DALITO!

8. 10. 2010

Zomrel Roy Ward Baker

Zomrel Roy Ward Baker
Britský režisér Roy Ward Baker, ktorý sa preslávil predovšetkým snímkou A Night to Remember (1958), skonal v utorok 5. októbra vo veku 93 rokov. Podľa slov jeho syna Nicholasa Bakera režisér zomrel v spánku v londýnskej nemocnici. Roy Ward Baker sa narodil 19. decembra 1916 v Londýne a svoju kariéru odštartoval v roku 1938 ako asistent režiséra snímky Zmiznutie starej dámy (1938), ktorú nakrútil slávny Alfred Hitchcock. Po službe v armáde počas druhej svetovej vojny sa presťahoval na tri roky do Hollywoodu, kde režíroval napríklad drámu Don't Bother to Knock (1952) s Marilyn Monroe v hlavnej úlohe. Po návrate do Anglicka režíroval množstvo televíznych projektov vrátane niektorých epizód seriálu The Avengers (1961 - 1969). Jeho najznámejším filmom je akčná dráma A Night to Remember, ktorá zachytáva poslednú noc na Titanicu.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TASR NEWS

TASR NEWS

Tlačovú agentúru Slovenskej republiky (TASR) treba reformovať, vyplýva to zo zámerov vlády v rezorte kultúry. Snahou vlády je podľa ministra kultúry Daniela Krajcera nastaviť fungovanie tlačovej agentúry tak, aby nevznikali otázniky nad jej podnikaním, lebo, ak "spoplatňuje svoje služby aj vo vzťahu k štátnemu sektoru, respektíve verejnej správe, potom je legitímna otázka nakoľko má ešte štát dotovať takýto subjekt. Ale to všetko sú otázky, ktoré sa budú riešiť v rámci koncepčnej zmeny, transformácie Tlačovej agentúry Slovenskej republiky," povedal v rozhovore pre SITA minister kultúry a cestovného ruchu D. Krajcer. “Je pravdou, že TASR predsa len zotrváva v istom, nie celkom jasnom postavení. Na jednej strane sú tu dotácie zo štátu, na druhej strane sú tu platby štátnych inštitúcií za služby, ktoré TASR poskytuje," doplnil minister. Transformácia TASR by mala odstrániť tieto nejasnosti. Pre Krajcera je to "jedna z koncepčných úloh" a chce sa jej intenzívne venovať tak, aby sa TASR transformovala na budúci rok. Na druhej strane pripomína, že "TASR v tejto chvíli plní úlohy, ktoré by sme len ťažko mohli očakávať od komerčnej agentúry." Podľa ministra treba pravdivo pomenovať situáciu. TASR - jej vedenie, za posledné obdobie urobila niekoľko racionalizačných opatrení, zefektívnila svoje fungovanie. "Generálny riaditeľ (Jaroslav Rezník, pozn. redakcie) mi predložil aj koncepciu, že v roku 2014 by už nebolo potrebné dotovať zo štátneho rozpočtu tlačovú agentúru. Oceňujem túto racionalizáciu," dodal pre SITA Daniel Krajcer. TASR po zmene od 1. januára 2009 z príspevkovej organizácie rezortu kultúry na verejnoprávnu organizáciu časť svojich produktov sprístupnila bezplatne na nekomerčné účely, no svoje spravodajské produkty aj predáva. Okrem príjmov z predaja spravodajstva je zdrojom jej príjmov aj príspevok od štátu na základe zmluvy o poskytovaní služieb vo verejnom záujme medzi ministerstvom kultúry a agentúrou. Za prvých šesť mesiacov tohto roka dostala TASR na základe zmluvy o poskytovaní služieb vo verejnom záujme 957 994 eur. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„ A kto by mal byť podľa mňa Mikovým nástupcom? Darmo čakáte, že poviem meno môjho - ešte stále manžela - Braňa. Aj keď som ho zatiaľ vzala na milosť, až takú dôveru vo mne nemá . Ja vyberám jedno jediné meno - Viera Rusková. „ Nora Mojsejová

„Pán Valo nie je verejný činiteľ a nepotrebuje sa pre novinárov vyjadrovať.“ Dušan Štrauss, hovorca SNS

„Tu som sa tiež dozvedela, že žalobca daroval žalovanému nejaké peniaze, nevedela som koľko. Vypočula som si, že Rusko Dočekalovi peniaze dožičí, teda dopraje“ povedala na súde jojkárska moderátorka, ktorá tak vypovedala proti svojmu bývalému zamestnávateľovi. V tom čase som, samozrejme, nevedela, o akú sumu by malo ísť, napriek tomu ma táto informácia uspokojila, pretože som mala akési finančné istoty. V marci 2007 som ukončila spoluprácu s Ruskom, v tom čase som už vedela, o akú sumu išlo. Napriek tomu som bola Ruskovým správaním sklamaná, pretože neboli dodržané naše dohody.“ Aneta Parišková

„Je samozrejmé, že minister práce si dôkladne preštuduje každý dôležitý zákon a každý dôležitý zákon aj pripomienkuje. O tom, že sa jej úradníci svojvoľne rozhodli do novely zapracovať obmedzenia, ktoré z európskych smerníc nevyplývali, som nepovažovala za potrebné ministra práce vôbec informovať “. Slávka Selešová ,hovorkyňa ministerstva práce a sociálnych vecí

„Nastal čas, aby sa chaos v riadení verejnoprávnej Slovenskej televízie a rôzne provizórne nezmyselné návrhy skončili. To je zatiaľ všetko, čo chcem k tejto téme povedať. Ste dostatočne inteligentní, aby ste z toho, čo hovorím pochopili, že veľmi jasne a zrozumiteľne a bez uvádzania akýchkoľvek detailov je načase, aby sa tento chaos skončil.“. Daniel Krajcer

"V mojich začiatkoch ma stálo veľa síl, aby sme zabezpečili, že politika do práce polície nepatrí. Neviem presne, čo sa deje teraz, ale z mnohých vyjadrení predstaviteľov vládnej koalície vyplýva, že sa chcú k používaniu polície na politické ciele vrátiť. Tak uvidíme, aká bude realita." Robert Kaliňák

7. 10. 2010

" Glajchšaltová zajacovina "

" Glajchšaltová zajacovina "

Návrh zriadiť Mediálnu radu, ktorá by kontrolovala verejnoprávnu televíziu a rozhlas, považuje Slovenská národná strana (SNS) za "glajchšaltovú zajacovinu". Novú radu chcú presadiť poslanci z Občianskej konzervatívnej strany (OKS), ktorí sedia v parlamente za Most-Híd. Mediálna rada by podľa konzervatívcov mohla odvolať súčasný manažment Slovenskej televízie vrátane Štefana Nižňanského. Podľa poslanca Rafaela Rafaja z opozičnej SNS chce OKS takto "pretapetovať verejnoprávne médiá". Za zmenou sa podľa neho skrýva len urýchlené dosadenie vlastných politických nominantov vládnej koalície do kontroly verejnoprávnych médií. "Skupinka OKS sa prepašovala do slovenského parlamentu cez stranu Most-Híd, neprekvapuje, že na normalizačný proces v STV a v Slovenskom rozhlase si zvolila maďarský orbánovský model tzv. jednej Mediálnej rady. Takýto glajchšaltovaný model pritom ostro kritizovali aj viaceré európske inštitúcie," uviedol dnes v stanovisku pre TASR Rafaj, ktorý je podpredsedom mediálneho parlamentného výboru. "Ak by sa brutálny plán znásilnenia á la Orbán podaril, Slovenská televízia by sa musela premenovať na "zelevíziu", najlepšie aj s novým logom v podobe zajaca," dodal Rafaj. OKS navrhuje zriadiť nezávislú 15-člennú radu. Jej členov by volil opäť parlament tak, ako je to v súčasnosti pri voľbe členov Rady STV a Rozhlasovej rady. "Rada by mala väčšie kompetencie voči vedeniu televízie, sprísnili by sa kritériá výberu aj v Národnej rade," zdôraznil dnes Zajac s tým, že na Slovensku by sa absolútna vyváženosť ani zabezpečiť nedala, ide skôr o to, ako nájsť čo najlepší model. Jej členovia by mali disponovať relevantným vzdelaním a preukázať adekvátnu prax v kultúre a médiách. Svoje funkcie by vykonávali ako verejné a nezlučiteľné s výkonom inej funkcie. Zároveň by nesmeli byť blízkymi osobami ľudí z STV alebo SRo. Po novom by ich už nesmeli navrhovať priamo poslanci. OKS neprichádza v súvislosti s Mediálnou radou s legislatívnym zámerom, svoju ponuku dáva ako návrh celej koalícii a chce o tom rokovať. Copyright © TASR 2010

Futbalové prenosy News

Futbalové prenosy News
Súčasnú situáciu okolo televíznych prenosov dvoch najbližších kvalifikačných stretnutí slovenskej futbalovej reprezentácie v Arménsku (v piatok 8. októbra o 17.00 SELČ v Jerevane) a doma s Írskom (v utorok 12. októbra o 20.30 h v Žiline) chce pomôcť riešiť aj nový prezident Slovenského futbalového zväzu (SFZ) Ján Kováčik. Z pozície svojej funkcie robí v týchto dňoch všetko preto, aby duely "weissovcov" v boji o postup na ME 2012 v Poľsku a na Ukrajine okrem predplatiteľov platenej televíznej stanice DIGI Sport videli aj diváci verejnoprávnej STV, respektíve niektorej inej slovenskej televízie. "Momentálne rokujeme s výkonným riaditeľom spoločnosti UFA Sport, pánom Jaworským, a spolu hľadáme všetky schodné možnosti ako piatkový kvalifikačný zápas Arménsko - Slovensko dostať na obrazovku niektorej zo slovenských televízii," povedal vo štvrtok pre agentúru SITA Ján Kováčik a pokračoval: "Navyše, stále sme v kontakte aj so zodpovednými pracovníkmi verejnoprávnej STV a apelujeme na nich, aby tiež hľadali východisko z tejto situácie. Žiaľ, inú možnosť pre krátkosť času už nemáme. Situácia okolo vysielacích práv futbalových stretnutí je jedna veľká katastrofa. Treba sa z nej dostať, lebo súčasný stav nie je normálny." Ako Ján Kováčik ďalej povedal, po týchto čerstvých skúsenostiach okolo problémov s vysielaním stretnutia z Arménska, vedenie SFZ urobí všetko pre to, aby sa niečo podobné už v budúcnosti neopakovalo. "Vyhlášku Ministerstva školstva o programe vo verejnom záujme intenzívne pripravujeme. Pracujeme na nej tak, aby bola v súlade so všetkými legislatívnymi normami. Preto ju nechceme ušiť horúcou ihlou. Ale ak sa ju podarí presadiť, problémy okolo kvalifikačných zápasov futbalovej reprezentácie by podľa mňa už mali byť minulosťou. Lebo do programu vo verejnom záujme, ktoré na základe tejto vyhlášky musí odvysielať verejnoprávna televízia, budú zaradené všetky kvalifikačné stretnutia futbalovej reprezentácie a semifinále a finále majstrovstiev sveta a Európy vo futbale," vysvetlil J. Kováčik podstatu účinného receptu, ktorým chce natrvalo odbúrať súčasnú televíznu vojnu o vysielacie práva na zápasy slovenskej futbalovej reprezentácie. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Ako zničiť rozhlas a odvolať Štefana

Ako zničiť rozhlas
a
odvolať Štefana
Občianska konzervatívna strana (OKS), ktorej štyria členovia sedia v parlamente za Most-Híd, kritizuje situáciu v Slovenskej televízii (STV) a navrhuje neodkladné riešenie v podobe zriadenia nezávislej Mediálnej rady, ktorá by kontrolovala zároveň aj Slovenský rozhlas (SRo). "Akékoľvek odkladanie riešenia v STV by znamenalo prehĺbenie súčasného havarijného stavu," zdôvodnil dnes na tlačovej konferencii predseda OKS Peter Zajac. Súčasná Rada STV a Rozhlasová rada (RoRa) by zanikli. Členov Mediálnej rady by volil opäť parlament tak, ako je to v súčasnosti pri voľbe členov Rady STV a RoRa. "Rada by mala väčšie kompetencie voči vedeniu televízie, sprísnili by sa kritériá výberu aj v Národnej rade," zdôraznil Zajac s tým, že na Slovensku by sa absolútna vyváženosť ani zabezpečiť nedala, ide skôr o to, ako nájsť čo najlepší model. Členov by však po novom už nemohli navrhnúť priamo poslanci. "STV svoj dlh denne navyšuje o cca 90.000 eur. Odkladať riešenie by znamenalo ďalšiu akceleráciu dnešnej situácie," tvrdí strana. Jedným z riešení by bolo vytvoriť z STV akciovú spoločnosť. OKS neprichádza v súvislosti s Mediálnou radou s legislatívnym zámerom, svoju ponuku dáva ako návrh celej koalícii. Predložiť by ho chcela na najbližšie rokovanie Koaličnej rady. Strana zároveň rokuje aj s ministrom kultúry a cestovného ruchu Danielom Krajcerom. "Dospeli sme k presvedčeniu, že ideme tým istým smerom," komentoval líder OKS. Zlúčenie rád STV a SRo by podľa OKS prinieslo aj ekonomickú výhodu. Pätnásťčlenná Mediálna rada by prebrala všetky úlohy a činnosti Rady STV a Rozhlasovej rady. Jej členovia by mali disponovať relevantným vzdelaním a preukázať adekvátnu prax v kultúre a médiách. Svoje funkcie by vykonávali ako verejné a nezlučiteľné s výkonom inej funkcie. Zároveň by nesmeli byť blízkymi osobami ľudí z STV alebo SRo. Odborníci z Mediálnej rady by boli platení zo samostatnej rozpočtovej kapitoly štátneho rozpočtu. Rada by si vytvárala vlastný návrh rozpočtu, ktorý by schvaľoval príslušný výbor parlamentu. Šéf OKS Zajac zdôraznil, že Slovensko potrebuje verejnoprávne médiá. "Toto je úplne posledný pokus," komentoval situáciu v STV. OKS sa obáva, že súčasné vedenie STV ešte stihne uzavrieť nevýhodné zmluvy, ktoré v budúcnosti zaťažia ďalšie vedenia. Súčasnú situáciu STV, ktorá sa nachádza v kritickom finančnom stave, kritizuje aj minister kultúry a cestovného ruchu Daniel Krajcer, označil ju za "chaos, ktorý sa musí skončiť". Rada STV na svojom poslednom rokovaní v septembri konštatovala, že televízia nie je schopná realizovať svoje verejnoprávne poslanie tak, ako jej to určuje zákon. Od štátu potrebuje finančnú kompenzáciu za výpadok úhrad za služby verejnosti. Dozorná komisia varovala pred finančným kolapsom televízie. STV hrozí, že ku koncu roka jej bude chýbať 18 miliónov eur. Copyright © TASR 2010

Konečné riešenie ?

Konečné riešenie ?
Minister kultúry a cestovného ruchu SR Daniel Krajcer má pripravené riešenia pre STV, ktoré by rýchlo pomohli vyriešiť súčasnú katastrofálnu situáciu v Slovenskej televízii. Predtým, ako ho predstaví médiám a verejnosti, chce o ňom najskôr rokovať s koaličnými partnermi a diskutovať s odbornou verejnosťou. „Nemôžem dopustiť, aby naďalej pokračovala devastácia významnej inštitúcie, ktorá na Slovensku existuje už 54 rokov. Takúto nedôstojnú pozíciu STV si občania Slovenska a aj celá kultúrna obec ako tvorca duchovných hodnôt nezaslúžia,“ skonštatoval minister Krajcer. Riešenie plánuje minister predstaviť v utorok 12. októbra na tlačovej konferencii.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK

OBČERSTVOVACÍ KÚTIK
Kodex České televize
23.5 Zpravodajství a publicistika vážící se k záležitostem České televize musí bez výjimky respektovat pravidla obsažená v čl. 5.1 až 5.18 a postupovat obdobně, jako by byla podávána informace o jiné instituci nebo podniku v České republice. V případě, že je Česká televize subjektem určitého sporu, není přípustné zvýhodnit ji prostorem, který má být ve zprávě věnován jejímu vyjádření nebo prezentaci jejího postoje.

The Ghost Writer

The Ghost Writer

6. 10. 2010

Zomrel Marshall Flaum

Zomrel Marshall Flaum
Americký dokumentarista, producent, scenárista a režisér Marshall Flaum, dvakrát nominovaný na Oscara, zomrel ako 85-ročný v piatok 1. októbra v Los Angeles následkom komplikácií po operácii. Magazín Hollywood Reporter o tom informoval dnes. Marshall Flaum, rodák z Brooklynu, pôvodne študoval herectvo na University of Iowa, účinkoval aj na Broadwayi. Neskôr spolupracoval s moderátorom Walterom Cronkitom na dokumentárnom seriáli The Twentieth Century (1957 - 1966). Počas jeho 55-ročnej kariéry spolupracoval napríklad s oceánografom a filmárom Jacquesom Cousteauom či etologičkou Jane Goodall a získal päť ocenení Emmy. Podpísal sa pod niekoľko epizód seriálov Podmorský svet Jacquesa Cousteaua (1966 - 1976) či Jane Goodall and the World of Animal Behavior (1973). Na Oscara ho nominovali za dva dokumenty - The Yanks Are Coming (1963) a Let My People Go: The Story of Israel (1965).
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

ČO BUDE ZAJTRA NA PORADE ?

ČO BUDE ZAJTRA NA PORADE ?
UZNESENIE RADY STV č. 72/2010 Rada STV prerokovala aktuálny stav vysielania programového okruhu STV3 a podporuje jeho ďalší rozvoj predovšetkým zo strategického hľadiska celkovej koncepcie vysielania STV, najmä z pohľadu verejnoprávneho digitálneho multiplexu, ktorý bude spustený v roku 2012. Rada STV vzhľadom na zazmluvnený spôsob šírenia signálu STV3 odporúča GR STV udržanie jeho vysielania pri rešpektovaní všetkých úsporných opatrení STV.

GOOSE MEDIA NEWS

GOOSE MEDIA NEWS

Vážne pohovory na miesto nového riaditeľa vraj v Záhorskej Bystrici absolovovala aj Adriana Kronerová .

CHANGES

CHANGES
Som zástancom duálneho systému a urobím všetko pre to, aby na Slovensku zostal zachovaný, zdôrazňuje minister kultúry Daniel Krajcer, pre ktorého je zmena vo financovaní verejnoprávnej televízie a rozhlasu na Slovensku nevyhnutná. "Vzhľadom na stav v Slovenskej televízii, ak by som v tejto oblasti nekonal a nekonal veľmi rýchlo, o rok, o dva by bola na stole veľmi legitímna požiadavka z časti spektra politického, spoločenského ‘načo nám je taká Slovenská televízia, ktorá ustavične generuje stratu, tak ju zrušme‘,“ povedal šéf Ministerstva kultúry a cestovného ruchu SR v rozhovore pre SITA. Zároveň tvrdí, že chce spraviť "maximum pre to, aby sme mali médiá verejnej služby, ktoré sme ochotní ako spoločnosť platiť. Bez toho, že každoročne manažment minimálne jedného z týchto médií, to znamená televízie, bude natŕčať ruku a žiadať ďalšie peniaze." Spustenie nového systému financovania Slovenskej televízie (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo) avizuje ministerstvo kultúry na začiatok roka 2012. Skôr sa zmena financovania STV a SRo nedá urobiť, lebo celý proces podlieha notifikácii o štátnej pomoci vo vzťahu k Európskej komisii, vysvetľuje Krajcer. Zároveň dodáva, že niektoré veci sa dajú urobiť skôr, nekonkretizoval však, ktoré to budú. Verejnosť sa ich dozvie v priebehu niekoľkých týždňov. Úhrady, ktoré za vysielanie STV a SRo dnes platia všetci odberatelia elektrickej energie, by mali nahradiť presne stanovené percentá zo štátneho rozpočtu. Tzv. koncesie totiž vďaka mnohým úľavám nestačia na potreby STV a SRo. Médiá sú preto nútené žiadať o účelové dotácie. “Ak sa stanoví jasné percento z výdavkovej časti štátneho rozpočtu, politici nebudú mať možnosť vstupovať do tohto procesu a každý rok sa dohadovať, vydierať a tlačiť do kúta manažmenty," myslí si Krajcer, ktorý to považuje za čistý a korektný spôsob, ktorý odstraňuje politické tlaky. V tejto súvislosti sú podľa ministra typickým príkladom takzvanej politickej nezávislosti STV a SRo aj ich rady. "Veď to je tiež veľké pokrytectvo tváriť sa, že to je nejaký nezávislý orgán, či už Rada STV alebo SRo. ...sú to všetko konkrétni nominanti schválení konkrétnymi politickými stranami. Skončime už s týmto pokrytectvom, že sa tvárime, že tu je niečo nezávislé cez nejaké rady. Je to nezmysel a je to klamanie ľudí,“ konštatoval. Nový systém fungovania verejnoprávnych médií neznamená podľa Krajcera len zmenu financovania. “Jedna vec je financovanie, druhá vec je nastavenie manažmentu, ktorý bude zo zákona zaviazaný, že jednoducho v prípade, že generuje stratu, je to okamžitý možný dôvod na odvolanie." Ďalšou otázkou je rozsah služby, ktorú majú STV a SRo poskytovať. "Nemôžeme sa baviť o takej programovej extenzii, ako je teraz. Či už v prípade Slovenského rozhlasu, kde to ale manažment dokázal ustáť, alebo v prípade Slovenskej televízie. O akých štyroch alebo piatich okruhoch sa tu bavíme? Veď tá televízia, ten manažment nie je schopný obhospodáriť ani tri vysielacie okruhy. Veď sa pozrite, čo je na športovom kanáli – monoskop, respektíve reprízy,“ upozornil minister. Daniel Krajcer verí, že o potrebe zmien vo verejnoprávnych médiách presvedčí verejnosť. "Iste, účelových kritikov nikdy nepresvedčím, lebo opäť aj týmto rozhodnutím, aj týmto návrhom šliapnem mnohým ľuďom na ich záujmy." Odmieta reformy systému z predchádzajúcich rokov. Tvrdí, že išlo o reformy v úvodzovkách, ktoré sa začínali a končili tam, kde sa vymenil manažment. Duálny systém na Slovensku funguje, no podľa Krajcera sú s ním spojené reálne problémy. Má ich najmä televízia verejnej služby. Situácia v STV začína byť katastrofálna, myslí si. "Strata v tomto roku dosiahne pravdepodobne 17 miliónov eur napriek tomu, že na tento rok dostali 12 a pol milióna eur (na výrobu programu podľa zmluvy so štátom, pozn. redakcie)." Krajcer generálnemu riaditeľovi STV Štefanovi Nižňanskému žiadnu dotáciu nesľúbil a nemá ani informáciu, že by tak spravil jeho predchodca Marek Maďarič. Za nehorázne považuje, že "Slovenská televízia, jej manažment, za súhlasu Rady STV, nastavili rozpočet na tento rok, ktorý bol zjavne nereálny. O 170 percent si zvýšili príjmy z reklamy, čo je absurdné, keďže podiel reklamy v televízii sa znižuje. Nastavili si automaticky dotáciu od štátu, ktorú im nikto nesľúbil, ja teda stopercentne nie a v tomto prípade verím aj predchádzajúcemu ministrovi Maďaričovi, pretože som tu nenašiel žiaden záväzný dokument, ktorý by niečo také potvrdzoval. Napriek tomu si to naplánovali do príjmovej časti rozpočtu.“ © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia by mala dostať na budúci rok zo štátneho rozpočtu o takmer 2,6 milióna eur menej ako tento rok. Predpokladá to návrh štátneho rozpočtu, o ktorom bude v stredu 6. októbra rokovať vláda. Celkové jej príjmy by mali dosiahnuť 68,1 milióna eur, čo je o šesť miliónov eur menej, než sa očakáva tento rok. Na budúci rok výber koncesionárskych poplatkov predstavuje sumu 52,875 milióna eur. Tvorí až 77,6 percenta z celkových príjmov. V rokoch 2012 až 2013 ministerstvo financií ako autor rozpočtu už s takýmito príjmami nepočíta. Zo štátneho rozpočtu by preto STV mala dostať v danom období po 56 miliónov eur. Oproti roku 2008 výrazne klesajú aj príjmy z reklamy. Tento stav zapríčinila novela zákona o Audiovizuálnom fonde, na základe ktorej nesmel časový rozsah reklamy vo vysielaní minulý rok presiahnuť 2,5 percenta denného vysielacieho času, tento rok 1,5 percenta a na budúci rok 1 percento. STV počíta na budúci rok s výdavkami na úrovni jej príjmov. Ušetriť plánuje hlavne na tovaroch a službách. Na mzdy vynaloží 12,4 milióna eur a na odvody vyše 4,2 milióna eur. Keďže sa kabinet Ivety Radičovej v programovom vyhlásení zaviazal zrušiť koncesionárske poplatky, svoju činnosť ukončí aj Rozhlasová a televízna spoločnosť. Od roku 2012 by už nemala mať žiadne príjmy. Spoločnosť vznikla v apríli roku 2008 ako vyberatel úhrady za službu verejnosti poskytovanú STV a SRo. Jej príjmovú časť tvoril transfer vo výške 1,81 milióna eur od týchto dvoch verejnoprávnych médií.
Copyright © TASR 2010

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Rozhlasová rada sa včera mimoriadnom rokovaní zaoberala nezvyčajnou žiadosťou. Na Slovenský rozhlas (SRo) sa totiž obrátil väzeň so žiadosťou o nahrávky veľkého množstva konkrétnych relácií jednej z programových služieb rozhlasu, Rádia_FM. Generálna riaditeľka SRo Miloslava Zemková žiadosť zamietla, keďže na relácie sa vzťahujú autorské práva ich tvorcov a nie je možné ich sprístupniť podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Väzeň chcel nahrávky medzi inými aj relácií Šou Baláž a Hubinák, Metal a hard rock či Hudba sveta FM, keďže mu ich vo väzení nedovolia počúvať. Po odmietnutí šéfkou rozhlasu využil zákonnú možnosť a odvolal sa na Rozhlasovú radu. Rada preto o téme dnes mimoriadne rokovala, no po vypočutí právneho stanoviska rozhlasu sa rozhodla potvrdiť jeho odmietnutie. Ako pre agentúru SITA dodala generálna riaditeľka SRo Zemková, "podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám je rada v takýchto prípadoch odvolacím orgánom a musí rozhodnúť do 15 dní a v tomto prípade musím rešpektovať uznesenie rady. Ak väzeň nebude spokojný s rozhodnutím rady, môže sa obrátiť na súd".
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

5. 10. 2010

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Pracovná skupina zložená zo zástupcov Slovenského syndikátu novinárov, Združenia vydavateľov periodickej tlače, tlačových agentúr, predstaviteľov akademickej pôdy a ďalších odborníkov, dnes po prvýkrát rokovala s ministrom kultúry a cestovného ruchu Danielom Krajcerom o novele tzv. tlačového zákona. Najviac diskutovaným bodom stretnutia bol tzv. inštitút nápravy, teda právo na opravu a právo na odpoveď, pričom viacerí členovia odbornej skupiny potvrdili, že za najväčší nedostatok týchto ustanovení zákona považujú absentujúce kritériá pri uplatňovaní predovšetkým práva na odpoveď. „Oceňujem, že členovia pracovnej skupiny pristúpili k rokovaniu racionálne a efektívne, čoho dôsledkom je už zhoda na niektorých zmenách,“ skonštatoval Krajcer. Minister zdôraznil, že cieľom pracovnej skupiny je vyhodnotiť doterajšiu prax pri uplatňovaní zákona, ale aj zaslané návrhy na zmenu tlačového zákona, získať ďalšie návrhy a v konečnom dôsledku získať stanovisko odborníkov k navrhovaným zmenám tak, aby návrh novely zákona mohla prerokovať vláda ešte v tomto roku. Ako agentúru SITA informovala hovorkyňa rezortu kultúry Eva Chudinová, na prvom rokovaní sa pracovná skupina dohodla na tom, že vydavateľ nebude musieť v prvom čísle kalendárneho roka svojho periodika uverejňovať oznámenie o štruktúre vlastníckych vzťahov, keďže túto povinnosť si plní v rámci evidencie tlače. Krajcer má ambíciu predložiť novelu zákona na rokovanie vlády ešte v tomto kalendárnom roku, zástupcovia odbornej pracovnej skupiny majú čas do konca tohto týždňa, aby ministerstvu poslali ďalšie návrhy a zmeny, aby pracovná skupina mohla pokračovať vo svojej práci na budúci týždeň.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Bernard Clavel

Zomrel Bernard Clavel

Vo veku 87 rokov zomrel známy francúzsky spisovateľ Bernard Clavel. Tento samouk bol pred kariérou novinára a spisovateľa pekárom. Svoj prvý román L'Ouvrier de la nuit napísal v roku 1956. Nasledovala viac ako štyridsiatka ďalších titulov, medzi inými aj Dravec alebo Les Fruits de l'hiver (v českom preklade Zlato Země), za ktorý získal prestížnu literárnu Goncourtovu cenu. Na motívy jeho románov vznikli napríklad filmy Hrom do toho! (1965), L'espagnol (1967) či Le silence des armes (1976). © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TASR NEWS

TASR NEWS
O 47 percent menej by mala na budúci rok dostať od štátu Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR). Namiesto súčasných 1,88 milióna eur navrhuje ministerstvo financií sumu jeden milión eur. Návrh štátneho rozpočtu je v stredu 6. októbra na programe schôdze vlády. Celkové príjmy agentúry tak poklesnú zo súčasných 4,386 milióna eur na 3,498 milióna eur. Z nich takmer 70 percent by mal tvoriť predaj spravodajského servisu, čo je 2,43 milióna eur. Na budúci rok sa znížia aj výdavky TASR, a to o 20,5 percenta. Zatiaľ čo v tomto roku predstavujú celkové výdavky 4,33 milióna eur, na budúci rok by to malo byť 3,44 milióna eur. Agentúra plánuje ušetriť hlavne na mzdách a odvodoch. Pokiaľ tento rok táto položka predstavovala sumu 2,4 milióna eur, v roku 2011 by to malo byť 1,97 milióna eur. Ďalšiu najväčšiu časť vo výdavkoch predstavujú tovary a služby. Táto suma v porovnaní s týmto rokom poklesne z 1,77 milióna eur na 1,41 milióna eur
Copyright © TASR 2010

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS

O pol milióna eur menej by na budúci rok mal získať zo štátneho rozpočtu Slovenský rozhlas (SRo). Predpokladá to návrh z dielne ministerstva financií, o ktorom bude v stredu 6. októbra rokovať vláda. Z rozpočtu by tak namiesto terajších 4,5 milióna eur mal rozhlas dostať štyri milióny. Celkovo bude hospodáriť so sumou 30,972 milióna eur, tento rok to je 31,8 milióna eur. Niečo cez 74 percent príjmov by mal tvoriť výber koncesionárskych poplatkov. Od roku 2012 sa však počíta s ich zrušením, a preto by mal štát prispievať na chod verejnoprávneho rozhlasu 24 miliónmi eur. Najväčšie výdavky, a to 17,22 milióna eur, plánuje SRo vynaložiť budúci rok na tovary a služby. Ďalších 10,5 milióna eur pôjde na mzdy a odvody. Ak bude Stanislav Háber parlamentom odvolaný z funkcie člena Rozhlasovej rady, je pripravený obrátiť sa na Ústavný súd SR. Háber to dnes vyhlásil pred členmi Výboru NR SR pre kultúru a médiá. Tí sa opäť zaoberali podnetom Aliancie Fair-play (AFP), ktorý si osvojila SaS a podľa ktorého traja členovia rady porušili zákon o Slovenskom rozhlase (SRo), keďže sa dostali do konfliktu záujmov. Previniť sa mali tým, že Háber a Alexander Koreň kandidovali do parlamentu vo farbách ĽS-HZDS a Eva Jaššová za SNS, čo podľa AFP zákon o SRo nedovoľuje. V prípade Koreňa má byť problém aj v tom, že v rozhlase pracuje aj jeho dcéra, čo je tiež údajne v rozpore s touto právnou normou. Háber argumentoval tým, že na základe Dohovoru o ľudských právach a slobodách je ľudským právom sa združovať a politicky sa angažovať. "Neexistuje precedens, aby mohlo byť toto právo niekomu odobraté," upozornil. Zákon o SRo je podľa neho nižšou právnou normou ako Ústava SR. Vyjadril tiež presvedčenie, že svojou kandidatúrou do NR SR sa nedostal do konfliktu záujmov, lebo nebol zvolený. Odmietol aj výhrady, že pre ĽS-HZDS pracuje a publikuje na jej internetovej stránke. "Ja som v zamestnaneckom pomere s ĽS-HZDS (je riaditeľom odboru verejnej mienky, pozn. TASR), nie som volený funkcionár. Podľa zákona vystupuje v mene strany jej predseda a štatutárny zástupca. Ja nie som ani jedno," odkázal poslancom. Zároveň sa pýtal, prečo sa nerieši aj prípad ďalšieho z členov Rozhlasovej rady Františka Baluna, ktorý kandidoval do NR SR vo farbách KDH v roku 2006. Problém so svojou kandidatúrou nevidí ani Jaššová. "Nikdy som sa k Rozhlasovej rade nesprávala ako člen SNS, hoci som hlboko presvedčeným vlastencom. Dokonca, keď sa na mňa obrátili maďarskí redaktori, veľa som sa s nimi stretávala a urputne som bránila ich záujmy," upozornila Jaššová. Koreň na margo svojej dcéry podotkol, že ona síce pracuje v SRo, ale podľa Občianskeho zákonníka je blízkou osobou človek, ktorý žije v spoločnej domácnosti a podieľa sa na spoločných výdavkoch. "Moja dcéra je šťastne vydatá, žije v inej domácnosti už päť rokov, teda ja zákon neporušujem," argumentoval. Šéfka AFP Zuzana Wienk však trvá na tom, že prípad Hábera sa na základe jeho funkcie v ĽS-HZDS dá považovať za vystupovanie v mene strany a pôsobenie v jej prospech, čo zákon zakazuje. Na margo Koreňa podotkla, že funkcia v Rozhlasovej rade je nezlučiteľná s pracovnoprávnym alebo iným právnym vzťahom k SRo, pričom toto obmedzenie sa vzťahuje aj na osoby blízke členovi rady. Napriek prezentácii stanovísk dotknutých strán sa koalícia a opozícia nevedeli dohodnúť na procesnom postupe. Kým Ján Podmanický (Smer-SD) opierajúci sa o ústavný zákon tvrdil, že na prijatie uznesenia je potrebná až trojpätinová väčšina členov výboru, koalícia bola len za jednoduchú väčšinu. Záverečné hlasovanie o uznesení, ktorým výbor odporúča NR SR odvolať troch členov Rozhlasovej rady, prešlo pomerom hlasov 7:5, teda jednoduchou väčšinou. Podľa Podmanického tým výbor konanie zastavil, Katarína Cibulková (SDKÚ-DS) však mala opačný názor. Aký bude osud troch členov rady, tak bude známe zrejme až počas rokovania pléna, ktoré začína 12. októbra.
Copyright © TASR 2010

STV NEWS

STV NEWS

Verejnoprávnu STV navštívia členovia Výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá, ktorí si na dnešnom zasadnutí schválili poslanecký prieskum v tejto inštitúcii. Dôvodom sú viaceré medializované informácie z posledných dní, podľa ktorých je situácia v STV vážna, respektíve pred kolapsom. "Poslanci vôbec nie sú informovaní o tom, v akom stave sa momentálne STV nachádza. Máme informácie iba z médií a myslím si, že ani členovia Dozornej komisie STV nemajú vedomosť o tom, čo sa v televízii deje," uviedla navrhovateľka poslaneckého prieskumu Katarína Cibulková (SDKÚ-DS). Tvrdí, že je povinnosťou poslancov sa o tieto veci zaujímať. Magdaléna Vášáryová (SDKÚ-DS) je presvedčená, že mediálny výbor musí pracovať aj symbolicky. "Keď my niekam ideme, dávame tomuto problému istú vážnosť. Členovia tohto výboru sú svojim spôsobom pred voličmi zodpovední za to, ako kontrolujú situáciu v STV," vyhlásila. Podľa jej slov sa budú poslanci zaujímať aj o medializovanú, takmer nevypovedateľnú zmluvu so spoločnosťou Towercom za 200 miliónov eur, pričom firmu si televízia údajne vybrala sama bez akéhokoľvek výberového konania. "Vytvoríme určitý nátlak, aby táto zmluva alebo jej časti boli známe minimálne členom výboru. To by sme si mohli dať za cieľ, aj keď nehovorím, že sa to podarí," pripustila Vášáryová. Bývalý predseda výboru Pavol Abrhan (KDH) je však pred prieskumom skeptický. "Myslím si, že rovnako ako v minulosti v STV žiadne informácie nedostaneme. My prídeme, oni nás pohostia a povedia, že je to predmetom obchodného tajomstva," povedal. Na jeho podnet si tak ešte pred uskutočnením prieskumu poslanci pozvali na zasadnutie výboru na 12. októbra predsedu Rady STV Martina Kákoša a šéfa Dozornej komisie Miroslava Galamboša. Generálny riaditeľ STV Štefan Nižňanský v pondelok (4.10.) uviedol, že televízia nie je na kolenách a ani jej nehrozí kolaps. Reagoval tak na niektoré medializované informácie o tom, že kvôli zlej finančnej situácii sa plánuje zlúčenie programov Jednotky a Dvojky. "Nezakrývam, že STV má vážne ekonomické problémy," pripustil s tým, že do ťažkostí sa verejnoprávne médium nedostalo celkom svojou vinou. V súvislosti so spomínanou zmluvou s Towercomom, ktorý prevádzkuje sieť pre digitálne vysielanie, odmietol, že by bola táto spoločnosť vybraná bez akéhokoľvek výberového konania. Dodal, že táto zmluva bola s poskytovateľom verejnoprávneho multiplexu podpísaná v súlade s platnými zákonmi SR. Firma bola podľa neho vybratá vo verejnej medzinárodnej súťaži výberovou komisiou zriadenou Telekomunikačným úradom. "STV neurčovala podmienky výberového konania ani nemenovala zástupcu do komisie," pripomenul šéf verejnoprávnej televízie. Ako ďalej pokračoval, Towercom získala prevádzkové povolenia na poskytovanie verejnoprávneho multiplexu s platnosťou do roku 2029. "STV preto nemohla uzavrieť zmluvu na digitálne vysielanie s nikým iným, pretože nikto iný nedostal licenciu," konštatoval. Zmluva má tiež obsahovať presné špecifikácie, kedy a za akých podmienok od nej možno odstúpiť. Zároveň ubezpečil divákov, že jej podpísaním sa oproti predchádzajúcim rokom nijako výrazne nemenila štruktúra rozpočtu STV. Nižňanský sa dotkol i súdneho sporu so spoločnosťou Omega Plus. Ten STV prehrala a bude musieť zaplatiť za vypovedanie zmluvy z roku 1997 takmer tri milióny eur. "V tejto kauze sme ešte nezložili zbrane a nepovedali posledné slovo. Budeme bojovať ďalej," ubezpečil generálny riaditeľ. Poznamenal, že podobných časovaných bômb zostalo po predchádzajúcich vedeniach televízie mnoho.

Copyright © TASR 2010

GOOSE MEDIA NEWS

GOOSE MEDIA NEWS
Vážne pohovory na miesto nového riaditeľa vraj v Záhorskej Bystrici absolovovali Robert Nemcsics, Matej Ribanský, Tibor Búza, ale údajne aj priateľ a kolega Jeffrey Silverberga z UPC Martin Maťašeje .

Zomrel Norman Wisdom

Zomrel Norman Wisdom
V pondelok 4. októbra skonal vo veku 95 rokov britský komik a spevák Norman Wisdom. Herec skonal v opatrovateľskom dome na ostrove Man po tom, čo v uplynulých mesiacoch utrpel sériu porážok, po ktorých sa jeho zdravotný stav postupne zhoršoval. Oznámili to jeho príbuzní, podľa ktorých však zomrel pokojne a bezbolestne. Norman Joseph Wisdom sa narodil 4. februára 1915 v Londýne. Jeho rodičia sa rozviedli, keď mal deväť rokov a odvtedy ho vychovával iba otec. Zo školy odišiel ako trinásťročný, aby mohol začať pracovať a neskôr vstúpil do armády. Práve počas vojenskej služby zistil, že má herecký talent a po charitatívnom koncerte v čase druhej svetovej vojny mu herec Rex Harrison poradil, aby sa stal profesionálnym hercom. Armádu opustil v roku 1946 a začal účinkovať v divadle, kde sa už počas prvých dvoch rokov stal hviezdou. O dva roky neskôr absolvoval aj svoj filmový debut, keď účinkoval v komediálnom muzikáli A Date with a Dream. V 50. a 60. rokoch účinkoval vo viacerých úspešných komédiách, pričom vo väčšine z nich stvárnil svoju najznámejšiu postavu - nesmelého smoliara Normana Pitkina. V roku 1966 odišiel do USA, kde na Broadwayi účinkoval v muzikáli Walking Happy. Za svoj výkon si vyslúžil nomináciu na prestížne ocenenie Tony. Neskôr sa však vrátil späť do Británie. Okrem svojej rodnej krajiny sa Wisdom stal veľmi obľúbeným aj v Albánsku, kde bol jediným hercom zo západu, ktorého filmy boli počas diktatúry Envera Hodžu povolené. Wisdom navštívil túto krajinu celkovo dva razy - prvýkrát v roku 1995 po páde komunizmu a neskôr aj v roku 2001 pri príležitosti futbalového zápasu Albánsko - Anglicko. V obidvoch prípadoch ho vítali tisíce priaznivcov. Wisdom bol dvakrát ženatý a mal dve deti, ktoré mu porodila jeho druhá manželka Freda Isobel Simpson. V roku 2000 ho povýšili do rytierskeho stavu. Herec oznámil koniec hereckej kariéry v deň svojich 90. narodenín s odôvodnením, že sa chce viac venovať rodine a golfu. Posledné roky svojho života strávil na ostrove Man. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY* - Markíza ; 2.Modré z neba - Markíza ; 3. Ochranca- Markíza; 4. 10 000 pred Kristom –Markíza ; 5. ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT - TV JOJ ; 6. NAJLEPŠIE POČASIE* - TV JOJ ; 7. ŠPORT*- TV JOJ ; 8. Ordinácia v ružovej záhrade IV. – Markíza ; 9. NOVINY TV JOJ* -TV JOJ ;10. Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza ; 11.Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza ; 12. TALENTMANIA- Markíza; 13.Ordinácia v ružovej záhrade IV. -Markíza ; 14. Športové noviny* - Markíza; 15.Pošta pre Teba- Jednotka ; 16. Panelák* -TV JOJ; 17.Počasie*- Markíza ;18.Dnes zomrieš! –Markíza; 19.KRIMI NOVINY* -TV JOJ ; 20.Partička -Markíza

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

4. 10. 2010

STV NEWS

STV NEWS
Generálny riaditeľ Slovenskej televízie (STV) Štefan Nižňanský odmieta informácie, podľa ktorých by Slovenskej televízii hrozil kolaps. Uviedol to dnes v príhovore v závere Správ STV. "Nič také nehrozí," ubezpečil divákov Nižňanský, ktorý však zároveň priznal, že STV má vážne ekonomické problémy. Nižňanský odmietol, že by STV pod jeho vedením podpísala nevypovedateľnú zmluvu so spoločnosťou Towercom, ktorá prevádzkuje sieť pre digitálne vysielanie. "STV podpísala zmluvu s poskytovateľom verejnoprávneho multiplexu v súlade s platnými zákonmi SR," povedal. Podľa neho bola spoločnosť Towercom vybraná na základe verejnej medzinárodnej súťaže, ktorú mala na starosti výberová komisia Telekomunikačného úradu. "STV neurčovala podmienky výberového konania, ani nenominovala zástupcu do tejto komisie," tvrdí Nižňanský. Towercom bude verejnoprávny multiplex prevádzkovať na základe zmluvy až do roku 2029. Podľa Nižňanského STV nemohla uzavrieť zmluvu s nikým iným, lebo nik iný nemal na multiplex licenciu. Uviedol, že zmluva s Towercomom obsahuje podmienky, za akých ju možno vypovedať. "Chcem vás ubezpečiť, že podpísaním tejto zmluvy sa nijako výrazne nemenila štruktúra rozpočtu STV oproti predchádzajúcim rokom," povedal Nižňanský v súvislosti s tvrdeniami o nehospodárnom nakladaní s verejnými financiami. Nižňanský ďalej tvrdil, že spor, ktorý STV prehrala s firmou Omega Plus, nezrazí verejnoprávnu televíziu na kolená. Šéf STV vysvetlil, že podľa zmluvy, ktorú s Omega Plus podpísal jeho predchodca v roku 1997 (Igor Kubiš - pozn. red.), mala firma vyrábať pre STV predpoveď počasia. "A ako odmenu jej STV vysielala sponzorské odkazy," povedal. Dodal, že firma začala potom svoj priestor vo vysielaní predávať klientom. "Takže na každom sponzorskom odkaze zarábala 37-tisíc korún denne," povedal. Zmluvu vypovedal až ďalší riaditeľ STV (Milan Materák - pozn. red.) a firma sa s televíziou súdila. Súd firma po troch rokoch vyhrala a STV jej musí zaplatiť 3 mil. eur. "A tie tri milióny, získané v podstate špekuláciou, máme teraz zaplatiť my všetci," skonštatoval Nižňanský. Ako dodal, STV v tejto kauze ešte nezložila zbrane a nepovedala posledné slovo. "Budeme bojovať ďalej. Takýchto časovaných bômb tu po predchádzajúcich vedeniach STV zostalo mnoho," povedal Nižňanský.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Je vojna ?

Je vojna ?
Generálny riaditeľ STV Štefan Nižňanský dnes v Správach STV vystúpi s príhovorom k divákom vo vzťahu k informáciám medializovaným v posledných dňoch.

Na svätého Václava býva blata záplava

Na svätého Václava býva blata záplava
Jednotka horšie Dvojka takisto a Trojka lepšie.
Súčet share programov STV- 15,69 %.
JOJ horšie,JOJ PLUS úplne rovnako.
Markíza oveľa lepšie . TV DOMA horšie.
TA 3 o horšie.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ sa zmiernil, aj vďaka sobote- 11,61 %.

Markíza - 32.43 %

TV DOMA - 2.15 %

Jednotka - 12.35 %

Dvojka - 2.26 %

Trojka - 1.08 %

TV JOJ – 21.17 %

JOJ PLUS- 3.00 %

TA 3 - 2.03 %

3. 10. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Dedička hotelového impéria a príležitostná modelka Paris Hilton sa rozhodla vrátiť na televíznu obrazovku. Americká stanica Oxygen jej poskytla priestor pre novú reality šou, v ktorej blondínka odhalí svoje súkromie. Podľa programovej riaditeľky Amy Introcaso-Davis pôjde o "komplexný pohľad na jej život, kamarátov, rodinu a vzťahy, všetko čo sa na verejnosť nedostane". V programe sa tak okrem rodenej Newyorčanky objavia jej kamarátky, manželka Charlieho Sheena Brooke Mueller a bývalá playmate a súčasná fotografka Jennifer Rovero spoločne s Hiltonovej mamou Kathy. Názov programu ani dátum uvedenia na televízne obrazovky zatiaľ nie sú známe. Paris Hilton sa v televízii objavila po boku jej priateľky Nicole Richie v šou The Simple Life (2003-2007), v roku 2008 tiež v programe hudobnej televízie MTV s názvom My New BFF.

Moderátora televíznej stanice CNN Ricka Sancheza vyhodili z práce po tom, čo verejne ohováral populárneho amerického komika, politického satirika a spisovateľa Jona Stewarta. V rozhlasovom interview ho označil za fanatika, podľa vlastných slov je tiež presvedčený, že televízne odvetvie ovládli Židia. Nešetril ani televíznu spoločnosť CNN, tú podľa neho tiež vedú "takí ako je Stewart". "On sa nemôže porovnávať s niekým ako som ja. Nemôže sa porovnávať s človekom, ktorého otec pracoval celý život. Nemôže sa porovnávať s niekým, kto vyrastal v chudobe. Myslím si, že Stewart je fanatik," uviedol na adresu komika, ktorý vyznáva židovskú vieru. "OK, beriem slovo fanatik späť, povedal by som predpojatý," dodal. Predstavitelia CNN v oficiálnom vyhlásení, ktoré vydali len niekoľko hodín po incidente, uviedli, že "Sanchez už viac nie je zamestnancom spoločnosti," a taktiež sa mu poďakovali za jeho dlhoročný prínos a želajú mu všetko dobré. Antipatie boli zrejmé aj zo strany amerického komika známeho z programu The Daily Show na stanici Comedy Central. Zo Sancheza si často uťahoval aj v priamom prenose.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Na televízne obrazovky príde 4. októbra, konkrétne po 20:00 na Dvojku, nová súťaž s názvom Fenomén. Diváci a diváčky sa nedočkajú klasickej vedomostnej súťaže, cieľom Fenoménu je spropagovať schopnosti ľudskej mysle a ukázať, že myslenie môže byť hravé a zábavné. Dôraz sa kladie na mentálne schopnosti a talent nájsť originálne riešenie problémov, no isté vedomosti a znalosti sú nevyhnutné. Tvorcovia označili súťaž na dnešnej tlačovej besede rôzne - ako "šou pre bifľošov" či "šou zameranú na logické myslenie". Vo Fenoméne sa predstaví desať súťažiacich, pričom všetci majú inteligenčný kvocient nad 130. Vyberali ich prostredníctvom testov zverejnených na webovej stránke projektu. Zo zhruba 350 ľudí, ktorí ich vyplnili, pozvali na IQ testy päťdesiat najúspešnejších. Z nich následne vybrali ľudí a pozvali ich do šou. Súťažiaci a súťažiace musia v desiatich kolách odpovedať na otázky, riešiť rébusy, hlavolamy či logické problémy, ktoré pre nich pripravili odborní garanti šou a zároveň jej porotcovia - Václav Fořtík a Miroslav Macko z českej a slovenskej pobočky organizácie Mensa združujúcej nadpriemerne inteligentných ľudí. Ako povedal Václav Fořtík, pre súťažiacich a súťažiace, ku ktorým pristupujú ako k rovnocenným partnerom poroty, vytvorili úlohy tak, aby pokryli "čo najväčšie pole inteligencie, aby to nebolo jednostranne zamerané". Úlohy tak zahŕňajú približne rovnomerne slovne-jazykovú, logicko-matematickú a zrakovo-priestorovú inteligenciu. Vytvorené rébusy či hlavolamy pred použitím v súťaži testovali na členoch a členkách Mensy. Na televíznej obrazovke však nemohli použiť všetky typy zadaní. Tie, ktoré sa do šou nedostali, by mali postupne zverejňovať na webovej stránke projektu www.fenomen-sutaz.sk. Diváci a diváčky sa však nemusia báť, že nepochopia úlohu alebo spôsob jej riešenia. Tvorcovia vyhlásili, že si dali záležať, aby bola súťaž jasná a pochopiteľná aj pre bežných ľudí s priemerným IQ. Televíznymi prenosmi bude sprevádzať moderátor Michal Hudák. Na víťaza alebo víťazku čaká študijný pobyt v hodnote 4000 eur. Fenomén je pre Slovenskú televíziu ťažiskovým jesenným programom. Záujem o vysielanie tohto pôvodného formátu už prejavila aj Česká televízia, s ktorou tvorcovia v súčasnosti rokujú.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

Výstavba diaľnic, zastavenie PPP projektu na severnej D1, za ktorý vraj zaplatíme viac ako 80 miliónov eur. Kedy sa dočkáme prepojenia Bratislavy a Košíc? Aj o tom bude relácia O 5 minút 12 v nedeľu 3. októbra 2010 od 11.55 h na Jednotke STV, v ktorej moderátor Radovan Slobodník privíta 1. podpredsedu vlády a ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Jána Figeľa (KDH) a podpredsedu NR SR Roberta Fica (Smer-SD). Hosťom rubriky MEDZI 4 OČAMI bude prezident Ivan Gašparovič.

Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo v nedeľu 3. októbra 2010 budú: minister financií Ivan Mikloš (SDKÚ-DS) a exminister financií Ján Počiatek (Smer-SD). Témami budú Návrh štátneho rozpočtu a Úsporný balíček

Hosťami diskusnej relácie V politike, ktorú televízia TA3 odvysiela dňa 3. októbra 2010, bude Anna Belousovová. Moderátor relácie Richard Dírer bude s poslankyňou NR SR Annou Belousovovou (SNS) diskutovať o aktuálnej situácii, ktorá nastala po sneme strany, ďalších politických krokoch – vytvorení platformy, zotrvaní v strane, ale aj o úlohe SNS v opozícii a spolupráci so stranou Smer-SD.