DALITO!

13. 2. 2010

Spája nás nádej a láska, neváhaj a daj sa k nám.

Spája nás nádej a láska, neváhaj a daj sa k nám.

Stanovisko poslanca NR SR za stranu SMER – sociálna demokracia Vladimíra Jánoša

Vyhlasujem, že všetky obvinenia, ktoré vzniesol denník Plus jeden deň na moju adresu dňa 12. 2. a 13. 2. 2010 sa nezakladajú na pravde, sú vykonštruované s cieľom poškodiť dobré meno mne ale i strane SMER – sociálna demokracia. Mám k dispozícii zápisnicu zo dňa 19. 9. 2003, ako i vyhlásenie bývalých členov Okresnej rady strany SMER – sociálna demokracia zo dňa 12. 2. 2010, kde sa okrem iného uvádza, že všetky finančné operácie boli transparentné a v súlade so zákonom. Ak niekto mal podozrenie v súvislosti s financovaním, mal možnosť riešiť veci cez orgány činné v trestnom konaní, čo sa však nestalo ani po siedmich rokoch. Chcem podotknúť, že pripravujem podanie žaloby na spomínaný denník. Prievidza 13. 2. 2010 . Vladimír Jánoš, poslanec NR SR

PRE MODERÁTOROV STV

PRE MODERÁTOROV STV

k.d. lang nie je úspešný kanadský spevák, ale úspešná kanadská speváčka, vlastným menom Kathryn Dawn Lang .

STV NEWS

STV NEWS

12. 2. 2010

TO JE TV !

TO JE TV !

Nebude vôbec. Aspoň nie v pôvodnej podobe.

Nebude vôbec.
Aspoň nie v pôvodnej podobe.
Referendum o zrušení takzvaných koncesionárskych poplatkov či obmedzení poslaneckej imunity bude zrejme až v závere roka. Organizátori petície dnes oznámili, že odovzdanie podpisov potrebných na vypísanie referenda načasujú tak, aby plebiscit prebehol súbežne s plánovanými komunálnymi voľbami. Členmi petičného výboru sú zástupcovia mimoparlamentnej strany Sloboda a Solidarita (SaS). Pôvodne petičný výbor chcel, aby referendum bolo v deň parlamentných volieb 12. júna. Zástupcovia SaS sa však obávajú, že vyhlásenie ľudového hlasovania by pribrzdil prezident Ivan Gašparovič. "Vnímame to tak, že sa plánuje obrátiť na Ústavný súd," povedal o postoji Gašparoviča predseda SaS Richard Sulík. Hlava štátu tento týždeň ohlásila, že vopred neoznámi, či požiada o posúdenie referendových otázok ústavných sudcov. SaS ho už skôr požiadala, aby prezident ešte pred odovzdaním petičných hárkov povedal, aký postoj zaujme. Prezidenta podporuje aj najsilnejšia vládna strana Smer-SD, ktorú SaS kritizuje. Sulík Gašparoviča obvinil z toho, že svojim nejednoznačným vyjadrením vyhovel predstaviteľom Smeru-SD. Podpredseda strany a šéf parlamentu Pavol Paška v minulosti vyhlásil, že nepovažuje za správne, aby sa parlamentné voľby spájali s referendom. "To, čo predseda mimoparlamentnej strany prezentuje v médiách, je fabulácia a taktizovanie so snahou zaujať potenciálnych voličov pred nadchádzajúcimi parlamentnými voľbami," reagoval na Sulíkovu výhradu Gašparovičov hovorca Marek Trubač. Prezident sa rozhodne, či požiada o posúdenie otázok určených na referendum, po doručení petičných hárkov, dodal. Organizátori petície vyzbierali takmer 400.000 podpisov, pričom na vypísanie referenda je potrebných 350.000 podpisov.

Copyright © ČTK 2010

STV NEWS

STV NEWS

Okrem televízneho vysielania na Dvojke a Trojke Slovenskej televízie majú diváci možnosť sledovať prenosy zo ZOH 2010 aj na internete STV. Slovenská televízia na svojej webovej stránke ponúka popri doterajšom online vysielaní aj špeciálny olympijský web, na ktorom bude streamované vysielanie Dvojky a Trojky, ako aj ďalšie dva doplnkové kanály priamo z Kanady. V nich budú môcť už od dnešného podvečera športoví fanúšikovia sledovať aj priame prenosy z ďalších podujatí, ktoré sa v danej chvíli "nezmestili na obrazovku". Špeciálna webová stránka STV venovaná olympiáde vo Vancouveri bude obsahovať predovšetkým denné aktualizované spravodajstvo z diania na ZOH, výsledkové a štatistické prehľady z hokejového turnaja, aj už spomínaný a očakávaný hlavný magnet v podobe štyroch live streamov. Prenosy sú dostupnými licenciami obmedzené na územie Slovenska. Kapacity serverov boli značne posilnené a mali by byť schopné "obslúžiť" niekoľko desiatok tisícok užívateľov súčasne. Špeciál bude promovaný aj na úvodnej stránke www.stv.sk; jeho oficiálna adresa je www.stv.sk/vancouver.

Reklamná pauza, môžete sa ísť...

Reklamná pauza, môžete sa ísť...

World Press Photo

World Press Photo

Taliansky fotograf Pietro Masturzo a jeho snímka z povolebných protestov v Iráne dnes získali hlavnú cenu v prestížnej novinárskej súťaži World Press Photo. Víťazná fotografia zachytáva iránsku ženu na streche domu, ako za súmraku kričí na protest proti výsledkom prezidentských volieb z júna 2009. Porota uviedla, že ocenená fotka je krásna a zároveň zachytáva napätie a emóciu chvíle, keď demonštrácie naberali na sile. "Fotografia znázorňuje začiatok niečoho, začiatok veľkého príbehu," uviedol predsedníčka poroty Ayperi Ecerová. "Dotýka sa vás vizuálne, aj emocionálne, hneď si získala moje srdce." Snímku nezávislého fotografa uverejnila talianska televízia RAI a magazín Loop. Konflikt bol tento rok opätovne hlavnou témou ocenených fotografií, prevažne urobených v Afganistane, Iráne, Somálsku, Gaze a na Západnom brehu. Porota celkovo ocenila 63 fotografov z 23 krajín. Špeciálnu cenu udelila snímkam z amatérskeho videa zachytávajúcim umierajúcu iránsku študentku Nedu počas protivládnej demonštrácie. Do súťaže bolo zaslaných takmer 101.960 snímok od 5847 fotografov z 128 krajín, informovala organizácia World Press Photo.

Copyright © TASR 2010

TA 3 NEWS

TA 3 NEWS

Spravodajská televízia TA3 počas Zimných Olympijských hier (ZOH) vo Vancouveri upraví vysielaciu štruktúru, vysielať začne už od 6:30 hod. ráno. Prvý ucelený blok športového spravodajstva s aktuálnymi informáciami si diváci budú môcť pozrieť už po bloku ranných informácií z domova a zo sveta, už o 6:45 hod. „Tím športovej redakcie televízie TA3 bude prinášať divákom počas dňa aktuálne informácie zo zimnej olympiády v klasických spravodajských blokoch. Po prvom rannom 10-minútovom súhrne budeme vysielať o 11:30 kompletný moderovaný sumár dňa, kde sa popri našich stálych športových moderátoroch objavia aj Peter Polaš, Miroslav Šuchter a Víťazoslav Chrappa. Večerný polhodinový šport od 22:30 hod. sme zachovali aj počas ZOH v nezmenenej podobe,“ vyjadril sa vedúci športovej redakcie Viktor Blažek. TA3 dočasne upraví vysielacie časy v termíne od 13. 2. 2010 do 28. 2. 2010. Skorší začiatok vysielania platí počas pracovných dní, cez víkendy sa vysielací čas spravodajskej televízie nemení.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„ Jebem ja tvojho boha vyjebaného, v byte nemá cibuľu, hinta kurva čierna, no vidíš to, a takto to ti bude se mnou robiť, doma nemáš cibuľu? „ Mestský rozhlas, Liptovský Mikuláš

„Marek, ako si ty vnímal tri a pol roka vo funkcii, skôr pohodička, alebo si sa semtam aj zapotil?“ Katarína Kližanová Rýsová sa pýta Mareka Maďariča v novej Smer TV

„Kvorka bol zjavne indisponovaný. Považujem to za znevažovanie všetkých poslancov. Je to hanba. Myslím si, že nebol celkom vo svojej koži. Takto by sa poslanci nemali správať.“ Ján Golian

„Usporiadať turnaj v konskom póle na snehu vznikol niekedy v októbri, keď sme sa rozhodovali, čo by sme zaujímavé mohli usporiadať na Štrbskom Plese. Pôvodne sme chceli spraviť ples, ale ten je len pre limitovanú skupinu ľudí. Na pólo sa môžu pozerať všetci. Hovorí sa, že pólo je zábava pre bohatých a snobov, s čím súhlasím len v prípade, že takýto tím vlastníte, i keď ani tak to nie je niečo nedostupné. Ale pozerať naň sa môžu všetci a to bolo naším zámerom. Sestra mi nechce požičať svoje kone, pretože som vraj na ne ťažký. Ale už som dostal ponuku, aby som si to vyskúšal. Len by som musel dostať poriadne silného koňa a neviem, či by ma ten ľad udržal. Netvrdím, že v budúcnosti nepostavíme aj my svoj vlastný tím. Uvidíme, čo prinesie tento víkend, na ktorý sme všetci zvedaví. Možno sa do toho pustia naplno viacerí a pomôžu tak spropagovať tento nádherný šport." Patrik Tkáč

„ Nedá sa celkom jednoducho preniesť cez skutočnosť, že v prípade privatizácie hotela Forum, kde boli spoluvlastníkmi pozemkov tuším, dve osoby spájané veľmi výrazne s podsvetím, tieto dohody sa mali dohodnúť s niekým z SDKÚ, respektíve s vtedajším Úradom vlády a tieto osoby boli úplnou náhodou v priebehu niekoľkých mesiacov zavraždené na ulici a transparentne". Miroslav Číž

„ Raz mi povedal, že by si vedel predstaviť sám seba ako prezidenta Spojených štátov. A skutočne nežartoval .“ Jada Smithová, manželka Will Smitha

„Navrhujeme ústavu, ktorá by zjednocovala maďarský národ a chceme zaviesť občianstvo aj pre všetkých Maďarov žijúcich v Karpatskej kotline. S myšlienkami rozšírenia práv pre zahraničných Maďarov ideme dokonca ďalej ako Fidesz - chceme pre nich zabezpečiť volebné právo." Elöd Novák, podpredseda Jobbiku

"Chcem navštíviť Švajčiarsko, chcem, aby sme jednoznačne našli nový spôsob právnej úpravy výmeny informácií v tejto oblasti, pretože potom nás naďalej budú strašiť konkrétne účty, napríklad v súvislosti s tunelovaním tunela Branisko, kde sa peniaze fakturovali fiktívne a posielali sa na účty štyroch ľudí, ktorí sú z SDKÚ. Prinútila ma k tomu situácia okolo SDKÚ-DS. Je to tak vážne ohrozenie politického demokratického systému na Slovensku, že o tom musíme hovoriť viacerí. Cesta súvisí s disketou, ktorú sa snaží získať nemecká spolková kancelárka. Sú informácie, že sú na tejto diskete aj nejakí slovenskí ľudia, ktorí majú obrovské účty vo švajčiarskych bankách." Robert Fico

" Predseda vlády SR Robert Fico dnes oznámil, že sa chystá navštíviť Švajčiarsko. Túto informáciu vítame, pretože pri tejto príležitosti môže navštíviť aj kanton Zug, stretnúť sa s garážovou dámou Janou Lütken a odkryť vlastnícke pozadie firmy Interblue." Stanislav Janiš

„ Reklama Bojovníci proti kríze je jedna z mála vecí, kde som videl, že niekto pochopil, v čom naozaj spočíva kríza. Je to o tom, že ľudia zalezú domov, radšej ešte vypnú aj elektriku, že nič nekupujú... Tým pádom obchodníci trpia a nakoniec trpí celý svet. Kríza objektívne existuje - investorské nadšenie, aké sme zažili v uplynulom desaťročí, tu už nebude. Lenže práve v čase krízy by malo byť oveľa viac akcií ako je táto na Štrbskom plese . My im na baneroch na pólovom ihrisku tvrdíme: Ľudia pozerajte televíziu, kupujte autá... To znamená bojovať proti kríze ! Ivan Lexa je kamarát, dnes aj veľký propagátor jazdectva. Slovensko je také malé... Neviem presne, čo mám na to odpovedať - áno, sú tu aj takí aj takí ľudia. Aj novinári spôsobili, že tu asi neuvidíte ministrov terajšej vlády... „ Patrik Tkáč

„ V tom, čo teraz ľudia radi pozerajú, by som sa ako moderátor nevedel nájsť. Televízia, tak ako sa u nás robí dnes, je totiž príšerná." Jopo Poláček

„ Ale spomínam si aj na rôzne špinavé hry. Gabo berie veci alternatívne. Vláčiky. Vedel som od prvej chvíle, že to boli podfuky. Nechcem rovno povedať spravodajské hry. Už ma hlava z toho bolela! No pavúk. Pavúk toho komplikovaného financovania. Kto tomu rozumel, ako tomu rozumel, prosím. Ale bolo to dobre, že sa každý mohol opýtať. Tak, pozrite sa, no. Kucej s jeho slovníkom. Ja to vážne neberiem. Viem si predstaviť debatu, že keď ma prezradíš, že ti pomáham, tak ťa zabijem, lebo mi táto vláda vykrúti krk a ma ekonomicky zničí. Už sa nechcem baviť o žargóne, ktorý niekedy prebieha medzi kamarátmi. Neberiem vážne takéto vyjadrenia Igora Kuceja, tak ako neberiem vážne vyjadrenia Roberta Fica v tomto kontexte. Politika ma od malička baví. Pochopil som, že je to moje remeslo. Ja nespievam tak dobre, ako pán predseda HZDS. Ale hlavný dôvod je, že nevidím jediný dôvod, aby som z politiky odchádzal. Naopak. Mám päťdesiatpäť rokov. Ronald Reagan v tomto veku začal s politikou iba koketovať. „ Mikuláš Dzurinda

" Ach nie ! Vložila som zlý odkaz na profil svojho manžela! Správne je to @tp9network. Ten prvý odkaz bol na nejakú porno stránku !!! " Eva Longoria

"Pán predseda si sám z vlastných zdrojov zabezpečil a hradil ubytovanie, stravovanie, dopravu a parkovanie.“ Lenka Nosáľová , hovorkyňa Najvyššieho kontrolného úradu

„ Rešpektujeme náboženské cítenie jej zamestnancov, ale žiadame ich, aby sa počas pracovnej doby nemodlili. V pondelok 1. februára na trase autobusu číslo 24 prevádzkovanej (autobusovou spoločnosťou) London General, nastalo oneskorenie po tom, ako sa vodič rozhodol zastaviť autobus, aby sa pomodli. TfL sa ospravedlňuje cestujúcim za všetky ťažkosti, ktoré im to mohlo spôsobiť. Požiadali sme London General, aby pripomenula vodičom, ktorí majú potrebu modliť sa, aby tak robili počas svojho voľného času." Spoločnosť Transport for London

„To je úplný kokot, toto, to je úplný kokot. “ Dušan Jarjabek

„Myslel som si, že je mikrofón vypnutý. Proti svojej vôli som sa vulgárne zamyslel. Mrzí ma to, tieto slová, samozrejme, nepatria na verejnosť. Technika sklamala. “ Dušan Jarjabek

" Pán Horský mali by ste vedieť a možno ste o tom aj čo-to počuli, že malé strany, ako je na Slovensku aj strana Slobodné Fórum, má v súčasnosti význam. Ten zákonite vzrastá najmä vtedy, keď sa rozdiel medzi opozíciou a koalíciou stáva zanedbateľným. Tým by mohla mať aj takáto strana značnú možnosť, na svoje pomery, určovať fungovanie vývoja ďalšieho politického systému. A to vám zjavne nevyhovuje. Z toho ste pán Horský hysterický vy - a vaša kandidátka. Aj vy, aj ona dennodenne „vykrikujete“ svoje tzv. pravdy o malých šanciach strany Slobodné Fóru a jej kandidátky na prezidentku. Ste čoraz ustráchanejší z rastu preferencií Zuzany a jej strany. Pán Horský, vráťte diplom, vzdajte sa titulu „politológ“ a nastúpte do volebného tímu tej „pravej pravice“. Nebudete tak robiť hanbu ostatným slovenským politilógom, čo majú aspoň zápočty zo základov politológie a princípov demokracie. " Daniel Mikletič

„Je tam príliš veľa otáznikov. Navyše máme ďalšie informácie, ktoré síce zverejňovať nebudeme, ale nechceme byť v takomto spojení. Vylievať kýble špiny necháme na pána Fica“. Richard Sulík

„Ide o ochranu ministerstva pred subjektmi, ktoré ho môžu dostať do zložitej situácie, ak by zmluva nebola splnená.“ Linda Vaškovičová, hovorkyňa ministerstva výstavby

„ Dajte si Diazepam, jeden ráno, jeden večer a bude to v poriadku, uvidíte. Mám s tým vlastné skúsenosti.“ František Mikloško poslankynii Vaľovej

„Ja nemám skúsenosti so žiadnymi omamnými látkami. Vy ak máte, nepodávajte ich ďalej My s kolegami nič také nepotrebujeme, my spíme dobre .Ak nemôžte v noci spávať, mali by ste si kúpiť televízor. A budete mať lepší prehľad, čo sa deje v Grécku či v Maďarsku.“ Jana Vaľová

„Urbáni je matador slovenského parlamentu. Je to politický ľadoborec, ktorý má na to, aby viedol našu stranu.“ Marián Ostatník

„ SNS vždy dodržala koaličné dohody a vždy sme držali aj hubu, ale nastal čas povedať dosť. Teraz čakáme na návrh z ich strany. Odmietame byť hromozvodom pre všetkých a najmä pre koaličných partnerov. Oni si musia byť vedomí ceny SNS. My po voľbách nevidíme inú alternatívu ako túto sociálnu a národne orientovanú koalíciu." Anna Belousovová

11. 2. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Nové, včera zverejnené letecké fotografie teroristického útoku na Svetové obchodné centrum (WTC) v New Yorku, ukazujú pád veží z nového, dramatického uhla pohľadu. Uviedla to agentúra AP. Fotografie získala televízna stanica ABC News, ktorá vlani podala žiadosť na Národný ústav pre štandardy a technológie (NIST) v súlade so zákonom o slobodnom prístupe k informáciám. NIST zbieral fotografie pádu WTC v rámci vyšetrovania teroristického útoku. Televízia oznámila, že na deviatich CD nosičoch získala 2779 záberov urobených z policajných vrtuľníkov, ktoré doteraz neboli zverejnené. Dvanásť fotografií stanica ABC zverejnila na svojej internetovej stránke. Jedna z nich ukazuje zblízka vrchné poschodia horiacich veží. Na ďalších je vidieť rúcajúce sa veže, zahalené hustým kúdolom dymu a prachu, a panoramaticky pohľad na valiace sa dymové oblaky. Americká armáda prepustila včera fotografa agentúry Reuters v Iraku po tom, čo ho takmer rok a pol zadržiavala bez vznesenia obvinenia. "Ako vám môžem opísať svoje pocity? Je to ako znova sa narodiť," povedal Ibráhím Džassam po tom, ako sa zvítal so svojou rodinou. Iračana Džassama, ktorý prispieval agentúre Reuters fotografiami a videomateriálom na dobrovoľnej báze, zatkli počas razie amerických a irackých jednotiek v jeho dome v meste Mahmúdíja južne od Bagdadu v septembri 2008. Armáda USA vyhlásila, že Džassam je "bezpečnostnou hrozbou", neposkytla však žiadne verejné vysvetlenie jeho zatknutia a dlhého zadržiavania.
Na 21 rokov a tri mesiace väzenia odsúdil včera v neprítomnosti súd v Diyarbakire na juhovýchode Turecka riaditeľa denníka vydávaného v kurdskom jazyku. Tamojšia justícia uznala obžalovaného vinným z propagandistickej činnosti v prospech mimo zákon postavenej separatistickej Strany kurdských pracujúcich (PKK). Odsúdený Özan Kilinc vlani v júni na stránkach periodika Azadiya Welat (Sloboda krajiny) zverejnil článok o uväznenom lídrovi PKK Abdullahovi Öcalanovi, v ktorom ho podľa prokuratúry velebil, ako aj jeho fotografie. Novinára uznali vinným, že v celkove 12 prípadoch propagoval "teroristickú organizáciu" a dopustil sa trestných činov v mene organizácie, ktorej nie je členom. Vedat Kursun, Kilincov predchodca vo funkcii, si kvôli podobným deliktom odpykáva v súčasnosti nepodmienečný trest väzenia. Azadiya Welat vznikla v roku 1994 ako týždenník, ale od roku 2006 vychádza ako denník. V redakcii novín Azadiya Welat nie sú domové prehliadky zriedkavosťou, periodikum je permanentne terčom mimoriadnej pozornosti tureckých úradov.
Organizácia médií juhovýchodnej Európy (SEEMO) so sídlom vo Viedni odsúdila dnes stredajší útok na bulharského novinára v službách televízneho kanála bTV Dimitara Varbanova (23). Na žurnalistu zaútočila kladivom po jednom z jeho rozhovorov osoba, s ktorou robil rozhovor. "Je alarmujúce, že sa javí ako normálne útočiť na novinárov v Bulharsku," cituje agentúra APA slová generálneho tajomníka SEEMO Olivera Vujoviča, podľa ktorého by bulharská vláda mala urobiť všetko pre ochranu pracovného prostredia novinárov a pre to, aby sa takýmto útokom podarilo v budúcnosti zabrániť. Pre novinára sa stala osudnou snaha opýtať sa známeho podnikateľa v stavebníctve, prečo rodiny vo Velikom Tarnove, ktorým prisľúbil nové byty, tieto nezískali ani po ich vyplatení. Útočníka zadržala bulharská polícia, obeť útoku previezli v sprievode polície do nemocnice. Copyright © TASR 2010
Mexickí diváci sa vzbúrili proti tamojšej televíznej stanici MTV po tom, čo neodvysiela epizódu populárneho amerického animovaného seriálu South Park (1997). Televízia svoje rozhodnutie zdôvodnila tak, že nedostala špeciálne povolenie, aby mohla odvysielať obrázok vlajky Mexika, ktorá sa objavuje v zábere spolu s mexickým prezidentom. Ten sa navyše nápadne podobá na skutočnú hlavu štátu Felipeho Calderóna. Špekulácie, že o cenzúru sa postarala mexická vláda vyvrátil hovorca MTV Erick Zermeno. Podľa jeho slov povolenie, ktoré je potrebné na to, aby mohla byť v televízii odvysielaná vlajka, neprišlo včas. "Rozhodli sme sa stiahnuť epizódu úplne, namiesto toho, aby sme obrázok vlajky upravovali, pretože reakcie by mohli byť ešte horšie," vysvetlil Zermeno a dodal, že stanica sa tiež snažila vyhnúť možnej pokute zo strany vlády. MTV sa rozhodlo epizódu odvysielať neskôr, keď dostane potrebné povolenie. Toto nie je prvý prípad, keď znázornenie vlajky vyvolalo problémy. V roku 2008 dostala pokutu popová speváčka Paulina Rubio za to, že pre španielsky magazín pózovala zahalená len v mexickej vlajke. Informáciu zverejnil spravodajský portál news.bbc.co.uk.
Minulý rok prišlo pre svoje povolanie o život 110 novinárov, čo je najviac za posledné desaťročie. Informoval o tom vo štvrtok Medzinárodný tlačový inštitút (IPI). Druhým najkrvavejším rokom za uplynulú dekádu bol rok 2006, keď bolo zabitých 100 pracovníkov médií. Smutnú bilanciu roku 2009 majú na svedomí konflikty v krajinách ako Irak, Afganistan, Somálsko a Pakistan, kde sa novinári opakovane stávajú terčmi útokov. Celkovo zomrelo vo svete za posledné desaťročie násilnou smrťou 735 novinárov. Z toho najviac, až 170, v Iraku, ktorý sa tak stal za dané obdobie najnebezpečnejšou krajinou pre výkon novinárskeho povolania. Druhou najnebezpečnejšou krajinou v tomto smere sú Filipíny, kde zahynulo za poslednú dekádu 93 novinárov, z toho 38 v roku 2009. Na treťom mieste skončila Kolumbia, kde o život prišlo 58 pracovníkov médií, 6 minulý rok. Nasleduje Mexiko s 38 obeťami za uplynulých desať rokov a 11 minulý rok, pričom prvú päťku uzatvára Rusko s 35 vraždami novinárov, z ktorých päť sa odohralo v roku 2009. Najnebezpečnejším regiónom pre výkon novinárskeho povolania je Ázia, najmä Pakistan, nasleduje Blízky východ a severná Afrika, Amerika, Európa - najmä Rusko a Afrika, uvádza IPI.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS

Poslanci v dnešnom opakovanom tajnom hlasovaní nezvolili žiadneho člena Rozhlasovej rady. Ani jeden z ôsmich kandidátov nezískal v druhom kole potrebnú nadpolovičnú väčšinu prítomných poslancov. O štyri voľné miesta v Rozhlasovej rade sa uchádzali Ľubomír Guman, Stanislav Háber, Peter Juščák, Laura Karpatová, Jitka Račická, Gabriela Rothmayerová, Ján Sabol a Jozef Ševec. Nové voľby sa uskutočnia počas nasledujúcej schôdze parlamentu, ktorá sa začína 2. marca. V stredu na šesťročné funkčné obdobie zvolili poslanci jedného člena Rozhlasovej rady, je ním doterajší predseda Igor Gallo. Dôvodom pre voľbu nových členov rady bolo to, že od konca februára do konca apríla sa skončí funkčné obdobie piatim členom. K 28. februáru sa funkčné obdobie skončí jej súčasnému predsedovi Igorovi Gallovi, Jozefovi Ševecovi a Márii Hlucháňovej, do 3. marca 2010 je do rady zvolený Ľubomír Guman a do 28. apríla Peter Juščák.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

ABSURDNÉ

ABSURDNÉ
Podpredsedníčka SDKÚ-DS Iveta Radičová odmieta dnešné tvrdenia predsedu HZDS Vladimíra Mečiara, že dôvodom jej neúčasti v diskusii STV je jeho osoba. Dôvodom neúčasti nielen pani podpredsedníčky, ale akéhokoľvek zástupcu SDKÚ-DS v tohtotýždňovej televíznej diskusii O 5 minút 12 na STV nie je osoba Vladimíra Mečiara ani HZDS, ale spôsoby vedenia STV pri obsadzovaní tejto relácie, ktorá bola v poslednom čase vedená štýlom „o nás bez nás“. Tvrdenie Vladimíra Mečiara, že SDKÚ-DS zakazuje niekomu ísť do diskusie so zástupcom HZDS, je absurdné. Ak by to bola pravda, tak by asi najbližšiu nedeľu nebola podpredsedníčka SDKÚ-DS Iveta Radičová v diskusii so zástupcom HZDS Jozefom Haleckým v relácii Na telo na TV Markíza.

Tlačová služba SDKÚ-DS

SLOVAK FREE MEDIA

SLOVAK FREE MEDIA

Premiér Robert Fico otvorene vyjadruje svoj odpor ku kritike médií, čím poškodzuje povesť slobody tlače na Slovensku, informoval vo svojej výročnej správe o slobode tlače vo svete Medzinárodný tlačový inštitút (IPI). V dokumente sa však spomínajú aj prípady "zveličených" žalôb vysokopostavených osobností za urážku na cti na médiá. Ako píše IPI, premiér Fico je "jedným z politických lídrov, ktorí prejavujú sklony k otvorenému ventilovaniu svojho odporu ku kritike médií". Takýmto správaním "poškvrňuje dobré meno slobody tlače na Slovensku", píše sa v dokumente. Podľa IPI je možno ešte znepokojujúcejším zvyšujúci sa počet prípadov, keď osobnosti verejného života zažalovali médiá za urážku na cti aj v prípadoch, ktoré boli "zveličené", čím získali vysoké odškodné. Po zhromaždení potrebných údajov IPI vydal správu, v ktorej odhalil rozsah problému urážok na cti na Slovensku. Správa uvádza prípad slovenského sudcu, ktorý v roku 2008 "po veľmi kontroverznom rozhodnutí súdu" od súkromnej rozhlasovej stanice vysúdil odškodné vo výške viac ako 30-tisíc eur, zažaloval v súvislosti s tým istým prípadom ďalších najmenej 10 médií, od ktorých požadoval spolu viac ako 4 milióny eur. "Vo všetkých prípadoch sudca zažaloval médiá v súvislosti nimi (médiami) vydanými alebo odvysielanými komentármi, založenými na informáciách získaných z ministerstva," dodáva na vysvetlenie IPI. Výročná správa IPI o slobode tlače skúma stav médií na celom svete, zaznamenáva porušovanie slobody tlače a vývoj v oblasti médií. Správa je rozdelená podľa konkrétnych regiónov, pričom v každej sa píše o najvýznamnejších udalostiach, ktoré sa za rok v danej oblasti udiali.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Predaj väčšiny novín na Slovensku v minulom roku klesol. Najčítanejšie denníky a týždenníky zaznamenali prepad o zhruba desatinu, miernejšie sa znížil záujem o mesačníky. Vyplýva to z údajov, ktoré dnes ČTK poskytla Kancelária pre overovanie nákladov tlače - ABC SR. Predaj tlače vlani padol vo viacerých štátoch na svete, dôvodom bola najmä kríza. Z denníkov sa vlani najlepšie darilo bulvárnemu Novému času, jeho priemerný odbyt presiahol 150.000 výtlačkov za deň. Oproti roku 2008 to však bolo o necelých 13 percent menej. Na druhom mieste skončil mienkotvorný denník Sme, ktorý nasledovali ďalšie bulvárne noviny Plus jeden deň. Takmer o pätinu padol predaj denníka Pravda. Necelých 200.000 výtlačkov za týždeň predával vlani týždenník Nový Čas pre ženy, stotisícovú hranicu presiahli aj periodiká Plus 7 dní a Báječná žena. Priemerný predaj ekonomického týždenníka Trend klesol o desatinu na takmer 16.000 kusov, nepatrný nárast naopak zaznamenal mienkotvorný .týždeň. Najpredávanejším mesačníkom na Slovensku bol vlani Nový Čas Krížovky (takmer 100.000 kusov mesačne), ktorý mierne predstihol magazín Záhradkár. Tretí skončil mesačník pre ženy Eva s priemerným odbytom viac ako 66.000 kusov. Jeho konkurent Emma zaznamenal prepad takmer o štvrtinu, mesačne predával asi 57.000 kusov výtlačkov. Predaj mesačníka Nota Bene, ktorý ponúkajú ľudia v zložitej sociálnej situácii, v minulom roku klesol o pätinu na necelých 29.000 kusov. Napriek nižšiemu predaju a kríze, ktorá tiež skresala reklamné výdavky firiem, sa väčšina titulov na trhu udržala. Zanikol však spoločensko-politický týždenník Žurnál a mesačník pre ženy Rebecca.
Copyright © ČTK 2010

To je TV !

To je TV !

STV NEWS

STV NEWS

Športový okruh Slovenskej televízie Trojka vo štvrtok 11. februára 2010 o 20:30 h odvysiela špeciál diskusnej relácie Aréna. Rezonovať v nej budú programové novinky Trojky so zreteľom na tematické vysielanie k ZOH vo Vancouveri. S moderátorkou Luciou Tomečkovou budú v štúdiu Arény hovoriť intendant Odboru tvorby programu športu Stanislav Štefánik, vedúci Oddelenia strategických analýz Milan Fitzek a vedúci Redakcie športu Jaroslav Šišolák. Hostia predstavia programovú štruktúru STV počas ZOH, ozrejmia rozdiel vysielania na Trojke a na Dvojke, upriamia pozornosť na jednotlivé formáty a ich moderátorov, rozprávať budú aj o systéme práce redaktorov a komentátorov v Kanade, priblížia prácu redakčného tímu, ktorý zostáva v Mlynskej doline. Diskutovať sa bude aj o vysielaní Trojky vo vysokom HD rozlíšení.

A kto ich má ?!

A kto ich má ?!
Slovenský rozhlas zatiaľ nedostal od štátu peniaze na výrobu programu, ktorú si štát zazmluvnil. Na základe Zmluvy o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti rozhlasového vysielania mal rozhlas dostať od ministerstva kultúry 15. januára polovicu sumy určenej pre tento rok, teda viac ako dva milióny eur. Programový riaditeľ verejnoprávneho rozhlasu Ľubomír Machaj o tom informoval Rozhlasovú radu na jej dnešnom rokovaní. Ako Machaj doplnil pre agentúru SITA, rozhlas rokuje s ministerstvom a očakáva, že mu peniaze v najbližšom období prídu. Programy financované na základe zmluvy so štátom sa začali vysielať od 1. januára. Doteraz sa vyrobilo alebo začalo vyrábať asi 10 percent zazmluvnených programov, povedal Machaj. Druhá splátka by na účet SRo mala prísť najneskôr do 15. júla. Slovenská televízia má dostať prvú splátku 15. apríla a druhú 15. augusta, problém sa jej teda netýka. "Prvú splátku finančných prostriedkov prislúchajúcu STV a SRo na základe zmluvy so štátom dostanú obidve verejnoprávne médiá v najbližších dňoch. V súčasnosti už ministerstvo kultúry vystavilo platobný poukaz," pre agentúru SITA to uviedol hovorca ministerstva kultúry Jozef Bednár. Ako ďalej informoval, "skôr túto platbu nebolo možné zrealizovať, keďže na základe parlamentného rozpisu rozpočtu kapitoly Ministerstva kultúry SR nebolo možné z technických príčin rozpísať výdavky pre verejnoprávne médiá a tým ich aj skôr poskytnúť." Ministerstvo kultúry preto požiadalo ministerstvo financií o úpravu štruktúry svojho rozpočtu, aby mohlo čo najskôr SRo a STV peniaze poukázať. "Toto rozpočtové opatrenie bolo zrealizované a 8. februára doručené na MK SR". Podľa zmluvy so štátom by rozhlas mal tento rok v dvoch splátkach dostať 2,5-miliónový príspevok na programy vo verejnom záujme a dva milióny eur na úhradu výdavkov na zabezpečenie vysielania do zahraničia, teda vysielania Radia Slovakia International. Zmluva so štátom je uzatvorená na päť rokov, na roky 2010 až 2014. Každoročne by rozhlas mal dostávať od štátu minimálne dva milióny na program a dva na Radio Slovakia International. Štát podľa dodatku k zmluve s SRo na budúci rok finančne podporí 8 305 programov SRo vo verejnom záujme. Ide o umelecko-publicistické, dramatické, hudobné, dokumentárne a ďalšie programy. Odvysielajú ich Rádio Slovensko, Rádio Regina, Rádio Devín, Rádio_FM a Rádio Patria. Príspevok štátu 2,5 mil. eur sa použije výlučne na priame náklady. Podporené programy tvoria 5 016 hodín vysielania, čo je 12,6 % z celkového počtu hodín terestrického vysielania SRo v uvedených programových službách. Podpora sa netýka spravodajstva a analytickej a aktuálnej publicistiky. Rozhlas má vďaka zmluve so štátom vyrovnaný rozpočet. Rozpočet, ktorý 9. decembra schválila Rozhlasová rada, počíta s nákladmi 30 580 240 eur a výnosmi v takom istom objeme. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

10. 2. 2010

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS

Poslanci v dnešnom tajnom hlasovaní zvolili jedného člena Rozhlasovej rady. Je ním doterajší predseda Igor Gallo. Zo 115 prítomných poslancov ho podporilo 70 zákonodarcov. Do druhého kola voľby postúpili Ľubomír Guman, Stanislav Háber, Peter Juščák, Laura Karpatová, Jitka Račická, Gabriela Rothmayerová, Ján Sabol a Jozef Ševec. Dôvodom pre voľbu nových členov rady bolo to, že od konca februára do konca apríla sa skončí funkčné obdobie piatim členom. K 28. februáru sa funkčné obdobie skončí jej súčasnému predsedovi Igorovi Gallovi, Jozefovi Ševecovi a Márii Hlucháňovej, do 3. marca 2010 je do rady zvolený Ľubomír Guman a do 28. apríla Peter Juščák.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TO JE TV !

TO JE TV !

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia s poľutovaním prijala rozhodnutie SDKÚ-DS nevyslať svojho zástupcu do nedeľňajšej diskusnej relácie O 5 minút 12. Financovanie politických strán bolo len jednou z piatich tém, ktoré sme avizovali v pozvánke pani Ivete Radičovej – zvyšnými štyrmi boli: otázka volebného lídra SDKÚ-DS, spolupráca stredo-pravých strán, parlamentné voľby vrátane tém predvolebnej kampane a vlastenecký zákon. Slovenská televízia však rozhodne protestuje proti opakovaným snahám niektorých politikov SDKÚ-DS – a najnovšie aj anonymného zástupcu tlačovej služby strany – o nepodložené útoky a ironizovanie. Otázka financovania strán NIE JE, ako sa nám to snaží nahovoriť SDKÚ-DS, vnútrostraníckym problémom, ale – keďže sa dotýka všetkých občanov Slovenskej republiky – celospoločenským problémom, o ktorom je legitímne hovoriť nahlas. A to aj v reláciách Slovenskej televízie. Dramaturgia relácie O 5 minút 12, ako aj ostatných programov vo vysielaní STV, sa netvorí (a dúfajme, že ani nikdy nebude tvoriť) v centrálach politických strán. Slovenská televízia je rada, že na našej politickej scéne fungujú aj strany, ktoré si uvedomujú rozsah svojej zodpovednosti voči občanom. Sme radi, že pozvanie do relácie O 5 minút 12 zoči-voči predsedovi ĽS-HZDS Vladimírovi Mečiarovi prijal predseda SMK Pál Csáky. O témach relácie budeme verejnosť včas informovať.

Kto koho pozval a kam ?

Kto koho pozval a kam ?

Po nedeľnej debate predsedu Smeru Roberta Fica a predsedu KDH Jána Figeľa o financovaní SDKÚ-DS, pozvala na najbližšiu nedeľu STV zástupcu SDKÚ-DS do debaty s Vladimírom Mečiarom, okrem iných aj na tému budúci líder a financovanie politických strán. SDKÚ-DS sa na tejto televíznej debate nezúčastní a STV odporúčame, aby jej pracovníci pokračovali v trende, ktorý zaviedli minulú nedeľu a do diskusie k vnútorným otázkam SDKÚ-DS pozvali predsedu KDH Jána Figeľa, alebo predsedu inej politickej strany. Prípadne, nech obsadenie relácie odkonzultujú so svojou centrálou na Súmračnej ulici. S obvineniami o financovaní SDKÚ-DS prišiel Robert Fico a on je partnerom SDKÚ-DS na tieto témy, preto ho opätovne vyzývame, aby sa neskrýval a prišiel diskutovať do televízneho štúdia ktorejkoľvek celoštátnej televízie.

Tlačová služba SDKÚ-DS SDKÚ-DS odmietla pozvanie Slovenskej televízie do relácie O 5 minút 12. Verejnoprávnej televízii zároveň odporučila, aby jej pracovníci pokračovali v trende, ktorý zaviedli minulú nedeľu a do diskusie k vnútorným otázkam SDKÚ-DS pozvali predsedu KDH Jána Figeľa alebo predsedu inej politickej strany. Podľa politológa Michala Horského ide o prázdne gesto, ktorým SDKÚ-DS verejnosť neupokojí. "Najmä s ohľadom na svoju minulosť, keď jej predseda bol predsedom vlády a tri a pol roka odmietal akékoľvek verejné diskusie s politickými partnermi," uviedol Horský pre agentúru SITA. Myslí si, že SDKÚ nie je v situácii, že si môže diktovať podmienky s kým, kde a ako bude diskutovať vo verejnoprávnej televízii. Je podľa neho dôležité, aby pokračovala v konfrontácii v priamom dialógu.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas budeme naďalej platiť ako koncesionári, dotovať ich bude aj štát. Poslanec Národnej rady SR za SDKÚ-DS Tomáš Galbavý neuspel s návrhmi noviel zákonov o STV a SRo, podľa ktorých by sa ich činnosť hradila priamo zo štátneho rozpočtu. Galbavý chcel zmenou financovania dosiahnuť politickú nezávislosť a objektivitu verejnoprávnych médií. Obdobný návrh už predložila SDKÚ-DS v tomto volebnom období do parlamentu dvakrát, doteraz neúspešne. Ak by Galbavého návrh prešiel, boli by verejnoprávne médiá od budúceho roka financované ročne spolu sumou vo výške jedného percenta z výdavkov štátneho rozpočtu. V prípade STV by išlo o sumu rovnajúcu sa 0,7 percenta z výdavkov štátneho rozpočtu a pri SRo 0,3 percenta z výdavkov štátneho rozpočtu. Odberatelia elektriky - domácnosti a firmy by prestali platiť úhrady za ich vysielanie a štát by na ich program neprispieval cez systém zmlúv so štátom. Mesačne domácnosti platia za STV a SRo jednu platbu - 4,64 eur. Štát sa zaviazal, že do roku 2014 bude najmä na program obom médiám prispievať miliónmi eur, STV dá ročne minimálne 10 mil. eur a SRo minimálne 4 mil. eur. Poslanec za Smer-SD Dušan Jarjabek si myslí, že nový spôsob financovania by mohol ohroziť pôsobenie STV a SRo, keďže akákoľvek vláda by mohla v rozpočte peniaze pre tieto médiá zrušiť a dať ich na iné priority.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. *TELEVÍZNE NOVINY- Markíza - 23.0 %, 53.9 % ; 2. *NOVINY TV JOJ -TV JOJ ; 3.*ŠPORT -TV JOJ ;4.Kráľ Škorpión 2: Zrod bojovníka –Markíza; 5. *NAJLEPŠIE POČASIE -TV JOJ; 6.*Športové noviny- Markíza; 7.*Panelák- TV JOJ ; 8.Ako pavúk- Markíza; 9.Pošta pre Teba –Jednotka;10.Keď láska zabíja- Markíza; 11.Tomu neuveríš! –Markíza; 12.*Počasie- Markíza; 13. *Bez servítky- Markíza; 14.Na pokraji smrti- Markíza; 15.KRIMI NOVINY -TV JOJ ;16. Smotánka –Markíza;17.Lampáreň –Markíza; 18.*Rýchle Televízne noviny- Markíza; 19. Na streche- Markíza; 20.*Súdna sieň- TV JOJ - 11.3 %, 31.2 %

Pozn .Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň; © Výskum programu STV