DALITO!

25. 9. 2010

STV NEWS

STV NEWS
Verejnoprávna Slovenská televízia si ani zďaleka neplní svoju zákonnú povinnosť v prípade nepočujúcich. Tvrdí to podpredsedníčka KDH Jana Žitňanská, ktorá by situáciu chcela zlepšiť legislatívnymi zmenami. Tie by sa mali týkať nielen STV, ale aj komerčných vysielateľov. Vraj už o nich hovorila aj s ministrom kultúry Danielom Krajcerom (SaS), ktorý im podľa jej slov vyjadril podporu. "Náš zákon už dnes upravuje množstvo programov, ktoré majú byť označené titulkami, otvorenými alebo skrytými. Množstvo programov má byť preložených do posunkového jazyka. Verejnoprávna televízia si túto povinnosť neplní ani zďaleka. Počet relácií, ktoré môžu nepočujúci sledovať, je minimum," vyhlásila na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave pri príležitosti dňa nepočujúcich Žitňanská. Doplnila, že napríklad v Čechách je situácia podstatne lepšia. "Keď sa pozrieme na situáciu napríklad v Českej televízii, kedykoľvek si ju zapnete, akýkoľvek program, nepočujúci majú možnosť sledovať aj programy cez skryté titulky. U nás sa tak nedeje," priblížila kresťanská demokratka s tým, že stav na Slovensku sa bude KDH snažiť čo najrýchlejšie napraviť. "Budeme iniciovať postupné zvyšovanie titulkovania programov nielen u verejnoprávnej televízie, ale aj u komerčných vysielateľov," avizovala. Podľa nej by malo byť pre všetky televízie samozrejmosťou, aby sprístupnili čo najviac programov aj nepočujúcim. Bola by tiež rada, keby televízie pripravované zmeny a napríklad skryté titulkovanie nebrali ako nejakú záťaž, ale ako možnosť zlepšiť nepočujúcim život.

Copyright © TASR 2010

Takto na poslancov !!!!

Takto na poslancov !!!!

24. 9. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Frontman kapely Aerosmith Steven Tyler a speváčka Jennifer Lopez budú novými porotcami pripravovanej 10. série televíznej šou American Idol. Na tlačovej konferencii v Los Angeles to oznámil moderátor tejto šou Ryan Seacrest. Tretím porotcom bude producent Randy Jackson, ktorý túto pozíciu zastáva od prvej série. Tvorcovia American Idol sa tak vrátili k pôvodnému konceptu trojčlennej poroty. Desiata séria šou American Idol by sa mala na televíznych obrazovkách objaviť v januári budúceho roka. Po tom, čo oznámili odchod Simon Cowell, Ellen DeGeneres a Kara DioGuardi, ostal z predchádzajúcej štvorčlennej poroty iba Randy Jackson. Tvorcovia šou sa nakoniec rozhodli osloviť Lopez a Tylera. Podľa webstránky People.com uzavrela Lopez zmluvu na jeden rok vo výške 12 miliónov amerických dolárov (v prepočte približne 8,98 milióna eur). Informáciu zverejnila webová stránka news.bbc.co.uk.
Hviezda filmov Zamilovaný Shakespeare (1998) a Iron Man (2008) Gwyneth Paltrow doplní herecké obsadenie dvoch epizód hudobno-komediálneho seriálu Glee. Pre BBC správu potvrdil jeho tvorca Ryan Murphy a spresnil, že vytvoril postavu špeciálne pre Gwyneth. Objaví sa ako učiteľka zastupujúca za vedúceho zboru Glee, pána Schuestera. "Gwyneth je skvelá speváčka. V minulosti sa tomu trochu venovala, ale ja chcem všetkým ukázať, aká je v tom dobrá," povedal. Gwyneth Paltrow si už zaspievala vo viacerých filmoch, napríklad v snímke Karaoke (2000), kde účinkoval aj spevák a skladateľ Huey Lewis, alebo vo filme Pochybná sláva (2006), kde spievala pieseň What Is This Thing Called Love? od Colea Portera. Na pódiu sa tiež predstavila s raperom Jay-Z v londýnskej Royal Albert Hall na jeseň roku 2006. V niektorej z nasledujúcich epizód si zahrá aj Javier Bardem, známy napríklad z oscarovej snímky Táto krajina nie je pre starých (2007). Ako prezradil Murphy, oscarový herec, s ktorým spolupracoval aj na novom filme Jedz, modli sa, miluj, sa nenechal dlho presviedčať. "Dovoľte mi poopraviť sa - nemusel som ho presviedčať vôbec. On prosil mňa! Miluje túto šou a chcel si v nej zahrať bláznivého španielskeho speváka rock'n'rollu," doplnil. Druhá séria Glee odštartovala v USA v utorok 21. septembra. Gwyneth Kate Paltrow sa narodila v roku 1972 v Los Angeles. V roku 1999 získala Oscara a Zlatý glóbus za rolu vo filme Zamilovaný Shakespeare. Známa je tiež z filmov Sedem (1995), Talentovaný pán Ripley (1999) alebo Iron Man a Iron Man 2 (2008, 2010). Vo filme Country Strong, ktorý má naplánovanú premiéru na budúci rok, hrá Gwyneth Paltrow zabudnutú spevácku hviezdu country. V roku 2003 sa vydala za speváka skupiny Coldplay Chrisa Martina, s ktorým má dve deti. Informáciu zverejnila webová stránka news.bbc.co.uk.
Dvoch afganských novinárov zatkli v pondelok a v utorok pri zásahoch v ich domoch pre podozrenie, že spolupracujú s Talibanom. Informovala o tom americká armáda. Korešpondenta televízie al-Džazíra Muhammada Nádira zatkli dnes v ranných hodinách v Kandaháre. Rachmatulláha Nikzada, novinára na voľnej nohe pracujúceho pre al-Džazíru a tlačovú agentúru Associated Press, zadržali krátko po polnoci z nedele na pondelok v meste Ghazní. Ako píše na svojej internetovej stránke denník New York Times, medzinárodné sily v Afganistane pôvodne o zatknutí novinárov neinformovali, zmienili sa iba o zadržaní "pomocníkov" Talibanu. Nádira a Nikzada zatkli z dôvodu, že sa skontaktovali s Talibanom, čo však - ako konštatujú ich príbuzní a kolegovia - robia zahraniční a domáci novinári v Afganistane bežne ako súčasť svojej práce. Hovorkyňa Severoatlantickou alianciou vedených bezpečnostných síl ISAF majorka Sunset Belinsky však v telefonickom rozhovore pre noviny New York Times obhajovala zadržanie novinárov. Podľa jej slov mali zahraničné sily "dôveryhodné informácie, že mali niečo dočinenia s aktivitami Talibanu". "Bežná novinárska usilovnosť nie je dostatočným dôvodom na zatknutie. Iná vec však je, ak ste s povstalcami, keď plánujú... (svoje) operácie," povedala majorka. Šéf kancelárie al-Džazíry v Kábule Sámir Alláwí uviedol, že obaja novinári pracovali niekoľko rokov pre túto organizáciu a nemali rozsiahle kontakty iba medzi povstalcami, ale aj vo vládnych štruktúrach a koaličných silách. Jediným dôkazom, ktorý majú úrady k dispozícii, sú pritom podľa neho iba dva ručné granáty v dome Rachmatulláha Nikzada. "To nič neznamená, pretože v takmer každom dome v Afganistane sa nachádzajú zbrane," uviedol Alláwí. V prípadoch oboch mužov ide podľa jeho slov o žurnalistov, ktorí "jednoducho iba zbierali informácie, tak ako by to robili ktoríkoľvek iní novinári". V Katare sídliaca Al-Džazíra zverejnila na svojej internetovej stránke v angličtine vyhlásenie, v ktorom uvádza, že zadržanie dvojice novinárov je súčasťou eskalácie tlaku zo strany medzinárodných síl, ktoré chcú od Alláwího zmenu v spôsobe, akým televízia pokrýva udalosti v Afganistane. Afganského novinára, ktorého koaličné sily zatkli pre údajné šírenie propagandy islamistického hnutia Taliban, v piatok prepustili, informoval hovorca miestnych úradov. Prepustenie nasledovalo po vyjadrení protestu zo strany novinárov a po tom, ako afganský prezident Hámid Karzaj nariadil prešetrenie prípadu. Kameraman katarskej televízie al-Džazíra Muhammad Nadír, ktorého zatkli v stredu v južnom meste Kandahár, je jedným z troch afganských novinárov, ktorých v krajine zatkli za posledný týždeň. Dvoch z nich zadržali koaličné a afganské bezpečnostné sily a tretieho zatkla afganská tajná služba. Severoatlantická aliancia tvrdí, že má informácie o ich napojení na siete, ktoré pracujú ako hlásne trúby Talibanu a šíria povstaleckú propagandu. Nadíra prepustili v piatok ráno, uviedol Zelmai Ajúbí, hovorca guvernéra provincie Kandahár. NATO prepustenie zatiaľ nekomentovala. Okrem Nadíra vo východnom meste Ghazní koaličné sily zatkli tiež Rahmatulláha Nekzeda, ktorý pracoval pre al-Džazíru a ako nezávislý zamestnanec tlačovej agentúry Associated Press. Afganskí agenti spravodajskej služby zatkli v provincii Kápísá severne od Kábulu manažéra rozhlasovej stanice Hodžatulláha Mudžadádího. Zatknutia vyvolali rozhnevanú reakciu zo strany zamestnancov afganských médií, novinárov a ľudskoprávnych organizácií. Prezident Karzaj vo štvrtok vyzval na ich prepustenie. Medzinárodné sily pre podporu bezpečnosti v Afganistane (ISAF) vydali ešte vo štvrtok dokument, v ktorom uviedli, že "zajali podozrivých pomocníkov médií a propagandy Talibanu, ktorí sa zúčastňovali na natáčaní útokov v čase volieb". Al-Džazíra vtedy uviedla, že ISAF jej zatknutie oznámili s tým, že novinárov nepriamo obvinili zo spolupráce s povstalcami pri šírení propagandy Talibanu a zastrašovaní bežných Afgancov. "Povstalci využívajú propagandu, ktorú často prinášajú prostredníctvom spravodajských organizácií, v snahe ovplyvňovať a v mnohých prípadoch zastrašovať obyvateľstvo Afganistanu," píše sa vo vyhlásení ISAF. "Koaličné a afganské sily majú zodpovednosť zabrániť aktivitám tejto siete povstaleckej propagandy," dodávajú ISAF. Televízia vo svojom vyhlásení "obvinenia ostro odmietla a trvá na tom, že zadržaní novinári sú nevinní". Vyzvala preto na ich okamžité prepustenie a ISAF obvinila zo zastrašovania jej zamestnancov v Afganistane s cieľom "zmeniť jej redakčné smerovanie".
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané
Predstaviteľka Úradu pre slobodu tlače Organizácie pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) Dunja Mijatovičová v súvislosti s maďarským mediálnym balíčkom spomínala koncentráciu moci vlády, silné obmedzovanie nezávislosti tlače či utlmenie slobody prejavu, konštatuje dnes maďarský denník Népszabadság. Periodikum, ktoré zverejnilo rozhovor s Mijatovičovou, ďalej poznamenáva, že ani reakcia maďarskej vlády nebola šetrná. Vládna strana Maďarský občiansky zväz-Fidesz prakticky obvinila OBSE z toho, že paktuje s opozičnou Maďarskou socialistickou stranou (MSZP), píše Népszabadság. Mijatovičová v rozsiahlom rozhovore, ktorý sa uskutočnil v Budapešti počas medzinárodnej konferencie o slobode na internete, zdôvodňovala odmietavý postoj OBSE k maďarskému mediálnemu zákonu. Ako povedala, OBSE nechce provokovať alebo formulovať samoúčelnú kritiku. Tvrdíme, že maďarský mediálny balíček nie je v súlade s normami OBSE a medzinárodnými štandardmi, to je každému jasné. Postoj toho, kto tvrdí niečo iné, nedokážem vnímať ako konštruktívny, dodala. Predstaviteľka OBSE v tejto záležitosti oslovila listom maďarského ministra zahraničných vecí Jánosa Martonyiho. Ak by zákon zostal bezo zmeny, potom by boli pluralizmus a nezávislosť médií silne obmedzované. Zrušila by sa nezávislosť verejnoprávnych médií a bol by vyvíjaný tlak na tlmenie slobody prejavu a verejnej diskusie, ktoré sú zásadnými prvkami demokracie, uvádzalo sa v liste. Na margo listu Mijatovičová povedala, že od šéfa diplomacie neodstala žiadnu odpoveď. Vyjadrila nádej, že bude mať možnosť stretnúť sa s ním a s ďalšími predstaviteľmi vlády, aby mohla pomôcť dať zákon do súladu s medzinárodnými normami. Zdôrazňujem, že naším cieľom je pomôcť, súčasťou čoho je aj kritika a sformulovanie odporúčaní. Tým chceme iba pomôcť maďarskej spoločnosti a nič iné, podotkla predstaviteľka OBSE. Na margo skutočnosti, že v zmysle mediálneho zákona Orbánovej vlády je vymenovaný šéf novovzniknutého Národného úrad pre médiá a šírenie správ (NMHH) na funkčné obdobie deviatich rokov, Mijatovičová povedala, že sa s takým prípadom nikde inde nestretla a už vonkoncom nie s tým, že takýto mandát možno ešte aj predĺžiť. Ako konštatovala, členovia OBSE 56 štátov sa spoločne zaviazali za slobodné šírenie informácií a zachovávanie princípov plurality médií. Maďarsko je členom OBSE od roku 1973, poznamenáva Népszabadság.
Copyright © TASR 2010

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Richard Mareček je od 20. septembra novým riaditeľom marketingu a predaja spoločnosti Ecopress. V minulosti pôsobil okrem iného ako marketingový riaditeľ vydavateľstva Perex. Predtým sa niekoľko rokov venoval poradenstvu v oblasti marketingu a marketingovej komunikácie. Svoju kariéru odštartoval v reklamných agentúrach Lowe GGK a MARK/BBDO. "Ecopress je lídrom v segmente odbornej tlače. Vlastní viaceré silné značky, ktoré sú výborne fokusované. Nedávna akvizícia a vznik Ecopress Magazines navyše priniesli nové výzvy na ceste vybudovať najlepší mediálny dom pre B2B,“ povedal Mareček o dôvodoch svojho rozhodnutia prijať ponuku Ecopress-u. Ecopress, a.s., vydavateľ ekonomického denníka Hospodárske noviny, vznikol v roku 1992 a je 100 percentnou dcérskou spoločnosťou vydavateľstva Economia, a.s. Ecopress v auguste 2010 získal stopercentný podiel vo vydavateľstve odborných titulov Sanoma Magazines Slovakia. Informovala zástupkyňa generálneho riaditeľa a riaditeľka komunikácie a HNClubov Zuzana Gajdošiková.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„Tie pozemky patria... No dobre, vy viete zrejme viacej.“ Ivan Kmotrík

„ Dnes napríklad už nikto nediskutuje, či tie koncesionárske poplatky máme zrušiť, alebo nemáme zrušiť. Je jasná vec, že ich zrušíme, je jasný legislatívny zámer. Aj k tomuto prispelo referendum." Richard Sulík

" Jsem přesvědčen, že Mirek Kalousek je skutečně vynálezce bídy. Mirek má asi pocit, že tady už moc dlouho byl sociální stát, beztřídní společnost a mělo by se to podle něj asi zase vrátit do středověku, o kterým dokonce někteří říkají, že byl krásný a barevný. Jen mám obavu, abychom nešli až moc daleko zpět, a třeba až k tomu upalování.“ Vítězslav Jandák

„ Zmluva nemala byť podpísaná, no keď sa to Martin Chren dozvedel, tak ju vypovedal. To je čisté konanie, určite to nie je dôvod na odstúpenie. Keď je raz predmetom Hayekovej nadácie vypracovanie analýz v oblasti podnikateľského prostredia, tak logicky sa snaží získať zákazky. "a tom nevidím nič zlého. Otázka je, či boli tie zákazky predražené, či boli získané za úplatok, v rozpore so zákonom a tu tvrdím, že všetko je v najlepšom poriadku. Môj názor je, že pri tej poslednej zmluve konflikt bol, ale opakujem, že len čo sa o nej Martin Chren dozvedel, tak zariadil jej vypovedanie. Nedošlo teda k jej plneniu a ani k platbe." Richard Sulík

"Napriek neplatnému referendu účasť takmer milióna občanov a ich súhlas napríklad s obmedzením poslaneckej imunity je potvrdením mandátu na presadenie tých opatrení z referendových otázok, ktoré obsahuje aj Programové vyhlásenie vlády." Iveta Radičová

„Obvinenia, ktoré boli vznesené, ie sú pre nás relevantné a dostatočné na to, aby Martin Chren odstúpil z pozície štátneho tajomníka. Môže sa ešte ukázať, že minulý týždeň zastrelil jeleňa.“ Richard Sulík

"Môj postoj je úplne jednoznačný. K porušeniu zákona nedošlo. To je úplne jasné." Daniel Krajcer

„ Som presvedčený, že dva a polročná mediálna kampaň, ktorá bola vedená proti SNS, priniesla našim neprajníkom a nepriateľom ovocie. Pretože stokrát opakovaná lož a dezinformácia sa stala na Slovensku pravdou a veľa našich sympatizantov a voličov uverilo týmto klamstvám. Bohužiaľ, uverili niektorým iným stranám, ako napríklad SaS. Ich klamstvám, ktoré si oni dávali ako programové ciele, a vidíme po voľbách, že z ich programových cieľov sa nesplnilo absolútne nič. Čiže, chcem zdôrazniť, že pozeranie na výsledok parlamentných volieb na Slovensku je veľmi zaujímavé. Tí, ktorí neplnia programové ciele sa dostanú do parlamentu s vysokým počtom hlasov a tí, ktorí hovoria slovenskému národu pravdu pomaly 140 rokov, sa bohužiaľ mediálnou kampaňou dostanú na päť percent. Na Slovensku už je to tak. Stalo sa to aj za účinnej pomoci nášho koaličného partnera, ktorý spravil zo SNS trhací kalendár.Ja som presvedčený, že globálne sily svetové alebo EÚ jednoducho urobili všetko preto, aby národná strana v parlamente nebola. Chvalabohu parlamentnou stranou sme. Je to pre nás veľmi dôležité a veľká výzva, aby sme urobili všetko preto, aby v budúcej vláde nesedeli Maďari a takí ľudia, ako v SaS. Je všeobecne známe, že do tejto protikampane sa dalo minimálne 300 až 350 miliónov korún. Za dva a pol roka sa či už v printových alebo elektronických médiách objavili desiatky článkov a relácii, kde všetci na nás vynášali len to zlé. Časť zaplatil pán Világy zo Slovnaftu, ktorý je predovšetkým značkou MOLu. Tento pán sa ani netají svojimi animozitami voči SNS a mojej osobe. Samozrejme moje sympatie sú asi na rovnakej úrovni, ako jeho ku mne. Tie ostatné sily, či už sú to európski socialisti alebo niektorí globalisti z Európskeho parlamentu, urobili všetko preto, aby to skončilo tak, ako to malo skončiť. Len boli smutní, že sme sa do NR SR predsa len dostali. Navyše, tak ako sa teraz objavili nedostatky pri sčítaní hlasov odovzdaných v referende, tak možno boli aj pri parlamentných voľbách. Keby sa išlo do hĺbky, tak SNS by možno tých percent mala podstatne viac. „ Ján Slota

OZVENA II.

OZVENA II.
Ministerstvo kultúry a cestovného ruchu (MKCR) SR odmieta, že by generálnemu riaditeľovi Slovenskej televízie (STV) Štefanovi Nižňanskému v súvislosti s kompenzáciou za výpadok úhrad za služby verejnosti niečo sľúbilo. Rezort tak reagoval na včerajšie Nižňanského vyhlásenie, že pokiaľ ide o financie pre STV, od MKCR SR nežiada nič viac a nič menej, než jej prináleží zo zákona a než jej bolo prisľúbené od Ministerstva kultúry SR. Súčasné vedenie podľa hovorkyne rezortu Evy Chudinovej nielenže nič Nižňanskému nesľúbilo, ale pri prvom stretnutí minister kultúry a cestovného ruchu Daniel Krajcer upozornil riaditeľa STV na to, že nemôže očakávať ďalšie finančné prostriedky. "Čo sa však týka prísľubov predchádzajúceho vedenia ministerstva, k tomu sa súčasné vedenie nebude vyjadrovať. Je to len dôkaz fungovania vzájomných vzťahov STV a predchádzajúceho vedenia rezortu," poznamenal minister Krajcer. Naďalej považuje za absurdné, aby v čase, keď každý rezort musí šetriť a znižovať výdavky, "chodil Nižňanský s nastrčenou rukou" a pýtal na tento rok ďalšie peniaze na fungovanie. "Riaditeľ STV stále niečo žiada a pritom strata v STV sa zvyšuje," dodal šéf rezortu kultúry. Pripomenul, že STV dostala od štátu na tento rok na základe zmluvy 12,5 milióna eur, čo je podľa Krajcera najviac za posledné roky. "Preto je nereálne, aby STV prichádzala na ministerstvo so žiadosťami o financie nad rámec schváleného rozpočtu len preto, že spôsobila stratu, ktorá možno dosiahne až 17 miliónov eur ku koncu roka. Preto od ministerstva kultúry a cestovného ruchu nie je možné očakávať ďalšie finančné prostriedky na tento rok," zdôraznil. Slovenská televízia má podľa Krajcera svoje orgány, ktoré zo zákona zodpovedajú za hospodárenie STV a mali konať v rámci svojich kompetencií. "Súčasný katastrofálny stav v STV je dôsledkom konania manažmentu a predovšetkým Rady STV a zároveň je ich zodpovednosťou," uzavrel minister.
Copyright © TASR 2010

23. 9. 2010

STV NEWS

STV NEWS
Generálny riaditeľ STV Štefan Nižňanský odmieta obvinenia zverejnené v niektorých médiách, že od Ministerstva kultúry a cestovného ruchu (MKCR) SR žiada viac, ako bolo verejnoprávnej televízii prisľúbené. Informoval o tom dnes hovorca STV Peter Susko. "Ohradzujem sa proti tvrdeniam, že chodím s nastrčenou rukou prosíkať o peniaze," zareagoval s tým, že "STV nežiadala a nežiada nič viac a nič menej, než jej prináleží zo zákona a než jej bolo prisľúbené od MK SR". Nižňanský pripomenul, že v dôvodovej správe k tzv. zástrčkovému zákonu sa príjmy STV a Slovenského rozhlasu podľa nového návrhu odhadovali vo výške 3,1 miliardy korún, teda asi 103 miliónov eur. "V roku 2009 však spoločnosť RTVS, poverená výberom úhrad od obyvateľstva, zaznamenala oproti týmto odhadom celkový výpadok vo výške 26 miliónov eur!" priblížil. Zároveň sa pýta, kto má STV tieto peniaze vykompenzovať, "ak nie štát, ktorého pričinením – nesprávnym odhadom príjmov v zákone – sme o ne prišli?!" Dodal, že MK SR uznalo v roku 2009 opodstatnenosť požiadavky STV o kompenzácie za výpadok v príjmoch z úhrad za služby verejnosti od tých občanov, ktorí boli predmetným zákonom oslobodení od platieb. Ako kompenzáciu za výpadky v príjmoch z úhrad za služby verejnosti žiadala STV v roku 2009 presne toľko, koľko MK SR uznalo ako oprávnený nárok Slovenskej televízie v predchádzajúcom roku 2008 – teda 6,54 milióna eur. "Napriek prísľubom však MK SR poukázalo v roku 2009 na účet STV len čiastku 2,8 milióna eur. Koncom roka 2009 dostal generálny riaditeľ STV Nižňanský ústny prísľub, že nárok STV na kompenzáciu výpadku v úhradách v plnej výške je oprávnený a že bude realizovaný v roku 2010. Aj na základe toho potom Rada STV schválila rozpočet STV na rok 2010," poznamenal Susko. Doplnil, že STV v roku 2010 žiadala MK SR o doplatok za výpadok v roku 2009 v sume 3,74 milióna eur (rozdiel medzi 6,54 milióna a poukázanou čiastkou 2,8 milióna eur), o kompenzáciu za výpadok v úhradách na rok 2010 v plnej výške (6,54 milióna eur) a o čiastkovú (30%-nú) kompenzáciu výpadku v príjmoch z reklamy vyplývajúci zo zákonného obmedzenia percenta reklamy vo vysielaní STV (z 2,5% objemu vysielania v roku 2009 na 1,5% v roku 2010).
Copyright © TASR 2010

Novinárska cena Európskeho roka 2010: Boj proti chudobe a sociálnemu vylúčeniu

Novinárska cena Európskeho roka 2010:
Boj proti chudobe a sociálnemu vylúčeniu
Novinári majú už len do piatka šancu prihlásiť sa do súťaže pri príležitosti Európskeho roka boja proti chudobe a sociálnemu vylúčeniu (EY2010). "Žiadne výnimky ani predĺženia termínu nie sú možné," varuje národný korešpondent informačnej kampane EY2010 Európskej komisie Viktor Škulec. Prihlásenie je bezplatné, prostredníctvom online formulára a trvá pár minút, dodal Škulec. Súťaž je určená pre novinárov pracujúcich pre tlačové, online a audiovizuálne médiá, ktorí publikovali články či pripravili správy týkajúce sa problematiky chudoby a sociálneho vylúčenia do médií jedného z 27 členských štátov EÚ, Islandu alebo Nórska. Európska komisia projekt vyhlásila, aby podporila a ocenila žurnalistov, ktorí svojou prácou prispievajú k zvyšovaniu povedomia a lepšiemu pochopeniu chudoby a sociálneho vylúčenia. "Ak ste v období od 1. októbra 2009 do 31. augusta 2010 napísali článok k téme chudoby či sociálneho vylúčenia, neváhajte a prihláste sa do súťaže. Víťazný článok či reportáž bude honorovaný sumou 800 eur a postúpi do európskeho kola," vysvetlil Škulec. Cieľmi novinárskej ceny sú vyjadriť uznanie za vynikajúce počiny v oblasti žurnalistiky, zvyšovať povedomie o kampani medzi zástupcami masmédií, podporovať lepšie pochopenie chudoby a sociálneho vylúčenia a odkrývať príčiny a možné riešenia.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

22. 9. 2010

OZVENA

OZVENA
Kritickými slovami nešetrila dnes premiérka Iveta Radičová na adresu verejnoprávnej Slovenskej televízie. Reagovala tak na požiadavku generálneho riaditeľa STV Štefana Nižňanského, ktorý chce, aby mu vláda doplatila výpadok z tohtoročných koncesií. „STV si pýta túto dotáciu každý rok a každý rok je v kritickej situácii s vetou, že už nebude môcť vysielať a do toho otvorí kanál STV 3, na ktorom, prepáčte, vždy je v titulku uvedené iný šport ako vidím na obrazovke,“ vyhlásila na tlačovej besede po rokovaní vlády Radičová. Podľa predsedníčky kabinetu kanál Trojka vysiela „argentínsku ligu, ktorá nie je práve to orechové“. Ak má v programe lepšie zápasy, divákovi ich ponúka na Jednotke, Dvojke aj Trojke súčasne. „Vždy nariekajú, otázka znie, ako hospodária s existujúcimi financiami, aký je tam manažment, kam sa podeli peniaze, aké zmluvy napodpisovali, s akými firmami, kedy a podobne,“ dodala Radičová. Generálny riaditeľ Slovenskej televízie Štefan Nižňanský na dnešnom zasadnutí Rady STV navrhol zlúčenie Jednotky s Dvojkou. Okrem toho chce vládu požiadať o dotáciu na kompenzovanie tohtoročného výpadku z koncesií. Ak sa tak nestane, STV podľa Nižňanského nedokáže naplniť zákonný rámec verejnoprávnosti. Na požiadavku STV odpovedal minister financií Ivan Mikloš po dnešnom rokovaní vlády stručne: „Nie.“ © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Slovenský rozhlas (SRo) chce na budúci rok od štátu na základe zmlúv so štátom a verejnoprávnymi médiami štyri milióny eur. V návrhu dodatku k Zmluve o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti rozhlasového vysielania pre rok 2011 tak žiada o minimum, ktoré zmluva garantuje. Zmluvy so SRo a aj so Slovenskou televíziou (STV) uzatvoril štát prostredníctvom ministerstva kultúry ešte koncom roka 2009. Zmluva so štátom je rovnako ako v prípade verejnoprávnej televízie uzatvorená na päť rokov, na roky 2010 až 2014. Každoročne by rozhlas na jej základe mal dostávať od štátu minimálne dva milióny na program a dva na Radio Slovakia International. SRo na tento rok dostal 4 a pol milióna eur. "Vzhľadom na to, že vieme, v akej situácii je štátny rozpočet, nebudeme žiadať viac. Napriek tomu z tých štyroch miliónov vieme saturovať aj RSI (Rádio Slovakia International, pozn. redakcie) aj potrebu spolufinancovania niektorých programov vo verejnom záujme a zároveň aj investičné projekty. Na investičné projekty v prvom dodatku určenom pre tento rok STV ani SRo peniaze nedostali. Zemková však chce otvoriť aj túto kapitolu zmluvy, v ktorej by podľa jej slov "išlo najmä o nákup prenosového vozu a digitálneho prepojovača". Po zrušení platenia úhrad za vysielanie STV a SRo avizovanom ku koncu roka 2011 Zemková očakáva zánik zmluvy so štátom. "Akonáhle úhrady nebudú a bude verejnoprávne médium napojené priamo na štátny rozpočet, tak nepotrebuje ďalšiu zmluvu, ktorá kryje štátny rozpočet. Došlo by k duplicite." Štát by mohol na zmluve so SRo ušetriť, ak by sa zriekol vysielania RSI na krátkych vlnách, tvrdí Zemková. SRo za ne ročne platí jeden milión eur a prevádzkovateľ krátkovlnných vysielačov, spoločnosť Towercom - už na tento rok žiada od rozhlasu dvojnásobok. Je na rozhodnutí štátu, či chce krátke vlny platiť, tvrdí šéfka rozhlasu. Pripomína, že podľa odborníkov a verejnoprávnych médií v Európe, ktoré všetky odišli z krátkych vĺn, sú krátke vlny "mimoriadne ekonomicky a aj energeticky náročné". "Ak mám povedať osobné presvedčenie, tak ide o flagrantné vyhadzovanie, neúčelné použitie prostriedkov štátneho rozpočtu," myslí si. SRo na krátkych vlnách šíri vysielanie do zahraničia, prostredníctvom Rádia Slovakia International (RSI). Vysiela ho aj cez internet a satelit a najviac ohlasov má na internetové vysielanie. RSI zabezpečuje reprezentáciu SR v zahraničí. Informuje o dianí v SR v šiestich jazykoch - slovenskom, anglickom, francúzskom, nemeckom, ruskom a španielskom. O postoji k RSI informovala Zemková ministerstvo kultúry v návrhu k dodatku na budúci rok, ktorý mu predložila. Na hodnotenie plnenia prvého tohtoročného dodatku je ešte skoro. Všetko bude jasné až po jeho vyúčtovaní v priebehu januára 2011. Z čísiel za prvý polrok však vyplýva, že rozhlas splnil polovicu záväzkov na výrobu programu či vysielanie RSI. "Nepredpokladám ani prečerpanie ani nedočerpanie zmluvných financií," uviedla generálna riaditeľka rozhlasu. Spolu dva milióny eur z dodatku na tento rok sú na úhradu výdavkov na zabezpečenie vysielania rozhlasu do zahraničia, teda vysielania RSI. Finančná podpora sa ďalej týka 8 305 programov SRo vo verejnom záujme. Ide o umelecko-publicistické, dramatické, hudobné, dokumentárne a ďalšie programy pre programové služby SRo - Rádio Slovensko, Rádio Regina, Rádio Devín, Rádio_FM a Rádio Patria. Predstavuje to 12,6 % z celkového pozemného vysielania SRo na uvedených programových službách. Zmluva so štátom je podľa Zemkovej "spôsob ako dofinancovať verejnoprávne médium, ktoré má nedostatočné zdroje z úhrad. Je to ale aj spôsob ako ho zaviazať robiť konkrétne veci, čiže to médiu nemá také veľmi široké pole pôsobnosti - to čo je v zmluve musí presne plniť. Zároveň je to ale aj spôsob ako napríklad zvýšiť podiel premiérovej tvorby". Ak by SRo nemal zdroje zo zmluvy, vysielal by viac repríz a nemohol by robiť také množstvo programových projektov, ako sú napríklad priame prenosy.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Nemecký mediálny koncern Bertelsmann zakladá internetovú žurnalistickú školu na vzdelávanie zahraničných reportérov, ktorí čelia cenzúre a prenasledovaniu. Oznámila to vo štvrtok táto najväčšia európska mediálna spoločnosť. Bertelsmann plánuje ponúknuť 20 novinárom online kurzy a semináre v Nemecku so začiatkom koncom roka 2011. Škola je zameraná nie na začínajúcich novinárov, ale na tých, ktorí už v tomto odvetví pracujú. Nad projektom drží patronát predseda Európskej komisie José Manuel Barroso s podporou šéfredaktorov nemeckých médií: Thomasa Osterkorna zo Sternu, Georga Mascola zo Spieglu, Giovanniho di Lorenza z denníka Die Zeit a Petra Klöppela z televíznej stanice RTL. Bertelsmann oslávil 1. júla 175. výročie založenia. Informovala agentúra DPA.
Ukrajinský novinár, ktorý sa na svojej internetovej stránke venuje problematike korupcie a spolupracuje aj s rozhlasovou stanicou Slobodná Európa/Rádio Sloboda, sa podľa vlastných slov stal obeťou brutálneho zásahu ukrajinskej polície. Ako informovali ukrajinské médiá, lekári sa obávajú, že po kopancoch a úderoch môže zranenie ľavého oka Arťoma Furmaňuka zanechať trvalé následky. Ukrajinské ministerstvo vnútra v Kyjeve už avizovalo prešetrenie incidentu, ku ktorému došlo v noci zo 17. na 18. septembra vo východoukrajinskom meste Doneck. Toto centrum baníctva žijúce futbalom bude o dva roky jedným z dejísk európskeho futbalového šampionátu. Objektívne vyšetrenie udalostí, ktoré viedli k novinárovmu zraneniu, sľubuje aj donecká polícia. Tá tvrdí, že podnapitý žurnalista kládol odpor pri zásahu príslušníkov poriadkových síl. Zdroj: DPA, www.segodnya.ua
Medzinárodná novinárska organizácia Reportéri bez hraníc (RSF) sa dnes pripojila k trestnému oznámeniu francúzskeho periodika Le Monde. Mienkotvorný denník obvinil úrad francúzskeho prezidenta, že využil na identifikáciu informátorov Le Monde tajné služby. Noviny v pondelok potvrdili, že trvajú na obsahu informácie spred týždňa a v súlade s ňou podali trestné oznámenie na neznámeho páchateľa pre porušenie platnej legislatívy týkajúcej sa ochrany novinárskych zdrojov. Le Monde naďalej trvá na tom, že rozviedka sledovala novinára, ktorého podozrievala z autorstva materiálu o údajnom daňovom podvode a ilegálnom financovaní politickom strany, ktoré sa týkali i najvyššieho francúzskeho predstaviteľa. Reportéri bez hraníc dnes informovali, že poverili právneho zástupcu Jeana Martina, aby v ich mene začal konať v tejto veci.
Copyright © TASR 2010
Maďarský široko kritizovaný mediálny zákon pripomína obdobie totalitného režimu. V utorok to počas budapeštianskej konferencie o slobode slova povedala Dunja Mijatovičová z Organizácie pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE). Takéto zákony podľa nej nie sú v súlade so štandardami OBSE a tie zaväzujú aj Maďarsko. OBSE predložila Budapešti pred prijímaním ďalších opatrení v tejto oblasti sériu odporúčaní. Mijatovičová sa tiež domnieva, že nové právne normy sústreďujú príliš veľa moci v rukách premiéra Viktora Orbána a vlády, pričom jej umožňujú úplnú kontrolu nad médiami a internetom. OBSE ale dávajú Budapešti ešte šancu a ponúka diskusiu. "Podobné zákony boli známe len v totalitných režimoch, kde vlády obmedzovali slobodu slova," povedala zástupkyňa OBSE pre otázky týkajúce sa slobody médií Mijatovičová pre agentúru AFP. "Vo chvíli, keď vstúpite do rodinného klubu podpíšete dohodu. Maďarsko sa pod takéto štandardy podpísalo a teraz by ich malo dodržiavať." "Takže teraz je na nich, aby akceptovali moje odporúčania, alebo odmietli spolupracovať," dodala. Nový maďarský prezident Pál Schmitt v auguste podpísal novelu zákona o médiách, ktorej cieľom je reštrukturalizácia štátnych médií a zlúčenie orgánov telekomunikačného a mediálneho dohľadu. Sporná legislatíva, ktorú parlament schválil 22. júla, tak začala platiť napriek výhradám opozičných strán a medzinárodných organizácií. Podľa nového zákona doterajší Národný telekomunikačný úrad (NHH) a Republikovú radu pre rozhlas a televíziu (ORTT) nahradí jediný dozorný orgán, NMHH. V rámci NMHH bude pôsobiť aj nová mediálna rada. Súčasťou zmien je transformácia štátnych rozhlasových a televíznych kanálov (Magyar Rádió, MTV a Duna TV) ako aj tlačovej agentúry MTI na neziskové organizácie zastrešované novozriadenou nadáciou, ktorú bude riadiť samostatná rada. Šiestich členov rady zvolí parlament, ďalšieho člena a predsedu bude vymenúvať predseda NMHH. Vlastníkmi verejnoprávnych rozhlasových a televíznych staníc boli aj predtým štátne nadácie, zatiaľ čo MTI bola v priamom vlastníctve maďarského parlamentu.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY* -Markíza ;2.NAJLEPŠIE POCASIE* -TV JOJ;3. TALENTMANIA –Markíza; 4. ŠPORT* -TV JOJ ;5.ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT- TV JOJ ;6. Modré z neba -Markíza ; 7. NOVINY TV JOJ* -TV JOJ; 8. Ordinácia v ružovej záhrade IV. -Markíza ; 9.Počasie*- Markíza ;10. Športové noviny* -Markíza; 11. Diabolská svokra- Markíza; 12. Ordinácia v ružovej záhrade IV. –Markíza; 13. Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza ;14.Ordinácia v ružovej záhrade IV. -Markíza ;15.Panelák* -TV JOJ; 16. Pošta pre teba- Jednotka ; 17. Rýchlo a zbesilo: Tokijská jazda- Markíza; 18. Na telo -Markíza ;19.KRIMI NOVINY* -TV JOJ; 20. Futbal Liga majstrov _MŠK Žilina - Chelsea FC_1.polčas- Jednotka

Pozn .Pri reláciách opakujúcich sa každý den (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týžden ; © Výskum programu STV

21. 9. 2010

RADA STV

RADA STV
Zasadnutie Rady STV sa uskutoční dňa 22. 9. 2010o 10.00 hodine
Návrh programu zasadnutia :
1. Kontrola plnenia uznesení Rady STV ; 2. Informácia o činnosti DK STV ; 3. Návrh na úpravu rozpočtu a programového konceptu STV na rok 2010 (prepracovaný v zmysle uznesenia č. 74/2010) ; 4. Rôzne.

SLUŠNÉ

SLUŠNÉ Kriminálka Staré Mesto - Jednotka :
401 tisíc divákov,8,5 % sledovanosť, 21,2 % podiel

20. 9. 2010

Takže ich odvolajú ?

Takže ich odvolajú ?

Spoločnosť Hayek Consulting sa chystá brániť svoje aktivity a dobré meno v právnej rovine. Konatelia spoločnosti Matúš Pošvanc a Ivona Holzerová tak urobili po "rastúcom tlaku médií a pokračujúcich útokoch proti spoločnosti, spojenými so súčasnými politickými aktivitami jej bývalých minoritných vlastníkov". Právne kroky, ktoré majú zastaviť poškodzovanie dobrého mena organizácie, sa chystá podniknúť aj Nadácia F. A. Hayeka. Napísal to dnes v stanovisku prezident nadácie Ján Oravec, poslal ho len pár minút pred reakciou Pošvanca a Holzerovej. Pre agentúru SITA sa vyjadril za obe spoločnosti Matúš Pošvanc, ktorý tvrdí, že podrobnosti ešte doťahujú, preto sa k nim vyjadriť zatiaľ nevie. Nevedel ani konkretizovať, proti ktorým médiám sa chystajú podniknúť právne kroky. Tvrdí, že detaily ešte musia prekonzultovať s právnikmi, zatiaľ zvažujú aj to, či budú obe spoločnosti vystupovať spoločne alebo každá sama. Reakciu vyvolala nedávno medializovaná kauza štátnych tajomníkov Martina Chrena a Ivana Švejnu s súvislosti s pochybným tendrom spoločnosti Hayek Consulting. Vo svojom stanovisku konatelia Hayek Consulting tvrdia, že od začiatku kauzy sa spoločnosť snažila s médiami spolupracovať, napriek tomu však boli publikované "neúplné, skreslené a zavádzajúce informácie s jasným cieľom - poškodiť dobré meno i odbornosť práce našej spoločnosti". Publikované informácie podľa Pošvanca a Holzerovej obsahujú veľké množstvo nepresností formálneho charakteru od miernych až po tvrdenia hraničiace s klamstvom. "Z tohto dôvodu sme sa rozhodli nekomentovať pre médiá ďalší priebeh týchto káuz a požiadavku na riešenie i ďalšie kroky postúpime právnym zástupcom spoločnosti Hayek Consulting, s.r.o. Spoločnosť sa zároveň dištancuje od akýchkoľvek politických aktivít jej bývalých spoločníkov," uzatvárajú konatelia. "Nadácia F. A. Hayeka sa v súčasnosti stala súčasťou účelovej kampane vedenej proti našim aktivitám. Táto snaha o škandalizovanie výrazným spôsobom poškodzuje naše dobré meno. Správna rada Nadácie F. A. Hayeka rozhodla, že vzhľadom na výrazné poškodzovanie povesti spôsobované účelovým upravovaním informácií a neochotou médií prezentovať objektívne informácie podnikne všetky potrebné právne kroky vedúce k zastaveniu poškodzovania dobrého mena organizácie," píše sa v stanovisku. Predseda SaS Richard Sulík v nedeľu vyjadril podporu svojmu spolustraníkovi a štátnemu tajomníkovi Martinovi Chrenovi, médiá dnes priniesli informáciu, že za jeho spolupracovníkom Ivanom Švejnom tiež stojí jeho strana Most-Híd. Obaja si vyslúžili kritiku od premiérky Ivety Radičovej o konflikte záujmov za tender ich bývalej firmy Hayek Consulting, ktorá získala štátnu zákazku aj v čase, keď jej spolumajitelia boli už štátnymi tajomníkmi v novej vláde. Sulík tvrdí, že Radičová už súhlasí s ich zotrvaním vo vláde. Hovorca premiérky Rado Baťo však pre denník Pravda vyhlásil, že jej pohľad na vec sa nemení. Podpredseda parlamentu Robert Fico žiada ich stoličky a aj kreslo ministra hospodárstva Juraja Miškova. Podľa denníka SME firma Hayek Consulting získala štátnu zákazku v júli tohto roka na 8 100 eur s Národnou agentúrou pre rozvoj malého a stredného podnikania. Z firmy Hayek Consulting odišli Švejna s Chrenom až neskôr, po podpísaní kontraktu. "V čase, keď ešte táto vládna koalícia neexistovala, som zachytil informáciu, že bol vypísaný tender na zákazku, v ktorej oblasti sme pracovali pred rokom, ale naozaj som to nesledoval," vyhlásil Chren. Dodal, že kroky k rozviazaniu tejto zmluvy začal podnikať v deň, keď sa dozvedel o jej podpise. "Mesiac predtým, než sa o nej dozvedeli médiá, týždeň predtým, než sa zmluvy zverejnili na webovej stránke práve preto, aby ma nikto nemohol obviniť z konfliktu záujmov," uviedol Chren. V polovici augusta hayekovci zmluvu narýchlo vypovedali. Podľa SME mala Hayek Consulting podozrivé zákazky aj za minulej vlády na ministerstve financií. V roku 2008 vyhrala tender za vyše 1,4 milióna eur. Podmienky nesplnila žiadna iná prihlásená firma. Chren to poprel. Hayek Consulting spol. s r.o. je organizácia založená v roku 1997 členmi a pracovníkmi Nadácie F. A. Hayeka s cieľom poskytovania ekonomického poradenstva pre samosprávy a verejný sektor. Spoločnosť ponúka svoje služby aj komerčným subjektom. Obe spoločnosti sú prepojené personálnymi i obchodnými vzťahmi, píše sa to na ich stránke. "Nadácia F. A. Hayeka Bratislava počas celých 20 rokov svojej existencie šíri a propaguje myšlienky klasického liberalizmu v Slovenskej republike a realizuje vzdelávacie aktivity, z ktorých mnohé boli veľmi úspešné. Vždy sme sa snažili byť aj platformou pre výmenu názorov odborníkov i širšej verejnosti v SR," uzatvára Oravec.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia dnes 20. septembra 2010 o 20.30 h na okruhu Trojka odvysiela naživo mimoriadne vydanie kontaktnej relácie Aréna. Predmetom diskusie bude verejnoprávna televízia a práva na športové prenosy. S moderátorom Jánom Žgravčákom sa o tému budú rozprávať viceprezident pre informácie Medzinárodnej biatlonovej únie (IBU) Ivor Lehoťan, zástupca UFA Sports Boris Šimonič, predseda Dozornej rady Slovenského olympijského výboru a riaditeľ Strediska štátnej reprezentácie Ministerstva vnútra Slovenskej republiky Marián Kukumberg a šéfredaktor Hlavnej redakcie športu STV Jozef Foltýn.

Toronto International Film Festival

Toronto International Film Festival

Historická dráma The King's Speech zvíťazila na medzinárodnom filmovom festivale v Toronte. Snímka v réžii Toma Hoopera s Colinom Firthom, Geoffreym Rushom a Helenou Bonham Carter získala hlavnú divácku cenu. Filmy, ktoré v minulosti dostali hlavnú trofej, ako Americká krása (1999) či Milionár z chatrče (2008), si pritom neskôr odniesli Oscara za najlepší film. "Som hrdý, že ľudia reagovali na film tak pozitívne," uviedol vo vyhlásení režisér Tom Hooper, ktorý do Toronta neprišiel. Historická snímka The King's Speech si okrem publika získala aj kritiku, uvádza agentúra Reuters. Riaditeľ festivalu Piers Handling jej dokonca predpovedal nominácie na Oscara za tri spomínané herecké výkony, ako aj nomináciu na cenu Akadémie v kategórii Najlepší film. Medzinárodná filmová kritika (FIPRESCI) ocenila snímky Beautiful Boy a L'Amour Fou. Tridsiaty piaty ročník torontského festivalu sa niesol v znamení rýchlejšieho predaja filmov ako minulý rok. "Bol to veľmi silný rok pre predaj. Radi sme videli náznaky, že filmový priemysel sa vracia v tom zmysle, že distribútori kupujú filmy," vyjadril sa Cameron Bailey z organizačného tímu festivalu. Podľa oficiálnych správ sa do piatka 17. septembra dohody o distribúcii dočkalo viac ako dvadsať snímok. V Toronte sa predstavil aj film Modra, ktorý sa odohráva v tomto slovenskom meste. Režírovala ho Ingrid Veninger pôvodom zo Slovenska.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Od Panny Márie Sedmibolestnej teplota rýchlejšie poklesne

Od Panny Márie Sedmibolestnej
teplota rýchlejšie poklesne

Jednotka o chlp lepšie, Dvojka takisto a Trojka veľmi mierne zlepšenie.

JOJ horšie,JOJ PLUS lepšie.

Markíza o chĺpok horšie. Nad 30 %. TV DOMA úplne rovnako ako minulý týždeň.

TA 3 horšie.

Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ je stále desivý - 13 % !

Markíza - 30.47 %

TV DOMA - 2.42 %

Jednotka - 12.90 %

Dvojka - 2.63 %

Trojka - 0.90 %

TV JOJ – 21.97 %

JOJ PLUS- 3.24 %

TA 3 - 2.22 %

19. 9. 2010

Úhrady za služby verejnosti pokračujú !

Úhrady za služby verejnosti pokračujú !
Referendum sa skončilo tak, ako sa dalo očakávať. Výťahovou katastrofou, ale s účasťou vyše 900 tisíc dezorientovaných ľudí, ktorí podľahli klamu, že sa nebodaj podieľajú na niečom, ako je priama demokracia. Zaujímavou správou je, že ľudia vlastne neprejavili záujem o to, či majú alebo nemajú platiť poplatky za úhradu verejnoprávny médiám.
Referendum je neplatné.
Bodka.
Oveľa zaujímavejšou otázkou by bolo, čo by sa stalo, ak by referendum nebodaj platné bolo, keďže otázka zrušenia úhrad je protiústavná, pretože úhrady sú v štátnom rozpočte priamo definované ako dane.
Referendum bolo však učebnicovým príkladom toho, ako , okrem imunity, podsunúť pracujúcemu ľudu zopár ohlodaných kostí. Občanov Slovensko ešte nemá, iba ľud. A tomu moc do rúk určite nepatrí. Už raz ju mal.

STV NEWS

STV NEWS
Na televízne obrazovky príde 20. septembra nový česko-slovenský seriál s názvom Kriminálka Staré Mesto. V centre príbehu je kriminalistický tím, ktorý vyšetruje zločiny nielen v zdanlivo pokojných uličkách Bratislavy, ale pátranie ho často zavedie do vzdialenej Prahy. Najvýraznejšími sú však dvaja partneri - slovenská kriminalistka Zuzana v podaní Zuzany Fialovej, čerstvo preložená z menšieho mesta do Bratislavy, a jej kolega Andy, ktorého stvárňuje Matěj Hádek. Herecké obsadenie dopĺňajú Milan Lasica, Emília Vášáryová, Jiří Langmajer, Marko Igonda, Marián Slovák či Táňa Pauhofová a ďalší. Diváci a diváčky sa však nedočkajú česko-slovenskej verzie obľúbených seriálov CSI, autor námetu Dominik Dán "chcel ukázať bežnú policajnú rutinu, klasickú realitu všedných dní". Aj keď autorom námetu je jeden z najpredávanejších slovenských autorov detektívok Dominik Dán, so základnou myšlienkou prišla Zuzana Fialová. Ako na dnešnej tlačovej besede prezradil producent Patrik Pašš, konkrétny nápad sa zrodil cestou z nakrúcania Jahodového vína (2008) v Poľsku. Nápad nakrútiť seriál s ňou a Milanom Lasicom sa mu veľmi páčil, pretože tohto herca chcel do jeho projektu obsadiť už niekoľko rokov. Seriál vznikal cez jeseň a zimu, často sa nakrúcalo aj v noci. Herci a herečky často mrzli aj v nevykúrených priestoroch. Napriek tomu si to Zuzana Fialová pochvaľovala. Po prvý raz v kariére totiž pri nakrúcaní mohla nosiť topánky na nízkych podpätkoch, džínsy a nekládol sa dôraz na to, aby bola jej postava v prvom rade krásna. "Bola to pre mňa prvá aj posledná rola kriminalistky, lebo to by sa v živote ženy nemalo opakovať," dodala však s úsmevom. Aj keď si, podľa kameramana Petra Kelíška, náročné nakrúcanie vyžadovalo aj scény bitiek, dablérov je v seriáli minimum, no v niektorých scénach sa objavili aj skutoční slovenskí policajti. Samotný seriál sa rodil dlho. Pašš aj ostatní tvorcovia si pochvaľoval tím, ktorý na ňom pracoval. Pod scenár sa podpísal Alex Koenigsmark, o réžiu sa postaral Ján Sebechlebský, o hudbu Ľubica Čekovská a za kameru sa postavil Peter Kelíšek. Alex Koenigsmark priznal, že detektívku písal po prvý raz, a tak sa často radil s Dominikom Dánom. "Ja som skladal tie diely v situácii, ktorú nemilujem - teda bez režiséra. Keď sa konečne objavil, ochorel som a prestal som byť použiteľný," dodal. Ján Sebechlebský zas vnímal nakrúcanie tohto seriálu ako splnenie jeho sna - konečne nakrúcal na Slovensku. Seriál vstúpi na televízne obrazovky v pondelok 20. septembra, Jednotka ho bude vysielať od 20:15, prvý program Českej televízie o 15 minút skôr.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

Siedme referendum v histórii Slovenska, ktoré má rozhodnúť aj o imunite či počte poslancov, a rozporuplná socha Svätopluka na Bratislavskom hrade – aj o týchto témach budú diskutovať hostia relácie O 5 minút 12, ktorú Slovenská televízia odvysiela v nedeľu, 19. septembra 2010, od 11.55 h na Jednotke. Hosťami moderátora Radovana Slobodníka budú predseda NR SR Richard Sulík (SaS) a poslanec NR SR a podpredseda Smeru-SD Marek Maďarič. V rubrike MEDZI 4 OČAMI poskytol Slovenskej televízii exkluzívny rozhovor kardinál Ján Chryzostom Korec pri príležitosti sviatku Sedembolestnej Panny Márie, ktorý si katolíci pripomenuli tento týždeň. Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo dňa 19. septembra 2010 budú: minister vnútra a podpredseda KDH Daniel Lipšic a podpredseda Smeru-SD Dušan Čaplovič. Témami sú Masaker v Devínskej Novej Vsi a množiace sa prípady streľby na verejnosti , Výsledky referenda a Koalično-opozičné vzťahy

V relácii TA 3 V politike Richard Dírer vyspovedá bývalého premiéra Roberta Fica.