DALITO!

27. 3. 2010

TO JE TV !

TO JE TV !

Towercom News

Towercom News
Spoločnosť Towercom, ktorá zabezpečuje prevádzku televízneho a rozhlasového vysielania na Slovensku utŕžila v minulom roku vyše 50,9 mil. eur. Podstatnú časť z tržieb vo výške 47,6 mil. eur dosiahla firma z predaja vlastnej produkcie, zvyšok tvorili tržby z predaja tovaru. Vygenerovaná pridaná hodnota za vlaňajšok dosiahla 28,1 mil. eur. Agentúru SITA o hospodárení firmy v minulom roku informoval marketingový manažér Towercomu Michal Šuran. Zisk Towercomu pred úrokmi, zdanením a odpismi (EBITDA) dosiahol za vlaňajšok 21,2 mil. eur. Prevádzkový zisk spoločnosti tvoril vlani 12,8 mil. eur a zisk po zdanení vyše 6,5 mil. eur. Spoločnosť Towercom, a.s. (bývalé Rádiokomunikácie) zabezpečuje prevádzku televízneho a rozhlasového vysielania na celom území Slovenska. V oblasti prenosu dát firma zabezpečuje prevádzku siete digitálnych mikrovlnných sietí. V portfóliu ponúkaných služieb spoločnosti figuruje aj projektová dokumentácia pre výstavbu rádiokomunikačných systémov a zariadení. Towercom montuje a udržuje anténové systémy, nosiče, oceľové konštrukcie a vysielacie technológie. K zákazníkom Towercomu patria najvýznamnejšie slovenské a české televízne a rozhlasové stanice, prevádzkovatelia GSM/UMTS sietí, významní poskytovatelia telekomunikačných služieb, štátne inštitúcie a mnoho ďalších korporácií. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

26. 3. 2010

Protest proti samodiskusii

Protest proti samodiskusii
SDKÚ-DS protestuje proti obsadeniu diskusnej relácie Slovenského rozhlasu Sobotné dialógy samodiskusiou s predsedom vlády SR a predsedom strany Smer Robertom Ficom 76 dní pred parlamentnými voľbami. Slovenský rozhlas v tomto predvolebnom období nedáva rovnakú príležitosť lídrom iných politických strán. Navyše predseda vlády SR Robert Fico využíva tieto samodiskusie na neustále lživé obvinenia ľudí a subjektov, ktorí s ním v štúdiu nesedia. A verejnoprávny rozhlas mu to pravidelne umožňuje. Je zároveň nehorázne, že Slovenský rozhlas umožní predsedovi Smeru Robertovi Ficovi takúto samodiskusiu v deň, keď má SDKÚ-DS programovú konferenciu a tejto udalosti nevenuje v Sobotných dialógoch priestor. Poslucháčov, ktorí si platia koncesionárske poplatky, by určite viac ako samodiskusia predsedu Smeru zaujímala diskusia, aké riešenia ponúkajú koaličná a opozičná strana vo svojich volebných programoch. SDKÚ-DS veľmi vážne a dôrazne upozorňuje „verejnoprávny“ Slovenský rozhlas, že ak Robertovi Ficovi umožní v relácii útočiť na SDKÚ-DS alebo niekoho iného, kto v relácii nebude prítomný, podá podnet na Radu pre vysielanie a retransmisiu a Rozhlasovú radu a otázku tejto diskusnej relácie Slovenského rozhlasu otvorí na pôde Výboru NR SR pre kultúru a médiá. Tomáš GALBAVÝ , poslanec NR SR za SDKÚ-DS, člen Výboru pre kultúru a médiá

TA 3 NEWS

TA 3 NEWS
Rozvinúť verejnú diskusiu o nebezpečnej apatii mladej rómskej generácie, ktorá vyrastá v osadách, je cieľom autorského dokumentu TA3 Deti bez snov. Vyše 20-minútový dokument od autorov z TA3 - moderátorky Nory Gubkovej a reportéra Jozefa Slivenského bude mať premiéru v sobotu o 13:30, agentúru SITA o tom informovala PR manažérka TA3 Zuzana Vachová. V reprízach ho diváci spravodajskej televízie môžu vidieť v sobotu o 17:30, v nedeľu o 8:30 a o 15:30. TA3 film zaradí do programu aj počas veľkonočných sviatkov, v pondelok 5. apríla ho odvysiela namiesto diskusnej relácie Téma dňa o 19:55. V utorok 6. apríla si ho diváci budú môcť pozrieť o 14:30. Inšpiráciou pre vznik dokumentu bol podľa jeho spoluautorky Nory Gubkovej zámer vlády prevychovávať rómske deti v internátnych školách. "Na prvé počutie nemožno s touto myšlienkou nesympatizovať, podrobnejšia analýza však postupne ukazuje na veľké riziká zámeru,“ hovorí Gubková. Dokument Deti bez snov je vystavaný na ľudských príbehoch nakrútených vo východoslovenských osadách a snímka vykresľuje zvláštny vzťah Rómov ku vzdelaniu, apatiu a frustráciu detí. "Už pred nakrúcaním sme vedeli, že v osadách na Spiši uvidíme veľa biedy. I napriek tomu nás ľudia z tohto prostredia opäť šokovali - tentoraz svojou ľahostajnosťou k vlastnej budúcnosti. Občas sme ani nechceli uveriť, ako odovzdane hovoria deti z osád o svojej budúcnosti, ako im chýbajú predstavy o svojej dospelosti. Stretli sme sa aj s ľuďmi, ktorí sa týmto deťom snažia pomôcť nájsť v živote samých seba. Hoci sa pre dobro veci doslova rozdávajú, vrátiť sny deťom zo spišských osád sami nedokážu,“ cituje tlačová správa vyjadrenie Jozefa Slivenského o dokumente.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

“Postup polície hodnotíme ako vysoko neštandardný, priam teatrálny, s cieľom upútať pozornosť médií a vyvolať negatívne pocity voči našej sieti. Skutočne bol potrebný zásah toľkých kukláčov? Predstavovali si organizátori zásahu, že účtovníčky budú klásť odpor a brániť šanóny s dokladmi?” Cityfarma

„Dôvod je, že po mne niečo ostane. Ale čo ostane po vás? Nič. Keď budete pokračovať v tom, že len bezhlavo kritizujete (navyše na základe nepochopených súvislostí), tak význam vašich slov bude na úrovni prdu vo vesmíre.“ Richard Sulík

"Editors sa predáva zle, teraz sme niekde na 400 lístkoch. Sme sklamaní. Na koncerte prerobíme aj pri vypredaní Arény pomerne veľké peniaze. Ak majú ľudia takýto záujem o koncerty a dokáže ich odradiť, že vo Viedni je lístok o 2 eurá lacnejší, tak nás to práve nemotivuje voziť sem takéto kapely. Úprimne - netuším, kde sú všetci tí milovníci gitaroviek. My sme nastavili cenu tak, aby sme pri naplnení PKO boli v malom zisku. Ceny kapely, PKO, aparátu či propagácie nestanovujeme my, musíme ale z nich vychádzať pri cene lístka. Asi sa budeme naďalej stretávať na koncertoch vo Viedni, kam síce cestujeme za x eur, parkujeme za x eur, popíjame drahé pivko, ale zas si budeme môcť vždy povzdychnúť, prečo sa v Bratislave nič nedeje." Michal Kaščák

„Tento dátum vyvoláva úsmev a nie je vhodné, aby sme takýto zákon dali s účinnosťou k takémuto termínu.“ Ivan Gašparovič

"Gustav Slamečka , keď ide naozaj do tuhého, naozaj do tuhého, tak ako minister, mám pocit, že uhne. A to ten Fischer proste je Žid, nie je to homosexuál, a ten uhne ešte skôr. To predsa nesúvisí s tým, že je homosexuál, to súvisí s jeho charakterom. Cirkev? To je iba organizácia, ktorá sa chopila filozofie kresťanstva. Kresťanstvo považujem iba za názor. Prvotné kresťanstvo bolo bez cirkvi, cirkev sa chopila vďaka rôznym liturgickým..., vďaka oblbovaniu más, vďaka brainwashingu, totálnemu zmocneniu sa tých ľudí, ich mozgov.“ Mirek Topolánek

„Celá obžaloba je postavená na vode. Poškodil som ľudí tým, že som ich obohatil.“ František Mojžiš

"Keď niekedy čítam diskusie na webe, je to pre mňa doslova psychohygiena. To je taký bezbrehý idiotizmus, že ja by som na ich mieste spáchal radšej samovraždu. Sú to obyčajné duševné exkrementy." Andy Hryc o ľuďoch, ktorí sa do neho dennodenne navážajú na internete

„ Vás nezaujíma, čo chystajú Maďari proti nám, vás zaujímajú emisie. Vyzývam všetkých Slovákov, aby sme sa mali na pozore. Neviem, čo zobudí Slovákov, aby začali zvyšovať obranyschopnosť.“ Ján Slota

„Spolková prokuratúra potvrdzuje, že v súvislosti s predajom slovenských emisných kvót CO2 vedie vyšetrovanie trestnej činnosti pre pranie špinavých peňazí." Švajčiarska prokuratúra

„Keby ste chceli, tak vám môžem ukázať fotografie domov na Cypre, ktoré navštevujú poslanci SDKÚ, rovnako vám vieme dať zoznam cestujúcich na pravidelnej linke do tejto krajiny ". Robert Fico

“ Rastislav Bilas erdžal dlho, erdžal dobre, erdžal plynule. Ale považujem to len za erdžanie.” Ivan Mikloš

"Vylučujem, že by predstavitelia SNS boli zatiahnutí do korupcie pri predaji emisií.“ Rudolf Pučík

25. 3. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Mediálne spoločnosti Ringier AG, Zürich a Axel Springer AG, Berlín spájajú svoje zahraničné aktivity vo východnej Európe a zakladajú novú spoločnosť, v ktorej budú mať rovnaký podiel. Ringier do spoločného podniku vkladá svoje podnikanie v Srbsku, na Slovensku, v Česku a Maďarsku a Axel Springer v Poľsku, Česku a Maďarsku. Spoločný podnik by sa mal s približne 414 mil. eur obratom a viac ako 100 printovými a 70 internetovými publikáciami stať najväčším mediálnym podnikom pôsobiacim vo východnej Európe. Zamestnávať bude približne 4,8 tis. zamestnancov. Ďalším plánom akcionárov je v rozmedzí troch až piatich rokov uviesť spoločný podnik na burzu. "Pre oba podniky je toto partnerstvo vynikajúcim základom pre výrazné rozšírenie publicistického hlavného predmetu podnikania s piatimi vedúcimi bulvárnymi novinami na trhu na atraktívnych rýchlo rastúcich trhoch a optimálnym predpokladom pre ďalšiu expanziu v digitálnej spoločnosti budúcnosti," uviedol k spojeniu predseda predstavenstva Axel Springer AG Mathias Döpfner. Podľa predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa Ringieru AG Christiana Ungera budú mať vydavateľské domy spolu natoľko silnú pozíciu, že s novým podnikom spoločne vstúpia na burzu a spoločne budú môcť výrazne ovplyvňovať budúcnosť rýchlo rastúcich mediálnych trhov vo východnej Európe. Transakcia ešte podlieha schváleniu príslušných protimonopolných úradov. Ringier je nadnárodná mediálna skupina s približne 8 tis. zamestnancami v 10 krajinách v Ázii a v Strednej a Východnej Európe. Ringier vydáva viac ako 120 novín a časopisov a obchoduje s viac ako 20 televíznymi programami. Spoločnosť taktiež vlastní významné a značné obchodné a kapitálové podiely a prevádzkuje okolo 80 webových stránok a mobilných platforiem. Na Slovensku pôsobí prostredníctvom akciovej spoločnosti Ringier Slovakia, pričom okrem denníka Nový Čas vydáva aj portfólio ďalších časopisov a magazínov ako aj knižné publikácie určené pre rôzne čitateľské segmenty a DVD tituly. Spoločnosť tiež prevádzkuje informačný portál www.čas.sk, ženský portál www.lesk.sk a pánsky portál www.adamonline.sk. V súčasnosti zamestnáva Ringier Slovakia podľa vlastnej internetovej stránky približne 300 zamestnancov. Mediálna skupina Axel Springer AG bola založená v roku 1946 a v súčasnosti je najväčším novinovým vydavateľom a tretím najväčším vydavateľom magazínov v Nemecku. Axel Springer vytvára a distribuuje informácie a zábavu prostredníctvom novín, časopisov a digitálnych mediálnych služieb. Portfólio vydavateľského domu zahŕňa napríklad rodinu značiek Bild a Welt. Axel Springer pôsobí v 36 krajinách s viac ako 170 titulmi novín a časopisov a s vyše 80 internetovými publikáciami, rovnako ako aj s podielmi v televíznych a rozhlasových staniciach. Mediálna skupina zamestnáva celkovo približne 10 tis. ľudí.
Herečka Katherine Heigl odišla zo seriálu Klinika Grace (2005). "Skončila som," povedala 31-ročná Američanka pre najnovšie vydanie magazínu Entertainment Weekly. "Práve sme uzavreli dohodu. Všetci skutočne tvrdo pracovali na tom, aby sa našiel priateľský a prijateľný spôsob môjho odchodu a ďalšieho pokračovania. Je to smutné, ale to som chcela," doplnila herečka, ktorá v populárnom seriáli z nemocničného prostredia stvárnila doktorku Izzie Stevens. Dôvodom jej odchodu však nie je podľa nej záujem sústrediť sa na dobre rozbehnutú filmovú kariéru, ale rodina. "Založila som si rodinu a to pre mňa všetko zmenilo," vysvetlila Katherine Heigl, ktorá si s manželom Joshom Kelleym v septembri minulého roka adoptovala kórejské dievčatko Nancy Leigh. Práve preto sa chce podľa vlastných slov pokúsiť zmierniť svoje pracovné nasadenie. "Budem trošku viac mamou, pretože je to teraz dôležitá súčasť môjho života. Vzala som si tri mesiace voľno a uvedomila som si, aká veľmi dôležitá je pre mňa moja rodina," doplnila Heigl v rozhovore pre magazín People. Klebety o jej definitívnom odchode zo seriálu sa začali šíriť najmä, keď sa mala 1. marca vrátiť do práce po trojmesačnej materskej dovolenke, no neukázala sa. S fanúšikmi a fanúšičkami sa už ako Izzie nerozlúči. Ako totiž povedala pre Entertainment Weekly, dvanásta epizóda šiestej sezóny s názvom I Like You So Much Better When You're Naked, ktorú v USA vysielali 21. januára, bola jej poslednou. "Viem, že sklamem fanúšikov, ale musela som sa rozhodnúť. Dúfam, že som sa rozhodla správne," uzavrela. Heigl svoju kariéru odštartovala ako detská modelka a neskôr sa začala venovať herectvu. Vo filme debutovala romantickou drámou That Night (1992). Nasledovali úlohy vo filmoch ako Môj otec hrdina (1994) po boku Gérarda Depardieuho alebo Prepadnutie 2: Temné územie (1995), kde si zase zahrala so Stevenom Seagalom. Skutočný herecký prielom však zaznamenala až vďaka Klinike Grace, ktorej pilotnú epizódu odvysielali 27. marca 2005. Neskôr účinkovala v romantických komédiách Nabúchaná (2007), 27 šiat (2008) alebo Chceš ma, chcem ťa (2009). Informácie zverejnili webové stránky ausiellofiles.ew.com a www.people.com.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Ruský miliardár Alexander Lebedev sa dohodol na kúpe britského denníka The Independent a jeho nedeľného vydania The Independent on Sunday. Uviedol to dnes ich doterajší vlastník, írska firma Independent News & Media (INM), v informácii pre Londýnsku burzu cenných papierov. Lebedev už minulý rok kúpil 75-% podiel vo večerníku London Evening Standard. V najnovšom kontrakte zaplatil za noviny, ktoré v minulom roku zaznamenali stratu 12,4 milióna libier (13,86 milióna eur), symbolickú 1 libru. Priamym kupcom je spoločnosť Independent Print, ktorú kontroluje rodina Alexandra Lebedeva. Súčasťou kontraktu je aj dohoda, ktorá zabezpečuje prístup k obsahu The Independent a The Independent on Sunday zo strany ďalších novín doterajšieho vlastníka INM.
Šéf venezuelskej televíznej stanice Globovisión, priaznivo naklonenej opozícii, dnes oznámil, že ho v priestoroch letiska mesta Punto Fijo zadržali príslušníci bezpečnostných síl - zrejme preto, lebo sa na medzinárodnom mediálnom fóre vyslovil kriticky na adresu kontroverzného prezidenta Huga Cháveza. Policajti zatkli Guillerma Zuloagu v momente, keď chcel nastúpiť do svojho súkromného lietadla, s ktorým mal odletieť na karibský ostrov Bonaire. Opozičné strany a organizácie bojujúce za dodržiavanie ľudských práv v stredu ostro odsúdili postup venezuelskej polície voči opozičnému politikovi Oswaldovi Álvarezovi Pazovi, ktorého v pondelok zatkli po tom, čo pred dvoma týždňami vystúpil v televízii a kriticky sa vyslovil na adresu vlády. Álvarez Paz 8. marca vo vysielaní stanice Globovisión uviedol, že Venezuela sa stala centrom operácií, ktoré umožňujú obchod s drogami. Podľa opozičného politika existujú okrem toho dôkazy, ktoré predložil aj španielsky sudca, že Chávezova vláda spolupracovala s baskickou separatistickou organizáciou ETA a povstaleckou skupinou Revolučné ozbrojené sily Kolumbie (FARC). Globovisión je poslednou venezuelskou televíznou stanicou, ktorá prezentuje kritické názory na Chávezov kabinet, uviedla agentúra Reuters.
Copyright © TASR 2010

TÚ SR NEWS

TÚ SR NEWS
Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR) vydal na základe žiadostí spoločnosti Towercom, a.s. štyri povolenia na prevádzkovanie vysielačov DVB-T za účelom vysielania televíznej programovej služby a elektronického programového sprievodcu (EPG). Povolené vysielače v Lučenci, v Rožňave, v Snine a v Starej Ľubovni budú súčasťou siete 1. multiplexu. Povolenia nadobudli právoplatnosť 24. marca 2010. Vysielač Lučenec – Blatný vrch bude vysielať na K65. Vysielač Rožňava – Dievčenská skala bude vysielať na K61. Vysielač Snina – Magurica bude vysielať na K64. Vysielač Stará Ľubovňa – Kolník bude vysielať na K66. TÚ SR na základe žiadosti spoločnosti Towercom, a.s. v povoleniach uviedol systém zdrojového kódovania MPEG-2 v kombinácii s MPEG-4. Základné parametre vysielania: počet nosných 8k, modulácia 64-QAM, ochranný interval 1/4, kódový pomer 2/3, vertikálna polarizácia. Platnosť povolení je do 31.5.2015. Informácie pre televíznych divákov a pre predajcov koncových zariadení poskytne (štátna) informačná kampaň, ktorej realizácia je v kompetencii Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a komunikačno-produktovú kampaň spoločnosti Towercom, a.s.

ZOMREL Jim Marshall

ZOMREL Jim Marshall
© 2009, 2010 Jim Marshall

Uznávaný americký fotograf hudobných hviezd Jim Marshall zomrel v stredu vo veku 74 rokov. Umelec, ktorý sa preslávil fotografovaním rock 'n' rollových legiend ako Janis Joplin, Johnny Cash, The Rolling Stones, Bob Dylan či The Beatles, skonal v spánku v newyorskom Morrison Hotel Galleries, kde mal predstaviť novú knihu fotografií. Pre médiá to potvrdil manažér galérie Aaron Zych. Príčina smrti zatiaľ nie je známa. Rodák z Illinois si získal počas svojej polstoročia trvajúcej kariéry uznanie mnohých významných muzikantov i umelcov. "Jimova práca je legendárna. On je krstným otcom hudobných fotografov," povedal o zosnulom Zych. Marshall sa preslávil fotografiami Jimiho Hendrixa, ktorého v roku 1967 nafotil na festivale Monterey Pop alebo zábermi kapely The Who na legendárnom Woodstocku v roku 1969. Ako jediný fotograf sa na koncerte The Beatles v sanfranciskom Candlestick Park v roku 1966 dostal do zákulisia. Vystúpenie bolo nakoniec ich posledným verejným koncertom. "Táto kariéra nie je len prácou, je to môj život," napísal Marshall na svojej oficiálnej stránke. Jim Marshall sa narodil 3. februára v roku 1936 v Chicagu. Vo veku dvoch rokoch sa so svojimi rodičmi presťahoval do San Francisca v Kalifornii. Svoj prvý fotoaparát si kúpil ako 23-ročný. O rok neskôr zažil svoje životné stretnutie so saxofonistom Johnom Coltraneom a o jeho ceste fotografa bolo rozhodnuté. Jeho práce sa objavili v mnohých publikáciách s fotografiami, vydal päť vlastných kníh. K jeho "novším" hudobným objektom patrili aj Lenny Kravitz či Red Hot Chili Peppers. Posledná kniha s názvom Match Point s jeho fotografiami, na ktorej spolupracoval s Timothym Whiteom, vyšla tento mesiac. Svojej kariére viac-menej obetoval aj súkromný život, keďže nikdy nemal deti. "Nemám deti, fotografie sú mojimi deťmi," povedal raz. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Zo svetovej súťaže tlačového a multimediálneho fotožurnalizmu Pictures of the Year International si .týždeň aj v tomto roku odniesol ocenenia za obrazové editovanie časopisu. Kreatívny riaditeľ Róbert Csere a obrazová redaktorka Vladimíra Pčolová zvíťazili v kategórii Reportážny príbeh pred editormi časopisov National Geographic a DOUBLEtruck Magazine. Róbert Csere a Vladimíra Pčolová získali za obrazové portfólio časopisu .týždeň aj špeciálnu cenu Award of Excellence. Prvé a druhé miesto v tejto kategórii obsadil National Geographic, tretia priečka patrí The New York Times Magazine. Týmito získanými oceneniami sa .týždeň celkovo zaradil na druhé miesto za National Geographic, ktorý vyhral aj zostávajúce tri kategórie za obrazové editovanie časopisu. Tretími najúspešnejšími sa stali Time s jednou treťou priečkou a jednou cenou Award of Excellence a The Seattle Times s jedným druhým miestom. Túto najstaršiu fotožurnalistickú súťaž na svete organizuje pre zmenu najstaršia žurnalistická škola na svete Missouri School of Journalism. Pictures of the Year International je považované spolu s World Press Photo a The Best of Photojournalism za najprestížnejšiu svetovú fotožurnalistickú súťaž. Kompletné výsledky a galériu ocenených prác nájdete na internetovej stránke súťaže http://www.poyi.org/.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Prvá programová služba Slovenského rozhlasu sa v piatok na takmer 24 hodín zmení na "Rozprávkové Rádio Slovensko“. Stane sa tak, keďže Rádio Slovensko sa už po tretíkrát zapojí do projektu slovenských knižníc Noc s Andersenom. Ako ďalej agentúru SITA informovala Alexandra Štullerová - Koreňová z oddelenia pre styk s verejnosťou Slovenského rozhlasu (SRo), tento rok program Rádia Slovensko výrazne ovplyvnili aj samotné deti, ktoré sa zapojili do celoslovenskej ankety s otázkou - "Akú rozprávku by ste chceli počuť?". Rádio Slovensko bude po celý deň vysielať rozprávky na želanie a v noci nazrie aj do knižníc, v ktorých budú deti z piatka na sobotu, v rámci podujatia Noc s Andersenom, nocovať. Prvé dva ročníky Rozprávkového Rádia Slovensko mali mimoriadne pozitívny ohlas u poslucháčov. Inšpirovali Český Rozhlas Praha, ktorý od Rádia Slovensko preberie viacero programov a odvysiela slovenské rozprávky. Prvý okruh slovenského verejnoprávneho rozhlasu preto obohatí svoj program klasickými českými rozprávkami. Súčasťou hlavného večerného programu Rádia Slovensko bude o ôsmej aj rádiomost medzi Bratislavou a Prahou. Informačný charakter jeho vysielania pritom ostane zachovaný. Noc s Andersenom sa koná každoročne pri príležitosti narodenín Hansa Christiana Andersena. Pôvodný nápad vznikol v hlavách detských knihovníčok Hanky Hanáčkovej a Mirky Čápovej z Knihovny B. B. Buchlanova v Uherskom Hradišti. Ujal sa veľmi dobre a následne rozšíril aj do knižníc v ďalších krajinách. Okrem Česka a Slovenska sa zapája aj Poľsko a Slovinsko, dodala Štullerová - Koreňová. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pixar’s Terminator

Pixar’s Terminator

IPI NEWS

IPI NEWS
Medzinárodný tlačový inštitút (IPI) Slovensko ostro odsudzuje požiadavku Najvyššieho súdu (NS) SR, aby týždenník Trend zaplatil 200.000 eur ako nemajetkovú ujmu za investigatívny článok o prideľovaní spisov mimo elektronickej podateľne. Tento krok považuje IPI za hanebný a likvidačný voči slobodnému médiu. "IPI Slovensko preto vyjadruje plnú podporu spomínanému týždenníku a vyzýva všetky zodpovedné štátne orgány, inštitúcie a jednotlivcov, aby zvrátili tento a všetky ďalšie pokusy o obmedzenie slobodnej výmeny informácií v SR," uviedol predseda inštitútu Pavol Múdry. NS SR požaduje 200.000 eur od vydavateľa ekonomického týždenníka Trend - Trend Holding za článok s názvom "Keď losuje Štefan Harabin" a komentár "Bez podateľne". Informoval o tom internetový server etrend.sk, podľa ktorého to vydavateľstvu oznámil písomne v mimosúdnej výzve predseda NS SR Štefan Harabin. V prípade, že vydavateľstvo do 17 dní požadovanú sumu nezaplatí, bude sa NS SR domáhať svojho nároku v občiansko-súdnom konaní. Podľa Harabina údaje uvedené v predmetných článkoch nie sú pravdivé, lebo nevychádzajú z objektívnych podkladov, neobsahujú všetky relevantné súvislosti a pokiaľ konštatujú niektoré skutočnosti, tieto sú vytrhnuté z kontextu, uvádza sa okrem iného v mimosúdnej výzve. "Tým, že údaje v článkoch nie sú úplné a tým, že sú vytrhnuté z kontextu, článok podsúva čitateľovi názor, že prideľovanie vecí na NS SR sa uskutočňuje protizákonným spôsobom," uvádza sa ďalej vo výzve. Z článkov vyplýva, že niektoré opatrenia predsedu súdu Harabina obchádzajú zákonom vyžadovaný postup rozdeľovať spisy jednotlivým sudcom cez elektronickú podateľňu. Články podľa mimosúdnej výzvy zasiahli do dobrej povesti Najvyššieho súdu SR a v značnej miere znižujú jeho dôstojnosť. "Zmena v rozvrhu práce, ktorá sa udiala podľa zákona, ako aj ďalšie opatrenia na stransparentnenie celého konania na Najvyššom súde SR, niektorým však nevyhovuje," uviedol 11. marca v reakcii na publikovanie informácií Harabin, ktorý trvá na tom, že pri tvorbe rozvrhu práce, ako aj riadení súdu nikdy neporušil ústavu ani zákon. Harabin dodal, že v jeho prospech svedčí aj fakt, že informácie, ktoré uviedol týždenník, preverovali aj špeciálne zložky Policajného zboru na základe trestného oznámenia sudcu Petra Paludu, ktoré následne polícia zamietla. Copyright © TASR 2010

ZOMREL ROBERT CULP

ZOMREL ROBERT CULP
V stredu zomrel americký herec Robert Culp, ktorý sa preslávil spolu s Billom Cosbym ako člen špionážnej dvojice v seriáli I Spy (1965). Sedemdesiatdeväťročnú hviezdu našiel blízko jeho hollywoodskeho domu s pravdepodobne rozbitou hlavou na ceste ležať bežec, ktorý okamžite zavolal záchranku. Previezli ho do nemocnice, no lekárom sa ho nepodarilo zachrániť. Za mŕtveho ho vyhlásili krátko pred poludním. Jeho synovi oznámili, že príčinou smrti bol infarkt. Jeho manažér Hillard Elkins pre médiá uviedol, že podľa polície jeho pád ešte s problémami srdca nemusel súvisieť, cudzie zavinenie však nepredpokladajú. Culp a Cosby sa vďaka nakrúcaniu seriálu stali celoživotnými priateľmi. Ako uviedol 72-ročný komik, Culp bol pre neho ako starší brat. "Prvorodený v každej rodine vždy sníva o staršom súrodencovi, ktorého nikdy nemal, aby ho ochraňoval, odovzdával mu múdrosť a dával veci do poriadku," uviedol. "Bob bol splnením tohto môjho sna," dodal. "Nezáležalo na tom, koľko som urobil v seriáli chýb, vždy ma učil a ochraňoval." Správa zdrvila aj Culpovu manželku Candace. "Bol to úžasný, kreatívny muž, ktorý sa naplno vložil do svojej práce herca, scenáristu a režiséra," povedala. Robert Culp si zahral aj v snímkach ako Modrý blesk (1986), Časovaná bomba (1991) či Na úteku (1999) a v seriáloch Kriminálne oddelenie (1973), Highway to Heaven (1984), Matlock (1986) a v mnohých ďalších.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

Febiofest 2010

Febiofest 2010

Sedemnásty ročník Medzinárodnej prehliadky filmu, televízie a videa Febiofest na Slovensku predstaví výber z nekomerčnej kinematografie v ôsmich mestách. Podujatie sa uskutoční v Bratislave (26. až 31. marca), Poprade (5. až 9. apríla), Košiciach (6. až 11. apríla), Banskej Bystrici (12. až 16. apríla), Prešove (13. až 15. apríla), Martine (19. až 24. apríla), Trenčíne (21. až 25. apríla) a Nitre (26. až 27. apríla). Počas trvania Febiofestu sa premietne vyše 30 českých a slovenských noviniek v sekciách Nový český a slovenský film, Český dokumentárny film 2009-2010, Novinky českej televíznej tvorby, To najlepšie z Febia, Slovenský animovaný film: Včera a dnes a Zvláštne uvedenie, ktoré bude tento rok patriť českému dokumentaristovi Janovi Špátovi a projektu Jan Špáta: reštaurované filmy. Diváci a diváčky sa môžu tešiť napríklad na snímku Protektor, jedenásťkrát nominovanú drámu na Českého leva, ktorá bude zároveň otváracím filmom prehliadky v Bratislave, Kawasakiho ružu s dvoma cenami z festivalu Berlinale či snímku kombinujúcu dokument, animáciu a videoklip Auto*Mat. V bloku Bonus premietnu osem titulov, okrem iného francúzsku väzenskú drámu Prorok, animovanú Paniku v mestečku, trpkú komédiu Whiskey s vodkou a netradičný švédsky horor Nech vojde ten pravý. Projekt 100-2010 prinesie výber klenotov filmovej klasiky aj súčasnosti - Bielu stuhu Michaela Hanekeho, čiernu láskavú komédiu Harold a Maud, Najal som si vraha o mužovi, ktorý si objednal zabijaka na samého seba, či novinku Andrzeja Wajdu Svätá tráva. Do sekcie Kino-Ikon Plus vybrali filmoví kritici a kritičky z časopisu Kino-Ikon nízkorozpočtovú belgickú snímku Klamár, kanadský Polytechnique o masakre na montrealskej škole alebo čínsko-hongkonský protivojnový veľkofilm Mesto života a smrti. Program Febiofestu obohatí aj Súčasný poľský film, ktorý okrem ôsmich najnovších celovečerných filmov uvedie aj pásmo krátkych snímok. Profilové sekcie sa tento rok zamerajú na dánskeho režiséra Larsa von Triera a maďarského režiséra a scenáristu Miklósa Jancsó. Agentúru SITA informovala Eva Zaťková z Asociácie slovenských filmových klubov. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

The Imaginarium of Doctor Parnassus

The Imaginarium of Doctor Parnassus

24. 3. 2010

RADA STV

RADA STV
Únik informácií zo Súhrnnej správy o stave spravodajstva STV pred jej dnešným prerokovaním na zasadnutí Rady STV považuje generálny riaditeľ televízie Štefan Nižňanský za zneváženie práce manažmentu STV, ako aj členov samotnej rady. Uviedol to na dnešnom zasadnutí Rady STV. "Je možné podať podnet na redakciu denníka Sme a na neznámeho páchateľa za korupčné konanie. Neverím tomu, že toto niekto robí zadarmo," povedal Nižňanský. Podľa jeho slov ide o ochranu inštitúcie a jej dobrého mena, pretože nemôže byť úspešná v zavádzaní rôznych zmien a opatrení, keď o nich konkurenčné televízie vopred vedia. "Vrhá to zlé svetlo na členov rady. V dnešnom denníku Sme sa spomínajú slová ako aktuality a teležurnál. Ide tu o únik len z rady, pretože tam som dopísal tie slová ja a odo mňa išiel ten materiál len na radu, čo znamená, že nikde inde to nemohlo byť," povedal Nižňanský. Viacerí členovia Rady STV, ktorí však nechceli byť menovaní, nevylúčili, že vzhľadom na to, že nešlo o prvý takýto prípad, informácie denníku Sme mohol poskytnúť niektorý zo súčasných členov Rady STV.
Rada STV prerokovala a zobrala na vedomie Súhrnnú správu o stave spravodajstva STV po stránke personálnej, organizačnej, technickej, vrátane ďalšieho návrhu systémového riešenia predloženú listom GR STV č. 31/10000/2010/IO z 11. 3. 2010 a odporúča GR STV realizovať navrhnuté opatrenia. Zároveň uložila GR STV predložiť Rade STV vyhodnotenie uskutočnených opatrení. Na Rade zazneli aj oslavné ódy na úroveň spravodajstva, požiadavky na vysielanie výlučne politického spravodajstva a vysielanie hodín v horonom rohu obrazovky. Rada STV súhlasila s návrhom na vyhodnotenie vysielania programovej služby STV za rok 2009 . Rada STV v nadväznosti na predloženú správu uložila GR STV, aby jej predložil aktualizovanú správu „Základné princípy projektu na systematickú obnovu audiovizuálneho dedičstva a jeho sprístupňovanie verejnosti Slovenskou televíziou“. Rada STV schválilia návrh na úpravu Dodatku č. 1 k Zmluve o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti televízneho vysielania prednesený programovým riaditeľom STV na zasadnutí rady dňa 24. 3. 2010 . Rada STV súhlasila s návrhom na vytvorenie odbornej komisie Rady Slovenskej televízie v zmysle čl. 3 ods. 9 Štatútu Rady STV, ktorá pripraví návrh legislatívneho zámeru novely zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 16/2004 Z. z. o Slovenskej televízii v znení neskorších predpisov. Rada STV zároveň ukladá predsedovi rady, aby jej predložil na schválenie: 1. návrh na personálne obsadenie odbornej komisie podľa čl. 3 ods. 9 Štatútu Rady STV, 2. návrh termínu na predloženie materiálu Rade STV,3. štatút odbornej komisie. Rada STV zobrala na vedomie zhodnotenie vysielania ZOH 2010 a súhlasila s navrhovanými krokmi GR STV na ochranu záujmov STV pri porušení autorských a licenčných práv viažúcich sa k ZOH 2010. Spravodajská televízia TA 3 napríklad vo svojom vysielaní použila až 11 hodín vysielania zo Slovenskej televízie !
Copyright © TASR 2010 a lepsieinformacie.sk

ČOŽE JE TO 6 MEGA ?

ČOŽE JE TO 6 MEGA ?
Najvyšší súd (NS) SR požaduje 200.000 eur od vydavateľa ekonomického týždenníka Trend - Trend Holding za článok s názvom "Keď losuje Štefan Harabin" a komentár "Bez podateľne". Informuje o tom dnes internetový server etrend.sk, podľa ktorého to vydavateľstvu oznámil písomne v mimosúdnej výzve predseda NS SR Štefan Harabin. V prípade, že vydavateľstvo do 17 dní požadovanú sumu nezaplatí, bude sa NS SR domáhať svojho nároku v občiansko-súdnom konaní. Podľa predsedu NS SR údaje uvedené v predmetných článkoch nie sú pravdivé, lebo nevychádzajú z objektívnych podkladov, neobsahujú všetky relevantné súvislosti a pokiaľ konštatujú niektoré skutočnosti, tieto sú vytrhnuté z kontextu, uvádza sa mimo iného v mimosúdnej výzve. "Tým, že údaje v článkoch nie sú úplné a tým, že sú vytrhnuté z kontextu, článok podsúva čitateľovi názor, že prideľovanie vecí na NS SR sa uskutočňuje protizákonným spôsobom," uvádza sa ďalej vo výzve. Z článkov vyplýva, že niektoré opatrenia predsedu súdu Harabina obchádzajú zákonom vyžadovaný postup rozdeľovať spisy jednotlivým sudcom cez elektronickú podateľňu. Články podľa mimosúdnej výzvy zasiahli do dobrej povesti Najvyššieho súdu SR a v značnej miere znižujú jeho dôstojnosť. "Zmena v rozvrhu práce, ktorá sa udiala podľa zákona, ako aj ďalšie opatrenia na stransparentnenie celého konania na Najvyššom súde SR, niektorým však nevyhovuje," uviedol 11. marca v reakcii na publikovanie informácií Harabin, ktorý trvá na tom, že pri tvorbe rozvrhu práce, ako aj riadení súdu nikdy neporušil ústavu ani zákon. Harabin dodal, že v jeho prospech svedčí aj fakt, že informácie, ktoré uviedol týždenník, preverovali aj špeciálne zložky Policajného zboru na základe trestného oznámenia sudcu Petra Paludu, ktoré následne polícia zamietla.
Copyright © TASR 2010

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS

Návrh na vymenovanie Mariána Haláka za člena Dozornej komisie Slovenského rozhlasu (SRo) na dnešnom výjazdovom rokovaní v Starej Ľubovni podporila vláda. Halák od 1. apríla vymení vo funkcii Darinu Jánošovú, ktorú kabinet menoval do komisie od 1. apríla 2007 a funkčné obdobie jej uplynie 31. marca. Halák spĺňa kritériá, ktoré na člena dozornej komisie verejnoprávneho rozhlasu stanovuje zákon a so svojou kandidatúrou súhlasil. Podľa zákonov o Slovenskom rozhlase (SRo) a Slovenskej televízii (STV) sú členovia dozorných komisií verejnoprávnych médií menovaní na tri roky. Komisie majú troch členov a po jednom do každej z nich menuje parlament, vláda a prezident. Dozorné komisie kontrolujú hospodárenie STV a SRo, so zisteniami oboznamujú Radu STV a Rozhlasovú radu. Členovia dozornej komisie musia mať právnické alebo ekonomické vysokoškolské vzdelanie najmenej druhého stupňa, päťročnú odbornú prax a spĺňať ďalšie zákonom určené podmienky. Za výkon funkcie majú zo zákona mesačnú odmenu - dvojnásobok minimálnej mzdy. Parlament ešte v decembri potvrdil funkciu členke Dozornej komisie SRo Kornélii Beličkovej. Beličková ju zastáva ďalej od 5. februára. Po parlamente a vláde má jedného člena do Dozornej komisie SRo ešte menovať prezident, ktorý do komisie koncom mája 2007 menoval Romana Černáka. Menia sa aj členovia dozornej komisie verejnoprávnej televízie. Poslanci Národnej rady SR zvolili 3. marca za člena Dozornej komisie STV Jaroslava Pápaya, ktorý od začiatku apríla vo funkcii vystrieda Martina Marka. Vláda 10. marca vymenovala Miroslava Galamboša za člena Dozornej komisie STV. Galamboš tak bude od 1. apríla pokračovať vo funkcii, do ktorej ho vláda vymenovala od 1. apríla 2007. Členka Dozornej komisie STV Sylvia Vaneková by mala byť vo funkcii do konca mája, prezident ju totiž do nej menoval koncom mája 2007.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Sledovanosť hlavných spravodajských relácií

Sledovanosť hlavných spravodajských relácií
Priemer 15.03.2010 - 21.03.2010

Jednotka- 252 tisíc divákov, 5.32 % sledovanosť, 12.75 % share Markíza- 935 tisíc divákov, 19.75 % sledovanosť, 49.15 % share TV JOJ - 594 tisíc divákov ,12.55 % sledovanosť,30.81 % share

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS

1. TELEVÍZNE NOVINY* -Markíza -22,4 %, 51,1 % ; 2. LET´S DANCE - Markíza ; 3. NAJLEPŠIE POČASIE* -TV JOJ ; 4. Športové noviny*- Markíza; 5. NOVINY TV JOJ*- TV JOJ; 6. Modré z neba –Markíza; 7. Ordinácia v ružovej záhrade IV.* - Markíza; 8.ŠPORT* -TV JOJ ; 9. Aj múdry schybí – Markíza; 10. LET´S DANCE - EXKLUZÍVNE ZÁBERY Z OTVORENIA NAJLEPŠEJ TANEČNEJ...- Markíza ; 11. Vojak -TV JOJ; 12. Da Vinciho kód –Markíza; 13. Pošta pre Teba –Jednotka; 14. Smotánka –Markíza; 15. Počasie*- Markíza; 16. Lampáreň –Markíza; 17. KRIMI NOVINY* -TV JOJ; 18. Panelák* -TV JOJ; 19. Súdna sieň*- TV JOJ; 20. Poisťovňa šťastia V.* -Markíza - 10,6 % ,24,1 %.

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

23. 3. 2010

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Za propagáciu sponzora programu v seriáli Panelák zaplatí spoločnosť MAC TV tisíc eur. Rozhodla o tom dnes licenčná rada, podľa ktorej došlo k porušeniu zákona o vysielaní a retransmisii osobitnými propagačnými zmienkami priamo podporujúcimi službu Loto sponzora programu - národnej lotériovej spoločnosti Tipos. Markíza - Slovakia skončila s dvoma upozorneniami na porušenie zákona pre nedodržanie objektívnosti v príspevkoch a akciová spoločnosť Radio prevádzkujúca Fun Rádio s jedným, lebo nedodala súvislý záznam vysielania z 2. októbra minulého roka. Pre možnú skrytú komerčnú komunikáciu začala dnes Rada pre vysielanie a retransmisiu správne konanie voči spoločnosti C.E.N. Dôvodom je odvysielanie príspevku v Správach z 20. januára tohto roku s názvom TA3 v nových autách, ktorý obsahoval informácie o autách značky Mercedes. Pre rovnaký dôvod, teda možnú skrytú komerčnú komunikáciu, začala rada voči spoločnosti C.E.N. aj ďalšie správne konanie. Týka sa príspevku Zlepšenie podnikania, ktorý informoval o Dexia banke Slovensko a televízia TA3 ho odvysielala v Správach 18. januára. Ďalšie dve správne konania voči spoločnosti C.E.N. súvisia s nedodaním súvislého záznamu vysielania. Licenčná rada rozhodla aj o štyroch správnych konaniach voči spoločnosti MAC TV prevádzkujúcej televíziu Joj. V troch prípadoch ide o možné porušenie ochrany maloletých a rade sa nepozdáva ani odvysielanie programu Lampa, v ktorom "mohlo dôjsť k nezabezpečeniu používania štátneho jazyka v súlade s osobitným predpisom." Voči spoločnosti Markíza-Slovakia začali dve správne konania. V prvom prípade pre hlasitosť reklám a v druhom pre možnú skrytú mediálnu komerčnú komunikáciu v príspevku Miss Slovensko 2010 v rámci Televíznych novín 22. januára. Rada dnes udelila licenciu na celoplošné digitálne vysielanie rozhlasovej programovej služby Rádio Junior, Slovenský rozhlas 9 a televíznej programovej služby TV Nitrička spoločnosti Nitrička. Pre možné neoznámenie zmien týkajúcich sa údajov uvedených v žiadosti o licenciu a v dokladoch priložených k žiadosti do 15 dní od ich vzniku začala správne konanie voči spoločnosti Slovak Telekom. Agentúru SITA informoval riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO SI NENECHÁME ÚJSŤ !

TO SI NENECHÁME ÚJSŤ !

Hosťom dnešného vydania diskusnej relácie TV Patriot "Na margo" bude predseda Slovenskej národnej strany Ján Slota. Politickú diskusnú reláciu slovenskej satelitnej televízie Patriot, ktorá sa vysiela každý utorok, moderuje bývalý ústredný riaditeľ STV a dlhoročný moderátor spravodajstva verejnoprávnej televízie Igor Kubiš. Ako TASR informovala programová riaditeľka TV Patriot Miroslava Sklenárová, do relácie boli pozvaní okrem Jana Slotu, aj predstavitelia strany Most-Híd. Strana však diskusiu s ktorýmkoľvek predstaviteľom SNS odmietla. Ústrednou témou 40-minútovej diskusie má byť podľa Sklenárovej aktuálna vnútropolitická situácia. Prvá premiéra relácie bude dnes o 16.15 h, druha premiéra o 20.45 h.

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK
Najpočúvanejším rádiom je Rádio Expres. Vyplýva to z prieskumu, ktorý spoločnosť MEDIAN SK uskutočnila od 9. novembra do 6. decembra 2009 a od 4. januára do 28. februára 2010 na vzorke 3 895 respondentov vo veku 17 až 79 rokov. Prieskum monitoroval 48 rozhlasových staníc. Vyplýva to z tlačovej správy, o ktorej agentúru SITA informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti MEDIAN SK. Z údajov o "včerajšej počúvanosti" vyplýva celková počúvanosť 72,3 percenta. Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou bolo Rádio Expres s 20,6 %, za ním je prvý okruh verejnoprávneho Slovenského rozhlasu (SRo) Rádio Slovensko (17,9 %) a tretie súkromné Fun rádio (15,1 %). Štvrté miesto patrí Jemným melódiám so 7,6 % a piatu priečku obsadila rozhlasová sieť RADIONET total so 7,2 %. Na šiestom mieste je regionálna stanica SRo - Rádio Regina so 6,8 %. Siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 (predtým Rádio Okey) s 5,5 %. Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval minulý týždeň“ predstavuje 92,9 %. Poradie otvára Rádio Expres s 35 %, nasleduje Rádio Slovensko s 30,3 % a tretie je Fun rádio s 26,9 %. So 17,5 % sa na štvrtom mieste umiestnila rozhlasová sieť RADIONET total a piatu priečku obsadili Jemné melódie so 16,7 %. Na šiestom mieste je Rádio Regina so 14 % a siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 (predtým Rádio Okey) s 11,5%. V decembri 2009 až februári 2010 malo najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres - 25,8 %, Rádio Slovensko malo 20,6 % podiel a Fun rádio 15,5 % podiel. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie s 8 % a na piatom Rádio Regina so 7 %. Rozhlasová sieť RADIONET total s podielom na trhu 6,9 % je šieste a siedme je Rádio Europa 2 (predtým Rádio Okey) s 5,4%. Ostatné rozhlasové stanice majú podiel 10,7 % z trhu.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS - NIČ PREKVAPUJÚCE

Majiteľom denníka Pravda je Karol Biermann, informuje o tom portál denníka Pravda.sk. Ako sa píše v článku "Majiteľom Pravdy je Karol Biermann", vydavateľstvo Perex, a.s., ktoré vydáva denník Pravda a vydavateľstvo Avízo, s.r.o. vlastní spoločnosť Florena, a. s. Jej majiteľom je podnikateľ Karol Biermann, ktorý bude súčasne vykonávať aj funkciu generálneho riaditeľa Perex, a. s. Pravda.sk ďalej informuje, že kúpu oboch spoločností od britských vydavateľov zabezpečovala skupina J&T a na projekte rozvoja vydavateľstiev sa chce naďalej finančne podieľať. Britský mediálny koncern Daily Mail & General Trust, ktorému vo Veľkej Británii patrí aj bulvárny denník Daily Mail, predal spoločnosti - Perex, a. s. a Avízo, s. r. o. začiatkom marca tohto roku. Denník Pravda britskí majitelia vydávali od polovice roku 2006. Podľa informácií Mediálne.sk sa novou šéfredaktorkou Pravdy dnes stala Nora Slišková. Slišková bola do decembra šéfredaktorkou dnes už zaniknutého časopisu Žurnál. Do Žurnálu odchádzala z pozície zástupkyne šéfredaktora Pravdy. Na poste nahradí Juraja Porubského, ktorý bol po odchode Petra Šabatu späť do Českej republiky šéfredaktorom Pravdy necelý rok. Nora Slišková bola členkou predstavenstva Perexu medzi rokmi 2002 a 2006. Karol Biermann bol podľa Mediálne.sk v minulosti riaditeľom bratislavského letiska. Mediálne.sk ďalej v dnešnom aktualizovanom článku "Novou šéfredaktorkou Pravdy je Nora Slišková" uvádza, že "Karol Biermann, brat filmového producenta Rudolfa, sa do médií dostal najmä pri škandále 'Počiatek na lodi s J&T'. Minister financií vlády Roberta Fica sa vtedy pred stanovením konverzného kurzu prechodu na euro stretol v Monaku s ľuďmi blízkymi J&T, ktorým mohli jeho informácie výrazne pomôcť v podnikaní. Biermann bol medzi nimi. Pre túto schôdzku prišiel o miesto riaditeľa štátneho letiska Bratislava. 'Vysokopostavený štátny úradník nesmie udržiavať takéto kontakty s finančnými skupinami,' citovala vtedy Pravda zdôvodnenie premiéra Fica".
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

RADA STV

RADA STV
Riadne zasadnutie Rady Slovenskej televízie sa uskutoční dňa 24. marca 2010 o 10.00 hodine v zasadačke na VIII. poschodí BTP, Mlynská dolina, Bratislava

Návrh programu:
1. Voľba druhého podpredsedu Rady STV ; 2. Kontrola plnenia uznesení Rady STV ; 3. Informácia o činnosti DK STV ; 4. Problematika rozvoja televíznych štúdií v nadväznosti na uznesenie č. 7/2010 ; 5. Súhrnná správa o stave spravodajstva STV po stránke personálnej, organizačnej, technickej, vrátane ďalšieho návrhu systémového riešenia ; 6. Vyhodnotenie vysielania programovej služby STV za rok 2009 Radou STV ; 7. Zhodnotenie vysielania ZOH vo Vancouveri 2010; 8. Sťažnosti, podnety a iná korešpondencia; 9. Informácia o verejných obstarávaniach; 10. Rôzne ; 11. Informácia o zmluvách nad 6 640 EUR.

TASR NEWS

TASR NEWS

História sebavedomia je názov nového projektu TASR, v rámci ktorého agentúra pripravila 15 krátkych dokumentárnych filmov, profilov osobností Slovenska. Cyklus dnes štartuje premiérou filmu o jednom z najvýraznejších slovenských sochárov, Jánovi Mathém. Film bude uvedený na www.tasr.sk a pre klientov aj vo Video Press Systéme TASR. "Okrem toho, že prinášame aktuality, je TASR aj pamäťovou inštitúciou, ktorá reflektuje minulé. Vstup do žánru filmového dokumentu je pokračovaním našej iniciatívy v oblasti videoservisu," uviedol generálny riaditeľ TASR Jaroslav Rezník. Cyklus sa podľa riaditeľa stratégie Vladimíra Puchalu sústredí na staršiu generáciu a na osobnosti z rôznych oblastí života, ktoré nie sú notoricky známe. Zámerom je prostredníctvom individuálneho osudu a tvorby zobrazovať zlomové udalosti v našich dejinách s prihliadnutím na roky 1948, 1968 a 1989. Každý týždeň v utorok predpoludním TASR zverejní nový film. "V prvom cykle sme pripravili profily 14 mužov a jednej ženy. V pokračovaní cyklu chceme toto garde vymeniť. Sú to profesionálne urobené dokumenty v televíznej kvalite, čiže sú použiteľné aj pre televízie," doplnil Rezník. Režisérom filmov je Ján S. Sabol.

Copyright © TASR 2010

22. 3. 2010

4th Asian Film Awards

4th Asian Film Awards
Najlepším filmom na štvrtom ročníku udeľovania Ázijských filmových cien sa stal Madeo. Táto juhokórejská dráma získala v pondelok zároveň najviac, teda tri sošky. Okrem hlavného ocenenia to bola cena pre najlepší scenár (Park Eun-kyo, Bong Joon-ho) a najlepšiu herečku v hlavnej úlohe (Hye-ja Kim). Akčná dráma Shi yue wei cheng, ktorá vstupovala do boja spolu s Madeo s najväčším počtom, teda šiestimi nomináciami, premenila na víťazstvo dve, a to v mužských hereckých kategóriách. Rovnaký počet trofejí získali tvorcovia a tvorkyne snímok Nanking Nanking, a to za réžiu a kameru, Sham moh pre nováčika a herečku vo vedľajšej úlohe, a Visage za výpravu a kostýmy. Ocenenie za celoživotný prínos udelili indickému hercovi Amitabhovi Bachchanovi. Sošku za výnimočný prínos ázijskej kinematografie odovzdali režisérovi Yimouovi Zhangovi. O víťazoch a víťazkách rozhodla 14-členná porota na čele s hongkonským hercom Tonym Leungom Kar-faiom. Informácia pochádza z webovej stránky www.asianfilmawards.asia.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Na dvanástich frekventovaných zastávkach MHD v Bratislave v piatok 19. marca oficiálne odštartovalo svoje vysielanie. Každý pracovný deň od 6:00 do 20:00 bude prinášať informácie z dopravného servisu a spravodajstva agentúry SITA. Spoločnosť PAA Media, s.r.o. a Dopravný podnik Bratislava [DPB] spoločne zavádzajú nový informačný systém RadioPoint. Ten nadväzuje na pilotný projekt z augusta 2008 na zastávke Rajská. Tentoraz sú do projektu zapojené zastávky na Šafárikovom a Hodžovom námestí, na Trnavskom a Račianskom mýte, na Hlavnej stanici, SAV a Predstaničnom námestí, na Bajkalskej ulici, na Mlynských nivách, na Zochovej ulici a na Kollárovom námestí. Cestujúci by sa tak mohli podľa konateľa spoločnosti Petra Bartoviča dozvedieť aktuálne informácie z mestskej hromadnej dopravy, o mimoriadnych situáciách, o krátkodobých či dlhodobých výlukách či náhradných a obchádzkových trasách. Okrem toho sa v pravidelných cykloch dozvedia aj o udalostiach z domova, zahraničia, športu či kultúry. Bartovič však upozorňuje, že nepôjde o žiaden bulvár, miesto tu nebude mať ani hudba. Vysielanie by obyvateľov svojou hlasitosťou rušiť nemalo, dá sa totiž modulovať a nastaviť podľa potreby. Rušiť by to nemalo ani obyvateľov okolitých bytov, zastávky v ich blízkosti boli z projektu vylúčené. Či sa v budúcnosti rozšíri vysielanie aj na ďalšie zastávky sa zatiaľ povedať nedá, závisieť to bude od záujmu verejnosti. Isté však je, že aj pre prípadné rozširovanie sa budú podľa Bartoviča vyberať len frekventované zastávky. Dopravný podnik zároveň zriadi e-mailovú adresu, kde budú môcť cestujúci napísať svoje pripomienky k tomuto projektu. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Slováci sú geneticky hlúpy národ *

Slováci sú geneticky hlúpy národ *

" It as a movie so dull, it might actually cause brain damage."

Jim Slotek of the Toronto Sun

V nedeľu večer uviedla TV JOJ očakávanú premiéru akčného filmu Vojak. V primárnej cieľovej skupine 12-54 si ho pozrelo 504 tis. divákov s podielom 34,7% (683 tis. divákov v 12+), pričom u mužov bol Vojak lídrom na trhu s podielom 44% (12-54) a zároveň sa stal v tejto cieľovej skupine najúspešnejšou filmovou premiérou týždňa! * Ján Slota

Keď na Jozefa vietor fučí , aj týždeň potrvá

Keď na Jozefa vietor fučí , aj týždeň potrvá

Jednotka opäť a opäť horšie, Dvojka zle, Trojka si polepšila.

JOJ dobre, JOJ PLUS so zhoršením.

Markíza lepšie , TV DOMA horšie.

TA 3 rovnako .

Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ stúpol na neuveriteľne hanebných 13,52 %.

Markíza - 31.35 %

TV DOMA - 2.68 %

Jednotka - 12.72 %

Dvojka - 2.43 %

Trojka - 2.02 %

TV JOJ – 22.16 %

JOJ PLUS- 3.03 %

TA 3 - 1.73 %

21. 3. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Americké ministerstvo financií zmrazilo vo štvrtok aktíva Islamskej národnej banky so sídlom v Gaze a Televízie al-Aksá, ktoré sú podľa USA "pod kontrolou" teroristického hnutia Hamás. Banka údajne poskytuje služby členom Hamásu vrátane jeho ozbrojeného krídla Brigády al-Aksá a televíznu stanicu financoval Hamás. Ministerstvo financií preto rozhodlo o zmrazení účtov týchto dvoch spoločností v bankách, ktoré spadajú pod jurisdikciu USA a americkým entitám zakázalo s nimi obchodovať. USA sú presvedčené, že Islamská národná banka ako aj Televízia al-Aksá slúžia na podporu terorizmu. Obe inštitúcie sú tiež v rozpore s bankovými a bezpečnostnými smernicami Palestínskej samosprávy. Televízia al-Aksá funguje ako "hlásna trúba Hamásu". Vysiela programy, ktoré slúžia na nábor mladých ľudí do Hamásu a navádzajú ich na samovražedné útoky. Podľa Baháa al-Madhúna z vedenia TV stanice zavedenie sankcií je "zo strany USA zločinom proti demokracii". "Je to sprisahanie proti tým, čo hovoria pravdu," vyhlásil a dodal, že televízia funguje na profesionálnej úrovni a realisticky popisuje utrpenie Palestínčanov.
Americká internetová spoločnosť Google definitívne opúšťa Čínu. S odvolaním sa na predstaviteľov čínskeho úradu na kontrolu internetu to uvádzajú piatkové vydania čínskych denníkov. Google ešte tento krok definitívne nepotvrdil, podľa predstaviteľa spoločnosti, ktorého pod podmienkou anonymity denníky citujú, by mal toto rozhodnutie oficiálne oznámiť v pondelok. Google by podľa týchto informácií mal prestať fungovať na čínskom internete 10. apríla. Americký denník Financial Times už minulý týždeň s odvolaním sa na svoje zdroje napísal, že odchod Googlu z Číny je "na 99,9 percenta istý". Rokovania medzi Googlom a Pekingom o tom, ako by mohla spoločnosť prevádzkovať v Číne necenzurovaný vyhľadávač a zároveň tým neporušila čínske zákony, sa totiž podľa predstaviteľov spoločnosti nikam nehýbali. Google oznámil, že zvažuje odchod z čínskeho trhu v januári po kyberútokoch čínskych hackerov, podľa všetkého najatých pekinskou vládou, na svoje stránky. Spoločnosť oznámila, že chce prevádzkovať necenzurovaný vyhľadávač, inak sa z čínskeho internetu stiahne. V rámci Googlu údajne až donedávna nepanoval na otázku odchodu z Číny jednotný názor. Za to, aby firma pohrozila odchodom z krajiny, ak Peking nezruší cenzúru, bol spoluzakladateľ firmy Sergej Brin, ktorý zažil cenzúru na vlastnej koži ešte v bývalom Sovietskom zväze. Súčasný šéf Googlu Eric Schmidt bol podľa informácií denníka Wall Street Journal od začiatku proti takémuto kroku. Čína na vyhlásenie Googlu reagovala chladne. Ministerstvo zahraničia iba vyhlásilo, že firmy, ktoré chcú v krajine podnikať, musia dodržiavať čínske zákony. Odchod Googlu, ktorý ovláda vo svojom segmente 36 percent čínskeho trhu, bude znamenať veľkú výhru pre jeho najväčšieho konkurenta, čínsky vyhľadávač Baidu. Google až do januára filtroval svoje vyhľadávanie pre čínskych používateľov internetu podľa požiadaviek čínskych cenzorov. Tejto požiadavke Pekingu sa podvolili aj všetky ostatné veľké svetové internetové vyhľadávače. Číňania sa tak cez ne nemohli dostať ku stránkam, ktoré čínske komunistické vedenie z nejakého dôvodu považovalo za škodlivé. Od januárového oznámenia spoločnosti, že chce aj v Číne prevádzkovať necenzurovaný vyhľadávač, sa čínski používatelia internetu môžu cez Google dostať minimálne k niektorým stránkam, ktoré boli dovtedy blokované. Organizácie bojujúce za ľudské práva neskrývajú svoje nadšenie nad počínaním Googlu a dúfajú, že jeho krok budú časom nasledovať aj ďalšie zahraničné spoločnosti.
Americké mediálne spoločnosti A&E Networks a Discovery Communications chcú údajne zrealizovať televízny projekt bývalej guvernérky Aljašky Sarah Palin zameraný na spoznávanie krajiny, v ktorej vyrástla. Palin bude robiť sprievodkyňu po najvýznamnejších miestach Aljašky. Výkonným producentom projektu s pracovným názvom Sarah Palin's Alaska je Mark Brunett. A&E Networks zatiaľ nedalo oficiálnu ponuku, rôzne zdroje však uvádzajú, že sa spoločnosť o projekt zaujíma pre niekoľko svojich televíznych kanálov - A&E, History alebo Lifetime. Discovery Communications zas uvažuje o vysielaní na kanáli TLC. Niektoré zdroje uvádzajú, že Discovery Channel je už dlhšie "von z hry", iné zas tvrdia presný opak. Bývalá kandidátka na post viceprezidentky USA požaduje jeden až jeden a pol milióna amerických dolárov (asi 740-tisíc až 1,1 milióna eur) za epizódu počas prvého roka vysielania.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Taliansky premiér Silvio Berlusconi bude zrejme čeliť obvineniu z pokusu o cenzúru. Podľa talianskych médií sa vraj pokúsil z televízneho vysielania stiahnuť niektoré televízne diskusie, ktoré sú kritické k jeho vláde. Prípad teraz vyšetrujú príslušné úrady, napísali talianske médiá. Informáciu o tom, že premiéra vyšetrujú pre možné pokusy o cenzúru, priniesol v piatok taliansky ľavicový denník Il Fatto Quotidiano. Telefonické nahrávky podľa médií dokázali, že sa Berlusconi sťažoval organizácii Agcom, ktorá sleduje vyváženosť v televíznom vysielaní, na niektoré relácie verejnoprávnej televízii RAI a požiadal, aby boli z vysielania stiahnuté. Nahrávky si vyžiadala prokuratúra v meste Trani. Zdroje, ktoré sú oboznámené s vyšetrovaním, informovali, že Berlusconiho vyšetrujú pre možné zneužitie moci. Berlusconiho vraj správa o tom, že jeho rozhovor bol nahratý, šokovala. "Je to smiešna iniciatíva. Nemám vôbec žiadne obavy z toho, čo záznamy z telefonátov obsahujú, pretože premiér má právo hovoriť cez telefón s kýmkoľvek bez toho, aby to bolo nahrávané," povedal v pondelok vo verejnoprávnom rozhlase. Spôsob, akým štátni zástupcovia porušili zákon, je podľa neho "nehanebný". Vyšetrovanie zatiaľ nepotvrdilo ani štátne zastupiteľstvo ani premiérova kancelária. Berlusconiho právnik Niccolo Ghedini však upozornil, že ak sa obvinenie proti Berlusconimu potvrdí, bude neopodstatnené. Copyright © ČTK 2010
Vražda rozhlasového reportéra vyvolala v sobotu opäť obavy o bezpečnosť žurnalistov v Kolumbii. Clodomira Castillu, reportéra a hlásateľa rádia La Voz de Monteria, zastrelil v piatok neznámy páchateľ. Castilla si čítal knihu na verande svojho domu, keď okolo prešiel muž na motorke a začal po novinárovi strieľať. Päťdesiatročný otec štyroch detí zraneniam podľahol. Castilla vo svojich reportážach informoval o krajne pravicových polovojenských jednotkách, financovaných z drogových obchodov a ich prepojení na tamojšiu podnikateľskú elitu. Polícia zatiaľ nemá žiadnych podozrivých a za pomoc pri nájdení páchateľa ponúka občanom odmenu vo výške 26-tisíc dolárov. Majiteľ a riaditeľ rádia Rafael Gomez vypovedal, že Castilla si najímal dva roky bodyguardov, pretože dostával vyhrážky. Žurnalisti sú v Kolumbii, kde prekvitá obchod s kokaínom, častým terčom. Zosnulý novinár informoval aj o šéfovi polovojenských jednotiek Salvatore Mancusovi, ktorého vydali v roku 2008 do Spojených štátov pre obvinenie z kšeftovania s drogami, a jeho väzbách na vplyvných podnikateľov. Gomez tvrdí, že jeho rádio La Voz de Monteria je miestnou raritou, pretože ako jediné informuje o podobných kriminálnych prípadoch. "Všetci ostatní sa boja. My sme jediní," povedal Gomez. Copyright © TASR 2010

SES ASTRA, súčasť skupiny SES (Euronext Paris and Luxembourg Stock Exchange: SESG), oznámila, že opäť významne zvýšila svoj dosah ako aj počet digitálnych a High Definition (vysielanie vo vysokom rozlíšení) domácností prostredníctvom satelitného systému ASTRA. SES ASTRA zabezpečuje vysielanie pre 125 miliónov televíznych domácností v rámci Európy a Severnej Afriky, čo je o tri milióny viac v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roku. Prvý krát je počet satelitných domácností vyšší než tých káblových. Terestriálnou infraštruktúrou je pokrytých 86,5 milióna domácností, avšak digitálne pokrytie nedosahuje ani polovica (48 %). Miera digitalizácie v satelitnom vysielaní sa zvýšila na 92 %, až 71 miliónov zo 77 miliónov satelitných domácností je digitálnych. Miera digitalizácie u káblových operátorov je najnižšia, len tretina (34 %, 24 miliónov) zo 71 miliónov káblových domácností je digitálnych. IPTV je – podľa svojej definície – 100-percentnou digitálnou platformou, ktorú využíva 9 miliónov domácností v rámci Európy. Čo sa týka vysielania vo vysokom rozlíšení (HD), ASTRA registruje približne 6 miliónov HD domácností a momentálne vysiela prostredníctvom svojich satelitov 114 HD kanálov. Úspech HD vysielania je podporený aj predajom HD televízorov v rámci Európy. Od spustenia HD vysielania v roku 2005 sa predalo až 125 miliónov HD Ready televízorov. Očakáva sa, že do roku 2013 bude 55 miliónov domácností vybavených aj HD Ready televízorom a k nemu prislúchajúcim HD prijímačom. Tiež sa očakáva, že v oblasti HD vysielania zostane satelit jeho najväčšou distribučnou platformou. Toto sú výsledky najnovšieho satelitného prieskumu SES ASTRA Satellite Monitor, ktorý bol realizovaný prostredníctvom takmer 70 000 telefonických a osobných rozhovorov v 29-tich európskych a severoafrických krajinách. Metodológia ako aj výsledky sú kontrolované nezávislými inštitúciami a sú akceptované aj regulačnými orgánmi ako objektívne trhové zhodnotenie. „Významný nárast dosahu ako aj úspech spoločnosti SES ASTRA sú založené na stabilnom obchodnom modeli ako aj na včasnom podchytení odvetvových trendov, ktoré nám umožňujú rozvíjať náš biznis aj napriek náročnej trhovej situácii,“ hovorí Ferdinand Kayser, prezident a CEO spoločnosti SES ASTRA. „Dynamika kľúčových západoeurópskych trhov a rast trhov v strednej a východnej Európe pôsobivo demonštrujú, že sme schopní udržať si našu konkurencieschopnú pozíciu a ďalej rozširovať náš dosah z technického aj komerčného hľadiska. Či už v oblasti HD vysielania, hybridného prijímania (televízne vysielanie spolu so širokopásmovým pripojením) alebo v oblasti 3D TV, máme veľmi dobrú východiskovú pozíciu byť dôležitým hráčom pre budúce inovácie.“

Zhrnutie výsledkov satelitného prieskumu v Európe a Severnej Afrike ku koncu roka 2009: Celkovo je v Európe a Severnej Afrike 244 miliónov analógových a digitálnych TV domácností ; Satelitný systém ASTRA má dosah na 125 miliónov analógových a digitálnych TV domácností v Európe a Severnej Afrike (57 miliónov DTH domácností, 68 miliónov prostredníctvom káblových prípojok) ; Okolo 60 percent alebo 146 miliónov TV domácností prijíma programy digitálne (zahŕňa všetky prijímacie možnosti: satelit, kábel, terestriálne vysielanie, IPTV) ; Takmer každá druhá digitálna domácnosť prijíma signál prostredníctvom satelitu, čo predstavuje 71 miliónov digitálnych domácností (49 % digitálneho trhu), prostredníctvom káblu je to 24 miliónov digitálnych domácností (16 % digitálneho trhu), prostredníctvom terestriálneho vysielania ide o 41,7 milióna digitálnych domácností (29 % digitálneho trhu) a prostredníctvom IPTV je to 9 miliónov digitálnych domácností (6 % digitálneho trhu) ; Až 52 miliónom digitálnych satelitných domácností sprostredkúva signál práve ASTRA (72 % zo všetkých digitálnych satelitných domácností) ; Prostredníctvom satelitov ASTRA je vysielaných 114 HD kanálov s dosahom 6 miliónov HD domácností ; Miera digitalizácie v satelitnom vysielaní je 92 %, pre porovnanie pri terestriálnom vysielaní je to 48 % a pri káblovom vysielaní 34 %

.