DALITO!

28. 5. 2010

TO JE TV !

TO JE TV !

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„ Ako môže 22, či 25, alebo 27-ročný hráč vyhlásiť, že je po zápasoch play-off unavený ? Unavený je baník, ktorý pracuje každý deň vo vlhkej diere v Miktivke v Doneckej oblasti na Ukrajine, ktorý takmer nikdy nevidí denné svetlo a býva so svojou 5-člennou rodinnou v malom dvojizbovom byte. Unavená je rozvedená matka dvoch malých detí, ktorá na to, aby uživila rodinu, musí mať dve zamestnania a cez deň pracovať ako zdravotná sestra a večer umývať riady v reštaurácii. Prečo je 22-ročný Crosby unavenejší ako 34-ročný Ryan Smith, ktorý vždy odpovedá kladne na zavolanie a teraz prišiel reprezentovať Kanadu na MS už ôsmykrát?" Szymon Szemberg , riaditeľ pre komunikáciu IIHF

"Uzavretím potrianonskej doby sa pre celý národ môže začať nová epocha. Je jeden maďarský svet, jeden maďarský národ a každý Maďar je zodpovedný za všetkých Maďarov. Historické Maďarsko nemožno oživiť. Ale ani nie je potrebné, aby vstalo z mŕtvych, veď v dušiach, kultúre, našom jazyku, v kostoloch, ktoré staviame, a v našich medziľudských kontaktoch žije.“ László Kövér, šéf celoštátnej rady Fideszu

„Ja sama som veriaca a moja viera sa pribúdajúcim vekom prehlbuje stále viac a viac. Dospela som do štádia, že vo chvíľach kľudu a pokoja sa s Bohom spolu zhovárame. No, zhovárame, ja mu kladiem otázky rozoberám rôzne svoje pochybnosti a on mi múdro a úprimne, ako sa na Boha patrí, odpovedá, vysvetľuje a zdôvodňuje.“ Monika Flašíková-Beňová

„ Sú si podporovatelia bratislavského pochodu istí, že touto cestou by sa malo vydať i Slovensko? Sú homosexuáli, ktorí svojmu sklonu nechcú podľahnúť a nežijú homosexuálnym spôsobom života. Zaslúžia si veľkú úctu. Potom sú homosexuáli, ktorí žijú so svojimi partnermi, ale myslia si, že manželstvo dvoch mužov je nezmysel a žiadnu podobnú legislatívu nežiadajú. Z hľadiska politického niet dôvodu sa k nim vyjadrovať. Napokon sú tu homosexuáli a ešte viac liberálnych heterosexuálov, ktorí veria utópii homoideológie. Tí nám pripravujú tichú tyraniu, ktorej príklady sú popísané vyššie. Pred pár dňami navštívil pápež Benedikt XVI. Portugalsko. Okrem iného počas návštevy vo Fatime označil potrat a tlaky na „manželstvá“ osôb rovnakého pohlavia za najzradnejšie a najnebezpečnejšie problémy, ktoré dnes stoja proti spoločnému dobru. Portugalský prezident Anibal Cavaco Silva pápeža vyprevadil k lietadlu, zamával mu a o tri dni podpísal zákon o manželstvách gayov. Cavaco Silva je katolík, bývalý profesor Katolíckej univerzity Portugalska, bývalý predseda pravicovej strany PPD/PSD, ktorá je členom Európskej ľudovej strany EPP. EPP zhromažďuje na úrovni EÚ kresťanskodemokratické a konzervatívne strany z krajín EÚ. Portugalský prezident má podľa ústavy právo vetovať zákon schválený parlamentom. Môže zákon vrátiť do parlamentu a v takom prípade treba na jeho opätovné schválenie až dve tretiny poslaneckých hlasov. Cavaco Silva však právo veta nevyužil, hoci povedal, že osobne so zákonom nesúhlasí. Povedal, že nechce v parlamente žiadny ďalší zápas v tejto veci, aby sa mohol parlament venovať radšej ekonomickej kríze. Ale nebol to parlament, respektíve jeho ľavicová väčšina, ktorý sa z vlastnej vôle zaoberal touto témou? Nad cynizmom a oportunizmom týchto „katolíckych“ politikov sa už netreba rozhorčovať. Treba sa na ňom zabávať. „ Vladimír Palko

„ Strana Jána Figeľa prihlásila k zlepencu antisociálnej a skorumpovanej SDKÚ-DS, protislovenskej SMK a SaS, podporujúcej legalizáciu marihuany a homosexuálne manželstvá. Smer-SD vidí budúcnosť Slovenska v silnej sociálnej a slovenskej vláde. „ Katarína Kližanová Rýsová

„ Pán Hanzel dnes účelovo opäť dokazoval pri svojich vymyslených konštrukciách o takzvanom ohrození, že je chorobný klamár, čo vieme v prípade potreby dokladovať. Sme presvedčení, že to nie je posledný pokus brutálnejšie očierňovať stranu Smer-SD a jej predstaviteľov." Katarína Kližanová Rýsová

„Buďte ticho, počujete, chcem predniesť procedurálny návrh. Pán poslanec Hrušovský, ste triezvy?“. Vladimír Mečiar

„To si zase budeme rátať delá? Budeme si rátať tanky? Kto za to preberie zodpovednosť, ak sa situácia zhorší? Budete to vy, pán Csáky?“ Miroslav Číž

"Osobne by ma zaujímalo, či najsilnejšia vládna strana Smer rozdávala politické posty za peniaze podľa živej váhy poslanca, alebo podľa výšky budúceho štátneho tajomníka v roku 2002." Pál Csáky

"My sme vo volebnej kampani a Orbán si to uvedomuje tiež. Vstúpil veľmi aktívne do tejto kampane. Čím sprostejšia vláda na Slovensku, tým lepšie pre Maďarsko." Július Brocka

"Pravdepodobne Wienk potrebuje navštíviť psychiatra." Robert Fico

27. 5. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Pakistan obnoví prístup k internetovému videoportálu YouTube, blokovať však bude tie zverejnené videá, ktoré sú pre moslimov urážlivé. Oznámila to dnes pakistanská vláda. Viacero známych webových portálov v uplynulom týždni v Pakistane zablokovali pre ich urážlivý obsah, vrátane facebookovej stránky, ktorá vyzývala používateľov na zverejňovanie karikatúr islamského proroka Mohameda. Mnoho Pakistancov podporovalo takýto tvrdý zásah, niektorí sa však pýtali, prečo boli zablokované celé siete a nie konkrétne stránky alebo videá. Najnovšie oznámenie pakistanskej vlády o odblokovaní YouTube sa zdá byť krokom týmto smerom. Vláda však bude blokovať videá "zobrazujúce rúhačské alebo znesväcujúce materiály," uviedol štátny tajomník pakistanského ministerstva pre informačné technológie Nadžibulláh Malik. Facebook ostáva naďalej zablokovaný a Malik povedal, že v tomto smere nedôjde k rozhodnutiu do súdneho pojednávania, ktoré bude na konci mesiaca.

Holandské noviny Sp!ts, ktoré sú k dispozícii zadarmo vo vlakoch, električkách a autobusoch po celej krajine, distribuovali vo svojom dnešnom vydaní vyše 900.000 formulárov na dobrovoľné darovanie orgánov. Každé vydanie denníka obsahuje dve tlačivá na registráciu záujemcov o darovanie orgánov. Holandské ministerstvo zdravotníctva, sociálnych vecí a športu uvítalo iniciatívu novín Sp!ts s tvrdením, že je to vôbec prvýkrát, čo sa registračné formuláre dostali v takom počte k ľuďom. "Každý dnešný výtlačok Sp!ts môže teoreticky zachrániť život až 16 ľuďom, pretože od každého darcu by bolo možné získať až osem rôznych orgánov," uviedlo ministerstvo. Šéfredaktor novín Willem Schouten povedal, že redakciu k tomuto kroku inšpiroval akútny nedostatok orgánov na transplantovanie v Holandsku. Noviny svoju kampaň podporia aj sériou článkov o darovaní orgánov, informovala holandská tlačová agentúra BNO News.

Policajta zastrelili v Brazílii počas živého telefonického rozhovoru v rozhlase. Clayton L. sa viezol so svojou manželkou v aute v brazílskom štáte Bahia. Zastal na krajnici, aby mohol poskytnúť rozhovor stanici Rádio Líder FM. Zrazu bolo v priamom vysielaní počuť výstrely a volanie ženy o pomoc. Šokovaný redaktor požiadal ešte počas vysielania o pomoc. Podľa informácií miestnych médií hovoril 33-ročný policajt v rozhovore o opatreniach polície proti obchodníkom s drogami. Jeho manželka neutrpela žiadne zranenia. Páchateľmi vraždy sú pravdepodobne dvaja muži. Nahrávka rozhovoru sa za krátky čas objavila na serveri Youtube. Juhoafrický týždenník, ktorý rozhneval moslimov zverejnením karikatúry proroka Mohameda, súhlasil po stretnutí s predstaviteľmi miestnej moslimskej organizácie s vydaním ospravedlnenie. Oznámilo to v stredu Juhoafrické zjednotené fórum moslimov. Zástupcovia skupiny sa stretli so šéfredaktorom týždenníka Mail & Guardian Nicom Dawesom a karikaturistom Zapirom po tom, ako noviny minulý týždeň zverejnili kresbu, na ktorej prorok na gauči u psychológa hovorí, že jeho stúpenci nemajú zmysel pre humor. Publikácia karikatúry rozhnevala moslimov, ktorí pokladajú akékoľvek znázorňovanie zakladateľa islamu za urážku, a vyvolala obavy z odvetných útokov počas blížiacich sa majstrovstiev sveta vo futbale. V roku 2005 zverejnil dánsky denník karikatúry Mohameda, ktoré následne publikovali aj ďalšie médiá v mnohých krajinách, čo vyvolalo násilné protesty s niekoľkými desiatkami obetí.

Copyright © TASR 2010

Americká herečka Julia Stiles rokuje so spoločnosťou Showtime o úlohe v nadchádzajúcej, piatej sérii seriálu Dexter (2006). Nie je známe, o akú postavu by malo ísť, no podľa najnovších informácií Entertainment Weekly by to mala byť veľká úloha. Nemala by však byť negatívna, tak ako to bolo v prípade predchádzajúceho hosťovania herca Johna Lithgowa. "V tejto sérii nebudeme mať žiadneho Veľkého zlého. ... Zmeníme sily, s ktorými sa Dexter stretne," uviedol pred pár týždňami jeden z tvorcov seriálu Chip Johannessen. Julia Stiles je známa z romantickej komédie 10 vecí, ktoré na tebe nenávidím (1999), ale aj z filmovej série o agentovi Jasonovi Bourneovi Agent bez minulosti (2002), Bournov mýtus (2004) a Bournovo ultimátum (2007).
Populárna americká moderátorka, producentka a filantropka Oprah Winfrey ruší spolu so svojou televíznou talkšou aj charitatívnu organizáciu Angel Network, ktorú sama založila. Organizácia neprijíma dary od prispievateľov od 24. mája. Program The Oprah Winfrey Show, ktorý je na obrazovkách od roku 1986, posledný raz odvysielajú v septembri budúceho roku, moderátorka však bude s dobročinnou aktivitou pokračovať v rámci svojej novozaloženej televíznej stanice OWN (Oprah Winfrey Network). Jej spustenie je naplánované na január 2011. Neziskovú nadáciu Angel Network založila moderátorka v roku 1997. Počas jej pôsobenia ju podporilo približne 150-tisíc dobrovoľných darcov, za 12 rokov sa podarilo vyzbierať asi 80 miliónov amerických dolárov (približne 65 miliónov eur), ktoré sa využili na financovanie približne 200 grantov a projektov v Spojených štátoch amerických a vo viac ako 30 krajinách sveta. Podľa informácií zverených na oficiálnej webovej stránke www.oprahsangelnetwork.org sa z vyzbieraných peňazí pomohlo vybudovať 55 škôl v 12 krajinách, zabezpečiť školské uniformy a pomôcky pre 18-tisíc detí z Južnej Afriky a pomôcť viac ako tisícke rodín po hurikánoch Katrina a Rita, ktoré zasiahli Spojené štáty americké v roku 2005. Oprah Winfrey bude od budúceho roku moderovať novú šou s názvom Oprah's Next Chapter, ktorú bude vysielať na jej televíznej stanici OWN. Televíziu založila v spolupráci s americkou spoločnosťou Discovery Communications Inc. Majetok 56-ročnej moderátorky odhaduje americký magazín Forbes na 2,3 miliardy amerických dolárov (1,87 miliardy eur).
Televízna stanica TNT nemá záujem o dvadsiatu prvú sériu seriálu Zákon a poriadok (1990-2010). Seriál zrušila televízia NBC, no objavili sa správy, že jeho výkonný producent a tvorca Dick Wolf sa Zákon a poriadok snaží presunúť na kanál TNT. "V súčasnosti nerokujeme a nemáme záujem o 21. sériu," vyhlásili predstavitelia spoločnosti Turner Broadcasting, ktorej TNT patrí. Zákon a poriadok patrí k najdlhšie vysielaným dramatickým televíznym seriálom, televízia NBC oznámila jeho zrušenie v polovici mája. Spolu s westernovou šou Gunsmoke (1955 - 1975) drží rekord v dĺžke vysielania dramatických seriálov v hlavnom vysielacom čase. Najdlhšie vysielaným televíznym seriálom v hlavnom vysielacom čase sú stále Simpsonovci (1989). Zákon a poriadok bojoval s poklesom sledovanosti. Z vyše 18 miliónov divákov a diváčok v roku 2002 ich počet klesol v posledných rokoch na osem miliónov. Fanúšikovia a fanúšičky sa však môžu tešiť na nový dramatický seriál s názvom Law & Order: Los Angeles. Navyše, ďalšiu zo spriaznených kriminálok Zákon a poriadok: Špeciálna jednotka (1999) čaká nakrúcanie dvanástej série.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Harabin vybaví ?

Harabin vybaví ?

Predseda vlády SR Robert Fico podáva ďalšiu žalobu na ochranu osobnosti proti týždenníku Plus 7 dní a bude takto postupovať aj proti všetkým ostatným médiám, ktoré budú šíriť nezmysly. "Premiér vyjadruje prekvapenie, že týždenník Plus 7 dní po tom, čo prehráva rad radom všetky súdne spory s predsedom vlády R. Ficom, vyfabrikoval ďalšie obvinenia na základe rozhovoru s človekom, ktorý sa politicky a ľudsky ako aj morálne úplne zdiskreditoval a je absolútne nedôveryhodný," uviedol pre agentúru SITA riaditeľ Tlačového a informačného odboru Úradu vlády SR Braňo Ondruš. Týždenník Plus 7 publikoval v najnovšom čísle rozhovor s Bohumilom Hanzelom, ktorý tvrdí, že jeho firma vydala dve Ficove knižky a za každú Fico zinkasoval 500 000 slovenských korún.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Indestructible

Indestructible
Filmári žiadajú ministra kultúry Mareka Maďariča o odvolanie šéfa Audiovizuálneho fondu Patrika Pašša, minister to však neurobí, tvrdí, že by tak porušil zákon. "Signatári Výzvy Audiovizuálnemu fondu sa na mňa obrátili so žiadosťou, aby som podľa § 5, odsek 1 zákona o Audiovizuálnom fonde odvolal predsedu jeho rady. Vyhovieť takejto žiadosti by znamenalo konať v rozpore so zákonom aj s kompetenciou ministra. Zákon presne určuje, kedy môže minister odvolať člena rady Audiovizuálneho fondu a nie je mi známe, že by sa tieto podmienky naplnili," píše Maďarič na www.culture.gov.sk. Ako tvrdí minister vo svojom stanovisku, keby žiadosti vyhovel, Audiovizuálny fond by stratil nezávislosť od ministerstva kultúry. "Práve táto nezávislosť bola jedným z cieľov založenia tejto inštitúcie. Vznik Audiovizuálneho fondu znamenal, že viaczdrojové a zvýšené financovanie audiovizuálnej tvorby bolo odovzdané do rúk ľuďom a subjektom pôsobiacim v audiovízii. Preto sa domnievam, že akékoľvek problémy môže vyriešiť len vecný a konštruktívny dialóg medzi nimi," vyzval k dialógu Maďarič. "Ani súčasný pozitívny trend vo vývoji slovenskej audiovízie nemusí byť nezvratný, ak si spomenieme na sebazničujúci výsledok vzájomných sporov slovenských filmárov v deväťdesiatych rokoch," upozornil minister. Signatári Výzvy Audiovizuálnemu fondu sa otvoreným listom obrátili na ministra kultúry po tom, čo Rada Audiovizuálneho fondu 11. mája na rokovaní ignorovala hlavný bod ich výzvy. "Keďže členovia Rady zjavne nechápu závažnosť situácie, ktorú spôsobili, obraciame sa na Vás, vážený pán minister, ako na človeka, ktorý by z titulu svojho postavenia mal vyvodiť zodpovednosť a podľa § 5, odsek 1 zákona č.516/2008 o Audiovizuálnom fonde odvolať predsedu Rady Audiovizuálneho fondu Patrika Pašša, prípadne zvážiť zodpovednosť ďalších členov rady," píšu v otvorenom liste filmári. Ak minister nevyvodí zodpovednosť za zlyhanie fondu, signatári sú presvedčení, že fond definitívne stratí dôveryhodnosť. V mene všetkých podpísaných pod výzvou adresovali ministrovi otvorený list Mário Homolka, Peter Kerekes, Zuzana Mistríková, Marko Škop, Ivana Laučíková, Michal Struss, Robert Kirchhoff, Zuzana Piussi a Marek Šulík. Spočiatku filmári formulovali výzvu ako neverejnú. Rada AVF síce vytvorila pracovnú skupinu na úpravu vnútorných pravidiel fondu, ďalšie aspekty výzvy a jej morálny rozmer však zostali bez povšimnutia. Na základe toho sa signatári rozhodli o svojom znepokojení informovať verejnosť a umožnili sa pripojiť i ďalším svojim kolegom. "Zodpovednosť nesie podľa nás predovšetkým predseda rady fondu Patrik Pašš, a to ako predseda riadiaceho orgánu fondu i ako najvýraznejší nositeľ konfliktu záujmov," konštatujú filmári. Pašš svojím podpisom menoval do funkcií členov odborných komisií, ktorí následne hodnotili žiadosti jeho spoločnosti. Podľa filmárov je v konflikte, že Pašš zároveň v mene fondu podpisuje aj zmluvy na pridelené dotácie. "V civilizovanom svete je podnikanie striktne oddelené od spravovania verejných zdrojov," kritizujú signatári. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
Prezident sa dnes večer vyjadrí k dvojakému občianstvu. Ivan Gašparovič tak urobí počas vystúpenia v Slovenskej televízii (STV). Ako agentúru SITA informovala STV, na základe ustanovenia zákona o vysielaní a retransmisii "požiadala Kancelária prezidenta SR Slovenskú televíziu o odvysielanie príhovoru prezidenta SR Ivana Gašparoviča k otázke dvojakého štátneho občianstva schváleného parlamentom Maďarskej republiky". Verejnoprávna televízia zaradí prezidentov príhovor po hlavnej večernej spravodajskej relácii Správy STV. Podľa paragrafu 16, odsek 3 písmeno j zákona o vysielaní a retransmisii je vysielateľ povinný "poskytnúť bezplatne v naliehavom verejnom záujme štátnym orgánom na ich požiadanie nevyhnutný vysielací čas na odvysielanie dôležitého a neodkladného oznamu, výzvy alebo rozhodnutia v rozsahu podľa osobitných predpisov alebo odvysielanie informácie civilnej ochrany v čase a v rozsahu, ktorý by nebezpečenstvo z omeškania znížil na najnižšiu mieru". STV dala rovnaký priestor 10. mája aj premiérovi Robertovi Ficovi. Predseda vlády v príhovore vysielanom STV informoval o rokovaní kabinetu venovanému zabezpečeniu finančnej stability v Európe a na Slovensku. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

GOOSE NEWS ?

GOOSE NEWS ?

Podľa úplne neoverených informácií od našich externých dezinformátorov majú vraj zaujem o funkciu GR STV tri skupiny. Jedna sa údajne tvorí okolo Dušana Davidova , ktorého vraj manažuje Jaroslav Kerner, druhá okolo obľúbenca Pavla Pašku , Fedora Flašíka a Ladislava Straku - Petra Opáleného. Tretia , ktorá na moje neuverenie mala byť vraj okolo Václava Miku akosi stíchla.

Určite sa začnú neformálne rozhovory s členmi Rady STV.

Na jednu skupinu sa však akoby zabudlo a to na tú, ktorá je v STV teraz.

26. 5. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Holandský denník De Telegraaf očakáva stratu tisícov predplatiteľov kvôli zverejneniu nevhodného telefonického rozhovoru s deväťročným chlapcom Rubenom, ktorý ako jediný prežil tento mesiac letecké nešťastie v Tripolise. Noviny uskutočnili rozhovor s deväťročným chlapcom v líbyjskej nemocnici 12. mája, ešte predtým, než vedel, že jeho rodičia a brat prišli o život pri páde lietadla. Havária stroja Airbus leteckej spoločnosti Afriqyiah Airways si vyžiadala 103 obetí a holandský chlapec prežil ako jediný. Príčina nehody zatiaľ zostáva neobjasnená. De Telegraaf čelil po zverejnení rozhovoru ostrej kritike za neprijateľné zasahovanie do súkromia chlapca. Obchodný riaditeľ denníka Frank Volmer pre holandské noviny Trouw uviedol, že zverejnenie rozhovoru s malým Rubenom bolo chybou. Okamžite po jeho vydaní sa prihlásilo množstvo ľudí so žiadosťou o zrušenie predplatného denníka De Telegraaf. "Tí, čo zrušili predplatné, neboli len krátkodobí predplatitelia, ale aj verní čitatelia Telegraafu, ktorí noviny čítali desaťročia, čo je skutočne znepokojujúce," uviedol Volmer. Vlnu vypovedania predplatného nezastavilo ani ospravedlnenie zverejnené na titulke a internetovej stránke týchto známych holandských novín.

Copyright © TASR 2010

V srbskej Kovačici už funguje zrekonštruovaná televízia, pred dvoma rokmi ju opravovali v rámci projektu Slovak Aid. Mediálne centrum je teraz plne digitalizované, má novú techniku aj vyškolených ľudí. Pre agentúru SITA to povedala šéfredaktorka Anička Chalupová. "S páskami vôbec nepracujeme. Predtým sme pracovali s páskami, teraz je to všetko digitalizované, máme nový program - Final Cut. Predtým sme nevedeli, čo je to a teraz sa s tým fantasticky dobre pracuje. Tak veľmi ďakujeme," uviedla Chalupová. Na projekt išlo zo Slovak Aid takmer 215-tisíc eur, v novej budove, ktorú poskytla miestna samospráva, vybudovali televízne štúdio a nové strihacie pracoviská. Pracovníkov kovačickej televízie učili ľudia z televízie Handlová a tiež kameramani z bratislavskej televízie a tiež technik, ktorý pracuje aj na seriáli Ordinácia v ružovej záhrade. Okrem vzdelávania redaktorov a technikov, ktorí boli dovtedy amatérmi, bolo súčasťou projektu aj vybavenie redakcie. Dostali "tri výnimočné nové kamery" aj nové počítače, podobné podľa slov Chalupovej nemajú ani v televízii v Belehrade. Projekt realizovalo občianske združenie Local Media Institute spolu s handlovskou televíziou. Kovačická televízia nadviazala spoluprácu aj so žilinskou TV Patriot. Tí krajanským Slovákom poskytli aktuálne slovenské hudobné klipy. Ako vysvetlila Chalupová, týmto sa spolupráca neskončila. "Vymieňame si rôzne relácie, ktoré pripravujeme a ktoré sme sa naučili robiť na Slovensku," tvrdí, Chalupová sa však nechce uspokojiť len s týmto, ale chcela by začať spolupracovať aj s inými slovenskými televíziami. V Srbsku je viac ako tisíc televízií. Mnohé z nich, najmä lokálne a regionálne, pracujú s technikou, ktorá na Slovensku bola zastaraná už pred desiatimi rokmi.

Talianske médiá v utorok jednotne protestovali proti návrhu zákona podaného spolupracovníkmi premiéra Silvia Berlusconiho, ktorý by im zakázal zverejňovať obsah tajných nahrávok počas súdneho vyšetrovania. "Vydavateľstvá a redaktori talianskych denníkov ako aj taliansky tlačový zväz kritizujú nebezpečenstvo, ktoré navrhnutý zákon predstavuje pre úplnú slobodu prístupu k informáciám," uvádza sa vo vyhlásení zverejnenom v utorok v najväčších talianskych denníkoch bez rozdielu politickej orientácie. "Navrhnuté opatrenia porušujú základné právo občanov byť informovaný, ako aj životne dôležité právo na správny chod demokratického procesu," píše sa v proteste. Podľa navrhovaného zákona by médiá nesmeli zverejňovať správy o súdnych vyšetrovaniach prípadov týkajúcich sa napríklad organizovaného zločinu až do predbežného prerokúvania žaloby, ktoré môže v Taliansku nasledovať po období trvajúcom od troch do šiestich rokov, píše sa vo vyhlásení. Berlusconi a jeho stúpenci tvrdia, že zákon je zameraný na regulovanie tajne nahratých informácií, ktoré sú často médiami zverejňované s cieľom zdiskreditovať premiérových spolupracovníkov ešte pred začiatkom samotného procesu. Opozícia sa však domnieva, že zákon je pokusom o kontrolovanie médií a zabránenie zverejňovaniu šokujúcich informácií, ako to bolo v prípade momentálne prebiehajúcich vyšetrovaní korupčných škandálov niekoľkých Berlusconiho spojencov. Pre škandál už museli rezignovať šéf civilnej obrany Guido Bertolaso a minister ekonomického rozvoja Claudio Scajola. Minister spravodlivosti Angelino Alfano v pondelok večer prisľúbil, že návrh zákona opätovne preskúma ešte pred rokovaním v senáte. Moderátor Jan Kraus v Českej televízii (ČT) konči s talkšou Uvolněte se, prosím. "Nemôžem pracovať pre televíziu, ktorá dlhodobo vystupuje ako môj nepriateľ," odôvodnil pre iDNES.cz svoje rozhodnutie. Kraus si hostí do Uvolněte se, prosím pozýval v ČT od roku 2004. Päťdesiatšesťročný moderátor čelil podľa vlastných slov v poslednom čase cenzúre. "Tá televízia ide dole už niekoľko rokov," poznamenal sklamaný Kraus. Bývalého šéfa Českého filmového a televízneho zväzu bude najbližšie zamestnávať porotcovská funkcia v šou Česko Slovensko má talent, kde mu spoločnosť bude robiť speváčka Lucie Bílá a úspešný producent a manažér Jaroslav Slávik. Kraus, ktorý nedávno moderoval odovzdávanie slovenských národných filmových cien Slnko v sieti, okrem toho stále pracuje aj pre české rádio Frekvence 1, kde moderuje program Co vy na to, pane Kraus?.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

JOJ NEWS

JOJ NEWS

Súkromnú televíziu Joj vedie od dnešného dňa nový generálny riaditeľ - František Borovský. Borovský bol od 1. decembra 2009 až doteraz v televízii riaditeľom programovej divízie TV Joj a Joj Plus. Ako sa ďalej píše v tlačovej správe TV Joj, "doterajší generálny riaditeľ Richard Flimel bol poverený úlohami v rámci pripravovaného Joj Holdingu a zároveň sa stal predsedom predstavenstva TV Joj." "Počas uplynulých troch rokov sa televízii Joj pod vedením Riša Flimela podarilo výrazne zlepšiť jej postavenie na trhu ako aj finančné hospodárenie. Za to mu patrí moja vďaka,“ cituje tlačová správa Petra Korbačku, vlastníka televízie. Borovský v minulosti pracoval v televízii Joj, neskôr aj v STV počas vedenia Richarda Rybníčka a v TV Markíza.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY* -Markíza - 21,9 %, 53,7%; 2.Modré z neba -Markíza ; 3. Ordinácia v ružovej záhrade IV.* -Markíza ; 4.LET´S DANCE –Markíza; 5. NAJLEPŠIE POČASIE* -TV JOJ ; 6.NOVINY TV JOJ* -TV JOJ ; 7. Hokej MS 2010: Slovensko – Nemecko- Jednotka; 8. Hokej MS 2010: Fínsko - Slovensko –Jednotka ; 9. Aj múdry schybí- Markíza;10.ŠPORT* -TV JOJ; 11.Športové noviny*- Markíza ; 12. Počasie*- Markíza; 13.Panelák*- TV JOJ ;14.Bez servítky*- Markíza ; 15. Pošta pre Teba -Jednotka ;16.KRIMI NOVINY*- TV JOJ; 17. LET´S DANCE - Horúčka nedeľňajšej noci- Markíza; 18.5 a pol*- Jednotka ; 19.Partička –Markíza- 9,7%, 29,8 %.

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý den (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týžden ;© Výskum programu STV

25. 5. 2010

Reklamná pauza, môžete sa ísť...

Reklamná pauza, môžete sa ísť...

A ja že Pašš odstúpil... A zas ten Bobo !

A ja že Pašš odstúpil...
A zas ten Bobo !
Fungujúca audiovízia nevznikne pod nátlakom, tvrdia vo vyhlásení členovia Rady Audiovizuálneho fondu, ktoré dnes agentúre SITA poslal z fondu Bohumír Bobocký. Vyhlásením rada reaguje na Výzvu Audiovizuálnemu fondu, ktorú podpísalo 81 signatárov. V mene všetkých podpísaných adresovali ministrovi kultúry Marekovi Maďaričovi otvorený list Mário Homolka, Peter Kerekes, Zuzana Mistríková, Marko Škop, Ivana Laučíková, Michal Struss, Robert Kirchhoff, Zuzana Piussi a Marek Šulík. Za problematické považujú nastavenie systému hodnotenia a konflikt záujmov v komisiách a v Rade Audiovizuálneho fondu. Pätina všetkých pridelených prostriedkov v prvom programe totiž putovala pre spoločnosti predsedu a podpredsedníčky Rady AVF. Medzi tvorcami to vyvolalo negatívnu odozvu, ktorá prerástla do protestu - výzvy. "Rada Audiovizuálneho fondu považuje za nevyhnutné zaujať verejné stanovisko k otvorenému listu, ktorý 17. mája adresovali ministrovi kultúry signatári Výzvy Audiovizuálnemu fondu. Ich tvrdenia sa dotýkajú zodpovednosti rady, zodpovednosti všetkých jej členov ako jednotlivcov a zároveň aj fungovania celého fondu. Spolu s tým vyjadrujeme znepokojenie nad odklonom od diskusie o zlepšení práce fondu a nad koncentráciou obvinení, ktoré nemajú vecný základ," píše sa vo vyhlásení. Signatári Výzvy vo svojom otvorenom liste vyzvali ministra kultúry, aby odvolal predsedu rady Audiovizuálneho fondu Patrika Pašša, prípadne zvážil zodpovednosť ďalších členov rady. "Dovoľujeme si v tejto súvislosti zdôrazniť, že predseda rady aj podpredseda rady sú zodpovední rade, ktorá ich legitímne zvolila a ktorá jediná ich môže z tejto funkcie odvolať. Rada však žiaden oprávnený podnet na odvolanie svojho predsedu či podpredsedníčky nedostala, ani v súčasnosti nevidí dôvod na takéto rozhodnutie," uvádzajú vo vyhlásení členovia rady. Tvrdia, že minister môže odvolať člena rady iba v zákonom stanovených prípadoch, pričom podľa nich sa nestal taký prípad. "Rada nemá k dispozícii ani žiaden dôkaz o tom, že by ktorýkoľvek z členov orgánov fondu uprednostnil osobný záujem pred verejným záujmom. Žiadosť signatárov o zásah ministra by preto mohla smerovať k nerešpektovaniu zákona. Ich postup je v priamom rozpore s charakterom fondu ako nezávislej a odborne spravovanej verejnoprávnej inštitúcie a deštruuje samosprávny princíp jej fungovania," píšu v stanovisku z Rady Audiovizuálneho fondu. Členovia fondu tiež odmietajú obvinenia signatárov Výzvy, že Audiovizuálny fond si sprivatizovala istá skupina ľudí, ktorým ide o ich vlastné výhody, aj obvinenia z morálneho a profesionálneho zlyhania fondu. "Rada fondu ani žiaden jej člen nerozhoduje o pridelení finančných prostriedkov žiadateľom. Spochybňovanie činnosti odborných komisií bez uvedenia konkrétnych faktov nepovažujeme za cestu k pozitívnym výsledkom a hodnotám," tvrdia členovia rady. Dodávajú, že rada fondu nechce pracovať pod tlakom nepodložených obvinení, ani v atmosfére verejného škandalizovania jednotlivcov či celého fondu. "Audiovizuálna obec má dnes k dispozícii všetky údaje o konaní fondu aj o dianí v tejto oblasti a môže si o nej vytvoriť presný obraz aj prostredníctvom internetovej stránky www.avf.sk. Konfliktný prístup signatárov neprijímame a vnímame ho ako kontraproduktívny," uviedli v stanovisku členovia rady Audiovizuálneho fondu. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné
Rada pre vysielanie a retransmisiu potrestala spoločnosť Markíza - Slovakia, ktorá vlastní Televíziu Markíza, pokutou 20-tisíc eur. Pokuta je za to, že v spomínanej televízii porušili odvysielaním príspevku "Znásilnili dcéru sudcov" ochranu ľudskej dôstojnosti. Príspevok bol odvysielaný vlani 18. decembra v relácii Televízne noviny. Na pokute sa dohodla Rada pre vysielanie a retransmisiu na dnešnom zasadnutí. Agentúru SITA o výsledkoch zasadnutia informoval riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš. Rada tiež začala správne konanie voči firme MAC TV s.r.o., prevádzkovateľovi Televízie Joj tiež za porušenie ochrany ľudskej dôstojnosti 12. apríla odvysielaním príspevku Protokolárna ľútosť v relácii Prvé noviny. Voči spoločnosti začala Rada aj ďalšie konanie za možné porušenie zákona o vysielaní a retransmisii v súvislosti s nedodaním súvislých záznamov vysielania programu Aféry dňa z 15. marca. Správne konanie rozbehla aj voči spoločnosti Televízna spoločnosť BBSK, a.s., Banská Bystrica "z dôvodu možného prevodu podielu na základnom imaní vysielateľa s licenciou na vysielanie televíznej programovej služby alebo podielu na hlasovacích právach vysielateľa s licenciou na vysielanie televíznej programovej služby v čase do 24 mesiacov od nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutia rady o udelení licencie bez predchádzajúceho súhlasu Rady," uviedol Kukliš. Správne konanie Rada začala aj voči Marekovi Petrášovi za možné nevyužívanie frekvencie 106,9 MHz Košice na účely, na ktoré mu bola pridelená. Správne konanie neobíde ani spoločnosť Rádio Kiss, s.r.o. "z dôvodu možného neoprávneného vysielania programovej služby Rádio Kiss na frekvenciách 90,4 MHz a 91, 2 MHz z vysielača Prešov – Stráž," zdôvodnil Kukliš. Rada tiež pridelila niekoľko rádiových frekvencií rôznym spoločnostiam, najviac bratislavskej spoločnosti Tam Art Production, ktorá vlastní licenciu na rádio Jemné melódie. Ide o nové frekvencie pre Trstenú, Námestovo, Novú Baňu, Lučenec a Rimavskú Sobotu.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV NEWS

STV NEWS
V utorok 25. mája sa v medzinárodnom semifinále pesničkovej súťaže Eurovision Song Contest 2010 v nórskom Osle predstaví 22-ročná Svidníčanka Kristína Peláková. Slovensko bude reprezentovať s víťaznou skladbou z národného finále Horehronie, ktorá zaznie ako štvrtá v poradí. Slovenská televízia (STV) bude preto od 21:00 na prvom programe vysielať priamy prenos z Osla. Program bude komentovať moderátor STV a Slovenského rozhlasu Roman Bomboš, ktorý si sprevádzanie programom vyskúšal pred rokom pri prenosoch Eurosongu z Moskvy. Prvá z hlavných generálnych skúšok odštartovala už dnes o 15:00 a potrvá presne dve hodiny. Druhá, ktorú budú sledovať aj poroty jednotlivých krajín, sa začne o 21:00. Posledná generálka mladej Svidníčanky sa bude konať v utorok o 15:00 hodine. Druhé semifinále odvysiela Jednotka vo štvrtok 27. mája, finálové kolo v sobotu 29. mája. Slovenskí diváci budú môcť hlasovať za favorita prostredníctvom SMS, a to počas priameho prenosu podľa inštrukcií moderátora. Počas prvého semifinále môžu Slováci hlasovať za všetky prihlásené krajiny okrem Slovenska. Nezávisle od postupu skladby Horehronie majú možnosť hlasmi podporiť aj piesne vo finále. Diváci svojimi SMS-kami ovplyvňujú polovicu výsledku, druhá polovica je v rukách odborných porotcov z jednotlivých krajín.

24. 5. 2010

Mio Dio come sono caduta in basso!

Mio Dio come sono caduta in basso!
Správy STV- Jednotka , 22.05 .2010

176 tisíc divákov, 3.72 sledovanosť, 12.06 % share

Gertrúda je už záhradníčkou

Gertrúda je už záhradníčkou

Jednotka len o chlp lepšie vďaka hokeju, Dvojka lepšie a Trojka výrazne horšie.

JOJ o niečo lepšie, JOJ PLUS takisto.

Markíza o chĺpok lepšie, ale pod 30 %. TV DOMA tiež lepšie.

TA 3 opäť lepšie.

Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ opäť stúpol na hrozivých 9,75 %.

Markíza - 29.61 %

TV DOMA - 2.05 %

Jednotka - 15.58 %

Dvojka - 2.63 %

Trojka - 1.69 %

TV JOJ – 19.98 %

JOJ PLUS- 3.02 %

TA 3 - 2.02 %

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Tréner Argentíny Diego Maradona sa v piatok ospravedlnil za to, že deň predtým prešiel autom nohu televíznemu kameramanovi. Podľa "božského Diega" došlo k incidentu v momente, keď sa so svojím automobilom blížil k vstupu do tréningového komplexu, pričom jeho auto v tej chvíli obklopilo množstvo fotografov. Cieľom Maradonovej cesty bolo oznámenie konečnej 23-člennej nominácie na blížiaci sa svetový šampionát v JAR. "Je mi ľúto toho, čo sa stalo. Stanovisko v tejto veci som podal aj príslušným úradom a dúfam, že všetko dobre dopadne," uviedol Maradona. Podľa argentínskej tlačovej agentúry Noticias Argentinas kameraman televíznej stanice Canal 13 neutrpel žiadnu zlomeninu a jeho nohe postačí 72-hodinový odpočinok. Maradona je v rodnej krajine objektom mimoriadneho záujmu, ktorý sa s blížiacim sa začiatkom MS každým dňom stupňuje. V stredu na Maradonu čakala pred komplexom približne stovka kameramanov, fotografov a reportérov napriek tomu, že nomináciu zverejnil Argentínsky futbalový zväz (AFA) iba na svojej webovej stránke a Maradona sa s novinármi vôbec nerozprával. Zverencov 49-ročného kormidelníka a majstra sveta z roku 1986 čakajú v základnej B-skupine svetového šampionátu súboje s Nigériou, Kórejskou republikou a Gréckom.

Denník Juhoafrickej republiky (JAR) v piatok zverejnil karikatúru proroka Mohameda sťažujúceho sa na to, že jeho prívržencom chýba zmysel pre humor. To rozhnevalo moslimov a vyvolalo strach z odvetných útokov počas budúcomesačných Majstrovstiev sveta vo futbale. V JAR sa budú od 11. júna konať mesiac trvajúce majstrovstvá a polícia sa zaviazala, že ochráni 300.000 očakávaných zahraničných turistov aj zúčastňujúce sa futbalová mužstvá. Denník Mail & Guardian zverejnil kresbu od popredného juhoafrického karikaturistu Zapira po tom, čo súd v noci nadnes zamietol pokus organizácií na ochranu práv moslimov zabrániť denníku vo zverejnení karikatúry. Karikatúra znázorňuje proroka na gauči u psychológa, ako mu hovorí, že jeho prívrženci nemajú zmysel pre humor. Moslimovia pokladajú akékoľvek znázorňovanie zakladateľa islamu za urážku. Dánsky denník v roku 2005 zverejnil karikatúry Mohameda, ktoré boli následne publikované aj v médiách inde na svete. Vyvolalo to násilné protesty, pri ktorých zahynuli desiatky ľudí. "Denník Mail & Guardian musí chápať, že uraziť juhoafrickú moslimskú komunitu znamená uraziť medzinárodnú moslimskú komunitu," vyhlásil Ihsaan Hendricks, predseda juhoafrickej Moslimskej súdnej rady (MJC). Približne 80 percent z 50-miliónovej juhoafrickej populácie tvoria kresťania a 1,5 percenta sú moslimovia. Tí sú dobre začlenení do juhoafrickej spoločnosti a dochádza v nej iba k nepatrnému extrémistickému násiliu.

Copyright © TASR 2010

Líder na českom televíznom trhu v mene svojho technického riaditeľa Iva Ferkla na nedávnej konferencii o budúcnosti TV vysielania v Prahe, vyhlásil, že je pripravený uviesť dva až štyri tematické kanály. Na konferencii organizovanej portálom Digizone takisto uviedol, že spoločnosť CME chce mať v budúcnosti rovnako ako verejnoprávny vysielateľ Česká televízia svoj vlastný digitálny multiplex. Ivo Ferkl dodáva : „Z nášho pohľadu proces digitizácie nekončí prechodom analógového vysielania na digitál.“ Okrem HD vysielania plánuje CME v Česku ako jej rumunská dojička Pro TV v dohľadnej dobe, uviesť aj 3D vysielanie.

Zdroj : strategie.sk

Americký televízny seriál Smallville (2001) končí. Informovala o tom televízna spoločnosť CW. Fanúšikom sľúbila, že posledné série budú nostalgické a vrátia sa v nich viaceré postavy, ktoré sa v seriáli doteraz objavili. "Fanúšikovia chcú vidieť šou odísť vo veľkom štýle a my im to dáme," vyjadrila sa Dawn Ostroff z CW. Smallville je údajne najdlhšie vysielaný televízny seriál založený na postave z komiksu. Ponúka príbeh mladého Clarka Kenta, alter ego Supermana. Stvárňuje ho Tom Welling, ktorého za tento herecký výkon päťkrát nominovali na Saturn Award. Informáciu zverejnil spravodajský portál news.bbc.co.uk. Bývalá členka populárnej dievčenskej skupiny 90-tych rokov Spice Girls Mel B chystá vlastnú reality šou. Program bude zobrazovať život speváčky s jej manželom, ktorým je producent Stephen Belafonte, a dvoma dcérami v Los Angeles. Dvojica bude výkonnými producentmi šou, podľa ich slov by malo ísť o "doku-komédiu" - formát blízky dokumentu aj komédii. V Spojených štátoch amerických by sa mala vysielať od septembra. "Je krásne vidieť, že Mel B rozvinula svoj imidž a hľadá nové výzvy, keď zažila vzostupy aj pády, ktoré jej prinieslo manželstvo aj materstvo," povedal o rodáčke z Anglicka prezident americkej káblovej televíznej site Style Network Salaam Coleman Smith. Práve tá bude reality šou vysielať. Informáciu zverejnila webová stránka news.bbc.co.uk.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

23. 5. 2010

Festival de Cannes

Festival de Cannes
Zlatú palmu z tohtoročného Medzinárodného filmového festivalu v Cannes získala snímka Lung Boonmee Raluek Chat v réžii Apichatponga Weerasethakula. Film prináša príbeh muža, ktorý sa rozhodne stráviť svoje posledné dni v obklopení blízkych na vidieku. Vtedy sa zjaví duch jeho zosnulej manželky, aby sa o neho starala. Vráti sa aj dlho stratený syn, nie však v ľudskom tele. Grand Prix si odniesol Xavier Beauvois za Des Hommes et des Dieux. Cenu poroty získala dráma Un Homme Qui Crie Mahamat-Saleha Harouna. Cenu pre najlepšieho režiséra si odniesol Mathieu Amalric za snímku Tournée, za ktorú si odniesol aj cenu kritiky FIPRESCI. Za scenár ocenili Chang-donga Leeho, konkrétne za film Poetry. Najlepšou herečkou sa stala Juliette Binoche za výkon vo filme Copie conforme, najlepším hercom Javier Bardem za výkon v Biutiful a Elio Germano za film La nostra vita. Cenu Camera d'Or si odniesol Michael Rowe za Ano Bisiesto. Zlatú palmu v súťaži krátkometrážnych snímok získala Chienne D´Histoire v réžii Sergea Avédikiana. Porota svoju cenu udelila filmu Micky Bader od Fridy Kempff. Prvé miesto v súťaži Cinéfondation: Taulukauppiaat (réžia Juho Kuosmanen) Druhé miesto v súťaži Cinéfondation: Coucou-les-nuages (réžia Vincent Cardona) Tretie miesto v súťaži Cinéfondation: Hinkerort Zorasune (réžia Vatche Boulghourjian) a Ja vec jesam sve ono što želim da imam (réžia Dane Komljen)
Film Ha Ha Ha (2010) juhokórejského režiséra Honga Sang-sooa získal na 63. ročníku filmového festivalu v Cannes hlavnú cenu v sekcii Un Certain Regard. Celkovo v tejto sekcii súťažilo 19 snímok z 19 rozličných krajín. Cenu poroty, ktorej predsedala francúzska režisérka Claire Denis, získal film Octubre (2010) bratov Daniela a Diega Vegu z Peru. Porota taktiež odovzdala špeciálnu cenu trojici herečiek Adela Sanchez, Eva Bianco a Victoria Raposo, ktoré spoločne účinkovali vo filme Los Labios (2010) režisérov Ivana Funda a Santiaga Lozu.
Prehľad cien z Medzinárodného filmového festivalu v Cannes 2010, ako ich zverejnila webová stránka www.festival-cannes.fr: Zlatá palma: Lung Boonmee Raluek Chat (Apichatpong Weerasethakul) ; Grand Prix: Des Hommes et des Dieux (Xavier Beauvois) ; Cena poroty: Un Homme Qui Crie (Mahamat-Saleh Haroun); Cena za réžiu: Mathieu Amalric (Tournée) ; Cena za scenár: Chang-dong Lee (Poetry) ; Najlepšia herečka: Juliette Binoche ( Copie conforme) ; Najlepší herec: Javier Bardem (Biutiful )a Elio Germano ( La nostra vita) ; Camera d´Or: Ano bisiesto (Michael Rowe) ;
Un Certain Regard Prize - Groupama Gan Foundation for Cinema: Hahaha (réžia Sangsoo Hong) ;Cena poroty Un Certain Regard: Octubre (réžia Daniel Vega, Diego Vega) ; Cena Un Certain Regard pre najlepšiu herečku: Victoria Raposo, Eva Bianco, Adela Sanchez za film Los Labios
Zlatá palma pre krátkometrážny film: Chienne D´Histoire (réžia Serge Avédikian) ; Cena poroty súťaže krátkometrážnych filmov: Micky Bader ( Frida Kempff) © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA
Budapešť pobúrila Bratislavu rýchlym postupom pri schvaľovaní dvojakého občianstva. Slovensko hovorí o bezpečnostnom riziku a tému konzultuje na medzinárodnej pôde. Maďarsko kontruje: ide o provokáciu a vťahovanie do slovenskej predvolebnej kampane. Ako sa napokon najnovší spor susedov na brehoch Dunaja skončí? Aké smerovanie vzájomných vzťahov nás čaká? Odpovede aj na tieto otázky budú hľadať hostia diskusnej relácie STV O 5 minút 12. Jednotka ju odvysiela v nedeľu 23. mája 2010 od 11.55 h. S moderátorom Radovanom Slobodníkom budú diskutovať špecialista Ministerstva zahraničných vecí na slovensko-maďarské vzťahy Imrich Marton, bývalý slovenský veľvyslanec v Maďarsku Štefan Markuš, expert na medzinárodné právo František Poredoš, politologička Marcela Gbúrová a riaditeľ pre medzinárodné vzťahy Forum inštitútu pre výskum menšín Kálmán Petőcz. Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo v nedeľu 23. mája 2010 budú: predseda KDH Ján Figeľ a minister vnútra a podpredseda Smeru-SD Robert Kaliňák. Témami budú Slovensko-maďarské vzťahy a Etika v politike.
Hosťami diskusnej relácie V politike, ktorú televízia Ta3 odvysiela v nedeľu 23. mája 2010 o 19:55, budú Robert Kaliňák a Béla Bugár. Moderátorka relácie Ľuba Oravová bude s ministrom vnútra a podpredsedom strany Smer-SD Robertom Kaliňákom a predsedom strany Most-Híd Bélom Bugárom hovoriť o dvojitom občianstve, reakciách Bratislavy a Budapešti a aktuálnych slovensko-maďarských vzťahoch. V debate budú diskutovať aj o financovaní politických strán, kampani a možných povolebných scenároch.