používa. Ide o paušálnu sumu na rok, ktorej výška sa v prípade jedného technického zariadenia pohybuje od 34 do 47 eur bez DPH na rok. Je však možné uzavrieť aj licenčnú zmluvu na určitý počet mesiacov, ako je to napríklad v tomto období, kedy majitelia prevádzok uzavrú licenčnú zmluvu so SOZA iba na jeden mesiac, v rámci ktorých prebiehajú majstrovstvá sveta v hokeji. V prípade veľkoplošných obrazoviek s uhlopriečkou nad 120 cm, ktoré budú použité v interiéri (napr. v reštaurácii, v bare a pod.) sa rozloha priestoru pri stanovení výšky autorskej odmeny nezohľadňuje a platí sa suma šesť eur bez DPH na mesiac. Pri veľkoplošných obrazovkách umiestnených v exteriéri (napr. na námestí) je to suma 100 eur bez DPH na mesiac. Ak SOZA zistí, že sú používané hudobné diela bez uzatvorenej licenčnej zmluvy, bude žiadať o vydanie bezdôvodného obohatenia, prípadne podá podnet na začatie trestného stíhania za trestný čin porušovania autorského práva podľa § 283 Trestného zákona.
Copyright © TASR 2011

Zomrel Michael Sarrazin

Zomrel Michael Sarrazin
V nedeľu 17. apríla skonal vo veku 70 rokov kanadský herec Michael Sarrazin, známy predovšetkým z filmu Kone sa taktiež strieľajú (1969) režiséra Sydneyho Pollacka. Herec zomrel v Montreale, príčinou úmrtia bola rakovina. Michael Sarrazin, celým menom Jacques Michel André Sarrazin, sa narodil 22. mája 1940 v Quebecu, odkiaľ sa jeho rodina neskôr presťahovala do Montrealu. Jeho prvým celovečerným filmom bol western Prestrelka v Abilene (1967), medzi jeho ďalšie známe snímky patria Tárač (1967), Cesta do Shiloh (1968), Príjemná vychádzka (1968) alebo Tak mi niekedy napadne (1970). V Príjemnej vychádzke si zahral spolu s Jacqueline Bisset, s ktorou následne 14 rokov tvoril pár. V posledných rokoch svojho života účinkoval predovšetkým v seriáloch, jeho poslednou snímkou bol kanadský televízny film Vianočný zbor (2008). Pred 10 rokmi sa z USA presťahoval späť do Montrealu, aby bol bližšie k svojim dcéram Catherine a Michelle.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Keď v apríli hojne vietor duje, stodola sa zaplňuje.

Keď v apríli hojne vietor duje, stodola sa zaplňuje.
Slovenská televízia rezignovala na údaje z PMT a bola vyradená zo samostatného panelu a zaradená medzi ostatné televízie.
Markíza oveľa horšie, TV DOMA oveľa lepšie.
JOJ horšie, JOJ PLUS lepšie.
TA 3 takmer rovnako .
Markíza - 31,64 %
TV DOMA - 3,44 %
TV JOJ – 18,39 %
JOJ PLUS- 3,58 %
TA 3 - 1,64 %

The Pulitzer Prizes

The Pulitzer Prizes
Denníky Los Angeles Times a The New York Times boli dnes ocenené prestížnou Pulitzerovou cenou za žurnalistiku. Los Angeles Times získal ocenenie v kategórii služba verejnosti za reportáž o rozmáhajúcej sa korupcii v malom kalifornskom meste Bell, a v kategórii reportážna fotografia. Denník The New York Times dnes ocenili za zahraničné spravodajstvo o stagnujúcom justičnom systéme v Rusku a v kategórii komentár. Pulitzerove ceny za žurnalistiku, literatúru, dramatické umenie, hudbu a poéziu udeľuje Pulitzerov výbor na pôde Kolumbijskej univerzity v New Yorku.

Prehľad laureátov v jednotlivých kategóriách:
Služba verejnosti - Los Angeles Times ;Aktuálne spravodajstvo - bez ocenenia ; Investigatívne spravodajstvo - Paige St. John (Sarasota Herald-Tribune); Vysvetľujúce spravodajstvo - Mark Johnson, Kathleen Gallagher, Gary Porter, Lou Saldivar, Alison Sherwood (Milwaukee Journal Sentinel) ; Regionálne spravodajstvo - Frank Main, Mark Konkol, John J. Kim (Chicago Sun-Times) ;Domáce spravodajstvo - Jesse Eisinger, Jake Bernstein (ProPublica); Zahraničné spravodajstvo - Clifford J. Levy, Ellen Barry (The New York Times) ; Reportáž - Amy Ellis Nutt (The Star-Ledger), Newark, New Jersey ; Komentár - David Leonhardt (The New York Times) ; Kritika - Sebastian Smee (The Boston Globe) ; Editoriál - Joseph Rago (The Wall Street Journal) ; Karikatúra - Mike Keefe (The Denver Post) ; Aktuálna spravodajská fotografia - Carol Guzy, Nikki Kahn, Ricky Carioti (The Washington Post); Reportážna fotografia - Barbara Davidson (Los Angeles Times) ;Literatúra, dramatické umenie a hudba: Beletria - "A Visit from the Goon Squad" od Jennifer Eganovej (Alfred A. Knopf) ; Divadelná hra - "Clybourne Park" od Brucea Norrisa ; História - "The Fiery Trial: Abraham Lincoln and American Slavery" od Erica Fonera (W.W. Norton & Co.) ; Životopis - "Washington: A Life" od Rona Chernowa (The Penguin Press) ; Poézia - "The Best of It: New and Selected Poems" od Kaya Ryana (Grove Press) ; Literatúra faktu - "The Emperor of All Maladies: A Biography of Cancer" od Siddharthu Mukherjeea (Scribner) ; Hudba - "Madame White Snake" od Zhoua Longa (premiéra 26. februára 2010 v divadle Cutler Majestic Theatre, Bostonská opera) .
Copyright © TASR 2011

18. 4. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Kanadská herečka A.J. Cook sa vráti do kriminálneho seriálu Myšlienky vraha (2005). Po týždňovom vyjednávaní uzavrela dvojročnú zmluvu o návrate do seriálu, informovala webová stránka www.deadline.com. Cook si najskôr úlohu Jennifer 'JJ' Jareau zopakuje ako hosťujúca hviezda v poslednej časti šiestej série, ktorú odvysielajú 18. mája. Tridsaťdvaročná herečka sa neskôr pripojí k tímu televízie CBS a od jesene bude s nimi naplno nakrúcať. Herečka opustila Myšlienky vraha v minulej sérii z kreatívnych dôvodov a pre škrty v rozpočte. Neskôr sa nakrátko vrátila, aby dokončila príbeh jej postavy. Okrem nej by sa podľa niektorých správ mohla vrátiť aj Paget Brewster, ktorá zo seriálu odišla v aktuálnej sezóne. Má sa tak stať, ak sa neujme jej nový komediálny seriál My Life as an Experiment z dielne televízie NBC. Návrat Cook môže znamenať zlé správy pre Rachel Nichols. Tá v seriáli hrá novú agentku, ktorá prišla ako náhrada za Jareau. V súčasnosti tvorcovia rokujú o nových zmluvách aj s Thomasom Gibsonom a Shemarom Mooreom, ktorí zatiaľ nepodpísali zmluvy pre ďalšiu sériu.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Redaktori najväčších ukrajinských novín vychádzajúcich v angličtine Kyiv Post vstúpili do štrajku na podporu svojho kolegu, ktorému dal britský majiteľ výpoveď za to, že odmietol stiahnuť svoj kontroverzný rozhovor s ministrom poľnohospodárstva. Redaktor Brian Bonner podľa tvrdí, že ho v piatok vyhodili z práce pre nezhody s majiteľom novín Mohammadom Zahoorom. Bonner uviedol, že ho noviny požiadali stiahnuť rozhovor s ministrom poľnohospodárstva Mykolom Prysyažňukom, ktorého témou bol zákaz vývozu ukrajinského obilia. Zamestnanci novín uviedli, že budú naďalej pracovať na reportážach, ale odmietajú zverejňovať svoje články, kým sa ich kolega nevráti do redakcie. Kyiv Post vlastní spoločnosť ISTIL Group britského podnikateľa Zahoora. Novinári najčítanejšieho chorvátskeho denníka Večernji list dnes po 26 dňoch ukončili štrajk napriek tomu, že sa im so zamestnávateľom nepodarilo dosiahnuť dohodu o kolektívnej zmluve. Odbory v tejto súvislosti informovali, že pre ukončenie štrajku sa rozhodli z taktických dôvodov, čo však neznamená ústup od ich požiadaviek. Noviny pre nich znamenajú priveľa, aby ďalej bez reakcie sledovali ich kvalitatívny úpadok, konštatovali. Väčšina redaktorov denníka, ktorý vlastní rakúska vydavateľská skupina Styria Media Group, vstúpila pred takmer mesiacom do štrajku v reakcii na neúspech rokovaní s manažmentom o kolektívnej zmluve. Išlo o reakciu na - okrem iného - plánované krátenie miezd. Denník však napriek štrajku vychádzal po celý čas a pripravovali ho zamestnanci na voľnej nohe. Odbory v súvislosti s ich postavením požadovali kontrolu inšpektorátu práce. Manažment hovorí v súvislosti s neľahkou hospodárskou situáciou o primeraných úsporách pri tvorbe novej podoby kolektívnej zmluvy.

Copyright © TASR 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Tlačová beseda podpredsedu vlády a ministra financií Ivana Mikloša, ktorá sa mala začať o 14:00, sa pre anonymnú hrozbu bombou zrejme posunie. Časť novinárov krátko pred jej začiatkom nevpustili do budovy ministerstva financií, pretože niekto oznámil uloženie bomby v budove. Pred budovou už čakajú aj zamestnanci ministerstva, ktorých dovnútra nevpustili. Brífing Mikloša má byť o aktuálnom politickom dianí.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Enem pro nás a pro naše deti

Enem pro nás a pro naše deti
Okrem 10-miliónového dodatku k zmluve štátu s Rozhlasom a televíziou Slovenska (RTVS) na televízne vysielanie by RTVS chcel tento rok ešte ďalších osem miliónov eur. Médium o tom už informovalo ministerstvo kultúry. Ako počas štvrtkového rokovania Rady RTVS upozornila generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková, zatiaľ vláda nesúhlasila s tým, že dá peniaze na druhú časť tohtoročného dodatku pre televízne vysielanie. Z tejto časti dodatku by RTVS chcel približne 1,5 milióna eur použiť na koprodukčné programy a približne 6,5 milióna eur na investície, najmä na nákup prenosového voza a ďalšie technológie nevyhnutné pre televíznu výrobu. RTVS podľa jeho programového šéfa Ľuboša Machaja rozdeľuje zmluvu so štátom, resp. tohtoročný dodatok k nej určený na televízne vysielanie, na tri zložky – vlastná výroba, koprodukčné projekty a technické projekty, ktoré súvisia s výrobou programov vo verejnom záujme. “V tomto treťom dodatku, to je tých osem miliónov. Tam je gro technológií, ale sú tam i tie podstatné koprodukčné veľké filmové projekty,“ povedal pre médiá počas rokovania Rady RTVS minulý týždeň. Na desať koprodukčných filmových projektov, z nich jeden viacročný, má ísť 1 567 431 eur. “Na základe komunikácie s koprodukčnými partnermi sme presvedčení o tom, že ich dokážeme, i napriek tomu, že je pomerne dosť vysoký čas, do konca roka vyrobiť tak, aby sme ich mohli odvysielať v priebehu budúceho roka,“ doplnil Machaj. Podľa neho však to, či peniaze dostanú a stihnú naozaj plánované diela aj vyrobiť, musia vedieť najneskôr koncom júna. Z materiálu predloženého rade ďalej vyplýva, že z prostriedkov na koprodukčnú tvorbu je 396-tisíc eur plánovaný vklad RTVS do výroby deviatich častí dokumentárneho cyklu História kinematografie v celkovej dĺžke 7 hodín a 48 minút, kde je koproducentom Hitchhiker Films s.r.o. Pritom podiel koprodukcie predstavuje 24 % za stranu koproducenta a 76 % (369-tisíc €) za RTVS z príspevku štátu. Ide o jediný viacročný projekt v tomto dodatku k zmluve so štátom. Vlani sa už natočilo šesť častí. Podľa Machaja zaujímavý projekt reaguje na jednotlivé témy v slovenskej kinematografii a robia na ňom veľmi skúsení scenáristi a režiséri. Najväčším projektom, ktorý by sa mal nakrútiť tento rok, ak štát odobrí aj tento osemmiliónový dodatok, je podľa Machaja seriál Kriminálka Staré Mesto. Na päť častí druhej série detektívnych príbehov podľa románu Dominika Dána by z celkového rozpočtu vyše 1,344 milióna eur malo zo zmluvy so štátom ísť 605-tisíc eur. Koproducent Trigon Production, s.r.o. má mať 55-percentný podiel a RTVS z príspevku štátu 45-percentný. Podpora z Audiovizuálneho fondu je 31 800 eur. Medzi deviatimi projektmi, ktoré by sa mali vyrobiť tento rok, sú aj: dva hrané filmy, animovaný večerníčkový seriál, vzdelávací program pre deti o histórii a prírode, cyklus prírodopisných dokumentov pre malé deti, zábavno-súťažný rodinný program zameraný na šport a zdravý životný štýl, prírodopisný dokumentárny film a dokumentárna séria o histórii Slovenska. RTVS, Slovenská televízia by sa chcela zároveň podieľať na filmovom projekte režiséra Martina Šulíka Cigáň. “Keďže finišuje tento projekt a mal by ísť na medzinárodné festivaly, nemôžeme čakať do polroka. Rozhodli sme sa ho preto produkovať z vlastných zdrojov,“ informoval médiá Machaj. Je to teda prvá koprodukcia STV z vlastných prostriedkov, bez zmluvy so štátom. Zmluva ešte nie je podpísaná, no televízia by mala investovať 250-tisíc eur bez DPH, čo jej zaručí vysielacie práva a podiel na zisku z filmu. Machaj pritom predpokladá, že “to bude jeden z najvýznamnejších filmových projektov tohto obdobia“. Minister kultúry Daniel Krajcer (SaS) 4. apríla podpísal s generálnou riaditeľkou RTVS Miloslavou Zemkovou dodatok k zmluve so štátom. RTVS ním získa desať miliónov eur na služby verejnosti v oblasti televízneho vysielania. Finančné prostriedky sú určené na vlastnú internú produkciu, ale RTVS ich môže využiť aj pre externé profesijné prostredie, externú produkciu a investície. Celkový objem plánovanej vlastnej produkcie je 55 projektov (560 hodín vysielania) a v rámci externej výroby to bude 10 projektov koprodukčných, najmä dokumentárnych projektov v celkovej dĺžke 19 hodín za 500-tisíc eur. Ministerstvo kultúry informovalo, že pripravuje aj druhý dodatok vo výške ďalších osem miliónov eur na koprodukčné projekty a technológie. Rezort pritom dlhodobo žiadal verejnú prezentáciu plánovaných koprodukcií. Tá sa uskutočnila na ostatnom rokovaní Rady RTVS.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.