15. 4. 2011

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

" Ak by Slovensko prijalo zákon o lobingu, na základe ktorého by sa všetci aktéri s cieľom ovplyvňovať politiku museli registrovať a formálne dodržiavať stanovené pravidlá lobingu, pravdepodobne by to neprispelo k transparentnosti tvorby legislatívy a skôr by sa to zneužívalo proti občanom a mimovládnym organizáciám."

Pavel Nechala, právnik Transparency International Slovensko

„ Nemôžem za to, že mi tu Štefan Nižňanský nechal 45-miliónový dlh. Mám vrátiť odstupné za to, že mi nechal sekeru? Nehovoriac o tom, koľko sme už v RTVS ušetrili štátu peňazí opatreniami, ktoré sme prijali.“

Miloslava Zemková

"A keď toto taký právnik slovenskej národnosti povie, tak toho právnika opľujem vlastnoručne. A môžu si rozprávať kto chce, čo chce. Pretože ústava jednoznačne hovorí až do článku 22 o slovenskom jazyku ako o štátnom, úradnom jazyku, kde samozrejme sa podtrhuje predovšetkým to, že práva štátotvorného národa nemôžu byť nijakým spôsobom postihnuté alebo spochybnené požiadavkami národnostnej menšiny. Treba si najprv prečítať ústavu, lebo ústava je predovšetkým z väčšej časti o tom, že štátotvorný národ v podstate je štátotvorný národ a menšina je menšina .Ale sme presvedčení, že každý občan SR by mal ovládať štátny a úradný jazyk, slovenský jazyk. SR je národným štátom, o tom hovorí aj Ústava SR, 85% občanov SR sú Slováci. Slováci nikdy neboli nejakým spôsobom vysadení na svoje tu žijúce národnostné menšiny. Ale toto, čo sa deje na Slovensku, že národnostné menšiny na južnom Slovensku, teda konkrétne maďarská začína byť dominujúca, i keď je to menšina, a zásadná menšina vo väčšine okresov južného Slovenska a začína diktovať slovenskej väčšine, veď to ani v Burundi neexistuje. Nie v strednej Európe."

Ján Slota

„Pán Čekirda je v tejto televízií 11 rokov a počas svojej jedenásťročnej praxe prešiel všetkým možným, a ja si myslím, že v takom malom kolektíve nie je nikde napísané, že musí byť riadená takáto firmička štrukturovane, môže byť riadená aj formou bandy. Je to normálny ekonomický princíp, tak sa to uvádza v ekonomických príručkách. Môže byť riadená takáto firma aj tak, že každý vie zastúpiť každého.“

Michal Gučík

„ Do sexty by mal podľa mňa chodiť Boris Kollár, nie ? Vlani bol v kvinte, tento rok v sexte, budúci rok možno v septime, uvidíme.“

Leoš Mareš

„ Ak by policajtov iní mohli nazvať debilmi, ale títo by dosiahli takéto dobré výsledky, kľudne potom budem pracovať aj s "debilmi."

Jaroslav Spišiak

"Keď už sú indície, kto telefonoval Ľudovítovi Sátorovi, aby zmizol? Nikto nehovorí, že to bol priamo Spišiak, ale sú určité silné indície a náznaky, že to mohol byť on. Veď to bolo aj napísané v niektorom časopise. To som ja nepovedal. A skutočnosť, že napr. Sátor bol hľadaný Interpolom, čiže minimálne musel byť hľadaný aj našimi policajnými orgánmi a on sa voľne pohyboval po Dunajskej Strede, dokonca stihol spraviť aj dieťa... Ráno mu prišli policajti so zrkadielkami odpozorovať auto, či pod ním nemá nejaké výbušné zariadenie a normálne sa pohyboval po Slovensku. No ale pritom riaditeľ PZ v Dunajskej Strede bol pán Spišiak. Ja som mohol rozprávať aj o ďalších veciach, ktoré mi rozprávali policajti z Dunajskej Stredy. Viete, že on sa poznal s papáyovcom? S tým hlavným šéfom? To je zaujímavé, že sa poznal s tým Sátorom. A ďalšie a ďalšie veci. Že sa poznal možno aj s tým chlapom, ktorého mŕtvolu našli na marihuanovom poli. To sú veci, z ktorých človek začne dostávať závraty. A takýto človek je policajný prezident? Lotor.I keď má pekné slovenské priezvisko, má strašne ďaleko k slovenskej národnosti. To už vidíme pri jeho komunikácii na tlačových besedách, kým povie jedinú súvislú vetu, tak človek by medzitým porodil dva tulene." Ján Slota

„ Je to pravá česká sranda. Jak to vyřešit, zatím nevím, vracím se z Lucemburska do Prahy a musím zjistit, co se pro to dá udělat, ale úředníci pracují a svět se nezboří. Jasné je jen, že se musíme domluvit, jednat a každý musí slevit ze svých stanovisek.“

Karel Schwarzenberg

„Ktorý zákon, legislatíva EÚ boli porušené? Prečo ja toto mám skúmať? Je Cyprus krajina embargovaná?“

Mikuláš Dzurinda

„ Berme to tak. Ja sa teším, že SDKÚ je vo vláde. Nie preto, že by som mal ja z toho profitovať, preboha živého. „

Ondrej Ščurka

"Nie, o takomto liste vôbec neviem. Nemám o takomto liste žiadnu vedomosť. Žiadny takýto list som nedostala, ani nemám vedomosť, že by existoval. Nevidela som taký list, zoznámim sa s ním. Je však zaujímavé, že ho má pán exminister Vážny, ale nemá ho nik z vlády."

Iveta Radičová

„Napísali ste niečo, čo je nehodnotné.“

Milan Fiľo

"V prípade, že by predseda SNS Slota vyslovil smerom k mojej osobe obdiv, alebo prehnané uznanie, začal by som uvažovať, či vykonávam svoju prácu dobre a možno by som sa aj hanbil.“ Jaroslav Spišiak

"Ja tu len reprodukujem niekoho, kto sa bojí otvorene hovoriť. Kto zavraždil pápayovcov? Kto zavraždil reiszovcov? Kto zavraždil Valka? Ja vám jedno poviem, ten kto zavraždil Valka, ten sa určite zase nájde niekde mŕtvy. Určite to nebude živý vrah. Možno aj mňa nájdete s prestrelenou hlavou." Ján Slota