21. 5. 2011

Prieskum Median SK

Prieskum Median SK
Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník Markíza TV Svet a mesačník Zdravie sú na Slovensku najčítanejšie a najsledovanejšie médiá. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu Median SK spotreby, médií a životného štýlu Market Media Lifestyle – TGI 4.+1./2011, ktoré dnes zverejnila spoločnosť Median Sk. Prieskum sa realizoval od 13. septembra 2010 do 27. marca 2011 na vzorke 4177 respondentov SR vo veku 14 až 79 rokov. Medzi denníkmi jednoznačne vedie Nový čas s čítanosťou 22 % (priemer skoro jeden milión čitateľov), druhý je denník Sme so 7 %, tretí Plus jeden deň rovnako so 7 %, štvrtá je Pravda, ktorá dosiahla 6 %, piaty Korzár, šiesty Šport a siedme Hospodárske noviny majú rovnako po 4 %. V kategórii týždenníky je prvý Plus 7 dní, ktorý dosiahol 12 % (priemer 562 tisíc čitateľov), Život na druhom mieste dosiahol 10 %, tretia Báječná žena 8 %, štvrtý Nový čas pre ženy rovnako 8 %, piata Eurotelevízia 6 %, šiesta Slovenka a siedme Katolícke noviny dosiahli zhodne 4 %. Medzi dvojtýždenníkmi je prvá Markíza TV Svet so 4 % (priemer 162 tisíc čitateľov), ten však bol meraný iba vo 4. kvartáli minulého roku, druhý TV Max získal 3 %, Tele plus má 2 %, Bratislavský kuriér, Stop, Autoburza a Relax získali rovnako po 1 %. Najčítanejším mesačníkom podľa výsledkov prieskumu je Zdravie, ktoré dosiahlo 9 % (412 tisíc čitateľov), druhá Eva má rovnako 9 %, tretia Emma 8 %, Záhradkár na štvrtej pozícii dosiahol 7 %, piaty Auto motor a šport, šieste Pekné bývanie a siedmy Auto Magazín dosiahli zhodne po 4 %. Rádio Expres je na prvom mieste medzi rozhlasovými stanicami v parametri počúval včera, keď dosiahlo počúvanosť 19 % (priemer 862 tisíc poslucháčov), druhé je verejnoprávne Rádio Slovensko so 17 %, tretie Fun rádio dosiahlo 14 %, štvrté Jemné melódie majú 8 %, piatu priečku obsadila sieť rozhlasových staníc RadioNet total so 7 %, na šiestej pozícii Rádio Europa 2 získalo 7 %, siedme verejnoprávne Rádio Regina 6 %. V parametri podiel na trhu je prvé Rádio Expres s 23 %, nasledujú Rádio Slovensko s 19 %, Fun so 17 %, Europa 2 dosiahla 8 %, rovnako aj RadioNet total a Jemné melódie, siedme je Rádio Regina so 7 %. V prvej sedmičke rádií sa umiestnila aj sieť RadioNet total, ktorá združuje v súčasnosti 16 multiregionálnych, regionálnych a lokálnych rádií. Sú nimi Best, Beta, Frontinus, G3, Hey!, Hit FM, Kék Duna, Kiss, Košice, Lumen, Max, One, Prešov, SiTy, Yes a Zet. "Je to štandardný spôsob zverejňovania sietí rozhlasových staníc v zahraničí, ktoré v rámci obchodu fungujú pod jednou hlavičkou. Takáto sieť je primárna z hľadiska odbornej verejnosti," uviedol pre TASR Jindřich Bardoň zo spoločnosti Median Sk. Na čele rebríčka televíznych staníc je Markíza, ktorá dosiahla 59 % sledovanosť (priemer 2,679 milióna divákov), druhá TV JOJ má 38 %, tretia verejnoprávna Jednotka 20 %, štvrtá TA3 dosiahla 5 %, RTL Klub, TV Doma a Joj Plus majú zhodne po 3 %. V parametri podiel na trhu je na čele Markíza so 47 %, JOJ 26 %, Jednotka 11 %, za ňou TA3 a TV Doma s 2 %, Joj Plus a verejnoprávna Dvojka majú po 1 %. "Slovenský čitateľ, poslucháč a divák je relatívne konzervatívny a preto nie je až taký prelietavý. Na druhej strane vďaka rôznym novým projektom sa ten trh obmieňa a vďaka tomu niektoré rádiá a tlačené médiá viac posilňujú a niektoré strácajú, istý vývoj u niektorých médií je podľa výsledkov vidieť," dodal k údajom z prieskumu pre TASR Bardoň
Copyright © TASR 2011