DALITO!

26. 9. 2009

Nie všetko, čo je zo SITA sa dá uverejniť alebo Vyhoďte nás, prosím , z mediaplánov

Nie všetko, čo je zo SITA sa dá uverejniť
alebo Vyhoďte nás, prosím , z mediaplánov

Tie mená fakt ukľudňujú

Tie mená fakt ukľudňujú
Prvé zasadnutie dozornej komisie Audiovizuálneho fondu (AVF) sa uskutočnilo v stredu popoludní v Bratislave. Za predsedu komisie bol na ňom zvolený Anton Škreko na funkčné obdobie dvoch rokov.Dozorná komisia je kontrolným orgánom, ktorý dohliada najmä na výkon činnosti Audiovizuálneho fondu podľa príslušných právnych predpisov a vnútorných predpisov fondu. Dozorná komisia tiež vykonáva pravidelnú kontrolu riadneho a účelného hospodárenia fondu, účelného rozdeľovania zdrojov fondu a nakladania s majetkom fondu. Ďalšími členmi dozornej komisie sú Ivan Peschl a Ľubica Vondrová. Funkčné obdobie členov dozornej komisie je štvorročné.Audiovizuálny fond vznikol na základe zákona č.516/2008 Zb. zo dňa 5. novembra 2008. Jeho poslaním ako právnickej osoby je podpora a rozvoj audiovizuálnej kultúry a priemyslu na Slovensku. Predsedom deväťčlennej rady je Patrik Pašš, členov Rady AVF vymenoval na šesť rokov 30. marca 2009 minister kultúry Marek Maďarič. Orgánmi fondu sú rada, dozorná komisia a riaditeľ. Ním je Martin Šmatlák, ktorého zvolila 7. mája 2009 Rada AVF na funkčné obdobie piatich rokov. Copyright © TASR 2009

To je TV !

To je TV ! .

Top hovorca roka 2009

Top hovorca roka 2009
Top hovorcom roka 2009 na Slovensku sa v treťom ročníku vyhlasovania tejto profesijnej ceny stal hovorca U. S. Steel Košice Ján Bača. Najlepšie hodnotenou hovorkyňou vo verejnom a neziskovom sektore je hovorkyňa Košického samosprávneho kraja Zuzana Bobríková. Ocenenie pre najlepšieho hovorcu roka v súkromnom sektore získal Ján Orlovský zo Západoslovenskej energetiky. Najlepším hovorcom v kategórii štátna správa je po druhý raz Ján Škoda, ktorý pôsobil ako hovorca ministerstva zahraničných vecí. Ceny slávnostne udelili v piatok na Made in Media party 2009 za účasti novinárov zo všetkých celoslovenských médií. O ocenených rozhodla v dvoch kolách hlasovania odborná porota zložená z odborníkov v oblasti PR, médií, mediálneho vzdelávania i bývalých hovorcov. Cieľom ocenenia Hovorca roka, ktoré organizuje Asociácia hovorcov Slovenska, je podporiť profesionalitu práce a etické kvality hovorkýň a hovorcov. Asociácia vznikla v roku 2005 ako nezávislá a apolitická profesijná organizácia. Má niekoľko desiatok aktívnych členov a pri internej komunikácii využíva databázu približne 250 hovorcov z celého Slovenska. Fórum je otvorené pre všetkých hovorcov a ľudí zodpovedných za externú komunikáciu na Slovensku v štátnej správe, samospráve a súkromnom sektore. Agentúru SITA informoval tajomník Asociácie hovorcov Slovenska Michal Brat.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

25. 9. 2009

Chýba maštaľ

Chýba maštaľ

Spravodajská televízia TA3 včera, t.j. 24.9.2009 vo svojej hlavnej spravodajskej relácii - Hlavné správy, ďalej aj vo svojich spravodajských blokoch a na svojej internetovej stránke odvysielala spot "Ďalším kandidátom na predsedu TTSK je T.Mikuš", v ktorom predstavila Tibora Mikuša ako kandidáta, uviedla kto ho bude podporovať na župana, pričom mu poskytla 15 sekundový priestor na prezentáciu jeho programu. Pred pár dňami, teda 19.9.2009 som usporiadal tlačovú konferenciu, na ktorej sa na moje pozvanie zúčastnila aj televízia TA3. Na tlačovej besede som rovnako ako Tibor Mikuš odprezentoval svoj volebný program, vrátane tlačovej správy, ktorú som všetkým novinárom vrátane TA3 poskytol. Televízia TA3 však spot neodvysielala, v bežiacom texte len oznámila, že budem kandidovať. Televízia týmto hrubo porušila zákon o vysielaní a retransmisii a etický kódex novinára, nakoľko nedodržala zásadu plurality informácií a neposkytla kandidátom rovnaký priestor na prezentáciu názorov, myšlienok a programu. Korektne sa zachovala televízia Markíza, ktorá so mnou na mojej tlačovej konferencii rovnako ako TA3 spravila rozhovor, odvysielala ho v Televíznych novinách dňa 20.9.2009, pričom v spravodajskom spote dala priestor aj Tiborovi Mikušovi na prezentáciu jeho myšlienok. Rovnako korektne sa zachovala aj redaktorka novín MY Záhorie. V tejto súvislosti som sa preto dnes rozhodol obrátiť s podnetom na porušenie zákona o vysielaní a retransmisii na Radu pre vysielanie a retransmisiu a na Syndikát novinárov. Televízia TA3 týmto nediskriminovala len mňa ako kandidáta, ale aj ďalšieho kandidáta na post trnavského župana pána Paveleka. Televízia má slúžiť na informovanie občanov, ktorí majú právo na objektívne informovanie a spravodajstvo o všetkých kandidátoch rovnako.

Miroslav Jureňa, poslanec NR SR

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

"V nastalé situaci mne řada zaměstnanců žádala, abych vzal svou rezignaci zpět. To mi dodalo chuť a energii pokračovat v práci a dokončit své funkční období. " Milan Stibral, bývalý , budúci a minulý generálny riaditeľ ČTK "Existencia tohto režimu je urážkou ľudskej dôstojnosti. Západné mocnosti rozšírili mýtus o holokauste. Vymysleli si to a teraz podporujú Židov.Zámienkou na založenie sionistického štátu je klamstvo...a okupácia Palestíny nemá nič do činenia s holokaustom. Dni izraelského režimu sú zrátané a krajina je na ceste ku kolapsu." Mahmúd Ahmadínedžád „Keď sa stávame terčom útokov zvonku, to ešte chápeme, ale bohužiaľ je to aj z vnútorného prostredia. Je mi ľúto, že tam, kde by sme mali ako slovenská koalícia ťahať za jeden koniec pomyselného povrazu a vytiahnuť Slovensko zo závozu, tak práve SNS ako keby sa stávala pre koaličných partnerov terčom, na ktorý chcú zviesť všetky neúspechy a nešťastia tohto aj okolitého sveta. Neviem čo sa zmenilo, nič sa nezmenilo. Zmenila sa iba rétorika predsedu Smeru a zmenilo sa obdobie, je osem mesiacov pred voľbami." Anna Belousovová „Mne je Mečiara skutočne veľmi ľúto, lebo s tými piatimi bypassmi, neviem či málo chýba kyslíka v krvnom obehu a či má dostatočne dokrvený aj ten najhlavnejší orgán na myslenie.“ Ján Slota „Treba sa pripraviť, že našu profesionalitu, metodickosť a systémovosť nikto neuzná, budeme si ju musieť uznať sami. Ale nerobíme dokument predsa pre ľudí, ktorí majú povrchné nazeranie, ani pre oponentov, ale pre Slovenskú republiku. V dokumente mi chýba aj človek, ktorý by mal z práce kričať." Robert Fico " Počas dnešnej nič neriešiacej tlačovej konferencie ministra financií Jána Počiatka stúpol štátny dlh Slovenskej republiky o 2 771 148 Sk." Tlačová správa SDKÚ-DS

"Chce opravdu tato Sněmovna být rukojmím zbytnělého ega z kolotočářsko-veksláckého prostředí, nebo jednoznačně odmítne tyto praktiky a přijme odpovědnost za osud České republiky?"

Miroslav Kalousek

" Trochu mě mrzí, že pan Kalousek tady roky aplikuje způsob, že nám tady řekne svá moudra, všechny zpouráží a pak odejde čerpat další inspiraci nejspíš do nějaké z místních náleven."

David Rath

"Jsem ochoten připustit v rámci pokory parlamentní diskuse, že já se občas opiji a vy se chováte jako debil. Rozdíl mezi námi je v tom, že já jsem schopen se z toho do druhého dne vyspat. "

Miroslav Kalousek

24. 9. 2009

Digitalizácia na pokračovanie

Digitalizácia na pokračovanie
O tom, či súčasné televízie vpustia medzi seba pri digitalizácii vysielania konkurenciu, rozhodnú samotné televízie. Vyplýva to zo slov marketingového manažéra spoločnosti Towercom Michala Šurana. Veľkosť digitálnej konkurencie totiž ovplyvňuje tzv. kompresný štandard, na ktorom sa musia dohodnúť vysielatelia a prevádzkovateľ digitálneho vysielania. "Nám je to úplne jedno, lebo požiadavky prídu od vysielateľov," povedal v rozhovore pre SITA Michal Šuran.O kompresnom štandarde, v ktorom bude spoločnosť Towercom šíriť signál digitálneho televízneho pozemského vysielania, rozhodnú na spoločných rokovaniach samotné televízie. Podľa Šurana tieto rokovania budú v najbližších týždňoch ukončené a po nich bude okrem kompresného štandardu známa aj programová skladba prvého programového súboru, ktorý začne na Slovensku vysielať od konca tohto roku až pre takmer 80 % obyvateľov. Od 31. decembra tohto roku si tak budú môcť ľudia vybavení zariadením na príjem digitálneho signálu (set-top-box) naladiť digitálne vysielanie cez bežnú televíznu anténu. "Ku koncu marca 2010 bude pokrytých ďalších 10 %, čiže dá sa povedať, že do deviatich mesiacov bude mať drvivá väčšina slovenských obyvateľov prístup k digitálnej televízii cez anténu," uviedol Šuran. Cez tieto čísla chce Towercom posunúť digitalizáciu na Slovensku do popredia. Okrem kanálov Slovenskej televízie, ktorá má miesto vo vlastnom verejnoprávnom programovom súbore, by mali digitálne vysielať podľa neho pravdepodobne všetky televízie, podobne, ako v pilotnom projekte digitálneho vysielania. O tzv. kompresný štandard, teda o veľkosť možnej konkurencie pri prechode na digitálne vysielanie, sa strhol boj už pri vyhlásení prvého tendra na prevádzkovateľa vysielania. Vtedajší šéf Telekomunikačného úradu SR Branislav Máčaj uprednostňoval variant štandardu MPEG 4, ktorý umožňuje vstup viacerých televízií na trh. Následne ho parlament na podnet ministra dopravy odvolal. Odvolaný šéf TÚ však tvrdil, že za krokmi vedúcimi k zrušeniu tendra stála finančná skupina J&T, ktorá aktívne pôsobí v slovenských elektronických médiách. Spoločnosť J&T akékoľvek angažovanie sa v procese poprela. Máčaj ďalej tvrdil, že proces prechodu z analógového na digitálne televízne vysielanie chceli riadiť televízie spolu s prevádzkovateľom analógového vysielania - spoločnosťou Towercom. Firma následne vyhrala aj nový tender na digitálne vysielanie, vyhlásený novým šéfom regulačného úradu. “My sme pripravení aj na formát MPEG2 aj na MPEG 4, takisto sme pripravení aj na ich kombináciu,“ povedal v aktuálnom rozhovore pre SITA Šuran. Digitálne vysielanie úplne nahradí doterajšie analógové televízne vysielanie najneskôr v roku 2012. DVB-T má vytvoriť priestor pre vznik nových televízií, zvýšenie konkurencie na mediálnom trhu a tým aj tlak na zvýšenie kvality programov televízií. Divákom má priniesť, okrem možnosti prijímania viacerých programov, zásadné zvýšenie kvality prijímaného televízneho vysielania v tzv. štúdiovej kvalite, interaktívne ovládanie vysielania, prípadne aj perspektívne poskytovanie služieb mobilnej televízie, internetových služieb a služieb elektronickej verejnej správy. Diváci, ktorí prijímajú analógové vysielanie, si budú musieť po prechode na DVB-T štandard zaobstarať televízor so zabudovaným digitálnym tunerom alebo set-top-box. Spoločnosť Towercom, a.s. (bývalé Rádiokomunikácie) zabezpečuje prevádzku televízneho a rozhlasového vysielania na celom území Slovenska. V oblasti prenosu dát firma zabezpečuje prevádzku siete digitálnych mikrovlnných sietí. V portfóliu ponúkaných služieb spoločnosti figuruje aj projektová dokumentácia pre výstavbu rádiokomunikačných systémov a zariadení. Towercom montuje a udržuje anténové systémy, nosiče, oceľové konštrukcie a vysielacie technológie. K zákazníkom Towercomu patria najvýznamnejšie slovenské a české televízne a rozhlasové stanice, prevádzkovatelia GSM/UMTS sietí, významní poskytovatelia telekomunikačných služieb, štátne inštitúcie a mnoho ďalších korporácií. Towercom musí uhradiť za vymedzenie frekvencií na digitálne vysielanie vyše 3,6 mil. eur. o tom, či súčasné televízie vpustia medzi seba pri digitalizácii vysielania konkurenciu, rozhodnú samotné televízie. Vyplýva to zo slov marketingového manažéra spoločnosti Towercom Michala Šurana. Veľkosť digitálnej konkurencie totiž ovplyvňuje tzv. kompresný štandard, na ktorom sa musia dohodnúť vysielatelia a prevádzkovateľ digitálneho vysielania. "Nám je to úplne jedno, lebo požiadavky prídu od vysielateľov," povedal v rozhovore pre SITA Michal Šuran.O kompresnom štandarde, v ktorom bude spoločnosť Towercom šíriť signál digitálneho televízneho pozemského vysielania, rozhodnú na spoločných rokovaniach samotné televízie. Podľa Šurana tieto rokovania budú v najbližších týždňoch ukončené a po nich bude okrem kompresného štandardu známa aj programová skladba prvého programového súboru, ktorý začne na Slovensku vysielať od konca tohto roku až pre takmer 80 % obyvateľov. Od 31. decembra tohto roku si tak budú môcť ľudia vybavení zariadením na príjem digitálneho signálu (set-top-box) naladiť digitálne vysielanie cez bežnú televíznu anténu. "Ku koncu marca 2010 bude pokrytých ďalších 10 %, čiže dá sa povedať, že do deviatich mesiacov bude mať drvivá väčšina slovenských obyvateľov prístup k digitálnej televízii cez anténu," uviedol Šuran. Cez tieto čísla chce Towercom posunúť digitalizáciu na Slovensku do popredia. Okrem kanálov Slovenskej televízie, ktorá má miesto vo vlastnom verejnoprávnom programovom súbore, by mali digitálne vysielať podľa neho pravdepodobne všetky televízie, podobne, ako v pilotnom projekte digitálneho vysielania. O tzv. kompresný štandard, teda o veľkosť možnej konkurencie pri prechode na digitálne vysielanie, sa strhol boj už pri vyhlásení prvého tendra na prevádzkovateľa vysielania. Vtedajší šéf Telekomunikačného úradu SR Branislav Máčaj uprednostňoval variant štandardu MPEG 4, ktorý umožňuje vstup viacerých televízií na trh. Následne ho parlament na podnet ministra dopravy odvolal. Odvolaný šéf TÚ však tvrdil, že za krokmi vedúcimi k zrušeniu tendra stála finančná skupina J&T, ktorá aktívne pôsobí v slovenských elektronických médiách. Spoločnosť J&T akékoľvek angažovanie sa v procese poprela. Máčaj ďalej tvrdil, že proces prechodu z analógového na digitálne televízne vysielanie chceli riadiť televízie spolu s prevádzkovateľom analógového vysielania - spoločnosťou Towercom. Firma následne vyhrala aj nový tender na digitálne vysielanie, vyhlásený novým šéfom regulačného úradu. “My sme pripravení aj na formát MPEG2 aj na MPEG 4, takisto sme pripravení aj na ich kombináciu,“ povedal v aktuálnom rozhovore pre SITA Šuran. Digitálne vysielanie úplne nahradí doterajšie analógové televízne vysielanie najneskôr v roku 2012. DVB-T má vytvoriť priestor pre vznik nových televízií, zvýšenie konkurencie na mediálnom trhu a tým aj tlak na zvýšenie kvality programov televízií. Divákom má priniesť, okrem možnosti prijímania viacerých programov, zásadné zvýšenie kvality prijímaného televízneho vysielania v tzv. štúdiovej kvalite, interaktívne ovládanie vysielania, prípadne aj perspektívne poskytovanie služieb mobilnej televízie, internetových služieb a služieb elektronickej verejnej správy. Diváci, ktorí prijímajú analógové vysielanie, si budú musieť po prechode na DVB-T štandard zaobstarať televízor so zabudovaným digitálnym tunerom alebo set-top-box. Spoločnosť Towercom, a.s. (bývalé Rádiokomunikácie) zabezpečuje prevádzku televízneho a rozhlasového vysielania na celom území Slovenska. V oblasti prenosu dát firma zabezpečuje prevádzku siete digitálnych mikrovlnných sietí. V portfóliu ponúkaných služieb spoločnosti figuruje aj projektová dokumentácia pre výstavbu rádiokomunikačných systémov a zariadení. Towercom montuje a udržuje anténové systémy, nosiče, oceľové konštrukcie a vysielacie technológie. K zákazníkom Towercomu patria najvýznamnejšie slovenské a české televízne a rozhlasové stanice, prevádzkovatelia GSM/UMTS sietí, významní poskytovatelia telekomunikačných služieb, štátne inštitúcie a mnoho ďalších korporácií. Towercom musí uhradiť za vymedzenie frekvencií na digitálne vysielanie vyše 3,6 mil. eur.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Definitívna podoba zmluvy so štátom, ktorú má okrem Slovenskej televízie podpísať aj Slovenský rozhlas (SRo), zostáva zatiaľ otázna. Rozhlasová rada dnes konštatovala, že stanoviská oboch strán sú diametrálne odlišné. Štát zastupuje ministerstvo kultúry, ktoré zmluvy s médiami presadilo. Ich zástupcovia sa spolu stretnú už v pondelok na budúci týždeň. Rozhlasová rada v ich spore arbitrom byť nechce. "Rozhlasová rada nebude v žiadnom prípade vstupovať do zmluvného vzťahu medzi ministerstvom a rozhlasom," upozornil novinárov šéf rady Igor Gallo. Pripomenul, že na konečnom znení sa musia dohodnúť rozhlas a rezort. Zámerom riaditeľky rozhlasu Miloslavy Zemkovej je, aby mohol rozhlas použiť finančné prostriedky zo zmluvy na financovanie pozemných vysielačov, ktorými sa šíri jeho signál. Tvrdí, že rozhlasu by to potom uvoľnilo peniaze aj na ďalšiu tvorbu. Väčšina členov rady sa však dnes uzniesla, že peniaze by mal rozhlas prioritne použiť na výrobu pôvodných programov vo verejnom záujme. Vedenie SRo chce v zmluve získať šesť miliónov €. Zemková dnes členom rady tvrdila, že súčasný návrh zmluvy je pre rozhlas neprijateľný. Zdôvodnila to tým, že nerieši systémové dokrytie financií a zasahuje do riadenia rozhlasu. "Ak mám predať touto zmluvou rozhlas, ja to neurobím," vyhlásila. Väčšina členov rady mala iný názor. V uznesení, ktoré podporilo osem z desiatich členov, sa s jej názorom nestotožňujú. Nehlasovali zaň Peter Juščák a Mária Hlucháňová. Vysvetlili to tým, že Rozhlasová rada si preberá kompetencie, ktoré jej neprináležia. Rozhlas nechce, aby z peňazí na základe zmluvy so štátom platil svoju verejnú službu, na to podľa neho slúžia príjmy z úhrady za služby verejnosti (koncesie). Zmluvy so štátom a verejnoprávnymi médiami by mali podľa ministerstva kultúry stabilizovať ich financovanie a podporiť pôvodnú tvorbu. Minister kultúry Marek Maďarič chce uzavrieť prvé zmluvy na budúci rok, vždy na päť rokov. Každoročne sa budú bližšie špecifikovať dodatkom. Podrobné znenie rámcových zmlúv má minister predložiť vláde do konca septembra. Prvé peniaze by médiá mali dostať na budúci rok. Rozhlasová rada rokovala o návrhu zmlúv so štátom už štyrikrát. V júli chcela rada od vedenia rozhlasu doplniť niektoré jej pripomienky. V auguste rokovali o návrhu bez konkrétneho záveru. Posledné rokovanie bolo minulý týždeň vo štvrtok. Rada však vtedy neprijala žiadne uznesenie, lebo nebola uznášaniaschopná. Na dnešnej rade vysvetľovali členom rady svoje stanoviská aj poslanci parlamentného výboru pre kultúru a média Dušan Jarjabek a Magdaléna Vášáryová.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Digitalizácia na pokračovanie

Digitalizácia na pokračovanie
Komerčné digitálne terestrické televízne vysielanie (DVB-T) sa začne na konci tohto roka. Ako agentúru SITA informoval hovorca Telekomunikačného úradu (TÚ) SR Roman Vavro, "podľa právoplatných povolení na prenos televíznej programovej služby v štandarde DVB-T, ktoré telekomunikačný úrad vydal spoločnosti Towercom, a.s., je držiteľ povolení povinný uviesť sieť 1. multiplexu do komerčnej prevádzky 31. decembra 2009 a signál v tom čase pokryje 79,7 % obyvateľstva". Následne do konca marca budúceho roka signál DVB-T pokryje 89,4 %. Druhý multiplex a verejnoprávny multiplex budú v komerčnej prevádzke 30. júna 2010. Ako ďalej informoval Vavro v tlačovej správe, "držiteľ povolení zabezpečí podporu štátnej informačnej kampani a pred spustením siete do komerčnej prevádzky spustí komunikačno-produktovú kampaň. Povolenia nadobudli právoplatnosť 23. septembra 2009." Kampaň bude informovať o termínoch spustenia digitálneho a o vypnutí analógového televízneho terestrického vysielania, o set-top boxoch a miestach ich distribúcie. Má podporiť záujem verejnosti o rýchly prechod z analógového na digitálne televízne terestrické vysielanie. Spoločnosť Towercom počas prechodu na digitálne televízne terestrické vysielanie podľa informácií telekomunikačného úradu umožní v prípade straty príjmu signálu alternatívny príjem televízneho vysielania pre všetkých koncových užívateľov na dotknutom území cez satelitnú službu až do úplného vypnutia analógového televízneho terestrické vysielania. "K 31. decembru 2012 poskytne minimálne tieto služby: EPG (elektronický programový sprievodca), MHP (e-government, on-line nakupovanie), OTA SW aktualizácia." Towercom musí zaplatiť jednorazovú úhradu za vymedzenie frekvencií pre 1. multiplex 600 200 eur, za 2. multiplex 2 000 200 eur a za verejnoprávny multiplex 1 000 200 eur do 14 dní odo dňa nadobudnutia právoplatnosti rozhodnutí (povolení). Telekomunikačný úrad vydal 9. septembra 35 povolení spoločnosti Towercom, a.s., ktorá je víťazom výberových konaní na prevádzkovateľa DVB-T. Zverejnené sú TU. Digitálne vysielanie úplne nahradí doterajšie analógové televízne vysielanie najneskôr v roku 2012. DVB-T má vytvoriť priestor pre vznik nových televízií, zvýšenie konkurencie na mediálnom trhu a tým aj tlak na zvýšenie kvality programov televízií. Divákom prinesie, okrem možnosti prijímania viacerých programov, zásadné zvýšenie kvality prijímaného televízneho vysielania v tzv. štúdiovej kvalite, interaktívne ovládanie vysielania, prípadne aj perspektívne poskytovanie služieb mobilnej televízie, internetových služieb a služieb elektronickej verejnej správy. Diváci, ktorí prijímajú analógové vysielanie, si budú musieť po prechode na DVB-T štandard zaobstarať televízor so zabudovaným digitálnym tunerom alebo set-top-box.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

23. 9. 2009

RADA STV

RADA STV
Generálnemu riaditeľovi Slovenskej televízie (STV) Štefanovi Nižňanskému sa podľa členov Rady STV nepodarilo za uplynulý polrok naplniť plánovaný programový koncept. Pre verejnoprávnu televíziu tiež nezabezpečil súlad v príjmovej a výdavkovej časti. Vyplynulo to z dnešného uznesenia rady. "Pokúsme sa pozrieť na STV ako na firmu. Konštatujem, že nemôžem vydávať za úspech niečo, čo nie je," povedal predseda rady Martin Kákoš. Domnieva sa tiež, že u generálneho riaditeľa niekedy absentuje schopnosť preniesť rozhodnutie do praxe. "Systém ostal iba na papieri a realizácia sa stratila," konštatoval. Uznal, že Nižňanský urobil isté kroky na to, aby zabezpečil nejaké úsporné opatrenia, podľa Kákoša však nedocenil riziká v príjmovej časti. Predseda rady kritizoval aj programový koncept televízie. K pozitívam pripočítal vyhraté dlhoročné súdne spory televízie. "Napriek objektívnym príčinám nepovažujem za úspešné naplnenie programovej vízie," odkázal Kákoš Nižňanskému, ktorý sa počas svojho hodnotenia radou rozhodol opustiť rokovanie. "Lepšie sa vám bude rokovať, keď tu nebudem, radšej sa vzdialim," povedal šéf STV. Programový riaditeľ Roman Lipták bránil generálneho riaditeľa a upozorňoval na zlé podmienky televízie. "Bolo nesmierne stresujúce a náročné riadiť firmu v prvom polroku. Mali sme skrátené plánovacie a ďalšie mechanizmy," podčiarkol. Šéfa STV obhajovala aj ekonomická riaditeľka Libuša Baranová: "Manažment má choré dieťa, vedenie urobilo maximum." Predseda Dozornej komisie Miroslav Galamboš informoval, že v hospodárení v prvom polroku sa premietli určité racionalizačné opatrenia na čerpanie nákladov. Príjmy z reklám však podľa neho naplnili plán len niečo vyše 50 percent. Na augustovom zasadnutí Rady STV informoval Nižňanský, že za prvý polrok ušetrili 43 miliónov Sk (1,42 milióna eur). Výpadok STV však predstavuje okolo 2,7 milióna eur (81,34 milióna Sk). Rada schválila v auguste aj upravený rozpočet, ktorý má zabrániť horšiemu hospodárskemu výsledku verejnoprávnej televízie. Podľa rady je síce vyrovnaný, nesie však riziká. Počíta totiž s ďalšou dotáciou od štátu vo výške 2,9 milióna eur (cca 87,36 milióna Sk), ktorá nie je istá. Dozorná komisia upozornila, že existuje potenciálna hrozba nárastu záväzkov k 31. decembru. Ak STV nedostane kompenzačné peniaze, hrozí jej zložitá situácia, teda platobná neschopnosť, či prenos dlhov. Prijatý rozpočet ráta s nákladmi 80,42 milióna eur (cca 2,48 miliardy Sk), výnosmi vo výške 74,13 milióna eur (cca 2,23 miliardy Sk) a investičnými výdavkami v sume 1,65 milióna eur (cca 49,70 milióna Sk). Od spravodajstva verejnoprávnej STV nie je podľa jej generálneho riaditeľa možné očakávať "nejaký zázrak lusknutím prsta". Povedal to dnes členom Rady STV, ktorí sa po piatich mesiacoch znova vrátili k otázke spravodajstva televízie. Upozornili, že im chýba najmä analýza, prečo dochádza k poklesu jeho sledovanosti. "Nechcem ho hodnotiť, že je kvalitné, ale je štandardné. Nemôže sa porovnávať s komerčným spravodajstvom, to by bolo neférové," obhajoval Nižňanský. Upozornil, že najväčším problémom televízie sú financie. Ich nedostatok podľa neho brzdí aj technické vybavenie STV. Cestou komerčných televízií, ktoré prinášajú v spravodajstve bulvárne informácie, Nižňanský ísť nechce. Šéfredaktor spravodajstva Ján Šmihula sa domnieva, že ratingy sledovanosti reálnu situáciu neodrážajú. Informoval, že rezervy existujú najmä v regiónoch a zahraničnom spravodajstve. Nevyhnutné je podľa neho zabezpečiť aj digitálny prenosný voz, ktorého absencia sa už viackrát prejavila. "Limituje nás finančná situácia," dôvodil Šmihula. So šéfom STV sa zhodol aj na tom, že cesta bulvarizácie nie je žiaduca. "Za to dávame šesť výkričníkov." Sťažoval sa tiež, že im v regiónoch jedna nemenovaná televízia zobrala ľudí, ktorých si už vychovali. STV má podľa neho ambície vysielať najneskôr od januára aj krátke správy v desaťminútovom rozsahu. Člen rady Marián Tkáč navrhol zaoberať sa napríklad aj zmenou času, teda posunúť spravodajské vysielanie o čosi skôr. "Spravodajstvo by malo dať občanom odpoveď na otázku, čo robí parlament, vláda a prezident. Tí tiež majú veľmi pekné príjmy z našich daní," konštatoval ďalej. "Kde je pes zakopaný? V nedostatočnej atraktivite, zlej štruktúre, strate imidžu STV?" pýtal sa predseda rady Martin Kákoš, ktorý uznal, že spravodajstvo je "v podstate štandardné, aj keď nikto nepochybuje, žeby mohlo byť lepšie". Úroveň spravodajstva STV sa pozdáva členke rady Marte Danielovej, ktorá cíti výrazný posun ku kvalite. "Viac sa dozviem práve z STV," povedala. Ďalší člen Rady STV Martin Petrenko povedal, že spravodajstvo je viac objektívne a vyvážené. "Sú tu talentovaní ľudia, skutočne sa lepšia zo dňa na deň," konštatoval. O spravodajstve rokovala Rada STV naposledy v apríli. Nižňanský už vtedy deklaroval, že sa skvalitnilo a zlepšilo. Vedenie v apríli hovorilo rovnako o potrebe posilnenia regionálnych a zahraničných spravodajcov a nedostatku financií. Rada dnes uznesením Nižňanskému uložila, aby do januára budúceho roku znovu dopracoval správu o stave spravodajstva a doplnil ju o konkrétne opatrenia vrátanie analýzy opatrení proti poklesu sledovanosti.

Copyright © TASR 2009
Verejnoprávna Slovenská televízia (STV) stále nevie, koľko peňazí dostane na budúci rok od štátu na základe zmluvy so štátom. Na minimálnej sume by sa podľa predsedu Rady STV Martina Kákoša mohli s ministerstvom kultúry dohodnúť do polovice októbra. Bez jasnej sumy, ktorú by STV mala dostať, sa televízii ťažko plánuje program na budúci rok. Ako počas dnešného rokovania Rady STV upozornila ekonomická riaditeľka televízie Libuša Baranová, výnosy z poplatkov od koncesionárov by mali na budúci rok dosiahnuť približne 53 miliónov eur, pritom stále platby televízie budú približne 51 miliónov eur. Keďže koncesie (úhrady za vysielanie) sú hlavným - približne 75-percentným zdrojom príjmov verejnoprávnych médií, bez podpory štátu cez zmluvu bude televízia podľa Baranovej ťažko zostavovať program. Viacerí členovia rady sa zhodli, že zmluva pre STV v jej súčasnej situácii neznamená rozvojový projekt, skôr záchranu či stabilizovanie situácie. STV totiž dlhodobo žiada každý rok štát o dotáciu na vykrytie jej strát. Tie by už po zavedení zmluvy so štátom nemala dostávať. Zmluvy štátu s STV a SRo by mali stabilizovať ich financovanie a podporiť pôvodnú tvorbu. Minister kultúry Marek Maďarič chce uzavrieť prvé zmluvy na budúci rok, vždy na päť rokov. Každoročne sa budú bližšie špecifikovať dodatkom. Podrobné znenie zmlúv má minister predložiť vláde do konca septembra. Prvé peniaze by médiá mali dostať na budúci rok. Vedenie STV v súčasnosti pripravuje rozpočet a program na budúci rok. V októbri chce na Radu STV predložiť typovú vysielaciu štruktúru aj s ocenením typov programov. Prvý návrh rozpočtu a programového konceptu na rok 2010 by sa mal na rokovanie rady dostať začiatkom novembra tak, aby definitívnu podobu oboch dokumentov mohla rada prerokovať v decembri. Zatiaľ STV plánuje na budúci rok vyrovnaný rozpočet.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1. Česko Slovenská SuperStar - Markíza -19.8 % , 44.9 % ; 2. *TELEVÍZNE NOVINY –Markíza ; 3. *Počasie- Markíza ; 4. Česko Slovenská SuperStar -Markíza ; 5.Modré z neba -Markíza ; 6. *DNES -Markíza ; 7.Ordinácia v ružovej záhrade III. -Markíza ; 8. Ordinácia v ružovej záhrade III. -Markíza ; 9.Ordinácia v ružovej záhrade III. -Markíza ; 10.*Športové noviny -Markíza ; 11. Ordinácia v ružovej záhrade III.- Markíza ; 12. *NOVINY TV JOJ -TV JOJ ; 13. Aj múdry schybí- Markíza ; 14. *NAJLEPŠIE POČASIE -TV JOJ ;15. *ŠPORT -TV JOJ ; 16. Pošta pre teba- Jednotka ;17. Smotánka -Markíza ;18. Denník princeznej 2: Kráľovstvo v ohrození -TV JOJ ; 19. Panelák -TV JOJ ; 20. Prezidentov muž 2: Ground Zero -Markíza , 9.4 %, 32.5 %

Pozn. Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

22. 9. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS
Britský komik Sacha Baron Cohen, ktorý sa preslávil stvárnením hlavných postáv vo filmoch Brüno (2009), Borat: Nakúkanie do ameryckej kultúry na objednávku slavnoj kazašskoj národa (2006) alebo Ali G Indahouse (2002), prepožičia hlas animovanej postavičke v populárnom americkom seriáli Simpsonovci (1989). V kreslenom príbehu sa "predstaví" ako izraelský sprievodca. V epizóde s názvom The Greatest Story Ever D'ohed sa stretne so Simpsonovcami, ktorí sú vo Svätej zemi na výlete organizovanom kostolom. Homer Simpson dostane "jeruzalemský syndróm" a je presvedčený o tom, že je mesiáš. V USA epizódu odvysielajú 28. marca 2010.
Predseda Českej strany sociálno-demokratickej (ČSSD) Jiří Paroubek by v prípade, že by odišiel z politiky, chcel viesť ľavicový denník. Tvrdí to v knihe rozhovorov, ktorá by mala vyjsť koncom septembra. "Snažil by som rozbehnúť projekt vydávania skutočne ľavicového denníka. Teda nie denníka, ktorý má historicky ľavic Predseda Českej strany sociálno-demokratickej (ČSSD) Jiří Paroubek by v prípade, že by odišiel z politiky, chcel viesť ľavicový denník. Tvrdí to v knihe rozhovorov, ktorá by mala vyjsť koncom septembra. "Snažil by som rozbehnúť projekt vydávania skutočne ľavicového denníka. Teda nie denníka, ktorý má historicky ľavicovú klientelu a systematicky sa snaží nabúravať najsilnejšiu ľavicovú stranu," cituje z knihy server iDNES.cz Paroubek zrejme narážal na denník Právo, ktorý vznikol na troskách komunistického denníku Rudé právo. Rozhovory s Paroubkom do knihy robili podľa iDNES.cz zabávač Jan Kraus, spisovateľ Arnošt Lustig a herec Jiří Krampol. Paroubek v knihe tvrdí, že politikom často "chýba zmysel o humor a nezaujímajú sa o šport". On sám je však iný: "Ja sa zaujímam o šport a nechýba mi zmysel pre humor." Šéf ČSSD už vie, kto by ho mal vo funkcii vystriedať, ak by si to vyžiadali okolnosti. Jeho meno však nechce prezradiť: "Nesmierne by som mu skomplikoval život. Zbytočne by sa naňho preniesli averzie mnohých ľudí z mojej osoby."ovú klientelu a systematicky sa snaží nabúravať najsilnejšiu ľavicovú stranu," cituje z knihy server iDNES.cz. Paroubek zrejme narážal na denník Právo, ktorý vznikol na troskách komunistického denníku Rudé právo. Rozhovory s Paroubkom do knihy robili podľa iDNES.cz zabávač Jan Kraus, spisovateľ Arnošt Lustig a herec Jiří Krampol. Paroubek v knihe tvrdí, že politikom často "chýba zmysel o humor a nezaujímajú sa o šport". On sám je však iný: "Ja sa zaujímam o šport a nechýba mi zmysel pre humor." Šéf ČSSD už vie, kto by ho mal vo funkcii vystriedať, ak by si to vyžiadali okolnosti. Jeho meno však nechce prezradiť: "Nesmierne by som mu skomplikoval život. Zbytočne by sa naňho preniesli averzie mnohých ľudí z mojej osoby." Iracký novinár Muntadar az-Zajdí, ktorý sa preslávil topánkovým útokom na bývalého amerického prezidenta Georgea W. Busha, chce žiť vo Švajčiarsku. Povedal to v pondelok v rozhovore pre televíziu TSR. "Chcem sa presťahovať do Švajčiarska, pretože je to neutrálna krajina, a navyše krajina, ktorá nepodporovala okupáciu Iraku," povedal novinár. "Švajčiarsko je krajinou s veľkou demokratickou tradíciou, je príkladom pre svet," povedal az-Zajdí. Az-Zajdího prepustili minulý týždeň z irackého väzenia, kde si odsedel deväť mesiacov za hodenie topánok do amerického exprezidenta Busha. Po prepustení vyhlásil, že ho vo väzení mučili. Tridsaťročného televízneho reportéra usvedčili v marci z fyzického útoku na Busha, ktorý v decembri ešte ako prezident USA pricestoval na rozlúčkovú návštevu do Bagdadu. Az-Zajdí, ktorý pracoval pre televíznu stanicu al-Baghdádíja so sídlom v Káhire, 14. decembra na tlačovej konferencii v Bagdade hodil do Busha dve topánky a zakričal: "Toto je bozk na rozlúčku, ty pes!". Úder podrážkou patrí v arabskej kultúre medzi najhrubšie urážky. Bush sa pred topánkami uhol a neutrpel žiadne zranenie. Ako neskôr vyhlásil, pri útoku sa necítil byť "ani trochu ohrozený".
Najväčšiu dôveru majú občania Českej republiky k rozhlasu a televízii, najmenšiu k cirkvám a odborom, ukázal najnovší prieskum Centra pre výskum verejnej mienky (CVVM), ktorého výsledky zverejnili v utorok české médiá. Rozhlasu podľa prieskumu dôveruje 67 a televízii 62 percent Čechov. Nasleduje polícia, ktorej dôveruje 51 percent opýtaných. Štyridsaťdeväť percent respondentov verí zhodne tlači a súdom, po 43 percent ich vyslovilo dôveru mimovládnym organizáciám a bankám. Mimovládky však majú menší podiel tých, ktorí im neveria - 38 percent. Bankám neverí 50 percent opýtaných. Na predposlednom mieste sú s 36 percentami odbory, suverénne posledné skončili cirkvi, ktorým dôveruje len 28 percent Čechov.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Rupert Murdoch, mediálny magnát a vlastník spoločnosti News Corporation uvažuje nad predajom podielu v komerčnej bulharskej TV. Novým majiteľom by sa mala stať americká sieť Central European Media Enterprises (CME). Viaceré zdroje hovoria o tom, že CME by takýmto predajom mohol získať 55 %-ný podiel v bTV za 500 miliónov. bTV je najúspešnejšou TV stanicou v Bulharsku, pritom je na trhu iba od minulého roka.
CME je na trhu strednej a východnej Európy prítomná už 15 rokov, v Bulharsku vlastní Pro.BG and Ring.BG.
Zdroj: broadbandtvnews.com a Strategie

Pokuty naše každodenné

Pokuty naše každodenné

Za porušenie objektívnosti spravodajstva v programe O päť minút 12 z 10. mája sankcionovala dnes Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) Slovenskú televíziu (STV) upozornením. V diskusnej relácii bol jediným hosťom premiér Robert Fico. Rada preto skonštatovala, že STV porušila zákon. TASR o výsledkoch zasadnutia rady informoval riaditeľ kancelárie Ľuboš Kukliš. Hovorkyňa STV Želmíra Blašková pre TASR reagovala, že verejnoprávna televízia sa k predmetnej veci vyjadrí až po doručení rozhodnutia. Zatiaľ ho totiž nemá v písomnej podobe, čo môže trvať aj niekoľko týždňov. Ďalšiu sankciu udelili televízii JOJ, ktorá podľa rady porušila zákon pri odvysielaní príspevku Zneužívali františkáni deti? v programe Krimi noviny z 18. mája. Televíziu za to sankcionovali rovnako ako STV upozornením. Voči televízii JOJ začala rada správne konanie z dôvodu možného porušenia zákona v dvoch prípadoch - za odvysielanie príspevku Dieťa vypadlo z balkóna v programe Prvé noviny z 21. augusta a za príspevok Maťko vypadol z 5. poschodia v programe Krimi noviny, vysielaného v ten istý deň. Z dôvodu možného porušenia zákona o ochrane maloletých v prípade augustového odvysielania upútavky Pulp Fiction pred 22. hodinou začala správne konanie aj voči súkromnej televízii Markíza. Členovia rady dnes udelili licenciu na regionálne digitálne vysielanie televíznej programovej služby TV Hronka. Schválili tiež stanoviská k voľbám do orgánov samosprávnych krajov vo vysielaní. Tie rada zverejní na svojej internetovej stránke. Copyright © TASR 2009

Porušenie zákona v májovej politickej relácii Slovenskej televízie O 5 minút 12, ktoré dnes konštatovala Rada pre vysielanie a retransmisiu, moderátora diskusie Maroša Stana prekvapilo. Podľa rady v relácii, ktorej jediným hosťom bol premiér Robert Fico, nezabezpečil vyváženosť a nebol kvalifikovanou oponentúrou. „Dnešné rozhodnutie licenčnej rady som prijal s počudovaním, keďže viaceré podobné podnety v minulosti zamietla. Diskusné relácie s politikmi moderujem už šesť rokov a preto som zvedavý na konkrétne argumenty rady, rovnako na vysvetlenie, ako sa posudzuje dostatočná miera oponentúry jednému hosťovi," uviedol pre agentúru SITA. Podľa Stana bola relácia pripravená štandardne. "Uvedomujem si však, že účasť predsedu vlády v diskusnej relácii ktoréhokoľvek média vyvoláva veľké emócie," podotkol. Ako dodal, s veľkým záujmom bude sledovať ďalšie rozhodnutia rady o podaniach na televízne aj rozhlasové diskusné relácie, kde moderátor diskutuje s jedným hosťom.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Jak s Radimem ?

Jak s Radimem ?
Podľa niektorých informácií Radim Hreha asi 1. októbra nastúpi na post generálneho riaditeľa Českej tlačovej kancelárie (ČTK) Absurdné rozhodnutie Rady ČTK o zrušení uznesenia z 20. augusta, ktorým za víťaza výberového konania na post tejto tlačovej agentúry určila Radima Hrehu bude asi tiež zrušené. Osobne si myslím , že Radim mal radšej zobrať pozíciu rentiéra, pretože by z ČTK vytĺkol veľa peňazí.
Takto to bude Radim versus zvyšok sveta...

RADA STV

RADA STV
Riadne zasadnutie Rady Slovenskej televízie sa uskutoční dňa 23. septembra 2009 o 10.00 hodine v zasadačke na VIII. poschodí BTP, Mlynská dolina, Bratislava.

Návrh programu:
1.Kontrola plnenia uznesení Rady STV ; 2. Informácia o činnosti DK STV ; 3. Informácia o úpravách návrhu Zmluvy o obsahoch, cieľoch a zabezpečení služieb verejnosti v oblasti televízneho vysielania a jej prvého dodatku ; 4. Súhrnná správa o stave spravodajstva STV po stránke personálnej, organizačnej, technickej, vrátane ďalšieho návrhu systémového riešenia ; 5. Východiská rozpočtu a programového konceptu STV na rok 2010 ; 6. Problematika výroby dabingu a návrh koncepcie výroby dabingu STV v budúcom období ; 7. Hodnotenie činnosti GR STV (uznesenie č. 59/2008) ; 8. Informácia o verejných obstarávaniach; 9. Sťažnosti, podnety a iná korešpondencia ; 10. Rôzne; 11. Informácia o zmluvách nad 6 640 EUR.

21. 9. 2009

STV NEWS

STV NEWS
Jednu z piatich hlavných cien na 11. ročníku Medzinárodného festivalu televíznych a rozhlasových programov pre národnostné menšiny Môj rodný kraj, ktorý vyvrcholil uplynulý víkend v stredisku Zlatá hora neďaleko Mukačeva na Ukrajine, získala aj Slovenská televízia za Národnostný magazín rusínsky 5/09 od tvorcov z TŠ STV Košice (vysielaný na Dvojke 3. 3. 2009). Členov poroty zaujali príspevky 20 rokov pesničky Krjačok ľalijovij a Profil bájkara Jozefa Kudzeja z Ňagova, ktoré pripravili Jaroslava Sisáková, Valéria Furješová a Ladislav Csiky. Ocenenie získala aj relácia Orientácie autora a režiséra Vladimíra Semana, v ktorej boli príspevky Cirkev na Ukrajine a Novinárova spoveď (vysielaná na Dvojke 18. 1. 2009). Medzi 62 súťažnými príspevkami boli tiež Národnostné správy a reportáž Jeden deň s farárom Petrom Navrátilom z Osadného z Regionálneho denníka STV.
Druhé miesto v súťaži dokumentov na 13. ročníku Medzinárodného festivalu televíznych filmov a programov Zolotoj buben v Chanty-Mansijsku na ruskej Sibíri získal dokumentárny film režiséra Františka Palondera Môj otec Gulag. Môj otec Gulag bol nakrútený vlani v slovensko-ruskej koprodukcii, jedným z koproducentov bola aj Slovenská televízia. Festival sa sústreďuje najmä na diela s historicko-náučným a etnografickým obsahom. Ústredná téma aktuálneho ročníka, na ktorý bolo prihlásených viac ako 300 titulov, bola Človek v čase. Slovenský súťažný príspevok, ktorý v najsilnejšie obsadenej kategórii oslovil medzinárodnú porotu aj divákov, je príbehom 57-ročného Jána Antala z Kežmarku. Narodil sa v sibírskom tábore Elgen nespravodlivo odsúdenej matke Irene Kawashovej. So svojou dcérou po rokoch pátra po svojom otcovi i tajomstve raného detstva. Keďže sa po uvedení filmu v STV v novembri 2008 prihlásili diváci s novými informáciami o Jánovom otcovi, tvorcovia budú v nakrúcaní príbehu pokračovať.Viac o filme Môj otec Gulag (( http://www.stv.sk/stv/press/cena-za-dokumentarny-film-moj-otec-gulag- z-festivalu-jeden-svet/ Ďalší z koprodukčných projektov STV, film režiséra Jiřího Chlumského Nedodržaný sľub, sa bude uchádzať o priazeň Americkej akadémie filmových umení a vied a sošku Oscara v kategórii cudzojazyčný film. Rozhodla o tom v hlasovaní Slovenská filmová a televízna akadémia. Tá posudzovala aj ďalšie projekty, v ktorých bola STV koproducentom: Ako sa varia dejiny (réžia Peter Kerekes), Cinka panna (réžia Dušan Rapoš), Posledná maringotka (réžia Peter Beňovský), Nebo, peklo... zem (réžia Laura Siváková), Osadné (réžia Marek Škop), Ženy môjho muža (réžia Ivan Vojnár). Nedodržaný sľub je skutočným príbehom židovského chlapca Martina Friedmanna – Petráška z Bánoviec nad Bebravou, na pozadí ktorého sa odvíjajú politicko-spoločenské zmeny vo vojnovom Slovensku a povojnovom Československu.Viac o filme Nedodržaný sľub (( http://www.stv.sk/stv/press/mimoriadny-uspech-filmu-nedodrzany-slub-n a-festivale-v-los-angeles/

Od Panny Marie Sedmibolestné teplota rychleji poklesne

Od Panny Marie Sedmibolestné
teplota rychleji poklesne

Jednotka jemne klesla, Dvojka stúpla ,ale predbehla ju JOJ Plus, Trojka klesla.

JOJ stúpla, JOJ Plus takisto stúpla.

Markíza klesla . TV Doma takisto.

TA 3 opäť a opäť klesá.

Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ stúpol na desivých 8,82 % .

Markíza - 30,94 %

TV DOMA - 1,80 %

Jednotka - 14.46 %

Dvojka - 3,13 %

Trojka - 1,36 %

TV JOJ – 20,94 %

JOJ PLUS- 3,17 %

TA 3 - 1,48 %

61st Primetime Emmy® Awards

61st Primetime Emmy® Awards
Šesťdesiate prvé udeľovanie cien Akadémie televíznych umení a vied skončilo podľa očakávaní triumfom seriálov Mad Men (2007) a 30 Rock (2006). Oba svojimi víťazstvami v kategóriách Najlepší dramatický seriál a Najlepší komediálny seriál zopakovali svoje úspechy zo septembra 2008. Večer, ktorý divákov a diváčky postupne previedol všetkými televíznymi žánrami, odštartoval oceňovaním komediálnych seriálov. Ceny Emmy v hlavných hereckých kategóriách komediálnych seriálov si odniesli Toni Collete (United States of Tara) a Alec Baldwin (30 Rock). Za herecké výkony v hlavných úlohách dramatických seriálov akademici ocenili Glenn Close (Damages - V ohrození života) a Bryana Cranstona (Breaking Bad). Najlepším televíznym filmom sa stala snímka Grey Gardens, ktorú televízni akademici ocenili troma cenami Emmy a v kategórii Najlepší miniseriál zvíťazila rovnako trojnásobne ocenená Little Dorrit. Cenu v kategórii Najlepšia súťažná reality šou si odniesli tvorcovia Amazing Race. Moderátor večera, herec Neil Patrick Harris divákov a diváčky zoznámil aj so zákulisím šou. Mohli vidieť napríklad komentátora, ktorý im počas prenosu v skratke predstavuje víťazov a víťazky, a nahliadli aj na tlačovú konferenciu s Jonom Cryerom, ktorý si odniesol Emmy za vedľajšiu úlohu v seriáli Dva a pol chlapa (2003).
Prehľad víťazov 61. ročníka Primetime Emmy Awards:
Najlepší dramatický seriál: Mad Men Najlepší komediálny seriál: 30 Rock ; Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe komediálneho seriálu: Kristin Chenoweth (Pushing Daisies) ; Scenár komediálneho seriálu: Matt Hubbard (30 Rock - Reunion); Najlepší herec vo vedľajšej úlohe komediálneho seriálu: Jon Cryer (Dva a pol chlapa) ;Najlepšia herečka v hlavnej úlohe komediálneho seriálu: Toni Collette (United States of Tara) ; Réžia komediálneho seriálu: Jeff Blitz (The Office - Stress Relief) ; Najlepší herec v hlavnej úlohe komediálneho seriálu: Alec Baldwin (30 Rock) ; Najlepší moderátor reality šou alebo súťažného programu: Jeff Probst (Kto prežije) ; Najlepšia súťažná reality šou: The Amazing Race; Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe minisérie alebo televízneho filmu: Shoreh Aghdashloo (Saddám: Vzostup a pád) ; Najlepší herec vo vedľajšej úlohe minisérie alebo televízneho filmu: Ken Howard (Grey Gardens) ; Najlepší herec v hlavnej úlohe minisérie alebo televízneho filmu: Brendan Gleeson (Into the Storm); Scenár miniseriálu, televízneho filmu alebo dramatického špeciálu: Andrew Davies (Little Dorrit) ; Réžia miniseriálu, televízneho filmu alebo dramatického špeciálu: Dearbhla Walsh (Little Dorrit – Part 1); Najlepšia herečka v hlavnej úlohe minisérie alebo televízneho filmu: Jessica Lange (Grey Gardens); Najlepší televízny film: Grey Gardens ; Najlepší miniseriál: Little Dorrit Réžia varietného, hudobného alebo zábavného programu: Bruce Gowers (The American Idol) ; Scenár varietného, hudobného alebo zábavného programu: tím scenáristov The Daily Show with Jon Stewart ; Najlepšia pôvodná hudba a text: tím autorov za otváracie hudobné číslo 81. udeľovania Cien americkej filmovej Akadémie v podaní Hugha Jackmana ; Najlepší varietný, hudobný alebo zábavný program: The Daily Show with Jon Stewart; Najlepší herec vo vedľajšej úlohe dramatického seriálu: Michael Emerson (Nezvestní) ; Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe dramatického seriálu: Cherry Jones (24) ; Réžia dramatického seriálu: Rod Holcomb (Pohotovosť - And In The End) ; Scenár dramatického seriálu: Kater Gordon a Matthew Weiner (Mad Men - Meditation In An Emergency) ; Najlepšia herečka v hlavnej úlohe dramatického seriálu: Glenn Close (Damages - V ohrození života); Najlepší herec v hlavnej úlohe dramatického seriálu: Bryan Cranston (Breaking Bad)