21. 5. 2010

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Agentúra SITA sa rozhodla preniesť svoje dlhodobé skúsenosti s najširším a najkvalitnejším agentúrnym spravodajstvom z duchovnej oblasti na svoj portál Webnoviny.sk. V samostatnej sekcii priamo dostupnej na adrese http://www.webnoviny.sk/nabozenstvo bude od soboty 22. mája prinášať aktuálne informácie z diania v jednotlivých cirkvách, ale aj pravidelné nedeľné a sviatočné zamyslenia predstaviteľov rôznych cirkví v textovej a zvukovej podobe. Určené sú duchovným ako možná inšpirácia pre ich homílie a veriacim i neveriacim na krátke zastavenie a zamyslenie. Sekcia duchovného života bude zameraná ekumenicky. Webnoviny.sk sú prvým všeobecným, nešpecializovaným portálom, ktorý bude pravidelne prinášať aj podrobné spravodajstvo z diania v cirkvách. Týždenník Markíza vyjde 24. júna poslednýkrát. Ako ďalej SITA informoval vydavateľ časopisu, Vydavateľstvo TV TIP, a.s., po decembrovom zastavení vydávania týždenníka Žurnál sa v júni skončí aj vydávanie spoločenského týždenníka Markíza. Číslo 25, ktoré vyjde 24. júna, bude v predaji posledné. "Napriek tomu, že mal týždenník Markíza verných čitateľov a stabilnú pozíciu čítanosti, neúprosné zákony trhu nemožno ignorovať. Svoju ambíciu byť v popredí spoločenských týždenníkov však počas svojej takmer 13-ročnej existencie naplnil," uvádza v tlačovej správe Vydavateľstvo TV TIP, a. s. Prvé číslo týždenníka Markíza vyšlo 4. decembra 1997, pripomína vydavateľstvo a dodáva, že "od svojho vzniku si Markíza získala stabilnú pozíciu na trhu periodickej tlače". Tvrdí, že po nástupe svetovej hospodárskej krízy v roku 2008 a následnom prepade inzertných príjmov na reklamnom trhu sa však jej pozícia stávala čoraz zložitejšou. "Vydavateľstvo TV TIP, a. s., s dvoma titulmi, od januára, iba s jediným titulom, vo svojom portfóliu dokázalo iba veľmi ťažko konkurovať v oblasti reklamy cenovým ponukám a balíkom služieb veľkých vydavateľstiev, ktoré majú väčší rozsah printových titulov alebo medzinárodné zázemie," dodáva sa v tlačovej správe. Agentúru SITA informovala šéfredaktorka týždenníka Markíza Miriam Žiaková.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. Večerná diskusná relácia Téma dňa sa stala počas uplynulého týždňa jednou z najsledovanejších relácií televízie TA3. Téma dňa v pondelok 17. 5. 2010 dosiahla 4,5% základný share a 5,7% čistý share zohľadňujúci pokrytie TA3. Už tradične si získala viac divákov v typickej cieľovej skupine TA3, ktorú tvoria bonitní diváci z väčších miest, kde dosiahla takmer 8-percentné hodnoty podielu. Celú Tému dňa, ktorej témou boli povodne, pozeralo 91-tisíc divákov a skoro 260-tisíc divákov si ju zaplo aspoň na minútu. Ešte úspešnejšia bola repríza relácie, ktorá na druhý deň dosiahla 7,8% základný share a 10,0% čistý share zohľadňujúci pokrytie TA3. V aglomeráciách s viac ako 50-tisíc obyvateľmi dosiahla podiel 12,7% a medzi divákmi s VŠ vzdelaním rekordnú hodnotu 29,9%. Divákov zaujalo aj špecializované, predĺžené vydanie Témy dňa v stredu 19. 5. 2010. Mimoriadnu diskusiu lídrov a ekonomických expertov politických strán si celú pozrelo skoro 70-tisíc divákov a aspoň 310-tisíc divákov si ju zaplo aspoň na minútu. Divák v priemere videl 18 minút z relácie, ktorá dosiahla 3,4% základný share a 4,4% čistý share. Medzi profesionálmi a manažérmi s VŠ vzdelaním dosiahla až 11% podielu na trhu. Mimoriadny úspech zaznamenala špecializovaná debata ekonomických expertov aj na webovej stránke www.ta3.com, kde prenos pokračoval aj po skončení vysielania. Po deviatej hodine večer bolo na stránku takmer 4 200 unikátnych požiadaviek a portál spravodajskej televízie zaznamenal 220-tisíc klikov. V porovnaní s predchádzajúcim časovým pásmom sa tak počet unikátnych návštevníkov takmer zdvojnásobil. Nadpriemerné hodnoty sledovanosti dosiahla aj Téma dňa zo štvrtka 20. 5. 2010 o financovaní strán a aktuálnych prieskumoch. Dosiahla podiel 4,2% a 5,4% čistý share. Medzi VŠ vzdelanými divákmi získala 7,4% podielu na trhu a medzi profesionálmi a manažérmi s VŠ vzdelaním 10,6%. Uplynulý týždeň má televízia TA3 nadpriemerné celodenné hodnoty podielov na trhu. V stredu dosiahol takmer 3 percentá a spravodajskú televíziu si počas dňa zaplo vyše 900-tisíc divákov. Jeden divák v priemere sledoval skoro 30 minút vysielania, čo je viac ako 50-percentný nárast oproti priemeru. Vysoký podiel dosiahla TA3 aj počas pondelka, keď počas svojho vysielacieho času dosiahla podiel 2,7% a televíziu si počas dňa zaplo viac než milión divákov. Jeden divák sledoval viac ako 25 minút vysielania TA3. Počas prvých štyroch dní 20. týždňa dosiahla televízia TA3 počas vysielania vysoké priemerné hodnoty podielu - 2,5% denný share a 3,2% čistý share.