DALITO!

31. 12. 2010

Happy new year

Happy new year

SSN NEWS

SSN NEWS

Prijatie Etického kódexu Slovenského syndikátu novinárov (SSN) pokladá nový šéf syndikátu Peter Kubínyi za najvýznamnejší krok novinárskej organizácie v roku 2010. "Som veľmi rád, že zoznam tých, ktorí sa k nemu pridali, sa stále rozširuje. Je to akési 'desatoro' novinára a so zreteľom na naše mediálne prostredie bolo načase, aby sme ho konečne mali," uviedol pre agentúru SITA Kubínyi, ktorý na čele SSN stojí od novembra. Nový kódex stanovuje pravidlá správania sa pre členov SSN a iných profesijných organizácií z novinárskej oblasti, ktorí sa rozhodnú k nemu pristúpiť. Pre prácu novinára sú podľa kódexu hlavné hodnoty osobnej slobody, spravodlivosti a slušnosti. Hlavnými zásadami, ktorými sa riadi, sú nestrannosť, vyváženosť, objektivita, poctivosť, čestnosť, pravdivosť, zodpovednosť a dôsledné overovanie faktov. V roku 2011 bude pre novinársky syndikát podľa Kubínyiho najdôležitejšie, aby prekonal finančné problémy, prežil a začal sa meniť na silnú stavovskú organizáciu. "Cieľ je jasný - zlepšiť mediálne prostredie, vrátiť slovenskej žurnalistike serióznu tvár. V tejto súvislosti spomínam na slová vyslanca ruského prezidenta pre ľudské práva Sergeja Kovalova, ktorý povedal, že urobiť z normálnej krajiny socialistickú je ako navariť z akvária polievku. A prerobiť socialistickú krajinu na normálnu - zmeniť tú polievku opäť na akvárium," konštatoval šéf SSN. Chce pritom spolupracovať s každým, kto má rovnaký cieľ, s každou organizáciou, s každým novinárom. "Podľa môjho názoru by to mal byť práve SSN, kto by mal v tomto procese mať veľmi silné Veľkú nádej vkladá Peter Kubínyi do činnosti syndikátnych klubov. "Práve tá by mala byť ďalšou odpoveďou pre novinárov na otázku, načo vlastne syndikát je. Aj keď sa novinári združujú veľmi neradi, máme to asi v génoch, kluby by im mohli pomôcť prekonávať ich problémy, rozvíjať ich činnosť a presadzovať ich záujmy." Veľmi dôležité je vzdelávanie novinárov, upozorňuje Kubínyi. "My novinári máme tendenciu byť odborníci na všetko. Ale máme na to vždy aj dostatok vedomostí a informácií," pýta sa šéf SSN. Petra Kubínyiho zvolili za predsedu Slovenského syndikátu novinárov 5. novembra na 9. sneme SSN. Porazil vysokoškolského pedagóga v oblasti žurnalistiky a vedúceho projektu cezhraničnej spolupráce Mediaregion Zdenka Cho. Šéfovanie syndikátu prevzal po Zuzane Krútkej, ktorá ho viedla dve funkčné obdobia. Kubínyi v minulosti pracoval v denníku Práca, venoval sa zdravotníckej problematike, bol parlamentným spravodajcom, písal o vojne v bývalej Juhoslávii a reportáže z Ruskej federácie. Potom pôsobil v týždenníku Plus 7 dní, písal reportáže zo zahraničia. Neskôr pracoval pre týždenník Žurnál. Za svoje reportáže získal niekoľko novinárskych cien, vydal tri knihy. V syndikáte pôsobil ako člen komisie na ochranu novinárskych práv.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Nový maďarský mediálny zákon "obstojí v skúške všetkých európskych hodnôt" a neobsahuje nič, čo by sa vymykalo praxi v iných členských štátoch Európskej únie. Podpredseda maďarskej vlády Tibor Navracsics, ktorý zároveň plní funkciu ministra spravodlivosti, to vo štvrtok uviedol v liste adresovanom podpredsedníčke Európskej komisie (EK) Neelie Kroesovej. Vyjadril pritom presvedčenie, že kritika namierená proti vláde premiéra Viktora Orbána je politicky motivovaná. Komisárku pre digitálnu agendu, ktorá má na starosti aj oblasť slobody tlače, Navracsics oslovil po tom, ako denník Financial Times uviedol, že komisia v súvislosti so sporným zákonom žiadala informácie od maďarskej vlády. Vicepremiér v liste poznamenáva, že legislatívu nahrádzajúcu "zastarané a kontroverzné" predpisy maďarský parlament 21. decembra schválil vyše dvojtretinovou väčšinou. Navracsics plánuje Kroesovej v najbližších dňoch poskytnúť oficiálny preklad zákona, pričom ju žiada, aby si ho pozorne prečítala a následne formulovala konkrétne otázky. Nový mediálny zákon, ktorý v Maďarsku vyvoláva obavy z ohrozenia slobody tlače, vo štvrtok podpísal prezident Pál Schmitt. Informoval o tom internetový portál Index, podľa ktorého legislatíva vstúpi do platnosti už v piatok, keď ju zverejnia v maďarskom úradnom vestníku.
Maďarský prezident Pál Schmitt vo štvrtok podpísal kontroverzný mediálny zákon, ktorý v krajine vyvoláva obavy z ohrozenia slobody tlače. Informoval o tom internetový portál Index, podľa ktorého nová legislatíva vstúpi do platnosti už v piatok, keď ju zverejnia v maďarskom úradnom vestníku. Schmitt, ktorý je blízkym spojencom premiéra Viktora Orbána, zákon podpísal napriek početným výhradám a výzvam z radov opozície, aby ho najprv nechal preskúmať ústavným súdom. Prezident tak navyše urobil iba dva dni pred začiatkom maďarského predsedníctva v Európskej únii. Kritika na adresu zákona pritom odznela aj z úst viacerých významných európskych politikov. Legislatíva z dielne vládnej strany Fidesz zriaďuje nový kontrolný úrad, ktorý bude dohliadať na všetky tlačové, elektronické a internetové médiá. Porušovateľom zákona bude hroziť pokuta do výšky 200 miliónov forintov (727 000 eur), čo môže byť pre niektoré médiá likvidačné. Týmto spôsobom sa má trestať "nevyvážené spravodajstvo", čo však v zákone nie je presne definované. Verejnoprávne médiá budú musieť dbať na "rozvíjanie národnej identity“ a "posilňovať národnú súdržnosť“. Všetky médiá vrátane internetových tiež budú povinné "informovať o miestnych, celoštátnych a európskych záležitostiach a záležitostiach dôležitých pre občanov Maďarska".

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Prieskum MEDIAN SK

Prieskum MEDIAN SK

Rádio Expres si udržalo status najpočúvanejšej rozhlasovej stanice na Slovensku. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MEDIAN SK, ktorý sa uskutočnil medzi 13. septembrom a 5. decembrom na vzorke 3 482 respondentov, občanov SR vo veku 14 až 79 rokov. Prieskum RÁDIÁ sledoval 44 rozhlasových staníc, respondentov sa pýtal na názor v osobných rozhovoroch. Takmer 72 percent opýtaných uviedlo, že niektoré z rádií "počúvali včera". Poradie v tomto rebríčku otvára Rádio Expres s počúvanosťou 19,2 percenta, nasledujú Rádio Slovensko (16,8 percenta) a Fun rádio (14,8 percenta.) O čosi viac ako sedem percent opýtaných "počúvalo včera" rozhlasovú sieť RADIONET total, na piatej priečke skončili Jemné melódie so 6,7 percenta. V parametri „počúval minulý týždeň“ bola počúvanosť v sledovanom období 90 percent. Aj v tomto rebríčku je lídrom Rádio Expres (31,3 percenta), nasledujú Rádio Slovensko (27,8 percenta) a Fun rádio (25,1 percent). Štvrté miesto patrí rozhlasovej sieti RADIONET total (18,3 percenta), piate je rádio Jemné melódie (15,6 percenta). V októbri až decembri 2010 malo najväčší podiel na trhu Rádio Expres (21, 8 percenta), nasledujú Rádio Slovensko (19,6 percenta) a Fun rádio (17,9 percenta). Štvrtý najvyšší podiel na trhu má Rádio Europa 2 (8,3 percenta). Nasledujú Jemné melódie (7,5 percenta), rozhlasová sieť RADIONET total (7,3 percenta) a Rádio Regina (6,2 percenta). Ostatné rozhlasové stanice si držia podiel 11,4 percenta na trhu. Agentúru SITA informovala Linda Kleinertová z MEDIAN SK.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

30. 12. 2010

Zomrel Miloš Frýba

Zomrel Miloš Frýba

Dnes popoludní zomrel v Prahe bývalý televízny hlásateľ Miloš Frýba. Mal 65 rokov. Na svojom webe o tom informovala Česká televízia. Miloš Frýba patril k ikonám Československej televízie. V 70. a 80. rokoch patril Frýba k ikonám obrazoviek. Bol prvým mužom, ktorý vo vtedajšej Československej televízii pracoval ako programový hlásateľ. Frýba nastúpil do Československej televízie v roku 1968 ako tvorca elektrických efektov, v roku 1972 sa po víťazstve v konkurze stal hlásateľom. Po roku 1990 Frýba síce z obrazoviek zmizol, v televízii však pracoval až do jesene 2008. "Bol som vtedy prvý muž vo funkcii programového hlásateľa a na svojom konte mám ešte jedno prvenstvo: bol som ten, kto zahajoval pravidelné farebné vysielanie na Kavčích horách. Naopak som bol posledný, kto sa lúčil s hlásateľňou v Mešťanskej besede, odkiaľ sa vysielalo do tej doby, "spomínal Frýba pri odchode do dôchodku.
Copyright © ČTK 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Polícia v stredu zatkla piatich ľudí plánujúcich útoky na noviny, ktoré v minulosti zverejnili karikatúry proroka Mohameda. Štyroch z podozrivých zadržali v Dánsku a ďalšieho vo Švédsku. Podľa vyšetrovateľov chceli všetci piati vtrhnúť do sídla dánskeho denníka Jyllands-Posten, ktorý zverejnil kontroverzné karikatúry ako prvý. Následne chceli s pomocou zbraní "zastreliť toľko ľudí, koľko bude možné". Dánska tajná služba našla u štyroch zadržaných automatické zbrane, tlmiče a muníciu. Podľa polície išlo o islamských militantov s kontaktmi na medzinárodné teroristické organizácie a v ich prípade išlo o "bezprostrednú hrozbu". Dvanásť karikatúr zobrazujúcich proroka Mohameda zverejnili dánske noviny Jyllands Posten na sklonku roka 2005. Na začiatku nasledujúceho roka o týchto kresbách informovali islamské médiá a správa vyvolala masové protesty od Maroka až po Indonéziu. Demonštranti podpaľovali dánske diplomatické zastupiteľstvá vo svojich krajinách a bojkotovali výrobky z Kodane. Zamestnancom denníka sa odvtedy viackrát vyhrážali smrťou. Vtedajší premiér a dnes už generálny tajomník NATO Anders Fogh Rasmussen sa za zverejnenie karikatúr neospravedlnil. Diváci v Kórejskej ľudovodemokratickej republike (KĽDR) mali minulý týždeň unikátnu možnosť pozrieť si v televízii americko-nemecko-britský film Blafuj ako Beckham (2002). Podľa britského ambasádora v Južnej Kórei Martina Udena bola snímka, ktorej vysielanie zariadilo práve Britské veľvyslanectvo, vôbec "prvým západným filmom vysielaným v televízii" v KĽDR. Príbeh z prostredia futbalu, ktorý je v krajine veľmi obľúbený, predstavoval nezvyčajnú výnimku z tradičného programu štátnej televízie, ktorý pozostáva zo správ, dokumentov a televíznych seriálov. Diváci si však zo skoro dvojhodinovej snímky, v ktorej si zahrala napríklad aj mladá Keira Knightley, mohli vychutnať iba hodinu. Film bol totiž scenzurovaný, pretože sa okrem futbalu, ktorý je v KĽDR veľmi obľúbený, zaoberá aj takými v krajine tabuizovanými témami ako homosexualita, náboženstvo, či ľúbostnými vzťahmi medzi príslušníkmi odlišných rás.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Najmenej 57 novinárov bolo zabitých počas tohto roka v súvislosti s ich povolaním. Informovala o tom dnes v Berlíne organizácia Reportéri bez hraníc (RSF). Oproti minulému roku počet obetí medzi novinármi klesol o 19, čo je 25 percent. Naopak, došlo však k zvýšeniu prípadov únosov pracovníkov médií. Novinárska organizácia ich v tomto roku zaznamenala 51. Podľa generálneho tajomníka organizácie Jeana-Francoisa Julliarda majú úrady príslušných krajín priamu povinnosť bojovať s beztrestnosťou často sprevádzajúcou takéto vraždy. "Ak vlády nevykonajú všetko úsilie na potrestanie vrahov žurnalistov, stávajú sa ich spolupáchateľmi," povedal. Významne narastá počet únosov novinárov, v roku 2008 ich bolo 29 a vlani 33. "Prvýkrát sa v tomto roku nevyhol tomuto zlu žiadny kontinent. Novinári sa menia na predmet obchodovania únoscov," uviedla organizácia s tým, že takéto útoky sú najčastejšie v Afganistane a Nigérii. "Únoscovia berú rukojemníkov s cieľom financovať svoje zločinecké aktivity, nútia vlády, aby sa podrobovali ich požiadavkám a vysielajú odkazy verejnosti. Únos im poskytuje formu publicity," vyhlásili Reportéri bez hraníc. Zdroj: DPA

Copyright © TASR 2010

Zomrel Grant McCune

Zomrel Grant McCune

Držiteľ Oscara za vizuálne efekty Grant McCune zomrel vo veku 67 rokov na rakovinu pankreasu. McCune, ktorý v roku 1978 získal prestížnu cenu Akadémie za prácu na Lucasovom filme Hviezdne vojny, známom aj ako Hviezdne vojny IV - Nová nádej a o dva roky neskôr si vyslúžil ďalšiu nomináciu na Oscara za film Star Trek, podľahol zákernej chorobe v pondelok vo svojom dome v Kalifornii. Grant McCune sa narodil v marci 1943. Získal bakalársky titul v odbore biológia na California State University v Northridge a svoje vzdelanie využil, keď ho spolu s Billom Shourtom najali, aby navrhol realistický model žraloka pre Čeľuste (1975) Stevena Spielberga. Neskôr pracoval ako tvorca špeciálnych efektov pre spoločnosť Apogee Productions, napríklad na bondovke Nikdy nehovor nikdy (1983), sci-fi komédii Vesmírne gule (1987) či akčnom filme Smrtonosná pasca (1988). McCune potom založil vlastnú spoločnosť Grant McCune Design, ktorá bola zodpovedná za efekty a miniatúry vo filmoch ako Batman navždy (1995), Guľa (1998), X-Men 2 (2003), Spider-Man 2 (2004) alebo Serenity (2005). Informácie zverejnila webová stránka www.hollywoodreporter.com.

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"Klid a pohodu o Vánocích neočekávám. Na vnitru je potřeba pokračovat v započatém trendu vyšetřování korupčních kauz." Radek John

„ Srb! Srb! On je Srb! Srbi ťa nahovorili, aby si neprišiel na recepciu! Čo si podávaš ruky so Srbom? On je Srb! Teraz si choď umyť ruky, keď si ich podávaš so Srbmi." Sven Alkalaj , minister zahraničných vecí Bosny a Hercegoviny

„ Tých ľudí, resp. tých inštitúcií bolo v tomto štáte habadej a možno aj mimo tohto štátu. Som presvedčený, že pán Világi nešetril na reklame. Ono to nejde priamo. Zadávajú sa zaplatené reklamy, pri tom sú dohody, čo sa má vysielať a ako sa má vysielať. Tretí sektor, Sorosova nadácia a ďalšie jej podobné do toho naliali tiež obrovské peniaze. V zahraničí sú skupiny ľudí, resp. organizácií, ktoré veľmi neradi vidia na politickej scéne Slovenska SNS. Týmto všetkým prekáža, že SNS vôbec existuje. Problémy začali už pred dva a pol rokom, keď médiá umelo začali vyťahovať niektoré kauzy a to nabobtnalo do absolútnych rozmerov, až obludných rozmerov. Tento obrovský tlak má hodnotu cca 300 - 400 mil. korún. Tie do toho niekto nalial a to malo výsledný efekt aj vo voľbách. a.„Určite aj koaliční partneri svojím prispením nepomohli SNS, ale pravý opak bola pravda.Pokiaľ SNS nebude vo vláde, tak vo vláde bude SMK alebo Híd. A to je neprijateľné pre ďalšiu existenciu slovenskej štátnosti.“ Ján Slota

„Jiří Kodet, ktorý vo filme Pelíšky z okna kričí: Proletári všetkých krajín, vylížte si prdel, urobil z hľadiska vyrovnania sa s komunizmom oveľa viac ako ÚPN za posledné štyri roky.“ Jozef Viskupič

"Bude to strana bez akýchkoľvek štruktúr - okresných, krajských a podobne. Naozaj to bude pro forma strana na to, aby sme umožnili nezávislým, komukoľvek do tohto parlamentu kandidovať. Bude chcieť, bude mať podporu verejnosti, nech sa páči." Igor Matovič

Turista

Turista

29. 12. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Rozhlasového reportéra zastrelili pred jeho domom v Hondurase. Ide už o desiateho novinára zabitého tento rok v stredoamerickej krajine. Henryho Suaza (38) zabili v utorok, keď vyšiel z domu v pobrežnom meste La Masica. Informovala o tom dnes honduraská polícia. Reportér Suazo pracoval pre rozhlasovú stanicu HRN a televíziu Cablevisión del Atlántico. V policajnom vyhlásení sa uvádzalo, že v súvislosti so zločinom nebol nikto zatknutý a motív je zatiaľ neznámy. Honduras patrí k latinskoamerickým krajinám s najväčšou násilnou kriminalitou. Vraždenie a krviprelievanie má mnoho príčin, vrátane politického napätia, obchodovania s drogami a vojen pouličných gangov. Novinárska organizácia sídliaca v americkom Miami Inter-American Press Association (IAPA) a Výbor na ochranu novinárov (VON) označili Honduras za jednu z najnebezpečnejších krajín pre novinárov. Zdroj: Associated Press
Novinárske organizácie žiadajú dôkladné vyšetrenie násilnej smrti čínskeho žurnalistu, ktorý zomrel tento týždeň na západe Číny po brutálnej bitke. Na investigatívneho novinára Sun Chung-ťieho zaútočila pred desiatimi dňami skupina mužov na stavenisku v meste Kchuej-tchun. Sun zomrel na početné zranenia v prípade, ktorý polícia pripísala osobnému sporu. Informovala o tom dnes spravodajská webstránka BBC. Sun bol reportérom denníka Pej-ťing Morning Post. Jeho kolegovia hovoria, že sa zaoberal nútenými demoláciami budov, čo je téma, ktorá ho pravdepodobne dostala do konfliktu s miestnymi úradmi. "Dokiaľ nebude úplné nezávislé vyšetrovanie, oficiálne vysvetlenie brutálnej smrti Sun Chung-ťie musí byť vnímané s veľkou dávkou pochybností," uviedol Bob Dietz, ázijský koordinátor Výboru na ochranu novinárov (CPJ) so sídlom v New Yorku. Polícia zadržala šesť ľudí za údajnú účasť na prepadnutí. Podľa novín Global Times v jednej zo svojich posledných reportáží Sun písal, že členovia miestnej správy v Kchuej-tchun presadili demoláciu budovy mliekarne, aby si na jej mieste postavili svoje domy.
Organizácia na ochranu práv novinárov Reportéri bez hraníc premietla včera fotografie dvoch francúzskych žurnalistov na parížsky Víťazný oblúk. Urobila tak pri príležitosti prvého výročia ich únosu v Afganistane. Francúzska ministerka zahraničných vecí Michele Alliotová-Marieová vo vyhlásení uviedla, že zabezpečenie slobody pre televíznych žurnalistov Hervého Ghesquiera a Stéphana Taponiera - ale aj ďalších šiestich francúzskych rukojemníkov zadržiavaných vo svete - je "absolútnou prioritou" vlády. Tváre oboch mužov, ktorí pracujú pre televíziu France 3, premietnu v priebehu dneška aj na fasádu parížskej radnice. Plánovaná je tiež tichá nočná demonštrácia so sviečkami. Ghesquiera a Taponiera zajal Taliban vlani 29. decembra v afganskej provincii Kapisa severovýchodne od hlavného mesta Kábul, spolu s ich afganským vodičom a tlmočníkom. Copyright © TASR 2010

LMFAO

LMFAO
Od 1. januára 2011 na poste generálneho riaditeľa TA3 Mgr. Mateja Ribanského nahradí Michal Gučík. Michal Gučík pôsobil ako kreatívny riaditeľ a majiteľ reklamnej agentúry. „Nástup Michala Gučíka na pozíciu generálneho riaditeľa TA3 vnímame ako prínos pre televíziu, najmä vzhľadom na jeho dlhoročné pôsobenie a skúsenosti v mediálnej oblasti. Zároveň chcem poďakovať pánovi Matejovi Ribanskému za významný posun, ktorý televízia pod jeho vedením za posledné dva roky dosiahla a zaželať mu veľa úspechov na novom pôsobisku v televízii Markíza,“ hodnotí zmenu na poste generálneho riaditeľa PhDr. Pavel Komorník, M.B.A., konateľ TA3 patriacej do skupiny Grafobal Group. „Svoje vymenovanie vnímam ako profesionálnu výzvu. Za jednu z najdôležitejších priorít považujem udržanie vysokej úrovne súčasného spravodajstva, a verím, že v budúcnosti sa nám podarí ešte viac zvýšiť jeho profesionalitu prostredníctvom poskytovania kvalitných informácií naživo, či odbornou prácou redaktorov a reportérov. Plánujem pokračovať v rozvoji nových technológií, internetu, v skvalitňovaní vysielania a posilňovaní interaktivity medzi TA3 a divákmi. Verím, že aj pod mojím vedením sa TA3 ako spravodajskej televízii bude aj naďalej dariť upevňovať pozíciu mienkotvorného a etablovaného subjektu na slovenskom mediálnom trhu,“ hovorí nový generálny riaditeľ Michal Gučík. Mgr. Matej Ribanský má dlhoročné skúsenosti ako riadiaci pracovník v oblasti médií. Do funkcie generálneho riaditeľa spravodajskej televízie TA3 nastúpil vo februári 2009. V rokoch 2006 až 2007 pracoval ako CEO v televízii JOJ, 2000 – 2006 pôsobil ako obchodný riaditeľ televízie Markíza. V minulosti stál na čele viacerých reklamných agentúr Soria&Grey (1998 – 2000, Managing Director), Ogilvy&Mather (1994 – 1998, Mediálny riaditeľ). TA3 potvrdila počas pôsobenia M. Ribanského svoje opodstatnenie a postavenie na slovenskom mediálnom trhu. „TA3 si udržala kredit nezávislej a rešpektovanej televízie, ktorá sa stala uznávaným objektívnym a aktuálnym zdrojom informácií. Pred nástupom do funkcie bolo mojím cieľom posilniť pozície televízie na trhu. Myslím, že v rámci možností, ktoré boli do veľkej miery ovplyvnené ekonomickou krízou, sa mi tento cieľ podarilo splniť. TA3 sa posunula výrazným krokom vpred, vďaka viacerým inováciám sa jej podarilo zabezpečiť kvalitnú výrobu spravodajstva, divákom prinášať viac živých vstupov z aktuálneho diania na Slovensku, a to aj prostredníctvom internetu,“ povedal M. Ribanský.

SHIT OF THE YEAR

SHIT OF THE YEAR

Zlúčenie STV a SRo si podľa ministerstva kultúry v najbližších štyroch rokoch nevyžiada ani cent zo štátneho rozpočtu.

28. 12. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Britský televízny producent Simon Cowell strávil Vianoce ako porotca karaoke šou. V rezorte Sandy Lane na ostrove Barbados, kde so svojou snúbenicou Mezhgan Hussainy, bývalými priateľkami a niekoľkými ďalšími hosťami trávili sviatky, sa rozhodli, že si zorganizujú vlastnú verziu speváckej šou The X Factor. Všetky ženy spomedzi hostí niečo zaspievali a producent vtipne hodnotil ich úsilie, presne tak, ako to robieva v talentovej šou. "Simon sa skutočne vžil do svojej úlohy a povedal niekoľko úžasných, zdrvujúcich komentárov," povedal zdroj. Keď však 37-ročná Mezhgan spievala skladbu I Will Always Love You od Whitney Houston, 51-ročný producent zo svojej kritiky poľavil a zahrnul svoju snúbenicu pochvalami. "Počas jej vystúpenia sa ironicky usmieval, a keď skončila, povedal 'nepáčilo sa mi to - priam ma to uchvátilo'," dodal zdroj. Informáciu zverejnila webová stránka showbizspy.com. © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Dvaja nemeckí novinári, ktorých zadržiavajú v Iráne, sa stretli so svojimi rodinami po tom, čo ich návštevu umožnili iránske úrady. Informoval o tom hovorca iránskeho ministerstva zahraničných vecí Ramin Mehmanparast. Reportéra a fotografa nemeckého nedeľníka Bild am Sonntag zatkli v Iráne v októbri, keď sa pokúšali urobiť rozhovor so synom a právnikom 43-ročnej Sakíne Aštíaníovej, odsúdenej na smrť ukameňovaním. Podľa iránskych úradov nemali povolenie na novinársku prácu a prišli do krajiny na turistické víza. Hovorca iránskeho rezortu diplomacie upresnil, že k návšteve príbuzných došlo v noci nadnes v meste Tabríz na severozápade Iránu, kde sú obaja novinári väznení. Nemecké ministerstvo zahraničných vecí v pondelok vyjadrilo rozhorčenie nad tým, že iránske úrady napriek predchádzajúcim prísľubom neumožnili, aby sa novinári počas vianočných sviatkov stretli so svojimi príbuznými. Šéf nemeckej diplomacie Guido Westerwelle v tejto spojitosti niekoľkokrát telefonoval so svojím iránskym rezortným partnerom Alím Akbarom Sálehím.
Copyright © TASR 2010

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. TELEVÍZNE NOVINY*- Markíza ; 2.Tri oriešky pre Popolušku -Markíza ; 3.Ordinácia v ružovej záhrade IV. -Markíza ; 4. Princezná so zlatou hviezdou - Markíza ; 5. Martinka - Popoluška z Turca -TV JOJ; 6. Počasie* -Markíza ; 7. Športové noviny* -Markíza ; 8. NAJLEPŠIE POČASIE* -TV JOJ ;9. NOVINY TV JOJ* -TV JOJ ; 10. Ordinácia v ružovej záhrade IV. - Markíza ;11.Mrázik- Markíza ;12.ŠPORT* -TV JOJ ;13. Panelák*- TV JOJ; 14. Pošta pre Teba- Jednotka; 15. Líbáš jako Bůh – Markíza; 16.Madagaskar 2: Útek do Afriky- Markíza ; 17. KRIMI NOVINY* -TV JOJ ;18.Miliónové Vianoce- Markíza; 19. S tebou ma baví svet -Markíza ; 20.Perinbaba- Markíza

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; ©Výskum programu STV

27. 12. 2010

Výzva športových zväzov: Trojku potrebujeme!

Výzva športových zväzov:
Trojku potrebujeme!

Konfederácia športových zväzov Slovenskej republiky (KŠZ SR) sa obracia na premiérku Ivetu Radičovú, ministrov, členov Výboru NR SR pre kultúru a médiá, členov Rady STV a vedúcich predstaviteľov STV a SRo s výzvou na zachovanie špecializovaného športového televízneho kanála Trojka v rámci vysielania Slovenskej televízie. K výzve iniciovanej KŠ ZSR sa prostredníctvom podpisov svojich čelných funkcionárov prihlásilo dovedna 42 subjektov, ktoré združujú takmer polmiliónovú členskú základňu registrovaných športovcov - medzi nim napríklad Slovenský olympijský výbor, Slovenský futbalový zväz, Slovenský zväz ľadového hokeja či Slovenský tenisový zväz.
"Vážená pani premiérka, ministri vlády SR, členovia Výboru NR SR pre kultúru a médiá, členovia Rady STV a vedúci predstavitelia STV a SRo! My, predstavitelia slovenských športových subjektov, ale aj slovenskej športovej verejnosti, sa obraciame na Vás s výzvou na zachovanie špecializovaného športového kanálu STV 3, ktorého ďalšia existencia je ohrozená v súvislosti s reorganizáciou Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu. Chápeme potrebu úsporných opatrení, ale zrušenie STV 3 by bolo šetrenie na nesprávnom mieste, najmä v období, keď pripravujeme najvýznamnejšie podujatie na území Slovenska - MS 2011 v ľadovom hokeji. Slovenské športové zväzy, ale aj ďalšie športové subjekty, by týmto krokom stratili možnosť prezentácie širokej škály športových podujatí, prišli by o šancu pritiahnuť k športu ďalších mladých ľudí a tiež propagovať svojich sponzorov, ktorí vo významnej miere napomáhajú zabezpečovať činnosť zväzov i klubov. Drastické zredukovanie domácich športových prenosov, resp. presun ich časti na druhý a prvý kanál STV by v praxi znamenalo, že najmä menšie športy by úplne zmizli z našich televíznych obrazoviek. Športový kanál STV 3 počas svojej 2,5-ročnej existencie významne napomohol rozvoju športu a najmä jeho propagácii medzi mladou generáciou. Podľa dostupných informácií bolo odvysielaných viac ako 12-tisíc hodín z 32 športov. Zriadenie STV 3 prijali športové subjekty v r. 2008 ako významnú systémovú pomoc od štátu, ktorá im umožnila lepšie zabezpečiť činnosť zväzov a klubov aj v zložitej ekonomickej situácii. Očakávame, že nové vedenie RTS prehodnotí svoje zámery so športovým kanálom, nepodľahne fetišu percent sledovanosti a že verejno-právna televízia bude prinášať naďalej prenosy zo širšieho spektra športov. Naším zámerom zostáva aj naďalej skvalitňovať vystúpenia slovenských reprezentantov na vrcholových športových podujatiach, vzorne reprezentovať Slovensko, rozširovať členskú základňu a prostredníctvom športu vplývať aj na zdravý životný štýl našej populácie. A práve športový kanál STV 3 je významným katalyzátorom tejto činnosti. Obraciame sa na Vás preto pani premiérka, ministri vlády SR, členovia Výboru NR SR pre kultúru a médiá, členovia Rady STV a vedúci predstavitelia STV a SRo, aby ste podporili ďalšiu existenciu špecializovaného kanála STV 3."

Zomrel Bud Greenspan

Zomrel Bud Greenspan
V sobotu vo veku 84 rokov skonal v New Yorku americký tvorca dokumentárnych filmov s olympijskou tematikou Bud Greenspan. Partnerka zosnulého Nancy Beffa uviedla, že zomrel na komplikácie spojené s Parkinsonovou chorobou. Napriek pokročilému veku a zdravotným ťažkostiam pracoval na sklonku života na zostrihu materiálu nakrúteného počas ZOH 2010 vo Vancouveri. Medzinárodný olympijský výbor (MOV) označil Greenspana za "oddaného podporovateľa olympijských hier a hodnôt olympizmu počas celej svojej tvorivej kariéry".

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Keď je na Štedrý deň veľa hviezdičiek, na budúci rok je veľa kureniec

Keď je na Štedrý deň veľa hviezdičiek,
na budúci rok je veľa kureniec

Jednotka o chĺpok horšie , Dvojka oveľa lepšie a Trojka veľmi zle.
Jednotka , Dvojka a Trojka spolu - 15,94 % .
JOJ lepšie. JOJ PLUS horšie.
Markíza horšie a pod 30 % ! TV DOMA tiež horšie.
TA 3 horšie.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ je strašný - 13,82 %.

Markíza - 29,48 %
TV DOMA - 2,64 %
Jednotka - 12,48 %
Dvojka - 3,11 %
Trojka - 0,35 %
TV JOJ – 22,62 %
JOJ PLUS- 2,85 %
TA 3 - 1,58 %

STV NEWS

STV NEWS

Rok 2010 bol v oblasti domácej seriálovej, dokumentárnej i filmovej tvorby pre Slovenskú televíziu mimoriadne úspešný. Po dlhom čase došlo k oživeniu pôvodnej slovenskej tvorby, a to najmä vďaka finančným prostriedkom, prideleným STV na základe Zmluvy so štátom. Celkovo sa ňou program STV obohatil o 58 hodín premiérového obsahu. Divácky najatraktívnejším domácim seriálom na Jednotke bola v roku 2010 prvá séria Kriminálky Staré mesto, ktorá priniesla na obrazovky bezmála sedem hodín napätia, nadľahčeného humoru, ale aj výkonov slovenských hercov a herečky, ktorých mohli dovtedy diváci sledovať viac v iných slovenských televíziách (Zuzana Fialová, Milan Lasica, Alexander Bárta, Ján Koleník a ďalší). Aj druhý výpravný projekt STV sa dočkal uznania nielen diváckej verejnosti, ale aj odbornej kritiky - cyklus samostatných televíznych filmov Nesmrteľní predstavuje nové naštudovanie desiatky silných a pútavých príbehov z pera velikánov domácej i zahraničnej tvorby. V roku 2010 odvysielala Slovenská televízia spolu 7,5 hodín Nesmrteľných - v režisérskom kresle sa vystriedali napríklad Stanislav Párnický, Laco Halama, Emil Horváth, Roman Polák, Karol Vosátko; hlavných úloh sa zhostili o.i. Elena Podzámska, Vladimír Kobielsky, Kristína Svarinská, Róbert Jakab a ďalší. Na sklonku roka začala Jednotka vyrovnávať aj programový dlh voči detskému divákovi. Slovenská televízia vyrobila a nasadzuje do vysielania nových 14 častí animovaného seriálu Jurošík, na Štedrý večer to bude dlho očakávaná hraná rozprávka Orest z rodu čarodejníkov, ktorá vznikla na základe Zmluvy so štátom, rovnako ako veľké hrané projekty pre deti a mládež Aj kone sa chcú hrať, O Cecílii a Kováč z podlesia, ktoré sú v pláne vysielania na január 2011. Ak dnes niekto poukazuje na krízu pôvodnej tvorby v Slovenskej televízii, tak štatistické fakty hovoria presný opak: len v pôvodnej dramatickej tvorbe došlo oproti roku 2009 k 1,5-násobnému nárastu v počte hodín programu a suverénne najvyššiemu percentuálnemu podielu premiér dramatických programov za posledné štyri roky. V dokumentárnej tvorbe sú čísla ešte presvedčivejšie: 97 hodín premiérových dokumentov z vlastnej tvorby v roku 2010 (z toho viac ako polovica financovaná zo Zmluvy so štátom) je viac ako kedykoľvek v minulosti! Programy ako Poklady SK, Encyklopédia slovenských obcí, Fenomén či Hlava XXI si získali pozornosť a vyslúžili obľubu u desiatok tisíc divákov. V roku 2010 STV odvysielala celkovo 3 849 hodín premiérových programov (vrátane spravodajstva, publicistiky a športu), čo je - prerátané na dni - skoro pol kalendárneho roka! Aj toto číslo svedčí o bezprecedentnom oživení pôvodnej slovenskej televíznej tvorby.

26. 12. 2010

Zomrela Lina Romay

Zomrela Lina Romay
Vo veku 91 rokov zomrela speváčka a herečka Lina Romay. Jej syn Jay Gould pre médiá uviedol, že jeho matka skonala 17. decembra prirodzenou smrťou v nemocnici v Pasadene. Lina Romay odštartovala svoju spevácku kariéru v Cugat orchestra ako hlavná speváčka. V roku 1942 sa spoločne s orchestrom predstavila v snímke You Were Never Lovelier (1942), čo jej otvorilo dvere do sveta filmu. Svoju umeleckú kariéru ukončila v roku 1953, v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch však pracovala ako rozhlasová hlásateľka.
© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

25. 12. 2010

Štedrý, ako pre koho

Štedrý, ako pre koho

Jednotka – Celodenný 12,2 % ; PT 14,2 %
Markíza - Celodenný 32,5% ; PT 37,7 %
JOJ - Celodenný 23,0 % ; PT 22,9 %

731 tisíc hlúpych Slovákov pozeralo Martinku - Popolušku z Turca

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Maďarská parlamentná strana Politika môže byť (LMP) iná sa obrátila vo štvrtok listom na prezidenta krajiny Pála Schmitta a požiadala ho, aby nepodpísal kontroverzne vnímaný mediálny zákon. Vyplýva to z vyhlásení druhého muža parlamentnej frakcie strany Gergelya Karácsonya, ktoré uviedol na tlačovej konferencii v Budapešti. Podľa jeho slov "môže medzinárodnú prestíž Maďarska v tejto záležitosti zachrániť už iba prezident", preto ho LMP požiadala, aby požiadal o vyjadrenie k predmetnej legislatívnej norme ústavný súd. "Maďarská republika už dávno nemala v medzinárodnej tlači a európskej politike tak zlé meno", ako v súčasnosti, vyhlásil opozičný politik. Zároveň dodal, že z toho nemôže mať radosť nikto, komu leží budúcnosť krajiny na srdci. Za vzniknutú situáciu nesú zodpovednosť podľa jeho slov jednoznačne vládne strany. Každý okrem poslancov Maďarského občianskeho zväzu-FIDESZ podľa Karácsonya si jasne uvedomuje, že zákon nie je dôstojný Maďarska a že zďaleka nemá európske atribúty. Úprava je vážnym zásahom do slobody prejavu a robí všetko pre vytvorenie takých mediálnych monopolov v Maďarsku, o ktorých zbúranie sa usiluje mediálna legislatíva inde na starom kontinente. LMP ústami šéfa svojho hospodárskeho kabinetu Gábora Scheiringa podrobila v Budapešti dnes kritike aj návrh budúcoročného rozpočtu, ktorý označila za nezodpovedný a hanebný dokument, ktorý nemá perspektívu. Šéf parlamentnej frakcie vládnej strany FIDESZ János Lázár dnes vo vysielaní komerčnej televízie TV2 podčiarkol, že cieľom vlády premiéra Viktora Orbána nie je viesť vojnu s maďarskými médiami, veď takéto boje v uplynulých dvoch desaťročiach skončili v krajine pre konzervatívcov vždy porážkami. Cieľom je pokúsiť sa o úpravu takých otázok, ktoré doteraz neboli upravené, poznamenal a dodal, že ak to nebude fungovať, bude nutná korekcia. Opozičná Maďarská socialistická strana (MSZP) má podľa Lázára obrovskú zodpovednosť za to, že viacero zahraničných médií a politikov sa o novom mediálnom zákone vyjadrilo negatívne. MSZP podľa slov predstaviteľa vládnej strany vedome dezinformuje medzinárodnú verejnosť a poslancov Európskeho parlamentu. Je to vážna nezodpovednosť, "pretože sa s umelo vyrobenými dôvodmi usilujú o diskreditáciu krajiny v neľahkej ekonomickej situácii", cituje jeho slová agentúra MTI. Rumunský parlament prerušil vo štvrtok svoje rokovanie spojené s hlasovaním o vyslovení nedôvery vláde po tom, ako jeden zo zamestnancov štátnej televízie zoskočil z balkóna rokovacej sály na protest proti úsporným opatreniam vlády. Tlačová agentúra Agerpres informovala, že muž utrpel vážne zranenia. Pri páde zlomil jednu z poslaneckých stoličiek. Na mieste podľa agentúry zasahovali zdravotníci, ktorí mužovi poskytovali prvú pomoc a previezli ho do nemocnice. Keď ho zo sály vynášali na nosidlách, ešte stihol zakričať "sloboda". Senátor z Liberálnodemokratickej strany (PLD) Emilian Francu uviedol, že muž pred skokom z balkóna vykríkol "Pripravili ste moje deti o chlieb". Muž mal podľa Agerpresu na sebe tričko s nápisom "Zabili ste budúcnosť našich detí, predali ste nás. SLOBODA". Rumunský premiér Emil Boc v čase incidentu vystupoval v rozprave pred hlasovaním o vyslovení nedôvery jeho vláde spojené s hlasovaním o znižovaní platov v štátnych a verejných službách. Vláda v pondelok prežila už tretie tohtoročné hlasovanie o nedôvere. Parlament by mal ešte dnes pokračovať v rokovaní. Pôvodne sa malo o osude vlády hlasovať približne na poludnie. Ľavicovej opozícii chýbalo v pondelok na odvolanie premiéra Boca až 46 hlasov. Opozícia vtedy nesúhlasila so schválením dôchodkového zákona, ktorého prijatie bolo jedným z predpokladov pre uvoľnenie ďalšej splátky pôžičky od Medzinárodného menového fondu (MMF) začiatkom budúceho roka. Podľa tohto zákona sa hranica na odchod do dôchodku zvýši od roku 2030 na 65 rokov u mužov a 63 rokov u žien.
Copyright © TASR 2010
Nórsky večerník Aftenposten má prístup ku všetkým viac ako 250 tisícom tajných dokumentov z prostredia americkej diplomacie, ktoré postupne zverejňuje organizácia WikiLeaks. Tvrdí to jeho šéfredaktor Ole Erik Almlid, podľa ktorého môžu novinári tieto materiály neobmedzene využívať. Odmietol pritom prezradiť, akým spôsobom večerník dokumenty získal, podľa jeho slov sa tak však stalo bezplatne. Prístup k uniknutým diplomatickým depešiam predtým získali aj iné svetové denníky, ktoré ich však využívali v koordinácii s internetovým portálom WikiLeaks. Stránka Cablegate doteraz zverejnila 1896 z 251 287 dokumentov, ktoré má WikiLeaks údajne k dispozícii. Podľa Almlida bude Aftenposten postupovať úplne nezávisle, pričom bude môcť vo svojich článkoch uvádzať informácie, ktoré samotný portál WikiLeaks ešte nezverejnil.
Európska aliancia tlačových agentúr (EANA) vyjadrila vo štvrtok hlboké znepokojenie nad novým maďarským mediálnym zákonom. Urobila tak v liste adresovanom vláde v Budapešti a maďarskému parlamentu. EANA, ktorá združuje tlačové agentúry z 31 krajín, v ňom nalieha na maďarskú vládu, aby "zabezpečila nezávislosť štátnych a iných médií". "Je potrebné zdôrazniť, že tieto mediálne zákony, ktoré umožňujú vládnym orgánom väčšiu kontrolu nad médiami... sú zavádzané (v období), keď má maďarská vláda prevziať predsedníctvo Európskej únie," píše sa v liste, ktorý odoslal tajomník EANA Erika Nylena. "Implementácia mediálneho zákona, ktorý, ak sa zneužije, umožňuje potlačovať médiá a porušuje základné pravidlá slobody médií a nestranného spravodajstva, sa týka nielen Maďarska, ale aj európskeho spoločenstva ako takého," uviedol prezident EANA Mika Pettersson, šéfredaktor fínskej tlačovej agentúry STT-Lehtikuva. Nový maďarský mediálny zákon už kritizovali viaceré európske vlády, médiá, ale aj Organizácia pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe. Legislatíva z dielne vládnej strany Fidesz zriaďuje nový kontrolný úrad, ktorý bude dohliadať na tlačové, elektronické a internetové médiá. Jeho porušovateľov bude trestať pokutou až do výšky 200 miliónov forintov (727 000 eur), čo môže byť pre niektoré médiá likvidačné. Týmto spôsobom sa má trestať "nevyvážené spravodajstvo", čo však nie je v zákone presne definované. Verejnoprávne médiá budú musieť dbať na "rozvíjanie národnej identity“ a "posilňovať národnú súdržnosť“. Všetky médiá vrátane internetových tiež budú povinné "informovať o miestnych, celoštátnych a európskych záležitostiach a záležitostiach dôležitých pre občanov Maďarska © 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

23. 12. 2010

Kandidát koalície ? Šašo.

Kandidát koalície ? Šašo.
Predseda Národnej rady (NR) SR Richard Sulík (SaS) ešte nie je definitívne rozhodnutý, koho v novom roku poverí dočasným vedením Rozhlasu a televízie Slovenska (RTS), rokovať o tejto otázke bude pravdepodobne ešte v priebehu budúceho týždňa. Pre TASR to potvrdili dva nezávislé, dobre informované zdroje. Podľa zákona, ktorý Národná rada prijala 15. decembra, by si predseda parlamentu mal dočasného šéfa verejnoprávnych médií vybrať medzi generálnym riaditeľom Slovenskej televízie Štefanom Nižňanským a generálnou riaditeľkou Slovenského rozhlasu (SRo) Miloslavou Zemkovou. Podľa zistení TASR Sulík so Zemkovou o prijatí poverenia rokuje, riaditeľka SRo však zatiaľ na jeho návrh nepristúpila. "Nechajte sa prekvapiť," reagoval Sulík na otázku TASR, či vedením RTS poverí Nižňanského alebo Zemkovú. Definitívneho riaditeľa RTS by parlament podľa neho mohol zvoliť približne do troch mesiacov. Otázku, či by sa trvalým riaditeľom RTS mohol napokon stať jeho dočasný šéf, komentovať nechcel. "To je na poslancoch. My sme na Koaličnej rade dohodli, že zriadime pracovnú skupinu a tam budú strany cez svojho zástupcu predkladať všetky návrhy a pripomienky. Títo štyria si majú sadnúť a nájsť kandidáta koalície. Do tohto procesu nechcem vstupovať ani tým, že poviem, potvrdím alebo popriem nejaké meno. Vôbec sa k tomu nebudem vyjadrovať," povedal Sulík.
Copyright © TASR 2010

MERRY X MAS

MERRY X MAS

UŽ ZAJTRA NA VAŠICH OBRAZOVKÁCH

UŽ ZAJTRA NA VAŠICH OBRAZOVKÁCH

Alebo Martinka - Popoluška z Turca

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
„Krátime si čas tým, že premiérka rieši PKO. Rovno z lietadla tam ideme." Rado Baťo , premiérkin hovorca

„ Povedala som si, že ak ma nevezmú na japončinu, pôjdem sem. Medzitým sa stala z môjho pohľadu kľúčová vec - za riaditeľa STV zvolili Richarda Rybníčka. Rybníček ma zaujal svojou morálnou integritou a stal sa ďalším z mojich obľúbencov. Moja pozornosť sa obrátila na Slovenskú televíziu. Čítala som zápisnice z rokovaní televíznej rady a všetko, čo sa o STV v médiách napísalo. Na japončinu ma prijali. Ale ja som sa, vedená svojím novým záujmom, rozhodla pre FMK.“ Ľuba Heinzlová, týždeň

"Smer v opozícií je ako STV s Nižňanským na čele. Samá repríza, samá repríza." Stanislav Janiš

"Správa Najvyššieho kontrolného úradu konštatuje účelnosť využitia financií a v prípade ministerstva financií a NADSME nehospodárnosť. Táto nehospodárnosť ma mrzí. Ale to nič nemení na fakte, že správa zároveň obsahuje vetu, aby nedostatky odstránili. Nehospodárnosť rezortu financií a NADSME z minulosti riešiť nemôžem, ale pre budúcnosť bude zaručená a zabezpečená." Iveta Radičová

„ V mene SNS si Vám dovoľujem blahoželať k výsledkom Vašich nedávnych prezidentských volieb a Vášmu víťazstvu. Osobne som presvedčený, že voľby prebehli v poriadku a demokraticky, a som rád, že zvíťazil človek, ktorý nasýti národ. A to je podstatné!“ Ján Slota listom gratuloval diktátorovi Alexandrovi Lukašenkovi

„Pozorovatelia sú možno manipulátori, ktorí podobne riadili oranžovú revolúciu na Ukrajine, potom sa presunuli do Gruzínska, kde vyvolali konflikt, presunuli sa do Bieloruska a pozajtra budú možno v takom štáte, v ktorom má niekto svoje strategické záujmy.“ Rafael Rafaj

Úbohý Trenčín

Úbohý Trenčín
Tak Para je už tu :-). Trenčínu najnovšie robí personálny audit firma, ktorá to nemá ani v náplni svojej činnosti, kde figuruje istá pani Bucková z Košíc (v iných firmách funguje s pánom Marcelom Parom) za 8-tisíc eur.

22. 12. 2010

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Európska komisia (EK) včera schválila ponuku mediálnej spoločnosti News Corporation magnáta Ruperta Murdocha na prevzatie britskej satelitnej televízie BSkyB. Komisia oznámila, že prevzatie "výraznejšie neovplyvní" konkurenčné prostredie v mediálnom sektore. BSkyB v júni odmietla ponuku zo strany News Corp v hodnote 12 miliárd libier (14,11 miliardy eur). News Corp už vlastní 39 % BSkyB, chcela by však spoločnosť dostať úplne pod svoju kontrolu. Konkurenčné mediálne firmy vyzvali vládu, aby zabránila prevzatiu satelitnej televízie Murdochom, ktorého News Corp už v Británii vlastní niekoľko novín vrátane The Times a The Sun. Podľa britských médií by ovládnutie BSkyB zvýšilo už aj tak nemalý vplyv Murdocha na britský mediálny trh. Okrem spomínaných novín kontroluje Murdochova spoločnosť aj bulvárny britský denník News of the World, no podstatné je, že kontroluje prakticky tretinu z celkového nákladu britských novín. Okrem toho vlastní aj viaceré veľké vydavateľstvá, medzi nimi Harper Collins. BSkyB zasa kontroluje trh s takmer 10 miliónmi zákazníkov. Firma News Corp dnes privítala oznámenie EK, no britský protimonopolný úrad Ofcom ďalej preveruje, či Murdochova spoločnosť neobmedzí "pluralitu médií na britskom trhu". EK zároveň upozornila, že jej rozhodnutie nemá vplyv na neskoršie rozhodnutie Ofcomu. "Britské úrady sa slobodne rozhodnú, či zrealizujú alebo nezrealizujú prípadné opatrenia na ochranu plurality médií, čo je legitímny krok," uviedla Európska komisia.

Copyright © TASR 2010

Nový maďarský mediálny zákon, ktorý schválil maďarský parlament v noci z pondelka na utorok, vyvolal v Európskej únii vlnu nevôle. Maďarské médiá je možné na základe zákona za bližšie nešpecifikované "previnenia" potrestať pokutou až do výšky 720 000 eur. Podľa luxemburského ministra zahraničia Jeana Asselborna maďarský mediálny zákon porušuje základné práva únie a Európska komisia by mala okamžite konať. Uviedla webová stránka orf.at. "Maďarský zákon celkom jednoznačne porušuje európske dohody," povedal Asselborn v utorok pre agentúru Reuters. "Ak pravicová maďarská vláda bude trvať na svojich plánoch, vznikne otázka, či je krajina hodná prevziať 1. januára predsedníctvo EÚ. Elementárne hodnoty únie budú zdiskreditované," povedal Asselborn a dodal, že podľa neho zákon predstavuje vážne nebezpečenstvo pre demokraciu. "Sloboda slova sa dostala v Maďarsku pod kontrolu štátu. Nič horšie sa v demokracii nemôže stať." Podľa Asselborna maďarská vláda má zjavne autoritatívne tendencie. "Doteraz bol bieloruský prezident Viktor Lukašenko pokladaný za posledného diktátora Európy. Keď maďarský zákon vstúpi do platnosti, tak to celkom nebude platiť." Uvádza stránka orf.at. Maďarský mediálny zákon z dielne vládnej strany Fidesz zriaďuje nový kontrolný úrad NMHH, ktorý bude dohliadať na tlačové, elektronické a internetové médiá. Bude trestať jeho porušovateľov pokutou až do výšky 200 miliónov forintov (727 000 eur), čo môže byť pre niektoré médiá likvidačné. Poslanci odmietli návrh o odklade pokuty v prípade súdneho sporu a rozhodli, že pokuta musí byť vyplatená okamžite, aj keď sa dotknuté médiá obrátia na súd. Pokutou sa bude trestať "nevyvážené spravodajstvo", čo však nie je v zákone presne stanovené. Verejnoprávne médiá budú musieť dbať na „rozvíjanie národnej identity“ a „posilňovať národnú súdržnosť“. Všetky médiá vrátane internetových budú povinné „informovať o miestnych, celoštátnych a európskych záležitostiach a záležitostiach dôležitých pre občanov Maďarska

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.