DALITO!

13. 11. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Stovky spravodajcov a bloger sa zišli vo štvrtok v centre Moskvy, aby spoločne od Kremľa žiadali odpoveď na nárast počtu prípadov útokov na zamestnancov médií, ktoré opäť pritiahli pozornosť na základné slobody v Rusku. Približne 400 až 500 demonštrantov sa zišlo na Puškinovom námestí v Moskve, ktoré je vzdialené iba jeden blok domov od Kremľa, s transparentmi požadujúcimi "ukončenie teroru" a úplné vyšetrenie útokov. Útoky na reportérov sú útokmi na čitateľov, bolo napísané na jednom z transparentov. Moskovské úrady urobili neobvyklý krok - spomínanú demonštráciu povolili. Stalo sa tak po víkendovom útoku na významného ruského novinára pracujúceho Olega Kašina, ktorý pre denník Kommersant píše o miestnych kontroverzných otázkach ako aj celospoločenských problémoch. Prípad vyvolal ohlasy po celej krajine a podporu médiám vyjadril aj prezident Dmitrij Medvedev. Dva dni po surovom útoku na významného spravodajcu, ktorý otriasol ruskou spoločnosťou, neznámi útočníci v Moskovskej oblasti zbili ďalšieho novinára. Anatolija Adamčuka, ktorý píše pre denník Žukovskie Vesti v meste Žukovskij, zbili v pondelok ráno. Pri útoku utrpel poranenia hlavy. Minulý týždeň zbili aj enviromentalistu, ktorý bojoval proti odlesňovaniu, Konstantina Fetisova. Demonštranti na Puškinovom námestí vyjadrili obavy, že Kremeľ sa zameria na vyriešenie útoku na Kašina, kým o ostatné útoky sa nebude zaujímať. "Oleg Kašin je verejne (známa) obeť, priamo o ktorej hovoril prezident a všetci štátni zamestnanci musia plniť prezidentove príkazy," uviedol ľudskoprávny aktivista Lev Ponomarjov na zhromaždení. "Ale čo sa stane s Fetisovom? Koniec koncov, je tiež v kóme," dodal s výčitkou.
Simpsonovci majú ešte stále čo povedať. Televízna spoločnosť Fox vo štvrtok oznámila, že bude pokračovať v príbehoch populárnej žltej rodiny aj 23. sériou. Celkový počet dielov sa tak vyšplhá až na 515. Už teraz sú Simpsonovci najdlhšie vysielaným komediálnym seriálom v amerických televíziách. "Ako veľa iných 22-ročných, Simpsonovci sú doma, na stanici Fox, nesmierne šťastní a dúfajú, že nebudú musieť vyjsť do reálneho sveta ešte po mnoho ďalších rokov," vyjadril sa výkonný producent Al Jean. Podivuhodné historky Homera, Marge, Barta, Lízy a Maggie od svojho začiatku v roku 1989 získali už 27 cien Emmy, rodina má tiež svoju hviezdu na hollywoodskom Chodníku slávy, Homerov výkrik D’oh! sa v roku 2001 dostal do Oxfordského slovníka anglického jazyka. Seriál sa vysiela vo viac ako sto krajinách a je preložený do päťdesiatich jazykov. Minulý mesiac sa o ňom vyjadril aj Vatikán v oficiálnych novinách, podľa neho sú totiž milovník piva a šišiek Homer Simpson a jeho syn Bart katolíci. V roku 2007 mala premiéru aj snímka s názvom Simpsonovci vo filme, ktorá na celom svete zarobila vyše 527 miliónov amerických dolárov.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Otvorený list Michala Berka

Otvorený list Michala Berka

12. 11. 2010

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia dnes doručila poslancom parlamentného výboru pre kultúru a médiá odpovede na 11 otázok, ktoré v stredu 10. novembra doručili generálnemu riaditeľovi STV Štefanovi Nižňanskému. Ako ďalej agentúru SITA informoval hovorca STV Peter Susko, "v odpovediach na otázky, z ktorých sa tri štvrtiny týkajú ekonomickej situácie, rozpočtu a zamestnanosti STV, je obsiahnutá analýza súčasného stavu STV ako aj príčin, ktoré k nemu viedli." Súčasná ekonomická situácia STV je podľa manažmentu televízie dôsledkom dlhodobého neriešenia postavenia verejnoprávnej televízie a jej financovania, čo sa v poslednom období odráža v pravidelných stratách. STV preto navrhla tri varianty riešenia ako financovať médiá verejnej služby. Varianty najprv predložila Rade STV a potom s nimi oboznámila verejnosť cez inzeráty v tlači, uvádza v tlačovej správe televízia. "Práve teraz, pri snahách o otváranie legislatívy a zmene zákonného rámca vidím svoje pôsobenie a predkladanie alternatívnych návrhov prinášajúcich skutočné možnosti zlepšenia financovania i fungovania verejnoprávnych médií v duálnom systéme vysielania na Slovensku ako zvlášť potrebné,“ uviedol v liste poslancom Výboru NR SR pre kultúru a médiá generálny riaditeľ STV Štefan Nižňanský. Celý text odpovedí zverejní Slovenská televízia zverejní na svojej webstránke http://www.stv.sk, dodal Susko. Súbor otázok poslali členovia parlamentného výboru manažmentu STV po tom, ako v utorok 9. novembra začali prieskum vo verejnoprávnej televízii. Po preskúmaní odpovedí, ktoré im dnes manažment STV poslal, sa rozhodnú, či bude prieskum pokračovať alebo sa skončí. Predseda výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD) očakáva, že výbor sa bude prieskumu venovať na rokovaní 23. novembra. Členov mediálneho výbor podľa Jarjabka zaujímali podrobnosti o ekonomickej situácii STV, špecifikácia jej dlhu a tiež zmluvy. Časť členov výboru chcela viac informácií o zmluve so spoločnosťou Towercom a.s. na vysielanie programových služieb STV v prvom verejnoprávnom multiplexe. Zmluva podľa medializovaných informácií na približne 200 mil. eur je na 15 rokov s možnosťou predĺženia o päť rokov. Vedenie STV podľa Jarjabka ponúklo poslancom možnosť nahliadnuť do nej s podmienkou, že dodržia obchodné tajomstvo. V STV boli predseda výboru D. Jarjabek (Smer-SD) a členovia výboru Pavol Abrhan (KDH), Katarína Cibulková (SDKÚ-DS), Tomáš Galbavý (SDKÚ-DS), Jana Kiššová (SaS) a Jozef Viskupič (SaS). Súčasné vedenie STV vyčíslilo, že budúci rok počíta v hospodárení s mínusom 37 miliónov eur. Rezort kultúry ráta s tým, že spojením SRo a STV do nového verejnoprávneho média Rozhlas a televízia Slovenska (RTS) by štát ušetril v roku 2011 najmenej 1,65 milióna eur. Poslanci NR SR posunuli 5. novembra návrh zákona o Rozhlase a televízii Slovenska do druhého čítania.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

Reklamná pauza, teraz sa môžete...

STV NEWS

STV NEWS
Keď nás nemôžete vidieť, aspoň nás budete počuť - je heslo projektu Limeriky z knihy nezmyslov. Občianske združenie Pro Dynamik oslovilo známych moderátorov Slovenskej televízie, aby načítali CD pre nevidiace a slabozraké deti. "Oslovili sme Dada Nagya, aby našiel vhodné krátke bájky alebo básničky. On vybral práve limeriky. Potom sme poprosili moderátorov STV, aby limeriky nahovorili," povedal dnes na krste CD tvorca projektu Maroš Košík zo združenia Pro Dynamik. "Moderátori boli z projektu nadšení, nezabralo im to veľa času a tešili sa zo zmysluplnej a dobrej veci," dodal Košík. Limeriky nahovorili moderátori Iveta Malachovská, Alena Heribanová, Jarmila Hargašová, Jeanette Štefánková, Martin Kontúr, Ľudovít Mravec Jakubove a ďalší. Únia nevidiacich a slabozrakých Slovenska sa o projekte dozvedela iba pred dvoma dňami. "V súčasnosti, keď sa len veľmi ťažko získavajú prostriedky na pomoc ľuďom s hendikepom, je takáto spontánna aktivita viac ako vítaná. Sme presvedčení, že deti budú mať z CD radosť," povedala Karola Pavlíková z Únie pre nevidiacich a slabozrakých Slovenska. Únia prijala CD ako dar k Svetovému dňu nevidiacich. Limeriky sú ľudovou formou veselej riekanky. Edward Lear sa nechal touto formou inšpirovať a napísal krátke nonsensové básničky s názvom Kniha nezmyslov. Autorom prekladu limerík je Ľubomír Feldek, ktorý je aj krstným otcom načítaného CD. "Aj hendikepovaný človek môže byť šťastný," povedal Feldek na krste a vysvetlil, že okrem toho, že bol Edward Lear kresliar, maliar a autor cestopisných denníkov, bol aj hendikepovaný, pretože mal hrb a rôzne iné nedostatky. "Práve preto je skvelý nápad, že vybrali práve túto knihu pre nevidiace deti," dodal Feldek. Dokopy vyšlo 250 kusov CD, ktoré plánuje únia rozdeliť medzi všetky svoje krajské strediská, školám pre zrakovo postihnuté deti a špecializovaným knižniciam.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MFF Bratislava

MFF Bratislava

Týždňový filmový maratón na Medzinárodnom filmovom festivale (MFF) Bratislava ukončil vo štvrtok večer (11. 11.) záverečný ceremoniál, na ktorom porotcovia udelili Grand Prix za najlepší film a ďalšie ceny. Víťazným filmom 12. MFF Bratislava sa stal druhý hraný film talianskeho režiséra Michelangela Frammartina Štyrikrát (Le quattro volte). Porotu si získala jeho "lyrická evokácia cyklu života a smrti". Ocenenie najlepší režisér získali dvaja filmári Ex aequo. Dragomir Sholev dostal cenu za film Shelter (Prístrešok). Porotcovia ocenili jeho "s nezvyčajným zmyslom pre humor, do detailov vykreslený portrét generačných rozdielov". Druhým režisérom, ktorému v Bratislave pripísali titul najlepší, je Constantin Popescu. Porota ocenila jeho film Portrét mladého bojovníka za "umenie zobraziť boj za slobodu utlačovanej krajiny". Cenu za najlepší ženský herecký výkon udelila porota Charlotte Gainsbourgovej, ktorá stvárnila titulnú postavu vo filme Strom. Porotcovia ocenili jej "silný charakter ženy bojujúcej za znovu navrátenie svojej rodiny do rovnováhy po tragickej smrti". Len 14-ročný herec Robert Naylor zaujal porotu svojím výkonom vo filme 10 1/2. Titul najlepší herec mu udelila za "divokú a výnimočnú interpretáciu chlapca bojujúceho za svoj vlastný život". Ani tento rok nechýbala na MFF Bratislava Študentská porota, ktorá sa tiež rozhodla pre snímku 10 1/2. Kanadská dráma režiséra Daniela Groua o mladom výtržníkovi získala na festivale vôbec najviac ocenení. Celovečerný film 10 1/2 si vybrala aj porota FIPRESCI (Medzinárodná federácia filmových kritikov). Tá pôsobila na 12. MFF Bratislava v zložení poľský filmový publicista Andrzej Bukowiecki, Karen Krizanovich z Veľkej Británie a slovenský filmový publicista Ladislav Volko. Porota súťaže krátkych filmov udelila titul najlepší krátky film snímke Ako sa zbiera lesné ovocie režisérky Eliny Talvensaari. Zvláštne uznanie poroty krátkych filmov si vyslúžil režisér David OReilly za snímku Svet mimo nás, ktorá pre porotcov predstavovala "odvážny, provokatívny, vtipný a hravý film, ktorý skúma možnosti a posúva hranice animácie". Súťaž dokumentárnych filmov vyhrala snímka Família od režisérskej dvojice Mikael Wiström a Alberto Herskovits. V rámci 12. ročníka MFF Bratislava odovzdali aj Film New Europe Visegrad Prix. Túto cenu mohol získať dokumentárny film z festivalového programu, ktorý spĺňa vyšehradské pravidlá. Víťazom sa nakoniec stal film Pomocníčka (The Housemaid) od režisérky Anny Hoffmanovej. Divákov festivalu najviac zaujal film Modrá kanadskej režisérky Ingrid Veningerovej. Festival síce uzatvoril víťazný film tohtoročných Benátok režisérky Sofie Coppolovej Somewhere, ale výber filmov sa presúva do ďalších slovenských miest. Do 14. novembra si filmy z MFF Bratislava môžu pozrieť diváci v Košiciach, od 15. do 16. novembra v Banskej Bystrici a 17. a 18. novembra si výber filmov 12. ročníka MFF Bratislava pozrú diváci v Žiline. Copyright © TASR 2010

VÝROK TÝŽDŇA

VÝROK TÝŽDŇA
„V žiadnom prípade nechcem byť sám a už mám vystarané . Milujem Andreu Kalivodovú a urobím všetko preto, aby som sa jej dostal do priazne. Michaela Kuklová nvyzerala, ale v posteli bola dračica. A Andrea? Tá vášeň jej priamo srší z očí. Tá je pre mňa Carmen, živočíšna cigánka s prekrásnym telom .Pôjdem tam s mojím advokátom Michalom Vondráčkom, ale nepôjdem na to zhurta. Dám jej kyticu a budem jej dvoriť. Ako mezzosopranistku je ju málo vidieť, bola by skvelá aj na pop. Napadlo mi, že by mohla mať duet s Michalom Davidom a ja by som jej robil na pop scéne manažéra. “ Jiří Pomeje

Je RADA STV legitímna ?

Je RADA STV legitímna ?

11. 11. 2010

STV NEWS

STV NEWS
Poslanci z mediálneho parlamentného výboru zaslali generálnemu riaditeľovi Slovenskej televízie (STV) Štefanovi Nižňanskému 11 otázok. Pýtajú sa napr. na skutočný stav deficitu v rozpočte STV alebo na to, či už televízia začala so znižovaním počtu zamestnancov a koľko peňazí potrebuje na zostavenie vyrovnaného rozpočtu. Zákonodarcovia tak urobili po dohode s manažmentom počas tohtotýždňového poslaneckého prieskumu v STV. Otázky emailom poslali aj Rade STV. "Bol dohodnutý termín, že nám do piatka (12.11.) odpovedajú," povedal TASR Jozef Viskupič (Obyčajní ľudia) z poslaneckého klubu SaS. "Pán generálny riaditeľ, keďže s Vami nekomunikuje ministerstvo kultúry, neuvažovali ste o abdikácii? Aká je výška prostriedkov, ktorú by STV potrebovala na úplné zabezpečenie vysielania tak, ako jej to určuje v súčasnosti platný zákon? Je vedenie STV spokojné s pomerom národnostného vysielania k celkovému vysielaciemu času?" pýtajú sa poslanci. V utorok 9. novembra sa na poslaneckom prieskume zúčastnilo len niekoľko členov mediálneho výboru. Šéfa STV sa pýtali aj na medializovanú zmluvu na digitálne vysielanie s Towercomom za 200 miliónov eur. Vedenie nemá problém ukázať zmluvu poslancom, dalo si však podmienku, aby sa podpisom zaviazali, že o nej budú mlčať. Minister kultúry Daniel Krajcer chce zlúčiť STV so Slovenským rozhlasom najmä pre zlú ekonomickú situáciu v televízii. K 1. januáru 2011 by mali neuhradené záväzky STV z minulých rokov tvoriť vyše 27 miliónov eur. Návrh zákona o Rozhlase a televízii Slovenska, ktorý je už v parlamente, má priniesť úsporu v minimálnej výške 1,65 milióna eur. Voľba generálneho riaditeľa zlúčených inštitúcií by sa po novom vrátila do parlamentu.

Copyright © TASR 2010

SLOVAK RAFAJMEDIA NEWS

SLOVAK RAFAJMEDIA NEWS

Novela tlačového zákona nie je dobrá, tvrdí podpredseda Výboru NR SR pre kultúru a médiá Rafael Rafaj (SNS). Ako ďalej uvádza vo svojom vyhlásení pre médiá, "malá novela tlačového zákona je len účelovou reklamou, pretože aplikačná prax nepotvrdzuje masívne prípady využívania práva na odpoveď či opravu". Návrh podľa Rafaja "nerieši implementovanie štandardných mechanizmov reagujúcich na nové negatívne javy, ako je potreba zavedenia práva na ucelenú výpoveď recipienta či autorizácie textu alebo ochranu novinárskej slobody pred nátlakom vydavateľov a šéfov redakcií". Návrh novely podporí člen mediálneho parlamentného výboru Tomáš Galbavý (SDKÚ-DS). Nebránil by sa však tomu, ak by sa zrušilo právo na odpoveď a ponechalo len právo na opravu. Zjednotiť práva na opravu a odpoveď požadovalo aj Združenie vydavateľov periodickej tlače Slovenska. Napriek tomu, že sa im to nepodarilo presadiť, považujú návrh novely za významný progres. Ministerstvo kultúry pripravilo na pripomienkové konanie návrh novely zákona o periodickej tlači a agentúrnom spravodajstve (tlačový zákon). Ako informoval minister kultúry Daniel Krajcer, novela navrhuje okrem iného obmedziť právo na odpoveď pre verejného činiteľa, ak ide o skutkové tvrdenie súvisiace s výkonom jeho právomocí. Ako súkromnej osobe ostáva verejným činiteľom zachované toto právo, čo je v súlade s ústavou. V platnom tlačovom zákone sa má doplniť, že vydavateľ periodickej tlače a tlačová agentúra nezodpovedajú za obsah informácie, ktorú poskytol okrem orgánu verejnej moci aj ústavný činiteľ. Zároveň nezodpovedajú za pravdivosť informácie zverejnenej v oprave, odpovedi, dodatočnom oznámení. Vydavateľom alebo tlačovým agentúram nebudú hroziť pokuty za neuverejnenie opravy, odpovede alebo dodatočného oznámenia, či za nedodržanie niektorej z podmienok ich uverejnenia. Pokuty za porušenie týchto práv sa majú vypustiť. Dajú sa totiž riešiť súdnou cestou. Novela tlačového zákona by mala platiť od 1. júna 2011.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Slovenskej televízii sa podarilo získať sublicenciu na tzv. re-live vysielanie zápasov slovenskej hokejovej reprezentácie na Nemeckom pohári v Mníchove. Prvé stretnutie odohrajú Slováci v piatok 12. novembra proti Švajčiarsku (na Trojke od 20.15 h), na druhý deň ich čaká Nemecko (na Trojke od 20.00 h) a účinkovanie zakončia v nedeľu 14. novembra súbojom s Kanadou (22.10 h). Tieto vystúpenia sú prvým medzinárodným testom našich reprezentantov v sezóne, ktorá vyvrcholí majstrovstvami sveta v Bratislave a Košiciach. Tréner Glen Hanlon vyskúša aj štyroch nováčikov - brankára Júliusa Hudáčka, obrancov Mareka Bira a Mareka Ďalogu a útočníka Michala Kokavca. Víkend na Trojke bude vôbec v znamení hokeja: v noci zo soboty na nedeľu môžu od jednej hodiny po polnoci diváci sledovať ďalší zápas kanadsko-americkej NHL Buffalo Sabres - Boston Bruins (aj so Slovákmi Sekerom a Chárom) a v nedeľu od 18.25 h priamy prenos súboja New York Rangers (možno už s Gáboríkom) proti Edmontonu Oilers.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Návrh novely tlačového zákona, ktorý dnes predstavil minister kultúry Daniel Krajcer, hodnotí Medzinárodný tlačový inštitút (IPI) Slovensko pozitívne. "Jeho pracovná verzia spĺňa všetky náležitosti štandardného európskeho tlačového zákona," povedal pre agentúru SITA predseda Správnej rady IPI Slovensko Pavol Múdry. Múdry je zvedavý, ako bude prebiehať legislatívny proces pri schvaľovaní návrhu novely zákona v parlamente. Pripomenul, že právo na odpoveď je v Európe štandardné a nemyslí si, že by bolo dobré, ak by sa úplne zrušilo. Ako dodal, minister Krajcer mal počas rokovaní s pracovnou skupinou o podobe zmien tlačového zákona odborný prístup. S návrhom sú spokojní aj vydavatelia periodickej tlače. Podľa člena Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska a šéfa vydavateľstva Petit Press Alexeja Fulmeka zmena zákona tak, ako je predložená, je významným progresom, hoci neboli akceptované všetky pripomienky vydavateľov ako napríklad požiadavka zjednotiť práva na opravu a odpoveď. Podstatné ale podľa Fulmeka je, že boli presnejšie upravené. Dôležitý je tiež návrh na zrušenie pokút za neuverejnenie opravy, či odpovede. Vydavatelia veria, že novela prejde. Považujú ju za progres, dodal pre SITA Fulmek. Slovenský syndikát novinárov (SSN) sa k návrhu novely tlačového zákona vyjadrí v rámci pripomienkového konania. V predloženom návrhu totiž niektoré jeho návrhy boli zohľadnené a niektoré nie. Ministerstvo kultúry pripravilo na riadne pripomienkové konanie návrh novely zákona o periodickej tlači a agentúrnom spravodajstve (tlačový zákon). Ako na tlačovej besede informoval minister kultúry Daniel Krajcer, novela navrhuje okrem iného obmedziť právo na odpoveď pre verejného činiteľa, ak ide o skutkové tvrdenie súvisiace s výkonom jeho právomocí. Ako súkromnej osobe ostáva verejným činiteľom zachované toto právo, čo je v súlade s ústavou. V platnom tlačovom zákone sa má doplniť, že vydavateľ periodickej tlače a tlačová agentúra nezodpovedajú za obsah informácie, ktorú poskytol okrem orgánu verejnej moci aj ústavný činiteľ. Zároveň nezodpovedajú za pravdivosť informácie zverejnenej v oprave, odpovedi, dodatočnom oznámení. Vydavateľom alebo tlačovým agentúram nebudú hroziť pokuty za neuverejnenie opravy, odpovede alebo dodatočného oznámenia, či za nedodržanie niektorej z podmienok ich uverejnenia. Pokuty za porušenie týchto práv sa majú vypustiť. Dajú sa totiž riešiť súdnou cestou. Novela tlačového zákona by mala platiť od 1. júna 2011. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Dino De Laurentiis

Zomrel Dino De Laurentiis
Legendárny taliansky filmový producent Dino De Laurentiis zomrel dnes v Los Angeles vo veku 91 rokov. Informáciu priniesli americké i talianske médiá. Rodák z Torre Annunziata v talianskej Kampánii začínal vo filme ako herec a asistent vo filmovom štábe. Postupne sa vypracoval na Oscarom ovenčeného producenta kultových diel svetovej kinematografie, vrátane Felliniho filmov Cesta (1954) a Cabiriine noci (1956). Posledné roky života prežil v americkom štáte Kalifornia. V De Laurentiisovej produkcii vzniklo počas niekoľkých desaťročí jeho pôsobenia vo filmovom priemysle aj množstvo ďalších rešpektovaných filmov v Európe i zámorí. Patria medzi ne napríklad Barbarella s Jane Fondovou v réžii Rogera Vadima (1968), Serpico s Alom Pacinom a v réžii Sidneyho Lumeta (1973), Hadie vajce švédskeho režiséra Ingmara Bergmana (1977), filmová adaptácia Doctorowovho románu Ragtime v réžii Miloša Formana (1981), Duna režiséra Davida Lyncha (1984), z novších napríklad Únos alebo Ponorka U-571, ale aj celý rad ďalších filmov režisérov zvučných mien (napríklad Mike Hodges, David Cronenberg, Richard Fleischer, John Guillermin, Richard Donner, Ridley Scott). De Laurenttisov prvý veľký producentský úspech - dráma Riso amaro (Horká ryža, 1947) režiséra Giuseppe De Santisa - výrazne poznamenal jeho súkromie. S hlavnou predstaviteľkou filmu Silvanou Mangano sa oženil ešte v roku nakrúcania a nerozlučnou dvojicou zostali až do herečkinho úmrtia v roku 1989. Zosnulý bol okrem iného držiteľom piatich "talianskych oscarov" - Davidov di Donatello -, čestného Zlatého leva z MFF v Benátkach (2003), Pamätnej ceny Irvinga G. Thalberga, udeľovanej pri slávnostnom odovzdávaní Oscarov kreatívnym producentom (2000), ako aj Oscara za Felliniho film Cesta.

Copyright © TASR 2010

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Ministerstvo kultúry pripravilo a predloží na riadne pripomienkové konanie návrh novely zákona o periodickej tlači a agentúrnom spravodajstve (tlačový zákon). Ako ďalej na dnešnej tlačovej besede zdôraznil minister kultúry Daniel Krajcer, novela navrhuje okrem iného obmedziť právo na odpoveď pre verejného činiteľa, ak ide o skutkové tvrdenie súvisiace s výkonom jeho právomocí. Ako súkromnej osobe verejným činiteľom ostáva zachované toto právo, čo je v súlade s ústavou. Malá novela tlačového zákona by mala začať platiť od 1. júna 2011. Návrh novely je aj výsledkom rokovaní pracovnej skupiny zloženej zo zástupcov tlače a ďalších odborníkov. Podľa Krajcera je tlačový zákon na jednej strane určený pre vydavateľov a na druhej strane pre občanov. Preto si cení, že v pracovnej skupine došlo k dohode na návrhoch.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Machete

Machete

10. 11. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Šéf Medzinárodného tlačového inštitútu (IPI) pre slobodu prejavu a komunikáciu Anthony Mills v utorok odsúdil nový maďarský mediálny zákon, ktorý podľa jeho slov výrazným spôsobom obmedzí ochranu novinárskeho zdroja. Mills sa domnieva, že tento zákon "ohrozí tok informácií a pripraví obyvateľov krajiny o právo vedieť o kauzách, ktoré môžu ohroziť vládu". Ako povedal jeden z vrcholných predstaviteľov IPI, "ide o ďalší znak úpadku slobodného mediálneho prostredia v Maďarsku". Na Millsove slová nadviazal aj Ivan Lipovecz, člen rady IPI, ktorý zákon označil za prekážku pre normálne demokratické zmýšľanie ľudí", keďže jeho výsledkom bude závislosť verejných informácií od vlády. Nový maďarský mediálny zákon, ktorý parlament schválil minulý týždeň, stanovuje novinárom povinnosť odhaliť identitu svojho zdroja v prípade, ak pôjde o národnú a verejnú bezpečnosť. Žurnalisti taktiež budú musieť zverejniť svojho informátora v prípade, že pôjde o odhalenie štátneho tajomstva alebo ak boli informácie získané ilegálne. Zákon, ktorý vstúpi do platnosti 1. januára 2011, umožňuje novinárom ponechať svoj zdroj v tajnosti iba vtedy, ak je to vo verejnom záujme. Vláda premiéra Viktora Orbána, ktorá v parlamente disponuje ústavnou väčšinou, si od kontroverznej normy sľubuje zvýšenie transparentnosti v mediálnom priestore.
Tvorcovia hudobného seriálu Glee (2009) vydajú vianočný album. Nahrávka s názvom Glee: The Christmas Album vyjde v USA 16. novembra. Obsahovať bude 12 typických sviatočných skladieb ako O Holy Night či coververziu piesne Last Christmas od skupiny Wham!. V úspešnom seriáli o stredoškolskom učiteľovi Willovi Schuesterovi (Matthew Morrison), ktorý sa snaží vrátiť speváckemu zboru zašlú slávu, účinkujú Jayma Mays, Jessalyn Gilsig, Lea Michele, Jane Lynch, Dianna Agron či Chris Colfer. Zahrali si v ňom aj hviezdy ako Victor Garber, Olivia Newton-John či Neil Patrick Harris. V epizóde, ktorá bude mať v USA premiéru 16. novembra, sa objaví Gwyneth Paltrow. Informácie zverejnila webová stránka DigitalSpy.co.uk.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané Za urážku na cti odsúdili v Rusku novinára, ktorý sa pred dvoma rokmi stal obeťou brutálneho útoku. Súd v meste Chimki neďaleko Moskvy udelil Michailovi Beketovovi pokutu vo výške 5000 rubľov (117 eur). Dal tak za pravdu miestnemu starostovi Vladimirovi Strelčenkovi, ktorý novinára zažaloval za ohováranie. Žaloba súvisela s článkom, v ktorom Beketov obvinil starostu z účasti na účasti na bombovom útoku na jeho auto v roku 2007. Následkom brutálnej bitky z roku 2008 Beketov prišiel o nohu a o schopnosť rozprávať. Novinár tvrdí, že sa mu miestne úrady v Chimki pomstili za kritické vyjadrenia. Starostu Strelčenka pritom obviňuje z politického teroru. Cez víkend v Moskve surovo zbili žurnalistu uznávaného denníka Kommersant Olega Kašina, ktorý utrpel vážne zranenie hlavy a zlomeniny nôh a sánky. Jeho stúpenci prirovnali Kašinov prípad k násilnému útoku na Beketova. Zdroj: Associated Press Copyright © TASR 2010

13th Annual Mark Twain Prize for American Humor

13th Annual Mark Twain Prize
for American Humor
Americké ocenenie pre humoristov si prevzala komediantka Tina Fey, známa svojím parodovaním Sarah Palin. Cenu Marka Twaina odovzdal komičke Alec Baldwin v prestrojení za slávneho autora Dobrodružstiev Toma Sawyera a Huckleberryho Finna v utorok v Kennedyho centre múzických umení. Na podujatí sa zišlo mnoho komediálnych hviezd od Steva Martina, ktorý cenu získal pred piatimi rokmi, po Betty White, držiteľku piatich cien Emmy. Vyzdvihovali najmä jej post prvej ženskej vedúcej autorky pre zábavnú šou Saturday Night Live či jej komediálny seriál Štúdio 30 Rock (2006), ktorý doteraz vyhral šesť Zlatých glóbusov a 14 cien Emmy. Humoristka Amy Poehler si tiež zaspomínala na svoje prvé stretnutie s Tinou. "Naše sny boli také veľké ako naše nevytrhané obočia," povedala herečka. Fay sa poďakovala aj republikánke Sarah Palin, ktorej stvárnenie v šou Saturday Night Live jej prinieslo v roku 2009 jednu zo siedmich Emmy Award, ktoré doteraz získala. Okrem nej vyjadrila vďaku aj svojim kolegom, ktorí kvôli nej pricestovali z celej krajiny. "Znamená pre mňa veľmi veľa, že dbáte o šoubiznis viac ako o svoje rodiny," poďakovala sa. Cena Marka Twaina sa udeľuje od roku 1998 umelcom, ktorí ovplyvnili súčasnú americkú humoristickú scénu. Okrem minuloročného výhercu Billa Cosbyho ocenenie získali napríklad držiteľ Pulitzerovej ceny Neil Simon či herečka Whoopi Goldberg. Tina Fey je vo svojich štyridsiatich rokoch najmladšou osobou, ktorá cenu získala. Po Whoopi Goldberg a Lily Tomlin je iba treťou ženskou zástupkyňou v histórii výhercov. Tina Fay si v tomto roku zahrala po boku Steva Carella v komédii Nočné rande a nahovorila postavu Roxanne Ritchi v animovanom filme Megamozog. V súčasnosti pracuje na svojej prvej knihe. Žije v New Yorku so svojím manželom Jeffom Richmondom a ich dcérou.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SSN NEWS

SSN NEWS
Slovenský syndikát novinárov (SSN) by sa mal stať sprostredkovateľom dialógu medzi novinármi a vydavateľmi. Ak by sa to podarilo, môžeme zmeniť obraz slovenskej žurnalistiky v očiach verejnosti, domnieva sa nový predseda SSN Peter Kubínyi. "Ten obraz je momentálne veľmi zlý," uviedol v rozhovore pre TASR v súvislosti s dnešným nástupom do funkcie. Kubínyi upozornil na absenciu serióznej novinárskej práce pre tendenciu bulvarizovať mediálne prostredie. "Žurnalizmus sa zdevalvoval do slova zberba a takto nás verejnosť vníma," tvrdí s tým, že rozhodne treba tento stav zmeniť. Výsledkom diskusie s vydavateľmi, ktorú mieni začať, by mohla byť zmena ich postoja. Mali by byť pyšní na svoj produkt, ktorý by pre nich nemal predstavovať len zdroj príjmov. Rovnako od novinárskej obce očakáva, že bude hrdá na svoju prácu. Bez zmeny prostredia nebude fungovať ani nový etický kód, ktorý SSN schválil na 9. sneme minulý týždeň. "Bolo by chybou, keby zostal len na papieri," konštatoval nový šéf syndikátu. SSN plánuje vybudovať ako silnú stavovskú organizáciu, do ktorej by neváhali vstupovať aj mladí novinári. Priestorom pre spomínaný dialóg by podľa neho malo byť aj periodikum SSN Fórum, ktorého tvár mieni zmeniť a takisto by mala prejsť prestavbou aj ich internetová stránka. Syndikát nie je v jednoduchej finančnej situácii. "Musíme sa spamätať ekonomicky, nájsť nový systém financovania, aby sme mohli naozaj robiť to, čo je naším cieľom," poznamenal Kubínyi. Svoju predstavu zlepšenia finančnej situácie SSN nechcel ešte konkretizovať. "Určite by som však nechcel ísť cestou zvyšovania členského," spomenul. Každoročne klesajúce počty členov SSN, z ktorých tretinu tvoria seniori, je vážnym problémom. Popri syndikáte síce pôsobí Klub mladých novinárov, s ktorým chce nový predseda všestranne spolupracovať a podporovať ho, ale v pláne má aj iné kroky. Nadviazať dialóg so začínajúcimi novinármi hodlá už na univerzitnej pôde. SSN má v súčasnosti okolo 1800 členov, pričom pred desiatimi rokmi ich bolo viac ako 2600. Z nich mladí novinári do 30 rokov tvoria v súčasnosti asi 160-člennú skupinu.
Copyright © TASR 2010

STV NEWS

STV NEWS
Odpovede na otázky o situácii v Slovenskej televízii (STV) by malo poslancom Výboru Národnej rady SR pre kultúru a média dať vedenie STV do konca týždňa. Pod dnešnom prieskume vo verejnoprávnej televízii poslanci sformulovali a ešte dnes poslali manažmentu televízie otázky. Písomné odpovede na ne majú dostať do piatka a potom sa rozhodnú, či bude prieskum pokračovať alebo sa skončí, agentúru SITA o tom informoval jeden z účastníkov prieskumu, predseda výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD). Členov mediálneho výbor počas prieskumu podľa Jarjabka zaujímali podrobnosti o ekonomickej situácii STV, špecifikácia jej dlhu a tiež zmluvy. Časť členov výboru chcela viac informácií o zmluve so spoločnosťou Towercom a.s. na vysielanie programových služieb STV v prvom verejnoprávnom multiplexe. Zmluva podľa medializovaných informácií na približne 200 mil. eur je na 15 rokov s možnosťou predĺženia o päť rokov. Vedenie STV podľa Jarjabka ponúklo poslancom možnosť nahliadnuť do nej s podmienkou, že dodržia obchodné tajomstvo. V STV dnes boli predseda výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD) a členovia výboru Pavol Abrhan (KDH), Katarína Cibulková (SDKÚ-DS), Tomáš Galbavý (SDKÚ-DS), Jana Kiššová (SaS) a Jozef Viskupič (SaS). Na poslaneckom prieskume sa členovia mediálneho výboru zhodli ešte v októbri. Chcú na ňom preveriť aj zmluvy, diskutovať o príčinách dlhu STV, zistiť skutočný stav, jeho príčiny a dohodnúť sa, čo ďalej a ako sa situácia dá riešiť. Výlučne situácii v STV bolo venované rokovanie výboru 19. októbra, no skončilo sa bez prijatia uznesenia. Ako pre médiá po októbrovom rokovaní výboru povedal Jarjabek, informácie od vedenia Rady a Dozornej komisie STV potvrdili "naše chcenie urobiť v Slovenskej televízii poslanecký prieskum". Podľa Jarjabka sa výbor snaží riešiť situáciu v televízii tým, že sa domáha "informácií o tom stave, ktorý v súčasnosti v Slovenskej televízii je". Súčasné vedenie STV vyčíslilo, že budúci rok počíta v hospodárení s mínusom 37 miliónov eur. Rezort kultúry ráta s tým, že spojením SRo a STV do nového verejnoprávneho média Rozhlas a televízia Slovenska (RTS) by štát ušetril v roku 2011 najmenej 1,65 milióna eur. Úspora by sa mala prejaviť už v budúcom roku najmä pri administratíve a personálnom obsadení. Poslanci NR SR posunuli 5. novembra návrh zákona o Rozhlase a televízii Slovenska do druhého čítania.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS

1. TELEVÍZNE NOVINY*- Markíza ; 2.Modré z neba -Markíza ;3. Ordinácia v ružovej záhrade IV. - Markíza ; 4. NOVINY TV JOJ*- TV JOJ ; 5. NAJLEPŠIE POČASIE*- TV JOJ;6.Duch - Markíza 7. Ordinácia v ružovej záhrade IV. – Markíza; 8. Ordinácia v ružovej záhrade IV. - Markíza ; 9. Športové noviny* -Markíza ; 10. Ordinácia v ružovej záhrade IV. - Markíza ; 11.TALENTMANIA -Markíza ; 12. ŠPORT*- TV JOJ ; 13. Počasie* -Markíza ; 14.Panelák*- TV JOJ ; 15. KRIMI NOVINY*- TV JOJ; 16. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT -TV JOJ ; 17. Farmár hľadá ženu- TV JOJ ; 18. Pošta pre Teba -Jednotka ; 19.Lampáreň- Markíza ; 20. Súdna sieň*- TV JOJ

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

9. 11. 2010

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné
Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) rozhodla dnes na svojom zasadnutí o uložení pokuty vo výške 663 eur Slovenskej televízii pre porušenie ochrany maloletých v súvislosti s odvysielaním programu Maradonna podľa Kusturicu v dňoch 13. a 14. júna tohto roku. Televíziu Joj rada upozornila tiež na porušenie objektívnosti politickej publicistiky v relácii Lampa, ktorá bola odvysielaná 29. apríla. Varovanie kvôli neobjektívnosti spravodajského príspevku dostala aj televízia Markíza. Televízny šot Preteky áut na jedinej prístupovej ceste videli diváci v Televíznych novinách 5. júna. RVR okrem iného upozornila aj spravodajskú televíziu TA3 na porušenie objektívnosti spravodajstva v príspevku Gymnázium verzus obyvatelia v rámci programu Poludňajší žurnál a Správy 21. mája. Informácie TASR poskytol riaditeľ kancelárie RVR Ľuboš Kukliš. Rada pre vysielanie a retransmisiu dnes odňala licenciu Televíznej spoločnosť BBSK pre prevod podielu na základnom imaní do 24 mesiacov od nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia rady o udelení licencie bez predchádzajúceho súhlasu Rady. Zároveň udelila licenciu na digitálne regionálne vysielanie televíznej programovej služby TV ORAVIA spoločnosti TV ORAVIA s.r.o..

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. a Copyright © TASR 2010

STV NEWS

STV NEWS
Reálne informácie o stave vo verejnoprávnej Slovenskej televízii (STV) chcú dnes v televízii preveriť poslanci Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá. Na poslaneckom prieskume sa členovia mediálneho výboru zhodli ešte v októbri. Chcú na ňom preveriť aj zmluvy, diskutovať o príčinách dlhu STV, zistiť skutočný stav, jeho príčiny a dohodnúť sa, čo ďalej a ako sa situácia dá riešiť. Člen výboru Tomáš Galbavý (SDKÚ-DS) neočakáva, že by sa v prieskume dozvedeli závažné informácie. Zaujímať sa budú o zmluvy, medzi iným o zmluvu s Towercomom, povedal pre agentúru SITA Galbavý. Ako SITA informoval hovorca STV Peter Susko, vedenie STV nie je podrobnejšie informované o tom, čo budú poslanci na prieskume požadovať. Výlučne situácii v STV bolo venované rokovanie výboru 19. októbra, no poslancom neprinieslo odpovede na všetky ich otázky a rokovanie sa skončilo bez prijatia uznesenia. Ako pre médiá po októbrovom rokovaní Výboru NR SR pre kultúru a médiá povedal jeho predseda Dušan Jarjabek (Smer-SD) informácie od vedenia Rady a Dozornej komisie STV potvrdili "naše chcenie urobiť v Slovenskej televízii poslanecký prieskum". Podľa Jarjabka sa výbor snaží riešiť situáciu v televízii tým, že sa domáha "informácií o tom stave, ktorý v súčasnosti v Slovenskej televízii je". Na prieskume by sa podľa informácií z NR SR mali zúčastniť: predseda výboru Dušan Jarjabek (Smer-SD), podpredsedovia výboru Magdaléna Vášáryová (SDKÚ-DS) a Rafael Rafaj (SNS) a ďalej členovia výboru - Pavol Abrhan (KDH), Katarína Cibulková (SDKÚ-DS), Tomáš Galbavý (SDKÚ-DS), Jana Kiššová (SaS) a Jozef Viskupič (SaS). Súčasné vedenie STV vyčíslilo, že budúci rok počíta v hospodárení s mínusom 37 miliónov eur. Rezort kultúry ráta s tým, že spojením SRo a STV do nového verejnoprávneho média Rozhlas a televízia Slovenska (RTS) by štát ušetril v roku 2011 najmenej 1,65 milióna eur. Úspora by sa mala prejaviť už v budúcom roku najmä pri administratíve a personálnom obsadení. Poslanci NR SR posunuli 5. novembra návrh zákona o Rozhlase a televízii Slovenska do druhého čítania.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK
Najčítanejším denníkom na Slovensku bol v druhom a treťom kvartáli Nový Čas, najpočúvanejším rádiom Rádio Expres a najsledovanejšou televíziou TV Markíza. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, s. r. o. v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media, ktorá realizovala od 29. marca do 12. septembra osobné rozhovory so 4 137 respondentmi, ktorí boli vo veku 14 až 79 rokov. Prieskum MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index) sa na Slovensku robí kontinuálne od roku 1997. Pri prieskume médií bolo v 3. kvartáli 2010 monitorovaných 269 titulov tlačených médií v jednotlivých periodicitách. Medzi elektronické médiá bolo zaradených 47 rozhlasových staníc, 65 televíznych staníc a štyri teletexty. Celková čítanosť celoštátnych denníkov v porovnaní s tohtoročným 1. a 2. kvartálom ( od 4. januára do 20. júna) klesla o jedno percento na úroveň čítanosti 40 % populácie. Tento údaj vychádza z premennej "čítal(a) posledné vydanie“. Medzi celoštátnymi denníkmi dosiahol v čítanosti najlepšie výsledky v 2. a 3. kvartáli Nový Čas, ktorý si udržal prvú pozíciu s 23 %, čo predstavuje viac ako jeden milión čitateľov. Druhý v poradí je denník Plus jeden deň so 7 %, rovnaká je aj čítanosť denníkov Sme a Pravda. Nasleduje denník Šport s čítanosťou 4 %, Korzár so 4 % a Hospodárske noviny s 3 %. Ďalej nasledujú Új Szó a Avízo s rovnakým, dvojpercentným podielom čítanosti v populácii vo veku 14 až 79 Podiel čítanosti týždenníkov v populácii predstavuje 46 %, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú "ostatné“ vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov ostala na rovnakej úrovni ako v prvom a druhom kvartáli 2010. Týždenník Plus 7 dní dosiahol 13 %. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 10 % a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s 8 %. Báječná žena sa umiestnila na štvrtom mieste so 7 %, na piatom Eurotelevízia so 6 % a na šiestom Katolícke noviny so 4 %. Prehľad uzatvára týždenník Slovenka rovnako so 4 %. Dvojtýždenníky číta 12 percent populácie. Agentúra MEDIAN.SK konštatuje, že je rovnaká úroveň ako v prvom a druhom kvartáli tohto roka. Najčítanejším titulom je Tele plus s 3 %. Rovnako je na tom aj dvojtýždenník TV max. Nasleduje dvojtýždenník Relax s jedným percentom. Jednopercentú čítanosť dosiahli aj dvojtýždenníky TV Svet, Bratislavský kuriér, Stop a Autoburza. Celková čítanosť mesačníkov v druhom a treťom kvartáli zaznamenala v populácii 50 %, čo je rovnaká úroveň ako v predchádzajúcich dvoch kvartáloch. Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, otvára časopis Zdravie s 9 %. Ďalšiu priečku obsadil mesačník Eva tiež s 9 % a za ním EMMA s 8 %. Mesačník Záhradkár dosiahol rovnako 8 %. Prvú päticu uzatvára mesačník Auto motor a šport s 5 %. Na šiestom mieste sa umiestil časopis Auto Magazín tiež s 5 % a na siedmom Pekné bývanie rovnako s 5%. Najpočúvanejším rádiom je Rádio Expres s 21 %, ďalej Rádio Slovensko so 17 %, nasleduje Fun rádio s 13 percentami. S ôsmimi percentami sa na štvrtom mieste umiestnila sieť rozhlasových staníc RADIONET total a piatu priečku obsadili Jemné melódie s rovnakým percentom počúvanosti. Na šiestom mieste je Rádio Regina so 7 % a siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 so šiestimi percentami. Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera“ predstavuje 72 %. V druhom a treťom kvartáli malo najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres s 25-percentným podielom. Nasleduje Rádio Slovensko s 19- a Fun rádio s 15-percentným podielom na trhu. Na štvrtom mieste sa umiestnila rozhlasová sieť RADIONET total s 8 % a na piatom Rádio Europa 2 so 7 % podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina tiež so 7 % a siedme Jemné melódie rovnako so 7 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 12 % z trhu. Televíziu sledovali v skúmanom období viac ako štyri milióny divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc - 56 percent dosiahla Televízia Markíza. Sledovanosť na úrovni 37 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 23 %. Nasleduje TA3 so 6 %, RTL KLUB, Dvojka a TV Doma s 3 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc uzatvárajú Prima TV, TV2 a TV JOJ PLUS s 2 % sledovanosťou. Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 89 %. Najväčší podiel na trhu mala v druhom a treťom kvartáli TV Markíza so 44 percentami, potom TV JOJ s 25, Jednotka so 14 percentami a TV Doma s dvoma percentami. Rovnako, dve percentá dosiahla aj spravodajská televízia TA3. Rebríček uzatvárajú TV JOJ Plus a Dvojka s jedným percentom na trhu. Podiel ostatných televízií predstavuje 11 %, z toho najvyššie hodnoty dosahujú nasledujúce tri stanice - RTL KLUB 2 %, TV2 jedno percento a Prima TV tiež jedno percento.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

8. 11. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Dva dni po surovom útoku na významného spravodajcu, ktorý otriasol ruskou spoločnosťou, neznámi útočníci v Moskovskej oblasti zbili ďalšieho novinára, informovali v pondelok ruské tlačové agentúry. Anatolija Adamčuka, ktorý píše pre denník Žukovskie Vesti v meste Žukovskij, zbili v pondelok ráno. Pri útoku utrpel poranenia hlavy, uviedol pre rozhlasovú stanicu Echo Moskvy jeho kolega Sergej Grammatin. Nemenovaný bezpečnostný zdroj potvrdil incident, avšak odmietol poskytnúť ďalšie detaily, uviedla agentúra ITAR-TASS. Útok sa odohral po tom, ako vedúceho spravodajcu denníka Kommersant Olega Kašina v sobotu ráno brutálne zbili v centre Moskvy. Jeho zranenia boli také vážne, že ho lekári museli uviesť do umelého spánku. Japonského novinára zatkli úrady vo východnej Barme (Mjanmarsku) po nelegálnom prekročení hranice z Thajska, informoval v nedeľu predstaviteľ vojenského vedenia krajiny. Junta odmietla povoliť vstup medzinárodným pozorovateľom a zahraničným médiám počas nedeľňajších volieb, ktoré kritici označujú za nedemokratické. "V meste Myawaddy bol zatknutý japonský novinár, pretože tajne prišiel do krajiny," uviedol barmský predstaviteľ, ktorý si želal zostať v anonymite. Viac detailov však nemohol poskytnúť. V roku 2007 japonský novinár pracujúci pre tlačovú agentúru AFP prišiel v Barme počas nevydareného povstania mníchov o život. Voľby sa uskutočňujú v čase, keď sa prodemokratická ikona a laureátka Nobelovej ceny za mier Aun San Su Ťij podporovaná Spojenými štátmi americkými stále nachádza v domácom väzení. Kandidáti dvoch strán podporujúcich vojenský režim tvoria spolu dve tretiny všetkých kandidátov. Roztrieštená opozícia má tak iba malé šance na úspech.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Má váš predseda milenku?

Má váš predseda milenku?
Počas posledného rokovacieho dňa Národnej rady SR v piatok minulý týždeň vznikla časová tieseň. Štyria pôvodne prihlásení poslanci (mimochodom dvaja koaliční a dvaja opoziční) nevystúpili k návrhu novely zákona o štátnom občianstve, čím sa rozprava k nemu skrátila na minimum. Kvôli tomu nestihol poslanec NR SR za stranu Smer- SD Ján Počiatek ako spravodajca ďalší bod programu, ktorým bol návrh zákona o platových pomeroch ústavných činiteľov. Ten riadne odprezentovala predkladateľka a poslankyňa za stranu Smeru -SD Jana Laššáková a Jána Počiatka zastúpil na poste spravodajcu predseda Výboru NR SR pre financie a rozpočet Jozef Kollár. Z rovnakého dôvodu, pre ktorý meškal Ján Počiatek, však museli poslanci približne 20 minút čakať aj na predkladateľov ďalšieho návrhu zákona - a to zákona o zlučovaní verejnoprávnych médií. Konkrétne na ministra kultúry Daniela Krajcera, ale predovšetkým na spravodajcu Jozefa Viskupiča – obaja sú zo strany SaS. Z hlavnej spravodajskej relácie najpočúvanejšieho rádia – rádia Expres - sa však verejnosť dozvedela, že návrh z dielne Smeru - SD nemal kto v pléne predstaviť, pritom bol riadne prezentovaný predkladateľkou Janou Laššákovou. Ďalej Expres informoval, že „poslanci Smeru ráno nestihli prísť do práce“, ale to, že rovnako ako Počiatek meškal aj spravodajca Viskupič, už pre autorku Alexandru Dovalovú nebolo podstatné. Korunu všetkému nasadila, keď priestor na kritiku dochádzky poslancov Smeru-SD poskytla Jozefovi Kollárovi zo SaS, teda z tej strany, ktorá mala rovnaký problém. Rádio Expres spracovalo reportáž týmto spôsobom napriek tomu, že strana Smer -SD počas dňa vydala k tejto téme dve písomné stanoviská a zorganizovala brífing poslancov Jána Počiatka a Petra Kažimíra. Vrcholom všetkého však bolo správanie sa šéfredaktora spravodajstva rádia Expres Igora Gűttlera. Keď sa ho chcel riaditeľ odboru komunikácie strany Smer-SD Erik Tomáš oficiálne opýtať na nevyváženosť reportáže, jeho reakciou bola protiotázka „ Má váš predseda milenku?“ Áno, čítate správne! Ide o štýl komunikácie nápadne pripomínajúci spôsoby SaS. Rádio Expres už zase hrá na starých dobrých vlnách – tendenčných! Strana Smer – SD podá podnet na Radu pre vysielanie a retransmisiu. Odbor komunikácie strany Smer - SD

Na Dušičky duše zosnulých oplakávajú svoje hriechy, preto prší alebo padá hmla

Na Dušičky duše zosnulých oplakávajú svoje hriechy, preto prší alebo padá hmla
Jednotka lepšie, Dvojka rovnako Trojka lepšie.
Jednotka , Dvojka a Trojka spolu - 15,7 %
JOJ horšie, JOJ PLUS rovnako.
Markíza horšie. TV DOMA rovnako.
TA 3 lepšie.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ je menší , ale stále strašný - 13,1 %.

Markíza - 30,6 %

TV DOMA - 2,4 %

Jednotka - 12,5 %

Dvojka - 2,4 %

Trojka - 0,8 %

TV JOJ – 21,8 %

JOJ PLUS- 3,3 %

TA 3 - 1,9 %

7. 11. 2010

Horšie to už nebude ?

Horšie to už nebude ?
"STV sa nachádza v takom marazme, že je viac menej jedno, čo spravíme, horšie to už byť nemôže," povedal predseda parlamentu a strany SaS Sulík. Podľa neho je reforma verejnoprávnych inštitúcií, ktorú pripravuje minister kultúry Daniel Krajcer, potrebná. Súhlasí preto aj s návrhom zákona, ktorým sa má od januára budúceho roka zlúčiť STV so Slovenským rozhlasom (SRo) do jednej inštitúcie s názvom Rozhlas a televízia Slovenska (RTS). Jej generálny riaditeľ by mal byť podľa Sulíka zvolený na jar budúceho roka. "Daniel Krajcer sa rozhodol riešiť to komplexne a rýchlo, pretože každý rok produkuje STV čoraz väčšiu stratu. Keby teraz rázne nekonal, tak by si to opäť raz odniesli ľudia, lebo by platili dvojnásobné koncesionárske poplatky. Aj taký návrh som už totiž počul," vysvetlil Sulík. "Je to úsmevné, ako sa vie táto pravicová koalícia oháňať ľuďmi vtedy, keď im to politicky vyhovuje," reagoval podpredseda Smeru a Sulíkov predchodca v kresle šéfa zákonodarného zboru Pavol Paška. Podľa neho je Krajcerov zákon, ktorý sa nachádza v druhom čítaní v parlamente a mal by byť schválený na decembrovej schôdzi, zlý. "Je to jednoduchá likvidácia verejnoprávneho sektora a politické vysporiadanie sa s ľuďmi, ktorí pravdepodobne nebudú zobať také zrno, aké im bude hádzať vládna koalícia," zdôvodnil svoj odmietavý postoj k navrhovaným zmenám Paška, ktorému sa nepozdáva ani to, ako rýchlo chce koalícia prijať Krajcerovu iniciatívu. "Zaráža nás tá rýchlosť a tá plytká argumentácia. Viniť manažmenty a navádzať dojem, že je tu zrazu všetko v katastrofálnej situácii bez toho, aby sa jasne pomenovalo, ako tie deficity vznikali a ešte ísť do zákona v skrátenom legislatívnom konaní, keď len z vládnej úrovne príde 600 pripomienok, tak to považujem za veľké dobrodružstvo," vyhlásil Paška. Sulík zdôraznil, že nejde o klasické skrátené legislatívne konanie, keď v priebehu niekoľkých hodín parlament dokáže prijať zákon. "Normálne sa zákon prijíma za 30 dní. Daniel Krajcer skrátil týchto 30 dní na 25 alebo 24. Čiže je to o niečo skrátené, ale len o pár dní, aby sme stihli ten 1. január. To, že to riešenie je samoosebe rýchle, to súhlasím, ale to len preto, že si to situácia vyžaduje," reagoval predseda parlamentu.
Copyright © TASR 2010

Nehorázna STV

Nehorázna STV
Minister kultúry Daniel Krajcer je rozhorčený z postupu Slovenskej televízie, ktorá v ostatných vydaniach denníka Pravda mala celostranové inzeráty o tom, ako chce riešiť svoju vlastnú katastrofálnu situáciu v zadlženosti. „Je nehoráznosťou, ak Slovenská televízia v stave obrovskej zadlženosti a hroziaceho kolapsu si dáva drahé celostranové inzeráty do celoslovenského denníka namiesto toho, aby financie použila na krytie dlhov alebo na posilnenie programu, " vyhlásil Krajcer. Minister považuje za absolútnu drzosť aj to, že STV teraz ponúka akési riešenie neudržateľného stavu napríklad aj zvýšením koncesionárskych poplatkov. "Pýtam sa, čo robil manažment STV doteraz? Písal listy na ministerstvo a natŕčal dlaň. Zrazu, keď sme začali konať tak, aby sme zachránili verejnoprávne médiá, STV má pripravené riešenia. Som presvedčený, že STV nemôže byť v rukách ľudí, ktorí chcú prinútiť platiť občanov vyššie koncesionárske poplatky a zároveň ohrozovať existenciu Slovenskej televízie," dodal Krajcer v stanovisku, ktoré poskytla hovorkyňa rezortu Eva Chudinová. Podľa šéfa rezortu kultúry nie je možné nechať majetok všetkých občanov v rukách hazardérov, ktorý ešte aj v tomto stave míňajú koncesionárske poplatky na celostránkové inzeráty v novinách. "Verejne vyzývam manažment Slovenskej televízie, aby okamžite skončil s míňaním peňazí občanov, ktorí platia úhrady za služby teda koncesionárske poplatky a investoval ich radšej do skvalitňovania programu alebo na zníženie straty STV. Ubezpečujem verejnosť, že STV takýmto konaním nezastaví proces reformy verejnoprávnych médií, ktorý je nevyhnutný“, konštatuje minister kultúry Krajcer. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ

VOĽBY NAŠE PREMILENÉ
Verejnoprávne médiá - Slovenská televízia aj Slovenský rozhlas sa zapoja do predvolebnej kampane k blížiacim sa voľbám do orgánov samosprávy obcí. Kampaň ku komunálnym voľbám, ktoré budú koncom mesiaca, v sobotu 27. novembra, sa začne už nadchádzajúcu stredu 10. novembra a potrvá od 25. novembra. Televízia aj rozhlas prinesú tému volieb najmä v špeciálnych reláciách. Priestor politickej reklame dá Slovenská televízia (STV), v rozhlase sa neobjaví. Zákon to nevyžaduje. Ako agentúru SITA informoval hovorca STV Peter Susko, STV pripravuje informatívno-osvetovú kampaň pred komunálnymi voľbami, pre ktorú vyčlení dve vydania relácie Regionálny denník (8. novembra a 22. novembra. Okrem toho STV vyhradí počas kampane, od 10. do 25. novembra, vo vysielaní denne 20 minút na politickú reklamu. Politická reklama sa na STV bude vysielať v troch vysielacích blokoch na Jednotke, o 16:30, 18:00 a 20:00 a v dvoch blokoch na Dvojke, o 18:00 a o 19:55. "Počas komunálnych volieb, v sobotu 27. novembra odvysiela STV dve vydania Mimoriadnych správ, ako aj večerné Volebné štúdio, v ktorom budú diváci oboznámení s predbežnými výsledkami volieb," dodal Susko. Výsledky volieb budú témou relácie O 5 minút 12 špeciál v nedeľu 28. novembra od 11:55 na Jednotke. Slovenský rozhlas zaradí informácie o blížiacich sa voľbách najmä na okruhy Rádio Slovensko a Rádio Regina. Rádio Slovensko vo volebnom týždni, od 22. do 26. novembra, prinesie poslucháčom ráno a popoludní praktické rady o spôsobe hlasovania a ďalších špecifikách obecných volieb. Ako pre SITA povedala Alexandra Štullerová - Koreňová z oddelenia pre styk s verejnosťou SRo, "ide o štandardný servis, ktorý robíme vždy pred voľbami". Počas volieb, 27. novembra bude Rádio Slovensko informovať o priebehu hlasovania v správach každú hodinu a v rozšírených vydaniach Rádiožurnálu o 12:00 a o 18:00. Volebné štúdio ponúkne priebežné výsledky počas celej noci už po 22:00. V nedeľu 28. novembra sa výsledky volieb s dôrazom na krajské mestá podrobne rozoberú vo volebnom štúdiu o 9:30. "Svätú omšu, na ktorú sú poslucháči v tomto čase zvyknutí, si budú môcť vypočuť na Rádiu Regina," informovala Štullerová - Koreňová. Regionálny okruh SRo - Rádio Regina bude v diskusiách hovoriť napríklad aj o vlastnostiach ideálneho starostu, o právomociach samospráv a o spôsobe a priebehu volieb. Besied sa zúčastnia aj odborníci na samosprávu. Regina už od konca októbra postupne predstavuje kandidátov na starostov a primátorov krajských miest. V deň volieb bude informovať priebežne a aj v mimoriadnych správach o 10:00. Výsledky ponúknu v nedeľu 28. novembra mimoriadne Správy už o 5:00 a o 6:00 a následne tiež zaznejú v mimoriadnom Žurnále Rádia Regina o 7:00 a v ďalších spravodajských reláciách. Výsledky z volieb vo všetkých krajských miest ale aj vybraných okresných miest zhrnie Regina v nedeľu 28. novembra o 10:30 vo Volebnom štúdiu. Diskusie ku komunálnym voľbám ponúkne v aj menšinové rádio Slovenského rozhlasu - Rádio Patria. Jeho regionálni spravodajcovia sa budú zaoberať aj zaujímavosťami o kandidátoch a o priebehu volieb. Odznejú informácie o tom, kto, kde a ako môže voliť a samozrejmosťou budú tiež analýzy volebných výsledkov. Alternatívne Rádio_FM sa pozrie na kandidátov netradičným spôsobom, dodala Štullerová - Koreňová. Podľa zákona o voľbách do orgánov samosprávy obcí sa volebná kampaň začína 17. deň predo dňom konania volieb a končí sa 48 hodín pred začiatkom volieb, trvá teda od 10. novembra od 7:00 až do 25. novembra do 7:00. Priebeh kampane k voľbám v televíznom a rozhlasovom vysielaní sleduje Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Zákon o komunálnych voľbách definuje volebnú kampaň ako činnosť politickej strany, nezávislého kandidáta, prípadne ďalších subjektov venovanú podpore alebo na prospech kandidujúcej politickej strany či nezávislého kandidáta. Kampaň zahŕňa aj inzerciu, reklamu cez rozhlasové a televízne vysielanie alebo prostredníctvom hromadných informačných prostriedkov, plagátov alebo iných nosičov informácií. Slovenský rozhlas, Slovenská televízia a súkromné televízie a rádiá, teda vysielatelia na základe licencie, môžu vyhradiť na kampaň najviac po 30 minút vysielacieho času pre politickú stranu a nezávislého kandidáta. Spolu to však najviac môže byť päť hodín počas celej volebnej kampane. Vysielatelia musia zabezpečiť, aby vysielanie politickej reklamy bolo zreteľné označené a oddelené od ostatných relácií odvysielaním oznamu, že ide o platenú politickú reklamu. Pre komunálne voľby platí aj 48-hodinové informačné predvolebné moratórium, ktoré následne trvá aj počas samotných volieb, teda aj v sobotu 27. novembra, do 22:00. Výsledky prieskumov verejnej mienky ku komunálnym voľbám sa dajú zverejňovať do 20. novembra do 7:00. Podrobnosti o kampani možno nájsť aj TU Starostov, primátorov a poslancov zastupiteľstiev si budeme voliť v sobotu 27. novembra, od 7:00 do 20:00 v 2 926 obciach, vrátane mestských častí Bratislavy a Košíc.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Učiteľské noviny budú písať noví ľudia. Štátny inštitút odborného vzdelávania (ŠIOV) vyhlásil výberové konanie na dodávku redakčných služieb. Pre nového dodávateľa sa ŠIOV rozhodol po jarnom vládnom audite, ktorý odhalil viacero nedostatkov. Zmluvu s vtedajším dodávateľom, Združením Učiteľské noviny, v júni rozviazal. "Obsah novín dodávala skupina ľudí, ktorá nemala v poriadku papiere. Ľudia, ktorí pracovali v redakcii, neboli uvedení v dokumentácii," povedala agentúre SITA hovorkyňa rezortu školstva Miriam Žiaková. Podľa jej slov išlo skôr o formálnu chybu. Za obsah 34 vydaní dvojtýždenníka pre pedagógov je inštitút ochotný zaplatiť viac než 351-tisíc eur bez DPH. Pôjdu na to peniaze zo štrukturálnych fondov EÚ a časť zo štátneho rozpočtu. Žiaková povedala, že školy budú noviny dostávať aj naďalej zadarmo. Z informácií na internetovej stránke inštitútu vyplýva, že ŠIOV od nového dodávateľa požaduje, aby Učiteľské noviny pripravoval vo vlastných priestoroch. Uchádzači môžu predkladať ponuky do 12. novembra do 10:00, kedy sa budú otvárať obálky. Víťaz súťaže bude písať Učiteľské noviny od uzavretia zmluvy približne v polovici decembra tohto roku do 31. augusta 2012. Rozhodne o ňom najnižšia cenová ponuka bez DPH. Dvojtýždenník pre učiteľov obnovil v roku 2007 bývalý minister školstva Ján Mikolaj. Jeho predchodca Martin Fronc ho zrušil pre neefektívne hospodárenie. Vlani týždenník Trend upozornil, že Mikolajov rezort obstaral dodávateľa na tlač a distribúciu novín za 1,25 milióna eur v zrýchlenom režime. Na predloženie ponúk mali záujemcovia dva týždne. Zvíťazila jediná prihlásená firma Versus, ktorú kontroluje v tlačiarenskom biznise známy Ivan Kmotrík. Spoločnosť tlačila a distribuovala noviny aj pred vyhlásením súťaže. Trend vlani napísal, že ak by Učiteľské noviny roznášala Slovenská pošta a nie Versus, štát by ušetril až dvestotisíc eur.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia pripravuje informatívno-osvetovú kampaň pred komunálnymi voľbami 2010, pre ktorú vyčlení vo svojom vysielaní dve vydania relácie Regionálny denník (8.11. a 22. 11. 2010). Okrem toho STV vyhradí na obdobie, stanovené zákonom č. 346/1990, od 10. novembra 2010 do 25. novembra 2010 vo svojej vysielacej štruktúre denne priestor v rozsahu 20 minút na vysielanie politickej reklamy a to v 3 vysielacích blokoch na Jednotke – o 16.30 hod., 18.00 hod. a 20.00 hod. a dvoch vysielacích blokoch na Dvojke – 18.00 hod. a 19.55 hod. Počas komunálnych volieb, v sobotu 27. novembra 2010 odvysiela STV dve vydania Mimoriadnych správ, ako aj večerné Volebné štúdio, v ktorom budú diváci oboznámení s predbežnými výsledkami volieb. Výsledky komunálnych volieb budú hlavnou témou relácie O 5 minút 12 špeciál v nedeľu 28. novembra 2010 od 11:55 na Jednotke.

Zomrel Peter Jezný

Zomrel Peter Jezný

Vo veku 67 rokov dnes zomrel bývalý režisér a umelecký šéf činohry Divadla Jozefa Gregora Tajovského vo Zvolene a dlhoročný rozhlasový pracovník Peter Jezný. Narodil sa 8. júna 1943. Od roku 1973 bol režisérom a od roku 1990 šéfrežisérom Slovenského rozhlasu (SRo). Venoval sa predovšetkým pôvodnej slovenskej tvorbe. Za rozhlasovú režijnú tvorbu získal viacero ocenení: 1. cenu v Celoslovenskej rozhlasovej žatve za nahrávku dramatizácie A. Maltza Putovanie Simona Mc Keevera (1986), Výročnú cenu ZSDU za réžiu hry T. Čiladzeho Hniezdo na 8. poschodí (1986), 1. cenu v Celoslovenskej rozhlasovej žatve za réžiu hry K. Ilavského Čierny bocian (1987). Ďalej získal 1. cenu v Žatve Slovenského rozhlasu za réžiu dramatizácie S. Rakúsa Pieseň o studničnej vode (2000), 1. cenu v Žatve Slovenského rozhlasu za réžiu hry J. Štepitu Muž na teplej žule (2001), 1. cenu v Žatve Slovenského rozhlasu za réžiu hry V. Holana Prelúdiá (2002). Na Festivaloch pôvodných slovenských rozhlasových hier v Piešťanoch získal hlavnú cenu v kategórii hier pre deti a mládež za realizáciu hry E. Fillu Čudná rozprávka (1985). Ďalej bol ocenený prémiou za réžiu hry M. Záletu Keď dorastiem (1987). Hlavnú cenu získal aj v kategórii hier pre dospelých za réžiu hry K. Ilavského Čierny bocian (1989). Hlavnú cenu v kategórii hier pre dospelých a Cenu mesta Bojnice za réžiu hry J. Štepitu Muž na teplej žule (2003). Informácie o tvorbe Petra Jezného pre TASR poskytla Eva Szücsová z Literárno-dramatického centra SRo. Copyright © TASR 2010

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA
Na nového generálneho prokurátora si ešte počkáme: dve kolá voľby v parlamente nepriniesli žiadny výsledok a rokovania budú pokračovať. S akým výsledkom? Diskusná relácia O 5 minút 12 ponúkne ďalší atraktívny duel. V nedeľu, 7. 11. 2010 od 11.55 budú na Jednotke diskutovať predseda NR SR Richard Sulík (SaS) a jeho predchodca Pavol Paška (Smer-SD). SDKÚ-DS si volí nové vedenie. O predsednícke kreslo má záujem iba doterajší šéf strany. Aké bude jej ďalšie smerovanie? Moderátor Radovan Slobodník sa MEDZI 4 OČAMI porozpráva s Mikulášom Dzurindom. Hosťom Zlatice Puškárovej v relácii Na telo v nedeľu 7. novembra 2010 bude minister zahraničných vecí a predseda SDKÚ-DS Mikuláš Dzurinda.Témami sú SDKÚ-DS po sneme, Situácia v strane a Voľba generálneho prokurátora. Pozvanie do diskusnej relácie V politike, ktorú televízia TA3 odvysiela v nedeľu dňa 7. 11. 2010 o 19:55 hod., prijal minister zahraničných vecí Mikuláš Dzurinda. Moderátorka Ľubomíra Oravová sa v rozhovore s Mikulášom Dzurindom (SDKÚ-DS) zameria na aktuálne témy súvisiace s uskutočneným sobotňajším Kongresom SDKÚ-DS. Otvorí otázky spojené s voľbou nového vedenia strany a jej ďalšej činnosti. Predmetom diskusie sa stanú aj témy týkajúce sa situácie v koalícii, vzťahov SDKÚ-DS a strany SMER, ako aj ďalšieho pôsobenia pravice.