12. 8. 2010

Zomrel David L. Wolper

Zomrel David L. Wolper
Televízny a filmový producent David L. Wolper, známy vďaka snímkam Willy Wonka a továreň na čokoládu (1971), L. A. - Utajené skutočnosti (1997) či minisérii Roots (1977), zomrel 10. augusta večer vo veku 82 rokov. Ako informoval jeho hovorca Dale Olson, Wolper skonal doma v Beverly Hills počas sledovania televízie s manželkou Gloriou. Príčinou bola kongestívna srdcová choroba a komplikácie spojené s Parkinsonovou chorobou. Wolper bol známy vďaka snímkam ako Willy Wonka a továreň na čokoládu, L. A. - Utajené skutočnosti, no jeho najväčším úspechom bola miniséria Roots (1977), ktorú považujú za medzník v histórii americkej televízie. "Vzniklo to vďaka mne. Kto kúpil knihu Alexa Hayleyho Roots pre televíziu? Ja. Ja som najal režiséra, najal som scenáristu. Dal som ich všetkých dokopy. Som ako šéfkuchár. Ak spojím dobre všetky ingrediencie, bude to chutiť fantasticky. Ak nie, nebude to dobré," povedal raz v rozhovore pre agentúru AP. Séria získala mnoho ocenení vrátane deviatich cien Emmy a Zlatého glóbusu. Pre National Geographic pripravil špeciál The Undersea World of Jacques-Yves Cousteau (1966), v roku 1984 produkoval otvárací a záverečný ceremoniál pre olympiádu v Los Angeles. Za dokumentárny film The Race for Space (1959) ho nominovali na Oscara. V roku 1985 mu americká Akadémia filmových umení a vied udelila Humanitárnu cenu Jeana Hersholta.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.