20. 10. 2011

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia prináša na Jednotke nový program s názvom Legendy popu. Nová hudobno-zábavná šou v réžii Tomáša Eibnera je poctou pre veľké osobnosti slovenskej hudobnej scény. V deviatich častiach prídu postupne na scénu skupina Tublatanka, Peter Nagy, Miro Žbirka, Elán, Robo Grigorov, Modus a Janko Lehotský, Beáta Dubasová, Richard Müller a Pavol Hammel. Premiérovú časť programu uvedie Jednotka už v piatok 21. októbra, keď sa predstaví prvá legenda - Tublatanka. V stominútovom live programe budú použité dávno zabudnuté archívne záznamy, rozhovory, klipy a koncerty legendárnych interpretov, ktoré zanechali v našej populárnej hudbe nezmazateľné stopy. Moderátormi programu sú Kristína Farkašová a Milan Zimnýkoval. Relácia sa bude vysielať naživo každý piatok o 20.05 h na Jednotke zo štúdia IV v Mlynskej doline. „Nie je to retro šou ani pokračovanie Hitu storočia,“ povedal na dnešnom stretnutí s médiami režisér programu Tomáš Eibner. Nesmrteľné hity veľkých legiend slovenského popu bude spievať mladšia generácia spevákov a hudobníkov, sú medzi nimi Zuzana Smatanová, Ivan Tásler, Peter Cmorik, Mária Čírová, Tomáš Bezdeda, Miro Šmajda, Lucia Lancošová, Robo Papp, Dominika Mirgová, Michal Chrenko, Jakub Petraník a mnohí ďalší. Piesne od legendárnych kapiel v podaní mladších spevákov budú súťažiť o titul „naj“ a o víťazovi rozhodnú diváci prostredníctvom SMS hlasovania. Ďalšími zaujímavými hosťami budú vždy traja glosátori, ktorí sa nejakým spôsobom spájajú s danou legendou, či už ako svedkovia doby alebo blízki priatelia a kolegovia. Glosátori budú prinášať cenné spomienky, príhody či zaujímavé zážitky. Medzi nimi uvidíte okrem iných aj Milana Lasicu, Marcela Forgáča, Milana Kňažka či Martina Sarvaša. „Som rád, že ma oslovil režisér, pretože je to program o slovenskej hudbe, ktorú ja mám rád. Pre mňa sú tie mená legendami, ktoré v 80. rokoch predávali státisíce albumov, vypredávali športové haly. To je niečo, čo poznajú všetci, mladé slečny, ich mamky, tety a možno aj staré mamy. Hlavné je to, že tieto hity si dnes spieva celá rodina. Znovu budem zazažívať časy, keď som v televízii pozeral programy 5xP a Triangel,“ uviedol pre TASR jeden z dvojice moderátorov Milan Zimnýkoval, z rozhlasového éteru známy ako Junior. Peter Nagy sa nepovažuje za legendu, ako sám hovorí, „druhí to tak vidia“. „Ja som z generácie, ktorá je zvyknutá stále pracovať, takže ja som stále v aute, cestujem za vystúpeniami, okrem toho fotím, mám kapelu, s ktorou hráme, takže to tak nevnímam. Pripomenie mi to, že to už robím 28 rokov,“ uviedol pre TASR spevák. Peter má na svojom konte skoro tri milióny predaných platní. „Dôležité pre speváka je, keď si ľudia tie jeho pesničky spievajú,“ dodal na záver.
Copyright © TASR 2011