DALITO!

16. 10. 2010

Zomrel Simon MacCorkindale

Zomrel Simon MacCorkindale
Vo štvrtok 14. októbra skonal vo veku 58 rokov britský herec, režisér a producent Simon MacCorkindale, známy napríklad zo seriálu Casualty (1986). Príčinou úmrtia bola rakovina hrubého čreva, ktorú mu diagnostikovali v roku 2006. Podľa slov jeho hovorcu Maxa Clifforda herec skonal v náručí svojej manželky Susan George v jednej z londýnskych nemocníc. Simon Charles Pendered MacCorkindale sa narodil 12. februára 1952 v Ely a svoju hereckú kariéru odštartoval v Belgrade Theatre v Coventry. Jeho prvou významnejšou filmovou rolou bola postava Simona Doyla v známej kriminálke Smrť na Níle (1978). Po nakrútení tohto filmu sa presťahoval do USA, kde účinkoval vo viacerých seriáloch ako napríklad Dynasty (1981 - 1989) alebo Hart to Hart (1979 - 1984). V roku 1986 sa vrátil do Veľkej Británie, kde následne napísal, režíroval a produkoval niekoľko filmových projektov. V roku 2002 sa stal súčasťou seriálu Casualty, v ktorom hral až do roku 2006, keď mu diagnostikovali rakovinu hrubého čreva. O rok neskôr sa mu toto ochorenie rozšírilo aj do pľúc, herec však svoje ochorenie pred verejnosťou tajil až do minulého roka a ďalej účinkoval v divadelných predstaveniach. MacCorkindale bol počas svojho života dvakrát ženatý, v rokoch 1976 až 1982 bola jeho manželkou herečka Fiona Fullerton a od roku 1984 až do jeho smrti herečka a producentka Susan George. Informáciu zverejnila webová stránka news.bbc.co.uk. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

15. 10. 2010

Slovenská informačná služba NEWS

Slovenská informačná služba NEWS
Generálny riaditeľ Slovenskej televízie (STV) Štefan Nižňanský dnes na mimoriadnom zasadnutí Rady STV dementoval informácie, že STV stopne v tomto roku vysielanie športovej Trojky. "Manažmet Trojku nezastavuje," ubezpečil šéf STV. Medializované informácie označil za "chodbové reči". Dodal, že má dôvodné podozrenie, že manažment STV niekto odpočúva, číta e-maily a sms správy. Médiá informovali, že Trojka má skončiť pre kritický stav finančnej situácie. Na otázku členov Rady STV, čo bude s Trojkou v budúcom roku, Nižňanský reagoval, že manažment analyzuje všetky informácie súvisiace s rozpočtom a programovým konceptom na budúci rok.
Copyright © TASR 2010

RADA STV

RADA STV

Obvinenia voči Rade Slovenskej televízie (STV), ako aj plány na zlúčenie verejnoprávnej televízie a rozhlasu viedli Martina Kákoša k rezignácii na post predsedu rady. Odmieta pritom, že by odstúpil pre omyly rady alebo jeho, ako jej predsedu. Z postu predsedu odstúpil vo štvrtok 14. októbra. Jeho funkciu až do zvolenia nového predsedu rady prevzal podľa rokovacieho poriadku prvý podpredseda Rady STV Richard Herrgott. Kákoš na úvod dnešného mimoriadneho rokovania rady obšírne zdôvodnil svoje rozhodnutie. "K tomuto rozhodnutiu ma viedli viaceré skutočnosti. V poslednom čase sa množia obvinenia voči Rade STV, z ktorých väčšina nie je podopretá faktami a predovšetkým ignoruje kompetenčné limity rady vyplývajúce zo zákona o STV. Viaceré vyhlásenia politických predstaviteľov na adresu Rady STV svedčia o nedostatku relevantných informácií o jej činnosti a o radou prijatých uzneseniach. Naviac sú neraz v rozpore so zásadami verejnoprávnosti, ktorej hlavným atribútom je nezávislosť na štátnej moci a idú nad rámec zatiaľ ešte stále platného zákona o Slovenskej televízii," povedal Kákoš. Kákoš zásadne odmietol "zavádzajúce tvrdenia, že Rada STV nesie plnú zodpovednosť za stav hospodárenia Slovenskej televízie". Pripomenul, že rada v rozhodnutiach týkajúcich sa hospodárenia verejnoprávnej televízie vychádza zo stanovísk Dozornej komisie STV. Konala tak ako jej to umožňuje zákon a ten nikdy neporušila. "Moje odstúpenie preto nie je v žiadnom prípade motivované vedomím omylov a chybných krokov Rady STV, či mňa ako jej predsedu," zdôraznil Kákoš. Najnovšie návrhy na zlúčenie STV so Slovenským rozhlasom tiež výrazne ovplyvnili Kákošove rozhodnutie odstúpiť. Návrhy na ich zlúčenie "najmä v takom krátkom čase a bez zodpovedajúcej legislatívnej prípravy považujem za ohrozujúce pre ich budúcu existenciu," konštatoval expredseda televíznej rady. Opodstatnenosť ich zlúčenia vyžaduje podľa jeho názoru odbornú diskusiu a analýzy s pomenovaním rizík. "Širšiu odbornú diskusiu na túto tému som žiaľ nezaznamenal," zdôraznil a dodal, že návrh vzniku spoločného verejnoprávneho médiá - Slovenský rozhlas a televízia (SRTV) "so všetkými dôsledkami nesie typické znaky štátnych, či štátom kontrolovaných médií. Ich realizácia by teda znamenala zánik verejnoprávneho charakteru vysielateľov verejnej služby, ich faktické zoštátnenie a stratu programovej a politickej nezávislosti". Pripomenul, že Slovensko sa vo viacerých medzinárodných dokumentoch zaviazalo zachovávať princípy verejnoprávnych médií. "Som presvedčený, že navrhované kroky sú v rozpore s trendom posilňovania nezávislosti a verejnoprávneho charakteru médií a preto sa nestretnú s pozitívnym ohlasom európskych inštitúcií," dodal Kákoš a plány ministra kultúry Daniela Krajcera označil za "výrazný krok späť, návrat obdobia s oslabeným demokratickým prostredím". Uvedomuje si pritom, že ide zatiaľ len o návrh a konečný verdikt urobí parlament. Rada STV v súvislosti s množiacimi sa obvineniami odmieta, že nesie plnú zodpovednosť za stav hospodárenia Slovenskej televízie (STV). Obvinenia "nie sú podložené faktami, svedčia o tom, že ich autori neakceptujú kompetencie rady vyplývajúce z platného zákona o Slovenskej televízii". Rada STV vo svojich stanoviskách a uzneseniach nikdy tento zákon neporušila a neprekračovala svoje zákonné kompetencie. Uvádza sa to v uznesení, ktoré Rada STV prijala na dnešnom mimoriadnom zasadnutí. Pripravila ho po tom, ako vzala na vedomie rezignáciu Martina Kákoša na post jej predsedu. "Súčasné vyjadrenia niektorých politických predstaviteľov sú v rozpore s princípmi verejnoprávnosti, ktorej hlavným atribútom je nezávislosť Rady Slovenskej televízie na vládnej moci a jej zodpovednosť je výlučne voči parlamentu a nie jeho jednotlivým funkcionárom," odcitoval z uznesenia rady jej prvý podpredseda Richard Herrgott. Herrgott je po štvrtkovom odstúpení Kákoša z postu predsedu rady poverený vedením rady až do zvolenia nového predsedu. Plány na zlúčenie STV so Slovenským rozhlasom do nového verejnoprávneho médiá - Slovenský rozhlas a televízia (SRTV) "bez zodpovedajúcej analýzy a legislatívnej prípravy vzhľadom na navrhovaný harmonogram" považuje Rada STV za rizikové pre budúcu existenciu verejnoprávnych médií. Plán na vznik SRTV tento týždeň predstavil minister kultúry Daniel Krajcer. Chce, aby médium nahradilo STV a SRo už od budúceho roka. Tento plán podľa rady nesie typické znaky zoštátnenia, čo by znamenalo "koniec verejnoprávnosti médií verejnej služby na Slovensku a oslabenie ich programovej a politickej nezávislosti". Je to v rozpore s viacerými európskymi dohovormi podpísanými SR, upozorňuje rada. Rada STV tvrdí, že "je a vždy bola pripravená zapojiť sa do skutočne odbornej diskusie o problémoch verejnoprávnej televízie", no vládni predstavitelia ju zatiaľ z nej vylučujú. Rada STV sa najbližšie zíde 27. októbra a Herrgott vzhľadom na situáciu nevylúčil aj otvorenie diskusie o zotrvaní generálneho riaditeľa STV Štefana Nižňanského vo funkcii. Ako však po rokovaní povedal pre médiá, ktokoľvek by sa podľa neho dnes stal šéfom STV, tlačil by pred sebou rovnako veľký dlh.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„ Ako vám mám veriť, že ste z Nového Času? Ja vás nepoznám. Nechápem, prečo by som sa mal s vami o tom rozprávať. S cudzími ľuďmi sa nebudem o ničom rozprávať. Musíte sa mi nejako preukázať.“ Boris Filan

Nedávno som nejaké ponuky dostala, ale nechcem brať čokoľvek. Nie som Agáta Hanychová, aby som musela hrať prostitútku, zlatokopku alebo fetujúcu modelku. Väčšinou práve takéto úlohy ponúkajú modelkám a ja mám svoju úroveň. Stotožniť by som sa dokázala trebárs s princeznou, vílou alebo by som si zahrala dobrú maminku, manažérku, právničku či študentku. Ja na to možno nevyzerám, ale som skromný človek, stačí mi relatívne málo. Pokojne by som jazdila Feliciou alebo trabantom... No, tým vlastne nie, ten hrozne smrdí.! Andrea Verešová

"Čeští občané váží, že nebudou jezdit přes Německo. Proč se nechat šikanovat? Pro Německo to může znamenat, že se budou čeští občané té zemi vyhýbat," Radek John

" Mňa navyše teší, že naši reprezentanti dosiahli pokrok aj v oblasti intelektuálnej." Jozef Vengloš

"Priatelia, šetrite Dana Krajcera, je to starý rocker, čo má rád dobrú hudbu. " Juraj Droba

14. 10. 2010

GOOSE NEWS ?

GOOSE NEWS ?

Bratislavou koluje informácia, že novou generálnou riaditeľkou TV Markíza bude Zuzana Ťapáková. Podľa našich informácií to však nie je pravda.

Ale konkurencia by sa zbláznila od radosti, ak by to bola pravda, však ?

Odstúpil predseda Rady STV Marián Kákoš

Odstúpil predseda Rady STV
Marián Kákoš
Dnes, na vlastnú žiadosť , odstúpil predseda Rady STV Marián Kákoš.

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia rozhodne odmieta medializované informácie o akomsi bližšie nešpecifikovanom miliardovom dlhu televízie. Slovenská televízia pracuje s rozpočtom, ktorý bol na rok 2010 vyrovnaný. Vinou výpadkov v príjmovej časti (najmä príjmov z reklamy, ale aj príjmov z tzv. koncesionárskych poplatkov) zaznamenala STV stratu, ktorú k 31. decembru 2010 odhaduje vo výške 16 miliónov eur. Teda v žiadnom prípade nie dvakrát toľko, ako to uvádzajú niektorí politici, ktorí zrejme nie sú dostatočne dobre informovaní o stave financií a ekonomiky STV. Len pre ilustráciu: STV ročne stráca iba na DPH, ktorú si podľa daňových zákonov nemôže uplatňovať od štátu, vyše 7 miliónov eur! Peter Susko, hovorca STV

Zomrel Jiří Křižan

Zomrel Jiří Křižan
Scenárista českých filmov Je třeba zabít Sekala či Stíny horkého léta, ale aj spoluautor slávnej petície Niekoľko viet z roku 1989 Jiří Křižan vo veku nedožitých 69 rokov náhle zomrel na infarkt. Oznámila to dnes Česká televízia. Informáciu potvrdil Petr Jan Kryštof, krajský manažér strany TOP 09, za ktorú Křižan kandidoval v tohtoročných parlamentných voľbách do Poslaneckej snemovne. Podľa jeho scenárov vzniklo 13 filmov, dva z nich zvíťazili na Medzinárodnom filmovom festivale v Karlových Varoch: Signum laudis (1980, réžia Martin Holý) a Stíny horkého léta (1977, réžia František Vláčil). Film Je třeba zabít Sekala (1997, réžia Vladimír Michálek) získal desať ocenení Český lev vrátane ceny za najlepší scenár. Křižan spolupracoval aj s Českou televíziou na seriáloch Na lavici obžalovaných justice či Záchranáři. Jeho celoživotné politické postoje ovplyvnilo odsúdenie a popravenie jeho otca za údajnú velezradu v roku 1951. Bol vylúčený zo strednej školy a musel pracovať ako robotník. Až v druhej polovici 60. rokov mohol absolvovať vysokú školu - pražskú FAMU. Angažoval sa v disente, preto mal koncom 80. rokov opäť zakázanú scenáristickú prácu. Spolu s Václavom Havlom a Alexandrom Vondrom patril k spoluautorom petície Niekoľko viet a po novembri 1989 bol zakladajúcim členom Občianskeho fóra. Po zvolení Václava Havla za prezidenta sa stal jeho poradcom, po voľbách v júni 1992 pracoval ako námestník ministra vnútra Jana Rumla. K tvorbe filmových scenárov sa vrátil v roku 1995, tento odbor prednášal aj na FAMU.

Copyright © TASR 2010

RADA STV

Rada STV
Mimoriadne zasadnutie Rady STV sa uskutoční dňa 15. 10. 2010 o 10.00 hodine.
Návrh programu
1. Informácia o zmluve medzi STV a spoločnosťou Towercom, a.s. ; 2. Informácia o súdnom spore so spoločnosťou Omega Plus. ; 3. Informácia o zamýšľaných krokoch smerujúcich k zrušeniu vysielania STV3.
Mimoriadna Rada STV by nemala byť o odvolávaní generálneho riaditeľa STV Štefana Nižňanského. Rada Slovenskej televízie (STV) sa v piatok doobeda stretne na mimoriadnom rokovaní s tromi bodmi programu. Hovoriť bude o zmluve televízie so spoločnosťou Towercom a.s, o súdnom spore so spoločnosťou Omega Plus a o krokoch na zrušenie športového kanála STV, Trojky. "Podľa rokovacieho poriadku rady sa na mimoriadnom rokovaní nesmie program meniť ani dopĺňať," povedal pre agentúru SITA predseda Rady STV Martin Kákoš. Tým vylúčil, že by rada mohla otvoriť aj diskusiu o zotrvaní Nižňanského na poste šéfa verejnoprávnej televízie. Kákoš odmieta tvrdenia, že rada má podiel na zlej finančnej situácii v STV. Podľa neho je kontrola hospodárenia kompetenciou Dozornej komisie STV. Odvolávanie generálneho riaditeľa na piatkovej mimoriadnej Rade STV neočakávajú ani bývalí dvaja členovia rady - Bohumír Bobocký a Peter Malec. Podľa Maleca by sa však členovia rady "mali razantne vyjadriť k situácii v STV a k tomu, akým spôsobom sa bude riešiť," lebo majú na nej svoj podiel. Riešenie však nemôže byť štandardné, keďže dlh je priveľký, tvrdí Malec, ktorý dlh odhaduje na 17 až 18 miliónov eur. Je to dôsledkom toho, že "rada nebola schopná donútiť generálneho riaditeľa, aby výdavky prispôsobil príjmom, dôsledne to nesledovala," myslí si Bobocký. Pripomenul, že v čase, keď bol predsedom rady, dostávala rada mesačne informáciu o finančných tokoch v televízii, vedela, čo sa deje. Zlyhali oba kontrolné orgány televízie - Rada STV aj Dozorná komisia STV, ktorá má dohliadať na hospodárenie a mala preveriť aj zmluvu s Towercomom, uviedol ďalej pre SITA Bobocký. Zaujímalo by ho, či Nižňanskému vyplatili 12-tisícovú odmenu, ktorú mu rada schválila za rok 2009 v apríli. Pripomína, že šéf STV po odhlasovaní odmeny na Rade STV navrhol, že termín jej vyplatenia by malo podmieniť stanovisko Dozornej komisie STV, že STV na to má, aby to "niekto neobrátil, že generálny riaditeľ si zobral zo Slovenskej televízie peniaze, ktoré tá televízia nemala." STV nebola v tom čase v dobrej situácii, jej finančné problémy nie sú nové, kumulujú sa už pár rokov, dodal Bobocký. Katastrofálny stav v hospodárení STV je jedným z hlavných dôvodov rýchlej transformácie verejnoprávnych STV a SRo. Od budúceho roka sa majú zlúčiť do jednej verejnoprávnej inštitúcie - Slovenský rozhlas a televízia (SRTV), v utorok 12. októbra to avizoval minister kultúry Daniel Krajcer. Na tlačovej konferencii tiež konštatoval, že za katastrofálnu situáciu v STV "má naozaj plnú zodpovednosť aj rada, ktorá dlhodobo nekonala. Zároveň, podľa mojich posledných informácií, čo je škandalózne - Rada Slovenskej televízie od januára tohto roku vedela o šialenej zmluve s Towercomom na 200 miliónov eur. Opäť nekonala. Rada Slovenskej televízie má plnú zodpovednosť za súčasný rozpočtový stav v Slovenskej televízii, keďže schválila návrh rozpočtu manažmentu Slovenskej televízie." Podľa ministra rada nie je nezávislým orgánom nezávislých odborníkov v pravom slova zmysle, "keďže každý z nich musel byť pri svojej voľbe v parlamente osvojený konkrétnou politickou stranou, respektíve koalíciou". Krajcer tvrdí, že podľa predbežných informácii výška tohtoročnej straty STV by mohla dosiahnuť 17 miliónov eur a podľa odhadov celkové zadlženie a záväzky aj do minulosti STV môžu dosahovať jednu miliardu korún. Podľa medializovaných informácií STV podpísala koncom minulého roka prakticky nevypovedateľnú zmluvu so spoločnosťou Towercom na vysielanie programových služieb STV v prvom a verejnoprávnom multiplexe. Zmluva na približne 200 mil. eur je na 15 rokov s možnosťou predĺženia o päť rokov. Nižňanský v príhovore 4. októbra v závere Správ STV odmietol informácie, podľa ktorých by STV hrozil kolaps. Priznal, že STV má vážne ekonomické problémy a odmietol, že by STV pod jeho vedením podpísala nevypovedateľnú zmluvu so spoločnosťou Towercom. STV v lete právoplatne prehrala súdny spor so spoločnosťou Omega Plus, ktorá ju žalovala pre vypovedanie zmluvy na výrobu predpovede počasia. Zmluvu podpísali v roku 1997 za riaditeľovania Igora Kubiša, vypovedaná bola za riaditeľa Milana Materáka. Podľa verdiktu má televízia zaplatiť firme priznanú istinu 2 826 584,88 eura a trovy konania 157 397,96 eura. Rozsudok nadobudol právoplatnosť 31. augusta.

STV a © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

13. 10. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Irán v utorok potvrdili, že zadržal dvoch Nemcov, ktorí chceli urobiť rozhovor so synom ženy odsúdenej na ukameňovanie za cudzoložstvo. Hovorca ministerstva zahraničia Ramín Mehmanparast obvinil oboch Nemcov z napojenia na protirevolučné iránske skupiny v zahraniční, ktoré chcú zvrhnúť iránsky islamský režim. Nemecká Asociácia novinárov v pondelok uviedla, že iránske úrady zatkli dvoch novinárov, keď robili rozhovoril so Sajjádom Kádirzadíhom, synom Sakíni Mohammadíovej-Aštiáníovej, ktorú majú popraviť tradičným krutým spôsobom. Mená žurnalistov nie sú známe. "Keďže obaja Nemci, nie je isté, či sú to novinári, majú napojenie na kontrarevolučné siete v zahraničí, zatkli sme ich a ich prípad sa vyšetruje," vyhlásil Mehmanparast, podľa ktorého "falošní novinári" prišli do krajiny ako turisti a nemajú novinárske preukazy. Prípad Iránky Sakíni Mohammadíovej-Aštiáníovej, ktorú majú popraviť ukameňovaním, vyvolal pobúrenie v západnom svete, odkiaľ prichádzajú početné výzvy na zmenu rozsudku. Iránka už dostala 99 rán bičom - za "nedovolený vzťah mimo manželstva. Priznala sa k nemu verejne v televízii, jej právnik však uviedol, že jeho klientku, matku dvoch detí, k tomu úrady prinútili mučením.
Svetové finále súťaže Eurovision Song Contest 2011 sa uskutoční v Düsseldorfe. Toto mesto zvíťazilo v silnej konkurencii Hamburgu, Hannoveru a Berlína. Nemecko dostalo právo usporiadať nasledujúci ročník populárnej súťaž po tom, ako tento rok v Osle zvíťazila ich tínedžerská hviezda Lena so skladbou Satellite. Nemci zorganizujú toto podujatie po druhý raz. Naposledy to bolo v roku 1983 v Mníchove. Túto možnosť im rok predtým vyhrala speváčka Nicole s piesňou Ein bißchen Frieden.

Skupina bývalých vysokopostavených predstaviteľov čínskeho komunistického aparátu žiada súčasné vedenie štátu, aby zrušilo alebo aspoň obmedzilo cenzúru. Medzi signatármi výzvy, ktorá koluje po internete, je okrem iných Mao Ce-tungov námestník Li Žui ako aj ľudia, ktorí v minulosti sami pracovali na vysokých pozíciách v cenzorských inštitúciách. Obežník vyzýva na zrušenie či obmedzenie právomocí Centrálneho oddelenia propagandy, čo je inštitúcia, ktorá je najvyššou autoritou v krajine v oblasti cenzúry. Signatári podľa agentúry AP pripomínajú, že táto inštitúcia je dokonca v určitom zmysle nadradená predstaviteľom štátu, keďže napríklad pravidelne vymazáva celé pasáže z prejavov premiéra Wena Ťia-paa, ktorý v poslednom čase často hovorí o slobode slova a potrebe rozširovania slobody. Čínska ústava z roku 1982 síce garantuje slobodu slova, no táto garancia je iba na papieri, píšu bývalí predstavitelia komunistického aparátu. "Tento druh falošnej demokracie, keď sa sloboda deklaruje, no v skutočnosti sa potiera, je škandálom v dejinách demokracie," píše sa v otvorenom liste komunistickému vedeniu. Bývalí čínski politici vyzývajú svojich nasledovníkov, aby systém cenzúry nahradili systémom dodatočnej Kontroly písomných a verbálnych prejavov a materiálov, ako je to bežné v iných krajinách. "Náš súčasný systém cenzúry správ a publikácií je 315 rokov pozadu za Veľkou Britániou a 129 rokov za Francúzskom," konštatujú signatári výzvy. Medzinárodné organizácie ochraňujúce práva novinárov po celom svete v utorok kritizovali mediálne prostredie v Kazachstane, ktorý aj napriek sľubom stále nedodržuje dohodnuté záväzky smerujúce k posilneniu slobody médií. Nespokojnosť na utorkovej konferencii organizovanej Medzinárodným tlačovým inštitútom (IPI) vo Viedni vyjadrila aj Komisia pre ochranu novinárov (CPJ). Ako povedal šéf IPI pre slobodu prejavu a komunikáciu Anthony Mills, Kazachstan nesplnil svoje záväzky, ktoré mu umožnili prevziať rotujúce predsedníctvo v Organizácii pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe. Postsovietsku krajinu podrobila kritike najmä Nina Ognianovová, koordinátorka CPJ pre Európu a strednú Áziu. Ognianovová poukázala na tvrdé kazašské zákony týkajúce sa mediálneho priestoru. Ten je podľa jej slov deformovaný zastrašovaním nezávislých médií, čo vedie k ich zrušeniu. Dôvodom sú likvidačné pokuty a nákladné súdne spory pre obvinenia z "utŕhania na cti". Ognianovová pripomenula, že v Kazachstane síce prišlo k istému zlepšeniu, no existujúca neprehľadnosť ohľadom vlastníkov médií situáciu sťažuje. Faktom zostáva, že existujú súkromné médiá, no pluralita názorov je na veľmi nízkej úrovni, dodala koordinátorka CPJ.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia reaguje na aktuálne informácie ohľadom reformy verejnoprávnych médií. Bude sa im venovať v dnešnom vydaní večernej relácie Správy a komentáre. Hosťami moderátorky Marty Jančkárovej budú: Tomáš Galbavý (SDKÚ-DS), člen Výboru NR SR pre kultúru a médiá a Dušan Jarjabek (Smer-SD,) predseda Výboru NR SR pre kultúru a médiá. Dnešné vydanie relácie Správy a komentáre odvysiela Jednotka STV počas prestávky večerného futbalového zápasu o cca. 21.15 h.

TO JE TV !

TO JE TV !

Ad Lex Nižňanský 6

Ad Lex Nižňanský 6
Rádio_FM sa istotne rušiť nebude, jeho vysielanie zostane zachované, povedal dnes novinárom predseda parlamentu Richard Sulík. „Veľmi dlho som sa na túto tému s ministrom Krajcerom rozprával. Môžem vám povedať, že Rádio_FM sa rušiť nebude,“ vysvetlil s tým, že aj jemu osobne by Rádio_FM chýbalo. „Diskusia, ktorá prebiehala, bola len v súvislosti s existenciou samostatného okruhu,“ dodal. Sulík dnes vyslovil plnú podporu ministrovi kultúry Danielovi Krajcerovi a zmenám, ktoré navrhol vo fungovaní verejnoprávnych médií. „Plne podporujem razantný prístup ministra Krajcera urobiť radikálny rez a plne podporujem aj skrátené legislatívne konanie, lebo túto ráznu zmenu treba urobiť okamžite. Aj preto, aby sa prestala prehlbovať strata STV a aby rôzni ľudia, ktorí sú nasatí ako pijavice na rozpočet STV, už nemohli cicať z tohto rozpočtu,“ vysvetlil. Situáciu vo verejnoprávnych médiách - Slovenskej televízii a Slovenskom rozhlase predseda národnej rady považuje za vážnu s tým, že reforma oboch inštitúcií je nevyhnutná a nestačia čiastkové riešenia. „Pán Nižňanský ako manažér zlyhal na celej čiare. Strata STV je stále vyššia a vyššia. Ja byť na jeho mieste by som sa hanbil vôbec každé ráno chodiť tam do roboty,“ poznamenal s tým, že Slovenská televízia má okrem prehlbujúcej sa straty neatraktívny obsah a dramaticky klesajúcu sledovanosť. Na zámere koncepcie nového pôsobenia STV a SRo podľa Sulíka existuje koaličná zhoda. Krajcer v utorok predstavil návrh zlúčenia STV a SRo do jednej inštitúcie.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Rada pre vysielanie a retransmisiu na dnešnom zasadnutí udelila licenciu na celoplošné digitálne vysielanie televíznej programovej služby Digi Sport spoločnosti Digi Slovakia. Rozhodnutie zatiaľ nenadobudlo právoplatnosť. Rada udelila aj licenciu na lokálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby Mestská televízia Ružomberok akciovej spoločnosti Kultúrny dom Andreja Hlinku. Voči spoločnosti Digi Slovakia začala RVR aj správne konanie v súvislosti s poskytovaním retransmisie programových služieb Prima a Nova bez ich súhlasu. Rada začala správne konanie aj voči spoločnosti MAC TV, ktorá prevádzkuje TV Joj, z dôvodu možného porušenia objektívnosti spravodajstva v súvislosti s odvysielaním príspevku Spomienky na väzňa Ďuračku v rámci programu Krimi noviny z dňa 28. augusta 2010, ako aj v dvoch prípadoch vysielania relácie Lampa. RVR uložila sankciu upozornenie na porušenie zákona spoločnosti MAC TV pre porušenie objektívnosti spravodajstva v súvislosti s odvysielaním príspevku Polícia zhabala servery v rámci programu Noviny dňa 27. júna 2007. Rada uložila sankciu aj TV Markíza, konkrétne pokutu vo výške 3400 eur pre porušenie zákonnej ochrany maloletých v súvislosti s odvysielaním programu NCIS Námorný vyšetrovací úrad zo dňa 14. mája 2010. Tej istej televízii uložila pokutu vo výške 3320 eur pre hlasitosť reklamy v súvislosti s odvysielaním reklamy počas programu Ako uloviť družičku dňa 15. mája 2010. Rada na dnešnom zasadnutí zároveň s chválila komentár k zákonnej úprave volieb do samosprávnych krajov.

Copyright © TASR 2010

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY* -Markíza ; 2. Modré z neba -Markíza ; 3. NAJLEPŠIE POČASIE* -TV JOJ ; 4. ŠPORT* -TV JOJ; 5.NOVINY TV JOJ* -TV JOJ; 6. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT -TV JOJ ; 7.Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza ; 8.Ordinácia v ružovej záhrade IV. -Markíza ; 9. Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza ;10. TALENTMANIA –Markíza; 11. Športové noviny* - Markíza ; 12.Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza ; 13. TALENTMANIA- Markíza; 14.Nočné Televízne noviny*- Markíza; 15. Panelák* -TV JOJ; 16. Lampáreň – Markíza ; 17.Na telo- Markíza ;18. Počasie* -Markíza ; 19.Horúce strely v Mexiku –Markíza ;20.Pošta pre Teba- Jednotka Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

12. 10. 2010

Ad Lex Nižňanský 5

Ad Lex Nižňanský 5
Poslanci parlamentného mediálneho výboru zatiaľ nie sú podrobnejšie informovaní o zámere ministra kultúry Daniela Krajcera zlúčiť Slovenskú televíziu (STV) a Slovenský rozhlas (SRo) do jedného verejnoprávneho média - Slovenský rozhlas a televízia (SRTV). "Zámer vlády nie je zlúčiť Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas, ale zmocniť sa Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu," povedal po dnešnom rokovaní Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá člen výboru a exminister kultúry Marek Maďarič (Smer-SD). Krajcerov predchodca upozornil, že nepripravoval zlúčenie médií, ale výstavbu ich spoločného sídla, mediálneho komplexu. Spojiť STV a SRo podľa Maďariča nie je ako spojenie dvoch kociek lega. Podrobné informácie o príprave SRTV nemá ani člen výboru za SDKÚ-DS Tomáš Galbavý. "V každom prípade si myslím, že verejnoprávne médiá, najmä Slovenská televízia, sú vo veľmi kritickom stave, čiže niečo robiť musíme," konštatoval pre médiá Galbavý. Maďarič tvrdí, že počas jeho pôsobenia na poste ministra kultúry sa zaoberali aj otázkami možného zlúčenia verejnoprávnych médií. "Môj poradný orgán dospel k stanovisku, že ak niekedy teoreticky v budúcnosti by mohli byť spojené, tak tomu musí predchádzať séria postupných krokov, napríklad zbližovanie priestorové, potom postupne spájanie ich služieb a možno až potom niekedy by mohlo dôjsť teoreticky k spojeniu. Pretože Slovenská televízia a Slovenský rozhlas, to nie sú kocky lega, ktoré sa jednoducho spoja bez problémov, tak ako si to predstavuje pán minister kultúry," zdôraznil. "Určite v tejto chvíli si myslím, že takéto spojenie rýchle, skráteným legislatívnym procesom Slovenskej televízii nepomôže a poškodí Slovenský rozhlas," dodal pre médiá Maďarič, ktorý sa zároveň pýta, prečo koalícia neplní sľuby a neruší úhrady za vysielanie STV a SRo. Zároveň je rád, že Krajcer podporuje jeho ideu spoločného sídla postaveného na mieru pre potreby verejnoprávnych médií. Odľahčí to prevádzkové náklady a zmodernizuje technologické zázemie oboch médií, myslí si exminister kultúry. Krajcer podľa Galbavého predstavil koncepciu transformácie STV a SRo do jedného média. "Tento krok ešte sám o sebe nemusí byť zlý, pokiaľ bude v kontexte ďalších systémových opatrení. Mojou podmienkou bude, aby sme garantovali kreovanie mediálnych rád, čiže nezávislosť verejnoprávnych médií od politiky," zdôraznil. Očakáva, že minister bude o návrhu s poslancami komunikovať. Chcel by viac vedieť o financovaní SRTV. Za dobrú nepovažuje Tomáš Galbavý ideu posilnenia kompetencie mediálneho výboru NR SR pri voľbe orgánov SRTV a tiež mu chýbajú kompetencie rady ako jedného z orgánov SRTV, ktorá by mala garantovať nezávislosť v programe, napĺňanie verejnej služby. "Som členom mediálneho výboru. Plánuje sa posilniť naše kompetencie. Ale budem zdržanlivý, neviem, či je to ten najlepší spôsob, aby fungovali verejnoprávne médiá bez mediálnej - či už jednej alebo dvoch rád. To si neviem celkom dobre predstaviť. ... Idea mi je sympatická, ale ako som už spomenul, budeme musieť poznať detaily," dodal pre médiá Tomáš Galbavý. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

Ad Lex Nižňanský 4

Ad Lex Nižňanský 4

Obsah vysielania Rádia_FM sa minister kultúry Daniel Krajcer rušiť nechystá, ak sa preukáže efektívnosť okruhu ako takého, možnosťou je aj to, že nezanikne. Krajcer to tvrdí v stanovisku, ktoré poskytli agentúre SITA z ministerstva kultúry k ohlasom na možné zníženie počtu vysielacích okruhov po zlúčení Slovenského rozhlasu so Slovenskou televíziou na štyri. Zo súčasných šiestich by mali zaniknúť Rádio_FM a vysielanie do zahraničia na krátkych vlnách. Prípadné zrušenie vysielania Rádia_FM vyvolalo najmä na internete búrlivé reakcie medzi priaznivcami. "Obsah Rádia_FM sa nezruší, znížia sa iba náklady na šírenie programov Slovenského rozhlasu. Tento typ alternatívnej hudby zostane zachovaný na vlnách Slovenského rozhlasu," tvrdí minister. "V návrhu a v diskusii s odborníkmi budeme zvažovať efektívnosť šírenia samostatného okruhu Rádia_FM. Pokiaľ sa preukáže, že jeho šírenie je efektívne, som prístupný aj na iné riešenie. Cieľom navrhnutej reformy je totiž efektívnosť fungovania verejnoprávnych médií," vysvetlil Krajcer. Na zlúčenie STV a SRo do jednej verejnoprávnej inštitúcie Slovenský rozhlas a televízia (SRTV) už od začiatku budúceho roka získal Krajcer politickú podporu na pondelkovej Koaličnej rade. Tvrdí, že do istej miery má "už aj spoločenskú podporu". Avizoval pokračovanie politickej a odbornej diskusie na túto tému. Krajcer na dnešnej tlačovej besede uviedol, že v novembri predloží v skrátenom legislatívnom konaní do parlamentu potrebné zmeny zákonov, aby Národná rada SR mohla už v decembri zvoliť generálneho riaditeľa SRTV. Od januára 2012 by mal zaniknúť súčasný systém financovania verejnoprávnej televízie a rozhlasu, tzv. koncesie a namiesto toho by sa mali financovať percentom z výdavkov štátneho rozpočtu. Rozsah vysielania SRTV sa zúži zo súčasných šesť okruhov SRo na štyri a zo štyroch televíznych, s ktorými počíta zákon, na dva okruhy. Orgánmi nového verejnoprávneho média budú generálny riaditeľ a Dozorná komisia. Riaditeľa bude voliť Národná rada SR na návrh Výboru NR SR pre kultúru a médiá. Doterajšie rady STV a SRo zaniknú. Ich kompetencie prejdú z väčšej časti na Dozornú komisiu SRTV (najmä ekonomické a hospodárske), Radu pre vysielanie a retransmisiu (čiastočná zodpovednosť za obsah vysielania) ako aj na Výbor NR SR pre kultúru a médiá. Nové médium by sa postupne malo presunúť do spoločného sídla.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !

Ad Lex Nižňanský 3

Ad Lex Nižňanský 3
Zlúčenie Slovenskej televízie (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo) potrebuje dôkladnú prípravu, vypočutie odborníkov a nie skrátené legislatívne konanie. Vyplýva to zo stanoviska STV k dnešnej tlačovej besede ministra kultúry Daniela Krajcera, na ktorej minister avizoval zlúčenie STV a SRo do jedného verejnoprávneho média. "Myšlienka zlúčiť Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas nie je nová. Pohrávala sa s ňou už predchádzajúca vládna garnitúra, a je obsiahnutá aj vo volebnom programe strany SaS. Bolo by však naozaj nešťastné, ak by o takomto experimente, akým zlúčenie oboch verejnoprávnych inštitúcií nesporne je, rozhodovali politici bez toho, aby si vypočuli - a rešpektovali - názory odborníkov v mediálnej oblasti, rozhlasových a televíznych pracovníkov, ktorí situáciu v STV i SRo dôverne poznajú. Daný návrh predstavuje tak zásadnú zmenu vo verejnoprávnom priestore, že si vyžaduje dôkladnejšie zhodnotenie a prípravu, než umožňuje zrýchlené legislatívne konanie," konštatuje sa v stanovisku, ktoré agentúre SITA poskytol hovorca STV Peter Susko. Podľa vedenia STV dnešná tlačová konferencia ministra kultúry Krajcera vyvolala aj množstvo otáznikov a tiež na nej odznelo "niekoľko veľmi znepokojujúcich priamych i nepriamych obvinení na adresu manažmentu Slovenskej televízie". "Výrazy ako ´katastrofálne hospodárenie´, ´šialené zadlžovanie´, ´vážne hospodárske škody´, ´peniaze, čo odtekajú pravdepodobne aj za iným účelom´ - to sú vážne obvinenia, ktoré by bolo namieste, aby Daniel Krajcer podložil dôkazmi," vyzýva ministra vedenie verejnoprávnej televízie. Dnes predstavená "vízia zlúčenia SRo a STV nijako principiálne nerieši problémy verejnoprávnych médií. Zostáva si počkať na konkrétnu podobu návrhu, aby bolo jasné, aké úspory daná iniciatíva prinesie. Zatiaľ to vyzerá skôr na obrovskú investíciu spojenú so zriaďovaním nového subjektu a kreovaním dozorných mechanizmov. Avšak predstava, že by k úspore malo dôjsť v dôsledku toho, že sa rozhlas s televíziou budú deliť napríklad o redaktorov či techniku, je absolútnym nepochopením špecifík rozhlasovej a televíznej profesie," dodáva sa v stanovisku STV. Rýchlosť a razantnosť postupného zavádzania tohto nového fungovania verejnoprávnych médií si vyžiadal katastrofálny stav ekonomiky a financií v Slovenskej televízii, za ktorý nesie plnú zodpovednosť manažment Slovenskej televízie a rada Slovenskej televízie, tvrdí minister kultúry Daniel Krajcer. Na zlúčenie STV a SRo do jednej, novej verejnoprávnej inštitúcie Slovenský rozhlas a televízia (SRTV) už od začiatku budúceho roka získal minister kultúry a cestovného ruchu Daniel Krajcer politickú podporu na pondelkovej Koaličnej rade. Tvrdí, že do istej miery má "už aj spoločenskú podporu". Avizoval pokračovanie politickej a odbornej diskusie na túto tému. Krajcer na dnešnej tlačovej besede uviedol, že od januára 2011 vznikne zlúčením STV a SRo nové verejnoprávne médium - Slovenský rozhlas a televízia (SRTV). V novembri predloží v skrátenom legislatívnom konaní do parlamentu potrebné zmeny zákonov, tak aby Národná rada SR mohla už v decembri tohto roka zvoliť generálneho riaditeľa SRTV. Rok na to, od januára 2012 by mal zaniknúť súčasný systém financovania verejnoprávnej televízie a rozhlasu, tzv. koncesie a miesto toho by sa mali financovať percentom z výdavkov štátneho rozpočtu. Rozsah vysielania SRTV sa zúži zo súčasných šesť okruhov SRo (pravdepodobne zanikne vysielanie do zahraničia na krátkych vlnách a Rádio_FM) na štyri a v prípade televízneho vysielania zo štyroch, s ktorými počíta zákon, na dva vysielacie okruhy. Orgánmi nového verejnoprávneho média budú generálny riaditeľ a Dozorná komisia. Riaditeľa bude voliť Národná rada SR na návrh Výboru NR SR pre kultúru a médiá. Doterajšie rady STV a SRo zaniknú. Ich kompetencie prejdú z väčšej časti na Dozornú komisiu SRTV (najmä ekonomické a hospodárske), Radu pre vysielanie a retransmisiu (čiastočná zodpovednosť za obsah vysielania), ako aj na Výbor NR SR pre kultúru a médiá. Nové médium by sa postupne malo presunúť do spoločného sídla.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Prečo ste peniaze zo Zmluvy so štátom radšej neminuli na elektrinu , há ?!

Prečo ste peniaze zo Zmluvy so štátom
radšej neminuli na elektrinu ,há ?!
Katastrofálny stav v Slovenskej televízii (STV) je jednou z hlavných príčin pre rýchlu transformáciu verejnoprávnej STV a verejnoprávneho Slovenského rozhlasu (SRo). "Je to neštandardné riešenie, čo sa týka rýchlosti, ale je to riešenie, ktoré zároveň obsahuje aj viaceré koncepčné zmeny, čo som dlhodobo pripravoval," povedal na dnešnej tlačovej besede minister kultúry a cestovného ruchu Daniel Krajcer. Na zlúčenie STV a SRo do jednej, novej verejnoprávnej inštitúcie Slovenský rozhlas a televízia (SRTV) už od začiatku budúceho roka získal minister politickú podporu na pondelkovej Koaličnej rade. Tvrdí, že do istej miery má "už aj spoločenskú podporu". Avizoval pokračovanie politickej a odbornej diskusie na túto tému. "Rýchlosť a razantnosť postupného zavádzania nového fungovania verejnoprávnych médií si vyžiadal katastrofálny stav ekonomiky a financií v Slovenskej televízii, za ktorý nesie plnú zodpovednosť manažment Slovenskej televízie a Rada Slovenskej televízie," zdôraznil minister. Jediným prostriedkov, ktorým to podľa jeho slov môže riešiť, je príprava legislatívnych zmien, keďže minister ani vláda nemá žiadnu inú kompetenciu rozhodovať a riešiť túto katastrofálnu situáciu v STV. "Za tento stav má naozaj plnú zodpovednosť aj rada, ktorá dlhodobo nekonala. Naopak za katastrofálny stav hospodárenia Slovenskej televízie udelila generálnemu riaditeľovi odmenu 12 tisíc eur. Zároveň, podľa mojich posledných informácií, čo je škandalózne - Rada Slovenskej televízie od januára tohto roku vedela o tej šialenej zmluve s Towercomom na 200 miliónov eur. Opäť nekonala. Rada Slovenskej televízie má plnú zodpovednosť za súčasný rozpočtový stav v Slovenskej televízii, keďže schválila návrh rozpočtu manažmentu Slovenskej televízie," uviedol Daniel Krajcer. Podľa ministra rada nie je nezávislým orgánom nezávislých odborníkov v pravom slova zmysle, "keďže každý z nich musel byť pri svojej voľbe v parlamente osvojený konkrétnou politickou stranou, respektíve koalíciou". Podľa medializovaných informácií STV podpísala koncom minulého roka prakticky nevypovedateľnú zmluvu so spoločnosťou Towercom na vysielanie programových služieb STV v prvom a verejnoprávnom multiplexe. Zmluva na približne 200 mil. eur je na 15 rokov s možnosťou predĺženia o päť rokov. Slovenský rozhlas podobnú zmluvu nepodpísal. Generálny riaditeľ STV Štefan Nižňanský vo svojom príhovore vysielanom 4. októbra v závere Správ STV odmietol informácie, podľa ktorých by STV hrozil kolaps. Priznal, že STV má vážne ekonomické problémy a odmietol, že by STV pod jeho vedením podpísala nevypovedateľnú zmluvu so spoločnosťou Towercom. "STV podpísala zmluvu s poskytovateľom verejnoprávneho multiplexu v súlade s platnými zákonmi SR," povedal. Krajcer zopakoval, že generálnemu riaditeľovi odmietol akékoľvek dotácie. Pripomenul, že STV dostala na tento rok rekordných 12 a pol milióna eur na program podľa zmluvy so štátom a mohla peniaze, čo ušetrila na programe, presunúť na prevádzku. "Problém je iný, a vy to veľmi dobre viete, peniaze odtekajú pravdepodobne aj za iným účelom, ale pochopiteľne nemôžem hovoriť o veciach, na ktoré nemám dôkazy," povedal. Podľa ministra ide v prípade STV o "vážne hospodárske škody," preto je nevyhnutné rýchle konať. SRTV bude právnym nástupcom STV a SRo, mala by teda prebrať aj ich dlhy. Dlhová služba však podľa Krajcera môže mať svoj špecifický režim, dlhy by teda nemali zasahovať do fungovania STV a SRo. V prvom rade treba dlhy vyčísliť, upozornil a dodal, že ich nikto nepozná. "Manažment STV o tom neinformuje, Rada STV o tom neinformuje, sú len nejaké predbežné informácie o tom, že výška dlhu tohtoročného alebo straty by mohla dosiahnuť 17 miliónov eur. Sú len dohady a predpoklady, že celkové zadlženie a záväzky aj do minulosti STV môžu dosahovať jednu miliardu korún. Toto je naozaj vážna hospodárska katastrofa," dodal minister. Minister Krajcer dnes avizoval, že od januára 2011 vznikne zlúčením STV a SRo nové verejnoprávne médium - Slovenský rozhlas a televízia (SRTV). V novembri predloží v skrátenom legislatívnom konaní do parlamentu potrebné zmeny zákonov, aby Národná rada SR mohla už v decembri zvoliť generálneho riaditeľa SRTV. Od januára 2012 by mal zaniknúť súčasný systém financovania verejnoprávnej televízie a rozhlasu, tzv. koncesie a miesto toho by sa mali financovať percentom z výdavkov štátneho rozpočtu. Na budúci rok sa rozpočet STV a SRo meniť nebude. "Cieľom tohto modelu, ktorý predkladám, je na jednej strane zachovanie médií verejnej služby, na druhej strane ich efektívne fungovanie, ktoré zastaví šialené zadlžovanie Slovenskej televízie." Podľa Krajcera sa čoraz viac množia názory, že by bolo dobré sprivatizovať STV. Ak by neprišli s takto razantným riešením, o rok, o dva by tieto názory mohli byť veľmi silne nastolené a neobišlo by to ani SRo. Cieľom nového modelu fungovania verejnoprávnych médií, ich zlúčenia do SRTV je "posilnenie postavenia médií verejnej služby so zámerom ich zachovania, efektívne fungovanie médií verejnej služby, šetrenie verejných zdrojov". Súčasťou efektívneho modelu je aj zdieľanie viacerých činností, napríklad v technickej, ekonomickej alebo personálnej oblasti, čím sa ušetria ďalšie zdroje. Krajcer vylúčil návrat k projektu tzv. mediálneho centra presadzovaného jeho predchodcom Marekom Maďaričom. Považuje ho za drahý. STV a SRo však po zlúčení podľa neho nezostanú v súčasných priestoroch, postupne vznikne ich spoločné sídlo, no nie na exkluzívnom pozemku v centre mesta. Krajcer zdôraznil, že model rozhlasu a televízie verejnej služby pod jednou strechou funguje v 43 krajinách, ktorých verejnoprávne médiá sú členmi EBU (Európska vysielacia únia) a v 14 krajinách je oddelený.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Ad Lex Nižňanský 2

Ad Lex Nižňanský 2
K návrhu zlúčiť Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas od začiatku budúceho roka do jednej verejnoprávnej inštitúcie sa Slovenský rozhlas (SRo) zatiaľ nevyjadruje. Ako sa uvádza v stanovisku, ktoré SITA poskytla Alexandra Štullerová - Koreňová z oddelenia pre styk s verejnosťou SRo, "vôbec sa k návrhu nemôžeme vyjadriť, kým ho nedostaneme k dispozícii." Podľa rozhlasu "v európskych krajinách fungujú obidva modely – spojené médiá a samostatné inštitúcie, obidva modely majú svoje pozitíva, ale aj negatíva". Manažment však vládne riešenie nepozná. "Na seminári o verejnoprávnosti generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková upozornila na potrebu odlišného spôsobu riadenia SRo a STV, v súčasnosti nie je možné riadiť ich rovnako. Na tom istom seminári sa minister Krajcer vyjadril, že pripravuje koncepčné riešenie a vytvorí odbornú komisiu, ktorá bude na riešení pracovať. Očakávame, že do komisie prizve aj zástupcu SRo," dodáva sa v stanovisku SRo. Na zlúčenie STV a SRo do jednej, novej verejnoprávnej inštitúcie Slovenský rozhlas a televízia (SRTV) už od začiatku budúceho roka získal minister kultúry a cestovného ruchu Daniel Krajcer politickú podporu na pondelkovej Koaličnej rade. Tvrdí, že do istej miery má "už aj spoločenskú podporu". Avizoval pokračovanie politickej a odbornej diskusie na túto tému. Krajcer na dnešnej tlačovej besede uviedol, že od januára 2011 vznikne zlúčením STV a SRo nové verejnoprávne médium - Slovenský rozhlas a televízia (SRTV). V novembri predloží v skrátenom legislatívnom konaní do parlamentu potrebné zmeny zákonov, aby Národná rada SR mohla už v decembri tohto roka zvoliť generálneho riaditeľa SRTV. Od januára 2012 by mal zaniknúť súčasný systém financovania verejnoprávnej televízie a rozhlasu, tzv. koncesie a namiesto toho by sa mali financovať percentom z výdavkov štátneho rozpočtu. Rozsah vysielania SRTV sa zúži zo súčasných šesť okruhov SRo na štyri (pravdepodobne zanikne vysielanie do zahraničia na krátkych vlnách a Rádio_FM) a v prípade televízneho vysielania zo štyroch, s ktorými počíta zákon, na dva vysielacie okruhy. Orgánmi nového verejnoprávneho média budú generálny riaditeľ a Dozorná komisia. Riaditeľa bude voliť Národná rada SR na návrh Výboru NR SR pre kultúru a médiá. Doterajšie rady STV a SRo zaniknú. Ich kompetencie prejdú z väčšej časti na Dozornú komisiu SRTV (najmä ekonomické a hospodárske), Radu pre vysielanie a retransmisiu (čiastočná zodpovednosť za obsah vysielania) ako aj na Výbor NR SR pre kultúru a médiá. Nové médium by sa postupne malo presunúť do spoločného sídla. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Ad Lex Nižňanský

Ad Lex Nižňanský
Zámer vlády zlúčiť Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas do jednej verejnoprávnej inštitúcie je podľa exministra kultúry Mareka Maďariča (Smer-SD) iba zámerom zmocniť sa oboch médií. "Je v tom politika," povedal dnes po zasadnutí mediálneho parlamentného výboru. Ide podľa neho aj o to, ako odvolať súčasné vedenie STV. "Rýchle spojenie skráteným legislatívnym procesom Slovenskej televízii nepomôže a poškodí Slovenský rozhlas a je to dobrý príklad opäť toho, ako zavádza vládna koalícia," povedal Maďarič. Podľa neho súčasné vládne strany sľubovali verejnosti v súvislosti s verejnoprávnymi médiami niečo úplne iné. "Sľubovali zrušenie koncesionárskych úhrad, ja sa pýtam, prečo ešte kvôli tomu aj referendum organizovali, ak vedia v skrátenom legislatívnom konaní zlučovať STV a SRo, prečo neplnia svoje sľuby, prečo nerušia úhrady. To by sa mala verejnosť pýtať." Maďarič upozornil, že on v minulosti nepripravoval právne zlúčenie STV a SRo, iba výstavbu spoločnej budovy - Mediálneho komplexu. Ak by mali byť STV a SRo zlúčené, vyžadovali by si "štúdiu, ktorá by hovorila o výhodách a nevýhodách, rizikách a benefitoch", tvrdí exminister. Sám sa podľa svojich slov takouto myšlienkou zaoberal seriózne, odborníci však odpovedali, že ak sa majú spájať dve inštitúcie, ktoré vznikli a pôsobia samostatne, musel by tomu predchádzať "evolučný, postupný proces zbližovania".
Copyright © TASR 2010

Lex Nižňanský

Lex Nižňanský
Riešením kritickej situácie vo verejnoprávnych médiách, najmä v STV, má byť vznik novej verejnoprávnej inštitúcie Slovenský rozhlas a televízia (SRTV). Na dnešnej tlačovej besede o tom informoval minister kultúry Daniel Krajcer. Minister s tým chce začať zásadnú reformu verejnoprávnych médií. Krajcer pripraví legislatívne návrhy zmien podľa politickej dohody koaličných strán a ďalej bude o tomto zámere diskutovať na odbornej aj politickej úrovni. Pre svoje riešenie situácie STV získal Daniel Krajcer plnú podporu na pondelňajšom rokovaní Koaličnej rady. "Nejde o lex Nižňanský, ide naozaj o začiatok reformy verejnoprávnych médií na Slovensku," zdôraznil minister Daniel Krajcer. Pripustil, že jeho riešenie tak zásadnej otázky, akou je transformácia verejnoprávnych médií, je z časového hľadiska neštandardné. Rýchle konanie si vyžiadal najmä katastrofálny stav STV, za ktorý podľa Krajcera nesie plnú zodpovednosť manažment STV a Rada STV. Rozsah vysielania SRTV sa zúži zo súčasných šesť okruhov SRo na štyri a v prípade televízneho vysielania zo štyroch, s ktorými počíta zákon, na dva vysielacie okruhy. Orgánmi nového verejnoprávneho média, ktoré vznikne zlúčením televízie a rozhlasu, budú generálny riaditeľ a Dozorná komisia. Riaditeľa bude voliť Národná rada SR na návrh Výboru NR SR pre kultúru a médiá. Doterajšie rady STV a SRo zaniknú. Ich kompetencie prejdú z väčšej časti na Dozornú komisiu SRTV (najmä ekonomické a hospodárske), Radu pre vysielanie a retransmisiu (čiastočná zodpovednosť za obsah vysielania), ako aj na Výbor NR SR pre kultúru a médiá. Minister Krajcer predloží potrebné legislatívne opatrenia na novembrovú schôdzu parlamentu. Predbežne by okrem nového zákona o SRTV malo ísť aj o novelu zákona o vysielaní a retransmisiu a o úpravu zákona o rokovacom poriadku. Minister chce, aby parlament zvolil generálneho riaditeľa SRTV už v decembri tohto roka tak, aby SRTV začala fungovať od začiatku budúceho roka. Po postupných obsahových, personálnych, technických a ďalších zmenách by mala prísť aj zmena financovania, zrušením súčasných tzv. koncesií k 1. januáru 2012. Koncesie by malo podľa Krajcerových predstáv nahradiť stanovená fixná suma, pravdepodobne percentom z výdavkov štátneho rozpočtu. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Vyschli zdroje ?

Vyschli zdroje ?
Prop končí... (?) ... chceme však udržať stránku pri živote a preto ju ponúkame na predaj. Záujemcovia sa môžu prihlásiť na adrese: admin[@]protiprudu.info .Prosím nepýtajte sa nás na cenum ale urobte svoju cenovú ponuku. Vybratých záujemcov budeme kontaktovať prostredníctvom mailu. Veríme, že táto zmena neznamená koniec, ale, tak ako sa to už v minulosti stalo, prebehne bez toho, aby si to čitatelia všimli. prop.sk

... a štvavé vysielačky

... a štvavé vysielačky
Základná organizácia Odborového zväzu masmédií v STV je pohoršená "štvavými a dehonestujúcimi" reakciami médií na adresu Slovenskej televízie. "Celé toto vysokoobrátkové prepieranie STV v médiách jasne smeruje k jednému cieľu. Zlikvidovať STV. Tí, ktorí majú o to eminentný záujem, vycítili pravú chvíľu," uvádzajú odborári v stanovisku, ktoré poslali agentúre SITA. Neprajníci si podľa zväzu vybrali moment, keď je STV dlhodobo finančne poddimenzovaná. Vyhlásenia jednotlivcov o zrušení koncesionárskych poplatkov označili za dôvod, prečo viacerí občania prestali koncesie platiť, aj keď v súčasnosti je to ich zákonná povinnosť. Odborári sú presvedčení o kvalitách verejnoprávnej televízie. "STV aj napriek finančným problémom vysiela program, ktorý znesie akékoľvek kritériá porovnateľnosti s inými slovenskými televíziami," píšu v stanovisku. Nepáči sa im, keď kritici STV argumentujú údajmi o sledovanosti, pretože možnosti verejnoprávnej televízie limituje zákon. "Ten jej určuje, koľko vysielacieho priestoru majú dostať relácie pre menšinového diváka, detské, publicistické, náboženské relácie, atď," uvádza ďalej zväz. Vo chvíli, keď sa divákovi jeden zo zákonom určených programov nepáči, prepína a zvyšuje sledovanosť komerčnej televízii. "Z toho vyplýva, že sledovanosť nie je kritériom kvality, ale výberu programu," tvrdia odborári. Priznávajú, že STV má veľké a dlhodobé problémy. "O tom by však mali diskutovať tí, ktorí tomu rozumejú a riešiť problémy by mali tí, ktorí nielenže vedia, ale predovšetkým chcú, aby STV zostala súčasťou slovenského mediálneho priestoru," konštatuje zväz. Slovenská televízia je podľa neho národná kultúrna ustanovizeň. "Ak jej dnes niekto podkope základy a začne ju premieňať na akciovú spoločnosť, už o pár rokov ju stihne likvidačný osud filmových ateliérov na Kolibe," dodávajú odborári. Informovala predsednícka Základnej organizácie Odborového zväzu masmédií v STV Bratislava Gabriela Goliašová. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

11. 10. 2010

/Z/Lúčenie

/Z/Lúčenie

Verejnoprávne médiá Slovenská televízia a Slovenský rozhlas by sa mali zlúčiť, taký je podľa premiérky Ivety Radičovej (SDKÚ-DS) návrh ministra kultúry Daniela Krajcera (SaS). Podľa Radičovej je Slovenská televízia v permanentných cykloch v dlhoch. "Ale to by bol asi ten menší problém, keby verejnoprávne médium vedelo napĺňať svoje základné a zásadné poslanie," vyhlásila Radičová. Podľa nej športový kanál STV 3 nevysiela práve aktuálny šport. "Hlavne, keď sme chceli vidieť aktuálny futbal s Arménmi, tak ho vysielala komerčná televízia, toto asi nie je v poriadku," myslí si premiérka. Podľa nej nie je v poriadku ani súčasný dôraz na pôvodnú tvorbu a množstvo uzavretých zmlúv s externým prostredím, "nehovoriac o zadlženosti STV a neprimeranej odmene za výšku dlhu pre generálneho riaditeľa STV". Krajcerov návrh podľa nej by mal predovšetkým riešiť program, jeho obsah a kvalitu, pôvodnú tvorbu, dostupnosť informácií. V prvom rade návrh bude riešiť nasmerovanie verejnoprávnych médií, dostatočnú mieru ich nezávislosti a aj ich finančné zabezpečenie. Paragrafové znenie návrhu by mohlo byť hotové do týždňa. Minister Krajcer získal na pondelňajšom rokovaní koaličnej rady plnú podpory pre svoje riešenie situácie Slovenskej televízie. „Môžem povedať len toľko, že som získal plnú politickú podporu pre svoj návrh riešenia a zajtra budem detailne informovať na tlačovej konferencii. Čo je podstatné z dneška je tá politická podpora, tá je v plnom rozsahu,“ povedal po rokovaní Koaličnej rady. Minister kultúry už pred rokovaním Koaličnej rady avizoval, že jeho riešenie by rýchlo pomohlo vyriešiť súčasnú katastrofálnu situáciu v televízii. „Nemôžem dopustiť, aby naďalej pokračovala devastácia významnej inštitúcie, ktorá na Slovensku existuje už 54 rokov. Takúto nedôstojnú pozíciu STV si občania Slovenska a ani celá kultúrna obec ako tvorca duchovných hodnôt nezaslúžia,“ skonštatoval nedávno Krajcer.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS- Slovensko - Írsko

STV NEWS
Slovensko - Írsko
Utorkový futbalový zápas Slovensko - Írsko v základnej B-skupine kvalifikácie o postup na majstrovstvá Európy v roku 2012 do Poľska a na Ukrajinu bude okrem športového kanála DIGI Sport vysielať v priamom televíznom prenose napokon aj Slovenská televízia (STV). Stretnutie sa uskutoční na štadióne MŠK Žilina so začiatkom o 20.30 h. "V pondelok podvečer prišlo k dohode všetkých zainteresovaných strán. Priamy prenos z atraktívneho duelu slovenskej futbalovej reprezentácie s Írskom odvysiela aj verejnoprávna Slovenská televízia," uviedol pre agentúru SITA prezident Slovenského futbalového zväzu (SFZ) Ján Kováčik a pokračoval: "Celé sa to podarilo najmä vďaka pochopeniu a ústretovosti pani Daniely-Marie Iancovej, ktorá je konateľkou spoločnosti DIGI Slovakia." Skutočnosť o priamom prenose Slovenskej televízie potvrdil pre SITA aj hovorca STV Peter Susko: "Po dlhších rokovaniach sa nám napokon podarilo dohodnúť s marketingovým partnerom SFZ, spoločnosťou UFA Sports. Futbalový zápas Slovensko - Írsko odvysielame v priamom prenose v utorok večer na Jednotke i Trojke." Štúdio STV by sa malo začať pod vedením Ľuboša Hlavenu o 20.15 h, komentátorom duelu bude Marcel Merčiak. Ako je známe, jediným vlastníkom práv na domáce duely slovenskej futbalovej reprezentácie je DIGI Sport. Ešte napoludnie bolo skutočnosťou, že diváci mohli vidieť zápas Slovenska s Írskom iba v tejto televízii. "Chceli sme poskytnúť sublicenciu niektorej z ďalších slovenských televízii, ale nedohodli sme sa s UFA Sports. Táto spoločnosť to následne chcela posunúť tretej strane - niektorej z ďalších televízii. UFA Sports však neponúkla adekvátnu cenu za odkúpenie tejto sublicencie, preto neprišlo k dohode," informoval agentúru SITA ešte krátko po poludní šéfredaktor kanála DIGI Sport Jaroslav Šišolák. Podvečer však už platilo, že priamy prenos odvysiela aj STV. Na DIGI Sporte bude utorkový zápas Slovensko - Írsko komentovať dvojica Róbert Minařík a Richard Fekete. Minulotýždňový piatkový kvalifikačný duel Arménsko - Slovensko (3:1), ktorý sa hral v Jerevane, vysielala len televízia Markíza. Podľa informácie šéfredaktora DIGI Sportu Jaroslava Šišoláka napriek snahe priniesť divákom aj tento zápas sa nedohodli s agentúrou, ktorá vlastnila práva na vysielanie stretnutí arménskej reprezentácie.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Na svätého Placida zima teplo vystrieda

Na svätého Placida zima teplo vystrieda

Jednotka o chlp lepšie, Dvojka horšie a Trojka katastrofálne.

Súčet share programov STV- 15,17 %.
JOJ výborne,JOJ PLUS takisto.
Markíza o miniatúrny chĺpok lepšie . TV DOMA o ten istý, tiež lepšie.
TA 3 horšie.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ je strašný- 13,51 %.

Markíza - 32.45 %

TV DOMA - 2.18 %

Jednotka - 12.55 %

Dvojka - 2.10 %

Trojka - 0.52 %

TV JOJ – 22.22 %

JOJ PLUS- 3.16 %

TA 3 - 1.95 %