DALITO!

9. 4. 2011

Zomrel Sidney Lumet

Zomrel Sidney Lumet
Americký režisér Sidney Lumet, známy filmami ako Dvanásť rozhnevaných mužov (1957), Serpico (1973) alebo Dog Day Afternoon (1975), zomrel v sobotu ráno v New York City. Ako na svojej webovej stránke informoval magazín The Hollywood Reporter, 86-ročný filmár podľahol lymfómu. Lumet, ktorý si počas svojej kariéry vyslúžil päť nominácií na Oscara, získal v roku 2005 od americkej Akadémie filmových umení a vied čestnú cenu za celoživotné dielo. Narodil sa 25. júna 1924 vo Philadelphii a vyrastal v New Yorku. Začínal réžiou živých televíznych programov a ako filmový režisér obľuboval nakrúcanie v uliciach New Yorku. Jeho prvým celovečerným filmom bola súdna dráma Dvanásť rozhnevaných mužov. V sedemdesiatych rokoch 20. storočia spolupracoval s Al Pacinom na snímkach z ulíc New Yorku Serpico alebo Dog Day Afternoon. Podľa scenára Paddyho Chayefského režíroval satiru o televíznom biznise Network (1976). Jeho posledným filmom bol kriminálny triler Než sa diabol dozvie, že si mŕtvy (2007). Lumet bol v čase svojej smrti štvrtý raz ženatý. Jeho prvou manželkou bola herečka Rita Gam (1949 – 1954), potom si vzal Gloriu Vanderbilt (1956 – 1963), nasledovalo manželstvo s Gail Jones (1963 – 1978) a napokon sa v roku 1980 oženil s Mary Gimbel.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK
„ Kauza padáky je uzavretá, žiadne ďalšie nehrozia. Myslím tie zlaté.“
Miloslava Zemková, 24. 7. 2008

Sobotný pokus a NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

Sobotný pokus a NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA
Pozvanie do diskusnej relácie V politike, ktorú televízia TA3 odvysiela v sobotu 9. apríla 2011 o 12.30 hod., prijali Jozef Mihál a Branislav Ondruš. V diskusnej relácii moderátorka Ľuba Oravová otvorí témy týkajúce sa odvodovej reformy a jej dôsledkov na živnostníkov, zamestnancov. S hosťami Jozefom Mihálom, ministrom práce, sociálnych vecí a rodiny (SaS) a Branislavom Ondrušom, poslancom NR SR (Smer-SD) bude diskutovať aj o otázkach spojených so zmenami v zákonníku práce a podpory v koalícii.

Najväčšia reforma daní a odvodov sa blíži do finále. Na čom sa dohodla koalícia a čo ešte môže zmeniť odborná a verejná diskusia? Medzi 4 očami sa s podpredsedom vlády SR a ministrom financií Ivanom Miklošom (SDKÚ-DS) porozpráva moderátorka Marta Jančkárová. Novela rokovacieho poriadku parlamentu vyvolala búrlivé reakcie. Rovnako ako neschválenie programu mimoriadnej schôdze Národnej rady o slovensko-maďarských vzťahoch. Aj o týchto témach koalično-opozičného politického zápasu budú diskutovať poslanci Pavol Abrhan (KDH) a Róbert Madej (Smer-SD) v relácii O 5 minút 12, ktorú STV odvysiela v nedeľu, 10. apríla 2011 od 11.55 h na Jednotke.

Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo dňa 10. 4. 2011 budú: predseda SaS a predseda NR SR Richard Sulík a podpredseda Smeru-SD Peter Kažimír. Témami sú Odvodová reforma , Privatizácia teplární a Euroval .

8. 4. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Viac ako tretina takmer sedemmiliardovej svetovej populácie bude podľa predpokladov tento mesiac sledovať v televízii kráľovskú svadbu princa Williama a Kate Middleton, informoval hovorca britského premiéra Davida Camerona. Ako uviedol, číslo dve miliardy ľudí mu poskytol minister kultúry Jeremy Hunt počas krátkeho zasadania kabinetu. Ten mu tiež povedal, že prípravy na svadbu, ktorá sa bude konať 29. apríla, pokračujú podľa plánu. "Minister kultúry uviedol, že svadba bude pravdepodobne významnou celosvetovou udalosťou, ktorú budú sledovať dve miliardy ľudí po celom svete," povedal hovorca. Svadbu Williamových rodičov princa Charlesa, následníka britského trónu, a Diany v roku 1981 pozeralo údajne okolo 750 miliónov ľudí. Dianin pohreb v roku 1997 si podľa niektorých zdrojov pozrelo dva a pol miliardy ľudí. Dvaja ruskí novinári z denníka Komsomoľská pravda padli v piatok do rúk líbyjských povstalcov bojujúcich proti vojskám Muammara Kaddáfího, uviedol denník v stanovisku. Novinárov zajali v piatok ráno vo východolíbyjskom meste Adždábijá, ktoré je v rukách povstalcov. Denník dodal, že o incidente informoval ruského ministra zahraničia. Denník ďalej uviedol, že stratil kontakt s novinármi a teraz sa snaží získať ďalšie informácie o ich osude. "Dmitrij Stešin a Alexander Kots nám stihli prostredníctvom satelitného spojenia povedať, že ich zajali členovia opozície a odviezli ich na neznáme miesto," uviedol denník na svojej internetovej stránke. "Potom sa spojenie prerušilo." Ministerstvo zahraničných vecí prostredníctvom ruskej agentúry Interfax informovalo, že sa snaží získať o celej veci viac informácií a hľadá spôsob, ako ruským občanom pomôcť. Rusko kritizuje medzinárodný zásah v líbyjskom vzdušnom priestore s odôvodnením, že vedie k civilným obetiam a pomáha povstalcom. Bezpečnostná rada Organizácie Spojených národov (BR OSN) 17. marca schválila rezolúciu, ktorá umožňuje použitie "všetkých potrebných opatrení" na zastavenie ofenzívy proti líbyjským povstalcom a ochranu tamojších civilistov. Návrh dokumentu, ktorý pripravili Británia, Francúzsko, Libanon a Spojené štáty, podporilo 10 členov, zatiaľ čo zvyšných päť sa zdržalo hlasovania. Medzi krajinami, ktoré sa rozhodli nehlasovať, boli aj dvaja stáli členovia s právom veta - Čína a Rusko. Facebook sa usiluje o posilnenie svojich vzťahov s médiami, pričom už dlho pomáha zvyšovať návštevnosť spravodajských internetových stránok, uviedla vo štvrtok pre novinárov prevádzková riaditeľka spoločnosti Sheryl Sandberg. "Likes" na Facebooku sa stali všadeprítomnými, od kedy ich pred rokom začali používať spravodajské portály, internetové blogy a ďalšie webové stránky médií. Tie niekedy používajú menej populárne tlačidlá "recommend", ale výsledný efekt je taký istý - ľudia zdieľajú články so svojimi priateľmi na Facebooku a títo priatelia si ich vďaka priloženým linkom môžu otvoriť a prečítať. Sandberg povedala, že takáto spätosť môže pomôcť odvetviu, ktoré sa snaží viacerými spôsobmi zvýšiť svoju internetovú návštevnosť a obrat. Podľa riaditeľky chce Facebook pomôcť poskytnutím technologických nástrojov pre zdieľanie informácií. "Vo svete, kde ľudia trávia na Facebooku tak veľa času... chceme, aby spravodajstvo bolo toho veľkou súčasťou," uviedla Sandberg pre American Society of News Editors na jej výročnom zhromaždení v americkom San Diegu. Ako vysvetlila, ona sama používa spomínanú sociálnu sieť na dve veci - komunikáciu s rodinou a priateľmi a na získavanie každodenného spravodajstva. Facebook tento týždeň spustil stránku mediálnych zdrojov, ktorá má pomôcť novinárom používať túto sociálnu sieť ako nástroj spravodajstva a nadviazať lepšie spojenie s čitateľmi. Stránka Journalists on Facebook má byť "stále sa rozširujúcim zdrojom pre rastúci počet spravodajcov, ktorí používajú Facebook na vyhľadávanie zdrojov, interakciu s čitateľmi a hlbšie preniknutie do jednotlivých príbehov," uviedol vo svojom blogovom príspevku Justin Osofsky, riaditeľ Facebooku pre mediálne partnerstvá. Ako dodal, "stránka novinárom poskytne najlepšie postupy pre integrovanie najnovších produktov Facebooku do ich práce a pre ich spojenie s používateľmi Facebooku, ktorých je už viac ako 500 miliónov." © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Hackerský útok v piatok paralyzoval webovú stránku nezávislého ruského denníka Novaja Gazeta. Stalo sa tak len niekoľko dní po tom, ako podobný útok vyradil z prevádzky najobľúbenejší ruský blog LiveJournal, informovala agentúra AP. Editor denníka Novaja Gazeta Dmitrij odsúdil tieto hackerské útoky ako "hanebné a nezákonné". Muratov vyjadril presvedčenie, že útoky súvisia s parlamentnými a prezidentskými voľbami, ktoré sa uskutočnia tento, resp. na budúci rok.

Copyright © TASR 2011

STV NEWS

STV NEWS
Programový okruh Dvojka k Medzinárodnému dňu Rómov dnes 8. apríla 2011 ponúkne atraktívne koncipované vysielanie. Večerný tematický program o 20.10 h otvorí premiéra nového dokumentárneho filmu Luník IX, na ktorom koprodukčne participovala Slovenská televízia na základe Zmluvy so štátom. O 21.05 h bude nasledovať životný príbeh rómskej rodiny v magazíne Família. Celovečerná snímka Luník IX režisérky Michelle Coomber sa nakrúcala tzv. observačnou metódou, čo tvorcom umožnilo vytvoriť plastickú štúdiu prostredia. Film je portrétom škôlky na rómskom sídlisku, ktorá predstavuje protipól ulice voči vonkajšiemu nebezpečnému svetu. Čo všetko si v sebe nesie človek, ak nevyrastal vo vlastnej biologickej rodine a náhradou sa mu stala komunita v detskom domove? Aj na túto otázku sa bude snažiť nájsť odpoveď magazín Família, ktorý rozpovie emotívny príbeh rómskej rodiny.

Zomrela Blažena Holišová

Zomrela Blažena Holišová
Vo štvrtok v noci vo veku 80 rokov skonala v jednej z pražských nemocníc česká filmová, televízna a divadelná herečka Blažena Holišová. Informoval o tom hovorca činohry Národného divadla Tomáš Staněk, ktorý však neuviedol príčinu úmrtia. Blažena Holišová sa narodila 11. júla 1930 v obci Nenkovice a vyučila sa za krajčírku. V roku 1956 vyštudovala na Janáčkovej akadémii múzických umení v Brne, po škole začala pôsobiť najprv Divadle Julia Fučíka a neskôr v Štátnom divadle Brno. Od roku 1960 bola členkou činohry Národného divadla v Prahe. Jej filmovým debutom bola dráma Škola otců (1957), ďalej účinkovala napríklad v snímkach Slavnosti sněženek (1983) alebo Rozpuštěný a vypuštěný (1984). Od 90. rokov minulého storočia sa venovala už iba televíznym projektom, zahrala si napríklad v seriáli Četnické humoresky (1997). Jej posledným projektom bola televízna inscenácia Lakomec (2002). Informácie zverejnila webová stránka iDNES.cz.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„ Pytagoras vám odkazuje - mlč, Matovič, alebo povedz niečo, čo je múdrejšie ako mlčanie. Keďže to, pán Matovič, neviete, tak stále len tliachate. A ja stále rozmýšľam, prečo vaše hodnotové postoje idú ako po nejakej sínusoide. A nie náhodou, zhoda náhod, že ste z Trnavy a že medzi privatizovanými teplárňami má byť aj tá trnavská.“
Rafael Rafaj
" Rytmusovi trochu jebe. "
Leoš Mareš

"Toto stanovisko považujeme za bezdôvodnú obštrukciu, nakoľko ani zďaleka sa naše vysielanie nepribližuje k hraniciam Maďarskej republiky. Je zrejmé, že toto stanovisko je plne v intenciách veľkomaďarskej politiky Maďarskej republiky, ktorú uplatňuje súčasná polofašistická vládna garnitúra s cieľom obmedziť slobodu prejavu nielen na svojom území, ale aj v okolitých štátoch. Navrhujeme preto, aby telekomunikačný úrad nebral toto ich stanovisko do úvahy a udelil nám súhlas na testovacie vysielanie na kanál K47 s výškou antény 16 metrov od kóty 271 metrov nad morom, čím znížime aj teoretickú možnosť prienikov vysielania do Maďarska. Žiadosť o pridelenie frekvencie na kanál K47 dnešným dňom doručíme." Ernest Deák

"Dovoľujem si vás informovať, že v Bratislave sa pozná každý s každým a nič to neznamená. Zoroslav Kollár sa pozná napríklad aj so zamestnankyňou sekretariátu prezidenta USA a neznamená to ešte, že riadi USA." Katarína Součková, asistentka Zoroslava Kollára

„Obávam sa, že bude pravdou, že zahraniční vlastníci na úkor slovenského štátu doslova tunelujú firmy. Aj ja to pokladám za nedobrú vec a predpokladám, že sa tomu podarí zamedziť. Mám takéto obavy a ďalej to nebudem komentovať.“

Richard Sulík

„Nebudeme financovať plesy v Hiltone pre smerácku smotánku z košických teplární alebo z iných teplární.“ Iveta Radičová „ Ide o racionalizáciu pracovného času, všade vo svete je hospodárska kríza, všade treba racionalizovať, hospodárne využívať pracovný čas. Facebook môžu používať zamestnanci po večeroch, koľko chcú, rovnako ako mobil, maily. Mnohé firmy, napríklad Kika, ING a mnohé ďalšie majú zablokovaný Facebook, aj STV mala dokonca zablokovaný Facebook. V iných firmách dokonca mnohí zamestnanci nemajú prístup na stránky ako Zoznam.sk, a podobne, patrí to dnes k štandardom a je to na vedení každej firmy, či dovolí, alebo nedovolí .“ Michal Gučík

Výrok mesiaca

Výrok mesiaca

Dnes má Jednotka, Dvojka a Trojka dokopy takmer 27 percent. To nie je zlé.“
Miloslava Zemková, dnes pre HNonline

Realita - Jednotka, Dvojka a Trojka majú spolu 10- 14 percent

Večer nad lampou

Večer nad lampou
Rada RTVS , aby nedošlo k podozreniu z netransparentnosti, jednohlasne a bez stretnutia a telefonicky schválila programový koncept vysielania Rozhlasu a televízie Slovenska na príslušný rozpočtový rok a preto sa vo vysielaní ocitla aj relácia Večer pod lampou .
RTVS sa podarilo aj presvedčiť poslancov ,a by zmenili znenie zákona 546/2010 a zmluva nadobudla zmluva účinnosť nie deň po zverejnení v CRZ, ale deň pred zverejnením. W Press i Mário Homolka , ako so znepokojením sledovali situáciu s narábaním s verejnými zdrojmi určenými na podporu pôvodnej slovenskej tvorby v Slovenskej televízii , sa rozhodli konať transparentne a navrhli RTVS, že reláciu Večer pod lampou, tak, ako je koncipovaná ,si zaplatí sám W Press. Cena je to nemalá, za občasnú propagáciu týždenníka týždeň a prednostný výber filmov zaplatí cenníkovú cenu 217. 290 EUR za všetky vysielania. Hoci W Press nemá živnostenské oprávnenie na producentskú činnosť v oblasti televíznej videotvorby, tak aspoň umožní STV priamu konzumáciu zmrzliny ak sa na jej prípravu použijú priemyslene vyrábané koncentráty a mrazené krémy , ala aj priamu konzumáciu nealkoholických a priemyslne vyrábaných mliečnych nápojov, koktailov, piva, vína a destilátov, v najhoršom aj predaj na priamu konzumáciu tepelne rýchlo upravovaných mäsových výrobkov a obvyklých príloh ako aj bezmäsitých jedál a nápojov.
Klobúk dolu !
Konečne je tu nová politická kultúra a transparentnosť.
Dočkali sme sa.

7. 4. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Medzinárodná ľudskoprávna organizácia so sídlom v New Yorku Human Rights Watch (HRW) kritizovala palestínske bezpečnostné jednotky na Západnom brehu a v Pásme Gazy za zvyšujúce sa útoky na miestnych novinárov vrátane svojvoľného zatýkania a hrubého zaobchádzania. HRW v správe uviedla, že v posledných dvoch rokoch Palestínska samospráva obťažuje novinárov informujúcich o korupcii alebo predpokladaných prívržencov militantnej skupiny Hamás. Správa poukazuje aj na prenasledovanie novinárov Hamásom. "Palestínske bezpečnostné jednotky čoraz častejšie prenasledujú novinárov, ktorí si len vykonávajú svoju prácu," povedal Joe Stork, námestník riaditeľa HRW pre Blízky východ. "Palestínska samospráva na Západnom brehu ako aj Hamás v Pásme Gazy musia ukončiť útoky proti slobode vyjadrovania," zdôraznil Stork. HRW vyzvala zahraničných darcov, aby tlačili na Palestínsku samosprávu, ktorá každoročne dostáva od Západu podporu vo výške stámiliónov dolárov, aby novinárov prestala prenasledovať, alebo jej zastavia prísun pomoci. HRW v správe uvádza, že v roku 2010 zaznamenala 45-percentný nárast násilia bezpečnostných jednotiek Palestínskej samosprávy aj Hamásu voči novinárom od roku 2009. Bieloruské úrady zatkli dopisovateľa najväčšieho poľského seriózneho denníka Gazeta Wyborcza. Vo štvrtok o tom informovali samotné noviny. Andreja Počobuta zadržali v stredu v meste Hrodna na západe krajiny neďaleko poľskej hranice, keď bol na ceste do Minska. Prostredníctvom telemostu sa tam plánoval zúčastniť na konferencii s európskymi zákonodarcami, s ktorými chcel diskutovať o opozičných nepokojoch po nedávnych prezidentských voľbách. V nich opäť zvíťazil dlhoročný autokratický prezident Alexander Lukašenko. Európska únia aj Spojené štáty voľby odmietli ako zmanipulované a voči čelným predstaviteľom bývalej sovietskej republiky obnovili sankcie. Počobut je príslušníkom poľskej menšiny v Bielorusku. Varšava má pritom s Minskom dlhodobé spory ohľadom práv tamojších etnických minorít. V 10-miliónovej krajine žije asi 400 tisíc ľudí hlásiacich sa k poľskej národnosti. © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. Jeden z najbohatších mužov sveta, kazasško-izraelský banský magnát Alexander Maškevič, začal budovať medzinárodný spravodajský kanál, ktorý by mal konkurovať al-Džazíre. Informovala dnes o tom tlačová agentúra AP. Maškevič v stredu na výročnom stretnutí židovských lídrov vo Washingtone v Spojených štátoch uviedol, že spolu s nemenovanými partnermi začal s podnikateľskou aktivitou. Ako ďalej povedal Maškevič, chce spravodajskú stanicu, ktorej novinárske vedenie nebude závislé od žiadnej vlády, alebo osobitných záujmových skupín. V poslednom zozname najbohatších ľudí sveta časopisu Forbes bol Maškevič na 297. mieste s majetkom odhadovaným na 3,7 miliardy.
Grécki novinári vstúpili dnes do štvordňového štrajku na protest proti znižovaniu počtu pracovných miest a ďalším úsporným opatreniam. Štrajk sa začal dnes ráno a bude pokračovať do pondelňajšieho rána. V krajine nebudú dovtedy televízie ani rádiá vysielať správy, spravodajské webové stránky nebudú aktualizované a noviny a časopisy vyjdú až v budúci utorok. Novinárske odbory žiadajú opätovné prijatie žurnalistov a technikov, ktorých nedávno prepustili viaceré noviny a televízne stanice. Ďalšou požiadavkou je zrušenie individuálnych dohôd so zamestnancami, ktoré nahradili predošlé kolektívne zmluvy a viedli k výraznému zníženiu miezd. Grécko, sužované hospodárskym poklesom a rastúcou nezamestnanosťou, sa vlani vyhlo bankrotu vďaka trojročnému medzinárodnému záchrannému balíku. Vláda v Aténach vzápätí okrem iného znížila dôchodky a mzdy, zatiaľ čo zvýšila dane a dôchodkový vek. Tieto opatrenia sa stretli s častými demonštráciami a štrajkami vo všetkých sektoroch, od právnikov a lekárov po pekárov či prístavných robotníkov.
Copyright © TASR 2011

Prehliadka tvorby lokálnych televíznych staníc Slovenska – WORKSHOP 2011

Prehliadka tvorby lokálnych televíznych staníc
Slovenska – WORKSHOP 2011
Regionálne televízie z celého Slovenska budú po roku opäť súťažiť na Prehliadke tvorby lokálnych televíznych staníc Slovenska – Workshop 2011. V poradí 13. ročník prehliadky sa uskutoční od 8. do 9. apríla v Dolnom Kubíne. Ako agentúru SITA informovala výkonná riaditeľka LOToS - Spolku lokálnych televíznych staníc Slovenska Nataša Petrová, podujatie "mapuje, prezentuje a porovnáva úroveň tvorby lokálnych a regionálnych televízií na Slovensku". Televízie, ktoré sú členmi LOToS, môžu prihlasovať svoje príspevky do štyroch kategórií: dokument, spravodajstvo, publicistika a reklama. Okrem tradičných ocenení pre zúčastnené televízie tento rok už po štvrtýkrát vo všetkých súťažných kategóriách udelia autorom najlepších a najzaujímavejších príspevkov aj ceny a prémie Literárneho fondu. Súčasťou prehliadky je od jej vzniku aj sprievodný workshop, zameraný na odborné rozbory prihlásených príspevkov. Jeho cieľom je zvyšovanie kvality programov vyrábaných a vysielaných v lokálnych televíziách, s dôrazom na podporu pôvodnej tvorby a nezávislosť lokálneho a regionálneho televízneho vysielania na Slovensku. "Počas dvojdňového sprievodného workshopu budú súťažné príspevky vo všetkých kategóriách hodnotiť členovia odbornej poroty. Podrobnými rozbormi v neformálnej diskusii so zúčastnenými tvorcami sa tak budú snažiť riešiť a odstraňovať zistené nedostatky súťažných príspevkov," informovala ďalej Petrová, ktorá verí, že diskusie tvorcov, poroty a divákov ponúknu množstvo námetov do ďalšej tvorby. Účastníci akcie sa budú tradične venovať aj možnostiam výroby spoločných programov a ich výmene medzi televíznymi stanicami. Pre návštevníkov prehliadky je pripravený seminár zameraný na aktuálne problémy vysielateľov v spolupráci s Radou pre vysielanie a retransmisiu. "Predpokladáme, že na prehliadke sa zúčastnia predovšetkým tvoriví pracovníci lokálnych televízii - redaktori, moderátori, kameramani, technici a ďalší, ale aj riaditelia a manažéri, ktorých určite zaujmú aj sprievodné prezentácie, výstava techniky a burza programov," dodala v tlačovej správe Nataša Petrová. Na predchádzajúcom 12. ročníku prehliadky sa zúčastnilo viac ako 160 účastníkov z 38 televízii a ďalších inštitúcií. LOToS - Spolok lokálnych televíznych staníc Slovenska v súčasnosti zastrešuje 58 lokálnych a regionálnych TV staníc z celého Slovenska. © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

WTF ?

WTF ?
Dňa 4. apríla 2011 nás požiadal redaktor týždenníka Plus 7 dní P. Getting o odpoveď na otázku, ktorá sa týkala predsedu SNS, pána Jána Slotu: „Na základe čoho parkoval v piatok 1. apríla poslanec Ján Slota so svojím vozidlom pred Mestským úradom v Žiline na mieste vyhradenom pre invalidov? Alebo je pán Slota mrzák a je držiteľ preukazu, ktorý ho oprávňuje parkovať na mieste pre invalidov?“ Naša odpoveď, ktorú máme uloženú v odoslanej mailovej pošte, znela: „Pán predseda parkoval na predmetnom mieste z dôvodu časového stresu medzi dvoma rokovaniami na rôznych miestach, ale parkoval na ňom v piatok po 16.30 h, čiže už mimo úradných hodín MsÚ Žilina. Preto verím, že týmto krátkym zaparkovaním nikomu žiadnu ujmu nespôsobil.“ Pozrime sa, čo zverejnil redaktor Getting vo svojom článku v Plus 7 dní č. 15/2011, citujem: „...Preto sme sa spýtali jeho hovorkyne Jany Benkovej, či je mrzák, keď parkuje na mieste vyhradenom pre invalidov. Tá konanie svojho šéfa vysvetlila jeho „časovým stresom“, ktorý tým vraj „nikomu žiadnu ujmu nespôsobil“. Koniec citátu. Nech sa páči, posúďte sami, či ide len o zámerné zavádzanie alebo hlúposť autora, posúďte sami, akú výpovednú hodnotu a úroveň môžu mať články tohto autora. Ako sme sa už viackrát vyjadrili, k týždenníku Plus 7 dní SNS nemá dôveru vzhľadom na zverejnené množstvá nepravdivých informácií v minulosti o predstaviteľoch SNS, z čoho vyplynulo viacero súdnych sporov, ale nezvládnutie zverejniť, príp. pochopiť takú krátku odpoveď je zarážajúce. Radosť spolupracovať s takýmito tzv. novinármi.

6. 4. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Facebook v utorok spustil stránku mediálnych zdrojov, ktorá má pomôcť novinárom používať túto sociálnu sieť ako nástroj spravodajstva a nadviazať lepšie spojenie s čitateľmi. Stránka Journalists on Facebook má byť "stále sa rozširujúcim zdrojom pre rastúci počet spravodajcov, ktorí používajú Facebook na vyhľadávanie zdrojov, interakciu s čitateľmi a hlbšie preniknutie do jednotlivých príbehov," uviedol vo svojom blogovom príspevku Justin Osofsky, riaditeľ Facebooku pre mediálne partnerstvá. "Stránka novinárom poskytne najlepšie postupy pre integrovanie najnovších produktov Facebooku do ich práce a pre ich spojenie s používateľmi Facebooku, ktorých je už viac ako 500 miliónov," povedal Osofsky. Facebook spolupracuje s novinármi od začiatku roku 2010 a pomáha im robiť obsah ich práce viac sociálny. Podľa Osofského priemerná mediálna organizácia odvtedy zvýšila čerpanie z Facebooku o 300 percent. Spoločnosť oznámila, že spúšťa tiež program Facebook Journalism Meetup so seminármi o tom, ako používať Facebook ako nástroj spravodajstva. Prvý takýto seminár sa bude konať 27. apríla v sídle spoločnosti v Palo Alto v americkom štáte Kalifornia. Stránka Journalists on Facebook dostala od používateľov sociálnej siete v priebehu niekoľkých hodín viac ako 2 300 "likes". Sú medzi nimi aj moderátorka televízie CBS Katie Couric, moderátorka večerného spravodajstva televízie ABC Diane Sawyer a moderátorka nedeľnej diskusnej relácie na tom istom kanáli a bývalá pracovníčka CNN Christiane Amanpour.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Odborári maďarských verejnoprávnych médií sa pripravujú na štrajk pre prípad, že sa nedohodnú s Fondom na podporu mediálnych služieb na tohtoročnej miere zvyšovania miezd, píše internetové vydanie maďarského denníka Népszabadság. Počas prípadného štrajku by podľa dohody desiatich odborárskych organizácií štyroch verejnoprávnych médií médiá poskytovali iba základné spravodajstvo. Televízia Duna TV a MTV by vysielali iba správy, rozhlas Magyar Rádió by vysielal iba spravodajský program Krónika a tlačová agentúra MTI by vydávala iba vyhlásenia Celoštátnej tlačovej služby a Úradu ochrany proti katastrofám. Predseda odborárskych organizácií verejnoprávnych médií András Lázár pre Népszabadság uviedol, že sa chcú s fondom čo najskôr dohodnúť na miere minimálnych služieb počas štrajku, pretože minulý týždeň fond, ktorý spravuje verejnoprávne médiá, jednostranne prerušil vyjednávanie o mzdách. Komunikačný riaditeľ fondu László Szabó vyjadril presvedčenie, že nie je potrebné pripravovať žiadny štrajk. Fond podľa jeho slov prerušil vyjednávanie s tým, že bude pokračovať v pracovných skupinách.

Copyright © TASR 2011

Iba 408 ?

Iba 408 ?
Prijatie zákona č. 532/2010 Z.z. o Rozhlase a televízii Slovenska a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorým bola zriadená Rozhlas a televízia Slovenska, legislatívne spojilo Slovenský rozhlas a Slovenskú televíziu do jednej verejnoprávnej inštitúcie. Súčasťou procesu fúzie je aj zjednotenie organizačných štruktúr, nastavenie jednotného riadenia a realizácia celého radu krokov fúzie. Jedným z najdôležitejších predpokladov realizácie celej fúzie bolo schválenie Organizačného poriadku a organizačnej štruktúry Radou RTVS. Organizačná štruktúra organizačne a funkčne prepojila obe pôvodné inštitúcie. Dôsledkom nového organizačného usporiadania a ďalších úsporných opatrení je nadbytočnosť časti pracovných pozícií v súčasnom nastavení v porovnaní s existenciou dvoch organizačných štruktúr. Okrem toho budú redukované predimenzované personálne kapacity s cieľom úspory v rozpočte. Organizačná štruktúra bola nastavená na základe predpokladanej programovej štruktúry RTVS a jej premietnutia do výrobných kapacít a rozpočtu. RTVS z týchto dôvodov uskutočňuje organizačné zmeny, v dôsledku ktorých bude zrušených celkovo 408 funkcií. So zamestnancami, ktorí sa stanú pre zamestnávateľa nadbytočnými, budú postupne rozviazané pracovné pomery podľa Zákonníka práce a Kolektívnej zmluvy RTVS. RTVS plánuje doručovať prvé výpovede v mesiaci máj 2011. Hromadné prepúšťanie bolo 5.4.2011 prerokované s predstaviteľmi odborových organizácií, ktoré pôsobia v RTVS. Pracovné stretnutie hodnotíme ako veľmi korektné, ponúkli sme zástupcom odborov oblasti, v ktorých budeme v priebehu hromadného prepúšťania spolupracovať. V RTVS si uvedomujeme, že hromadné prepúšťanie je vážny krok a urobíme maximum, aby sme zmiernili jeho dopady na zamestnancov, ktorých sa dotkne.

Alexandra Štullerová Koreňová ,vzťahy s verejnosťou RTVS

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Telekomunikačný operátor Slovanet odkúpil v rámci svojej pokračujúcej rozvojovej stratégie spoločnosť M-Elektronik, s.r.o. z Martina. Ide o spoločnosť, ktorá sa zaoberá výstavbou a prevádzkou koaxiálnych sietí káblových televízií. Akvizíciou spoločnosti M-Elektronik získal Slovanet prístup k ďalším sieťam káblových televízií. "Naším zámerom je zachovať a rozvíjať prevádzku všetkých efektívne fungujúcich sietí, zvyšovať kvalitu a rozširovať v nich ponuku služieb televízie o internet, telefonovanie a ich kombinácie," uviedol výkonný riaditeľ Slovanetu Peter Máčaj. Okrem internetu chce Slovanet vybrané siete modernizovať a sprístupniť v nich aj digitálnu televíziu. Využije pritom aj doterajšie skúsenosti z obcí, kde už internet cez rozvody káblovej televízie prevádzkuje. Záujmom Slovanetu je tiež zachovať lokálne prispôsobené programové rastre a ich ponuku rozširovať. "Tak ako pri predchádzajúcich akvizíciách, chceme aj v prípade spoločnosti M-Elektronik postupne profesionalizovať zákaznícku a technickú podporu, marketing a spôsob predaja služieb novým zákazníkom," dodal Máčaj. Siete v správe alebo vlastníctve firmy M-Elektronik využíva takmer 10 tisíc zákazníkov v 18 lokalitách, napríklad v Kežmarku, Krupine, Turčianskych Tepliciach, Turanoch alebo Spišskej Starej Vsi. Spoločnosť Slovanet je alternatívnym poskytovateľom vysokorýchlostného internetu na Slovensku. Firma ponúka aj tzv. triple play služby, čiže internetové pripojenie, telefónne služby a digitálnu televíziu pre domácnosti. Vo firemnom sektore poskytuje integrované komunikačné a hlasové služby, virtuálne privátne siete a bezpečnostné riešenia menším či stredným podnikom ako aj veľkým slovenským organizáciám. V súčasnosti sa zameriava na budovanie vlastnej optickej infraštruktúry, hlavne prostredníctvom akvizícií lokálnych operátorov a rozširovaním ich sietí. Slovanet je členom Asseco Group, medzinárodnej skupiny pôsobiacej na trhu infokomunikačných technológií.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Digitalizácia na pokračovanie

Digitalizácia na pokračovanie

Rezort dopravy dostal počas marca takmer 1 300 žiadostí o poskytnutie príspevku na digitálne vysielanie, viac než 500 žiadostí, prevažne od občanov s ťažkým zdravotným postihnutím (ZŤP), však nebolo oprávnených. Žiadateľ totiž musí byť poberateľom dávky v hmotnej núdzi. V prípade neoprávnených žiadostí bolo problémom, že žiadatelia poslali kópiu preukazu ZŤP, no na formulári žiadosti chýbalo potvrdenie príslušného úradu práce, že sú poberateľmi dávky v hmotnej núdzi a príspevku k dávke, prípadne že sú spoločne posudzované osoby s poberateľom uvedenej dávky. "Ministerstvo odporúča občanom, ktorí sú držiteľmi ZŤP a zároveň sú poberatelia dávky v hmotnej núdzi, aby žiadosť s potvrdením príslušného úradu práce zaslali opätovne. Zoznam žiadateľov, ktorí nesplnili podmienky poskytnutia príspevku, je dostupný na webstránke www.mindop.sk," informoval riaditeľ odboru pre vzťahy s verejnosťou Ľubomír Tuchscher. Správne vyplnená žiadosť musí obsahovať osobné údaje, potvrdenie príslušného Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny SR, variabilný symbol alebo evidenčné číslo SIPO, neoverenú fotokópiu preukazu ZŤP, označenie typu zariadenia, na ktoré žiadateľ príspevok použije, spôsob poskytnutia príspevku, miesto, dátum a podpis. Nárok na jednorazový príspevok vo výške 20 eur na nákup zariadenia pre príjem digitálnej televízie majú občania, ktorí sú platiteľmi koncesionárskych poplatkov a žiadatelia musia byť zároveň poberateľmi dávky v hmotnej núdzi. Ťažko zdravotne postihnutí občania, ktorí sú od platenia koncesionárskych poplatkov oslobodení, musia byť pre poskytnutie príspevku súčasne poberateľmi dávky v hmotnej núdzi. Zároveň je potrebné so žiadosťou zaslať aj neoverenú fotokópiu preukazu ZŤP. Príslušný formulár je dostupný na úradoch práce, poštách a na web stránkach www.mindop.sk a www.digimedia.sk. Ministerstvo žiadosti o príspevok na digitálne vysielanie preveruje priebežne, oprávneným žiadateľom poskytne finančný príspevok do troch mesiacov. © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Modré z neba - Markíza ; 2. Exkluzívne so Šeherezádou - Markíza ; 3. Tisíc a jedna noc - Markíza ; 4. Česko Slovenská SuperStar - Markíza ; 5. TELEVÍZNE NOVINY - Markíza ; 6. Športové noviny - Markíza ; 7. Nočné Televízne noviny - Markíza ; 8. Ordinácia v ružovej záhrade V. - Markíza ; 9. Počasie - Markíza ; 10. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 11. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ;12. ŠPORT- TV JOJ ; 13.Na telo- Markíza ; 14. Rýchle Televízne noviny - Markíza ; 15. KRIMI NOVINY- TV JOJ ; 16. Lampáreň - Markíza ; 17. Hľadá sa MILIONÁR- TV JOJ ; 18. Street Fighter – TV JOJ

5. 4. 2011

Zavraždili Juliana Mer-Khamisa

Zavraždili Juliana Mer-Khamisa
Člena radikálneho palestínskeho hnutia Hamas podozrieva palestínska polícia z pondelkového vražedného atentátu na svetoznámeho izraelsko-arabského herca, režiséra a politického aktivistu Juliana Mer-Khamisa, ku ktorému došlo v predjordánskom Džaníne. Podľa informácií agentúry Reuters, ktorá sa odvoláva na policajné zdroje a starostu predjordánskeho mesta, polícia zadržala viacero osôb - jednu z nich považuje za hlavného podozrivého v prípade. Päťdesiatdvaročného umelca zastrelil jeden alebo viacerí militanti; umelca trafilo päť nábojov. Mer-Khamis bol synom židovky, aktivistky za práva Palestínčanov, a Araba kresťanského vierovyznania, takisto občana Izraela. Po debute na striebornom plátne v americkej špionážnej snímke z Blízkeho Východu The Little Drummer Girl (1984) režiséra Georgea Roya Hilla s Diane Keatonovou v hlavnej úlohe sa umelec objavil v celom rade významných izraelských filmových diel vrátane snímok renomovaného režiséra Amosa Gitaia (Esther, Kippur, Kedma, Tahara). Svojej matke postavil v roku 2004 umelecký pamätník dokumentom Arnine deti, ktorý niekoľko rokov po jej úmrtí nakrútil ako kameraman-režisér v jednej osobe podľa vlastného scenára. O pokračovanie v jej diele sa snažil aj v meste Džanín, kde v roku 2006 stál pri zrode amatérskeho divadelného súboru, ktorému dal symbolicky názov Freedom Theater a ktorý považoval za prostriedok na obnovu normálneho fungovania mestskej komunity a jej otvorenia svetu. S obeťou atentátu sa dnes rozlúčili blízki, priatelia, spolupracovníci a stúpenci práve v priestoroch divadla Freedom Theater.
Copyright © TASR 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Rada pre médiá musí byť absolútne nezávislá. Zdôraznil to dnes v Budapešti v súvislosti s maďarským mediálnym zákonom Frank La Rue, osobitný spravodajca Rady OSN pre ľudské práva zodpovedný za presadzovanie a ochranu práva na slobodu názoru a prejavu. Podľa maďarskej komerčnej tlačovej agentúry Független Hírügynökség La Rue na tlačovej konferencii vyjadril výhrady voči viacerým ustanoveniam mediálneho zákona. Podľa neho je dobré, ak politická strana získa väčšinu, to ju však neoprávňuje, aby "prevalcovala" iných. La Rue kritizoval deväťročné funkčné obdobie členov mediálnej rady, ktoré možno predĺžiť o ďalších deväť rokov, ako aj snahu kontrolovať mediálne obsahy. Médiá treba kontrolovať, v zásade to však nemá robiť vláda, povedal La Rue. Médiá podľa jeho slov majú slúžiť verejnosti. Maďarský štátny tajomník zodpovedný za komunikáciu vo vláde Zoltán Kovács na novinársku otázku týkajúcu sa zloženia mediálnej rady z nominantov jedinej strany povedal, že slúži to na "odpolitizovanie" mediálneho orgánu. Kovács tvrdil, že deväťročné obdobie rady je na prospech jej nezávislosti. Zdôraznil, že maďarská vláda nemá dôvod meniť tento zákon. Do Budapešti v nedeľu pricestovala mimoriadna štvorčlenná delegácia Rady OSN pre ľudské práva, ktorej zámerom je vyjasniť si citlivé otázky okolo maďarského mediálneho zákona. Maďarský parlament prijal úpravu kontroverzného mediálneho zákona 20. decembra 2010 s podporou poslancov vládnucich strán Maďarský občiansky zväz-FIDESZ a Kresťanskodemoratická ľudová strana (KDNP). Zákon, ktorý zaväzuje k vyváženému spravodajstvu aj komerčné médiá, platí od 1. januára 2011. Opozícia namietala, že vyvážené spravodajstvo sa neuplatňuje ani vo verejnoprávnych médiách, nad ktorými vykonáva dohľad Mediálna rada zostavená výhradne z nominantov vládnuceho Fideszu, ktorá je zvolená na deväťročné funkčné obdobie.
Copyright © TASR 2011

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Vedenie Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) počíta s vysielaním športovej Trojky STV do konca júna. Ako na dnešnej tlačovej besede povedal programový riaditeľ RTVS Ľuboš Machaj, je to ekonomické rozhodnutie a Trojka sa nevypína preto, že by vedenie verejnoprávneho média bolo s jej vysielaním nespokojné. Ak sa situácia v RTVS zlepší, manažment je pripravený Trojku obnoviť, Machaj však zatiaľ nevie, kedy by to mohlo byť, možno v roku 2012 alebo 2013. Ako povedal Machaj pre SITA, zrušením Trojky dosiahnu tento rok úsporu približne jeden milión eur. Podrobnosti však budú známe až po tom, ako vedenie RTVS predloží vôbec prvý rozpočet inštitúcie na rokovanie Rady RTVS, ktoré by malo byť 14. apríla. O zrušení športového kanálu musí informovať aj Radu pre vysielanie a retransmisiu. Trojka zabezpečovala v priemere 4 919 hodín športového vysielania ročne. Toľko sa STV na prvých dvoch kanáloch nepodarilo pred vznikom Trojky odvysielať ani za päť rokov, konštatoval na tlačovej besede Stanislav Štefánik zo športového vysielania STV. Podľa Štefánika prídu so zrušením Trojky o priestor vo vysielaní najmä domáce športy. Ľuboš Machaj by bol najradšej, ak by bol pre šport špeciálny kanál, dokonca ak by STV mala štyri kanály ako česká ČT. Momentálne sú však možnosti RTVS a ČT diametrálne odlišné, konštatoval programový riaditeľ. Ako dodal, so zrušením Trojky súvisia aj personálne zmeny. O prípadnom prepúšťaní a jeho rozsahu však zatiaľ nechce hovoriť. Chce, aby to nebolo dramatické. Súčasné vedenie RTVS sa podľa Machaja snaží šetriť, znížiť stratu naplánovanú bývalým vedením Slovenskej televízie (STV). "Podstatne znižujeme stratu, ktorá bola naplánovaná bývalým manažmentom. Podstatne znamená o viac ako o polovicu," povedal Machaj. Pôvodne sa plánovalo mínus 15 miliónov eur a vedenie RTVS to znížilo o vyše polovicu. Manažment RTVS riešenie tejto finančnej situácie rozdelil podľa Machaja na dve zložky - šetrí vlastnou činnosťou a pripravuje sa aj na oddlženie štátom. Približne jeden milión eur sa ušetrí zrušením Trojky, z toho na licenciách približne pol milióna. Šetrí sa na energiách, ďalších zdrojoch. "My niečo šetríme aj na honorárových nákladoch a iných veciach, ale podstatná časť toho šetrenia sa týka vnútorných rezerv, ktoré v tej televízii boli," dodal pre SITA Ľuboš Machaj. Trojka od prvého apríla vysiela 17 hodín denne, doobeda teda už nevysiela monoskop. Počas majstrovstiev sveta prejde na 24-hodinový režim. Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, ktoré sa uskutočnia od 29. apríla do 15. mája v Bratislave a Košiciach, bude vysielať Trojka aj Jednotka STV a tiež Slovenský rozhlas (SRo). Podľa manažmentu RTVS sú majstrovstvá "prvým rozsiahlym podujatím, v ktorom organizačné zložky RTVS - SRo a STV budú kooperovať ako veľké supermédium". STV odvysiela zo všetkých 56 zápasov šampionátu 54 v HD kvalite. Diváci si pozrú 45 stretnutí naživo - 21 na Jednotke a 24 na Trojke, pričom 31 z nich bude z Bratislavy, uviedol koordinátor projektu majstrovstiev Jozef Foltýn. Trojka ponúkne aj všetok ďalší rôznorodý program k majstrovstvám. Vysielať sa budú rôzne reportáže, súťaže, diskusie, portréty slovenských hokejových hviezd z NHL a KHL, profily mladých talentovaných hokejistov či kuriozity a ďalší program. SRo prinesie hokej na všetkých okruhoch s výnimkou Rádia Devín, kde v spravodajstve odznejú len výsledky zápasov. Hlavný priestor dostanú majstrovstvá na Rádiu Slovensko. Všetky zápasy slovenskej hokejovej reprezentácie odvysiela rozhlas naživo. Ako ďalej informovala riaditeľka centra spravodajstva SRo Anna Sámelová, bez ohľadu na súperov prinesú všetky medailové zápasy. K hokejovým majstrovstvám rozhlas pripraví rad súťaží, publicistických relácií a tematických programov. Majstrovské zápasy RTVS neprenáša, nie je majiteľom práv, tie má dlhodobo s Medzinárodnou hokejovou federáciou zazmluvnené švédska organizácia Mediatec.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Predložíme a odložíme

Predložíme a odložíme
Zákon o zrušení koncesií bude známy ešte tento rok. O tom, že by úhrady za vysielanie verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) mali ostať aj na budúci rok, vedenie RTVS nevie a nechce sa k téme vyjadrovať. "V každom prípade ministerstvo kultúry predloží návrh zákona o zrušení koncesionárskych poplatkov (úhrady za služby verejnosti) a novom modeli financovania verejnoprávneho vysielania ešte tento rok bez ohľadu na to, od ktorého termínu bude zákon účinný," pre agentúru SITA to uviedla hovorkyňa rezortu kultúry Eva Chudinová. Ministerstvo podľa Chudinovej dostalo návrh východísk rozpočtu verejnej správy na roky 2012-2014, z ktorého vyplýva, že ministerstvo financií pre zlý stav verejných financií nepočíta na budúci rok s rušením koncesionárskych poplatkov. "Minister kultúry Daniel Krajcer bude ešte na túto tému rokovať s ministerstvom financií," dodala. Hovorkyňa Ministerstva kultúry SR zároveň pripomenula, že vláda vo svojom programovom vyhlásení konštatovala, že "zruší koncesionárske poplatky a vytvorí nový legislatívny rámec financovania, organizácie a fungovania verejnoprávnych médií s cieľom zvýšiť efektivitu ich činnosti a posilniť ich verejnoprávny charakter". V programovom vyhlásení síce nie je konkrétny termín zrušenia tzv. koncesií, no minister kultúry Daniel Krajcer opakovane avizoval, že od 1. januára 2012 sa má zmeniť financovanie verejnoprávnych médií. Majú zaniknúť zmluvy so štátom a aj koncesie a nahradiť ich má každoročný jednorazový príspevok zo štátneho rozpočtu. Po zlúčení STV a SRo do jednej verejnoprávnej inštitúcie, do RTVS, to má byť ďalší krok v reforme verejnoprávnych médií na Slovensku. Vedenie RTVS sa zatiaľ k téme nechce vyjadrovať. V tomto štádiu považuje diskusiu za politickú, pre agentúru SITA to uviedla Alexandra Štullerová Koreňová z oddelenia vzťahov s verejnosťou RTVS.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Pred necelým mesiacom sme boli po ničivom zemetrasení a cunami v Japonsku svedkami havárie v jadrovej elektrárni Fukushima. Dalo sa jej predísť? V čom spočívajú riziká úniku radiácie? Môžu byť ohrozené aj iné krajiny? Ako sú zabezpečené jadrové elektrárne u nás? Odpoveď bude hľadať relácia Večer na tému "Jadrová bezpečnosť" po prvý raz v novom vysielacom čase - v utorok 5. apríla po 22.00 h na Dvojke STV. Hostia: Hlavný hygienik SR Gabriel Šimko, predsedníčka Úradu jadrového dozoru Marta Žiaková, bývalý riaditeľ Atómových elektrární Jaslovské Bohunice Tibor Mikuš, jadrový fyzik, vedec roka 2009 Jozef Masarik a Andrea Zlatňanská z Greenpeace Slovensko. Moderátorkou Večera na tému bude Marta Jančkárová.

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

Minimálne nároky na celkové priestorové kapacity nevyhnutné pre zabezpečenie výroby a vysielania podľa vyššie uvedenej špecifikácie a zredukované s ohľadom na použitie nových stavebných a výrobných technológií predstavujú plochu 78000m2, a obstavaný priestor 380000m3. Podľa materiálu 50/1000/2004-IO zo dňa 6. 7. 2004, ktorý GR STV Richard Rybníček žiadal posúdenie nepotrebného majetku Radu STV, bolo pre ďalšiu činnosť STV vyplývajúcu zo zákona, navrhnuté zachovať nasledujúce objekty, s podlahovou plochou 75565m2, a obstavaným priestorom 360506m3-bolo to v čase maximálnej redukcie výroby:

I. stavba Štúdiový a vysielací blok ; II. stavba Objekt televízneho spravodajstva, príručné dielne centrálna strojovňa chladu ; III. a stavba Štúdiový blok, montážna hala, energoblok ; IV.b stavba Ústredné sklady a dielne ; V. a stavba Zdravotné a stravovacie stredisko

4. 4. 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
O povolenie na šírenie televíznych programov v Bratislave a okolí prostredníctvom bezdrôtového systému MMDS majú záujem firmy UPC Broadband Slovakia a Trnavatel. Víťaz bude môcť od 1. júla 2011 šíriť televízne programy v pásme 2,2 GHz najbližších 10 rokov. Informoval o tom hovorca Telekomunikačného úradu SR Roman Vavro. Hodnotiacimi kritériami sú dátum začatia poskytovania služby a ponúknutá suma. Najnižšia možná cena je 695 eur. Doteraz tieto služby poskytovala spoločnosť UPC Broadband Slovakia, ktorej sa však povolenie 30. júna tohto roka končí. Televízne programy cez systém MMDS šíri v Bratislave aj spoločnosť Satro v pásme 2,5 GHz, tej sa však povolenie končí v decembri tohto roka. V danom pásme navyše nebude možné poskytovať tieto služby, pretože bude vyhradené na iné účely.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

The cheap stuff

The cheap stuff
Minister kultúry Daniel Krajcer (SaS) dnes podpísal s generálnou riaditeľkou Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Miloslavou Zemkovou dodatok k zmluve so štátom, ktorým RTVS získa dodatočných desať miliónov eur na služby verejnosti v oblasti televízneho vysielania. Finančné prostriedky sú určené na vlastnú internú produkciu, ale RTVS môže využiť aj externé profesijné prostredie, externú produkciu a investície. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa ministerstva Eva Chudinová, celkový objem plánovanej vlastnej produkcie predstavuje 55 projektov (560 hodín vysielania) a v rámci externej výroby to bude 10 projektov (19 hodín) za 500 tisíc eur. Rezort kultúry pripravuje aj druhý dodatok vo výške ďalších osem miliónov eur. Dva milióny z tejto čiastky majú byť použité na externú výrobu a šesť miliónov eur na investície. Plánovaná produkcia v externom prostredí podľa Chudinovej prejde verejnou prezentáciou na zasadnutí Rady RTVS, kde jednou z hlavných podmienok bude doložená medzinárodná koprodukcia. Všetky programy musia spĺňať podmienku, že ide o pôvodnú tvorbu vo verejnom záujme. Chudinová dodala, že rezort kultúry zriadil v roku 2011 kontrolnú skupinu, ktorá kontroluje plnenie dodatku z roku 2010, pričom už dnes sú indície, ktoré naznačujú, že došlo k nehospodárnemu a neefektívnemu využitiu finančných prostriedkov pri niektorých projektoch z minulého obdobia. "Dodatok na rok 2011 vznikol po zložitých rokovaniach dohodou oboch strán a napriek súčasnému stavu RTVS spôsobenému predchádzajúcimi manažmentmi, môžeme konštatovať, že dodatok na rok 2011 zabezpečí kontinuálnu výrobu. Podpísaný dodatok svojím objemom niekoľkonásobne prekračuje vlaňajšiu produkciu na základe dodatku na rok 2010," uzavrela Chudinová.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Odstúpi Krajcer alebo Zemková ?

Odstúpi Krajcer alebo
Zemková ?
" Ministerstvo dostalo návrh východísk rozpočtu verejnej správy na roky 2012 až 2014, z ktorého vyplýva, že ministerstvo financií kvôli zlému stavu verejných financií nepočíta na budúci rok s rušením koncesionárskych poplatkov.“
Pre Mediálne.sk- minister kultúry Daniel Krajcer.

Jestli príde Richard s vetrom a búrkou, vtedy Sibyla sa bude smiať

Jestli príde Richard s vetrom a búrkou, vtedy Sibyla sa bude smiať

Slovenská televízia rezignovala na údaje z PMT a bola vyradená zo samostatného panelu a zaradená medzi ostatné televízie.

Markíza lepšie, TV DOMA tiež lepšie.

JOJ lepšie, JOJ PLUS horšie.

TA 3 opäť horšie.

Markíza - 34.86 %

TV DOMA - 2.71 %

TV JOJ – 18.94 %

JOJ PLUS- 3.33 %

TA 3 - 1.64 %

3. 4. 2011

Zomrel Ondrej Malachovský

Zomrel Ondrej Malachovský
Vo veku nedožitých 82 rokov zomrel dnes po dlhej chorobe operný spevák Ondrej Malachovský. Termín poslednej rozlúčky so zosnulým otcom slovenských operných spevákov Svätopluka a Martina zatiaľ nie je známy. Správu potvrdila tlačová tajomníčka Slovenského národného divadla Izabela Pažitková. Slovenský umelec pochádzal z Badína, kde sa narodil 5. apríla 1929. Od roku 1959 pôsobil ako sólista Opery SND, ktorej zostal verný štyri desiatky rokov, teda do toku 1998. Bol sólistom opery v Kolíne nad Rýnom, spieval napríklad aj v Amerike, Moskve, Ľubľane či v Prahe. "Len v SND účinkoval Ondrej Malachovský vo vyše 80 operných inscenáciách, koncertoval s orchestrom aj s klavírom, chodieval na besedy, vyhľadával neznáme ľudové piesne a bol aj výborným pedagógom," doplnila Pažitková. Predstavil sa napríklad v úlohe Gremina v Čajkovského opere Eugen Onegin, Mozartovho Sarastra z Čarovnej flauty či komtúra z Dona Giovanniho, Sparafucileho z Rigoletta či Zachariáša z Nabucca. Rovnako nemožno vynechať Suchoňovho Štelina z Krútňavy ani udatného kráľa Svätopluka z rovnomennej opery. "V súvislosti s touto smutnou udalosťou oznamuje vedenie Opery SND, že ruší predstavenie opery Tajomný kľúč v pondelok 4. apríla 2011 o 11.00 hod. v historickej budove SND," doplnila Pažitková.
Copyright © TASR 2011