DALITO!

6. 3. 2010

Český lev

Český lev

V pražskej Lucerne v sobotu večer po 17. raz odovzdali výročné ceny Českej filmovej a televíznej akadémie Český lev. Hlavnú cenu pre Najlepší film roka 2009 získala snímka Protektor, ktorá zároveň získala najviac sošiek. Z jedenástich nominácií premenila na víťazstvo šesť, vrátane nominácie za réžiu a scenár. Porazila tak film 3 sezóny v pekle, ktorý z jedenástich nominácií uspel v troch kategóriách, a drámu Kawasakiho ružu s deviatimi nomináciami. Novinku Jana Hřebejka ocenili dvakrát. Česká filmová a televízna akadémia ocenila Protektor aj v kategóriách Najlepšia réžia (Marek Najbrt), Najlepší scenár (Robert Geisler, Marek Najbrt a Benjamin Tuček), Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe (Jana Plodková), Najlepší strih (Pavel Hrdlička) a Najlepšia hudba (Midi Lidi). Víťazom kategórie Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe sa stal Kryštof Hádek vďaka snímke 3 sezóny v pekle. Českého leva za výkon vo vedľajšej úlohe v dráme Kawasakiho ruža získala Daniela Kolářová. Anna Polívková a Martin Pechlát z komédie Účastníci zájezdu (2006) vyhlásili víťaza kategórie Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe. Po sošku si prišla slovenská herecká legenda Ladislav Chudík, ktorý v dráme Kawasakiho ruža stvárnil bývalého vyšetrovateľa ŠTB. Cenu za dlhoročný prínos českému filmu udelili herečke Jane Brejchovej, známej z filmov Kráska v nesnázích (2006), Vlčí jáma (1957), Vyšší princip (1960) či Kdyby tisíc klarinetů (1964). Sošku prevzala jej dcéra Tereza Brodská, pretože Jana Brejchová nemohla na ceremoniál prísť pre silnú virózu a vysoké horúčky. Brodská odovzdala filmárom a filmárkam odkaz Brejchovej. „Nemáte na ňu zabudnúť, ešte by si rada natočila nejaký film,“ povedala. Magda Vášáryová a Jiří Schmitzer z filmu Postřižiny (1980) odovzdali cenu pre divácky najúspešnejší film uplynulého roka tvorcom a tvorkyniam romantickej komédie Líbaš jako Bůh. Z rúk dokumentaristiek Olgy Sommerovej a Heleny Třeštíkovej si sošku za Najlepší dokument prevzal Lukáš Přibyl za Zapomenuté transporty do Polska. Projekt Restaurované filmy Jana Špáty sa stal Audiovizuálnym počinom roka. Českého leva za Najlepší zvuk si prevzali Jakub Čech a Pavel Rejholec za prácu na snímke 3 sezóny v pekle. Sošku za Najlepší výtvarný počin odovzdali Jiřímu Bartovi za animovanú rozprávku Na půdě aneb Kdo má dneska narozeniny?. Cenu za kameru odovzdala kaskadérska dvojica Jaroslav Tomsa a Zdeněk Srstka Karlovi Oskarssonovi za 3 sezóny v pekle. Moderátori slávnostného odovzdávania Českých levov Bolek Polívka a Pavel Liška vyhlásili aj výsledky diváckych ankiet. Anketu o Najobľúbenejšieho žijúceho českého herca vyhral Ivan Trojan. Najobľúbenejšou žijúcou českou herečkou sa stala Eva Holubová. Hlasujúci a hlasujúce v ankete o najobľúbenejšiu filmovú hlášku vybrali vetu „Kde udělali soudruzi z NDR chybu?”, ktorá zaznela vo filme Pelíšky (1998). Počas večera venovali milión českých korún (približne 38,8-tisíca eur) mentálne postihnutým filmárom a filmárkam. Víťazi a víťazky 17. výročných filmových cien Český lev za rok 2009: Najlepší film: Protektor ; Najlepšia réžia: Marek Najbrt (Protektor) ; Najlepší scenár: Robert Geisler, Marek Najbrt a Benjamin Tuček (Protektor);Najlepší ženský herecký výkon v hlavnej úlohe: Jana Plodková (Protektor) ; Najlepší mužský herecký výkon v hlavnej úlohe: Kryštof Hádek (3 sezóny v pekle); Najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Daniela Kolářová (Kawasakiho ruža) ; Najlepší mužský herecký výkon vo vedľajšej úlohe: Ladislav Chudík (Kawasakiho ruža); Najlepšia kamera: Karl Oskarsson (3 sezóny v pekle) ; Najlepší strih: Pavel Hrdlička (Protektor) ; Najlepšia hudba: Midi Lidi (Protektor) ; Najlepší zvuk: Jakub Čech a Pavel Rejholec (3 sezóny v pekle) ; Najlepší výtvarný počin: Jiří Barta (Na půdě aneb Kdo má dneska narozeniny?) ;Najlepší dokumentárny film: Zapomenuté transporty do Polska; Audiovizuálny počin roka: Restaurované filmy Jana Špáty ; Divácky najúspešnejší film: Líbaš jako Bůh

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Independent's Spirit Awards

Independent's Spirit Awards

Snímka Precious: Based on the Novel Push by Sapphire o živote zneužívanej a týranej dospievajúcej matky ovládla odovzdávanie Film Independent's Spirit Awards. Popri ocenení pre najlepší film si z 25. ročníka udeľovania cien Spirit neziskovej organizácie Film Independent odniesla ceny za réžiu (Lee Daniels), ženský herecký výkon v hlavnej úlohe (Gabourey Sidibe), ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe (Mo'Nique) a scenáristický debut (Geoffrey Fletcher). Premenila tak všetkých päť nominácií, zatiaľ čo tvorcovia životopisnej drámy The Last Station, ktorá bola rovnako nominovaná na päť ocenení, odišli s prázdnymi rukami. "Minulý rok som sedel v porote a práve strihal Precious. Je to príjemné, naozaj príjemné," povedal Daniels pri preberaní ceny publiku. Herečka Gabourey Sidibe sa poďakovala filmovému štábu za to, že jej uľahčil dostať sa cez prvý film. "Som taká vzrušená. Ďakujem hercom, s ktorými som spolupracovala za to, že ma naučili hrať," uviedla Sidibe. Ocenená komediantka Mo'Nique, inak vážna kandidátka na zisk Oscara, vzdala na pódiu hold práve ocenenej "Gabby" Sidibe. V kategórii Najlepší prvý film ocenili drámu Crazy Heart, ktorá zároveň vyniesla Jeffovi Bridgesovi ocenenie za mužský herecký výkon v hlavnej úlohe. "Crazy Heart je pre mňa taký vzácny. Je to naozajstná perla v rámci nezávislých filmov," uviedol 60-ročný Bridges. Cenu Spirit za najlepší scenár získali Scott Neustadter a Michael H. Weber za romantickú snímku 500 dní so Summer. Za najlepší zahraničný film vyhlásili britskú drámu Škola života a najlepším dokumentárnym filmom sa stal Anvil! The Story of Anvil v réžii Sachu Gervasiho. Slávnostné odovzdávanie ocenení v kalifornskom Los Angeles moderoval britský komik Eddie Izzard. Prehľad víťazov a víťaziek 25. ročníka Spirit Awards: Najlepší film: Precious: Based on the Novel Push by Sapphire (producenti: Lee Daniels, Gary Magness, Sarah Siegel-Magness) ; Najlepšia réžia: Lee Daniels - Precious: Based on the Novel Push by Sapphire ; Najlepší prvý film: Crazy Heart (réžia: Scott Cooper; producenti: T Bone Burnett, Judy Cairo, Rob Carliner, Scott Cooper, Robert Duvall) ; John Cassavetes Award (cena pre film, ktorého rozpočet nepresiahol 500-tisíc dolárov; získavajú ju scenárista, režisér a producent): Humpday (scenár/réžia/produkcia: Lynn Shelton) ; Najlepší scenár: Scott Neustadter, Michael H. Weber - 500 dní so Summer Najlepší prvý scenár: Geoffrey Fletcher - Precious: Based on the Novel Push by Sapphire ; Najlepšia herečka v hlavnej úlohe: Gabourey Sidibe - Precious: Based on the Novel Push by Sapphire; Najlepší herec v hlavnej úlohe: Jeff Bridges - Crazy Heart ; Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe: Mo'Nique - Precious: Based on the Novel Push by Sapphire; Najlepší herec vo vedľajšej úlohe: Woody Harrelson - The Messenger ; Najlepšia kamera: Roger Deakins - A Serious Man ;Najlepší dokument: Anvil! The Story of Anvil - réžia: Sacha Gervasi ; Najlepší zahraničný film: Škola života - réžia: Lone Scherfig - V. Británia/Francúzsko ; Acura Someone to Watch Award: Kyle Patrick Alvarez - Easier With Practice ;Chaz & Roger Ebert Truer Than Fiction Award: Bill Ross, Turner Ross - 45365 ;Piaget Producers Award: Karin Chien - The Exploding Girl, Santa Mesa ; Cena Roberta Altmana (cenu získa režisér, vedúci kastingu a herecké obsadenie): A Serious Man - réžia: Ethan Coen, Joel Coen; vedúce kastingu: Ellen Chenoweth, Rachel Tenner; herecké obsadenie: Richard Kind, Sari Lennick, Jessica McManus, Fred Melamed, Michael Stuhlbarg, Aaron Wolff . Bližšie informácie prináša oficiálna stránka ocenení spiritawards.com.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !

5. 3. 2010

NCTO 2010- Nominácie

NCTO 2010- Nominácie


Powered by :
Ďalší ročnik súťaže o Najtrápnejšiu CELEBRITU Televíznej Obrazovky je tu. Minulý rok to bolo slabšie excelovali najmä niektoré celebritky , ktoré sa snažili na sebe úplne zbytočne upozorňovať. Musíme sa všetci snažiť, aby sme sa o rok zišli v zdraví a s lepšími nomináciami.

Bruno Ciberej- lebo je stále zebra .Erika Barkolová-podľa mňa neexistuje, vyklonoval ju Fero . Boris Kollár- kúpte mu, preboha, gumu. Braňo Mojsej- je cooooooool . Nora Mojsejová. pre peniaze prenajme aj clitoris .Fero Borovský- ním sa začalo aj farebné vysielanie .Peter Schutz- ním sa začína civilizácia. Richard Sulík- pretože si myslí, že je politik . Andrea Heringhová -matka za peniaze .

Slávnostné vyhlásenie výsledkov bez ankety bude 12 .3. 2010, v predvečer ankety OTO 2009

TA 3

TA 3

Televízia TA3 cez víkend v dňoch 6. a 7. marca odvysiela dokumentárny film Kataríny Zollerovej o ničivom zemetrasení na Haiti s titulom „Haiti – Boh nás opustil“. Reportérka TA3 Katarína Zollerová strávila v krajine postihnutej ničivou katastrofou celých 10 dní spoločne so slovenským záchranárskym tímom. Výsledkom jej práce je okrem už odvysielaných spravodajských materiálov 15-minútový autorský dokument, v ktorom diváci uvidia exkluzívne zábery z hlavného mesta krajiny Port-au-Prince. Dokument s názvom „Haiti-Boh nás opustil“ je zároveň osobnou výpoveďou reportérky Zollerovej a zachytáva atmosféru bezprostredne po katastrofe z rôznych uhlov pohľadu: „Nič emotívnejšie v novinárskej praxi ako týchto 10 dní v tragédiou poznamenanej oblasti som zatiaľ nezažila. Najťažší bol pre mňa pohľad na siroty a choré deti, ktoré zúfalo blúdili ulicami hlavného mesta,“ vyjadrila sa reportérka Zollerová. Dokumentárny film okrem samotných dôsledkov ničivej katastrofy zachytáva aj osobné výpovede obetí tragédie, ktoré prišli o strechu nad hlavou, o svojich blízkych, prácu niekoľkých svetových záchranárskych tímov či exkluzívny rozhovor s jedným zo šéfov miestneho gangu. TA3 odvysiela autorský dokument v nasledovných vysielacích časoch v rámci spravodajských blokov: v sobotu o 13:30, 15:30 a 17:30 a v nedeľu v blokoch o 8:30 a 13:30.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Nechcem byť hrubý, ale vy naozaj máte charizmu mokrej handry a prejav nižšieho bankového úradníka. Kto ste, nikdy som o vás nepočul, ani celá Európa.Síce zrejme ste kompetentný a schopný, ale tiež nebezpečný a nepochybujem o tom, že vaším zámerom je byť tichým vrahom európskej demokracie a európskych národných štátov. To bude zrejme tým, že pochádzate z Belgicka, ktoré vlastne ani nie je krajinou. Pane, vy nemáte vôbec žiadnu legitimitu pre výkon tejto funkcie a myslím, že hovorím v mene väčšiny britskej verejnosti, keď poviem, že vás nepoznáme, nechceme a čím skôr vás vykopnú, tým lepšie." Nigel Farage , britský poslanec Európskeho parlamentu

"Proti neveriacemu a odpadlíckemu Švajčiarsku by mal byť vyhlásený džihád všetkými prostriedkami. "Džihád proti Švajčiarsku, proti sionizmu a proti zahraničnej agresii nie je terorizmom. Akýkoľvek moslim na svete, ktorý má niečo do činenia so Švajčiarskom, je odpadlík, je proti islamu, proti Mohamedovi, proti Bohu a proti Koránu." Muammar Kaddáfí

„Na akú piču snímaš?“ Alexander Ovečkin

„Všelijakí samozvanci mi idú na nervy. To si aj ja môžem dať partiu desiatich ľudí dokopy, budeme sa volať Medvede a budeme robiť bordel po republike. Choďte sa pozrieť do Rakúska alebo do Nemecka, ako tam chránia prírodu a aké sú tam strediská. Tatranci vedia akurát za hajzlíky a parkoviská vyberať obrovské prachy.“ Jozef Ďuračka, SNS

Z výsledkov kontroly premiéra vyplýva, že uplynulé 4 roky boli charakterizované heslom: ,,Čo rok, to minister, čo minister, to katastrofa.“ Zo stanoviska strany MOST - HÍD

„Nebudem robiť reklamu ani blatu, ani hline, ani inej skulptúre z iného materiálu. Hlinovo správanie mi pripomína zvieratko, ktorému to pomalšie dochádza, a keď mu to dôjde, tak robí I-Á". Rafael Rafaj

"Parlament má svoju úroveň a pán Hlina, neviem, akú úroveň dosahuje, kam patrí. Ak si niekto myslí, že on jediný má patent na rozum...Na psychiatrii je veľa takých ľudí, ktorí si myslia, že sú nenahraditeľní, a že oni majú jediní patent". Tibor Cabaj

„To je o rozprávke?“ Rafael Rafaj reaguje na Ficove slová, podľa ktorých je envirorezort „prekliate“ ministerstvo.

„ Je nevlastenecké predávať emisie za polovicu oproti susedným štátom a robiť z občanov Slovenska chudákov Slovenským občanom hrozí, že pre zbabraný obchod s emisiami, pri ktorom štát prišiel o takmer dve miliardy korún, budú spievať štátnu hymnu s prázdnym žalúdkom. Premiér je právnik. Dúfam, že aspoň priemerný. Neviem, na koho chce teraz podávať žalobu, keď firma zanikla.“ Pavol Frešo

„Poplatky bánk sú regulované trhom a konkurenciou.“ Jozef Barta, predseda predstavenstva UniCredit Bank.

"Ak sa Mosad chce poučiť, ako maskovať a meniť výzor, môžeme im poslať školiteľa z dubajskej polície, ktorý ich to naučí.Mosad ... používa metódy spred 20 rokov. Spôsob ich prestrojenia je hlúpy a naivný. Stále používajú parochne!" Záhí Chalfán Tamín , šéf polície v Dubaji

"Tu točil ten jebnutý Jackson". Rytmus

4. 3. 2010

PRAVDOKLAMÁRI 37 ?

PRAVDOKLAMÁRI 37 ?

Ministerstvo školstva tvrdí, že denník Pravda dnes uviedol v článku "Mikolaj šafári. Je mu to jedno" nepravdivé informácie. Rezort má výhrady najmä k tvrdeniu, že tisíce eur štát prerobí na technike, ktorú nakupuje minister školstva Ján Mikolaj. "Toto tvrdenie je hrubo zavádzajúce. Ministerstvo školstva vyhlásilo súťaž na 28 druhov tovarov a 11 druhov služieb. Tento postup je bežne zaužívaný, nakoľko nie je možné, aby ministerstvo obstarávalo každú položku zvlášť. Jediným kritériom na vyhodnotenie ponúk bola najnižšia celková cena s DPH za predmet zákazky," uviedlo vo svojej reakcii ministerstvo školstva a dodalo, že "na základe tohto kritéria komisia na vyhodnotenie ponúk vyhodnotila predložené ponuky a odporučila MŠ SR uzavrieť rámcovú dohodu s firmou Datalan". Ministerstvo školstva argumentuje tým, že ceny IT produktov v čase klesajú, preto je ich porovnávanie s ponukami rôznych predajcov na internete, často akciovými, nekorektné a aj na pokles cien podľa ministerstva rámcová dohoda pamätá. "Redaktorka navyše porovnáva neporovnateľné, keď „opomína“, že v cene produktu uvedeného na internete nie sú zahrnuté dopravné náklady, inštalácia v mieste dodania a zaškolenie v sídle kupujúceho," píše sa v stanovisku ministerstva. Za nepravdivé tvrdenie označilo ministerstvo aj ďalšiu informáciu v článku, že Mikolajov rezort nakúpil 500 veľkoplošných interaktívnych tabúľ SmartBoard, lebo rezort ešte ani jednu tabuľu nekúpil. "Ministerstvo školstva teda uzavrelo na základe výsledkov verejného obstarávania rámcovú dohodu s firmou Datalan, ktorá predložila najnižšie ceny," konštatuje sa v reakcii na článok. Ministerstvo školstva sa ohradzuje aj proti vyhláseniu "anonymného manažéra anonymnej firmy“, ktorý údajne podľa denníka Pravda uviedol: “...ostatní vedeli, že je to dopredu dohodnuté.“ Zverejnením takéhoto výroku sa cítia dotknutí zamestnanci MŠ SR, a preto pripravuje ministerstvo podanie žaloby na denník Pravda. Denník dnes napísal, že na zákazke za 9,6 milióna eur, ktorú dostala firma Datalan, mohol štát ušetriť. Spoločnosť dodá školám stovky počítačov, notebookov, tlačiarní či USB kľúčov. Podľa Vestníka Úradu verejného obstarávania rozhodla v prospech Datalanu v konkurencii ďalších dvoch uchádzačov najnižšia cena. Pravda píše, že objednané USB kľúče kúpi štát o polovicu drahšie ako v klasickom obchode, cena takmer dvoch tisícov počítačov je o 30 percent vyššia ako vo veľkoobchode. Spoločnosť Datalan tvrdí, že cena dodávky výpočtovej techniky a príslušných služieb zodpovedá náročnosti a predmetu zákazky. Porovnávať zmluvné ceny s maloobchodnými vraj nie je namieste. "Považujeme to za irelevantné z dôvodu, že naša cena obsahuje okrem iných služieb aj distribúciu, príslušenstvo, predĺženú záruku a servisné zásahy do 24 hodín," uviedla pre Pravdu marketingová riaditeľka Datalanu Eva Medvecká. Minister školstva Ján Mikolaj (SNS) denníku povedal, že verejnú súťaž nerobil preto, aby ušetril čo najviac peňazí. "Verejné obstarávanie má vygenerovať optimálnu cenu, nie najnižšiu," tvrdil Pravde Mikolaj. Šéf mimovládnej organizácie Transparency International Slovensko Gabriel Šípoš je zas presvedčený, že zmyslom centrálneho verejného obstarávania je práve snaha dosiahnuť nižšiu cenu než je maloobchodná. Od ministra by skôr očakával previerku celej veci a nie jednoznačné konštatovanie, že je všetko v poriadku. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Najväčšia drzosť roka

Najväčšia drzosť roka
Za člena Rady STV kandiduje a do druhého kola postúpil Vladimír Jeffo Minařík a Rady STV. Vraj budú spolu s Rafaelom zastupovať Mini Talent Show a Chodili sme spolu.

TO JE TV !

TO JE TV !

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
BEZ STV 1.*TELEVÍZNE NOVINY -Markíza - 21.6%, 48.6 % ; 2. Ordinácia v ružovej záhrade IV. –Markíza; 3. *NOVINY TV JOJ -TV JOJ ;4.Ordinácia v ružovej záhrade IV. –Markíza;5. *Športové noviny- Markíza;6. Jack Hunter a Stratený poklad Ugaritu -Markíza ;7.Ordinácia v ružovej záhrade IV. – 8. Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza; 9.NAJLEPŠIE POČASIE -TV JOJ ; 10. *ŠPORT -TV JOJ ;11. Smotánka- Markíza; 12.*Panelák -TV JOJ; 13. *Rýchle Televízne noviny- Markíza;14. Lampáreň- Markíza; 15. *Počasie- Markíza ;16. Lúpež po taliansky- Markíza;17. Panelák - čo ste nevideli- TV JOJ ; 18. *KRIMI NOVINY- TV JOJ; 19. Rebelka proti svojej vôli- Markíza; 20. *Súdna sieň -TV JOJ; 11.3 %,33.0%.

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

Veselú Veľkú noc

Veselú Veľkú noc

3. 3. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Afganská vláda chce zakázať vysielanie živých spravodajských vstupov z dejísk útokov islamistov, pretože má dôkazy, že militanti z hnutia Taliban ich využívajú na koordináciu svojich bojovníkov. Informoval o tom v utorok hovorca afganského prezidenta. Vláda tým reagovala na incident z minulého týždňa, keď päť samovražedných atentátnikov zaútočilo na dva penzióny v centre Kábulu, pričom prišlo o život 17 ľudí vrátane 11 cudzincov, občanov Indie a západných krajín. "Živé vysielanie z dejiska útokov v minulosti využil nepriateľ, aby inštruoval svojich ľudí," uviedol hovorca prezidenta Hamída Karzaja. "Chceme zabezpečiť dve veci: Ochrániť život novinárov a vytvoriť mechanizmus, ktorý zaručí, že nepriateľ nezneužije prime prenosy na riadenie svojich ľudí v dejisku incidentu. Tým sú ohrozené nielen bezpečnostné zložky, ale aj civilisti a novinári," povedal hovorca. Zákaz by sa podľa neho mal vzťahovať na miestne i zahraničné médiá prinášajúce správy priamo z Afganistanu. Spojené štáty, ktoré sú hlavným podporovateľom afganskej vlády, sú proti obmedzeniu prístupu novinárov. "Je samozrejmé, že podporujeme slobodu tlače. Nemáme radi obmedzenia tlače," vyhlásil osobitný vyslanec USA pre Afganistan a Pakistan Richard Holbrooke. Zároveň však dodal, že obava afganskej vlády je "legitímna".

Francúzsky minister zahraničných vecí Bernard Kouchner počas návštevy v Srbska a Kosova nazval novinára bláznom a odporučil mu navštíviť psychiatra. Ostrej kritike podrobil Nezávislý zväz srbských novinárov (NUNS) šéfa francúzskej diplomacie Bernarda Kouchnera, ktorý počas svojho pobytu v Srbsku a Kosove hrubo urazil spravodajcu Hlasu Ameriky Budimira Ničiča. Namiesto toho, aby odpovedal na otázku , týkajúcu sa obchodovania s ľudskými orgánmi osôb, unesených na území Kosova v čase, keď bol v tejto časti Balkánu šéfom misie OSN, označil minister zahraničných vecí Francúzska tohto novinára za duševne chorého a odporučil mu, aby navštívil psychiatra. NUNS označil za neprijateľné, aby úradujúci šéf francúzskej diplomacie, ktorý je pôvodným povolaním lekár , odmietol prijateľnou formou zareagovať na obvinenia, týkajúce sa jedného z najväčších škandálov, ktoré v Kosove vypukli počas jeho úradovania na čele misie OSN, píše agentúra TANJUG.

Copyright © TASR 2010

RADA STV

RADA STV
Novými členmi Rady Slovenskej televízie na šesťročné funkčné obdobie sa stali Marta Danielová, Martin Kabát, Miriam Letašiová a Ivan Podstupka. Rozhodli o tom poslanci Národnej rady v tajnom hlasovaní. Do druhého kola postupujú Vladimír Minařík a Ľubomír Šišák, parlament potrebuje zvoliť ešte jedného člena Rady STV. Za člena Dozornej komisie STV zvolili poslanci Jaroslava Pápaya. Plénum v tajných voľbách zvolilo i členov Rozhlasovej rady. Stali sa nimi Marián Grupáč, Ľubomír Guman, Stanislav Háber, Gabriela Rothmayerová a Ján Sabol.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

HOREHRONIE STRIKES BACK

HOREHRONIE STRIKES BACK

Autori víťaznej skladby národného kola Eurovision Song Contest 2010 Horehronie textár Kamil Peteraj, skladateľ Martin Kavulič a manažér speváčky Kristiny Braňo Jančich sa rozhodli podať žalobu v súvislosti s tvrdeniami týždenníka Plus 7 dní a denníka Plus 1 deň, že pieseň je ukradnutá. V minulotýždňovom vydaní sa autorka Kristína Dugovičová opierala o vyjadrenia Yvetty Kajanovej z Katedry hudobnej vedy na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Podľa nej je Horehronie kópiou macedónskej skladby Oj, devojče. Pre Plus 7 dní povedala, že ide o totožnú základnú melódiu a harmonický pôdorys, dokonca ešte aj na presný počet taktov. "Hudobný materiál sa vyznačuje istou mierou tematickej príbuznosti, ale melódie nemožno nazvať totožnými. Harmonizácia melódií nie je predmetom ochrany autorského práva. Nie je totiž v možnostiach tonálne funkčného systému, ktorý je v kultúre používaný prakticky od obdobia baroka, používať harmonické funkcie tak, aby nedošlo k už použitým postupom," uviedol v odbornom posudku dirigent, skladateľ a člen kontrolnej komisie vo výbore SOZA Anton Popovič. "Témy oboch skladieb pozostávajú zo štruktúr štvortaktových fráz. Štvortaktová fráza je najrozšírenejšou metrickou štruktúrou hudobnej frázy, podporovať tézu o totožnosti melódií v tejto súvislosti je irelevantné," dodal. Tento názor zastáva aj hudobný teoretik Oskar Lehotský. "Formová štruktúra slohy obidvoch piesní má rozsah 16 taktov, z ktorých porovnateľné boli iba štyri, čo činí iba štvrtinu z celkového motivicko-tematického materiálu. Po hudobno-teoretickej analýze troch zložiek hudobnej reči som dospel k záveru, že tieto piesne sú si z hľadiska melodiky podobné približne z troch až štyroch percent a rytmická podobnosť je takmer nulová. Najpodobnejšia je v spomínaných štyroch taktoch harmónia, ktorá však nie je predmetom autorského práva," vysvetlil. Na dnešnej tlačovej besede sa k problému s plagiátorstvom vyjadril aj dirigent a hudobný skladateľ Rudolf Geri. "Jediný súvis medzi týmto skladbami je v tom, že ide o hudbu. Oj, devojče má sedem tónov, Horehronie päť," uviedol. "Pieseň som zložil na Kamilov text, bolo to urobené do hodinky. Pesničku Oj, devojče som nikdy predtým nepočul," povedal skladateľ Martin Kavulič. "Pani Kajanová je odborníčkou špecializujúcou sa na oblasť cirkevnej a džezovej hudby a nie na etnopop a etnickú hudbu. Svojimi ľahkovážnymi výrokmi výrazne napomohla k spochybneniu originality skladby Horehronie a ak sú pravdivé a neskreslené jej tvrdenia v Plus 7 dní a v Plus 1 deň, bude musieť tieto výroky obhájiť v súdnom konaní," potvrdil manažér Braňo Jančich.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Na Slovensku NIKTO neklame !

Na Slovensku NIKTO neklame !

Redaktori denníka SME nedostali odpoveď na otázku, ktorú položili premiérovi Robertovi Ficovi a ministrovi Jozefovi Medveďovi na tlačovej besede po kontrole na ministerstve životného prostredia. Fico odmietol odpovedať a pracovník tlačového oddelenia zobral mikrofón redaktorke. Redaktorka denníka Katarína Ragáčová na výzvu hovorkyne ministerstva Jany Kaplanovej položila premiérovi a ministrovi envirorezortu Jozefovi Medveďovi otázku o zrušení obchodnej zmluvy s firmou Interblue Group. "Pani redaktorka, všetko bolo povedané a denníku SME neodpovedáme. Ďalšia otázka, nech sa páči," uviedol premiér. Na premiéra zareagoval redaktor portálu sme.sk Eugen Korda. "Prečo neodpovedáte denníku SME?," opýtal sa. "Lebo denník SME od rána do večera klame a zavádza. Nech sa páči, ďalšia otázka," povedal Fico. "Vy tiež klamete a zavádzate a my sa vás napriek tomu pýtame," zakontroval Korda. Fico ani Medveď už potom na redaktorov SME nereagovali.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Do pozornosti prezidenta

Do pozornosti prezidenta

Novoschálený zákon na podporu vlastenectva nie je v súlade je v súlade so všeobecne - záväznými právnymi predpismi a je v v príkrom rozpore so Zákonom o STV, Zákonom o Slovenskom rozhlase a Zákonom o vysielaní a retransmisiii , predovšetkým v ustanoveniach, ktoré sa týkajú povinnosť verejnoprávnych médií : „(4) Vysielateľ na základe zákona je ďalej povinný a) zabezpečiť v dennom programe hranie štátnej hymny Slovenskej republiky v čase od 23:30 hodiny do 00:30 hodiny tak, aby hranie štátnej hymny Slovenskej republiky bolo predelom medzi programovými zložkami a nebolo súčasťou reklamy a ani nenasledovalo bezprostredne pred reklamou alebo po reklame, b) zaradiť v rámci svojej programovej služby v deň štátneho sviatku alebo pamätného dňa program, ktorý je obsahovo a tematicky zameraný na štátny sviatok alebo pamätný deň.“

Tieto povinnosti neprislúchajú nijakému inému zákonu, iba Zákonu o STV a Zákonu o vysielaní a retransmisii.

Preto budú musieť byť tieto ustanovenia týmito médiami ignorované, pokým rady nerozhodnú inak, čo im však zákona neprináleží...

A náklady na program, ktorý je obsahovo a tematicky zameraný na štátny sviatok alebo pamätný deň budú , samozrejme, kompenzované. Zákon paradoxne určuje menej, než je realita. Určuje vlastne len jeden tématický program na štátny sviatok alebo pamätný deň . Verejnoprávne médiá robia v tie dni množstvo špeciálnych programov, zákon určuje menej.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Výdavky do online reklamy vlani klesli. Ako agentúru SITA informovala výkonná manažérka Asociácie internetových médií Veronika Pizano, objem výdavkov do internetovej reklamy na členských serveroch Asociácie internetových médií dosiahol vlani 23,3 milióna eur, čo je v porovnaní s rokom 2008 pokles o 5,4%. "Ide o prvý pokles od roku 2004, z ktorého pochádzajú prvé údaje výdavkov do reklamy v internete. Na poklese sa podpísal najmä posledný kvartál uplynulého roka, v ktorom boli výdavky nižšie až o 20%," informovala ďalej Asociácia internetových médií. Medzi typmi internetovej reklamy si nadpolovičný podiel udržiava bannerová reklama s 52% (12,1 mil. €), na druhom mieste s 22% je riadková inzercia (5,7 mil. €) a na treťom vyhľadávanie so 16% (3,8 mil. €). "V medziročnom porovnaní zaznamenali výrazný nárast kreatívne reklamy, tzv. rich media (+155%). Ako sa ďalej uvádza v tlačovej správe, vlani začala Asociácia internetových médií zverejňovať percentuálne rozdelenie súčtu príjmov z bannerovej reklamy a rich médií podľa jednotlivých odvetví. V minulom roku tak najviac do online reklamy investovalo telekomunikačné (23%), finančné (16%) a motoristické odvetvie (15%). Štvrté miesto patrí potravinárskemu tovaru s 8,5% a na piatom mieste sú iné rôzne služby s 8,3%, ktoré zahŕňajú napríklad reklamu na realitné služby alebo reklamu na vzdelávanie. Asociácia internetových médií funguje od mája 2005 ako asociácia slovenských médií na internete, ktorej hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má 29 riadnych členov. Objemy za štvrtý kvartál roka 2008 nahlásilo 25 členov. Objemy za štvrtý kvartál roka 2009 nahlásilo 30 členov. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

2. 3. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Mexického novinára Rodolfa Rincona Taracenu, ktorého uniesla narkomafia v roku 2007, rozsekali na kusy a spálili v sude. TV stanica CNN citovala vyhlásenie generálnej prokuratúry mexického štátu Tabasco. Osud reportéra objasnili výpovede ľudí, ktorí sú podozriví z jeho únosu. Rincona vraj zabili pre články o obchode s drogami v meste Villahermosa, ktoré písal pre denník Tabasco Hoy. Za jeho vraždu je zodpovedný vplyvný drogový kartel Los Zetas, ktorého lídra Josého Akala Sosu spolu s ďalšími členmi zatkli za únos novinára ešte v roku 2007. Informácie od zadržaných priviedli vyšetrovateľov do podozrivej nehnuteľnosti, kde našli v sudoch pozostatky najmenej piatich tiel. Testy DNA boli neúspešné, keďže telá boli zuhoľnatené Podľa prokuratúry všetky obete sťali, rozsekali a potom spálili. Prokuratúra zverejnila podrobnosti o vražde reportéra pod tlakom medzinárodných novinárskych organizácií. Tento rok už v Mexiku zavraždili troch novinárov. Hlavnú rolu v pripravovanom televíznom seriáli Luck, notorického hazardného hráča, stvárni oscarový herec Dustin Hoffman. Informoval o tom filmový magazín Empire na svojej webovej stránke. Produkovať a pilotnú časť aj režírovať bude Michael Mann. Za dramatickým seriálom z prostredia konských dostihov stojí David Milch, tvorca seriálov Newyorskí policajti (1993-2005) a Deadwood (2004-2006). Hoffman si zahrá Acea Bernsteina, ktorého práve prepustili z väzenia. Dennis Farina získal rolu jeho spoločníka a šoféra Gusa Economoua a John Ortiz charizmatického trénera z Peru. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. Generálny riaditeľ BBC Mark Thomson informoval zamestnancov, že zmenami by sa malo ušetriť 660 miliónov libier (728,62 mil. eur), ktoré investujú do "skvalitnenia programovej štruktúry". Podľa odborárov je ohrozených 600 pracovných miest z dôvodu zatvorenia ázijskej stanice so spravodajstvom, zábavou, hudbou a kultúrnym servisom. Počet zamestnancov internetovej sekcie by sa mohol znížiť o 25 percent. Obsah na internete by sa mal zredukovať na polovicu. Podľa BBC sa počet poslucháčov BBC Asian Network prepadol na 360.000 za týždeň. Podľa BBC sa ázijská populácia stala príliš "zložitou" na to, aby ju mohla osloviť jedna stanica. Novinársky odborový zväz Veľkej Británie a Írska (National Union of Journalists of UK and Ireland, NUJ) pohrozil, že bude bojovať proti snahe BBC "sledovať komerčné a politické záujmy". Podľa mediálnych analytikov budú škrty vo vysielaní BBC, ktoré ešte musia byť schválené, znamenať prelomový boj v jej 88-ročnej histórii. Copyright © TASR 2010

ŽEBY SKUPINKA ?

ŽEBY SKUPINKA ?

SDKÚ-DS považuje spôsob, akým denník SME vo svojom dnešnom vydaní interpretoval výsledky primárnych volieb SDKÚ-DS za manipuláciu, keďže spojil tri zásadne odlišné spôsoby voľby do jednej. O nemožnosti porovnávania počtu odovzdaných hlasov na jednotlivých kandidátkach svedčia aj nasledovné fakty: V prípade voľby lídra SDKÚ-DS bolo uplatnených 4 338 hlasov. Každý člen mal k dispozícii len jeden hlas. Išlo navyše o vylučujúcu voľbu medzi dvoma kandidátmi. V prípade kandidátky Prezídia SDKÚ-DS bolo uplatnených 21 150 hlasov. Každý člen mal k dispozícii päť hlasov. V prípade kandidátok regiónov a združení bolo uplatnených 59 991 hlasov. Každý člen mal k dispozícii 10 – 15 hlasov. Denník SME ale napriek týmto faktom účelovo interpretoval a spojil 3 rozdielne volebné postupy do jedného zoznamu. Preto ani názov článku v denníku SME, ani interpretácia uvedených faktov nie sú pravdivé. Tlačová služba SDKÚ-DS

STV NEWS

STV NEWS

Mimoriadna tlačová konferencia so zástupcami Slovenskej televízie, autormi víťaznej eurovíznej skladby Horehronie, interpretkou Kristinou aj odborníkmi z hudobnej branže sa uskutoční zajtra, v stredu 3. marca o 11.00 h vo výškovej budove STV, projekčnej miestnosti P1, Mlynská dolina. Predmetom tlačovej konferencie bude minulotýždňové škandalizovanie piesne Horehronie týkajúce sa plagiátorstva. Na tlačovej konferencii sa zúčastnia: Kristina - interpretka Horehronia ,Martin Kavulič - autor hudby , Kamil Peteraj - autor textu ,Braňo Jančich - vydavateľ a manažér Kristiny . Za odbornú obec: Rudolf Geri - hudobný skladateľ a dirigent , Oskar Lehotský - hudobný teoretik .

PRAVDOKLAMÁRI 36 ? UŽ NEBUDÚ...

PRAVDOKLAMÁRI 36 ?
UŽ NEBUDÚ...
Som nemilo prekvapený, že denník Pravda vo svojich 2 článkoch "Rektor z Trenčína opúšťa školu až po pornoškandále" a "Koniec rektora" v sobotňajšom vydaní (27. 2. 2010) opätovne prináša klamlivé a zavádzajúce informácie o mojej osobe. I napriek tomu, že v mojich oficiálnych vyhláseniach pre médiá a nakoniec i v rozhovore pre TASR (26. 2. 2010) boli uvedené konkrétne fakty viažuce sa k mojej osobe, redaktori Pravdy ich ignorujú v rozpore s tlačovým zákonom a pokračujú v jednostrannej dezinformačnej kampani. Pre objektivitu uvádzam nasledujúce argumenty: 1. Vôbec nie je pravda, že školu opúšťam až po pornoškandále. Svoju demisiu z postu rektora som podal ešte 19. 1. 2010. 2. V žiadnom prípade som nechcel zostať ani na inom poste, o čom som verejne deklaroval vo svojich niekoľkých tlačových vyhláseniach. 3. Ohradzujem sa voči vymyslenej cieľavedomej akejsi emailovej pornohre. Pravosť tejto nezmyselnej fikcie nech posúdia odborníci a nie zaujatí jednotlivci. 4. Opätovne je klamstvom, že na odchod z postu rektora ma vyzvala Slovenská rektorská konferencia. Tá o mojej osobe vôbec nerokovala. Je to len hlas jednej osoby – rektora Žilinskej univerzity, ktorý má asi záujem o pohltenie časti Trenčianskej univerzity. 5. Zavádzaním je aj názor komentátora Erika Potockého, ktorý celkovo spochybňuje moje pôsobenie na akademickej pôde. Jeho neznalosť o mojich pedagogických, bádateľských a vedeckých aktivitách mu umožňuje absolútnu slobodu v úsudku, že som si v týchto oblastiach... "ani nevrzol". Ak by naozaj chcel zistiť pravdu, stačí kontaktovať Slovenskú národnú knižnicu v Martine. 6. Veľmi sa teším na to, či Pravda bude o tejto kauze v rovnakom rozsahu informovať aj o výsledkoch trestného konania a prípadnom rozhodnutí súdu.
doc. Ing. Miroslav Mečár, Csc. rektor TnUAD do 28. 2. 2010 (do 24.00 h)

Audiovizuálny fond NEWS

Audiovizuálny fond NEWS
Odborné komisie audiovizuálneho fondu (AF) posúdili na základe prvej výzvy AF celkovo 168 projektov, v ktorých žiadatelia požadovali podporu vo výške 9.450.673 eur. Fond sa v tejto výzve zameral na podporu hraných, dokumentárnych, animovaných a audiovizuálnych diel pre detského diváka do 12 rokov, ako aj na produkciu školských a experimentálnych filmov. TASR o tom informoval Andrej Obuch, manažér komunikácie AF. Z uvedených projektov bolo podporených 88 v celkovej sume 1.266.300 eur. Najväčší počet projektov komisie podporili v oblasti dokumentárnych diel, a to 26 v celkovej sume 154.500 eur. Najvyššie finančné prostriedky boli uvoľnené pre oblasť audiovizuálnych diel, vo výške 541.300 eur, uviedol Obuch. Prvá výzva AF sa stretla s veľkou odozvou žiadateľov. Jej štatistické ukazovatele prevyšujú porovnateľné údaje z predchádzajúceho grantového programu ministerstva kultúry AudioVízia. Počet 168 žiadostí hodnotených v prvej výzve fondu je takmer o 65 percent vyšší než priemerný ročný počet žiadostí, ktoré žiadatelia predkladali v rovnakých oblastiach do ministerského grantového programu počas predchádzajúcich štyroch rokov. Bezprostredne po vyhodnotení prvého kola pokračuje činnosť AF kontinuálne ďalej, pretože 1. marca 2010 sa skončila lehota na predkladanie žiadostí k druhej výzve fondu, ktorá je tentoraz zameraná najmä na produkciu a distribúciu audiovizuálnych diel.
Z 88 projektov iba osem podporených bolo pre spoločnosť Trigon Production, ktorá patrí Patrikovi Paššovi, inak predsedovi Rady Audiovizuálneho fondu. Ani podpredsedníčka rady Petronela Kolevská neobišla nasucho, takisto väčšina členov komisií si tie podstatné projekty schválila. Audiovizuálny fond tak svoje opodstatnenie ukázal takmer ihneď. / Pozn. : Autor sa podieľal na neschválenom projekte /.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané a © 2010 Lepsieinformacie.sk

Niňajov svet

Niňajov svet

Dobry den , Povodne som chcel napist rade stv, a dufam ze sa tam moj mail aj dostane.
Vazena rada stv, myslim si (a nie je to len moj nazor, su nas tisice...) ze komentovanie pana Ninaja nie je zrovna to najlepsie, co mozete slovenskemu danovemu a koncesionarskemu poplatnikovi ponuknut. Je mi jedno kto je pan Ninaj, alebo kto za nim stoji, ale jeho komentovanie je za zenitom, rovnako ako aj on. Nema snad uz dochodkovy vek? Ak ano, a napriek tomu pracuje dalej, mal by komentovanie prenechat nie len mladsim kolegom, ale hlavne komentatorsky lepsie vybavenim panom, ktori by rozhodne dostojnejsie komentovali zapasy SVK repre. Nech si pan Ninaj komentuje skoky na lyziach, seversku kombinaciu, ci ine sporty, ale hlavne nech je co najdalej od hokeja. Prosim Vas, bolo by mozne taketo nieco zariadit? Pan Ninaj keca len preeto, aby kecal. Nic konstruktivne, nic zaujimave. Na jeho komentovani su zaujimave len jeho brebty, ktorych je neurekom. Ved posudte sami:
Ivan Niňaj - Puk zastavila až kovová konštrukcia z umelej hmoty Ivan Niňaj - A teraz nastupuje Kriškov útok s Kriškom na čele
S pozdravom a zelanim pevneho zdravia

1. 3. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS Ali Hekmat

Šesť novinárov a opozičných vodcov, zadržiavaných pre podozrenie z účasti na povolebných nepokojoch v Iráne, prepustili z väzenia na kauciu. Informovali o tom dnes iránske médiá. Stovky ľudí zatkli po sporných júnových prezidentských voľbách a pri tvrdých zásahoch vlády proti opozičných stúpencom, ktoré nasledovali po povolebných protestoch. Opozícia tvrdí, že prezident Mahmúd Ahmadínežád zvíťazil iba vďaka podvodom s hlasmi voličov. Medzi prepustenými sa nachádzali novinári Mašalláh Šamsulvaezín, Abdulréza Tadžik a Muhammad Džavád Muzaffar, ako uviedli dnešné vydania denníka Bahar a ďalších novín. V nedeľu večer 28. februára boli na slobodu prepustení aj aktivisti Alí Hekmat a Behrang Tunekabuní a profesor Teheránskej univerzity na dôchodku Muhammad Sádik Rabbání. Prepustenie zadržaných je pravdepodobne symbolickým gestom pred iránskym Novým rokom, ktorý bude krajina sláviť v marci. Vtedy úrady už tradične prepúšťajú na slobodu niektorých väzňov.

Súd v palestínskej Gaze rozhodol, že britský novinár Paul Martin, zadržiavaný v pásme Gazy, pobudne vo väzení ďalších 15 dní. Oznámil to dnes jeho obhajca Šarabíl Zajím. Po uplynutí tejto lehoty ho buď budú musieť obviniť, alebo ho prepustiť, dodal obhajca. Britský nezávislý reportér je prvým cudzincom zatknutým v pásme Gazy, odkedy sa vlády na tomto území chopil v roku 2007 radikálne hnutie Hamas. Vojenský súd v Gaze ho zatkol, keď chcel svedčiť v prospech Palestínčana obvineného z kolaborácie s Izraelom. Polícia podľa vyjadrenia Hamasu zadržala Martina pre podozrenie z priestupkov voči bezpečnosti, 15-dňová väzobná lehota dnes vypršala a palestínsky generálny prokurátor v Gaze požiadal o jej predĺženie.

Denníku Etemad, čo v preklade znamená "viera", bola zrušená licencia, uviedla agentúra Fars bez ďalších podrobností. V Iráne zakázali i týždenníky Iran Docht a Sina. Reformistické denníky v Iráne zvyčajne skončia činnosť pod zámienkou, že urážajú osoby náboženského a politického života, či podnecujú verejné nepokoje a pôsobia mimo rámca tlačového zákona. Pre zahraničné médiá už osem mesiacov platí zákaz priameho pokrývania opozičných aktivít, a najmä protestov opozície. Miestna tlač je pri informovaní o opozícii tiež obmedzená. Český týždenník Respekt sa vo svojom aktuálnom vydaní ospravedlnil J&T Banke za niektoré informácie, ktoré o nej uverejnil ešte začiatkom februára. Vo svojom článku sa vtedy venoval preverovaniu banky patriacej známej finančnej skupine bankovým dohľadom Českej národnej banky (ČNB), ktorý sa o ňu zaujímal už aj vlani. Respekt priznal, že tvrdenia o tom, že J&T Banka v minulom roku požičala firmám v rámci vlastnej skupiny o 6 miliárd Kč viac, ako povoľuje zákon o bankách, sú nepravdivé. "Ďalej sme uviedli, že J&T Group, ktorej je banka súčasťou, musela v rámci požiadaviek ČNB zohnať rádovo miliardy korún, a preto musela predať časť podielov v dvadsiatke svojich najvýnosnejších firiem. Za tieto nepravdivé tvrdenia sa spoločnosti J&T Banka, a.s., ospravedlňujeme," konštatuje vo svojom aktuálnom vydaní český týždenník. Dôvody svojho opakovaného záujmu o J&T Banku česká centrálna banka pre Respekt nechcela komentovať. Podľa hovorcu finančnej skupiny J&T v Česku Petra Málka ide o "overenie odstránenia nedostatkov", ktoré zistila predchádzajúca kontrola. Týždenník však pred mesiacom informoval aj o tom, že aktivity banky, ktorej klientmi sú aj niektoré české štátne podniky, českí boháči a údajne aj niektorí politici, preverovala vlani britská vyšetrovacia komisia, ktorá sa venovala rozsiahlej korupcii na britských ostrovoch v Karibiku. Činnosť banky sa tiež údajne chystá začať preverovať aj americká centrálna banka Fed. Podľa informácií Respektu Američania prejavili záujem o J&T Banku buď kvôli istej nehnuteľnosti, ktorá bola zaplatená kreditnou kartou tejto banky, alebo kvôli činnosti J&T Bank & Trust Corporation na karibskom Barbadose, v ktorej majú vklady aj občania USA. Konkrétne stanovisko Fedu sa týždenníku nepodarilo získať. Copyright © TASR 2010
Česká televízia (ČT) zrušila post svojho vyslaného spravodajcu v Rusku, ktorému tamojšie úrady nepredĺžili pracovné vízum. V pondelok o tom píše spravodajský server iDNES.cz, podľa ktorého sa ČT aj napriek snahe nepodarilo rozhodnutie Moskvy zmeniť a spravodajca musí do konca marca krajinu opustiť. Dôvod svojho rozhodnutia ruská strana neuviedla. Podľa ČT však ide o odplatu za kroky českých úradov proti pracovníkom ruských tajných služieb, ktorí často pracujú v Českej republike ako novinári. "Je to prvýkrát v histórii, keď musela ČT pristúpiť k takémuto zásadnému opatreniu," povedal hovorca ČT Ladislav Šticha. Televízia totiž podľa neho nemá záruku, že by sa to isté nestalo aj v prípade ďalšieho spravodajcu. Riaditeľ ČT Jiří Janeček vyhlásil, že televízia nechce byť "obetným baránkom v diplomatických hrách". Dodal, že ruské úrady takto bránia slobodnému informovaniu o svojej krajine. České ministerstvo zahraničia sa vyjadrilo, že štáty môžu cudzím občanom zamietnuť víza aj bez udania dôvodu.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.