DALITO!

25. 12. 2010

Štedrý, ako pre koho

Štedrý, ako pre koho

Jednotka – Celodenný 12,2 % ; PT 14,2 %
Markíza - Celodenný 32,5% ; PT 37,7 %
JOJ - Celodenný 23,0 % ; PT 22,9 %

731 tisíc hlúpych Slovákov pozeralo Martinku - Popolušku z Turca

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Maďarská parlamentná strana Politika môže byť (LMP) iná sa obrátila vo štvrtok listom na prezidenta krajiny Pála Schmitta a požiadala ho, aby nepodpísal kontroverzne vnímaný mediálny zákon. Vyplýva to z vyhlásení druhého muža parlamentnej frakcie strany Gergelya Karácsonya, ktoré uviedol na tlačovej konferencii v Budapešti. Podľa jeho slov "môže medzinárodnú prestíž Maďarska v tejto záležitosti zachrániť už iba prezident", preto ho LMP požiadala, aby požiadal o vyjadrenie k predmetnej legislatívnej norme ústavný súd. "Maďarská republika už dávno nemala v medzinárodnej tlači a európskej politike tak zlé meno", ako v súčasnosti, vyhlásil opozičný politik. Zároveň dodal, že z toho nemôže mať radosť nikto, komu leží budúcnosť krajiny na srdci. Za vzniknutú situáciu nesú zodpovednosť podľa jeho slov jednoznačne vládne strany. Každý okrem poslancov Maďarského občianskeho zväzu-FIDESZ podľa Karácsonya si jasne uvedomuje, že zákon nie je dôstojný Maďarska a že zďaleka nemá európske atribúty. Úprava je vážnym zásahom do slobody prejavu a robí všetko pre vytvorenie takých mediálnych monopolov v Maďarsku, o ktorých zbúranie sa usiluje mediálna legislatíva inde na starom kontinente. LMP ústami šéfa svojho hospodárskeho kabinetu Gábora Scheiringa podrobila v Budapešti dnes kritike aj návrh budúcoročného rozpočtu, ktorý označila za nezodpovedný a hanebný dokument, ktorý nemá perspektívu. Šéf parlamentnej frakcie vládnej strany FIDESZ János Lázár dnes vo vysielaní komerčnej televízie TV2 podčiarkol, že cieľom vlády premiéra Viktora Orbána nie je viesť vojnu s maďarskými médiami, veď takéto boje v uplynulých dvoch desaťročiach skončili v krajine pre konzervatívcov vždy porážkami. Cieľom je pokúsiť sa o úpravu takých otázok, ktoré doteraz neboli upravené, poznamenal a dodal, že ak to nebude fungovať, bude nutná korekcia. Opozičná Maďarská socialistická strana (MSZP) má podľa Lázára obrovskú zodpovednosť za to, že viacero zahraničných médií a politikov sa o novom mediálnom zákone vyjadrilo negatívne. MSZP podľa slov predstaviteľa vládnej strany vedome dezinformuje medzinárodnú verejnosť a poslancov Európskeho parlamentu. Je to vážna nezodpovednosť, "pretože sa s umelo vyrobenými dôvodmi usilujú o diskreditáciu krajiny v neľahkej ekonomickej situácii", cituje jeho slová agentúra MTI. Rumunský parlament prerušil vo štvrtok svoje rokovanie spojené s hlasovaním o vyslovení nedôvery vláde po tom, ako jeden zo zamestnancov štátnej televízie zoskočil z balkóna rokovacej sály na protest proti úsporným opatreniam vlády. Tlačová agentúra Agerpres informovala, že muž utrpel vážne zranenia. Pri páde zlomil jednu z poslaneckých stoličiek. Na mieste podľa agentúry zasahovali zdravotníci, ktorí mužovi poskytovali prvú pomoc a previezli ho do nemocnice. Keď ho zo sály vynášali na nosidlách, ešte stihol zakričať "sloboda". Senátor z Liberálnodemokratickej strany (PLD) Emilian Francu uviedol, že muž pred skokom z balkóna vykríkol "Pripravili ste moje deti o chlieb". Muž mal podľa Agerpresu na sebe tričko s nápisom "Zabili ste budúcnosť našich detí, predali ste nás. SLOBODA". Rumunský premiér Emil Boc v čase incidentu vystupoval v rozprave pred hlasovaním o vyslovení nedôvery jeho vláde spojené s hlasovaním o znižovaní platov v štátnych a verejných službách. Vláda v pondelok prežila už tretie tohtoročné hlasovanie o nedôvere. Parlament by mal ešte dnes pokračovať v rokovaní. Pôvodne sa malo o osude vlády hlasovať približne na poludnie. Ľavicovej opozícii chýbalo v pondelok na odvolanie premiéra Boca až 46 hlasov. Opozícia vtedy nesúhlasila so schválením dôchodkového zákona, ktorého prijatie bolo jedným z predpokladov pre uvoľnenie ďalšej splátky pôžičky od Medzinárodného menového fondu (MMF) začiatkom budúceho roka. Podľa tohto zákona sa hranica na odchod do dôchodku zvýši od roku 2030 na 65 rokov u mužov a 63 rokov u žien.
Copyright © TASR 2010
Nórsky večerník Aftenposten má prístup ku všetkým viac ako 250 tisícom tajných dokumentov z prostredia americkej diplomacie, ktoré postupne zverejňuje organizácia WikiLeaks. Tvrdí to jeho šéfredaktor Ole Erik Almlid, podľa ktorého môžu novinári tieto materiály neobmedzene využívať. Odmietol pritom prezradiť, akým spôsobom večerník dokumenty získal, podľa jeho slov sa tak však stalo bezplatne. Prístup k uniknutým diplomatickým depešiam predtým získali aj iné svetové denníky, ktoré ich však využívali v koordinácii s internetovým portálom WikiLeaks. Stránka Cablegate doteraz zverejnila 1896 z 251 287 dokumentov, ktoré má WikiLeaks údajne k dispozícii. Podľa Almlida bude Aftenposten postupovať úplne nezávisle, pričom bude môcť vo svojich článkoch uvádzať informácie, ktoré samotný portál WikiLeaks ešte nezverejnil.
Európska aliancia tlačových agentúr (EANA) vyjadrila vo štvrtok hlboké znepokojenie nad novým maďarským mediálnym zákonom. Urobila tak v liste adresovanom vláde v Budapešti a maďarskému parlamentu. EANA, ktorá združuje tlačové agentúry z 31 krajín, v ňom nalieha na maďarskú vládu, aby "zabezpečila nezávislosť štátnych a iných médií". "Je potrebné zdôrazniť, že tieto mediálne zákony, ktoré umožňujú vládnym orgánom väčšiu kontrolu nad médiami... sú zavádzané (v období), keď má maďarská vláda prevziať predsedníctvo Európskej únie," píše sa v liste, ktorý odoslal tajomník EANA Erika Nylena. "Implementácia mediálneho zákona, ktorý, ak sa zneužije, umožňuje potlačovať médiá a porušuje základné pravidlá slobody médií a nestranného spravodajstva, sa týka nielen Maďarska, ale aj európskeho spoločenstva ako takého," uviedol prezident EANA Mika Pettersson, šéfredaktor fínskej tlačovej agentúry STT-Lehtikuva. Nový maďarský mediálny zákon už kritizovali viaceré európske vlády, médiá, ale aj Organizácia pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe. Legislatíva z dielne vládnej strany Fidesz zriaďuje nový kontrolný úrad, ktorý bude dohliadať na tlačové, elektronické a internetové médiá. Jeho porušovateľov bude trestať pokutou až do výšky 200 miliónov forintov (727 000 eur), čo môže byť pre niektoré médiá likvidačné. Týmto spôsobom sa má trestať "nevyvážené spravodajstvo", čo však nie je v zákone presne definované. Verejnoprávne médiá budú musieť dbať na "rozvíjanie národnej identity“ a "posilňovať národnú súdržnosť“. Všetky médiá vrátane internetových tiež budú povinné "informovať o miestnych, celoštátnych a európskych záležitostiach a záležitostiach dôležitých pre občanov Maďarska © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

23. 12. 2010

Kandidát koalície ? Šašo.

Kandidát koalície ? Šašo.
Predseda Národnej rady (NR) SR Richard Sulík (SaS) ešte nie je definitívne rozhodnutý, koho v novom roku poverí dočasným vedením Rozhlasu a televízie Slovenska (RTS), rokovať o tejto otázke bude pravdepodobne ešte v priebehu budúceho týždňa. Pre TASR to potvrdili dva nezávislé, dobre informované zdroje. Podľa zákona, ktorý Národná rada prijala 15. decembra, by si predseda parlamentu mal dočasného šéfa verejnoprávnych médií vybrať medzi generálnym riaditeľom Slovenskej televízie Štefanom Nižňanským a generálnou riaditeľkou Slovenského rozhlasu (SRo) Miloslavou Zemkovou. Podľa zistení TASR Sulík so Zemkovou o prijatí poverenia rokuje, riaditeľka SRo však zatiaľ na jeho návrh nepristúpila. "Nechajte sa prekvapiť," reagoval Sulík na otázku TASR, či vedením RTS poverí Nižňanského alebo Zemkovú. Definitívneho riaditeľa RTS by parlament podľa neho mohol zvoliť približne do troch mesiacov. Otázku, či by sa trvalým riaditeľom RTS mohol napokon stať jeho dočasný šéf, komentovať nechcel. "To je na poslancoch. My sme na Koaličnej rade dohodli, že zriadime pracovnú skupinu a tam budú strany cez svojho zástupcu predkladať všetky návrhy a pripomienky. Títo štyria si majú sadnúť a nájsť kandidáta koalície. Do tohto procesu nechcem vstupovať ani tým, že poviem, potvrdím alebo popriem nejaké meno. Vôbec sa k tomu nebudem vyjadrovať," povedal Sulík.
Copyright © TASR 2010

MERRY X MAS

MERRY X MAS

UŽ ZAJTRA NA VAŠICH OBRAZOVKÁCH

UŽ ZAJTRA NA VAŠICH OBRAZOVKÁCH

Alebo Martinka - Popoluška z Turca

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„Krátime si čas tým, že premiérka rieši PKO. Rovno z lietadla tam ideme." Rado Baťo , premiérkin hovorca

„ Povedala som si, že ak ma nevezmú na japončinu, pôjdem sem. Medzitým sa stala z môjho pohľadu kľúčová vec - za riaditeľa STV zvolili Richarda Rybníčka. Rybníček ma zaujal svojou morálnou integritou a stal sa ďalším z mojich obľúbencov. Moja pozornosť sa obrátila na Slovenskú televíziu. Čítala som zápisnice z rokovaní televíznej rady a všetko, čo sa o STV v médiách napísalo. Na japončinu ma prijali. Ale ja som sa, vedená svojím novým záujmom, rozhodla pre FMK.“ Ľuba Heinzlová, týždeň

"Smer v opozícií je ako STV s Nižňanským na čele. Samá repríza, samá repríza." Stanislav Janiš

"Správa Najvyššieho kontrolného úradu konštatuje účelnosť využitia financií a v prípade ministerstva financií a NADSME nehospodárnosť. Táto nehospodárnosť ma mrzí. Ale to nič nemení na fakte, že správa zároveň obsahuje vetu, aby nedostatky odstránili. Nehospodárnosť rezortu financií a NADSME z minulosti riešiť nemôžem, ale pre budúcnosť bude zaručená a zabezpečená." Iveta Radičová

„ V mene SNS si Vám dovoľujem blahoželať k výsledkom Vašich nedávnych prezidentských volieb a Vášmu víťazstvu. Osobne som presvedčený, že voľby prebehli v poriadku a demokraticky, a som rád, že zvíťazil človek, ktorý nasýti národ. A to je podstatné!“ Ján Slota listom gratuloval diktátorovi Alexandrovi Lukašenkovi

„Pozorovatelia sú možno manipulátori, ktorí podobne riadili oranžovú revolúciu na Ukrajine, potom sa presunuli do Gruzínska, kde vyvolali konflikt, presunuli sa do Bieloruska a pozajtra budú možno v takom štáte, v ktorom má niekto svoje strategické záujmy.“ Rafael Rafaj

Úbohý Trenčín

Úbohý Trenčín
Tak Para je už tu :-). Trenčínu najnovšie robí personálny audit firma, ktorá to nemá ani v náplni svojej činnosti, kde figuruje istá pani Bucková z Košíc (v iných firmách funguje s pánom Marcelom Parom) za 8-tisíc eur.

22. 12. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Európska komisia (EK) včera schválila ponuku mediálnej spoločnosti News Corporation magnáta Ruperta Murdocha na prevzatie britskej satelitnej televízie BSkyB. Komisia oznámila, že prevzatie "výraznejšie neovplyvní" konkurenčné prostredie v mediálnom sektore. BSkyB v júni odmietla ponuku zo strany News Corp v hodnote 12 miliárd libier (14,11 miliardy eur). News Corp už vlastní 39 % BSkyB, chcela by však spoločnosť dostať úplne pod svoju kontrolu. Konkurenčné mediálne firmy vyzvali vládu, aby zabránila prevzatiu satelitnej televízie Murdochom, ktorého News Corp už v Británii vlastní niekoľko novín vrátane The Times a The Sun. Podľa britských médií by ovládnutie BSkyB zvýšilo už aj tak nemalý vplyv Murdocha na britský mediálny trh. Okrem spomínaných novín kontroluje Murdochova spoločnosť aj bulvárny britský denník News of the World, no podstatné je, že kontroluje prakticky tretinu z celkového nákladu britských novín. Okrem toho vlastní aj viaceré veľké vydavateľstvá, medzi nimi Harper Collins. BSkyB zasa kontroluje trh s takmer 10 miliónmi zákazníkov. Firma News Corp dnes privítala oznámenie EK, no britský protimonopolný úrad Ofcom ďalej preveruje, či Murdochova spoločnosť neobmedzí "pluralitu médií na britskom trhu". EK zároveň upozornila, že jej rozhodnutie nemá vplyv na neskoršie rozhodnutie Ofcomu. "Britské úrady sa slobodne rozhodnú, či zrealizujú alebo nezrealizujú prípadné opatrenia na ochranu plurality médií, čo je legitímny krok," uviedla Európska komisia.

Copyright © TASR 2010

Nový maďarský mediálny zákon, ktorý schválil maďarský parlament v noci z pondelka na utorok, vyvolal v Európskej únii vlnu nevôle. Maďarské médiá je možné na základe zákona za bližšie nešpecifikované "previnenia" potrestať pokutou až do výšky 720 000 eur. Podľa luxemburského ministra zahraničia Jeana Asselborna maďarský mediálny zákon porušuje základné práva únie a Európska komisia by mala okamžite konať. Uviedla webová stránka orf.at. "Maďarský zákon celkom jednoznačne porušuje európske dohody," povedal Asselborn v utorok pre agentúru Reuters. "Ak pravicová maďarská vláda bude trvať na svojich plánoch, vznikne otázka, či je krajina hodná prevziať 1. januára predsedníctvo EÚ. Elementárne hodnoty únie budú zdiskreditované," povedal Asselborn a dodal, že podľa neho zákon predstavuje vážne nebezpečenstvo pre demokraciu. "Sloboda slova sa dostala v Maďarsku pod kontrolu štátu. Nič horšie sa v demokracii nemôže stať." Podľa Asselborna maďarská vláda má zjavne autoritatívne tendencie. "Doteraz bol bieloruský prezident Viktor Lukašenko pokladaný za posledného diktátora Európy. Keď maďarský zákon vstúpi do platnosti, tak to celkom nebude platiť." Uvádza stránka orf.at. Maďarský mediálny zákon z dielne vládnej strany Fidesz zriaďuje nový kontrolný úrad NMHH, ktorý bude dohliadať na tlačové, elektronické a internetové médiá. Bude trestať jeho porušovateľov pokutou až do výšky 200 miliónov forintov (727 000 eur), čo môže byť pre niektoré médiá likvidačné. Poslanci odmietli návrh o odklade pokuty v prípade súdneho sporu a rozhodli, že pokuta musí byť vyplatená okamžite, aj keď sa dotknuté médiá obrátia na súd. Pokutou sa bude trestať "nevyvážené spravodajstvo", čo však nie je v zákone presne stanovené. Verejnoprávne médiá budú musieť dbať na „rozvíjanie národnej identity“ a „posilňovať národnú súdržnosť“. Všetky médiá vrátane internetových budú povinné „informovať o miestnych, celoštátnych a európskych záležitostiach a záležitostiach dôležitých pre občanov Maďarska

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

WIENK : Právny štát som ja

WIENK : Právny štát som ja

Aliancia Fair-play odsudzuje trestné oznámenie, ktoré Slovenská televízia (STV) podala na herečku Zuzanu Fialovú a podporuje volanie slovenských hercov po transparentnosti a efektívnom nakladaní s peniazmi v STV. „Slovenská televízia používa verejné peniaze. Takáto inštitúcia musí zniesť vysokú mieru kritiky a reagovať na ňu len faktickou diskusiou podloženou dokumentmi, nie zastrašovaním cez trestné oznámenia. Je dôležité, aby v demokracii mohli ľudia bez obáv vyjadrovať názory týkajúce sa používania zdrojov daňových poplatníkov a vyprovokovať tým verejný záujem a diskusiu,“ uviedla pre médiá programová riaditeľka Aliancie Fair-play Zuzana Wienk. Aliancia Fair-play vyzýva STV, aby neodkláňala pozornosť od podstaty problému a zverejnila všetky zmluvy, faktúry a iné podklady k sporným projektom pôvodnej tvorby, ktoré verejnosti dovolia urobiť si úsudok. Aliancia upozorňuje na to, že STV by ako verejnoprávna televízia mala takéto základné informácie sprístupňovať povinne na základe zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Agentúru SITA informovala Zuzana Wienk z Aliancie Fair-play. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia (STV) dnes podala trestné oznámenie na herečku Zuzanu Fialovú za neoznámenie trestného činu, agentúru SITA o tom informoval hovorca STV Peter Susko. "V tejto súvislosti Slovenská televízia zdôrazňuje, že nejde o nijaké 'zastrašovanie' menovanej, či vyhrážanie sa jej za prejavený názor, ako to bolo a je opakovane naznačované v médiách. V demokratickej spoločnosti nemožno nikomu upierať právo na názor, nech je akokoľvek kritický. V právnom štáte však nikto nemá právo niekoho iného beztrestne obviniť, ak na svoje obvinenie nemá dôkazy. Zuzana Fialová takéto dôkazy svojich tvrdení nepredložila. STV sa preto bude domáhať spravodlivosti právnou cestou," uvádza sa v stanovisku STV. Fialová v rozhovore pre denník SME, zverejnenom 16. decembra pod názvom "Vieme, že v STV sa kradne", okrem na otázku: "Vo vyhlásení píšete, že zlúčenie STV a SRo považujete za jediné možné. Prečo ste sa postavili na stranu ministra kultúry?" okrem iného odpovedala: "To je asi najkontroverznejšia časť celého vyhlásenia, pretože o tom, že sa v STV kradne, nikto nepochybuje... ". Fialová dala denníku rozhovor v súvislosti s výzvou hercov na transparentné nakladanie s verejnými zdrojmi v oblasti audiovízie, konkrétne v Audiovizuálnom fonde (AVF) a v STV. Herečka je jednou z jej signatárov. STV v deň zverejnenie rozhovoru vyzvala herečku, aby predložila dôkazy, inak proti nej podnikne právne kroky. Podľa televízie boli totiž v článku "uvedené nehorázne a ničím nepodložené obvinenia o údajnom praní peňazí v Slovenskej televízii, krytom vedením Slovenskej televízie". Verejné vyhlásenie hercov, o ktorom hovorila Fialová v spomínanom rozhovore pre denník SME vzniklo začiatkom decembra. Herci v ňom tvrdia, že už dlhší čas so znepokojením sledujú "situáciu s narábaním s verejnými zdrojmi určenými na podporu pôvodnej slovenskej tvorby, či už v Audiovizuálnom fonde alebo v Slovenskej televízii, hlavne prostriedky používané na základe Zmluvy so štátom". Ako ďalej uvádzajú, "za danej situácie považujeme kroky ministerstva kultúry za očistu AVF a zlúčenie STV a SRo za jediné možné... Sme jednoznačne za jasný a transparentný systém, ktorý by v nasledujúcich obdobiach zabezpečil prostriedky na výrobu nielen vybranej skupine lobistov a tzv. podnikateľov, ale financoval by výrobu naozajstnej pôvodnej tvorby. K tomu je prvý krok, ktorým je prijatie zákona o vzniku RTS nevyhnutnou súčasťou". Vyjadrenia hercov k situácii v STV si získali aj podporu ministra kultúry Daniela Krajcera. Krajcer ich chápe ako slobodu prejavu. Pobúrila ho reakcia STV, ktorá sa vzápätí po zverejnení rozhovoru vyhrážala herečke Zuzane Fialovej trestným oznámením. "Ak niekto poukáže na nedostatky, je vystavený hrozbe trestného stíhania, a tí, čo spôsobili katastrofálny stav verejnoprávnej inštitúcie namiesto toho, aby sa verejnosti ospravedlnili, majú ešte odvahu sa vyhrážať. Ak by Slovenská televízia začala konať v prospech verejnosti, neozývali by sa kritické hlasy na zlé hospodárenie a katastrofálne zadlžovanie," uviedol v reakcii na výzvu hercov a aj následné hrozby Fialovej zo strany STV minister kultúry Daniel Krajcer. Narábaniu s verejnými zdrojmi v oblasti audiovízie je venovaná nová webstránka http://vikiliga.sk/.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS

Opäť BEZ STV

1. TELEVÍZNE NOVINY* -Markíza ; 2.Ordinácia v ružovej záhrade IV. - Markíza ; 3. Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza ;4. NAJLEPŠIE POČASIE* - TV JOJ; 5. Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza; 6. Asterix a olympijské hry - Markíza ; 7. Farmár hľadá ženu -TV JOJ; 8. Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza; 9.NOVINY TV JOJ* -TV JOJ; 10. ŠPORT* - TV JOJ ; 11. Martinka - Kleopatra z Turca -TV JOJ; 12. Športové noviny*-Markíza;13.Počasie*-Markíza ;14.Dobrodružstvo na Aljaške - TV JOJ ; 15.Panelák* - TV JOJ; 16.Ťažko ho zabiť- Markíza; 17. KRIMI NOVINY* -TV JOJ ; 18.Princ a ja 3: Kráľovské Vianoce- Markíza; 19.Profesionáli- TV JOJ ; 20. Nočné Televízne noviny* -Markíza

Pozn .Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

21. 12. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Maďarský parlament schválil v noci na utorok kontroverzný mediálny zákon z dielne vládnej strany Fidesz. Zákon, ktorý sa stretol s odporom opozície ako aj verejnosti, zriaďuje nový kontrolný úrad NMHH, ktorý bude dohliadať na tlačové, elektronické a internetové médiá. Maďarské opozičné strany považujú zákon o médiách za nedemokratický, pretože podľa nich zvyšuje vplyv vlády na verejnoprávne médiá a ohrozuje slobodu slova a tlače. Proti legislatíve demonštrovalo v pondelok večer v Budapešti asi 1500 ľudí. Niektoré médiá už oznámili, že sa obrátia na ústavný súd, keďže zákon považujú za protiústavný. Nový mediálny zákon bude trestať jeho porušovateľov pokutou až do výšky 200 miliónov forintov (727 000 eur), čo môže byť pre niektoré médiá likvidačné. Poslanci odmietli návrh o odklade pokuty v prípade súdneho sporu a rozhodli, že pokuta musí byť vyplatená okamžite, aj keď sa dotknuté médiá obrátia na súd. Pokutou sa bude trestať "nevyvážené spravodajstvo", čo však nie je v zákone presne stanovené. Verejnoprávne médiá budú musieť dbať na „rozvíjanie národnej identity“ a „posilňovať národnú súdržnosť“. Všetky médiá vrátane internetových budú povinné „informovať o miestnych, celoštátnych a európskych záležitostiach a záležitostiach dôležitých pre občanov Maďarska".

Herečke Lise Robin Kelly, ktorá je známa predovšetkým ako sestra Erica Formana zo seriálu Tie roky sedemdesiate (1998-2006), udelili 12-mesačnú podmienku. Dôvodom je jazda pod vplyvom alkoholu. Súd jej tiež nariadil zaplatiť pokutu. Štyridsaťročnú Američanku zatkli ešte v auguste, keď ju podozrievali, že bola za volantom opitá. Vo väzení vtedy strávila jednu noc. V novembri sa však herečka priznala, že pred jazdou požila alkohol, súd jej následne udelil podmienku 12 mesiacov. Herečka v populárnom televíznom seriáli zasadenom do obdobia 70-tych rokov účinkovala v prvých troch sériách. Následne sa producenti rozhodli poslať jej postavu Laurie Forman mimo mesta do školy krásy. Neskôr ju prizvali, aby si zahrala v piatej sérii, nakoniec ju nahradila Christina Moore. Informáciu zverejnila webová stránka http://www.tmz.com/.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ...

Reklamná pauza, teraz sa môžete ...

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné
Spoločnosti Markíza - Slovakia spol. s.r.o. udelila dnes licenčná rada pokutu 10-tisíc eur. Ako agentúru SITA informoval riaditeľ kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Ľuboš Kukliš, rada opätovne potvrdila pokutu, ale po vrátení z Najvyššieho súdu SR ju znížila z pôvodných 20-tisíc eur na polovicu. Pokutu RVR udelila za to, že program Česko Slovenská Superstar odvysielaný 19. septembra 2009 na TV Markíza nebol označený adekvátnym symbolom o vekovej prístupnosti. Rada v tejto súvislosti dostala ešte vlani viacero sťažností na neadekvátne vyjadrovanie sa porotcov. Na dnešnom zasadnutí RVR tiež v súvislosti s prechodom na digitálne vysielanie odňala frekvenciu č. 54 Bardejov spoločnosti Markíza - Slovakia spol. s r.o. po tom, čo sa vec vrátila z Najvyššieho súdu SR. Licenčná rada tiež opätovne potvrdila pokutu 3 500 eur vrátenú z Najvyššieho súdu SR, ktorú udelila spoločnosti MAC TV s.r.o., ktorá prevádzkuje TV JOJ a JOJ Plus, za skrytú reklamu z dôvodu porušenia zákonom o vysielaní a retransmisii zakázanej skrytej reklamy pri odvysielaní Autosalónu 21. septembra 2008. MAC TV dnes licenčná rada tiež udelia 7 000-eurovú pokutu za nesprávne označovanie o vekovej prístupnosti v programe Návod na vraždu odvysielanom 23. júla 2010. Sankciu 200 eur dostala od RVR spoločnosť ANTIK Telecom s.r.o. za šírenie programov CNN, TV5 Monde, SWR, NDR, Al Jazeera, ČT1 HD bez ich súhlasu. Za šírenie programu stanice PRIMA bez jej súhlasu dala RVR nepeňažnú pokutu - upozornenie na porušenie zákona spoločnosti TES Media s.r.o.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

AVF NEWS

AVF NEWS
Ministerstvo kultúry (MK) SR zverejnilo na svojom webe výzvu na predkladanie návrhov na členov Audiovizuálneho fondu. V Rade Audiovizuálneho fondu (AVF) sa totiž uvoľnili dve miesta po členoch, ktorí sa vzdali svojej funkcie v Rade AVF. Jedno miesto je z oblasti distribúcie audiovizuálnych diel alebo z oblasti prevádzkovania audiovizuálnych technických zariadení a druhé z oblasti nezávislých producentov v audiovízii, agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa MK SR Eva Chudinová. Na jeseň sa členstva vzdal Michal Drobný za distribútorov a začiatkom decembra sa vzdal členstva v rade AVF predseda rady fondu Patrik Pašš z oblasti nezávislých producentov v audiovízii. Pašš 9. decembra oznámil, že sa vzdal členstva v rade fondu napriek tomu, že nesúhlasí so spochybňovaním jeho pôsobenia vo fonde. Po kritike Asociácie nezávislých producentov (ANP) vyzval minister kultúry Daniel Krajcer 7. decembra vtedajšieho predsedu rady fondu Pašša, ale aj člena jednej z komisií fondu Jaroslava Barana na odstúpenie, ak sa preukáže ich konflikt záujmov pri udeľovaní príspevkov z fondu. Pašš nesúhlasil so spochybňovaním jeho pôsobenia vo fonde. Ako uviedol vo vyhlásení k svojmu odstúpeniu, opakované vyhlásenia niektorých členov filmárskej obce o tom, že porušuje zákon alebo vnútorné predpisy fondu, "nemajú právny základ a ich výzvy na 'konanie' zo strany ministra kultúry či orgánov fondu prezrádzajú prinajmenšom neznalosť právnych predpisov". Drobný aj Pašš mali v AVF, ktorého poslaním je podpora a rozvoj audiovizuálnej kultúry a priemyslu na Slovensku, zastávať svoje funkcie šesť rokov. Pašša, Drobného a ďalších siedmich historicky prvých členov Rady Audiovizuálneho fondu vymenoval 30. marca 2009 Krajcerov predchodca Marek Maďarič. Oba návrhy na členov rady Audiovizuálneho fondu spolu s potrebnými prílohami treba doručiť ministerstvu kultúry do 17. januára 2011. Všetky podrobnosti o návrhoch sú zverejnené na internetovej adrese: TU , dodala hovorkyňa MK SR Eva Chudinová.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Steve Landesberg

Zomrel Steve Landesberg

V pondelok 20. decembra vo veku 65 rokov skonal americký herec Steve Landesberg, známy predovšetkým zo sitcomu Barney Miller (1975 - 1982). Informoval o tom agent Jeffrey Leavitt, pričom dodal, že príčinou úmrtia bola rakovina. "S veľkým smútkom musím oznámiť stratu môjho priateľa a klienta Stevea Landesberga," uviedol vo vyhlásení Leavitt. Steve Landesberg sa narodil 23. novembra 1945 v New Yorku a svoju kariéru odštartoval ako komediant. Spolu s Freddiem Prinzeom a Jimmym Walkerom patril medzi najväčšie hviezdy 70. rokov minulého storočia. V roku 1975 sa mu podarilo získať úlohu detektíva Arthura Dietricha v sitcome Barney Miller, ktorom účinkoval až do jeho konca v roku 1982. Landesberg si neskôr zahral v rôznych televíznych a filmových úlohách, vrátane seriálov ako Cosby (1996 - 2000), Stratené duše (2005-2010) či vo filme Kopačky (2008). "Pracovať so Steveom bola česť tak po osobnej aj po profesionálnej stránke. Vyjadrujem jeho rodine sústrasť. Bude nám chýbať," uzavrel Leavitt.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Zákon o Rozhlase a televízii (RTS) zostane bez podpisu prezidenta Ivana Gašparoviča. Hlava štátu sa totiž rozhodla znovu nepodpísať zákon o Rozhlase a televízii Slovenska, ktorý minulý týždeň vrátila do parlamentu a plénum ho po opätovnom prerokovaní schválilo bez akceptovania zásadných pripomienok uvedených v rozhodnutí prezidenta. Poslanci sa stotožnili s pripomienkou k platu budúceho generálneho riaditeľa spojenej verejnoprávnej inštitúcie a namiesto pôvodne schváleného deväťnásobku priemernej mzdy mesačne zahlasovali za štvornásobok navrhnutý prezidentom. Okrem tejto podporili v hlasovaní ešte jednu a ostatných 13 pripomienok sa súčasťou normy nestalo. RTS vznikne spojením Slovenského rozhlasu a Slovenskej televízie k 1. januára 2011. Minister kultúry Daniel Krajcer, ktorého rezort návrh pripravil, odôvodňuje zákon vážnymi hospodárskymi škodami, ktoré by hrozili verejnoprávnej televízii, ak by fungovala ďalej v súčasnom režime. Právna norma má podľa ministra nielen zabrániť ďalšiemu zadlžovaniu televízie, ale aj skvalitniť vysielanie oboch médií. Štatutárneho zástupcu spojenej inštitúcie, ktorý ju povedie do zvolenia nového generálneho riaditeľa, vymenuje k 1. januáru predseda parlamentu Richard Sulík, pričom si môže vybrať medzi terajšími riaditeľmi STV a SRo, teda Štefanom Nižňanským a Miloslavou Zemkovou. Vznik RTS je prvým krokom reformy verejnoprávnych médií.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. verejnoprávnych médií.

20. 12. 2010

Zomrela Alena Ambrová

Zomrela Alena Ambrová
Dnes zomrela po krátkej vážnej chorobe legenda Divadla Husy na provázku Alena Ambrová. Narodila sa v Brne 24.12.1955. Hrala aj vo filmoch ako Proměny, Divoké včely , Dědictví aneb Kurvahošigutntag ,Keď hviezdy boli červené, Faunovo velmi pozdní odpoledne.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Hrubou silou rozohnali bieloruské bezpečnostné zložky v nedeľu krátko pred polnocou miestneho času masovú demonštráciu tisícov prívržencov opozície, ktorí v centre Minska protestovali proti údajnej manipulácii s hlasmi v prezidentských voľbách. Pri pokuse dostať sa do budovy, v ktorej sídlia parlament a ústredná volebná komisia, policajti zatkli desiatky demonštrantov. Ich presný počet zatiaľ nie je známy. Nezávislá bieloruská tlačová agentúra Belapan informovala, že počas zásahu boli zatknutí aj prezidentskí kandidáti Nikolaj Statkevič, Grigor Kostusev, Vitaľ Rymaševski a Andrej Sannikov s manželkou. Kostusev chcel podľa šéfa svojej volebnej kampane opustiť po skončení demonštrácie námestie Nezávislosti v taxíku, ten však zablokovali dve policajné autá. Policajti ho následne z taxíka vytiahli a odviezli do zadržiavacieho centra v Minsku. Zadržaný bol aj Oleg Gulak, predseda bieloruského helsinského výboru a jeden z vodcov kampane Ochrancovia ľudských práv na slobodné voľby, informovala stránka spring96.org. Gulak ešte stihol oznámiť, že spolu s ním zadržali aj tehotnú ženu, ktorá išla s manželom po ulici. Stránka spring96.org, ktorá priebežne informuje o dianí v Minsku, priniesla aj menoslov zadržaných. Takisto informovala, že polícia brutálne zasahovala aj proti novinárom. Podľa tohto zdroja boli zbití traja ruskí novinári, ďalej novinári z Poľska a USA, novinárka Natalia Radinová a ďalší. Predsedníčka ústrednej volebnej komisie Lidzija Jarmošynová medzitým vyhlásila, že sčítavanie výsledkov prezidentských volieb v Bielorusku bolo odložené z dôvodu opozičnej demonštrácie. "Bohužiaľ nemôžem povedať, aké percento hlasov dostali jednotliví kandidáti," citovala ju ruská agentúra RIA Novosti. Podľa Jarmošynovej bolo spracovaných 51 percent hlasovacích lístkov, ale výsledky ešte nie sú známe, pretože údaje komisia nedostala pre komunikačné problémy. Podľa predbežných výsledkov úradujúci prezident Alexander Lukašenko sa stal víťazom volieb hlavy štátu v Bielorusku. Novinári z Dánska a Španielska zvíťazili v novinárskej cene Európskeho roka boja proti chudobe a sociálnemu vylúčeniu a získali tak finančnú odmenu vo výške 4500 eur. Porota hodnotila vyše tisíc článkov z 27 členských krajín EÚ, Islandu a Nórska. Slovensko v súťaži reprezentovali týždenník Trend a Rádio Expres. Dán Steffan Stubager zvíťazil v kategórii Printové a online médiá s článkom Rozpad atómového mesta, ktorý uverejnil najväčší dánsky denník Jyllands-Posten. Rozpráva o zničujúcom sociálnom vplyve atómovej elektrárne neďaleko malého litovského mesta Visaginas. Porota ocenila najmä prepracovanú tému, závažnosť problému a tiež zasadenie príbehu do európskych rozmerov. Trojica novinárov zo Španielska, Consuelo Larrán, Evangela de las Heras a Teresa Herrerová zvíťazili v kategórii Audiovizuálny záznam s reportážou Škola nádeje, ktorú odvysielala televízna stanica RTVA Canal Sur. Reportáž zobrazuje príbeh školy v Seville, ktorá sa stala príkladom sociálneho začlenenia občanov rómskeho pôvodu. Reportáž sa podmanivým spôsobom zamerala na pozitívne stránky, ktoré prináša chudoba a sociálne vylúčenie, čím sa snažia dať nádej ľuďom trpiacim podobnými problémami. Ceny víťazom odovzdali v piatok európsky komisár pre zamestnanosť, sociálne záležitosti a začlenenie László Andor a generálna tajomníčka humanitárnej organizácie Caritas Internationalis Lesley-Anne Knightová. Za Slovensko v kategórii Printové a online médiá súťažili Pavel Sibyla a Pavol Kubík z týždenníka Trend. Do európskeho kola postúpili s článkom Rómovia idú do školy, ktorý zvíťazil v národnom kole. V kategórii Audiovizuálny záznam do európskeho kola postúpili Alexandra Dovalová a Sergej Danilov z Rádia Expres za reportáž Kontrola a poslanecký prieskum budú na školách v revúckom okrese, kvôli prípadu rómskych učiteliek Samkových. "Úlohou novinárov je odhaliť pravdu o chudobe, ako napríklad skutočnosť, že okolo 84 miliónov ľudí, teda 20 percent občanov Európy žije v chudobe. Boj proti chudobe nie je len o politike a jednotlivých štatistikách. Na prvom mieste ide o súcit a solidaritu, musíme človeka zasiahnuť priamo do srdca, zdôraznila Lesley-Anne Knightová.

Copyright © TASR 2010

Keď si Lucia na mena háby zablatí, v januári si ich prať bude.

Keď si Lucia na mena háby zablatí,
v januári si ich prať bude

Jednotka , Dvojka aj Trojka horšie.
Jednotka , Dvojka a Trojka spolu - 14,95 % !.
JOJ výborne. JOJ PLUS o chlp horšie.
Markíza horšie. TV DOMA lepšie.
TA 3 horšie.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ je strašný - 14,19 %.
Markíza - 30.60 %
TV DOMA - 2.71 %
Jednotka - 12.50 %
Dvojka - 2.29 %
Trojka - 0.46 %
TV JOJ – 22.34 %
JOJ PLUS- 3.11 %
TA 3 - 1.84 %

19. 12. 2010

Novinárska cena 2010

Novinárska cena 2010
Upozorniť na kvalitnú prácu novinárov, podnietiť diskusiu o stave a trendoch slovenskej žurnalistiky a zároveň napomáhať zvyšovaniu jej profesionality je cieľom siedmeho ročníka súťaže Novinárska cena 2010. Súťaž, ktorú vyhlasuje Nadácia otvorenej spoločnosti - Open Society Foundation (NOS-OSF), je určená novinárom zo všetkých typov médií - printových, elektronických, celoslovenských i regionálnych ako aj pre internetovú žurnalistiku. Ako ďalej agentúru SITA informovala za organizátorov Barbara Horváthová, hodnotiť sa budú príspevky publikované alebo odvysielané od 1. januára až do 31. decembra tohto roka. Autori, redakcie, vydavatelia, ale aj čitatelia, diváci, či poslucháči slovenských médií môžu príspevky do súťaže prihlasovať až do konca januára 2011. Novinárska cena 2010 sa udeľuje v 13 kategóriách. Po prvýkrát bude možné príspevky prihlasovať do československej kategórie najlepší kreslený vtip, komiks, karikatúra. Súťaže udelia tiež spoločnú Československú novinársku cenu v oblasti investigativnej žurnalistiky. Súťaž sa totiž v tomto roku rozširuje aj do Českej republiky. Pilotný projekt súťaže Novinářská cena 2010 organizuje v Čechách v rovnakom čase ako sa koná u nás Nadace Open Society Fund Praha. Nominácie na špeciálnu cenu navrhnú jednotlivé poroty z príspevkov prihlásených do analyticko-investigativnych kategórií, ktoré dosahujú výnimočnú kvalitu alebo témou presahujú hranice obidvoch krajín. O víťazovi rozhodnú spoločne slovenská a česká Rada súťaže. Slovenská Rada súťaže udelí ďalšie tri špeciálne ceny. Cena otvorenej spoločnosti je venovaná pamiatke Karola Ježíka a podporuje investigatívnu žurnalistiku, vyzdvihuje výnimočnú novinársku prácu pri otváraní nových tém a prehliadaných problémov. Cena Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska chce upozorniť na počin v periodickej tlači, mimoriadny svojou profesionalitou či spoločenským dosahom. Cena British Council je zameraná na podporu medzikultúrneho dialógu. Víťazi každej z 13 kategórii a držiteľ Ceny British Council získajú ceny v hodnote 830 eur. Víťazi ostatných špeciálnych cien získajú po 1660 eur. Novinárske ceny slávnostne odovzdajú 14. apríla 2011 v Bratislave a aj v Prahe. Podrobnejšie informácie, prihláška, online formulár, podmienky a štatút súťaže sú zverejnené na internetovej adrese: http://www.novinarskacena.sk/ .

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

CENY ELSA 2010

CENY ELSA 2010

Česká televízia výrazne dominovala výročnému udeľovaniu televíznych cien Elsa, keď z 13 ocenení získala až 12 sošiek. Iba jednu cenu sa podarilo získať televízii Nova a ďalšie televízie Prima a TV Barrandov vyšli naprázdno. Na slávnostnom udeľovaní triumfovala aj slovenská zástupkyňa Emíllia Vášáryová, ktorá nenašla premožiteľku v kategórii Pôvodná televízna dramatická tvorba - herečka. Šesťdesiatosemročná rodáčka z Hornej Štubne získala cenu za účinkovanie v snímke Archiv režisérky Lucie Bělohradskej. Dráma Archiv z dielne ČT1 získala ocenenie aj v ďalších dvoch kategóriách: Pôvodná televízna dramatická tvorba - herec (František Němec) a Pôvodná televízna dramatická tvorba - réžia (Lucie Bělohradská). Najlepším pôvodným televíznym dramatickým programom sa stala trpká komédia Nespavost, taktiež od ČT1. Jej nakrúcania sa už nedožila scenáristka Alexandra Berková, ktorá zomrela pred dvoma rokmi vo veku 59 rokov. Dve sošky si z udeľovania cien Elsa odniesla zábavná relácia Všechnopárty - jednu v kategórii Zábavná relácia a druhú zásluhou jej moderátora Karla Šípa. Česká filmová a televízna akadémia (ČFTA) spolu s prizvanými odborníkmi ceny Elsa udelila aj Vladimírovi Körnerovi za Sněžnú noc v kategórii Pôvodná televízna dramatická tvorba - scenár. Najlepším dokumentom sa stali Neznámí hrdinové, najlepšou animovanou reláciou Dějiny udatného českého národa a najlepšou publicistickou a diskusnou reláciou Historie.cs. Televízia Nova získala jedinú sošku v kategórii Magazín za Noc filmových nadějí. Informáciu zverejnila webová stránka www.kinobox.cz.

Prehľad víťazov televíznych cien Elsa 2010:

Pôvodná televízna dramatická tvorba - herečka: Emíllia Vášáryová - Archiv (ČT1) ; Pôvodná televízna dramatická tvorba - herec: František Němec - Archiv (ČT1) ; Pôvodná televízna dramatická tvorba - program: Nespavost (ČT1) ; Pôvodná televízna dramatická tvorba - réžia: Lucie Bělohradská - Archiv (ČT1) ; Pôvodná televízna dramatická tvorba - scenár: Vladimír Körner - Sněžná noc (ČT1) ; Moderátorka, moderátor: Karel Šíp - Všechnopárty (ČT1) ; Zábavná relácia: Všechnopárty (ČT1) ; Animovaná relácia: Dějiny udatného českého národa (ČT1) ; Dokument: Neznámí hrdinové (ČT2) ; Publicistická a diskusná relácia: Historie.cs (ČT2) ; Magazín: Noc filmových nadějí (Nova) ; Zahraničný dramatický TV program (hraný): Katyň (ČT1) ; Zahraničný televízny nehraný program: Hitler a Mussolini (ČT2)

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA
Aká bude perspektíva mladých rodín a čo čaká v najbližších rokoch dôchodcov? Aj o tom budú diskutovať hostia relácie Slovenskej televízie O 5 minút 12 v nedeľu, 19. decembra 2010 od 11.55 na Jednotke. Pozvanie prijal predseda výboru NR SR pre sociálne veci Július Brocka (KDH) a exministerka práce Viera Tomanová (Smer-SD). Medzi 4 OČAMI sa bude o prestrelke medzi Smerom a ministrom vnútra o vyšetrovaní nahrávky s hlasom podobným Robertovi Ficovi rozprávať moderátor Radovan Slobodník s predsedom Smeru-SD a podpredsedom NR SR Robertom Ficom. Hosťami Zlatice Puškárovej v poslednej tohtoročnej relácii Na telo v nedeľu 19. decembra 2010 budú: minister dopravy a predseda KDH Ján Figeľ a podpredseda NR SR a predseda Smeru-SD Robert Fico. Témami sú výstavba diaľnic a koalično-opozičné vzťahy. Hosťami diskusnej relácie V politike, ktorú televízia TA3 odvysiela dňa 19. decembra 2010 o 19.55 h, budú Béla Bugár a Marek Maďarič. Moderátorka relácie Ľuba Oravová bude v nedeľu diskutovať s predsedom strany Most-Híd Bélom Bugárom a Marekom Maďaričom, podpredsedom Smeru-SD o aktuálnej politickej situácii, dôsledkoch voľby generálneho prokurátora, dôvere v koalícii, ako aj o financovaní politických strán. V relácii moderátorka otvorí aj tému slovensko-maďarských vzťahov po návšteve V. Orbána.