DALITO!

27. 2. 2010

STV NEWS

STV NEWS

Víťazkou národnej súťaže Eurovision Song Contest je Kristína, ktorá vyhrala so skladbou Horehronie. Bude nás tak 25. mája reprezentovať v nórskom Oslo v Prvom semifinále medzinárodnej súťaže Eurosong. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

No, nekúpte to !

No, nekúpte to !

Radio_Head Awards

Radio_Head Awards

V Slovenskom rozhlase v Bratislave sa v piatok po druhý raz konalo udeľovanie Radio_Head Awards. Hlavné ocenenie, teda poslucháčsku cenu Album roka 2009, získala kapela Diego za svoj druhý štúdiový počin Peripheries. „Nečakali sme to. Je to super pocit, samozrejme. Znamená to to, že vieme, že sa nám to možno podarilo. Keď sme to nahrávali, boli také rôzne polohy, že niekedy sme z toho boli nadšení a niekedy sme si mysleli, že robíme veľmi zle. Nakoniec sa to asi podarilo,“ povedal pre agentúru SITA spevák formácie Diego Luboš Kukliš. Najlepším albumom uplynulého roka podľa kritikov z vybraných médií je eponymná nahrávka z dielne projektu The Autumnist, za ktorým stojí Vlado Ďurajka. Na rozdiel od prvého ročníka neudelili iba ceny pre najlepší album podľa poslucháčov a poslucháčok a kritikov z partnerských médií, ale i ďalšie tri ocenenia – Nováčik roka 2009, Singel roka 2009 a Najlepšia koncertná kapela 2009. Najlepšou koncertnou kapelou za rok 2009 a zároveň Nováčikom roka 2009 sa stala formácia Billy Barman. "Chcel by som sľúbiť fanúšikom, že odteraz začneme cvičiť poctivo," povedal spevák Jozef Vrábel pri preberaní sošky muža s rádiom namiesto hlavy v kategórii Najlepšia koncertná kapela roka 2009. Po cenu v kategórii Singel roka 2009 si prišli členovia kapely Vetroplach za Ty mi budeš rozumieť. Jozef Vrábel, ktorý funguje aj v Billy Barman, aj vo Vetroplachu, si tak v piatok večer na konto pripísal tri ceny. Počas slávnostného udeľovania cien Radio_Head Awards 2009 vystúpili minuloroční držitelia cien Noisecut a Ján Boleslav Kladivo, ktorí šou odštartovali, Hudba z Marsu s Jánom Kuricom, skupina Vetroplach, Billy Barman so spevákom Haf, Soundphreakers s rapermi z formácie Dramatikz, kapela Moustache a drum´n´bassový DJ a producent B-Complex. Moderátormi večera boli tak ako minulý rok Daniel Baláž a Pavol Hubinák, vstupy zo zákulisia ponúkol Ego.

Prehľad víťazov Radio_Head Awards 2009: Album roka 2009 (poslucháčska cena): Diego – Peripheries ;Album roka 2009 (cena vybraných kritikov): The Autumnist - The Autumnist ;Nováčik roka 2009 (poslucháčska cena): Billy Barman ; Singel roka 2009 (poslucháčska cena): Vetroplach - Ty mi budeš rozumieť;Najlepšia koncertná kapela roka 2009 (poslucháčska cena): Billy Barman ;

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Severin Blanchet

Zomrel Severin Blanchet
Francúzsky tvorca dokumentárnych filmov Severin Blanchet, ktorý vyučoval mladých Afgancov, zahynul včera pri útoku povstalcov na hotel s cudzincami v Kábule, kde bol ubytovaný. Filmár mal 66 rokov. Zármutok nad úmrtím vyjadrilo francúzske ministerstvo zahraničných vecí aj francúzska filmová škola Ateliers Varan, pre ktorú Blanchet pracoval. Blanchet bol v Afganistane od roku 2006, kde organizoval kurzy tvorby dokumentárnych filmov pre mladých ľudí, ktorí sa túžili stať filmármi. "Vzdávam úctu pamiatke nášho krajana Severina Blancheta," uviedol v dnešnom vyhlásení francúzsky minister zahraničných vecí Bernard Kouchner. "Bol to popredný šíriteľ francúzskej kultúry v Afganistane. Budeme odhodlane pokračovať v práci, ktorú začal s toľkou šľachetnosťou a solidaritou," dodal Kouchner. Blanchet vytvoril vyše desať vlastných dokumentárnych filmov a v mnohých krajinách rozbehol kurzy filmovej tvorby. Obzvlášť ho zaujímala Papua-Nová Guinea - štát v Austrálii a Oceánii. Uviedla to filmová škola Atelier Varan vo vyhlásení na svojej webovej stránke. Príležitostne sa vo filmoch aj objavoval a zahral si napríklad úlohu v snímke Jesenné záhrady z roku 2006 od známeho gruzínskeho režiséra Otara Iosselianiho, ktorý žije vo Francúzsku. Medzi obeťami piatkovej série samovražedných útokov v Kábule bol aj taliansky diplomat Pietro Antonio Colazzo. Ten sa nachádzal v jednom z dvoch hotelov, na ktoré zaútočili v skorých ranných hodinách samovražední útočníci. Pri útokoch na dva hotely v centre Kábulu zahynulo najmenej 17 ľudí vrátane indických štátnych príslušníkov. K zodpovednosti sa prihlásilo bývalé vládne hnutie Taliban. Zdroj: Associated Press

Copyright © TASR 2010

26. 2. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Spevák a hudobník Jamie Cullum bude mať na BBC Radio 2 vlastnú týždennú džezovú šou. Program ponúkne rozhovory s hosťami a hostkami, živé vystúpenia a novinky zo sveta džezu. Šou "nadchne uši ľudí a prenesie ich na scénu, o ktorej možno nevedeli," uviedol Cullum, ktorého rozhlasový program sa začne vysielať 6. apríla o 19:00 GMT (20:00 stredoeurópskeho času). "Je to výnimočná príležitosť môcť uvádzať hodinu džezu a hudby blízkej džezu v takej civilizovanej hodine," uviedol Cullum. Informoval o tom spravodajský portál news.bbc.co.uk. Americký televízny herec Adrian Pasdar, známy najmä zo seriálu Hrdinovia (2006), odmietol obvinenie z jazdy pod vplyvom alkoholu. Štyridsaťštyriročný Pasdar tak urobil prostredníctvom svojho právneho zástupcu a sám sa v stredu pred súdom neobjavil. Ďalšie predsúdne konanie je naplánované na 15. marca. Na svitaní 27. januára Pasdara zastavila hliadka diaľničnej polície po tom, ako zbadali jeho auto uháňať rýchlosťou 94 míľ za hodinu (asi 150 kilometrov za hodinu) po losangeleskej diaľnici, pričom podľa nich vybočovalo z pruhu do pruhu. "Po kontaktovaní Pasdara strážnici zacítili pach alkoholu, ktorý vychádzal zvnútra vozidla" a usúdili, že herec je pod vplyvom alkoholu, informovala vtedy médiá Kalifornská diaľničná polícia. Ešte v ten deň ráno ho však prepustili na kauciu. Manžel country speváčky Natalie Maines v dramatickom seriáli Hrdinovia stvárnil Nathana Petrelliho. Jeho postavu síce tvorcovia nechali v novembri minulého roka zomrieť, no môže sa seriáli ďalej objavovať napríklad v scénach z minulosti. S 35-ročnou Maines, líderkou hudobnej skupiny Dixie Chicks, sa oženil v júni 2000. Majú spolu dve deti.

Dánsky denník Politiken sa v piatok ospravedlnil moslimom za to, že zverejnením karikatúr proroka Mohameda v roku 2008 ich mohol uraziť, no uviedol, že uverejnenie kresieb neľutuje. Politiken je prvý dánsky denník, ktorý sa formálne ospravedlnil tým, ktorí sa mohli zverejnením karikatúr cítiť dotknutí. Denník uviedol, že mu je ľúto, ak urazil moslimskú vieru, no zverejnenie karikatúr neľutuje a nevzdáva sa práva opätovne kontroverzné kresby zverejniť. Publikovanie ospravedlnenia kritizovali politici, podľa ktorých denník podľahol tlaku a obetoval slobodu vyjadrovania, ktorá je považovaná v Dánsku za základný kameň demokracie. Dvanásť karikatúr proroka Mohameda ako prvý zverejnil dánsky denník Jyllands-Posten v septembri 2005. Kresby, vrátane jednej znázorňujúcej Mohameda s turbanom na hlave v tvare bomby so zápalnou šnúrou, rozhnevali mnohých moslimov na celom svete. V roku 2008, po neúspešnom útoku na jedného z autorov karikatúry, kresby publikovalo približne 20 dánskych novín.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Britská mediálna spoločnosť BBC sa rozhodla výrazne znížiť náklady. V rámci šetrenia plánuje zrušiť približne polovicu webových stránok a aj vysielanie dvoch rozhlasových staníc. Informoval o tom dnes britský denník The Times s tým, že úsporný program oznámi BBC oficiálne na budúci mesiac. Jeho súčasťou bude aj obmedzenie investícií do programov v USA. Vedenie spoločnosti sa k informáciám The Times zatiaľ nevyjadrilo. Podľa novín zastaví BBC vysielanie rozhlasových staníc 6 Music a Asian Network. Internetové stránky BBC sa obmedzia na polovicu ich dnešného počtu a s tým aj počet zamestnancov v tomto sektore o približne 25 %. BBC je silne závislá od príjmov z koncesionárskych poplatkov a v poslednom období sa stále viac objavujú výhrady, že verejnoprávna spoločnosť stojí príliš veľa. Sťažujú sa aj konkurenčné komerčné stanice, podľa ktorých poplatky v prospech BBC poškodzujú konkurenčné prostredie. V rámci plánu chce potom BBC presunúť ušetrené peniaze, zhruba 600 miliónov libier (672,12 milióna eur), do zvýšenia kvality programov. Britský Národný zväz novinárov plánované škrty odsúdil a varoval pred prípadným štrajkom. "Ak sa to stane, šetrenie nepovedie iba k strate stoviek pracovných miest, ale aj k poklesu kvality programov pre mladých ľudí a ázijské komunity," oznámil šéf zväzu Jeremy Dear. Podľa neho budú novinári proti plánom BBC bojovať zo všetkých síl.

Copyright © TASR 2010

PRAVDOKLAMÁRI 36 ?

PRAVDOKLAMÁRI 36 ?

Najvyšší súd podal na Okresný súd Bratislava I žalobu na ochranu dobrej povesti právnickej osoby na vydavateľstvo denníka Pravda a jeho internetovej stránky - spoločnosť Perex. Od denníka chce stiahnutie dvoch článkov a 200-tisíc eur ako náhradu nemajetkovej ujmy. Žalobu na Perex v zastúpení NS podala podpredsedníčka NS Daniela Švecová v stredu 24. februára. Predmetom žaloby sú dva články zverejnené v denníku 20. a 27. novembra minulého roku pod názvami Sviatok úplatkárov a Najvyšší súd opäť marí spravodlivosť. V článkoch sa písalo o prípadoch, keď NS v rámci odvolacieho konania zrušil dva rozsudky bývalého Špeciálneho súdu (ŠS) v úplatkárskych kauzách bývalého viceprimátora Košíc Eugena Č. a exstarostu bratislavskej Rače Pavla B. a vrátil veci na opätovné prejednanie súčasnému Špecializovanému trestnému súdu (ŠTS). NS požaduje odstránenie článkov z internetového vydania denníka a náhradu nemajetkovej ujmy vo výške 200.000 eur. "V prvom z uvedených článkov autor neprípustným spôsobom hodnotil výsledok odvolacieho konania v trestnej veci obvineného Eugena Č. vykonaného pred Najvyšším súdom Slovenskej republiky, keď ako základnú myšlienku predloženú verejnosti uviedol, že Najvyšší súd 'sa dopracoval k neuveriteľne sprostému rozhodnutiu zrušil trest pre Eugena Čuňa'. Autor pritom bez akejkoľvek znalosti veci (po skutkovej aj právnej stránke) považoval zrušenie trestu za nesprávne, keď, ako ďalej uviedol, 'kauza Čuňo bola predsa jasná'. Opomenul skutočnosť, že Najvyšší súd zo zákona musel zrušiť trest pre obvineného, ak zrušil rozhodnutie vo výroku o vine. Takéto obvinenia bez zváženia zákonných povinností senátu Najvyššieho súdu možno považovať za zjavný zlý úmysel. Autor zavádza už v nadpise predmetného článku, keď píše 'sviatok úplatkárov', keď trestná vec obvineného Eugena Č. bola senátom Najvyššieho súdu podľa paragrafu 258 odseku 1 písmen a, b, c Trestného poriadku účinného do 1. januára 2006 zrušená aj pre zlú právnu kvalifikáciu skutku a iné závažné procesné pochybenia, ktorých sa dopustil Špeciálny súd," píše sa mimo iného v žalobe NS. "V druhom z článkov autor pokračuje a rozvíja neprípustné hodnotiace úsudky; podsúva verejnosti myšlienku o zbytočnosti a nefunkčnosti tejto inštitúcie, keď si kladie otázku, či 'sa oplatí bojovať proti korupcii? Najvyšší súd tvrdí, že nie'. Ak v prvom z článkov obvinenia z korupcie iba naznačuje, v tomto článku označil Najvyšší súd za ochrancu skorumpovaných politikov. Navyše, nepravdivo konštatuje, že Najvyšší súd SR tvrdí, že sa neoplatí bojovať proti korupcii... Autor nepravdivo utvrdzuje čitateľov v názore, že Najvyšší súd aj s poukazom na rozhodnutie v prípade obvineného Eugena Č. marí prácu Špeciálneho súdu. Takýto záver je nepochybne spôsobilý vyvolať u verejnosti dojem, že Najvyšší súd sa dokonca dopúšťa trestnej činnosti," uvádza sa ďalej v žalobe. NS navrhuje, aby súd vydal nasledujúci rozsudok: Žalovaný je povinný odstrániť z internetovej stránky Pravdy články Sviatok úplatkárov a Najvyšší súd opäť marí spravodlivosť do troch dní. Zároveň žalovaný je povinný zaplatiť žalobcovi náhradu nemajetkovej ujmy vo výške 200-tisíc, eur a nahradiť trovy konania, všetko do troch dní od právoplatnosti rozsudku.

Copyright © TASR 2010

Zomrel Andrew Koenig

Zomrel Andrew Koenig
Telo amerického herca Andrewa Koeniga, ktorý sa preslávil úlohou v televíznom seriáli Growing Pains (1985-1992), našli vo štvrtok v parku v kanadskom meste Vancouver, kde podľa vyjadrenia jeho rodiny spáchal samovraždu. Hercovo telo našli v dopoludňajších hodinách miestneho času v oblasti, kam Koenig chodieval veľmi rád pri svojich návštevách Vancouveru. Jeho otec Walter Koenig ho práve hľadal, keď mu zavolali, že našli telo. Šiel preto na miesto a vtedy sa dozvedel o samovražde svojho syna. Polícia a príbuzní sa odmietli bližšie vyjadriť k tomu, akým spôsobom si Koenig vzal život. Štyridsaťjedenročný herec sa stratil 16. februára, keď cestoval do mesta v kanadskej provincii Britská Kolumbia, kde kedysi žil. Príslušníci kanadskej jazdnej polície park prehľadávali, telo však medzi stromami nevideli. Správa o jeho smrti prišla len deň po tom, ako Koenigov otec - tiež herec, uskutočnil televízne vyhlásenie, v ktorom prosil syna, aby dal rodine vedieť, že je v poriadku. Herec podľa slov rodiny dlhý čas bojoval s depresiou. Zo svojho bytu v Los Angeles sa vytratil asi pred troma týždňami. Jeho otca na tlačovej konferencii sprevádzala manželka. Požiadali spolu všetkých, ktorí podobne ako ich syn trpia depresiou, aby sa nevzdávali a bojovali. Informáciu zverejnila webová stránka people.com. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Ceny TV Óčko

Ceny TV Óčko
V poradí siedme udeľovanie Hudobných cien televízie Óčko prinieslo so sebou v hlavných kategóriách dve obhajoby a jedného nováčika. Prvenstvo u divákov, ktorí o víťazoch rozhodli prostredníctvom SMS správ, obhájili Aneta Langerová a skupina Chinaski. Medzi spevákmi uspel Tomáš Klus. Členovia kapely NightWork získali sošku za klip k piesni Globální oteplování. Na mená víťazov v hlavných kategóriách si muselo publikum v pražskej Incheba Aréne, pri televíziách Óčko a Cool, pri sledovaní webu Óčka a počúvaní siedmich Kiss rádií počkať takmer tri hodiny. Prvenstvo medzi speváčkami získala Aneta Langerová, ktorá bude až do začiatku apríla brázdiť Česko s aktuálnym albumom Jsem. "Ďakujem celému tímu, ktorý mi pomáha realizovať moje sny," uviedla Langerová, ktorá svoje živé vystúpenie venovala rýchlokorčuliarke Martine Sáblíkovej - najúspešnejšej českej športovkyni v histórii zimných olympijských hier. Tak ako minulý rok si cenu v kategórii skupina odniesli členovia Chinaski. "Ďakujeme všetkým, ktorí nás majú radi. A ďakujeme aj tým, ktorí nás nemajú radi. Pretože aj oni sú pre nás motiváciou," odkázal davu frontman skupiny Michal Malátný a pripomenul, že v jeseni by mala kapela vydať nový album. Zmena prišla až v kategórii spevákov, kde si cenu prebral Tomáš Klus. "Ako je to možné? Vďaka vám som prišiel o kúzlo okresného majstra v nomináciách. A je to krásny pocit," povedal Klus. Trofej pre Objav roka si z rúk speváčky Marty Jandovej a hudobníka, producenta, textára a tváre programu Nic než pravda Petra Šišku prevzal David Deyl. V kategórii Rock uspela plzenská kapela Mandrage, ktorá je autorom skladby Hledá se žena. Tú páni previedli naživo bezprostredne po ďakovnej reči. "Za nás hlasovali fanúšikovia, takže cena patrí im," uviedla kapela a poslala sošku do predných radov arény. Sláviť sa však bude a odrazovým mostíkom poriadneho večierka sa stalo práve ich dvojpiesňové vystúpenie. "Bola to sila zahrať si tu, vôbec sme nečakali, že tu bude toľko ľudí. Bolo to veľmi rýchle, ani sme sa nestačili naladiť," uviedli členovia skupiny v zákulisí. V ďalších žánrových kategóriách si po cenu z rúk Milana Caisa prišli Tereza Kerndlová (Pop & Dance), pre ktorú ide o úplne prvú sošku v jej sólovej kariére, a Sámer Issa (Hip hop & R'n'b). "Všetkým vám ďakujem. Vôbec som to nečakal, pretože bola silná konkurencia, ktorá by si cenu zaslúžila. Nevravím však, že viac než ja," odkázal Issa fanúšikom a predovšetkým nominovaným Jamesovi Coleovi a Orionovi. Bez toho, aby kaderník a moderátor Libor Šula tušil, komu odovzdá cenu v kategórii Najlepší klip roku, priznal sa moderátorke večera Lenny Trčkovej, že medzi jeho najobľúbenejšie hudobné videá patria tie "rýchle, mäkké a teplé". Keď neskôr prečítal víťaza veľmi sa smial, pretože za najlepší český klip diváci Óčka zvolili Globální oteplování od skupiny NightWork. Kapela skladbu odohrala v netradičných kostýmoch - Vojtěch Dyk si zaspieval v kostýme Batmana, Jakub Prachař sa prevtelil do kuriatka Tweetyho a z Františka Soukupa sa stala korytnačka ninja. Ocenený verš Jsem gay, jsem teplej si s touto skupinou zaspievala celá hala. Kapela sa v zákulisí priznala, že ďalší odvážny klip nechystá. Snáď iba "dráždivý". Nie je však zrejmé, či bude k piesňam z nového albumu alebo k starším melódiám. "S našou kapelou je to neisté. Pripravujeme nové kostýmy a nastolenie novej éry teplákov," uviedol Dyk a dodal, že "róby" pre slávnostný večer priviezol Prachař z Anglicka. Festivalom roku sa stali České hrady.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Chlapcov poznám, mám ich rád. Ale za USA hrá môj syn, držím palce jemu. Slovenskému hokeju nebudem fandiť, pokiaľ bude mať vedenie, aké má." Peter Šťastný

„ Všetci okrem poslanca Emila Vestenického deklarovali, že sa pomýlili." Anna Belousovová

"Najradšej by som bol, ak by to bolo Mexiko, ale to na olympiáde nie je...“ Ján Filc

„Spravodajstvo tak ako všetky ostatné relácie televízie Joj sa snažíme vysielať v súlade so zákonom o vysielaní a retransmisii.“ Jozef Gogola, hovorca televízie JOJ

"Kráľovná Veľkej Británie, hovorím k vám, časy veľkých ríš sa skončili, nevšimli ste si? Vráťte Malvíny argentínskemu ľudu. Briti sa stále vyhrážajú, no neuvedomujú si, že veci sa zmenili. Už nie sme v roku 1982, ak by vypukol konflikt teraz, buďte si istá, že Argentínčania nezostanú osamotení tak, ako to bolo vtedy.“ Hugo Chávez

„Buď to bola recesia, provokácia, alebo je niekto naozaj taký natvrdlý zo SMERU, že si myslí, že naozaj potrebuje rozdávať prihlášky." Ján Boďa , dekan Matematicko-fyzikálnej fakulty Univerzity Komenského

„Nezdá sa mi vhodné, aby som sa v médiách prezentoval drahými autami v časoch, keď ľudia nemajú z čoho žiť . “ Boris Kollár

"Keď k nám niekto vystrie ruku s úmyslom priateľstva, privítame to. Ale ak kdekoľvek na svete niekto vztiahne proti Iráncom ruku s úmyslom agresie, odtneme mu ju. Židovský štát je zapáchajúca mŕtvola a Izraelčanov by mali presťahovať z Blízkeho východu inam, napríklad na Aljašku. „ Mahmúd Ahmadínedžád prezident Iránu

"TV JOJ nemá žiadny zoznam ľudí, ktorí by mali stop v dabingu či iných projektoch televízie.“ Jozef Gogola, hovorca televízie JOJ

"Sme pravdepodobne najlepšia krajina na svete. Hráme najlepší hokej, máme najlepších hráčov, autá aj dievčatá." Alexander Ovečkin

"Čo by som si mal podľa vás myslieť? Samozrejme, som veľmi sklamaný.Prvých päť minút sme doslova prespali. Keď sme sa potom zobudili, už bolo veľmi neskoro. Nesúďte náš tím podľa jedného nevydareného stretnutia. Stále sme veľmi silní. Nemyslím si, že by Kanada bola o toľko kvalitnejším mužstvom. Dnes bola jednoducho viac nabudená a koncentrovaná. Tréner nám stále hovoril, aby sme sa upokojili, že to musí prísť. Dnes sme nevyužili veľmi veľa streleckých príležitostí a pykali sme" Alexander Ovečkin

„Je to neuveriteľné, hokejový orgazmus.“ Tomáš Kopecký

25. 2. 2010

Radio_Head Awards

Radio_Head Awards
Rádio_FM bude zajtra 26. februára v Bratislave po druhý raz udeľovať ceny za najlepšie slovenské albumy roka - Radio_Head Awards. Na rozdiel od prvého ročníka však neudelia iba ceny pre najlepší album podľa poslucháčov a kritikov z partnerských médií, ale i ďalšie tri ocenenia - Nováčik roka 2009, Singel roka 2009 a Najlepšia koncertná kapela 2009. "Radio_Head Awards sú vo svojej podstate ocenením pre domácich umelcov za kreatívny prístup k hudbe. Chceme širšej verejnosti ukázať, že u nás vzniká výborná domáca hudba, schopná konkurovať zahraničnej. Netreba sa obávať, Slovensko má talenty, ktoré dokážu prekročiť tieň klišé pop-rocku,“ uviedol riaditeľ Rádia_FM Dušan Vančo. Hlasovanie sa začína 4. januára a víťazi budú známi 26. februára na slávnostnom odovzdávaní cien vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu. V roku 2009 si ceny v spomínaných dvoch kategóriách odniesla skupina Noisecut za album Bliiizko (2008) a hudobník Jan Boleslav Kladivo za album Rozhladňa (2008). Paradoxom bol fakt, že sošku zmenšeného „Oscara“ s rádiom namiesto hlavy navrhovala práve speváčka skupiny Noisecut Bety Majerníková. Kapela Noisecut vtedy porazila finalistov Karola Mikloša (The Past Of The Future), Longital (Gloria), Amphibios (Secrets) a Čisté Tvary (Rita Von Anarchia). Celým večerom divákov a poslucháčov sprevádzala rozhlasová dvojica Baláž a Hubinák a zo zákulisia moderátor Ego. Naživo sa počas priameho prenosu predstavili napríklad Lavagance, Čisté Tvary spoločne s Erichom Bobošom Procházkom, The Uniques, Billy Barman a Youcoco, Talkshow a H16, Longital s Isobutaneom, The Swan Bride a dvakrát aj víťazi Noisecut, ktorí sa prezentovali najprv coververziou skupiny Motörhead a neskôr aj vlastnou skladbou.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Hlad

Hlad

24. 2. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Frontman islandskej alternatívnej formácie Sigur Rós Jónsi Birgisson povedal v exkluzívnom rozhovore pre britský online magazín Gigwise, že Britská štátna televízia ich hudbu znásilnila a to tým, že ich skladbu Hoppípolla často hrávali v pozadí rôznych šou. "Národná televízia nemusí mať nanešťastie povolenie na použitie piesní, ak sú reprodukované v pozadí televíznych relácií. Takže skladbu Hoppípolla hrávali týmto spôsobom naozaj často," uviedol 34-ročný Birgisson. Sigur Rós však túto skutočnosť nechcú veľmi rozmazávať. "Naučili sme sa, že niektoré veci jednoducho musíme nechať tak. Žijeme iba chvíľku, potom zomrieme. Na ničom takom príliš nezáleží," dodal hudobník. Jónsi Birgisson pripravil na 5. apríla vydanie debutového sólového albumu s názvom Go. Pri jeho komponovaní spolupracoval so skladateľom Nicom Muhlym. Producentmi albumu sú okrem Birgissona Alex Somers a Peter Katis. Zatiaľ poslednou nahrávkou Sigur Rós je album Meo suo í eyrum vio spilum endalaust (2008). Jeho nasledovník tento rok pravdepodobne nevyjde. Informáciu zverejnila webová stránka gigwise.com.

Mediálna spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd (CME) v stredu informovala, že jej príjmy za štvrtý kvartál klesli o 14 %. Príjmy spoločnosti v sume 252 mil. USD však prekonali predpoklad analytikov oslovených agentúrou Reuters, ktorí očakávali, že budú v sume 239,7 mil. USD. Zisk pred započítaním úrokov, daní, amortizácie a odpisov (EBITDA) klesol o 45 % na sumu 44,1 mil. USD. Spoločnosť pritom za štvrtý kvartál vykázala čistú stratu 55,3 mil. USD. Príjmy CME za celý minulý rok boli v objeme 714 mil. USD a EBITDA v sume 75 mil. USD. Skupina CME, ktorá vlani pocítila pokles výdavkov na televíznu reklamu o takmer tretinu, uviedla, že v tomto roku očakáva oživenie týchto výdavkov o 2 až 6 %. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. Podľa zverejnených informácií CME, celková kúpna cena podielu bola 1,9 mld. Sk. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Verejnoprávny Český rozhlas (ČRo) je po necelom polroku opäť bez najvyššieho šéfa. Generálny riaditeľ Richard Medek dnes oznámil svoju rezignáciu zo zdravotných dôvodov. Ako prvý o udalosti informoval český server idnes.cz, ktorý naznačil, že za krokom riaditeľa môžu byť ťažkosti s presadením koncepcie ďalšieho fungovania rozhlasu. Rada ČRo, ktorá Medka zvolia vlani na jeseň, totiž nedávno neprijala jeho strategickú koncepciu. Jednotlivé tézy tejto koncepcie pritom rada vlani akceptovala. Medek sa funkcie generálneho riaditeľa ČRo ujal koncom septembra 2009, ale už mesiac na to ho hospitalizovali. V nemocnici a na pracovnej neschopnosti strávil tri mesiace. Očakáva sa, že ČRo dočasne povedie jeho súčasný programový riaditeľ Peter Duhan. Rada ČRo by teraz mala na uvoľnený post generálneho riaditeľa vypísať nové výberové konanie. Obdobie hľadania riaditeľa ČRo sa začalo vlani v júli, keď Rada ČRo nečakane odvolala Václava Kasíka. Kasík rozhlas viedol desať rokov a vo funkcii mal byť až do roku 2011. Rada vtedy svoj krok zdôvodnila personálnymi chybami generálneho riaditeľa a prekročením rozpočtu na rekonštrukciu historickej rozhlasovej budovy na Vinohradskej triede. Dočasným šéfom rozhlasu sa po odvolaní Kasíka stal vlani práve Richard Medek, ktorý dovtedy pôsobil ako programový riaditeľ ČRo.
Copyright © TASR 2010

PRAVDOKLAMÁRI 35- pošlú Hrbáčka ?

PRAVDOKLAMÁRI 35- pošlú Hrbáčka ?

Denník Pravda včera publikoval články „Istrokapitálu patrí v chemičke každá stolička“, „Žralokom z Istrokapitálu vybuchla v Novákoch pec“ a „Príbeh finančných žralokov, chemikov“, v ktorom boli publikované informácie o spoločnosti ISTROKAPITAL SE. Tieto informácie sú nepravdivé a spoločnosť ISTROKAPITAL ich považuje za hrubé porušenie svojich práv a zásah do jej dobrého mena. Na základe toho pripravuje ISTROKAPITAL SE adekvátne právne kroky voči denníku Pravda. Helena Hupková , externý PR konzultant spoločnosti

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Prepad reklamného trhu vplyvom hospodárskej krízy pocítila v minulom roku výrazne aj najväčšia slovenská súkromná televízia Markíza. Podľa v stredu zverejnených výsledkov mediálnej skupiny Central European Media Enterprises (CME), ktorá Markízu prevádzkuje, sa totiž jej čisté výnosy na Slovensku vlani medziročne prepadli o vyše 19 % na 107,4 mil. USD. V samotnom štvrtom štvrťroku výnosy Markízy klesli o bezmála 12 % na 39,3 mil. USD. Ešte výraznejšie prepady zaznamenala vo svojom slovenskom podnikaní skupina CME pri ziskoch. Za celý minulý rok totiž zisk pred zdanením, úrokmi, odpismi a amortizáciou (EBITDA) dosiahol 13,9 mil. USD, čo znamenalo medziročný prepad až o vyše 72 %. Za posledné tri mesiace vlaňajška zisk EBITDA medziročne klesol o vyše 66 % na úroveň 7,2 mil. USD. Celkovo príjmy mediálnej spoločnosti CME, ktorá okrem Slovenska pôsobí aj v ďalších krajinách strednej a východnej Európy, za štvrtý kvartál klesli o 14 %. Príjmy spoločnosti v sume 252 mil. USD však prekonali predpoklad analytikov oslovených agentúrou Reuters, ktorí očakávali, že budú v sume 239,7 mil. USD. Zisk EBITDA celej skupiny klesol o 45 % na sumu 44,1 mil. USD. Príjmy celej skupiny CME za celý minulý rok boli v objeme 714 mil. USD a EBITDA v sume 75 mil. USD. Skupina CME, ktorá vlani pocítila pokles výdavkov na televíznu reklamu o takmer tretinu, uviedla, že v tomto roku očakáva oživenie týchto výdavkov o 2 až 6 %. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. Podľa zverejnených informácií CME, celková kúpna cena podielu bola 1,9 mld. Sk. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza - Slovakia, spol. s r.o., ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Digitalizácia na pokračovanie

Digitalizácia na pokračovanie

Telekomunikačný úrad SR vydal na základe žiadosti spoločnosti Towercom, a.s. povolenie na prevádzkovanie vysielača DVB-T v Prešove. Prešovský vysielač bude vysielať na K64 a bude súčasťou siete 1. multiplexu. Povolenie nadobudlo právoplatnosť 23. februára, končí sa 31. mája 2015. TÚ SR na základe žiadosti spoločnosti Towercom, a.s. v povolení uviedol „systém zdrojového kódovania MPEG-2 v kombinácii s MPEG-4“. Informácie pre televíznych divákov a pre predajcov koncových zariadení poskytne (štátna) informačná kampaň, ktorej realizácia je v kompetencii Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR a komunikačno-produktová kampaň spoločnosti Towercom, a.s. Informoval hovorca Telekomunikačného úradu SR Roman Vavro.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS

1. *TELEVÍZNE NOVINY Markíza ,21.3 %, 48.5 % ; 2.Bátoryčka: Krvavá grófka- Markíza ; 3. *Športové noviny –Markíza;4.Ordinácia v ružovej záhrade IV. -Markíza ; 5. *NOVINY TV JOJ -TV JOJ ; 6.Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza ;7.Ordinácia v ružovej záhrade IV.- Markíza; 8. *NAJLEPŠIE POČASIE -TV JOJ; 9.Ordinácia v ružovej záhrade IV. -Markíza ;10.Panelák -TV JOJ ; 11. *ŠPORT -TV JOJ ; 12. Pošta pre Teba –Jednotka;13.Smotánka- Markíza;14. *Súdna sieň- TV JOJ; 15.*Počasie- Markíza; 16. *KRIMI NOVINY -TV JOJ ;17.*Panelák - čo ste nevideli- TV JOJ ; 18. Kráčajúca skala- Markíza; 19.*Rýchle Televízne noviny –Markíza; 20.Klik -Markíza , 10.7%, 26.2 %.

Pozn.Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

23. 2. 2010

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

POKUTY NAŠE KAŽDODENNÉ

A DIGITALIZÁCIA V RITI , PÁN MINISTER

Pokutu 20-tisíc eur uložila Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) spoločnosti Markíza-Slovakia pre program Modré z neba, ktorý televízia Markíza odvysielala vlani 7. októbra. Podľa licenčnej rady televízia porušila zákon o vysielaní a retransmisii zobrazením fyzického alebo psychického utrpenia maloletých. Členovia rady na dnešnom zasadnutí rozhodli aj o pokute 5 000 eur pre Slovenský rozhlas za skrytú mediálnu komerčnú komunikáciu v programe Popoludnie na Slovensku z 22. októbra minulého roka. Za skrytú mediálnu komerčnú komunikáciu skončila s pokutou aj spoločnosť Mac TV prevádzkujúca televíziu JOJ. Pre odvysielanie programu Autosalón z 21. septembra 2008 jej rada udelila pokutu 3 500 eur. Spoločnosť C.E.N. s.r.o. dostala sankciu vo forme upozornenia na porušenie zákona odvysielaním príspevku Nespokojní sudcovia hovoria o neslobode a šikane v Správach TA3 z 1. októbra minulého roka. Rada začala dnes aj niekoľko správnych konaní a udelila licencie. Na dnešnom zasadnutí sa Peter Abrahám vzdal funkcie podpredsedu RVR. Urobil tak na protest proti odobratiu analógových televíznych frekvencií radou. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !

Prieskum MEDIAN SK

Prieskum MEDIAN SK

Najpočúvanejším rádiom je Rádio Expres. Vyplýva to z prieskumu, ktorý spoločnosť MEDIAN SK uskutočnila od 4. januára do 31. januára na vzorke 3 820 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Prieskum monitoroval 50 rozhlasových staníc. Vyplýva to z tlačovej správy, o ktorej agentúru SITA informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti MEDIAN SK. Z údajov o "včerajšej počúvanosti" vyplýva celková počúvanosť 73,3 percenta. Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou bolo Rádio Expres s 20,9 %, za ním je prvý okruh verejnoprávneho Slovenského rozhlasu (SRo) Rádio Slovensko (17,9 %) a tretie súkromné Fun rádio (15,7 %). Štvrté miesto patrí Jemným melódiám s 8 % a piatu priečku obsadila rozhlasová sieť RADIONET total so 7,8 %. Na šiestom mieste je regionálna stanica SRo - Rádio Regina so 6,6 %. Siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 (predtým Rádio Okey) s 5,1 %. Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval minulý týždeň“ predstavovala 92,9 %. Poradie otvára Rádio Expres (36,5 %) nasledované Rádiom Slovensko (29,9 %) a Fun rádiom (27,7 %). S 18,8 % sa na štvrtom mieste umiestnila rozhlasová sieť RADIONET total a piatu priečku obsadili Jemné melódie so 17,9 %. Na šiestom mieste je Rádio Regina so 14,1 % a siedma priečka patrí Rádiu Europa 2 (predtým Rádio Okey) s 11,8 %. V novembri 2009 až januári 2010 malo najväčší podiel na trhu (share) Rádio Expres - 25,0 %, Rádio Slovensko malo 19,8 % podiel a Fun rádio 16,5 % podiel. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie s 9,0 % a na piatom RADIONET total so 7,3 %. Rádio Regina s podielom na trhu 6,8 % je šieste a siedme je Rádio Europa 2 (predtým Rádio Okey) s 5,4%. Ostatné rozhlasové stanice majú podiel 10,1 % z trhu.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

PRAVDOKLAMÁRI 35 ?

PRAVDOKLAMÁRI 35 ?
Niektoré médiá neustále pokračujú v očierňovaní Trenčianskej univerzity, zverejňovaní klamlivých tvrdení, šírení poloprávd o škole a o mojej osobe. Tak to bolo aj v prípade pondelkového vydania denníka Pravda v článku "Rektor z Trenčína bude čeliť obžalobe pre porno", kde sa obsahom zverejneného materiálu ukázalo širokej verejnosti, že z mienkotvorného denníka sa stal obyčajný bulvár, ktorý sa neštíti uviesť množstvo zavádzajúcich a dehonestujúcich informácií. S cieľom objektívneho informovania uvádzam nasledujúce konkrétne fakty. Nie je pravdivá informácia o tom, že ma vyzvala na odchod rektorská konferencia, tá vôbec o mojej osobe nerokovala. Tiež je klamlivá informácia, že sa mienim vrátiť na stoličku dekana Fakulty sociálno-ekonomických vzťahov Trenčianskej univerzity. Svoje rozhodnutie o abdikácii z postu rektora univerzity k 1. marcu tohto roku som podal ministrovi školstva SR 19. 1. 2009. O vyššie uvedených skutočnostiach som verejne informoval média a je zarážajúce, že tieto fakty neustále ignorujú niektorí redaktori vo svojich článkoch a reláciách. Nedôstojná je predovšetkým informácia o nejakých mojich mailoch s pornografickým obsahom JUDr. Márii Gogovej, CSc. Redaktorke Pravdy som poslal ešte v piatok moje záporné odpovede na otázky k tejto téme a napriek tomu Pravda uverejnila, že som jej neodpovedal. Horšie je to, že redakcia Pravda sa orientuje jednostranne na informácie od uvedenej osoby, ktorá bola sama v pozadí niektorých káuz, ktoré sa odohrávali na uvedenej Fakulte sociálno-ekonomických vzťahov univerzity. Mária Gogová zastávala od 1.2.2005 do 31.1.2008 funkciu prodekanky a mala dokonalý prehľad o celom chode a činnosti fakulty. To znamená, že sama vedela o "nezákonnom" celoživotnom vzdelávaní, o činnosti neziskových organizácií, o organizovaní štúdia na alokovaných pracoviskách a financovaní pedagógov a tým uvádzala do omylu dekana. Zamlčuje sa ale fakt, že sama bola v minulosti vyšetrovaná orgánmi činnými v trestnom konaní za branie úplatkov. Jej laxný vzťah k pracovnej morálke a používanie alkoholických nápojov vyústil k tomu, že s menovanou bol ku dňu 30.9.2009 rozviazaný pracovný pomer. Všetky kauzy, ktoré bývalá prodekanka medializuje, majú skôr slúžiť na odvedenie pozornosti od jej osoby. O dôveryhodnosti jej osoby nech si každý urobí vlastný názor. Budem veľmi rád, keď celú túto kauzu dôkladne prešetria orgány činné v trestnom konaní.
doc. Ing. Miroslav Mečár, CSc. rektor

22. 2. 2010

Zomrela Zdena Frýbová

Zomrela Zdena Frýbová

Česká spisovateľka Zdena Frýbová, ktorá písala aj pod menom Zdena Redlová, zomrela v pondelok vo veku 75 rokov v pražskej Fakultnej nemocnici Motol. Agentúru Mediafax informovala hovorkyňa nemocnice Eva Jurinová. "Zdena Frýbová zomrela v pondelok na Kardiologickej klinike o 1:55 na následky dlhodobej ťažkej choroby," povedala Jurinová. Ako informoval šéfredaktor nakladateľstva a vydavateľstva Šulc-Švarc Jiří Korejčík, na jej vlastné prianie sa neuskutoční žiadny oficiálny pohreb. Spisovateľka a novinárka Zdena Frýbová odštartovala svoju kariéru v denníku Práca, publikovala vo viacerých českých aj slovenských periodikách. Ako spisovateľka debutovala knihou Rok na haciendě v roku 1963. Aby sa vyhla cenzúre počas totality, venovala sa apolitickým témam. Často sa nechávala inšpirovať románmi Arthura Haileyho. K jej ďalším titulom patrí Mafie po česku aneb Jeden den Bohuslava Panenky, Příběh z lékárny, Falešní hráči, Den jako stvořený pro vážnou známost, Noc jako stvořená pro nevěru, Mafie po listopadu anebo Ryba smrdí od hlavy, Z neznámých důvodů, Polda či Milosti prezidenta. Známy je aj humoristický príbeh Robin, v ktorom opisuje výchovu malého šteniatka. Po tejto knihe pomenovala svoju nadáciu zameranú na podporu ochrany zvierat, najmä psov, mačiek a koní. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Minister kultúry Marek Maďarič je ochotný s predstaviteľmi tlače diskutovať o tlačovom zákone. Ako povedal na dnešnej tlačovej besede po kontrolnom dni predsedu vlády Roberta Fica na ministerstve kultúry, očakáva, "že tí, ktorí hovorili o tom, že znamená koniec demokracie, koniec investigatívnej žurnalistiky sa tiež k tomu postavia objektívne a s takými subjektmi určite bude ministerstvo kultúry rokovať a diskutovať". Po schválení nového tlačového zákona, ktorý platí od 1. júna 2008, podľa šéfa rezortu kultúry nastala prax, ktorá nepotvrdila obavy médií. Pripomenul, že keď bol tlačový zákon prijímaný, printové médiá hovorili o tom, že sa končí sloboda tlače na Slovensku. "Určite sú oprávnené po nejakom čase novelizácie zákonov, z toho nevynímajúc ani tlačový zákon, ale čakal by som tiež možno revíziu určitých vyhlásení, výrokov a postojov k tlačovému zákonu," dodal Marek Maďarič. Predstavitelia denníkov, vydavateľov periodickej tlače ale aj Slovenský syndikát a medzinárodné novinárske organizácie tlačový zákon kritizovali, napríklad pre hrozbu samocenzúry - opatrné používanie zdrojov, ktoré nechcú byť zverejnené či možnosť zahltenia novín, časopisov a tlačových agentúr odpoveďami na zverejnené informácie. Slovenský syndikát novinárov aj začiatkom januára pri príležitosti 20. výročia svojho vzniku pripomenul, že Slovensku chýba kvalitné mediálne zákonodarstvo. Opakovane žiada o otvorenie tlačového zákona. Tvrdí, že jeho súčasné znenie neochraňuje novinársku profesiu a chýba v ňom tiež definícia cenzúry. Viaceré organizácie avizovali, že zákon dajú posúdiť Ústavnému súdu SR. Ústavný súd vlani 16. septembra prijal návrh skupiny poslancov Národnej rady SR, ktorí napadli niektoré ustanovenia zákona o periodickej tlači a agentúrnom spravodajstve (tlačový zákon) pre nesúlad s Ústavou a Európskym dohovorom o ochrane ľudských práv a slobôd. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

PRAVDOKLAMÁRI 34 ?

PRAVDOKLAMÁRI 34 ?

Ľudová strana-HZDS sa ostro ohradzuje voči článku „Mečiar v parlamente končí, otázny ostáva mečiarizmus“, uverejnený v denníku Pravda 20. februára 2010. V ňom sa dozvedáme o vešteckých schopnostiach Martina Kuglu, ktorý necelé 4 mesiace pre uskutočnením parlamentných volieb predpovedá percentuálne umiestnenie strany. Nebolo by na tom nič zvláštne, keby sa tak staval aj k ostatným politickým stranám a nie len k ĽS-HZDS. Nabáda tak čitateľa k istému volebnému správaniu v neprospech strany, nakoľko jej nedáva šance na politický úspech v nadchádzajúcich parlamentných voľbách. Trápny je aj evergreen v podobe útoku na údajné bohatstvo predsedu Vladimíra Mečiara. Všetky ataky sú reálne nepodložené a majú jediný cieľ – útok na jeho osobu a stranu, ktorej predsedá. Ale v podstate od denníka, ktorý sa transformoval z pôvodne akože mienkotvorného na súčasný bulvárny formát, sa iné než „senzácia“ za každú cenu očakávať nedá. Mal by si ale uvedomiť, akému riziku sa vystavuje ohováraním a predkladaním nepravdivých informácií ... ! Tlačový odbor ĽS-HZDS

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Spoločnosť UPC Broadband začne v nadchádzajúcich týždňoch konsolidovať poskytovanie svojich satelitných digitálnych služieb v krajinách Strednej Európy, vrátane Slovenska, Českej republiky, Maďarska a Rumunska. Výsledkom bude sústredenie všetkých aktivít v uvedených krajinách do novej spoločnosti po názvom UPC DTH S.a.r.l. so sídlom v Luxembursku, európskej metropole satelitných služieb. Konsolidácia spojí služby satelitnej televízie UPC Direct na Slovensku, Maďarsku, Česku a službu satelitnej televízie UPC FocusSat v Rumunsku. V súlade s dohodou medzi spoločnosťami UPC Broadband, SES ASTRA Techcom a nórskou spoločnosťou Telenor, všetky štyri služby budú presunuté na satelity Thor 5 a 6. Spoločnosť UPC v Luxembursku už pripravila podrobný plán presunu zákazníkov služieb UPC Direct na nové satelitné pozície, ktorý zahrnuje nové, atraktívne ponuky a rozšírenú programovú ponuku. Od začiatku mája spoločnosť zároveň zabezpečí presmerovanie satelitných antén na satelit Thor, a bude zákazníkov informovať a vylepšenej ponuke, vrátane pridania nových/viac programov, HD programov, lepšej kvalite obrazu aj v SD formáte SD, a možnosti využiť novú ponuku programov a balíčkov.

Zomrel Vladimir Motyl

Zomrel Vladimir Motyl

Ruský režisér Vladimir Motyl zomrel v moskovskej nemocnici vo veku 82 rokov. Agentúru RIA Novosti o tom informovala režisérova dcéra Irina Motyl. "Stalo sa to okolo 23:00," uviedla. Režiséra hospitalizovali vo februári. Vladimir Motyl nakrútil jeden z najznámejších westernov komunistického bloku, takzvaných osternov, Biele slnko púšte (1970). Okrem toho napísal scenár a režíroval snímky Žeňa, Žeňočka i 'kaťuša' (1967) a Zvezda pleniteľnogo ščastja (1975).
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

O svätej Juliáne priprav voz a schovaj sane

O svätej Juliáne priprav voz a schovaj sane

Jednotka zle ,Dvojka a Trojka vynikajúco.
Obrovský pokles pre JOJ . JOJ PLUS klesla tiež.
Markíza opäť katastrofálne, TV DOMA klesla.
TA 3 klesla.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ stúpol už na nezmieriteľných 10,58 %.

Markíza - 26.11 %
TV DOMA - 2.23 %
Jednotka - 12.83 %
Dvojka - 6.59 %
Trojka - 5.90 %
TV JOJ – 18.59 %
JOJ PLUS- 2.76 %
TA 3 - 1.77 %