DALITO!

16. 4. 2011

NARIADENIE MINISTRA KULTÚRY

Sečík informuje

Sečík informuje

Spoplatnenie časti spravodajských portálov, ktoré sa má spustiť už 2. mája, je na Slovensku otázkou pokusov a omylov. "Tá cesta, že sa bude spoplatňovať, je už nezmeniteľná, ale na druhej strane každý je zainteresovaný udržať si časť tých voľných čitateľov," uviedol pre TASR bývalý štátny tajomník Ministerstva kultúry SR Ivan Sečík. Zároveň však zdôraznil, že súčasný slovenský trh je príliš malý na to, aby sa niekto odvážil na radikálny krok spoplatnenia celého obsahu. "To si nikto ani netrúfne, pretože by výrazne na tom prehral," povedal. Komplexne hodnotiť tento krok však nechcel. Poukázal pri tom na skutočnosť, že neexistujú žiadne dôveryhodné údaje, z ktorých by sa dali predpovedať následky takéhoto rozhodnutia. "Skúsenosti z toho zahraničia sú také, že sa ide skôr cestou veľmi opatrných pokusov a omylov. A v našich podmienkach a pri sile nášho on-line trhu by som veľmi opatrne postupoval," uzavrel. Podľa vysokoškolského pedagóga a mediálneho analytika Eduarda Chmelára zásadnou chybou celého projektu je fakt, že nemá premyslené, ako skvalitniť obsah denníkov. "Predstava, že spoplatnenie zvýši kvalitu, je neskutočne naivná. Spoplatnenie si mohli dovoliť Financial Times, (...) ale slovenská tlač má mizernú úroveň, mizernú aj v stredoeurópskom priemere a myslieť si, že náš čitateľ bude ochotný platiť za jej terajší obsah, je mimo reality," uviedol. Ako príklad uviedol britský denník The Times, ktorý stratil po spoplatnení dve tretiny internetových čitateľov. "Treba taktiež pripomenúť, že New York Times sa pokúsili spoplatniť obsah už v roku 2005, po dvoch rokoch však museli od toho upustiť," poukázal. Chmelár, ktorý je presvedčený, že tento nápad odštartuje novú etapu zápasu o slobodu virtuálneho priestoru, však poukazuje aj na príležitosť pre verejnoprávne médiá. "Môže to byť určitá výzva pre médiá verejnej služby, ktoré môžu komerčným médiám konkurovať práve bezplatným prístupom," povedal. Zavedenie poplatkov za časť obsahov spravodajských portálov pripravuje systém Piano. Do projektu sa doteraz zapojilo 9 portálov, medzi nimi aj Sme, Pravda, Hospodárske noviny či Týždeň. Obmedzenia sa dotknú predovšetkým publicistických rubrík, obsahujúcich komentáre. Niektoré zo zapojených médií zas predplatiteľom ponúknu obsah s časovým predstihom, či možnosť sledovať videá bez reklamy. Mesačný poplatok za túto službu bude 2,90 eura, v ponuke však bude aj ročné predplatné za 29 eur alebo 99 centov za týždeň.
Copyright © TASR 2011

Sobotný pokus a NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

Sobotný pokus a NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA
V sobotu 16. apríla bude po prvý raz moderovať diskusnú reláciu V politike Alžbeta Vlková. TA3 reláciu odvysiela v premiére v sobotu 16.4.2011 o 12.30 hod. a v repríze v nedeľu 17.4. o 11.00 a o 21.00 hod. Pozvanie prijali Pavol Abrhan a Robert Kaliňák. Hlavnou témou relácie V politike bude aktuálna politická situácia, údajný klientelizmus SDKÚ-DS a voľba generálneho prokurátora. Moderátorka Alžbeta Vlková s Pavlom Abrhanom, podpredsedom KDH a Robertom Kaliňákom, podpredsedom strany SMER–SD bude v sobotu diskutovať aj o témach týkajúcich neobsadených postov Najvyššieho bezpečnostného úradu a Úradu pre verejné obstarávanie. Alžbeta Vlková pôsobí v televízii TA3 od roku 2008 ako redaktorka domáceho spravodajstva a v súčasnosti aj ako moderátorka relácie V politike. Venuje sa predovšetkým politickým témam, s ktorými má dlhoročné skúsenosti. Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo v nedeľu 17 . apríla 2011 budú: Marek Maďarič - podpredseda Smeru-SD a Ivan Štefanec - poslanec NR SR - SDKÚ-DS. Témami sú: kauza daňového riaditeľstva, odvodová reforma a voľba generálneho prokurátora.

15. 4. 2011

Zomrel Trevor Bannister

Zomrel Trevor Bannister
Trevor Bannister vpravo

Vo štvrtok 14. apríla vo veku 76 rokov skonal britský herec Trevor Bannister, známy predovšetkým zo sitcomu Are You Being Served? (1972 - 1985). Príčinou Bannisterovho úmrtia bol infarkt, zomrel vo svojom dome v dedine Thames Ditton. Informoval o tom hercov brat John Bannister. Trevor Bannister sa narodil 14. augusta 1934 v Durringtone a ešte pred štúdiom na London Academy of Music and Dramatic Art slúžil dva roky v armáde. Jeho filmovým debutom bola vojnová dráma Reach for the Sky (1956). Väčšinu svojich postáv však stvárnil v televíznych seriáloch ako napríklad The Avengers (1961 - 1969), Dixon of Dock Green (1955 - 1976, The Saint (1962 - 1969) alebo Z Cars (1962 - 1978). Okrem toho pravidelne účinkoval aj v divadelných predstaveniach. Zostala po ňom manželka Pam a traja synovia Simon, Timothy a Jeremy. Informácie pochádzajú z webstránky bbc.co.uk.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Americký herec Charlie Sheen vyhlásil, že sa do seriálu Dva a pol chlapa (2003) možno ešte vráti. Počas rozhovoru pre bostonskú rozhlasovú stanicu Sheen povedal, že sa rokuje o jeho návrate do sitcomu z dielne televízie CBS, ktorá mu minulý mesiac dala výpoveď. Herec svoje šance pre návrat odhaduje na "85 percent", aj keď pre rádio WBZ-FM neposkytol žiadne detaily. Údajne ho totiž požiadali, aby zachoval mlčanie. CBS, ako aj produkčná spoločnosť Warner Bros. odmietli vyjednávanie komentovať. Sheen tiež povedal, že jeho zisky súvisiace s vysielaním šou mu pozastavili, čo je jedna z vecí, prečo žaluje Warner Bros. a výkonného producenta seriálu a žiada náhradu vo výške 100 miliónov amerických dolárov. Sheen do Bostonu pricestoval v rámci jeho celonárodného turné s názvom Charlie Sheen Live: My Violent Torpedo of Truth (v preklade Charlie Sheen naživo: Moje mohutné torpédo pravdy). Právnici zastupujúci štúdio, ktoré produkuje seriál Dva a pol chlapa (2003), odmietli tvrdenie Charlieho Sheena, že prebiehajú rozhovory o jeho návrate do sitcomu z dielne televízie CBS. Samotná televízia označila Sheenove tvrdenia za "nepravdivé". Právnici produkčnej spoločnosti Warner Bros. informovali o postoji svojho klienta Sheenovho právneho zástupcu prostredníctvom listu. Jeho detaily potvrdil zdroj, ktorý nechcel byť menovaný, pretože nie je oprávnený hovoriť s médiami. Sheen, ktorého minulý mesiac prepustili po verbálnom útoku na producenta seriálu, v utorok pre rádio WBZ-FM uviedol, že svoje šance pre návrat do seriálu odhaduje na "85 percent". List od právnickej firmy Munger, Tolles & Olson popierajúci akékoľvek momentálne či budúce vyjednávanie o návrate dostal Sheenov právnik Marty Singer. Ten sa k poslednému vývoju prípadu zatiaľ nevyjadril. Jordánsko v nasledujúcich dňoch odštartuje proces s dánskym karikaturistom Kurtom Westergaardom v súvislosti s jeho svetoznámymi karikatúrami proroka Mohameda. Zatiaľ však nie je jasné, či sa "obvinený" vôbec dostaví pred súd. Podľa vlastných slov by do Ammánu rád pricestoval, nie je si však istý, či to stihne ešte pred tým, ako ho odsúdia. Westergaarda zažalovali predstavitelia asi 30 miestnych médií za údajné "bohorúhačstvo" a urážku islamu.Westergaardovi sa od zverejnenia jeho kresby Mohameda s turbanom v tvare bomby na hlave už niekoľkokrát vyhrážali smrťou. Dán je jedným z 12 karikaturistov, ktorých kresby proroka Mohameda zverejnili dánske noviny Jyllands Posten na sklonku roka 2005. Na začiatku nasledujúceho roka o týchto kresbách informovali islamské médiá a správa vyvolala masové protesty v celom moslimskom svete. Demonštranti podpaľovali dánske diplomatické zastupiteľstvá vo svojich krajinách a bojkotovali výrobky z Kodane. V roku 2008, po neúspešnom útoku na jedného z autorov karikatúry, kresby publikovalo približne 20 dánskych novín. © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. Redaktori 13 denníkov z nemeckej spolkovej krajiny Bavorsko sa včera zapojili do štrajku za zvýšenie platov, ďalší zamestnanci periodík demonštrovali napríklad v Mníchove pred sídlami vydavateľstiev. Na centrálnom stretnutí sa podľa informácií strešnej odborovej organizácie zamestnancov v sektore služieb (ver.di) zúčastnilo v Norimbergu viac ako 200 žurnalistov. Cieľom protestnej akcie je oživiť uviaznuté mzdové rokovania so zamestnávateľmi. Do štrajku sa zapojili podľa dostupných informácií zamestnanci novín Augsburger Allgemeine, Nürnberger Nachrichten, Nürnberger Zeitung, Mittelbayerische Zeitung, Neuer Tag, Amberger Zeitung, tz, Münchner Merkur, Fränkische Landeszeitung, Nordbayerischer Kurier, Oberbayerischer Volksblatt, Allgäuer Zeitung a Main Echo. Odbory chcú pre zamestnancov presadiť štvorpercentné zvýšenie platov a navyše žiadajú, aby sa do kolektívnych zmlúv zahrnuli aj redaktori internetových vydaní. Zväzová organizácia zamestnávateľov presadzuje podľa odborárov naopak masívne zníženie platových stropov. Najbližšie rokovanie zainteresovaných je naplánované na 4. mája. Copyright © TASR 2011 ">Spoločnosť UPC ponúkne v sobotu prvý futbalový zápas v 3D formáte na Slovensku, ktorý bude na televíznych obrazovkách dostupný naživo pre širšiu verejnosť. Veľké derby medzi Realom Madrid a FC Barcelona môžu v priamom prenose v trojrozmernom formáte sledovať diváci digitálnej káblovej televízie UPC DIGITAL, vo vysielaní kanálu SPORT1. FC Barcelona a Real Madrid patria medzi špičku svetového futbalu a ich stretnutia - známe aj ako El Clásico – pravidelne priťahujú pred televízne obrazovky milióny divákov. Zákazníci UPC DIGITAL s ponukou športového kanálu SPORT1, môžu 3D prenos zápasu sledovať prostredníctvom HD set top boxov na svojich 3D televízoroch na predvoľbe 117. Priamy prenos zápasu budú môcť diváci sledovať aj v štandardnom vysielaní SPORT1 v ponuke UPC DIGITAL na štandardnej kanálovej pozícii tejto stanice s číslom 44. Prvé športové podujatie vysielané v priamom prenose v 3D je potvrdením technologickej pripravenosti a inovatívnosti spoločnosti UPC, ktorá poskytuje divákom digitálnu televíziu v najvyššej obrazovej a zvukovej kvalite. Vysielanie 3D zpasu Real Madrid vs. FC Barcelona sa začne v sobotu 16. apríla o 22:00 hod.

STV NEWS

STV NEWS
RTVS prinesie priamy televízny prenos z víkendového bratislavského stretnutia Slovensko - Srbsko o svetovú skupinu Pohára federácie 2012 tenisových reprezentačných družstiev žien. Zápas zo Sibamac arény NTC prinesú Dvojka i Trojka STV. V sobotu sa hrá od 14.00 h a v nedeľu je začiatok programu o 12.00 h.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

" Ak by Slovensko prijalo zákon o lobingu, na základe ktorého by sa všetci aktéri s cieľom ovplyvňovať politiku museli registrovať a formálne dodržiavať stanovené pravidlá lobingu, pravdepodobne by to neprispelo k transparentnosti tvorby legislatívy a skôr by sa to zneužívalo proti občanom a mimovládnym organizáciám."

Pavel Nechala, právnik Transparency International Slovensko

„ Nemôžem za to, že mi tu Štefan Nižňanský nechal 45-miliónový dlh. Mám vrátiť odstupné za to, že mi nechal sekeru? Nehovoriac o tom, koľko sme už v RTVS ušetrili štátu peňazí opatreniami, ktoré sme prijali.“

Miloslava Zemková

"A keď toto taký právnik slovenskej národnosti povie, tak toho právnika opľujem vlastnoručne. A môžu si rozprávať kto chce, čo chce. Pretože ústava jednoznačne hovorí až do článku 22 o slovenskom jazyku ako o štátnom, úradnom jazyku, kde samozrejme sa podtrhuje predovšetkým to, že práva štátotvorného národa nemôžu byť nijakým spôsobom postihnuté alebo spochybnené požiadavkami národnostnej menšiny. Treba si najprv prečítať ústavu, lebo ústava je predovšetkým z väčšej časti o tom, že štátotvorný národ v podstate je štátotvorný národ a menšina je menšina .Ale sme presvedčení, že každý občan SR by mal ovládať štátny a úradný jazyk, slovenský jazyk. SR je národným štátom, o tom hovorí aj Ústava SR, 85% občanov SR sú Slováci. Slováci nikdy neboli nejakým spôsobom vysadení na svoje tu žijúce národnostné menšiny. Ale toto, čo sa deje na Slovensku, že národnostné menšiny na južnom Slovensku, teda konkrétne maďarská začína byť dominujúca, i keď je to menšina, a zásadná menšina vo väčšine okresov južného Slovenska a začína diktovať slovenskej väčšine, veď to ani v Burundi neexistuje. Nie v strednej Európe."

Ján Slota

„Pán Čekirda je v tejto televízií 11 rokov a počas svojej jedenásťročnej praxe prešiel všetkým možným, a ja si myslím, že v takom malom kolektíve nie je nikde napísané, že musí byť riadená takáto firmička štrukturovane, môže byť riadená aj formou bandy. Je to normálny ekonomický princíp, tak sa to uvádza v ekonomických príručkách. Môže byť riadená takáto firma aj tak, že každý vie zastúpiť každého.“

Michal Gučík

„ Do sexty by mal podľa mňa chodiť Boris Kollár, nie ? Vlani bol v kvinte, tento rok v sexte, budúci rok možno v septime, uvidíme.“

Leoš Mareš

„ Ak by policajtov iní mohli nazvať debilmi, ale títo by dosiahli takéto dobré výsledky, kľudne potom budem pracovať aj s "debilmi."

Jaroslav Spišiak

"Keď už sú indície, kto telefonoval Ľudovítovi Sátorovi, aby zmizol? Nikto nehovorí, že to bol priamo Spišiak, ale sú určité silné indície a náznaky, že to mohol byť on. Veď to bolo aj napísané v niektorom časopise. To som ja nepovedal. A skutočnosť, že napr. Sátor bol hľadaný Interpolom, čiže minimálne musel byť hľadaný aj našimi policajnými orgánmi a on sa voľne pohyboval po Dunajskej Strede, dokonca stihol spraviť aj dieťa... Ráno mu prišli policajti so zrkadielkami odpozorovať auto, či pod ním nemá nejaké výbušné zariadenie a normálne sa pohyboval po Slovensku. No ale pritom riaditeľ PZ v Dunajskej Strede bol pán Spišiak. Ja som mohol rozprávať aj o ďalších veciach, ktoré mi rozprávali policajti z Dunajskej Stredy. Viete, že on sa poznal s papáyovcom? S tým hlavným šéfom? To je zaujímavé, že sa poznal s tým Sátorom. A ďalšie a ďalšie veci. Že sa poznal možno aj s tým chlapom, ktorého mŕtvolu našli na marihuanovom poli. To sú veci, z ktorých človek začne dostávať závraty. A takýto človek je policajný prezident? Lotor.I keď má pekné slovenské priezvisko, má strašne ďaleko k slovenskej národnosti. To už vidíme pri jeho komunikácii na tlačových besedách, kým povie jedinú súvislú vetu, tak človek by medzitým porodil dva tulene." Ján Slota

„ Je to pravá česká sranda. Jak to vyřešit, zatím nevím, vracím se z Lucemburska do Prahy a musím zjistit, co se pro to dá udělat, ale úředníci pracují a svět se nezboří. Jasné je jen, že se musíme domluvit, jednat a každý musí slevit ze svých stanovisek.“

Karel Schwarzenberg

„Ktorý zákon, legislatíva EÚ boli porušené? Prečo ja toto mám skúmať? Je Cyprus krajina embargovaná?“

Mikuláš Dzurinda

„ Berme to tak. Ja sa teším, že SDKÚ je vo vláde. Nie preto, že by som mal ja z toho profitovať, preboha živého. „

Ondrej Ščurka

"Nie, o takomto liste vôbec neviem. Nemám o takomto liste žiadnu vedomosť. Žiadny takýto list som nedostala, ani nemám vedomosť, že by existoval. Nevidela som taký list, zoznámim sa s ním. Je však zaujímavé, že ho má pán exminister Vážny, ale nemá ho nik z vlády."

Iveta Radičová

„Napísali ste niečo, čo je nehodnotné.“

Milan Fiľo

"V prípade, že by predseda SNS Slota vyslovil smerom k mojej osobe obdiv, alebo prehnané uznanie, začal by som uvažovať, či vykonávam svoju prácu dobre a možno by som sa aj hanbil.“ Jaroslav Spišiak

"Ja tu len reprodukujem niekoho, kto sa bojí otvorene hovoriť. Kto zavraždil pápayovcov? Kto zavraždil reiszovcov? Kto zavraždil Valka? Ja vám jedno poviem, ten kto zavraždil Valka, ten sa určite zase nájde niekde mŕtvy. Určite to nebude živý vrah. Možno aj mňa nájdete s prestrelenou hlavou." Ján Slota

14. 4. 2011

SATAN WANTS YOU TO JOIN HIM IN HELL

SATAN WANTS YOU TO
JOIN HIM IN HELL
Zákonník práce, § 76, Odstupné a odchodné

(3) Ak zamestnanec po skončení pracovného pomeru nastúpi opäť k tomu istému zamestnávateľovi alebo k jeho právnemu nástupcovi do pracovného pomeru pred uplynutím času určeného podľa poskytnutého odstupného, je povinný vrátiť odstupné alebo jeho pomernú časť. Pomerná časť odstupného sa určí podľa počtu dní od opätovného nástupu do pracovného pomeru do uplynutia času vyplývajúceho z poskytnutého odstupného.

Wir haben also alles richtig gemacht

Wir haben also alles richtig gemacht
"Som presvedčená, že nedošlo k porušeniu nijakého zákona a že aj na odmenu za štvorročné výkony a aj na odstupné za štvorročnú pozíciu som mala nárok," povedala pre médiá po dnešnom rokovaní Rady Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miloslava Zemková. K téme jej odstupného a odmeny zo zaniknutého Slovenského rozhlasu (SRo) ďalej uviedla, že postupovala v súlade so zákonom. "Nepovažujem to za neetické," povedala. Za problematickú považuje komunikáciu k tejto téme. Odstupné darovala v čase, keď ho aj dostala, teda v januári. "Urobila som to na základe slobodného rozhodnutia a to nie je verejná informácia," konštatovala. Otázka jeho vrátenia by podľa Miloslavy Zemkovej mohla byť nastolená vtedy, ak by niečo nebolo urobené v súlade so zákonom alebo inými normami. Odmena a odstupné boli Miloslave Zemkovej pri zániku Slovenského rozhlasu (SRo) vyplatené podľa zákonov a noriem platných v rozhlase, myslí si to predseda Rady RTVS Miroslav Kollár. Šéf rady počas jej dnešného rokovania pripomenul, že odmena vo výške troch platov, ktorú Zemkovej koncom minulého roka schválila Rozhlasová rada, bola jedinou počas štyroch rokov a deviatich mesiacov vo vedení rozhlasu. Vzhľadom na výsledky rozhlasu pod Zemkovej vedením "je to skôr odmena nedostatočná ako prehnaná," povedal Kollár. V čase, keď Zemková dostala odstupné vo výške štyroch platov, teda v januári, bola len kandidátkou na šéfa RTVS a nemohla vedieť, či bude zvolená, pripomenul člen rady Vladimír Talian. Podľa Taliana mala byť téma otvorená v januári, dnes keď je Miloslava Zemková generálnou riaditeľkou RTVS sa už dostala do iných súvislosti. Ak by Zemková mala vrátiť RTVS odstupné, potom by tak mal spraviť aj štát, ktorému z odstupného odviedla dane a odvody do sociálnej a zdravotnej poisťovne, tvrdí podpredseda Rady RTVS Andrej Miklánek. K udeleniu odstupného výhrady nemá. Žiadny z deviatich radných ich ani počas rokovania neprezentoval. Zemková dostala od zaniknutého SRo vďaka kolektívnej zmluve odstupné vo výške štyroch platov a k tomu aj odmenu v sume troch mesačných miezd. Spolu tak zinkasovala zhruba 30-tisíc eur. Ako šéfka RTVS uviedla vo vysielaní Slovenského rozhlasu, vlani v máji sa dohodlo, že v rozhlase sa otvorí kolektívna zmluva v septembri. Výška odstupného bola podľa Zemkovej 16-tisíc eur pred zdanením, keďže poberala mesačný plat 4 008 eur. Pôvodná kolektívna zmluva riaditeľke nepriznávala odstupné. Podľa novej menovaní alebo volení funkcionári SRo mali za každý odpracovaný rok nárok na odstupné vo výške jedného priemerného platu. Miloslava Zemková v utorok 12. apríla uviedla, že odstupné nemôže vrátiť, pretože nemá kam - bolo vyplatené z rozpočtu SRo, nie RTVS. "Môže ho jedine darovať, tak aj spravila," informoval RTVS. Zemková však odmietla nekonkretizovať, na čo odstupné darovala. Šéfka RTVS svojím vyhlásením reagovala na výzvu predsedu SaS a NR SR Richarda Sulíka na vrátenie odstupného za pôsobenie v rozhlase. Miloslava Zemková viedla Slovenský rozhlas do 31. decembra, od 1. januára totiž vznikol RTVS zlúčením STV a SRo a jej funkcia v SRo zanikla. Následne ju predseda parlamentu Sulík od 1. januára poveril dočasným vedením RTVS. Poslanci Národnej rady SR 10. februára zvolili 80 hlasmi za historicky prvú šéfku RTVS. © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA RTVS Updated

RADA RTVS Updated

Exekúcia v šesťmiliónovom spore s Omegou Plus je aktuálne zažehnaná, na dnešnom rokovaní Rady Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) o tom informovala šéfka RTVS Miloslava Zemková. "Generálny prokurátor vyhovel našej žiadosti, podal mimoriadne dovolanie na Najvyšší súd SR," uviedla počas rokovania pre médiá Zemková s tým, že RTVS to Generálna prokuratúra SR oznámila listom 4. apríla. "Momentálne to znamená zastavenie exekúcie a do budúcnosti to môže znamenať otvorenie celého súdneho sporu od začiatku," teda jeho posunutie na prvostupňové konanie, na okresný súd. Ak sa tak však nestane, môže sa začať exekúcia. Zemková nechce vopred hovoriť o tom, čo by sa stalo, ak by sa Najvyšší súd SR nerozhodol v prospech RTVS. Teoreticky by však exekútor mohol siahnuť na "všetky hnuteľné veci, na vysielacie technológie, na autá, na moju stoličku, na počítače a tak ďalej," dodala pre médiá generálna riaditeľka RTVS. V januári Zemková informovala, že exekúcia zo sporu s Omega plus je vo výške 5,918 milióna eur a suma každým dňom rastie. Zároveň upozornila, že ak by sa nedalo so spoločnosťou Omega plus dohodnúť, situáciu by mohol vyriešiť iba štát. RTVS "nie je schopná tento dlh sama vykryť". STV právoplatne prehrala starý súdny spor s Omega Plus v lete. Spoločnosť ju žalovala pre vypovedanie zmluvy na výrobu predpovede počasia - firma ju mala vyrábať do roku 2005. Zmluvu podpísali v roku 1997 za riaditeľovania Igora Kubiša, vypovedaná bola za riaditeľa Milana Materáka. Podľa verdiktu má televízia zaplatiť firme priznanú istinu 2 826 584,88 eura a priznané trovy konania 157 397,96 eura. Tento verdikt odvolacieho Krajského súdu v Bratislave je z 22. júna 2010. Rozsudok nadobudol právoplatnosť 31. augusta, suma však narastá.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

"Prostriedky, ktoré má v súčasnosti Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS), stačia na bežnú prevádzku, nestačia však na vykrytie príjmov a strát. Pred novinármi to dnes počas rokovania Rady RTVS uviedla generálna riaditeľka RTVS Miloslava Zemková. Vlani hospodárila Slovenská televízia so stratou asi 25 miliónov eur. Zemková povedala, že rozhlas naopak hospodáril v štruktúre príjmy-výdavky so ziskom. "To, že sme museli účtovne riešiť dotáciu pre dcérsku spoločnosť RTVS, ktorá je zle nastavená zo zákona, tak to je iná vec," komentovala polmiliónový presun prostriedkov z rozhlasu, teda dotáciu pre organizáciu, ktorá vyberá poplatky od koncesionárov. Zemková povedala, že RTVS bude tlačiť pred sebou dlh aj v prípade, že Rada RTVS dnes prijme jej návrh rozpočtu. "Naozaj ide o balvan, ktorý tlačíme pre sebou a RTVS ho nespôsobila," povedala Zemková. Dlh chce RTVS riešiť aj za pomoci štátu. Generálna riaditeľka Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miloslava Zemková predstavila dnes Rade RTVS návrh rozpočtu na tento rok, ktorý počíta so schodkom vo výške 5,39 milióna eur. Príjmy sú naplánované vo výške 98,3 milióna a výdavky predstavujú 103,7 milióna eur. Rada dokument odobrila. "Ide o vysoko reštriktívny rozpočet," komentovala šéfka RTVS. Zemková vyhlásila už skôr, že vyrovnaný rozpočet bude môcť zostaviť najskôr v roku 2012. Prijatý rozpočet počíta s výberom koncesionárskych poplatkov vo výške 75,1 milióna eur.

Copyright © TASR 2011

Zomrel Jozef Majerčík

Zomrel Jozef Majerčík
V pondelok 4. apríla zomrel v Bratislave Mgr. art. Jozef Majerčík, jedna z najvýraznejších osobností folklórneho diania na Slovensku, kultúrno-osvetový pracovník, folklorista, národopisný zberateľ, herec a pedagóg. Celoživotnou prácou prispel k rozvoju národného povedomia, prezentácie a reprezentácie slovenskej tradičnej ľudovej kultúry a pôvodnej slovenskej filmovej tvorby. Pohreb zosnulého sa uskutoční v piatok 15. apríla o 15.oo hod. v Krematóriu v Bratislave. Jozef Majerčík bol legendárnym interpretom sólových postáv tanečných diel popredných majstrov scénického tanca v Lúčnici i v SĽUK–u. Poznáme ho ako nezabudnuteľného herca a tanečníka v postavách filmov z prostredia venovaného ľudským príbehom pretkaným tradičnými zvykmi a obyčajami. Narodil 4. decembra 1928 vo Východnej. Pôvodným povolaním bol stavebný technik. Najprv mienil pokračovať v štúdiách na Slovenskej vysokej škole technickej (SVŠT) v Bratislave, zlákal ho však folklór, ktorému zasvätil svoj ďalší život. V rokoch 1952–1953 sa stal členom a sólistom tanečnej zložky SĽUK-u a v roku 1953 začal študovať na Vysokej škole múzických umení (VŠMU) v Bratislave. V tom istom roku ho súčasne prijali do súboru Lúčnica, kde zotrval až do roku 1971 ako sólista - tanečník a pedagóg. Účinkoval ako sólista v znamenitých choreografiách Štefana Nosáľa (Zbojnícky tanec, Radvanský jarmok, Goralská ľúbosť, Zbojnícka rozprávka, Hôrni chlapci, Na detvianskych lazoch, Čerkaný, Romano čapašik, Pod naším Kriváňom a i.), vystupoval i ako inštrumentalista v hre na fujaru. Po absolvovaní vysokej školy pracoval viac ako 30 rokov (1959– 1992) ako samostatný odborný pracovník pre folklórny tanec v odbore záujmovej umeleckej činnosti Osvetového ústavu v Bratislave. Venoval sa poradensko-metodickej, lektorskej, inštruktorskej, školiteľsko-vzdelávacej činnosti pre choreografov folklórnych súborov a vedúcich folklórnych skupín na úrovni celoslovenskej i v dosahu na krajskú a okresnú pôsobnosť. V rokoch 1952–1953 stál pri zrode Folklórneho festivalu Východná a bol dlhoročným členom programovej rady, autorom a režisérom mnohých scénických programov a súťaží. Inicioval a od roku 1971 bol jedným z hlavných organizátorov hnutia dedinských folklórnych skupín "Nositelia tradícií", zameraného na uchovávanie, ochranu a rozvoj tradičných foriem ľudovej kultúry. V spolupráci so Slovenskou akadémiou vied (SAV) a Krátkym filmom Bratislava sa venoval filmovej dokumentácii tanca a vybudoval v Osvetovom ústave rozsiahly archív tanečných filmov a videozáznamov rôznych tanečných žánrov (folklórny tanec, spoločenský tanec, moderný scénický tanec, džezbalet, z detskej folklórnej i nefolklórnej tvorby, inonárodné tance). V 60. rokoch 20. storočia bol Jozef Majerčík členom poradného zboru redakcie pre ľudovú kultúru Československej televízie v Bratislave a spolupracoval na príprave a realizácii cyklu hudobno-tanečných dokumentov z jednotlivých etnografických oblastí Slovenska pod názvom Zem spieva. Ako výrazný charakterový herec a talentovaný tanečník účinkoval v mnohých filmoch domácej i zahraničnej produkcie: Rodná zem (1953), Balada o Vojtovej Maríne (1964, TV), Kubo (1965, TV), Synovia Veľkej medvedice (1966, nemecký western), Roztrhla sa hudáčkovi struna (1966, TV), Živý bič (1966, TV), Rok na dedine (1967), Stopy na Sitne (1968), Málka (1968, TV), Nevesta hôľ (1971), Deň, ktorý neumrie (1974), Pacho, hybský zbojník (1975), Jedenáste prikázanie (1977, TV seriál), Krutá ľúbosť (1978), Pustý dvor (1978), Na baňu klopajú (1980, 4-dielny TV seriál), Plavčík a Vratko (1981), Popolvár najväčší na svete (1982), Skleníková Venuša (1985) a iných. Za svoju činnosť dostal viacero ocenení: Zlatú plaketu Folklórneho festivalu Východná (1971), Zlatú plaketu generálneho riaditeľa Slovenskej filmovej tvorby (1987), titul Zaslúžilý pracovník kultúry (1988). V roku 1998 mu generálny riaditeľ Národného osvetového centra v Bratislave udelil najvyššie kultúrno-osvetové vyznamenanie Medailu Daniela Gabriela Licharda.
Copyright © TASR 2011

Prd do ohňa nepriložíš

Prd do ohňa nepriložíš

.

13. 4. 2011

Zomrel Miroslav Tichý

Zomrel Miroslav Tichý
Vo veku 84 rokov zomrel v utorok 12. apríla český amatérsky fotograf Miroslav Tichý. Informoval o tom zberateľ Tichého tvorby a šéf nadácie Tichý oceán Roman Buxbaum. Tichý sa narodil v roku 1926 v Kyjove, v druhej polovici 40. rokov študoval na Akadémii výtvarných umení, no štúdium neukončil. V 50. rokoch sa venoval maľbe a kresbe, pričom sa inšpiroval najmä impresionizmom a kubizmom. V 70. rokoch sa začal orientovať na fotografiu. Aparáty si vyrábal z rôznych netypických súčiastok a fotil voyeurským štýlom, teda bez toho, aby o fotení ľudia vedeli. Aj preto mali jeho fotografie vždy horšiu kvalitu. Fotografa verejnosti predstavil až v 90. rokoch zberateľ jeho tvorby Roman Buxbaum. Prvú výstavu mal Tichý v roku 2004 v španielskej Seville, o rok neskôr vystavoval v švajčiarskom Zürichu. V roku 2005 ho na festivale fotografie vo francúzskom Arles vyhlásili za Objav roka. Podľa jeho kritikov však v prípade Tichého išlo o kurátorskú manipuláciu, ktorá stavala na jeho zaujímavom životnom príbehu. Informáciu zverejnila webová stránka iDNES.cz.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

408

408
Zo Slovenského rozhlasu má v máji odíst 80 pracovníkov. Zo Slovenskej televízie 328.

RADA RTVS

RADA RTVS

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Tisíc a jedna noc - Markíza ; 2. Česko Slovenská SuperStar - Markíza ; 3. TELEVÍZNE NOVINY - Markíza ; 4. Modré z neba - Markíza ; 5. Športové noviny - Markíza ; 6. 96 hodín - Markíza ; 7. Ordinácia v ružovej záhrade V. - Markíza ;8. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 9. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 10. ŠPORT- TV JOJ ; 11. Nočné Televízne noviny - Markíza ; 12. Počasie - Markíza ; 13 Patriot - Markíza ; 14. Lampáreň - - Markíza ; 15.KRIMI NOVINY – TV JOJ ; 16.Hľadá sa MILIONÁR- TV JOJ ; 17 Na telo - Markíza ;

12. 4. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Krajinský súd v nemeckom meste Koblenz poslal včera deviatich z 18 prevádzkovateľov nacisticky orientovanej rozhlasovej stanice vo veku 20-37 rokov na niekoľko rokov za mreže. Ostávajúcich obvinených odsúdil na podmienečné tresty. Obžalovaných uznal súd vinnými - v súlade s postojom prokuratúry - aj z trestného činu založenia kriminálneho zoskupenia. Cieľom rozhlasovej stanice bolo šírenie ideológie národného socializmu a xenofóbnej, antisemitskej štvavej propagandy. Zainteresovaní na to využívali aj 154 skladieb, ktorých texty boli v rozpore so zákonom. Všetci obžalovaní sa v princípe na súde k činom priznali, čo orgánom činným v trestnom konaní ušetrilo zdĺhavé dôkazové konanie. Copyright
© TASR 2011
Egyptský vojenský súd usvedčil blogera z urážky armády a odsúdil ho na tri roky väzenia. Súd vyniesol rozsudok nad 26-ročným Majkílom Nábilom Sanádom v nedeľu. Odsúdený písal na svojom blogu o zneužívaní zo strany armády a súd ho preto obvinil z lojálnosti k zosadenému prezidentovi Husnímu Mubarakovi. Organizácia Reportéri bez hraníc je rozsudkom pobúrená. Rozsudok, ktorý vyniesli bez prítomnosti obhajcov, vyvolal obavy, že vojenská vláda nebude presadzovať väčšie slobody, ako sľubovala. Znepokojivý je tiež fakt, že vojenská vláda netoleruje kritiku. Člen vládnej vojenskej rady generálmajor Muhammad al-Assár v reakcii na rozhodnutie súdu vyhlásil, že "armáda je kritike otvorená, no len do určitej miery". "Problémom je spochybňovanie úmyslov armády," vyhlásil. Sanáda zadržali pred dvoma týždňami za jeho článok pod názvom Ľud a armáda nikdy nešli ruka v ruke, v ktorom hovoril o "pokračujúcej vernosti a lojálnosti armády k Mubarakovi. Kritizoval tiež povinnú vojenskú službu a armádu vinil zo zneužívania. Armáda vládne v Egypte od 11. februára, keď pod tlakom protestov odstúpil dlhoročný prezident Husní Mubarak.
Izraelskí predstavitelia často dávajú interview pre rozhlasové stanice z domu, no poslucháčom sa naskytla neočakávaná možnosť "nahliadnuť" do priestoru, kde sa práve nachádzal ich minister zahraničia. Izraelská spravodajská internetová stránka Ynet.com v utorok uviedla, že poslucháči začuli nezvyčajný zvuk spláchnutia záchoda potom, ako sa Avigdor Lieberman vyjadril k novovypuknutým sporom s palestínskou militantnou skupinou Hamás. Počas pondelkového interview pre verejnoprávny rozhlas šéf kontroverznej ultranacionalistickej strany Jisrael Beiteinu (Izrael je náš domov) Avigdor Liebermann povedal, že "vieme, s kým máme dočinenia". A potom stiahol splachovač v záchode. Jisrael Beiteinu je tretia najväčšia strana v izraelskom Knessete s 15 kreslami v 120-člennom parlamente. Nedávny prieskum ukázal, že ak by sa voľby konali dnes, strana by získala ďalšie dve kreslá. Lieberman sa často objavuje na prvých stránkach novín pre jeho často nediplomatické vyjadrenia a čelí tiež možnému obvineniu z korupcie.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Licenčná rada dnes rozhodla o udelení dvoch pokút v rovnakej výške 1000 eur spoločnosti MAC TV za sponzorovanie politickej publicistiky v reláciách Lampa, ktoré odvysielala TV JOJ v dňoch 28. októbra a 4. novembra minulého roku. Rada pre vysielanie a retransmisiu na svojom zasadnutí okrem iného začala správne konanie voči RTVS vo veci možného porušenia objektívnosti politickej publicistiky v programe O 5 minút 12 zo dňa 13. februára tohto roku. Voči spoločnosti Markíza-Slovakia začala takisto správne konanie v piatich prípadoch. V súvislosti s odvysielaním programovej ponuky prostredníctvom oznámení o filmoch Jumper, Alexander Veľký, Odsúdení zomrieť: Otvorené more bez uplatnenia jednotného systému označovania mohlo dôjsť k porušeniu paragrafu o ochrane maloletých v zákone o vysielaní a retransmisii. Spoločnosť bude vysvetľovať aj odvysielanie viacerých reklamných spotov - na liek Mucosolvan mäkké pastilky, Panadol Baby, Tantum verde či Mucoplant Spitzwegerich Hustensaft. V týchto prípadoch mohlo dôjsť k porušeniu zákona v súvislosti s výzvou na prečítanie informácie pribalenej k lieku.

Copyright © TASR 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Mesto Trenčín v pondelok (11.4.) doručilo vysielateľovi Televízie Trenčín výpoveď zmluvy o zabezpečení prevádzky a vysielania mestskej televízie. TASR o tom dnes informoval hovorca mesta Richard Nemec. "Zmluva bola uzatvorená ešte v júni 2001, mesto Trenčín odvtedy spoločnosti Slovakia okolo sveta, s. r. o., vyplatilo takmer 1,7 milióna eur. Výpovedná lehota je tri mesiace, pričom začína plynúť od 1. mája," ozrejmil Nemec. Ako dodal, súčasťou zmluvy s mestom Trenčín bola aj podmienka dodržiavania zákona o vysielaní a retransmisii. Spoločnosť Slovakia okolo sveta, s. r. o., však podľa neho tento zákon viackrát porušila, keď nezabezpečila objektívnosť a nestrannosť vysielania. Svojimi právoplatnými rozhodnutiami to v minulom období konštatovala Rada pre vysielanie a retransmisiu. Porušila tým aj podmienky zmluvy s mestom Trenčín, ktoré sa ju rozhodlo vypovedať. "Vzhľadom na narastajúci počet porušení zákona, ich intenzitu, okolnosti porušenia zákona a najmä na závažnosť následkov spojených s protiprávnym konaním Slovakie okolo sveta ako vysielateľa, je nevyhnutné zo strany mesta dôrazne sa dištancovať od takéhoto konania. Je nemysliteľné, aby mesto z verejných financií naďalej podporovalo vysielateľa, ktorý svojím konaním neustále porušuje zákon. Dôsledok takéhoto konania je v priamom rozpore s vereným záujmom," odôvodnil vypovedanie zmluvy primátor Trenčína Richard Rybníček. Podľa riaditeľa Televízie Trenčín Petra Hlucháňa je vypovedanie zmluvy obrovským šokom. "Stalo sa tak v čase, keď ako druhá regionálna televízia na Slovensku finišujeme s digitálnym vysielaním a v čase, keď sme počas minulého víkendu získali dve prestížne ocenenia medzi slovenskými regionálnymi televíziami," povedal pre TASR Hlucháň. Ako dodal, od trenčianskeho primátora je to absolútne nezodpovedný krok a útok na demokraciu v Trenčíne. "Takýto úder pod pás sme si rozhodne nezaslúžili. List od mesta prehodnotia naši právnici a až potom zaujmeme oficiálne stanovisko," zdôraznil Hlucháň.
Copyright © TASR 2011

Darovala darované

Darovala darované
"Miloslava Zemková nemôže odstupné vrátiť, pretože nemá kam - bolo vyplatené z rozpočtu SRo, nie RTVS. Môže ho jedine darovať, tak aj spravila," uviedla pre agentúru SITA Alexandra Štullerová Koreňová zo vzťahov s verejnosťou Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS), organizačnej zložky Slovenského rozhlasu. Šéfka RTVS cez hovorkyňu reagovala na dnešnú výzvu predsedu SaS a NR SR Richarda Sulíka. Sulík bývalú riaditeľku zaniknutého Slovenského rozhlasu (SRo) vyzval na vrátenie odstupného za pôsobenie v rozhlase, nevidí naň morálny nárok. Zemková zatiaľ nekonkretizovala, na čo odstupné darovala. Zemková dostala pri odchode z rozhlasu trojmesačné odstupné aj odmenu. Priznanie odmeny pre Zemkovú je však podľa Sulíka v poriadku. "Takúto jednu platbu si zaslúži, lebo niekoľko rokov viedla rozhlas s patričnou odbornosťou a s patričnou cťou a výsledky, ktoré má rozhlas, sa nedajú porovnať s výsledkami, ktoré mala STV. Moje osobné presvedčenie je také, že odmenu za svoje doterajšie pôsobenie v rozhlase si pani Zemková jednoznačne zaslúži, keby to bolo v mojej moci, tak by som jej takúto odmenu jednoznačne podpísal,“ vysvetlil svoj postoj na dnešnej tlačovej besede. Odstupné však podľa Sulíka vzbudzuje príliš veľa otáznikov, obzvlášť vzhľadom na to, že Zemková šéfuje aj nástupníckej inštitúcii RTVS. Minister kultúry Daniel Krajcer (SaS) v pondelok 11. apríla povedal, že táto téma patrí Rade RTVS, ktorá má plnú zodpovednosť zo zákona riešiť takéto veci. "Iste viete, že minister kultúry inštitúciu neriadi a neriadi ani generálnu riaditeľku tejto inštitúcie," dodal. Predseda Rady RTVS Miroslav Kollár, zatiaľ tému nekomentoval. Ako uviedol pre SITA, potrebuje sa najskôr oboznámiť so zmluvami, na základe ktorých boli Zemkovej odmeny vyplatené. Téma v oficiálnom programe štvrtkového rokovania rady zaradená nie je, no podľa Kollára sa jej rada s vysokou pravdepodobnosťou bude venovať. Denník Sme informoval, že Zemková dostala od zaniknuvšieho SRo vďaka kolektívnej zmluve odstupné vo výške štyroch platov a k tomu aj odmenu v sume troch mesačných miezd. Spolu tak zinkasovala zhruba 30-tisíc eur.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Môže zasponzorovať rozhlasové odbory

Môže zasponzorovať
rozhlasové odbory
Šéfka Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miloslava Zemková by mala vrátiť odstupné, ktoré dostala za štvorročné pôsobenie na čele SRo. Dnes ju na tento krok vyzval predseda Národnej rady SR a líder SaS Richard Sulík. K tejto výzve pristúpil po tom, ako sa dnes dozvedel, že Zemková okrem odstupného dostala aj odmenu. Tú si podľa Sulíka zaslúži. "Niekoľko rokov viedla SRo s patričnou odbornosťou a cťou. Výsledky rozhlasu sa nedajú porovnať s výsledkami STV. Moje osobné presvedčenie je také, že odmenu si zaslúži, keby to bolo v mojej moci, ja by som jej ju podpísal," povedal Sulík. Na margo odstupného však poznamenal, že sa mu jeho udelenie nezdá primerané, keďže Zemková prešla z rozhlasu do nástupníckej inštitúcie. "Vzbudzuje to zbytočne veľa otáznikov najmä po tom, ako začala riadiť RTVS. Predpokladám, že sa v tomto prípade zachová zodpovedne a odstupné vráti," poznamenal. O vrátení peňazí sa však podľa svojich slov so šéfkou RTVS nerozprával. "Je to samozrejme jej rozhodnutie," povedal. Ak to Zemková neurobí, Sulík konať nebude, len to zoberie na vedomie. Líder SaS zároveň uznáva, že súčasný systém prideľovania odstupného manažérom nie je v poriadku. "Robíme zmeny, ale nespravíme ich hneď a všade," dodal. Denník Sme dnes informoval, že Zemková dostala zo SRo okrem odstupného vo výške štyroch platov aj odmeny vo výške troch platov. Zemková v rozhlase mesačne zarábala v priemere asi 4282 eur, pri odchode tak zinkasovala asi 30.000 eur. Odmenu schválila na poslednom zasadnutí Rada SRo. "Nevedeli sme o odstupnom. Osobne by som v takom prípade za odmenu nehlasoval," povedal pre denník člen rady Michal Dzurjanin. Ako uviedol bývalý člen rady a súčasný člen Rady RTVS Vladimír Talian, bola to jediná odmena za štyri roky Zemkovej pôsobenia v rozhlase, počas ktorého dosahovala dobré hospodárske výsledky.
Copyright © TASR 2011

Áno, áno, áno ! To je skutočná úloha RTVS !

Áno, áno, áno !
To je skutočná úloha RTVS !
Jednotka STV prinesie svojim divákom plnohodnotný zážitok zo sobáša britského princa Williama s Kate Middleton. Tejto udalosti venuje takmer šesť hodín vysielacieho času v piatok 29. apríla 2011. S priamym prenosom sa pridá aj Rádio_FM. Program sa začne na Jednotke už ráno o 9.00 h hodinovým dokumentom William a Harry - princovia ľudu. Okrem sledovania samotného rastu a vývoja oboch prominentných synov sa vo filme diváci dozvedia veľa zaujímavého aj o ich rodinnom pozadí. Počnúc ich starými rodičmi - kráľovnou Alžbetou a kráľom Filipom, otcom Charlesom a najmä ich matkou Dianou, ktorá ich výchovu a smerovanie najviac ovplyvnila. Vo filme odznie taktiež veľa zo súkromia oboch princov: od narodenia, dospievania, cez roky štúdií, vojenskej služby, nazrieme aj do ich citového života a dozrievania v mladých mužoch. Následne je do vysielania pripravený priamy prenos Svadba princa Williama. Jednotka Slovenskej televízie ho odvysiela so začiatkom o 10.00 h. Moderátorom priameho prenosu bude Ľubomír Bajaník, diskutérom lifestylovej stránky Roman Bomboš z Rádia Slovensko. Svadba princa Williama a Kate Middleton bude v slovenskom mediálnom priestore ďalším spoločným projektom Rozhlasu a televízie Slovenska. Súbežne s Jednotkou STV budú mať možnosť byť pri kráľovskom sobáši v priamom prenose aj poslucháči jednej z programových služieb verejnoprávneho rozhlasu. Tento zážitok rovnako so začiatkom v piatok 29. apríla o 10.00 h sprostredkuje poslucháčom na všetkých svojich frekvenciách aj Rádio_FM.
TV Markíza odvysiela exkluzívny priamy prenos zo svadby princa Williama s Kate Middleton! Dňa 29. apríla od 11.00 hod ponúkne televízia Markíza svojim divákom exkluzívnu možnosť byť svedkom veľkolepej svadby princa Williama s Kate Middleton. Prostredníctvom 3,5 hodinového priameho prenosu, súčasťou ktorého budú aj živé vstupy dvoch vyslaných redaktorov TV Markíza s najaktuálnejšími informáciami a zaujímavosťami, budú diváci súčasťou jednej z najväčších udalostí britskej kráľovskej rodiny. Zo štúdia bude priebeh honosnej svadby spolu so zaujímavými hosťami komentovať moderátorka Zlatica Puškárová. Množstvo ďalších informácií sprostredkuje TV Markíza divákom aj prostredníctvom ranného magazínu Teleráno. Priame vstupy zo svadby princa Williama s Kate Middleton ponúkne divákom v 3,5 hodinovom bloku exkluzívne televízia Markíza v piatok, 29. apríla od 11.00 hod.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Spoločnosť UPC, najväčší káblový operátor na Slovensku, zaraďuje dnešným dňom do programovej skladby svojho infokanálu UPC Expres vysielanie TV SME. Internetovú televíziu denníka SME diváci nájdu na televíznych obrazovkách denne v podobe 60-minútového vysielacieho bloku so začiatkom o 22:00 hod. Spoločnosť UPC týmto rozširuje ponuku infokanálu UPC Expres o populárne zábavné, dokumentárne či humoristické relácie, ktoré sa teraz dostávajú z internetu aj na televízne obrazovky. TV SME bude vo vysielaní UPC Expres zaradené v premiére vždy v utorok, a následne bude v ďalších dňoch reprízované v rovnakom čase. Hodinový blok vysielania TV SME prinesie na obrazovky výber toho najlepšieho z produkcie tejto televízie. Diváci si na TV obrazovkách budú môcť pozrieť publicistické, dokumentárne či zábavné relácie ako napr. reláciu Pavla Grausa „Ako prežiť“, prehľad najdôležitejších udalostí „This Week in Slovakia“ s Tomom Nicholsonom alebo „Dopravné oko“ Maroša Palescha. Nebudú chýbať ani humoristické a satirické relácie z cyklu „Trnkova chvíľa poézie“ a „Nová vlastiveda“, dokumentárne „Hore bez“, ale aj publicistické „Argumenty Ivana Štulajtera“ či „Na rovinu“ s Jurajom Hrabkom. UPC Expres je infokanál spoločnosti UPC BROADBAND SLOVAKIA, ktorý ponúka množstvo užitočných a zaujímavých informácií zo sveta digitálnej televízie, internetu a telefónie. Je súčasťou základnej digitálnej programovej ponuky, ktorú prijíma automaticky každý užívateľ digitálnej káblovej televízie UPC Digital, a takisto je súčasťou Rozšíreného súboru káblovej analógovej televízie v Bratislave. Celkovo ho v súčasnosti môže sledovať takmer 400 000 domácností v 20 mestách. „Spoluprácu s UPC BROADBAND SLOVAKIA vnímame ako možnosť ponúknuť televíznemu divákovi iný typ programu na aký je bežne zvyknutý z klasických televízií,“ povedal k uvedeniu TV SME do vysielania UPC EXPRES riaditeľ televízie SME Martin Čorej. "V pravidelnej týždennej slučke ponúkneme programové typy, ktoré sú vo vysielaní TV SME dlhodobo úspešné. Vstupom do priestoru doteraz vyhradenému pasívnej zábave chceme vyskúšať fungovanie typicky internetovej dramaturgie, veríme, že oslovíme divákov, ktorí doteraz nevenovali pozornosť iným možnostiam televíznej zábavy ako ponúka klasická televízna tvorba. Je len otázkou času, kedy sa internetový obsah dostane do obývačiek našich bytov - do televízora a táto spolupráca je pre diváka istý spôsob degustácie obsahu, ktorý bol doteraz prístupný výhradne cez internet," dodal M. Čorej.

Все Темы Раскрыты ? Spentieva sa ?

Все Темы Раскрыты ?

Spentieva sa ?

Sekcia ekonomiky Peter Ondro ;

Sekcia ľudských zdrojov Marcela Vlčková .

11. 4. 2011

Zomrel Ladislav Lakomý

Zomrel Ladislav Lakomý
Vo veku nedožitých 80 rokov dnes zomrel český filmový, televízny a divadelný herec Ladislav Lakomý. V Brne, kde strávil takmer celý profesionálny život, podľahol ťažkej chorobe. Rodák z mestečka Náměšť na Hané pri Olomouci mal na sklonku života dokonca od lekárov zakázané hrať. Člen Mestského divadla v Brne a Národného divadla v Brne debutoval v športovej dráme Poslední etapa (1962). V 60. a 70. rokoch stvárnil postavy vo viacerých tendenčných filmoch o histórii Československa a to napriek tomu, že bol v roku 1968 vylúčený z Komunistickej strany Československa. Z významnejších filmov si zahral napríklad vo vojnovej snímke Oznamuje se láskám vašim (1988) či v dráme Člověk proti zkáze (1989) o posledných dňoch Karla Čapka. Po zmene režimu v roku 1989 sa objavil napríklad v rozprávkach Nesmrtelná teta (1993) alebo Čarovný mešec (1996). Herec, ktorý bol známy i svojou pedagogickou činnosťou a prácou v rozhlase, dostal v roku 2006 Cenu mesta Brna. Jeho poslednou úlohou bola rola Walta v divadelnej komédii Dobře rozehraná partie, ktorá mala premiéru 11. decembra 2010 v Mestskom divadle v Brne. Informáciu zverejnila webová stránka blesk.cz.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.