6. 5. 2011

Dobre postavený plán

Dobre postavený plán
Slováci platia za obsah časti internetových portálov a nemajú s tým žiadny zásadný problém. Konštatoval to dnes Tomáš Bella, riaditeľ projektu Piano Media, ktorý od pondelka (2.5.) zaviedol spoplatnenie 34 služieb deviatich slovenských webových stránok. "Náš plán na prvý mesiac sa splnil za necelé tri dni, čiže, je to lepšie, ako sme čakali. A to napriek tomu, že niektoré médiá ešte stále pokračujú v implementácii, čiže nie je to ešte všetko hotové," pokračoval Bella. Aj keď z obchodných dôvodov v súčasnosti čísla prezradiť nechcel, verí, že do konca roka by služby Piano mohlo využívať už jedno percento pripojených Slovákov, čo je približne 25.000 ľudí. "V priebehu troch - piatich rokov strop vidíme na 5 až 15 percent internetovej populácie," dodal. Riaditeľ Piano Media považuje projekt za úspešný. "Ja som si myslel, že najskôr o tri - štyri mesiace budeme schopní zhodnotiť, či to funguje, alebo nefunguje a teraz tie čísla sú reálne také, že po troch dňoch si myslím, že to funguje," poukázal s tým, že neverí v zánik projektu. Naopak, Piano Media plánuje ďalšie rozšírenie. Podľa Bellu by nové stránky mohli do zoznamu pribudnúť v priebehu nasledujúceho štvrťroka. "Reálne médií, ktoré sa nám ozvali, že by mali záujem, je možno desať a teraz hovoríme s tromi, štyrmi, ale je to zatiaľ nezáväzné," povedal. Záujem údajne prejavili aj zahraničné portály, medzi nimi niektoré z Česka a oblasti Škandinávie, pričom prvé rokovania na túto tému by sa mali uskutočniť už v lete. Spoplatnenie podľa Bellu nemalo významnejší vplyv na výber médií. Využívanie obmedzených služieb totiž v princípe kopíruje súčasné postavenie portálov na webe. "Bolo jasné, že keď má nejaký web návštevnosť päťkrát väčšiu ako niekto iný v tom systéme, tak bude mať aj viac čitateľov," povedal Bella. Tento ukazovateľ je podľa neho dôležitý aj preto, lebo sa časť z platby rozdeľuje medzi zapojené médiá podľa času, ktorý na nich návštevník strávi. Záujemcovia sa môžu do systému prihlásiť zaplatením poplatku za užívanie služieb na týždeň, mesiac alebo rok. Bella priznal, že ho v súvislosti s týmto prekvapilo, že mnohí Slováci nemali problém už počas prvého týždňa zaplatiť aj ročné predplatné. Projekt Piano Media spustil skúšobnú prevádzku 18. apríla. Po kliknutí na spoplatnený obsah sa návštevníkom zapojených portálov ponúkne informačné okno, ktoré umožňuje zapojiť sa do projektu alebo si o Piano Media prečítať podrobnejšie.

Copyright © TASR 2011