DALITO!

2. 4. 2011

Sobotný pokus a NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

Sobotný pokus a

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

Hosťami diskusnej relácie V politike, ktorú televízia TA3 odvysiela v premiére v sobotu 2.4.2011 o 12.30 hod. a v repríze v nedeľu 3.4. o 11.00 a o 21.00 hod., budú Béla Bugár a Pavol Paška. Hlavnou témou relácie V politike, ktorú moderuje Ľuba Oravová, bude novela zákona o používaní jazykov menšín a štátne občianstvo. Moderátorka s Bélom Bugárom, predsedom Mostu-Híd a Pavlom Paškom, podpredsedom Smeru-SD bude v sobotu diskutovať aj o témach týkajúcich výrokov maďarského premiéra V. Orbána o volebnom práve, mimoriadnej schôdzi NR SR a odvodovej reforme.

Stop regulovanému nájomnému v reštituovaných bytoch. Štát už nebude diktovať, koľko si majitelia môžu od nájomníkov pýtať. Aj o tom bude reč v diskusnej relácii O 5 minút 12, ktorú STV odvysiela v nedeľu, 3. apríla 2011 od 11.55 na Jednotke. Moderátor Radovan Slobodník MEDZI 4 OČAMI privíta 1. podpredsedu vlády a ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Figeľa (KDH). Pýtať sa ho bude aj na čierne stavby či mimoriadnu schôdzu NR SR pre výroky Viktora Orbána. V parlamente to opäť vrelo. Pre voľbu generálneho prokurátora opozícia roztiahla zástavu, pre jazyky menšín zasa transparent. Aj o týchto témach budú diskutovať poslanec NR SR Gábor Gál (Most-Híd) a poslanec NR SR Marek Maďarič (Smer-SD).

Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo v nedeľu 3. apríla 2011 budú podpredseda NR SR a predseda strany Most-Híd Béla Bugár a podpredseda Smeru-SD Robert Kaliňák. Témami sú : Zákon o používaní menšinových jazykov, zákon o dvojakom občianstve a údajné odpočúvanie politikov .

1. 4. 2011

Nemáme cieľ, ale vieme sumu

Nemáme cieľ, ale vieme sumu
Ak sa podarí vykryť stratu, ktorú Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) v súčasnosti má, mohlo by médium už v budúcom roku začať hospodáriť s rozpočtom okolo 95 miliónov eur. Uviedol to minister kultúry Daniel Krajcer (SaS), ktorý sa včera zúčastnil na prednáške venovanej budúcnosti verejnoprávnych médií na pôde Paneurópskej vysokej školy v Bratislave. "V tej sume, povedzme že 95 miliónov a možno o čosi viac, sú, samozrejme, zahrnuté aj vlastné príjmy z reklamy, a samozrejme, aj iných aktivít, čiže nehovoríme o sume 95 až 100 miliónov z rozpočtu, pretože si dokáže zabezpečiť istú časť aj v rámci vlastnej činnosti," konštatoval Krajcer. Presná čiastka, ktorou by mal štát prispievať na vysielanie rozhlasu a televízie v prípade, že budú zrušené koncesionárske poplatky, by mala byť špecifikovaná v rámci spoločenskej a politickej dohody. "Som presvedčený, že momentálne v slovenskej realite je lepšie pristúpiť, či už od januára 2012 alebo 2013 k zmene modelu financovania tak, že drvivá väčšina prostriedkov bude prichádzať prostredníctvom štátneho rozpočtu," uviedol Krajcer. Súčasný stav vo verejnoprávnom médiu minister definoval ako katastrofálny. Vinu za stratu viac ako 53 miliónov eur, ktorú v súčasnosti vykazuje RTVS, podľa jeho slov nesú predchádzajúce manažmenty, predovšetkým verejnoprávnej televízie. Účastníci konferencie sa zhodli na tom, že obsah verejnoprávnych médií sa nedá presne špecifikovať, no zároveň by ho nemali tvoriť výlučne programy pre náročných divákov. "Tá televízia má aj zabávať, tá televízia môže vzdelávať, tá televízia má prinášať športové prínosy," uviedol minister. S týmto postojom sa stotožnil aj známy slovenský režisér Juraj Jakubisko. "Sme v takej dobe, že ak nebudeme robiť hrané filmy, ktoré budú na vysokej úrovni na technickej i na produkčnej, tak v podstate za chvíľu sa nedostanú do kín. Ja si myslím, že našou úlohou je, aby znovu pritiahli divákov nielen do kina, ale aj k obrazovkám," uviedol režisér. Podľa filmového a televízneho producenta Jána Mojtu, ktorý si nedávno prevzal európsku cenu Trebbia za tvorivú činnosť a podporu umenia, úlohou verejnoprávnej televízie je tiež zodpovedať si otázky, kde sa nachádza, kto je jej divákom a aké má úlohy. "A ak to prežije, mala by sa rozhodnúť čo robiť, aby politika, ktorá rozhoduje, mala záujem o to, aby verejnoprávna televízia prežila," povedal. Copyright © TASR 2011

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia mimoriadne zaraďuje do vysielania prípravné medzištátne stretnutia v ľadovom hokeji Fínsko – Slovensko. Priame prenosy odvysiela dnes 1. apríla 2011 o 17.25 h a zajtra 2. apríla o 14.55 h na Trojke.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Náš parlament je o niečo menší ako ruská Duma, ale zato máme rovnako veľa srandy. Choďte radšej do ZOO, je tam nový pavilón opíc. Tri gorily.Keď som videl tie obrazy mojich predchodcov, rozhodol som sa, že ja sa maľovať nedám. Pekne o tom maličkom Slovensku rozprávajte v tom velikánskom Rusku. „

Richard Sulík

"Neviem, že sa dá kúpiť tričko, aké si kúpil Matovič. Dať si v tento deň toto tričko nie je prehreškom proti spoločenskej norme, alebo je prehreškom nezrovnateľne menším, ako stáť na smútočnom zhromaždení Európskeho parlamentu za Jána Pavla II. v tričku Marilyn Monroe ."

Peter Osuský

" Prostriedky na hotovostný vklad do nového Európskeho stabilizačného mechanizmu by Slovensko mohlo získať napríklad na úkor eurofondov Čo tam ideme v najbližšej dobe zaplatiť, tých 600 miliónov eur, za to by sa dalo urobiť veľa vecí, napríklad skvelá reforma odvodov. .Eurofondy aj tak nevieme dočerpať, aj tak sú zdrojom obrovskej korupcie, aj tak kazia podnikateľské prostredie. Možno je tento nápad úplná hlúposť a možno je to dobrý nápad. Malo by sa to každopádne preskúmať, to sa jednoducho nedialo. Budeme hľadať riešenie tak, aby sme uchránili peniaze daňových poplatníkov a zároveň dodržali, čo sme pred voľbami sľúbili."

Richard Sulík

„Pán minister Miškov si určite vybudoval nadštandardné vzťahy s vedením jedného z najlepších zákazníkov a tak im ponúkol skvelú 50% percentnú zľavu, ktorá je úplne v rozpore so záujmom občanov, ktorých má Miškov zastupovať. Aspoň sme sa konečne dozvedeli, prečo vstúpil do politiky. "

Marek Blaha

"Je pravda že Chuck Norris napočítal do nekonečna, ale Vadkerti už minimálne dvakrát."

Anonym

31. 3. 2011

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Novinárom košického Rómskeho mediálneho centra sa niekto vyhráža smrťou. Problémy s Rómami sa dajú riešiť len jedným spôsobom, je na to potrebný "nový Hitler", napísal v liste anonym. List bol odoslaný v stredu 23. marca z pošty v Prešove. Anonym v liste ďalej napríklad píše: "Nikdy by som nebol povedal, že vás dokážem takto nenávidieť! Budem v prvej línii, ak vás bude treba čistiť!!" Nejde pritom o prvý prípad, keď sa novinárom niekto takto vyhrážal. "Deje sa to dlho a často. Zaregistrovali sme nielen výhražné listy, ale aj telefonáty, keď nás niekto budil neskoro v noci alebo nám púšťal do telefónu čudné zvuky. Už v minulosti sme podali trestné oznámenie," povedala pre agentúru SITA šéfka Rómskeho mediálneho centra Kristína Magdolenová. Trestným oznámením sa mediálne centrum plánuje brániť aj teraz. "Podáme ho v piatok," uviedla Magdolenová.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TA 3 OFFICIAL NEWS

TA 3 OFFICIAL NEWS
Dňa 30. marca 2011 sa uskutočnili personálne zmeny v televízii TA3 na pozícii riaditeľa spravodajstva a publicistiky a zástupkyne šéfredaktora spravodajstva, publicistiky a moderátorky Témy dňa. Cieľom televízie TA3 je po programovej a vizuálnej zmene naďalej skvalitňovať svoje vysielanie v oblasti spravodajstva, a to najmä z pohľadu poskytovania objektívnych, rýchlych a aktuálnych informácií. Z toho dôvodu sa uskutočnili personálne zmeny na uvedených postoch. N. Gubková a R. Dírer odišli z televízie po vzájomnej dohode s vedením TA3. Dočasným vedením spravodajstva je poverený Igor Čekirda, výkonný riaditeľ TA3.

Zomrela Zuzana Šavrdová

Zomrela Zuzana Šavrdová
Vo veku 65 rokov zomrela v noci na dnes česká divadelná, televízna a filmová herečka Zuzana Šavrdová. Dlhoročná členka činohry Národného divadla v Prahe skonala po dlhej chorobe v jednej z pražských nemocníc. Informoval o tom hovorca činohry Národného divadla Tomáš Staněk. Zuzana Šavrdová sa narodila 6. júna 1945 v Prahe a študovala na hudobno-dramatickom oddelení Pražského konzervatória, štúdium však nedokončila. Po škole najprv pôsobila v činohernej skupine Umeleckého súboru Ministerstva vnútra, neskôr sa stala sólistkou operety v Hudobnom divadle v Karlíne. Odtiaľ v roku 1972 prešla do Národného divadla, kde účinkovala napríklad v predstaveniach Skrotenie zlej ženy a Henrich IV. od Williama Shakespeara alebo Revízor od Nikolaja Gogoľa. Na filmovom plátne debutovala v roku 1964 v snímke Starci na chmelu, účinkovala taktiež vo viacerých televíznych inscenáciách a seriáloch. Jej poslednými filmami boli Ro(c)k podvraťáků (2006), Sněženky a machři po 25 letech (2008), Hlídač č. 47 (2008) a Kawasakiho ruža (2009). Informácie zverejnila webstránka novinky.cz.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký herec, režisér a scenárista Alan Alda, známy predovšetkým ako Hawkeye Pierce z legendárneho sitcomu M.A.S.H. (1972 - 1983), sa objaví v jednej epizóde seriálu The Big C (2010). Sedemdesiatpäťročný Alda, vlastným menom Alphonso Joseph D'Abruzzo, stvárni onkológa Atticusa Shermana, s ktorým hlavná postava Cathy Jamison v podaní Laury Linney konzultuje svoju liečbu rakoviny. Seriál The Big C momentálne nakrúcajú v Stamforde v štáte Connecticut, pričom druhá séria bude mať v USA premiéru 27. júna. V seriáli okrem Linney účinkujú aj Oliver Platt, Gabriel Basso, Phyllis Somerville, Gabourey Sidibe alebo Cynthia Nixon. Alan Alda je rodákom z newyorského Bronxu, pričom jeho rodičia mali talianskych a írskych predkov. Jeho umelecké meno Alda vzniklo spojení prvých dvoch písmen z mien Alphonso a D'Abruzzo. Už od detstva účinkoval v rôznych divadelných predstaveniach a neskôr sa dostal až na Broadway. Jeho prvým filmom bola dramédia Tie dni sú už za nami (1963), slávu však získal až spomínaným seriálom M.A.S.H., ktorý mu vyniesol štyri ceny Emmy a šesť Zlatých glóbusov. M.A.S.H. bol zároveň aj jeho režisérskym debutom, keď pod jeho taktovkou vzniklo 32 epizód. Režíroval taktiež snímky Štyri ročné obdobia (1981) alebo Betsy sa vydáva (1990), pričom v oboch si aj zahral. Od roku 1957 je ženatý s fotografkou a spisovateľkou Arlene Alda, s ktorou má tri dcéry. Informácie pochádzajú z webstránky hollywoodreporter.com.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Spolupracovníkovi poľského mienkotvorného denníka Gazeta Wyborcza v Bielorusku Andrzejovi Poczobutovi hrozí za údajné verejné hanobenie tamojšieho prezidenta Alexandra Lukašenka až dvojročný nepodmienečný trest väzenia. Hlavnými dôkazmi, o ktoré sa opiera obvinenie bieloruskej prokuratúry, sú žurnalistove publikované materiály. Prokurátor Viktor Morozov, ktorého meno figuruje na zozname takmer 160 bieloruských osobností so zákazom vstupu na územie členských štátov EÚ, odovzdal mužovi, ktorý je aj aktivistom Zväzu Poliakov v Bielorusku, v pondelok list s informáciou, že sa voči nemu začalo trestné stíhanie. Trestného činu sa Poczobut mal dopustiť v celkove ôsmich materiáloch z obdobia rokov 2010-2011, ktoré publikovalo internetové vydanie poľského periodika, v jednom vyjadrení pre webový portál Bieloruskij partizan a jednom príspevku na svojom blogu. Autor príspevkov pripúšťa, že v nich bol ostro kritický, miestami aj ironický, ale tvrdí, že sa hanobenia najvyššieho bieloruského predstaviteľa nedopustil. Bieloruská prokuratúra sa v pondelok pokúsila podozrivého vypočuť, Poczobut však akúkoľvek výpoveď odmietol a uviedol, že tak urobí až na súdnej pôde. Tak žurnalista, ako aj jeho právny zástupca sú presvedčení, že k procesu dôjde, a že Poczobuta, ktorému bieloruské ministerstvo zahraničných vecí odobralo akreditáciu v roku 2009, v ňom odsúdia. Pri brutálnom potlačení decembrovej protestnej akcie v Minsku proti údajnému falšovaniu výsledkov prezidentských volieb Poczobuta zbili príslušníci bieloruských tajných služieb. Za účasť na nepokojoch ho odsúdili na peňažný trest 600 eur, ktorý neskôr zmenili na 15 dní väzenia. Poczubotova spolupráca s Gazetou Wyborczou sa datuje od roku 2006.

Vojenskí vyšetrovatelia si 11. marca za asistencie po zuby ozbrojených maskovaných príslušníkov VP odniesli z kancelárie redaktorov osem vriec dokumentov, videokaziet a počítače. Denník Lidové noviny (LN) dnes informoval, že k 1. aprílu bude zásahová jednotka VP rozpustená. Tento krok ale údajne nesúvisí s kauzou ČT a pripravoval sa ešte minulým riaditeľom VP, ktorý je už tri týždne postavený mimo službu. "Plánovaná a pripravená reorganizácia nebola reakciou na udalosti v ČT," citovali LN hovorcu VP Jana Čermáka. Do kauzy zásahu VP v ČT, v rámci ktorého vyšetrovatelia hľadali spis z vojenskej tajnej služby, ale nič nenašli, sa tento týždeň zapojil najvyšší štátny zástupca Pavel Zeman. Obrátil na Vrchné štátne zastupiteľstvo v Prahe so žiadosťou, aby preverilo postup VP a radového štátneho zástupcu, ktorý mal nad prípadom dohľad. VP v kancelárii redaktora Karla Rožánka hľadaný dokument z roku 2007 nenašla, ale doteraz uspokojivo nevysvetlila, prečo brala aj počítače, kazety či vizitky, a to nielen tohto redaktora, ale aj jeho ďalších dvoch kolegov, ktorí s nim mali spoločnú kanceláriu. Všetky materiály a techniku už VP vrátila. Postup vojenských policajtov prešetruje štátne zastupiteľstvo, inšpekcia ministra obrany a je aj predmetom trestného oznámenia ČT. Už niekoľko hodín po zásahu VP minister obrany ČR Alexander Vondra postavil dočasne mimo službu veliteľa tohto útvaru a dvoch dôstojníkov. Zoznam vojenských policajtov postavených mimo službu sa dodatočne rozšíril o dôstojníka Pavla Marečka, ktorý zásah v ČT 11. marca osobne riadil. Akciu VP v ČT odsúdili novinári, politici i oslovení právnici. Postup VP dodatočne ostro kritizoval dokonca i sudca Kryštof Nový, ktorý povolil zaistenie písomností pochádzajúcich z prostredia vojenskej tajnej služby. "Vydal som povolenie na zhabanie jedného listinného dôkazu alebo jeho kópií či fascikla. Ale nie na vysťahovanie celej kancelárie. Kladiem si otázku, či zasahujúci policajti prejavili absolútnu neznalosť a ignorovanie zákona, alebo či úmyselne nezneužili príkaz súdu na prehliadku kancelárie číslo 145, a to za situácie, keď vedeli, že kanceláriu využívajú traja redaktori. Teda nielen Karel Rožánek, ktorý mal dokumentom disponovať," uviedol sudca.

Copyright © TASR 2011

30. 3. 2011

Hanebnosť

Hanebnosť

Už relácia HOSŤ V ŠTÚDIU: D. Tittel o futbalových problémoch spred týdňa bola podivuhodne účelová. Včerajší, krátky a vložený rozhovor s čestným a bývalým prezidentom Slovenského futbalového zväzu Františkom Laurincom v TA 3 naznačil, že v TA 3 v kľúčových momentoch zlyhá mnoho faktorov, ktoré budujú dôveryhodnosť a objktivitu. Bez názoru protistrany. Bez faktov, Bez vyjadrenia prezidenta SFZ Jána Kováčika z tlačovky, ktorá práve bežala v sídle SFZ ! .

Mohli by počuť aj toto : "Ja podávam každému, kto chce slovenskému futbalu dobre, pomocnú ruku. My chceme komunikovať s každým, aj so skupinou okolo Slovana Bratislava a pána Ivana Kmotríka. Bol som legitímne zvolený za prezidenta, dostal som 124 hlasov. Ľudia sa v priamej súťaži rozhodli, akú cestu si vybrali. Cítim sa byť silný prezident. Mňa odtiaľto nevyštvú, mám pevné nervy."

Podotýkam, že televíziu TA 3 vlastní GRAFOBAL GROUP akciová spoločnosť a majiteľom tejto spoločnosti je Ivan Kmotrík.

Možno aj preto dnes odišlo celé vedenie TA3. Okrem Michala, samozrejme. P.S. Hanebnosť pokračovala aj večer- príspevkom "Medzi futbalovými funkcionármi nefunguje komunikácia".

Zachráni to Vadkerti ?

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Poslanci Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá prerokovali dnes návrh štatútu Rady Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS), ktorý im predložil predseda Rady RTVS Miroslav Kollár. Členovia výboru nemali k návrhu zásadné pripomienky, upozorňovali prevažne na technické nedokonalosti. Poslanec KDH Pavol Abrhan navrhoval, aby v priebehu dvoch či troch mesiacov, po tom, čo prax ukáže isté nezrovnalosti, došlo k jeho novelizácii. K názoru sa priklonilo viacero koaličných poslancov aj predseda rady Kollár. Napriek výhradám vyslovili poslanci napokon s návrhom súhlas. Poslanec SDKÚ-DS Tomáš Galbavý otvoril aj otázku zvýšenia platu riaditeľky RTVS prostredníctvom odmien. I keď sám navrhoval v parlamente legislatívnu úpravu, ktorou sa mal plat Miloslavy Zemkovej zvýšiť, suplovať tento problém cez odmeny nepovažuje za šťastný precedens. "Nezostáva nám nič iné, len to akceptovať," dodal poslanec, ktorého legislatívna iniciatíva nenašla nedávno na pôde parlamentu podporu.
Copyright © TASR 2011

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné
Na včerajšom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi na základe zákona - RTVS (SRO) z dôvodu porušenia § 68 ods. 7 písm. a) ZVR v súvislosti s nevyužívaním frekvencií 89,3MHz Bardejov, 94,4 MHz Svidník, 97,6 MHz Raslavice, 99,9 MHz Giraltovce, 97,2 MHz Medzilaborce na účely, na ktoré mu boli pridelené; Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči vysielateľovi na základe zákona - RTVS (STV) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) a § 19 ods. 1 písm. a) ZVR (objektívnosť spravodajstva a ochrana ľudskej dôstojnosti) v súvislosti s odvysielaním príspevku Medzinárodné únosy detí v rámci programu Správy STV z dňa 28.1.2011; Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť spravodajstva) v súvislosti s odvysielaním príspevku Prestali s interrupciami v rámci programu Televízne noviny z dňa 25.1.2011; Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť spravodajstva) v súvislosti s odvysielaním príspevku Koniec štátnym potratom (Súkromníci v Bratislave si mädlia ruky) v rámci programu Nočné televízne noviny z dňa 25.1.2011; Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania zo dňa 13.01.2011; Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých – uplatnenie JSO) v súvislosti s odvysielaním upútaviek bez trvalého označenia JSO dňa 1.1.2011; Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti MAC TV s.r.o. vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých – uplatnenie JSO) v súvislosti s odvysielaním upútaviek bez trvalého označenia JSO dňa 8.1.2011 a dňa 14.2.2011; Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti MAC TV s.r.o. vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. i) ZVR (prerušenie programu) v súvislosti s prerušením programu Čistič programom Ples v Opere dňa 8.1.2011; Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. (programová služba DOMA) vo veci možného porušenia § 33 ods. 4 písm. a) ZVR (výzva na prečítanie informácie pribalenej k lieku) v súvislosti s odvysielaním reklamného spotu na liek Otrivin Complete dňa 7.1.2011; Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. (programová služba DOMA) vo veci možného porušenia § 33 ods. 4 písm. a) ZVR (výzva na prečítanie informácie pribalenej k lieku) v súvislosti s odvysielaním reklamného spotu na liek MUCOSOLVAN Retard dňa 7.1.2011; Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. (programová služba DOMA) vo veci možného porušenia § 33 ods. 4 písm. a) ZVR (výzva na prečítanie informácie pribalenej k lieku) v súvislosti s odvysielaním reklamného spotu na liek neo – angin dňa 7.1.2011; Rada pre vysielanie a retransmisiu začala správne konanie voči spoločnosti MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s r.o. (programová služba Tv Markíza) vo veci možného porušenia § 33 ods. 4 písm. a) ZVR (výzva na prečítanie informácie pribalenej k lieku) v súvislosti s odvysielaním reklamného spotu na liek Linex dňa 13.1.2011; Rada pre vysielanie a retransmisiu udelila predchádzajúci súhlas s prevodom 100 % obchodného podielu spoločníka Pavla Lulajku na nadobúdateľa Ing. Arch. Richard Krajči; Rada pre vysielanie a retransmisiu predlžila platnosť licencie na rozhlasové vysielanie programovej služby Rádio Hey spoločnosti GES Slovakia, s.r.o.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Tisíc a jedna noc- Markíza ; 2. TELEVÍZNE NOVINY - Markíza ; 3. Česko Slovenská SuperStar - Rozhodnutie – LIVE - Markíza ; 4. Modré z neba- - Markíza ; 5. Česko Slovenská SuperStar - Markíza ; 6. Športové noviny - Markíza ; 7. Počasie - Markíza ; 8. Ordinácia v ružovej záhrade V. - Markíza ; 9. Nočné Televízne noviny - Markíza ; 10. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 11. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 12 ŠPORT- TV JOJ ; 13. Tajný agent - Markíza ; 14.. KRIMI NOVINY- TV JOJ ; 15. Na telo - Markíza ; 16 Lampáreň - Markíza ; 17. Hľadá sa MILIONÁR- TV JOJ ; 18. Nočné Televízne noviny - Markíza ; 19. Partička - Markíza .

29. 3. 2011

Zomrel Farley Granger

Zomrel Farley Granger
Americký herec Farley Granger, ktorý sa preslávil v snímkach Povraz (1948) a Strangers on a Train (1951) Alfreda Hitchcocka, zomrel v New Yorku vo veku 85 rokov. Podľa úradu súdneho lekára skonal v nedeľu prirodzenou smrťou. Zahral si aj vo filmoch ako Rosemary's Killer (1981) či Výrobca popularity (1986). V roku 2001 ako 75-ročný debutoval na divadelných doskách slávneho West Endu. O šesť rokov neskôr publikoval memoáre Include Me Out, ktoré napísal spoločne so svojím dlhoročným priateľom Robertom Calhounom. Informácie zverejnila webová stránka http://www.bbc.co.uk/.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK
"Veď to je tiež veľké pokrytectvo tváriť sa, že to je nejaký nezávislý orgán, či už Rada STV alebo SRo. ...sú to všetko konkrétni nominanti schválení konkrétnymi politickými stranami. Skončime už s týmto pokrytectvom, že sa tvárime, že tu je niečo nezávislé cez nejaké rady. Je to nezmysel a je to klamanie ľudí.
Daniel Krajcer

RVR NEWS

RVR NEWS
Výbor Národnej rady Slovenskej republiky pre kultúru a médiá oznamuje, že podľa § 9 ods. 1 písm. a) zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii a o zmene zákona č. 195/2000 Z. z. o telekomunikáciách v znení neskorších predpisov sa dňom 30. júna 2011 skončí funkčné obdobie členovi Rady pre vysielanie a retransmisiu. V záujme zachovania kontinuity uznášaniaschopnosti rady bude potrebné zvoliť jedného člena Rady pre vysielanie a retransmisiu. Návrhy kandidátov na člena rady môžu predkladať poslanci, profesijné inštitúcie a občianske združenia pôsobiace v oblasti audiovízie, hromadných informačných prostriedkov, kultúry, vedy, vzdelávania, športu, registrované cirkvi a náboženské spoločnosti a občianske združenia občanov so zdravotným postihnutím v zmysle § 6 ods. 2 uvedeného zákona. Predkladané návrhy musia byť v súlade s ústavným zákonom č. 357/2004 Z. z. o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov (čl. 5) a s ustanoveniami uvedeného zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii (§ 7). Pre posúdenie a voľbu kandidátov Národnou radou Slovenskej republiky je potrebné, aby Vaše návrhy zaslané sprievodným listom navrhovateľa obsahovali meno a priezvisko kandidáta, titul, dátum narodenia, bydlisko, vzdelanie, adresu zamestnávateľa, funkciu v zamestnaní, telefonický kontakt (domov i do zamestnania, resp. číslo mobilu), štruktúrovaný životopis a čestné vyhlásenie kandidáta podľa priloženého vzoru. Okrem uvedeného je potrebné predložiť výpis z registra trestov (§ 7 ods. 1). Návrhy kandidátov na člena Rady pre vysielanie a retransmisiu spolu s požadovanými údajmi treba zaslať Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre kultúru a médiá do 30. apríla 2011 v uzatvorenej obálke s označením „Voľba člena Rady pre vysielanie a retransmisiu“.

STV NEWS

STV NEWS
Fanúšikovia futbalovej reprezentácie Slovenska, ktorí nemôžu prísť povzbudiť slovenské mužstvo na štadión do Trnavy, uvidia svoj tím aj na obrazovkách RTVS. Marketingový partner SFZ, spoločnosť UFA Sports Slovakia, zabezpečila po rokovaniach s DIGI Sport a RTVS priamy prenos zo zápasu Slovensko - Dánsko na programoch Jednotka a Trojka. Začiatok zápasu je v utorok 29. 3. 2011 o 20.15 h.

28. 3. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Astra rozšírila svoj technologický dosah v Európe a dnes prijíma TV signál z jej satelitov 135 miliónov televíznych domácností v Európe a Severnej Afrike. Toto číslo predstavuje viac ako polovicu všetkých TV domácností v týchto regiónoch. Celkovo predstavuje satelit najväčšiu digitálnu infraštruktúru pre domácnosti s mierou digitalizácie až 95%, ktorá slúži 75 miliónom digitálnych domácností. Pre porovnanie - digitálnych káblových domácností je 29 miliónov s mierou digitalizácie len 42 percent. Z toho vyplýva, že satelit slúži takmer každej druhej digitálnej televíznej domácnosti. Ak spočítame analógový aj digitálny príjem, satelit aj v tomto smere zvýšil svoj náskok pred káblovou televíziou a dnes slúži 79 miliónom domácností, v porovnaní so 71 miliónmi káblových domácností. Satelitný Monitor spoločnosti SES Astra je štúdiou zameranou na prieskum trhu (ktorý sa koná raz za rok) z pohľadu pokrytia domácností TV signálom v 35 krajinách. Výsledky štúdie poukazujú na pokračujúci rast spoločnosti v rámci všetkých platforiem ako aj distribučných kanálov – od satelitného príjmu priamo do domácností (DTH), až po vysielanie vo vysokom rozlíšení (HD) a prostredníctvom IPTV (TV cez DSL pripojenie). Podľa výsledkov štúdie Astra dnes sprostredkúva priame HD vysielanie zo svojich satelitov 16 z 20 miliónov HDTV domácností (viac ako 200 HD programov). V rastúcom segmente televízneho príjmu cez IPTV dosiahla spoločnosť vedúce postavenie tiež ako technologický poskytovateľ signálu (takmer 10 z 12 miliónov IPTV domácností). „Rýchlosť rastu vysielania v HD dokazuje, že televízia zostáva najdôležitejším zábavným médiom. Našim ďalším logickým krokom v oblasti strategického vývoja bude skombinovať túto službu s interaktívnymi telekomunikačnými službami v hybridných riešeniach, a tiež budovanie partnerstiev s telekomunikačnými operátormi, čo predstavuje aj najdôležitejší smer nášho budúceho podnikania,“ povedal Ferdinand Kayser, prezident a CEO spoločnosti SES Astra.

Nemecká televízia Pro7, ktorá v krajine vysiela populárny americký seriál Simpsonovci (1989), sa rozhodla, že nebude vysielať časti satirického seriálu obsahujúce zábery jadrovej katastrofy. Predstavitelia televízie sa tak rozhodli pre udalosti v Japonsku, ktoré nedávno zasiahlo ničivé zemetrasenie a následne cunami. Prírodná katastrofa si tam vyžiadala minimálne 11-tisíc obetí, pričom ďalších viac ako 17-tisíc osôb je stále nezvestných. V súčasnosti sa obyvatelia Japonska boja unikajúcej radiácie z jadrovej elektrárne, ktorú poškodila práve prírodná katastrofa. "Prezreli sme všetky epizódy a tie s nukleárnymi katastrofami nebudeme vysielať," uviedla v rozhovore pre AFP hovorkyňa súkromnej televízie Stella Rodger. Hlavná postava seriálu Homer Simspon pracuje v jadrovej elektrárni v mestečku Springfield, pričom jeho práca je jednou z kľúčových tém seriálu. Problémom je, že Homer je nielen v práci veľmi nedbalý, čo tvorcovia zobrazili už pri úvodnej znelke, a jeho nedbalosť v elektrárni by mohla u ľudí vyvolať pocit, že bezpečnosť v takýchto zariadeniach sa bagatelizuje. V niektorých častiach Simpsonovcov sa navyše s jadrovým odpadom hrali deti v škôlke, plutónium sa tam používalo ako ťažidlo, pričom následkom experimentov sa tam objavili aj svetielkujúce potkany a ryby s troma očami. Z viacerých prieskumov v Nemecku vyplynulo, že ľudia príliš nerozumejú problematike nebezpečenstva jadrovej energetiky a Simpsonovci im v edukácii údajne príliš nepomáhajú, práve naopak. Zrušenie vysielania vybraných častí Simpsonovcov, v ktorých sú zobrazené jadrové katastrofy, má pomôcť k tomu, aby si ľudia z tejto problematiky nerobili žarty a aby skutočne poznali nebezpečenstvá tohto odvetvia. Podivuhodné historky Homera, Marge, Barta, Lízy a Maggie od svojho začiatku v roku 1989 získali už 27 cien Emmy. Rodina má tiež svoju hviezdu na hollywoodskom Chodníku slávy a Homerov výkrik D’oh! sa v roku 2001 dostal do Oxfordského slovníka anglického jazyka. Seriál sa vysiela vo viac ako sto krajinách a je preložený do päťdesiatich jazykov. V roku 2007 mala premiéru aj snímka s názvom Simpsonovci vo filme, ktorá na celom svete zarobila vyše 527 miliónov amerických dolárov. Tvorcovia seriálu v novembri oznámili, že nakrútia už 23. sériu Simpsonovcov. Celkový počet dielov sa tak vyšplhá na 515. Už teraz sú Simpsonovci najdlhšie vysielaným komediálnym seriálom v amerických televíziách. Talkšou televíznej kráľovnej Oprah Winfrey sa blíži ku koncu. Televízna stanica CBS uvedie poslednú časť 25. série 25. mája. Informáciu zverejnila produkčná spoločnosť Harpo. Program, ktorý vysiela televízna stanica CBS, sa v premiére objavil 8. septembra 1986. Odvtedy si talkšou pod taktovkou 57-ročnej Afroameričanky obľúbili diváci v 145 krajinách sveta a účinkovali v nej stovky známych osobností. Hostiteľka programu zmenila spôsob, akým sa ľudia rozprávajú, spopularizovala rozhovory, pretože začala odhaľovať tajomstvá a získavať priznania nielen známych hostí. Keď v roku 1993 Oprah Winfrey robila rozhovor so spevákom Michaelom Jacksonom, šou si pozrelo 62 miliónov ľudí. Medzi pozvanými boli tiež modelka Naomi Campbell, herec Tom Cruise či speváčka Céline Dion, ktorá sa na nakrúcaní zúčastnila najčastejšie zo všetkých celebrít – až 27-krát. The Oprah Winfrey Show sa môže popýšiť ziskom viac ako troch desiatok televíznych ocenení Emmy, z ktorých sedem si odniesla samotná moderátorka. Časopis The Times Winfrey v roku 1998 zaradil medzi najvplyvnejšie osobnosti 20. storočia. Herečka a moderátorka okrem iného moderuje vlastnú šou s názvom Oprah's Next Chapter, ktorú vysiela jej televízna stanica OWN. Televíziu založila v spolupráci s americkou spoločnosťou Discovery Communications Inc.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

JUST FOR FUN

JUST FOR FUN
O Petrovi I.-III. - VHS , 50´, 50´, 48´, á 8 častí . Kreslené príbehy a dobrodružstvá nezbedníka Petra.

Cena: 4,00 € /ks

Reklamná pauza, môžete sa ísť ...

Reklamná pauza, môžete sa ísť ...

Na malú Maru sa valasi na lúky ťahajú

Na malú Maru
sa valasi na lúky ťahajú

Slovenská televízia rezignovala na údaje z PMT a bola vyradená zo samostatného panelu a zaradená medzi ostatné televízie.

Markíza lepšie, TV DOMA tiež lepšie.

JOJ aj JOJ PLUS lepšie.

TA 3 horšie.

Markíza - 34.5 %

TV DOMA - 2.60 %

TV JOJ – 18.79 %

JOJ PLUS- 3.73 %

TA 3 - 1.88 %

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Pulz rádio Katolíckej univerzity v Ružomberku (KU) je najlepším vysokoškolským rádiom na Slovensku. Rozhodla o tom odborná porota na 7. ročníku celoslovenskej súťaže vysokoškolských amatérskych rádií Rádiorallye 2011. Od piatka 25. marca do nedele 27. marca sa jej na Filozofickej fakulte (FF) KU zúčastnilo približne 120 mladých tvorcov z univerzitných rádií z celého Slovenska. Tvorivý tím Pulz rádia si okrem spomínaného prvenstva medzi vysokoškolskými rádiami odniesol aj štyri prvé, päť druhých a tri tretie miesta v jedenástich súťažných kategóriách. Získali tiež dva diplomy za najúspešnejší kolektív a za organizáciu. Víťazné Pulz rádio postupuje na medzinárodnú prehliadku fonoamatérov pod názvom Cimes 2011, ktorej 60. ročník sa na jeseň tohto roku uskutoční vo švajčiarskom Berne. „Pre náš kolektív je Rádiorallye jedinečnou príležitosťou nielen predstaviť svoje nahrávky, ale ukázať ostatným aj priestor, v ktorom pracujeme a porovnávať našu prácu,“ uviedla riaditeľka Pulz rádia Marianna Buzmová. V rozhlasovom štúdiu na FF KU sa tento rok predstavilo desať univerzitných rádií. Zastúpenie mali rádiá Tlis z Bratislavy, Mladosť z Nitry, Inro zo Zvolena, žilinské Rapeš a Rádio X, Šturko a Rádio 9 z Košíc, PaF z Prešova a Aetter z Trnavy. Jednotlivé zvukové výstupy a súťažné príspevky hodnotili aj sami súťažiaci. Odbornú porotu tvorili profesionáli zo Slovenského rozhlasu, Fun rádia, Rádia Expres, Rádia Jemné melódie a z regionálnych rádií. V jedenástich súťažných kategóriách napríklad hodnotili reportáže, rozhovory a ďalšie publicistické útvary, hudobné záznamy, akustické zvuky, trikové nahrávky, zvučky, jingle, rozhlasové hry, pásma, dramatické diela, reklamy a upútavky. Samostatné kategórie tvorili súťaže v pohotovosti a v živom vysielaní. Odborným garantom Rádiorallye 2011 boli Rozhlas a televízia Slovenska - Slovenský rozhlas, Slovenská spoločnosť elektronikov - nástupca fotoamatérskeho hnutia niekdajšieho Slovenského klubu audiovízie a zároveň členská organizácia Medzinárodnej federácie lovcov zvukov FICS. Informáciu agentúre SITA poskytol hovorca Katolíckej univerzity v Ružomberku Vladimír Buzna. Minister školstva Eugen Jurzyca ocení novinára denníka SME Jána Glovička za sériu článkov o podozrivých praktikách na Právnickej fakulte Univerzity Komenského, ktoré už prešetruje polícia. Redaktor poukázal na prípad z roku 2008, keď sa skupina daňových poradcov dostala na právo na najstaršej a najväčšej slovenskej univerzite mimo poradia vďaka nezákonnej pomoci. "Beriem to ako gesto zo strany ministerstva školstva, ktorým dalo najavo, že má záujem o transparentnosť v rezorte a na vysokých školách. Aj takýmto spôsobom minister Jurzyca upozornil a zdôraznil fakt, že to, čo sa dialo na Právnickej fakulte Univerzity Komenského, nebolo v poriadku," povedal agentúre SITA Glovičko. Poďakovanie však vníma sčasti ako schizofrenické, keďže ho rezort oceňuje za kauzu, ktorú jeho vlastná ministerská kontrola označila v záverečnom protokole za takmer neopodstatnenú. Ďakovný list odovzdá Jurzyca novinárovi v pondelok počas oceňovania osobností pedagogického a spoločenského života. Ján Glovičko, jeho kolegyňa Zuzana Petková a vydavateľstvo Petitpress pre kauzu čelia žalobám za poškodzovanie dobrého mena, ktoré podal ešte bývalý rektor František Gahér. "Ani nový rektor Karol Mičieta žalobu nestiahol, je presvedčený o jej opodstatnenosti," tvrdí Glovičko. Vedenie Univerzity Komenského požaduje od novinárov finančné odškodnenie a ospravedlnenie na titulnej strane denníka SME. "Viac ako to ocenenie by ma potešilo, keby moja alma mater ako najvýznamnejšia slovenská univerzita sa nesnažila prekrývať vlastné chyby, ale usilovala sa o zvýšenie kvality odstránením závad," dodal Glovičko. Podľa hovorkyne ministerstva Miriam Žiakovej si minister váži jeho investigatívu a občiansku statočnosť, ktorá pomohla napraviť situáciu v prospech celej spoločnosti. "Minimálne škola upravila interné predpisy," konštatovala Žiaková. V pondelok si odnesie ďakovný list len novinár. Bývalú pracovníčku fakulty Zuzanu Melicherčíkovú, ktorá na netransparentné prijímanie študentov upozornila, rezort neocení. "Minister o tom uvažoval, ale keď dostala Bielu Vranu (ocenenie Aliancie Fair-Play a Via Iuris; pozn. SITA), už to sme považovali za významné ocenenie, s ktorým sme sa stotožnili. Teraz sme považovali za dôležité oceniť novinára, ktorý kauzu sprostredkoval," povedala pre SITA Žiaková. Po tom, čo Melicherčíková upozornila na podozrivé prijímanie, prišla o miesto na fakulte a musela pracovať v Mc´Donalde. Ján Glovičko v denníku SME poukázal na prípad z roku 2008, keď sa organizovaná skupina daňových poradcov pochybne dostala na právo na Univerzite Komenského. O prijatí rozhodol bývalý dekan Marián Vrabko, ktorý tvrdí, že nemohol konať inak, lebo senát fakulty prijal diskriminačné kritériá. V tom čase o prijatí rozhodovali známky zo strednej školy, ktorú daňováci ukončili už skôr. Polícia už začala trestné stíhanie za prečin zneužívania právomoci verejného činiteľa. Denník priniesol aj výpoveď jedného z daňových poradcov, že každý zo skupiny musel zaplatiť 60¬tisíc korún za fiktívne služby súkromnému rekreačnému stredisku Kaskády, kde sa daňováci vzdelávali. Tomu sa zatiaľ polícia nevenuje.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

27. 3. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Srbská televízna stanica v piatok vyhodila jedného zo svojich zamestnancov, ktorý v titulku k reportáži o návšteve ruského premiéra Vladimira Putina označil jeho cestu do Belehradu ako "nepriateľskú". V správach RTV Vojvodina sa v stredu objavili zábery z rozhovorov medzi Putinom a srbským prezidentom Borisom Tadičom, pričom v dolnej časti obrazovky umiestnil grafik heslo "Potvrdenie nepriateľských vzťahov" namiesto "Potvrdenie priateľských vzťahov". "Osoba, ktorá napísala tento titulok, bola vyhodená a všetkých ostatných, ktorí sa na tom podieľali, sme postavili mimo služby až do rozhodnutia o disciplinárnom treste," uviedol generálny riaditeľ televíznej stanice Blažo Popovič. Putin v stredu odštartoval historickú návštevu Srbska, ktorej hlavným cieľom boli ekonomické otázky, predovšetkým energetika. Kritici však za jeho cestou do Belehradu videli politiku. Premiér si totiž na návštevu Belehradu nenašiel čas nielen počas pôsobenia v kresle predsedu ruskej vlády, ale ani v období, keď zastával funkciu prezidenta. Svoju stredajšiu cestu si navyše načasoval na deň predtým, ako si Srbsko pripomína začiatok leteckého útoku vojsk Severoatlantickej aliancie (NATO) voči režimu vtedajšieho juhoslovanského prezidenta Slobodana Miloševiča.

Hudobník Bret Michaels zažaloval producentov Tony Awards a televízie CBS, pretože sú podľa neho zodpovední za jeho zranenie na pódiu z roku 2009. V žalobe podanej na losangeleskom vyššom súde uvádza, že sa ich pred vystúpením na udeľovaní divadelných sien pýtal, či majú nejaké inštrukcie, kde by mal alebo nemal stáť počas jednotlivých častí jeho šou. Údajne mu len odvetili, nech "odíde dozadu, keď skončí". Na konci vystúpenia ostatní členovia jeho kapely ustúpili do zadnej časti pódia, Michaels sa ešte pár sekúnd zdržal a keď odchádzal, vrazila do neho veľká tabuľa, ktorú technici zo stropu v tej chvíli pustili na stage. Hudobník mal ulomený nos a preseknutú peru. O niekoľko mesiacov neskôr ho hospitalizovali v kritickom stave. Po neznesiteľnej bolesti hlavy lekári zistili, že trpí subarachnoidálnym krvácaním. To vzniká, keď mozgová cieva praskne a začne krvácať do priestoru medzi mozgom a lebkou. Krvácanie môže zvýšiť tlak v mozgu, čo spôsobuje poškodenie mozgových buniek a ich funkcií. Viac ako 20 percent pacientov so subarachnoidálnym krvácaním neprežije ani prevoz do nemocnice. Michaels je presvedčený o tom, že práve nehoda na pódiu mu spôsobila ďalšie, život ohrozujúce ochorenia.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.