DALITO!

13. 8. 2010

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„Vnímam to, že je to veľmi citlivá téma, zrejme sme mienku verejnosti v tomto podcenili. Nebudeme to teraz silou mocou lámať cez koleno. V poriadku, tak tam tí poslanci kancelárie mať nebudú alebo ich tam budú mať bez toho, aby za ne platila Národná rada. Neviem vám to teraz povedať, zvážime všetky možnosti. „Pani premiérke odporúčam starať sa o financovanie SDKÚ-DS, kde teda je oveľa viac otáznikov, ako o čisté, transparentné financovanie Liberálneho domu. „ Richard Sulík
„ Je trápne dívať sa na odborníkov typu Dušana Kováča, historický ústav SAV, ako zanietene hovoria o veciach, ktoré nikdy hlbšie neštudovali a ktorým ani nerozumejú. Tu je skutočne na mieste opýtať sa spolu s profesorom Matúšom Kučerom, načo sú Slovensku a slovenským daňovým poplatníkom také historické inštitúcie.“ Július Handžárik
„ Samozrejme, že klamali. Vykrikovali, že likvidujem pôvodnú slovenskú tvorbu, pritom tá bola mŕtva už pred mojím príchodom. Netvrdím, že som ju naštartoval, to by bolo trúfalé, ale o niečo som sa aspoň pokúšal. Do pôvodnej tvorby sme investovali cez 150 miliónov korún. Odmeny so dával som im ich s radosťou, zaslúžili si ich. Navyše televízia v tom čase na to mala, keďže som ich rozdával až v čase, keď sme ju dostali do plusu. Práve pre toto ma mnohí označujú za kultúrneho lúzra. Predstava, že televízia má niekoho vychovávať, je podľa mňa úplne zlá. Má poskytovať kvalitné informácie a zabávať. Vychovávať má rodina, televízia je len doplnkom. Pri Pošte pre teba ani nepotrebujete tvorcu, lebo ním je samotný divák. To, že Superstar prerobila, je taká istá hlúposť ako to, že ma do STV dosadilo KDH. Celá televízia ako taká mohla zo zákona vysielať tri percentá reklamy. Keď sme prišli, príjmy z nej narástli na päťnásobok. Koncom roka 2002 to bolo 120 miliónov, my sme to zvýšili na 600 miliónov. Superstar samotná teda vďaka sledovanosti zvyšovala hodnotu celej STV ako takej. Vytiahnuť z toho obrovského balíka jednu malú časť s tým, že Superstar ako samostatná relácia bola v strate, je účelový pohľad. Síce mediálne atraktívny, ale nepravdivý. Televízia v tých časoch bola v jasnom pluse. Okrem toho pokuty za reláciu ostali de facto doma, lebo sa platili do štátneho rozpočtu. Boli nespravodlivé a kritiku by som prijal len vtedy, ak by ich udelili za to, že sme nedodržali podmienky FremantleMedia ako vlastníka formátu. S nim sme však mali jasne a podrobne prediskutované, či ide o prerušovanie programu alebo regulárne prestávky v jeho vysielaní. Odobrili nám to, a tak sme reklamu počas prestávok jednoducho vysielali.My sme reláciu reklamou neprerušovali, šlo o prestávky, definované v pravidlách vlastníka licencie, takže sme nič neporušili. Pokuty boli skôr politickou a emotívnou záležitosťou, vo vláde sedel Pavol Rusko, ktorý ovládal konkurenčnú Markízu. Tá dokonca z ničoho nič na Ruskov príkaz prerušila vlastný program a Daniel Krajcer moderoval diskusiu o zmysle verejnoprávnej televízie. Úplne absurdné. Úprimne si myslím, že som to zvládol celkom dobre. Urobil som drobné chyby v komunikácii aj v iných veciach, ale z hľadiska kľúčových rozhodnutí som zásadnejšiu chybu nespravil. „ Richard Rybníček
" Mali sme fantastické menu, jedenásť chodov, stálo to 140 eur na osobu, boli tam chute, ktoré som nikdy predtým nezažil... Odporúčam každému.“ Richard Sulík
„Nesúhlasím s tým, že Galko je diletant. Podľa slovníka cudzích slov je diletant povrchný odborník, čiže aspoň niečo. Ja by som použil iné slovíčko - hochštapler, v slovníku sa píše, že je to podvodník.“ Robert Kaliňák
„ Minister obrany je slušný a odvážny človek a bude dobrým ministrom. "Vaše vystúpenie bolo naozaj vtipné, ale od bývalého ministra a podpredsedu vlády by som očakával niečo vecnejšie. Galko akosi priveľmi leží v žalúdku Smeru-SD. A všetci vieme prečo. Niekto má strach." Daniel Krajcer
"Chcem sa spýtať, či je pán Fico kostolník alebo zvonár, lebo nevidím iný dôvod, prečo by tam mal byť." Milan Hort
„Možno to o chvíľku skončí tak, nečudoval by som sa, že po tej kamere, ktorú dali namontovať nad podpisové hárky poslancov národnej rady, sa namontujú nad toalety. Strana SaS si podľa všetkého urobila z účasti vo vláde jednu veľkú žúrku, my toto tolerovať nebudeme, ja sa nenechám urážať ľuďmi, ktorí podľa mňa nevedia ako funguje národná rada a politický systém." Robert Fico
„No takú jednu materskú mi dala. Začínala sa schôdza, prišla za mnou a spýtala sa ma, či som písal článok do novín. Povedal som áno, že som tam podpísaný. Spýtala sa ma, či som tú Anču myslel ako ju, a ja, že áno.“ Igor Matovič
" Došla za mnou pani poslankyňa Belousovová a sťažovala sa..., (smiech).… že musela dať pánovi Matovičovi facku. Lebo... (smiech) .… napísal o nej, že... (smiech) ... je Anča... (smiech) .- To je všetko. Prijal som sťažnosť pani poslankyne Belousovovej. Pôjdem sa... (smiech) . ... porozprávať... (smiech) .... s pánom Matovičom... (smiech) .- No, prišla za mnou pani poslankyňa Belousovová a sťažovala sa, že musela dať... Igorovi Matovičovi facku. (smiech) .- Lebo Igor Matovič napísal článok, v ktorom ju nazval Ančou, tak mu musela dať facku. (smiech) .Prosím vás, nebudem riešiť vôbec nič, to je na zasmiatie. Mám akože slzy na krajíčku, to je pravda . No, nepatrí to do parlamentu... (smiech) .... stane sa. Richard Sulík
Robert Fico pre mňa predstavuje za ten krátky čas, ktorý som v politike, to najhoršie exemplárne zlo, predstavuje pre mňa to najodpornejšie, čo v politike môže byť, tým, ako sa chová. Môže sa tak chovať jedine z dôvodu, že chce odstaviť človeka, ktorý sem prišiel preto, aby tu zastavil jeden obrovský špinavý biznis. On celý život parazituje, ja na neho platím, ja na neho robím po súkromných firmách a takýto človek si dovolí mňa obviňovať, že som niekomu nejaké povýšenie ponúkal. On v utorok prezentoval v televízii niečo, čo sa dá získať len trestnou činnosťou, kto mu to dal, to je ukradnutý dokument? On tam bol, on si otvoril bezpečnostný spis? Dal mu to nejaký pracovník z tej maličkej skupiny pracovníkov na vojenskom spravodajstve?“ Ľubomír Galko
"Ak sa stane, že bude zvolený nominant za SNS, pôjde o úplne jednoznačnú dohodu medzi vládnou koalíciou a SNS. A to bude naozaj mimoriadne pikantné. Ak sa "to prevalí, tak vás roztrháme, roztrháme vás". Robert Fico
„ Strana (či skôr eseročka?) pod názvom SMER si podľa všetkého začína uvedomovať ako veľmi sklamala a stále znovu sklamáva voličov s ľavicovými názormi a bojí sa silnejúcej konkurencie. Inak si nevieme vysvetliť, prečo sa táto strana na čele s predsedom Ficom neustále venuje očierňovaniu Strany demokratickej ľavice.Veľmi dobre si pamätám, ako som neveriacky sledoval vtedy ešte premiéra Fica pár dní pred voľbami rozhorčene vykrikovať, že za SDĽ sú špinavé peniaze nasunuté z SDKÚ. Minulý týždeň to už bola SAS a dokonca ‘zbrojárska lobby‘. Neviem kto to bude nabudúce, ale pán Fico určite opäť vymyslí niečo originálne . Pokiaľ by pán Fico sledoval noviny, zistil by, že naše denníky opravili informáciu o kompetenciách odboru, ktorého riadením bola dočasne poverená p. Horváthová. Jej odbor sa vďaka presunu kompetencií, ktorý prebehol za Ficovej vlády, nezaoberá vojenským materiálom, ale len civilnými tovarmi. Možno, keď sa to k Ficovi dostane, dozvieme sa, že za SDĽ stojí tajomná ohňostrojárenská lobby. Zatiaľ čo SMER sa osočovaním svojich protivníkov snaží udobriť si mecenášov, keď dokázal po voľbách napriek historicky vysokej podpore voličov skončiť v opozícii, my v SDĽ riešime omnoho príjemnejšie organizačné zmeny. Nedávno sme mali česť uvítať v strane ďalšiu odborníčku, pani profesorku Angelovičovú, ktorá bola vymenovaná za krajskú líderku v Nitrianskom kraji.“ Ján Kyselovič ,prvý podpredseda SDĽ
„Ak bude Slovensko dobre hospodáriť, tak nepotrebuje, aby s ním bola nejaká iná krajina solidárna. „ Richard Sulík
"Nie sme pionierskou organizáciou Smeru-SD a nebudeme vždy hlasovať tak ako oni." Anna Belousovová

12. 8. 2010

Zomrel David L. Wolper

Zomrel David L. Wolper
Televízny a filmový producent David L. Wolper, známy vďaka snímkam Willy Wonka a továreň na čokoládu (1971), L. A. - Utajené skutočnosti (1997) či minisérii Roots (1977), zomrel 10. augusta večer vo veku 82 rokov. Ako informoval jeho hovorca Dale Olson, Wolper skonal doma v Beverly Hills počas sledovania televízie s manželkou Gloriou. Príčinou bola kongestívna srdcová choroba a komplikácie spojené s Parkinsonovou chorobou. Wolper bol známy vďaka snímkam ako Willy Wonka a továreň na čokoládu, L. A. - Utajené skutočnosti, no jeho najväčším úspechom bola miniséria Roots (1977), ktorú považujú za medzník v histórii americkej televízie. "Vzniklo to vďaka mne. Kto kúpil knihu Alexa Hayleyho Roots pre televíziu? Ja. Ja som najal režiséra, najal som scenáristu. Dal som ich všetkých dokopy. Som ako šéfkuchár. Ak spojím dobre všetky ingrediencie, bude to chutiť fantasticky. Ak nie, nebude to dobré," povedal raz v rozhovore pre agentúru AP. Séria získala mnoho ocenení vrátane deviatich cien Emmy a Zlatého glóbusu. Pre National Geographic pripravil špeciál The Undersea World of Jacques-Yves Cousteau (1966), v roku 1984 produkoval otvárací a záverečný ceremoniál pre olympiádu v Los Angeles. Za dokumentárny film The Race for Space (1959) ho nominovali na Oscara. V roku 1985 mu americká Akadémia filmových umení a vied udelila Humanitárnu cenu Jeana Hersholta.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Seru na vás, jdu domů

Seru na vás, jdu domů
Je august a peniaze došli. Nie na účet, jednoducho nie sú. Slovenská televízia vo svojom rozpočte počítala na tento rok s kompenzáciou za výpadok príjmov zo zákona o úhrade za služby verejnosti poskytované STV a SRo vo výške 2 972 204 EUR. Napokon -aj podľa vyjadrení súčasných predstavitéľov vlády to bolo pôvodne tak dohodnuté a samotné MK SR pripúšťalo možnosť, že na základe objektívne preukázateľných údajov môže požiadať vládu SR o kompenzáciu výpadku úhrad za služby verejnosti v dôsledku sociálneho dosahu zákona." Samotné kompenzácie štátu za výpadok úhrad za službu verejnosti v dôsledku sociálneho dosahu zákona č. 68/2008 Z. z. o úhrade za službu verejnosti štátom (pretože boli vynúteným opatrením v dôsledku zlého odhadu výšky výberu poplatkov po zavedení nového zákona) však boli nesystémovým riešením. A ani tie, navyše , dostatočne nesaturujú potreby oboch médií verejnej služby. A následné zmluvy medzi štátom a verejnoprávnymi vysielateľmi o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti rozhlasového a televízneho vysielania vlastne opäť iba riešia problém nedostatočného financovania Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu, ktoré mal vyriešiť zákon č. 68/2008 Z. z. úhrade za služby verejnosti poskytované Slovenskou televíziou a Slovenským rozhlasom a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Čo sa stalo tento rok ? Je august, a 6.539.900 EUR nepríde. Pomohlo by to iba trochu, keďže prepad je hrozivý, ale znížilo by to stratu. Čo sa teda stalo, keďže, podľa informácií z MF SR bolo pred voľbami všetko pripravené, peniaze vyčlenené, bývalým ministrom financií a samotným bývalým premiérom odsúhlasené. Nesúhlasil iba jeden človek- bývalý minister kultúry Marek Maďarič. Asi tak.

11. 8. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Nový hovorca nemeckej spolkovej vlády kancelárky Angely Merkelovej, bývalý moderátor druhého programu verejnoprávnej televízie ZDF Steffen Seibert (50), sa dnes ujal funkcie. Skúsený novinár, ktorý študoval históriu v Hamburgu i Londýne, bude súčasne aj šéfom Spolkového tlačového úradu, kde sa dnes predstavil už spolupracovníkom. Seiberta uvedú oficiálne do úradu v pondelok 16. augusta. Nový hovorca spolkovej vlády je nástupcom Ulricha Wilhelma, ktorý sa presunul na post intendanta Bavorského rozhlasu v Mníchove. Zdroj: DPA
Copyright © TASR 2010
Dánske noviny, ktoré vyvolali v roku 2005 v moslimskom svete pobúrenie zverejnením karikatúr proroka Mohameda, vybudovali okolo svojho hlavného sídla ochranný plot z ostnatého drôtu, ktorý ich má chrániť pred prípadným teroristickým útokom. Denník Jyllands Posten vztýčil 2,5 metra vysokú a kilometer dlhú bariéru okolo svojich kancelárií vo Visby neďaleko západného mesta Aarhus na odporúčanie dánskych tajných služieb. "Radi by sme nemali tento plot, držíme sa však ich rád," uviedol šéfredaktor Joern Mikkelsen pre dánsku spravodajskú agentúru Ritzau. Dvanásť karikatúr zobrazujúcich proroka Mohameda zverejnili dánske noviny Jyllands Posten na sklonku roka 2005. Na začiatku nasledujúceho roka o týchto kresbách informovali islamské médiá a správa vyvolala masové protesty od Maroka až po Indonéziu. Demonštranti podpaľovali dánske diplomatické zastupiteľstvá vo svojich krajinách a bojkotovali výrobky z Kodane. Zamestnancom denníka sa odvtedy viackrát vyhrážali smrťou. Vtedajší premiér a dnes už generálny tajomník NATO Anders Fogh Rasmussen sa za zverejnenie karikatúr odmietol ospravedlniť.
Speváčka Britney Spears sa pravdepodobne objaví v epizóde populárneho amerického televízneho seriálu Glee (2009), potvrdil to jeden z tvorcov Ryan Murphy. Ten je fascinovaný tým, ako sa dokáže Spears "popasovať so životom". Speváčka, ktorú v ostatných rokoch niekoľko ráz hospitalizovali pre jej psychický stav, bola vďačným objektom bulvárnych médií. Podľa Murphyho bude epizóda zameraná na jej hudbu a nie na osobný život. "Zaobchádzame s Britney v rukavičkách," dodal. Komediálny hudobný seriál Glee (2009) má veľké šance zabodovať na tohtoročnom, v poradí 62. ročníku udeľovania televíznych Primetime Emmy Awards, na konte má 19 nominácií. Slávnostný ceremoniál sa uskutoční 29. augusta.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY*- Markíza ,14,5 %, 50,6 % ; 2.Tajomstvo stratenej archy- Markíza; 3.ŠPORT* -TV JOJ; 4.NOVINY TV JOJ* -TV JOJ; 5.NAJLEPŠIE POČASIE* -TV JOJ; 6.Taková normální rodinka –Markíza; 7.Počasie*- Markíza ; 8. Športové noviny* -Markíza; 9.Pošta pre teba- Jednotka ; 10.Pikantné video: Rodina v ohrození- Markíza; 11.Pán Božský -Markíza ;12.Mentalista I.- Markíza ;13. Smrtiace nebo –Markíza; 14. KRIMI NOVINY* -TV JOJ; 15.C.S.I.: Kriminálka Miami VII.* -TV JOJ ;16.Travička z Ludanu 1/2 –Jednotka; 17. Jack a Jill proti zvyšku sveta -Markíza ;18.Ako chrániť princezné- TV JOJ ; 19.Prvé Televízne noviny* -Markíza ;20. Smotánka - Letný špeciál Markíza,7,1 %, 22,5 %.

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ;
© Výskum programu STV

10. 8. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Sudánske úrady prerušili šírenie rozhlasového vysielania britskej BBC v arabskom jazyku na frekvencii VKV. V zdôvodnení tohto kroku poukazujú, že vysielateľ porušil obsah príslušného povolenia. Vláda africkej krajiny tvrdí, že prerušenie šírenia programu nemá do činenia s obsahom vysielania, ale je iba dôsledkom nedodržania zmluvného vzťahu. Spolupracovníci BBC mali podľa sudánskej strany pašovať do krajiny v diplomatickej batožine satelitné zariadenie, ktoré by umožnilo živé vysielanie aj do južných regiónov Sudánu. Na severe krajiny sú teraz potenciálni poslucháči servisu BBC v arabčine odkázaní na možný príjem prostredníctvom rozhlasu, avšak na krátkych vlnách, internetu a satelitu. BBC už informovala, že rokuje s úradmi v Sudáne o obnovení vysielania.
Mediálna spoločnosť News Corp miliardára Ruperta Murdocha sa rozhodla predať kontrolné podiely v troch čínskych televíznych kanáloch štátnemu investičnému fondu po tom, ako firma nedokázala dostatočne uspieť na síce veľkom, ale pre zahraničných investorov veľmi regulovanom trhu. Čínsky fond China Media Capital (CMC), za ktorým stojí čínska mediálna firma Shanghai Media Group, prevezme väčšinové podiely v kanáloch Xing Kong, Xing Kong International a Channel Mainland China. Oznámili to dnes News Corp a CMC. Finančné podrobnosti nezverejnili. Predaj znamená zmenu v pôvodnej stratégii News Corp na čínskom trhu. Aj ďalšie zahraničné mediálne firmy založili partnerstvá s čínskymi spoločnosťami, aby si vytvorili lepšiu pozíciu na lukratívnom trhu, na ktorom ale bez vstupu domáceho hráča nemali šancu. News Corp. pôsobí v Číne od začiatku 90. rokov minulého storočia. V minulých rokoch však musela ustúpiť od ambicióznych plánov, keď čínska vláda zvýšila nad médiami kontrolu. Podobne ako News Corp. aj jej konkurenti ako Time Warner a Viacom mali veľké plány, keď v krajine spustili televízne kanály a pri 1,3 miliarde ľudí sa spoliehali na obrovský divácky potenciál. Ich nadšenie ale Peking veľmi rýchlo schladil, keď im distribúciu obmedzil najmä na južnú provinciu Kanton a možnosti v iných oblastiach krajiny prísne limitoval. "Je veľmi náročné prevádzkovať v Číne mediálne firmy, ak nemáte za partnera miestnu spoločnosť," povedal analytik David Joyce. "Podnikanie v Číne funguje jednoducho na základe iných pravidiel, a to nezmení ani fakt, že Murdochova manželka z Číny pochádza," dodal analytik. CMC, fond súkromného kapitálu, vznikol v roku 2009 a spravuje aktíva za približne 5 miliárd jüanov (557,51 milióna eur), pričom sa sústreďuje na investície v mediálnom priemysle. Za fondom stojí Shangai Media Group, 2. najväčšia mediálna firma v Číne a okrem nej ešte Čínska rozvojová banka a spoločnosť rizikového kapitálu China Broadband Capital. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

Copyright © TASR 2010
Programová ponuka digitálnej televízie UPC sa dnes rozšírila o vysielanie programu o zvieratách Animal Planet a o športový maďarský program Sport M. V ponuke digitálnej káblovky UPC Digital je vysielanie Animal Planet zaradené do balíčka Basic a program Sport M sa stal súčasťou maďarského balíčka. Po tomto rozšírení sa ponuka UPC Digital rozšírila na 115 televíznych programov všetkých žánrov. Animal Planet prináša pútavé príbehy z ríše zvierat pre milióny divákov po celom svete. Vysielanie Animal Planet odhaľuje nádherný a úžasný, niekedy priam neuveriteľný až šokujúci život zvierat. UPC Digital ponúka spolu 12 dokumentárnych a prírodovedných programov, okrem Animal Planet sú to programy Spektrum, Discovery Channel, National Geographic Channel, National Geographic Wild, National Geographic HD, History Channel, History HD, Travel Channel, Viasat Explorer, Viasat History a Fishing & Hunting. Diváci digitálnej televízie UPC sa oddnes môžu zároveň zúčastniť súťaže, ktorej výherca získa zájazd do Cape Townu v Juhoafrickej republike, kde sa zúčastní bezpečného potápania so žralokmi. Pre výhercu je rovnako zabezpečená aj kompletná doprava a ubytovanie vrátane vreckového. Sport M je maďarský športový kanál vysielaný v maďarčine, ktorý sa venuje maďarskému futbalu, basketbalu, vodnému pólu či volejbalu, ale orientuje sa aj na tzv. menšie športy. Mapuje napr. dianie v oblasti rybárstva, bojových športov, šachu, lukostreľbe atď. V súčasnosti využíva digitálnu káblovku od UPC takmer 75 000 zákazníkov. UPC Digital poskytuje rad funkcií, ktoré prinášajú nový zážitok zo sledovania televízie. Či už je to osobný HD rekordér (umožňuje nahrávať súčasne 2 programy a uložiť až 100 hodín vysielania na zabudovaný hard-disk) s funkciou time-shift (dočasné ukladanie živého vysielania), alebo Elektronický programový sprievodca s týždenným prehľadom. Výhodou je tiež možnosť voľby jazykovej verzie, jednoduché nahrávanie, výber spomedzi 16 rozhlasových programov, zobrazovanie všetkých údajov na obrazovke atď. Významnou prednosťou UPC Digital je taktiež bonus v podobe bezplatného pripojenia všetkých televízorov v domácnosti na analógovú káblovku, bez potreby set top boxov. UPC Digitál je v ponuke od 5 € mesačne.

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK
Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou na Slovensku v období máj až júl 2010 je Rádio Expres, ktoré dosiahlo 21,2-percentnú počúvanosť. Vyplýva to z výsledkov prieskumu počúvanosti rádií, ktoré dnes zverejnila spoločnosť Median Sk. Prieskum realizovala v termíne od 26. apríla do 18. júla na vzorke 3555 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Spoločnosť monitorovala v prieskume celkom 45 rozhlasových staníc. Na druhom mieste je Rádio Slovensko so 17,1 %, tretie je Fun rádio s 13,6 %. Na štvrtom mieste uvádza prieskum rozhlasovú sieť RadioNet total a piate sú Jemné melódie s výsledkom 7,7 %, na šiestom mieste je Rádio Regina so 6,5 %, siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 (nástupca Rádia Okey) s 5,9 %. Celkový výsledok v prvej šestici rádií skresľuje sieť RadioNet total, ktorá združuje dve desiatky multiregionálnych, regionálnych a lokálnych rádií, medzi nimi Best, Beta, Frontinus, G3, Go DeeJay, Hey!, Hit FM, Kiss, Košice, Lumen, Max, Metropola, One, Prešov, SiTy, Tour, WOW, Yes či rádio Zet. V položke podiel na trhu (share) je poradie v sledovanom období podobné, Rádio Expres dosiahlo 25 %, Rádio Slovensko je na druhom mieste so 17,9 %, tretie Fun rádio dosiahlo 15,3 %, štvrtá je sieť RadioNet total so 8,1 %, pričom opäť platí rovnaké konštatovanie ako pri celkovej počúvanosti, piate Jemné melódie dosiahli 7,8 %, na šiestej pozícii je Rádio Europa 2 so 7,4 %, siedme Rádio Regina so 6,8 %.

Copyright © TASR 2010

Ďuro, zobuď sa , všetci už odišli !

Ďuro, zobuď sa , všetci už odišli !
Vysielateľ prvého súboja slovenskej reprezentácie po tohtoročných majstrovstvách sveta v JAR bol až do utorňajšieho poludnia neznámy. Práva na vysielanie tohto zápasu vlastní spoločnosť Digi Slovakia, ktorá však začne na svojom športovom kanáli Digi Sport vysielať až od 14. augusta, a preto ponúkla STV licenciu na jeho odvysielanie spolu aj so súbojom kvalifikácie ME 2011 hráčov do 21 rokov Slovensko - Srbsko. "Boli sme prekvapení, keď nás Slovenská televízia prostredníctvom Jozefa Foltýna, šéfredaktora Hlavnej redakcie športu, požiadala o úhradu výrobných nákladov na priateľské stretnutie slovenskej reprezentácie s Chorvátskom, a to vo výške 25 000 eur. Po našom odmietnutí znížila STV čiastku na 15 000 eur. Spoločnosť Digi Slovakia nemôže pristúpiť na takéto podmienky. Mrzí nás, že verejnoprávna STV našu ponuku neprijala,“ uviedla v stanovisku marketingová manažérka Digi Sport Andrea Mišurová. Digi Slovakia sa napokon dohodla s kanálom Joj Plus.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

Zomrel Josef Šebek

Zomrel Josef Šebek
Český divadelný a filmový herec Josef Šebek, známy zo snímok Dům Na poříčí (1976), Schůzka se stíny (1982) či seriálu Bylo nás pět (1994), zomrel vo veku 69 rokov. Príčina smrti nie je známa. Ako dnes informoval český denník Blesk na svojej webovej stránke, jeho telo našli cez víkend. „V sobotu ráno našli Pepa okoloidúci, keď išli venčiť psíka, ako sedí na lavičke. Na prvý pohľad to vyzeralo, že spí. Bohužiaľ ale už nedýchal,“ uviedol pre denník jeden z obyvateľov mesta Hostivice, kde herec s rodinou žil. „Tou smutnou správou ste ma veľmi zaskočili,“ reagoval herec Oldřich Navrátil. „Bol to skutočne dobrý človek, takých veľa nie je,“ dodal. Správa šokovala aj kolegu Ladislava Županiča. „Poznám Pepovu ženu, herečku Janu Hermachovú. Dabovali sme spolu niekoľko filmov, to je pre ňu strašná rana,“ © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV sa nenechá vydierať!

STV sa nenechá vydierať !
(stanovisko STV k vyhláseniu SFZ z pondelka, 9.8.2010)

Slovenská televízia vyjadruje počudovanie nad vyhlásením Slovenského futbalového zväzu z pondelka 9.8.2010, ako ho priniesla agentúra SITA. Pretože ide o nebezpečne zavádzajúce tvrdenia, považujeme za potrebné na ne zareagovať: Pri rokovaniach o futbalových právach na Corgoň ligu a zápasy slovenskej reprezentácie ponúkla Slovenská televízia v konečnej fáze finančné podmienky na úrovni zmluvy z obdobia rokov 2008/2010. Uvedené podmienky sú podľa nášho názoru minimálne na úrovni ponuky Digi TV, ak nie lepšie. Marketingový partner SFZ, spoločnosť Sport Five, však uzavrela zmluvu s komerčným vysielateľom na všetky zápasy Corgoň ligy a slovenskej reprezentácie, a to napriek tomu, že Sport Five i SFZ vedeli, že televízna spoločnosť Digi TV začne vysielať až 14.8.2010 a teda jej ujdú prvé štyri ligové kolá, priateľský zápas „A“ reprezentácie s Chorvátskom, ako aj posledný kvalifikačný zápas „21-ky“ so Srbskom. Teraz sa SFZ aj Digi TV zúfalo snažia predísť rozhorčeniu verejnej mienky a ponúknuť vysielanie týchto dvoch stretnutí STV aj iným slovenským televíziám. Slovenský futbalový zväz sa dnes odvoláva na verejnoprávne povinnosti STV, hoci tento fakt absolútne ignoroval pri rokovaní o futbalových právach, a neoddelil práva na reprezentačné zápasy od práv na stretnutia Corgoň ligy. Minulý týždeň dostala STV neoficiálnu ponuku od Digi TV na odvysielanie oboch predmetných zápasov, svoj súhlas sme však podmienili splnením istých finančných podmienok. Je zarážajúce, že hoci vedenie SFZ pri rokovaniach nebolo, v pondelok 9.8.2010 zverejnilo sumu 25.000 eur, ktorá nie je pravdivá, ale potvrdzuje, že SFZ a súkromná televízia ťahajú za jeden povraz a spoločne sa snažia donútiť STV vysielať oba predmetné zápasy. Dôvod je zrejmý: aby zachránili existujúcu spoločnú zmluvu o právach. Slovenská televízia odmieta stať sa nástrojom vydierania v rukách komerčného subjektu a futbalových funkcionárov, ktorí vytvárajú dojem, že ich neuvážené kroky im STV a v konečnom dôsledku všetci občania Slovenska musia pomáhať naprávať. S právami na zápasy slovenskej reprezentácie sa nekupčí ! Krok, v ktorom súkromná televízia ponúka STV jeden prípravný zápas na odvysielanie, aby si zachránila svoju zmluvu, je hodenie ohlodanej kosti s argumentáciou, že vás pozvali na hostinu.“ Peter SUSKO ,hovorca STV

9. 8. 2010

Stanovisko SFZ k predaji televíznych práv spoločnosti Digi TV

Stanovisko SFZ k predaju televíznych práv spoločnosti Digi TV
Slovenský futbalový zväz (SFZ) poskytol agentúre SITA prostredníctvom asistentky prezidenta a generálneho sekretára SFZ Marianny Čižmárovej stanovisko ohľadom odkúpenia práv na vysielanie domácich stretnutí slovenskej reprezentácie a zápasov Corgoň ligy káblovou televíznou spoločnosťou Digi TV so sídlom v Rumunsku. Agentúra SITA ho uvádza v plnom znení bez redakčných úprav: "Na základe informácií, ktoré si Slovenský futbalový zväz vyžiadal od spoločnosti Sportfive, ktorá je zmluvným partnerom pri predaji mediálnych práv aj k národnému tímu Slovenska, uvádzame nasledovné: Spoločnosť DIGI, ktorá vlastní TV práva na zápasy národného tímu a ktorá po získaní licencie začne vysielať od 14. 8. 2010, ponúkla Slovenskej televízii práva na stretnutia kvalifikácie ME hráčov do 21 rokov Slovensko - Srbsko a priateľského stretnutia Slovensko - Chorvátsko BEZODPLATNE. Dnes, v pondelok 9. 8. 2010, zástupcovia Slovenskej televízie požiadali Sportfive o zaplatenie 25.000 eur na zabezpečenie prenosov. Za takýchto podmienok môže prísť k ohrozeniu vysielania týchto stretnutí. V ostatných týždňoch sa okolo predaja televíznych práv národného tímu a ligy uviedli informácie, ktoré zavádzajú verejnosť. Jedným z hlavných zdrojov financovania národných športových zväzov je práve predaj reklamných plôch a vysielacích práv (Zákon o športe, Z. z.300/2008, §8, bod 4/d)."

Zomrela Patricia Neal

Zomrela Patricia Neal
V nedeľu 8. augusta skonala vo veku 84 rokov americká herečka a držiteľka Oscara Patricia Neal. Podľa slov jej dlhoročného priateľa Buda Albersa zomrela vo svojom dome v mestečku Edgartown v štáte Massachusetts, príčinou úmrtia bola rakovina pľúc. Patricia Neal sa narodila 20. januára 1926 v Packarde v Kentucky ako Patsy Louise Neal. Vyrastala však v Knoxville v Tennessee a vyštudovala na Northwestern University v Illinois. Po ukončení štúdií sa presťahovala do New Yorku, kde začala vystupovať na Broadwayi. Za stvárnenie svojej debutovej postavy v hre Another Part of the Forest získala v roku 1947 prestížnu americkú divadelnú cenu Tony a taktiež ocenenie Theatre World. Svoj filmový debut absolvovala v roku 1949 v snímke John Loves Mary. V roku 1953 sa vydala za britského spisovateľa Roalda Dahla, s ktorým mala päť detí. V roku 1964 získala Oscara pre najlepšiu herečku za výkon vo westerne Hud (1963). O rok neskôr však utrpela aneuryzmu (vydutie) mozgových ciev a upadla na tri týždne do kómy. V tom čase čakala so svojím manželom piate dieťa. Po prebratí z kómy sa Neal musela znova naučiť chodiť aj rozprávať. Po rekonvalescencii sa však znova vrátila k natáčaniu, pričom jej posledným filmom bola dráma Flying By (2009). S manželom sa rozviedla v roku 1983.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reklamná pauza, môžete sa ísť...

Reklamná pauza, môžete sa ísť...

Zomrel Bruno Cremer

Zomrel Bruno Cremer
V sobotu 7. augusta skonal vo veku 80 rokov francúzsky herec Bruno Cremer, ktorý sa preslávil predovšetkým ako detektív Jules Maigret v seriáli Maigret (1991 - 2005). Cremer zomrel v nemocnici v Paríži na rakovinu pľúc. Bruno Cremer sa narodil 6. októbra 1929 na parížskom predmestí Saint-Mandé a vyštudoval na Národnom konzervatóriu hudby a tanca v Paríži. Pôsobil predovšetkým ako divadelný herec, najväčšiu slávu mu však prinieslo stvárnenie detektíva Julesa Maigreta v seriáli a snímkach napísaných na motívy detektívnych poviedok belgického spisovateľa Georgesa Simenona.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Horúčosť na sv. Dominika znamená veľmi tuhú zimu

Horúčosť na sv. Dominika
znamená veľmi tuhú zimu

Jednotka zase horšie, Dvojka o chĺpok lepšie, a Trojka rovnako o chĺpok lepšie.

JOJ výrazne lepšie, JOJ PLUS lepšie.
Markíza horšie a stále pod 30 %. TV DOMA tiež horšie.
TA 3 lepšie.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ je 6,74 %
Markíza - 28.1 %
TV DOMA - 2.7 %
Jednotka - 13.1 %
Dvojka - 3.0 %
Trojka - 0.7 %
TV JOJ – 20.6 %
JOJ PLUS- 3.8 %
TA 3 - 2.9 %

8. 8. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Osemnásťročnej Afganke odrezal jej vlastný manžel nos a uši, pretože sa od neho pokúsila utiecť. Žena sa momentálne nachádza v Spojených štátoch, kde má podstúpiť náročnú plastickú operáciu, a fotografia jej zohavenej tváre sa objaví na titulnej strane nového čísla časopisu Time s titulkom Čo sa stane, keď opustíme Afganistan. V amerických médiách sa o tomto počine časopisu rozbehla vášnivá debata, pričom niektorí komentátori tvrdia, že ide o vydieranie čitateľa s úmyslom pripraviť verejnosť na dlhšie zotrvanie amerických vojsk v Afganistane, než bolo pôvodne plánované. Navyše je podľa nich sporné, či môže prítomnosť Američanov v krajine zabrániť domácemu násiliu na ženách. Ako však na stránke časopisu Time píše jeho šéfredaktor Richard Stengel, 18-ročná Aisha so zverejnením fotografie súhlasila práve preto, aby svetu ukázala, v akých podmienkach by žili afganské ženy, ak by v krajine opäť vládlo fundamentalistické hnutie Taliban. Práve v ňom totiž pôsobí Aishin manžel. Dievča sa od neho po dvoch rokoch rozhodlo utiecť preto, lebo ju jeho rodina mučila. Taliban ju však chytil a súd zložený z predstaviteľov hnutia ju odsúdil na zohavenie za zneuctenie manželovej rodiny. Aishu nechali samu v horách, podarilo sa jej však dostať k americkým jednotkám a tie ju neskôr prepravili do USA, kde sa o ňu postarajú plastickí chirurgovia, píše Time. Do aktivít Európskeho roka 2010 boja proti chudobe a sociálnemu vylúčeniu sa môžu zapojiť aj novinári. Projekt Novinárskej ceny vyhlásila Európska komisia, aby podporila a ocenila žurnalistov, ktorí svojou prácou prispievajú k zvyšovanou povedomia a lepšiemu pochopeniu chudoby a sociálneho vylúčenia. Ako informoval národný korešpondent informačnej kampane Európskej komisie Viktor Škulec, cieľmi Novinárskej ceny sú vyjadriť uznanie za vynikajúce počiny v oblasti žurnalistiky pri pokrývaní otázok chudoby a sociálneho vylúčenia, zvyšovať povedomie o kampani medzi zástupcami masmédií vo všetkých 27 členských štátoch EÚ, na Islande a v Nórsku a podporovať lepšie pochopenie chudoby a sociálneho vylúčenia či odkrývať príčiny a možné riešenia. Súťaž je určená pre novinárov pracujúcich pre tlačové, online a audiovizuálne médiá, ktorí pripravili materiály týkajúce sa problematiky chudoby a sociálneho vylúčenia v rámci Európskej únie. Články alebo správy musia byť publikované alebo odvysielané v čase od 1. októbra 2009 do 31. augusta 2010 v médiách jedného z 27 členských štátov EÚ, na Islande alebo v Nórsku. Stačí vyplniť online formulár a nahrať svoj súťažný príspevok. Uzávierka súťaže je 24. septembra.
Pre amerického herca Stevea Buscemiho je stvárnenie hlavnej úlohy v seriáli Boardwalk Empire z dielne HBO podľa vlastných slov splnením sna. Päťdesiatdvaročný herec sa vo filmovom biznise pohybuje už 25 rokov, no doteraz bol vždy iba predstaviteľom vedľajších úloh. Od začiatku 90. rokov si prakticky každý rok zahral v známom a úspešnom filme, napríklad v snímkach Gauneri (1992), Pulp Fiction: Historky z podsvetia (1994), Desperado (1995), Fargo (1996), Con Air (1997), Armageddon (1998), 28 dní (2000) či Veľká ryba (2003), no hlavnú postavu mu filmoví tvorcovia nikdy nezverili. Scenárista a producent nového seriálu Boardwalk Empire Terence Winter ho však dobre poznal zo seriálu Sopranovci (1999 - 2007) a hlavnú úlohu sa mu nebál dať. V seriáli Sopranovci Buscemi v 16 častiach stvárnil Tonyho Blundetta. Ešte predtým jednu z častí dokonca aj režíroval. Za réžiu i stvárnenie vedľajšej postavy bol Buscemi nominovaný na cenu Emmy. Tieto predpoklady autorovi mnohých častí Sopranovcov Winterovi stačili na to, aby skúsenému hercovi zveril hlavnú postavu Enocha Nuckyho Thompsona v seriáli Boardwalk Empire. Prvú časť nového seriálu z obdobia prohibície režíroval oscarový Martin Scorsese, ktorý je taktiež producentom diela. Premiéru bude mať v televízii HBO 19. septembra.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.