11. 2. 2010

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

Predaj väčšiny novín na Slovensku v minulom roku klesol. Najčítanejšie denníky a týždenníky zaznamenali prepad o zhruba desatinu, miernejšie sa znížil záujem o mesačníky. Vyplýva to z údajov, ktoré dnes ČTK poskytla Kancelária pre overovanie nákladov tlače - ABC SR. Predaj tlače vlani padol vo viacerých štátoch na svete, dôvodom bola najmä kríza. Z denníkov sa vlani najlepšie darilo bulvárnemu Novému času, jeho priemerný odbyt presiahol 150.000 výtlačkov za deň. Oproti roku 2008 to však bolo o necelých 13 percent menej. Na druhom mieste skončil mienkotvorný denník Sme, ktorý nasledovali ďalšie bulvárne noviny Plus jeden deň. Takmer o pätinu padol predaj denníka Pravda. Necelých 200.000 výtlačkov za týždeň predával vlani týždenník Nový Čas pre ženy, stotisícovú hranicu presiahli aj periodiká Plus 7 dní a Báječná žena. Priemerný predaj ekonomického týždenníka Trend klesol o desatinu na takmer 16.000 kusov, nepatrný nárast naopak zaznamenal mienkotvorný .týždeň. Najpredávanejším mesačníkom na Slovensku bol vlani Nový Čas Krížovky (takmer 100.000 kusov mesačne), ktorý mierne predstihol magazín Záhradkár. Tretí skončil mesačník pre ženy Eva s priemerným odbytom viac ako 66.000 kusov. Jeho konkurent Emma zaznamenal prepad takmer o štvrtinu, mesačne predával asi 57.000 kusov výtlačkov. Predaj mesačníka Nota Bene, ktorý ponúkajú ľudia v zložitej sociálnej situácii, v minulom roku klesol o pätinu na necelých 29.000 kusov. Napriek nižšiemu predaju a kríze, ktorá tiež skresala reklamné výdavky firiem, sa väčšina titulov na trhu udržala. Zanikol však spoločensko-politický týždenník Žurnál a mesačník pre ženy Rebecca.
Copyright © ČTK 2010