DALITO!

20. 3. 2010

TO JE TV !

TO JE TV !

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Novinári sa podľa šéfa tlačového odboru úradu vlády a dnes kandidáta Smeru-SD do parlamentných volieb Braňa Ondruša správajú ako politickí aktivisti. „Rešpektujem to, že novinár je rovnako občan, ktorý má právo na svoj politický názor. Ale jediné, čo chcem, aby to ten novinár otvorene povedal. Teda, že nevystupuje z pozície nezávislého človeka, ale politicky angažovaného občana, ktorý robí politicky angažovanú aktivitu,“ povedal Ondruš v rozhovore pre agentúru SITA. Podľa neho nie je problém v tom, že by sa médiá stavali kriticky k vláde, pretože to je úloha médií. „Médiá sa postavili do pozície politickej opozície a nahrádzali politickú opozíciu. Krásnym príkladom bolo to, že úplne pravidelne sa opozičné strany, najmä SDKÚ-DS, zmohli na ich vlastné politické kroky, dokonca až na návrhy odvolať členov vlády alebo aspoň na kritiku na straníckych tlačovkách, až potom, čo vyčerpali informácie, ktoré priniesli médiá,“ zdôraznil Ondruš. To podľa Ondruša svedčí o tom, že médiá sa stali náhradou za politickú opozíciu, že ich nahradili, že sa dostali do ich úlohy. „Excelentným príkladom toho, prečo považujeme médiá za naozaj opozičného politického hráča je to, akým spôsobom poskytujú priestor pre takzvané inštitúty, ktoré sú celkom prepojené na pravicovú opozíciu. Za štyri roky obrovský mediálny priestor pravidelne dostával Miroslav Beblavý, pričom bol neustále prezentovaný ako nezávislý odborník a výkonný riaditeľ nezávislého inštitútu. Nikde som sa nikdy nedočítal, že Beblavý je človek z SDKÚ-DS, že je to bývalý vysokopostavený politik v SDKÚ-DS a ako dnes je už jasné, bol z viditeľne politickej funkcie uložený na štyri roky na neviditeľnú politickú funkciu, aby sa po štyroch rokoch do viditeľnej politickej funkcie vrátil. Napriek tomu, že to tí novinári vedeli, že poznali jeho minulosť, poznali pozadie, napriek tomu vytvárali neustále obraz, že sú tu nejakí nezávislí objektívni kritici vlády,“ vyhlásil Ondruš. Médiá a predovšetkým tlač podľa neho nepôsobí ako objektívny nadstranícky kritik vlády, ale ako účastník politického boja. Ondruš tvrdí, že môže dodať x konkrétnych príkladov, kedy novinári klamú, podvádzajú, zavádzajú, prekrúcajú. Vždy to robia tak, že je to v neprospech tejto vlády, najmä premiéra. „Jeden denník v poslednom čase pravidelne zverejňuje opravy. Oni niečo napíšu, my vidíme, že je to lož. Napíšeme žiadosť o opravu a oni ju bez reptania uverejnia. To znamená, že vopred vedia, že si vymýšľajú, vopred vedia, že klamú, ale pustia to, pretože vedia, že tejto vláde to poškodí a potom uverejnia, v maličkom stĺpčeku vo vnútri niekde zahrabanú v novinách, opravu. To obrovské množstvo žiadostí o opravy nepravdivých informácií, ktoré noviny prinášajú, to je niečo, čo ma skutočne šokuje,“ dodal Ondruš.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

19. 3. 2010

Celkové poradie hovorcov podľa novinárskej ankety

Celkové poradie hovorcov
podľa novinárskej ankety*

* s priemernou známkou (1 najlepšie, 5 najhoršie)

Zdroj : spw.blog.sme.sk

Lučaiová forever ?

Lučaiová forever ?
Týždenník Plus 7 dní v najnovšom vydaní potvrdzuje, že najmä slovenská tlač bude s blížiacimi sa voľbami stupňovať ničím nepodložené útoky proti vláde SR a osobitne proti jej predsedovi Robertovi Ficovi. Nástrojom týchto útokov však - tak ako doteraz - nie je objektívna kritika, ale vymýšľanie škandálov za každú cenu a to aj za cenu šírenia lží. Týždenník Plus 7 dní v premyslenom a cieľavedomom úsilí pošpiniť premiéra R. Fica všetkými prostriedkami nerešpektuje žiadne hranice a usiluje sa škandalizovať ho aj prostredníctvom vymyslených "informácií" namierených proti jeho najbližším príbuzným. Príkladom takéhoto besného konania je aj článok Smer Sibír z tohto týždňa. Jeho autorku Anku Lučaiovú usvedčuje z neetického konania napríklad fakt, že vedome zamlčala informácie, ktoré pri príprave článku dostala, a ktoré dokazujú nezmyselnosť jej konštrukcií namierených proti bratovi premiéra Ladislavovi Ficovi. A. Lučaiová napríklad píše, že "v súčasnosti sa pripravujú spoločné dokumenty" pre založenie spoločného podniku, ktorého súčasťou má byť aj spoločnosť HF Steel, ktorej spolumajiteľ je L. Fico. Pritom zástupcovia HF Steel autorku jasne informovali, že nie je pravda, že by v Omsku mali zakladať spoločný podnik. Ešte väčším nezmyslom je tvrdenie, že HF Steel bude dodávateľom pri výstavbe diaľničného obchvatu Nitry. Ani HF Steel, ani HFK Group neparticipujú na žiadnych dodávkach spojených s PPP projektmi. Spoločnosť Granvia Construction, s. r. o. - ktorá celú rýchlostnú komunikáciu R1 Nitra - B. Bystrica stavia - podľa vlastného vyjadrenia "do dnešného dňa nepodpísala a ani neplánuje podpísať zmluvu o spolupráci so spoločnosťami HF Steel, HFK Group, či HM Cars", ktorú autorka článku tiež spája s bratom predsedu vlády SR. Stanovisko zhotoviteľa diaľnice však Plus 7 dní svojim čitateľom zámerne neponúka. Tieto jasné informácie jednoznačne dokazujú, že týždenník Plus 7 dní aj v najnovšom vydaní šíri klamstvá najhrubšieho zrna, publikuje lži a ohovára predsedu vlády SR Roberta Fica zverejňovaním nepravdivých informácií o údajných aktivitách jeho brata. Článok Smer Sibír je iba ďalším úbohým pokusom bezcharakterného bulváru poškodiť premiéra a vládu SR v predvolebnom období. Bulvárna tlač totiž naďalej zneužíva svoje postavenie a verne slúži záujmom politickej opozície. Týždenník Plus 7 dní naďalej klame, podvádza a šíri lži. Braňo Ondruš , Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Starý šport šľachticov a rytierov sa definitívne udomácnil aj na Slovensku." Český ekonomický týždenník Euro

"Musím se vyjádřit k tomu, s čím dnes vystoupil náš český Che Guevara Jiří Paroubek.“ Mirek Topolánek

„ Archeologický prieskum ukázal, že Svätopluk mohol vládnuť na Bratislavskom hrade.“ Pavol Paška

"Slová tejto hymny zložil Janko Kráľ. Slová boli jednoznačne nadčasové pre slovenský národ... v tých slovách sa hovorí: Zobuďme sa, bratia, veď sa oni stratia. " Ján Slota

"Ubezpečujem vás, že pán Slota pozná tak meno autora hymny, ako aj jej text, na rozdiel od tých, ktorí demonštrovali pred prezidentským palácom. Pamätanie mien mu ide trošku menej ato ešte neznamená, keď skomolil pár písmenok v jednom slove, že nepozná text hymny.“ Peter Paluš, tlačový tajomník SNS.

"Oslovil ma jej program, ktorý sa mi veľmi páčil, prináša niečo nové do politiky. Je to pravicová strana a môj pohár trpezlivosti už pretiekol, lebo sa veľa vecí v tejto krajine neriešilo," uviedol Kollár a dodal, že ako podnikatelia upozorňovali na veľa vecí, no neboli riešené. Viem z reálneho života, z reálneho podnikania priniesť veľa podnetných vecí a veľa podnetných vecí by som chcel aj presadiť." Boris Kollár

„ Tvrdé pristátie zažil v stredu večer moderátor Vilo Rozboril so svojou reláciou Modré z neba. Ešte prednedávnom neohrozený kráľ stredajších večerov sa podľa tlačovej správy TV JOJ musel skloniť pred osádkou seriálového Paneláka. Napĺňa sa tak prognóza niektorých znalcov z branže, ktorí upozorňovali, že relácia TV Markíza môže mať problémy s prechodom merania sledovanosti na primárnu cieľovú skupinu 12-54 ročných divákov. Na týchto divákov totiž komerčné televízie od začiatku roka predávajú reklamný čas. „ Ladislav Bariak, ml., aktualne.sk

„ Fond nepozná víťazov ani porazených, ale iba podporené a nepodporené projekty. Otázku konfliktu záujmov v princípe rieši zákon o fonde a vnútorné predpisy fondu tieto kritériá ešte sprísňujú. Pri tejto otázke však treba vždy hľadať primeranú mieru medzi transparentnosťou a odbornosťou. Názory, že o žiadostiach na podporu filmov nemajú rozhodovať filmári, sú možno fotogenické, ale v princípe nepoužiteľné. Sotva by sa totiž žiadatelia väčšinovo stotožnili s tým, aby ich žiadosti posudzovali iba ľudia, ktorí v danej oblasti profesionálne vôbec nepôsobia. Fond má hranicu konfliktu záujmov určenú štandardne a transparentne: ten, kto je priamo zúčastnený na projekte, nie je zúčastnený na jeho posudzovaní, hodnotení ani na rozhodovaní o ňom. „ Patrik Pašš, predseda rady Audiovizuálneho fondu a Martin Šmatlák, riaditeľ Audiovizuálneho fondu na otázku : Víťazom prvého kola prideľovania príspevkov z AVF sa stala spoločnosť Trigon, ktorej konateľ pán Pašš je predsedom AVF a podporené boli aj ďalšie projekty ľudí, ktorí sedeli v komisii - je to podľa vás v poriadku?

"V čase, keď bol ešte len kandidátom na post prezidenta, musel Barack Obama svoj sklon k antisemitizmu utajovať, ale teraz to z neho vyletelo. Barack Obama sedával 20 rokov v kostole velebného pána Jeremiaha Wrighta, ktorého možno označiť za antisemitu a nepriateľa židovského štátu. Skutočnosť, že to s ním vydržal tak dlho, hovorí za seba." Hagai Ben-Artzi , švagor izraelského premiéra Benjamina Netanjahua

„ Pozrite, pani redaktorka, už by som vás mal volať aj pani kolegyňa, lebo ste ako detektívi. Uvedomte si, že na všetko je zákon. Aj vy musíte byť opatrní, že?- Vy ste perfektná, počúvajte. No, keď som vám raz povedal, že na všetko máme zákon, predpis, aj vás držia nejaké predpisy, zákony, aj nás, takže žiaľbohu. Všetko, čo sme mohli povedať, sme povedali. A keď bude tajná služba verejná, tak to zase bude nejako vyzerať. Len my zodpovedáme, opakujem, príjemcom zo zákona. No, hovorím, vy ste už ako detektívi. Pozrite sa, poviem vám, pani kolegyňa, my nemusíme označiť, na čom robíme, na čom nerobíme, akými metódami robíme. To som vysvetľoval aj x-krát na nejakých inštitúciách. My keby sme vysvetľovali, na čom robíme, tak si naši protivníci vyznačia presne priestor. Všimnite si. Nikde v novinách nenájdete, keď polícia niekoho chytí alebo čo, že na tom robila SIS-ka. My ani dokonca nikdy nebudeme zverejňovať, že čo. Táram vám tu, respektíve rozprávam, veľmi všeobecne. Môžem vás ubezpečiť, že zažívame tu, ak šoky, tak omnoho ťažšieho kalibru veci, ktoré sa široko-ďaleko dejú v bezpečnostnej oblasti. „ Jozef Magala, riaditeľ SIS

18. 3. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Nechcem odpovedať, huláka v kresle pripútaný zúfalý muž a z tváre mu tečie pot. Za predošlú chybne zodpovedanú otázku bolestivo pykal a keďže ďalšiu správnu odpoveď nepozná, výkrikmi sa snaží zabrániť pokračovaniu v kvíze. Trest je totiž krutý - dávka 460 voltov do tela. Utrpenie sa odohráva pred kamerami. Elektrošoky rozdávajú účastníci reality šou. Treba len zatiahnuť páku a vysoké volty trýznia chlapíka, ktorý chybne odpovedal. Tí, čo kladú otázky, však nevedia, že v elektrickom kresle sedí herec, ktorý kvílenie predstiera. Program nakrútil druhý kanál francúzskej televízie v spolupráci so psychológmi. Zmysel? Dozvedieť sa, až kam ľudia dokážu zájsť v reality šou. Zistenie? Otrasné. "S rozdávaním elektrošokov až do sily 460 voltov súhlasili štyri pätiny účastníkov. Ohúrilo ma, že tak veľa ľudí dokázalo poslúchať pokyny moderátorky," citoval denník Le Figaro tvorcu programu Christopha Nicka. Zábery z tejto šou vysielala stanica France 2 v stredu večer ako súčasť dokumentu o hraniciach televíznej manipulácie s ľuďmi. V upútavkách vyznieva šokujúco aj reakcia mladého obecenstva: "Trest, trest!," skanduje sála a publikum sa teší na ďalší elektrošok. "Robil som to, čo mi povedali, aby som spravil," hovorí pre France 2 jeden súťažiaci. Tvorcovia skúmali, do akej miery sú ľudia schopní vystupňovať násilné konanie. Trestanie za zlú odpoveď sa začínalo na 80 voltoch, vrcholilo až na spomínaných 460. "Do šou vybrali 24 účastníkov. Tvrdili im, že v nejakej hre sa budú snažiť zostreliť pilota. Čakala ich však celkom iná úloha," poznamenal portál France24. V šou sa väčšina podriaďovala pokynom pôvabnej moderátorky Tanie Youngovej. "Poslušní boli o to viac, že mali publikum a sedeli pred kamerami," zdôraznil psychológ Jacques Semelin pre noviny Daily Telegraph. Jedna z účastníčok sa po nakrúcaní priznala, že táto skúsenosť jej pomohla lepšie pochopiť strašnú minulosť. "Odmalička som si kládla otázku, prečo nacisti mučili mojich starých rodičov. Ako sa dokázali podriadiť sadistickým rozkazom? Teraz som pokyny plnila ja. Mala som strach o muža, ktorý sedel v kresle, ale zároveň som sa bála skaziť program," citovala agentúra AFP nemenovanú ženu, ktorej predkovia sa stali obeťami holokaustu.

Americký prezident Barack Obama v stredu prekvapivo vystúpil v televízii Fox News, s ktorou predtým už mesiace takmer vôbec nekomunikoval. Televízia, blízka opozičným republikánom, Obamove pôsobenie v úrade veľmi tvrdo kritizuje a podľa súčasného prezidenta a jeho administratívy je len politickým nástrojom v rukách republikánov. V stredu však Obama urobil výnimku a televíziu navštívil. Hlavnou témou rozhovoru bola totiž zdravotnícka reforma, ktorú sa Obama snaží stoj čo stoj presadiť. Podľa analytikov je preňho táto téma natoľko dôležitá, že sa kvôli nej dokázal nachvíľu povzniesť aj nad doterajšie správanie televízie, ktorá podľa Bieleho domu cielene šíri protiobamovskú propagandu. Fox News na Obamu nasadila jedného zo svojich najprominentnejších moderátorov, Breta Baiera, a ten podľa agentúry AP prezidenta vôbec nešetril. Okrem zdravotníctva došla reč aj na zahraničnopolitické otázky. Obama okrem iného vyhlásil, že vo vzťahoch medzi Spojenými štátmi a Izraelom podľa neho nenastala žiadna kríza. "S Izraelčanmi nás spája špeciálne puto, ktoré sa len tak nestratí. Ale priatelia môžu mať z času na čas aj odlišné názory," povedal americký prezident. Vzťahy medzi USA a Izraelom narušilo najmä minulotýždňové oznámenie izraelskej vlády, že postaví 1600 nových domov vo východnom Jeruzaleme. Túto časť mesta pritom obývajú Palestínčania, ktorí z nej chcú vytvoriť aj hlavné mesto svojho budúceho štátu. Internetové pirátstvo predstavuje pre európsky kreatívny priemysel veľkú hrozbu. Uvádza sa to v štúdii pre Medzinárodnú obchodnú komoru. V roku 2008 dosiahli straty v najviac postihnutých odvetviach kreatívneho priemyslu, teda filme, televíznych seriáloch, hudbe a softvére, v sledovaných krajinách - vo Veľkej Británii, Nemecku, Francúzsku, Španielsku a Taliansku 10 miliárd eur a vyše 185-tisíc pracovných miest. Ak sa situácia nezmení a internetové pirátstvo sa podľa očakávaní stane technologicky vyspelejším, do roku 2015 by preň mohli európske krajiny prísť o 1,2 milióna pracovných miest a 240 miliárd eur. Ako uvádza BBC, uvedené čísla sú najhorším možným scenárom. Štúdiu si objednala Medzinárodná obchodná komora (International Chamber of Commerce, ICC). Firma TERA Consultants, ktorá ju vykonala, použila informácie z európskych krajín, Svetovej organizácie duševného vlastníctva a štatistického úradu Európskeho spoločenstva Eurostat. Kritici štúdiu označili za "korporatívnu propagandu". Podporu jej vyjadrilo niekoľko organizácií reprezentujúcich ľudí pracujúcich v kreatívnom priemysle, napríklad Medzinárodná herecká asociácia (International Actors Federation, FIA) či Medzinárodná federácia asociácií filmových producentov a producentiek (International Federation of Film Producers' Associations, FIAPF). V kreatívnom priemysle v európskych krajinách, teda v priemysle obchodujúcom s tovarmi alebo službami s kultúrnym, umeleckým alebo zábavným obsahom, pracovalo v roku 2008 6,5 percenta celkovej európskej pracovnej sily. Zhruba 14,4 milióna ľudí tak v uvedenom roku prispelo približne 860 miliardami eur do európskeho hrubého domáceho produktu. Informácia pochádza z webových stránok cineuropa.org, news.bbc.co.uk a www.iccwbo.org. Američanka prezývaná Džihád Jane poprela svoju vinu vo všetkých bodoch obžaloby súvisiacej s plánom na zavraždenie švédskeho karikaturistu. Američanka prezývaná Džihád Jane poprela vo štvrtok vinu vo všetkých bodoch obžaloby súvisiacej s plánom na zavraždenie švédskeho karikaturistu, ktorý nakreslil islamského proroka Mohameda s telom psa. 46-ročná Colleen LaRoseová je obžalovaná z náboru teroristov, z poskytovania materiálnej podpory teroristom a z prípravy vraždy. Džihád Jane podľa obžaloby dostala v marci 2009 SMS správu od muža v južnej Ázii, ktorý jej prikázal zabiť švédskeho občana. "Bude to mojím cieľom, kým to dosiahnem, alebo zomriem ," odpovedala LaRoseová. Sudca nariadil, že proces sa začne 3. mája. Ak ju súd uzná vinnou, hrozí jej doživotie. V súvislosti s plánom vraždy Švéda Larsa Vilksa v Írsku zatkli ďalších šesť osôb, troch však už prepustili. Medzinárodná teroristická sieť al-Kájda ponúkla za hlavu karikaturistu odmenu 100 tisíc amerických dolárov (vyše 73 tisíc eur). Zverejnenie karikatúry v roku 2007 vyvolalo pobúrenie moslimov na celom svete . Džihád Jane minulý september navštívila Írsko a pravidelne sa stretávala s hlavným podozrivým, 49-ročným Alžírčanom. Džihád Jane zadržali americké úrady tesne po jej návrate do USA v októbri. Americká FBI zverejnila jej zadržanie až tento týždeň.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Európski vysielatelia tlačia na Európsku úniu, aby upravila pravidlá potrebné na udeľovanie autorských práv pri internetovom obsahu. Sťažujú sa, že súčasné smernice sú príliš drahé a ťažkopádne. Európska únia vysielateľov (EBU) upozorňuje najmä na živé prenosy a videá na požiadanie (VOD) na internete. V súčasnosti sa na troch rozličných držiteľov práv, vrátane hudobníkov, režisérov a hercov viaže až 27 rozdielnych dohôd- jedna za každý členský štát. Jeden európsky vysielateľ sa vyjadril, že udelenie autorských práv celému archívu ich stanice by 800-člennému súboru zamestnancov trvalo tri roky. „Európski diváci a poslucháči vo zvýšenom množstve požadujú náš obsah na nových mediálnych platformách, ale súčasný režim autorských práv nie je dostatočne upravený na to, aby bolo udeľovanie práv efektívne,“ hovorí generálna riaditeľka EBU Ingrid Deltenre. „Táto situácia vytvára zbytočné administratívne náklady, čo nie je v záujme užívateľov autorských práv a ani spotrebiteľov či ich tvorcov,“ dodala. Správa vysielateľov poukazuje na to, že káblové televízie majú dosah na divákov z rôznych krajín, a to pomocou povinného kolektívneho predaja licencií. EBU žiada, aby sa tento druh licencií rozšíril aj na digitálny obsah ako mobilné siete či internetové televízie. V EÚ je pritom najväčší trh pre internetové televízie na svete. Nemecký Deutsche Telekom má pritom najvyššiu mieru predplatiteľov v Únii, za ním nasledujú francúzske Free a Orange. Spoločná lobby vysielateľov Zdá sa, že snaha vysielateľov o lepšie udeľovanie autorských práv je súčasťou širšej lobby v Bruseli, ktorej snahou je zabezpečiť, aby vyťažili z iniciatívy EÚ nazvanej „široké pásmo pre všetkých“. Európska komisia v súčasnosti zvažuje zlúčenie všetkých práv v oblasti hudby do jedného balíčka. Toto rozhodnutie znepokojilo spoločnosti zodpovedných za udeľovanie povolenia na využívanie obsahu na komerčné účely. Ak Komisia uspeje, národné spoločnosti udeľujúce povolenia v oblasti autorských práv tak budú musieť zlúčiť svoje systémy, čoho sa niektoré z nich obávajú odkedy táto myšlienka vyvstala na začiatku 90. rokov POZADIE Európska komisia zistila, že rozkúskovanie pravidiel zameraných na udeľovanie autorských práv v skutočnosti bráni rastu internetového obchodu. V minulosti sa Komisia zameriavala na riešenie práv v oblasti hudby. V roku 2005 preto prišla s návrhom, ktorý mal cezhraničné udeľovanie licencií hudbe na internete spraviť „viac schodným“. Na februárovom híringu povedala eurokomisárka pre digitálnu agendu Neelie Kroes, že autorské práva sú citlivou oblasťou a „pokiaľ budú existovať národné pravidlá na ochranu autorských práv, je ťažké vytvoriť paneurópsku iniciatívu proti pirátskemu obsahu.“ Verejný híring manažmentu spravovania kolektívnych práv v EÚ, ktorý sa odohrá v apríli tohto roku, plánuje Európsku komisiu informovať o tom, ako by mohla vytvoriť paneurópsky model pre vyriešenie otázky práv v tejto oblasti.

Euractiv.sk

Ceny ministra kultúry za rok 2009

Ceny ministra kultúry za rok 2009
Ceny ministra kultúry za rok 2009 dnes odovzdával šéf rezortu kultúry Marek Maďarič. Tento rok sú pre spisovateľa a scenáristu Petra Jaroša, herca a recitátora Dušana Jamricha, režiséra a scenáristu Marka Škopa, výtvarníčku Janku Menkynovú a violončelistu Jozefa Luptáka. Osobne si prišli ocenenie prebrať traja z laureátov. Šiestich reprezentantov mala na podujatí strana Smer-SD. Okrem Maďariča prišli do Dvorany ministerstva kultúry v Bratislave premiér Robert Fico, podpredseda vlády Dušan Čaplovič, minister vnútra Robert Kaliňák, ministerka práce Viera Tomanová a minister zdravotníctva Richard Raši. „Je to len zhoda okolností, že som tu v minulosti nebol pri odovzdávaní týchto cien,“ reagoval Čaplovič na otázku agentúry SITA, prečo sa vybral na odovzdávanie cien prvýkrát za štyri roky až pred voľbami. Vicepremiér sa ohradzuje, že pravidelne navštevuje vernisáže a kultúrne podujatia aj v národnom múzeu i divadle. Prvýkrát počas vlády sa na odovzdávaní zúčastnil aj minister zdravotníctva Raši. “Kultúra je mnohokrát to, čo v hektickom živote opomíname a potom často trpíme civilizačnými chorobami tejto doby, ako sú rôzne psychické poruchy,“ odôvodnil svoj blízky vzťah ku kultúre Raši s tým, že pochádza z hudobníckej rodiny. Verejnosť by podľa neho nemala vnímať každú prezentáciu politikov ako predvolebnú kampaň. Peter Jaroš dostal cenu za celoživotný prínos v oblasti umeleckej prózy a filmovej scenáristiky, minister prihliadol aj na jeho knihu poviedok Samochod srdca. „Pred rokmi vyhral minister Maďarič scenáristickú súťaž, ktorú vypísal Literárny fond a vtedy som mu ju odovzdával. Dnes je to opačne,“ spomenul Jaroš. U Dušana Jamricha ocenil minister jeho celoživotný prínos v oblasti hereckej tvorby, zavážil aj výnimočný umelecký prednes Homérovej Iliady v rozhlasovom projekte Parnas. „Mám radosť z tejto ceny, aj keď sa neodohráva vo svetle reflektorov a je takou popoluškou,“ uviedol Jamrich. Za mimoriadny prínos v oblasti slovenského dokumentárneho filmu a medzinárodný úspech filmu Osadné získal Cenu ministra kultúry za rok 2009 Marko Škop. Prebral ju za neho spolupracovník František Krähenbiel. „Keďže sme poverčiví, rozhodli sme sa odovzdať túto cenu aj finančnú hotovosť dedine Osadné,“ povedal Krähenbiel. Janka Menkynová si cenu odniesla za starostlivosť o ľudovú umeleckú tvorbu na Slovensku počas 40- ročného pôsobenia v Ústredí ľudovej umeleckej výroby a za výnimočný tvorivý prínos. „Keď si premietnem svoje pôsobenie v tejto inštitúcii, tak si hovorím, že som mala veľké šťastie, poznať takto Slovensko a bádať v múzeách i na povalách,“ povedala po ocenení Menkynová. Piatym oceneným je Jozef Lupták, minister Maďarič vyzdvihol jeho umelecké výsledky v oblasti sólistického interpretačného umenia ako aj za dramaturgické a umelecko - organizačné aktivity, prihliadol i na medzinárodný hudobný festival Konvergencie, ktorý organizuje. Cenu za neho prevzal spoluzakladateľ Konvergencií Adrian Reiter.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

PRAVDOKLAMÁRI 38 ?

PRAVDOKLAMÁRI 38 ?

Vyhlásenie predsedu Najvyššieho súdu SR Štefana Harabina:

Ak by sa udeľovala novinárska cena za neobjektívnosť a demagógiu, víťazom by sa určite stal ideológ Dag Daniš, ktorý to potvrdil aj komentárom: "Slovenské súdy maria spravodlivosť" zverejnenom v dnešnom vydaní denníka Pravda. Pán Daniš je zrejme dobre zaplatený, aby za každú cenu napádal súčasnú vládu, ale hlavne moju osobu. Spájanie predsedu Najvyššieho súdu SR s konkrétnymi rozhodnutiami nezávislých sudcov chce už naozaj silný komplex. Prečo nemá pán Daniš odvahu napísať, že o obžalovaných Majskom, Čuňovi, Okoličánim, Bielikovi rozhodovali sudcovia, ktorých ľudia ako Daniš označujú za to zdravé jadro slovenského súdnictva. Máte s tým problém napísať, že rozhodovali signatári Piatich viet: sudcovia Kliment, Hatala, Karabín, Szabo, Kandera. A mnou stíhaní sudcovia Mihal a Majchrák. Oveľa ľahšie a hlavne zákernejšie je útočiť na Harabina a predsedu vlády Fica, ktorí s tým nemajú nič spoločné. V 50. rokoch vynášali podobní novinári mediálne rozsudky nad nepriateľmi režimu. Títo ľudia boli po mediálnej propagande zinscenovanom súdnom procese aj popravení. Dnes Daniš mediálne popravuje a likviduje čestných ľudí. Pán Daniš, poraďte mi, ako sa dá v právnom štáte brániť voči neustálym útokom a klamstvám z Vašej strany? Nikdy ste mi neposkytli priestor na napísanie svojho názoru. Záverom ešte pripomínam – ja som väčšinu sudcov, ktorí rozhodovali v týchto kauzách, navrhol disciplinárne potrestať, ale nie za ich názor na justíciu, ale za konkrétne zlyhania, pochybenia v konkrétnych kauzách a prepustenia obžalovaného z vraždy na slobodu. Kancelária predsedu NS SR

3 sezóny v pekle

3 sezóny v pekle

17. 3. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Kirgizský prezident Kurmanbek Bakijev stupňuje boj proti zahraničným médiám kritickým voči jeho režimu. Vysielanie rozhlasovej stanice Slobodná Európa, ktorá je financovaná americkým Kongresom a jej poslaním je šíriť necenzurované správy do krajín s obmedzenou mierou slobody slova, sa nedá na väčšine územia Kirgizska zachytiť už od minulej stredy. V pondelok štát zasiahol aj proti kirgizskému vysielaniu britskej BBC, ktoré je súčasťou vysielania štátneho rozhlasu. Miesto vopred avizovanej polhodinovej relácie BBC venovanej protestom proti zvyšovaniu cien energií odzneli v éteri nakoniec miesto nej pesničky. Kirgizský štátny rozhlas neskôr informoval, že zmena programu bola spôsobená technickými problémami. Podľa britskej BBC, ktorá o prípade informovala v utorok, to však bol jednoznačný zásah cenzúry. Kirgizské oficiálne médiá, na ktorých sledovanie sú miestni obyvatelia z väčšej časti odkázaní, o masových protestoch proti zvyšovaniu cien energií neinformovali a tvária sa, že žiadne ani neprebehli. Podľa agentúry AP v krajine už dlhšie nefunguje prístup na viaceré zahraničné spravodajské internetové stránky vrátane populárnych stredoázijských spravodajských portálov. Úrady okrem toho v pondelok skonfiškovali celý 7-tisícový náklad posledného čísla kritického týždenníka Forum a na polícii vypočúvali päť členov jeho redakcie a obviňovali ich z údajnej protiústavnej činnosti.

Pri fiktívnej reportáži o ruskej invázii do Gruzínska a zabití prezidenta Michaila Saakašviliho, ktorú v sobotu odvysielala gruzínska TV stanica Imedi, boli zneužité aj zábery českého veľvyslanca v Tbilisi Ivana Jestřába. V stredu to píše český denník Právo. V reportáži televízia použila jeho predchádzajúce vystúpenie a zaradila ho do kontextu správy o ruskej invázii. Jestřáb zatiaľ nevie, či a ako bude české veľvyslanectvo v Gruzínsku reagovať. Okrem záberov českého veľvyslanca TV stanica zneužila aj záznamy s britským veľvyslancom Danisom Keefom a francúzskym ambasádorom Erikom Fournierom. Vo fiktívnej reportáži novinári hovoria s diplomatmi, ktorí vychádzajú z budovy ministerstva zahraničia, kde údajne konzultovali ďalší postup po napadnutí krajiny. Diplomati pre novinárov vzniknutú situáciu akože komentujú. Zábery zrejme pochádzajú z obdobia rusko-gruzínskej vojny z augusta Britský veľvyslanec na odvysielanie svojich záberov už reagoval a televíziu Imedi vyzval, aby jeho "nedobrovoľné vystúpenie" uviedla na pravú mieru. Francúzsky veľvyslanec poslal TV stanici list, v ktorom vyjadruje údiv, že jeho archívne zábery použili v zavádzajúcom kontexte.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Príslušníci bezpečnostných síl uskutočnili v utorok prehliadku priestorov, kde je umiestnený server najvplyvnejšieho webového portálu opozície charter 97.org. Zástupcom zahraničnej tlače to oznámil hovorca Oleh Bebenin, ktorého citovali dnešné francúzske médiá. Miestnosti prehľadalo približne desať policajtov, ktorí zamestnancom odmietli ukázať príkaz na domovú prehliadku. Príslušníci bezpečnostných síl zhabali približne 12 počítačov a iných zariadení a fyzicky inzultovali redaktorku Natalju Radinovú. Irán už niekoľko mesiacov ruší príjem viacerých zahraničných, satelitných rozhlasových a televíznych staníc, medzi ktorými sú aj programy nemeckej Deutsche Welle. Spolková vláda v Berlíne to ďalej nemieni tolerovať. Šéf nemeckej diplomacie Guido Westerwelle sa v spoločnom liste s rezortnými kolegami z Francúzska a Británie vyslovil za spoločný postup Európskej únie v tejto veci, informoval dnes v Berlíne rezort zahraničných vecí. Predmetné vyhlásenie by šéfovia diplomacií členských krajín mohli schváliť už v pondelok v Bruseli. Poškodení zvažujú i uvalenie sankcií na Irán, vyplýva z informácií parížskeho denníka Le Figaro. Mohlo by ísť napríklad o to, že by bol do islamskej republiky zakázaný vývoz technológií umožňujúcich kontrolu elektronickej pošty a rozhovorov v mobilných sieťach. Takýto zákaz by sa mohol dotknúť obchodných aktivít vývozcov-koncernov ako Siemens alebo Nokia. Informovala o tom agentúra DPA.

Copyright © TASR 2010

Paľba do Paľby

Paľba do Paľby
Vzhľadom na obsah reportáže odvysielanej dňa 16. 3. 2010 v televízii Markíza v publicistickej relácii Paľba si dovoľujeme z dôvodov dodržania objektívneho informovania verejnosti skonštatovať, že informácie a celkový ráz a spôsob spracovania publicistického príspevku danej relácie v I. časti považujeme za neobjektívny, účelový a skresľujúci, s jediným zámerom: diskreditovať prácu jednotlivých zložiek daňových orgánov a najmä Daňového riaditeľstva SR a generálneho riaditeľa. Vzhľadom na vyššie uvedené generálny riaditeľ Daňového riaditeľstva SR využije svoje právo v zmysle zákona č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii požiada o uverejnenie opravy nepravdivých údajov, ktoré odzneli v publicistickej relácii.
Ing. Beáta Uhrinová ,Riaditeľka odboru služieb pre verejnosť DR SR

TO JE TV !

TO JE TV ! >

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Marketingové agentúry TNS SK a TNS AISA oznámili, že by v blízkom čase mali vytvoriť jednu spoločnosť. Celý proces fúzie sa už začal, agentúry si už schválili právne aj organizačné zlúčenie. Integrácia z právneho hľadiska by mala byť ukončená 31.12.2010. Nová organizačná štruktúra by mala byť platná od 1. apríla 2010. Pozíciu riaditeľa spoločnosti bude zastávať Ivan Šimek, súčasný riaditeľ TNS SK. Riaditeľ agentúry TNS AISA Ján Hudák sa stane riaditeľom divízie Custom, divíziu Media bude riadiť Juraj Lahučký a štvoricu top manažérov doplní finančná riaditeľka Martina Konečná. Cieľom fúzie je posilniť celkové postavenie skupiny TNS na slovenskom trhu a súčasne stať sa lokálnym lídrom v oblasti poskytovania marketingových informácií. Zároveň takto môže skupina TNS dosiahnuť konkurenčnú výhodu, a to zvyšovaním odbornosti v jednotlivých sektoroch a rozširovaním svojich aktivít vo vzťahu ku kľúčovým klientom. Ivan Šimek, Managing Director agentúry TNS SK, to okomentoval: „Veríme, že táto fúzia bude v konečnom dôsledku prínosom pre klientov v procese celkového skvalitňovania našich služieb, a že zvýši potenciál skupiny TNS na slovenskom trhu. Vzhľadom k tomu, že obidve agentúry patrili do siete TNS, bolo len otázkou času, kedy sa spoja, a tak posilnia svoje postavenie na našom trhu“. Spoločnosť TNS SK vznikla ako pobočka českej výskumnej agentúry Factum, s.r.o v roku 1995. V roku 1997 sa spoločnosť stala súčasťou celosvetovej skupiny Taylor Nelson Sofres, ktorá v roku 2003 prešla viacerými zmenami. Súčasťou týchto procesov bola aj zmena názvu na TNS SK s.r.o. Spoločnosť AISA vznikla na slovenskom trhu v roku 1991 a od roku 1996 pôsobila ako exkluzívny reprezentant spoločnosti Infratest Burke pre Českú a Slovenskú republiku, ktorá sa v roku 1998 stala súčasťou siete NFO WorldGroup. V roku 2003 po prepojení sietí NFO a TNS sa NFO AISA stala členom siete TNS. Od začiatku roka 2005 pôsobí spoločnosť pod novým menom TNS AISA Slovakia s.r.o. Obe spoločnosti sú členmi európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a zakladajúcimi členmi Slovenskej asociácie výskumných agentúr (SAVA).

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY –Markíza - 21,4 %, 48,7 % ; 2.NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 3.Ordinácia v ružovej záhrade IV. -Markíza ; 4.NOVINY TV JOJ- TV JOJ ; 5. Osobnosť televíznej obrazovky 2009 –Jednotka; 6.Ordinácia v ružovej záhrade IV. –Markíza; 7.ŠPORT -TV JOJ ;8. Modré z neba –Markíza ;9.Športové noviny –Markíza; 10. Panelák -TV JOJ ;11.Jack Hunter a Nebeská hviezda- Markíza; 12. Počasie- Markíza ;13. Poisťovňa šťastia V. –Markíza; 14. Súdna sieň -TV JOJ ; 15. KRIMI NOVINY -TV JOJ ;16.Bez servítky- Markíza ;17. Lampáreň -Markíza ;18. Smotánka –Markíza; 19.Paľba –Markíza; 20. Tomu neuveríš! –Markíza, 10,1% , 23,7% .

Pozn.Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

16. 3. 2010

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
S prebytkom 2 141 eur skončila verejnoprávna Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR) hospodárenie v roku 2009. Celkové príjmy dosiahli 4 619 153 eur a výdavky 4 379 042 eur. Uvádza sa to vo Výročnej správe o činnosti a hospodárení TASR za rok 2009, ktorú dnes prerokoval Výbor Národnej rady SR pre kultúru a médiá. Z grantov a transferov získala TASR vlani takmer polovicu príjmov - celkovo to bolo 2 104 977 eur. V rozpočte boli tieto zdroje pôvodne pre rok 2009 naplánované spolu vo výške 1 885 813 eur. Z celkovej sumy, ktorú TASR dostala vlani z grantov a transferov prišlo zo štátneho rozpočtu na jej účet na bežné výdavky 1 803 934 eur a dostala tiež kapitálový transfer zo štátneho rozpočtu v objeme 296 043 eur. Z grantov do TASR prišlo 5 000 eur. V príjmoch za rok 2009 TASR uvádza aj položku prevod prostriedkov z predchádzajúcich rokov, je vo výške 237 970 eur. Nový zákon o Tlačovej agentúre SR zmenil od 1. januára 2009 agentúru z príspevkovej organizácie rezortu kultúry na verejnoprávnu. Okrem príjmov z predaja spravodajstva je zdrojom jej príjmov aj príspevok od štátu na základe zmluvy o poskytovaní služieb vo verejnom záujme medzi ministerstvom kultúry a agentúrou. Svoje spravodajské produkty naďalej predáva, časť sprístupnila bezplatne na nekomerčné účely. Parlamentný výbor dnes tiež prerokoval aj Správu o činnosti Ministerstva kultúry SR za 2. polrok 2009, Správu o činnosti Rozhlasovej rady a Dozornej komisie Slovenského rozhlasu (SRo) za 2. polrok 2009 a Správu o činnosti SRo za 2. polrok 2009, tiež Správu o činnosti Rady Slovenskej televízie (STV) a Dozornej komisie STV za 2. polrok 2009, Štatút Rady STV a Správu o činnosti a hospodárení STV za 2. polrok 2009. Pri prerokovaní správ o STV sa dovtedy pokojná diskusia zmenila na výmenu názorov o objektivite spravodajstva a politickej diskusii STV O päť minút 12 medzi poslancom výboru za SDKÚ-DS Tomášom Galbavým a generálnym riaditeľom STV Štefanom Nižňanským. O časti správ výbor nehlasoval, keďže po odchode viacerých členov prestal byť uznášaniaschopný.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Gruzínsky prezident Michail Saakašvili v pondelok kritizoval provládny televízny kanál, ktorý cez víkend vyvolal paniku falošnými správami o ruskej invázii. Program súkromnej stanice Imedi, ktorá sa za nevhodnú mystifikáciu ospravedlnila, vo svojom vyhlásení označil za "nezmyselný, ba dokonca škodlivý pre spoločnosť". Saakašvili sa tak vyjadril napriek tomu, že tento nápad spočiatku obhajoval s tým, že poukázal na možnú budúcnosť. Svoj názor zmenil potom, ako fiktívnu reportáž odsúdili Spojené štáty i samotné Rusko, ktoré ju označilo za dôkaz "paranoje" gruzínskeho prezidenta. "Každý televízny kanál môže slobodne odvysielať svoj vlastný postoj, aj keď je provokatívny, ale toto sa musí diať za prísneho dodržania zavedených štandardov," varoval Saakašvili. Stanica Imedi počas sobotňajšej noci odvysielala falošné správy o invázii ruskej armády, ktoré doplnila autentickými zábermi z gruzínsko-ruskej vojny v auguste 2008. Súčasťou boli aj informácie, podľa ktorých Saakašviliho zavraždili, zatiaľ čo niektorí opoziční lídri sa postavili na stranu Rusov. Program vyvolal rozsiahlu paniku a televízia sa za svoje pochybenie musela ospravedlniť. Obhajovala sa pritom tvrdením, že chcela iba poukázať na to, "čo sa stane s gruzínskou spoločnosťou, ak sa nevzoprie voči ruským plánom". Bývalý opozičný kanál je podľa niektorých analytikov prepojený s gruzínskou vládou, skutočná vlastnícka štruktúra však zostáva záhadou. Stanicu Imedi počas protivládnych protestov v roku 2007 odpojila polícia a neskôr bola za sporných okolností odpredaná. Televíziu od minulého roka riadi Saakašviliho blízky spojenec Giorgi Arveladze, ktorý predtým pôsobil v prezidentskej kancelárii.
Príslušníci egyptských bezpečnostných síl zatkli izraelského novinára, keď sa spolu s africkými migrantmi snažil ilegálne prekročiť hranicu s Izraelom, informovali v pondelok noviny, pre ktoré pracoval. Egyptské úrady uviedli, že Izraelčan nemal pri sebe žiadne doklady ani peniaze, ale vyšetrovateľom povedal, že robil reportáž o afrických migrantoch smerujúcich z Egypta do Izraela. Izraelský denník Haaretz uviedol, že zadržaným novinárom je Jotam Feldman. Zatiaľ nie je jasné, či v čase, keď ho zatkli, pracoval s poverením zamestnávateľa. Izraelské ozbrojené sily oznámili, že sa usilujú o jeho prepustenie. Novinár si počas prechádzania hranice na ostnatom drôte zranil ruku, inak je v poriadku. Obaja predstavitelia hovorili pod podmienkou anonymity, nakoľko nie sú oprávnení o prípade hovoriť s médiami. Egypt má s Izraelom 250-kilometrovú hranicu, ktorá je prepravnou trasou pre migrantov, azylantov a drogových dílerov. Izrael nalieha na Egypt, aby nelegálne prechádzanie cez hranice zastavil.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reklamná pauza, môžete sa ísť...

Reklamná pauza, môžete sa ísť...

15. 3. 2010

Zomrel Charles Moore

Zomrel Charles Moore

Vo štvrtok zomrel Charles Moore - fotograf, ktorý zdokumentoval priebeh boja za ľudské práva v USA koncom 50-tych a začiatkom 60-tych rokov. Mal 79 rokov. Bol jediným fotografom, ktorý zachytil zatknutie Martina Luthera Kinga Jr. v roku 1958. Precestoval juh Spojených štátov amerických, aby sledoval a fotil každú dôležitú udalosť spojenú s ľudskými právami. Jeho fotografie preleteli svet prostredníctvom agentúry AP a vydali ich v americkom magazíne Life. V roku 1991 vyšla kolekcia jeho fotografií spolu s biografiou pod názvom Powerful Days: The Civil Rights Photography of Charles Moore.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Slnko v sieti- Nominácie

Slnko v sieti- Nominácie

Slovenská filmová a televízna akadémia oznámila nominácie na národné filmové ceny Slnko v sieti. Najviac, po deväť, majú snímky Nedodržaný sľub a Pokoj v duši. So šiestimi nasledujú Slepé lásky, s piatimi Bathory a Ako sa varia dejiny so štyrmi. Nedodržaný sľub a Pokoj v duši bojujú v kategórii Najlepší hraný film s Líštičkami, ktoré majú na konte dve nominácie. O sošku za réžiu budú súťažiť dokumentaristi Juraj Lehotský, Marko Škop a Jaroslav Vojtek, pričom ich snímky - Slepé lásky, Osadné a Hranica - súťažia o titul Najlepší dokumentárny film s filmom Ako sa varia dejiny Petra Kerekesa. V hereckých kategóriách za hlavné úlohy nominovali hercov Attilu Mokosa (Pokoj v duši), Karla Rodena (Bathory), Samuela Spišáka (Nedodržaný sľub) a herečky Réku Derszi (Líštičky), Annu Friel (Bathory), Inu Gogálovú (Nedodržaný sľub) a Terezu Nvotovú (Tango s komármi). Za mužský herecký výkony vo vedľajšej úlohe si nominácie vyslúžili Roman Luknár (Pokoj v duši), Ondřej Vetchý (Nedodržaný sľub) a Robert Więckiewicz (Pokoj v duši). V kategórii Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe majú nominácie Tereza Brodská (Tango s komármi), Helena Krajčiová (Pokoj v duši) a Zuzana Kronerová (Hodinu nevieš). Slávnostné udeľovanie cien sa uskutoční v historickej budove Slovenského národného divadla 27. apríla. Živý televízny prenos ponúkne televízia Joj. Informácie poskytla agentúre SITA výkonná viceprezidentka SFTA Zuzana Mistríková. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Mstí sa a prská

Mstí sa a prská
Denník SME vo svojom dnešnom vydaní pri spracovaní témy o vraj nehospodárnom nakladaní s pohonnými hmotami na Úrade na ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií profesionálne zlyhal. Už samotné titulky článkov „Ochrankári zarábajú na benzíne“, alebo „Šoféri politikov kšeftujú s benzínom za milióny“ majú žalovateľný rozmer, lebo konštatujú hrubo osočujúci fakt bez akéhokoľvek relevantného dôkazu. Autor článkov Marek Vagovič sa pritom opiera len o vyjadrenia jedného človeka, u ktorého je navyše preukázateľná negatívna motivácia. Šofér úradu Jozef Žaťko začal hovoriť o údajných nekalých praktikách po tom, čo bol na žiadosť izraelskej ambasády stiahnutý z pozície šoféra pre nezvládnutie svojich služobných povinností. Jednoznačne to potvrdila aj izraelská strana. Urazený Jozef Žaťko sa preto mstí a prská ničím nepodložené dezinformácie a invektívy na všetky strany, čím poškodzuje dobré meno Úradu na ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií, ktorý má vysoký kredit aj v zahraničí. Je známe, aký dôraz sa kladie na výber príslušníkov úradu. Uchádzači musia prejsť náročnými previerkami vrátene testu na detektore lží. Aj aktuálny prípad ale ukazuje, že z času na čas sa aj na takomto elitnom útvare nájde jednotlivec, ktorý zlyhá nielen profesionálne, ale napokon aj ľudsky. Ešte smutnejšie však je, že mu pritom ochotne asistuje denník SME. Čo na tom, že tak koná v čase, keď mu tečie do topánok a navyše až po 10 rokoch svojho pôsobenia na odbore dopravy, hlavne, že je tu možnosť kopnúť si do MV SR. Podaním Jozefa Žaťka sa zaoberá inšpekcia MV SR tak ako každým iným podaním. Tá zatiaľ vzhľadom na krátkosť času logicky nemohla dospieť k záverom, či je nejaká z týchto informácií pravdivá, alebo ide len o ohováranie. Denník SME však závery relevantnej inštitúcie nepotrebuje, ten už všetko vyšetril, všetko vie a preto je záver jasný - vinní sú pracovníci Úradu na ochranu ústavných činiteľov a diplomatických misií a podľa komentátora, ktorý je už chronicky obeťou vlastných emócií Lukáša Filu samozrejme aj minister vnútra. Ten by mal asi odstúpiť aj vtedy, keď upratovačka zabudne vyniesť smeti. Komunikačný odbor MV SR

Zomrel Peter Graves

Zomrel Peter Graves
Americký herec Peter Graves, ktorý sa preslávil predovšetkým v seriáli Mission: Impossible (1966 - 1973, 1988 - 1990), skonal v nedeľu 14. marca pred svojím domom na predmestí Los Angeles. Stalo sa tak len štyri dni pred jeho 84. narodeninami. Príčinou úmrtia bol podľa vyjadrenia lekárov srdcový infarkt. Peter Graves sa narodil 18. marca 1926 v meste Minneapolis ako Peter Aurness, pričom jeho predkovia prišli do USA z Nemecka a Nórska. Jeho starší brat James Arness bol taktiež herec. Graves debutoval v roku 1942 v dokumente Winning Your Wings a celkovo počas svojej kariéry účinkoval vo viac ako 70 filmoch a seriáloch. Jeho najslávnejšou postavou bol tajný agent Jim Phelps v seriáli Mission: Impossible, za ktorý v roku 1971 získal Zlatý glóbus. Okrem toho si ho diváci a diváčky môžu pamätať predovšetkým zo snímok Stalag 17 (1953), Lovcova noc (1955) alebo Pripútajte sa, prosím! (1980). V roku 1950 sa oženil s Joan Endress, s ktorou mal tri dcéry, Kelly, Claudiu a Amandu.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Na Gregora hory hučia, gazdovia ešte štyri týždne doma čučia

Na Gregora hory hučia,
gazdovia ešte štyri týždne doma čučia

Jednotka opäť horšie, Dvojka si polepšila , Trojka takisto.

JOJ a JOJ PLUS s miernym zhoršením.
Markíza sa zhoršila, stále je pod 30% , TV DOMA lepšie.

TA 3 sa konečne zlepšila.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ stúpol na desivých 10,75 %.

Markíza - 29.20 %

TV DOMA - 2.82 %

Jednotka - 13.76 %

Dvojka - 3.18 %

Trojka - 1.41 %

TV JOJ – 21.39 %

JOJ PLUS- 3.32 %

TA 3 - 1.73 %

Krajcer de facto odcháza

Krajcer de facto odcháza

Daniel Krajcer, člen manažmentu a moderátor politickej talkšou De Facto, dnes odchádza z televízie JOJ. Potvrdil to vedúci PR TV JOJ Jozef Gogola. Dôvodom je rozhodnutie dlhoročného moderátora politických diskusných relácií vstúpiť do politiky. Krajcer pôsobil v JOJ-ke od roku 2006 a zastával viacero pozícií v manažmente televízie. "Ďakujem Danovi za jeho prínos pre TV JOJ a želám mu v jeho ďalšej kariére veľa úspechov,“ povedal generálny riaditeľ TV JOJ Richard Flimel. "Je mi ľúto, že Daniel Krajcer opúšťa naše rady. Považujem ho za jedného z najlepších moderátorov diskusných relácií. V ďalšom pôsobení mu želám všetko dobré,“ dodal riaditeľ spravodajstva TV JOJ Roland Kubina. S odchodom Daniela Krajcera končí na televíznej obrazovke aj talkšou De Facto.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

P.S. Daniel Krajcer odchádza do strany Sloboda a Solidarita. Vysvetľuje sa tým aj jav, že Richarda Sulíka niekto pozval pred dvomi týždňami do diskusnej relácie. Do De facta. Sám Daniel Krajcer.

Čo som to nechcel povedať ?

Čo som to nechcel povedať ?
Foto : Tučko

14. 3. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Neznámi útočníci zastrelili honduraského novinára Davida Mezu v jeho rodnom meste La Ceiba, ležiacom asi 200 kilometrov severne od Tegucigalpy. Informovala o tom dnes tlačová agentúra DPA. Na 51-ročného rozhlasového a televízneho žurnalistu strieľali vo štvrtok večer iba niekoľko metrov od jeho domu, keď sa v aute pokúšal uniknúť. Motív vraždy nie je známy. Rodinní príslušníci uviedli, že novinárovi sa pred streľbou nikto nevyhrážal. Meza získal uznanie za prácu v elektronických médiách ako sú El Patio, Ceiba Vision, Abriendo Brecha a Radio America.
Venezuelský prezident Hugo Chávez vyzval dnes na reguláciu internetu po tom, ako miestny spravodajský portál zverejnil falošnú správu o zavraždení jedného z ministrov. "Internet nemôže byť otvoreným miestom, kde sa dá robiť a hovoriť hocičo. Nie, každá krajina si musí zaviesť vlastné pravidlá a normy," vyhlásil Chávez v televíznom príhovore. Odvolal sa pritom na nemeckú kancelárku Angelu Merkelovú, ktorá sa podľa neho nedávno vyjadrila v podobnom zmysle. Prezident súčasne vyzval generálneho prokurátora, aby okamžite zakročil proti populárnemu portálu Noticiero Digital, uverejňujúcemu politické analýzy a komentáre, ktorý falošnú správu o ministrovej smrti ministra zverejnil. Venezuelský ľavicový líder sa pravidelne dostáva do sporov s voči nemu kriticky naladenými médiami.
Copyright © TASR 2010
Taliansky súd vyniesol nad paparazzim Fabriziom Coronom ďalší rozsudok za vydieranie futbalistov kompromitujúcimi fotografiami. Odsúdili ho na štyri roky a tri mesiace nepodmienečne za vymáhanie 25 000 eur od francúzskeho útočníka Juventusu Turín Davida Trezegueta. Zároveň mu uložili pokutu v spomenutej výške ako kompenzáciu. Fotograf sa futbalistovi vyhrážal zverejnením záberu, na ktorom je Trezeguet v spoločnosti mladej ženy, nie jeho manželky. Už vlani v decembri dostal Corona trest na tri roky a osem mesiacov za vydieranie iných futbalistov, Taliana Francesca Coca a Brazílčana Adriana.
Írska polícia bez obvinenia prepustila troch moslimov podozrivých z plánovania vraždy švédskeho karikaturistu, ktorý nakreslil islamského proroka Mohameda s telom psa. Traja zvyšní muži a Američanka ostávajú vo vyšetrovacej väzbe. Zadržiavaní môžu byť do utorka, potom však musia byť buď obvinení, alebo prepustení, informovala v sobotu polícia. Írska polícia v utorok ráno počas razií v mestách Cork a Waterford v južnej časti krajiny zatkla šiestich mužov - troch Alžírčanov, Palestínčana, Chorváta a Líbyjčana - a jednu Američanku, vydatú za jedného z Alžírčanov. Stalo sa tak len niekoľko hodín predtým, čo americké úrady zverejnili obvinenie z terorizmu proti Colleen LaRoseovej, prezývanej Džihád Jane. Polícia ich podozrieva z plánovania vraždy Švéda Larsa Vilksa, autora karikatúry proroka Mohameda. Medzinárodná teroristická sieť al-Kájda ponúkla za jeho hlavu odmenu 100 tisíc amerických dolárov (vyše 73 tisíc eur). Zverejnenie karikatúry v roku 2007 vyvolalo pobúrenie moslimov na celom svete.
Internetový gigant Google si je na "99,9 percenta" istý, že prestane prevádzkovať vyhľadávaciu službu google.cn určenú pre čínsky trh. Uviedol to v sobotu denník Financial Times s odvolaním sa na zdroj blízky vedeniu firmy. Rokovania Pekingu a Google o tom, ako by spoločnosť mohla poskytovať nefiltrované výsledky vyhľadávania a zároveň neporušila čínske zákony, sa totiž očividne zastavili na mŕtvom bode. Google už vraj má detailný plán zastavenia čínskej vyhľadávacej služby. Aj keď definitívne rozhodnutie môže padnúť už čoskoro, Google z čínskeho trhu neodíde okamžite. Internetový gigant chce totiž ochrániť svojich zamestnancov a zamestnankyne od represií zo strany úradov, uviedla agentúra AP. Peking pritom v piatok varoval internetového giganta Google pred "následkami", ak neprestane odporovať čínskym zákonom. "Musíme chrániť naše národné záujmy, záujmy nášho ľudu, nemôžeme byť spokojní so žiadnymi informáciami, ktoré poškodia stabilitu našej spoločnosti, nášho systému a zdravie našich maloletých mladých ľudí," vyhlásil čínsky minister priemyslu a informačných technológií Jičong Li. "Čo musí byť zastavené, bude zastavené, čo musí byť blokované, bude blokované," dodal. "Ak zradíte čínske zákony a predpisy ... znamená to, že ste nepriateľskí, nezodpovední a budete musieť znášať následky," citoval jeho slová spravodajský portál news.bbc.com. Spoločnosť Google pohrozila v januári odchodom z čínskeho trhu, ak nebude môcť poskytovať necenzurované služby. Urobila tak po kyberútokoch z Číny. Peking na vyhlásenie reagoval chladne. Ministerstvo zahraničných vecí vyhlásilo, že firmy, ktoré chcú v krajine podnikať, musia dodržiavať čínske zákony.

Gruzínska televízna stanica, ktorá priniesla falošnú reportáž o prebiehajúcej ruskej invázii v krajine a informovala aj o údajnej vražde prezidenta Michaila Saakašviliho, sa za svoj čin ospravedlnila. "Ospravedlňujeme sa verejnosti za pokus, ktorý bol súčasťou spravodajskej relácie Chronika. Išlo o imitáciu a nemalo to nič spoločné s realitou," cituje hovorcu súkromnej televízie Imedi ruská tlačová agentúra RIA Novosti. Televízia sa bráni tvrdením, že jej cieľom bolo len poukázať na to, "čo sa stane s gruzínskou spoločnosťou, ak sa nevzoprie voči ruským plánom". Imedi podrobili tvrdej kritike zhodne najvyšší predstavitelia Gruzínska aj Ruska. Stanica v sobotu odvysielala autentické zábery z vojny medzi Gruzínskom a Ruskom z augusta 2008 s komentárom, že ruské tanky majú namierené do hlavného mesta Tbilisi a ruské letectvo bombarduje letiská a prístavy. Podľa miestnych médií vyvolali správy Imedi v celom Gruzínsku paniku a na záchranárskych telefonických linkách zaznamenali rekordný počet hovorov. Tlačová agentúra Interpress s odvolaním sa na informácie z nemocníc informovala, že počas poplachu dostali viacerí Gruzínci srdcové infarkty a niektorí z nich odpadli. Najväčšia panika prebiehala v meste Gori, ktoré v auguste 2008 utrpelo najvážnejšie škody. Stovky obyvateľov tam v sobotu opúšťali svoje domovy a utekali do obchodov nakúpiť si núdzové zásoby na prežitie. Konflikt spred takmer dvoch rokov podľa Ruska vypukol po tom, ako sa gruzínska armáda pokúsila prevziať kontrolu nad separatistickým regiónom Južné Osetsko. Rusko následne poslalo do oblasti, ktorý dovtedy nepriamo kontrolovalo, ďalšie vojská. Gruzínska strana však tvrdí, že konala v sebaobrane, keďže čelila ruskej invázii. Oba gruzínske separatistické regióny - Južné Osetsko aj Abcházsko - následne vyhlásili nezávislosť, ktorú Rusko uznalo. Konflikt vyhnal z domovov celkovo asi 200 000 ľudí.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.