15. 2. 2011

RVR NEWS

RVR NEWS

Šesť sťažností na možné porušenie Etického kódexu reklamnej praxe riešila dnes na svojom zasadnutí Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RVR). V dvoch prípadoch uznala, že išlo o opodstatnené námietky, ďalšiu sťažnosť posúdila ako čiastočne opodstatnenú. Tri námietky vyhodnotila ako neopodstatnené. Rada uznala sťažnosť spoločnosti UPC Broadband Slovakia, s.r.o. na reklamu Orange Slovensko, a.s. na webe tejto firmy. Detailne porovnáva poskytované služby spoločnosťou Orange Slovensko, a.s. s konkurenčnými spoločnosťami UPC a Slovak Telekom, a.s. Firma UPC namietala, že Orange uvádza nepravdivé údaje o cenách a službách poskytovaných spoločnosťou UPC. Orange sa odvolával na internetový cenník UPC z 9. novembra, ktorý však nedokázal dokázať. Komisia preto dala za pravdu sťažovateľovi a vyhodnotila reklamu ako neprípustnú porovnávaciu. Témou zasadnutia boli i bilbordy propagujúce portál Uplatnisa.sk. Podľa sťažovateľa takto nevhodne a vulgárne propaguje svoje služby a napáda spoločnosť T-Mobile. Komisia uznala, že internetová stránka porušila Kódex, keď využila cudzí nápad, konkrétne symbol a hlavný výrazový prostriedok vianočnej reklamnej kampane spoločnosti Slovak Telekom, a.s. Spoločnosť bauMax SR, spol. s.r.o. podala sťažnosť na reklamnú kampaň "120 000 trvale najnižších cien" od spoločnosti HORNBACH – Baumarkt SK spol. s.r.o. Danú reklamu považuje za nepovolenú porovnávaciu formu reklamy, pretože je klamlivá a zavádzajúca. Rada uznala túto námietku len čiastočne. Headline reklamy nie je úplne pravdivý, lebo pojem "najnižšia cena" sa chápe v zmysle, že až zákazník preukáže existenciu identického tovaru, ktorý konkurencia predáva za nižšiu cenu, vtedy mu zadávateľ zníži cenu a odráta 10 percent. V priemernom spotrebiteľovi môže znenie sloganu vyvolať dojem, že obchodný reťazec má automaticky najnižšie ceny pri všetkých 120 000 produktoch. Ako neopodstatnené zamietla Rada pre reklamu sťažnosti na dva televízne spoty Slovak Telekom, a.s., ktoré propagujú Magio Sat a Neobmedzený Magio internet. Kurióznou námietkou sa zaoberala RVR v prípade TV spotu Jasná Nízke Tatry, ktorú zadala spoločnosť Tatry Mountain Resort, a.s. Aj tú vyhodnotila ako neopodstatnenú. Dve fyzické osoby vytýkali reklame "využitie podprahového pudového signálu, v podobe slova sex". Podľa Rady sa v tomto prípade slovo „sex“ vyskytuje ako súčasť hudobného podkladu a pri bežnom sústredení sa na zvukovú stránku reklamy je slovo relatívne ľahko počuteľné. Jeho použitie preto nemožno definovať ako podprahové, ktoré by si človek neuvedomil, prípadne by ho vedome nepočul. Agentúru SITA informovala Eva Rajčáková z Rady pre reklamu.

© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.