DALITO!

29. 1. 2010

Audiovizuálny fond NEWS

Audiovizuálny fond NEWS
Prvá výzva na predkladanie žiadostí o poskytnutie finančných prostriedkov priniesla Audiovizuálnemu fondu celkom stošesťdesiatdeväť žiadostí. Z nich iba jedna musela byť vyradená z dôvodu jej predloženia neoprávneným žiadateľom. Najviac žiadostí - šesťdesiatjeden prišlo do podprogramu na podporu vývoja hraných audiovizuálnych diel. Druhým početne najzastúpenejším podprogramom je vývoj dokumentárnych audiovizuálnych diel, do ktorého žiadatelia doručili päťdesiatpäť žiadostí. Animované a detské audiovizuálne diela sú zastúpené trinástimi žiadosťami. Podprogram pre festivaly a kultúrne podujatia s audiovizuálnymi dielami s počtom tridsaťjeden žiadostí je tretí najpočetnejší. Na podporu výskumu, vzdelávania, výchovy a edičnej činnosti fond dostal deväť žiadostí. Zo všetkých žiadostí bolo po administratívnej kontrole dvadsaťsedem neúplných a ich žiadateľom kancelária fondu zaslala výzvu na doplnenie. Stoštyridsaťjeden žiadostí, ktoré boli kompletné, už dostali na hodnotenie členovia jednotlivých odborných komisií. Tie by mali rozhodnúť o odporúčaní na podporu do konca februára 2010. Odborné komisie môžu pre žiadosti doručené k výzve č. 1/2010 prerozdeliť celkom jeden milión tristodesať tisíc eur. Na svojom prvom tohtoročnom rokovaní rada Audiovizuálneho fondu 12. januára schválila aj výzvu č. 2/2010 na predkladanie nových žiadostí. Na základe tejto výzvy môžu oprávnení žiadatelia od 1. februára do 1. marca 2010 predkladať fondu žiadosti na produkciu hraných, dokumentárnych, animovaných, detských, školských, experimentálnych a vzdelávacích audiovizuálnych diel pre kiná, televízne vysielanie alebo pre iné spôsoby verejného šírenia. Súčasťou výzvy môžu byť aj minoritné koprodukčné projekty s účasťou slovenských subjektov podľa kritérií Európskeho dohovoru o filmovej koprodukcii. Druhou programovou oblasťou, v ktorej môžu žiadatelia predkladať žiadosti, je distribúcia slovenských aj zahraničných filmov. Treťou oblasťou je opäť vydávanie publikácií, odborný výskum a vzdelávanie, ku ktorým tentoraz pribudli projekty audiovizuálnej výchovy a prezentácia audiovizuálnych diel, kultúry a priemyslu v médiách na Slovensku. Úplné znenie výzvy je zverejnené na internetovej stránke Audiovizuálneho fondu, www.avf.sk, kde žiadatelia nájdu všetky potrebné informácie, odpovede na najčastejšie otázky, slovník základných pojmov, upozornenie na najčastejšie chyby a nedostatky doterajších žiadostí, ako aj všetky vnútorné predpisy fondu, ktorými sa riadi jeho podporná činnosť.

Zomrela Robyn Whitehead

Zomrela Robyn Whitehead

Režisérku dokumentu o britskej skupine The Libertines Robyn Whitehead našli mŕtvu v byte v londýnskej štvrti Hackney. Podľa predbežnej policajnej správy zomrela na predávkovanie drogami. Byt, v ktorom telo Whitehead našli, patrí spevákovi Wolfmanovi. Ten je priateľom frontmana skupiny Babyshambles a bývalého člena The Libertines Petea Dohertyho. Whitehead pred smrťou dokončovala dokument o The Libertines s názvom The Road To Albion, ktorý obsahoval aj zábery zo začiatkov kariéry tejto skupiny. Taktiež plánovala natočiť dokument aj o Babyshambles. Robyn Whitehead patrila do dynastie Goldsmith, bola vnučkou Teddyho Goldsmitha, environmentalistu, zakladateľa časopisu The Ecologist. Jeho brat bol multimiliardár Sir James Goldsmith. Jej otec Peter Whitehead bol filmár, spolupracoval s Pink Floyd a Rolling Stones .

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. © 2010 lepsieinformacie.sk

STV NEWS

STV NEWS
Aktuálne dianie v Európskom parlamente predstaví verejnosti nová relácia Slovenskej televízie Hlas Európy. Každý druhý týždeň divákom Dvojky prinesie 26 minút informácií o tom, ako sa na Slovensku uplatňujú rozhodnutia na európskej úrovni. Po prvý raz sa na obrazovkách objaví tento piatok o 21:50. Reprízovať sa bude o týždeň vo štvrtok. Reláciu vyrába verejnoprávna televízia s finančnou podporou Generálneho riaditeľstva Európskeho parlamentu (EP) pre komunikáciu. Ako pre agentúru SITA povedal dramaturg relácie a autor projektu Peter Janků, relácia vyplní informačný priestor, ktorý zatiaľ v programe slovenských televízií chýbal. Upozorní na to, že sme nielen občanmi Slovenska, ale aj občanmi Európskej únie. Relácia Hlas Európy bude mať trojdielnu štruktúru. V úvode predstaví v reportáži alebo diskusii nakrútenej priamo v europarlamente najmä prácu slovenských poslancov EP, ale aj poslancov iných krajín, ak sa téma či oblasť, ktorú prezentujú, dotýka záujmov Slovenska a jeho občanov. Druhá časť relácie bude venovaná európskym témam aktuálnym na Slovensku. O vybranej téme budú v štúdiu diskutovať predstavitelia parlamentu, vlády alebo ministerstiev so zástupcami oblasti, ktorej sa konkrétna téma dotýka. V závere Hlas Európy v reportáži predstaví projekty alebo činnosti, ktoré úspešne komunikujú európske témy. Diváci budú mať k dispozícii mailovú adresu relácie, na ktorej môžu klásť otázky a tiež upozorniť na úspešné projekty. Rovnaký grant EP získal aj projekt spoločnosti EurActiv.sk Európa pre Vás. Ako na dnešnej tlačovej besede povedala Jana Pohánková z EurActiv.sk, od apríla spustia špeciálny portál, ktorý prinesie informácie o práci, štúdiu, podnikaní a fondoch v Európskej únii, s nimi súvisiace témy či kontakty. Okrem iného tiež poskytne možnosť diskutovať o legislatívnych procesoch v europarlamente s poslancami Európskeho parlamentu, či s odborníkmi. Portál bude fungovať vo všetkých jazykoch Visegrádskej štvorky (V4), teda okrem slovenčiny aj v češtine, maďarčine a poľštine. Oba projekty - internetový portál a televízna relácia sa budú navzájom propagovať cez internet. Generálne riaditeľstvo EP pre komunikáciu v lete minulého roku zverejnilo grantovú schému, určenú na podporu programov zameraných na informovanie o témach Európskeho parlamentu, a to v troch kategóriách – televízia, rozhlas a web. Z prihlásených projektov za Slovenskú republiku, v konkurencii všetkých štátov Európskej únie, grant získali projekt spoločnosti EurActiv.sk „Európa pre Vás“ a Slovenská televízia s reláciou „Hlas Európy“. Zo štyroch projektov podaných zo Slovenska uspeli a grant získali dva. Je to veľký úspech, keďže z vyše 300 projektov podaných za všetkých 27 krajín únie uspelo približne 50, dodal riaditeľ Informačnej kancelárie EP na Slovensku Robert Hajšel. Teší ho najmä, že oba projekty poskytnú dostatočný priestor na diskusiu s občanmi a zvýšia informovanosť o Európskom parlamente.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

28. 1. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Americká internetová spoločnosť Yahoo Inc za štvrtý štvrťrok minulého roka vykázala čistý zisk 153 mil. USD čiže 11 centov na akciu, čo je v súlade s očakávaniami analytikov oslovenými v prieskume agentúry Reuters. V rovnakom štvrťroku predchádzajúceho roka Yahoo skončila v strate 303 mil. USD čiže 22 centov na akciu vzhľadom na odpisy a reštrukturalizačné náklady v sume vyše 500 mil. USD. Príjmy spoločnosti za štvrtý kvartál 2009 medziročne klesli o 4 % na 1,73 mld. USD. Yahoo však uviedla, že v priebehu prvého štvrťroka 2010 by jej príjmy mohli rásť prvýkrát po šiestich kvartáloch, pričom poznamenala, že sa významne zlepšil dopyt po reklame. Spoločnosť predpokladá, že jej príjmy za tento štvrťrok budú 1,575 až 1,675 mld. USD. V prvom kvartáli minulého roka mala príjmy 1,58 mld. USD. Aktuálna štvrtá sezóna seriálu Škaredá Betty (2006), bude zároveň posledná. Ako informuje internetová stránka www.hollywoodreporter.com, televízna spoločnosť ABC seriál ukončí poslednou časťou štvrtej sezóny, čo sa rozhodla oznámiť dostatočne vopred, aby mohli tvorcovia pripraviť vhodný koniec. "Vzájomne sme dospeli k zložitému rozhodnutiu urobiť z tejto sezóny Škaredej Betty poslednú a teraz to oznamujeme, pretože chceme šou poskytnúť dostatok času na napísanie uspokojivého záveru," uviedli zástupcovia televíznej siete a producenti s tým, že sú nesmierne hrdí na tento prelomový seriál a mali pocit, že je dôležité, aby mali fanúšikovia a fanúšičky možnosť poriadne sa rozlúčiť. Ako uvádza na svojej internetovej stránke magazín The Hollywood Reporter, rozhodnutie bolo v súvislosti s nízkymi ratingmi seriálu očakávané. Seriál Škaredá Betty inšpirovaný kolumbijskou telenovelou Yo soy Betty, la fea (1999 - 2001), začali v USA vysielať 26. septembra 2006. Hlavnou postavou je obyčajná, mierne bacuľatá, ale bystrá, pracovitá a dobrosrdečná Betty Suarez, ktorá pracuje pre prestížny módny časopis Mode. Seriál získal v roku 2007 tri ceny Emmy - Richard Shepard za réžiu, America Ferrera za stvárnenie hlavnej postavy komediálneho seriálu a dvojica Libby Goldstein a Junie Lowry-Johnson za casting. Dvadsaťpäťročná America Ferrera v roku 2007 za stvárnenie Betty získala okrem iných cien aj Screen Actors Guild Award a Zlatý glóbus. Na ďalšie dva glóbusy bola nominovaná v rokoch 2008 a 2009. Samotný seriál Škaredá Betty získal v roku 2007 od Hollywoodskej asociácie zahraničných novinárov (HFPA) Zlatý glóbus pre Najlepší seriál v žánri komédia alebo muzikál. V Číne sa v týchto dňoch masívne rozšírila "imitácie" populárneho vyhľadávača Google. Deje sa tak len krátko po tom, ako americký Google pohrozil, že pre hackerské útoky, z ktorých podozrieva vládu v Pekingu, zvažuje odchod z krajiny. Na internete sa medzitým objavila aj čínska verzia populárnej služby na zdieľanie videí YouTubecn.com, ktorá ponúka videá z reálneho YouTube, ktorý vlastní Google a v Číne je zakázaný. Imitácia prehľadávača Google sa zase volá Goojje a po grafickej stránke ide o klon amerického "originálu". Oba projekty spustili v polovici januára, teda presne v čase, kedy Google pohrozil odchodom z Číny. Čínska verzia Google - Goojje - je pritom slovnou hračkou. Názov globálneho lídra na trhu internetových vyhľadávačov znie v mandarínčine podobne ako "starší brat", pričom slovo "Goojje" sa vyslovuje ako "staršia sestra". Čína je známa svojou "schopnosťou" napodobňovať značky z najrôznejších odvetví priemyslu a služieb. Teraz však ide o prvý prípad, kedy "ukradla" zavedené značky pôsobiace na internete. Analytici predpovedajú, že ďalšou čínskou obeťou sa stane najpopulárnejšia internetová sociálna sieť Facebook. Tá je, podobne ako aj YouTube, v Číne zakázaná. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Poľskému biskupovi Tadeuszovi Pieronekovi, ktorého vyjadrenia o holokauste vyvolali kontroverzné reakcie, hrozí žaloba z Talianska, konkrétne zo strany novinára Bruna Volpeho, ktorý s ním pripravil rozhovor pre katolícky internetový portál Pontifex. Právny zástupca novinára, známy taliansky advokát Carlo Taormina, už vyzval písomne Pieroneka, aby v priebehu desiatich dní potvrdil v tlačovom vyhlásení obsah zverejneného rozhovoru. Ak tak neučiní, bude nasledovať žaloba, uviedol Taormina, ktorý už v minulosti obhajoval aj medzičasom zosnulého predsedu talianskej vlády Bettina Craxiho, či súčasného premiéra Silvia Berlusconiho. V rozhovore pre poľský denník Rzeczpospolita sa biskup Pieronek pokúsil o relativizovanie vlastných vyjadrení. Konštatoval, že taliansky novinár zle pochopil jeho vyjadrenia. Povedal vraj, že iba šoa (hebrejský termín pre holokaust) je židovským výmyslom a že to neplatí o genocíde židov. "Kto by pri zdravom rozume povedal, že židia si vymysleli šoa, že si vymysleli vlastnú likvidáciu," povedal predstaviteľ poľskej katolíckej cirkvi. Práve toto zdôvodnenie vníma taliansky novinár ako poškodenie vlastnej povesti. V texte, ktorý Pieronek označil za zmanipulovaný a neautorizovaný, totiž citoval biskupove slová: "Šoa ako taká je židovským výmyslom. Mohli by sme rovnako hovoriť aj o mnohých obetiach komunizmu, prenasledovaných katolíkoch a kresťanoch a zaviesť na ich počet celosvetový pamätný deň". Tieto výroky vyvolali v Poľsku rozruch. Poľský biskup aj v rozhovore pre Rzeczpospolitu potvrdil, že používanie termínov šoa a holokaust by sa nemalo vzťahovať iba na židovské obete národného socializmu, pretože by to predstavovalo manipuláciu dejín, keďže v koncentračných táboroch neprišli o život iba židia. "Nemožno tvrdiť, že židia boli jedinými obeťami národného socializmu počas druhej svetovej vojny, pretože každý národ má právo vysloviť svoju pravdu,". uviedol Pieronek. Na margo poznámky novinárky, že vyhlásením o šiestich miliónoch obetí z radov Poliakov zarátal do tohto údaja aj tri milióny zavraždených poľských židov, biskup reagoval slovami: "Potom sme porovnateľní, čo sa týka počtu obetí." Pieronek sa nedištancoval ani v tomto rozhovore od svojho výroku pre taliansky portál, že židia zneužívajú holokaust ako propagandistickú zbraň. "Holokaust sa stal ideou, ktorá by mala slúžiť zjednoteniu rozdeleného židovského obyvateľstva," vyhlásil a dodal, že v tomto duchu ide v prípade myšlienky holokaustu o zbraň židov.
Francúzsky spoločenský magazín Paris Match bol po prehratom súdnom spore s monackou princeznou Caroline nútený zverejniť dnes na titulnej stránke najnovšieho vydania ospravedlnenie. Časopis musel uznať, že vlani v septembri poškodil práva 53-ročnej sestry monackého kniežaťa Alberta II. a jej manžela, škandálmi známeho Ernsta Augusta V., keď zverejnil informáciu o rozvode dvojice doplnenú podobizňami Caroline. Aj keď decembrový verdikt súdu neuspokojil šéfredaktora spoločenského týždenníka Oliviera Royanta, tlačené médium konalo v súlade s rozsudkom. Royant sa však domnieva, že Paris Match odsúdili za zverejnenie pravdivej informácie, ktorú priniesli médiá v Európe i v zámorí. Každý, kto kladie dôraz na distribúciu informácií podporených fotografiami o jeho rodinnom šťastí, by sa mal vyvarovať kritiky v súvislosti so zverejnením menej príjemných informácií rovnakými médiami, myslí si predstaviteľ Paris Match. Súd v Nanterre v rozsudku z 10. decembra 2009 dospel k záveru, že informácia časopisu poškodila súkromie manželov a ich osobné práva.
Copyright © TASR 2010
Spoločnosť Renault dnes spúšťa vo Veľkej Británii a vo Francúzku sieťový televízny kanál Renault TV. Ide tak o prvého výrobcu automobilov, ktorý medzinárodne spúšťa televízny kanál. Jeho cieľom je posilniť imidž tejto značky a prilákať nových zákazníkov. TV kanál má zabávať, informovať a inšpirovať. Mimo Francúzska a Veľkej Británie je Renault TV prístupný cez web - www.renault.tv a je tiež prítomný na YouTube, Dailymotion, Facebooku a itunes. “Renault nie je značkou ako sú ostatné – Renault inovuje pre všetkých, nielen pre niekoľkých privilegovaných! Je reálnou značkou orientovanou na ľudí, možno jedinou svojho druhu dnes na svete. Tento povahový rys je zachovaný aj pri Renault TV, produkt, cez ktorý sa značka prihovára svetu ďaleko za hranicami digitálneho sveta.“ hovorí Stephen Norman, Senior Vice President pre globálny marketing Partneri projektu sú Publicis Entertainment, dcérska spoločnosť Publicis Worldwide a RDF Media Group, ktorá vytvára a distribuuje zábavné programy pre televízie a iné médiá po celom svete.

STV NEWS-ešte lepšia zábava

STV NEWS-ešte lepšia zábava
Slovenská televízia oznamuje, že vzhľadom na pracovnú zaneprázdnenosť sa premiér SR Robert Fico nezúčastní na dnešnej diskusnej relácii Večer na tému..., ktorú STV bude vysielať na Dvojke naživo so začiatkom o 22.00 h. Namiesto R. Fica prijal pozvanie podpredseda NR SR Miroslav Číž.

Zomrel Jerome David Salinger

Zomrel Jerome David Salinger

Jerome David Salinger, autor svetoznámeho bestselleru Kto chytá v žite (Catcher in the Rye), v stredu vo veku 91 rokov zomrel. Informoval o tom jeho agent Phyllis Westberg. "Napriek tomu, že si v máji zlomil bedrovú kosť, jeho zdravotný stav bol až doteraz vynikajúci," uvádza Westberg v oficiálnom stanovisku, ktoré citujú svetové médiá. Salinger svoju pozemskú púť ukončil vo svojom domove v malom mestečku Cornish v americkom štáte New Hampshire, kde trávil posledné desaťročia. Spisovateľov najznámejší román Kto chytá v žite vyšiel prvýkrát v roku 1951 a rozpráva o príbehu Holdena Caulfielda a jeho problémoch počas dospievania. Od čias Huckleberryho Finna sa stal Caulfield najznámejším tínedžerským literárnym hrdinom a odkedy jeho postava prvýkrát ožila prostredníctvom Salingerovho pera, ovplyvnil niekoľko generácií mladých Američanov.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

To je TV !

To je TV !

Zomrela Zelda Rubinstein

Zomrela Zelda Rubinstein

Zelda Rubinstein, ktorá sa preslávila ako médium Tangina z hororu Poltergeist (1982), zomrela vo veku 76 rokov. Jej agent Eric Stevens uviedol pre denník Los Angeles Times, že skonala v stredu v losangeleskej nemocnici. Dodal, že herečka krátko pred úmrtím dostala infarkt. Zelda Rubinstein herecky debutovala v komédii Under the Rainbow (1981). Za výkon v snímke Poltergeist (1982) získala Saturn Award za najlepší ženský herecký výkon vo vedľajšej úlohe. Ďalšie pokračovania už nemali taký úspech - Poltergeist II (1986) jej vyniesol nomináciu na Zlatú malinu a Poltergeist III (1988) nominácie na Zlatú malinu a zároveň na Saturn Award. Herečka s výškou necelých 130 centimetrov bola známa aj z kampane na zvyšovanie povedomia o aidse a ako bojovníčka za práva ľudí nízkeho vzrastu.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

A kto to tam bude teda dekomodifikovať ?!

A kto to tam bude teda dekomodifikovať ?!

Slovenská televízia vo štvrtok 28. januára o 22.00 h na Dvojke odvysiela pravidelnú diskusnú reláciu Večer na tému... Venovať sa bude pozitívnym a negatívnym dopadom sociálnej politiky štátu. Tému večera budú s moderátorom Milanom Blahom analyzovať predseda vlády Slovenskej republiky Robert Fico, predseda SAV Jaromír Pastorek, prezident AZZZ SR Tomáš Malatinský, politologička Marcela Gbúrová a vysokoškolský pedagóg Ivan Laluha. Sociálny štát sa síce vymyká vyčerpávajúcej definícii. No už historicky v sebe zahŕňa tie prvky sociálnej politiky, ktorých cieľom je reagovať na sociálne riziká a eliminovať sociálne tvrdosti. Základom každého sociálneho štátu je redistribúcia. Popri redistribúcii je tu aj iný slovný rébus – dekomodifikácia...

Lietam v tom

Lietam v tom

27. 1. 2010

MTV CZ IS THE BEST

MTV CZ IS THE BEST
© Miro Ulman's Photos - Pomoc pre Haiti

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. *TELEVÍZNE NOVINY - Markíza - 23.1 %, 52.3 % ; 2.*NOVINY TV JOJ- TV JOJ; 3. *Šport -TV JOJ ; 4.*Športové noviny- Markíza; 5. Predo mnou neutečieš- Markíza ; 6. *NAJLEPŠIE POČASIE -TV JOJ; 7.Piadihajzlík v akcii –Markíza ; 8. Prepadnutá –Markíza; 9. Pošta pre Teba- Jednotka; 10. Kliatba zlatého kvetu- Markíza ; 11. Smrtonosná zbraň- Markíza; 12.*Krimi noviny -TV JOJ ; 13. Smotánka Markíza; 14. *Súdna sieň -TV JOJ ; 15. Hádaj, kto príde- Markíza; 16. Ladies Night Out Collection -TV JOJ ; 17. Lampáreň –Markíza; 18.*Noviny PLUS- TV JOJ; 19. *Počasie- Markíza; 20.*Prvé Televízne noviny -Markíza - 10.1 %, 37.5 %. Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

26. 1. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Polícia v americkom meste Santaquin v štáte Utah zatkla v nedeľu 24. januára herca Garyho Colemana na základe informácií, že v jeho dome došlo k domácemu násiliu. Polícia odmietla uviesť, kto mal byť obeťou útoku, avšak podľa miestnych médií má ísť o jeho manželku Shannon Price, s ktorou má Coleman údajne nezhody už od ich svadby v auguste 2007. Štyridsaťjedenročný herec, známy predovšetkým zo sitcomu Diff'rent Strokes (1978 - 1986), zostáva zatiaľ vo väzbe, pričom sudca stanovil výšku kaucie na 1725 dolárov (asi 1223 eur). Podľa denníka The Salt Lake Tribune sa však v oficiálnom policajnom vyhlásení píše, že Colemana zatkli z dôvodu nedostavenia sa na súd ohľadom iného prípadu. V septembri 2008 čelil Coleman obvineniu zo strany istého Colta Rushtona, ktorý tvrdil, že ho herec zrazil autom na parkovisku v meste Payson. Podľa svedkov incidentu išlo o výsledok hádky po tom, ako si chcel Rushton Colemana odfotografovať. Amerického herca Garyho Colemana nezatkli za páchanie domáceho násilia, ale preto, že sa nedostavil na súd v inom prípade. Vyhlásil to jeho právnik Randy Kester pre magazín People, a potvrdzuje to aj stanovisko polície. V pondelok pritom médiá tvrdili, že ho zatkli za domáce násilie. "Toto je omnoho menej vážne ako sa zdá. Nebol zatknutý pre útok," vyjadril sa Kester, ktorý si však nie je istý, v akom prípade sa mal Coleman dostaviť na súd. "Pána Colemana vzali do väzby a zaregistrovali v okresnom väzení Utah bez incidentu," uvádza sa v policajnom vyhlásení. Herec následne zaplatil kauciu a prepustili ho. Polícia mesta Santaquin v štáte Utah potvrdila, že proti hercovi, známemu predovšetkým zo sitcomu Diff'rent Strokes (1978 - 1986), nevzniesla žiadne obvinenie z trestného činu, no uplynulú nedeľu ich zavolali do jeho domu pre bližšie neurčené výtržnosti. Tvorcovia seriálu Ako som spoznal vašu mamu (2005) Carter Bays a Craig Thomas chystajú nový sitcom. Zatiaľ nemá názov, no bude o mladom páre žijúcom v Pittsburghu a ich priateľoch. Ako uviedol Hollywood Reporter, pôjde o hybrid ich slávnej situačnej komédie, no skôr z pohľadu postáv podobných Lily (Alyson Hannigan) a Marshallovi (Jason Segel). Do kreatívneho tímu pribrali aj ďalších kolegov zo scenáristického tímu seriálu Kourtney Kang a Joea Kellyho. So spoločnosťou 20th Century Fox podpísali zmluvu na ďalšie tri roky a už teraz je isté, že seriál Ako som spoznal vašu mamu (2005) bude mať minimálne šiestu sériu. Príbeh Teda, ktorý už niekoľko sérií rozpráva svojim deťom príbeh, ako spoznal ich mamu, sa stal v USA hitom.

Držiteľ Oscara Forest Whitaker je v záverečnej fáze rokovaní o účinkovaní v spinoffe kriminálneho seriálu Myšlienky vraha (2005). Plánovaný projekt, ktorý by mal sledovať osudy novej skupiny vyšetrovateľov pôsobiacich mimo FBI, chce CBS predstaviť na jar v jednej z epizód Myšlienok vraha. Whitaker by mal stvárniť vedúceho tímu - Coopera, ktorý je bývalým významným analytikom elitnej jednotky, no počas uplynulých ôsmich rokov bol mimo odboru. Súčasťou dohody s Whitakerom by mal byť i jeho podiel na produkcii. Štyridsaťosemročný Whitaker, ktorý získal Oscara za stvárnenie ugandského diktátora Idiho Amina v snímke Posledný škótsky kráľ (2006), v televízii účinkoval napríklad v seriáloch Pohotovosť (1994 - 2009) alebo Policajný odznak (2002 - 2008).
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Manželka izraelského premiéra Benjamina Netanjahua zažalovala dnes miestne noviny za krivé obvinenie a urážku na cti. Sara Netanjahuová žiada od denníka Maariv ospravedlnenie a odškodné vo výške 270.000 dolárov (191.000 eur). Trvá tiež na uverejnení opravného článku, ktorý by uviedol na pravú mieru nepravdivé tvrdenia týkajúce sa jej osoby. Noviny minulý piatok zverejnili článok, podľa ktorého Netanjahuová prepustila z premiérovej rezidencie 70-ročného záhradníka, ktorého syn zahynul v boji ako izraelský vojak. Podľa premiérovej tretej manželky nebolo v správe ani zrnko pravdy: záhradník údajne nikdy nedostal výpoveď a stále pracuje na pôvodnom mieste. Zdôrazňuje, že autor článku vôbec nepožiadal o jej vyjadrenie k záležitosti. Netanjahuová tvrdí, že ju noviny chceli zámerne ponížiť a vykresliť ju ako "necitlivú ženu, ktorá zneužíva slabých, je krutá k starému záhradníkovi a bezdôvodne vyhadzuje z práce smútiaceho otca." Psychologička Netanjahuová čelí v krátkej dobe už druhému škandálu. Pred týždňom ju jej bývalá gazdiná obvinila z verbálnych útokov a ďalších foriem zneužívania. Informovala agentúra AP.

Malý požiar likvidovali dnes na stavbe, ktorá je súčasťou areálu Českého rozhlasu v Prahe na Vinohradoch. Zamestnanci rozhlasu v časti budovy pocítili zápach spáleniny z klimatizácie, ale k evakuovaniu pracovníkov či prerušeniu vysielania nebol dôvod. Pre TASR to dnes potvrdil sekretariát generálneho riaditeľa Českého rozhlasu. Podľa hovorcu stanice René Zavorala malý lokálny požiar vznikol na stavenisku pri zváračských prácach. Zadymené priestory sa už podarilo vyvetrať. Udalosť, ku ktorej došlo asi 40 minút pred poludním, si nevyžiadala ani výjazd hasičov, ktorí o udalosti dokonca ani neboli informovaní. Nemáme žiadne hlásenie. Ak u nich horelo, tak to mali nahlásiť, povedala pre TASR hovorkyňa pražských hasičov Pavlína Adamcová s tým, že kvôli vyšetreniu udalosti a prípadnej správe pre poisťovňu by hasičov mal rozhlas informovať aj v prípade, ak sa im požiar podarilo uhasiť vlastnými silami.

Copyright © TASR 2010

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Rada pre vysielanie a retransmisiu poverila svojho predsedu, aby požiadal ministra kultúry Mareka Maďariča o preskúmanie možnosti opätovného zaradenia časovej opony pre programy nevhodné pre maloletých do 15 rokov do Jednotného systému označovania. Podľa novej vyhlášky ministerstva totiž od nového roka možno vysielať programy nevhodné do 15 rokov medzi 6:00 a 20:00, čo pred niekoľkými rokmi zakázala práve licenčná rada. Na svojom dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu aj uložila pokutu 1 659 eur pre Július Pereszlényi-Servis TV-Video za vysielanie televíznej programovej služby bez oprávnenia. Vzápätí však podnikateľovi Júliusovi Pereszlényimu a jeho firme Servis TV-Video udelila licenciu na lokálne digitálne televízne vysielanie programovej služby Štúrovská televízia. Pokutu 3 400 eur dostala aj spoločnosť MAC TV. Pokuta sa týkala nesprávneho uplatnenia označení vekovej prístupnosti za program Trhni si! z 28. augusta 2009. Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ kancelárie licenčnej rady Ľuboš Kukliš.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Pernell Roberts

Zomrel Pernell Roberts

Americký herec Pernell Roberts, ktorý v roku 1965 nečakane opustil westernový seriál Bonanza (1959 - 1973), zomrel v nedeľu vo veku 81 rokov. Posledný žijúci člen originálneho obsadenia populárneho seriálu skonal vo svojom dome v Malibu. Podľa vyjadrení jeho ženy Eleanor Criswell pre denník Los Angeles Times, boli príčinou jeho smrti komplikácie súvisiace s rakovinou pankreasu. Roberts sa do dejín americkej televíznej tvorby zapísal predovšetkým ako predstaviteľ Adama Cartwrighta - najstaršieho z bratov Cartwrightovcov v seriáli Bonanza. S tvorcami seriálu podpísal v roku 1959 šesťročný kontrakt, no po pretrvávajúcich nezhodách so scenáristami Bonanzu v roku 1965 opustil. Jeho postava v seriáli ďalej neúčinkovala. Zvyšní traja predstavitelia hlavných úloh, Lorne Greene, Dan Blocker a Michael Landon, pokračovali v trojici. Blocker zomrel v roku 1972, Greene v roku 1987 a Landon v roku 1991. Roberts sa na televízne obrazovky vrátil koncom sedemdesiatych rokov minulého storočia v dramatickom seriáli z lekárskeho prostredia s názvom Trapper John, M.D. (1979 - 1986), kde si zahral hlavnú postavu lekára Johna MacIntyrea. V rokoch 1991 - 1993 nahovoril seriál FBI: The Untold Stories. Roberts bol počas svojho života štyrikrát ženatý, no mal iba jedno dieťa a to syna Jonathana Christophera Robertsa z prvého manželstva s Verou Mowry. Ten zahynul v roku 1989 vo veku 37 rokov pri motocyklovej nehode. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

To je TV !

To je TV !

Future Or Funeral . U nás Funeral

Future Or Funeral
U nás Funeral
Pod názvom Future Or Funeral (budúcnosť alebo pohreb) s podtitulom Duálny systém na križovatke sa v hlavnom meste Poľska uskutočnilo 23. januára medzinárodné stretnutie expertov členských štátov EBU (European Broadcasting Union, Európskej únie vysielateľov), Rady Európy a Nového Zélandu na tému definovania legislatívnych štandardov pre prežitie verejnoprávnych médií. „Témou konferencie bol aj spôsob a model financovania verejnoprávnych médií, každá krajina v Európskej únii má v podstate iný model financovania, či už jedno- alebo viaczdrojový. Viac ako dve stovky účastníkov sa na stretnutí, ktoré sa konalo priamo v poľskom parlamente, zaoberali situáciou financovania verejnoprávnych médií a ich ďalším pôsobením predovšetkým s dôrazom na občiansku žurnalistiku a výrobu pôvodných programov,“ povedala pre TASR Nataša Slavíková, generálna riaditeľka Sekcie médií, audiovízie a autorského práva Ministerstva kultúry SR, ktorá na tomto kongrese zastupovala Slovensko. „Náš finančný model, model zmluvy verejnoprávnych vysielateľov so štátom veľmi pozitívne zarezonoval s tým, že bolo potrebné vysvetliť účastníkom konferencie, ako sa vyvíjalo spracovávanie koncepčných materiálov, ktoré so zmluvami súviseli,“ uviedla Slavíková a dodala: „Vysvetlila som, že celý proces trval štyri roky, najprv sa musela otázka podpory verejnoprávnych médií dostať do programového vyhlásenia vlády, tým prezentovala vláda svoj úmysel pomôcť verejnoprávnym médiám. Na základe tohto sme spracovali v roku 2007 materiál – optimalizáciu štruktúr verejnoprávnych vysielateľov, v roku 2008 sme na základe tohto pripravili koncepciu zmluvy so štátom. V ďalšom kroku sme museli spracovať novelu zákonov o Slovenskej televízii a Slovenskom rozhlase vo vzťahu k zmluvám, kompetencie riaditeľov a rád a až po novele zákona sme mohli pristúpiť k príprave samotných zmlúv.“ Generálna riaditeľka prezentovala aj ďalšie systémové kroky k podpore verejného záujmu v Slovenskej republike. Jeden z nich bol nový zákon o viaczdrojovom financovaní audiovízie – zákon o audiovizuálnom fonde, ktorý v kombinácii so zmluvami so štátom pozitívne hodnotili viacerí účastníci. Účastníci ocenili zachovanie redakčnej nezávislosti verejnoprávnych médií, ako aj postupné znižovanie reklamy Podľa Slavíkovej sa konferencia zaoberala aj otázkami, ktoré bariéry musia v súčasnosti odstrániť verejnoprávne médiá, v diskusii sa hovorilo o politických aj o technologických bariérach, v ideologických bariérach boli rozoberané predovšetkým rôzne pohľady na médiá, o ich potrebe, záver však vyznel v tom, že ich úlohou je systematické skultúrňovanie, humanizovanie a ich činnosť je dnes potrebná viac ako kedykoľvek predtým. V podstate je dôležité, aby v období nových technológií poskytovali verejnoprávne médiá služby, ktoré sú pre nich špecifické a v čom majú nezastupiteľnú úlohu, takže aj do budúcna budú existovať. Závery z konferencie prezentoval Karol Jakubowicz, medzinárodný expert pre médiá a vysielanie pri Unesco, ktorý medzi inými návrhmi označil za dobrý spôsob zvýšenia efektivity financovania a synergického efektu aj zámer zlúčenia rozhlasu a televízie do jednej inštitúcie. Vo svojej prezentácii sa kriticky vyjadroval k situácii verejnoprávnych médií v Poľsku a Maďarsku. „Potrebujem vysokú politickú kultúru a stabilizáciu spoločnosti, aby sa verejnoprávne médiá ocitli mimo politického boja. Ak nebudú verejnoprávne médiá predĺženou rukou občianskej spoločnosti, tak skončia ako dinosaury,“ poznamenal. V súčasnosti všetky krajiny v Európe žijú aktuálnymi problémami, ktoré sa týkajú nielen záchrany verejnoprávnych médií, ale aj implementácie smernice o mediálnych audiovizuálnych službách. Táto smernica mala byť implementovaná v každom členskom štáte do 19. decembra minulého roku. Toto sa podarilo urobiť iba siedmim štátom, medzi ktorými je aj Slovenská republika, nemajú ju zatiaľ zavedenú v Česku, Rakúsku, Maďarsku ani v Poľsku. „Aj u nás bol tento proces zložitý, pretože sa novelizovalo viac zákonov, audiovizuálny, zákon o digitalizácii, ale aj zákon o vysielaní a retransmisii, sme však radi, že tento proces máme ukončený ako jedna z mála krajín Európskej únie,“ dodala pre TASR generálna riaditeľka Sekcie médií, audiovízie a autorského práva Ministerstva kultúry SR .

Copyright © TASR 2010

STV NEWS

STV NEWS

V roku 2009 Správy STV informovali o politických stranách a ich predstaviteľoch s najvyššou mierou neutrality, najvyšším podielom výpovedí programového charakteru a s najvyššou intenzitou. Vyplýva to z prieskumu nezávislej monitorovacej agentúry Media Tenor. Politické strany boli v Správach STV najčastejšie spomínané v súvislosti s opatreniami proti hospodárskej kríze, jazykovým zákonom, legislatívou, návrhom zákona o preukazovaní majetku, a vnútrostraníckymi témami. Správy STV referovali v rámci domáceho spravodajstva o najväčšom počte rôznych tematických aspektov tak vo všetkých (428), ako aj v dlhých formách príspevkov (409) a domáce spravodajstvo prezentovali s najvyššou variabilitou. Správy a komentáre v porovnaní so Správami STV uprednostnili referovanie o hospodárskej kríze, opatreniach proti nej (najmä o zavedení šrotovného) a slovensko-maďarských vzťahoch (jazykový zákon); správy STV zase pokrývali s vyššou intenzitou kultúrne a spoločenské témy. Slovenská televízia pripravila v spolupráci so spoločnosťou Towercom, a. s., pre divákov a fanúšikov kvalitného obrazu možnosť vychutnať si sledovanie ZOH 2010 vo Vancouveri v HD kvalite. Vysielanie vo vysokom rozlíšení (HD) je najväčší pokrok v televíznom vysielaní od spustenia farebnej televízie a Slovenská televízia postupne realizuje kroky, ktoré jej umožňujú vysielanie v tejto kvalite. Počas ZOH 2010 vo Vancouveri - t.j. od 12. 2. do 28. 2. 2010 bude športový program Trojka, popri vysielaní v štandardnom rozlíšení (SD), dostupný aj v HD kvalite – teda s rozlíšením 1080 riadkov – prostredníctvom satelitnej platformy Skylink a vo vybraných oblastiach Slovenska (kde je to technicky možné) aj cez digitálne terestriálne vysielanie (DVB-T) realizované spoločnosťou Towercom, a. s. Program, ktorý STV spracuje a odvysiela na Trojke v natívnom HD rozlíšení, bude dostupný aj všetkým abonentom tých káblových spoločností, ktoré majú technické možnosti na šírenie vysielania v HD kvalite. Technické parametre: Formát video: MPEG-4 Part 10 MP@L4 1080i Formát audio: MPEG-1 Layer II stereo Parametre Satelitného vysielania: Satelit: Astra 23,5° Štandard: DVB-S2 Frekvencia: 12 109 MHz Polarizácia: horizontálna Kódový pomer: 9/10 Symbolová rýchlosť: 27 500 Podmienený prístup: Irdeto / CryptoWorks Pre príjem satelitného vysielania vo vysokom rozlíšení je potrebné vlastniť prijímač umožňujúci príjem HD vysielania spolu s dekódovaciou kartou Skylink. Lokality DVB-T vysielania (HD): Banská Bystrica 59.k polarizácia H Košice 44.k polarizácia H Rožňava 44.k polarizácia V Pre príjem digitálneho terestriálneho vysielania DVB-T vo vysokom rozlíšení je potrebné vlastniť terestriálnu anténu, televízor so zabudovaným MPEG-4 dekodérom umožňujúci príjem HD vysielania, poprípade MPEG-4 set-top-box, ktorý je k televízoru pripojený prostredníctvom HDMI kábla.

Sulík , nepíš Ivanovi

Sulík , nepíš Ivanovi

Úhrady za služby verejnosti poskytované STV a SRo sú považované v štátnom rozpočte, ktorý je , samozrejme zákonom za výnosy ostatných daní . Odhad výnosu ostatných daní je tvorený odhadom výnosov z podielu na vybratých finančných prostriedkoch EÚ, z úhrad za dobývací priestor a z úhrad za uskladňovanie plynov alebo kvapalín. Výnos z podielu na vybratých finančných prostriedkoch EÚ je tvorený 25 % zo sumy vlastných tradičných zdrojov EÚ pripadajúcich na dovozné clo a poľnohospodárske poplatky, ostávajúcich 75 % plynie priamo do rozpočtu EÚ. Výnos dane z úhrad za uskladňovanie plynov alebo kvapalín, ktorý je príjmom Environmentálneho fondu, sa očakáva v rokoch 2010 až 2012 vo výške 1 156 tis. eur. Prognóza úhrady za služby verejnosti poskytované STV a SRo predpokladá, že v roku 2010 dosiahne výšku 77 452 tis. eur a v rokoch 2011 a 2012 vzrastie tento výnos o 1,0 %.

25. 1. 2010

Zomrel James Mitchell

Zomrel James Mitchell
Americký herec James Mitchell, známy zo seriálu All My Children (1970), zomrel vo veku 89 rokov. Informoval o tom v pondelok denník Los Angeles Times. Podľa neho skonal herec v piatok v zdravotnom centre v Los Angeles na chronickú obštrukčnú chorobu pľúc, ktorú skomplikoval zápal pľúc. James Mitchell sa k hereckému obsadeniu seriálu All My Children, ktorý televízia vysiela dodnes, pridal v roku 1979. Za postavu Palmera Cortlandta ho sedemkrát nominovali na cenu Daytime Emmy, no prestížnu sošku nedostal ani raz. Okrem televízie pôsobil aj na Broadwayi, hlavné role stvárnil vo viacerých muzikáloch. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Politologopédi v STV

Politologopédi v STV

Ešte pred dvomi rokmi vyhnali zo spravodajstva politológov ,pravdepodobne na osobný príkaz šéfredaktora, ktorý, samozrejme, len plnil stranícke príkazy. Jedinou tolerovanou je Zuzana Kusá, asi preto, že je zo Slovenskej akadémie vied. A kto sú dnes tí najlepší politológovia z hľadiska Šmihulu a povinnojazdových redaktoriek ako Predajňová / Nomen Omen / ? Podpriemerný Peter Horváth, ktorý je politológ a funkcionár na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Je však dôvodne podozrivým, pretože mal študentom neoprávnene zapisovať známky do indexov a elektronickej evidencie. Okrem falšovania sa preveruje aj to, či Horváth pod svojím menom publikoval cudzie texty. Keď Horváth smrdí / hoci včera si na STV hlesol, tak je dobrá ešte bezvýznamnejšia Marcela Gbúrová , ktorá si dokonca dovolí jasne vysloviť ortieľ nad opozíciou . Niet divu, je to síce docentka pre odbor politológia, ale má pestrú minulosť .Po roku 1989 sa ako bývalá členka KSS pridala k VPN a neskôr k HZDS .Bola aj členkou SDSS , a SDĽ a kandidovala za Spoločnú voľbu . Prosto Súmračná , 845 45

Digitalizácia na pokračovanie

Digitalizácia na pokračovanie

Telekomunikačnú úrad SR umožnil dočasnú prevádzku DVB-T vysielača v Rožňave. Úrad požiadala o povolenie na prevádzkovanie vysielača DVB-T na televízne vysielanie a elektronického programového sprievodcu (EPG) spoločnosť Towercom, a.s. Ako ďalej agentúru SITA informoval hovorca telekomunikačného úradu Roman Vavro, povolený vysielač Rožňava - Dievčenská skala je súčasťou siete dočasného (prvého) terestriálneho multiplexu. Úrad naň dal povolenie na celý február. Towercom pripravuje v spolupráci so Slovenskou televíziou vysielanie zimných olympijských hier 2010 v DVB-T v kompresnom štandarde MPEG-4 v HD kvalite. HD program chce skúšobne vysielať cez dočasné vysielače. Spoločnosť Towercom spustila vlani 22. decembra komerčnú prevádzku digitálneho terestriálneho vysielania (DVB-T) na Slovensku. V ponuke prvého multiplexu digitálneho terestriálneho vysielania sú všetky tri okruhy Slovenskej televízie - Jednotka, Dvojka, Trojka a dve komerčné stanice JOJ a JOJ PLUS. Towercom v súčasnosti rokuje o zaradení do multiplexu s TA3 a TV Markíza. Prvý multiplex je v kompresnom štandarde MPEG-2 a podľa hovorcu Towercom, a.s. Michala Šurana v ňom môže byť maximálne päť televíznych staníc. Towercom, a.s. - prevádzkovateľ DVB-T je "pripravený Markízu zaradiť do prvého multiplexu zámenou za niektorú inú TV stanicu". Podľa rozhodnutia Telekomunikačného úradu SR má Towercom spustiť vysielanie 2. aj 3. multiplexu k 30. júnu 2010, ale pokrytie obyvateľstva sa bude rozširovať postupne. Kompresný štandard závisí od požiadavky vysielateľov. V prípade verejnoprávneho multiplexu si kompresný formát (MPEG-2 alebo MPEG-4, pozn. redakcie) alebo jeho kombináciu určuje Slovenská televízia. Časový harmonogram vypínania analógových vysielačov ešte nie je definitívne určený. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Nominácie na Radio_Head Awards 2009

Nominácie na Radio_Head Awards 2009
V počte nominácií v druhom ročníku Radio_Head Awards vedú kapely Billy Barman, Vetroplach a Lavagance. Tieto kapely vstupujú do boja o hudobné ocenenia s troma nomináciami. Spolu s nomináciou na cenu kritikov má tri nominácie aj formácia Kolowrat. Formácie Lublau a Dramatikz majú po dve. Kapela Billy Barman bude bojovať o titul Nováčik roka s formáciami Dramatikz, Lublau, Moustache a Talkshow, o titul Najlepšia koncertná kapela so skupinami Čisté tvary, Lavagance, Puding pani Elvisovej a Vetroplach, v kategórii Singel roka jej a Cigánskej konkurujú Kolowrat (Ja a slečna Ts), Lavagance (Blood), Lublau (Nikto nikdy) a Vetroplach (Ty mi budeš rozumieť). Vetroplach má okrem toho šancu získať Radio_Head Award v kategórii Album roka 2009 za Maličkosti. Päticu nominovaných v tejto kategórii dopĺňajú Diego (Peripheries), Dramatikz (Výsledok doby), Kolowrat (Slnko je vo veži) a Lavagance (Divine Darkness). O nominovaných v štyroch kategóriách rozhodli poslucháči a poslucháčky v prvom kole hlasovania. Od pondelka 25. januára v druhom kole, ktoré potrvá do 13. februára, si vyberajú favoritov spomedzi nominovaných. V kategórii Album roka 2009 / cena kritikov, ktorej nominácie sú známe už niekoľko dní, bojujú The Autumnist (za nahrávku The Autumnist), Diego (Peripheries), Zagar, Burlas, Kladivo (V rozpakoch), Kolowrat (Slnko je vo veži) a Ali Ibn Rachid (Dancing). Vyhlásenie výsledkov sa bude konať 26. februára vo Veľkom koncertnom štúdiu SRo. Druhý ročník Radio_Head Awards bude, tak ako predchádzajúci, moderovať rozhlasová dvojica Baláž a Hubinák a zo zákulisia Ego. Agentúru SITA informovala Alexandra Štullerová – Koreňová z Oddelenia pre styk s verejnosťou Slovenského rozhlasu. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Fabiánskej zimy boja sa cigáni.

Jednotka opäť klesla, topí ju aj Eurosong, Dvojka a Trojka vyššie.

JOJ a JOJ Plus stúpli.

Markíza veľmi zle,stále pod 30 %, TV DOMA o chĺpok horšie.

TA 3 horšie .

Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ stúpol na 9,56 %.

Markíza - 28.35 %
TV DOMA - 2.26 %
Jednotka - 14.64 %
Dvojka - 2.96 %
Trojka - 1.14 %
TV JOJ – 21.25 %
JOJ PLUS- 3.07 %
TA 3 - 1.62 %

21st Annual Producers Guild Awards 2010

21st Annual Producers Guild Awards 2010
Asociácia amerických producentov Producers Guild of America (PGA) vyhlásila za najlepší film roka vojnovú drámu The Hurt Locker. Producers Guild of America Award si za snímku o skupine pyrotechnikov, ktorí pracujú v nebezpečných uliciach irackého Bagdadu, prevzali producentka a režisérka Kathryn Bigelow, spolu so scenáristom a producentom Markom Boalom a producentmi Nicolasom Chartierom a Gregom Shapirom. Za uplynulých 20 rokov pritom víťazi tohto ocenenia 13-krát získali Oscara pre najlepší film, vrátane ostatných dvoch rokov. Na druhú stranu však pred týmito dvoma víťazstvami tri roky po sebe producenti najlepšieho filmu podľa PGA, ktorá združuje 4200 členov a členiek, cenu Akadémie nezískali. Snímke The Hurt Locker pritom už udelili Critics Choice Award pre najlepší film, ktorej víťazi mali za uplynulých 10 rokov 80-percentný úspech na udeľovaní cien americkej Akadémie filmových umení a vied. Ako jej najväčší konkurent sa ukazuje rekordné sci-fi Avatar, ktoré produkoval a režíroval bývalý manžel Kathryn Bigelow James Cameron. Práve on totiž získal Zlatý glóbus za réžiu i najlepší film. Desiatku nominovaných na cenu PGA spolu s víťazným filmom a Avatarom tvorili: District 9, Star Trek, Hore, Lietam v tom, Invictus, An Education, Precious: Based on the Novel Push by Sapphire a Nehanební bastardi. Za najlepší dokumentárny film vyhlásili producenti a producentky The Cove a najlepším animovaným filmom sa stal Hore. V televíznych kategóriách zvíťazili televízny film Grey Gardens, komediálny seriál 30 Rock a dramatický seriál Mad Men.

Prehľad ocenených Producers Guild of America Award:
Najlepší film: The Hurt Locker ;Najlepší animovaný film: Hore ;Najlepší dokumentárny film: The Cove ;Najlepší televízny film alebo miniseriál: Grey Gardens ; Najlepší komediálny seriál: 30 Rock ; Najlepší dramatický seriál: Mad Men ; Najlepší televízny "non-fiction" program: 60 Minutes ; Najlepší zábavný alebo súťažný program: The Colbert Report .

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

24. 1. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Internetová spoločnosť Google zaznamenala za 4. štvrťrok minulého roka zisk takmer 2 miliardy USD, k čomu jej dopomohlo najmä zvýšenie tržieb z internetovej reklamy. Výsledky tak prekonali očakávania analytikov, no napriek tomu investorom nestačili a hodnota akcií Google klesla o viac než 4 %. Za 4. kvartál 2009 dosiahla firma Google zisk 1,97 miliardy USD (1,40 miliardy eur), čo znamená 6,13 USD/akcia. To je výrazný rast oproti zisku na úrovni 382,4 milióna USD za rovnaké obdobie roka 2008, keď zisk Google znížili náklady spojené s poklesom hodnoty niektorých investícií. Tržby za posledné tri mesiace roka 2009 dosiahli 6,7 miliardy USD, čo znamená 17-% rast oproti 4. kvartálu 2008. Trhy mimo USA sa na nich podieľali 53 %. Výsledky firmy tak poukazujú na jej odolnosť aj v čase krízy. "Vzhľadom na fakt, že svetová ekonomika je stále iba v začiatkoch oživenia, je to mimoriadny záver roka," povedal výkonný riaditeľ Google Eric Schmidt. Vysoký zisk Google dáva tušiť, že internetová reklama je po útlme počas väčšiny roka 2009 opäť na vzostupe. Niektorí analytici však upozorňujú, že Google nie je považovaný za indikátor celého trhu internetovej reklamy, pretože jeho dominantnosť v oblasti internetového vyhľadávania ho drží ďaleko od ostatných hráčov. Analytici teraz čakajú na firmu Yahoo!, ktorá by štvrťročné výsledky mala zverejniť v utorok 26. januára. Informovali o tom agentúry Reuters a AP.

Organizácia médií juhovýchodnej Európy (SEEMO) so sídlom vo Viedni vyjadrila v piatok znepokojenie v súvislosti s politickým nátlakom, ktorému čelí srbský týždenník Vranjske. Podľa informácií SEEMO je periodikum vystavené bojkotu jedného z miestnych politických subjektov odvtedy, čo zverejnil niekoľko kritických článkov. Miestni funkcionári strany nesmú komunikovať s novinármi periodika, všetky verejné inštitúcie spravované nominantmi spomínanej strany zasa nesmú využívať inzerciu v týždenníku. Na sklonku decembra sa na základe anonymného podnetu objavil v redakcii Vranjske vyšetrovateľ hospodárskej trestnej činnosti. O krátky čas neskôr sa opäť na základe anonymu objavil iný úradník pátrajúci po prípadných čiernych zamestnancoch v redakcii. Trojlístok takýchto aktivít doplnil začiatkom januára odborník z daňového úradu, opäť na základe anonymného podnetu. Generálny tajomník SEEMO Oliver Vujovič na margo uvedeného uviedol: "Je pozoruhodné, že sa v redakcii v krátkom čase uskutočnilo tak mnoho kontrol, pretože ide o renomovaný lokálny týždenník, ktorý je známy profesionálnym a kritickým spravodajstvom v súvislosti s verejným záujmom."

Talianska vláda premiéra Silvia Berlusconiho vyhlásila vojnu pornu a násiliu na televíznej obrazovke. V stredu nadobudne platnosť dekrét vlády, v zmysle ktorého nesmú televízne kanály vysielať v čase od 7.00 h do 23.00 h žiadne filmy, ktoré sú mládeži do 14 rokov neprístupné. Opatrenie by malo prispieť predovšetkým k ochrane neplnoletých divákov. Podľa názoru opozície, ako aj niektorých filmových producentov, predstaviteľov platených a internetových televízií však ide o krok, ktorého cieľom je poškodiť najvážnejšieho konkurenta Berlusconiho mediálnej skupiny Mediaset, ktorým sú platené kanály vysielateľa Sky Italia. Ten totiž ponúka okrem množstva iných kanálov aj platené pornografické kanály, ale aj na svojich filmových kanáloch uvádza nezriedka filmy určené divákom starším ako 14 rokov. Ochrana maloletých je pre Berlusconiho dôležitá iba, ak je to v jeho prospech, nechal sa počuť opozičný poslanec Giuseppe Giulietti. Podľa názoru predstaviteľov opozičného tábora by sa problematikou mal zaoberať zákonodarný zbor, a nie vláda. Berlusconiho kabinet zaviedol už v roku 2008 tzv. pornodaň a zvýšil daňovú sadzbu v prípade pornoperiodík, filmov a televíznych programov o až 25 percent. Pornopriemysel predstavuje v Taliansku úspešné odvetvie a nemalý biznis. Ročne sa v krajine predá 400.000 videoprogramov a nakrúti sa 300 nových pornofilmov. Na internete jestvuje vraj 35.000 stránok s pornografickým obsahom.

Spoluzakladatelia internetového vyhľadávača Google, Larry Page a Sergey Brin, chcú predať 10 miliónov svojich akcií. Táto transakcia by im pri súčasných cenách mala vyniesť 5,5 miliardy USD (3,89 miliardy eur). To ale tiež znamená, že prídu o väčšinový podiel v spoločnosti. Po dokončení obchodu totiž klesne zo súčasných 59 % hlasovacích práv na 48 %. Predaj akcií plánujú pritom rozložiť na päť rokov, aby sa tak vyhli negatívnemu dopadu transakcie na cenu akcie. Analytici pripomínajú, že aj keď obaja zakladatelia už nebudú mať v spoločnosti väčšinu, celá transakcia má skôr symbolický, ako praktický význam. Ďalších 10 % akcií totiž vlastní riaditeľ Google Eric Schmidt, takže spolu má táto trojica stále v rukách 58-% balík akcií. Informoval o tom britský spravodajský portál BBC.

Copyright © TASR 2010

Americká herečka Mädchen Amick sa pridá k hereckému obsadeniu seriálu C.S.I.: Kriminálka New York (2004). Tridsaťdeväťročná kráska nemeckého pôvodu si zahrá objekt lásky detektíva Maca Taylora v podaní Garyho Sinisa. Jeho postava bola pritom naposledy vo vzťahu pred troma rokmi - v tretej sezóne (2006 - 2007). Súdna lekárka Peyton Driscoll (Claire Forlani) ho však opustila a vrátila sa do rodného Anglicka. Mädchen Amick je známa najmä ako Shelly Johnson z kultového televízneho seriálu Mestečko Twin Peaks (1990 - 1991) a jeho filmového prequelu Twin Peaks z roku 1992. Zahrala si aj v seriáloch Pohotovosť (1994 - 2009), Ženy z rodu Gilmorovcov (2000 - 2007), Joey (2004 - 2006), Gossip Girl (2007), Californication (2007) a My Own Worst Enemy (2008). Informácie zverejnila internetová stránka http://www.hollywoodreporter.com/.

Vyhľadávanie na google.cn je stále cenzurované. Šéf internetového giganta Google Eric Schmidt vo štvrtok vyhlásil, že "v rozumne krátkom čase odteraz tam urobíme nejaké zmeny". Neuviedol ale, aké zmeny by to mali byť. Vyjadril však záujem Googlu ostať v Číne. "Komunikujeme s čínskou vládou," dodal Schmidt s tým, že obchod Google v Číne je "dnes nezmenený" a spoločnosť sa stále riadi miestnymi zákonmi a stále ponúka cenzurované výsledky vyhľadávania. Ako dodal, Google by veľmi rád ostal v Číne. "Urobili sme silné vyhlásenie, že si želáme ostať v Číne. Máme radi Číňanov a Číňanky, máme radi našich čínskych zamestnancov a zamestnankyne. Páčia sa nám tam obchodné podmienky, ale radi by sme to robili pod inými podmienkami ako doteraz," vyjadril sa. Spor Číny a Google spôsobil kyberútok na internetového giganta, ktorý majú na svedomí pravdepodobne čínski vládni hackeri a hackerky. Google vtedy pohrozil odchodom z Číny, ak nebude môcť poskytovať necenzurované vyhľadávacie služby. Čína na to reagovala chladne a vyhlásila, že ak chce Google odísť, môže. Samotné vedenie Googlu vraj nie je jednotné v názore, či odísť alebo nie. Za to, aby firma trvala na zrušení cenzúry, je spoluzakladateľ firmy Sergej Brin, ktorého rodina zažila cenzúru ešte v bývalom Sovietskom zväze. Súčasný šéf Googlu Eric Schmidt bol od začiatku proti takémuto kroku. Podľa nepotvrdených informácií Google vyšetruje, či v útoku nemohol pomáhať niekto z čínskej pobočky.

Seriál Sanitka, ktorý sa pôvodne vysielal v rokoch 1984 až 1985, sa dočká pokračovania. Oznámila to Česká televízia, ktorá pôvodné epizódy reprízuje od januára. "Sanitka II sa bude odohrávať v súčasnosti a podkladom pre dramatické stvárnenie sú z drvivej väčšiny skutočné prípady z každodennej praxe pražskej záchrannej služby. S mnohými postavami z pôvodnej Sanitky sa diváci stretnú aj v nových dieloch, v ktorých budú rozvíjané ako ich profesionálne, tak privátne osudy," povedal autor pôvodnej Sanitky, scenárista a dramatik Jiří Hubač, ktorý dlho odmietal poskytnúť autorské práva k ďalším dielom. Nakoniec súhlasil s podmienkou, že ich prevedie iba na svojho syna Ivana Hubača. Informoval o tom spravodajský portál iDNES.cz.

Americký herec Rob Lowe po štyroch sezónach končí v seriáli Bratia a sestry (2006). Ako informuje internetová stránka www.hollywoodreporter.com, potvrdili to zástupcovia televíznej siete ABC. Lowe sa ako senátor Robert McCallister v seriáli po prvý raz objavil krátko po jeho štarte - v novembri 2006, a čoskoro sa zaradil k pravidelnému hereckému obsadeniu. Ako pripomína Hollywood Reporter, jeho odchod, o ktorom ako prvá informovala stránka deadline.com, nie je taký dramatický ako jeho rozlúčka so seriálom Západné krídlo (1999 - 2006) v roku 2002, keď po štyroch sezónach odišiel pre nezhody o plat. Štyridsaťpäťročný Lowe, ktorý je známy z filmov Outsideri (1983) alebo St. Elmo's Fire (1985), však pravdepodobne aj po odchode zo seriálu ostane verný ABC. Ako prezradil Steve McPherson, ktorý je v ABC zodpovedný za primetimeový program, radi by si ho udržali, pričom o podrobnostiach jeho zotrvania rokujú.
Venezuelský káblový operátor zrušil vysielanie opozičnej televíznej stanice Radio Caracas Televisión (RCTV). Agentúru AFP o tom informoval hovorca televízie. Stanica kritická voči prezidentovi Hugovi Chávezovi ešte v roku 2007 prestala svoj signál šíriť prostredníctvom pozemných vysielačov po tom, ako jej vláda odmietla predĺžiť licenciu, a prešla na káblové a satelitné vysielanie. V noci zo soboty na nedeľu (miestneho času) sa z domácností prijímajúcich káblové vysielanie vytratila úplne. Oficiálnym dôvodom bol fakt, že televízia odmietla odvysielať príhovor prezidenta Huga Cháveza, k čomu ju zaväzuje zákon. "Práve sme prestali vysielať," uviedol Gladys Zapiain, komunikačný šéf RCTV. "Nikto nás vopred o ničom neinformoval," dodal. Pred vypnutím stanicu už predtým varoval šéf štátneho telekomunikačného úradu Diosdao Cabello. "Musia dodržiavať právo a nemôžu prevádzkovať jediný kanál, ktorý porušuje venezuelské zákony," vyhlásil v narážke na viaceré stanice, ktoré RCTV prevádzkuje. O tom, že všetky televízie musia vysielať Chávezove príhovory k národu rozhodol Cabellov úrad ešte minulý mesiac. RCTV to odmietla urobiť v sobotu doobeda. Voči zrušeniu jej vysielania v nedeľu protestoval aj americký veľvyslanec v Caracase. V auguste minulého roka pristúpila Chávezova autoritárska vláda aj k zrušeniu 32 rozhlasových staníc a dvoch menších televízií.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Keby len to...

Keby len to...

Politickú nezávislosť a objektivitu verejnoprávnych médií by zaručila zmena systému ich financovania. Namiesto súčasných úhrad za vysielanie, tzv. koncesií a systému zmlúv so štátom by Slovenská televízia a Slovenský rozhlas mali byť financované zo štátneho rozpočtu. Navrhuje to poslanec Národnej rady SR Tomáš Galbavý za SDKÚ-DS v návrhoch noviel zákonov o STV a SRo, ktoré predložil do parlamentu. Obdobný návrh už predložilo SDKÚ-DS v tomto volebnom období do parlamentu dvakrát, doteraz neúspešne. Ak by Galbavého návrh prešiel, boli by verejnoprávne médiá od budúceho roka financované ročne spolu sumou vo výške jedného percenta z výdavkov štátneho rozpočtu. V prípade STV by išlo o sumu rovnajúcu sa 0,7 percenta z výdavkov štátneho rozpočtu a pri SRo 0,3 percenta z výdavkov štátneho rozpočtu. Odberatelia elektriky - domácnosti a firmy by prestali platiť úhrady za ich vysielanie a štát by na ich program neprispieval cez systém zmlúv so štátom. Mesačne domácnosti platia za STV a SRo jednu platbu - 4,64 eur. Štát sa zaviazal, že do roku 2014 bude najmä na program obom médiám prispievať miliónmi eur, STV dá ročne minimálne 10 mil. eur a SRo minimálne 4 mil. eur. "Navrhovaný spôsob znamená vyšší objem zdrojov, ktoré budú dostávať verejnoprávne médiá. Kým v tomto roku dostáva SRo z poplatkov od občanov a na základe zmlúv so štátom spolu 27,756 milióna euro, na základe nami navrhovaného mechanizmu by to bolo 48,831 miliónov euro. To by umožnilo pokryť všetky potreby rozhlasu, vrátane vysielania pre krajanov v zahraničí na veľmi dobrej úrovni. Podobne by sa zvýšil objem zdrojov pre STV – z dnešných 66,750 milióna euro na 113,939 milióna," uvádza sa v dôvodovej správe k návrhu novely. Ako pre agentúru SITA povedal predkladateľ návrhu novely zákonov o STV a SRo Tomáš Galbavý, novelami by chcel dosiahnuť, aby politici nerozhodovali o tom, koľko dajú verejnoprávnym médiám na ich fungovanie. Dôkazom toho, že súčasný systém je nevyhovujúci je podľa Galbavého Slovenská televízia, ktorá aj tento rok chce štát požiadať o dotáciu na vyrovnanie straty za menší výber koncesií. S dotáciou vo výške 6,54 milióna eur počíta STV ako s jedným z príjmov priamo v rozpočte. Štát jej na rovnaký účel poskytol dotáciu i vlani. Slovenská televízia a Slovenský rozhlas by systémom financovania zo štátneho rozpočtu získali nezávislosť, tvrdí Galbavý. Predpokladá, že jeho návrh si v parlamente nezíska dosť hlasov, bez podpory poslancov z vládnych strán neprejde. Napriek tomu ho prekladá. Ako tvrdí, chce opäť otvoriť diskusiu o problémoch verejnoprávnych médií, o tom, že zákony, ktorými sa v súčasnosti riadia im nezabezpečujú politickú nezávislosť, objektivitu. Na to, aby STV a SRo boli nezávislé sú, okrem zmeny systému ich financovania, potrebné tiež zmeny vo voľbách generálnych riaditeľov a členov rád oboch médií a tiež posilnenie kompetencií ich dozorných komisií, dodal pre agentúru SITA Tomáš Galbavý.

A aj reklama

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané ;© 2010 lepsieinformacie.sk