DALITO!

8. 5. 2010

Accademia del Cinema Italiano - Premi David di Donatello

Accademia del Cinema Italiano -
Premi David di Donatello

Talianskeho Oscara, cenu Davida di Donatella za najlepšiu réžiu, získal Marco Belocchio, a to za snímku Vincere - film o utajenej manželke talianskeho diktátora Benita Mussoliniho, ktorý mal vlani premiéru na MFF v Cannes. Film získal celkove osem týchto prestížnych národných cien. Nie je však medzi nimi cena za najlepší film roka, ktorú ukoristila snímka L'uomo che verra režiséra Giorgia Dirittiho o masakre, ktorých sa v apeninskom Marzabotte a okolitých dedinách dopustili v roku 1944 príslušníci nemeckých ozbrojených síl. Film spracúva príbeh krviprelievania, ktoré tu nariadil esesák rakúskeho pôvodu Walter Reder (1915-91) a ktorému padlo za obeť celkove 955 osôb, predovšetkým žien, skôr narodených a detí. Ide o jeden z najťažších vojnových zločinov, akých sa Nemci počas druhej svetovej vojny dopustili v západnej Európe. David di Donatello za najlepšiu filmovú hudbu patrí Enniovi Morriconemu za tóny k snímke Baaria renomovaného talianskeho filmára Giuseppe Tornatoreho. Trofej pre najlepší zahraničný film získal Koncert (Le Concert), ktorý v medzinárodnej koprodukcii nakrútil rodák z Bukurešti Radu Mihaileanu. Osobitných - akýchsi čestných - Davidov si pri piatkovom ceremoniáli prevzali scenárista Tonino Guerra, režisérka Lina Wertmüller a aj na Slovensku dôverne známa dvojica Bud Spencer a Terence Hill.

Copyright © TASR 2010

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

7. 5. 2010

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Jubilejných 65 rokov od konca 2. svetovej vojny pripomenie v sobotu po celý deň vysielanie verejnoprávneho rozhlasu. Už od 5:00 až do 18:00 bude prvý okruh Slovenského rozhlasu - Rádio Slovensko vysielať z Liptovského Mikuláša, dejiska ústredných celonárodných osláv. Každú hodinu po správach si budú môcť poslucháči vypočuť autentické nahrávky z rozhlasového archívu, ktoré zachytávajú atmosféru májových dní roku 1945. - "Prejavy radosti a nadšenia z porážky fašizmu v Londýne, Moskve... prejavy Winstona Churchilla, Harryho S. Trumana, Josifa V. Stalina, Charlesa de Gaulla, Edvarda Beneša, v ktorých svojim národom oznamujú porážku Nemecka a koniec 2. svetovej vojny. Vo vysielaní odznie aj nezabudnuteľný hlas hlásateľa moskovského rozhlasu Jurija Borisoviča Levitana," agentúru SITA o tom informovala Alexandra Štullerová - Koreňová z oddelenia pre styk s verejnosťou SRo. Historické udalosti spred 65 rokov pripomenie aj Slovenská televízia. Ako informuje na svojej webstránke - http://www.stv.sk, návraty do dní konca 2. svetovej vojny ponúkne nový dokumentárny film scenáristu a režiséra Dušana Hudeca "Veteráni 2. svetovej vojny". Tento rok dokončený slovenský dokument bude mať premiéru v sobotu o 20:05 na Dvojke. Televízia pripomína víťazstvo nad fašizmom vo svojom vysielaní niekoľko dní. V nedeľu od 8:00 na Dvojke odvysiela priamy prenos z vojenskej prehliadky v Moskve k 65. výročiu ukončenia vojny, na ktorej sa zúčastnia hlavy viacerých štátov sveta. Oslavy 65. výročia konca 2. svetovej vojny, ktoré budú na Slovensku v sobotu v Liptovskom Mikuláši, zaradí televízia na Jednotke v sobotu od 11:00. V sobotu si pripomenieme presne 65 rokov od 8. mája 1945, kedy v Karlshorste pri Berlíne, v hlavnom veliteľstve sovietskych vojsk bojujúcich na území Nemecka, podpísali dokument o bezpodmienečnej kapitulácii hitlerovského Nemecka a o zastavení bojov nemeckých vojsk. Kapitulácia nadobudla platnosť 9. mája. Podpis znamenal koniec 2. svetovej vojny v Európe, miestne boje však pokračovali do 15. mája. Druhá svetová vojna, najkrvavejší konflikt v dejinách ľudstva, sa začala 1. septembra 1939. Odhaduje sa, že v 2. svetovej vojne zahynulo najmenej 50 miliónov ľudí, hlavne civilného obyvateľstva, 35 miliónov ľudí utrpelo zranenia. Materiálne škody boli nevyčísliteľné. Vojnový konflikt pokračoval v Ázii, v auguste zvrhli Američania atómové bomby na Hirošimu a Nagasaki. 2. svetová vojna sa definitívne skončila 2. septembra 1945 podpísaním japonskej kapitulácie.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zdesenie Medzinárodného tlačového inštitútu

Zdesenie Medzinárodného tlačového inštitútu
Zdesenie nad opakovanými pokusmi predsedu Najvyššieho súdu SR Štefana Harabina zastrašovať médiá a finančne ich likvidovať vyjadruje Slovenská pobočka Medzinárodného tlačového inštitútu (International Press Institute, IPI). "Najnovšia žaloba na Rádio Expres za odvysielanie nepresnej informácie z dennej tlače a požiadavka na 200-tisíc eur odškodného je hanebným pokusom zneužiť inštitúcie právneho štátu proti základom slobody slova", tvrdí sa ďalej v stanovisku IPI, o ktorom agentúru SITA informovala Správna rada IPI. IPI Slovensko "dôrazne žiada všetky príslušné inštitúcie, vrátane vlády a parlamentu, aby skoncovali s podobnými postupmi nezodpovedných úradníkov, ktoré robia hanbu Slovensku a znižujú jeho dôveryhodnosť pred celým slobodným svetom". Plne podporuje Rádio Expres a vydavateľstvo denníka Pravda, Perex. Všetky médiá zároveň vyzýva, aby tento prípad pozorne sledovali. Najvyšší súd SR chce od rádia Expres 200-tisíc eur ako náhradu nemajetkovej ujmy. Žalobu na ochranu dobrej povesti právnickej osoby podal na Okresný súd Bratislava I. v polovici apríla za najvyšší súd jeho predseda Štefan Harabin. Expres v spravodajskom bloku prerozprával článok z denníka Pravda, ktorý hovorí o rekonštrukcii na najvyššom súde pre havarijný stav vodoinštalácie. Príspevok sa začínal slovami, že šéf najvyššieho súdu Harabin má kúpeľňu za milión korún. Žalobca vyzval rádio mimosúdne zaplatiť náhradu nemajetkovej ujmy vo výške 150-tisíc eur začiatkom februára, zástupcovia Expresu podľa najvyššieho súdu na výzvu nereagovali. Podobne ako Expres zažaloval najvyšší súd aj denník Pravda, vydavateľstvo Perex žiada pre článok o Harabinovej kúpeľni tiež o 200-tisíc eur. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

WTF did I just watch

WTF did I just watch

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

" Myslím, že v tejto veci bol Štefan Sadiki, pardón Harabin, dobehnutý. Prokuratúra mu totiž písomne potvrdila, že prepis toho rozhovoru sa nenachádza v jej spise. Keď ho potom parlament odvolával z funkcie, generálny prokurátor zverejnil, že je v nejakých pomocných dokumentoch." Vladimír Mečiar

„Kosovo je dielo banditov, ktoré nemôže existovať a som presvedčený, že Srbsko získa späť svoje právo". Dmitrij Rogozin , ruský veľvyslanec pri NATO

„ Za tých tisíc rokov sme geneticky získali ďalšiu zlú vlastnosť, že sme vždy v područí niekoho. Raz sme sa tlačili, s prepáčením, niekomu do zadnej časti tela smerom k Sovietskemu zväzu, keď sme boli vo Varšavskej zmluve. Teraz, keď sme v NATO sa tlačíme zase niekomu inému do zadnej časti tela. Je to veľmi nedobrá vlastnosť. Sebavedomie, ktoré potrebuje tento národ k svojej vlastnej samostatnosti vo svojom vlastnom štáte, je ešte len pred nami. Sebadôvera a sebadôstojnosť nám stále chýba. Máj je na kampaň úplne dostatočný. Každá strana na Slovensku je prečítaná verejnosťou, až na toho mudráka zo SaS, ktorý si namýšľa, že je ten najväčší demokrat a mudrc. Ten asi nikdy nebude prečítaný, pretože je to podvodník, ktorý cez internet klame celú slovenskú spoločnosť utopistickými víziami. Ale tie ostatné strany sú prečítané.“ Ján Slota

„ V uliciach hlavného mesta sú nežiadúcim elementom. Osobne ich prídem opľuť. Osobne nič nemám proti chorým ľuďom, ktorí majú homosexualitu vrodenú. Ale som presvedčený, že by sa im nemal dávať taký priestor, že z nich pomaly robíme tých, čo sú takzvane in. Podľa mňa je homosexualita choroba, ale to neznamená, že by bolo potrebné týchto ľudí prenasledovať. Predsa nemôžeme ľudí, čo sú chorí, postaviť k stene. Avšak SNS je zásadne proti tomu, aby sa im robila propaganda. Ak chce niekto doma súložiť so svojim kamarátom, nech súloží. Ale nechcem, aby sa na takéto šialenca pozerali moje deti. Keby sa homosexualita stala normou, Slováci by do dvoch generáciách vymreli.“ Ján Slota

"Keby tu mal byť namiesto mňa Maďar, tak nech je tu aj Lucifer a z toho dôvodu urobím všetko. A Most-Híd síce hovorí, že stavia mosty, ale stavia mosty len preto, aby sem po nich prišli tanky. Smer pôjde aj s tým Luciferom, len nech je pri koryte. Ako môže mať niekto dobré vzťahy so Slovenskom, keď hovorí, že nepozná slovensko-maďarské hranice, ale len maďarsko-poľské". Kto takémuto človeku uverí, že chce mať priateľské vzťahy so Slovenskom ? Len idiot. Myslím, že za celý život by ste možno tonu plynov vyprodukoval. Jak sa na vás dívam, možno, že aj viac." Ján Slota

"Nie sme si vedomí, že by pán Slota použil nejaké vulgarizmy. Nemáme sa za čo ospravedlňovať." Dušan Štrauss, hovorca SNS

„ Počul som, že šéf al-Kájdy je v hlavnom meste USA.Je tam. Pretože bol kedysi partnerom pána Busha . Pracovali spolu. Pán bin Ládin nikdy nespolupracoval s Iránom, spolupracoval s pánom Bushom.". Vláda USA napadla Afganistan, aby zatkla bin Ládina. Ak nevedeli, kde je, prečo uskutočnili inváziu?“ Mahmúd Ahmadínežád, iránsky prezident

"SNS si stojí za svojou pravdou. Budeme vždy stáť za ľuďmi, ktorým vadí zneužívanie sociálnych dávok. Pravda sa prelepiť nedá." Dušan Štrauss ,tlačový tajomník SNS

„ Každý, kto tvrdí, že na bilbordoch Slovenskej národnej strany je Cigán, je rasista. My len pomenúvame problém. Rasisti sú tí, ktorí začali písať, že kampaň SNS je proti Cigánom. Človek na bilborde je Slovák, ktorý má slovenskú národnosť. My sme nevymysleli to, že sociálny systém je nastavený nespravodlivo. Čaplovič sa zaujímal sa o všetko možné ako dedko vševedko, ale postavenie rómskej menšiny neriešil. Bilbordy budú mať namiesto fotky s potetovaným Rómom s hrubou zlatou reťazou na krku nápis CENZUROVANÉ. Nemecká bilbordová spoločnosť porušuje demokratické princípy a SNS zvažuje na spoločnosť žalobu a jej konanie vníma ako politicky motivovanú. Ak im bude vadiť aj tento text, je to zahraničné zasahovanie do volebnej kampane na Slovensku. Pokrytectvo vládne v celej Európskej únii. Zrobený Slovák má robiť nielen na Cigánov doma, ale aj na Grékov, ktorí nechcú znížiť svoju životnú úroveň. Je to obludne amorálne a musí sa s tým skončiť.“ Anna Belousovová

6. 5. 2010

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Informačná a tlačová agentúra SITA opäť venuje osobitnú pozornosť vystúpeniu slovenských hokejistov na vrcholnom svetovom podujatí. Už od piatka 7. mája bude odberateľom prinášať najnovšie textové, obrazové a videosprávy z diania na šampionáte aj v zákulisí slovenského hokejového tábora v Nemecku vyslaný reportér SITA Peter Pašuth a fotoreportér Ľudovít Vaniher. SITA pripravila špeciálnu sekciu venovanú hokejovým majstrovstvám sveta aj na svojom spravodajskom portáli Webnoviny.sk. Popri bežnom spravodajstve o majstrovstvách nájdu návštevníci na adrese http://www.webnoviny.sk/ms-hokej-2010 priebežne aktualizované informácie o kľúčových momentoch zápasov slovenského tímu. Sekcia prinesie aj profily členov reprezentácie, kompletný program majstrovstiev, výsledkové tabuľky kvalifikačných skupín, historické zaujímavosti a vlastné zážitky a postrehy reportérov zo šampionátu i jeho dejiska. Novinkou sekcie budú rozšírené fotogalérie dňa i jednotlivých zápasov z objektívu vyslaného fotoreportéra SITA aj svetových agentúr.

Reklamná pauza, môžete sa ísť...

Reklamná pauza, môžete sa ísť...

STV NEWS

STV NEWS
Novým členom vedenia STV, je Ing. Pavol Capek , poverený vedením Riaditeľstva techniky . Pavol Capek pracoval v minulosti v spoločnostiach EMC Slovensko; IBM International Services Centre Europe, Middle East and Africa ,Bratislava,Vienna, Paris; Corinex Slovakia, Slovak Telecom .

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Správu o svojej činnosti za rok 2009 schválila Rozhlasová rada na včerajšom zasadnutí. Zároveň vzala na vedomie aj správu o činnosti Dozornej komisie SRo za uplynulý rok. V termíne do 31. mája predloží predseda rady oba dokumenty do Národnej rady (NR) SR. S pripomienkami zobrala rada na vedomie Výročnú správu o činnosti Slovenského rozhlasu (SRo) za rok 2009, ktorú predložila jeho generálna riaditeľka Miloslava Zemková. Podľa tejto správy odvysielal SRo v roku 2009 na všetkých programových službách celkove 67.532 hodín programu. Náklady na činnosť v roku 2009 predstavovali 28,708 milióna eur, výnosy v roku 2009 dosiahli sumu 32,213 milióna eur. K 31. decembru 2009 vykázal verejnoprávny rozhlas zisk vo výške 3,505 milióna eur, túto sumu však v podstatnej miere tvorí poskytnutie finančných transferov zo strany štátu, určených na kompenzáciu výpadku úhrad za služby verejnosti v roku 2008 a 2009. V pripojenom stanovisku Dozorná komisia SRo upozornila na prekročenie plánovaných investičných prostriedkov o viac ako 90 %, čo však vzhľadom na transfery zo štátneho rozpočtu nemalo vplyv na celkové hospodárenie v uplynulom roku.
Copyright © TASR 2010

5. 5. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Slávnostné odovzdávanie cien Akadémie televíznych umení a vied bude moderovať komik, moderátor a herec Jimmy Fallon. "Jimmy bol prirodzenou voľbou ako jeden z najsľubnejších a obľúbených mladých zabávačov, ktorý tak dostane príležitosť predviesť svoje schopnosti počas najväčšej televíznej noci," komentoval Paul Telegdy z NBC rozhodnutie angažovať 35-ročného Fallona. "Jimmy je veľmi talentovaný. Vie spievať, vie tancovať, dokáže napodobňovať rôznych ľudí a robí to s pôvabom a nenútene. Myslím, že bude fantastickým moderátorom a my sa už naozaj tešíme na prácu s ním," doplnil výkonný producent šou Don Mischer. Ako na svojej webovej stránke informuje magazín Hollywood Reporter, NBC a televízna akadémia uvažovali aj o Justinovi Timberlakeovi, Andym Sambergovi a Amy Poehler. Ceremoniál 62. ročníka udeľovania televíznych Primetime Emmy Awards sa bude konať 29. augusta. Nominácie vyhlásia vo štvrtok 8. júla. Mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd (CME) zaznamenala v prvom štvrťroku pokles zisku, jej príjmy však prvýkrát po viac ako roku vzrástli. Zisk spoločnosti pred započítaním úrokov, daní, amortizácie a odpisov (EBITDA) klesol na 800 tis. USD, čo predstavuje hlboký prepad oproti zisku 27,75 mil. USD v rovnakom období minulého roka. Jej príjmy však v prvom štvrťroku vzrástli, o 5 % na 143,6 mil. eur. Medziročný rast príjmov predtým spoločnosť naposledy vykázala v treťom kvartáli 2008. Pokles dopytu po televíznej reklame vyvolaný svetovou krízou pokračoval aj v prvom kvartáli, avšak pomalším tempom, uviedol v stredu vo vyhlásení generálny riaditeľ CME Adrian Sarbu. V druhej polovici roka podľa neho možno očakávať jednociferný rast príjmov z televíznej reklamy. Spoločnosť odhaduje, že za celý rok 2010 sa príjmy z reklamy zvýšia o 2 až 6 % po tom, čo sa v roku 2009 prepadli o zhruba 30 %. CME prevádzkuje televízne stanice v krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. Podľa zverejnených informácií CME, celková kúpna cena podielu bola 1,9 mld. Sk. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza. Vojna islamských povstalcov proti somálskym rozhlasovým staniciam sa nekončí. Po viacerých vyhrážkach, podľa ktorých rádiá okrem iného nesmeli hrať žiadnu hudbu, zabili v utorok v metropole Mogadišo známeho novinára a reportéra somálskeho verejnoprávneho rozhlasu Muhammada Abkaího. Informoval o tom šéfredaktor rozhlasu Abdirahám Júsuf al-Adalá. K únosu a zabitiu novinára sa zatiaľ nikto neprihlásil, podľa Abkáího kolegov však za všetkým stojí povstalecké hnutie Šebáb, ktoré sa netají svojou ideovou spriaznenosťou s al-Kájdou a momentálne ovláda zhruba 80 percent územia Somálska. "Volali nám členovia Šebábu, že majú nášho kolegu a idú ho zabiť. Neskôr zavolali znova a povedali, že ho už zabili," hovorí al-Adalá. Somálske rozhlasové stanice sa v posledných týždňoch zmietajú medzi snahou plniť nariadenia vlády a úsilím nepriečiť sa prianiu islamských povstalcov. Vláda aj povstalci im vydali protichodné príkazy a obe strany tvrdia, že po neuposlúchnutí ich nariadení príde tvrdý trest. Somálska povstalecká skupina, ktorá kontroluje časť územia krajiny vrátane časti metropoly Mogadišo, prikázala začiatkom apríla všetkým rozhlasovým staniciam na území pod svojou kontrolou, aby prestali hrať hudbu. Nariadeniu povstalcov sa podvolili všetky štyri stanice v Mogadiše. Somálska vláda, ktorá podľa pozorovateľov nemá v krajine takmer žiadnu moc, však koncom mesiaca vydala nariadenie, že rádiá naopak musia hrať hudbu. Dve z rádií teda hudbu začali hrať, ďalšie dve radšej úplne prestali vysielať. Vláda nakoniec svoje rozhodnutie len po niekoľkých hodinách odvolala. Rádiá, ktoré na príkaz vlády začali hrať hudbu, sa odvtedy boja odvety zo strany povstalcov, ktorí majú v krajine väčšiu moc ako vláda. Povstalecké hnutie Hizb al-Islam, ktoré príkaz vydalo, totiž trvá na svojom a tvrdí, že púšťanie hudby v rozhlase je proti islamu: "Vyzývame všetky rozhlasové stanice, aby prestali vysielať pesničky a taktiež akúkoľvek hudbu. Dávame im desaťdňové ultimátum, a ak zistíme, že niektorá rozhlasová stanica sa týmto nariadením neriadi, bude nasledovať akcia v zmysle šaríe", teda islamského práva, vyhráža sa skupina. Výsledky televíznej sledovanosti prvých šiestich finálových zápasov o Gagarinov pohár medzi Kazaňou a HK MVD neprevýšili v Rusku ani v jednom prípade 1% televíznych divákov. Pravidelný stredajší prenos z najvyššej ruskej futbalovej súťaže má sledovanosť viac ako dvakrát vyššiu a záujem o populárne seriály, či spravodajské relácie je asi 10 až 20 krát vyšší, ako v prípade Kontinentálnej hokejovej ligy (KHL). Informuje o tom server sports.ru.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Kde sú tie faktúry ?

Kde sú tie faktúry ?
Najvyšší súd SR chce od rádia Expres 200 000 eur ako náhradu nemajetkovej ujmy. Žalobu na ochranu dobrej povesti právnickej osoby podal na Okresný súd Bratislava I. v polovici apríla za najvyšší súd jeho predseda Štefan Harabin. "Zásahom do dobrej povesti žalobcu bolo zverejnenie tvrdenia, že ´kúpeľňa šéfa najvyššieho súdu vyšla na milión korún´ vo vysielaní spravodajstva Rádia Expres 19. januára 2010 približne o 18.03 h. Zverejnenie nepravdivých údajov o výške nákladov na rekonštrukciu kúpeľne žalobca považuje za neoprávnený zásah do jeho dobrej povesti," píše sa v podaní. Na začiatku žaloby podpísanej Harabinom však najvyšší súd uvádza, že príspevok rádio odvysielalo v Infoexprese 19. januára 2009, teda pred rokom. Expres v spravodajskom bloku prerozprával článok z denníka Pravda, ktorý hovorí o rekonštrukcii na najvyššom súde pre havarijný stav vodoinštalácie. Príspevok sa začínal slovami, že šéf najvyššieho súdu Harabin má kúpeľňu za milión korún. Najvyšší súd argumentuje, že rekonštrukcia hygienicko-umývacieho traktu, pozostávajúceho zo sprchového kúta, WC a umývadla, nestála 32,7 tisíca eur ale 2 279 eur. "Suma 32,7 tisíca eur, ktorú uviedol denník Pravda a ktorú bez overenia prevzalo, uverejnilo aj rádio Expres, nepredstavuje náklady na rekonštrukciu kúpeľne, ale celkové náklady na rekonštrukciu sekretariátu predsedu Najvyššieho súdu SR," konštatuje žaloba. Žiadosť o otázky od redaktora rádia prišla podľa NS po pracovnom čase, počas dňa ale v tlačovej agentúre najvyšší súd informácie Pravdy dementoval. Žalobca vyzval rádio mimosúdne zaplatiť náhradu nemajetkovej ujmy vo výške 150 000 eur začiatkom februára, zástupcovia Expresu podľa najvyššieho súdu na výzvu nereagovali. Podobne ako Expres zažaloval najvyšší súd aj denník Pravda, od vydavateľstva Perex žiada pre článok o Harabinovej kúpeľni tiež 200 000 eur. "V minulosti bol už raz NS SR pod vedením Štefana Harabina v takomto spore úspešný, keď vyhral právoplatným spôsobom jeden milión korún, ktoré išli do štátneho rozpočtu," konštatuje v žalobe najvyšší súd. Rádio Expres zdôrazňuje, že v krátkych správach uverejnilo informácie z denníka Pravda. Najvyšší súd doteraz neposkytol rádiu faktúry za rekonštrukciu priestorov, hoci Expres podľa infozákona o ne žiadal štyrikrát. Predseda správnej rady IPI Slovensko Pavol Múdry prízvukuje, že len nedávno ústavný súd pri spore vydavateľa so sudcom rozhodol v prospech vydavateľa. V zdôvodnení uvádza, že politici požívajú najmenší stupeň ochrany osobnosti a súkromia. Im sa podľa ÚS SR približujú sudcovia. Ústavný súd v tom istom zdôvodnení priznáva novinárom a médiám aj právo na istý stupeň "preháňania", ak ide o vec. "Na najvyššom súde asi rozhodnutia ÚS SR nečítajú alebo ich ignorujú. A žalovaná suma už prekročila podľa mňa všetky medze. Akú ujmu NS utrpel, že si ju cení na 200 000 eur? To je žaloba nie na ochranu dobrej povesti NS, ale cielená na likvidáciu nepríjemného média. Obávam sa, že po tejto žalobe už NS nemá z pohľadu dobrého mena čo ochraňovať," poznamenal Múdry. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

ART FILM NEWS

ART FILM NEWS

Art Film Fest predstavil prvú porotkyňu, ktorá bude na 18. ročníku podujatia posudzovať snímky v Medzinárodnej súťaži hraných filmov. Je ňou jedna z najvýznamnejších režisérskych osobností východnej Ázie Ann Hui. Návštevníci a návštevníčky festivalu zároveň uvidia jej ostatný film Night and Fog (Tin shui wai dik ye yu mo, 2009) v sekcii Prísľuby z Východu. Snímka dejovo vychádza zo skutočnej udalosti z roku 2004 a zaoberá sa témou domáceho násilia. "Príbeh a jeho charaktery mi dali príležitosť ukázať spôsob života, ktorý je dnes pre mnohých ľudí v Hongkongu bežnou realitou,“ uviedla režisérka, ktorá sa vo svojej tvorbe orientuje práve na aktuálne problémy spoločnosti. Jej dielo však nie je žánrovo vyhranené - Ann Hui nakrúca trilery, dokumenty, akčné snímky, rodinné drámy či adaptácie literárnych diel, pričom balansuje medzi komerciou a umením. Ann Hui pochádza z Číny, narodila sa čínskemu otcovi a japonskej matke. Vyrastala v Hongkongu. Pôsobí ako režisérka, producentka a scenáristka. Stala sa jednou z vedúcich osobností hongkonskej novej vlny. Hneď jej debut The Secret (Fung gip) z roku 1979 sa považuje za vedúce dielo hongkonskej novej vlny. Jedným z jej najdôležitejších filmov je sčasti autobiografická snímka Songs of the Exile (Ke tu qiu hen, 1990) o hľadaní vlastných koreňov a identity či Boat People (Tau ban no hoi, 1982), tretia časť jej vietnamskej trilógie. Ann Hui má na svojom konte množstvo medzinárodných filmových ocenení a nominácií, okrem iných získala na festivale v Berlíne Cenu ekumenickej poroty (1995) a Berlínsku kameru (1997). Bola členkou poroty na Berlinale 1996, v Benátkach 2003 a prezidentkou poroty na festivale v Locarne 2006.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. LET´S DANCE- Markíza ,18,4 %, 43,5 % ; 2. TELEVÍZNE NOVINY* -Markíza ; 3.Modré z neba –Markíza ; 4.Ordinácia v ružovej záhrade IV.* -Markíza ; 5. NAJLEPŠIE POČASIE* -TV JOJ ;6.NOVINY TV JOJ* -TV JOJ ;7. ŠPORT* TV -JOJ ;8. Športové noviny*- Markíza ; 9. 96 hodín –Markíza;10.Pošta pre Teba –Jednotka; 11.Panelák* -TV JOJ ; 12.Paľba- Markíza;13. Aj múdry schybí- Markíza; 14. Počasie* -Markíza;15. Partička- Markíza; 16. Lampáreň- Markíza; 17.Policajti na baterky –Markíza; 18. KRIMI NOVINY* -TV JOJ ; 19. Na telo- Markíza; 20. Deja Vu -TV JOJ ; 9,4 % ,22,9 %.

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

4. 5. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Prijímať atraktívnu programovú ponuku slovenských a českých televíznych programov bez viazanosti nebolo nikdy jednoduchšie. Satelitná platforma CS Link prichádza aj na slovenský trh s unikátnou službou voliteľnej dĺžky predplatného. Stačí sa rozhodnúť koľko do predplatného chcete momentálne investovať a systém podľa zvolenej čiastky sám vypočíta jeho dĺžku. S voliteľnou dĺžkou predplatného od CS Linku tak získate absolútnu slobodu. “Môžete to prirovnať k tankovaniu benzínu,” hovorí Daniel Klička, riaditeľ spoločnosti Media Vision, ktorá platformu CS Link prevádzkuje. “Natankujete plnú nádrž, čo je v tomto prípade štandardná dĺžka predplatného, alebo za 20 eur, ktoré máte práve v peňaženke,” dodáva. CS Link je neustále rastúci poskytovateľ neplatenej a platenej programovej ponuky zo satelitu. Okrem bezplatnej ponuky českých a slovenských staníc si popularitu získala aj služba MOJICH 6, ktorá ponúka k bezplatným programom možnosť výberu šiestich najobľúbenejších staníc z programovej ponuky bez ohľadu na žáner. Zákazník tak nemusí platiť za programy, ktoré ho nezaujímajú a nesleduje. “Služba MOJICH 6 je jedinečná v európskom meradle,” pripomenul Daniel Klička, riaditeľ spoločnosti. “Teší ma, že môžem oznámiť rozšírenie programovej ponuky o Hallmark Channel, ktorý do 13.6. môžu prijímať zadarmo všetci zákazníci CS Linku,” vraví ďalej o novinkách. Hallmark Channel bude následne zaradený do balíčka TOTAL, MIX a vybrať si ho budú môcť zákazníci aj v rámci MOJICH 6. Z programov CS Linku si vyberie každý. Všetky vysielajú na družici Astra so 100% pokrytím Slovenska. CS Link je tak zaujímavou voľbou oproti končiacej analógovej televízii, DVB-T, či káblovke. V neplatenej programovej ponuke sú: STV 1, STV 2, STV 3, TV JOJ, JOJ Plus, TV Markíza, TV Doma, TA3, ČT 1, ČT 2, ČT 24, ČT 4, TV Prima, Prima Cool, TV Nova, Nova Cinema, TV Barrandov, Z1, TV Óčko, TV Public a TV Noe. Bez mesačných poplatkov sa dajú sledovať aj programy vo vysokom rozlíšení: Nova HD a ČT HD. Platená ponuka CS Linku je bez akejkoľvek viazanosti a dáva veľa možností. Rozhodnúť sa dá buď pre voliteľnú dĺžku predplatného, kompletný balík programov TOTAL, cenovo výhodné balíčky ŠPORT, DOKUMENT, či MIX, alebo MOJICH 6 a vytvoriť si vlastnú zostavu obľúbených programov. Za výhodných podmienok sa tak dá sledovať: AXN, AXN Sci-Fi, AXN CRIME, CSFilm, CSmini, Minimax, Disney Channel, Film+, MTV (česko-slovenská verzia), Retro Music Television, XXX XTREME, LEO TV, Eurosport, Sport1, Sport2, SPORT 5, Nova Sport, Fishing & Hunting Channel, National Geographic Channel, National Geographic Wild, Spektrum, DoQ a dnes zaradený Hallmark Channel. Balík FILM ponúka HBO, HBO 2, Cinemax a balík FILMBOX stanice FilmBox a FilmBox Extra. CS Link - to je atraktívna programová ponuka za výhodné ceny bez viazanosti a dostupná všade. Viac o CS Linku nájdete na http://www.mojcslink.sk.

Predseda ruskej vlády Vladimir Putin odmietol dnes kritiku medzinárodnej novinárskej organizácie Reportéri bez hraníc, ktorá ho zaradila do rebríčka 40 politikov a zoskupení, predstavujúcich podľa ich názoru najväčšiu hrozbu pre slobodu tlače. Podľa slov Dmitrija Peskova, hovorcu ruského premiéra, organizácia so sídlom v Paríži súdi povrchne a ignoruje mnoho pozitívnych zmien v Ruskej federácii. Reportéri bez hraníc okrem iného tvrdia, že Putin by chcel kontrolovať štát, ekonomiku, politiku i médiá. Na margo tohto tvrdenia Putinov hovorca vyhlásil, že autori predmetnej správy sa nedokázali zbaviť klišé. "Nikde som neobjavil kritériá, na základe ktorých sa zrodil verdikt," konštatoval. Podobne ako Putin reagoval odmietavo na svoje zaradenie do tohto rebríčka prostredníctvom hovorcu aj čečenský prezident Ramzan Kadyrov. Informáciu priniesla s odvolaním sa na ruské médiá agentúra DPA. V inkriminovanom zozname Reportérov bez hraníc figuruje 40 politikov a zoskupení, vrátane prezidentov a rôznych vládnych činiteľov zo 17 štátov, vrátane najvyšších predstaviteľov Bieloruska, Čínskej ľudovej republiky, Iránu, Líbye alebo Tuniska, či premiéra Ruskej federácie. To isté platí aj o niektorých náboženských lídroch a ozbrojených skupinách, napríklad Baskicko a jeho sloboda (ETA) a Revolučné ozbrojené sily Kolumbie (FARC), či o kriminálnych organizáciách ako napríklad talianska mafia.

Copyright © TASR 2010

Webby Awards 2010

Webby Awards 2010
Víťazov 14. ročníka cien Webby za najlepšiu webovú stránku, ktorých vybrala 550-členná porota Medzinárodnej akadémie digitálnych umení a vied (International Academy of Digital Arts and Sciences) vyhlásili dnes. Cenu za celoživotný úspech získal americký informatik Vinton Cerf, ktorý patrí medzi zakladateľov internetu. Osobnosťou roka sa stal americký filmový kritik a scenárista Roger Ebert za svoj blog na webstránke denníka Chicago Sun-Times. Cenu pre herečku roka získala Amy Poehler za účinkovanie v online seriáli Smart Girls at the Party. Interpretom roka v oblasti filmu a videa sa stala rocková kapela OK Go. Cenu pre najlepšiu sociálnu sieť získal Twitter, ktorý sa minulý rok stal Prelomom roka. Najlepšou webstránkou známej osobnosti sa stal oficiálny web herca Jima Carreyho. Päť cien, od poroty aj od verejnosti, získali webstránka College Humor a denník The New York Times. Ceny Webby odovzdajú 14. júna v New Yorku, pričom slávnostné odovzdávanie bude moderovať komik B.J. Novak. Webby Awards odovzdali po prvý raz v roku 1996, odvtedy sa stali najprestížnejším medzinárodným ocenením v oblasti internetu. "Internetové Oscary" sa udeľujú v takmer 70 kategóriách v štyroch blokoch - webové stránky, interaktívna inzercia, online film a video a mobil. V porote sedí okrem iných hudobník David Bowie. Okrem nich udeľuje svoju cenu - People's Voice Awards - v takmer každej kategórii aj verejnosť. Informácia pochádza z webovej stránky http://www.webbyawards.com/.
Víťazi a víťazky cien Webby vo vybraných kategóriách: Cena za celoživotný úspech - Vinton Cerf ;Herečka roka - Amy Poehler; Osobnosť roka - Roger Ebert ;Interpret roka v oblasti filmu a videa - OK Go Film - The Auteurs (www.theauteurs.com) ; Hudba - Pandora (www.pandora.com) ; Sociálna sieť - Twitter (www.twitter.com) ; Celebrity - oficiálna webstránka Jima Carreyho (www.jimcarrey.com) ; Komunita - Flickr (www.flickr.com) ; Kultúrne inštitúcie - Frank Lloyd Wright Robie House Interior Restoration Project (www.gowright.org/robie) ; Vzdelávanie - We Choose The Moon (www.wechoosethemoon.org) ; Móda - Wrangler Blue Bell Spring/Summer 2010 Collection ;www.www.bluebelljeans.com) ; Hry - Record Tripping (http://www.recordtripping.com/); Zdravie - WebMD Consumer Health News (www.webmd.com) ; Humor - The Onion (www.theonion.com) ; Životný štýl - All About Birds (www.allaboutbirds.org) ; Časopis - NewYorker.com (www.newyorker.com) ; Spravodajstvo - NYTimes.com (http://www.nytimes.com/) ; Veda - Mind Lab (jvsc.jst.go.jp/find/mindlab ) ; Šport - Yahoo! Sports (http://www.sports.yahoo.com/); Televízia - Colbert Nation (www.colbertnation.com) ; Turizmus - Snapshots Of Provence (www.snapshotsofprovence.com) ; Cestovanie - I Wanna Go There (www.iwannagothere.com) © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MARKÍZA NEWS

MARKÍZA NEWS

Podľa našich informácií včera dala programová riaditeľka TV Markíza Martina Lišková výpoveď.

Ďalšia obeť Got Talent ?

3. 5. 2010

Zomrela Lynn Redgrave

Zomrela Lynn Redgrave
Anglická herečka Lynn Redgrave zomrela vo veku 67 rokov. Ako informoval jej hovorca Rick Miramontez, herečka skonala v nedeľu 2. mája v noci vo svojom byte na Manhattane. Lynn Redgrave trpela rakovinou prsníka. "Naša milovaná Lynn Rachel skonala v pokoji po siedmich rokoch boja s rakovinou prsníka," uviedol. Filmová a divadelná herečka Lynn Redgrave, najmladšie dieťa hereckého páru Michael Redgrave a Rachel Kempson, nikdy úplne nevystúpila z tieňa svojej staršej sestry Vanessy Redgrave. Dve nominácie na Oscara získala za herecké výkony v dráme Bohovia a monštrá (1998) a romantickej komediálnej dráme Georgy Girl (1966). Za obe tieto snímky získala Zlatý glóbus. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

ART FILM NEWS

ART FILM NEWS
Priaznivci slovenského filmu budú mať na 18. ročníku Art Film Festu príležitosť uvidieť tri snímky nominované na národnú filmovú cenu Slnko v sieti 2010 v kategórii krátky hraný film. Ide zároveň o stredometrážne hrané filmy, ktoré už získali, alebo boli nominované na prestížne filmové ocenenia v zahraničí. Tým prvým je nelichotivý pohľad do intímneho sveta partnerskej dvojice na sklonku života Ďakujem, dobre Mátyása Priklera, ktorý sa dostal do oficiálneho výberu súťažnej sekcie Cinéfondation na festivale v Cannes. Ide o jednu z hlavných súťažných sekcií. Predsedom jej tohtoročnej poroty je kanadský režisér Atom Egoyan. Film aktuálne obdržal národnú filmovú cenu Slnko v sieti v kategórii Najlepší krátky hraný film a na Art Film Feste bude uvedený v rámci Medzinárodnej súťaže krátkych filmov. Ďalšiu významnú nomináciu získal Ľubomír Mihailo Kocka so svojím príbehom o osamelosti, smútku a nezmieriteľnom kolobehu života Obedár, ktorý bol nominovaný medzi kandidátov na tohtoročného študentského Oscara za Savannah College of Art and Design. V roku 2008 debutoval krátkym filmom Statočný valach a s filmom Obedár už získal minulý rok študentskú cenu na festivale krátkych filmov v Palm Springs. Otázkou života a smrti sa zaoberá Otec režiséra Lukáša Hanuláka, ktorý je jeho absolventským filmom na VŠMU. Otec získal na 39. ročníku Sehsüchte, najväčšom medzinárodnom študentskom filmovom festivale v Európe, cenu pre najlepší hraný film a najlepší strih. Diváci si budú môcť filmy Obedár a Otec pozrieť na Art Film Feste v rámci sekcie Slovenská sezóna.

Art Film Fest – Medzinárodný filmový festival Trenčianske Teplice/Trenčín je realizovaný s finančnou podporou Audiovizuálneho fondu a Programu Európskej únie MEDIA.
Organizátori: ART FILM, n.o., Forza, a.s. Spoluorganizátori: Mesto Trenčianske Teplice, Mesto Trenčín, Kúpele Trenčianske Teplice
Mediálni partneri: Slovenská televízia, televízia Markíza, FilmBox, Televízia Central, Rádio Europa 2, Rádio Hit FM, Pravda, .týždeň, Markíza, Pardon, Cinemax, Kam do mesta, zoznam.sk, ISPA, SITA, Q-EX, Boomerang M

Ak na prvého mája večer prší , bude celý rok pekne

Ak na prvého mája večer prší ,
bude celý rok pekne
Jednotka opäť zle, Dvojka tiež zle a Trojka takisto. Mizerný týždeň.
JOJ horšie, JOJ PLUS vynikajúco.
Markíza vynikajúco. TV DOMA o chĺpok horšie.
TA 3 o chĺpok lepšie.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ klesol na 8,29 %.

Markíza - 31.49 %

TV DOMA - 2.12 %

Jednotka - 13.55 %

Dvojka - 2.78 %

Trojka - 1.42 %

TV JOJ – 19.77 %

JOJ PLUS- 3.23 % %

TA 3 - 1.61 %

Zomrela Helen Wagner

Zomrela Helen Wagner

V sobotu 1. mája skonala vo veku 91 rokov americká televízna herečka Helen Wagner, ktorá sa preslávila účinkovaním v telenovele As The World Turns (1956). O jej úmrtí informovali predstavitelia televízie CBS, ktorí však neuviedli miesto ani príčinu úmrtia. Helen Wagner sa narodila 3. septembra 1918 v texaskom meste Lubbock a vyštudovala na Monmouth College v Illinois. V seriáli As The World Turns si zahrala postavu Nancy Hughes, pričom jeho súčasťou bola s krátkymi prestávkami od jeho premiéry 2. apríla 1956 až do svojej smrti. V Guinnessovej knihe rekordov je preto uvedená ako držiteľka rekordu za najdlhšie stvárňovanie tej istej postavy. V roku 1954 sa vydala za Roberta Willeyho, s ktorým žila až do jeho smrti v máji 2009. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Predators 2010

Predators 2010
Novinárska organizácia Reportéri bez hraníc (RSF) zverejnila v pondelok zoznam 40 najväčších porušovateľov slobody prejavu vo svete. Zoznam okrem iného zahŕňa politikov, náboženských lídrov a vojenské vlády. "Sú mocní, nebezpeční, násilní a nad zákonom. Títo predátori slobody tlače majú moc cenzurovať, väzniť, unášať, týrať a v tých najhorších prípadoch aj zabíjať novinárov," píše sa v správe RSF, ktorú vydali pri príležitosti Svetového dňa slobody tlače. V roku 2010 už podľa organizácie zahynulo pri práci najmenej deväť novinárov a asi 300 sa nachádza vo väzniciach. Konkrétne sa medzi predátormi slobody tlače nachádza napríklad čínsky prezident Chu Ťin-tchao, iránsky líder Mahmúd Ahmadínedžád, kubánsky prezident Raúl Castro ako aj ruský premiér Vladimir Putin, čečenský líder Ramzan Kadyrov a šéf Talibanu mulla Umar. Ten je podľa RSF zodpovedný za najmenej 40 útokov na novinárov a médiá v roku 2009. V prípade Kadyrova RSF spomína vraždu ruskej novinárky Anny Politkovskej, ktorá kritizovala jeho politiku. "Každý, kto spochybňuje jeho politiku, je vystavený smrteľným represáliám," píše organizácia, ktorá Kadyrova spomína ako "Putinovho strážneho psa". Na zozname porušovateľov slobody tlače je aj jemenský prezident Alí Abdulláh Salíh a súkromné milície na Filipínach, ktoré majú na svedomí novembrový masaker 50 ľudí vrátane 30 novinárov počas predvolebnej kampane. V Latinskej Amerike RSF spomína kubánsky režim a kolumbijskú povstaleckú skupinu Revolučné ozbrojené sily Kolumbie (FARC). V Európe medzi predátorov slobody tlače zaradili taliansku mafiu a baskickú separatistickú skupinu ETA. Talianska polícia musí chrániť viacero novinárov vrátane Roberta Saviana, ktorý napísal knihu o mafii pod názvom Gomorra. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

2. 5. 2010

Lorenzo Natali Prize

Lorenzo Natali Prize

Súťaž o najlepšie novinárske práce v oblasti rozvoja, demokracie a ľudských práv vyhlási v pondelok 3. mája pri príležitosti svetového dňa slobody tlače Európska komisia. Súťaž o Cenu Lorenza Nataliho, ktorá je významným medzinárodným ocenením žurnalistickej práce, organizuje Európska komisia (EK) spolu s Reportérmi bez hraníc a Svetovou asociáciou novín, agentúru SITA o tom informovala Lucia Chovanová zo Zastúpenia EK na Slovensku. "Európska komisia prostredníctvom tohto ocenenia vyjadruje uznanie novinárom, ktorí sa svojou prácou usilujú o rozvoj a bojujú o demokraciu a ľudské práva. Mnohí z nich pôsobia v neľahkých podmienkach a oboznamujú nás s neraz boľavou realitou priamo na mieste. Naším cieľom je pomáhať im v ich úsilí prinášať informácie o boji proti chudobe a zvyšovať verejné povedomie o význame rozvojovej politiky,“ povedal k súťaži člen EK, zodpovedný za oblasť rozvoja Andris Piebalgs. Súťaž sa po prvý raz konala v roku 1992 a vlani sa na nej zúčastnilo vyše tisíc novinárov zo 130 krajín. Aktuálny ročník je otvorený pre novinárov pracujúcich v rôznorodých médiách: v televízii, rozhlase, tlači a aj v internetových médiách. Do súťaže sa môžu prihlásiť do 31. augusta na webstránke - http://www.nataliprize2010.eu. Výsledky slávnostné vyhlásia v decembri v Bruseli za prítomnosti komisára Andrisa Piebalgsa. Ceny v celkovej hodnote 60-tisíc eur získa 17 novinárov z rôznych oblastí sveta - z Afriky, Európy, Ázie či Latinskej Ameriky. V roku 1991 vyhlásila Organizácia Spojených národov pre vzdelanie, vedu a kultúru - UNESCO 3. máj za svetový deň slobody tlače. Valné zhromaždenie OSN o ďalšie dva roky schválilo tento dátum ako deň, keď sa majú pripomínať základné princípy slobody tlače. Dve storočia pred vyhlásením dňa slobody tlače UNESCO-m, v roku 1791, Kongres Spojených štátov schválil prvý dodatok americkej ústavy, zakazujúci prijať zákony, ktoré by mohli akokoľvek obmedzovať náboženskú slobodu alebo slobodu prejavu, vrátane slobody tlače.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA

NEDEĽNÉ REZNE A KÁVA
Boli a sú jednou z trojice vládnych strán. Ich spojenectvo so Smerom-SD a ĽS-HZDS prešlo viacerými turbulenciami. Ich ministri zodpovedali za sporný predaj emisií či nástenkový tender a zo svojich pozícií museli odísť. Premiér im tiež zobral rezort životného prostredia. Sústredili sa najmä na národné a etnické témy, ale najnovšie ich vlastenecký zákon v Národnej rade neprešiel. Národniari z SNS. Ako hodnotia minulosť a čo čakajú od budúcnosti? Najmä o Slovenskej národnej strane bude reč v diskusnej relácii STV O 5 minút 12. Jednotka ju odvysiela v nedeľu, 02. mája 2010 od 11.55 h. Hosťom bude predseda SNS Ján Slota. S moderátorom Radovanom Slobodníkom budú hovoriť aj o vlasteneckom zákone či voľbách v Maďarsku. Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii Na telo v nedeľu 2. mája 2010 budú: predseda SaS Richard Sulík a podpredsedníčka SNS Anna Belousovová. Témami sú Dekriminalizácia mäkkých drog a Povolebné usporiadanie .
Hosťami diskusnej relácie V politike, ktorú televízia Ta3 odvysiela v nedeľu 2. mája 2010 o 19:55 budú Ján Mikolaj a József Berényi. Moderátor relácie Richard Dírer bude s ministrom školstva Jánom Mikolajom (SNS) a poslancom NR SR Józsefom Berényim (SMK) diskutovať o vlasteneckom zákone, predvolebnej kampani a možnostiach povolebnej spolupráce.