18. 5. 2010

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Okresný súd v Trnave dnes opäť riešil spor medzi emeritným arcibiskupom Jánom Sokolom a časopisom .týždeň. Ako prvého svedka predvolali trnavského arcibiskupa Róberta Bezáka. Ján Sokol na pojednávaní nebol, prišiel iba jeho právny zástupca. Sokol žaluje časopis .týždeň za články, podľa ktorých v minulosti previedol pol miliardy korún na účet bývalého agenta Štátnej bezpečnosti Štefana Náhlika. Peniaze podľa článkov pochádzali z predaja cirkevných pozemkov pre Tesco na Zlatých pieskoch, ktoré neboli vedené v účtovníctve cirkvi. Z Bezákovej výpovede vyplynulo, že Náhlik pracoval na Arcibiskupskom úrade pravdepodobne ako Sokolov poradca. Ten mu ako štatutár dal plnú moc pri predaji majetkov. Náhlik sa podľa neho zúčastnil rokovania o predaji pozemkov pre bratislavské Tesco. Bezák však uviedol, že nevie o tom, že by Sokol previedol 500 miliónov korún na účet Náhlika, ako to napísal .týždeň. „Nebolo by to možné zistiť, pretože som nemal k dispozícii všetky účtovné doklady,“ povedal. Príjem z predaja pozemkov pod Tescom bol podľa neho len 360 miliónov korún. Tieto peniaze však podľa jeho zistení neboli zapísané v účtovnej evidencii. Ako druhého svedka predvolali šéfredaktora .týždňa Štefana Hríba. Ten uviedol, že informácie o údajných praktikách mali od troch dôveryhodných zdrojov, z toho jeden z nich bol poslanec Národnej rady SR František Mikloško a ďalší dvaja boli z cirkvi, nechcú však byť menovaní. „Nemali sme síce prístup k bankovým účtom, ale rozhodol som sa zverejniť tie informácie, ktoré sme mali, pretože zdroje boli dôveryhodné. Záleží nám na dobrom mene cirkvi. Tieto informácie sme uverejnili preto, aby dobré meno znovu získala,“ povedal Hríb. „Nemám pocit, že som nejakým spôsobom zasiahol do osobnosti navrhovateľa. Mám istotu, že je to oveľa horšie ako sme napísali, v spôsobe vedenia účtovníctva a účtov a nakladania s financiami,“ dodal. Pojednávanie bude pokračovať 22. júna. Súd vypočuje ešte niekoľkých svedkov, medzi nimi bratislavského arcibiskupa Stanislava Zvolenského, redaktora časopisu .týždeň Martina Hanusa a pravdepodobne aj Františka Mikloška.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. Na slovenskom internete za mesiac apríl zadávatelia nakúpili reklamu v objeme viac ako 1, 3 milióna €. Najviac Orange, takmer za 50 tisíc €.
Reporty nezávislého monitoringu reklamy Admosphere za mesiac apríl 2010 obsahujú dáta zo 71 serverov, 671 zadávateľov, 737 značiek, ktoré sú rozdelené do 324 produktových segmentov. Celková hodnota reklamných kampaní z monitorovaného obdobia je 1 307 971 € Monitoring predstavuje hrubé ceny na základe dostupných cenníkov jednotlivých internetových médií (brutto cena). Medzi zadávateľmi preinvestoval na monitorovaných serveroch najviac Orange s reklamných objemom takmer 50.000 €. V rámci produktových segmentov najviac reklamných prostriedkov smerovalo do komunikácie spojenej so softwarovými produktmi – aplikačnými a systémovými produktmi a operačnými systémami.
Jednotlivé produktové segmenty sa pomerne výrazne líšia konkrétnym počtom zadávateľov v danom segmente. V rámci 16-stich vybratých produktových segmentov je najvýraznejšia vnútorná konkurencia v segmente „šport, odevy“, kde sme zachytili reklamné aktivity od 24 konkrétnych zadávateľov. V kategórií „osobné prádlo“ náš monitoring rozpoznal aktivity 8 zadávateľov.
Monitoring reklamných výdavkov na internete Admosphere ponúka podrobné informácie (a náhľad) o použitých reklamných kreatívach. Najpoužívanejšou a najviac nakupovanou reklamnou kreatívou je banner s rozmermi 300x300 pixelov. Práve tento atraktívny formát absorboval viac ako 330.000 €, čo je približne jedna štvrtina všetkých reklamných výdavkov na internete počas monitorovaného obdobia.