DALITO!

29. 1. 2011

AVF NEWS-Odpoveď ministrovi ?

AVF NEWS-Odpoveď ministrovi ?
Audiovizuálny fond má 13 nových členov odborných komisií. Zvolili ich na prvom tohtoročnom rokovaní Rady Audiovizuálneho fondu (AVF), ktoré sa konalo vo štvrtok 27. januára. Ako ďalej agentúru SITA informoval hovorca fondu Andrej Obuch, po prvom roku podpornej činnosti Audiovizuálny fond na základe vyhodnotenia činnosti odborných komisií pristúpil aj k čiastočnej zmene ich fungovania, obsahového zamerania a zloženia. Zároveň fond prijal nové pravidlá a kritériá, podľa ktorých komisie hodnotia jednotlivé projekty. Navrhované zmeny si vyžiadali doplnenie jednotlivých komisií o nových členov a tiež bolo treba nahradiť tých členov, ktorí skončili činnosť v komisiách. Z celkom 22 navrhnutých kandidátov Rada AVF zvolila 13 nových členov. Pre podprogram hrané audiovizuálne diela bol zvolený Jakub Gejdoš a Dušan Rapoš. Pre podprogram dokumentárne audiovizuálne diela: Darina Smržová, Miroslava Trizmová a Jaroslav Vojtek. Členov komisie pre podprogram animované audiovizuálne diela doplnil Patrik Pašš mladší. Pre podprogram audiovizuálne diela určené pre iný spôsob uvádzania na verejnosti než je kinodistribúcia a televízne vysielanie Rada AVF zvolila šesť nových členov: Alena Bodingerová, Peter Gavalier, Jakub Gejdoš, Matej Gyárfáš, Barbara Hessová a Ľubomír Viluda. Do komisie pre podporu rozširovania a uvádzania audiovizuálnych diel na verejnosti pribudli: Jakub Gejdoš a Martin Palúch, pre program podpora výskumu, vzdelávania, výchovy a edičnej činnosti: Jana Dudková a do komisie pre program podpora rozvoja technológií Jakub Gejdoš. Gejdoš je pritom až v štyroch komisiách, podľa Obucha to umožňuje zákon a znamená to len viac práce. "Členstvo v odbornej komisii AVF je dvojročné a novým členom vzniklo dňom ich vymenovania. Všetky odborné komisie v najbližšom období čaká hodnotiaci proces projektov, ktoré žiadatelia predkladajú v otvorených výzvach. Hodnotenie projektov sa uskutoční už podľa nových pravidiel, ktoré na januárovom zasadnutí definitívne schválila rada fondu po dôslednej príprave a podrobnej diskusii aj na základe pripomienok odbornej verejnosti," informoval ďalej Obuch. Rada AVF o nových členov odborných komisií fondu rozhodla už v doplnenom zložení. Minister kultúry Daniel Krajcer v utorok 25. januára vymenoval do Rady Audiovizuálneho fondu za oblasť distribúcie audiovizuálnych diel Ľubu Féglovú a za oblasť nezávislých producentov v audiovízii Zuzanu Gindl-Tatárovú. Ministerstvo kultúry zverejnilo 21. decembra minulý rok výzvu na predkladanie návrhov na vymenovanie členov rady Audiovizuálneho fondu. V stanovenom termíne do 17. januára prišlo päť návrhov na vymenovanie za člena rady z oblasti nezávislých producentov a tri návrhy na vymenovanie člena rady z oblasti distribúcie audiovizuálnych diel. Profesorku Zuzanu Gindl-Tatárovú navrhli do funkcie člena rady Audiovizuálneho fondu Slovenská asociácia producentov v audiovízii, Filmová a televízna fakulta Vysokej školy múzických umení v Bratislave, Slovenský filmový ústav a Slovenská filmová a televízna akadémia. Na členstvo v rade Audiovizuálneho fondu nominovali Ľubu Féglovú spoločnosti Film Europe s.r.o., Cinemax a.s. a Continental Film s.r.o., dodalo ministerstvo kultúry v tlačovej správe. Vlani na jeseň sa členstva vzdal Michal Drobný za distribútorov a následne začiatkom decembra sa vzdal členstva v rade AVF predseda rady fondu Patrik Pašš z oblasti nezávislých producentov v audiovízii. Pašš 9. decembra oznámil, že sa vzdal členstva v rade fondu napriek tomu, že nesúhlasí so spochybňovaním jeho pôsobenia vo fonde. Po kritike Asociácie nezávislých producentov vyzval minister kultúry Daniel Krajcer 7. decembra vtedajšieho predsedu rady fondu Pašša, ale aj člena jednej z komisií fondu Jaroslava Barana na odstúpenie, ak sa preukáže ich konflikt záujmov pri udeľovaní príspevkov z fondu. Pašš nesúhlasil so spochybňovaním jeho pôsobenia vo fonde. Ako uviedol vo vyhlásení k svojmu odstúpeniu, opakované vyhlásenia niektorých členov filmárskej obce o tom, že porušuje zákon alebo vnútorné predpisy fondu, "nemajú právny základ a ich výzvy na 'konanie' zo strany ministra kultúry či orgánov fondu prezrádzajú prinajmenšom neznalosť právnych predpisov". Drobný aj Pašš mali v Audiovizuálnom fonde, ktorého poslaním je podpora a rozvoj audiovizuálnej kultúry a priemyslu na Slovensku, zastávať svoje funkcie šesť rokov. Pašša, Drobného a ďalších siedmich - historicky prvých členov Rady Audiovizuálneho fondu, vymenoval 30. marca 2009 Krajcerov predchodca Marek Maďarič.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !

28. 1. 2011

AVF NEWS

AVF NEWS

Minister kultúry Daniel Krajcer vymenoval tento týždeň dvoch nových členov Rady Audiovizuálneho fondu. Oblasť nezávislých producentov v audiovízii bude v rade reprezentovať Zuzana Gindl-Tatárová a za oblasť distribúcie audiovizuálnych diel bola vymenovaná Ľuba Féglová. "Minister kultúry Daniel Krajcer to vníma ako ďalší krok k väčšej dôveryhodnosti a transparentnosti v činnosti Audiovizuálneho fondu," informoval ďalej v tlačovej správe Andrej Piško z referátu pre styk s médiami MK SR. V Rade Audiovizuálneho fondu sa totiž minulý rok uvoľnili dve miesta po členoch, ktorí sa v nej vzdali svojej funkcie. Ministerstvo kultúry zverejnilo 21. decembra minulý rok výzvu na predkladanie návrhov na vymenovanie členov rady Audiovizuálneho fondu. V stanovenom termíne do 17. januára prišlo päť návrhov na vymenovanie za člena rady z oblasti nezávislých producentov a tri návrhy na vymenovanie člena rady z oblasti distribúcie audiovizuálnych diel. Profesorku Zuzanu Gindl-Tatárovú navrhli do funkcie člena rady Audiovizuálneho fondu Slovenská asociácia producentov v audiovízii, Filmová a televízna fakulta Vysokej školy múzických umení v Bratislave, Slovenský filmový ústav a Slovenská filmová a televízna akadémia. Na členstvo v rade Audiovizuálneho fondu nominovali Ľubu Féglovú spoločnosti Film Europe s.r.o., Cinemax a.s. a Continental Film s.r.o., dodalo ministerstvo kultúry v tlačovej správe. Vlani na jeseň sa členstva vzdal Michal Drobný za distribútorov a následne začiatkom decembra sa vzdal členstva v rade AVF predseda rady fondu Patrik Pašš z oblasti nezávislých producentov v audiovízii. Pašš 9. decembra oznámil, že sa vzdal členstva v rade fondu napriek tomu, že nesúhlasí so spochybňovaním jeho pôsobenia vo fonde. Po kritike Asociácie nezávislých producentov vyzval minister kultúry Daniel Krajcer 7. decembra vtedajšieho predsedu rady fondu Pašša, ale aj člena jednej z komisií fondu Jaroslava Barana na odstúpenie, ak sa preukáže ich konflikt záujmov pri udeľovaní príspevkov z fondu. Pašš nesúhlasil so spochybňovaním jeho pôsobenia vo fonde. Ako uviedol vo vyhlásení k svojmu odstúpeniu, opakované vyhlásenia niektorých členov filmárskej obce o tom, že porušuje zákon alebo vnútorné predpisy fondu, "nemajú právny základ a ich výzvy na 'konanie' zo strany ministra kultúry či orgánov fondu prezrádzajú prinajmenšom neznalosť právnych predpisov". Drobný aj Pašš mali v Audiovizuálnom fonde, ktorého poslaním je podpora a rozvoj audiovizuálnej kultúry a priemyslu na Slovensku, zastávať svoje funkcie šesť rokov. Pašša, Drobného a ďalších siedmich - historicky prvých členov Rady Audiovizuálneho fondu, vymenoval 30. marca 2009 Krajcerov predchodca Marek Maďarič.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„Odmena bola primeraná.“ Juraj Droba
„ Dokázali sme, že sme strana odborníkov. Ukazuje sa, že ako celok sú ministri za SaS najschopnejší. Podobne sú na tom aj iní nominanti strany.“ Richard Sulík
"Veľmi si vážime prácu, ktorú tím okolo Zdeňka Šámala za poslednú dobu odviedol. Pevne verím, že sa s niektorými členmi tímu stretneme v najbližších rokoch pri ďalších projektoch." Patrik Tkáč, spoluzakladateľ skupiny J&T
"Mám radosť z listu pána prezidenta Bieloruskej republiky Alexandra Lukašenka. Moje nedávne blahoželanie k jeho znovuzvoleniu do funkcie v slovenských médiách spôsobilo priam hystériu, akoby som sa mu vtieral alebo ukláňal. To odmietam. Bolo to úprimné blahoželanie človeku, ktorý svojou prácou dokázal Bieloruskú republiku dostať na takú úroveň, že tam nikto nehladuje. Toto je pre mňa podstatné a som presvedčený, že si moje blahoželanie zaslúži." Ján Slota

27. 1. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Udeľovanie cien asociácie amerických režisérov Directors Guild of America (DGA) bude opäť moderovať americký herec, režisér, producent a komik Carl Reiner. Oznámil to prezident DGA Taylor Hackford. V sobotu tak bude 88-ročný Reiner v Los Angeles uvádzať odovzdávanie prestížnych cien už 23. raz v kariére. Počas slávnostného ceremoniálu Directors Guild Awards vystúpia osobnosti ako Michael Apted, Kathryn Bigelow, Steve Buscemi, James Cameron, Francis Ford Coppola, Claire Danes, Leonardo DiCaprio, Clint Eastwood, Colin Firth, Jenny Fischer, Andrew Garfield, Armie Hammer, Taylor Hackford, Jennifer Lawrence, Melissa Leo, Helen Mirren, Jim Parsons, Natalie Portman, John Rich, Martin Scorsese, Steven Spielberg, Julie Stiles a Sofia Vergara. Všetci nominovaní za réžiu celovečerných filmov - Darren Aronofsky (Čierna labuť), David Fincher (Sociálna sieť), Tom Hooper (Kráľova reč), Christopher Nolan (Počiatok) a David O. Russell (Fighter) potvrdili účasť. DGA Award je už tradične najpresnejším ukazovateľom toho, kto získa Oscara za réžiu. Len šesťkrát v histórii cien, ktoré po prvý raz udelili za rok 1948, víťaz DGA Award Oscara nezískal. Za rok 1968 získal cenu DGA Anthony Harvey s drámou Lev v zime, no Oscara si vďaka filmu Oliver! odniesol Carol Reed. Rok 1972 vyniesol cenu DGA Francisovi Fordovi Coppolovi za prvú časť trilógie Krstný otec, ale cenu Akadémie za réžiu získal Bob Fosse za Kabaret. Za rok 1985 cenu DGA udelili Stevenovi Spielbergovi za drámu Purpurová farba, ale Oscar putoval do rúk Sydneyho Pollacka za Spomienky na Afriku. Rok 1995 vyniesol cenu DGA Ronovi Howardovi za réžiu snímky Apollo 13, kým Akadémia ocenila Mela Gibsona a jeho Statočné srdce. Cenu DGA za rok 2000 získal Ang Lee s filmom Tiger a drak, Oscara však udelili Stevenovi Soderberghovi za kriminálny triler Traffic - aféry (bez)mocných. Za rok 2002 DGA ocenila Roba Marshalla s muzikálom Chicago, Oscara ale získal Roman Polański za Pianistu. Informácie zverejnila webová stránka www.hollywoodreporter.com. Športový komentátor britskej televíznej stanice Sky Sports Richard Keys sa verejne ospravedlnil za svoje sexistické výroky na adresu futbalovej rozhodkyne Siany Masseyovej. Tá bola asistentkou hlavného arbitra v sobotňajšom zápase Premier League medzi Wolverhamptonom a Liverpoolom (0:3). Práve tento duel komentovala dvojica Richard Keys, Andy Gray a ruchové mikrofóny zachytili ich nemiestne sexistické poznámky na adresu Masseyovej, iných dvoch rozhodkýň a riaditeľky West Hamu United Karren Bradyovej. Keysa dočasne stiahlo vedenie Sky Sports z vysielania, ten sa však ospravedlnil za svoje výroky. "V Londýne som sa ospravedlnil osobám, ktorým som musel. Je mi veľmi ľúto, že som svojimi poznámkami vzbudil taký veľký rozruch," vyhlásil Richard Keys. Niekoľko tisíc ľudí sa vo štvrtok zúčastnilo na demonštrácii v centre Budapešti, aby vyjadrili nesúhlas s novým mediálnym zákonom a vyzvali na slobodu tlače. Pred budovou maďarského parlamentu vystúpili pred zhromaždeným davom mnohí rečníci, ktorí zákon svorne odsúdili a vyzvali vládu premiéra Viktora Orbána, aby spornú normu stiahla. Šéfka maďarskej pobočky Amnesty International prítomných informovala, že námietky odoslala vybraným maďarským veľvyslanectvám vo svete. Demonštrácie podobné tej budapeštianskej sa mali konať aj v ďalších mestách vrátane Segedínu, Debrecínu či Pécsu. © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Ruské štátne televízie sa za informovanie o pondelkovom atentáte na moskovskom letisku Domodedovo stalo terčom tvrdej kritiky i posmeškov. Kým teroristické útoky na newyorské dvojičky v septembri 2001 či americké ťaženie v Iraku v marci 2003 mohli ruskí diváci sledovať prakticky v priamom prenose, o výbuchu v letiskovej hale len pár desiatok kilometrov za metropolou sa z domácich obrazoviek dozvedali až s viac ako hodinovým meškaním. Televízne stanice nepovažovali za vhodné prerušiť bežný program, ani na atentát upozorniť textom. "Čím žije ruská televízia? Skoro nikde o útoku na Domodedovo nehovoria, púšťajú len seriály a komédie," pozastavili sa najskôr blogeri. Vraj "aj Dmitrij Medvedev sa dozvedel o tom, čo sa deje, z Twitteru," populárnej sociálne siete, ktorú ruský prezident rád využíva. Twitter podľa jedného z užívateľov zvládne za pár minút to, na čo štátne televízie potrebujú "dve hodiny". Twitter podľa expertov poslúžil ako najrýchlejší nosič svedectiev o atentáte a poskytol aj prvé amatérske zábery z miesta činu. Samozrejme sa objavila aj záplava nepreverených informácií a fám. Diskusia, ako internet predbieha a vytláča tradičné médiá, sa však už začala. "Sociálne internetové médiá sa ukázali byť v informovaní o dianí na mieste atentátu najpohotovejšie," konštatovala aj ruská tlačová agentúra RIA Novosti a pripustila, že virtuálne spoločenstvá pomerne rýchlo prešli od paniky k poskytovaniu užitočných informácií. Populárny bloger Alexej Navalnyj dokonca atentát označil za "definitívnu smrť pre televízie a ďalšie tradičné médiá". Činorodosť prispievateľov Twitteru viedla k tomu, že zhruba hodinu a pol po atentáte začala sieť v centrálnom Rusku vypadávať, dokonca sa objavili správy, že Twitter takú záťaž neuniesol. Ale aj napriek výpadkom toku informácií pokračoval. Niektorí blogeri pripísali výpadky sietí mobilných operátorov údajnému odpočúvaniu tajných služieb, ktoré sa chceli dozvedieť, čo sa deje. Bomba na Domodedove explodovala pred 16:40 moskovského času, prvé informácie sa v agentúrach a rozhlase objavili pred 17:00, krátko na to o atentáte informovala malá televízia Dožď, o 17:03 spravodajská televízia Rossija 24. Tá má však len dvojpercentnú sledovanosť a v danej chvíli ju sledovala len stotina moskovských divákov. Hlavný mestský kanál TV Centr odvysielal správu o nešťastí o 17:30, potom však nasledovali správy o odpratávaní snehu a o schôdzke starostov Moskvy a Záhrebu. Hlavné štátne televízie, ktoré svojim signálom pokrývajú celú krajinu, sa zachovali rovnako ako v marci minulého roka, keď štyri desiatky ľudí zahynuli pri samovražedných atentátoch v metre – o tragédii spočiatku mlčali. Vlani sa stanice vyhovárali na údajnú poruchu titulkovacieho zariadenia... V pondelok podvečer televízia Rossija 1 pokračovala vo vysielaní nekonečného seriálu Jefrosiija, Prvý kanál neprerušil reláciu Federálny sudca, na obrazovke pološtátnej stanice NTV zostala repríza seriálu Ulice rozbitých lámp. Prvé stručné informácie o teroristickom útoku zazneli až po 18:00. Rossija 1 potom pokračovala v seriáli "Všetko sa mení k lepšiemu". "Príhodnejší názov sa v danom okamihu hádam ani nedal vymyslieť," uštipačne poznamenal denník Kommersant. "Je to už druhý atentát, ktorý dokázal, že televízie za dianím beznádejne zaostávajú," uviedla Anna Kačkajevová z moskovskej fakulty žurnalistiky. Nie všetci však zdieľajú jej názor, že meškanie je daňou za "technologickú závislosť na obrázkoch". Aj Rusi si všimli, že kým na domácich obrazovkách ešte bežali zábavné seriály, zahraničné televízie už vysielali z Moskvy priamy prenos. Navyše domáca stanica ani po krviprelievaní vo svojich hlavných reláciách neušetrili Rusov od informácií o protokolárnych schôdzkach prvých mužov štátu. Na analýzu atentátu sa nedostalo.

Copyright © ČTK 2011

Srbská polícia vyšetruje údajné otrávenie najväčšieho televízneho magnáta na Balkáne Željka Mitroviča. Oznámila to jeho súkromná televízia TV Pink. Mitrovič už takmer tri týždne leží v nemocnici neďaleko nemeckého Hamburgu. Diagnostikovali mu tzv. aplastickú anémiu, potenciálne smrteľnú poruchu tvorby krvných buniek. Lekári objavili v krvi pacienta toxický arzén, olovo a benzén. On sám tvrdí, že sa ho niekto dlhodobo pokúšal otráviť, údajne však nevie, kto. Mitrovič patril v minulosti k spojencom bývalého srbského prezidenta Slobodana Miloševiča. Mediálne impérium v krajinách niekdajšej Juhoslávie sa mu podarilo vybudovať aj vďaka hudobnému štýlu turbo-folk, ktorý sa na Balkáne teší mimoriadnej popularite. Informovala agentúra AP. Jedna z britských bánk zablokovala účet iránskej televízie Press TV, vysielajúcej v angličtine. Informovali o tom britské noviny The Times. Na účte Press TV v National Westminster Bank by malo byť podľa The Times viac ako 100 000 libier (116 000 eur). Banka na medializované informácie reagovala stanoviskom, že sa nebude vyjadrovať k situácii na klientskych účtoch. Britské ministerstvo zahraničných vecí uviedlo, že prípadom sa nezaoberá, a situáciu označilo za vzťah dvoch komerčných subjektov. Pre vplyvnú televíznu stanicu, vysielajúcu v nepretržitej prevádzke, pracuje ako redaktorka Lauren Boothová, švagriná bývalého švagriná bývalého britského premiéra Tonyho Blaira.Táto novinárka a aktivistka v oblasti ľudských práv označila zmrazenie účtu Press TV za "politicky motivovaný čin".

Copyright © TASR 2011

SSN VÝZVA

SSN VÝZVA

Slovenský syndikát novinárov (SSN) sa pripája ku kampani Európskej federácie novinárov (EFJ) za okamžité prepustenie šiestich bieloruských novinárov. Syndikát vyzýva bieloruské úrady, aby okamžite a bezpodmienečne prepustili žurnalistov, členov európskych novinárskych profesijných organizácií, ktorí sa ocitli vo väzbe za svoje kritické postoje voči režimu prezidenta Alexandra Lukašenka. Organizácia zároveň žiada aj vládu SR, aby pred nadchádzajúcimi rokovaniami európskych ministrov zahraničných vecí o sankciách voči Bielorusku tlmočila toto stanovisko aj veľvyslancovi Bieloruskej republiky. "Novinárska práca sa nesmie stať obeťou politického teroru. Bieloruským orgánom pripomíname, že právo na slobodný prístup a šírenie informácií je jedným zo základných pilierov moderných európskych krajín. Sme presvedčení, že bieloruskí občania k našej civilizácii svojou históriou a ašpiráciami určite patria," uvádza sa v stanovisku, ktoré dnes poskytli TASR zástupcovia syndikátu. Polícia obvinila Irinu Kalipovú z ruskej Novej gazety, Nataliu Radziovú, editorku webu Charta97, publicistu Aliksandra Fiaduta, Sergeja Vozňaka vydavateľa Tovariša, Dmitrija Bandarenka a Pavla Seviarynca z organizovania a účasti na masových nepokojoch. Celkovo predviedla bieloruská polícia a tajná služba 27 novinárov, 20 z nich bolo fyzicky napadnutých, 13 si museli odslúžiť desať- až pätnásťdňové tresty väzenia. Copyright © TASR 2011

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

VÝROKY ROKA 2010

VÝROKY ROKA 2010
„Prvý deň mýta funguje všetko ako švajčiarske hodinky.“ Simona Simanová, Správy STV, 1.1.2010
" Urbáni, Kramplová zneužili pečiatku AZEN, falšovali dokumenty, dokonca aj snem AZEN, /trestná činnosť/, ktorý nikdy nebol, len aby získali moc, ako štatutári AZEN. A potom Urbáni ako štatutár AZEN mohol autora AZEN 48 hodín pred voľbami zákonne odvolať z kandidátky AZEN. Bolo mu to však prekazené. Títo politickí pučisti to mali až tak ďaleko, hlboko a bezočivo rozpracované. Je to mentálne desivé poznanie do akého ľudského špinavého morálneho bahna sa môže človek dostať závislý od túžby po moci. Ale v očiach súdneho človeka je to vždy zvrátenosť, ľudský, politický hnus a trus! Amorálna politická skupinka v AZEN – Aliancii za Európu národov M. Urbáni, Z.Kramplová, I. Valenovič totálne zlyhala ľudsky, mentálne, morálne, eticky, politicky, spoločensky, osobnostne a charakterovo. A je neprístupné, aby takýto politickí neuspokojení ľudia boli v AZEN a vôbec ešte niekedy v politike. Chceli nelegálne ukoristiť symbol kvality, značku, logo, duchovné, materiálne vlastníctvo, bohatstvo a politickú kvalitu, moc v AZEN, ktorá im nepatrí. Nezvládli mentálne politiku kultúrou, ale len prezentovali svoju vlastnú ľudskú a osobnostnú malosť, zbytočnú politickú hrabivosť, úbohosť, slabosť. Uchýlili sa k svojím osvojením bezcharakterným starým stranickým praktikám a odhalili svoje zákerne, staré myslenie, podvodné spôsoby a praktiky zo svojej straníckej minulosti! Neprekonali sami seba a svoju osvojenú minulosť !To čo spravili nebola korektnosť, politika kultúrou, ale ľudská zvrátenosť. bezočivosť ! ONI neodišli, ale museli odísť z AZEN ! Ich vlastné písomné fakty, dôkazy, stranícke falošnosti, praktiky ich usvedčili! Pre AZEN je to poučenie do budúcnosti a sú to „Krásne stráty“ ! Ale aj „Aj múdry schybí“! Z odstupom času už vieme, a je písomne dokázané, potvrdené, že od začiatku pôsobenia v AZEN cielene konšpirovali, zneužili dôveru tvorcu AZEN, túžili po straníckej moci a robili postupne všetko na politický zvrat, vyšachovanie, likvidáciu tvorcu AZEN a na vnútrostranícky politicky PUČ ! Presadzovali staré. osvojené anomálie politiky, mentálne nezvládli hmotný kód duchovného obsahu politickej strany AZEN, značku kvality „ POLITIKA KULTÚROU. Nezvládli mentálne, chatakterovo, náročnosť, pohon na vnútorné intelektuálne poznanie, osobnú morálku, silu, energiu a neprekonali zónu pohodlnosti, uľakomili sa na cudzie a neprekročili privatne obmedzeného, primitívneho ducha v rovine 1. signálnej sústavy. " Dr.Marián Ostatník, CSc.

26. 1. 2011

RTVS NEWS

RTVS NEWS
Na miesto generálneho riaditeľa Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) prišlo dvadsať obálok s prihláškami. O tom, kto z kandidátov sa stane šéfom nového verejnoprávneho média, rozhodne na návrh mediálneho výboru na základe verejného vypočutia kandidátov plénum národnej rady. Zvolený bude ten, ktorý získal vo voľbe nadpolovičnú väčšinu hlasov prítomných poslancov. Ak nezvolia ani jedného z kandidátov, uskutoční sa opakovaná voľba. Na tej sa zúčastnia tí dvaja, ktorí získali najvyšší počet hlasov. V prípade rovnosti počtu hlasov sa na opakovanej voľbe zúčastnia všetci kandidáti, ktorí tento počet hlasov získali. Ak generálneho riaditeľa plénum nezvolí, uskutoční sa nová voľba. Verejné vypočutie kandidátov sa začne 7. februára a podľa podpredsedníčky výboru pre kultúru a médiá Magdy Vášáryovej by sa voľba "teoreticky" mohla do pléna dostať už 11. februára. Obálky s prihláškami na generálneho riaditeľa RTVS bolo možné doručiť do podateľne do utorkovej polnoci a členovia výboru ich otvárali dnes dopoludnia. Medzi kandidátmi sú aj medializované mená - dočasná šéfka RTVS a bývalá generálna riaditeľka Slovenského rozhlasu Miloslava Zemková, generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník, ako aj bývalý člen Rady pre vysielanie a retransmisiu Peter Abrahám, ale aj známy mediálny a reklamný odborník Fedor Flašík. Okrem nich sa do voľby prihlásili aj Marián Ostatník, Peter Puškár, Pavel Jacz, Ján Derďák, Václav Vetrecin, Dušan Davidov, Vladimír Buriánek, Martin Gajdoš, Margita Repková, Tibor Takáč, Marián Šinkovič a Róbert Filipp. Tri z prihlášok prišli do podateľne dnes, teda po termíne a výbor o nich ešte rozhodne. Sú to prihlášky Jozefa Zimu, Vladimíra Semana a Jána Füleho. Obálku s prihláškou Štefana Papeža vyradili, lebo v nej chýbala väčšina potrebných materiálov.
Najväčším prekvapením medzi kandidátmi na šéfa Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) je Fedor Flašík, myslí si predseda parlamentného mediálneho výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD). Flašík, ktorý v minulosti okrem iného pripravoval predvolebnú kampaň Smeru a je manželom europoslankyne za Smer-SD Moniky Beňovej, už k prihláške podľa informácií agentúry SITA dodal aj chýbajúce CD s projektom riadenia a rozvoja RTVS. Výbor Národnej rady (NR) pre kultúru a médiá dnes otvoril spolu 20 obálok s prihláškami na generálneho riaditeľa RTVS a ďalej posunul 16 z nich, Flašíkovej chýbala elektronická verzia projektu na CD. Jarjabka taktiež prekvapilo, že prihláška Jána Füleho prišla po termíne. Avizoval, že po dohode vo výbore sa obráti na ústavnoprávny výbor, ktorý rozhodne, či bude prihliadať na dátum, kedy boli prihlášky podané do podateľne NR SR alebo dátum poštovej pečiatky. Do voľby šéfa RTVS prišli po termíne tri obálky a rovnako tri doručili po termíne aj pre voľby členov Rady RTVS. Vždy, keď otvárame obálky, tak niečo príde neskoršie. Na rozdiel od iných podobných volieb, kde platí dátum na pečiatke, v tomto zákone je určené, že prihlášky mali prísť do polnoci 25. januára. "Musíme to nechať ešte právnikom posúdiť, ale ak by sa právnici nezhodli, musíme to dať na Ústavnoprávny výbor NR SR, pretože musíme byť chránení, samozrejme," uviedla pre médiá podpredsedníčka výboru Magdaléna Vášáryová (SDKÚ-DS). Medzi kandidátmi ju žiadne meno neprekvapilo. Šéf mediálneho výboru Jarjabek svojho favorita na riaditeľa pre médiá po otvorení obálok neprezradil. Dúfa, že projekt, s ktorým jeden z kandidátov na generálneho riaditeľa RTVS vyhrá, "bude platiť aj 24 hodín po tom, ako sa tým riaditeľom stane". Najväčšími favoritmi vo voľbe by podľa Vášáryovej "mohli byť ľudia, ktorí pracovali - či už v rade alebo nejakom manažmente oboch verejnoprávnych médií, tí majú samozrejme najväčšie skúsenosti". Myslí si totiž, že práve profesionáli by mohli zaručiť úspech fúzie SRo a STV. "Ten úspech naozaj veľmi potrebujeme," povedala médiám Vášáryová, ktorá podporuje návrh novely zákona o RTVS na zvýšenie platu GR RTVS. Podľa návrhu od trojice koaličných poslancov by sa mal plat šéfa RTVS zvýšiť z terajšieho štvornásobku (cca 3 000 eur) na sedemnásobok (5 200 eur) priemernej mzdy zamestnanca v hospodárstve. To pôvodne chcelo aj ministerstvo kultúry, ktoré zákon o RTVS pripravovalo. Vášáryová a Jarjabek sa diametrálne rozchádzajú v názore na prípadné vyjadrenie ministra kultúry Daniela Krajcera (SaS) ku kandidátom na šéfa RTVS. Krajcer avizoval, že po zverejnení kandidátov na post generálneho riaditeľa RTVS sa vyjadrí k tomu, ktorý z nich podľa neho najviac spĺňa kritériá odbornosti. Predseda mediálneho výboru Dušan Jarjabek je presvedčený, že "už je na 90 percent o riaditeľovi tejto inštitúcie rozhodnuté". Napriek tomu si projekty kandidátov preštuduje. "O riaditeľovi tejto inštitúcie je už rozhodnuté a hovorí o tom aj minister kultúry. Čo považujem teda za absolútne - slušné slovo je 'neštandardné' a veľmi neslušné je slovo je pre mňa, ...no nechcem ho použiť, lebo je to hlavne nefér k tým ostatným kandidátom," povedal Jarjabek médiám. Na otázku médií, či nejde o Miloslavu Zemkovú, dodal, že "pani Zemková je veľmi silný kandidát". Vášáryová nebude považovať prípadné vyjadrenie ministra kultúry ku kandidátom za odporúčanie, zoberie Krajcerov názor na vedomie, lebo ako minister kultúry má na vyjadrenie takéhoto názoru podľa nej právo. - "Má určitú zodpovednosť, má väčšiu zodpovednosť než my všetci ostatní. Prečo by nepovedal?" konštatovala. O kandidátoch budú podľa nej určite diskutovať v poslaneckom klube SDKÚ-DS a pre klub pravdepodobne pripraví o kandidátoch nejakú správu. Voľba šéfa RTVS by sa mohla začať už 11. februára a ako avizoval Jarjabek, Smer-SD sa zúčastní na vypočutí v mediálnom výbore i na voľbe v pléne. Jarjabek chce aj hlasovať. Napriek tomu, že poslanci mediálneho výboru za Smer-SD avizovali, že nebudú počas rokovania Výboru NR SR pre kultúru a médiá o budúcom generálnom riaditeľovi RTVS aktívni, teda nebudú vo výbore diskutovať ani hlasovať. "Pokiaľ sa nestane nejaký lapsus, že minister kultúry dopredu napríklad povie, ktorý kandidát jasne vyhrá, tak vtedy je zbytočné, aby sme tam boli," dodal Jarjabek pre médiá a zopakoval, že takéto výroky ministra sú veľmi nešťastné. Projekty kandidátov na šéfa RTVS by mali členovia mediálneho výboru dostať na preštudovanie 1. februára. Na tomto zasadnutí výboru by mohlo byť jasné, či do voľby postupujú aj sporné prihlášky na šéfa RTVS ako aj na členov Rady RTVS. Na obe voľby prišli tri prihlášky po termíne, ďalším zas chýbali požadované údaje či doklady. Jednu prihlášku na kandidáta šéfa RTVS - od Štefana Papeža výbor vyradil ihneď na dnešnom otváraní obálok, lebo neobsahovala predpísané dokumenty. Následne sa voľby šéfa a členov Rady RTVS oddelia. Mediálny výbor urobí 1. februára zoznam tých, čo sa hlásia do rady, vyrieši drobné nedostatky prihlášok a kandidátov na členov rady posunie priamo do parlamentného pléna. Voľba generálneho riaditeľa sa v pléne uskutoční až po verejnom vypočutí v mediálnom výbore. Vypočutie sa začne 7. februára a 11. februára by sa podľa Vášáryovej "teoreticky mohla dostať voľba generálneho riaditeľa RTVS do pléna". Na spôsobe voľby v pléne sa zatiaľ poslanci nedohodli. Vášáryová si nemyslí, že by v situácii, "v ktorej verejnoprávne médium - hlavne Slovenská televízia je, niekto presadzoval kandidáta, ktorý neuspeje pri vypočutí pred výborom". Bude to verejné vypočutie a to "znamená, že nebude možnosť presadiť niekoho, kto na to nemá", tvrdí. O pozíciu šéfa RTVS sa uchádzalo spolu 20 kandidátov. Tri z prihlášok do voľby však prišli do podateľne NR SR dnes, teda po termíne a výbor o nich ešte rozhodne. Zo 17 obálok doručených do parlamentu do utorkovej polnoci Výbor NR SR pre médiá a kultúru na dnešnom otváraní obálok ďalej posunul 16 prihlášok. Jednu vyradil, lebo neobsahovala väčšinu potrebných materiálov. Pre voľbu deviatich členov Rady RTVS dostal výbor 39 obálok, aj v tomto prípade však tri obálky prišli po termíne, no s pečiatkou pošty s dátumom 25. januára. Z 36 obálok doručených do podateľne Kancelárie NR SR v riadnom termíne, teda do polnoci 25. januára, sú štyri sporné. Mediálny výbor nevedel v troch prípadoch z nich posúdiť, za akú oblasť členstva v rade chcú uchádzači kandidovať, jedna kandidátka sa navrhla sama. Kandidátmi na post generálneho riaditeľa sú: Miloslava Zemková, Jaroslav Rezník, Fedor Flašík, Peter Abrahám, Marián Ostatník, Peter Puškár, Pavel Jacz, Ján Derďák, Václav Vetrecin, Dušan Davidov, Vladimír Buriánek, Martin Gajdoš, Margita Repková, Tibor Takáč, Marián Šinkovič a Róbert Filipp.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Minister kultúry Daniel Krajcer (SaS) dnes potvrdil, že len čo sa oboznámi s projektmi uchádzačov o post šéfa Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS), vyjadrí sa k nim. "Dodržím slovo, ktoré som dal, ale to, aby som sa zoznámil s projektmi, považujem za korektné voči všetkým, aj voči tým, ktorí to berú možno ako hru alebo aj folklór," povedal po rokovaní vlády. Zdôraznil, že to nebude jeho odporúčanie, len názor. Zároveň sa neobáva, žeby tým niekoho ovplyvňoval. "Ja som síce v politike krátko, ale nie som ten typ politika, ktorý by sa schovával, nemám problém povedať svoj názor." Krajcera potešil veľký záujem o funkciu v inštitúcii, ktorú zriadil zákon z jeho dielne od nového roka. Mediálny výbor dnes oznámil, že dostal 20 prihlášok, tri prišli po termíne. O šéfovi RTVS rozhodnú už čoskoro podľa zákona poslanci. Krajcer tvrdí, že by mali hlasovať verejne. "Poslanci by zásadne nemali skrývať svoje hlasovanie." Na novinársku otázku, či jedna z uchádzačov, bývalá šéfka Slovenského rozhlasu a momentálne dočasná riaditeľka RTVS Miloslava Zemková patrí k horúcim kandidátom, Krajcer odpovedal, že "patrí k tým kvalitným". Zákon, ktorý zlúčil Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas do jednej inštitúcie má podľa Krajcera prispieť k ozdraveniu médií verejnej služby a zároveň zlepšiť zlú ekonomickú situáciu televízie.

Copyright © TASR 2011

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK
Najčítanejším denníkom v treťom a štvrtom kvartáli 2010 bol Nový Čas, najpočúvanejším rádiom bolo Rádio Expres a najsledovanejšou televíziou bola v sledovanom období Televízia Markíza. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, s.r.o., ktorá v spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media realizuje národný prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index ). Údaje zbierala spoločnosť MEDIAN SK od 21. júna do 5. decembra 2010 od 4 116 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov. V segmente médiá bolo zaradených 269 titulov tlačených periodík, 47 rozhlasových staníc, 65 televíznych a štyri teletexty. Celoštátne denníky v 3. a 4. kvartáli 2010 dosiahli pri premenných „čítal(a) posledné vydanie“ a "čítal(a) posledných 14 dní“ nasledovné výsledky: Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 22 %, ktoré predstavujú viac ako milión čitateľov. Druhý v poradí je denník Sme so 7 %. Čítanosť denníka Plus jeden deň je rovnako na úrovni 7 %. Nasleduje denník Pravda tiež so 7 %, Šport s čítanosťou 4 %, Korzár so 4 % a Hospodárske noviny s 3 %. Ďalej nasledujú Új Szó s 2 % a Avízo s 1 % populácie vo veku 14 - 79 rokov. Medzi týždenníkmi bol najčítanejší v sledovanom období týždenník Plus 7 dní, dosiahol 12 %. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 10 % a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s 8 %. Báječná žena sa umiestnila na štvrtom mieste rovnako s 8 %, na piatom Eurotelevízia so 6 % a na šiestom Slovenka so 4 percentami. S rovnakou čítanosťou uzatvára prehľad týždenník Katolícke noviny. Najčítanejším titulom spomedzi dvojtýždenníkov je Tele plus s 3 percentami. Dvojtýždenník TV max dosiahol 2 % a za ním sa zaradil dvojtýždenník Markíza TV Svet s jedným percentom. Jednopercentnú čítanosť medzi respondentmi dosiahli aj dvojtýždenníky Bratislavský kuriér, Relax, TV Svet a Stop. Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Zdravie s 9 percentami. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Eva tiež s 9 % a za ním EMMA s 8 %. Mesačník Záhradkár dosiahol 7 percent. Prvú päticu uzatvára mesačník Auto motor a šport s 5 percentami. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Auto Magazín so 4 % a na siedmom Pekné bývanie s rovnakým percentom čítanosti. Celková počúvanosť rádií v parametri „ počúval včera“ predstavuje 72 %. Poradie otvára Rádio Expres s 20 %, ďalej Rádio Slovensko so 17 %, nasleduje Fun rádio so 14 %. S 8 % sa na štvrtom mieste umiestnila sieť rozhlasových staníc RADIONET total a piatu priečku obsadili Jemné melódie so 7 %. Na šiestom mieste je Rádio Europa 2 so 6 % a siedma priečka patrí Rádiu Regina rovnako so 6 %. Celková počúvanosť rádií v parametri „ počúval minulý týždeň“ predstavuje 91 %. Poradie otvára Rádio Expres s 34 %, ďalej Rádio Slovensko s 29 %, nasleduje Fun rádio s 25 %. S 19 % sa na štvrtom mieste umiestnila rozhlasová sieť RADIONET total a piatu priečku obsadili Jemné melódie s 15 %. Na šiestom mieste je Rádio Regina s 13 % a siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 s 12 percentami. V treťom a štvrtom kvartáli 2010 dosiahlo medzi rozhlasovými stanicami v parametri podiel na trhu (share) prvenstvo Rádio Expres s 24 % podielom na trhu. Nasleduje Rádio Slovensko s 18 % a so 17 % podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sa umiestnila rozhlasová sieť RADIONET total s 8 % a na piatom Rádio Europa 2 tiež s 8 % podielom na trhu. Šieste miesto obsadili Jemné melódie so 7 % a siedme Rádio Regina rovnako so 7 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 12 % z trhu. Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 90 %. Televíziu v sledovanom období celkovo sledovali viac ako štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza - 57 %. Sledovanosť na úrovni 37 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 21 %. Nasleduje TA3 s 5 %, RTL KLUB so 4 %, TV2 a TV Doma s 3 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú TV JOJ PLUS, Prima TV a Dvojka s 2 % sledovanosťou. Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 3. a 4. kvartál 2010 je nasledujúce: Na prvom mieste so 45 % sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 25 % a za ňou sa s 12 % podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje TV Doma a TA3, obe s 2 %. Slovenskú sedmičku uzatvárajú TV JOJ Plus a Dvojka s jedným percentom. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 11 percent. Agentúru SITA o výsledkoch prieskumu informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti MEDIAN SK.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RTVS NEWS-KANDIDÁTI

RTVS NEWS-KANDIDÁTI
O pozíciu šéfa Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) sa uchádzalo spolu 20 kandidátov. Tri z prihlášok do voľby však prišli do podateľne Národnej rady (NR) SR dnes, teda po termíne a výbor sa o nich ešte rozhodne. Zo 17 obálok doručených do parlamentu do utorkovej polnoci Výbor NR SR pre médiá a kultúru na dnešnom otváraní obálok ďalej posunul 16 prihlášok. Jednu vyradil, lebo neobsahovala väčšinu potrebných materiálov a pri jednej chce ešte doplnenie projektu aj v elektronickej podobe. Pre voľbu deviatich členov Rady RTVS dostal výbor 36 obálok. Medzi kandidátmi sú aj medializované mená - dočasná šéfka RTVS a bývalá generálna riaditeľka Slovenského rozhlasu Miloslava Zemková, generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník, ako aj bývalý člen Rady pre vysielanie a retransmisiu Peter Abrahám, ale aj známy mediálny a reklamný odborník Fedor Flašík. Ten dodal projekt len v tlačenej podobe, a nie aj v elektronickej podobe, na CD - ako to požaduje zákon. Výbor ho preto vyzve, aby dodal projekt aj na CD. Okrem nich sa do voľby prihlásili aj Marián Ostatník, Peter Puškár, Pavel Jacz, Ján Derďák, Václav Vetrecin, Dušan Davidov, Vladimír Buriánek, Martin Gajdoš, Margita Repková, Tibor Takáč, Marián Šinkovič a Róbert Filipp. Výbor Národnej rady SR na dnešnom otváraní obálok s prihláškami na generálneho riaditeľa RTVS a do 9-člennej Rady RTVS vylúčil z voľby generálneho riaditeľa prihlášku Štefana Papeža, ktorá neobsahovala všetky potrebné materiály, iba životopis a prihlášku. Chýbal teda projekt rozvoja a riadenia RTVS a ďalšie dokumenty. Po polnoci 25. januára prišli obálky s prihláškami Jozefa Zimu, Vladimíra Semana a Jána Füleho. Všetci títo kandidáti však dodali všetky požadované materiály. Výbor sa do 1. februára rozhodne, či ich posunie do voľby alebo nie. Ak by sa výbor nevedel zhodnúť, osloví autorov zákona a Ústavnoprávny výbor NR SR. Do voľby členov Rady RTVS prišlo 39 obálok a tri po termíne. Z 39 prihlášok sú tri sporné, lebo mediálny výbor nevedel posúdiť, na akú oblasť členstva v rade chcú uchádzači kandidovať. Jedna kandidátka sa kandidovala sama. Parlament by mal totiž zvoliť po troch členoch za rozhlasovú a televíznu oblasť. V 9-člennej rade majú byť tiež dvaja ekonómovia a jeden právnik. Výbor NR SR pre médiá a kultúru dostal na rozhlasovú oblasť prihlášky od Eleny Händler, ktorú navrhuje Mladá demokratická ľavica, Vladimíra Slováka (Konferencia biskupov Slovenska), Ernesta Weidlera (Univerzita Komenského v Bratislave), Michala Dzurjanina (Konfederácia politických väzňov Slovenska), Vladimíra Taliana (OZ Hlava 98), Viery Lehoczkej (SSN), Igora Galla (Horský film Poprad), Petra Kováča (OZ Ars Nova) a Ildikó Nagyovej (Nadácia otvorenej spoločnosti). Trojicu členov na televíznu oblasť parlament vyberie z desiatky záujemcov. Sú medzi nimi Milan Antol navrhnutý MVO Ľudia a voda, Bohumír Bobocký (Filmová únia), Peter Malec (Slovenský výbor Medzinárodného tlačového inštitútu), Naďa Lazarová (Odborový zväz slobodných povolaní), Andrej Miklánek (Mediálny inštitút), Rastislav Blaško (OZ Slovak Trademark), Dóra Hushegyiová (OZ Pre naše mesto), Miroslav Čevela (Konfederácia umenia a kultúry), Oľga Pohánková (Nezávislé kresťanské odbory Slovenska) a Martin Gajdoš (Nispacee), ktorý kandiduje na generálneho riaditeľa RTVS.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Bernd Eichinger

Zomrel Bernd Eichinger
Vo veku 61 rokov zomrel v pondelok večer nemecký filmový producent, režisér a scenárista Bernd Eichinger. Filmár skonal na infarkt počas večere so svojou rodinou a priateľmi v Los Angeles. "Všetci sme šokovaní touto neuveriteľnou správou. Cítime s jeho rodinou a príbuznými," uviedla v stanovisku produkčná spoločnosť Constantin Film AG, v ktorej má producent väčšinový podiel. Bernd Eichinger sa počas viac ako 40 rokov podpísal pod snímky, ktoré zaujali kritikov a mali aj komerčný úspech. Ako scenárista a producent sa podieľal napríklad na filme Pád Tretej ríše (2004) o posledných dňoch nacistického diktátora Adolfa Hitlera, ktorý bol nominovaný na Oscara. Na cenu Akadémie v kategórii Najlepší cudzojazyčný film bola nominovaná aj snímka Baader Meinhof Komplex (2008), na ktorej sa taktiež podieľal ako scenárista i producent. Eichinger je podpísaný aj pod filmami Nekonečný príbeh (1984), Meno ruže (1986), Dom duchov (1993), Resident Evil (2002) a jeho pokračovaniami, Fantastická štvorka (2005) či Parfum: Príbeh vraha (2006). "Úmrtie Bernda Eichingera je stratou veľkého nemeckého filmára a producenta, ktorý sa presadil na medzinárodnom poli tak ako málokto iný," uviedol nemecký minister zahraničných vecí Guido Westerwelle. "Bol to motor nemeckého filmárstva," povedal o Eichingerovi minister kultúry Nemecka Bernd Neumann. Filmár, ktorý striedavo žil v Nemecku a Los Angeles, po sebe zanechal manželku Katju a 29-ročnú dcéru z predchádzajúceho vzťahu.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Tisíc a jedna noc* -Markíza ; 2.TELEVÍZNE NOVINY* -Markíza ; 3. Tisíc a jedna noc* -Markíza ; 4.Športové noviny*- Markíza ;5. Nočné Televízne noviny* -Markíza ; 6. Počasie*- Markíza ; 7. Na telo- Markíza ;8.Lampáreň -Markíza ;9. NOVINY TV JOJ* -TV JOJ ;10. Policajtom proti svojej vôli -Markíza ;11. Neuveriteľná cesta kapitána Drakea -Markíza ;12. NAJLEPŠIE POČASIE*- TV JOJ ;13. Pošta pre teba –Jednotka;14. Zem krvavého slnka –Markíza; 15. Krimi noviny* -TV JOJ ;16. Prvé Televízne noviny* -Markíza ;17. Šport* -TV JOJ ;18. Poseidon -Markíza ;19. Reflex –Markíza ; 20. Múmia sa vracia -Markíza

Pozn. .Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

RTVS NEWS

RTVS NEWS
O post generálneho riaditeľa zlúčenej verejnoprávnej inštitúcie Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS) prejavili záujem takmer dve desiatky uchádzačov. Mediálny parlamentný výbor prijímal prihlášky do polnoci v noci nadnes. Ako pre TASR ozrejmila hovorkyňa kancelárie Národnej rady SR Beáta Skyvová, do stanového termínu sa prihlásilo 18 ľudí. Výbor tiež dostal 36 návrhov na obsadenie deväťčlennej mediálnej rady. Tá bude kontrolovať nové verejnoprávne médium. Spojenú televíziu a rozhlas chce napríklad viesť bývalá šéfka Slovenského rozhlasu a dočasná riaditeľka RTVS Miloslava Zemková, generálny riaditeľ Tlačovej agentúry Slovenskej republiky (TASR) a bývalý šéf Slovenského rozhlasu Jaroslav Rezník aj Peter Abrahám, bývalý člen Rady pre vysielanie a retransmisiu. Portál Medialne.sk priniesol informáciu, že prihlášku podal aj bývalý hovorca prezidenta a publicista Ján Füle, tiež motoristický novinár Pavel Jacz. Podľa portálu sa o post chce uchádzať pravdepodobne aj manažér Marián Šimkovič, Jaroslav Dóczy z Nitry, ako aj Marián Ostatník, ktorý sa hlási pri každej voľbe. Všetky obálky odtajnia dnes za prítomnosti členov mediálneho výboru v parlamente. Minister kultúry Daniel Krajcer (SaS) vyhlásil, že po zverejnení kandidátov povie, kto z nich, podľa neho, najviac spĺňa kritériá odbornosti. Samotné vypočutie kandidátov na post šéfa RTVS je naplánované na 7. februára. Zákon o RTVS, ktorý zlúčil Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas do jednej verejnoprávnej inštitúcie od 1. januára, vzišiel z dielne ministra Krajcera. Spojenie dvoch inštitúcií odôvodňoval najmä zlou ekonomickou situáciou v televízii.

Copyright © TASR 2011

25. 1. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Americký komik a moderátor Jay Leno dostane titul Muž roka od študentov divadelného klubu Harvardovej univerzity Hasty Pudding Theatricals. Šesťdesiatročný Leno sa tak pridal k herečke Julianne Moore, ktorá si 27. januára prevezme rovnaké ocenenie pre Ženu roka. Hostiteľ The Tonight Show with Jay Leno je podľa najstaršej univerzitnej divadelnej spoločnosti v USA "televíznou ikonou a nadšeným účinkujúcim živých predstavení". Rodák z New Rochelle v štáte New York si ocenenie prevezme 4. februára. Leno, ktorý vyrastal v massachusettskom Andoveri, začínal v stand-up comedy, kde vystupoval ešte ako študent rečovej terapie na bostonskej Emerson College. Moderátorom The Tonight Show sa stal v roku 1992. Ocenenia pre mužov a ženy roka získavajú umelci za dlhodobý prínos svetu zábavného priemyslu. Predchádzajúcimi držiteľmi a držiteľkami sú napríklad Clint Eastwood, Tom Cruise, Steven Spielberg, Johnny Carson, Meryl Streep, Jodie Foster a Elizabeth Taylor. Minulý rok titul Žena roka získala Anne Hathaway, pred ňou ocenili Renée Zellweger. Mužom roka bol vlani Justin Timberlake, v roku 2009 James Franco.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Nahnevaný taliansky premiér Silvio Berlusconi zatelefonoval v noci nadnes do televíznej diskusie, v ktorej aktéri hovorili o jeho škandáloch s prostitútkami. Berlusconi urazil redaktora relácie a povedal, že program je ako "bordel". Sympatizanti talianskeho premiéra tvrdia, že má právo brániť sa obvineniam. Kritici zase namietajú, že telefonát bol agresívnym výkrikom stále zúfalejšieho muža. Nie je to prvýkrát, čo taliansky premiér zatelefonoval do televíznej diskusie vysielanej naživo. Jeho pondelkový výstup však bol oveľa hrubší než obyčajne. Berlusconi označil program za "nechutný" a vedený "opovrhnutiahodným, podlým a nechutným" spôsobom. Vyzval svojho politického spojenca, ktorého pozvali do diskusie v štúdiu, aby opustil ten "neuveriteľný televízny bordel". Informovala agentúra AP. Gruzínsko spustilo vysielanie novej televízie v ruštine, ktorá bude šíriť spravodajstvo v oblasti Kaukazu vrátane Čečenska a ďalších nepokojných juhoruských republík, kde Moskva čelí rastúcemu tlaku islamistických povstalcov. Nový štátom financovaný kanál (PIK, Pervyj Informacionnyj Kavkazskij) má podľa slov jeho riaditeľa zaplniť informačné vákuum v regióne. Tbilisi ho však údajne nebude využívať na šírenie štátnom kontrolovanej propagandy. "Nedovolíme, aby sa televízia zmenila propagandistický kanál," zdôraznil riaditeľ Robert Parsons, bývalý korešpondent BBC. Prvým odvysielaným programom bol maratón otázok a odpovedí medzi gruzínskym prezidentom Michailom Saakašvilim a gruzínskou verejnosťou. Podľa analytikov je PIK pokusom o narušenie doterajšieho informačného monopolu Moskvy predovšetkým v nestabilnej oblasti severného Kaukazu. Riaditeľ Parsons pripustil, že nová televízia vyvolá nepriateľské reakcie zo strany Ruska. Vzťahy medzi Moskvou a Tbilisi zostávajú na bode mrazu od vzájomného vojnového konfliktu z augusta 2008. Gruzínsko sa už pokúsilo spustiť televíziu pred rokom, parížsky satelitný operátor však zakrátko ukončil jej vysielanie, čo zdôvodnil nepodpísaním dlhodobého kontraktu. Podľa Tbilisi bol v pozadí nátlak zo strany Moskvy. Informovala agentúra Reuters.

Copyright © TASR 2011

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Licenčná rada dnes pokutovala televízie JOJ a Markíza. Vysielateľovi TV JOJ, spoločnosti MAC TV uložila pokutu 3 400 eur za porušenie ochrany maloletých zlým označením vekovej prístupnosti programu Prci, prci, prcičky 5 – Nahá míľa 26. a 27. decembra 2009. Ako ďalej agentúru SITA informoval riaditeľ kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Ľuboš Kukliš, druhú pokutu, tento raz vo výške 1 000 eur dala rada MAC TV za porušenie zákazu sponzorovania politickej publicistiky v diskusnom programe Lampa vysielanom 26. augusta 2010. Sankciu vo výške 500 eur dostala spoločnosť Markíza-Slovakia, vysielateľ TV Markíza za porušenie pravidiel pri odvysielaní príspevkov z olympijských hier, na ktorých vysielanie mala výhradné práva STV. V tomto prípade televízia podľa RVR porušila tzv. právo na krátke spravodajstvo a presiahla časový limit a nedostatočne uviedla pôvodný zdroj. Podľa tzv. práva na krátke spravodajstvo môžu televízni vysielatelia vyrobiť z podujatia vyvolávajúceho zvýšený záujem verejnosti, na ktorého vysielanie má výhradné právo iný vysielateľ, pre svoje spravodajstvo krátky záznam do 90 sekúnd. Na zázname musí byť zreteľne označený vysielateľ, ktorý má na vysielanie právo. RVR dnes tiež uložila nefinančné sankcie - upozornenie na porušenie zákona o vysielaní a retransmisii. Dostala ho spoločnosť TV Pezinok pre skrytú reklamu v programe Radi poradíme odvysielanom 20. júna 2010. Upozornenie na porušenie zákona dostala aj spoločnosť Slovak Telecom pre porušenie zákona v súvislosti s poskytovaním retransmisie - služby Magio Sat prostredníctvom satelitu v rozpore s registráciou. Rovnakú sankciu dostala aj spoločnosť Rádio Viva pre nevyužívanie frekvencií 96,1 MHz Nitra, 106,7 MHz Rimavská Sobota, 107,0 MHz Dobšiná, 92,0 MHz Žiar nad Hronom, 95,6 MHz Bardejov, 92,8 MHz Ružomberok na účely, na ktoré jej boli pridelené. Licenčná rada dnes udelila licenciu na lokálne digitálne vysielanie programovej služby eM-TV spoločnosti Progres Malacky.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

AVF NEWS

AVF NEWS
Výbor Slovenskej asociácie producentov v audiovízii (SAPA) na svojom riadnom zasadnutí navrhol za členku Rady Audiovizuálneho fondu z oblasti nezávislých producentov v audiovízii profesorku Zuzanu Gindl - Tatárovú. Gindl - Tatárová je osobnosť s teoretickými a najmä praktickými znalosťami a skúsenosťami z celej oblasti vývoja, tvorby, produkcie a distribúcie kinematografických a audiovizuálnych diel, autorka, dramaturgička, teoretička, pedagogička, scenáristka, manažérka, medzinárodne akceptovaná a uznávaná expertka v tejto oblasti. Návrh SAPA podporila aj Slovenská filmová a televízna akadémia, Slovenský filmový ústav a aj Vysoká škola múzických umení v Bratislave. Informácie TASR poskytla Silvia Trizuljaková zo SAPA.

Copyright © TASR 2011

RVR NEWS

RVR NEWS
Plénum národnej rady bude na februárovej schôdzi v tajnom hlasovaní rozhodovať o dvoch nových členoch Rady pre vysielanie a retransmisiu a vyberať si bude zo štyroch kandidátov. Po preštudovaní prihlášok dnes parlamentný výbor pre kultúru a médiá skonštatoval, že všetci uchádzači spĺňajú požadované náležitosti. Pôvodne sa prihlásili piati záujemcovia, klub poslancov za stranu Sloboda a Solidarita však stiahol svojho kandidáta, ktorým bol Peter Vrábel. Za člena rady na šesťročné funkčné obdobie kandidujú radca stratégie riaditeľa Towercomu Peter Alakša, ktorého nominoval Medzinárodný tlačový inštitút - IPI Slovensko, riaditeľ strategického rozvoja Slovenskej televízie Ján Dianiška, ktorého by v rade chcela základná organizácia Odborového zväzu masmédií STV Bratislava, odborník pre ústavného činiteľa v rezorte životného prostredia Attila Lovász, ktorého nominoval klub poslancov za Most-Híd a štvrtým je Miloš Mistrík, profesor z Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, ktorá ho aj navrhla. Dôvodom pre voľbu dvoch nových členov je koniec funkčného obdobia Petra Abraháma a Miloša Mistríka k 16. februáru. Funkčné obdobie nových členov deväčlennej rady začne plynúť od 17. februára. V prípade, že v prvom kole nezvolia žiadneho kandidáta, uskutoční sa druhé kolo voľby.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Ponaučenie

Ponaučenie

24. 1. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
K piatim denníkom, ktoré majú prioritný prístup k diplomatickým dokumentom od internetového projektu WikiLeaks, sa pripojili ďalšie štyri významné európske denníky. Nórsky Aftenposten, švédsky Svenska Dagbladet, nemecký Die Welt a dánsky Politiken sa dohodli so spoločnosťou WikiLeaks na spolupráci pri zverejňovaní 250 tisíc dokumentov, z ktorých 15 652 má označenie tajné. Informoval o tom Martin Joensson, výkonný riaditeľ švédskeho denníka Svenska Dagbladet. "Obsah dokumentov je tak enormný, že je z logistického hľadiska jednoduchšie pracovať v tíme," uviedol v nedeľu pre AFP Joensson. Svenska Dagbladet a Afterposten patria pod nórsku mediálnu spoločnosť Schibsted. Joensson neuviedol, ako sa jeho spoločnosť k databáze dopracovala. Nešpecifikoval ani obsah dohody so spoločnosťou WikiLeaks. Dokumenty majú k dispozícii od decembra. Doteraz mali prednostné právo na postupné zverejňovanie diplomatických depeší amerických diplomatov francúzsky Le Monde, španielsky El País, americký New York Times, britský The Guardian a nemecký Der Spiegel.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !

Na svätého Priska pod saňami píska

Na svätého Priska pod saňami píska

Jednotka horšie a veľmi zle , Dvojka o chĺpok lepšie a Trojka veľmi zle.

Jednotka , Dvojka a Trojka spolu - 14,28 % !.

JOJ horšie a JOJ PLUS tiež horšie.

Markíza výborne . TV DOMA lepšie.

TA 3 horšie.

Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ je jednociferný - 8,84 %.

Markíza - 33.50 %

TV DOMA - 2.98 %

Jednotka - 11.69 %

Dvojka - 2.34 %

Trojka - 0.25 %

TV JOJ – 18.35 %

JOJ PLUS- 3.22 %

TA 3 - 1.72 %

23. 1. 2011

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Herci Robert Llewellyn a Craig Charles z britského kultového sci-fi seriálu Červený trpaslík (1988-1999, 2009) potvrdili nové epizódy s príbehmi posádky rovnomennej vesmírnej lode. Šesť polhodinových dielov by sa malo začať nakrúcať v novembri tohto roku. "Áno, pripravujeme novú sériu, ktorú si objednal Dave (digitálny televízny kanál, pozn. SITA), nebudú to žiadne špeciálne epizódy, film alebo jednorazová vec," napísal na svojom oficiálnom blogu Llewellyn, ktorý stvárnil postavu androida Krytona. Správu potvrdil aj jeho herecký kolega Craig Charles, predstaviteľ Davea Listera. "Práve si objednali novú sériu Červeného trpaslíka. Filmovať začneme na konci novembra a nakrúcať budeme aj počas decembra a januára," vyjadril sa 46-ročný Brit pre Real Radio. Na otázku, či si myslí, že v dnešnom televíznom programe je pre seriál ešte miesto, odpovedal, že je, "ale iba ak bude rovnako zábavný ako v minulosti". Podľa neho nemá cenu robiť nové epizódy, ak by boli iba "mierne uspokojivé". Nové diely zatiaľ 55-dielneho sitcomu, ktorý v roku 1994 získal medzinárodnú cenu Emmy, by sa mali rovnako ako pôvodných osem sérií nakrúcať pred živým obecenstvom. "Zatiaľ je taký plán, ktorý sa však môže zmeniť," uviedol 54-ročný Llewellyn. Pred divákmi sa dosiaľ nenatáčali iba tri špeciálne diely z roku 2009, ktoré sa vysielali pod názvom Back to Earth. Informáciu zverejnila webová stránka http://www.digitalspy.co.uk/. © 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. List Európskej komisie, ktorý poslali v piatok maďarským orgánom s výhradami voči novému maďarskému mediálnemu zákonu, obsahuje technické výhrady a nie výhrady týkajúce sa slobody slova či médií. Povedal to v Budapešti pre maďarskú tlačovú agentúru MTI štátny tajomník zodpovedný za vládnu komunikáciu Zoltán Kovács. Maďarský politik zdôraznil, že list podpísaný komisárkou zodpovednou za médiá Neelie Kroesovou nie je ultimátom, ide len o písomnú podobu už známych postojov k mediálnemu zákonu. Dodal, že žiadne novinky v ňom nie sú. Kovács potvrdil, že jedna výhrada má charakter harmonizácie práva, čo súvisí s aplikovaním princípov smernice o audiovizuálnych a mediálnych službách, pričom súvisí s územnou platnosťou maďarského mediálneho zákona. Podľa jeho slov však maďarský zákon v tejto oblasti takmer doslovne aplikoval príslušné európske opatrenia. Na margo kritiky rozšírenia požiadavky vyváženého spravodajstva v maďarskom mediálnom zákone a otázky povinnosti registrácie médií štátny tajomník povedal, že ide tiež o záležitosti technického charakteru. Podľa neho ani jedna z týchto výhrad nespochybňuje základné práva uplatnenie slobody médií a slobody slova čo bolo terčom mnohých útokov voči zákonu. Teraz je na rade maďarská vláda, aby precízne a ucelene odpovedala na všetky otázky komisárky, dodal Kovács. Kroesovej hovorca Jonathan Todd v piatok povedal, že podľa zistení komisie maďarský mediálny zákon má účinnosť aj pre spoločnosti so sídlom v iných členských krajinách, teda aj nad rámec určený smernicou únie. Výhrady sformulované v liste komisárky sa ďalej týkajú rozšírenia požiadavky vyváženého spravodajstva pre širší okruh médií, pričom v určitých prípadoch poskytuje príliš široký priestor pre jej interpretáciu a treťou diskutabilnou problematikou je otázka registrácie médií. List komisárky sa však podľa hovorcu nezaoberá otázkou nezávislosti mediálneho orgánu, v smernici únie totiž takáto klauzula nefiguruje. Komisia očakáva do dvoch týždňov odpoveď od maďarskej strany a ak komisia nebude spokojná s obsahom odpovede, môže začať voči Maďarsku oficiálne konanie, povedal Todd.

Copyright © TASR 2011