DALITO!

18. 9. 2009

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Disney Channel Slovensko sa zameria na dve rozdielne vekové kategórie: deti vo veku 2 až 5 rokov a deti vo veku 6 až 14 rokov a ich rodiny. Spoločnosť Walt Disney oznámila, že Disney Channel, vedúca svetová značka televízneho vysielania pre deti odštartuje vysielanie na Slovensku dňa 19. septembra 2009. Divákom ponúkne bohatú zmes programov. Kanál sa predstaví s “Hannah Montana,” pôvodným hraným seriálom o školáčke Miley Stewart (Miley Cyrus), ktorá potajme vedie dvojitý život ako svetoznáma popová hviezda Hannah Montana. Medzinárodná senzácia, ktorá mala premiéru v marci 2006, sa štvrťročne teší obľube vyše 200 miliónov nových divákov na celom svete.*) Pri uvedení nového kanála nesmie samozrejme chýbať ani jednotka medzi animovanými seriálmi z produkcie Disney “Finias a Ferb” a premiéra “JONAS”, kde sa predstavia viacnásobne ocenení umelci Jonas Brothers. Navyše bude Disney Channel domovskou stanicou pre pôvodné filmy vrátane celosvetových hitov “High School Musical (Muzikál zo strednej školy)”, “Rocktábor” a “Princess Protection Programme (Program na ochranu princezien).” Kanál bude ďalej každodenne uvádzať programový blok Playhouse Disney s pestrou škálou zábavných a vzdelávacích programov pre predškolákov vrátane celosvetových hitov “Klubovňa Mickeyho Mousa” a “Majster Manny.” Maciej Bral, viceprezident a generálny riaditeľ spoločnosti Disney Channels pre strednú a východnú Európu, Južnú Afriku a Blízky východ uviedol: „Naše programy sú univerzálne príťažlivé pre deti a celú rodinu kdekoľvek na svete a som veľmi rád, že diváci na Slovensku teraz môžu na Disney kanále sledovať jedinečnú kombináciu animovaných, hraných a pôvodných filmov.” Disney Channel celosvetovo predstavuje najúspešnejšie portfólio programov pre deti so svojimi 98 kanálmi a/alebo pridruženými kanálmi dostupnými v 167 krajinách a v 32 jazykoch. Začiatkom roku 2010 bude Disney Channel a Disney XD sledovať 13 miliónov domácností v celom regióne strednej a východnej Európy. V roku 2008 sa Disney Channel umiestnil ako jednotka medzi detskými kanálmi v 17 krajinách a oblastiach. Nové vymoženosti Disney Channel sa rýchlo šíria na nové trhy na celom svete, čo zohráva kľúčovú úlohu pri uvádzaní značky Disney pre nových spotrebiteľov. *) Na základe výpočtov podľa amerických ratingov v 4. štvrťroku 2008.

Prieskum MEDIAN SK

Prieskum MEDIAN SK
Najpočúvanejším rádiom je Rádio Expres. Vyplýva to z prieskumu, ktorý spoločnosť MEDIAN SK uskutočnila od 25. mája do 16. augusta na vzorke 3 361 respondentov, občanov SR vo veku 14 až 79 rokov. Prieskum monitoroval 44 rozhlasových staníc. Vyplýva to z tlačovej správy, o ktorej agentúru SITA informovala Linda Kleinertová zo spoločnosti MEDIAN SK. Z údajov o "včerajšej počúvanosti" vyplýva celková počúvanosť 76,2 percenta. Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou bolo Rádio Expres s 22,2%, za ním nasledovali prvý okruh verejnoprávneho Slovenského rozhlasu (SRo) Rádio Slovensko (18,1%) a súkromné Fun rádio (15,9%). S 8,4 percenta sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné melódie a piatu priečku obsadila rozhlasová sieť RADIONET total s počúvanosťou 7,9 percenta. Na šiestom mieste je Rádio Regina so 6,6% a siedma priečka patrí Rádiu Okey (5,9%). Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval minulý týždeň“ predstavovala 94,8%. Poradie najpočúvanejších rádií otvára Rádio Expres (37,2%) nasledované Rádiom Slovensko (29,7%) a Fun rádiom (27,9%). S 18,9% sa na štvrtom mieste umiestnila rozhlasová sieť RADIONET total a piatu priečku obsadili Jemné melódie so 17%. Na šiestom mieste je Rádio Regina s 12,5% a siedma priečka patrí Rádiu Okey s 12 %. V júni až auguste 2009 mala najväčší podiel na trhu (share) rozhlasová stanica Rádio Expres (25,2%), Fun rádio malo 17,3% podiel a Rádio Slovensko 17,2% podiel. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné melódie s 8,7% a na piatom rozhlasová sieť RADIONET total so 7,9% podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina so 6,9% a siedme Rádio Viva s 5,6%. Ostatné rozhlasové stanice majú spolu podiel 11,1% z trhu.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

" Slovenská národná strana rozbije okno, potom sa skryje za plot a spoza plota na mňa kričí: "Robo, nejako pomaly ti to zasklievanie toho okna ide."

Robert Fico

STV NEWS

STV NEWS
Na neurčito odročila včera sudkyňa Okresného súdu Bratislava I civilné pojednávanie v spore na ochranu osobnosti, v rámci ktorého žaluje exminister zdravotníctva Rudolf Zajac verejnoprávnu STV.Dôvodom odročenia bolo, že súd sa musí oboznámiť s novými, dnes predloženými dôkazmi. Naposledy sa v tejto veci konalo 28. mája tohto roku, kedy išlo o prvé pojednávanie v tejto kauze, v rámci ktorej žalobca Zajac požaduje od televízie ospravedlnenie a nemajetkovú ujmu vo výške 0,66 eura (20 Sk). Na dnešné pojednávanie sa dostavili a vypovedali dvaja svedkovia - redaktor STV a autor reportáže, ktorá je predmetom sporu, a prezident Slovenskej lekárskej komory Milan Dragula. Zajaca dnes zastupuje jeho advokát. Ako uviedol na úvod svojej výpovede novinár STV, mimo tohto sporu bol zase on nútený podať žalobu na Okresnom súde vo Zvolene vo februári 2008 na exministra za nepravdivé výroky na jeho osobu, keď ho mimo iného Zajac označoval za "skorumpovaného novinára". Pri spracovaní reportáže, ktorá je predmetom dnešného sporu, vychádzal z informácií v obchodnom registri, registri neziskových organizácií a všeobecne známych informácií z vtedajšieho diania v slovenskom parlamente, čo sa týka napríklad prestupu poslancov vtedajšej opozície a podobne. Podľa jeho názoru sa exminister odmietol vyjadriť počas spracovania reportáže k predmetným veciam. Na májové pojednávanie sa okrem bývalého ministra zdravotníctva dostavili aj právni zástupcovia oboch strán. Právny zástupca televízie nevylúčil na úvod procesu, že by došlo k mimosúdnej dohode. Na strane druhej právny zástupca Zajaca trvá na žalobe. "Za dva roky vedenie televízie neprejavilo záujem rokovať o mimosúdnej dohode. Trvám na žalobe. Výroky, ktoré odzneli, sú nepravdivé," uviedol vtedy okrem iného exminister a dodal, že transformácia zdravotníctva prebiehala podľa príslušného zákona. Podstatou sporu je reportáž, ktorú odvysielala STV 22. mája 2007 v relácii Reportéri pod názvom Trafikanti. Z nej malo vyznieť, že exminister údajne "rozdával nemocnice ako trafiky". Konkrétne v relácii odznelo, že "Zajacov model transformácie je tunelovanie, tichá privatizácia a rozkrádanie majetku" a "mnohí dostávali od Zajaca trafiky". Exminister dodáva v rámci žaloby aj skutočnosť, že nemal možnosť v relácii vyjadriť sa. "Obsah reportáže bol nepravdivý a skresľujúci, založený na domnienkach a zasiahol do osobnostných práv navrhovateľa," uvádza sa mimo iného v žalobe. Okrem spomínaných 0,66 eura požaduje Zajac aj ospravedlnenie uverejnené 15 dní od vynesenia a právoplatnosti rozsudku v rovnakej relácii Reportéri bezprostredne po jej začiatku. Podľa právneho zástupcu televízie bola však reportáž "objektívna a vyvážená". V máji navrhol vypočuť spomínaného prezidenta Slovenskej lekárskej komory Milana Dragulu a právnu zástupkyňu nemocnice v Trebišove. Okrem toho navrhol doplniť dokazovanie výsluchom autora reportáže. Žalobca na strane druhej nemal nové návrhy na dokazovanie.

Copyright © TASR 2009

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Komplexnou správou o organizácii a vysielaní programovej služby Rádia Patria (národnostno-etnického vysielania) verejnoprávneho rozhlasu sa v prvej časti včerajšieho zasadnutia zaoberala Rozhlasová rada (RoRa). Podstatnú časť rozpravy následne venovala rada maďarskému vysielaniu, jeho obsahu aj personálnemu zabezpečeniu. Podľa predsedu Igora Galla chýba rade predovšetkým spätná väzba vysielania, hlavne vo vysielaní v maďarskom a rómskom jazyku, na čo aj upozornil manažment Slovenského rozhlasu. V prijatom uznesení rada konštatovala, že realizované opatrenie zo strany vedenia súvisiace so šírením vysielania Rádia Patria na stredných vlnách boli jednou z príčin poklesu počúvanosti. Zároveň rada odporučila prehodnotiť hudobný formát maďarského vysielania a vytvoriť nezávislý mechanizmus spätnej väzby na vysielanie SRo v inom ako slovenskom jazyku za účelom ich kontroly a rozvoja, v súvislosti s tým požaduje rada aj dôsledné dodržiavanie ustanovení zákona o štátnom jazyku v oblasti uvádzania geografických názvov v maďarskom vysielaní Rádia Patria.

Copyright © TASR 2009

STV NEWS

STV NEWS
Slovenská televízia odmieta a ohradzuje sa proti výrokom predsedu strany SDKÚ-DS Mikuláša Dzurindu, ktoré odzneli v médiách, na adresu Slovenskej televízie, v ktorých ju napadol, že do svojich diskusií v posledných troch rokoch pozýva predsedu vlády a Smeru-SD Róberta Fica bez opozície, väčšinou samého a že si doslova „sprivatizoval“ STV. Slovenská televízia vysiela vyvážene, pluralitne, ctí zásady demokracie, ale aj práva občanov na informácie a dodržiava zákony. Účasť premiéra v diskusných reláciách bola vždy opodstatnená, nakoľko predseda vlády ako jeden z troch najvyšších ústavných činiteľov informoval o závažných témach a výsledkoch medzištátnych rokovaní. Akékoľvek snahy o podsúvanie iných dôvodov preto považujeme za nenáležité a neopodstatnené.

17. 9. 2009

OSCAR SLOVAKIA

OSCAR SLOVAKIA

Slovenským kandidátom na najprestížnejšie filmové ocenenie Oscar v kategórii Najlepší cudzojazyčný film sa stala snímka režiséra Jiřího Chlumského Nedodržaný sľub. Ako pre agentúru SITA potvrdila výkonná viceprezidentka Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) Zuzana Mistríková, film získal 61,4 percenta hlasov. Na hlasovaní sa zúčastnilo 70 členov SFTA z celkového počtu 118, vďaka čomu prezídium SFTA na dnešnom zasadnutí konštatovalo, že sa zapojilo viac ako 50 percent členov a preto je hlasovanie členskej základne platné a definitívne. Zároveň sa prezídium zaoberalo listom producentov filmu Jánošík - Pravdivá história, ktorí ho požiadali prehodnotiť nezaradenie tohto filmu do hlasovania SFTA. "Prezídium opätovne preštudovalo všetky relevantné podklady, vrátane priamych konzultácií s kanceláriou americkej Akadémie filmových umení a vied a konštatovalo, že do hlasovania boli zaradené všetky filmy, ktorých producenti potvrdili SFTA, že ich film spĺňa pravidlá Akadémie. Producenti filmu Jánošík - Pravdivá história napriek výzve SFTA nepotvrdili, že film požadované kritériá za Slovensko spĺňa, vo svojom liste prezídiu sa však domnievajú, že o filme možno hlasovať v obidvoch krajinách. SFTA nevytvára kritériá pre cenu Akadémie, naopak, prihlasuje Slovensko do súťaže, ktorá má svoje pravidlá stanovené. Akadémia pre potreby SFTA konštatovala, že tvorivá kontrola prihlasujúcej krajiny na filme je pre nich relevantná a jej nepreukázanie je dôvodom na nezaradenie filmu do ich výberu. Zostavenie hlasovacieho lístku zodpovedalo pravidlám Akadémie pre rok 2009," uviedla Mistríková. Na zozname filmov, z ktorých si členovia SFTA vyberali, boli snímky Posledná maringotka, Ako sa varia dejiny, Osadné, Cinka panna, Malé oslavy, Ženy môjho muža, Nedodržaný sľub, Pokoj v duši, Nebo, peklo... zem a BRATISLAVAfilm. Nominácie v kategórii Najlepší cudzojazyčný film vyhlási Akadémia 2. februára 2010. O Oscara bude bojovať pätica nominovaných filmov. Odovzdávanie najprestížnejších filmových cien je naplánované na 7. marca 2010. © 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

HUMUS

HUMUS
Premiér Robert Fico si myslí, že jeho meno sa už v tlači používa ako spojka medzi slovami, noviny sa na ňom „odbavujú“ permanentne. Pre to, čo robí bulvárna tlač v poslednom období chce sprísniť tlačový zákon. "Praktiky slovenskej tlače a osobitne bulváru prekračujú hranice etiky a normálneho správania,“ uviedol na tlačovej besede Fico. Preto pripraví jeho zmenu, i keď nevie, či napokon bude schválená. Chce predovšetkým skrátiť zákonnú lehotu, v ktorej musia noviny uverejniť odpoveď zo súčasných troch dní na dva dni a počas predvolebnej kampane na jeden deň. Ďalej chce, aby sa pokuty za neuverejnenie odpovede neriešili súdnou cestou, ale automaticky pri nedodržaní tohto opatrenia. Fico si naštuduje aj nález Ústavného súdu SR, ktorý riešil možnosť skrátenia lehôt v prípade súdnych žalôb na ochranu osobnosti. Premiéra nahnevali najmä dva novinové príspevky. Jeden z nich sa týka štúdia jeho syna na súkromnom osemročnom gymnáziu s vyučovaním angličtiny, kde autor tvrdil, že sa za štúdium platí približne 900 € mesačne. Fico tvrdí, že on platí 89 €. Na novinársku otázku, prečo to tvrdí, keď škola na internetovej stránke uvádza, že mesačný poplatok za štúdium je 890 €, odpovedal, že on má zmluvu na sumu, ktorú povedal a s takou vysokou by nesúhlasil. Druhý materiál sa týkal jeho mamy, o ktorej noviny písali, že sa zúčastnila na slávnostnej večeri, keď podľa Fica bola hospitalizovaná v nemocnici. "Toto je už humus," konštatoval Fico, a autorku označil novinárskou ťapou. Fico tvrdí, že novinári sa mu najnovšie hrabú aj v odpadkovom koši, aby zistili, "či jedol tresku, alebo pil víno“. Všade na neho striehnu a majú dokonca pokyny, aby ho nafotili aj pri prechádzkach so psom, či po ňom uprace. Fico povedal, že doteraz súdne žaloby na noviny vyhrával a mieni v tom aj pokračovať. Kritika sa týka len tlače, elektronické média sú podľa neho v pohode. Tie však vyzýva, aby neuverejňovali upútavky na bulvárnu tlač, lebo sa bude brániť aj proti tomu. Podľa oficiálnej internetovej adresy školy Forel International School je mesačný poplatok za štúdium na osemročnom gymnáziu 890 eur. Poplatky sú na: http://www.forel.sk/sk/school/poplatky-a-stipendia.html.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

HREHA OUT !

HREHA OUT !
Rada Českej tlačovej kancelárie (ČTK) dnes nečakane zrušila svoje uznesenie z 20. augusta, ktorým za víťaza výberového konania na post generálneho riaditeľa tejto tlačovej agentúry určila Radima Hrehu. Pre TASR to povedala predsedníčka rady Pavla Valčáková. Bývalý riaditeľ STV, 56-ročný Hreha, mal na post generálneho riaditeľa nastúpiť 1. októbra, k čomu už však nedôjde. ČTK až do začiatku júna 2011 povedie doterajší riaditeľ Milan Stibral. Ten pritom ČTK vedie už od roku 1993 a rezignoval preto, lebo chcel odísť do dôchodku. Pôvodný šesťročný mandát Stibrala mal trvať práve do leta 2011. Rada ČTK sa dnes pôvodne zišla, aby prerokovala výhrady Odborového zväzu Media proti zvoleniu Hrehu, ktorý podľa českých odborárov má za sebou neúspešné pôsobenie v Českej televízii aj v STV, a údajne aj politické konexie a napojenie na lobistické skupiny. Časť výhrad OZ Media však kategoricky odmietla odborová organizácia STV a označila Hrehu za človeka, ktorý vniesol do STV systém, poriadok a aj lepšie hospodárenie. Podľa šéfky Rady ČTK Pavly Valčákovej však za revokáciou uznesenia z augusta nestoja výhrady odborárov proti Hrehovi, ale rozhodnutie doterajšieho riaditeľa agentúry vziať svoju rezignáciu späť, respektíve zistenie, že jeho rezignácia je neplatná. Bola totiž doručená iba Rade ČTK, ale nie zamestnávateľovi. Za uznesenie, ktorým sa ruší voľba Radima Hrehu, a de facto dochádza k opätovnému inštalovaniu Milana Stibrala, dnes hlasovalo šesť zo siedmich členov rady. Tento orgán vychádzal z právnej expertízy, ktorá konštatovala, že ak je rezignácia Stibrala neplatná, neplatné sú aj všetky ďalšie kroky, ktoré po nej nasledovali. Pred necelým mesiacom dostal Hreha od členov Rady ČTK štyri hlasy. Zvyšné tri hlasy dostal favorit voľby - námestník generálneho riaditeľa ČTK Jiří Majstr. Ďalší traja kandidáti nedostali žiadne hlasy. Pán inžinier Radim Hreha má v médiách značné skúsenosti, predovšetkým ako manažér, a to asi tiež zapôsobilo, že dostal o jeden hlas viac, povedala vtedy šéfka rady pre TASR s tým, že Hreha chce ČTK ďalej modernizovať a orientovať na nové technológie. Výsledok voľby pred mesiacom mnohých v ČTK zaskočil, nevynímajúc samotného riaditeľa Stibrala. V kuloároch tlačovej agentúry to krátko po hlasovaní rady komentoval slovami, že je to veľké prekvapenie. ČTK zamestnáva 365 ľudí a na českom trhu je dominantnou tlačovou agentúrou. Denne vydáva asi 700 textových správ, okolo 400 fotografií, 50 zvukových záznamov a desať videopríspevkov. Tržby ČTK boli vlani na úrovni 331 miliónov Kč (13 mln. eur) a zisk po zdanení 18,4 milióna Kč (vyše 700.000 eur). Rozhodnutie Rady Českej tlačovej kancelárie Hrehu zaskočilo. Postu šéfa tejto tlačovej agentúry sa mal ujať už o dva týždne 1. októbra. Bez komentára. Nekomentujem. Do chvíle, kým nedostanem písomné stanovisko rady, reagoval bývalý šéf STV Hreha pre TASR. Neskôr však dodal, že zvažuje riešenie situácie právnou cestou.

Copyright © TASR 2009

SSN NEWS

SSN NEWS
Ak nie sú s tlačovým zákonom spokojní novinári, nemôžu byť spokojní ani občania a teda ani politici, tvrdí Slovenský syndikát novinárov (SSN). Syndikát víta snahu premiéra otvoriť tlačový zákon, s ktorým SSN v súčasnom znení nie je spokojný. "Súčasný tlačový zákon neochraňuje novinársku profesiu ani tak ako starý zákon," upozorňuje. Podľa syndikátu osobitne chýba definícia cenzúry. Uvádza sa to vo vyhlásení syndikátu, o ktorom agentúru SITA informoval podpredseda SSN Ľuboš Kasala. Profesijná organizácia novinárov reaguje na dnešnú tlačovú besedu premiéra Roberta Fica, na ktorej avizoval možné sprísnenie tlačového zákona. "SSN si váži, že predseda vlády chce s novinármi diskutovať, vyjadril to na aprílovom stretnutí s generálnym tajomníkom Svetovej federácie novinárov (IFJ) Aidanom Whitom," konštatuje syndikát, ktorý si zároveň uvedomuje, že občania Slovenska majú právo na kvalitné a pravdivé informácie. Predseda vlády R. Fico chce predovšetkým skrátiť zákonnú lehotu, v ktorej musia noviny uverejniť odpoveď zo súčasných troch dní na dva dni a počas predvolebnej kampane na jeden deň. Ďalej chce, aby sa pokuty za neuverejnenie odpovede neriešili súdnou cestou, ale automaticky pri nedodržaní tohto opatrenia. Okrem možných úprav tlačového zákona Fico avizoval, že si naštuduje aj nález Ústavného súdu SR, ktorý riešil možnosť skrátenia lehôt v prípade súdnych žalôb na ochranu osobnosti. Premiér chce sprísniť tlačový zákon pre správanie sa bulvárnej tlače. Konkrétne z najnovších medializovaných informácií premiérovi prekážajú najmä dva novinové príspevky. Jeden z nich sa týka štúdia jeho syna na súkromnom osemročnom gymnáziu s vyučovaním angličtiny, kde autor tvrdil, že sa za štúdium platí približne 900 € mesačne. Fico tvrdí, že on platí 89 €. Na novinársku otázku, prečo to tvrdí, keď škola na internetovej stránke uvádza mesačný poplatok za štúdium 890 €, odpovedal, že on má zmluvu na sumu, ktorú povedal a s takou vysokou by nesúhlasil. Druhý materiál sa týkal jeho mamy, o ktorej noviny písali, že sa zúčastnila na slávnostnej večeri, keď podľa Fica bola hospitalizovaná.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

To je TV !

To je TV !

16. 9. 2009

TOP OF THE POPS

TOP OF THE POPS
1 .Česko Slovenská SuperStar- Markíza - 20.5 %, 47.1% ; 2. *TELEVÍZNE NOVINY -Markíza ; 3. Česko Slovenská SuperStar- Markíza ; 4. Ordinácia v ružovej záhrade III. -Markíza ; 5. Ordinácia v ružovej záhrade III.- Markíza ; 6 . Kvalifikácia na MS vo futbale 2010: Severné Írsko-Slovensko II.polčas -Jednotka ; 7. Ordinácia v ružovej záhrade III. -Markíza ; 8. *Počasie -Markíza ;9. Modré z neba – Markíza; 10. *DNES -Markíza ; 11.Ordinácia v ružovej záhrade III. -Markíza ; 12.*NOVINY TV JOJ -TV JOJ ; 13. *ŠPORT- TV JOJ ; 14. *Športové noviny -Markíza ; 15. Smotánka- Markíza ; 16. Aj múdry schybí- Markíza ; 17. Paľba -Markíza ;18. Dnes zomrieš!- Markíza ; 19. *NAJLEPŠIE POČASIE- TV JOJ ; 20.Dlhý víkend -Markíza

Pozn.Pri reláciách opakujúcich sa každý deň (spravodajstvo, šport, sitcom a pod.) je uvedená relácia s najvyššou hodnotou ratingu za celý týždeň ; © Výskum programu STV

15. 9. 2009

Zomrel Patrick Swayze

Zomrel Patrick Swayze
Patrick Swayze zomrel vo veku 57 rokov. Herec, ktorý bojoval s rakovinou pankreasu, skonal v pondelok v Los Angeles. Jeho rodina bola v tom čase s ním. "Patrick Swayze dnes skonal v pokoji v kruhu svojej rodiny po tom, čo posledných 20 mesiacov bojoval s chorobou," uvádza sa v oficiálnom vyhlásení bez ďalších detailov. Patrickovi Swayzemu diagnostikovali rakovinu pankreasu začiatkom roka 2008. Ako povedal v rozhovore pre televíziu ABC, pôvodne chcel chorobu udržať v tajnosti. Keď však bulvárne médiá prišli s informáciami, že mu zostáva päť týždňov života, prehovoril o svojom zdravotnom stave, aby ochránil priateľov a rodinu. Napriek ochoreniu neprestával pracovať. Spolu s manželkou Lisou Niemi pracoval na autobiografii. Jeho poslednou hereckou úlohou bola postava Charlesa Barkera, hlavného hrdinu v seriáli z policajného prostredia The Beast (2009). Patrick Swayze debutoval v roku 1979 ako Ace v komédii Skatetown, U.S.A. Najviac ho preslávilo stvárnenie tanečného inštruktora Johnnyho Castlea vo filme Hriešny tanec (1987). Pre film napísal aj úspešnú pieseň She's Like the Wind. Neskôr si po boku Whoopi Goldberg a Demi Moore zahral v snímke Duch (1990), čo mu prinieslo druhú nomináciu na Zlatý Glóbus. V roku 1991 sa po boku Keanu Reevesa objavil v akčnej snímke Bod zlomu (1991). V deväťdesiatych rokoch patril medzi pomerne obsadzovaných a obľúbených hercov. Časopis People ho v roku 1991 zaradil do päťdesiatky najpríťažlivejších ľudí sveta.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

14. 9. 2009

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Poľský parlament v piatok neprehlasoval prezidentské vetovanie vládneho mediálneho zákona, ktorý mal reformovať verejnoprávne médiá. Návrh zákona počítal aj s tým, že zbaví funkcie bývalého neonacistu, ktorý teraz šéfuje verejnoprávnej televízii TVP. Vládnuca stredopravá koalícia, ktorej chýba potrebná dvojtretinová väčšina v 460-člennom Sejme, nedokázala presvedčiť opozičný Zväz demokratickej ľavice (SLD), aby spoločne prehlasovali veto prezidenta Lecha Kaczynského. V prípade prijatia zákona by došlo k zrušeniu licencií pre verejnoprávnu televíziu a rozhlas, čím by sa pripravila pôda k digitálnemu vysielaniu týchto médií. Po odobratí licencie by vláda mohla odvolať z funkcie šéfa TVP Pjotra Farfala (31), ktorý kedysi viedol neonacistický časopis. Farfal vďačí za funkciu hlavnej opozičnej strane Právo a spravodlivosť (PiS), ktorej lídrom je expremiér Jaroslaw Kaczynski, brat prezidenta. "Stali sme sa dnes svedkom dohody, ktorá raz a navždy potvrdila verejnoprávne poplatky," konštatoval premiér Donald Tusk na tlačovej konferencii po, pre neho neúspešnom, hlasovaní. "Spojenie PiS a SLD, ktoré sa zdalo nemožné, sa stalo skutočnosťou, pretože tieto dve strany sa zhodli na rozdelení výhod, ktoré prináša vplyv v TVP. Je to od oboch strán nehanebnosť," vyhlásil Tusk. Išlo už o druhý pokus Tuskovej vlády o reformu poľských štátnych médií. Predošlý pokus takisto vetoval Lech Kaczynski.

Copyright © TASR 2009

Mediálna spoločnosť CME vydala nové dlhopisy za 200 miliónov eur. Pôvodne sa počítalo so 150 miliónmi eur. Ich splatnosť je v roku 2016. Čistý výnos má slúžiť na splatenie úverov od Európskej banky pre obnovu a rozvoj (EBRD) a na spätné odkúpenie a zrušenie časti dlhopisov splatných v roku 2012. Informovala o tom hovorkyňa CME pre strednú Európu Romana Tomášová. Dlhopisy boli podľa nej upísané za 98,261 percenta nominálnej hodnoty a budú mať úrok 11,625 percenta. Predaj dlhopisov sa má ukončiť 17. septembra. "Všetko bude slúžiť na refinancovanie dlhov spoločnosti, pričom sa umožní posun splatnosti pohľadávok,“ povedala Tomášová. Podľa nej bude čistý výťažok z emisie slúžiť na splatenie úverov od EBRD v hodnote 127,5 milióna eur a na spätné odkúpenie a zrušenie časti dlhopisov splatných v roku 2012 s úrokom 8,25 percenta. Konkrétne ide o dlhopisy v hodnote 63,2 milióna eur, ktoré boli odkúpené s trojpercentným diskontom. Podľa analytika spoločnosti Atlantik Patricka Vyroubala sa CME týmto krokom podarilo úspešne refinancovať dlh a nahradiť ho dlhom s dlhšou splatnosťou. "Na druhej strane vzhľadom na súčasné podmienky na úverových trhoch a niekoľkokrát znížený rating spoločnosti bude mať nová emisia vyššie úrokové náklady. Podľa našich výpočtov by sa mali úrokové náklady zvýšiť zhruba o 20 miliónov dolárov ročne,“ povedal Vyroubal s tým, že do budúcnosti očakáva, že sa CME podarí refinancovať aj zostávajúce emisie dlhopisov, ktoré sú splatné v rokoch 2012 - 2014. CME pôsobí v siedmich krajinách strednej a východnej Európy a jej programy údajne sleduje asi 97 miliónov ľudí. Spoločnosť prevádzkuje na Slovensku televíznu stanicu Markíza.
Copyright © ČTK 2009
Polícia v Čiernej Hore v pondelok zatkla novinára za vymyslenú reportáž o sériovom vrahovi. Hrozí mu obvinenie zo šírenia paniky medzi obyvateľstvom. Dvadsaťdvaročný reportér rozhlasovej stanice Korona z pobrežného mesta Bar na juhu krajiny Dušan Vujovič minulý týždeň odvysielal reportáž o sériovom vrahovi, ktorý v meste zabíja náhodných okoloidúcich a jeho zatiaľ poslednou obeťou sa stala mladá žena. Úrady tvrdia, že si celú kauzu vymyslel. "Nič také sa v Čiernej Hore nestalo, a preto sme ho zatkli," informovala horkyňa polície.
Súd v sýrskom Damasku poslal na tri roky za mreže známeho blogera, ktorý sa špecializoval na korupciu na najvyšších miestach v štáte a na vlastnú päsť odhaľoval viaceré korupčné prípady. Podľa damaského súdu sa tým dopustil "šírenia nepravdivých informácií, ktoré ohrozujú mravy v spoločnosti". O odsúdení 31-ročného Karíma Antoina Arbadžího informovala v pondelok mimovládna Národná organizácia pre ľudské práva. Arbadžího pre jeho činnosť štátne úrady aj v minulosti pravidelne predvolávali na pohovory, prvýkrát ho zatkli v roku 2007. Za ktorý konkrétny materiál ho v nedeľu odsúdili, sa zatiaľ ľudskoprávnym aktivistom nepodarilo zistiť.
Prokuratúra v španielskej metropole Madrid v pondelok žiadala tvrdé potrestanie zástupcu šéfredaktora vplyvného pravicového denníka El Mundo. Ak sa súd stotožní s jej názorom, Antonio Rubio strávi tri roky vo väzení a ďalšie tri roky nebude môcť vykonávať novinársku profesiu za údajné "odhalenie štátneho tajomstva". Obvinenia prokuratúry v pondelok ostro odsúdil aj Medzinárodný tlačový inštitút (IPI). Kauza vypukla 31. mája 2005, kedy španielsky denník zverejnil utajené správy týkajúce sa teroristických útokov v Madride z roku 2004, ktoré unikli z prostredia tajných služieb a protiteroristických policajných jednotiek. Ich autorom mal byť informátor s krycím menom Cartagena. Ten ich bezpečnostných orgánom poskytol ešte rok pred útokmi na madridské vlakové súpravy. V článkoch sa písalo nielen o tom, že Cartagena španielske úrady pred atentátmi varoval už rok predtým, ako sa odohrali, ale poznal dokonca aj meno jedného z ich strojcov. Bol ním Rabei Osman a v roku 2006 ho súd v Taliansku za účasť na atentáte odsúdil na osem rokov. "Sme šokovaní, ako môžu byť vznesené podobné obvinenia voči žurnalistovi v Španielsku a vyzývame prokurátora, aby ich okamžite stiahol," uviedol riaditeľ IPI David Dadge. Ako dodal, snaha španielskych úradov zakázať novinárovi jeho činnosť je "jednoducho odsúdeniahodná v demokratickej krajine a členskom štáte EÚ".
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrela Alexandra Skořepová

Zomrela Alexandra Skořepová

Dnes ráno nás zastihla bolestná správa , Alexandra Skořepová, vedúca súboru LANO, ktorý je na Základnej umeleckej škole Jozefa Kresánka, pedagogička dramatickej výchovy na Katedre bábkarskej tvorby Vysokej škole múzických umení a na Konzervatóriu v Bratislave už nie je medzi nami.

Pohreb bude v pondelok 21.9. o 12.30 v krematóriu.

GRATULUJEME !

GRATULUJEME !

Slovenský herec Samuel Spišák, ktorý debutoval v snímke Nedodržaný sľub (2009), zvíťazil na medzinárodnom filmovom festivale Festróia v kategórii Najlepší herec. Šestnásťročný syn herečky Lenky Barilíkovej a režiséra Michala Spišáka uspel na kastingu, keď mal len 14 rokov. Pôvodne mal hrať hlavného hrdinu len v jeho mladosti. Napokon režiséra Jiřího Chlumského zaujal natoľko, že ho požiadal o prácu na celom filme. Soška Strieborného delfína svedčí o tom, že šlo o dobrý krok. Jedna trofej sa ušla aj Českej republike. Karel Fairaisl zvíťazil v kategórii Najlepšia kamera za prácu na snímke Hlídač č. 47 režiséra Filipa Renča. Festival Festróia sa uskutočnil v portugalskom meste Setúbal od 4. do 13. septembra. Ide o súťažnú prehliadku snímok z krajín, v ktorých ročne nakrútia menej ako 30 filmov. V roku 1993 zvíťazil v hlavnej kategórii film slovenského režiséra Juraja Jakubiska Lepšie byť bohatý a zdravý ako chudobný a chorý. V roku 2008 získal Zlatého delfína český film Jana Svěráka Vratné lahve.

© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Cinematik 2009

Cinematik 2009
Organizátori medzinárodného filmového festivalu (MFF) Cinematik v Piešťanoch oznámili dnes popoludní mená víťazov troch súťažných kategórií. Z jedenásťčlennej konkurencie v hlavnej kategórii "Meeting point Europe" porota zostavená z 15 filmových kritikov z rôznych krajín Európy rozhodla v prospech snímky "Medzi stenami" od francúzskeho režiséra Laurenta Canteta o problémoch povolania stredoškolského učiteľa. Najväčšie sympatie návštevníkov festivalu a s ním spojenú Cenu divákov získal britský film Milionár z chatrče (Slumdog Millionaire), ktorý je držiteľom ôsmich Oscarov vrátane ocenenia americkej filmovej akadémie za najlepší film. Cenu primátora Rema Cicutta si prevezme začínajúci britsky režisér Peter Strickland za snímku "Katalin Varga". Film je o znásilnenej žene, ktorá sa rozhodne páchateľovi pomstiť a dokázať mu, že sa zo svojho činu len tak ľahko nevykúpi. "Zvolil som tradičný žáner, ale vynechal som tie časti, ktoré všetci očakávajú, a zameral sa na spoznávanie tých vecí, ktoré sú vo vnútri. Ide skôr o skúmanie postavy, ako o skutočný film," uviedol dnes na tlačovej konferencii v Piešťanoch 36-ročný Strickland. Zároveň priznal, že podstatou jeho filmu nie je akcia a napätie, ale pomaly plynúci dej. "V tomto filme sme veľa pracovali so zvukom, ale nepodarilo sa nám to dotiahnuť tam, kde sme chceli. To by som chcel v ďalšom filme napraviť," uzavrel režisér. Štvrtý ročník filmového festivalu v Piešťanoch ponúkol divákom celkom 122 snímok. Nabitý sedemdňový program prilákal do mesta tisícky filmových priaznivcov. Celkovo sa premietania a s ním spojených podujatí, ako sú vystúpenia, výstavy a prednášky, zúčastnilo v priebehu prvých piatich dní Cinematiku viac ako 14.000 divákov. V porovnaní s minulým ročníkom ide až o 80-percentný nárast návštevnosti. "Jediné, čo nás mrzí, je, že sa niekedy stalo, že sa niekto už do tej kinosály nedostal, pretože bola naozaj preplnená," uviedol výkonný riaditeľ MFF Cinematik Tomáš Klenovský. Ako priznal, umelecký riaditeľ Cinematiku Vladimír Štric, na piate výročie festivalu plánujú organizátori prekvapenia a zmeny, ktoré však zatiaľ ešte nechcel špecifikovať. "Je dôležite robiť festivaly aj v menších mestách, aby sme priniesli takéto umelecké filmy aj tam, kde si myslíme, že máme potenciálnych divákov," povedal Štric. Odovzdanie cien víťazom MFF Cinematik sa uskutoční dnes v Piešťanoch o 19.00 h. Táto udalosť bude spojená so slávnostnou projekciou dokumentárnej československej snímky "Osadné" režiséra Marka Škopa. Filmový festival bude pokračovať aj v utorok, premietaním nesúťažných snímok. Cinematik 2009 uzatvoria 15. septembra "Nehanební Bastardi" Quentina Tarantina a "Moja sestra vlkolak 3" Granta Harveyho.

Copyright © TASR 2009

STV NEWS

STV NEWS
Na sviatok Sedembolestnej Panny Márie - Patrónky Slovenska v utorok 15.septembra 2009 Slovenská televízia odvysiela v priamom prenose Slávnostnú svätú omšu z areálu Národnej mariánskej svätyne v Šaštíne – Strážach o 10:30 hod. na Jednotke. Hlavným celebrantom slávnosti bude Mons. František Tondra, spišský diecézny biskup a predseda KBS. Po bohoslužbe o 12:25 hod. STV uvedie dvojdielny hraný film Lurdy zo života legendárnej postavy cirkevných dejín sv. Bernadetty Soubirousovej, ktorej sa roku 1858 v jaskyni Massiabelle zjavila Panna Mária. Dvojka STV o 12:30 hod. odvysiela Medzinárodný ekumenický koncert sakrálnych spevov 2009, na ktorom vystúpia vokálne a hudobné telesá zo Slovenska, Maďarska a Ukrajiny. Cieľom podujatia je spájať ľudí, prehlbovať medzináboženský dialóg a podporovať vzájomnú toleranciu. Korene uctievania Ježišovej Matky Márie a sedem významných okamihov jej života, ktoré tradícia nazýva "siedmymi bolesťami", priblíži dokumentárny film Sedembolestná o 17:15 hod. Sakrálne mariánske piesne - výber hudby starých majstrov a skladateľov 20. storočia - v interpretácii Slovenského speváckeho zboru ADOREMUS odznejú o 19:55 hod. pod názvom Ave Maria. Sviatočný deň uzavrie na Dvojke príhovor emeritného arcibiskupa Mons. Jána Sokola Sviatočné slovo o 20:10 hod.

Najlepšie je siať na Mojžiša

Najlepšie je siať na Mojžiša
Jednotka jemne stúpla, Dvojka klesla, Trojka stúpla.
JOJ klesla, JOJ Plus naopak stúpla.
Markíza stúpla . TV Doma takisto.
TA 3 opäť klesla.
Primetimový rozdiel medzi Jednotkou a JOJ klesol na 6,51 % .

Markíza - 31,34 %

TV DOMA - 1,94 %

Jednotka - 14,58 %

Dvojka - 2,96 %

Trojka - 1,43 %

TV JOJ – 20,33 %

JOJ PLUS- 3,08 %

TA 3 - 1,65 %

MTV Video Music Awards

MTV Video Music Awards
Na tohtoročnom udeľovaní hudobných cien MTV Video Music Awards v New Yorku v USA podľa očakávania zažiarila Beyoncé, ktorá v noci nadnes získala cenu za video roka "Single Ladies". Za najlepšie video v ženskej kategórii ocenili Taylor Swiftovú a jej "You Belong With Me". Na pódiu sa Swiftová stretla s Beyoncé v rovnako žiarivých jasnočervených minišatách. Najlepším "mužským" videom bol raper T.I. a jeho "Live Your Life". Najlepšie rockové video patrí skupine Green Day a ich "21 Guns". Svetlo slávy znovu padlo na Britney Spearsovú za najlepšie popové video "Womanizer". V kategórii najlepšie hip-hopové video udelili cenu Eminemovi za "We Made You". Najlepším nováčikom bola favorizovaná Lady Gaga. Najväčším objavom sa stala dvojica Matt and Kim a ich Lessons Learned. Udeľovanie cien sa začalo poctou Michaelovi Jacksonovi. Legendárneho speváka si v prekvapujúcom vystúpení uctila popová hviezda Madonna. Nazvala Jacksona jedným z najväčších talentov sveta.
Copyright © TASR 2009

13. 9. 2009

Creative Arts Emmys

Creative Arts Emmys
Americká herečka a scenáristka Tina Fey získala cenu Emmy za imitovanie neúspešnej republikánskej kandidátky na viceprezidentku Sarah Palin v televíznej komediálnej šou Saturday Night Live (1975). Pri preberaní sošky poďakovala svojim rodičom, dlhoročným republikánom. "Prvé štyri skeče boli podľa nich veľmi smiešne. Posledné dva ich slovami: ‘už stačilo‘," dodala. Ocenenia Emmy v kategóriách Creative Arts za technické a iné úspechy udeľujú týždeň pred prestížnymi cenami Primetime Emmy. V kategórii Najlepší hosťujúci herec v komediálnom seriáli zvíťazil Justin Timberlake. V kategórii hosťovanie v dramatickom seriáli si trofej odniesli Michael J. Fox za výkon v Zachráň ma (2004) a Ellen Burstyn za Zákon a poriadok: Špeciálna jednotka (1999). "Vždy som jednu z nich chcela," povedala herečka, ktorá má na konte ceny Oscar, Tony a štyri nominácie na Emmy a jednu na Daytime Emmy. "Chcela som si skompletizovať zbierku," dodala. Najviac sošiek, štyri, si odniesol tím zodpovedný za britský miniseriál Little Dorrit (2008). Po tri trofeje udelili tvorcom seriálov Pushing Daisies (2007) a televízneho filmu Grey Gardens (2009). Udeľovanie cien Primetime Creative Arts Emmys sa konalo v sobotu v Nokia Theater v Los Angeles. Informácie pochádzajú z webovej stránky www.variety.com.
Vybraní víťazi Primetime Creative Arts Emmys:
Najlepší hosťujúci herec v dramatickom seriáli: Michael J. Fox - Zachráň ma (2004) ; Najlepší hosťujúci herec v komediálnom seriáli: hosťujúci moderátor: Justin Timberlake - Saturday Night Live (1975) ; Najlepšia hosťujúca herečka v dramatickom seriáli: Ellen Burstyn - Zákon a poriadok: Špeciálna jednotka (1999); Najlepšia hosťujúca herečka v komediálnom seriáli: Tina Fey - Saturday Night Live (1975) ; Najlepší reality program: Intervention (2005) ; Najlepší program pre deti: Wizards Of Waverly Place (2007) ; Najlepší animovaný program trvajúci kratšie ako jednu hodinu: Mestečko South Park (1997) ; Najlepší animovaný program trvajúci hodinu alebo viac: Destination Imagination (Foster's Home for Imaginary Friends) (2008)
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Priveľa kreovania ?

Priveľa kreovania ?
Moderátorka TV Markíza Zlatica Puškárová na úvod relácie Na telo vysvetľovala, prečo je hosťom len minister financií Ján Počiatek a prečo neprišiel líder SDKÚ-DS Mikuláš Dzurinda. Dzurinda dostal počas týždňa pozvanie do relácie TV Markíza Na telo, v dueli sa mal stretnúť s predsedom ĽS-HZDS Vladimírom Mečiarom, alebo zástupcom Smeru-SD. Mečiar sa ospravedlnil a v piatok tak urobili pre súkromné a pracovné povinnosti aj viacerí predstavitelia strany Smer-SD. "TV Markíza v piatok po dohode so štábom SDKÚ-DS oslovila ministra financií Jána Počiatka," uviedla Puškárová a dodala, že "Mikuláš Dzurinda s účasťou v relácii, v ktorej by diskutoval s ministrom financií o hospodárskej kríze a ekonomickej situácii súhlasil". Potom televízia oslovila centrálu Smeru-SD s tým, že ak Počiatek nebude môcť prísť, bude hosťom sám Dzurinda. "Zástupcovia Smeru túto podmienku akceptovali," povedala Puškárová a doplnila, že v takých prípadoch je zvykom vymeniť zostavu diskutujúcich. "V prípade Mikuláša Dzurindu ako lídra opozície však TV Markíza urobila výnimku v jeho prospech, teda, že mohol prísť a diskutovať sám," konštatovala moderátorka. Ján Počiatek podľa nej účasť nepotvrdil pre súkromný program a vzhľadom na vzniknutú situáciu TV Markíza akceptovala účasť Dzurindu v relácii Na telo. Zlomový bod podľa Puškárovej nastal v sobotu ráno, keď Počiatek kontaktoval TV Markíza s tým, že "do avizovaného duelu príde". Vychádzajúc z predchádzajúcej komunikácie a ako Puškárová zdôraznila, v dobrej viere, avizovala televízia na svojej internetovej stránke spoločný duel. Predseda SDKÚ-DS však v sobotu popoludní podľa moderátorky "tento duel už neakceptoval". "Účasť v relácii odmietol s tým, že tento náš postup považuje za nekorektný," informovala Puškárová. Podľa nej má televízia záujem o diskusiu. "Tento postoj nás mrzí o to viac, že sme predsedovi SDKÚ-DS Mikulášovi Dzurindovi vzhľadom na situáciu umožnili diskutovať aj bez politického oponenta," povedala Puškárova a ako dodala, verí, "že je to naozaj len nedorozumenie". Ministra Počiatka prekvapilo, že vznikla takáto zložitá situácia, pretože dôvod jeho pôvodného odmietnutia a neskoršieho potvrdenia účasti je triviálny. "Ja som mal už dlhodobo plánovanú oslavu svojich narodenín na nedeľu, ale samozrejme tiež som sa chcel toho duelu zúčastniť, preto ma mrzelo, že by som sa nezúčastnil, tak som prehodnotil ten svoj program," vysvetľoval v relácii Počiatek a dodal, že "síce za určitých škôd, ale musel som ho preorganizovať, ale som mal záujem zúčastniť sa - a nepredpokladal som, že by to vyvolalo takúto antireakciu". Počiatek záležitosť uzavrel slovami, že "ak niekto za týmto hľadá niečo iné, tak je to absurdné, my máme svedomie úplne čisté, išlo o technické veci a organizačné záležitosti.
Predseda najsilnejšej opozičnej strany SDKÚ-DS Mikuláš Dzurinda dnes na tlačovom brífingu v Bratislave obvinil Televíziu Markíza, že je pod vplyvom Smeru-SD. Tvrdí, že Markíza so Smerom manipulovala dnešnú reláciu Na Telo, kam mal pôvodne prísť. Po tom, ako mu štyrikrát zmenili partnera a napokon aj štvrtý Ján Počiatek oznámil, že nepríde, dohodol sa s televíziou, že dnes bude v relácii sám. Napokon bol v relácií sám minister financií. Dzurinda povedal, že v sobotu sa napriek dohode z piatka dozvedel, že Počiatek predsa príde. Markíze oznámil, že za týchto podmienok účasť odmieta, televízia však medzitým cez tlačové agentúry avizovala Dzurindu a Počiatka ako hostí relácie. Moderátorka Na telo Zlatica Puškárová to považuje za nedorozumenie a odmieta manipuláciu, a vplyv Smeru-SD popiera. Podľa nej je to nedorozumenie, v dobrej vôli chcela zabezpečiť dvoch diskutujúcich, ktorí sa predtým navzájom akceptovali. Predseda SDKÚ-DS jej argumenty na brífingu neprijal. Naopak, obáva sa, že po Slovenskej televízii (STV), kam predseda vlády a Smeru-SD už tri roky chodí do diskusií bez opozície, väčšinou sám, sa stáva neslobodnou aj najväčšia súkromná televízia. "Neskrývam, že vyhodnocujem aj dlhodobejšiu tendenciu,“ povedal. Je presvedčený, že aj preto, že médiá prestávajú fungovať slobodne, žijeme v stále nenormálnejšej dobe, vyhlásil. Fico si sprivatizoval STV, zvykli sme si tiež, že aj v TV Markíza diskutuje len sám a ešte dá vypnúť hlasovacie zariadenie. Teraz podľa neho Smer-SD nemohol dopustiť, aby bol sám Dzurinda, tak na poslednú chvíľu poslal Počiatka, ktorý ešte deň predtým nemal čas. Od pondelka postupne odriekali predseda ĽS-HZDS Vladimír Mečiar, minister kultúry Marek Maďarič, vicepremiér Dušan Čaplovič, uviedol Dzurinda. Dzurinda tiež zdôraznil, že nemá spor s moderátorkou Puškárovou, ale ide mu o princíp a snahu, aby médiá zostali slobodné. SDKÚ-DS bude chodiť diskutovať do Markízy aj naďalej "s vierou, že sa takéto situácie nebudú opakovať,“ povedal pre agentúru SITA hovorca strany Martin Maťko.
Predseda najsilnejšej opozičnej strany SDKÚ-DS Mikuláš Dzurinda dnes na tlačovom brífingu v Bratislave obvinil Televíziu Markíza, že je pod vplyvom Smeru-SD. Tvrdí, že Markíza so Smerom manipulovala dnešnú reláciu Na Telo, kam mal pôvodne prísť. Po tom, ako mu štyrikrát zmenili partnera a napokon aj štvrtý Ján Počiatek oznámil, že nepríde, dohodol sa s televíziou, že dnes bude v relácii sám. Napokon bol v relácií sám minister financií. "O postupe redakcie spravodajstva a Zlatici Puškárovej som bol prirodzene priebežne informovaný. Som presvedčený, že z našej strany nedošlo k porušeniu bežných postupov pri kreovaní zloženia relácie a jej dramaturgie, " uviedol v stanovisku generálny riaditeľ TV Markíza Václav Mika a dodal, že "sám som dokonca prejavil vôľu riešiť toto nedorozumenie v predstihu komunikáciou, ku ktorej nebola vôľa zo strany predsedu SDKÚ-DS Mikuláša Dzurindu. Domnievam sa, že v tomto prípade ide o zjavné vytvorenie konfliktnej situácie s cieľom priniesť silnú tému na úkor TV Markíza". Mika zásadne odmieta obviňovanie z manipulácie v prospech akéhokoľvek politického subjektu. Opiera sa o preukázané nezávislé hodnotenie a monitoring mediálnych agentúr." TV Markíza je nezávislá, komerčná televízna stanica, ktorá má svoju stratégiu a ciele a na ich kreovanie rozhodne nemá vplyv žiaden politický subjekt, " uzavrel Mika v stanovisku, ktoré agentúre SITA poskytla hovorkyňa TV Markíza Oľga Dúbravská Dzurinda povedal, že v sobotu sa napriek dohode z piatka dozvedel, že Počiatek predsa príde. Markíze oznámil, že za týchto podmienok účasť odmieta, televízia však medzitým cez tlačové agentúry avizovala Dzurindu a Počiatka ako hostí relácie. Moderátorka Na telo Zlatica Puškárová to považuje za nedorozumenie a odmieta manipuláciu, a vplyv Smeru-SD popiera. Podľa nej je to nedorozumenie, v dobrej vôli chcela zabezpečiť dvoch diskutujúcich, ktorí sa predtým navzájom akceptovali. Predseda SDKÚ-DS jej argumenty na brífingu neprijal. Naopak, obáva sa, že po Slovenskej televízii (STV), kam predseda vlády a Smeru-SD už tri roky chodí do diskusií bez opozície, väčšinou sám, sa stáva neslobodnou aj najväčšia súkromná televízia. "Neskrývam, že vyhodnocujem aj dlhodobejšiu tendenciu,“ povedal. Je presvedčený, že aj preto, že médiá prestávajú fungovať slobodne, žijeme v stále nenormálnejšej dobe, vyhlásil. Fico si sprivatizoval STV, zvykli sme si tiež, že aj v TV Markíza diskutuje len sám a ešte dá vypnúť hlasovacie zariadenie. Teraz podľa neho Smer-SD nemohol dopustiť, aby bol sám Dzurinda, tak na poslednú chvíľu poslal Počiatka, ktorý ešte deň predtým nemal čas. Od pondelka postupne odriekali predseda ĽS-HZDS Vladimír Mečiar, minister kultúry Marek Maďarič, vicepremiér Dušan Čaplovič, uviedol Dzurinda. Dzurinda tiež zdôraznil, že nemá spor s moderátorkou Puškárovou, ale ide mu o princíp a snahu, aby médiá zostali slobodné. SDKÚ-DS bude chodiť diskutovať do Markízy aj naďalej "s vierou, že sa takéto situácie nebudú opakovať,“ povedal pre agentúru SITA hovorca strany Martin Maťko.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Pierre Cossette

Zomrel Pierre Cossette

Televízny producent Pierre Cossette, známy ako "otec cien Grammy", zomrel v piatok v Kanade vo veku 85 rokov, informoval jeho hovorca. Rodený Kanaďan, ktorý bol zodpovedný za to, že sa udeľovanie hudobných cien Grammy v roku 1971 dostalo do vysielania americkej celonárodnej televízie, skonal na kongestívne zlyhanie srdca (prekrvenie orgánu), uviedol Richard Hoffman. Počas svojej 60-ročnej kariéry spolupracoval napríklad aj na The Andy Williams Show (1962), The Sammy Davis, Jr. Show (1966) alebo The Glen Campbell Music Show (1982). "S ťažkým srdcom sa lúčime s naším drahým priateľom a otcom cien Grammy Pierrom Cossettom. Pierre bol tvorivý vizionár a jeden z najdokonalejších, najvšestrannejších a najrešpektovanejších producentov. Ceny Grammy sa pred takmer 40 rokmi dostali do televízie vďaka jeho vášni a obetavosti," uviedol v stanovisku prezident americkej Národnej Akadémie nahrávacích umení a vied Neil Portnow. Cossette bol producentom každoročného televízneho prenosu z udeľovania cien Grammy 35 rokov - kým v roku 2005 neodišiel do dôchodku. Jeho meno je na kanadskom i hollywoodskom Chodníku slávy.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

SLOVAK RADIO NEWS

SLOVAK RADIO NEWS
Moderná ochrana sídla Slovenského rozhlasu (SRo) na Mýtnej ulici v Bratislave bude stáť vyše jeden milión eur. Vyplýva to z informácií zverejnených vo vestníku verejného obstarávania. Na zabezpečenie nadstavby komplexného bezpečnostného systému ochrany areálu tzv. obrátenej pyramídy a ďalších budov sídla verejnoprávneho rozhlasu dá rozhlas celkovo 1 071 885 eur bez DPH. Na dodávku potrebných technológií a služieb uzavrel 20. augusta dve zmluvy s bratislavskou spoločnosťou EMM International, s.r.o., na základe výsledkov rokovacieho konania bez zverejnenia. Uvedený postup verejného obstarávania bol Slovenský rozhlas nútený použiť vzhľadom na integrovaný bezpečnostný systém ochrany areálu budov Slovenského rozhlasu v Bratislave, a to z dôvodov technických a s tým súvisiacich výhradných autorských práv dodávateľa, informoval agentúru SITA rozhlas. Realizáciu nadstavby integrovaného bezpečnostného systému prepláca ministerstvo hospodárstva, servis finančne zabezpečuje SRo. Spoločnosť EMM International, s.r.o., má zabezpečiť rozšírenie súčasných technických, programových, systémových a podporných prostriedkov ochrany areálu SRo. Konkrétne má napríklad zaistiť poplašný a kamerový, systém a ďalšie bezpečnostné opatrenia.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Zomrel Larry Gelbart

Zomrel Larry Gelbart
Scenárista Larry Gelbart, ktorý stál za vznikom úspešného televízneho seriálu M*A*S*H (1972 - 1983), v piatok podľahol rakovine. Ako agentúru Reuters informovala Creative Artists Agency, zomrel vo veku 81 rokov v Los Angeles. Jeho manželka Pat Gelbart, ktorú si vzal pred 53 rokmi, povedala v piatok pre Associated Press, že po toľkých rokoch manželstva už navzájom "dokončovali svoje vety". Odmietla však prezradiť, akým typom rakoviny Gelbart trpel. Gelbart napísal pilotný film M*A*S*H-u, ktorý premiérovo vysielali v septembri 1972. Ako scenárista viacerých častí a producent získal v roku 1974 spolu s režisérom a producentom Geneom Reynoldsom cenu Emmy v kategórii Najlepší komediálny seriál. M*A*S*H z prostredia mobilnej vojenskej nemocnice uprostred Kórejskej vojny divákov zaviedol do každodenného života lekárov a sestier, ktorí neďaleko frontových línií bojovali o životy zranených vojakov. Vznikol podľa rovnomenného celovečerného filmu v réžii Roberta Altmana z roku 1970, ktorý bol inšpirovaný románom Richarda Hookera z roku 1968. Larry Gelbart sa narodil 25. februára 1928 v Chicagu. Ako tínedžer začal písať pre rozhlasovú šou Dannyho Thomasa a neskôr pre šou Duffy's Tavern. Počas svojho pôsobenia v U.S. Army radio service písal pre osobnosti ako Jack Paar alebo Bob Hope. V päťdesiatych rokoch pracoval v televízii pre Caesar's Hour (1954 - 1957). Gelbart bol i spoluautorom knihy A Funny Thing Happened on the Way to the Forum (Cestou na Fórum sa stala čudná vec), ktorú v roku 1962 uviedol Stephen Sondheim ako muzikál na Broadwayi a v roku 1966 vznikol rovnomenný film v réžii Richarda Lestera. Spolupracoval aj na scenári úspešnej romantickej komédie Tootsie (1982) s Dustinom Hoffmanom v hlavnej úlohe.
© 2009, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.

Nedeľné rezne a káva

Nedeľné rezne a káva

V relácii o 5 minút 12 budú hosťami premiér Robert Fico a prezident Ivan Gašparovič. Na telemoste bude pripravený predseda strany Most-Híd Béla Bugár.

Hosťami Zlatice Puškárovej v relácii televízie Markíza Na telo v nedeľu, 13. septembra 2009, budú minister financií Ján Počiatek (Smer-SD) a predseda SDKÚ-DS Mikuláš Dzurinda. Témami sú protikrízové opatrenia , daňový systém a štátny rozpočet . Dzurinda sa však relácie podľa tlačovej služby SDKÚ-DS nezúčastní. Zvoláva však na nedeľu o 14.30 h špeciálnu tlačovú besedu ,na ktorej bude informovať o príčinách, prečo v relácii nevystúpil. Vystúpi však večer v TA 3.

Hosťom relácie TA 3 V politike bude Líder SDKÚ Mikuláš Dzurinda . Témou je upratovanie premiéra v kauzách -emisie sa minuli a popolček rozfúkalo. Kam zavialo agendu opozície? Čo bude teraz robiť a s čím chce vyrukovať?