DALITO!

12. 3. 2011

OTO 2010

OTO 2010

Osobnosť TV spravodajstva- Lucia Barmošová

Osobnosť TV športu- Peter Varinský

Osobnosť TV publicistiky- Patrik Herman

Moderátor/-ka zábavných programov- Adela Banášová

Speváčka- Jana Kirschner

Spevák- Mário Kuly Kollár

Herečka v komediálnom žánri -Petra Polnišová

Herec v komediálnom žánri - Lukáš Latinák

Herečka v dramatickom žánri - Emília Vášaryová

Herec v dramatickom žánri - Ján Koleník

Seriál roka - Profesionáli

Zábavný program- Partička

Program roka - Česko Slovensko má talent

Absolútny OTO: Lukáš Latinák

Cena týždenníka Život a novinárska cena: Peter Bielik (Téma dňa – TA3)

Sieň slávy - Stano Dančiak

Zomrel Karel Ilja Dvořák

Zomrel Karel Ilja Dvořák

Bývalý podpredseda Slovenského syndikátu novinárov (SSN) Karel Ilja Dvořák (1956) zomrel po ťažkej chorobe v piatok 11. marca v Liptovskom Mikuláši. TASR o tom dnes informoval Ľudovít Košalko z Regionálnej organizácie SSN v Žiline. Dvořák bol predsedom komisie pre etický kódex SSN, nositeľom viacerých novinárskych cien, dlhoročným publicistom a scenáristom. V rokoch 2008-2010 pracoval ako šéfredaktor TV Liptov.

Copyright © TASR 2011

STANOVISKO IPI

STANOVISKO IPI
"Slovenský výbor Medzinárodného tlačového inštitútu - IPI Slovensko odsudzuje zásah vojenskej polície voči spravodajstvu Českej televízie. Je neakceptovateľné, aby na pôde redakcie, voči jej redaktorom zasahovalo ozbrojené komando. Takéto konanie vzbudzuje obavy o slobodu slova. Jedným zo základných práv novinárov je totiž ochrana zdrojov informácií. Len tak môžu novinári kontrolovať verejnú moc - vrátane ozbrojených zložiek. IPI Slovensko vyzýva k okamžitému vyšetreniu zákroku a k potrestaniu osôb zodpovedných za zásah, ktorý hraničí so zastrašovaním nezávislých médií."

Za Slovenskú pobočku Medzinárodného tlačového inštitútu IPI - Pavol Múdry

11. 3. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Herec Charlie Sheen, ktorého pred niekoľkými dňami vyhodili zo seriálu Dva a pol chlapa (2003), podal žalobu na Warner Bros. a spolutvorcu seriálu Chucka Lorra. V dokumentoch, ktoré podal vo štvrtok na losangeleskom vyššom súde, požaduje 100 miliónov dolárov (v prepočte 72,4 milióna eur). Štyridsaťpäťročný problémový herec zažaloval tvorcov a producentov obľúbeného sitcomu aj v mene zvyšku hereckého obsadenia a štábu, pričom žiada o náhradu majetkovej ujmy. "Chuck Lorre, jeden z najbohatších mužov v televízii, ktorý je hodný stoviek miliónov dolárov, si o sebe myslí, že je taký bohatý a mocný, že sa môže len tak jednostranne rozhodnúť vziať peniaze oddanému hereckému obsadeniu a štábu populárneho televízneho seriálu Dva a pol chlapa len preto, aby poslúžil svojmu vlastnému egu a záujmom," napísal hercov právny zástupca Marty Singer s tým, že z hviezdy seriálu si Lorre urobil obetného baránka. Zrušenie zostávajúcich ôsmich epizód aktuálnej sezóny dáva za vinu Warner Bros., ktorí podľa jeho slov "kapitulovali pred Lorrovou egoistickou túžbou potrestať pána Sheena....", a nemá podľa neho nič spoločné s jeho kontroverznými komentármi na Lorrovu adresu. V žalobe ďalej tvrdí, že Lorre chcel Dva a pol chlapa ukončiť, aby sa mohol venovať svojim ďalším seriálom Teória veľkého tresku (2007) a Mike & Molly (2010). Rozhodnutie o Sheenovom prepustení podľa neho padlo už pred verejnou výmenou názorov medzi hercom a Lorrom. Sheen okrem iného tvrdí, že Warner Bros. nemali nič proti spolupráci s ním po tom, ako išiel na liečenie, keď zničil hotelovú izbu, ani vtedy, keď mu hrozilo odsúdenie za napadnutie manželky. Práve v tom čase mu podľa jeho slov dokonca ponúkli predĺženie zmluvy a ubezpečili ho, že ak prizná vinu v prípade domáceho násilia, nebude to mať dopad na jeho rolu. Celé roky musel podľa vlastných slov trpieť ponižujúce komentáre a obťažovanie z Lorrovej strany a teraz ho krivo obviňujú z predčasného ukončenia aktuálnej sezóny seriálu. On osobne je pritom vraj ochotný sezónu dokončiť. Lorre mal podľa neho v minulosti problémy aj s inými hviezdami, ako Roseanne Barr, Cybill Shepherd a Brett Butler. Informácie zverejnili webové stránky www.hollywoodreporter.com a uk.eonline.com. © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Uznesenie s výhradami proti maďarskému mediálnemu zákonu, ktoré dnes prijali poslanci Európskeho parlamentu v Štrasburgu, je klamlivé, tvrdia vo svojom vyhlásení maďarskí poslanci Európskeho parlamentu (EP) z frakcie Európskej ľudovej strany (EPP). Uznesenie nevzalo do úvahy úpravy mediálneho zákona, ktoré maďarsky parlament schválil v pondelok, a nezohľadňuje ani vyhlásenie európskej komisárky pre digitálnu agendu Neelie Kroesovej, podľa ktorej táto právna norma je v súlade s európskymi normami, píše sa v dokumente zverejnenom na internetovej stránke Maďarského občianskeho zväzu-Fidesz. Europoslanci Fideszu kritizovali maďarských socialistov za to, že v Európe priebežne vedú kampaň proti maďarskej vláde a pritom návrhy na úpravu mediálneho zákona v parlamente nepodporili. Podľa Maďarskej socialistickej strany (MSZP) dnešné uznesenie, prijaté významnou väčšinou v Európskom parlamente, je veľmi dôležitým politickým upozornením, ktoré musí vláda Viktora Orbána brať vážne, povedal vedúci delegácie poslancov MSZP v EP Csaba Tabajdi. Poslankyňa EP za MSZP Kinga Gönczová vyjadrila názor, že Maďarsko potrebuje mediálny zákon, ktorý v Maďarsku splní požiadavky na uplatnenie slobody tlače, zaručí občanom slobodnú informovanosť a nebude nútiť novinárov k samocenzúre. Prijaté uznesenie vyzýva na ďalšie preverovanie maďarského mediálneho zákona aj napriek zmenám, ktoré maďarský parlament prijal tento pondelok. Od Európskej komisie iniciátori uznesenia očakávajú, že navrhne princípy ochrany slobody tlače a plurality médií v rámci únie. Maďarskú vládu vyzvali, aby prehodnotila mediálny zákon, pričom by mala zohľadniť kritiky sformulované Európskym parlamentom, Organizáciou pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) či Radou Európy, a aby neaplikovala pasáže, ktoré nie sú v súlade s "literou alebo duchom" európskych noriem, prípadne dohovorov. Maďarské orgány by podľa uznesenia mali obnoviť nezávislosť dozoru nad médiami a štát by mal prestať zasahovať do záležitostí týkajúcich sa slobody prejavu a vyváženosti spravodajstva.

Copyright © TASR 2011

RSTV NEWS

RSTV NEWS
Michaela Matisová z TV JOJ , producentka spravodajstva a publicistiky ,bude novou riaditeľkou výroby STV. Úplnou zhodou okolností to bola pravá ruka Dana Krajcera v TV Markíza pri relácii Sito. Všetko je tak , ako má byť. Vlastne nie- ešte musí byť Robo Beňo intendantom Jednotky a potom zavládne na námestí SNP aká -taká spokojnosť. Ivan Janovský zatiaľ zostáva ako producent pre Zmluvu so štátom. O Lampe a jej pozadí čoskoro.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

" Šeherezáda je skôr český názov a u nás na Slovensku by sa mala volať Šehere chrbát alebo Škaredý chrbát. Šeredné záda je totiž v preklade Škaredý chrbát. Všetci pozerajú tureckú telenovelu, lebo päťsto rokov nás tu klátili Turci a zanechali v nás svoje gény a my sa teraz identifi kujeme. Vôbec mi neprekáža, že na našich obrazovkách ide turecká telenovela, veď ide iba o peniaze... Navyše nejde o strieľanie, násilie, je to pekné a kým si povedia, že sa majú radi, trvá týždeň." Ady Hajdu

„To nie je otázka dôvery. Keď si svoju robotu nebude robiť poriadne, tak sa to určite dočítam v nejakom nemenovanom denníku, a potom budem konať. Keďže už o hayekovcoch sa písať nedá po tom, ako Martin Chren odstúpil, tak treba o niečom písať.“ Richard Sulík

"Nikto, ani ja, nemá právo zasahovať do pozície plukovníka Kaddafího" John Dalli Maltský eurokomisár

„Nemyslím si, že zvučka socialistického Večerníčka by sa mala vnímať ako nedotknuteľný symbol." Eva Babitzová

„ Ja chcem povedať zásadné stanovisko. Okolo hnoja Kováčovej rodiny sa viacej motať nebudem a vyprosím si akékoľvek spájanie s mojím menom! Raz a navždy! Je to hnoj a hanba jeho osoby a jeho rodiny.Povedal som vám, že únos nebol! Tak som vám povedal dosť.Únos nebol a bodka. Išli voľby 1998 a opozícia potrebovala povedať, že vraždili, zabíjali a kradli. Išlo o politické, nie reálne obvinenie a z toho majú mnohí pomätenie mysle. Bola zneužitá matka Róberta Remiáša, ktorá sa dala zneužiť a získavala z toho materiálne výhody nakoniec sa ukázalo, že sme jediný štát, ktorý slúži pri mieste úmrtia drogového dílera zádušné omše. Už aj v Bogote s tým skončili.“ Vladimír Mečiar

„ Je správne používať živé deti v reklame? Môžu v reklame vystupovať herci, politici, vládni činitelia a iné celebrity? Ak áno, potom môže aj deduško Večerníček - tiež je celebrita a je nositeľom hodnôt, ktoré reklamná agentúra v reklame šikovne využila. Emócie sa v reklame používajú úplne bežne. „ Miloslava Zemková

"V súčasnosti znie ústava tak, že Maďarská republika cíti zodpovednosť za životy Maďarov, ktorí žijú mimo Maďarska. My navrhujeme rozšíriť túto vetu tak, že Maďarská republika berie zodpovednosť za životy Maďarov, ktorí žijú v zahraničí." József Berényi

A ktorý dodatok ? Ten s omšovým vínom ?

A ktorý dodatok ?
Ten s omšovým vínom ?
K stále nepodpísanému dodatku k zmluve medzi štátom a Slovenskou televíziou by sa malo uskutočniť verejné vypočutie. Dnes na to Rozhlas a televíziu Slovenska (RTVS), ktorá od 1. januára zlučuje STV a SRo, vyzval minister kultúry Daniel Krajcer. Minister odporúča RTVS, "aby zorganizovala verejné vypočutie k programom, ktoré sú obsahom návrhu Dodatku k zmluve so štátom na rok 2011. Keďže ide o verejné zdroje, odporúčanie na verejnú prezentáciu je v súlade so zámermi vlády SR postupovať transparentne, efektívne a hospodárne pri nakladaní s verejnými financiami," informovala ďalej agentúru SITA hovorkyňa ministerstva kultúry Eva Chudinová. Daniel Krajcer list v tomto znení poslal dnes generálnej riaditeľke RTVS Miloslave Zemkovej a predsedovi Rady RTVS Miroslavovi Kollárovi. Aj ambíciou Rady RTVS je podľa jej šéfa Miroslava Kollára "zaujať stanovisko na základe štandardných transparentných procesov posudzovania dodatku". Rada zvolí taký postup, ktorý to zabezpečí a na podrobnostiach sa dohodne už na svojom prvom riadnom pracovnom rokovaní, ktoré sa uskutoční v pondelok, dodal pre SITA Kollár. Stanovisko generálnej riaditeľky RTVS Miloslavy Zemkovej SITA zisťuje. Minister kultúry Daniel Krajcer dlhodobo vyzýval STV ešte počas vedenia Štefana Nižňanského, aby verejne predstavila producentov, ktorí by sa mali podieľať na vzniku diel pôvodnej tvorby financovaných z peňazí zo zmluvy so štátom. Považuje to za najlepšiu možnosť, ako vyvrátiť akékoľvek pochybnosti o transparentnom nakladaní s verejnými financiami v STV. Obdobné verejné vypočutia sú podľa Krajcera bežnou praxou v inštitúciách, ktoré využívajú verejné financie, napríklad aj v Štátnom fonde pre podporu a rozvoj českej kinematografie v Českej republike. Bývalá Rada STV na svojom poslednom rokovaní 17. decembra poverila vedenie televízie, aby do 27. decembra zverejnilo kompletný zoznam projektov prihlásených do súbehu na diela pôvodnej tvorby financované z druhého dodatku k zmluve so štátom na rok 2011 aj s finančnými kalkuláciami, názvami produkčných spoločností a menami ich konateľov. Bývalé vedenie STV tak spravilo. Pritom opakovane odmietalo usporiadať verejné vypočutie k projektom navrhnutých v dodatku k zmluve so štátom pre tento rok. Podľa vtedajšieho manažmentu STV totiž žiadne z ustanovení zmluvy so štátom "nestanovuje podmienku verejného vypočutia, aké MK SR žiada od Slovenskej televízie".
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Večernipíček

Večernipíček

Tak nám zabili Ferdinanda. Od marca tohto roku si budú musieť deti zvykať, že Deduško Večerníček je biznisman. Na rade je Kuko, len ho bude musieť PlayStatiom vyhrabať z kontajnera. Pripravuje sa aj nový cenník pre Drobčeka, Filmárika a Filmušku, Raťafáka plachtu, Matelka a Dancúľa. Zboríme teda socialistické Večerníčky, ktoré by nemali byť symbolom, pretože sa vtedy nakrúcali iba nepozerateľné sračky ako Bambuľkine dobrodružstvá Bambuľka , Slimák Maťo, Pásli ovce valasi Puf a Muf A je to Zvonček a Margarétka Danka a Janka V chalúpke a za chalúpkou, T Čin-čin Traja chrobáci Jurošík , či Tri svište. Bude potrebné zmeniť stratégiu a predkladať deťom pravdivé príbehy zo života. Zlo musí vyhrať nad dobrom, princezné zabijeme, Karkulky znásilníme a rozprávkam budú vládnuť draci a čarodejníci. A Janov treba vyhlásiť za obecných socialistických prežitkov. Späť do reality. Áno, RTVS je v zlej situácii. Áno, cena je vždy dohodou oboch strán. Vznikla však istá fáma, že RTVS za Večerníček dostala rekordnú sumu. Záleží na uhle pohľadu . A na použití. Niekto však mieša jablká s hruškami a my sa pokúsime na túto hru pristúpiť. Takže- určite nejde o dva rumny, ale o viac ako stonásobok a viac. Pri nasadení spotov vychádza potom cena za minútu predaja licenčných práv niekde na úrovni 35 EUR a menej , lenže... Lenže v tejto cene je aj umiestnenie reklamy na serveroch aktuality.sk, cas.sk, centrum.sk, Etarget, facebook.com, joj.sk, markiza.sk, novostavby.sk, pravda.sk, reality.sk, ringo.sk, sme.sk, strategie.sk , v printovej inzercii(18 uverejnení v 7 tituloch), na citylightoch klienta ČSOB v počte 585 kusov, na propagačných materiáloch, 790 plagátov, 110 stojanov klienta, na magnetkách a na tričkách . A na jeseň znovu. Síce polovicu, ale... No, nekúpte to. Nuž, a keby sme boli dôslední, tak musíme povedať, že spot sa vysielal bez zmluvy a protizákonne. Ona má dátum účinnosti 08 maca 2011. A televízna časť kampane bola spustená už od piatka 4. marca. Nedoriešné práva s dedičmi Anky Minichovej môžu tiež privodiť veľa zábavy. Verte tomu. Soudruzi někde udělali chybu. V STV som pracoval od roku 1983 do roku 1994. Väčšinu času som prežil pri detskej tvorbe ako dramaturg. Aj pri večerníčkoch. Pre mňa je od marca tohto roku Deduško Večerníček ,žiaľ, iba predajnou kurvou.

10. 3. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Troch novinárov z BBC zatkli v Líbyi prorežimní vojaci a zbili ich. Žurnalisti zažili aj simulovanú popravu. Britská spravodajská stanica v stredu večer informovala, že ich kolegov zadržali v pondelok, keď sa snažili dostať do obliehaného mesta Záwíja. Chris Cobb-Smith, britský novinár a člen spravodajského tímu, uviedol, že ich presúvali z miesta na miesto - niekedy aj so zatknutými civilistami, ktorí mali viditeľné zranenia po surovej bitke. V tíme boli ešte turecký kameraman Goktay Koraltan a spravodajca Feras Killani, pôvodom Palestínčan. Obvinili ich zo špionáže a ohrozovali na živote počas 21 hodín, keď ich zadržiavali vojaci a tajní policajti lojálni líbyjskému vodcovi Muammarovi Kaddáfímu. Novinárov bili podľa ich vlastných slov päsťami, zbraňami a palicami. Nasadili im kapucne a ruky mali zviazané. Cobb-Smith uviedol, že v jednom momente ich postavili k stene a muž v civile prikladal poloautomatickú zbraň každému k hlave. Keď prišiel ku Cobbovi-Smithovi, dvakrát vystrelil a guľky mu presvišťali okolo ucha. "Vojaci sa iba smiali," dodal britský novinár. Z Líbye odleteli hneď, ako ich prepustili. BBC oznámila, že aj napriek útoku na jej tím bude aj naďalej pokrývať konflikt v Líbyi. Spravodajská stanica ostro odsúdila "toto surové zaobchádzanie" a vyzvala líbyjskú vládu, aby zaručila všetkým médiám, že môžu slobodne pracovať a nebudú perzekvovaní. Vláda v Tripolise obmedzuje pohyb zahraničných novinárov pôsobiacich v Tripolise s tým, že cestovať môžu iba s oficiálnou eskortou. Zdroj: Reuters, AP

Európsky parlament v Štrasburgu prijal dnes uznesenie, ktorým vyjadruje výhrady proti maďarskému mediálnemu zákonu. Ako uviedla maďarská tlačová agentúra MTI, spoločnú iniciatívu frakcií socialistov, liberálov, zelených a radikálnych ľavičiarov podporilo 316 poslancov, 264 bolo proti a 33 poslanci sa zdržali hlasovania. Frakcia Európskej ľudovej strany (EPP), do ktorej patrí aj vládny Maďarský občiansky zväz-Fidesz, stiahla alternatívny návrh uznesenia, ktorý mal odsúdiť útoky voči maďarskej vláde v súvislosti s mediálnym zákonom. Predseda frakcie EPP Joseph Daul vyzval ostatné frakcie, aby aj oni stiahli svoj návrh uznesenia, pretože Maďarsko medzitým novelizovalo kontroverznú právnu normu. Návrh štyroch frakcií však stiahnutý nebol; podľa zástupcu predsedu frakcie socialistov Hannesa Swobodu úprava zákona nebola dostatočná. Prijaté uznesenie vyzýva na ďalšie preverovanie maďarského mediálneho zákona aj napriek zmenám, ktoré maďarský parlament prijal tento pondelok. Od EK iniciátori uznesenia očakávajú, že navrhne princípy ochrany slobody tlače a plurality médií v rámci únie. Maďarskú vládu vyzvali, aby prehodnotila mediálny zákon, pričom by mala zohľadniť kritiky sformulované Európskym parlamentom, Organizáciou pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) či Radou Európy, a aby neaplikovala pasáže, ktoré nie sú v súlade s "literou alebo duchom" európskych noriem, prípadne dohovorov. Maďarské orgány by podľa uznesenia mali obnoviť nezávislosť dozoru nad médiami a štát by mal prestať zasahovať do záležitostí týkajúcich sa slobody prejavu a vyváženosti spravodajstva.

Copyright © TASR 2011

Americký herec Charlie Sheen sa v stredu čiastočne ospravedlnil svojmu seriálovému bratovi zo sitcomu Dva a pol chlapa (2003) Jonovi Cryerovi, ktorého deň predtým nazval "zapredancom, zradcom a trollom". "Ospravedlňujem sa Jonovi. Mal som zlú náladu a on to schytal. Nevedel som, že sa to dostane do médií. Teda vedel som to, splietol som sám seba. Takže sa mu chcem polo-ospravedlniť," uviedol 45-ročný herec v rozhovore pre rozhlasovú stanicu K-Earth 101. "Dôvod, prečo som bol rozčúlený, bol, že mi nezavolal, nenapísal ani nič, čím by mi dal najavo, že stojí na mojej strane," dodal Sheen, ktorého v pondelok predstavitelia Warner Bros. Television vyhodili zo seriálu Dva a pol chlapa. Cryer sa zatiaľ k celému incidentu verejne nevyjadril, nemenovaný zdroj blízky hercovi však pre webstránku eonline.com uviedol, že Cryer sa Sheenovi v skutočnosti ozval. Sitcom americkej televízie CBS nenakrúcali od 28. januára, keď Sheen nastúpil na liečenie. Len deň predtým ho hospitalizovali v Los Angeles pre údajné bolesti brucha. Hercov hovorca to pripísal dlhoročným problémom s brušnou herniou, podľa susedov sa ale v jeho dome divoko "žúrovalo" asi 36 hodín a spoločnosť mu robilo minimálne päť žien. Štyridsaťpäťročný herec v seriáli Dva a pol chlapa stvárňoval postavu slobodného štyridsiatnika Charlieho Harpera, ktorý sa živí ako tvorca reklamných zvučiek. Za svoj výkon získal štyri nominácie na cenu Emmy a dve na Zlatý glóbus. Herec, ktorý je známy aj z filmov Čata (1986), Wall Street (1987), Mladé pušky (1988) či Horúce strely (1991) a jeho pokračovania, bral za jednu časť Dva a pol chlapa honorár 1,25 milióna dolárov. Do zrušenia nakrúcania bol teda najlepšie plateným seriálovým hercom na svete. Informácie pochádzajú z webstránky People.com.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Radim Hreha , redaktor serveru Česká média a bývalý generálny riaditeľ Slovenskej televízie ,sa nestal generálnym riaditeľom Českej tlačovej kancelárie (ČTK) . Novým generálnym riaditeľom ČTK je Jiří Majstr. Ten je teraz šéfom spravodajstva ČTK . Rada ČTK ho zvolila spomedzi siedmich kandidátov jednohlasne.

Rada RTVS

Rada RTVS

Zasadnutie Rady RTVS 14. marca 2011 sa uskutocní v zasadacke GR RTVS na 6. poschodí v budove SRo, Mýtna 1, Bratislava .

Návrh programu:

1. Otvorenie zasadnutia – schválenie programu rokovania, voľba overovateľa zápisu.

2. Rámcová správa o činnosti RTVS, o. i.: a) informácia o harmonograme plnenia úloh súvisiacich so vznikom RTVS; b) informácia o splnení zákonných povinností GR RTVS (majetkové priznanie); c) informácia o vymenovaní štatutárnych zástupcov GR RTVS; d) informácia o aktuálnom stave hospodárenia a plnenia programovej služby RTVS; e) informácia o činnosti a hospodárení dcérskych spoločností RTVS s návrhom dalších krokov; f) informácia o zámere vstúpit do zmluvného záväzku v zmysle par. 15 ods. 3 písm. h) zákona c. 532/2010 Z. z. o RTVS a informácia o verejných obstarávaniach; g) harmonogram predkladania materiálov vyplývajúcich zo zákona o RTVS generálnou riaditelkou RTVS; h) rôzne.

3. Návrh Organizačného poriadku RTVS.

4. Návrh zmluvy o obsahu, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti TV a rozhlasového vysielania (zmluva so štátom) na rok 2011.

5. Správa o činnosti Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu v 2. polroku 2010. a) Správa NKÚ o kontrole v STV a o prijatých opatreniach.

6. Správa o činnosti Rady STV a DK STV, a Rozhlasovej rady a DK SRo v II. polroku 2010.

7. Kontrola plnenia uznesení prijatých Radou STV a Rozhlasovou radou v predchádzajúcom období.

8. Plán činnosti Rady RTVS na rok 2011.

9. Návrh Štatútu Rady RTVS.

10. Sťažnosti a podnety.

11. Rôzne - a) Informácia o rozhodnutiach Rady pre vysielanie a retransmisiu; b) Vymenovanie tajomníka rady RTVS; c) Korešpondencia.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Americký herec Charlie Sheen po slovných útokoch na spolutvorcu sitcomu Dva a pol chlapa (2003) Chucka Lorra "obrátil svoju pozornosť" na svojho seriálového brata Jona Cryera. Toho nazval zradcom a trollom. "Jon mi nezavolal. Je to zapredanec, zradca a troll. Čistý troll. Budem ho musieť nazvať 'detinským zradcom a zbabelcom', aby mu to došlo?" uviedol 45-ročný herec, ktorého v pondelok predstavitelia Warner Bros. Television zo seriálu vyhodili. Na otázku, čo by Cryerovi povedal, keby sa mu po týchto vyjadreniach ozval, Sheen dodal: "Ak by sa tak stalo, poviem mu 'Už je trochu neskoro. Zbohom troll'. Keď začnem nakrúcať multimiliónové filmy a on ma príde prosiť o vedľajšiu rolu, poviem mu 'Opustil si ma s celou tvojou vinou a hlúposťou'." Nemenovaný zdroj blízky Cryerovi však pre webstránku eonline.com uviedol, že herec sa Sheenovi v skutočnosti ozval, odmietol však verejne komentovať nedávne udalosti. Okrem Cryera Sheen znova slovne napadol aj Lorra a taktiež aj šéfa spoločnosti CBS Leslieho Moonvesa a prezidenta Warner Bros. Television Brucea Rosenbluma. Naopak Sheen uviedol, že 'trollovia' nie sú herci Angus T. Jones, Conchata Ferrell, Melanie Lynskey, Marin Hinkle a režisér sitcomu James Widdoes, pretože tí sa mu ozvali. Prvou osobou z prostredia seriálu, ktorá sa k Sheenovi po jeho výpovedi vyjadrila, je herečka Holland Taylor. Tá v sitcome stvárňuje jeho matku. "Charlie bol vždy srdečný a slušný ku všetkým hercom aj členom štábu, niekedy dokonca lichotnícky a vždy vtipný. Príležitostne sme v jeho dome spoločne sledovali filmy. Boli to príjemné večery so zaujímavými, duchaplnými konverzáciami. To je Charlie, ako ho poznám ja," uviedla pre agentúru AP 68-ročná herečka. "V tomto veľmi smutnom a komplikovanom čase naozaj nemám, čo povedať. Môžem hodnotiť iba to, čo som s ním zažila a svoju pretrvávajúcu náklonnosť voči nemu," dodala Taylor. Sitcom americkej televízie CBS nenakrúcali od 28. januára, keď Sheen nastúpil na liečenie. Len deň predtým ho hospitalizovali v Los Angeles pre údajné bolesti brucha. Hercov hovorca to pripísal dlhoročným problémom s brušnou herniou, podľa susedov sa ale v jeho dome divoko "žúrovalo" asi 36 hodín a spoločnosť mu robilo minimálne päť žien. Štyridsaťpäťročný herec v seriáli Dva a pol chlapa stvárňoval postavu slobodného štyridsiatnika Charlieho Harpera, ktorý sa živí ako tvorca reklamných zvučiek. Za svoj výkon získal štyri nominácie na cenu Emmy a dve na Zlatý glóbus. Herec, ktorý je známy aj z filmov Čata (1986), Wall Street (1987), Mladé pušky (1988) či Horúce strely (1991) a jeho pokračovania, bral za jednu časť Dva a pol chlapa honorár 1,25 milióna dolárov. Do zrušenia nakrúcania bol teda najlepšie plateným seriálovým hercom na svete. Informácie pochádzajú z agentúry AP a webstránok people.com a hollywoodreporter.com.

Nový maďarský mediálny zákon stále predstavuje problém, a to aj po zmenách, ktoré doň v pondelok zapracovali na žiadosť EÚ maďarskí poslanci. V novej verzii zákona boli zmenené ustanovenia o registrácii médií či o vyváženom spravodajstve, no zmeny sa vôbec nedotkli kritizovanej Mediálnej rady, ktorá má na maďarské médiá dohliadať a ktorej vedenie by malo byť plne v područí strany Fidesz premiéra Viktora Orbána. "Hoci vítame fakt, že pribudli niektoré zmeny, stále zostáva veľa otázok, ktoré nás znepokojujú. Kým nebudú vyriešené, zákon bude naďalej predstavovať potenciálne ohrozenie slobody slova," uvádza sa v stredajšom vyhlásení Medzinárodného tlačového inštitútu. Výhrady k maďarskému tlačovému zákonu má naďalej aj Organizácia pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe. V utorok uviedla, že "zákon môže byť aj v tejto podobe zneužitý na potlačenie alternatívnych a odlišných názorov". Kontroverzný maďarský mediálny zákon vstúpil do platnosti 1. januára, presne v deň, keď sa Maďarsko ujalo polročného predsedníctva v Európskej únii.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

9. 3. 2011

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Tisíc a jedna noc -Markíza ; 2. Modré z neba- Markíza; 3. TELEVÍZNE NOVINY- Markíza ; 4. Česko Slovenská SuperStar- Markíza ; 5. Športové noviny –Markíza; 6. Koleso šťastia a pomoci- Markíza ; 7. Ordinácia v ružovej záhrade V.- Markíza ; 8. Počasie- Markíza ; 9. NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 10. NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 11. KRIMI NOVINY- TV JOJ ; 12. Lampáreň- Markíza ; 13. Prvé Televízne noviny- Markíza ; 14. Šéfka- TV JOJ ; 15. ŠPORT- TV JOJ ; 16. Na telo- Markíza ; 17. Nočné Televízne noviny- Markíza ; 15. Tanec je môj život – Markíza; 19. Spider-Man 3 - Markíza

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia na programovom okruhu Dvojka sprostredkuje duchovné hodnoty pôstnej liturgie priamymi prenosmi bohoslužieb. Na Popolcovú stredu 9. marca 2011 o 17.30 h odvysiela svätú omšu z Kostola Panny Márie Sedembolestnej vo Vajnoroch. Celebrovať ju bude správca farnosti Peter Slepčan. Na 1. pôstnu nedeľu 13. marca o 10.30 h uvedie Dvojka naživo služby Božie zo Zvolenskej Slatiny. Kázať bude senior Zvolenského seniorátu Evanjelickej cirkvi augsburského vyznania Peter Ján Soták. Dvojka priamy prenos bohoslužby odvysiela aj na Krížupoklonnú nedeľu 27. marca o 10.00 h. Archijerejskú svätú liturgiu z Katedrálneho chrámu Povýšenia sv. Kríža v Bratislave slúži bratislavský eparcha Mons. Peter Rusnák.

8. 3. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Predstavitelia spoločnosti Warner Bros. Television sa rozhodli vyhodiť herca Charlieho Sheena zo seriálu Dva a pol chlapa (2003). Dôvodom sú jeho verbálne útoky voči spolutvorcovi sitcomu Chuckovi Lorrovi. O budúcnosti samotného seriálu však zatiaľ žiadne rozhodnutie nepadlo. "Po starostlivom zvážení spoločnosť Warner Bros. Television s okamžitou platnosťou ukončila pracovný pomer s Charliem Sheenom na produkcii seriálu Dva a pol chlapa," uviedli v pondelkovom vyhlásení predstavitelia Warner Bros. Television. Štyridsaťpäťročný herec na toto rozhodnutie zareagoval tradične svojsky, keď pre webstránku TMZ.com vyhlásil: "Toto sú veľmi dobré správy. Neustále porušujú kontrakt. Je to veľmi radostný deň v Dome v Triezvom údolí, pretože teraz môžem vziať všetky tie miliardy a už nikdy nebudem musieť nosiť tie hlúpe tričká." Webstránka TMZ.com okrem toho uviedla, že predstavitelia Warner Bros. Television ešte pred Sheenovým prepustením poslali 11-stranový list hercovmu právnikovi Martymu Singerovi, v ktorom tvrdia, že dôvodom Sheenovho prepustenia je "morálna zvrhlosť". "Správanie vášho klienta bolo autodeštruktívne a podľa nás je veľmi chorý. Existuje množstvo dôkazov podporujúcich názor spoločnosti Warner Bros., že sa pán Sheen dopustil porušenia kontraktu vrátane morálnych zvrhlostí (vrátane distribúcie kokaínu iným ľuďom, čo bolo súčasťou jeho autodeštruktívneho životného štýlu, ktorý verejne opisoval), ktoré mu zabraňovali dodržiavať pracovnú zmluvu," uvádza sa v liste. Singer sa pre magazín The Hollywood Reporter vyjadril, že Sheen plánuje spoločnosť Warner Bros. Television zažalovať. "Budeme ich žalovať. Je to iba otázka času. Môže to byť tento týždeň, môže to byť trochu neskôr. Neponáhľame sa. Ale určite ich zažalujeme," vyhlásil Singer, ktorého rozhodnutie predstaviteľov Warner Bros. Television neprekvapilo. Je však presvedčený, že tým porušili podmienky Sitcom americkej televízie CBS nenakrúcali od 28. januára, keď Sheen nastúpil na liečenie. Len deň predtým ho hospitalizovali v Los Angeles pre údajné bolesti brucha. Hercov hovorca to pripísal dlhoročným problémom s brušnou herniou, podľa susedov sa ale v jeho dome divoko "žúrovalo" asi 36 hodín a spoločnosť mu robilo minimálne päť žien. Štyridsaťpäťročný herec v seriáli Dva a pol chlapa stvárňoval postavu slobodného štyridsiatnika Charlieho Harpera, ktorý sa živí ako tvorca reklamných zvučiek. Za svoj výkon získal štyri nominácie na cenu Emmy a dve na Zlatý glóbus. Herec, ktorý je známy aj z filmov Čata (1986), Wall Street (1987), Mladé pušky (1988) či Horúce strely (1991) a jeho pokračovania, bral za jednu časť Dva a pol chlapa honorár 1,25 milióna dolárov. Do zrušenia nakrúcania bol teda najlepšie plateným seriálovým hercom na svete. Dva a pol chlapa je s priemerným počtom 14,7 milióna divákov vôbec najsledovanejším sitcomom v USA. Televízia CBS predáva 30-sekundové reklamné spoty počas jeho vysielania za viac než 200-tisíc dolárov (v prepočte viac než 142-tisíc eur), čím na jednej epizóde zarobí viac než tri milióny dolárov (približne 2,14 milióna eur). V prípade, že by sa seriál nadobro prestal nakrúcať, produkčná spoločnosť Warner Bros. Television by prišla o zisk v približnej hodnote 250 miliónov dolárov (viac než 178 miliónov Informácie zverejnila webová stránka hollywoodreporter.com.

Populárny americký seriál Ako som spoznal vašu mamu (2005) bude pokračovať siedmou a ôsmou sériou. Dohodla sa na tom televízia CBS, producenti z Twentieth Century Fox a predstavitelia hlavných postáv. CBS sa zároveň rozhodla vyhodiť herca Charlieho Sheena zo seriálu Dva a pol chlapa (2003) a tak je osud tohto komediálneho seriálu nejasný a jednou z možností je, že práve sitcom Ako som spoznal vašu mamu budú vysielať v jeho čase. Hlavné úlohy v seriáli Ako som spoznal vašu mamu, ktorý tento rok pokračuje epizódami šiestej série, stvárňujú Josh Radnor, Jason Segel, Neil Patrick Harris, Alyson Hannigan a Cobie Smulders. Najpopulárnejšou a zároveň najoceňovanejšou postavou je sukničkár Barney Stinson v podaní Neila Patricka Harrisa, ktorý si za svoj výkon vyslúžil nominácie na Zlatý glóbus, Emmy i Satellite Award. Ústrednou témou seriálu je už od jeho úvodných častí hľadanie matky detí hlavnej postavy Teda Mosbyho (Josh Radnor). V Ako som spoznal vašu mamu si už zahralo aj viacero známych spevákov a speváčok ako napríklad Katy Perry, Britney Spears, Carrie Underwood, Nicole Scherzinger či Enrique Iglesias.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Dvanásť z deviatich je fakt priveľa !

Dvanásť z deviatich je fakt priveľa !
Asi 12 členov Rady Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) nespĺňa podľa predsedu mediálneho parlamentného výboru Dušana Jarjabka (Smer-SD) na výkon svojej funkcie tie kritériá, ktoré im prikazuje zákon. "Nespĺňajú kritériá, ktoré ministerstvo kultúry dalo do zákona. My to budeme na výbore konštatovať, uvidíme, či sa k nám pripoja alebo nepripoja kolegovia z koalície," uviedol pre TASR Jarjabek. Voľba do Rady sa nepozdáva bývalému šéfovi STV Milanovi Materákovi, ktorý bol jedným z neúspešných kandidátov. Mediálny výbor už jeho sťažnosť dostal. Do skupiny "sporných mien" zaradil napr. predsedu Rady Miroslava Kollára. Ten sa podľa Materáka prihlásil ako odborník ekonómie a nemá na to potrebnú prax. Otáznou členkou je aj manželka poslanca za Most-Híd Lászlóa Nagya. Poslanec mal pred voľbou túto skutočnosť oznámiť, tvrdí aj Jarjabek. "Určite navrhneme, aby sa týmto zaoberal parlament, pochopiteľne rátame, že takéto niečo nám neprejde. Tá koaličná väčšina si bude tvrdiť svoju muziku," komentoval Jarjabek, ktorý bude vo výbore trvať na tzv. menšinovom uznesení kvôli zápisu. Výbor má zasadnúť 15. marca.
Copyright © TASR 2011

Digitalizácia na pokračovanie

Digitalizácia na pokračovanie
Od stredy sa začne vypínanie analógových televíznych vysielačov. Prvé lokality, ktoré začnú prechádzať z analógového na digitálne TV vysielanie sú na juhu stredného Slovenska. Podľa informácií z webstránky prevádzkovateľa multiplexu - spoločnosti Towercom - 9. marca vypnú analógový TV vysielač Štúrovo - Modrý Vrch, ktorý pokrýva okresy Komárno, Krupina, Levice, Nové Zámky, Šaľa, Zlaté Moravce. V marci potom ďalej vypnú vysielače: Rožňava - Dievčenská skala (14.3.), Lučenec - Blatný vrch (16.3.), Modrý Kameň - Španí laz (16.3.), Ružomberok - Úložisko (24.3.) a TVP Považská Bystrica (29.3.). Medzitým, ako namontujú novú technológiu pre digitálne pozemské televízne vysielanie (DVB-T), majitelia televízorov, ktoré v súčasnosti prijímajú signál cez analógovú anténu, nebudú televízny signál prijímať, alebo s ním budú mať problémy. Na to, aby mohli digitálne televízne vysielanie sledovať, potrebujú mať televízor alebo set-top-box k televízoru s označením DVB-T. Prechod by mohol trvať približne dva dni, no podľa riaditeľa sekcie techniky Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Róberta Oravca to závisí aj od počasia. "Vieme, že to nebude jednoduché, budú lokality, ktoré vôbec nebudú mať digitálny príjem," uviedol na dnešnej tlačovej besede riaditeľ sekcie programu RTVS Ľuboš Machaj. Pritom prechod na DVB-T sa dotkne všetkých, čo prijímajú televízny signál cez klasickú televíznu anténu. Netýka sa to teda tých, čo prijímajú signál cez satelit, majú káblovú televíziu alebo prijímajú televízny signál cez telekomunikačné siete (IPTV). Machaj zároveň poukázal na plusy aj mínusy prechodu na DVB-T. Na jednej strane je to kvalitnejší príjem. Na druhej strane nie úplne všetky lokality budú digitálnym terestrickým vysielaním pokryté a tam budú musieť ľudia zvoliť iný spôsob príjmu. Napriek tomu, že televízni vysielatelia majú vytypované lokality, kde by prechod na DVB-T mal, či nemal byť plynulý, všetko sa podľa šéfa programu RTVS ukáže až v praxi. Prechod môže komplikovať aj počasie či terén, v akom vysielače sú. "Vieme, že to bude veľmi nervózne, nebude to jednoduché. Vypínanie sa začína vlastne v tých lokalitách, ktoré sú v podstate z hľadiska ekonomiky dosť zložité - juh stredného Slovenska," uviedol Ľuboš Machaj. RTVS pritom podľa neho prispeje k čo najväčšej informovanosti obyvateľov vo vysielaní Slovenského rozhlasu a Slovenskej televízie. O vypínaní vysielačov bude STV informovať napríklad aj na tzv. informačnej lište, teda na spodnom okraji obrazovky. Diváci podľa toho zistia, kedy by sa mali začať pripravovať na prechod na digitálne vysielanie. Všetci, ktorí sledujú televíziu cez anténu, by po prechode na DVB-T mali otočiť svoju anténu z horizontálnej do vertikálnej polohy a nasmerovať na správny vysielač a nastaviť i televízor. Technicky menej zdatní by mali podľa šéfa techniky RTVS Oravca osloviť susedov, tzv. "antenárov", ďalších odborníkov alebo sa obrátiť na infolinku - 0800 168 500. Samozrejme, podmienkou príjmu je mať DVB-T televízor alebo set-top-box. V prípade STV sa prechod na DVB-T týka Jednotky a Dvojky. Trojky nie, keďže sa nikdy nevysielala cez analógové vysielače, ale vysiela sa cez satelit. "Trojka bude šírená prostredníctvom satelitu ešte do 31. mája, po tomto termíne bude prevádzka programovej služby Trojka ukončená," dodal pre médiá Oravec. Na digitálne vysielanie musíme prejsť do konca roku 2012. Prinesie obraz v lepšej kvalite, bez známych snežení či šumu. Umožní tiež prijímať väčšie množstvo programov a v budúcnosti aj nové služby, aplikácie ako sú rozhlasové programy, superteletext, elektronický programový sprievodca, multimediálne služby a služby pre mobilný televízny príjem. Vybudovanie celej siete vysielačov DVB-T je naplánované do 30. júna. Podrobné informácie sú dostupné aj na webstránke kampane o prechode na DVB-T - http://www.digimedia.sk. Na otázky tiež počas pracovných dní od 9:00 do 16:00 odpovedia na bezplatnej telefonickej infolinke na čísle: 0800 168 500 a tiež písomne na e-mailovej adrese: info@digimedia.sk. Plán vypínania analógových vysielačov v marci je zverejnený na - http://www.dvbt.towercom.sk/aktuality.php?article=194.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Počúvame Slovenský rozhlas

Počúvame Slovenský rozhlas

7. 3. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Informácie o údajnom bití zahraničných novinárov čínskou políciou, ktoré sa začali množiť v posledných týždňoch, sa nezakladajú na pravde. V pondelok to na tlačovej konferencii v Pekingu vyhlásil čínsky minister zahraničných vecí Jang Ťie-čchi. "Nič také ako bitie zahraničných novinárov čínskymi policajtmi neexistuje," povedal šéf čínskej diplomacie. Čínske komunistické vedenie podľa zahraničných médií v posledných týždňoch znervóznelo najmä v súvislosti s výzvami na internete, aby opozične zmýšľajúci Číňania vyšli každú nedeľu vo svojich mestách do ulíc a demonštrovali proti vláde. Na určených miestach vo veľkých čínskych mestách sa už tri týždne po sebe podľa zahraničných médií žiadne demonštrácie nekonali, stretli sa tam iba zahraniční novinári a príslušníci čínskej polície. Odvtedy sa objavilo viacero sťažností na hrubé zaobchádzanie s novinármi zo strany polície. Koncom februára napríklad policajti zbili v Pekingu korešpondentov mediálnej spoločnosti Bloomberg. Čína tvrdí, že všetky informácie o plánovaných opozičných demonštráciách si vymysleli zahraničné médiá. Ministerstvo vnútra minulý týždeň na novinárov apelovalo, aby sa pri pokrývaní prípadných protestných zhromaždení riadili príslušnými predpismi. Tie okrem iného stanovujú, že demonštrácie môžu pokrývať len tí novinári, ktorí na to dostanú povolenie. Novinárske združenie Klub zahraničných korešpondentov v Číne však informovalo, že žiadny novinár, ktorý o takéto povolenie požiadal, ho zatiaľ nedostal. Súd v tureckom Istanbule obvinil dvoch a v nedeľu ďalších piatich tureckých novinárov zo sprisahania proti vláde. V pondelok o tom informujú turecké médiá. Obvinenia súvisia s procesom s údajnou tajnou protištátnou organizáciou Ergenekon, ktorá sa podľa tureckej vlády usiluje násilnými metódami docieliť pád terajšieho režimu. Najmenej dvaja z obvinených novinárov sa dlhodobo venovali tejto problematike, pričom tvrdili, že celú organizáciu Ergenekon si vláda vymyslela, aby mohla pod zámienkou boja proti nej nerušene poľovať na opozíciu. Proces s organizáciou Ergenekon prebieha v Turecku už od roku 2007 a priviedol pred súd už stovky ľudí vrátane známych osobností tureckého života, novinárov, spisovateľov, sudcov, či bývalých vysokých funkcionárov tureckej armády a polície. Vláda ich obviňuje okrem iného z členstva v teroristickej organizácii, podnecovania povstania proti vláde či nelegálnej držby zbraní. Ergenekon mal byť tajným zoskupením radikálnych sekularistov, ktorí sa snažili zosadiť súčasnú vládu, pretože tá podľa nich podkopáva sekulárne základy štátu a vnáša do politiky príliš veľa islamu. Skupina sa mala usilovať o protivládny puč, ku ktorému chcela dospieť prostredníctvom atentátov, masových pouličných protestov a zrážok s bezpečnostnými silami. Organizácia mala stáť aj najmenej za dvoma útokmi, ktoré médiá pôvodne pripisovali islamským extrémistom. Jedným je útok na populárny sekularistický protivládny denník z roku 2006, druhým útok na budovu Najvyššieho súdu v tom istom roku, pri ktorom zahynul jeden sudca. Organizácia chcela týmito útokmi vystupňovať protivládne a protiislamské nálady v spoločnosti. Organizácia Ergenekon mala okrem iného pripravovať vraždu tureckého spisovateľa Orhana Pamuka, držiteľa Nobelovej ceny za literatúru, ako aj ďalších ľudí, ktorí podľa nej neboli dostatočne lojálni k svojej vlasti. Členovia Ergenekonu mali stáť aj za vraždami arménskeho novinára Hranta Dinka a talianskeho katolíckeho kňaza Andrea Santoru. Maďarský parlament v pondelok na popud vlády premiéra Viktora Orbána schválil dodatky ku kontroverznému mediálnemu zákonu. Úpravy sa týkajú aj spornej regulácie takzvaného "vyváženého spravodajstva", vypustenia sankcií pre médiá sídliace v tretích krajinách a tiež zjednodušenia procesu registrácie pre médiá. Vo všetkých prípadoch pritom išlo o hlavné výhrady zo strany Európskej únie. Jednou z významných zmien je fakt, že nutnosť "vyváženého spravodajstva" sa už nebude týkať neoficiálnych médií, akými sú napríklad blogy. V tomto prípade išlo pritom o jednu z hlavných výhrad Európskej komisie, ktorú maďarská vláda akceptovala. K ďalším patrí to, že obmedzenia sa nebudú týkať médií so sídlom v inej členskej krajine Európskej únie s výnimkou prípadu, keď toto médium vzniklo v zahraničí len s cieľom vyhnúť sa regulácii. Poslanci zo zákona vypustili aj časť, v ktorej sa hovorí o "priamom alebo nepriamom osočovaní menšín a väčšín". Mediálny zákon začal platiť 1. januára tohto roku. Na jeho základe vznikol nový Národný mediálny a komunikačný úrad obsadený prevažne členmi vládnej strany Fidesz premiéra Orbána. Úrad bude dohliadať na všetky tlačové, elektronické a internetové médiá. Porušovateľom zákona bude hroziť pokuta do výšky 200 miliónov forintov (727 000 eur), čo môže byť pre niektoré médiá likvidačné. Týmto spôsobom sa má trestať "nevyvážené spravodajstvo", čo však v zákone nie je presne definované.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

V marci aj ovce v tanci

V marci aj ovce v tanci

Slovenská televízia rezignovala na údaje z PMT a bola vyradená zo samostatného panelu a zaradená medzi ostatné televízie.

Markíza úplne rovnako, TV DOMA lepšie.

JOJ lepšie a JOJ PLUS takisto lepšie.

TA 3 opäť horšie.

Markíza - 34.5 %

TV DOMA - 2.32 %

TV JOJ – 19.25 %

JOJ PLUS- 3.30 %

TA 3 - 1.63 %

Superstar vs. Šéfka

Superstar vs. Šéfka

Česko Slovenská SuperStar - 828 tisíc divákov, 17,5 % sledovanosť, 37,4 % share
Šéfka- 523 tisíc divákov, 11 % sledovanosť,, 25,4 % share

Zomrel Charles Jarrott

Zomrel Charles Jarrott
V piatok 4. marca skonal vo veku 83 rokov britský režisér Charles Jarrott, známy predovšetkým historickými drámami Tisíc dní s Annou (1969) a Mária, kráľovná škótska (1971). Jarrott, ktorý mal rakovinu prostaty, zomrel v dome dôchodcov v Los Angeles. Charles Jarrott sa narodil 16. júna 1927 v Londýne a počas druhej svetovej vojny slúžil v britskom námorníctve. Režisérom sa stal v roku 1954, dovtedy sa venoval herectvu. Za réžiu spomínanej snímky Tisíc dní s Annou, v ktorej si anglického kráľa Henricha VIII. zahral Richard Burton, získal Zlatý Glóbus. Filmy Tisíc dní s Annou a Mária, kráľovná škótska, ktoré produkoval Hal Wallis, získali celkovo 15 nominácií na Oscara. Medzi jeho ďalšie snímky patria napríklad The Littlest Horse Thieves (1977), The Other Side of Midnight (1977) alebo The Boy in Blue (1986). Jeho posledným filmom bola dráma Turn of Faith z roku 2001. © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

6. 3. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Populárna americká televízna moderátorka Oprah Winfrey odvysiela naživo šou z námestia Tahrír v Egypte, z epicentra revolúcie, ktorá zvrhla prezidenta Husního Mubaraka, uviedli v piatok egyptské médiá. Slová nového egyptského ministra turizmu Muníra Fachrího Abdela Núra citoval štátny denník al-Ahram, podľa ktorého Oprah pozvanie "bez váhania" prijala. "Plánujeme odvysielať jej šou v niektorý piatok v marci," uviedol minister podľa denníka. Šou známej americkej moderátorky odvysielaná z Egypta je súčasť plánu oživiť v krajine turizmus potom, ako obrovské demonštrácie prinútili Mubaraka 11. februára po 30 rokoch pri moci odstúpiť. Americká moderátorka Oprah Winfreyová v piatok dementovala medializované správy o údajnom konaní jej televíznej šou na námestí egyptskej metropoly Káhira, na ktorom sa nedávno konali masové demonštrácie proti dnes už bývalému prezidentovi Husnímu Mubarakovi. Winfreyová sa tak vyjadrila na sociálnej sieti Twiiter. Ako napísala, informácie o konaní jej relácie v Káhire sú "nepravdivé, nemám v pláne nič také". Jej slová následne potvrdilo aj produkčné štúdio, ktoré údajné vysielanie šou z Egypta rázne poprelo. O konaní Winfreyovej šou na káhirskom námestí Tahrír informovali v piatok egyptské médiá s odvolaním sa na slová nového ministra turizmu Muníra Fachrího Abdela Núra. Podľa neho americká moderátorka pozvanie "bez váhania" prijala" a relácia sa mala konať v marci. Mala to byť súčasť plánu oživiť v krajine turistický ruch, ktorý upadol po tom, ako demonštrácie prinútili Mubaraka po 30 rokoch pri moci © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Rostislav Čtvrtlík

Zomrel Rostislav Čtvrtlík
Dnes ráno vo veku 47 rokov skonal český divadelný, televízny a dabingový herec a dlhoročný člen Divadla pod Palmovkou Rostislav Čtvrtlík, ktorý sa stal známym predovšetkým dabovaním postavy Chandlera v sitcome Priatelia (1994 - 2004). Podľa vyjadrení predstaviteľov Divadla pod Palmovkou Čtvrtlík podľahol nádorovému ochoreniu, ktorým trpel už niekoľko rokov. Rostislav Čtvrtlík sa narodil 9. novembra 1963 v Olomouci, herectvo vyštudoval na pražskej Divadelnej fakulte Akadémie múzických umení (DAMU). Zo začiatku pôsobil v Národnom divadle v Brne, odkiaľ v roku 1992 odišiel do spomínaného Divadla pod Palmovkou. V televízii účinkoval napríklad v seriáloch Četnické humoresky (1997 - 2007), Kriminálka Anděl (2008) a Vyprávěj (2009) alebo v televíznych filmoch Spirála nenávisti (1999) a Zlá minuta (2005). Informácie pochádzajú z webstránky eurozpravy.cz.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA
Dohodli sa, že sa dohodnú. Dvojaké občianstvo stále trápi koalíciu. Ani pracovná skupina nič nevyriešila. Vláda ale schválila zmeny pri voľbe generálneho prokurátora, už nebude tajná, ale verejná. Aj o tom budú diskutovať hostia relácie O 5 minút 12, ktorú STV odvysiela v nedeľu, 6. marca 2011 od 11.55 h na Jednotke. Pozvanie prijali podpredseda KDH Pavol Abrhan a podpredseda SNS Rafael Rafaj. Privatizácia teplární hýbe Slovenskom. Ani koalícia ešte nie je jednotná. Opozičný SMER chystá mimoriadnu schôdzu s cieľom zastaviť predaj štátneho majetku. Moderátor Radovan Slobodník sa MEDZI 4 OČAMI porozpráva s predsedom Smeru-SD Robertom Ficom. Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo dňa 6. 3. 2011 budú: predseda NR SR a predseda SaS Richard Sulík a expredseda NR SR a podpredseda Smeru-SD Pavol Paška. Témami sú Má koalícia ešte stále väčšinu v parlamente? , Koalično-opozičné vzťahy a Aktuálna politická situácia .
O 19:55 na TA 3 v relácii V POLITIKE. Ceny potravín stále lámu rekordy. Naopak platy rastú pomaly. Ako to chce vláda zmeniť ? Pomôže menšia DPH ? Kedy bude lacnejšia elektrina a čo bude s diaľnicami ? Minister pôdohospodárstva Zsolt Simon (Most-híd) a poslanec Smeru-SD Ľubomír Jahnátek

Český lev 2010

Český lev 2010

V pražskej Veľkej sále Lucerny včera večer po 18. raz rozdali výročné filmové ceny Českej filmovej a televíznej akadémie Český lev. Hlavnú cenu pre Najlepší film roka 2010 získal triler Pouta, ktorý sa odohráva v roku 1982 v totalitnom Československu, kde si polícia môže dovoliť omnoho viac ako bežní občania. Snímka režiséra Radima Špačka mala celkovo 13 nominácií, z ktorých premenila na víťazstvo päť. Okrem ceny pre Najlepší film získala sošky aj v kategóriách Najlepšia réžia (Radim Špaček), Najlepší scenár (Ondřej Štidl), Najlepšia kamera (Jaromír Kačer) a Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe (Ondřej Malý). Naopak ani jednu z 11 nominácií nedokázala na víťazstvo premeniť snímka Občiansky preukaz režiséra Ondřeja Trojana. Tri ceny získal rodinný film Jana Svěráka Kuky se vrací, ktorý triumfoval v kategóriách Najlepší strih, Najlepší zvuk a Najlepšia hudba, pričom cenu v poslednej spomínanej kategórii získal slovenský skladateľ Michal Novinski. Ocenenie pre najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe si odniesla Zuzana Bydžovská za rolu v snímke Mamas & Papas. Českých levov pre najlepšie herecké výkony vo vedľajších úlohách získali in memoriam Vladimír Dlouhý za rolu vo filme Kajínek a Eliška Balzerová za Ženy v pokušení, pričom táto komédia sa taktiež stala divácky najúspešnejším filmom. Za Najlepší dokumentárny film vyhlásili časozbernú snímku Katka. Filmár Zdeněk Svěrák si na úvod večera prevzal ocenenie za mimoriadny prínos českej kinematografii. Do siene slávy českého filmu vstúpil ako prvý scenárista a herec. Českého leva mu odovzdal český minister kultúry Jiří Besser. Svěrák sa scenáristicky podieľal na snímke Kolja (1996), ktorá získala v roku 1996 Oscara pre najlepší cudzojazyčný film. Na prestížne ocenenie americkej Akadémie filmových umení a vied boli nominované i ďalšie filmy, ktoré vznikli podľa jeho scenárov - Vesničko má středisková (1985) a Obecná škola (1991). Veľmi často spolupracuje so synom, režisérom Janom Svěrákom, s ktorým naposledy pracoval na bábkovom filme Kuky se vrací. Nominácie na výročné ceny Český lev vyhlasovali 5. februára v pražskom kine Lucerna. Mená držiteľov cien mimo hlavných kategórií boli však známe o čosi skôr. Cenu kritikov za najlepší celovečerný film získala snímka Pouta, cenu kritikov za najlepší dokument získali tvorcovia filmu Český mír a najlepší plagát vytvoril Petr Štěpán pre Kuky se vrací. Najlepším zahraničným filmom sa stal Počiatok režiséra Christophera Nolana. Cenu internetového portálu Kinobox.cz získal film Ženy v pokušení a Cenu Magnesia za najlepší študentský film režisér Libor Pixa za snímku Grafittitiger. Slávnostné odovzdávanie Českých levov moderoval herec a štvornásobný držiteľ tohto ocenenia Jan Budař. Medzi osobnosťami, ktoré ceny odovzdávali, boli napríklad Jiří Lábus, Anna Šisková, Martin Huba, Ondřej Vetchý, Jiří Šmicer, Emília Vášáryová, Ivan Trojan, Pavel Liška, Jiřina Bohdalová alebo Bolek Polívka.

Prehľad víťazov a víťaziek 18. ročníka výročných filmových cien Český lev:

Najlepší film: Pouta ; Najlepšia réžia: Radim Špaček (Pouta) ; Najlepší scenár: Ondřej Štidl (Pouta); Najlepšia kamera: Jaromír Kačer (Pouta); Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe: Zuzana Bydžovská (Mamas & Papas); Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe: Ondřej Malý (Pouta) ; Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Eliška Balzerová (Ženy v pokušení) ; Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Vladimír Dlouhý (Kajínek) - in memoriam; Najlepší strih: Alois Fišárek (Kuky se vrací) ; Najlepšia hudba: Michal Novinski (Kuky se vrací) ; Najlepší zvuk: Jakub Čech, Juraj Mravec, Pavel Rejholec (Kuky se vrací) ; Najlepší výtvarný počin: Jan Švankmajer (Přežít svůj život) ; Najlepší dokumentárny film: Katka ; Divácky najúspešnejší film: Ženy v pokušení

Ceny udelené mimo hlavných kategórií:

Cena kritikov za najlepší celovečerný film: Pouta ; Cena kritikov za najlepší dokument: Český mír ; Najlepší plagát: Kuky se vrací (Petr Štěpán) ; Najlepší zahraničný film: Počiatok ; Cena internetového portálu Kinobox.cz: Ženy v pokušení ; Cena Magnesia za najlepší študentský film: Grafittitiger (réžia Libor Pixa) ; Cena za mimoriadny prínos českej kinematografii: Zdeněk Svěrák

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.