DALITO!

22. 10. 2010

EVERGREEN

EVERGREEN
Rozdielne názory na návrh na odvolanie troch členov Rozhlasovej rady Alexandra Koreňa, Evy Jaššovej a Stanislava Hábera, ktorí kandidovali na kandidačných listinách ĽS-HZDS a SNS v júnových parlamentných voľbách, prezentovali dnes v parlamente zástupcovia koalície a opozície. Návrh na odvolanie na podnet Aliancie Fair-play predložila dvojica poslancov za SaS Jana Kiššová a Jozef Viskupič. Opoziční poslanci odvolávanie spochybňujú. „Je neuveriteľné, ako sa každý deň vaša argumentačná rovina mení,“ adresoval im Kamil Krnáč z SaS. Dušan Jarjabek zo Smeru-SD navrhol doplniť uznesenie o odvolaní spomínaných troch členov rady aj o ďalšieho člena rady Františka Baluna. „Ten kopal a kope za KDH,“ priblížil pred plénom. „Spochybňujem, že Aliancia Fair-play je naozaj fair-play. Dôkazom toho je kolega Balun, v prípade ktorého konala nefair-play,“ vyhlásil. Ako podotkol, v čase, keď sa majú nanovo kreovať mediálne rady, má opozícia isté podozrenia, prečo návrh na odvolanie trojice prichádza. Na Jarjabkov návrh reagoval Pavol Abrhan z KDH, podľa ktorého nemajú s návrhom problém. Žiadajú však, aby Balun dostal rovnakú možnosť obhajovať sa pred výborom ako Koreň, Jaššová a Háber. „Ja budem pri rovnakom porušení hlasovať aj pri tejto trojici rovnako ako aj pri Balunovi,“ zdôraznil. Poslanci, ktorí podpísali návrh na doplnenie uznesenia o odvolanie Baluna, by však mali podľa neho tiež hlasovať rovnako tak pri Balunovi, ako aj pri trojici členov. „Som šokovaný vaším vystúpením. Chcete dať poslancom príkaz, ako majú hlasovať?“ zareagoval na Abrhana Jarjabek, podľa ktorého kresťanský demokrat prekročil mieru ústavnosti tohto parlamentu. „Som šokovaný vaším šokovaním. Ja som od vás žiadal len to, aby ste hlasovali rovnako pri vašom podaní, ako pri podaní na odvolanie trojice členov,“ odpovedal mu Abrhan. V podobnom duchu sa niesli viaceré príspevky v rozprave trvajúcej zhruba dve hodiny. „Bola porušená procedúra rokovacieho poriadku o odvolávaní člena Rady,“ je presvedčená predsedníčka výboru pre nezlučiteľnosť funkcií Renáta Zmajkovičová zo Smeru-SD. Ako poukázala, k porušeniu došlo už tým, že predseda NR SR svojvoľne preložil tento bod zo septembrovej schôdze na októbrovú. Koreň, Jaššová a Háber avizovali, že v prípade odvolania sa obrátia na Ústavný súd SR. Hlasovať o ich odvolávaní budú zákonodarcovia na budúci týždeň, kedy schôdza pokračuje tretím rokovacím týždňom. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Graham Crowden

Zomrel Graham Crowden
V utorok 19. októbra skonal vo veku 87 rokov britský herec Graham Crowden známy predovšetkým zo seriálov A Very Peculiar Practice (1986 - 1992) a Waiting for God (1990 - 1994). Informovala o tom jeho agentka Sue Grantley, ktorá však neuviedla príčinu hercovho úmrtia Clement Graham Crowden sa narodil 30. novembra 1922 v Edinburghu a svoju hereckú kariéru odštartoval v divadle. Jeho prvým filmom bola komédia The Bridal Path z roku 1959. Celkovo účinkoval vo viac ako dvadsiatke snímok a taktiež v niekoľkých seriálov. Zanechal po sebe štyri deti a manželku Phyllidu, s ktorou bol ženatý 58 rokov. Informáciu zverejnila webová stránka news.bbc.co.uk. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Ale je to normálna agentúra, ktorá klienta sprostredkovala . Takéto veci nebudem hovoriť. Nie sme štátna firma.“ Martin Ryba, marketingový šéf hokejového zväzu

„S Tiposom máme štandardnú zmluvu. Môže byť rád, že má takú značku, ako je HC Slovan.“ Maroš Krajči. generálny manažér Slovana

"Muž môže biť svoju ženy a deti, ak bitka nezanechá fyzické stopy." Najvyšší súd Spojených arabských emirátov

Pozvánka

Pozvánka
Na Fakulte masmédií Paneurópskej vysokej školy (PEVŠ) v Bratislave bude v pondelok 25. októbra o 15. hodine prednášať známy americký karikaturista Daryl Cagle. Ako karikaturista začal pracovať v 90. rokoch, pričom pôsobil pre Tribune Media Services, Gannett či Slate.com. Od roku 2005 je karikaturistom najsledovanejšieho spravodajského webu v Spojených štátoch MSNBC.com. Pred časom vydal ďalšiu zo série knižiek karikatúr a komiksov The Best Political Cartoons of the Year, 2010 Edition (Najlepšie politické karikatúry roka). Workshop a prednáška sa uskutočnia pod záštitou veľvyslanca USA na Slovensku Theodora Sedgwicka. TASR informoval dekan Fakulty masmédií PEVŠ Samuel Brečka. Copyright © TASR 2010

21. 10. 2010

Zomrel Robert Katz

Zomrel Robert Katz
V stredu 20. októbra skonal vo veku 77 rokov americký spisovateľ, scenárista a historik Robert Katz. Katz zomrel v nemocnici v talianskom Toskánsku na komplikácie spojené s operáciou, počas ktorej mu deň predtým odstránili z tela nádor. Informovala o tom jeho manželka Beverly Gerstel. Robert Katz sa narodil 27. júna 1933 v newyorskom Brooklyne a hlavnou témou jeho výskumu a odborných kníh bola moderná história Talianska. V tejto krajine taktiež dlhodobo žil. Okrem toho je aj autorom niekoľkých románov vrátane titulu Prejazd Kassandra, na základe ktorého napísal scenár k rovnomennému filmu z roku 1976. Zanechal po sebe dve deti a manželku Beverly Gerstel, s ktorou sa oženil v roku 1957. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !

Zomrel Bob Guccione

Zomrel Bob Guccione
Zakladateľ jedného z najpopulárnejších erotických časopisov na svete Penthouse Bob Guccione zomrel v stredu v zdravotníckom zariadení Plano Specialty Hospital v Dallase. Skonal vo veku 79 rokov, potvrdili to členovia jeho rodiny. Guccione prehral boj s rakovinou pľúc, ktorou trpel niekoľko rokov. Rodák z New Yorku založil magazín Penthouse v roku 1956 vo Veľkej Británii, od septembra 1969 ho začali predávať aj v USA. Už od jeho vzniku patrí k veľkým konkurentom Hefnerovho Playboya. Obrovský úspech zaznamenalo číslo zo septembra 1984, v ktorom uverejnili akty prvej Miss America s tmavou pleťou Vanessy Williams. Fotografie však do časopisu umiestnili bez jej vedomia, kráska vzápätí podala žalobu, neskôr ju stiahla. Z úspešného čísla sa údajne predalo až šesť miliónov kópií a septembrový Penthouse tak zarobil približne 14 miliónov amerických dolárov. V roku 2002 bol pre finančné problémy nútený vydražiť jeho umeleckú zbierku obrazov, do ktorej patrili aj diela od Salvadora Dalího, Georgesa Henriho Rouaulta či Vincenta van Gogha. V roku 2003 vyhlásilo vydavateľstvo magazínu General Media bankrot a Guccione rezignoval na post výkonného riaditeľa spoločnosti Penthouse International. Okrem iného založil magazíny Omni, Viva a Longevity. Podnikateľ bol štyri razy ženatý, mal dve dcéry a troch synov. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Komentár k bilancii Trojky 2008 2010

Komentár k bilancii Trojky
2008 - 2010

View more documents from celamko.

20. 10. 2010

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Národná rada SR stále nemá jasný právny názor na odvolávanie trojice členov Rozhlasovej rady Alexandra Koreňa, Evy Jaššovej a Stanislava Hábera, ktorí kandidovali v júnových parlamentných voľbách. Stanovisko ku kompetenčnému sporu medzi plénom a parlamentným výborom pre nezlučiteľnosť funkcií nezaujal ani ústavnoprávny výbor národnej rady, ktorý sa ním dnes na žiadosť predsedu parlamentu Richarda Sulíka zaoberal. Šéf NR SR chcel od výboru počuť názor, či má plénum kompetencie zaoberať sa odvolávaním členov rady. V hlasovaní vo výbore neprešlo ani jedno z troch navrhovaných uznesení a situácia sa nikam neposunula. Platné uznesenie k odvolaniu trojice neprijal v septembri ani gestorský mediálny výbor a v utorok pre neprijatie platného uznesenia konanie zastavil aj výbor pre nezlučiteľnosť funkcií. Návrh na odvolanie troch členov rady za ich kandidatúru v parlamentných voľbách navrhli na podnet Aliancie Fair-play poslanci za SaS. Háber a Koreň kandidovali neúspešne za ĽS-HZDS a Jaššová sa neúspešne snažila presadiť na kandidátke SNS. Právny spor spočíva v tom, že nie je jasné, podľa ktorého zákona možno členov Rady odvolať - či na základe porušenia zákona o Slovenskom rozhlase alebo na základe ústavného zákona o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov, tzv. zákona o konflikte záujmov. V prípade, že by to bolo podľa ústavného zákona, bola by potrebná na odvolanie ústavná väčšina, teda tri pätiny hlasov všetkých poslancov. Tým, že ani jeden výbor, ktorý sa podaním na odvolanie zaoberal, neprijal platné uznesenie, vzniká problém, či je plénum oprávnené o odvolaní hlasovať. Predseda ústavnoprávneho výboru Radoslav Procházka je presvedčený, že plénum má kompetenciu zaoberať sa odvolávaním spomínanej trojice. S tým súhlasí aj Jana Laššáková zo Smeru-SD, podľa ktorej však tú kompetenciu má aj výbor pre nezlučiteľnosť funkcií. „Ak sa tým bude zaoberať plénum, bude to čisto politické rozhodnutie,“ vyhlásil jej spolustranícky kolega Ľubomír Petrák, ktorý poukázal, že pri odvolávaní sa nemôže oprieť o stanovisko výboru pre nezlučiteľnosť funkcií. „Ja si myslím, že z hľadiska snahy odvolať týchto ľudí je dramatický rozdiel vo výklade,“ zhodnotil situáciu Miroslav Číž zo Smeru. Odvolávanie trojice členov Rozhlasovej rady bolo na programe septembrovej schôdze, no pre nejasnosti tento bod presunuli na októbrové rokovanie. Jednoznačné stanovisko ku kompetencii národnej rady odvolávať ich však stále neexistuje. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Slovensko nezaujíma prvé priečky v hodnotení slobody tlače vo svete, je na 35. mieste. Oproti minulému roku si však polepšilo, keď poskočilo o deväť miest. oproti roku 2009. Vyplýva to z rebríčka, ktorý zostavuje organizácia Reportéri bez hraníc. "Reportéri bez hraníc opakovane zdôraznili svoje obavy v súvislosti so zhoršujúcou sa situáciou v oblasti slobody tlače v Európskej únii a index pre rok 2010 potvrdzuje tento trend. Trinásť z 27 členských krajín EÚ su v top dvadsiatke, no niektoré zo zostávajúcich 14 sú v rebríčku veľmi nízko," píše sa v materiáli. Sloboda tlače nefunguje tak, ako má napríklad v Taliansku, ktoré je vo svetovom meradle na 49. mieste, Rumunsko skončilo v hodnotení 52. a Grécko a Bulharsko sa delia o 70. priečku. Reportéri bez hraníc upozorňujú aj na fakt, že rozdiely medzi dobrými a zlými výkonmi sa prehlbujú. Slovensko zostáva niekde v prostriedku, tento rok sa delí o 35. priečku so Surinamom. Pre porovnanie všetky ostatné krajiny Visegrádskej štvorky Slovensko predbehli. Na 32. priečke je Poľsko a o 23. miesto sa delia Maďarsko a Česko. Slovensko Reportéri bez hraníc hodnotia aj osobitne, píšu o ňom, že "sa práve vynára z divokej éry expremiéra Roberta Fica". V roku 2007 zaradili Reportéri bez hraníc Slovensko na tretie miesto. Napriek obavám organizácie sa však naďalej ukazuje, že nie všade v Európe je situácia zlá. Prvé sa umiestnili znova výhradne európske krajiny, prevažne sú to štáty zo severu starého kontinentu - Fínsko, Island, Holandsko, Nórsko, Švédsko a Švajčiarsko. Všetky tieto krajiny sa už v minulosti na prvom mieste ocitli. Reportéri bez hraníc hodnotia krajiny z pohľadu slobody tlače od roku 2002.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Ťažko sa vyjadriť k niečomu, čo nemáte, reagovala na dnešnej Rozhlasovej rade generálna riaditeľka Slovenského rozhlasu (SRo) Miloslava Zemková na diskusiu o zlúčení Slovenskej televízie a SRo. Rovnaké stanovisko zaujíma aj predseda Rozhlasovej rady Igor Gallo. Kým vedenie a rada verejnoprávneho rozhlasu nepoznajú paragrafové znenie zákona o novej verejnoprávnej inštitúcii s predbežným názvom Slovenský rozhlas a televízia (SRTV), ktorá má od budúceho roka vzniknúť zlúčením rozhlasu a televízie, nechcú tento plán bližšie komentovať. Vznik SRTV avizoval minister kultúry Daniel Krajcer 12. októbra. Legislatívny zámer by mal byť na webstránke ministerstva kultúry zverejnený v najbližších dňoch. "Úvahy o takomto zlúčení sú legitímne a neprebiehajú len u nás, ale aj v tých štátoch Európskej únie, ktoré ešte majú samostatne inštitucionalizované rozhlasy a televízie," povedala pre agentúru SITA Zemková. Plán na vznik jedného verejnoprávneho média zlúčením televízie a rozhlasu považuje za zapojenie sa do tejto diskusie. Zemková, ktorá je členkou pracovnej skupiny odborníkov ministerstva kultúry na prípravu legislatívy na vznik SRTV, upozorňuje, že na návrh zákona, ktorý vyplynie z rokovaní komisie sa bude pozerať "z hľadiska svojej pozície, svojej funkcie, z hľadiska pozície generálneho riaditeľa Slovenského rozhlasu. A to môže byť problém". Napriek tomu chce do práce skupiny prispieť skúsenosťami. "Ale ak by som mala pochybnosť, či to nie je konflikt záujmov alebo či nie som brzdou nejakého procesu, ak prídem do tohto momentu, tak asi budem zvažovať zotrvanie v tej expertnej skupine. Je to skôr môj vnútorný problém," povedala pre SITA. Zemková sa však chce snažiť o to, aby v "akomkoľvek druhu spojenia bol rozhlas dostatočne autonómny na to, aby mohol ďalej vystupovať ako Slovenský rozhlas a aby sa presne to, čo sa nazýva fenomén rozhlasáctvo a čo má tradíciu v tom dobrom slova zmysle už 85 rokov, tak aby to nezaniklo". Člen Rozhlasovej rady Vladimír Talian upozornil, že v komisii, ktorá pripravuje legislatívny zámer, je len jeden človek za rozhlas. Obáva sa preto, aby rozhlas nebol v prípravách na zlúčenie a potom i v novej verejnoprávnej inštitúcii ukrátený. Niektorým členom rady sa nepozdáva rýchlosť, s akou sa má zlučovať STV a SRo. Zemková tiež upozornila, že myšlienka nie je nová. "Nemám v rukách naozaj paragrafové znenie, ale treba povedať, že tá myšlienka spájania nie je nová. ...Objavila sa niekedy pred ôsmimi - deviatimi rokmi, keď o nej začal diskutovať vtedajší riaditeľ Slovenského rozhlasu, môj predchodca Jaroslav Rezník," povedala pre SITA. Zároveň pripomenula, že podobná diskusia bola aj za bývalého ministra kultúry Mareka Maďariča v rokoch 2006 a 2007, keď si ministerstvo kultúry dalo vypracovať štúdiu o priestorových a postupne aj inštitucionálnych možnostiach zlúčenia STV a SRo. "Naozaj sa nemožno tváriť, že ... nikdy sme o tom nerozmýšľali a nikdy sme nič nespracovávali, nie je to tak," povedala Zemková. O rôznych spôsoboch spojenia verejnoprávnych médií sa diskutovalo aj na konferencii, ktorú rozhlas organizoval spolu s Európskou vysielacou úniou (EBU) 1. októbra. K legislatívnemu zámeru zlúčiť STV a SRo sa má dnes poobede druhý raz stretnúť skupina odborníkov na ministerstve kultúry, pre agentúru SITA to potvrdila hovorkyňa ministerstva Eva Chudinová. Skupina, ktorá pripomienkuje legislatívny návrh na vznik SRTV, sa po prvýkrát stretla 15. októbra a dnes by mala prediskutovať paragrafové znenie návrhu. Po zapracovaní stanovísk a pripomienok členov skupiny by sa návrh mal zverejniť. Mohlo by to byť v najbližších dňoch, avizovala hovorkyňa. Členmi skupiny sú generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková, predseda Rady pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Miloš Mistrík, člen RVR Peter Abrahám, dekan Fakulty masmédií Paneurópskej vysokej školy Samuel Brečka, predseda Dozornej komisie STV Miroslav Galamboš, bývalý predseda Rady STV a analytik Inštitútu pre verejné otázky Miroslav Kollár, člen Rady STV Andrej Miklánek, predseda Správnej rady IPI Slovensko Pavol Múdry a Vladimír Klimeš (člen SaS) a tiež zástupcovia ministerstva kultúry, dodala Chudinová. Rozhlasová rada dnes podporila zachovanie Rádia_FM ako jedného z okruhov Slovenského rozhlasu. Vyjadrila sa tak po medializovaní možného zrušení Rádia_FM po zlúčení STV a SRo. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Festival Cena Dunaja 2010

Festival Cena Dunaja 2010
Slovenská televízia pripravuje na 21. až 24. októbra 2010 v Bratislave nesúťažnú prehliadku audiovizuálnej tvorby pre deti a mládež Prix Danube – Cena Dunaja 2010. Festival počas októbra rezonuje aj vo vysielaní Dvojky STV. Súčasťou mimoriadneho 20. ročníka festivalu Cena Dunaja – Prix Danube, ktorého ambíciou je interaktívnou formou pritiahnuť nielen detských divákov k obrazovke verejnoprávnej televízie a pripomenúť si zlatý vek detských programov v STV, bude medzinárodná konferencia Mediálna výchova v otvorenom priestore a ďalšie sprievodné podujatia. Záštitu nad podujatím prevzal Minister kultúry a cestovného ruchu SR Daniel Krajcer. Korene medzinárodného festivalu televíznych programov pre deti a mládež siahajú do roku 1971. V roku 2007, keď sa Prix Danube – Cena Dunaja konala naposledy, súťažilo 218 programov z 39 krajín. Viac informácií ponúka internetový špeciál Ceny Dunaja Po celý október festival rezonuje vo vysielaní Dvojky STV. V sobotu 16. októbra o 11.10 h dokumentárny film Cena Dunaja 2007 pripomenie priebeh predchádzajúceho ročníka. Bezprostredne po ňom nielen najmenším divákom ponúkne Dvojka sériu známych a obľúbených ´večerníčkových´ rozprávok: Pásli ovce valasi (Ako Kubko s Maťkom búrku naháňali), Strigôňove Vianoce (Dievčičkine bábiky), Vták Gabo (Vták Gabo na filmovom festivale), Hlavičkove rozprávky (Ako sa Lomnička vystatovala), Prečo (Prečo majú lienky na chrbte bodky), O Petrovi (Peter píše domácu úlohu), Nikto nie je doma (Ocot), O dievčatku Makovičke (O dievčatku Makovičke a machuli Čunčovej), Čin-Čin (Bitka). Názory našich i zahraničných odborníkov, tvorcov a teoretikov na mediálnu výchovu a na vzťah verejnoprávne médiá a deti, zaznejú v diskusnej relácii vo štvrtok 21. októbra o 22.05 h. Medzi diskutujúcimi budú aj kreatívny riaditeľ holandského verejnoprávneho televízneho kanála pre deti a mládež Jan Willem Bult a odborníčka na mediálnu výchovu z Rakúska Suzanne Krucsay. Októbrové nedele na Dvojke patria najkrajším rozprávkam z Ceny Dunaja: Ivko a jeho mať (10.10. o 12.45 h), Poviem mu to sám (17.10. o 12.30 h), Sokoliar Tomáš (24.10. o 13.15 h), Snehuliaci (31.10. o 13.10 h). Slávnostný galavečer festivalu v nedeľu 24. októbra o 20.00 h na Dvojke bude venovaný predovšetkým tvorcom detských programov, ktoré získali mnohé ocenenia v domácich i zahraničných súťažiach a na festivaloch.

Zomrel Tom Bosley

Zomrel Tom Bosley
Vo veku 83 rokov zomrel americký herec Tom Bosley. Webový celebrity portál TMZ informoval, že posledný raz vydýchol obklopený svojou rodinou v jeho dome v Palm Springs. Osudnou sa mu stala stafylokoková infekcia. Bosleyho preslávila najmä rola hlavy rodiny Cunninghamovcov v seriáli Happy Days (1974-1984). Okrem toho si zahral v snímkach ako Oheň a dážď (1989), Šťastné a veselé Vianoce (2002), Smrtiaca spoveď (2005) či Túlavý anjel (2006). Hercom zostal až do posledných mesiacov života, naposledy sa objavil po boku Jennifer Lopez v romantickej komédii Záložný plán (2010).

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1.TELEVÍZNE NOVINY* - Markíza ; 2.Modré z neba –Markíza ; 3. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT -TV JOJ; 4.NAJLEPŠIE POČASIE*- TV JOJ ;5. Ostreľovač –Markíza; 6.Ordinácia v ružovej záhrade IV. -Markíza ; 7.Športové noviny* -Markíza; 8. ŠPORT* -TV JOJ ; 9. NOVINY TV JOJ*- TV JOJ; 10. TALENTMANIA -Markíza ; 11.Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza ; 12.Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza ; 13.Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza ; 14.Nočné Televízne noviny* -Markíza ; 15. TALENTMANIA -Markíza ; 16. Počasie*- Markíza ; 17. Panelák*- TV JOJ ; 18. Riskni to s Polly- Markíza ; 19. Pošta pre Teba -Jednotka ; 20 KRIMI NOVINY* -TV JOJ

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

19. 10. 2010

STV NEWS

STV NEWS
Parlamentný výbor pre kultúru a médiá nie je spokojný s dnešným vysvetlením zástupcov Rady Slovenskej televízie (STV) o situácii vo verejnoprávnej televízii. Výbor sa na svojom rokovaní venoval len jedinému bodu programu - situácii v STV. Rokovanie sa skončilo bez prijatia uznesenia. Skutočný stav v STV sa chystá preveriť na poslaneckom prieskume, ktorý by mal byť začiatkom novembra. O tom, že televízia nie je v dobrej kondícii, svedčí aj očakávaná účtovná strata STV, o ktorej médiá informoval predseda Dozornej komisie STV Miroslav Galamboš, ku koncu roka by mala dosiahnuť 16 až 17 mil. eur. Podľa predsedu Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá Dušana Jarjabka (Smer-SD) informácie od vedenia Rady a Dozornej komisie STV potvrdili "naše chcenie urobiť v Slovenskej televízii poslanecký prieskum". Ako dodal pre médiá, výbor sa snaží riešiť situáciu v televízii tým, že sa domáha "informácií o tom stave, ktorý v súčasnosti v Slovenskej televízii je". Na prieskume chcú preveriť aj zmluvy, diskutovať o príčinách dlhu STV, zistiť skutočný stav, jeho príčiny a dohodnúť sa, čo ďalej a ako sa situácia dá riešiť, "no a hlavne potvrdiť si, alebo nepotvrdiť si tie riešenia, ktoré predkladá súčasný minister kultúry". "Dozvedeli sme sa, že rada nevie, čo urobí", povedala k výsledku dnešného rokovania Výboru NR SR pre kultúru a médiá členka výboru, poslankyňa za SDKÚ-SD Magda Vášáryová. "Tie informácie, čo sme dostali, to sú informácie, ktoré my dávno máme. Nedozvedeli sme sa nič nového a nedostala som odpoveď na moju, podľa mňa zásadnú otázku, čo mieni rada urobiť v najbližšej budúcnosti," zdôvodnila pre médiá Vášáryová svoju nespokojnosť. Zároveň to bol dôvod, prečo koaliční poslanci nehlasovali za uznesenie o tom, že výbor sa oboznámil so situáciou v STV. Vášáryová tiež neprijíma tvrdenie prvého podpredsedu Rady STV Richarda Herrgotta, ktorý po odstúpení Martina Kákoša z postu predsedu dočasne vedie Radu STV, že sa nenaplnili všetky zákonné dôvody na odvolanie generálneho riaditeľa STV Štefana Nižňanského z funkcie. "Rada nemôže schvaľovať zmluvy, rada sa k nim nedostane, rada má ale jednu zásadnú právomoc - a to je, že volí a odvoláva generálneho riaditeľa televízie. Ja si myslím, že tie štyri kritéria - tri z nich minimálne už boli naplnené, možno už pred trištvrte rokom," dodala pre médiá. "STV momentálne má záväzky vo výške približne 12 miliónov eur, z toho po lehote splatnosti je približne 9 miliónov eur," priblížil médiám predseda Dozornej komisie STV Miroslav Galamboš. V porovnaní s minulými rokmi je to nárast. "Tento nárast bol zaznamenaný hlavne od druhej polovice tohto roka. ...Dá sa povedať, že ide o nárast približne o 60 až 70 percent," doplnil Galamboš. Predpokladá, že koncom roka budú účtovné záväzky STV 16 - 17 miliónov eur. "Samozrejme, to sú veci, ktoré sa dajú v budúcom roku sanovať, ale na úkor výrazného obmedzenia kvality a rozsahu vysielania Slovenskej televízie," myslí si šéf Dozornej komisie STV. Najväčšie záväzky podľa Galamboša vznikli zle naplánovanými príjmami z reklamy na tento rok. "Považujem to za najväčšiu subjektívnu príčinu," zdôraznil. Na dlhu sa podieľajú aj záväzky nezahrnuté priamo v účtovníctve vo výške 6 až 10 miliónov eur. Sú najmä z prehratých súdnych sporov, ale ide aj o poplatky právnikom za vyhraté súdy. Dozorná komisia a aj Rada STV na to vedenie pri schvaľovaní rozpočtu na tento rok upozorňovali. Pri schvaľovaní rozpočtu im tiež prekážalo, že vedenie televízie počíta aj s príjmov z kompenzácie za výpadok z tzv. koncesií za oslobodených a čiastočne oslobodených platcov. Kompenzáciu v minulých rokoch STV aj SRo síce dostali, tento rok im ju však nesľúbil ani predchádzajúci minister kultúry Marek Maďarič, ani súčasný Daniel Krajcer. Rada aj komisia pri schvaľovaní rozpočtu zaviazali vedenie STV, že ak sa príjmy nebudú do konca prvého polroka napĺňať podľa plánu, musí byť rozpočet prepracovaný, musia sa prijať úsporné opatrenia na zabezpečenie vyváženého hospodárenia. Manažment prepracovaný rozpočet predložil, oba kontrolné orgány STV ho však odmietli. Preto platí pôvodný rozpočet. "Nemôže Dozorná komisia určiť manažmentu, ako má prepracovať rozpočet. Môže buď schváliť, alebo neschváliť," dodal Galamboš s tým, že za relevantné riešenie považuje "dokázať premietnuť momentálny dlh STV, či už úplne alebo čiastočne do rozpočtu budúceho roka, čo by znamenalo rázne obmedzenie rozsahu a kvality vysielania STV. Inak sa dlh bude prehlbovať." Katastrofálny stav v hospodárení STV je jedným z hlavných dôvodov rýchlej transformácie verejnoprávnych STV a SRo. Od budúceho roka sa majú zlúčiť do jednej verejnoprávnej inštitúcie - Slovenský rozhlas a televízia (SRTV), v utorok 12. októbra to avizoval minister kultúry Daniel Krajcer. Na tlačovej konferencii tiež konštatoval, že za situáciu v STV "má naozaj plnú zodpovednosť aj rada, ktorá dlhodobo nekonala. Podľa medializovaných informácií STV podpísala koncom minulého roka prakticky nevypovedateľnú zmluvu so spoločnosťou Towercom na vysielanie programových služieb STV v prvom a verejnoprávnom multiplexe. Zmluva na približne 200 mil. eur je na 15 rokov s možnosťou predĺženia o päť rokov. Nižňanský v príhovore 4. októbra v závere Správ STV odmietol informácie, podľa ktorých by STV hrozil kolaps. Priznal, že STV má vážne ekonomické problémy a odmietol, že by STV pod jeho vedením podpísala nevypovedateľnú zmluvu so spoločnosťou Towercom. TV v lete právoplatne prehrala súdny spor so spoločnosťou Omega Plus, ktorá ju žalovala pre vypovedanie zmluvy na výrobu predpovede počasia. Zmluvu podpísali v roku 1997 za riaditeľovania Igora Kubiša, vypovedaná bola za riaditeľa Milana Materáka. Podľa verdiktu má televízia zaplatiť firme priznanú istinu 2 826 584,88 eura a trovy konania 157 397,96 eura. Rozsudok nadobudol právoplatnosť 31. augusta.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TA 3 NEWS

TA 3 NEWS
Hosťom relácie Téma dňa na TA3 bude dňa 20. októbra 2010 americký finančník a známy filantrop George Soros. V diskusii s moderátorom Petrom Bielikom bude maďarský rodák v štúdiu TA3 hovoriť najmä o projekte sociálnej inklúzie Rómov. Podľa avizovaných plánov by chcel Soros vytvoriť v Európskej únii spoločné sociálne štandardy, pričom touto myšlienkou sa začal zaoberať najmä po deportáciách Rómov z Francúzska. Téma dňa patrí medzi nosné publicistické relácie televízie TA3. Reflektuje aktuálne témy daného dňa z rôznych oblastí života s cieľom odhaliť príčiny a dopad konkrétnych udalostí na ľudí. V programovej štruktúre spravodajskej televízie je zaradená v pracovných dňoch s vysielacím časom o 19:55.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Na základe podpísania zmluvy o postúpení televíznych práv na vysielanie slovenskej hokejovej Slovnaft extraligy medzi spoločnosťami Chello Central Europe a Pro-Hokej a. s. sa zápasy najvyššej slovenskej súťaže začnú vysielať od piatka 22. októbra 2010 na televíznych staniciach Sport 1 alebo Sport 2 v riadnych hracích dňoch so začiatkom o 18.00 h. Prvým priamy prenos uvidia diváci zo zápasu 18. kola HC'05 Banská Bystrica - HC Košice. Na základe vzájomnej dohody sa od 22. 10. 2010 skracuje prestávka medzi tretinami z 18 minút na 15 vo všetkých zápasoch Slovnaft extraligy. "Dúfam, že sa všetko dobre rozbehne. Do konca roka pôjde minimálne o jeden prenos týždenne a od januára sa tento počet zvýši na minimálne dva týždenne až do konca základnej časti súťaže. Na základe dohody s televíznou spoločnosťou sme skrátili prestávky o tri minúty a nebudeme robiť výnimky. Novinku začneme uplatňovať prvý raz v tohtotýždňových piatkových zápasoch," uviedol pre agentúru SITA Vladimír Paštinský, riaditeľ spoločnosti Pro-Hokej, ktorá je riadiacim orgánom Slovnaft extraligy.

Rozpis televíznych zápasov hokejovej Slovnaft extraligy v roku 2010:

18. kolo - piatok 22. októbra: HC'05 Banská Bystrica - HC Košice ; 20. kolo - piatok 29. októbra: MsHK DOXXbet Žilina - HC Slovan Bratislava ; 23. kolo - piatok 5. novembra: HC Košice - HKm Zvolen ; 26. kolo - piatok 19. novembra: HC'05 Banská Bystrica - HC Slovan Bratislava ; 27. kolo - nedeľa 21. novembra: HC Košice - HC'05 Banská Bystrica (prípadná zmena - utorok 23. novembra) ; 28. kolo - piatok 26. novembra: HC Košice - HC Slovan Bratislava ; 31. kolo - piatok 3. decembra: HC Slovan Bratislava - HKm Zvolen ; 34. kolo - piatok 10. decembra: HK 36 Skalica - HC Slovan Bratislava ; 36. kolo - utorok 21. decembra: HC'05 B. Bystrica - HC Košice ; 37. kolo - štvrtok 23. decembra: HC Slovan Bratislava - HC Košice ;38. kolo - utorok 28. decembra: MsHK DOXXbet Žilina - HC Slovan Bratislava

Poznámka: Začiatky zápasov sú o 18.00 h, prestávky medzi tretinami budú len 15-minútové. Zmena programu je vyhradená.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS

Slovenská televízia dnes 19. októbra 2010 o 22.10 h na Dvojke odvysiela naživo mimoriadne vydanie relácie Večer na tému... Venovať sa bude financovaniu verejnoprávnych médií. Účasť na diskusii prisľúbili poslanci Výboru Národnej rady Slovenskej republiky pre kultúru a médiá, generálni riaditelia Slovenského rozhlasu a Slovenskej televízie, zástupcovia štátnej správy a mediálni obdorníci.

Nám nejako uniklo

Nám nejako uniklo
Vyhlásenie Rady Slovenskej televízie .
Rada STV na svojom mimoriadnom zasadnutí 15. októbra 2010, venovanom akútnym problémom STV, vzala na vedomie rezignáciu M. Kákoša na post svojho predsedu, a v súvislosti s množiacimi sa obvineniami voči Rade STV prijala nasledovné vyhlásenie: Rada STV odmieta zavádzajúce tvrdenia, že nesie plnú zodpovednosť za stav hospodárenia Slovenskej televízie. Tie nie sú podložené faktami a svedčia o tom, že ich autori neakceptujú kompetencie rady, vyplývajúce z platného zákona o STV. Rada STV vo svojich stanoviskách a uzneseniach nikdy neporušila Zákon č. 16/2004 o Slovenskej televízii a neprekračovala kompetencie vymedzené týmto zákonom. Súčasné vyjadrenia niektorých politických predstaviteľov sú v rozpore s princípmi verejnoprávnosti, ktorej hlavným atribútom je nezávislosť Rady STV na vládnej moci a jej zodpovednosť je výlučne voči parlamentu, a nie jeho jednotlivým funkcionárom. Zamýšľané zlúčenie verejnoprávnej televízie a rozhlasu bez zodpovedajúcej analýzy a legislatívnej prípravy vzhľadom na jeho navrhovaný harmonogram považujeme za rizikový pre ich budúcu existenciu. Navrhovaný model budúceho fungovania Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu nesie typické znaky ich zoštátnenia. Bez ohľadu na rétoriku by to znamenalo koniec verejnoprávnosti médií verejnej služby na Slovensku a oslabenie ich programovej a politickej nezávislosti. Tieto tendencie sú aj v rozpore Slovenskom podpísaných viacerých európskych dohovorov. Z návrhov na redukciu vysielacích okruhov je evidentné, že poštátnenie verejnoprávnych médií bude v končenom dôsledku znamenať ich ďalšie obmedzenie a nie rozvoj. Rada STV vždy bola a je pripravená zapojiť sa do skutočnej odbornej diskusie o problémoch verejnoprávnej televízie a hľadania optimálneho modelu ich existencie. Z takejto diskusie vládni predstavitelia Radu STV zatiaľ vylučujú. Akékoľvek rozhodnutia o budúcnosti médií verejnej služby však musia byť podložené argumentami a eliminovaním možných rizík. Rada STV má dôvodné podozrenie z nelegálneho úniku informácií a vyjadruje nad touto situáciou svoje znepokojenie. Rada STV naďalej pri hľadaní modelu existencie médií verejnej služby bude obhajovať všetky atribúty ich verejnoprávnosti. Členovia Rady STV ,V Bratislave 15. 10. 2010 .

18. 10. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Ruskému opozičnému denníku Novaja Gazeta hrozí zrušenie potom, ako ho pokarhal kontrolný orgán za článok s fotografiami o ultranacionalistickej skupine, uviedol denník v pondelok. "Možno nás zavrú," uviedol Sergej Sokolov, zástupca šéfredaktora, v stanovisku zverejnenom na webovej stránke denníka. Sokolov to povedal potom, ako denník dostal pokarhanie od Komisie na kontrolu médií za článok uverejnený v januári o ultranacionalistickej skupine Russkij obraz. Novaja Gazeta zverejnením výňatkov z programu skupiny Russkij obraz a fotografií jej salutujúcich členov so zástavou s nacistickými symbolmi podľa mediálnej komisie "šírila informácie obsahujúce náznaky extrémizmu". Novaja Gazeta sa bráni, že článok a fotografie uverejnila na ilustráciu nebezpečenstva, ktoré také skupiny predstavujú. Denník zverejnil článok o ultranacionalistoch krátko potom, ako jednu z jeho pracovníčok Anastasiu Baburovovú a právnika Stanislava Markelova, ktorý zastupoval antifašistov na súde, zastrelili v Moskve za bieleho dňa. Denník sa na súde snažil proti obvineniu komisie odvolať, no súd jeho argumenty odmietol. Podľa zákona úrady môžu zakázať vydávanie média po dvoch obvineniach mediálnej komisie. Komisia tak však môže urobiť aj po jednom varovaní a jednej neúspešnej sťažnosti na súde. Denník Novaja Gazeta je dlhodobo tŕňom v oku úradov a piati jeho novinári prišli za posledných 10 rokov o život vrátane novinárky Anny Politkovskej, ktorú zastrelili v Moskve v roku 2006.
Týždenník Newsweek vychádzajúci v ruskom jazyku, ktorý často otvorene kritizoval Kremeľ, sa v pondelok poslednýkrát objavil v stánkoch v Rusku. Dôvody sú ekonomické, povedal jeho nemecký vydavateľ. "Sme hrdí na to, že ruské vydanie Newsweeku bolo prominentné, získalo viaceré ocenenia a počas šiestich rokov dosahovalo tú najvyššiu novinársku úroveň," uviedlo nemecké vydavateľstvo Axel Springer v stanovisku. Vydavateľstvo Axel Springer pôsobí v 35 krajinách so 170 titulmi novín a časopisov. Licenciu na ruské vydanie časopisu Newsweek získalo v roku 2004. Šéfredaktor Michail Fišman potvrdil v rozhovore v pondelok, že časopis skončil z ekonomických dôvodov. "Dôvody sú čisto ekonomické. Časopis nevyrábal zisk," povedal Fišman pre ruskú rozhlasovú stanicu Echo Moskvy. Newsweek v ruskom jazyku odvážne ignoroval všetky nevyslovené tabu v Rusku. Časopis zverejňoval uniknuté tajné vládne dokumenty a hrdil sa tým, že nemá "žiadne témy či osoby", o ktorých by nemohol informovať. Bývalý šéfredaktor Leonid Parfjonov bol jedným z najlepších ruských novinárov, ktorého vyhodili z televíznej stanice NTV, pretože odmietol súhlasiť s cenzurovaním jeho reportáží. Súčasný šéfredaktor Fišman sa objavil na videu prokremeľskej mládežníckej organizácie ako v kruhu polonahých mladých žien šnupe kokaín. Na ďalšom obviňujúcom videu podpláca Fišman dopravného policajta. Odchod Newsweeku v rukom jazyku z ruského trhu zredukuje už aj tak malý počet opozičných tlačových médií. Zostávajú len týždenník Novoje Vremja, ekonomický denník Vedomosti a Novaja Gazeta vychádzajúca trikrát týždenne.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Čo furt melie o tej privatizácii ?

Čo furt melie o tej privatizácii ?

Reforma verejnoprávnych médií je podľa ministra kultúry Daniela Krajcera ich záchranou. „Pätnásť rokov sa diskutuje o zmenách verejnoprávnych médií, ale nikdy sa takáto reforma nezačala. My sme našli odvahu i spôsob. Nie je to len reforma, ale aj záchrana. Ak by sme nezačali s reformou, hrozí vážna katastrofa, zánik, alebo privatizácia verejnoprávnych médií. Je to záchrana verejnoprávnych médií na Slovensku,“ vyhlásil Krajcer dnes na tlačovej besede. Podľa Krajcera návrh reformy nijakým spôsobom neohrozuje Slovenský rozhlas. „Návrh reformy garantuje samostatné rozpočtové strediská,“ zdôraznil. Súčasťou idey spoločného verejnoprávneho média zloženého z STV a SRo je aj úvaha o začlenení TASR do tohto projektu. „V programovom vyhlásení vlády máme záväzok, ktorý je formulovaný, že sme zaviazaní urobiť transformáciu TASR. Uvažujeme o alternatíve, že súčasťou celého komplexu by mohla byť TASR. Budeme o tom uvažovať na budúci rok,“ povedal minister. Krajcer dnes tiež avizoval dohodu na novele tlačového zákona. Tá by mala obmedziť právo na odpoveď ústavných činiteľov, k čomu rezort zaväzuje programové vyhlásenie vlády. Zmeny sa však nemajú týkať len inštitútov práva na odpoveď či opravu. Šéf rezortu kultúry si vie predstaviť, že by cestovný ruch bol sekciou na ministerstve kultúry a neprešiel by na ministerstvo dopravy. Pre Krajcera však nie je dôležitá byrokracia. Je presvedčený, že ak sa ministerstvu podarí investovať do slovenskej kultúry stovky miliónov eur, čo dnes sľúbil, tak urobí pre cestovný ruch viac, ako ktokoľvek iný v histórii Slovenska. „Investícia do kultúrneho dedičstva je najlepšou investíciou do cestovného ruchu,“ konštatoval. Krajcer tiež informoval, že jeho ministerstvo zverejnilo na internete viac ako 1 600 zmlúv. Ich prehodnotením sa rezortu podarilo ušetriť približne milión eur. Politika Krajcera nezaskočila. "Poznám ľudí, spôsoby, mechanizmy. Nič ma nešokovalo, ani neprekvapilo," uviedol. Cíti však rozdiel medzi realizáciou projektov a politikou, ktorá je o verbálnych útokoch. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Gálovo žito nebude bito

Gálovo žito nebude bito

Jednotka lepšie, Dvojka o chlp horšie a Trojka o chlp lepšie.

Súčet share programov STV- 15,52 %.

JOJ horšie, JOJ PLUS o chĺpok lepšie.

Markíza lepšie . TV DOMA tiež .

TA 3 chĺpok lepšie.

Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ je stále strašný- 12,22 %.

Markíza - 32,66 %
TV DOMA - 2,30 %
Jednotka - 12,88 %
Dvojka - 2,06 %
Trojka - 0,58 %
TV JOJ – 21,25 %
JOJ PLUS- 3,19 %
TA 3 - 2,01 %

IDE O VEC

IDE O VEC
Minister kultúry a cestovného ruchu Daniel Krajcer (SaS) odmieta kritiku opozície, že návrh na zlúčenie Slovenskej televízie (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo) od januára budúceho roku je krokom na politické ovládnutie týchto médií. Krajcer tvrdí, že cieľom tohto rýchleho a razantného zámeru je zlepšiť situáciu vo verejnoprávnych médiách, predovšetkým v STV. Podľa jeho slov sa 15 rokov viedli iba "jalové" reči a žiadna vláda nemala odvahu zlé pomery rázne riešiť. V dnešnej diskusnej relácii STV O päť minút dvanásť minister vyjadril prekvapenie nad tým, že Smer-SD počas svojho vládnutia nedokázal prísť s takýmto návrhom. Poukázal na to, že vedenie ministerstva kultúry si v roku 2007 dalo vypracovať analýzu za 9 miliónov korún, ktorá podľa neho potvrdzovala úspory a znižovanie nákladov zlúčením uvedených inštitúcií. "Škoda, že ste tento materiál nedokázali využiť," uviedol Krajcer na adresu vtedajšieho ministra kultúry Mareka Maďariča (Smer-SD). Ten v relácii potvrdil, že dlhé roky sa situácia vo verejnoprávnych médiách neriešila. Za ich vlády sa však podarilo napríklad zefektívniť výber koncesionárskych poplatkov, výsledkom čoho je, že STV a SRo dostávajú viac finančných prostriedkov. Maďariča mrzí, že sa mu nepodarilo zrealizovať projekt spoločného sídla STV a SRo, keďže preň nenašiel podporu. Nemyslí si však, že cesta zlučovania spomínaných médií v horizonte dvoch mesiacov prinesie očakávaný efekt. "Hlavný účel rýchleho zlúčenia v skrátenom legislatívnom konaní je ovládnutie verejnoprávnych médií," vyhlásil. Tvrdí, že jediné čo sa stihne do konca tohto roku urobiť, bude formálne administratívne spojenie, úspory to však neprinesie. Maďarič poznamenal, že Krajcerovi chýba jednoznačná podpora koaličných partnerov, hoci návrh akceptovala Koaličná rada. Rozhodnutie podľa jeho názoru vykazuje typické znaky súčasnej vládnej koalície - neodbornosť, chaotickosť a zavádzanie voličov. Minister potvrdil, že niektorí poslanci KDH a OKS, ktorí sú členmi klubu (Most-Híd), by sa so spájaním až tak neponáhľali, i keď návrh považujú za dobrý. Od januára by sa malo nastaviť len inštitucionálne fungovanie zlúčenej inštitúcie, úlohou manažmentu potom bude pracovať na koncepčnej zmene, vysvetlil. V súvislosti s voľbou riaditeľa nového verejnoprávneho média dodal, že kandidátov bude vyberať parlamentný výbor pre kultúru a médiá. Organizovať by mal ich verejné vypočutie, s priamym internetovým prenosom a účasťou verejnosti. Vhodných kandidátov by mal potom predstaviť plénu NR SR.

Copyright © TASR 2010

17. 10. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Americký herec a spevák Matthew Morrison by chcel, aby si v seriáli Glee (2009) po jeho boku zahral Justin Timberlake. Morrison má celkom jasno aj v tom, akú úlohu by mal Timberlake ako hosťujúca hviezda dostať. "Vlastne by som bol rád, keby si zahral brata," prezradil. Matthew Morrison sa podľa vlastných slov interpretom hitov ako Cry Me a River či SexyBack, ktorého je veľkým fanúšikom, inšpiroval aj pri nahrávaní svojho albumu Bringing it to the Masses. Ten by mal vyjsť vo februári budúceho roku. Morrison nazval svoj štýl slovom Bublake - teda ako zmes hudby Justina Timberlakea a Michaela Bublého. Informáciu zverejnila webová stránka www.omgmusic.com.
Oficiálna spravodajská agentúra Severnej Kórey očividne otvorila webovú stránku v anglickom i španielskom jazyku. Nanajvýš neobvyklý krok má byť pravdepodobne najnovším pokusom o podporu online propagandy. Stránka Kórejskej ústrednej tlačovej agentúry (KCNA) bola v oboch jazykoch vo štvrtok dostupná na stránke http://175.45.179.68. Anglická verzia zobrazí na prvej strane severokórejského lídra Kima Čong-ila a ďalších predstaviteľov režimu na veľkej vojenskej prehliadke z minulej soboty v Pchjongjangu. Pri tejto príležitosti si dokonca uzavretá komunistická krajina pozvala vybraných zahraničných novinárov a televízie, aby o udalosti informovali a naživo ju vysielali. Cieľom bolo pravdepodobne svetu predstaviť Kimovho najmladšieho syna Kima Čong-una, ktorý sa na prehliadke objavil po boku svojho otca a podľa odhadov sa má čoskoro stať jeho nástupcom. Zatiaľ nie je jasné, či je prevádzkovateľom novej stránky skutočne KCNA. Nie je uvedená žiadna kontaktná e-mailová adresa. Oficiálna stránka KĽDR je uriminzokkiri.com. Severná Kórea je jednou z najuzavretejších krajín sveta, kde má len málo ľudí prístup k počítačom, nehovoriac o internete. Krajina však napriek tomu v poslednej dobe posilnila internetovú propagandu otvorením svojich účtov na populárnych webových stránkach, ako sú YouTube and Twitter. Väčšinou na nich útočí proti Južnej Kórei či Spojeným štátom.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pripravíme na nástenke

Pripravíme na nástenke
Slovenská národná strana (SNS) nie je zásadne proti myšlienke spojenia Slovenskej televízie (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo), návrh ministra kultúry Daniela Krajcera (SaS) však považuje za unáhlený. Na dnešnej tlačovej konferencii to povedal predseda SNS Ján Slota. "Zákon bol šitý velmi horúcou ihlou. Krajcer to možno dobre myslí, ale takýto dôležitý akt treba lepšie pripraviť," vyhlásil Slota. Dodal, že SNS nevylučuje ani podporu tejto myšlienky v parlamente, v tejto chvíli však vôbec nepozná dôsledky, aké by malo urýchlené prijatie Krajcerovho plánu. Slota kritizoval SaS aj za to, že v referende presadzovala zákaz nákupu drahých limuzín, ale vo vláde nič podobné nepresadzuje. "Nie je absolútne problém predať vládne bavoráky a kúpiť si oktávie. A nikto sa nemá k činu," vyhlásil Slota.

Copyright © TASR 2010

Zomrela Barbara Billingsley

Zomrela Barbara Billingsley
Herečka Barbara Billingsley, ktorá stvárnila v seriáli Leave It To Beaver (1957–1963) vtedajší ideál americkej matky, zomrela vo veku 94 rokov. Ako informovala hovorkyňa rodiny Judy Twersky, zdravotný stav Billingsley bol v uplynulej dobe zlý. Herečka skonala v sobotu 16. októbra v jej dome v kalifornskej Santa Monice. "Obľúbená matka Ameriky je už preč. Som veľmi šťastný, že som bol jej 'synom' jedenásť rokov," povedal Tony Dow, ktorý v seriáli hral Wallyho Cleavera. Barbara Billingsley začínala na Broadwayi ako účinkujúca v zbore a pred začiatkom kariéry v televízii pracovala tiež ako modelka. V spomínanom seriáli stvárnila June Cleaver - ideál matky a domácej pani zo strednej vrstvy v dobe, keď málo Američaniek s deťmi pracovalo mimo domu. Ešte aj v súčasnosti americké televízie vysielajú reprízy tohto seriálu. Billingsley sa okrem toho v malej úlohe objavila v komédii Pripútajte sa, prosím! (1980), hrala taktiež v rodinnej dráme Kto je Santa? (2003). © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

NO GOOSE NEWS

NO GOOSE NEWS
Mýlili sme sa.
Podľa našich informácií má byť Zuzana Ťapáková v utorok potvrdená vo funkcii generálnej riaditeľky TV Markíza a Wanda Hrycová má byť šéfkou MediaPro Slovakia .

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA
Vláda má za sebou prvých 100 dní. Prioritou pre ňu zostáva ozdravný balíček pre ekonomiku, proti ktorému protestujú odborári či pivári. Koalícia tiež prežila niekoľko káuz. Ako prvé tri mesiace vládnutia hodnotí premiérka? MEDZI 4 OČAMI moderátor Radovan Slobodník privíta predsedníčku vlády Ivetu Radičovú (SDKÚ-DS). Verejnoprávne médiá čaká zásadná zmena. Ohlásil ju minister kultúry. Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas chce zlúčiť do jednej inštitúcie. Má podporu v celej koalícii? Čo zmeny prinesú médiám, ale najmä divákom a poslucháčom? Aj o tom bude diskusia v relácii O 5 minút 12, ktorú Slovenská televízia odvysiela v nedeľu, 17. 10. 2010, od 11.55 h na Jednotke. Diskutovať budú minister kultúry a cestovného ruchu Daniel Krajcer (SaS) a jeho predchodca Marek Maďarič (SMER-SD). Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo v nedeľu 17. októbra 2010 budú: predseda KDH Ján Figeľ a podpredseda Smeru-SD Robert Kaliňák. Témami sú 100 dní vlády a výstavba diaľnic .
Hosťom diskusnej relácie V politike, ktorú televízia TA3 odvysiela dňa 17. októbra 2010, bude predsedníčka vlády SR Iveta Radičová. Moderátorka relácie Ľuba Oravová bude s predsedníčkou vlády SR Ivetou Radičovou (SDKÚ-DS) hodnotiť 100 dní vlády. V diskusii preberú aj situáciu v koalícii, plnenie vládneho programu, ekonomické opatrenia a protesty odborárov, vzťahy s opozíciou a postavenie strany SDKÚ-DS. Zuzana Vachová, PR manažérka TA3