26. 1. 2011

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK
Najčítanejším denníkom v treťom a štvrtom kvartáli 2010 bol Nový Čas, najpočúvanejším rádiom bolo Rádio Expres a najsledovanejšou televíziou bola v sledovanom období Televízia Markíza. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, s.r.o., ktorá v spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media realizuje národný prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index ). Údaje zbierala spoločnosť MEDIAN SK od 21. júna do 5. decembra 2010 od 4 116 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov. V segmente médiá bolo zaradených 269 titulov tlačených periodík, 47 rozhlasových staníc, 65 televíznych a štyri teletexty. Celoštátne denníky v 3. a 4. kvartáli 2010 dosiahli pri premenných „čítal(a) posledné vydanie“ a "čítal(a) posledných 14 dní“ nasledovné výsledky: Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 22 %, ktoré predstavujú viac ako milión čitateľov. Druhý v poradí je denník Sme so 7 %. Čítanosť denníka Plus jeden deň je rovnako na úrovni 7 %. Nasleduje denník Pravda tiež so 7 %, Šport s čítanosťou 4 %, Korzár so 4 % a Hospodárske noviny s 3 %. Ďalej nasledujú Új Szó s 2 % a Avízo s 1 % populácie vo veku 14 - 79 rokov. Medzi týždenníkmi bol najčítanejší v sledovanom období týždenník Plus 7 dní, dosiahol 12 %. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 10 % a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s 8 %. Báječná žena sa umiestnila na štvrtom mieste rovnako s 8 %, na piatom Eurotelevízia so 6 % a na šiestom Slovenka so 4 percentami. S rovnakou čítanosťou uzatvára prehľad týždenník Katolícke noviny. Najčítanejším titulom spomedzi dvojtýždenníkov je Tele plus s 3 percentami. Dvojtýždenník TV max dosiahol 2 % a za ním sa zaradil dvojtýždenník Markíza TV Svet s jedným percentom. Jednopercentnú čítanosť medzi respondentmi dosiahli aj dvojtýždenníky Bratislavský kuriér, Relax, TV Svet a Stop. Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Zdravie s 9 percentami. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Eva tiež s 9 % a za ním EMMA s 8 %. Mesačník Záhradkár dosiahol 7 percent. Prvú päticu uzatvára mesačník Auto motor a šport s 5 percentami. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Auto Magazín so 4 % a na siedmom Pekné bývanie s rovnakým percentom čítanosti. Celková počúvanosť rádií v parametri „ počúval včera“ predstavuje 72 %. Poradie otvára Rádio Expres s 20 %, ďalej Rádio Slovensko so 17 %, nasleduje Fun rádio so 14 %. S 8 % sa na štvrtom mieste umiestnila sieť rozhlasových staníc RADIONET total a piatu priečku obsadili Jemné melódie so 7 %. Na šiestom mieste je Rádio Europa 2 so 6 % a siedma priečka patrí Rádiu Regina rovnako so 6 %. Celková počúvanosť rádií v parametri „ počúval minulý týždeň“ predstavuje 91 %. Poradie otvára Rádio Expres s 34 %, ďalej Rádio Slovensko s 29 %, nasleduje Fun rádio s 25 %. S 19 % sa na štvrtom mieste umiestnila rozhlasová sieť RADIONET total a piatu priečku obsadili Jemné melódie s 15 %. Na šiestom mieste je Rádio Regina s 13 % a siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 s 12 percentami. V treťom a štvrtom kvartáli 2010 dosiahlo medzi rozhlasovými stanicami v parametri podiel na trhu (share) prvenstvo Rádio Expres s 24 % podielom na trhu. Nasleduje Rádio Slovensko s 18 % a so 17 % podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádio. Na štvrtom mieste sa umiestnila rozhlasová sieť RADIONET total s 8 % a na piatom Rádio Europa 2 tiež s 8 % podielom na trhu. Šieste miesto obsadili Jemné melódie so 7 % a siedme Rádio Regina rovnako so 7 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 12 % z trhu. Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 90 %. Televíziu v sledovanom období celkovo sledovali viac ako štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza - 57 %. Sledovanosť na úrovni 37 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 21 %. Nasleduje TA3 s 5 %, RTL KLUB so 4 %, TV2 a TV Doma s 3 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú TV JOJ PLUS, Prima TV a Dvojka s 2 % sledovanosťou. Poradie jednotlivých slovenských televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 3. a 4. kvartál 2010 je nasledujúce: Na prvom mieste so 45 % sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 25 % a za ňou sa s 12 % podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje TV Doma a TA3, obe s 2 %. Slovenskú sedmičku uzatvárajú TV JOJ Plus a Dvojka s jedným percentom. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 11 percent. Agentúru SITA o výsledkoch prieskumu informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti MEDIAN SK.
© 2011, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.