DALITO!

12. 12. 2009

A čo Skupinka ?

A čo Skupinka ?
Bývalý premiér a šéf najsilnejšej opozičnej strany SDKÚ-DS Mikuláš Dzurinda dnes vyzval médiá, aby sa nedali znechutiť a zastrašiť útokmi, ktoré v poslednej dobe počúvajú zo strany predsedu vlády Róberta Fica (Smer-SD). "Chcem vás povzbudiť, aby ste sa nenechali znechutiť ani zastrašiť, nám politikom niekedy leziete na nervy a to tak musí byť - opozícia kontroluje vládu a média si tiež robia svoju prácu," povedal Dzurinda. Zástupcovia slovenských vydavateľských domov a šéfredaktori niektorých denníkov dnes odmietli nedávne ostré vyhlásenia premiéra Fica, ktorý ich obvinil zo spiknutia proti vláde a jeho strane. Denníky preto dnes na titulných stranách zverejnili spoločné vyhlásenie s názvom "Premiér Fico klame". Fico počas týždňa tvrdil, že zástupcovia médií sa stretli, aby prerokovali spoločný postup v boji proti jeho vláde a Smer-SD. Členovia združenia vydavateľov periodickej tlače, ako aj šéfredaktori denníkov to odmietli. Označenie "za mafiánov", ktoré použil premiér, považujú za urážku.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť....

Reklamná pauza, teraz sa môžete ísť...

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Zahraničné detské televízie len v českom jazyku prijímané cez káblovú televíziu nie sú porušením zákona. Pre agentúru SITA to povedal predseda Rady pre vysielanie a retransmisiu Miloš Mistrík. „Je to problém, lebo sa tým naše zákonné prostredie nedodržiava, ale zároveň sú to vysielatelia, ktorí sú registrovaní inde“ a prevádzkovatelia káblovej retransmisie ako napríklad UPC ich vlastne len preberajú. Zákon o vysielaní a retransmisii a ani zákon o štátnom jazyku sa preto na ne nevzťahuje. Podobným prípadom sú napríklad nemecké či anglické televízne stanice. Licenčná rada o probléme vysielania pre deti v inom ako štátnom jazyku vie. Chce ho riešiť spolu s radami, ktoré udeľujú televízne a rozhlasové licencie a aj licencie pre spoločnosti prevádzkujúce káblovú retransmisiu v okolitých štátoch, v Maďarsku, Českej republike a v Rumunsku. Uvažujeme ako dosiahnuť to, aby poskytovatelia káblovej televízie prinášali vysielanie detských televíznych staníc v štátnom jazyku krajiny. Musel by byť na to prijatý zákon. V súčasnosti nie je a nedá sa to preto sankcionovať. V praxi na Slovensku platí, že vysielanie pre deti do 12 rokov má byť len v slovenskom jazyku. „Popri tom, v nesúlade s našimi zákonmi, sa vysielajú iné programy pre deti pokojne len po česky alebo v iných jazykoch a my s tým podľa nášho zákona nemôžeme nič robiť,“ opísal právny súčasný stav Mistrík. Zástupcovia Rady pre vysielanie a retransmisiu tento týždeň podpísali v Prahe memorandum o spolupráci so svojou partnerskou radou v Českej republike - Radou pre rozhlasové a televízne vysielanie. Jednou z tém neformálnych rozhovorov by mal byť aj tento problém. Zaistiť takéto vysielanie aj v prípade zahraničných staníc pre deti, ktoré prináša káblová televízia sa na národnej úrovni dá zaistiť len veľmi ťažko. „To by muselo byť na európskej úrovni.“ Na vysielanie napríklad britskej spoločnosti totiž, ako upozornil Mistrík, nemajú zákony iných krajín dosah. Nešlo by to ani, ak by sa zákon o štátnom jazyku aplikoval na každého prevádzkovateľa káblovej televízie, tvrdí. „V podstate musel by vyradiť všetky francúzske, anglické, nemecké a ďalšie televízie. To jednoducho nejde.“ Na úrovni Európskej únie však existujú návrhy, ktoré by televíznemu vysielaniu pre deti mali dať nové pravidlá, dodal pre agentúru SITA Mistrík.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

STV je dnes strašidelný zámok. Veru tak, Marek

STV je dnes strašidelný zámok.
Veru tak, Marek
Projekt spoločného mediálneho komplexu Slovenskej televízie (STV) a Slovenského rozhlasu (SRo) je v súčasnosti pribrzdený. Pre TASR to uviedol minister kultúry Marek Maďarič s tým, že do konca roka mal rezort predbežným oznámením začať obstarávanie na výstavbu a prevádzkovanie budovy, ako aj na technologické a technické vybavenie. Tento termín sa tak posunie za budúcoročné parlamentné voľby. Minister vysvetlil, že o tento krok písomne požiadal premiéra Roberta Fica kvôli neschváleniu noviel zákonov o SRo a STV. "Verím, že po voľbách sa nájde politická vôľa na dotiahnutie tohto projektu," priblížil. Maďarič si nemyslí, že by sa mal zásadným spôsobom zmeniť. Označil ho za veľmi solídny a zložitý. "Uvidíme ale, aká bude situácia po voľbách," dodal. Rovnako je presvedčený, že vyriešiť nevyhovujúce priestory oboch verejnoprávnych médií sa dá iba cestou vybudovania novej budovy, čo je podľa neho oveľa lacnejšie ako rekonštrukcia ich súčasných sídiel. "Neverím, že k reštartu STV by prišlo bez toho, aby sa nezmenilo jej celé pracovné prostredie," poznamenal s tým, že budova v Mlynskej doline má vysoké prevádzkové náklady. "Kedysi bola projektovaná pre 5000 zamestnancov, v súčasnosti ich tam pracuje 1000. Každopádne to je akútny problém a STV je dnes strašidelný zámok," konštatoval. Proti výstavbe komplexu dlhodobo vystupovala koaličná ĽS-HZDS. Upozorňovala na to, že veľkosť zastavanej plochy mediálneho centra nevytvára podmienky na presťahovanie písomných, obrazových a zvukových archívov, ako aj umiestnenie prenosovej techniky, skladov kostýmov, nábytku a rekvizít. Za oveľa lacnejšie riešenie považovala rekonštrukciu budovy STV. Aj pre odmietavý prístup ĽS-HZDS neprešli na decembrovej schôdzi NR SR do druhého čítania novely zákonov o STV a SRo, ktoré predložil poslanec Smeru-SD Dušan Jarjabek. Tie by umožnili týmto verejnoprávnym médiám stavať pre svoje potreby aj na pozemkoch vo vlastníctve štátu. Vláda schválila rámcovú koncepciu spoločného mediálneho komplexu 20. mája tohto roka. Vybudovať sa mal prostredníctvom verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Podľa rezortu kultúry bola takáto forma v stavebnej časti výhodnejšia v priemere o 3,65 percenta a v technologickej časti o 3,7 percenta ako tradičná verejná zákazka. Náklady na výstavbu objektu na Landererovej ulici v Bratislave pri novostavbe Slovenského národného divadla sa odhadovali na 138.020.315 eur (4,158 miliardy Sk). Stavebná časť vychádzala na 90.652.593 eur (2,731 miliardy Sk) a technologická časť na 47.367.722 eur (1,427 miliardy Sk).

Copyright © TASR 2009

Banánoví občania

Banánoví občania

Banánový Joe na Joj plus porazil premiérový titul STV Smrť ministra. Bud Spencer patrí stále k najobľúbenejším hereckým tváram a aj vďaka nemu sa JOJ PLUS stala v čase vysielania filmu štvorkou na trhu. Film Banánový Joe včera prilákal k televíznym obrazovkám 109-tisíc divákov, čo v cieľovej skupine 12+ predstavovalo (napriek hendikepu pokrytia) podiel 5,5%, teda viac ako premiérový titul Smrť ministra na Jednotke s podielom v tejto cieľovej skupine 4,5%.

VYHLÁSENIE

VYHLÁSENIE
Predseda vlády Robert Fico na nedávnom sneme strany Smer a následne aj na tlačovej konferencii tvrdil, že predstavitelia slovenských novín sa minulý týždeň stretli, aby rokovali o spoločnom postupe proti strane Smer, ako aj o konkrétnej mediálnej taktike a prirovnal ich k mafiánom. Premiér Fico klame. My členovia predstavenstva Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska, vedúci predstavitelia najväčších slovenských vydavateľských domov, šéfredaktori najvýznamnejších slovenských denníkov jednoznačne vyhlasujeme, že žiadne také stretnutie sa nekonalo a označovanie za mafiánov považujeme za urážku. Rovnako nevhodné a urážajúce sú pokračujúce a stupňované útoky voči novinárom, plné nemiestnych, až vulgárnych prívlastkov. Médiá a žurnalisti nerobia nič iné, než je bežné v demokracii. Predseda vlády má prirodzene právo použiť všetky legálne spôsoby na svoju obranu, ak sa nazdáva, že tieto aktivity sú za hranicami zákona. Nemá však právo prekračovať medze slušnosti a podnecovať v spoločnosti atmosféru agresivity voči médiám a novinárom. Predstavitelia Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska sú pripravení kedykoľvek sa s predsedom vlády stretnúť a vecne diskutovať o korektných vzťahoch medzi médiami a politickou mocou. Vždy však budú brániť základné právo novinárov v záujme verejnosti: slobodne informovať o činoch politikov a plniť tak úlohu spoločenskej kontroly.

Pod text sa podpísali:
Miloš Nemeček, predseda Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska ;Jozef Dukes, riaditeľ Spoločnosti 7 Plus; Alexej Fulmek, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ vydavateľstva Petit Press ; Oto Lanc, generálny riaditeľ vydavateľstva Perex; Peter Mertus, predseda predstavenstva vydavateľstva Ringier Slovakia; Milan Mokráň, generálny riaditeľ vydavateľstva Ecopress; Peter Bercik, šéfredaktor denníka Korzár ;Matúš Kostolný, šéfredaktor denníka SME;Júlia Kováčová, šéfredaktorka denníka Nový Čas; Juraj Porubský, šéfredaktor denníka Pravda; Peter Vavro, šéfredaktor denníka Hospodárske noviny; Nancy Závodská, šéfredaktorka denníka Plus 1 deň

11. 12. 2009

Zomrel Gene Barry

Zomrel Gene Barry
Americký herec Gene Barry, známy predovšetkým zo seriálov Bat Masterson (1958 - 1961), Burke's Law (1963 - 1965) a The Name of the Game (1968 - 1971), skonal v stredu 9. decembra vo veku 90 rokov v domove dôchodcov v Los Angeles. Podľa slov hercovho syna Fredrica Jamesa Barryho nie je príčina smrti zatiaľ známa. Gene Barry sa narodil 14. júna 1919 v New Yorku ako Eugene Klass a jeho predkovia boli židovskí emigranti z Ruska. V roku 1942 debutoval na Broadwayi a svoju prvú filmovú rolu dostal v roku 1952 v snímke The Atomic City. O rok neskôr si zahral v slávnom sci-fi filme Vojna svetov, v ktorom stvárnil postavu doktora Claytona Forrestera. Berry sa objavil aj v remakeu tejto snímky, ktorú v roku 2005 režíroval Steven Spielberg. Najviac sa však preslávil trojicou seriálov Bat Masterson, Burke's Law a The Name of the Game. Za druhý menovaný získal v roku 1965 Zlatý Glóbus. Jeho manželkou bola Betty Claire Kalb, s ktorou bol ženatý 58 rokov až do jej smrti v roku 2003 a mali spolu tri deti.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Pravdoklamári 25 ?

Pravdoklamári 25 ?
Ministerstvo zdravotníctva musí s poľutovaním konštatovať, že denník Pravda v piatok, 11. decembra 2009, v článku pod titulom „Asistent SNS dodá vakcíny draho“, publikoval zavádzajúce informácie. Nepravdivá je už prvá veta, v ktorej autori Adam Zelinka a Ivan Drábek tvrdia, že za vakcíny proti novej chrípke zaplatí Slovensko viac ako susedné krajiny. Realita je však taká, že Slovensko kupuje vakcíny za jednu z najnižších cien v Európe a nákup je výhodný. Zavádzanie pokračuje, lebo redaktori čitateľov informujú, že Česká republika nakúpila vakcíny približne po 7 eur. Poďme však na jednoduchú matematiku, ktorá asi redaktorom nejde. Uvádzajú, že český hovorca MZ ČR ich informoval, že tento rok zaplatí ČR 160 miliónov českých korún, pričom už zamlčali fakt, že český hovorca uviedol aj celkovú sumu za kompletný dovoz vakcín. Na budúci rok zaplatia ďalších 220 miliónov českých korún – dokopy je to 380 miliónov. Prerátané súčasným kurzom – ide o 14 miliónov eur, teda cena jednej vakcíny je 14 eur. V tejto cene nie je zarátaný ďalší nevyhnutný zdravotnícky materiál: ihly, injekčné striekačky, tampóny, doprava k jednotlivým lekárom. A túto cenu nám potvrdilo aj české ministerstvo zdravotníctva, ktoré nás informovalo, že ČR zaplatí za celú dávku vakcín v prepočte 14 mil. eur. Žiaľ, aj napriek tomu, že tieto informácie redaktori mali k dispozícii, v článku ich nepoužili a čitateľovi podsunuli iba údaj o cene, ktorý je zavádzajúci a skresľujúci. A je tu ešte jeden dôležitý rozdiel medzi vakcínou, ktorá bude na Slovensku a vakcínou v Českej republike: v Slovenskej republike máme vakcínu bez adjuvans, teda vakcínu, ktorá obsahuje antigén a nemieša sa s adjuvans. Práca lekárov počas očkovania pandemickou vakcínou je jednoduchšia a ušetria sa náklady v rámci jedného desaťdávkového balenia na jednu 5 ml striekačku a ihlu (približná úspora 15 000 eur). Vakcína s adjuvans (ktorú majú v Českej republike), sa musí spotrebovať do 24 hodín. Ak sa tak nestane, straty môžu dosiahnuť až 50 %, v závislosti od prístupu a manažovania očkovania očkujúcim lekárom (potvrdzujú to aj problémy v krajinách, ktoré už používajú pandemickú vakcínu). Vakcínou v SR ( pri dodržiavaní optimálnej skladovacej teploty) môže lekár očkovať až 7 dní – aj to je jednoznačný priestor na úsporu. Ďalším argumentom, po ktorom siahli redaktori Adam Zelinka a Ivan Drábek, je informácia, e „v Maďarsku zaplatia v porovnaní so Slovenskom za každý kus o viac ako tri eurá menej.“ Ani tento príklad nebol najšťastnejší, lebo tamojšia domáca firma zabezpečuje dodávky iba v rámci Maďarska s národnou registráciou a bez klinických skúšok! To sú aj jednoznačné dôvody – prečo nebolo možné nadviazať obchodné kontakty. Porovnávanie cien vakcíny na Slovensku a v Maďarsku je v tomto prípade zavádzajúce a bezpredmetné. Ako inak – ak nie tendenčnosťou a snahou o diskreditáciu možno nazvať prístup k takejto novinárskej tvorbe?! Sila argumentu je vždy dôležitá, ide však o to, aby sa pri informáciách používali ucelené, pravdivé a plnohodnotné údaje. Zamlčanie celej pravdy v prípade vakcín však denník Pravda použil ako metódu novinárskej tvorby a čitateľ dostal iba čiastkové informácie. Preto Ministerstvo zdravotníctva SR ešte raz a dôrazne informuje, že za pandemickú vakcínu Slovensko zaplatí cenu, ktorá je jedna z najnižších v rámci krajín Európskej únie, naša cena zahŕňa aj náklady na ihly, injekčné striekačky, tampóny, logistiku dovozu vakcíny priamo k lekárovi. Žiaľ, tieto informácie autori článku zamlčali a MZ SR sa pýta: nie je zámerom takýchto praktík hľadanie škandálov za každú cenu bez ohľadu na čitateľa, ktorý je v tomto prípade oklamaný a zmätený? Publikovanie objektívnych a pravdivých informácií je v tejto problematike potrebné a žiaduce, pričom šírenie poloprávd prispieva k dezorientácii občanov. Je profesionálne informovať čitateľa bez relevantných dôkazov, očierňovať rezort zdravotníctva a vzbudzovať v občanoch nedôveru? Ministerstvo zdravotníctva verí, že aj denník Pravda prinesie užitočné a praktické informácie o chrípke. Keď to dokázali iné periodiká (aj s bulvárnym zameraním), pre Pravdu by hľadanie pravdy malo byť chlebom každodenným!

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA
" Líder na trhu musí vždy myslieť na trošku väčšie čísla, na imidž láskavého a chápavého. Dvojka môže byť drzá a agresívnejšia. Preto by som sa musel veľmi zamyslieť nad tým, či napríklad Mafstory nie je až príliš drsný na Markízu. Aj keď je to vynikajúci sitcom. Takže možno niečo iné. Napríklad vziať späť Fera Borovského, lebo je to nesmierne šikovný človek, určite by našiel u nás uplatnenie." Jan Maxa „To, že im nedali napríklad pozemky v Snine, považujem za zhovädilosť.“ Dobroslav Trnka „Musím priznať, že dnes, ako je mojím zvykom po živých vstupoch, som volala s maminou a pýtam sa, že čo na to hovorí... A ona mi povedala, že „Perfektné. Až na tie veľké prsia, ktoré ti zase trčali.“ Moja matka , ktorá chúďa akurát išla z kostola a z cintorína od babičky, tak si pozrela Smotánku a....“ Erika Judínyová " SNS rešpektuje právo na odlišnosť, avšak v oblastiach, ktoré sa dotýkajú základov života, ako je partnerstvo, výchova detí, rodičovstvo a hodnôt, ktoré sú s tým spojené, je pre nás určujúca kresťanská morálka spolužitia. Z tohto dôvodu máme právo posudzovať a kritizovať "odlišnosti", ktoré sa hodnotám, na ktorých základy spoločnosti stáli a stále stoja, priečia. Uvedené výrazy nemali za cieľ uraziť gejov a lesbičky, ale poukázať na to, že bez tradičného modelu vzťahov a rodiny by sme tu neboli nielen my, ale ani pán Putra.Okrem toho nie je v záujme žiadnej spoločnosti podporovať také modely správania, ktoré napríklad zvyšujú v populácii hrozbu šírenia nebezpečných chorôb, ako to povedal p. Tomášik z Úradu verejného zdravotníctva. ("(AIDS) sa u nás na Slovensku vo väčšine prípadov šíri hlavne sexuálnym stykom medzi homosexuálnymi mužmi") Slová predsedu SNS Jána Slotu boli vyrieknuté v záujme ochrany spomínaných hodnôt a zdravia občanov a nie diskriminácie gejov a lesbičiek. " Peter Paluš, tlačový tajomník SNS „Keď si prečítam Sme, prejde ma aj nádcha." Robert Fico „Ak by som nebol v politike, tak rok 2009 by som pri sledovaní médií a z vyjadrení opozície musel vnímať iba ako rok nástenkového tendra a emisií. Ako keby sme v tom istom roku nevyriešili finančnú krízu.“ Robert Fico " Z celého srdca ďa ku jem občanom, ktorí mi dali hlas vo voľbách do PSK. Myslím si, že rady mojich priaznivcov sa budú naďalej rozširovať. Hlavným dôvodom mojej účasti vo voľbách bolo nahradiť Kostilníka [primátor Humenného]. To sa mi nepodarilo. Ešte je viacej občanov náš ho okresu, ktorí idú voliť, a nevedia prečo. Volia len tých, ktorých poznajú, ale nie tých, čo z úprimného srdca pomáhajú tým, ktorí to najviac potrebujú. Nepoznám človeka v našom okrese, ktorý by toľko pomohol športovcom, v kultúre a v iných dobrosrdečných akciách. A výsledok? Väčšina mi nedala svoj hlas. Preto som sa rozhodol sponzorsky odmeniť obyvateľov tých obcí, v ktorých som získal najväčšie percento voličov. V obci Nechválova Polianka to bolo 79,49%, t.j. 62 hlasov, sponzorský dar je 300 €. V obci Adidovce 55,71%, t.j. 39 hlasov, sponzorský dar 250 €. V obci Vyšná Sitnica 47,78%, t.j. 43 hlasov, sponzorský dar 200 €. V obci Kamenica nad Cirochou som získal najviac 96 hla sov, t.j. 14,91% a preto som ich odmenil 300 € a v obci Baškovce 73 hlasov, t.j. 37,24% a ich som sponzorsky odmenil sumou 200 €. Viac hlasov som očakával v obciach Ruská Poruba a Jasenov, keďže tohto roku som prispel na ich slávnosti po 500 € (15 000 Sk). Som sklamaný z Humenčanov. V žiadnom okrsku som nezískal ani 19%, hoci som sponzorsky tohto roku podporil 10 000 € tenis, 3 000 € volejbal a 2 000 € futbalistov FK Humenné. Za svoje hlasy v Humennom ďakujem rodičom detí tenisového klubu, volej ba lis tom Chemesu a hráčom FK Humenné. Bez ich aktívnej volebnej kampane by som ne získal v Humennom ani toľko, ako som získal. Ešte raz vďaka. V pondelok som splnil svoj predvolebný sľub a prihlásil som sa na trvalý pobyt do svojej rodnej obce Nižná Jedľová. Najväčšiu radosť z toho má primátor Svidníka, keď získal občana - štedrého sponzora." Milan Mňahončák, SNS " Sľub vernosti by mal povýšiť vstup mladého občana do zväzku so štátom. " Rafael Rafaj

10. 12. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Redakcia jedného z mála etiópskych opozičných periodík oznámila v pondelok ukončenie svojej činnosti a jej vedenie utieklo do zahraničia. Traja poprední novinári z redakcie týždenníka Addis Neger, ktorý zverejňoval materiály kritizujúce vládu, utiekli pravdepodobne do Spojených štátov. Tvrdia, že vláda proti ich novinám chystala záťah a podľa nedávno sprísneného tlačového zákona im hrozilo až 20-ročné väzenie. Podľa Medzinárodného tlačového inštitútu (IPI) pripravovaný zásah proti týždenníku zrejme súvisí s parlamentnými voľbami, ktoré sa v Etiópii uskutočnia v máji budúceho roka a pred ktorými chce vláda umlčať všetky kritické hlasy. "Ťažko si predstaviť, že by tieto dve veci spolu nesúviseli," povedal v pondelok vo Viedni riaditeľ IPI David Dadge.
Bývalého amerického herca Briana Bonsalla, známeho predovšetkým zo seriálu Family Ties (1982 - 1989), zatkla polícia v štáte Colorado po tom, čo sa v sobotu pobil s kamarátom a následne ho udrel stoličkou. Dvadsaťosemročný Bonsall neskôr vypovedal, že bol opitý a nepamätá si, čo sa stalo. Momentálne sa nachádza vo väzbe a v stredu ho čaká súd. Bývalý predstaviteľ Andyho Keatona v seriáli Family Ties, v ktorom hral mladšieho brata Michaela J. Foxa, dostal v roku 2007 za napadnutie svojej priateľky podmienku. Priznal sa i k závislosti od alkoholu a drog. Bonsell sa rozhodol ukončiť hereckú kariéru v roku 1995, keď mal 14 rokov. Následne sa presťahoval spolu s rodičmi z Kalifornie do Colorada. Neskôr pôsobil v niekoľkých rockových skupinách.
Proputinovské hnutie Naši zažalovalo tri vplyvné zahraničné médiá za články o údajnom vyhrážaní sa ruskému ľudskoprávnemu aktivistovi a novinárovi Alexandrovi Podrabinkovi. Francúzsky denník Le Monde a týždenník Journal du Dimanche a nemecký denník Frankfurter Rundschau zverejnili informácie, podľa ktorých sa členovia hnutia Naši vyhrážali Podrabinkovi fyzickou likvidáciou. Právnik hnutia Naši Sergej Jorin tvrdí, že tieto médiá o tom nemali žiadne dôkazy a ich úmyslom bolo len hnutie očierniť. Moskovský súd podľa Jorina v pondelok súhlasil so žiadosťou obžaloby o vypočutie autorky článku pre Le Monde, ruskej novinárky Marie Jegovej. Tá by mala súdu prezradiť, odkiaľ čerpala svoje informácie, na pojednávaní 13. januára.
Fanúšik seriálu Simpsonovci (1989) zo škótskeho mesta Aberfoyle sa rozhodol predať vzácny scenár epizódy z roku 1990. Adam Carter dostal scenár ako osemročný od herečky Maggie Roswell, ktorá prepožičala svoj hlas niekoľkým postavám obľúbeného animovaného seriálu. Američanka mu 45-stranový scenár siedmej epizódy druhej sezóny s názvom Bart vs. Thanksgiving aj podpísala. Carter, ktorý má v súčasnosti 28 rokov, sa ho vraj rozhodol predať, aby získal prostriedky na cestu do Kene, kde chce pomáhať ľuďom trpiacim aidsom. Scenár budú dražiť v rámci Dominic Winter Book Auctions v dedinke South Cerney v anglickom grófstve Gloucestershire. Očakáva sa, že by mohol vyniesť 200 až 300 britských libier (asi 220 až 330 eur). V lete 1990 Carter pomáhal rodičom v rodinnom penzióne, keď sa u nich ubytovala skupinka žien z USA. Jedna z nich bola blízkou známou Maggie Roswell a veľmi ju zaujalo, keď zistila, že osemročný Adam je veľkým fanúšikom Barta. "O niekoľko týždňov neskôr nám prišiel do schránky scenár Simpsonovcov," zaspomínal si Carter, ako sa k scenáru dostal. "Celé tie roky som si ho chránil, ale teraz pôjdem na päť mesiacov navštíviť kamarátov, ktorí v Keni pomáhajú obetiam aidsu, a snažím sa získať čo najviac peňazí ako je možné," vysvetlil svoje rozhodnutie dať scenár do dražby. Informácie zverejnil spravodajský portál news.bbc.co.uk.
Taliansky sudca vo štvrtok odsúdil "kráľa paparazzov" Fabrizia Coronu na trest odňatia slobody vo výmere tri roky a osem mesiacov za vydieranie popredných futbalistov. Fotograf po verdikte milánskeho súdu neskrýval svoje rozčarovanie: "Hanbím sa za to, že som Talian... Stratil som dôveru v zákon." Coronu dôkazy usvedčili z vydierania Taliana Francesca Coca a Brazílčana Adriana, proti ktorým mal použiť kompromitujúce snímky. Obaja hráči paparazzimu za nezverejnenie fotografii zaplatili.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Nediskutujte so žumpou !

Nediskutujte so žumpou !
Nový čas posiela zamestnancov BSK do dôchodku!
Podľa tohto bulváru sa šéf úradu a šéfovia desiatich odborov BSK majú pobaliť a odísť do dôchodku alebo sa ich pozície úplne zrušia len preto, že nastúpi novozvolený predseda BSK Pavol Frešo – majú tie informácie z vlastnej hlavy alebo od nového župana?Denník Nový čas vo včerajšom a dnešnom vydaní škandalizuje zamestnancov Bratislavského samosprávneho kraja, podpredsedov i predsedu BSK nechutnou znôškou výmyslov a kombinácií, ktoré pochádzajú "z nemenovaného zdroja z BSK". Takto sa skrýva za svoju snahu nepoužívať fakty, ale len klamstvo a špekulácie, urážať a škandalizovať. Je to trápne a smutné zároveň.Nechutným spôsobom ohuruje čitateľov sumami, ktoré údajne môžu získať tí pracovníci BSK, ktorí kvôli zmene na poste predsedu podľa Nového času majú prísť o prácu. Nikde v článku sa však nedočítate, že odstupné možno brať do úvahy nie v prípade odchodu z funkcie, ale len v prípade zrušenia tejto funkcie, t.j. ak sa zmení organizačná štruktúra a niektorí pracovníci sa stanú nadbytočnými – dokonca Nový čas už teraz vie, že to bude riaditeľ úradu i šéfovia desiatich odborov – takže tieto odbory zaniknú? Čistky na úrade neplánuje robiť Bajan, ale Frešo! Máme teda tomu rozumieť tak, že Nový čas robí pánovi poslancovi NR SR a novému županovi návrh nového obsadenia úradu...? Tvorcovia článku sa netrápia tým, že nerozlišujú odstupné (pri zrušení pracovného miesta), odchodné (pri odchode do dôchodku) či prémie a už vôbec im nevadí, že poslancov, ktorí vykonávali funkciu podpredsedov, zaradili medzi zamestnancov. Podpredsedom – rozumej poslancom - totiž žiadne odstupné neprislúcha.Denník obviňuje Bajana, že si takto mal zabezpečiť "svojich" ľudí. Zároveň však cituje kolektívnu zmluvu, ktorá spomínané päťmesačné odstupné predpokladá len v prípade tých zamestnancov, ktorí na úrade pracujú viac než 5 rokov – Bajan je však vo funkcii len štyri roky - takže aj tí, ktorí na úrade pracovali ešte za Ľuba Romana – aj to sú jeho ľudia?!Čo sa stalo s pravidlom slušného novinára, ktorý si má informácie overiť najmenej z troch zdrojov? Kde je etika a morálka novinára? Už na prvý článok, uverejnený v stredu 9. decembra, podal predseda BSK v zmysle tlačového zákona žiadosť o odpoveď. Dnes už Vladimír Bajan záležitosť odovzdal právnej kancelárii, pretože spôsoby tvorcov článku už presahujú všetky hranice slušnosti, korektnosti, etiky i morálky.
Milka Podmajerská ,vedúca oddelenia komunikácie s verejnosťou Bratislavský samosprávny

Šialenstvo

Šialenstvo
Šialenstvo, ktoré pochytilo slovenskú tlač pri zúrivom hľadaní príbuzenských vzťahov predsedu vlády SR Roberta Fica, naberá absurdné rozmery a prináša ešte absurdnejšie výsledky. Najnovšie sa do tipovacej súťaže „Kto je Eva Miháliková“ zapojil týždenník Plus 7 dní. Spôsobom, aký používajú tie najbulvárnejšie médiá, priniesol „odhalenie“, ktorého hodnota sa rovná hodnote všetkého, čo tento časopis produkuje. Nikoho, kto sa už stihol zorientovať v systematickej a premyslenej vojne, ktorú Plus 7 dní vytrvalo vedie proti premiérovi R. Ficovi, nemôže prekvapiť, že tvrdenie „otec Evy Mihálikovej bol bratrancom otca Robert Fica“ je absolútne nepravdivé. Ide o holý nezmysel, ktorý len dokazuje, že tento týždenník je ochotný napísať proti predsedovi vlády SR Robertovi Ficovi čokoľvek, o čom si myslí, že mu to poškodí. Toto tvrdenie je však len jedna z mnohých lží na adresu Roberta Fica, ktoré sa v najnovšom vydaní časopisu Plus 7 dní objavili. Aj táto skutočnosť je dôkazom, že tento bulvár siaha po akýchkoľvek klamstvách, ktoré slúžia na zámerné útoky proti premiérovi. Predseda vlády bude so záujmom sledovať, do akých absurdných príbuzenských vzťahov ho ešte terajšia štvavá kampaň slovenskej tlače zatiahne. Keďže je zjavné, že slovenské noviny a časopisy sa nezastavia ani pred tými najabsurdnejšími kombináciami, vopred vyhlasuje, že Eva Miháliková nie je jeho brat, ani bratranec.
Braňo Ondruš, riaditeľ Tlačového a informačného odboru Úradu vlády SR

Ja som váš terč

Ja som váš terč
Predseda vlády Robert Fico sa dnes označil za terč, s ktorým majú médiá bojovať. "Ja som váš terč a nie môj mŕtvy otec. Ja som váš terč a nie môj mŕtvy starý otec. Ja som váš terč a nie môj syn, moja mama, ktorú terorizujete v Topoľčanoch od rána do večera vo Veľkých Dvoranoch a rovnako nie je terčom vo vašej politike určite ani moja manželka," Informoval, že "jeden slovenský denník" poslal na Okresný súd v Topoľčanoch list, v ktorom žiada, aby mohol študovať dedičský spis po jeho mŕtvom otcovi. "Traumu, ktorú spôsobujete týmto, nie tak ani mne, ako mojej rodine a ďalším blízkym, je trauma skutočne hlboká," zdôraznil s tým, že jeho otec zomrel ako robotník vo veku 56 rokov. "Nebol žiadny boháč, v tom spise nič nenájdete," povedal. Dodal, že "ten istý denník" požiadal aj o dedičský spis jeho starého otca. "Roľníka, ktorý tak isto nikdy nič nemal a žil svojím životom na jednej dedine," zdôraznil. Médiá vyzval, aby sa prestali rýpať v minulosti jeho mŕtveho otca a starého otca. "Toto by neurobili ani najväčšie prasce na svete, čo vy robíte vo vzťahu k rodine, čo robíte slovenským politikom, čo robíte ľuďom, ktorí robia svoje veci," povedal. Po krátkom emotívnom vystúpení nedal novinárom priestor na otázky a odišiel.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Bratia a sestry v Kristu, spamätajte sa

Bratia a sestry v Kristu, spamätajte sa
§ 8 Podpora vlastenectva verejnoprávnymi médiami

(1) Verejnoprávne média prispievajú k podpore vlastenectva v oblasti svojej pôsobnosti tým, že : a) každý deň v čase od 23:30 hodiny do 00.30 hodiny vždy zaradia do vysielania hranie štátnej hymny Slovenskej republiky, b) v rámci svojej programovej skladby zaradia v deň štátneho sviatku program obsahovo a tematicky zameraný s predmetom tohto zákona a súvisiaci s týmto štátnym sviatkom.

STV NEWS

STV NEWS
Medzinárodný deň ľudských práv bude vo štvrtok 10. decembra 2009 rezonovať aj vo vysielaní Slovenskej televízie. Tematickú programovú ponuku Jednotky a Dvojky tvorí dovedna päť titulov, medzi nimi aj premiéra televízneho filmu košického štúdia STV Smrť ministra.Dvojka počas dopoludnia uvedie dokumentárny film Petra Hledíka Väzeň č. 9 000 o 11:15 h a po ňom o 11:40 h príde na rad dokument Petra Geržu Deti vypovedajú. Popoludní o 15:55 h odvysiela dokument Ondreja Krajňáka Prežili sme Gulag.Večernému vysielaniu bude o 20:15 h na Jednotke dominovať premiéra televízneho filmu Smrť ministra z dielne košického štúdia STV. Po skutočnom príbehu, o poslednom dni ministra Clementisa pred popravou, ponúkne Dvojka o 22:15 h pravidelnú diskusnú reláciu Večer na tému... o dodržiavaní ľudských práv.
Prázdne sudy dunia
Takže sa nám pán minister rozpísal. Kolega bloger. Opäť nám všetkým, ktorí nerozumejú jeho snahe o JEHO predstavu mediálneho centra, vlastne vynadal, označil nás za poľutovaniahodných, neodborných laikov, často politicky motivovaných. Nuž tak, pán minister. Ste platený z našich peňazí, aspoň dúfam. Odvolávate sa na akýsi koncepčný materiál o verejnoprávnych médiách s názvom Návrh optimalizácie infraštruktúry verejnoprávnych vysielateľov v podmienkach digitalizácie vysielania. Poznám. A poznáte aj tento fór : Ak by sme totiž mali splniť aspoň minimum požiadaviek, ku ktorým sa SR slávnostne zaviazala počnúc pražskou Konferenciou ministrov Rady Európy v r. 1994 a končiac prijatím smernice „Televízia bez hraníc“ pri vstupe do Európskej únie, naša verejná televízna služba by potrebovala mať stabilne zabezpečených nie menej ako 3,4 až 3,8 miliardy SKK.

A tento : Nijaký dopad na štátny rozpočet by nemala dočasná revízia percenta vysielacieho času, vyhradeného reklame. Samozrejme za podmienky, že STV má reálne šance aj schopnosť tento zvýšený objem reklamných časov využiť. Aj v bohatých európskych štátoch a bohatých verejných televíziách je povolené percento reklamného času oveľa vyššie ako na Slovensku (napr. vo Francúzsku je to 8 percent). Smernica Televízia bez hraníc teoreticky pripúšťa pre verejných vysielateľov limit až 15 percent, hoci tam, kde funguje systém koncesionárskych poplatkov, sa takýto podiel nevyužíva.

Tento nie je tiež zlý : Pri súčasnom tempe penetrácie internetu v domácnostiach a pri predpokladanom rastovom indexe internetovej reklamy cca 30 percent ročne na obdobie najbližších 5 rokov by televízna verejná služba mohla v horizonte 3-4 rokov vygenerovať dodatočné zdroje cca 100 až 150 mil. SKK ročne. No, dosť bolo vládou a vami schválených kecov. Poďme k realite.

Pán minister, Váš zákon o úhrade za služby verejnosti poskytované Slovenskou televíziou a Slovenským rozhlasom stojí za fajku močky, ničí STV a zaťažuje štátny rozpočet. Neverili ste varovaniam poľutovaniahodných, neodborných laikov, často politicky motivovaných.

A tá reklama. Za trinásť strieborných ste verejný záujem vymenili za naivnú stranícku predstavu o tom, že na Vás a Vašu stranu nebudú útočiť súkromné televízie, keď Slovenskú televíziu ošklbete. O reklamný priestor, nečakane, poza bučky. Ministerstvo zvolilo najmenej čakaný a neprípustný zásah , kde schválením Audiovizuálneho fondu vo vláde a parlamente postupne odobrala reklamu .

Patrik sa potešil, Bohumír / ako predseda Rada STV ! jasal / Myslíte si, že Vás, pán minister , že Vás súkromné médiá teraz potrebujú ?

Veď ste im už dali všetko, čo potrebovali.

Iste- občas údajne príde, predpokladám, že bez Vášho vedomia , príkaz, aby si KTOSI mohol beztrestne pozerať OBCHODNÉ ZMLUVY konkurentov, ktoré sú umestnené v štátnych inštitúciách, náhodu spadajúcich pod Vaše ministerstvo. Možno je to len taká klebietka ... Ani ja tomu neverím. A teraz k tomu Vášmu osobnému KOMPLEXU. Začnem tým závažnejším. Pozoruhodnosťou je nezákonné uznesenie vlády SR , ktoré navrhuje do termínu 31. decembra 2009 začať verejné obstarávanie výstavby a prevádzkovania spoločného mediálneho komplexu Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu vydaním predbežného oznámenia a začať verejné obstarávanie technologickej a technickej časti spoločného mediálneho komplexu Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu vydaním predbežného oznámenia. Zjednodušene - Slovenská televízia (STV) a Slovenský rozhlas (SRo) sú verejnorpávne médiá, zriadené zákonmi NR SR alebo jej zákonodarnými predchodcami. Podľa platných zákonom sa STV a SRo spravujú sami, riadia ich generálni riaditelia, spravujú ich príslušné Rady a dozorné komisie. Podliehajú kontrolnej právomoci NR SR. Vyjadrenia ministerstva a vlády sú mimo ich pôsobnosti, teda sú nezákonné i v rozpore s ustanovením § 2 ods. 2 ústavného zákona č. 460/1992 Zb.

To Vás asi netrápi, keďže to netrápi ani vládu. Dobre viete , že navrhované umiestnenie na Landererovej ulici je jedným z najmenej vyhovujúcich miest na umiestnenie mediálneho komplexu, aj vzhľadom na to, že ide o miesto s najvyššou mestskou urbanitou. Obhajoba umiestnenia vychádza len z vlastníctva pozemku ministerstvom kultúry a nevyužívania priestorov SND , čo je v digitálnej dobe úsmevná argumentácia . A synergia z SND ? Nuž, nebláznite, pán minister. Ozaj, prečo sa zrazu zmenilo určenie budovy Slovenského rozhlasu ? Je predsa jasné, že pre obe médiá je nelogickou e neprijateľnou zmenou riešenie Mediálneho komplexu smerom k existujúcej budove SRo. Vedľa koncertnej sály štúdia odporúča umiestniť do súčasnej budovy SRo aj historické archívy STV a SRo. Číry diletantizmus. Kde sú zrazu peniaze za Slovenský rozhlas ? Moderné digitálne archívy STV a SRo budú súčasťou Mediálneho komplexu. Štúdia tak vcelku naznačila nepochopenie televíznej technológie a aj digitalizačné súvislosti.

Je zbytočné sa rozpisovať o niečom, čo je postavené na účelovo spracovanej, klamlivej a zle spočítanej štúdii poľutovaniahodných, neodborných laikov, často politicky motivovaných.

Verte nám, úbohým červom, čo Vás platia, že celkové náklady spojené s prevádzkou mediálneho komplexu môžu dokonca prevyšovať dnešné náklady. A sú lacnejšie riešenia. A teraz niečo osobné. Marek, dobre vieš, kde a u koho vznikol nápad. Mediálny komplex alebo vytvorenie jednotného kompaktného prevádzkového celku pozostávajúceho z priestorov a zariadení Mediálneho komplexu - verejnoprávneho rozhlasu a verejnoprávnej televízie je správna myšlienka, ale na realizáciu tohto zámeru je potrebné sa pozrieť aj z iného hľadiska a zvážiť legislatívne zmeny v rámci verejnoprávnych inštitúcií a aj zmenu mechanizmu ich financovania. Lenže bez dôkladného posúdenia varianty Mlynská dolina / je diletentsky a zmanipulovane spracovaná vo Vašej štúdii / nie je možné v diskusii o uskutočniteľnosti systémového riešenia priestorového usporiadania Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu pokračovať . Je teda na škodu, že pri tomto projekte sa vôbec neuvažuje o stavbe skutočného Mediálneho komplexu, kde, okrem centralizácie oboch médií a ich technologického zázemia mohli byť umiestnené aj subjekty pôsobiace v marketingovej komunikácii, ako sú nezávislé združenia pod jednou strechou. Toto umiestnenie by zlepšilo komunikáciu medzi jednotlivými subjektmi, pre verejnosť by sa otvorila možnosť info centra pre marketingovú komunikáciu a aj možnosť stálych výstav . Lenže, v podstate ide iba o pozemky a jednu súkromú televíziu.

Veď jej majiteľom ste už dali takmer všetko. Tak prečo nie aj Mlynskú dolinu. A prihoďte archív. Tak si aspoň zaspievajme - A vyhrnem si límeček, napíšeme rýmeček. Hej rup, hola hej, hej rup, hola hej na buřt nešahej