DALITO!

23. 1. 2010

Zomrela Jean Simmonsová

Zomrela Jean Simmonsová

Hollywoodska herečka Jean Simmonsová, ktorú dvakrát nominovali na Oscara, zomrela v piatok vo veku 80 rokov na rakovinu pľúc. Novinám Los Angeles to dnes potvrdila jej agentka. Simmonsová pochádzajúca z Británie svojou krásou uchvátila mnohých hereckých partnerov od Kirka Douglasa po Laurenca Oliviera. V britských filmoch sa objavila už ako 15-ročná, neskôr sa presťahovala do USA, kde získala americké občianstvo. Prvú oscarovú nomináciu získala za film Hamlet z roku 1948, v ktorom po boku Oliviera účinkovala v roli Ofélie. V 50. a 60. rokoch hrala vo viac ako 30 snímkach, ako bol Spartakus (1960) režiséra Stanleyho Kubricka, či v muzikáli Frajeri a sadze (1955), kde spievala po boku Marlona Branda a za ktorý získala Zlatý glóbus. Počas svojej 60-ročnej kariéry sa celkovo objavila vo vyše 50 filmoch a mnohých televíznych produkciách. Svoju druhú nomináciu na Cenu akadémie získala za film The Happy Ending z roku 1969, ktorý režíroval jej vtedajší manžel Richard Brooks. Televízne ocenenie Emmy Award dostala za účinkovanie v seriáli Vtáky v tŕní (1983), objavila sa aj v epizóde seriálu Star Trek: Nová generácia. Jej prvé manželstvo s hercom Stewartom Grangerom, ako aj druhé s hercom a režisérom Richardom Brooksom skončilo rozvodom. Simmonsová zomrela vo svojom dome v kalifornskej Santa Monice.
Copyright © TASR 2010

To je TV !

To je TV !

Trafili sa do formátu stanice !

Trafili sa do formátu stanice !
V súvislosti so zničujúcim zemetrasením na Haiti bude MTV vysielať charitatívny globálny teleton „Hope For Haiti Now“. Jeho spoluproducentom je aj americký herec George Clooney, podľa ktorého už potvrdilo účasť viac ako sto umelcov a celebrít – naživo vystúpi napríklad Coldplay, Bono a The Edge z U2, Jay-Z, Justin Timberlake, Alicia Keys, Sting, Bruce Springsteen, Rihanna, Stevie Wonder, ale aj mnoho ďalších filmových a televíznych osobností. Z Los Angeles bude benefíciu moderovať sám George Clooney, z New Yorku bude programom sprevádzať americký muzikant haitského pôvodu Wyclef Jean, priamo na Haiti bude reportér CNN Anderson Cooper. Záznam tohto svetového benefičného koncertu na pomoc ľuďom Haiti ponúkne divákom exkluzívne televízia DOMA v sobotu, 23. januára o 10:30.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

22. 1. 2010

PRIESKUM MEDIAN SK

PRIESKUM MEDIAN SK

O novinkách z predošlého dňa Slováci stále najradšej čítajú v Novom Čase (25 percent). Siaha po ňom viac ako milión čitateľov. S odstupom za ním v rebríčku čítanosti nasledujú denníky Pravda (8 percent) a SME (7 percent). Na štvrtom mieste je denník Plus jeden deň rovnako so siedmimi percentami a Šport s čítanosťou päť percent. Po štyri percentá čitateľov majú Korzár a Hospodárske noviny, po dve percentá Új Szó a Avízo. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, ktorý uskutočnila od 22. júna do 6. decembra minulého roka na vzorke 4 363 Slovákov vo veku 14 - 79 rokov. V treťom a štvrtom kvartáli minulého roka uviedlo 43 percent respondentov, že „čítal(a) posledné vydanie“ niektorého z monitorovaných denníkov a až 82 respondentov, že denník „čítal(a) posledných 14 dní“. Podľa prieskumu 51 percent opýtaných uviedlo, že prelistovalo, alebo prečítalo posledné vydanie niektorého z monitorovaných týždenníkov. Rebríček vedie Plus 7 dní, ktorý číta 15 percent opýtaných. Druhé miesto patrí týždenníku Život s čítanosťou 12 percent, tretí je Nový Čas pre ženy s deviatimi percentami. Báječná žena sa umiestnila na štvrtom mieste (deväť percent), na piatom je časopis Markíza (osem percent), na šiestom Eurotelevízia so siedmimi percentami. Prehľad uzatvárajú Katolícke noviny so štyrmi percentami. Dvojtýždenníky podľa prieskumu číta trinásť percent populácie vo veku 14 až 79 rokov. Najčítanejším titulom je TV max so štyrmi percentami. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol rovnako štvorpercentnú čítanosť, za ním sa zaradil dvojtýždenník Stop (jedno percento). Rovnako jedno percento respondentov číta aj dvojtýždenníky TV Svet, Žena a život, Relax a Autoburza. Celková čítanosť mesačníkov v treťom a štvrtom kvartáli minulého roka bola 53 percent. Rebríček otvára časopis Eva s desiatimi percentami. Nasledujú mesačníky Zdravie (tiež s desiatimi percentami) a EMMA (deväť percent). Mesačník Záhradkár dosiahol osempercentnú čítanosť. Prvú päticu uzatvára mesačník Auto motor a šport (šesť percent), na šiestom mieste sa umiestil časopis Pekné bývanie (päť percent) a na siedmom Auto Magazín (rovnako s piatimi percentami). © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Dajte ju zavrieť, veď prehovorí

Dajte ju zavrieť, veď prehovorí

Konateľka Interblue Jana Lütken poslala ministrovi životného prostredia Jozefovi Medveďovi list, v ktorom tvrdí, že ju zranil redaktor televízie Markíza Michal Kovačič. Informuje o tom portál tv.sme.sk. Televízia v stredu nakrúcala reportáž zo stretnutia zástupcov Ministerstva životného prostredia SR s Lütken, kde sa mali strany dohodnúť, či Interblue zaplatí Slovensku dlh 15 miliónov eur. Po rokovaní sa pokúšal štáb získať reakciu konateľky, ktorá pred ním utekala. Podľa šéfredaktora Televíznych novín Lukáša Dika zvažuje vedenie televízie voči Lütken právne kroky za ohováranie. "Pani Lütken sa v situácii, ktorú opisuje, zachovala presne tak, ako ste mali možnosť vidieť na zázname, ktorý TV Markíza odvysielala 21. januára 2010. Okrem iného je z tohto záznamu zrejmé, že pani Lütken opúšťa budovu v poriadku a bez zjavných zdravotných problémov," konštatoval Diko. V jednom momente za sebou Lütken zabuchla dvere a krátky moment sa s redaktorom Markízy pretláčala. "Keď som sa snažila opätovne vojsť na slovenský konzulát, títo dvaja muži (redaktor a kameraman, pozn. SITA) ma nasledovali. Udreli ma do hlavy vstupnými kovovými dverami na konzuláte, keď som sa ich za sebou snažila zatvoriť," uvádza Lütken v liste. Ako ďalej píše, na pomoc si musela zavolať vodiča. Celý incident vraj môže dosvedčiť niekoľko osôb. "Takéto správanie a psychické násilie je možno normálne na Slovensku, no vo Švajčiarsku je neakceptovateľné," sťažuje sa Lütken Medveďovi. V liste, ktorý v piatok poslala aj do denníka SME, tvrdí, že utrpela otras mozgu a nemôže viac rokovať o emisiách. "Z tohto dôvodu mi neurológ nedovolil pracovať, preto budem musieť rezignovať - možno len dočasne - ako členka v rade Interblue Group (Europe) AG," konštatuje Lütken s tým, že bude slovenskú stranu informovať, kto prevezme riadenie spoločnosti. Rezort životného prostredia sa k obsahu listu pre médiá odmietol vyjadriť.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TYŽDŇA

VÝROKY TYŽDŇA

" Ak Maroš Šefčovič naozaj tvrdil, že Rómovia (v zmysle kolektívne) zneužívajú sociálny systém, diskvalifikuje ho to na post eurokomisára." Peter Morvay, SME

„Ja už čakám na to, kedy sa niekto pobije kvôli mne. Mne by sa to tak páčil.“ Lucia Kollárová

"Chcem dať jasne najavo, že protirómske vyhlásenia pripisované Marošovi Šefčovičovi sú neprijateľné, a preto som požiadal mojich kolegov, aby sa touto otázkou zaoberali na híringu Šefčoviča, ktorý sa uskutoční na budúci týždeň v pondelok." Josep Daul ,predseda frakcie Európskej ľudovej strany (EPP) v Európskom parlamente

"Súkromný sektor skúša kúpiť právo na vytváranie verejnej mienky mimo verejnej kontroly.“ TASR

" SITA sa snaží „získať monopol v oblasti agentúrneho spravodajstva“. MK SR

"Csáky chodí do Budapešti po informácie, čo má na Slovensku robiť, spája sa s Dzurindom a Figeľom. Čo budú Dzurinda a Figeľ musieť splniť, aby vyhoveli Csákyho požiadavkám. Zrušenie jazykového zákona, ospravedlnenie Sólyomovi, alebo zvýšenie štandardu pre maďarskú menšinu. Pán boh nás ochraňuj pred takou alternatívou.“ Robert Fico

„To je hypotetická otázka. Ale keby som aj išiel tristovkou, bol som na hlavnej ceste." Tibor Mako

" Věci veřejné často mluví o etice a morálce, ale vy jste se teď musel přiznat, že jste osm let svým nejbližším lhal. Jak chcete voliče přesvědčit, že nepodvedete i je? To, co jsem udělal, není dobrý příklad a není to následováníhodné. Musím ale říct, že znám asi šest set manželských párů a jenom tři, kde jsou si partneři věrní. Obdivuji je. Je to úžasné. Ale v zemi, kde se každé druhé manželství rozvádí a padesát procent obyvatel přiznává nevěru, bychom museli každého druhého „zastřelit“. Přečetl jsem si v novinách takovou glosu o důvěryhodnosti politika, který byl nevěrný, a ta redaktorka se v ní ptá: „Podvede mě při sepisování obchodní smlouvy spíše manželsky věrný podnikatel, nebo nevěrný?“ Myslím, že to platí i pro můj případ. Obchodník a politik je přece jenom něco jiného, ne? Kdybych byl předsedou křesťanské strany, tak bych samozřejmě okamžitě rezignoval. Já jsem ale předsedou strany liberální, která také zastupuje mladou generaci. Ta má už úplně jiné názory na manželství. Je mnoho lidí, kteří preferují nezávislost. Je velká móda takzvaných singles, lidí, kteří se rozhodli, že se vůbec nebudou ženit.“ Radek John

Pravdoklamári 31 ?

Pravdoklamári 31 ?
Denník Pravda aj dnes / včera. pozn. sanchez / pokračoval v šírení tendenčných informácii proti Ministerstvu vnútra SR. V článku „Česi platia za merače o tisíce menej ako Kaliňák„ sa pokúša autor Lukáš Milan odpútať pozornosť od podstaty problému. A tou je, že tender Ministerstva vnútra SR na alkotesty nie je „predražený“ ako sa to snažil denník PRAVDA včera účelovým spôsobom podsúvať svojim čitateľom, ale naopak, že ministerstvo výberom ekonomicky najvýhodnejšej ponuky ušetrí štátu takmer 200 miliónov korún. Včera Ministerstvo vnútra SR poskytlo všetkým médiám jasnú a transparentnú analýzu tejto súťaže, ale denník Pravda už tradične z nej nezverejnil ani slovo, čím opakovane zlyhal profesionálne. Naopak, dnes prichádza s článkom, podľa ktorého vraj česká polícia platí firme Dräger za ten istý výrobok omnoho menej ako zaplatí slovenská polícia. Ďalšia neuveriteľná lož z dielne denníka PRAVDA !!! Tu je dôkaz :

POROVNANIE : Cena jednej súpravy : SR – 2499 EUR s DPH ,ČR – 1545 EUR s DPH . Náklady na metrologické overenie jednej súpravy : SR – 1,00 EUR s DPH ,ČR – 116,65 EUR s DPH .
Cena priamych servisných nákladov (1 hod. prác) SR – 1,00 EUR s DPH ,ČR – 34,4 EUR s DPH .
Pri porovnaní celkových nákladov na nákup a následné overovanie analyzátorov pri ich používaní po dobu predpokladanej životnosti 10 rokov (zo zákona musí byť analyzátor ako súdne meradlo overený a kalibrovaný každých 6 mesiacov), t.j. 20 overení, predstavujú náklady na obstaranie a používanie jednej súpravy analyzátora (t.j. kúpna cena a 20 krát náklady na následné metrologické overenie) :
SR – 2499 + 20 (20 x 1) = 2519 EUR s DPH ,ČR – 1545 + 2333 (20 x 116,65) = 3878 EUR s DPH .
Prepočet bol urobený po konzultáciách s Českou republikou a pri dnešnom kurze 25,89 Kč. Z tohto prepočtu jednoznačne vyplýva, že Ministerstvo vnútra SR nakúpi alkotesty nie drahšie (ako klamal denník Pravda), ale naopak lacnejšie až o 1359 EUR za jednu súpravu ako Česká republika. Pri predpokladanom nákupe 1800 súprav tak Slovensko oproti Českej republike ušetrí 2 446 200 EUR, čo je takmer 74 miliónov korún. Ide o ďalšie škandalózne zlyhanie denníka Pravda !!!
Komunikačný odbor MV SR

Digitalizácia na pokračovanie

Digitalizácia na pokračovanie

Towercom a televízia Markíza majú záujem na čo najskoršom ukončení rokovaní o podobe zmluvy o zaradení do prvého multiplexu. Agentúru SITA o tom informovala marketingový manažér spoločnosti Towercom a.s. Michal Šuran. Podľa Šurana však konkrétny termín ukončenia rokovaní zatiaľ nie je známy. Najsledovanejšia komerčná televízia - TV Markíza dostala od licenčnej rady licenciu na digitálne celoplošné vysielanie 12. januára. JOJ, JOJ PLUS, TA3 a regionálnej TV Karpaty udelila Rada pre vysielanie a retransmisiu licencie na digitálne celoplošné vysielanie už 22. decembra 2009. V prvom multiplexe digitálneho terestriálneho vysielania (DVB-T), ktorý Towercom spustil v ten istý deň, sú všetky tri okruhy Slovenskej televízie - Jednotka, Dvojka, Trojka a dve komerčné stanice JOJ a JOJ PLUS. Markíza nie, lebo v tom čase nemala licenciu. V prípade TA3 sa ešte vedú rokovania a konkrétny termín ich ukončenia zatiaľ nie je známy. Prvý multiplex je v kompresnom štandarde MPEG-2 a podľa Šurana v ňom môže byť maximálne päť televíznych staníc. Towercom, a.s. - prevádzkovateľ digitálneho terestriálneho vysielania (DVB-T) podľa jej hovorcu "víta udelenie licencie TV Markíza na vysielanie v DVB-T" a po podpise zmluvy je "pripravený ju zaradiť do prvého multiplexu zámenou za niektorú inú TV stanicu". Spoločnosť Towercom 22. decembra informovala, že bude prevádzkovať celkovo tri multiplexy digitálneho terestriálneho vysielania, v ktorých, ako uviedla, "je dostatok priestoru pre distribúciu ďalších televíznych staníc". Ako doplnil Šuran, "podľa rozhodnutia Telekomunikačného úradu SR má Towercom spustiť vysielanie 2. aj 3. multiplexu k 30. júnu 2010, ale pokrytie obyvateľstva sa bude rozširovať postupne. Kompresný štandard závisí od požiadavky vysielateľov. V prípade verejnoprávneho multiplexu si kompresný formát (MPEG-2 alebo MPEG-4, pozn. redakcie) alebo jeho kombináciu určuje Slovenská televízia". Časový harmonogram vypínania analógových vysielačov ešte nie je definitívne určený. "Existujú viaceré alternatívy. V tomto roku pravdepodobne nedôjde k vypínaniu analógových vysielačov". Šuran okrem toho informoval aj o pripravovanom vysielaní Zimných olympijských hier 2010 v HD kvalite v DVB-T, ktoré pripravuje Slovenská televízia v spolupráci s Towercomom. "Vo vybraných lokalitách, kde je to technicky možné, budú môcť diváci sledovať Zimné olympijské hry vo vysokom rozlíšení aj v DVB-T v kompresnom štandarde MPEG-4," dodal.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

21. 1. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Vlastník prestížneho amerického denníka New York Times v stredu ohlásil, že od budúceho roka skončí s bezplatným poskytovaním článkov cez internet. Denník sa tak pridá k médiám ako The Financial Times a Wall Street Journal, ktoré platbu za články zaviedli už v minulosti. Malý výber článkov bude pre všetkých záujemcov naďalej dostupný zadarmo, ale po prekročení istého počtu prečítaných príspevkov budú čitatelia vyzvaní na platbu. Toto umožní NYTimes.com vytvoriť nový prítok financií a pritom si zachovať obrovské množstvo inzercie, uvádza sa v tlačovom vyhlásení mediálnych vlastníkov spoločnosti New York Times. Predplatitelia papierového vydania denníka budú mať bezplatný prístup ku kompletnému obsahu denníka aj na internete. So zmenami v spoplatňovaní článkov bude súvisieť aj zmena štruktúry stránky. Predplatitelia by mali získať prístup k všetkým aplikáciám aj prostredníctvom ich mobilných zariadení. Tento rok chcú majitelia denníka využiť práve na komplexnú prípravu a oslovenie budúcich predplatiteľov, ktorí doteraz mali prístup k článkom denníka zadarmo. Analytici označili za zvláštne, že New York Times ohlásili túto zmenu v ročnom predstihu. Podľa nich to zrejme súvisí s tým, že majitelia chcú povzbudiť aj ďalšie prestížne denníky k podobnému kroku. O spoplatnení internetových článkov už dlhšie hovorí aj mediálny magnát Ruppert Murdoch, šéf najväčšieho mediálneho konglomerátu na svete News Corp.
Copyright © TASR 2010
Bývalá súťažiaca z reality šou Survivor Jennifer Lyon zomrela vo veku 37 rokov. V roku 2005 jej diagnostikovali rakovinu prsníka. Jej úmrtie médiám vo štvrtok potvrdila zástupkyňa vysielacej spoločnosti CBS. Lyon vyrastala v meste The Dalles na rieke Columbia. Podľa jej biografie na stránke cbs.com navštevovala Portland State University a Western Oregon University. Svoje štúdiá ukončila na Oregon State University. Neskôr sa zapojila do desiatej série reality šou Survivor: Palau. Len niekoľko mesiacov po skončení jej diagnostikovali tretie štádium rakoviny prsníka a preto sa rozhodla pre radikálne riešenie - obojstrannú mastektómiu, po ktorej nasledovala chemoterapia a užívanie liekov proti opätovnému návratu ochorenia. "V lete 2004 som pocítila niečo v mojom pravom prsníku, čo sa mi nezdalo normálne," povedala Lyon v októbri 2005. "Myslela som si, že je to pravdepodobne zjazvené tkanivo súvisiace s mojimi prsnými implantátmi. Tak som to nechala tak - na dlhý čas," dodala. Reality šou, ktorej sa zúčastnila jej vraj pomohla v boji s ochorením. "Survivor ma naučila, že koniec je na dohľad. Nech je to akokoľvek ťažké, skončí sa to a vy si musíte vážiť každý deň," vysvetlila. Jej kolegovia zo súťaže si ju pamätajú ako milú a odvážnu. Po tom, čo jej diagnostikovali rakovinu prsníka sa snažila najmä o to, aby sa povedomie o spomínanom ochorení čo najviac rozšírilo medzi ľudí. Moderátor súťaže Jeff Probst vo vyhlásení uviedol, že sa s ňou pred niekoľkými rokmi opäť spojil a ostali v kontakte aj počas liečby. Podľa jeho slov, sa "zdalo, že jej vedomosti o tom, ako žiť život kvalitne, rástli s každým plynúcim dňom". Informácie zverejnila agentúra AP a internetový portál people.com.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

To je TV !

To je TV !

Eurovision Song Contest 2010

Eurovision Song Contest 2010
Zajtra odštartuje aktuálny ročník národného kola Eurovision Song Contest 2010, jeho vyhlasovateľom je Slovenská televízia. V termíne do konca októbra zaslalo skladby celkom 239 záujemcov, z nich vybrala interná porota Slovenskej televízie 60 postupujúcich. Súťaž samotná sa začne 22. januára prvým štvrťfinálovým kolom s desiatimi pesničkami, štyri z nich postúpia na základe diváckeho hlasovania do semifinále, kôl bude spolu šesť, to šieste v nedeľu 7. februára. Postupujúcich 24 skladieb bude súťažiť v dvoch semifinálových kolách 14. a 21. februára vždy o šesť postupových miest. Z takto zostavenej finálovej dvanástky bude 28. februára známy víťaz národného kola, ktorý postúpi do medzinárodnej súťaže v Osle. V šiestich štvrťfinálových kolách budú rozhodovať o štyroch postupujúcich skladbách iba televízni diváci v SMS hlasovaní. Porota sa zúčastní hlasovania až v prvom semifinálovom kole 14. februára, kedy z 12 skladieb postúpi do finále šesť, tri podľa SMS hlasovania divákov a tri podľa rozhodnutia poroty. Tento model je rovnaký ako v medzinárodnom finále súťaže. Porotcovia budú traja, v zastúpení textár, skladateľ a interpret. Podľa hovorcu STV Martina Kontúra pôjde o najsilnejšie mená hudobného biznisu, ktoré zverejní televízia až v samotnom priebehu súťaže. Desiatku prvých štvrťfinalistov budú 22. januára tvoriť Tomáš Bezdeda s piesňou Na strechách domov, Michal Chrenko so skladbou Kto vlastne som, Lucia Olešová a song s názvom Rok a pol, skupina Horská chata s piesňou Myslím, že vieš kto som?, Michaella so skladbou O nás, Richard Čanaky so skupinou FBI a piesňou Zlomené krídla, formácia Six&Kristy a song Priestor pre dvoch, skupina Dreamtouch a pesnička Je to OK, folková skupina Hrdza uvedie pesničku Taká sa mi páči a desiatku súťažiacich uzatvára Pavol Remenár, Klára a Liquid Error so skladbou Figaro. Štyri z nich postúpia do semifinálového kola. Jubilejný 55. ročník Eurovision Song Contest 2010 sa bude konať 25., 27. a 29. mája 2010 v nórskom hlavnom meste Oslo, v reprezentačných priestoroch Telenor Arény. Nóri majú príležitosť zorganizovať túto najpopulárnejšiu európsku spevácku súťaž už po tretí raz, prvýkrát to bolo v roku 1986, druhýkrát v roku 1996. Do Osla pricestujú speváci z 34 krajín. Do súťaže sa opäť vrátilo Gruzínsko. Slovensko si svoju účasť po desaťročnej pauze zopakuje druhýkrát, naopak Maďarsko, Rakúsko, Česko, Monako a Čierna Hora svoju účasť odvolali. Heslo Veľkej Ceny Eurovízie 2010 znie: Share The Moment (podeľ sa o chvíľu). Predstavila ho nórska televízia NRT. „Chceme sa o Eurovíziu s divákmi podeliť, nielen ju vysielať,“ vysvetlil vznik sloganu producent súťaže Hasse Lindmo a dodal: "Pri tvorení tejto myšlienky sme vychádzali zo skutočnosti, že jedinečnosť Veľkej Ceny Eurovízie je v tom, že 125 miliónov ľudí robí v jednom momente tú istú vec, pozerá súťaž.
Copyright © TASR 2010

NO COMMENT

NO COMMENT
Na margo: Koncesionári STV sa poskladajú... Keby autorka článku Koncesionári STV sa poskladajú... (Plus 7 dní, 2/2010) dostala za úlohu napísať rozprávku pre deti, Bajaja by stínal hlavy trpaslíkom, v perníkovej chalúpke by si hovel sedemhlavý drak, a Popoluška by so Snehulienkou a Šípkovou Ruženkou hrali mariáš. Zostáva len dúfať, že išlo o nedorozumenie, a nie o zámer redakcie vedome poškodiť dobré meno Slovenskej televízie. Preto by sme na tomto mieste radi uviedli niekoľko vecí z predmetného článku na pravú mieru.

1. Medzi bezodplatnými programami a koprodukčnými projektmi je zásadný rozdiel. Bezodplatné programy vysielané Slovenskou televíziou sú napríklad dokumentárne a publicistické diela, vzdelávacie kampane, ale aj študentské filmy, filmy z produkcie Ústavu pamätí , národa, Filmového ústavu, filmy regionálnych televízií... Žiaden z týchto programov nie je sponzorovaný komerčnými subjektami. Keďže tieto programy sú bezodplatné, STV za ne nič neplatí a teda argumentácia v predmetnom článku, že televízia „kupčí s vysielacím časom“, je skoro až trestuhodná. Slovenská televízia dokáže zdokumentovať všetkých 83 programov (jednorázových i cyklických relácií), s celkovou dĺžkou 7 513 minút. 2. Program Páni zo semafora, ktorý týždenníku Plus 7 dní leží tak veľmi v žalúdku, je koprodukčným projektom, kde vklad Slovenskej televízie spočíva výlučne vo vecnom plnení (poskytnutie štúdia, technika, kameramani, osvetľovači, promo), kým financovanie projektu realizuje koproducent, ATelier s.r.o.. Takto znelo aj oficiálne stanovisko, ktoré STV poskytla týždenníku Plus 7 dní. Všetko ostatné v inkriminovanom článku sú fabulácie autorky, ktoré jednoducho nie sú pravdivé. Neznalosť problematiky potom vedie autorku k argumentácii, že „kabátikom detskej relácie sa prikryje úplne drzo urobený kšeft za peniaze koncesionárov“, hoci sama priznáva, že STV neinvestovala do výroby programu ani cent. Tak akéže peniaze koncesionárov?! 3. Redakciu Plus 7 dní aj jej čitateľov Slovenská televízia ubezpečuje, že určite má záujem o všetky sponzorské výnosy. Ten, kto sa čo i len trochu pohybuje v komerčnej sfére však dobre vie, že peniaze zo sponzoringu môže sponzorovaný subjekt dostať len vtedy, keď ich je potenciálny klient ochotný zaplatiť!!! Preto napísať, že „Ak vezmeme do úvahy, koľko stojí šírenie signálu, jeho rozdávaním STV prichádza o desaťtisíce eur, ktoré by mohla zinkasovať,“ je na smiech. Platilo by to len vtedy, ak by sa sponzori o priestor vo vysielaní trhali. Navyše, v citovanej vete je priamy rozpor, ktorý vyplýva z nepochopenia situácie: STV žiaden signál nerozdáva, a už vôbec je scestné spájať cenu za šírenie signálu s cenníkom inzercie či sponzoringu. STV má zo zákona povinnosť vysielať televízny program (vlastné programy a programy nakúpené na základe zmluvného vzťahu od iných subjektov) a v jeho rámci je presne určené percento času, ktoré môže tvoriť reklama, sponzoring a telenákup. 4. Na margo argumentov p. Rybníčka, ktorý tvrdí, že STV nemá nič spoločné s reláciou Páni zo semafora – Slovenská televízia opäť prízvukuje, že ide o koprodukčný projekt, v ktorom STV poskytuje materiálové plnenie. Inými slovami: STV má s programom ako koproducent spoločné všetko. Okrem iného aj propagáciu. Napokon, bolo by kontraproduktívne, ak by sme sa nestarali o programy, na výrobe ktorých sa podieľame: pre koprodukčné projekty zariaďujeme promo, štandardne spoluorganizujeme tlačové konferencie, predpremiéry, slávnostné uvedenia, a rovnako ich podporujeme pri distribúcii. 5. Zavádzajúci je aj výpočet ceny sponzoringu, ktorým argumentuje autorka článku. Presviedča totiž čitateľov, že pred reláciou bolo 7 sponzorských odkazov a následným násobením sa dostane k ohurujúcej sume 125 000 eur. Pravdou však je, že pred reláciou Páni zo semafora je JEDEN sponzorský odkaz v trvaní 10 sekúnd. Nikde neplatí, že ak je v jednom sponzorskom odkaze viac subjektov, každému z nich sa naúčtuje celková suma! Navyše, autorka článku zámerne zamlčala, že cenníková cena je stanovená pre 30-sekundový sponzorský odkaz a nepoužila vzorec pre výpočet ceny pre 10-sekundový sponzorský odkaz, ktorý je súčasťou cenníka reklamy STV. 6. Je nehorázne porovnávať nakladanie s reklamným časom v časoch predchádzajúcich manažmentov Slovenskej televízie so súčasným stavom. Tam kde kedysi mali povolené obchodovať s reklamným časom aj tretie strany, dnes platia prísne pravidlá: predaj reklamného priestoru i sponzoring sú absolútne pod kontrolou STV, tak ako sa toho dožaduje p. Rybníček. 7. A naostatok, hoci s o nič menšou dôležitosťou: zostáva záhadou, odkiaľ redaktorka vzala údaj, že STV ráta na ďalší rok s účtovnou stratou 7 miliónov (!) eur. Účtovná strata (rozdiel nákladov a výnosov) na rok 2010 je plánovaná vo výške 3,66 mil.€. Faktom je, že manažment STV pod vedením Štefana Nižňanského postavil na rok 2010 vyrovnaný rozpočet (príjmov a výdavkov). Zamieňanie si účtovnej straty s kumulatívnou stratou (nahromadeným dlhom STV za posledných 5 rokov, ktorý sa prenáša do ďalších období) je vážnym omylom. Je očividné, že týždenníku Plus 7 dní najväčšmi leží v žalúdku ani nie tak hospodárenie Slovenskej televízie, ako fakt, že program Páni zo semafora vyrába firma dcéry predsedu ĽS-HZDS Magdalény Gálikovej. Proti gustu niet dišputát. Ale zneužívať Slovenskú televíziu na politické ciele prekrúcaním čísiel a faktov je prinajmenšom nechutné. STV

Komentar k listu 1. Ak pri bezodplatne programe (Motoristicky magazin, Postav dom, zasad strom) je odvysielana reklama/sponzoring/propagacia vyrobkov, z ktorych STV nema nic, poskytuje svoj vysielaci cas na biznis externej firme. Ak to nie je kupcenie, potom to nazvime dobrocinnostou. 2. Citujem z uverejneneho clanku: "Draho zaplatený signál využívajú na svoj súkromný biznis aj externé firmy, ktoré STV "akože "zadarmo" dodávajú rôzne magazíny. Poniektorí vyvolení, napríklad aj firma dcéry Vladimíra Mečiara Magdalény Gálikovej ATelier, s. r. o., si dokonca svoj detský program Páni zo semaforu vyrobia v štúdiách televízie a s jej technikou. Tie, samozrejme, poskytne STV zdarma pod hlavičkou "materiálový vstup". No nepodnikajte za takýchto skvelých podmienok!" Moja otazka na STV znela "Kolko relacii zadarmo dodavaju na Jednotku, Dvojku a Trojku externe firmy?" a hovorca do odpovede na tuto otazku zaradil aj Panov zo semaforu. Nikde predsa nepopierame, ze nejde o koprodukcny projekt, ved sami piseme, ze STV dava materialovy vstup. Odpovede hovorcu STV boli v pisomnej forme velmi zmatocne a nekompetentne, natahoval cas, museli sme si veci ujasnovat aj cez telefon, co bolo nemenej zmatocne. Rovnako zmatocna je aj tato jeho reakcia. Zaroven treba konstatovat, ze v mediach odznela informacia o tom, ze cyklus 13-tich desaťminutových relácií Pani zo semaforu stojí cca 430 tisíc Eur, aj ked pani Galikova odmietla odpovedat na otazku kolko stoji vyroba jednej relacie. Pan Susko nijako nevyvratil, ba priam potvrdil, ze STV nema financne nic z toho, a ze partnerov, a teda sponzorov, ktori financuju tuto relaciu ziskala externa firma. 3. V clanku netvrdime, ze STV neinvestovala ani cent. Tvrdime, ze nezarobi ani cent. Kazdopadne, ak je to koprodukcia, bolo by logicke, aby cast sponzorskeho vynosu dostala aj STV. Opakujem: STV investovala formou materialoveho vkladu (studia+technika+obsluzny personal) ale zo sponzorskych vynosov nedostala nic. STV argumentuje, ze sponzori sa netrhaju. V pripade Panov zo semafora vsak sponzori su. Chcela som upozornit prave na fakt, ze ked externe prostredie zozenie peniaze na relaciu, tak vsetky vynosy zostavaju externej firme, ktora na rozdiel od STV tych sponzorov ziskat vie. STV to "nepriamo" zaplati poskytnutim techniky a kapacit a poskytne vysielaci cas. Vynos ziadny. To je problem,na ktory upozornujem a existuje. 4. Tvrdenia pana Rybnicka nekomentujeme, su to jeho tvrdenia a su citovane v uvodzovkach. 5. Sponzorske odkazy: Pred relaciou je jeden sponzorsky odkaz a po jej skonceni je ten isty sponzorsky odkaz. Oba trvaju po desat sekund. V clanku uvadzame, citujem: "Podľa cenníka reklamy uvedeného na internetovej stránke Slovenskej televízie stál vlani na jeseň sponzorský odkaz v trvaní dvakrát po desať sekúnd 686 eur." V cenniku vo formate .pps je uvedena tabulka s nazvami detskych relacii, kde je cena sponzorskeho odkazu v trvani 2x10sekund 686 eur bez dph. Informacia je presna, dokument v prilohe. 7. Strata 7 milionov: v tabulke je uvedena kumulativna strata, ciselny udaj pochadza z oficialnych verejne pristupnych dokumentov. Suma cca 7 milionov eur je kumulativna uctovna strata za roky 2009 a 2010. Pan Susko si zrejme neoveril dolezity fakt, ze uctovna strata sa neurcuje z porovnania prijmov a vydajov, ako sa nam snazi nahovorit, ale nakladov a vynosov. Zo zdroja www.stv.sk je zrejme, ze STV povodne planovala na rok 09 uctovnu stratu vo vyske 6,6 mil. Eur. Koncom roka dostala STV necakanu dotaciu vo vyske 2,8 mil. Eur, cim sa uctovna strata 09 znizi na 3,8 mil. Eur. V schvalenom rozpocte na rok 2010 je naplanovana uctovna strata vo vyske 3,6 mil. Eur, uz aj po zapocitani dotacie na povodnu tvorbu na zaklade zmluvy so statom. Rovnako sa v schvalenom rozpocte na buduci rok pocita s dotaciou 6,9 mil. Eur (zdroj zvukovy zaznam zo zasadnutia Rady STV k rozpoctu na rok 2010). Vzhladom k tomu, ze STV si zo zakona nemoze zobrat uver, a ani neplanuje na tento rok zisk, z ktoreho by sa uctovna strata mohla zlikvidovat alebo znizit, ale pocita s dotaciou, je jasne, ze ak ju nedostane, uctovna strata za rok 09 a planovana strata na rok 2010 sa zkumuluje do vysky 7,4 mil. Eur. Dotacia nie je od vlady este slubena a tym padom ani ista, takze toto su oficialne cisla a udaje zo zasadntutia Rady STV a z internetovej stranky STV.

Asi Lučaiová

Pravdoklamári 30 ?

Pravdoklamári 30 ?

Denník Pravda dnes svojím článkom „Kaliňák nakupuje luxusné merače alkoholu“ prekonal aj sám seba. Z otázok položených Ministerstvu vnútra SR jednoznačne vyplývalo, že autor článku jednostranne spolupracoval s neúspešným uchádzačom – spoločnosťou Kalas Medical s.r.o Považská Bystrica, pričom si viaceré podsunuté a následne prezentované konkrétne informácie vôbec neoveril u obstarávateľa. Ministerstvo vnútra SR predkladá vyhlásenie ako jasný dôkaz o klamstvách denníka Pravda a zároveň o transparentnosti a ekonomickej výhodnosti tejto verejnej súťaže : Ministerstvo vyhlásilo verejnú súťaž pre výber dodávateľa analyzátorov alkoholu v dychu pri predpokladanom počet nakupovaných súprav cca 1 800 ks a predpokladaných nákladoch 3 až 3,2 mil. € bez DPH. Do verejnej súťaže predložili ponuku štyria uchádzači. Dve spoločnosti nesplnili podmienky súťaže, pričom jedna z nich dokonca nepredložila žiadne podklady, ale len vzorku. Vyhodnocované tak mohli byť dve ponuky - a to: KALAS Medical, s.r.o. a Dräger Slovensko, s.r.o..
POROVNANIE:
Kúpna cena jednej súpravy podľa: Kalas Medical, s.r.o. 1 401,45 € s DPH . Dräger Slovensko, s.r.o. 2 499,00 € s DPH .Náklady na následné metrologické overenie jednej súpravy: Kalas Medical, s.r.o. 235,71 € s DPH .Dräger Slovensko, s.r.o. 1,00,00 € s DPH .Cena priamych servisných nákladov vypočítaná za 1 hodinu servisných prác: Kalas Medical, s.r.o. 23,09 € s DPH ,Dräger Slovensko, s.r.o. 1,00,00 € s DPH .Pri porovnaní celkových nákladov na nákup a následné overovanie analyzátorov pri ich používaní po dobu ich predpokladanej životnosti 10 rokov (zo zákona musí byť analyzátor ako súdne meradlo overený a kalibrovaný každých 6 mesiacov), t.j. 20 overení, predstavujú náklady na obstaranie a používanie analyzátorov, t.j. kúpna cena a 20x náklady na následné metrologické overenie pre jednu súpravu analyzátora, podľa: Kalas Medical, s.r.o. 1401,45 + (20 * 235,71) = 6 115,65 € s DPH ,Dräger Slovensko, s.r.o. 2499,00 + (20 * 1,00) = 2 519,00 € s DPH . Čo predstavuje rozdiel 3 596,35 € v prospech nákupu Dräger !!! Pri predpokladanom nákupe 1 800 súprav je tento rozdiel 1 800 násobkom tejto hodnoty, t.j. 1 800 * 3 596,35 = 6 473 970,00 €. Pri predpoklade, že každý analyzátor alkoholu bude mať v priebehu 10 rokov minimálne raz poruchu s dobou opravy 1 hodinu, bude to ministerstvo stáť podľa: Kalas Medical, s.r.o. 1 800 * 23,09 = 41 562,00 € s DPH Dräger Slovensko, s.r.o. 1 800 * 1,00 = 1 800,00 € s DPH, čo predstavuje rozdiel 39 762,00 € v prospech Dräger. Úvahy o tom, že ponuka Dräger Slovensko je ekonomicky nereálna, sú absolútne scestné, neodborné a bezpredmetné. Spoločnosť Dräger vo svojej ponuke garantuje náklady na overenie a servis a zmluva musí obsahovať presne túto garantovanú cenu. To, ako si tieto náklady ošetrí Dräger Slovensko, je vnútornou záležitosťou tejto spoločnosti. MV SR okrem odborných predpokladov zaujíma predovšetkým konečný ekonomický efekt pre štát. Z uvedeného je zrejmé, že ponuka Dräger je omnoho ekonomicky výhodnejšia a štát ušetrí na nákupe 6 473 970 EUR a na servise minimálne 39 762 EUR, čiže spolu celkovo 6 513 732, čo je 196 232 690 SK. Z tejto ekonomicky zjavne výhodnej verejnej súťaže, na ktorej štát ušetrí takmer 200 miliónov Sk, dokázal denník Pravda vyrobiť „predražený tender“. Nejde len o profesionálne zlyhanie, ale aj ľudské. Denník Pravda sa už dlhodobo nespráva ako objektívne médium, ale ako opozičný politický subjekt. Firma Dräger Slovensko ako jediná dodávala súpravy analyzátorov na alkohol pre Policajný zbor SR od roku 2004 do 2009. Obstarávali si ich jednotlivé Krajské riaditeľstvá PZ, pričom ponuka Dräger bola vždy cenovo najvýhodnejšia. V roku 2003 ministerstvo vnútra SR zakúpilo 50 ks súprav analyzátorov Alco Senzor IV CM.

Komunikačný odbor MV SR

RADA STV

RADA STV
Rada STV na včerajšom výjazdovom rokovaní v Banskej Bystrici skonštatovala, že súčasná legislatívna úprava fungovania Slovenskej televízie (STV) je z hľadiska postavenia a ďalšieho rozvoja jej regionálnych televíznych štúdií a poslania, ktoré by mali plniť, nedostatočná a nevyhovujúca. Apeluje preto na poslancov Národnej rady SR, aby zvážili novelizáciu zákona o Slovenskej televízii, ktorá by riešila existenciu a postavenie televíznych štúdií ako samostatných organizačných zložiek, pôsobnosť, úlohy a minimálny rozsah programovej služby televíznych štúdií či pôsobnosť Rady STV vo vzťahu k zriaďovaniu a rušeniu televíznych štúdií. V nadväznosti na toto uznesenie rada tiež zriadila pracovnú skupinu, ktorá špecifikáciu legislatívneho zámeru, prípadne paragrafové znenie návrhu novely zákona o STV pripraví ako podklady na rokovanie výboru Národnej rady SR pre kultúru a médiá. "Tých modelov je viacero. My sme sa inšpirovali postavením televíznych štúdií v rámci Českej televízie, kde je ich postavenie vymedzené presne v zákone," povedal po zasadnutí rady jej predseda Martin Kákoš. Okrem nedostatku financií, ktorým trpí celá STV, je podľa neho jedným z hlavných problémov regionálnych televíznych štúdií ich personálne zabezpečenie. "V roku 2003, keď došlo k veľmi razantnému zoštíhľovaniu počtu zamestnancov STV, zasiahlo to tieto štúdiá veľmi citeľne. Dostali sa na hranu svojej životaschopnosti. Teraz ide o to aby sa postupnými krokmi mohli vrátiť do procesu výroby," dodal Kákoš. Zámerom riaditeľa košického štúdia STV Štefana Fejka je vytvoriť z neho plnoformátové štúdio, ako fungovalo do roku 1999, keď tam naposledy vyrobili televíznu inscenáciu. Pre banskobystrické štúdio STV je podľa jeho riaditeľa Jozefa Krošláka kľúčové vybudovať nové vysielacie štúdio, ktoré by malo vrátane technologickej časti stáť okolo 900-tisíc eur. "Máme už hotovú projektovú dokumentáciu, územné rozhodnutie, stavebné povolenie je v riešení," uviedol Krošlák s tým, že nové štúdio by malo mať rozlohu 200 až 230 štvorcových metrov. Mali by sa v ňom vyrábať rôzne besedy a programy, ktoré momentálne STV v Banskej Bystrici vyrábať nemôže, keďže tam má na vysielanie iba malé spravodajské štúdio. Rada STV na včearjšom rokovaní tiež skonštatovala, že z hľadiska perspektívy zriadenia samostatného spravodajského okruhu je strategicky nevyhnutné, aby televízia verejnej služby zriaďovala nové samostatné redakcie aj v ostatných regiónoch, ktoré môžu v budúcnosti tvoriť základ nových televíznych štúdií. Generálnemu riaditeľovi STV uložila, aby predložil návrh pilotného projektu zriadenia televízneho štúdia v Žilinskom kraji. Uložila mu tiež vypracovať komplexný materiál Stratégia rozvoja televíznych štúdií STV a zapracovať ho do Strednodobej stratégie programového, technického, ekonomického a personálneho rozvoja STV na roky 2010 až 2014. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Erich Segal

Zomrel Erich Segal
Autor známeho románu Príbeh našej lásky - Oliverov príbeh Erich Segal, podľa ktorého nakrútili aj romantickú drámu Love Story (1970), zomrel vo veku 72 rokov na srdcový infarkt, uviedla jeho dcéra Francesca. Segal, ktorý napísal aj scenár pre animovaný film skupiny Beatles Yellow Submarine (1968), zomrel v nedeľu vo svojom dome v Londýne. Autor už 25 rokov trpel Parkinsonovou chorobou, uviedla Francesca Segal v utorok. Knihu Príbeh našej lásky - Oliverov príbeh, ktorá sa stala námetom pre film v hlavných úlohách s Ryanom O'Nealom a Ali MacGraw, napísal americký spisovateľ v čase, keď bol profesorom na Yaleovej univerzite. Film získal Oscara a na ďalších šesť ho nominovali. V roku 2008 sa autorova dcéra vyjadrila, že film Love Story, ktorý bol inšpirovaný skutočnou udalosťou, z jej otca urobil svetoznámeho autora. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Nejako sa to komplikuje

Nejako sa to komplikuje

20. 1. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Legendárny animovaný seriál Simpsonovci (1989) si v jednom zo svojich nasledujúcich dielov pripomenie aj zimné olympijské hry vo Vancouveri, ktoré sa začínajú 12. februára. Ako informuje jedna z oficiálnych internetových stránok Amerického olympijského výboru TeamUSA.org, Marge a Homer budú v epizóde, ktorú v premiére odvysielajú 14. februára, USA na olympiáde reprezentovať vo fiktívnom turnaji v curlingu miešaných družstiev. "Vedeli sme, že chceme urobiť niečo v súvislosti so zimnými olympijskými hrami vo Vancouveri. Chceli sme zobraziť Simpsonovcov ako priamych účastníkov. Páčila sa nám myšlienka športu, ktorý môžete hrať so svojím partnerom so všetkými problémami, ktoré prináša," uviedol jeden z autorov scenára Rob LaZebnik. Viacerí členovia štábu Simpsonovcov pochádzajú z Kanady, kde je curling jedným z najpopulárnejších športov. Pôvodne autori uvažovali, že z Homera urobia člena bobového tímu, napokon však uspela alternatíva s curlingom. Homer tak bude môcť využiť svoje skúsenosti z bowlingu a Marge záľubu v upratovaní. Keď sa rodina dostane do Vancouveru, Lisa sa stane závislá od výmeny odznakov a Bart spôsobí medzinárodný incident.

Google údajne vyšetruje, či niekto zo zamestnancov a zamestnankýň čínskej pobočky nepomohol v kyberútoku na internetového giganta, ktorý vyústil do toho, že firma pohrozila odchodom z Číny. Pre agentúru Reuters to uviedli dva nemenované zdroje. "Nekomentujeme žiadne klebety a špekulácie. Toto je pokračujúce vyšetrovanie a jednoducho nemôžeme komentovať detaily," reagovala hovorkyňa Google. Čínske médiá však informovali s odvolaním sa na nemenované zdroje, že niekoľkým miestnym zamestnancov a zamestnankyniam bol po 13. januári zamietnutý prístup k intranetu, ďalšia časť musela ísť na dovolenku a ďalších presunuli v rámci firmy. Vedenie Google odmietlo správy, že sa už rozhodlo zavrieť čínske pobočky. "Budeme s nimi rokovať v najbližších dňoch," tvrdia predstavitelia firmy. Google tvrdí, že nie je viac ochotný cenzurovať výsledky vyhľadávania na google.cn a pokúsi sa vyjednať legálny, nefiltrovaný vyhľadávač, alebo odíde z čínskeho trhu. Väčšina filtrov však na google.cn bola ešte v nedeľu, aj keď kontrola nad niektorými témami, napríklad nad masakrou z roku 1989 na Námestí nebeského pokoja, je zrejme slabšia. Google navyše odložil uvedenie svojho mobilného telefónu na čínsky trh. Potvrdila to pre agentúru AP hovorkyňa Google Marsha Wang, neuviedla však dôvod. Podľa nemenovaných zdrojov je ním však konflikt medzi internetovým gigantom a čínskou vládou. Google pohrozilo odchodom z Číny po útokoch čínskych vládnych hackerov a hackeriek, ktoré mali za následok krádež intelektuálneho vlastníctva internetového giganta. Ako informovala v pondelok agentúra Reuters, obeťami útokov sa stali aj zahraniční novinári a novinárky, konkrétne ich e-mailové kontá v rámci služby Gmail, ktorú prevádzkuje Google. Ako však tvrdí Klub zahraničných novinárov a novinárok v Číne, "novinári a novinárky v Číne sú zvláštnym cieľom hackerských útokov v uplynulých dvoch rokoch". Hudobná nahrávacia spoločnosť Sony Music Entertainment patriaca pod korporáciu Sony v utorok oznámi uzavretie zmluvy na päť rokov s televíznym producentom Simonom Cowellom, uviedli britské noviny Financial Times. Spoločnosť Sony Music vymení svoje stopercentné vlastníctvo nahrávacej značky Syco, ktorú producent sám založil, za 50-percentný podiel zo spoločného podnikania s Cowellom, píše sa ďalej. Výsledkom ich spoločného podnikania by mala byť produkcia v oblasti hudby, televízie i filmu. Cowell sa začiatkom mesiaca vyjadril, že končí ako porotca v šou American Idol, aby mohol rozbehnúť vlastnú spevácku súťaž. Spoločnosť Syco vlastní práva na množstvo objavov z talentovej šou, vrátane speváčok ako Leona Lewis či Susan Boyle. Jeden z tvorcov seriálu Glee (2009) Ryan Murphy dúfa, že 40-ročná speváčka a herečka Jennifer Lopez príjme ponuku na hosťovanie v seriáli. Uviedol to v zákulisí po získaní ocenenia Zlatý glóbus pre Najlepší televízny seriál - komédiu alebo muzikál. "O niekoľko týždňov mám stretnutie s Jennifer Lopez," uviedol Murphy. Záujem o účinkovanie v šou zo strany prvotriednych herečiek ako sú Julia Roberts či Julianne Moore je podľa neho úžasný. "Práve teraz nakrúcame 'madonnovskú' epizódu, na poctu Madonne," povedal tvorca a scenárista úspešného seriálu. Podľa jeho slov sa Madonna v šou "možno objaví a možno nie". Ako doplnil, spolupracujú i s Jane Lynch a Oliviou Newton-John. Informáciu zverejnil internetový portál people.com.

Oscarový režisér Roman Polański uspel s ďalšou žalobou proti médiám. Magazíny VSD, Voici a Journal de Dimanche podľa parížskeho súdu narušili režisérovo súkromie, keď neoprávnene zverejnili fotografie zobrazujúce jeho a jeho deti na chate vo Švajčiarsku. Magazíny musia zaplatiť spolu 16-tisíc eur za súdne trovy, pokutu a kompenzáciu režisérovi a jeho manželke, francúzskej herečke Emmanuelle Seigner. Polański s manželkou pritom žiadali 75-tisíc eur. Režisér filmov Rosemary má dieťatko (1968), Čínska štvrť (1974) alebo Pianista (2002) vysúdil minulý týždeň od francúzskeho denníka Aujourd'hui en France a jeho parížskeho periodika Le Parisien tritisíc eur. Takisto išlo o zverejnenie jeho fotografií spolu s rodinou. Roman Polański je v súčasnosti v domácom väzení vo Švajčiarsku. Slávneho režiséra poľského pôvodu zatkli 26. septembra po prílete do Zürichu, kde si mal prevziať ocenenie na filmovom festivale. Švajčiarske orgány konali na základe informácií z USA, kde sa Polański vyhýba stíhaniu za pohlavný styk s 13-ročným dievčaťom, ktorého sa dopustil v roku 1977 v Los Angeles. V roku 1978 však ušiel do Francúzska, kde bol mimo dosahu americkej jurisdikcie. Na Polańskeho bol však v roku 2005 vydaný medzinárodný zatykač a aj keď sa režisér vyhýbal návšteve USA, po štyroch rokoch ho dolapili v Švajčiarsku.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. Pakistanská televízna stanica Dawn TV včera oznámila, že na dvoch jej zamestnancov zaútočili v uplynulých dňoch neidentifikovaní páchatelia. neznámi útočníci hodili dnes niekoľko kameňov na prázdne stojace auto Azaza Sáida a zablokovali tohto novinára a členov jeho rodiny v ich islamabadskom byte. Pred niekoľkými dňami hodil neznámy páchateľ skalu do auta iného pracovníka jednej z najpopulárnejších pakistanských televíznych staníc, ktorý bol na ceste v Islamabade. V súvislosti s týmito násilnými akciami vyjadrila stanica Dawn podozrenie, že za nimi stáli členovia niektorej z vplyvných pakistanských spravodajských služieb, ktoré sa občas vymykajú z kontroly štátnych úradov.

Kameraman austrálskej televíznej stanice sa ospravedlnil svojmu šéfovi za to, že v sobotu večer nenakrútil zábery zo zachraňovania 18-mesačného dievčatka, zavaleného v haitskom hlavnom meste, lebo položil kameru na zem a pomáhal vyhrabávať dieťa z trosiek. Informovala o tom dnes webová stránka heraldsun.com.au. Kameraman Richard Moran z televízie Channel Nine počul v sobotu 16. januára zúfalý plač malej Winnie pod troskami budovy. Rozhodol sa ju začať vyhrabávať a zachrániť. "Vošiel medzi trosky, trčal v nich až po pás a zdvíhal kusy betónu," opísal situáciu reportér stanice Channel Nine Robert Penfold, ktorý bol s kameramanom. "A potom sa z ruín vynorilo toto malé dievčatko. Nikdy na to nezabudnem. Neplakalo. Vyzeralo úplne ohromene, takmer akoby videlo svet prvýkrát," dodal reportér Channel Nine. Keď dieťa vyslobodili, Moran a televízny tlmočník David Celestino ju podali ďalšiemu reportérovi televízie Channel Seven Mikovi Amorovi. Zábery z dramatickej záchrannej akcie odvysielali obe televízie v sobotu večer a obe stanice oznámili, že pomáhali dievčatko dostať z trosiek von. V záberoch zo zachraňovania však vidieť iba reportéra Amora z televízie Channel Seven, ako stojí nad dierou v zemi. Naťahuje sa za malým zaprášeným dievčatkom, leje jej na hlavu vodu, aby ju umyl od prachu, a podáva jej niečo na pitie. Televízia Channel Nine nemala žiadne vlastné nakrútené zábery, kvôli Moranovmu hrdinstvu. Ten neskôr zatelefonoval svoju šéfovi Markovi Calvertovi až do austrálskeho Sydney, aby mu vysvetlil, prečo mu zábery "ušli". Jeho kolega Amor: "V tej chvíli nešlo o správy." Od soboty sa záchranárom podarilo vytiahnuť z ruín vyše 90 živých ľudí. Copyright © TASR 2010

Pravdoklamári 29 ?

Pravdoklamári 29 ?
enník Pravda vo svojom včerajšom vydaní z 19. januára 2010, v článku "Kúpeľňa šéfa Najvyššieho súdu vyšla na milión korún" a v texte pod fotografiou, kde uviedol, že rekonštrukcia stála milión korún, opätovne svojich čitateľov klame. Nie je pravdou, že by za Harabina bola rekonštruovaná kúpeľňa, lebo NS SR kúpeľňu ani nemá. NS SR robil nútenú rekonštrukciu v dôsledku zatekania na Ministerstve spravodlivosti SR i hygienicko-umývacieho traktu. Náklady na opravu tohto traktu boli 42.000 korún (náklady na materiál a prácu). Najvyšší súd SR sa v tejto spojitosti nebráni žiadnym kontrolám NKÚ, Ministerstva financií SR, prípadne iným príslušným orgánom. Tieto výdavky, ktoré neboli rozmarom vedenia, ale zapríčinila ich technická porucha, sú iba zlomkom luxusu, ktorý si doprial pre seba počas svojho funkčného obdobia bývalý predseda Milan Karabín v hodnote najmenej 143.000 Sk. Pokiaľ vydavateľ denníka mimosúdne neodškodní Najvyšší súd SR, bude v krátkom čase podaná žaloba na ochranu dobrej povesti NS SR. V minulosti bol už raz NS SR pod vedením Štefana Harabina v takomto spore úspešný, keď vyhral právoplatným spôsobom jeden milión korún, ktoré išli do štátneho rozpočtu.

Najvyšší súd SR

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Model financovania verejnoprávnych médií Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu (STV a SRo), ktorý navrhuje v novelách zákonov poslanec Národnej rady SR za SDKÚ-DS Tomáš Galbavý, by znamenal ich zoštátnenie. Pre TASR to uviedol hovorca ministerstva kultúry Jozef Bednár. "Ministerstvo kultúry s týmto návrhom nemôže súhlasiť a vníma ho len ako pokus pána Galbavého zviditeľniť sa v rámci svojej strany pred zostavovaním straníckej kandidátky do blížiacich sa parlamentných volieb," uviedol Bednár. Podľa Galbavého by už STV a SRo od januára 2011 nemali byť financované z poplatkov za služby verejnosti a na základe zmlúv so štátom, ale priamo zo štátneho rozpočtu. Tvrdí, že ním navrhovaný spôsob financovania týchto médií by im priniesol viac peňazí a väčšiu nezávislosť. Z jeho iniciatívy, ktorou sa bude parlament zaoberať na februárovej schôdzi, vyplýva, že STV by mala dostávať na svoju činnosť ročne sumu, ktorá predstavuje 0,7 percenta z celkových výdavkov štátu. Rozhlasu má patriť 0,3 percenta a peniaze pre obe médiá sa majú uhrádzať z kapitoly ministerstva kultúry (MK). "Navrhovaný spôsob znamená vyšší objem zdrojov, ktoré bude dostávať v súčasnosti podfinancovaná STV a SRo. Kým v tomto roku má rozhlas z poplatkov od občanov a na základe zmlúv so štátom spolu 27,756 milióna eur, na základe navrhovaného mechanizmu by to bolo 48,831 miliónov eur," konštatuje Galbavý v dôvodovej správe. Podobne by sa zvýšil aj objem zdrojov pre STV z dnešných 66,750 milióna eur na 113,939 milióna eur.

Copyright © TASR 2010

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. *TELEVÍZNE NOVINY- Markíza- 24.3 %, 54.4 % ; 2. *NOVINY TV JOJ- TV JOJ; 3.*NAJLEPŠIE POČASIE -TV JOJ; 4. *Počasie -Markíza ; 5. *Šport -TV JOJ ; 6. Ťažko ho zabiť- Markíza; 7. *Športové noviny –Markíza; 8.Kung Fu zabijak- Markíza ; 9. Policajtom proti svojej vôli -Markíza ;10.Smotánka- Markíza ; 11.Psychopat z Green River (1/2) -Markíza ; 12. Zachráňte moju rodinu ! –Markíza; 13. Psychopat z Green River (2/2) -Markíza ; 14. Vydáš sa. a basta ! –Markíza; 15.Pošta pre Teba -Jednotka ; 16 Medailón- Markíza; 17. Mentalista I.-Markíza; 18. *Krimi noviny -TV JOJ ;19.Lampáreň- Markíza; 20.*Prvé Televízne noviny- Markíza

Pozn.Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

19. 1. 2010

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia sa rozhodla spolu s televíznymi divákmi pomôcť obetiam ničivého zemetrasenia v Haiti. Svoj čistý výťažok z prvého esemeskového hlasovania odošle na podporu tých, ktorých sa táto katastrofa tragicky dotkla, informoval Martin Kontúr z STV. Každý hlas, ktorý diváci pošlú v piatok 22. januára od 20:15 počas prvého štvrťfinálového kola Eurovision Song Contest 2010, podporí nielen obľúbenú pesničku na ďalšej ceste do semifinále, ale zároveň pomôže tým, ktorí to v tomto období najviac potrebujú. Svoj čistý výťažok z hlasovania STV odošle na účet Slovenského Červeného kríža. Slovenská televízia sa rozhodla prostredníctvom priameho prenosu Eurosongu pomôcť už druhýkrát. Minulý rok sa tak stalo po tragickej februárovej havárii na železničnom priecestí v Polomke. Esemeskujúci diváci tak svojimi hlasmi zároveň pomáhali obetiam svojím príspevkom v treťom semifinálovom kole Eurovision Song Contest 2009. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TA 3 NEWS

TA 3 NEWS
Televízia TA3 odmieta reakciu podpredsedu KDH Daniela Lipšica, ktorý bol dňa 17. 1. 2010 hosťom relácie V politike. V diskusnej relácii, ktorú viedol moderátor Richard Dírer, doslova povedal: „Keď tam boli štátni nominanti ktorejkoľvek vlády, v SPP kradli.“ V následnom priebehu debaty podpredseda KDH spomenul problémy v časoch, keď bol generálnym riaditeľom SPP Pavol Kinčeš, nominant vtedajšej SDK. Televízia TA3 po odvysielaní relácie V politike vyrobila spravodajský príspevok s názvom Lipšic: V SPP sa kradlo, odvysielaný dňa 18. 1. 2010. V reportáži okrem nespochybniteľného citátu pána Lipšica z relácie V politike odznelo v rámci komentára reportérky Alžbety Vlkovej, že Daniel Lipšic kritiku smeruje do „košiara“ SDKÚ. Ako podporný názor politického prepojenia uviedla reportérka aj medializované informácie, podľa ktorých bol pán Kinčeš ex-poradcom Mikuláša Dzurindu. Pre TA3 je v uvedenom kontexte argumentov nepochopiteľné, že Daniel Lipšic „dôrazne odmieta spájanie týchto káuz s SDKÚ-DS počas prvej Dzurindovej vlády.“ Televízia TA3 v reportáži oslovila všetky dotknuté strany: za SDKÚ-DS sa vyjadril Ivan Mikloš a z relácie odzneli výroky Anny Belousovovej a samotného Daniela Lipšica. TA3 preto považuje príspevok za objektívny a vyvážený a nevidí dôvod na poskytnutie opätovného priestoru pre podpredsedu KDH Daniela Lipšica.

Svatý Hilarius - vyndej saně, schovej vůz

Svatý Hilarius - vyndej saně, schovej vůz

Jednotka klesla, Dvojka takisto. Trojka jediná vyššie.

JOJ klesla a JOJ Plus stúpla.

Markíza o chlp lepšie, stále pod 30 %, TV DOMA si polepšila.

TA 3 o chĺpok horšie .

Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ stúpol na

8,36 %.

Markíza - 29.52 %

TV DOMA - 2.27 %

Jednotka - 14.85 %

Dvojka - 2.79 %

Trojka - 0.78 %

TV JOJ – 21.01 %

JOJ PLUS- 2.98 %

TA 3 - 1.98 %

Perex na predaj ?

Perex na predaj ?
Podľa našich úplne neoverených informácií chce britská vydavateľská skupiny Daily Mail and General Trust prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti A&N International Media (do reorganizácie v roku 2008 pôsobiacej pod názvom Northcliffe International) predať spoločnosť Perex alebo len denník Pravdu . Spoločnosť Perex vydáva denník Pravda a spoločnosť Avízo najmä denník Avízo. Skupina vlastní na Slovensku aj internetové portály Pravda.sk, Profesia.sk, Autovia.sk, Birdz.sk.
Podľa našich neoverených zdrojov prvé rokovanie z vydavateľstvom Ecopress stroskotalo na vysokej cene. Momentálne je údajnne v hre zoskupenie Ing. Jozef Brhel a J&T MEDIA ENTERPRISES, a.s.
Účelom by malo byť vytvorenie provládneho denníka.
Veľa úspechov.